פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • אמא דואגת
    אנונימית
    31/07/2014

    שלום רב! אני שואלת שאלה עקב דאגה רבה למצב. אני אמא לשני בנים תאומים בני 5. לפני שבוע שמתי לב שאחד מבניי נוגע באיבר מינו של אחיו התאום ומנסה להכניס לו אצבע לטוסיק וכל זה נעשה ברוח של משחק וצחוק ומשני הצדדים. כאשר שאלתי מה אתה עושה הוא אמר שהם משחקים. שמתי לב שבגינה בני מוריד את התחתונים ומראה לחברים שלו את איבר מינו וגם חבריו עושים זאת. היום ראיתי שבני מנסה להכניס אצבע לטוסיק לאחד מחבריו בגינה. אינני יודעת מה לעשות. מה להגיד, איך להפסיק זאת, איך להעניש אם צריך. אני נואשת בבקשה לעזרה!!! בתודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא דואגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא דואגת - תגובה

    אירית כהן
    31/07/2014

    שלום לך,
    יש להניח שלהתנהגות שתיארת אין משמעות מינית שאדם מבוגר היה מייחס לה.
    עם זאת, יש כאן התנהגות של חדירה למרחב הפרטי ביותר, לגוף. חוסר כבוד למרחב הפרטי של האחר. ואם תהרהרי בכך ייתכן שתמצאי ביטויים נוספים לכך שילדייך לא מכבדים את המרחב הפרטי של הזולת - ושל עצמם.
    התגובה שלך צריכה להיות כמו להתנהגויות אחרות שאינך מסכימה איתן, ובעיקר עלייך לחנך את ילדייך, כל אחד מהם, לשמור על הגבולות שלו עצמו, כולל גבולות גופו!
    לפני הענשה - יש הסבר, שמתחיל עם הגדרת גבולות.. הסבר מה לא טוב ולא בריא לילד עצמו - ומכאן גם אסור לעשות לזולת.
    ואגב - האם אתם ההורים דואגים לאפשר לכל אחד מהם 'מרחב פרטי'.. למשל, 'זמן איכות' עם כל אחד מההורים לכל אחד מהתאומים בנפרד מאחיו, ? גם את השיחה בנושא הזה [ההתנהגות המטרידה] כדאי לערוך עם כל אחד מהתאומים בנפרד.

    אחד הדברים שיש לברר בשיחה זו - מהיכן 'קיבלו את הרעיון'. חשוב לדעת אם יש מישהו מבוגר יותר שעושה להם דברים מסוג זה.. אם יש לך חשד כלשהו בכיוון זה, או אם אינךמצליחה להפסיק את ההתנהגות, פני להתייעצות פרטנית עם פסיכולוג ילדים בעירכם.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המטפל ככוח מניע
    מיכל א.
    30/07/2014

    קראתי את תגובתך לשאלה שנשאלת ובה ציינת שגישתך הוא שהפסיכולוג אינו אמור להיות הכוח המניע כדי לצאת ממצב תקיעות.
    לדעתי מטופלים רבים פונים לפסיכולוג כדי לצאת ממצב תקיעות ולמצוא כוח מניע ולא רק להבין מה גורם לתקיעות.
    האם ההבנה עצמה באמת עוזרת??? האם ההבנה לכשעצמה יכולה לקדם מבלי שיהיה כוח מניע? אשמח לשמוע עמדתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המטפל ככוח מניע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלוי...

    אירית כהן
    30/07/2014

    כיצד עוזרים לבן-אדם להגיע לשינוי הרצוי - זה שונה מאדם לאדם.. . מבעייה לבעייה.. ממטפל למטפל... ממטופל למטופל... מגישה לגישה...
    תשובותי כאן ניתנות לפניות ספציפיות של אנשים ספציפיים, ובדרך כלל הן 'קולעות' לשואל ולשאלה [נדמה לי שגם את חווית זאת לא מזמן].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטול הנחה בטיפול
    מאי
    30/07/2014

    שלום,
    רציתי לדעת אם מטפל מחליט לבטל הנחה שהוא עשה למטופל
    האם ראוי שהוא יסביר לו למה החליט לשנות זאת? או שזה בסדר רק להציב את התנאים החדשים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביטול הנחה בטיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטול הנחה בטיפול - תגובה

    אירית כהן
    30/07/2014

    שלום מאי,
    אין לי מושג מדוע ניתנה ההנחה מתכלתחילה.. מה היו הנסיבות שגרמו לשינוי..
    [וגם אינני גורם מפקח על מטפלים]. אם זה באמת כל -כך לא נהיר לך, וגם חשוב לך, אני מציעה שתבקשי הסבר מהמטפל.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    שאלה
    30/07/2014

