פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • עזרה
    חסויה
    25/09/2014

    שלום,
    אני בת 16 וחצי וסובלת שנים מעצבות, נחיתות, חוסר בטחון,דימוי עצמי נמוך, חרדה חברתית ולא אוהבת את המראה שלי ואת האופי שלי
    בנוסף, איני מסתדרת עם אמא שלי , אף פעם לא היו לנו יחסי אם ובת ובקושי יש תקשורת, וגם כשיש היא מעבירה ביקורת או עצבנית דבר שהביא במשך השנים לחור גדול באישיות שלי וגרם לי לעצב רב מכוון שהיה חשוב לי מאוד לנהל עם אימי קשר טוב .
    קשה לי להתנהל בחברה, אני לא מצליחה לפתח שיחות עם אנשים ובכך אני נשארת לבד.
    אני מעבירה על עצמי ביקורת קשה, אני לא אוהבת את המראה שלי ואת האופי שלי בנוסף אני כל הזמן מאשימה את עצמי ומפתחת שנאה שהולכת וגדלה כלפי עצמי
    אני מרגישה רע, איני מצליחה לצאת מהדיכאון הזה שרודף אותי במשך שנים, אני רוצה להשתנות, להיות בן אדם שמח, אופטימי, בעל מחשבות טובות,לאהוב את עצמי להנות ולהעריך את עצמי
    אך איני יודעת מה לעשות, כל יום מחדש אני קמה עם מטרה שהיום הזה יהיה שונה שאני אהיה שמחה, שאני יחשוב מחשבות טובות אך פעם אחר פעם אני נופלת בעקבות חוסר תמיכה,חוסר הבנה,פגיעה של אנשים וכך במשך 3 שנים
    היני עובדת עצות וחשה עצבות רבה
    כיצד היני יכולה לצאת מהדיכאון? מה עליי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה - תגובה

    אירית כהן
    26/09/2014

    שלום מאיה,
    את מתארת את עצמך ואת מצבך בצבעים שחורים למדי. וגם אם אנמיך את השחור בכמה טונים [אולי השפעת ערב חג.. ההכרח לבלות עם המשפחה וניתוק מהשיגרה של חייך.. וכמובן "גיל ההתבגרות": נערות בנות גילך נוטות לצבעים קיצוניים] - ובכן, גם אם אקח כל אלו בחשבון עדיין אני מתרשמת שאי-הנחת שלך מעצמך ומחייך רבה. קשה לצאת מעמדה כזו לבד, "מחשבות אופטימיות" לא נוצרות מעצמן כאשר יש עמדה שלילית לעצמך ולחייך. את נזקקת לעזרה!
    עדיף להתחיל לטפל בדברים לא בערב-חג - אלא דווקא ביום- יום, אולי מיד אחרי החג? שתפי מישהו מבוגר שאת סומכת עליו . ייתכן שהכתובת המתאימה והזמינה ביותר נמצאת בבית הספר - יועצת חינוכית.. פסיכולוגית בית-הספר.. המחנכת. או מישהו מבוגר במשפחה שנוח לך לדבר איתו ואת סומכת עליו.

    בהצלחה, הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עו"ס קליני מול פסיכולוג קליני
    גלי
    25/09/2014

    שלום,
    יוצא לי לקרוא בפורום מדי פעם, ואני חושבת על התחלת טיפול. את מציינת פעמים רבות שחשוב לפנות לפסיכולוג קליני מורשה, ורציתי לשאול על טיפול אצל עובד סוציאלי קליני. מה ההבדל בין השניים? ומה מומלץ יותר לדעתך?
    בתודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עו"ס קליני מול פסיכולוג קליני - תגובה

    אירית כהן
    26/09/2014

    שלום גלי,
    תשובותי הן עקרוניות, ולא פרטניות.
    בעיקרון , עבודה סוציאלית נושאיה שונים מאלו של הפסיכולוגיה, והיא תכופות מתמקדת בקהל לקוחות וסוג בעיות די מסויים, כאשר הדגש הוא פחות על הפרט ויותר על הפרט-במשפחה והפרט-בקהילה.
    פסיכולוג קליני החל הכשרתו בלימודי פסיכולוגיה כלליים, והמשיך בהתמקדות בשני נושאים - אבחון פסיכולוגי, וטיפול במיגוון רחב של בעיות נפשיות. הידע שלו בתחומים רלוונטיים כגון מבנה האישיות.. כשלים בהתפתחות הפסיכולוגית.. פסיכופתולוגיה לסוגיה השונים.. ללא ספק עולה על זה של פסיכותראפיסטים שונים אחרים, כולל עובדים סוציאליים קליניים. בנוסף, הדרישות מפסיכולוג קליני הן מחמירות ביותר, הן מבחינת כמות שעות ושנות עבודה מעשית תחת פיקוח, ובחינה מחמירה של משרד הבריאות שרק בעקבותיה ניתן לקבל את תעודת-המומחה.
    בעיקרון , אם כן, יכולות האבחון , יכולתו להעריך מצבו של פונה, יכולת להעריך נכון את המתרחש במהלך הטיפול ולהגיב באופן מיטיב- יכולות אלו רכש הפסיכולוג הקליני באופן שאין לפסיכותראפיסטים אחרים שלא קיבלו את אותה הכשרה מחמירה.
    [זה לא אומר שלא פגשתי אחד או שניים עובדים סוציאליים קליניים שהיו אנשי טיפול מוצלחים למדי.. אולי אפילו יותר מפסיכולוג אחד או שניים.. הרי תמיד יש שונות בין בעלי מקצוע, ומימד אישי].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוק מרפי
    דנית
    24/09/2014

    שנה טובה ושלום רב

    יש דבר מעצבן שחוזר על עצמו בסופר . בזמן שאני עומדת בתור והמוצרים שלי במסוע.עמדה אשה נכנסה ברווח הקטן ביני לבינה שמה את המוצרים שלה על המוצרים שלי וגם דוחפת את המוצרים שלי .זה נורא מעצבן ואני אשה רגישה פוחדת לריב מה עושים? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוק מרפי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוק מרפי - תגובה

    אירית כהן
    26/09/2014

    חוק מרפי [שאומר "כל מה שיכול להשתבש - ישתבש"] חזק מהעייצאס של הפסיכולוגית.. בדרך כלל מומלץ להתייחס למצב בהומור.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך חוק מרפי

    דנית
    26/09/2014

    לא הבנתי את הפירוש של המילה האיצעס תודה. סליחה האם רק לי זה קורה אפילו שזה אולי מצחיק בעיניך אותי זה מעצבן. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוק מרפי המשך

    דנית
    26/09/2014

    סליחה עייצאס תיקון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך חוק מרפי - תגובה

    אירית כהן
    26/09/2014

    יש 'חוקים' שהם חזקים מהעצות [עייצאס] של הפסיכולוגית.
    ולא.. זה לא מצחיק בעיני.. אבל זו בחירה שלך איך להתייחס למצב נתון שאי אפשר לשנותו.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך חוק מרפי

    דנית
    26/09/2014

    גב אירית סליחה ותודה שאלה נוספת בבקשה. מסיפורים רק לי זה קורה יכול להיות או המחשבה בגלל האוסידי שלי ,אני חושבת רק לי זה קורה.תודה גב אירית ושוב סליחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיכום הדיון

    אירית כהן
    26/09/2014

    חוקי מרפי חזקים גם מ- OCD..
    ובכל אופן, אני מפנה אותך להמשיך את הייעוץ עם מי שבד"כ מטפל בך ומכיר אותך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להתגבר על פחד לשיר ליד אנשים
    אנה
    23/09/2014

    חווית ילדות שאולי השפיעה: שמעתי בחנות מוזיקה ושרתי תוך כדי כשהאוזניות עליי ולא ידעתי ששומעים אותי בגלל האשליה ששומעים את זה בכל הקניון. המוכרת צחקה עליי ממש אני זוכרת את זה וזה ככ משפיל. במצבים מאוד מסוימים אני אשתחרר ואשיר אבל בכללי מתביישת, חוששת שיפסלו אותי או יצחקו... מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם זה/ לקבל קצת אומץ/ לא להתייחס לסביבה החיצונית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת ביצוע?

    אירית כהן
    24/09/2014

    חשבי ובדקי עצמך, אנה, - האם פחד קהל ו'חרדת ביצוע' מאפיינים אותך בעניינים ומצבים נוספים [ולא רק כשאת צריכה/רוצה לשיר] ? ואם התשובה היא חיובית רצוי להתייעץ באופן פרטני באיש מקצוע.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרה על משפטים וביטולם
    נטע
    20/09/2014

    שלום, רציתי לדעת פשר דפוס התנהגות אצל אדם יקר לי:
    מדובר בחזרה על משפטים וביטולם בנוסח הזה: "אין מה לקרוא או לא לקרוא, אין מה להתווכח או לא להתווכח, אין מה להתנצל או לא להתנצל, אין על מה להעיר או לא להעיר". מסרון אחד ממנו יכול להיות מלא במשפטים מנוסח הזה. אולי יש גם לציין כי הוא סובל מזה המון זמן מציפצופים באוזניים וסחרחורות (קישי ומטרד שמונע ממנו אפילו ללכת לעבוד, בשל חוסר איזון). האם הדברים קשורים זה לזה. מה זה בעצם אומר? כיצד ניתן לעזור לו? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חזרה על משפטים וביטולם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בירור רפואי

    אירית כהן
    20/09/2014

    שלום נטע,
    לא הייתי מכנה את אופן ההתבטאות של אותו אדם כ'דפוס' [בדרך כלל מכנים 'דפוס' אופן תגובה יותר מורכב וגם מובנה]. קשה לתת פשר לאופן התבטאות זה בלי להכיר את האדם בו מדובר. על פניו קשה גם לקבוע שיש כאן משהו 'מוזר' או בלתי תקין, או לקשור זאת להפרעות מהן הוא סובל, צפצופי האוזניים והסחרחורות.
    לאור הפגיעה בתפקוד בעבודה אני מניחה שהוא נמצא בבירור רפואי מקיף, ואולי את אינך מצוייה בכל הפרטים של בירור זה [אם אינו קרוב משפחה מדרגה ראשונה שלך]. בעיקרון, בירור רפואי כולל לא פעם גם בירור פסיכיאטרי או אבחון פסיכולוגי כדי לשלול רקע נפשי לסימפטומים. בנוסף, הסימפטומים הללו כלשעצמם עלולים לגרום למצוקה נפשית, ואולי זה מה שאת מזהה בתקשורת ביניכם.. אם הוא עדיין לא ראה פסיכולוג ייתכן שיש להוסיף זאת לתהליך הבירור.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.

    נטע
    21/09/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחייה מחבר
    שון
    18/09/2014

    שלום,

    אני בן 21, יש לי בעיות דיבור, בחטיבה היו תמיד צוחקים עליי ומשפילים אותי ואני נסגרתי חברתית, אני לא נפתח בכלל לאנשים מאז.
    עד אמצע י"ב הייתי איש בודד, הייתי הולך לבית ספר, יושב בהפסקות לבד,חוזר לבית ונכנס לחדר שלי ומסתגר שם עד למחרת מול המחשב.
    באמצע י"ב הייתי צריך לעשות עבודה עם עוד תלמיד, נפגשנו הרבה אחרי הלימודים, לאט עם הזמן הפכנו להיות חברים, לאט לאט נפתחתי עליו, הפכנו במשך כמה שנים להיות החברים הכי טוב (הוא יש לו חברה והוא "המקובל" שכולם רוצים להיות חברים שלו).
    במשך 4 שנים היינו חברים הכי טובים, מדברים בפלאפון, יוצאים ביחד, אני תמיד רציתי עוד, והרגשתי שאני נותן הרבה יותר ממנו לקשר ומתאמץ יותר.
    אולי בגלל שלו יש הרבה חברים, ואני בתור אדם בודד וסגור שגם בצבא לא הייתי בקשר עם אף אחד, עבדתי לבד, נהנתי מהמפגשים ושיחות שלנו ורציתי עוד עוד ועוד.

    לפני חצי שנה בערך הוא החליט שהוא לא רוצה להיות בקשר איתי, שאני דורש ממנו הרבה והוא לא מעוניין בקשר הזה.
    אני לא קיבלתי את זה, והמשכתי להתקשר ולנסות לאגיע עליו אבל הוא עקשן, סגר כל דרך אפשרית, ולא נותן לי לדבר איתו הוא לאגיע עליו.
    הוא החבר היחיד שלי ואני צריך אותו, ואני כבר התנצלתי כמה פעמיים והוא גם יודע למה התנהגתי בצורה הזו, אך הוא לא מוכן להקשיב לי.
    איך אני יכול לגרום לו להבין אותי? לסלוח לו?
    או איך אני יכול לגרום לעצמי לשכוח אותו? להמשיך אלה? להפסיק לחשוב עליו?
    האם זמן לעזור?

    אני יודע שזה סה"כ חבר ולא איזה חברה או משהו אבל הוא החבר היחיד שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחייה מחבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחייה מחבר - תגובה

    אירית כהן
    18/09/2014

    שלום שון,
    אתחיל מהסוף - אני מתקוממת כנגד האמירה שלך "זה סה"כ חבר..". מדוע הזלזול הזה?? חבר זה דבר חשוב. וכניראה גם הקשר ביניכם חשוב ומשמעותי - לשניכם! לא בכדי הייתם צמודים זה לזה במהלך התיכון.

    אולם כדי לשמור על החברות הזו צריך להפריד בינה [בין החברות שנשמעת לי תקינה וטובה כשלעצמה] לבין הבעייה שלך בחיברות והתחברות, שבה יש לטפל במקום אחר, ולא על חשבון החברות.
    כניראה שחברך נוהג כרגע באופן מסתייג ודוחה כדי לעשות את אותה הפרדה.. הוא חש שאתה מטיל את כל כובד הבעייה שלך על החברות שלכם, וגם אתה חש בכך. הרי לפעמים אתה לא רק רוצה בחברתו אלא חש נזקק לחברתו "כי אין לי חברים אחרים". בכך אתה מכביד על הקשר הטבעי והנעים שהיה וכניראה יכול גם בעתיד להיות ביניכם.
    הפתרון לבעייה שלך בהתחברות ויצירת קשרים נמצא במקום אחר - האם שקלת לפנות לטיפול בנושא זה ?? פנה לקבל עזרה מקצועית - ותן קצת לזמן לעשות את שלו בעניין החבר בלי 'צעדים דרסטיים'. אין צורך להחליט על נתק.. ולמרות שנידמה לך שאתה לא יכול בלעדיו הפוגה זמנית יכולה להועיל. וזה בהחלט הזמן לקבל עזרה כדי לטפח קשרים נוספים.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה נורמלי
    דניאלה
    17/09/2014

    שלום, אני בת 19 וכבר שנתיים בטיפול אצל פסיכולוג מקסים.
    בפגישה האחרונה שלנו הוא שאל אותי על הפנטזיות המיניות שלי, והאם אני מאוננת.
    זה היה בהקשר לנושא השיחה, אבל גרם לי להרגיש לא בנוח...

    התשובות שלי לא היו לגמרי כנות בעניין, ותהיתי האם זה בסדר 'להעביר' את זה הלאה, או שעליי לאמר לו בפעם הבאה שניפגש את האמת.

    איכשהו אני מפחדת לעבור את הגבול ולהיות כנה מדי, הוא בכל זאת פסיכולוג, לא סקסולוג, וכל המצב הזה די מוזר לי....

    אשמח להכוונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם זה נורמלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בחשיפה אישית בטיפול

    אירית כהן
    18/09/2014

    שלום דניאלה,
    מיניות היא חלק מחיינו - הן התנהגות מינית בפועל, כולל אוננות, הן פנטזיות מיניות. וכפי שהפסיכולוג רוצה להכירך באספקטים ותחומים שונים אחרים טבעי ישירצה להכירך ולהבין אותך גם דרך אספקט זה של חייך.

    איני בטוחה כיצד לפרש את תחושתך "פוחדת לעבור את הגבול". האם הגבול הוא גבול "על מה מותר לדבר ...", מה מותר רק לעשות אבל "לא מכובד" לדבר על כך. יש שונות בין בני אדם מבחינת החופש שהם חשים לדבר על מין ומיניות, מותר לך להיות כפי שאת.. הסבירי זאת לפסיכולוג שלך. הרי פסיכולוג אינו 'כומר וידוי' שמוכרחים לספר לו "הכל".
    אך ייתכן שפחדך 'לעבור את הגבול' קשור יותר למידת החשיפה שאת מוכנה לחשוף עצמך. מן הסתם זה יבוא לביטוי לא רק כשמדובר על מין ופנטזיות מיניות, אלא גם בתחומים אחרים כניראה עדיין אינך מוכנה להיחשף., וזקוקה לקצת יותר זמן ..

    בתשובה להתלבטותך 'מה לעשות בפעם הבאה' - אני ממליצה שתשתפי את הפסיכולוג באי-הנוחות שלך לשוחח באופן פתוח על נושא זה.. זו האמת הכי נגישה כרגע.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה

    דניאלה
    19/09/2014

    היי, תודה על המענה.
    כוונתי ב'פחד לעבור את הגבול' היא שאני מפחדת להיות כנה מדי. כלומר- כשהוא רוצה לשמוע על הפנטזיות שלו, האם הוא מבקש לשמוע את הנושא הכללי? או את פרטי הפרטים?

    מה אם זה יגעיל אותו, או יגרה אותו, או שהוא יחשוב עליי בצורה אחרת פתאום?

    אלו לא דברים שיש לי אומץ לשאול אותו.
    בכלל, בזמן האחרון אני מרגישה שהעניין המיני נורא מסתובב באוויר, ואין לי אומץ להיות כנה ולהוביל אותו למקומות המשמעותיים או הבעייתיים.

    אני גם באיזשהו מקום חוששת שמא אני מציגה את עצמי בהקשר המיני כפי שהייתי רוצה שהוא יירא אותי, ולא כמו שאני באמת.

    מבולבלת...

    דניאלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה - תגובה

    אירית כהן
    19/09/2014

    כל אלו הם הדברים אותם תשתפי עם הפסיכולוג..
    [אני מניחה שהתגובות שאת חוששת לעורר בפסיכולוג הן למעשה התגובות הקשות שאת עצמך חווה ביחס לעצמך. כמה קשה לחיות עם זה.. וכמה את נזקקת כבר לשתף מישהו].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובד עצות ....
    בני
    16/09/2014

    הבן שלי בן 17 וחצי (לפני גיוס) והוא כל היום רק רוצה לשבת מול המחשב ולהוריד מוסיקה ומשחקים וסרטים וכיוצ"ב ....

    הוא הולך לישון כל ערב מאוחר מאוד אחרי שהוא הוריד קבצים ומילא כוננים ....
    קניתי לו כוננים חיצוניים במאות שקלים, שלא לומר אלפי שקלים, והוא ממשיך להוריד כאילו שזה עניין של חיים ומוות ....

    לפעמים אני רואה שהוא בכלל לא נהנה מזה, מההורדות ומהקבצים, ויש לו אפילו כאבי ראש מזה ולחצים מיותרים, והוא לחוץ כל הזמן להוריד עוד ועוד כמו רכבת שלא מצליחה לעצור.

    ואם חס וחלילה יש תקלה ונמחקים לו קבצים מכונן אחד הוא בדיכאון ...

    השאלות שלי - איך קוראים לבעיה הזאת (השם מאוד חשוב לי כי אני רוצה להרחיב את הידע שלי בנושא) ?
    ממה היא נובעת ומה גורם לה ? איך כדאי לטפל בה ?

    אני אודה מאוד על העזרה בנושא וכל תגובה תתקבל בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובד עצות ....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובד עצות .... - תגובה

    אירית כהן
    17/09/2014

    שלום בני,
    איני יודעת מה בדיוק הבעייה של בנך - וכיצד לתייג אותו, כפי שאתה מבקש.
    אני מבינה שבנך כרגע ללא מסגרת, החופש הגדול מתמשך לו הרבה זמן, חלק מחבריו מן הסתם כבר התגייסו - ואולי הוא לא רק ממלא כוננים אלא בעיקר מנסה למלא זמן ריק. כתוצאה ממצב זה ייתכן שהוא באמת מדוכדך, בלי כל קשר למחשב ולכוננים.

    במקום לחפש תגיות כדי לקרוא מאמרים אודות בנך - אולי תנסה לדבר איתו, ולברר ישירות איתו מה עובר עליו? ואילו חומרים בדיוק הוא ממלא בכוננים, מדוע זה כ"כ חשוב לו?
    בנוסף, אם אתה מתנגד לפעילות-הכוננים האינטנסיבית שלו - מדוע אתה מממן אותה?? הצע לו שימצא עבודה זמנית כלשהי [כפי שעושים רבים מבני גילו לפני הגיוס] כך שיוכל להבא לממן בעצמו את הכוננים.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לתשובה

    בני
    19/09/2014

    גם כשהייתה לו מסגרת בביה"ס הדבר היה אותו דבר .... שום דבר לא השתנה רק שאז היה ביה"ס ובאמת זה "הפריע" לאובססיה שלו, לצערו הרב ....

    בסוף היום היה חוזר הביתה והיה עסוק רק עם המחשב כאילו שזה סמים...

    מוזיקה ומשחקים וסרטים וסדרות .... ורק עוד ועוד.

    אני לא יודע איזה מין דבר זה.

    אם אני לא אקנה כוננים אני לא יודע מה הוא יעשה ... יהיה מדוכא ? יגנוב ?

    מה אני צריך את זה ?

    אם אתם יכולים לפחות להגיד לי מה מתחולל אצלו בראש, שאני אבין מאיפה זה בא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה מבטא הסימפטום?

    אירית כהן
    20/09/2014

    אתה נשמע כועס, בני. אולי מרוב תסכול על שאינך מצליח להבין מה עובר על בנך, וגם אינך מצליח לשנות התנהלותו . ובנוסף כועס גם על הכסף הרב שלדבריך מושקע בהתרצות , או כניעה שלך, לתביעות בנך.
    אין לי 'תגית' עבורך.. למה הדבר דומה? כאילו התקשרת בטלפון לרופא, "לילד יש חום גבוה..." וביקשת.. נכון יותר, תבעת בבהילות את שם המחלה! הרופא יאמר לך שוהוא רוצה לראות את הילד..

    העיסוק של בנך באינטרנט ובמילוי-כוננים הוא במידת-מה אופנה של בני גילו. אך אם במקרה של בנך זה נעשה במאסיביות רבה, עד כדי כך שפוגע, למשל, בחיי החברה שלו - זהו סימפטום, כמו חום גבוה.. שיכול לנבוע מסיבות שונות - ואותן צריך לברר איש מקצוע.
    איני יודעת על מה מבוסס החשש שלך שהוא יגנוב או ייכנס לדיכאון אם ימנעו ממנו מה שהוא דורש [במקרה זה כוננים.. אולי יש עוד דברים] . האם גנב בעבר? היה בדיכאון? הפריח איומים כלשהם?
    גם אם לא - עדיין אני מתרשמת מקושי בתקשורת ביניכם, אולי גם מצוקה של הנער, וממליצה להיוועץ באופן פרטני באיש מקצוע כגון פסיכולוג.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן עשרים, בני
    רינת
    15/09/2014

    בני מאז ילדותו שיחק וגדל ללא הפרעות מיוחדות פרט למשחק מוזר כמו האבקות עם נעליים. שוחחנו וטופל בנושא עם יועצת ביהס ובאותה תקופה ״משחק״ זה הלך ודעך לפעם בהמון זמן. לאחרונה בני התוודע כי המשחק לא נעלם מחייו וזה מפריע לו. הוא פנה לשיחות עם הקבן(כרגע חייל) ושם היה מספר פגישות ולגבי המשחק נאמר לו שלכל אחד יש משהו. מה לדעתכם עלי לעשות? בני רוצה להפסיק ואומר שכשמפסיק הוא אינו רגוע. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן עשרים, בני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן עשרים, בני - תגובה

    אירית כהן
    16/09/2014

    שלום רינת,
    איני יודעת אם הבעייה היא בעיקר 'מאבק עם נעליים' או איזשהו מצב מצוקה שבו מצוי בנך, ולכן חזר להרגל מהעבר. יש לאתר מהי המצוקה, ולעזור לו בכך. אני מניחה שגם הקב"ן המטפל בבנך מבין זאת...
    בפנייה שלך אני שומעת היסוס האם אפשר לסמוך על הקב"ן, וגם לא הבנתי אם הטיפול במסגרת הצבא נמשך או נפסק. אם תחושי שמצבו הנפשי של בנך אינו משתפר, מותר לך לפנות לגורם אזרחי [פסיכולוג קליני.. פסיכיאטר..] , ובמקביל לבקש אישור לכך מהמפקד שלו. בד"כ צה"ל אינו מתנגד להתערבות איש בריאות הנפש אזרחי כל עוד מדובר באיש מקצוע מוסמך, אך יש ליידע את צה"ל וכאמור לקבל אישור.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובססיה
    נורית
    15/09/2014

    מדובר בבחורה בת 23 שמעוניינת בבחור מסויים, שאינו מעוניין בה.
    היא עברה לגור בעיר שסמוכה לעיר מגוריו, וכל הזמן משדלת את הוריה לעבור לעיר מגוריו (היא סבורה שלעבור דירה זה דבר של מה בכך). היא ממש אובססיית לגבי הקשר איתו ( כרגע קשר טלפוני בלבד).
    מה אפשר לעשות?
    איך אפשר לטפל בדבר?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובססיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ??

    אירית כהן
    16/09/2014

    שלום נורית,
    הפנייה שלך נשמעת כמו פיסת-רכילות.. לא ברור לי מהי באמת הסיטואציה המתרחשת בין הדמויות השונות שהזכרת [הבחורה.. הבחור מושא עניינה.. ההורים] , האם אמנם מדובר ב'אובססיה' של הבחורה. לכן אני מתקשה לענות לפנייתך.

    מהו הקשר שלך לדמויות הללו? האם את אישית קשור לכך, סובלת באיזשהו אופן מהסיטואציה שהעלית? אולי אם תסבירי זאת אוכל להתייחס..

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה

    נורית
    16/09/2014

    שלום רב!

    הבחורה היא האחיינית שלי, ופנייתי היא בעקבות בקשתה של הוריה (האמא של הבחורה היא אחותי) ומתוך דאגה כנה אליה (וחס וחלילה לא רכילות).
    הבחורה מעוניינת בבחור, אך הוא לא מגלה התעניינות כלפיה. היא רוצה רק את אותו בחור ולא מעוניינת להכיר מישהו אחר. יש לציין, שבתחילה הוא אמר שהמרחק מהווה מכשול לקשר ביניהם, אך גם כעת כשהיא מתגוררת בקרבתו המצב נותר בעינו.
    לעיתים הם משוחחים בטלפון, אולי הבחור מרחם עליה.
    מקווה שהצלחתי להבהיר את דבריי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה - תגובה

    אירית כהן
    16/09/2014

    לא חשדתי בך, נורית ב'סתם רכילות', כוונתי הייתה שזו פנייה מסוג של "שאלו אותי מה לעשות". כפי שאמנם המצב, ההורים הם שפנו אלייך.

    עדיין לא ברור לי לאיזו סוג של תגובה או עצה את או הם מצפים - משום שלא ברור לי בדיוק מה הבעייה.. האם יש בעייה.
    האם השאלה היא "האם אחייניתי במצב נפשי מדאיג " , או אולי יש משהו מדאיג , מגונן מדי, חסר פרופורציות בהתייחסות ההורים [למשל, העובדה שיש דיון בינה לבין ההורים בעניין מקום המגורים.. ציפייתה שהוריה ישנו מקום מגוריהם בכל פעם שהיא פוגשת מישהו מעניין.. או נכונות ההורים לשקול זאת]. [או, אולי התערבות יתר של ההורים בקשריה עם גברים].
    ההורים שפנו אלייך יכולים לפנות בעצמם ולהתייעץ באופן פרטני - אצל פסיכולוג, או עו"ס קהילתי. בפגישה פרטנית ניתן לשאול שאלות שונות כדי לברר יותר פרטים רלוונטיים.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר שרודף אותי
    רוקסי
    15/09/2014

    זה התחיל לפני שנתיים .
    810
    כל פעם אני מדליק תתלפון והשעה היא 18:10
    על ברוקדים
    על תגי מחיר
    על לוחיות רישוי
    לא יודע ...
    אבל זה מחמיר ומתחיל להלחיץ אותי קצת - אני לא יודע מה אני אמור להבין מזה .

    אני יודע שהמספר הזה הוא הסיומת של המספר של האקס שלי שנפרדנו לפני שנה וחצי , והיא לי דיכאון קשה לאחר מכן
    אבל מפה לפה
    אני קצת חודש ולא מבין למה המספר הזה ממשיך להטריד אותי בכל מקום
    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מספר שרודף אותי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מי רודף את מי?

    אירית כהן
    15/09/2014

    אם תנהל סטטיסטיקה קפדנית תגלה שהמספר לאו דווקא מופיע כ"כ הרבה פעמים.. אבל "הפנס הקשבי" שלך [זה שבעזרתו מתנהלים כל חיינו], תשומת ליבך, - מאתרים כל הופעה של המספר, או אפילו חלק ממנו.
    למעשה, אתה ממש מחפש אותו.

    כניראה אתה מתגעגע לאותה אקסית. אולי הסתיו, והחגים הקרבים, מגבירים את הגעגוע.
    אני מאחלת לך שתבנה בהקדם קשר עם האהובה המתאימה באמת [ואולי צריך עזרה מקצועית כדי לטפל בשרידי הדיכאון].

    הרגש בטוב,





    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אפשר להמשיך ובעיקר לשכוח?
    אמא
    15/09/2014

    היי
    אני אישה בת 43
    סובלת כבר שנים ממצבי רוח ודיכאון שעמיד לתרופות במשך השנים טופלתי אצל אין ספור פסיכולוגים פסיכיאטרים שלא הצליחו לייצב אותי הן מבחינה חשיבתית על העולם והן מבחינת איזון תרופתי .
    הייתי חולת ניקיון הייתי מתעצבנת מקללת צורחת אם משהו לא היה נקי מריבות עם הבעל שלא הוריד לי חלונות מריבות על החגים התפרצויות זעם כלום לא עזר לי כולם אמרו שזה רק הרצון שלי אבל לא יכולתי באמת באמת.
    והנה קרה מהפך בחיי "צוק איתן" הוא גרם לי למהפך כשראיתי חיילים נהרגים כשאני בעצמי השנה אמא ל 3 חיילים כשהתנדבתי למען החיילים הבנתי כמה הכל מתגמד כמה אותה אמא של חייל שנהרג הייתה רוצה להחליף את הצרה שלה בשלי .
    אני לא כועסת על הניקיון מה שאני מספיקה מספיקה אין לי את האובססיה של לפניי החג לקנות הכל חדש לנקות הבית נקי גם ככה אין לי התפרצויות נגמלתי מהכדורים וכשמחשבה לא טובה עולה לי לראש מייד מדמיינת אם המשפחות השכולות אומנם זה גרם לי לשנות חשיבה אבל, כואב לי נורא שכולם ממשיכים בשגרת החיים והמשפחות איך יוכלו לחגוג חג ללא יקיריהן כבר לא מדברים על כלום החיילים הקשר המדהים שהיה לכל עם ישראל האהבה והעזרה שהענקנו אחד לשני , ידי לא נותנת לי לנקות או לחגוג או לכעוס כמו פעם אני מרגישה את הכאב כאילו חלילה חוויתי על בשרי
    אז מצד אחד זה עזר לי ומצד שני נותן לי להכנס לזה יותר מידיי לא קניתי שום דבר חדש קשה לי אפילו לקנות בגד ( זה לא מפריע אבל למה קשה?) יש בי כעס שכולם ממשיכים בשגרה בא לי לחבק את המשפחות לעשות משהו יוצא דופן
    האם כולם מרגישים כך? איך להפריד? ואולי אם אפריד אהיה שוב בדכאו?
    אנא עזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה דו-קוטבית?

    אירית כהן
    15/09/2014

    שלום לך,
    העיקרון בכל טיפול הוא התמדה. מעברים בין "אין ספור" פסיכיאטרים ופסיכולוגים, ושינויים תכופים בטיפול התרופתי, לא יכולים באמת לעזור.

    עפ"י תיאורך ההפרעה שלך כרוכה במצב-רוח 'שחור' + נטייה לפעילות רבה, שבד"כ באה לביטוי ברוגזנות וחוסר-סבלנות כלפי הסביבה [וגם ניקיון אובסיבי]. אך אני נוטה לשער שלעתים את גם סובלת מירידה דראסטית בפעילות - זו צורת הדיכאון המוכרת יותר. כלומר, מתקיימת מחזוריות ו'גליות' בפעלתנות שלך.
    בגלל שמצב רוחך לא משתנה - הוא תמיד 'שחור', גם כשאת בפעילות- יתר וגם כשהאנרגיות שלך ירודות - אולי לא נשקלה האפשרות שמדובר בהפרעה דו-קוטבית. האם טופלת ע"י ליתיום?? ה'מחזוריות' הזו אמנם מקשה קצת על הטיפול התרופתי - אך מנסיוני ניתן להגיע לאיזון התרופתי הנכון! [בתנאי שהפסיכיאטר יהיה קצת עיקש, ויסרב לעשות שינוי-בתרופות בכל פעם שאת מאבדת את הסבלנות..]

    תקופת המלחמה, והאובדנים הרבים שחוו משפחות שונות, התאימה למצב הרוח השחור שלך, ובינתיים כחלק מאותה מחזוריות עברת לתקופה של ירידה באנרגיות ובפעילות...
    יש לי שתי עצות: האחת, לחזור לפסיכיאטר המטפל, ולבקשו לשקול מחדש את הטיפול התרופתי [כולל לשקול ליתיום].
    והשנייה - לחזור לטיפול פסיכולוגי, ולהתמיד בו. בשילוב של שניהם אני מקווה שתצליחי להגיע לאיזון, ולהתחבר גם לשמחה שבחיים.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדות עם אמא נרקסיסטית.
    הבת של
    13/09/2014

    שלום שלום,
    אני נמצאת בתהליך מאוד משמעותי בשנה האחרונה (בה אני במסגרת טיפול) במהלכו היו לי הרבה תובנות הקשורות במה זה להיות ילד להורה נרקיסיסט.
    כרגע מעסיקות אותי שאלות הקשורות באיך הדבר הזה משפיע על החיים הבוגרים ועל הבחירות ה"חופשיות". אשמח אם תוכלו להפנות אותי למאמרים בנושא הקשר בין גדילה עם הורה נרקסיסט לבין בחירות זוגיות ונטיות בבחירת פרטנרים בהמשך החיים.
    אם לא קיימים מאמרים שכאלה, אשמח אם תוכלו לענות לי בעצמכם מהידע שלכם.
    אני מאוד רוצה לעבוד על זה כדי לא "לשחזר" ומרגישה שחסר לי ידע בנושא. באינטרנט קשה למצוא מאמר המתייחס ספציפית לקשר בין שני אלה.

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדות עם אמא נרקסיסטית.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדות עם אמא נרקסיסטית. - תגובה

    אירית כהן
    13/09/2014

    שלום לך,
    אני מבינה שאת בהתלהבות רבה ללמוד על עצמך ועל יחסייך עם אימך [התלהבות שאולי נגרמה בשל השעה הלילית המאוחרת, שעה שבה המחשבות נודדות, והכל קצת מועצם..].
    אינני חושבת שניתן באמת ללמוד נושאים אלו באופן 'אקדמי' ו'תיאורטי', מתוך מאמרים - אלא בהתנסויות שאת עוברת בתוך הטיפול שלך. ואם יש לך ילדים, הרי גם יחסייך איתם הם נושא להביאו לחדר-הטיפול.
    [אולי המטפל שלך שמכיר אותך יידע לכוון אותך לחומרי קריאה מתאימים עבורך].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבת שלי לא אוהבת מגע
    רחל
    12/09/2014

    שלום רב
    הבת שלי בת 30, רווקה. היא לא אוהבת שנוגעים בה כלל. אנחנו משפחה מאוד מחבקת ומנשקת ואנחנו יודעים "לא להתקרב אליה".
    היא מקרינה זאת גם כלפי הסביבה-כשאנשים רואים אותה ומחבקים או מנשקים לשלום רואים שהיא מתאמצת ושום דבר מזה לא בא לה בטבעיות.
    היא לא מעוניינת במערכת יחסים (אני מניחה שזה בגלל שהיא קפצה מקשר לקשר מגיל 16 ועד 25) אבל כששאלתי אותה אם יש לה בעיה עם מגע כשהיא עם בן זוג הבנתי שאין לה בעיה עם אינטימיות ושהדבר היחיד שמפריע לה זה שמחבקים אותה יותר מידי בחוץ או בלילה.
    רציתי לדעת אם זו בעיה של ממש או שאין ליחס לכך חשיבות.
    אנשים מאוד מחבבים אותה אבל כשרק מכירים אותה רואים את הסלידה המוקצנת שלה.
    האם זה בסדר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבת שלי לא אוהבת מגע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבת שלי לא אוהבת מגע - תגובה

    אירית כהן
    13/09/2014

    שלום רחל,
    אין להבין אדם עפ"י התנהגות אחת שלו, ולכן לא אוכל לקבוע מה 'בסדר' ומה 'לא בסדר' בבתך [ומה בכלל המשמעות של 'בסדר' בעינייך.. האם את בעצם מוטרדת מכך שהיא רווקה וקושרת זאת לאותו קושי שלה במגע? הרי תיתכנה סיבות שונות לרווקותה, אם זו הבעייה בעינייך].
    כללית, הסיבות לסלידה ממגע יכולות להיות שונות. למשל, יש אנשים הסובלים מרגישות-יתר חושית, אצלם כל מגע נחווה באופן שונה מאשר אצל 'נורמלים' [אלו שאינם סובלים מרגישות-יתר חושית]. אצל אנשים אלו כל ליטוף קל יכול להיחוות כלחץ קשוח על עורם, זהו אפיון נויורולוגי מולד. או, תיתכן תגובה פסיכולוגית של התנגדות למגע רב, לאותם 'חיבוקים ונישוקים' שנהוגים במשפחתכם. ועוד סיבות שונות אפשריות.

    כדי להבין את בתך ולעזור לה לחיות טוב יותר עם הסביבה נדרש בירור, אצל פסיכולוג, אולי כזה שמתמצא קצת גם בנושאי נוירופסיכולוגיה.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשנה באחרונה קרו לי כמה מקרים שאין
    אתי
    11/09/2014

    בשנה באחרונה קרו לי כמה מקרים שאין לי הסבר לזה. פחד.

    אני בת 52 בדרך כלל בריאה. רק בעית בלוטת התריס והיא בטיפול ובמעקב.
    בשנה באחרונה קרו לי כמה מקרים שאין לי הסבר לזה. פחד.
    פחד מנסוע במנהרה, פחד מטיסה, פחד מנסיעה על גשר מעולם לא היה לי כזה דבר
    בפעם הראשונה שזה קרה לי פתאום חשבתי שזה מסוכן הלב שלי דפק מהר התחלתי להזיע
    מיד פתחתי את הרדיו, שתיתי מים נסיתי להטות את המחשבה למקום אחר והצלחתי אחרי הרבה
    דקות קשות. עבדתי על עצמי קצת, וזה נרגע. עכשיו משהו חדש, אני נימצאת באיזה שהוא מקום, ופתאום אומרת לעצמי מה אני עושה פה? כאילו אני יודעת למה אני שם אבל זה מוזר עולה לי החום לפנים,
    הלב מתחיל להלום חזק ואז שוב אני מתייצבת לאחר אולי נאמר 2 דקות.
    אני מפחדת לצאת לאיזורים חדשים, רוצה להיות רק קרוב לבית שלי.
    לא מבינה למה זה קרה לי. אני אישה בעלת בטחון, עצמאית שמחה. לא נשואה אבל יש ילדים בבית. שלא מודעים לרגש שלי רוצה לדעת למה זה הגיע אלי ואיך אוכל לטפל בזה.
    לציין אני לא פוחדת משום דבר בדרך כלל. רק מעצמי פתאום שככה זה קורה לי.
    אני פוחדת שיקרה לי משהו שאני לבד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי פאניקה?

    אירית כהן
    11/09/2014

    שלום אתי,
    עפ"י תיאורך נשמע שמדובר בהתקפי-פאניקה. את האבחנה המדוייקת צריך לקבוע איש מקצוע [פסיכיאטר ו/או פסיכולוג קליני] בפגישה פרטנית.
    הרקע והסיבות לכך יכולות להיות שונות. כדאי לבדוק אם מדובר במינון-יתר של תרופות לטיפול בבלוטת-התריס.. ייתכן תגובה לשינוים עקב גיל המעבר[ אם כתוצאה משינוי הורמונלי, או בשל דכדוך סמוי וההתקפים שתיארת הם תופעת-לוואי לדכדוך].

    ההתמודדות היא באחד האופנים הבאים, או שילוב שלהם: הדרך המהירה והמקובלת לעזרה מיידית היא טיפול תרופתי, שיש לקבל מפסיכיאטר!! לא מרופא משפחה. הפסיכיאטר הוא זה שצריך לקבוע את האבחנה, ובידיו גם 'ארסנל' תרופתי מגוון יותר מזה שיש לרופא משפחה. עלייך לציין שאת מטופלת עקב תפקוד לקוי של בלוטת התריס, כדי למנוע תגובה בין-תרופתית.
    בצד זה - או אפילו לפני כן - לפנות לפסיכולוג קליני, הן כדי להבין את הרקע הפסיכולוגי להתקפי הפאניקה, והן כדי לעזור לך לצאת מזה.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מודה לך מאוד מאוד.

    אתי
    11/09/2014

    ענית ענייני וברור.

    רפואה שלמה לכולם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום