מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- לא מרגישה בנוח ליד גבריםחסויה13/08/2014
שלום, שמי X, אני בת 21.
אני לא זוכרת מתי שמתי לב לזה, אולי בשלב שכל הילדים בכיתה נשארו בגובה מסוים, ואני צמחתי למעלה...אולי בגלל שהיה לי אירוע לא נעים בגיל 5, אולי זה פשוט קורה לנשים בימינו.
אין לי בעיית ביטחון עצמי-גופני, אני חושבת שאני יפה ומושכת ובזה אין לי כל ספק. הבעיה נוצרת בכל מיני סיטואציות בהן אני עוצרת את עצמי כשיש נוכחות גברית, נועלת את שפת הגוף הרגילה שלי ומנתקת קשר עין.
המגעים היחידים שלי עם גברים הם בעבודה, בבסיס בצבא שהיה, כלומר- במקומות בהם לא הייתה לי ברירה. אפילו בשתי מערכות היחסים שהיו לי, הרגשתי שאני לא לגמרי משוחררת, ולא לגמרי מוציאה את הצד ה"מפולפל" שלי שבא לידי ביטוי במפגשים עם חברות. אולי בגלל זה לפעמים הרגשתי חוסר ביטחון, סוג של החמצה והרגשה שאני לא עמוקה ומשוחררת כמו שהייתי רוצה להיות עם בן זוגי. העניין הזה מפריע לי בחיי האישיים, אני כמו בתוך בועה שמגנה עליי מהפחד להידחות. מאוד רוצה לשנות את קו המחשבה הזה. אני רוצה להרגיש מוערכת בזכות עצמי, באמת להתנהג איך שאני בלי לפחד מה יגידו. אפילו במערכת יחסים שהייתה מבוססת על סקס בלבד- חשבתי כל שניה על מה יוצא לי מהפה כדי שיציג אותי באור הכי טוב.
בנוסף לתגובה אשמח להמלצה אולי לטיפול פסיכולוגי?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מרגישה בנוח ליד גברים - תגובה
אירית כהן13/08/2014שלום לך,
את מאוד צעירה, למעשה בשלהי גיל ההתבגרות. כמאפיין את גילך, מטלות שונות שקשורות לתהליך הפסיכולוגי של התבגרות עדיין לא הושלמו. כגון המטלה התתפחותית של הגדרה עצמית - "מי אני" , "מי אני כאישה" . במלים אחרות - עדיין לא הבשלת לגמרי..
ייתכן אמנם שלאירועים מסויימים בחייך יש השפעה, ולא מתאפשר תהליך הבשלה מלא ונכון. טיפול פסיכולוגי ללא ספק יקל עלייך ויהיה לך לעזר [ואת לדעתי בנקודה ובגיל מצויינים להתחיל בטיפול]. הכתובת המועדפת היא פסיכולוג/ית קליני, מטבע הכשרתם ונסיונם פסיכולוגים קליניים בקיאים בתהליכים פסיכולוגיים של הבשלה אישיותית, ויודעים לאבחן היכן אותם תהליכים 'תקועים'.
[אם התכוונת להמלצה שמית - אני מנועה מכך במסגרת הפורום].
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחמאותנעמי12/08/2014
שלום אירית
ראשית- תודה על תשובתך לשאלתי הקודמת (בנושא תקיעות) היא עזרה לי ונתנה נקודות התייחסות חדשות לעניין
שנית- רציתי לשאול, אני מרגישה צורך חזק לבקש מהמטפלת שלי מחמאות ושיקופים לגביי ולגבי ההתקדמות שלי בטיפול. מצד אחד זה מרגיש מאולץ ומרצה ומצד שני זה נחווה אצלי כצורך אמיתי
מה דעתך?
תודה רבה
נעמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחמאות - תגובה
אירית כהן13/08/2014שלום נעמי,
ניראה שיש לך צורך מתמיד במשהו קונקרטי [גם כשזה בא בצורה מילולית] שיאשר לך שיש טיפול.. שהטיפול תקין. וכאילו כל הזמן אינך בטוחה לא רק אם הטיפול 'בסדר' אלא אפילו אינך בטוחה לגמרי שהמטפלת אמנם 'איתך', ולכן גם זקוקה כל הזמן למישהו נוסף, כמו הרעיון לפנות לטיפול נוסף בפנייתך הקודמת..
מדוע שלא תשוחחי עם המטפלת שלך על לבטייך ותחושותייך בעניין המחמאות? היא מכירה אותך ותוכל לתת לדברים את ההקשר והמשמעות הנכונים.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנסה. תודה על תשובתך
נעמי13/08/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מוצא את עצמימוטי11/08/2014
שלום..
.
לאורך כל הזמן אני זוכר מעליי צל כבד של חשש להיות הומו כי תמיד בחנתי את חבריי והקנאה הייתה כל כך כואבת שלפעמים כבר פירשתי את זה כמשיכה
ולעיתים אף הייתי חולם חלומות בהם אני נוגע באיבר מינם של החברים והייתי נורא נבהל מכך ,וגורמים שונים פירשו לי את זה כרצון להתקרב אליהם או לחילופין געגוע לחברים שניתק עימם הקשר
בנוסף גם בתור נער שצופה בסרטי פורנו הדמות של הגבר תמיד הייתה נתפסת לי בעין..עד היום אני לא יודע להסביר אני לא חושב שאני נמשך לגברים,אני לא רואה את עצמי חי עם גבר ובטח שלא מקיים יחסים אינטימיים עימו.
הנסיון המיני הראשון שלי היה די מאוחר בגיל 21 עם בת זוג שאיתי עד היום ואנחנו בקשר מאוד טוב ואני נמשך אליה ואוהב אותה ,זאת אחרי התאהבויות שנכשלו
ומטפלת כלשהי שהייתי אצלה הסבירה את כל העניין שיכול להיות שעברתי התבגרות מאוחרת ולכן הבלבול המיני נמשך עד גיל מאוחר ניסיתי לקבל את האופציה הזו כאפשרית אך אני בנאדם שמאוד קשה לו להאמין שדברים משתנים וחולפים
באמצע הקשר עם בת הזוג התחלתי לתהות לגבי טיב הקשר ומייד חשבתי על פרידה הרגשתי מאוד מבולבל כמה ימים עד אשר נפרדנו וחזרנו לאחר זמן קצר
החלו לי חרדות לגבי הקשר ואחרי כמה זמן חרדות לגבי המיניות שלי שכבר התחלתי להריץ בראש איך אני יוצא מהארון וכולם נגעלים ממני וגם המחשבה שאני הומו לא הרגישה לי נכונה אך לבסוף הקשר האמיתי שעמד שם מולי במציאות עזר לי לצאת מזה
ומשם מצאתי את עצמי מדלג בין חרדה לחרדה.עבדתי בעבודה ממשלתית שנחשפתי בה לכל מיני סוגי עבירות מין ואלימות והחלו לי חרדות שמה אני עלול להיות פדופיל ( אני אציין בפירוש שאין לי משיכה לילדים ומעולם לא הייתה לי ולשם שינוי אני נחרד מסביבת ילדים ומשתדל להתרחק מאז) וכל גל כזה של חרדה בנושא אחר נושא איתו כמה ימים שאני לא קם מהמיטה כמעט בקושי אוכל בלי חשק לכלום
כל פעם צצה לי חרדה אחרת אח של הבת זוג שלי מאוד דומה לה וקופצת לי לראש מחשבה מה אם אתה הומו באמת ותדלק עליו ואז אני מנסה לדמיין אותו בקטע מיני וזה עוד יותר מכניס אותי לחרדה
ומצד שני אם אני מסתכל על בחורות שנראות טוב ונהנה מזה זה מרגיע את החרדה מלהיות גיי,אך מעצים את החרדה שחברה שלי לא מתאימה לי,ואז אם אותה בחורה נראית צעירה ממני אני מתחיל לחשוש שהיא קטינה ושוב אני חוזר לחרדה מפדופיליה
קשה לי להיות בחברת חברים שלי מחשש ששוב יהיה לי חלום מיני עליה או שאני פתאום אמשך אליהם,אני כל כך לא רוצה להרוס את הקשר שלי עם החברה ורוצה לחיות רק עם אישה אבל זה רודף אותי ואני מפחד ללכת לספיכולוג שפתאום יגיד שאני הומו כי לפעמים נראה לי שעצם המחשבה על משו רע תגרום לו להתקי10* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת חשובה
מוטי11/08/2014סבלתי מפגם חיצוני וגם אני לא שלם עם איבר המין שלי לצערי...נתון שהמטפלת שהייתי אצלה טענה שיכול להיות שגרם לכך שאני לא מוצא את הגבריות שלי אצלי ובוחן אחרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מוצא את עצמי - תגובה
אירית כהן12/08/2014שלום מוטי,
הדבר הבולט לעיני בתיאורך הוא הסימפטום של מחשבות אובססיביות חודרניות שמפריעות לתפקוד תקין והנאה בחייך, מחשבות שחוזרות על עצמן ו'חודרות' לכל פינה בתפקודך, כגון תפקוד בעבודה ויחסים זוגיים. [אני פחות 'מתרשמת' מהתוכן של המחשבות הללו - תוכן הומוסקסואלי או שאלות לגבי העדפה מינית. בעיני חמורה עוצמת הסימפטום של החשיבה האובססיבית-חודרנית].
איני יודעת אצל אלו מטפלות/ים ביקרת בעבר.. יש לדעתי לעשות הערכה נכונה של הבעייה ושל אישיותך ע"מ להבין את הרקע לסימפטום זה של חשיבה חודרנית. הכתובת היא פסיכולוג קליני ו/או פסיכיאטר.
הרגש בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרידהריקי10/08/2014
איך עוזרים לחברה להתמודד עם פרידה מחבר ?
היא שבר כלי (:
יש הרבה דברים שלדעתי טוב שהם נפרדים
מצד שני הוא רציני ונחמד והם היו שנתיים יחד
הבעייה שהיא מאוהבת בו עד כלות ואינה יכולה לפעול בהגיון.
הוא רוצה זמן חופשי לחשוב האם הוא באמת אוהב אותה ורוצה להתחתן או שעדיף להיפרד.
והם בסה"כ בני 19 -22* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרידה - תגובה
אירית כהן11/08/2014שלום שילת,
אם חברתך אמנם שבר-כלי - היא זקוקה ל'מאחה-כלים' מקצועי, כגון פסיכולוג.
את הישארי חברה שאין לה דיעה בעניין, בלי 'שיקולים' מה עדיף לחברתך, בלי חישובי גיל, - פשוט חברה נאמנה שאוהבת בכל מצב, שאוהבת גם 'שבר כלי' [וזה לא כ"כ קל, לאהוב מישהו גם כשהוא 'שבר-כלי'...]
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לגרום לאחי ללכת לפסיכולוג?טל10/08/2014
היי,
יש לי אח בן 24, ילד מפונק שלא יודע גבולות,מרוב פינוק יש לו גם קצת גמגום, נתקעות לו המילים לפעמים אבל זה קורה רק איתנו כי כשהוא מדבר עם בחורה זה נעלם,
מגיל מאוד צעיר היו לנו איתו המון בעיות שהתבטאו בעיקר במשיכת תשומת הלב אליו, שקרים ללא אבחנה, גניבות בעיקר מהאנשים הקרובים אליו, נסיונות התאבדות עם כדורים ולפעמים סתם הזמנת אמבולנס רק כדי למשוך תשומת לב, לאחרונה הוא שפך על עצמו חומצה וטען שהוא ניסה להתאבד, לדעתי הוא גם עושה סמים אקסטזי, טריפים וכדומה..
לא פעם ולא פעמים הוא סגר חתונות עם בחורות שהוא יצא איתן שבוע והיד עוד נטויה בסיפורים שהחלו מגיל 15 שלו.
ההורים שלי הם חלק בלתי נפרד מהבעיה כיוון שהם כל הזמן ׳עוזרים׳ לו כמו: מממנים אותו, מכסים עליו, מגנים עליו וכו על אף שהוא מזיק להם כל הזמן.
אין ספק שיש לו בעיות חמורות שצריך לטפל בהם אבל הוא לא מוכן ללכת לפסיכולוג.
מה עושים???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך לגרום לאחי ...
אירית כהן10/08/2014שלום טל,
איני יודעת מה גילך ועד כמה את מעורה כיום בחיי הורייך. מטבע הדברים, להורייך עמדה שונה מזו שלך ביחס לבנם. ייתכן שאת מתקשה להבין עמדתם, ואולי גם אינך מעורה בכל מה שעובר על אחיך וטיפולים שייתכן שהוא מקבל.
יחסים בין אחים הם דבר מורכב, תמיד יש גם קינאת-אחים - זה עשוי להסביר את הכעס הרב וחוסר-ההבנה שאת מפגינה ביחס לאחיך. הרי אנשים לא 'מגמגמים מרוב פינוק' [את גם לא יכולה לדעת אם הוא כן-לא מגמגם בנסיבות חברתיות שונות שבהן אינך נוכחת]. עפ"י תיאורך אחיך באמת במצוקה.
אילו יכולת להפסיק לחשוב שאת 'אחראית' עליו [הניחי זאת להורייך], ולנסות להיות קצת יותר אחות-אוהבת - זה לדעתי המקסימום שאת יכולה לעשות.
[ואם הורייך 'מפעילים' אותך בבקשה לעצות - הכתובת הראשונית לייעוץ היא רופא משפחה].
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך לגרום לאחי ללכת לפסיכולוג?
טל11/08/2014היי אירית,
אני ארחיב טיפה יותר כי לצערי לקחת את זה לכיוון אחר לגמריי :)
אני בת 35, אחי הוא הבן האחרון אחרי 3 בנות להוריי המדהימים שהשקיעו בנו את מיטב החינוך שיכלו, יש לנו משפחה חמה, אוהבת ומלוכדת.
אחיותיי כבר נשואות עם ילדים בעצמם, אני והוא הרווקים של הבית, הפרש הגילאים בינו לבין אחותי הקטנה הוא 9 שנים.
כולנו מאוד מעורבים בחיי ההורים שלי ובפרט בחיי אחי (כולם כמובן דואגים לו), אליי הוא קשור באופן יוצא דופן על אף הפרש הגילאים העצום, תמיד היינו אחים חברים מאז שהוא נולד ותמיד הוא מרגיש בנוח לדבר איתי על הכל, משהו שלא יקרה עם אחיותיי ובטח לא עם ההורים שלי.
מגיל מאוד צעיר אני לקחתי עליו אחריות כיוון שלהורים שלי לא היה את הכוח להתמודד עם כל הצרות שהחלו, כמובן הכל היה בשיתוף והסכמה (אני סוג של עמוד טווח במשפחה שלי)
הייתי הולכת איתו לאסיפות הורים, לטיפולים פסיכולוגיים בגיל 15 בערך כשהוא עוד הסכים, את הציטוט על עניין הגמגום קיבלתי מה עובדת הסוציאלית שטיפלה בנו באחד מבתי הספר שהוא למד בו ולכן רשמתי מה שהיא אמרה לי (אני רחוקה מלהיות מקצועית ולנחש ניחושים אחרת לא הייתי פונה אליכן!) ואכן בבית כשהוא איתנו נתקעות לו המילים ויוצא לו גמגום אבל כשהוא עם חברים וחברות הגמגום נעלם.
עמדתי היא עמדת ההורים שלי, אני כותבת פה בידיעתם כיוון שאנחנו אובדי עצות.
אנחנו יודעים ומבינים שהוא במצוקה והמעשים שלו הם קריאה לעזרה ולכן אני פונה בשאלה איך לגרום לו ללכת לטיפול?
בנוגע להמלצה שלך להפסיק להיות אחראית, זה לא יקרה כי ביום שזה יקרה הוא פשוט יתאבד וזהו, כי אין בעולם הזה מי שמבין אותו כמוני (זה ציטוט שלו דרך אגב)
אהבה הוא מקבל ממני בשפע ובכמויות שאין לו בשום מקום אחר כיוון שכולם מיואשים ממנו חוץ ממני ואני גם לעולם לא אתייאש.
אני האדם היחיד שיכול להשפיע עליו בכל נושא חוץ מעניין הפסיכולוג שבכל פעם שהוא הסכים ללכת וקבעתי תור הוא נעלם באותו היום כדי לא ללכת.
אגב נכון לעכשיו ההורים שלי סילקו אותו מהבית בגלל כל מה שקרה ברור לי שזה לא בסדר כי לזרוק אותו לרחוב לא יועיל לאף אחד ובטח לא לו!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההריקוד המשפחתי
אירית כהן11/08/2014שלום טל,
ייעוץ בפורום מטבעו מוגבל, בעוד שבפגישה פרטנית ניתן לקבל תמונה יותר מלאה על כל הרבדים שיש במשפחה, והמיתוסים שלה - אלו המדוברים והמוצהרים, ואלו התת-קרקעיים..
ייתכן שאחיך קיבל את תפקיד 'הכבשה השחורה', זהו המקום אליו מתגלגלת ומתנקזת כל הפתולוגיה שיש במשפחה. והוא ממלא תפקיד זה 'בכישרון' רב, ובלית ברירה! כדי שהוא יוכל להישאר במשפחה וגם להיות בריא נדרש שינוי בריקוד המשפחתי כולו [כולל בך. מעבר לעמדותייך ביחס אחיך - אני תוהה האמנם זה לטובתך שאת 'עמוד התווך', שקיבלת עלייך תפקיד-הורי במקום הוריכם, באסיפות הורים וכדו' , והאם זה לא עוצר גם אותך מהתפתחות אישית] .
העובדה שאחיך נזרק מהבית עשוייה הייתה להיטיב עימו - אילו היו לו מספיק כוחות ומשאבים פנימיים, דבר שאיני בטוחה בו כלל.
ייתכן שטיפול משפחתי הוא הכיוון המתאים, ואולי גם לאחיך יהיה אז קל יותר לשתף פעולה, הוא לא ירגיש שעשיתם אותו ל'משוגע המשפחתי'.. כוונתי לטפול משפחתי שבו נוכחים חוץ מאחיך לפחות את עצמך וההורים. אולי עוד חברים מהמשפחה הגרעינית [אחיות].
ובתור 'סיפתח' , אם לא תקבלי הסכמה בשלב ראשון מכל האחרים [הורים.. אחיך] - התחילי את, לבד. מצאתי עצמי לא פעם עושה טיפול-משפחתי דרך נציג יחיד, זוהי תופעה מוכרת גם למטפלים אחרים.
כל טוב, בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשנים של שכנוע..
טל11/08/2014זה מה שאני מנסה להסביר להורים שלי כבר במשך שנים והם לא מוכנים לשמוע. מסע השכנועים שלי הוא לא רק אליו, בכל מקרה תודה רבה :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לסמוך על מסגרות חינוכיותמאיה09/08/2014
הבת שלי היתה בצהרון וגיליתי שבעלת הצהרון שיקרה לי במספר עניינים שהיו מהותיים מבחינתי (כמות ילדים גדולה מהמוצהר; אוכל מעובד ולא ביתי כמובטח; כמות אנשי צוות נמוכה ועוד), הערתי לה על הדברים האלו והיא נעלבה ואמרה לי שהבת שלי ילדה לא קלה שמרביצה לילדים אחרים והיא מאוד משקיעה בה, ושאני לא רואה את הדברים החיוביים ולא מתרכזת בעיקר. בסופו של דבר זה נגמר בכך שהיא אמרה שהיא לא רוצה שהבת שלי תמשיך בצהרון אצלה.
אמהות אחרות יותר "משחררות" ממני ומתייחסות לדברים באופן של "take it-or leave it"
ואני מרגישה שאני פשוט לא הייתי מסוגלת להמשיך עם החוסר אמון הזה.
הבעיה היא שאת תחושת חוסר האמון שחשתי כלפי בעלת הצהרון כבר חשתי בעבר במסגרות חינוכיות אחרות שילדיי היו בהן, שגם שם שיקרו לי בכל מיני עניינים.
חבל לי שהדברים מסתיימים ב"לשבור את הכלים" - האם קיימת דרך ללמד את עצמי "לשחרר" או שעלי דווקא ללמד את עצמי לסמוך על תחושותיי והאינטואיציות שלי ולהיות שלמה עם ההחלטה של למצוא מסגרת חינוכית אחרת שתתאים יותר?
אשמח לשמוע דעתך בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסמוך על מסגרות חינוכיות - תגובה
אירית כהן10/08/2014שלום שני
הורים רבים מתקשים במידה זו או אחרת 'לשחרר' את הדבר היקר כל-כך, הילד, להשגחתו ואחריותו של אדם אחר. יש הורים שחווים זאת כמו לידה-פעם-נוספת של הילד. עם זאת, גוננות-יתר אינה בריאה.. הרי לא ניתן ללות את הילד לאורך חייו . הוא ייצטרך לפגוש את העולם, ולהתמודד איתו! [וגם לא נכון להתחיל 'לחנך' את אלו שבידיהם את מפקידה את הילד/ה. ברור שייעלבו!]
עלייך, אם כן, לבדוק עצמך האם את סובלת מנטייה לגוננות-יתר ביחס לילדייך, ובעצם מתקשה בכל פרידה מהם. עמדתו של ההורה האחר, אבי הילדים, יכולה לעתים לעזור לקבל פרספקטיבה נכונה.
ואם את סבורה שבאמת יש לך בעייה כזו - קושי להיפרד מילדייך - כדאי שתפני לייעוץ מקצועי, עבור עצמך ובעיקר עבור ילדייך.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשה לימישהי09/08/2014
שלום,
אין לאן לברוח, קשה לי מאוד.
יש לי חרדות ומדוכאת רוב הזמן.
ניסיתי לשכוח ולהדחיק, אבל זה לא מציאותי לשכוח, מי ישים תרופה על פצעיי?
לפעמים אני חושבת, למה בכלל לחיות, מה אני עושה כאן? האם נולדתי בכדי לסבול?
מתגעגעת לנעוריי, אבל במחשבה שנייה כשאני מנסה לחשוב אחורה, בעצם לא היו לי נעורים.
לא מוצאת משהו שישמח אותי, מה זאת שמחה?
דר' מה עושים אם התחושות והרגשות החזקים האלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פני לטיפול
אירית כהן10/08/2014שלום לילך,
את כותבת שיש לך חרדות ואת מדוכאת רוב הזמן. זהו מצב שניתן לטפל בו - אך לא במסגרת פורום באינטרנט. בדרך כלל ה'קוקטייל' הנכון הוא טיפול תרופתי נוגד דיכאון לזמן מה, משולב בפסיכותרפיה פרטנית. הכתובות המתאימות הן פסיכיאטר ו/או פסיכולוג קליני, באופן פרטי או במסגרת הקופה שלך.
אין סיבה שתסבלי, פני בהקדם לקבל טיפול!
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישיות פסיכוטיתנופר08/08/2014
שלום,
ידיד שלי, שלוקה בסכיזופרניה ו - OCD (הוא אובחן לפני מס' שנים ע"י פסיכיאטר), עבר לפני כחודש איבחון פסיכודיאגנוסטי אצל פסיכולוג קליני ואובחן כבעל אישיות פסיכוטית. שאלתי היא, מה מאפיין אדם בעל אישיות פסיכוטית? יש לציין שלבחור אין הזיות שמיעה או ראייה (הוא נוטל כדורים אנטי פסיכוטים).
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פידבק על אבחון
אירית כהן09/08/2014שלום נופר,
מוטב שתהיה תקשורת ישירה בין המאבחן והמאובחן. ידידך שעבר אבחון פסיכודיאגנוסטי רשאי [וזה גם רצוי] לקבל מהפסיכולוג המאבחן הסברים על מימצאי האבחון ועל המושגים השונים שבדו"ח.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ג.א.נריקי07/08/2014
מול הדלת בגינה בבית קרקע. גברת זרקה לכיוון הפח פרטי נייר ולא הצליחה לקלוע והנייר נפל על המדרכה.מקרה נוסף אחת פיצחה גרעינים מול הדלת בגינה בו אני גרה.פיצחה גרעינים וזרקה מהפה על המדרכה מול הדלת בגינה.מה מעירים במקרים האלה? עלי לציין אני מאוד לוקחת ללב ופחדנית.מה מעירים במקרים הנל? תודה מרא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאזרי אומץ ותעני
סתם מישהי07/08/2014לאף אחד אין זכות לעשות שום דבר בשטח הפרטי שלך.
את לא חייבת לאף אחד כלום. פירייטלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרציתי להוסיף כל זה קרה בדלת בגינה
ריקי07/08/2014אבל מצד המדרכה הציבורית מול הבית מול דלת הגינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה הכוונה מול דלת הגינה בכניסה
ריקי07/08/2014לחצר תודה מרא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה רציתי להוסיף הבחורה זרקה
ריקי07/08/2014גרעינים מהפה למדרכה מול דלת הכניסה מדובר בבית קרקע. מול דלת הכניסה נמצא מדרכה ציבורים בו עוברים הולכי רגל.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם זה ככה- מחר יבואו פועלי ניקיון ו
סתם מישהי07/08/2014Dont worry:)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אפשר לא להתרגז?
אירית כהן07/08/2014שלום ריקי,
אני מבינה שההתנהגויות שתיארת גורמות לך להתרגז, בעיקר כשזה מתרחש מול שער החצר שלך, אז את חשה כאילו זה זלזול 'אישי' בך ובמרחב החיים שלך.
אני מניחה שברוב המקרים או אפילו בכולם ההתנהגויות שתיארת לא נעשו כאקט מכוון נגדך, אותם 'מלכלכים' אפילו לא יודעים שריקי גרה מעבר לשער הזה... אלא מדובר בהתנהגות לא תרבותית של סתם אנשים.
האם את מוכנה להתחיל לחנך את אותם אנשים? אם כן - חזק ואימצי! והתכונני לכך שיהיו לך כל מיני 'תלמידים' בתהליך החינוך הזה. גברת אחת אולי תתנצל ותרים את מה שזרקה.. גברת אחרת תתעלם ממך.. מישהו עלול ללגלג עלייך או לענות לך בצורה גסה. הכל צפוי!
אם את מוכנה להתמודד עם כל מיגוון התגובות הללו - התחילי לחנך. בהצלחה!
אם את מעדיפה לטפח את השקט הנפשי שלך - למדי את עצמך להתעלם ממה שקורה מעבר לשער של חצר ביתך. [אנשים מרגיזים .. אבל זה לא אומר שאת חייבת להתרגז.]
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה גב איריס צודקת
ריקי08/08/2014תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה גב אירית
ריקי08/08/2014תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשים בהתאהבות עקב גירושים בילדותרועי06/08/2014
שלום,
אני נמצא במצוקה מסוימת, חשוב לי לשמוע את דעתכם המקצועית,
אני יוצא כבר קרוב לשנה עם בחורה בגילי סביב גיל 32, אנחנו נהנים וטוב לנו ביחד, אולם יש לה קושי להתאהב, היא הסבירה לי שזה לא בגללי, אף פעם היא לא התאהבה
מהסיבה הזאת היא הולכת לטיפול פסיכולוגי כבר יותר משנה, מסתבר שבגיל צעיר (סביב 12-15) ההורים שלה התגרשו, והגירושין התבצעו בצורה מכוערת ביותר, אבא שלה בגד באימא, האימא היתה בדיכאון מספר שנים והרעילה את הילדים על האבא, כתוצאה מכך אין לה רגשות כלפי האבא, כאילו הוא אדם מהרחוב,
היא הבינה במהלך הטיפול שהיא בנויה בצורה כזאת שהיא לא צריכה אף אחד ויכולה לסמוך רק על עצמה,
בגלל שבזמן הגירושין אימא לא היתה איתה, נכנסה לדיכאון מספר שנים ורזתה מאוד,
הרגישה נבגדת מאבא, מההרעלות של אימא, היתה בטוחה שאבא לא אוהב אותה ורוצה שיפנו את הבית בשביל שיוכל למכור אותו,
והיתה צריכה להיות האחות הבוגרת והעצמאית (יש לה עוד אחות תאומה, ואח גדול)
במהלך חייה היא לא מתאהבת, היא כן מאוד אוהבת את האחיין שלה ואת הכלבים שהיו לה בעבר, כנראה מהסיבה שהם לא יכולים לפגוע/לבגוד בה.
כל עוד הבעיה אצלה לא תיפתר היא לא מעוניינת לקדם את הקשר (מגורים ביחד ולאחר מכן חתונה),
בפני עומדות שאלות רבות, וביניהם,
כיצד הטיפול ישפיע עליה?
מתי הוא צפוי להשפיע אם בכלל?
מה עלי לצפות?
אני מרגיש דיי אבוד, ומקווה שתוכלו לעזור לי,
תודה בכל מקרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסינו לאן?
אירית כהן07/08/2014שלום רועי,
אינך יכול ואינך אמור לעסוק ב'פסיכולוגיה' של החברה. שאלתך היא למעשה על "יחסינו לאן?". ובעניין זה יש שני גורמים חשובים - החברה. ואתה.
אני מציעה להתעלם מ'הצהרות', ולהתבונן במעשים והתנהגויות. העובדה היא שאתם ביחד שנה וטוב לכם ב'יחד' הזה, היא שומרת נאמנות ל'יחד' הזה, ניראה שקיימת התקשרות רגשית מצד שניכם. אבל, היא לא מוכנה להתחייב [וגם ההצהרות שלה "אני לא מתאהבת" הן חלק מעמדה "לא מתחייבת"].
משום מה אתה תולה הכל בטיפול הפסיכולוגי שלה, ומבקש ממני נבואות הקשורות לכך. אכן בתקופת טיפול בן-אדם מאוד מושקע בטיפול, ואולי אינו יכול דווקא בגלל הטיפול להתחייב לקשר זוגי מחייב. עם זאת, אני מניחה שאינך הגבר הראשון שהיא אינה מוכנה להתחייב לו. שאלת האם טיפול משנה אנשים? כן, בהחלט. אך האם זה ישנה את חברתך כך שתהיה מוכנה להתחייב לנישואין? להתחייב לך? באמת איני יכולה לדעת.
אולם עלינו להכניס לתמונה 'נעלם' מאוד מאוד חשוב - אתה עצמך! עליך להבהיר לעצמך עד כמה חשובה לך מחוייבות, עד כמה אתה בשל ומוכן להתמסדות ואינך רוצה להמתין.. או אולי מסיבות לא מודעות 'נדבקת' דווקא לאחת שלא מוכנה להתחייב? או אולי לא כל-כך חשוב לך למהר ולהתחתן - כמו שחשוב לך לחוש רצוי ואהוב ואתה נפגע מחוסר נכונותה להתחייב כלפיך.
ייתכן שלצורך ההבהרות הללו כדאי לך לפנות למספר שיחות לייעוץ פרטני.
כל טוב,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תדמית בקרב בני נועררותם כהן06/08/2014
אני תוהה למה אנשים כל כך רוצים להרגיש חשובים
זה באמת משנה?
ואני כן מבינה את ההרגשה, הרצון להיות חלק ממשהו גדול יותר, מאחד יותר
אני גם רוצה את התחושה הזו
אבל למה בקרב בני נוער דימוי עצמי זה מה שהמוח עסוק בו?
למה אני בתור נערה בת 14 עסוקה כל הזמן באיך אני נראית בעיני עצמי ובעיני אחרים, עסוקה באיך לקדם את עצמי ואיך למצוא כמה שיותר חברים, איך להיות יותר פופלרית ואילו בגדים יותר שווים
למה זה קורה לי? למה חיצוניות נהיה משהו כל כך עיקרי בחיי?
ואיני ילדה שטחית ואף פעם לא הייתי כזו אז למה פתאום אני כל כך רוצה להרגיש את התחושה של חלק מקבוצה, חלק ממשהו?
אשמח אם תעני לי
בתודה רותם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תדמית בקרב בני נוער - תגובה
אירית כהן06/08/2014שלום רותם,
לאורך הינקות-ילדות-נערות מתרחש תהליך התפתחות פסיכולוגית, כשבכל שלב יש שאלות אופייניות שמעסיקות את הילד/הנער המתבגר.
המיוחד לגיל ההתבגרות - מתעוררות בו לא פעם מחדש שאלות שאולי 'נידונו' כבר בנפשו של האדם.. כגון השאלה "האם אני נוכח? האם רואים אותי ומוחאים לי כף?", שאלות שבבסיסן שייכות לגיל צעיר בהרבה - אך לא פעם צצות שוב בגיל ההתבגרות, בעיקר בתחילתו..
בנוסף, קבוצת הגיל מקבלת משמעות רבה, הן כחלק מצורך האדם ב'התחברות', והן כחלק מתהליך גיבוש זהות עצמית . שימי לב, למשל, שהחבר'ה בגילך יוצרים אופנות שונות, שהן חלק מתדמית של 'קבוצה' [יש בגדים 'שווים' בעיני חבורה או קבוצה אחת אבל לא ייחשבו שווים, או יהיו אפילו מוקצים, בקבוצה אחרת]. ההשתייכות הקבוצתית הזו היא חלק מהגדרת זהות. בהמשך, נוספות שאלות כגון 'מה מערכת הערכים שלי' והופכות להיות מרכזיו ת.
העיסוק המייסר שתיארת הינו בחלקו אופייני לגיל - אך אם הוא מייסר מדי כדאי לפנות להתייעץ עם מישהו בוגר [למשל יועצת או פסיכולוגית בביה"ס, או באופן פרטי]. התייסרות זו עלולה להפריע למשימות-חיים אחרות - כגון לימודים, ויכולה להעיד על בעיות כלשהן באותו תהליך 'התבשלות פסיכולוגית', בעיות שכדאי לפתור אותן כבר בשלב זה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסיכותרפיה אינטנסיבית?יוני05/08/2014
אני סובל מהפרעת אישיות גבולית ומהפרעות של חרדה ודיכאון מספר רב של שנים בנוסף אני מטופל בטפול תרופתי וגם מטופל אחת לשבוע אצל פסיכולוג פרטי. העניין הוא שאני יודע שבשבילי באופן אינדיבידואלי הטיפול הכי יעיל הוא שיחות פסיכותרפיה. לפי דעתי ודעת המטפל שלי אני זקוק לטיפול פסיכותרפיה אינטנסיבי ביותר- משהו כמו שלוש פעמים בשבוע. האם קיימת איזו שהיא מסגרת שיכולה לספק לי באופן אינטנסיבי שיחות פסיכותרפיה מספר פעמים בשבוע? המטפל שלי יכול לראות אותי רק אחת לשבוע וגם לי אין הרבה כסף ללכת למישהו פרטי מספר פעמים בשבוע. לכן אני שואל מה עושים כאשר יש צורך בפסיכותרפיה אינטנסיבית האם קיימת מסגרת כזו בארץ שיכולה לספק את זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסיכותרפיה אינטנסיבית
אירית כהן05/08/2014שלום יוני,
מה הכוונה - שלך, ושל המטפל, - ב "פסיכותרפיה אינטנסיבית"?
טיפול אינו דווקא יותר 'אינטנסיבי' לפי מספר הפגישות השבועיות. האם הכוונה שאתה ממש מתקשה להסתדר בין הפגישות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה יש לי?ניצה03/08/2014
שלום רב,
אני בת 26, מאובחנת באוסידי מחשבתי.
אני מתביישת לכתוב את זה, אבל זה כבר שבועיים או יותר שאני מוצאת את עצמי במקלחת כ 4 פעמים ביום, ועושה מה שעושה, וקשה לי להגיע.... בסוף אני מתקלחת עם מים חמים רותחים ולאחר מכן מים קרים בכדי להיטהר.
כל פעם לוקח לי כשעה או יותר לצאת מהמקלחת.
אני מאוד סובלת.
קשה לי נורא.
מפחדת לדבר עם הפסיכיאטר שלי על הנושא.
מה לעשות? מבקשת את עזרתכם. לא טוב לי עם עצמי. בבקשה.
האם זה חלק מהאוסידי או משהו אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה יש לי? - תגובה
אירית כהן03/08/2014שלום ניצה,
האם ב"עושה מה שעושה" כוונתך לאוננות?
זה דבר טבעי - אך כפי שאמרו חז"ל, לכל תעלול יש גבול... כלומר, כל דבר טוב במידה. אך עפ"י תיאורך זה משתלט על חייך. איני מכירה אותך ואיני יכולה לקבוע בדיוק מה המשמעות של התנהגות זו בתוך המכלול של אישיותך.. הפרעתך.. ייתכן שאת מחפשת כך 'להירגע', אך לא באמת מצליחה להירגע, ואולי אי-השקט שלך גבר עקב המצב הבטחוני בארץ.
כך או אחרת, אני מתרשמת שאינך במצב מאוזן כרגע, וכדאי לך לדבר על הנושא עם הפסיכיאטר שלך [לא ברור לי מדוע את 'מפחדת' לדבר איתו על כך].
בנוסף, לפעמים כדי להבין באמת "מה יש לי" כדאי לערוך אבחון פסיכו-דיאגנוסטי אצל פסיכלוג קליני. הפסיכיאטר יכול להפנות אותך לאבחון כזה.
הרגישי בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשת עצהריקי02/08/2014
ביתי סובלת מהפרעת אכילה... לא אנורקסיה וגם לא בולימיה
היא פשוט נמנעת מהמון סוגי אוכל
היא כאילו פוחדת לנסות מאכלים שאינה רגילה אליהם
כפועל יוצא שתזונתה אינה נכונה והיא סובלת ממחסור.
חשבתי כל השנים שהיא תתבגר ותתגבר אך זה לא קרה.... ניסינו כל מיני שיטות לשכנעה חלקן עם תגמול כספי חלקן עם שכנוע הגיוני... אך ללא הצלחה.
היא מבינה את הבעייה אך מתקשה להתגבר.
מה יכולה להיות הסיבה ואיך ניתן לסייע לה ?
היא כבר בת 18 ולא ניתן שמצבה ימשיך כך.... !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשת עצה - תגובה
אירית כהן02/08/2014שלום אריאלה,
מי קבע שמדובר בהפרעת אכילה? הגדרות שגויות עלולות למקד את תשומת הלב למקום הלא נכון - לסימפטום ספציפי, שייתכן שהוא באמת רק סימפטום ולא הבעייה המרכזית.
ייתכן למשל שלבתך יש תופעות נוספות הקשורות לבררנות יתר ורגישות יתר לדברים שונים.. אולי עוד 'יהימנעויות'..י
יתכן שדווקא עיסוק-יתר ב'מה היא אוכלת' הגביר בעייה - זהו חלק מהתקשורת ביניכן..
יתכן לעומת זאת שיש לה בעייה פיזיולוגית כלשהי שכתוצאה ממנה היא מעדיפה מזונות מסויימים [לפעמים הגוף דווקא חכם יותר].
כמובן שאיני יכולה לדעת מהי באמת הבעייה של בתך, לכן איני יכולה להציע דרכים לטיפול.
יש צורך בבירור מקצועי פרטני! החל מרופא משפחה ותזונאית [כדי לוודא מה באמת 'חסר' לה].. ולהמשיך בבירור פסיכולוגי, אולי גם נוירו-פסיכולוגי.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לרכוש לבן 14 משחק GTA?רחל01/08/2014
בן שלי בן 14 מעוניין שנרכוש לו משחק GTA.
בגב האריזה מצויין שיש אלימות, ערום ומיניות, סמים. גיל מומלץ 18+.
הסברתי שאלה תכנים שלא מתאימים לגילו, חושף לנורמות פסולות, הסכנה שבתת מודע ינהג באוטומט על פי דפוסים שראה במשחק וכו'.
לטענת הבן שלי לכל חבריו יש את המשחק (בירור העלה שאכן לחלקם יש).הוא יכול להיחשף אצל החברים.
האם לרכוש לו את המשחק? או להתעקש על סרוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם לרכוש לבן 14 משחק GTA? - תגובה
אירית כהן02/08/2014שלום רחל,
בנוסף לאזהרה על הקופסא - חפשי באינטרנט אינפורמציה נוספת על המשחק הזה [למשל בויקיפדיה, באנגלית או גם בעברית, כתבי ג'י טי איי..], משחק שנוי במחלוקת.
הנקודה החשובה היא זו: האם להתעמת עם נער מתבגר בן 14, דבר שהרבה הורים מעדיפים להתחמק ממנו, ?
כדי להשיב לעצמך על כך חשבי על השאלה הבאה: כשבנך יהיה בן 30 או 40, בעצמו אבא לילדים, האם הוא יעריך אתכם יותר כשיזכור שהתעקשתם על עמדתכם בחינוכו, או אם יזכור שנכנעתם לנימוקים מפוקפקים כמו "לכל החברים יש.." ?
נער בן 14 עדיין אינו בוגר ואינו בשל רגשית, חווה 'בלגן' רגשי רב, וזקוק לגבולות ולהכוונה. זה בהחלט בסדר גמור שהסברת לו את נימוקייך, אך זה צריך לדעתי להיות מלווה להחלטה שלכם ולא כבסיס להתמקחות. מותר גם להבהיר שאת מצפה ממנו שגם אצל חבריו יימנע מהמשחק [ואולי תגלי שהורים נוספים ישמחו ללכת בעקבותייך].
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