    שלום, יש לי בעיה שמטרידה אותי.
    בדר"כ אינני מזיעה הרבה, כלומר, גם כשממש חם לי לא רואים רטיבות בחולצתי. אולם בכל פעם שאני מגיעה לפגישה עם הפסיכולוגית שלי, אני מתחילה להזיע באזור של הבטן, ותמיד יש לי מעט פסים כאלה רטובים על החולצה. זה קורה גם כשיש מזגן ואפילו כשבכלל לא חם לי כל כך אצלה..
    האם לדעתך זה יכול להיות בגלל הטיפול עצמו? בגלל בעיה של אי נעימות בזמן שאני שם? אני נמצאת בטיפול כבר הרבה זמן, ומרגישה בנוח איתה,לכן איני מצליחה להבין למה אני מזיעה אצלה.. והבעיה היא שזה קורה רק שם! זה מה שגורם לי לחשוד שמדובר במשהו נפשי.. בלי קשר לחום באמת. מה דעתך? ומה אפשר לעשות בנוגע לזה?
    אשמח לתשובה, תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד דבר -

    שאלה
    30/07/2014

    זה גם תמיד עובר לי איך שאני יוצאת ממנה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כשהגוף מדבר..

    אירית כהן
    30/07/2014

    שלום לך,
    הזעה אינה קשורה דווקא ל'אי-נעימות'. היא יכולה לנבוע מהתרגשות.. חרדה.. עלייה באנדרנלין מסיבות שונות.. ועוד.
    את מייחסת לסימפטום ההזעה 'משמעות', כלומר - הגוף שלך מדבר, הגוף אומר משהו שעדיין לא נאמר במלים. מה הוא אומר? - זאת יש לדעתי לברר עם הפסיכולוגית שלך. מדוע שלא תדברי איתה על כך?

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה רצינית
    משה
    29/07/2014

    אני בחור בן 22 עצמאי. לא מזמן עברתי עיר באותו הזמן אני והחברה נפרדנו וגם הפסקתי להשתמש בקנאביס. והייתי משתמש באופן יומיומי.
    המצב שלי התדרדר לא יכולתי להנות מכלום ממש ריק מצב בלתי נסבל. רופא המשפחה רשם לי אסטו וקלונקס.
    אני לא בטוח לגבי הכדורים האלה. אשמח להתייעצות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה רצינית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה רצינית - תגובה

    אירית כהן
    29/07/2014

    שלום משה,
    אינני רופאה, ולכן איני מייעצת בענייני תרופות. פנה להתייעץ בפסיכיאטר!

    כפסיכולוגית אעיר שאתה חווה בתקופה זו פרידות רבות - פרידה ממקום מגורים.. מהחברה.. ואפילו הפסקת השימוש בקנביס זו 'פרידה '[אמנם זו פרידה רצוייה מאוד! שימוש קבוע בקנביס יכול לגרום 'שריטה'..]. אני ממליצה שבנוסף לתרופות תשקול גם טיפול פסיכולוגי שיעזור לך להתמודד עם כל הפרידות הללו.

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקיעות
    נעמי
    29/07/2014

    שלום אירית,
    רציתי להתייעץ בסוגיה שמטרידה אותי
    אני נמצאת בטיפול פסיכולוגי כ3 שנים , אני מאוד מעריכה את המטפלת ויש בינינו פתיחות וקשר טיפולי טוב.
    העניין הוא שעליי למלא ב'חיים האמיתיים' משימה מסוימת שאני דוחה ודוחה ומאוד מתקשה לסיימה. יש לכך השפעות הרות גורל על עתידי המקצועי והייתי מאוד רוצה להיות מסוגלת לסיים אותה.
    לעומתי המטפלת חושבת שצריך לראות את העניין ואת המשמעויות שלו, ולא 'לגרום לי לבצע'. כך זה נמשך כבר במשך חודשים רבים.
    אני מבינה שהיא חושבת על טובתי אבל עדיין המקום הזה יוצר תקיעות גם בחיים האמיתיים וגם בטיפול.
    יש לך אולי עצה איך אפשר לצאת מזה? חשבתי אולי במקביל ללכת לטיפול התנהגותי ממוקד, אבל היא לא סבורה שזה רעיון טוב.

    תודה רבה
    נעמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תקיעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקיעות - תגובה

    אירית כהן
    29/07/2014

    שלום לך,
    ייתכן שאי-ההסכמה בינך לבין המטפלת היא בשאלה אם אמנם עלייך לבצע אותה משימה או מוטב להשהות את הביצוע, בבחינת "סוף מעשה במחשבה תחילה" [עיקרון שאני בהחלט מסכימה איתו].
    או, אולי כוונתך לאי-הסכמה ביניכן לגבי 'דרך הטיפול'. את רוצה ש'יניעו' אותך לפעולה.. המטפלת חושבת שתפקידה לעזור לך להבין ולהגיע לפעילות בכוחות עצמך - או לאי-פעילות. להגיע להחלטה שלך. היא סבורה שהיא אינה אמורה להיות המנוע והמניע לפעולותייך בחיים [דבר שגם איתו אני מסכימה].
    ניראה אם כן שאם חיפשת עצות שונות משל המטפלת שלך - לא הגעת למקום הנכון...
    הצעתי עקרונות חשיבה כלליים, אולי יעזרו לך בדיון עם המטפלת שלך - מולה צריך הדיון הזה להתקיים, הרי היא מכירה אותך, את ה'משימה' ומשמעותה, וכו'.

    לפנות במקביל לטיפול/מטפל נוסף עלול לגרום למטופל לבלבול. אנו עושים אופרציה כזו לעתים רחוקות, ובתנאי שיש תקשורת בין המטפלים והסכמתם שזו דרך הפעולה הנכונה.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלום מטריד
    י.ש
    28/07/2014

    שלום. רציתי לשאול שאלה לגבי חלום שחלמתי אמש, שמאוד מטריד אותי. חלמתי שאני נמצאת עם אדם שאיני מכירה, אך בחלום הוא חשוב לי, ואותו אדם פצוע קשה. לקחתי אותו למקום שבו יוכלו לטפל בו, אך זה לא בי״ח. המקום היה מלא בחדרים, שקירותיו זכוכיות. פתאום הבנתי שהחדרים האחרים מיועדים לפדופילים. ניסיתי לא להסתכל על החדרים האחרים, אך באיזשהו שלב הסתובבתי וראיתי שבחדר לידי נמצא אדם ואיתו נמצאים שני פעוטות. האיש שכב על הגב ואחד הפעוטות ישב עליו. הפעוט היה עם טיטול וצחק בזמן שהאיש הוציא את איבר מינו כדי לממש את מה שרצה. סובבתי את הראש כדי לא להסתכל ורעדתי בכל הגוף. זה השלב שבו התעוררתי. אני מזועזעת מהחלום ולא מבינה למה חלמתי כזה דבר. מה זה אומר עליי? אני מבינה שאני נמצאת כרגע במתח רב כי אני מאזור הדרום ובגלל המצב אני נמצאת עם ילדיי בבית. בנוסף, החברה הכי טובה שלי נאנסה כשהיתה ילדה וכרגע מתנהל משפט של אותו אנס. אני לא יודעת אם יש קשר בין הדברים, אבל הייתי רוצה לשמוע ממומחה האם יש קשר או שמשהו לא בסדר איתי? תודה על המענה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חלום מטריד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלום מטריד - תגובה

    אירית כהן
    28/07/2014

    שלום לך,
    פרשנות של חלום יכולה להיעשות רק בשיתוף עם החולם, שכן לכל אדם 'שפת חלום' שלו. פורום אינטרנטי אינו המסגרת הנכונה, אלא יש צורך במפגש פרטני עם איש מקצוע.

    באופן כללי , חלומות מבטאים לא פעם דברים שאינם מוכלים בחיי הרגש שלנו.. רגשות שלא מוכלים מחפשים ביטוי, ובחלום הם עושים זאת באופן דרמאטי ו'מזעזע', זהו אופיה של שפת-החלום.
    ייתכן שאינך רוצה להיות חשופה לכל מה שאת כרגע נאלצת להיות חשופה אליו. למשל, אולי אינך רוצה לחוות עם חברתך את מהלך אותו משפט, אולי היית רוצה לשמוע ממנה קצת פחות פרטים על המשפט ועל תחושותיה..
    אני גם בטוחה שהיית רוצה לנוח קצת מהאזעקות, ומהחרדות הקשורות למצב הבטחוני.. האם יש אפשרות שתצאי עם ילדייך לנוח כמה ימים במקום רגוע יותר??

    לא רק עבור פירוש-החלום, אלא כדי לחזור ולבסס בתוכך תחושת-רוגע, - שקלי לקבוע פגישות אחדות עם איש מקצוע. באיזורכם יש כיום תגבור על אנשי מקצוע שיעזרו להתמודד עם החרדות.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות
    .
    27/07/2014

    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות - תגובה

    אירית כהן
    28/07/2014

    בטעות שאלתך נמחקה.. נא להקלידה שוב ואשמח להתייחס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יכולה להתפשר על עבודה סתם
    .
    27/07/2014

    אז ככה אני נמצאת במצב מאוד מאוד קשה ומסובך,

    הסתבכתי בבעיות רפואיות " ששיתקו " אותי 7 שנים אני אקדמאית ועבדתי בתפקיד בכיר בהייטק ברגע שהכל התחיל נטשתי הכל כי ממש לא יכולתי להתנהל בעבודה ועם אנשים בכלל - גם בעקבות קושי לישון ועצבנות יתר
    פה ושם התחלתי שוב משרות בהייטק ונטשתי די מהר ( שבוע עד חודש)- פשוט לא יכולתי כל עוד אני נלחמת במצב קיומי אחר

    עם הזמן נגמר לי הכסף עברתי כמה דירות ומספר פעמיים חזרתי להורי בלית ברירה , הם לא מפסיקים לרדת עליי ולזלז בי, תמיד רציתי לברוח מהם ועכשיו בגלל שהם " מאכילים ומלינים אותי הם ממש מרגישים בעלות עליי

    ברור שלזוגיות בכלל לא יכולתי להתפנות ואני לקראת סוף ה 30 , עליתי מאוד במשקל ואני מרגישה נורא עם איך שאני נראת שקשור גם למצב הבריאותי

    אני לא מסוגלת ללכת לעבוד בעבודות פשוטות , זה פשוט לא מתאים לי ממש, הלכתי אולי 4 פעמיים למשרות כלליות ( משרד עו"ד , ספא, חנות בוטיק...רק כדי לצאת מהבית אבל הרגשתי שזה גורם לי נזק יותר מתועלת הביטחון העצמי וכל מה שבניתי עם השנים כאילו נשרף - זה פשוט לא אני- ואני גם לא טובה בזה- כולם תמיד מתפלאים מה אני עושה שם)

    עכשיו אני במצב של כלואה בבית הוריי בעיר נידחת עם כלבתי האהובה שגוססת ואני לא מסוגלת לנטוש אותה - כל המצב הזה מביא אותי לכמעט התמוטטות נפשית
    לא מצליחה למצוא שביל בדרך אל האור

    שיחות עם פסיכולוג לא באות בחשבון
    מחפשת רעיונות להתחיל מאיפה שהוא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר אונים..

    אירית כהן
    29/07/2014

    שלום לך,
    צר לי לשמוע על כלבתך הגוססת - זה מכאיב, וודאי מעורר בך תחושת חוסר אונים על שאינך יכולה לעזור לה.

    אני גם כן חשה חוסר-אונים מסויים מול פנייתך, אך מסיבות שונות. למרות תחושת ה'תקיעות' שאת מתארת אני מאמינה שדווקא כן ניתן לעזור לך. לא במסגרת פורום אינטרנט.
    לא ברור לי מדוע "שיחות עם פסיכולוג לא באות בחשבון".. הרי פנית כאן לבקש עצה מפסיכולוגית!
    אם הבעייה היא כלכלית - יש פסיכולוגים גם במסגרת הקופה שלך, בוודאי בעלויות נמוכות בהרבה מאשר בפנייה פרטית. את גם יכולה לבדוק מה עלות טיפול פסיכולוגי באותה עיר נידחת שבה את חיה כרגע.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזה שיטת טיפול מתאימה?
    רונן
    27/07/2014

    כאשר בן אדם סובל מחרדה ודיכאון בדרך כלל מומלץ לו להתחיל טיפול cbt. אך אני שואל האם ישנם אנשים שדווקא טיפול cbt לא ממש יכול לעזור להם ולכן עדיף להם לנסות טיפול פסיכודנמי? או להפך?
    האם ישנם אנשים ששום שיטת טיפול כלל לא יכולה לעזור להם לא משנה מה תהיה השיטה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איזה שיטת טיפול מתאימה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות כלליות לשאלות כלליות..

    אירית כהן
    27/07/2014

    שלום רונן,
    בן-אדם אינו רק 'אבחנה' או 'תגית פסיכיאטרית'. יש לקחת בחשבון שיקולים שונים כדי להמליץ על שיטת טיפול זו או אחרת, לא לכל המדוכאים והחרדים נכון אותו טיפול.

    CBT אמנם הפך לשיטת טיפול פופולארית , גם מתוך שיקולים כלכליים. טיפול זה נחשב קצר-טווח, תכופות הוא ניתן ע"י אנשים שאין להם הכשרה מקיפה בטיפול-נפשי.. אך הרי זהו גם חיסרון!

    ולבסוף - אני סבורה שניתן לעזור במידה זו או אחרת לכל אדם סובל, בתנאי שעושים תהליך אבחון רציני וממצה - מבינים את ההפרעה וגם מזהים את כוחות החוזק שיש בכל אדם - מגדירים נכון את מטרות הטיפול [מה זה "לעזור"?] ומכירים בכך שלפעמים תהליכי שינוי אורכים זמן ואינם 'זבנג וגמרנו'.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בבית של צעקות
    חסויה
    25/07/2014

    היי(:
    נסיתי מספר פעמים לבחון את עצמי למה החיים שלי נראים כמו שהם כיום ומאוד קשה לי, אני לא מנסה למצוא אשמים רק להבין למה...טוב..בואו נגיד שאני יודעת מה הסיבה פשוט חשוב לי שמישהו יאשר את מה שאני חושבת(ואני אסביר) הייתי כל כך הרבה פעמים אצל פסיכולוגיים ואף פעם לא הבינו אותי. תמיד הרגשתי שאני מדברת לקיר. נתנו לי תרגילי הרפייה וחשבו שזה מה שיפתור לי את הבעיות, כבר נמאס לי לשמוע את המילים "תרגילי הרפייה" זה חרטא ולא עוזר.

    אז הכותרת היא באמת "ילדה בבית של צעקות" וזאת לא רק אני הילדה שחוותה את זה, אלה גם אחיי שחוו אותו דבר ולפעמים יותר גרוע מרק צעקות.

    מגיל אפס אני שומעת בבית צעקות וריבים מטורפים ומפחידים עד אימה בין ההורים שלי, אבא שלי יכול לאכול אנשים תוך כדי שיחה ואמא שלי אפילו אם בלחש כדי שרק אבא שלי ישמע מקללת אותו ולמרות הנסיונות שלה אני שומעת ממש טוב ושומעת כל מילה גם אם אני מאוד מאוד מנסה שלא לשמוע. אז מאז ומתמיד הם רבו (אף פעם לא פיזית! רק מילולית) הזכרונות שלי כמעט ולא קיימים מהילדות, שום חוויה שום משחק עם חברים ואפילו אנשים..מה שזכור לי זה מעט מאוד. יש מקרה אחד שאני יכולה לשחזר שבו אבא שלי רצה ביום שבת ללכת למשפחה שלו ואני ואחיי עמדנו בינו לבין אימי שלא הסכימה שנלך ואני בחרתי ללכת עם אבא שלי אחרי שלא ידעתי במי לבחור ואחרי הרבה צעקות. הרגשתי איום ונורא שבחרתי באבא ולא באמא אבל זה רק מקרה קטן אחד שלא השפיע ממש על החיים...סתם דוגמא.

    אני כבר גדולה, בת 23 ומחוץ לבית ההורים שלי (למרות שהייתה לי אפשרות להשאר ולקבל כל מה שרק רציתי מהם גם אני רוצה לציין שהם אוהבים אותי ואת אחים שלי ותמיד דואגים לנו, אבל העדפתי לקחת את החיים שלי בידיים שלי ולעזוב, אפילו שקשה לי מאוד, אבל עזבתי כי זה כבר מאוד התיש אותי החיים בבית) אז כמו שאמרתי אני כבר גדולה אבל החיים שלי מלאים בלחץ... אני חווה כאבי ראש מתמשכים שמשביתים אותי למשך שעות ואפילו ליום שלם, כשמשהו לא הולך כשורה(אפשר להגיד במילים אחרות שאני לא מתמודדת נכון עם מצבים בחיים חוץ מלהלחץ), עשיתי בדיקות אצל הרופאה שלי והיא טענה שאני גורמת לכאבי ראש שלי כשאני בלחץ, מה שקורה הרבה. אני מנותקת חברתית לחלוטין עקב חוסר אמון שלי באנשים, תמיד כשכן הכרתי אנשים משכתי אלי אנשים שפוגעים בי ומזלזלים בי ואני כועסת על עצמי בגלל זה מאוד! כי אני כלכך מנסה להיות ההפך מההורים שלי ובסופו של דבר אני בדיוק כמוהם.

    אז האם זה הגורל שלי? להיות בלתי נראית, חסרת בטחון ומנותקת?
    ציינתי את אחים שלי כי הם שונים ממני לחלוטין. יש להם סביבה חברתית והם מתמודדים עם החיים פחות בלחץ ממני, כמובן שגם עליהם רואים סימנים של לחץ וחוסר בטחון לעיתים אבל אצלם הלחץ לא רציני כמו אצלי. גם הם לא היו מטופלים אצל פסיכולוגיים כמוני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בבית של צעקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נדרש טיפול נכון

    אירית כהן
    26/07/2014

    שלום לך,
    מתיאורך נשמע שאת באמת סובלת כרגע, לאור הסמפטומים שציינת [כאבי ראש תמידיים, נתק חברתי ובעיקר הרבה כעס על עצמך] ייתכן שמדובר בדיכאון.
    בתשובה לשאלתך - לא, איני חושבת שזה הגורל שלך. אלא, כניראה אינך עושה את הצעדים הנכונים לטפל בעצמך.
    להיות אצל 'הרבה פסיכולוגים' - כלומר לעבור במהירות מאחד לשני - זו לא הדרך הנכונה. כדי להביא לשינוי נדרש טיפול פסיכולוגי מתמשך, שבו נשארים מספיק זמן עם פסיכולוג אחד. וזה צריך להיות באמת פסיכולוג, רצוי קליני. הוא גם יוכל להעריך עפ"י עוצמת הסימפטומים אם רצוי לשלב לזמן מה טיפול תרופתי. [אגב, קשה לי לתאר לעצמי שפסיכולוגים עסקו בעיקר בתרגילי הרפייה .. אולי לא היית אצל פסיכולוגים אלא משהו אחר].
    וגם לעבור מפורום לפורום ולשטוח שם את טענותייך על בית-הורייך ועל הפסיכולוגים שלדברייך פגשת -גם זה לא באמת יעזור לשיפור איכות חייך.

    את כדברייך כבר גדולה.. כבר לא ילדה.. דאגי לעצמך לקבל טיפול נכון.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצוקה
    גל
    25/07/2014

    שלום רב.. אני בת 24 ומטבעי מלאה בשמחת חיים שלאחרונה דעכה ל0 ותחושת ריקנות עד כדי כך שאני מרגישה שהזדקנתי והגעתי לגיל 80 ועייפה מהחיים, הקיצוניות של הבנאדם שהפכתי מאוד קיצונית וזאת בעקבות תהליכים נפשיים שאני מרגישה שמקשים עליי כל מיני דברים שמצטברים. הדבר הקשה ביותר זה טיפולי לייזר שעשיתי לפני כמה שנים בפנים שגרמו לי ליותר גרוע וכל הפרצוף שלי נהייה זיפים של גבר שקשה לי מאוד להתמודד עם זה ואני בנאדם מאוד אופטימי ויודעת שלכל דבר יש פתרון אך במקרה הזה אין פתרון חוץ מלהתמכר לשעווה וחוט , הייתי גם אצל רופאים מומחים אין דרך לטפל בזה וצריכה לסבול כל חיי ואני בחרדות וכל היום חושבת על זה ומתביישת כשמעירים לי הבאסה הכי גדולה שאני נראת מאוד טוב ויש לי בטחון והדבר הזה מוריד תבטחון ל0 ואת כל שמחת החיים והרצון לזוגיות.. ואני לא רוצה לוותר לעצמי ואני רוצה את השמחת חיים בחזדה אבל איך אפשר להיות הבנאדם השמח שהייתי כשקרה לי כזה דבר נורא? אשמח לקבל טיפים להתמודדות (אם אפשר להתמודד?) תודה רבה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מצוקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ועוד משהו..

    גל
    26/07/2014

    אני מתביישת
    ללכת לפסיכולוג ולדבר על זה לכן רציתי ייעוץ כאן, ואת צודקת בכל דברייך אך אני אציין שהסבל הנפשי שלי כבד לא סתם.. זה כמו שתקומי יום אחד תסתכלי במראה ותראי פנים של גבר הכל זיפים שחורים וכל יומיים צומח ואנשים מעירים על כך וגם כשאני מורידה לא הכל מצליח לצאת
    בגלל זה אני ממורמרת זאת גם תופעה שלא הייתה בצעירותי.. מה פסיכולוג יכול לייעץ לי במצב כזה? :(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ועוד משהו.. - תגובה

    אירית כהן
    26/07/2014

    תגובתך היא התחפרות באותה גישה בלתי מציאותית.

    קראי שוב דברי הקודמים, נתתי עצתי. את יכולה כן/לא לנהוג לפיה, זו בחירה שלך.
    [אגב, לא מוכרח להיות פסיכולוג, ייתכן פסיכולוגית..]

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שהסתבך
    ...
    24/07/2014

    שלום אירית
    אני בת 28 והתחלתי טיפול בעקבות אובדן של מישהו קרוב. אני חייבת לציין שטרם האירוע הטראומטי הייתי בן אדם מלא, מתפקד, שמח ומאושר. הייתי מוקפת בהמוני חברים טובים ועבדתי בעבודה מספקת ומתגמלת, בה הייתי מוערכת מאוד.
    בהתחלה הטיפול סייע לי וחשתי הקלה. לאט לאט "נסחפתי" לתוך הטיפול והוא הפך למוקד של חיי. חייתי מפגישה לפגישה. כל היום חשבתי על הפסיכולוג וחיכיתי לפגישות שלנו.
    נוצר מצב, שהטיפול, במקום שיעזור גרם לי לעצב, השתוקקות אינסופית וריקנות. כאשר הפסיכולוג יצא לחופש נכנסתי למצוקה וחרדות צצו ועלו.
    חשוב לי שוב לציין שטרם הטיפול, לא הייתי בן אדם תלותי. אני ממשפחה טובה ויש לי קשר נהדר עם הורי ואחיי.
    בלב כבד, סיימתי טיפול של שנתיים ומאז אני לא מצליחה להתאושש. בוכה כל היום ומרגישה ריקנות. ירדתי המון במשקל והתרחקתי מכולם. אשמח לשמוע מה דעתך. האם המצב אותו אני מתארת מוכר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול שהסתבך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שהסתבך - תגובה

    אירית כהן
    24/07/2014

    שלום לך,
    את מתארת שתי פרידות בחייך שעוררו אצלך קושי רב, קושי להכיל את תהליך-האבל הטבעי הקשור בפרידה. הפרידה הראשונה התרחשה - כך אני מבינה מתיאורך - לפני כשנתיים, בין אם מדובר במוות של אדם קרוב או פרידה מסיבה אחרת ולא מסיבת מוות, בכל אופן זה מצריך התאבלות, ומשום שהתקשית להתמודד עם האבל פנית לטיפול. הפרידה השנייה שאת מתקשה להכיל מתרחשת כיום, פרידה-מהמטפל. עפ"י תיאורך התפתחו סימפטומים המאפיינים דיכאון.
    ניראה אם כן שלא 'סיימת' טיפול, אלא הפסקת את הטיפול לפני שפתרת קושי מרכזי שלך שבגינו פנית לטיפול, הפסקת לפני שהתפתחה אצלך יכולת טובה יותר להתאבל ולהיפרד.

    כיוון שאין בידי כל פרטים עלייך אתייחס לעניין המהותי: הצורך להתמודד עם פרידות ולהכיל את האבל הכרוך בהן נוגע במקומות מוקדמים בהתפתחות. קושי בתחום זה קשור לתפקודים פסיכולוגיים מוקדמים שלא הבשילו, ולכן תהליך הטיפול עשוי להיות ממושך.
    איני יודעת מה כוונתך ב'טיפול שהסתבך'. האם שוחחת עם המטפל שלך על המצב? זה נשמע לי הדבר ההגיוני הראשון לעשות. אולי יש צורך בתיאום-ציפיות טוב יותר ביניכם. אם הפסיכולוג שלך מסכים איתך שמשהו 'הסתבך' אפשר לבקש הערכת-מצב ע"י אבחון פסיכולוגי [זה יכול להיעשות למשל ביוזמת הפסיכולוג שלך ע"י פסיכולוג קליני אחר] או לבקש חוות-דעת נוספת מפסיכולוג אחר.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה. כמה הבהרות

    .
    24/07/2014

    הוא אינו חושב שהטיפול הסתבך. הוא חושב שכרגע נכון לי להיות תלויה בו, והוא איפשר את זה. היה זמין לי והכיל אותי.
    הבעיה שאותי זה מפחיד. מרגישה שאיבדתי את עצמי. איבדתי את העצמאות שלי. אני תלויה בו כדי להרגע. כבר לא מצליחה לחשוב בעצמי. אני כבר לא ילדה קטנה. מה קורה לי? אני בן אדם מאוד עצמאי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כשהקומוניקציה 'תקועה'..

    אירית כהן
    24/07/2014

    הקומוניקציה ביניכם 'תקועה', אם כן. את מפוחדת עד כדי כך שברחת מהטיפול.. הוא לא מצליח להרגיע פחדייך, אולי לא מבין עוצמתם.
    כשקומוניקציה תקועה יש צורך במתווך מוצלח [מצרך נדיר בימינו, כל העולם מחפש עכשיו אחד כזה..]

    מתוך הצורך הזה בתיווך פנית לכאן. אך אני איני יכולה להיות מתווך הולם. כפי שציינתי בתגובתי הקודמת - איני יודעת עלייך או על הטיפול דבר..
    אם הקומוניקציה תישאר תקועה - הצבעתי בתגובתי הקודמת על 'מתווכים' אפשריים. אבחון פסכודיאגנוסטי [טסטים פסיכולוגיים] יכול לעזור להבהיר את הרקע לעוצמת פחדייך ולעזור למטפל בהמשך הטיפול. אבחון כזה נעשה בהזמנה של איש מקצוע.
    לחילופין, את יכולה לפנות לייעוץ בנושא זה, לשיחה או שתיים, לפסיכולוג קליני אחר. בשיחה פרטנית הרבה יותר קל לשאול ולברר פרטים ואולי לסייע.
    בסימפטומים הדיכאוניים ניתן לטפל לזמן מה ולטווח קצר גם ע"י תרופות, אך איני ממליצה שזה יהיה במקום טיפול פסיכולוגי.

    אני מקווה שמשהו מאלה או שילוב שלהם יסייע.
    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ????????

    .
    27/07/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זהו פורום מומחים

    אירית כהן
    27/07/2014

    אין זה מקום לדיון חופשי בין הקוראים [יש פורומים שמיועדים לכך..]
    הודעות תימחקנה כשאני סבורה שמובעות 'עצות' שיכול להיות בהן נזק לקוראי הפורום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני פרנואידית?
    טל
    23/07/2014

    אני בת 25. כשהייתי בגיל העשרה והייתי הולכת בחוץ בחושך הייתי מסתכלת לאחור כל כמה דקות ומדמיינת שלא בשליטה שיש מישהו שעוקב אחריי ורוצה לתקוף אותי או להרוג אותי.
    חשבתי שזה בסדר כי אני ילדה וגם קישרתי את זה לזה שאני אדם פחדן באופי שלי.. עד היום זה כביכול פעל רק לטובתי..
    נגיד אם כואב לי משהו אני ישר הולכת לרופא במקום להזניח כמו אנשים אחרים.
    או נגיד כשעברתי ניתוח אז ממש הייתי צמודה למיטה בניגוד לאנשים אחרים שאחרי יומיים כבר רוצים לקום ולהתאמץ..
    הבעיה היא שבחודשים האחרונים זה חזר באופן הבא:
    1)כשאני בבית ואני שומעת מוזיקה אני כל 10 דקות בממוצע מורידה את הווליום ומסתכלת לאחור. אני כל הזמן שומעת(בראש כנראה..) שמישהו נכנס הבייתה ובראש ישר עולה לי תמונה של מישהו עם אקדח..
    2)כשאני הולכת ברחוב, גם ביום וגם בלילה קורה לי אותו דבר..אני נעצרת ומסתכלת לאחור ואני לא מצליחה להלחם במחשבות האלה.
    ואם אני שמה מוזיקה בחוץ זה מחמיר כי המוזיקה כאילו מפריעה לי לשמוע את מה שקורה..
    ואין סיבה לגלויה למחשבות האלה..כלומר אני אדם רגיל אין חלילה אנשים שאני מסוכסכת איתם אפילו לא בריב איתם.. אני מוקפת רק במשפחה שלי ובכמה חברות.. אין לי אפילו מכרים, הסביבה שלי מאוד אינטימית ואישית.
    בעברי גם חלילה לא עברתי תקיפה, אני באה מבית טוב ומאז ומעולם אולי בזכות הפחד שלי נשמרתי גם בחוץ. זאת אומרת, אף פעם לא חוויתי במודע אירוע שעלול להוות סיבה למה שקורה לי.
    האם אני סובלת מפרנויה?? האם חייבים ללכת לפסיכולוג או שניתן להלחם בזה לבד..
    אין לי כסף לפסיכולוג ואני מתביישת לספר לאמא שלי.. הייתי פעם אצל פסיכולוג בתקופה שהייתי קצת בדיכאון ולא מצאתי את עצמי והפסקתי ומכלים שרכשתי ממנה המשכתי את הטיפול עם עצמי(כן כן) בהצלחה רבה, תודה לאל מאז לא נרשם זכר לתקופה הזאת ומהכלים הבסיסיים שקיבלתי "בניתי" כלים נוספים שמלווים אותי. הייתי רוצה לקבל כיוון האם יש דרך שניתן לנסות כדי למחוק את הפחדים האלה מהראש לבד. או שזה עלול להחמיר.. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם אני פרנואידית?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני פרנואידית? - תגובה

    אירית כהן
    23/07/2014

    שלום טל,
    אמנע מתיוגים פסיכיאטריים, איני יכולה 'לאבחן' אותך כאן בפורום, וגם איני רואה במה יעזרו לך התגיות להבנת ההפרעה שלך.
    אינני חושבת שאת 'פחדנית' ! הדבר המפחיד שקורה לך הוא המחשבות שלך עצמך, שהן לעתים די תוקפניות. כגון המחשבה על אקדח, או המחשבה שמישהו רודף אחרייך [הרי את המצאת את הרודף במחשבתך..] . מעצמנו ומהמחשבות שלנו הכי קשה לברוח!

    ייתכן שההפרעה שלך החמירה בימים אלו, לאור המלחמה והתוקפנות הרבה שסביבנו . אך גם בלי קשר למצב הבטחוני - עלייך לקבל טיפול מקצועי.
    לא כל מצב אנחנו יכולים לתקן לבד, בכל תחום אנו נזקקים לעתים לעזרה מקצועית. להערכתי זהו אמנם מצבך כרגע. ללא טיפול לא רק שהמצב עלול להחמיר, אלא כבר עכשיו מצבך מפריע לך לתפקוד. למשל קשיי ריכוז שמשפיעים על תפקודך, או העובדה שאינך יכולה ליהנות אף רגע בגלל ההתמודדות עם המחשבות.
    אני מבינה שקשה לך לקבל טיפול, לא רק קושי כספי אלא אולי גם הקושי שלך לסמוך על מטפל.. ובכ"ז זכרי את הנסיון המוצלח שהיה לך עם הפסיכולוגית בנעורייך, ופני בהקדם לטיפול. [הכתובת היא פסיכולוג קליני, אולי בשילוב טיפול תרופתי לתקופת-מה].

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובד עצות
    אפר
    23/07/2014

    שלום אני בן 30 וחי בתחושה שעשיתי כל טעות אפשרית במהלך חיי טעות בבחירת המקצוע טעות בבחירת אשה וטעות בתזמון החתונה . מכלול הדברים האלה גורמים לי לתחושת מועקה תחושת כישלון אין לי תאבון אני יורד במשקל אין לי חשק לדבר רק להתכנס בתוך עצמי , יוצא לי הרבה לחשוב על להתגרש לפתוח דף חדש לזרוק הכל , אך איני יכול לזרוק את בני המחשבה להתנתק ממנו לגזול ממנו את המושג אבא שמישהו אחר יחנך אותו לא נותנת לי לעזוב , אני מנסה בכל כוחי להתמודד עם הכל אך אני מודה על האמת ניכשלתי אין לי את הכוחות להתמודד אין לי את היכולת לחיות יותר . אני מרגיש שיש באשתי רוע ואגואיזם דברים שאני לא מכיר כאילו אנחנו בפאזות אחרות לגמרי אני מנסה לגשר מכופף את עצמי לעיתים , מוותר מתנצל אם צריך והיא כלום היא בשלה כל וויכוח הופך להיות קטנוני במקום יעיל .
    כל מכלול הדברים האלה הורגים אותי לאט לאט אני מרגיש שהנפש שלי מכרסמת בי לאט לאט אין לי אור בקצה המנהרה רק חושך
    אני במלכוד בדרך לחיסול עצמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובד עצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצתי: פנה בהקדם לטיפול

    אירית כהן
    23/07/2014

    שלום לך,
    מתיאורך אני מתרשמת שאתה בדיכאון, וכנראה שגם המשקפיים השחורים דרכם אתה מתבונן על חייך ["עשיתי בחיי כל טעות אפשרית"] הם חלק מהדיכאון. ראייתך את חייך תשתנה לאחר שתקבל טיפול.
    דיכאון הוא מחלה נפוצה שניתנת לטיפול! בד"כ ע"י שילוב של תרופות וטיפול פסיכולוגי. אתה יכול לפנות לרופא משפחה ולבקש הפנייה מתאימה. או, פנה באמצעות הקופה שלך או באופן פרטי ישירות לפסיכולוג קליני או פסיכיאטר. כל אחד מהם יכול להעריך את מצבך ויקבע כיצד יש להמשיך.
    במסגרת טיפול פסיכולוגי כנגד הדיכאון יש גם לגעת ביחסים הזוגיים, ייתכן שהם ניתנים לתיקון. וגם אם הורים מתגרשים - עדיין אב אינו מתגרש לעולם מילדיו!
    לו למען בנך - פנה בהקדם לטיפול.

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום