מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- העמסת סוכר ופגיעה בכבדיוסי16/04/2019
שלום רציתי לדעת אם העמסת סוכר יכולה לפגוע חלילה בכבד או מקום אחר מכמות הסוכר??האחות אמרה שזה כאילו אכלתי עוגה שלמה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליוסי
ד''ר מאיה איש שלום16/04/2019העמסת סוכר לא פוגעת בכבד
יכולה להיות סטרס ללבלב שלא מתפקד טוב
כמות הסוכר בהעמסה דומה יותר למנת פסטה או כוס וחצי מיץ תפוזים ולא עוגה שלמה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך דחוף בבקשה
יוסי17/04/2019מה זה סטרס זאת אטמרת משהו שעובר??
ולגבי מיץ תפוזים אם כמו שאת מתארת לא בריא לשתות מיץ תפוזים סחוט?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליוסי
ד''ר מאיה איש שלום19/04/2019העמסת הסוכר חד פעמית כך שזה לא נורא...
כן בעקרון עדיף להמנע ממיצים. הם דלים בסיבים ועתירים בפחמימות. עדיף לאכול תפוז שלם מכוס מיץ שמכילה 3 תפוזים בבת אחת וללא הסיבים
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליוסי
ד''ר מאיה איש שלום19/04/2019אם זה חד פעמי זה לא נורא...
אכן עדיף לאכול תפוז מלשתות מיץ תפוזים בכוס מיץ תפוזים יש 3 תפוזים ללא הסיבים התזונתיים
חג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידת סוכר- האם חייב לאכול מתוק?לין15/04/2019
שלום רב לאימי יש סוכרת שהיתה מאוזנת שנים רבות ולפני כשנה התחילה ליטול תרופה להזיות שהוציאה מאיזון מדדי סוכרת ובעקבותם שינו לה תרופות לסוכרת לרפאגליניד וג'נואט היא בודקת במד סוכר ביתי ערכי סוכר לפעמים בזמן אחרון יוצא לה נמוך מ70 היום יצא למשל 56 .השאלה היא האם עליה לאכול משהו מתוק כדי להעלות הסוכר או שאין צורך אם לא מרגישה דברים מיוחדים?(יש לציין היא בת 70 וסוכרת מבוגרים מה שיש לה....נוטלת תרופות רבות נוספות כגון אנלדקס נורמלול סימבסטטין פוזיד פרפנן דקינט)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ללין
ד''ר מאיה איש שלום15/04/2019נפילות הסוכר משניות לרפגניליד מציעה להפסיקו ולהתיעץ עם הרופא המטפל לגבי החלפת הטפול. יש היום טפולים חדשים כגון אנאלוגים לGLP1 מעכבי SGLT2 שלא גורמים לנפילות סוכר כמו הרפגניליד
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Mri ראש לצורך אבחנה של דברים אנדוקריניםרותם15/04/2019
שלום
יש לי בדיקת mri ראש שנקבעה לי לשבוע הבא מטרת הבדיקה היא ההיפופיזה בגלל הפרשות יתר של פרולקטין גבוה בדם ועוד הורמונים אם ערכים גבוהים מאוד ודברים שמצאו שאלתי אליך דוקטור הבדיקה תיהיה מכוונת לאוכף הטורקי כלומר ההיפופיזה למיטב הבנתי אני יודע שהיפותלמוס שמחובר להיפופיזה ושניהם איברים שמפרישים הורמונים רבים, אם מטרת הבדיקה היא האוכף הטורקי כלומר היפופיזה בלוטת יותרת המוח שלזה התמקדו לרוב...כי הבנתי שזה מטרת הבדיקה ובכללי זה mri ראש מוח אז גם מן הסתם יבדקו תהיפותלמוס? כי הבנתי שהם מחוברים אחד לשני ושניהם אחראים על המון הורמונים שמופרשים בגוף? בכללי mri מוח מתמקדים על כול המוח ? ( כמו שאמרתי זה יהיה מכוון לעוקף הטורקי ההיפופיזה בגלל הממצאים) כי חשוב לי שהתמקדו גם בהיפותלמוס בגלל בעיות תיאבון וכאלו שיש לי, כי הבנתי שהיפותלמוס קשור לרעב צמא תיאבון..... לדעתך רואים יראו התמקדו גם בזה ???
תודה גדולה מראש על התשובה.... גדולה.........* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שאלה בקשר mri דברים אנדוקרינים
רותם15/04/2019שלום
ואשמח מקרב לב אם תעני על שני השאלות זאת והקודמת פשוט נזכרתי בעוד משהו, במידה ומתרכזים בהיפופיזה שבאוכף הטורקי על עניין של פרולקטין גבוה, נניח הmri יראה גידולים שפירים אחרים נניח זה ישר ילקח בחשבון? או שמתמקדים לצורך העניין רק בפרולקטין ? הmri הרי יכול לזהות כול דבר בבלוטת יותרת המוח לא?
אפילו שמטרת הבדיקה היא פרולקטין...
אודה לך על תשובות על שני שאלותיי.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייחסות בבקשה לשני שאלותיי מאוד חשוב
רותם15/04/2019שלום
התייחסות לשאלות שליי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה?????????
רותם16/04/2019???????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרותם
ד''ר מאיה איש שלום16/04/2019מרבית הגדולים הם בהפופיזה גדולים בהפותלמוס נדירים, שם בעיקר הבעיה יכולה להיות פונקציונלית מה שלא רואים בMRI .
גם אם רואים גדול בהיפופיזה לא ניתן לדעת מה הוא מפריש אלא רק אם הוא קיים...
בבדיקות המעבדה מעידות למה חשודה ההפרשה
ואם מבצעים נתוח ניתן לדעת מה יצר הגדול. פרוקטינומות ב%90%-80- מגיבות לטפול תרופתי ולרב לא מצריכות נתוח
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפותלמוס..............
רותם17/04/2019שלום
אבל האם שעושים mri מוח שמכוון מראש לאוכף הטורקי
בשביל להתבייט בהיפופיזה האם על הדרך בדרך כלל mri גם בודקים באותו זמן את כול או שאר המוח ? ( בנוסף גם תהיפותלמוס?)
כי אני יודע שההיפותלמוס מחובר להיפופיזה....
ועוד משהו לא הבנתי אותך מה זה גידולים בהיפותלמוס נדירים ושמה הבעיה יכולה ליהות בעיקר פונקציונלית ? מה זה אומר ?
כי אני יודע שהחלק הזה אחראי על תחושת רעב צמא מה שבזמן האחרון יש לי בעיות תיאבון בגלל זה אני ישמח אם בצילום יתמקדו גם על האיבר הזה אודה לך אם תעני לי על מה שרשמתי כאן תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה היפותלמוס....
רותם17/04/2019שלום רב
אשמח שתעני על השאלה הזאת והקודמת תודב גדולה מהלב באמת
האם אבל יש קשר בין ההיפופיזה להיפותלמוס בתפקיד שלהם?
בכללי? ובכול מה שקשור להורמונים? אם מזהים דברים ובעיות בהיפופיזה יכולים לקשור אותם להיפותלמוס ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרותם
ד''ר מאיה איש שלום17/04/2019מציעה לפנות לאנדוקרינולוג ליעוץ. פשוט יש לך הרבה שאלות מוצדקות אך קשה להגיע לעומק התשובות בפורום.
אענה בפעם האחרונה- גדולים בהפותלמוס נדירים יכולות להיות בעיות גנטיות של תפקוד, ההפותלמוס והפופיזה כן קשורים בתפקוד, ההפותלמוס שולט על הרבה תפקודים בהיפופיזה, אך מרבית הגדולים בהפופיזה
מעבר לכך מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני
בברכה בריאות וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אבל mri שמיועד לאוכף הטורקי
רותם18/04/2019שלום
ותודה על התשובות הקודמות
אבל האם בהפניה שכתוב לי mri מוח מכוון לאוכף הטורקי
האם בגדול הבדיקה היא לכול המוח ?
Mri עובר על כול המוח ?
כי ידוע שmri זה גם 40 דקות לעומת סיטי שהיא 3 דקות
אני יודע שכתבת אענה בפעם האחרונה אבל זה ממש חשוב לי
לדעת פחות או יותר תודה מאוד גדולה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרותם
ד''ר מאיה איש שלום19/04/2019אני לא מומחית לMRI לכן קשה לי לענות לך
אתה צריך לשאול רדיולוג או ניורולוג
מסתכלים לדעתי על כל המח אבל עושים חתכים דקים באיזור ההיפופיזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות בטן ושיבוש בהורמוניםלילי15/04/2019
שלום
האם יש קשר ישיר בין דלקת קיבה נפיחות בטן גזיפ מרובים ומעי רגיז לשיבוש בהורמונים?
למשל רמת האוקסיטוצין האסטרוגן קורטיזול?
האם אנמיה יכולה לשבש הורמונים?
האם במהלך הזמן ההורמונים יכולים להיתאזן תוך כדי שמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא? מבלי תרופות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לילי
ד''ר מאיה איש שלום15/04/2019סטרס יכול להשפיע על ההורמונים שציינת אבל לא ידוע לי על קשר ישיר לתזונה
אנמיה לא אמורה לשבש הורמונים
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומצה אלפא ליפואית וירידה במשקלדנה13/04/2019
שלום
עקב סוכר גבולי ושומנים בדם לקחתי חומצה אלפא ליפואית 600 מייג פעם ביום במשך שלושה חודשים וירדתי במשקל 5 או 6 קילו לא ממש צימצמתי בכמות האוכל שנהגתי לאכול האם חומצה אלפא ליפואית גורם לירידה במשקל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדנה
ד''ר מאיה איש שלום13/04/2019לא ידוע לי שאלפא לפואית מביאה לירידה במשקל, אלא אם היתה בחילה בעקבות הנטילה, ואכלת פחות בעקבות זאת
מציעה לשקול צורך בברור נוסף לירידה במשקל בהתייעצות עם הרופא המטפל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחומצה אלפא ליפואית וירידה במשקל
דנה13/04/2019לפני שהתחלתי לקחת עשיתי בדיקת דם הסוכר יצא לי 108 והמגלובין מסוכרר 6.1 נבהלתי מהתוצאה וישר התחלתי לקחת חומצה אלפא ליפואית לאיזון הסוכר שאר הבדיקות היו תקינות במהלך השלושה חודשים ירדתי 6 קילו זה רלוונטי לרדת 6 קילו בשלושה חודשים ? ואכן הסוכר שלי התאזן בבוקר יוצא לי פחות ממאה במכשיר הביתי לפני זה הערכים היו יותר ממאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדנה
ד''ר מאיה איש שלום15/04/2019יתכן שבצעת שנוי תזונתי כי חומצה אלפא לפואית לא מבינה לירידה במשקל.
היא נתנת לכאבים נוירופטים על רקע סוכרת
בכל מקרה אני שמחה לשמוע שבעקבות הירידה במשקל יש שפור בערכי הסוכר. טוב עשית
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש חשש להתפרצות של סכרת
דנה17/04/2019שלום
אז היום ביצעתי בדיקת דם עקב ירידה במשקל הגלוקוז יצא לי 114 המגלובין מסוכרר התוצאה עדיין לא הגיעה אני חוששת שהסכרת התפרצה אצלי אז אם יצא לי המגלובין מסוכרר 6.4 יש חשש לסכרת אפילו יותר מ 6.4 לפני חמישה חודשים עמד על 6.1* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדנה
ד''ר מאיה איש שלום17/04/2019הערכים שאת מתארת הם בתחום של טרום סוכרת. פעילות גופנית סדירה 150 דקות בשבוע פעילות ארובית ושעה בשבוע פעילות של תנגודת וכן צמצום צריכת פחמימות בפרט פשוטות יכולות למנוע הופעה של סוכרת מסוג 2 במעל 50% מהמקרים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה במשקל בעקבות שינוי תרופתידן12/04/2019
דר שלום
חולה אקרומגליה. בעבר נטלתי סומטולין 120 מעל שנה וחצי כל 28 יום. בעקבות בדיקות דם מינואר האחרון קיצרו את תדירות הזריקה ל 21 יום, לאחר שהבדיקות הראו שה igf1 עדיין גבוה.
בחודשיים האחרונים ירדתי יחסית הרבה במשקל: כ- 6 קילו (כרגע שוקל 85, גובהי 1.76). יכול להיות קשר לשינוי בתדירות התרופה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדן
ד''ר מאיה איש שלום13/04/2019אם היו בצקות בזמן שהמחלה היתה יותר פעילה יתכן שיש קשר, אבל כדאי לחשוב גם על כוונים נוספים מציעה להוועץ ברופא המשפחה.
אם לא בצעת קולונוסוקפיה בשנים האחרונות כדאי לשקול זאת
צריך להסתכל על בדיקות הדם ולהתרשם אם יש סמנים קלינים שמכוונים לכוון מסוים.
אם לא מדובר בבצקות שהשתפרו כדאי לחפש סיבה לירידה במשקל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. שאלה נוספת
דן14/04/2019ממה שאני מבין, אם ה GH מתנרמל, זה מוריד גם את הורמון ghrelin האחראי על התאבון. זה יכול להסביר את הירידה במשקל?
כמובן בהנחה שאין סיבה אחרת לירידה (קולונוסקופיה לפני שנה יצאה תקינה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדן
ד''ר מאיה איש שלום15/04/2019אין הרבה מחקרים בנושא. דווקא אקרמוגליה לא מאוזנת גורמת לירידה ברמות הגרלין אך נכון שגם סומטוסטטין יכול להביא לירידה ברמות שלהם. יתכן שהירידה במשקל קשורה להגברת הטפול בסומטולין אך היתי שוקלת צורך בברור נוסף לפי התיעצות עם הרופא המטפל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
דן18/04/2019* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האוכף הטורקי פרולקטין- התייעצותאריה11/04/2019
שלום
האם כשאגיע לבדיקה של סיטי אם חומר ניגוד שיש לי אני אוכל
לכוון אותם שהבדיקה תיהיה לכיוון האוכף הטורקי? או לאיזור מסויים?
כי שנוירולוג נתן לי הפניה לבדיקה השתנו מאז דברים(הפירוט שהוא פירט אז הסיטי יוכל ליהות ממוקד באיזורים פחות רלוונטים)
כי מאז נמצא לי פרולקטין ממש גבוה בדם השאלה אם הם הסתמכו רק על ניירת? או שאם אגיד דברים יקשיבו יש דבר כזה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאריה
ד''ר מאיה איש שלום13/04/2019לרב צריך הפניה מעודכנת מרופא
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורטיזול גבוה בשתן אחרי שהטסט היה תקיןרוני11/04/2019
שלום רב
בן 30 בריא בדיקות דם לב תריסיות שתן ועוד בדיקות תקינות
נמצא לי 1200 קורטיזול בשתן נשלל קושינג אחרי מבחן הדקסטמזון
עשיתי עוד בדיקת שתן אחרי הראשונה ואחרי המבחן המוצלח
ויש לי ערכים דומים איך מטפלים בקורטיזול גבוה? זה מסוכן?
יש מה לטפל? כי אני מבין שזה הורמון לחץ ...
התחלתי גם ליטול כדור קלונקס 0.5 כנגד חרדות
אבל בגדול מה אפשר אם בכלל לעשות לקורטיזול גבוה?
כי אני יודע שאם הדקסטמזון בדם תקין אז מהבחינה הזאת זה בסדר
אודה לתשובתך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום13/04/2019האבחנה של קושינג היא לא פשוטה. מבחן דקסמטזון תקין שולל ב99% אבל עדין חשוב להתרשם מהתסמינים. וגם לשקול בצוע בדיקת קורטיזול ברוק בלילה היא פרטית בכללית ולאומית קיימת במאוחדת ומכבי
אם מדובר בקורטיזול בשתן שהנורמה עד 500 לשקול שליחה של הבדיקה לאיכילוב אפילו באופן פרטי לדעתי העלות סביב 100 שח, ואז הבדיקה ספציפית יותר, יתכן שהבדיקה שבצעת זהתה כל מיני פרגמנטים.
בכדי להתרשם אם מדובר בהפרעה אמיתית יש צורך באנמנזה מקיפה ובדיקה גופנית, הסתכלות מעמיקה על הבדיקות, לא ניתן לבצע זאת כאן.
בברכהף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום חייב את עצתך בקשר לערכים גבוהיםרותם11/04/2019
שלום רב
נמצא לי ערך גבוה של פרולקטין בדם 1200
אני אמור לחזור על הבדיקה אם הערך יהיה שוב גבוה
אז זה מחייב mri ? לשלול גידול הורמנלי ?
או שאפשר להתחיל טיפול תרופתי
כי הבנתי שיש טיפול תרופתי נגיד לפרולקטימונה (אם אכן זה זה ) יש ברומוקריפטין קאברגולין ועוד תרופות.
בדיקות דם תריסיות לב סיטי רגיל ועוד בדיקות תקינות
כי אני יודע שלצורך ההיפופיזה צריך לבצע mri שניסיתי לברר וחודשים עד שיש תור פנוי כי הבנתי שסיטי זה לא הבדיקה הטובה ושלא רואים תאיזור הזה במוח אני בן 28..
שאלתי היא אם הערך הגבוה בדם יחזור 1100 נניח זה להתחיל טיפול תרופתי? או מחייב mri ? והאם בכלל ערך כזה מחייב התייחסות אודה לך מאוד על תשובה..
כי אני חש לחץ בראש תקופה לא כואב אבל אי נוחות
נוטל קלונקס 0.5 שעוזר מידי פעם........* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרותם
ד''ר מאיה איש שלום13/04/2019ההחלטה היא קלינית, אם יש חסר בטסטוסטרון שנראה על רקע פרולקטין אפשר לשקול טפול לפני הדמיה.
אך מקובל לחכות להדמיה
תלוי בשקול הקליני
אם חושבים שרמת הפרולקטין מוגברת בשל לחץ אז אפשר לבצע עקומת פרולקטין במהלכה בודקים את הפרולקטין ללא דקירה אלא בעזרת פרפרית/ונפלון במשך שעתיים שלוש
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם פעילות גופנית ותזונה עוזרים לדברים הורמונליםעידן10/04/2019
שלום
האם תזונה נכונה ופעילות גופנית יכולה להוות תחליף
לפעמים נניח לקורטיזול פרולקטין גבוהים במקום תרופות וכאלו?
כי ידוע שזה הורמוני לחץ.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעידן
ד''ר מאיה איש שלום11/04/2019בחסר אמיתי של קורטיזול יש צורך במתן תרופה שמכילה הורמון זה ולא ידוע לי שפעילות גופנית ותזונה יכולים לעזור, כנל בעודף הפרשה של פרולקטין
בכל מקרה פעילות גופנית ותזונה נכונה עוזרים במניעת תחלואת לב, סוכרת,עליה במשקל וכדומה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספי מזון המפחיתים סוכרתיגאל06/04/2019
איזה תוספי מזון יכולים לעזור להפחית את הסיכויים
לקבל סוכרת +האם OMEGA 3 יכול לעשות את ההנ"ל ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סידן
יובל07/04/2019שלום יגאל, ממה שקראתי ברחבי האינטרנט, יש קשר בין סוכרת לבין מחסור בסידן. במקרה כזה כדאי לצרוך סידן באמצעות התזונה (מוצרי חלב וירקות ירוקים), ואם אינך מגיע לכמות הסידן שגופך צריך - אמליץ לך לצרוך את תוסף הסידן האמורפי דנסיטי, כיוון שהוא נספג ממש טוב בגוף ביחס ליתר תוספי הסידן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליגאל
ד''ר מאיה איש שלום09/04/2019אין תוסף מזון שהוכח חד משמעית כמפחית הארעות סוכרת. לעומת זאת הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה 150 דקות בשבוע פעילות ארובית שעה בשבוע פעילות של תנגודת מפחיתים הארעות סוכרת במעל 50% מהמקרים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרידות ואיבוד קול בגלל שיעול מתמשך וקשהליאן06/04/2019
שלום ותודה רבה מראש, כבר שבוע אני עם ברונכיט חזקה. קיבלתי מוקסיפן וברונכוליט , לא לקחת את הברונכוליט, השתעלתי שבוע בצורה מטורפת 24/7 כמו נביחות של כלב בשעות היום והלילה שבכח רציתי להוציא ליחה שבקושי יצאה., גם היו לי התקפי שיעול בלי שרציתי שלא הפסיקו במשך עשר דקות. השיעול היום פחת, אבל, פתאם היום נהייתי צרודה והקול כמעט ונעלם פעם ראשונה בחיים שקרה לי דבר כזה. אני בפאניקה נוראית. השאלה שלי, האם משיעול יכול להיקרע מיתרי הקול או להיגרם נזק בלתי הפיך? בבקשה תשובתך הדחופה לי. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לליאן
ד''ר מאיה איש שלום08/04/2019כדאי שתפני ליעוץ אף אוזן גרון
בדרכ יש דלקת ובצקת במיתר קול לא ידוע לי על קרע אך איני רופאת אף אוזן גרון
לעיתים סטרואידים בשאיפה עוזרים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח שתעשה לי סדר בבלגןדוריטוס04/04/2019
שלום,
בהודעה זו אני שופכת את כל מה שעברתי בקופ"ח כחלק מהליך של ברור לגבי מה שיש לי. אני מצטערת מראש על אורך התגובה אך אני באמת אובדת עצות, ולא יודעת איך להתקדם מכאן.
ב- 15.3.2017 לאחר לחץ מטורף עקב לימודים ללמבחן קשה מאוד שהייתי צריכה לעבור - פרצה לי מחלת הנשיקה. במשך חודש הייתי חולה נורא, לא אכלתי, הדבר היחידי שחיסלתי בעיקר היה בקבוקי נוזל של אופטלגין בגלל שבכל יום היה לי חום של 42.5 מעלות, סוכר יחסית גבוה וכאבי שרירים וכל התופעות המלוות במחלת הנשיקה בגיל 32 הגיעו בחוזקה מטורפת . בסוף המחלה מצאתי את עצמי פחות 8 קילו (ירידה בחודש מחלה) ו.. חזרתי לאחר המחלה לעבודה.
החיים המשיכו כהרגלם. המחזור שליא שלא זכור לי מתי לא היה תמיד סדיר, היה מגיע כל חודש אך לא תמיד מדוייק.
כ-3 חודשים לפני החתונה שלי שהיתה ב- 25.5.2018 המחזור שלי פשוט לא הגיע, קישרתי את זה ללחץ של החתונה וחשבתי שאולי בגלל זה הוא לא מגיע .
(אני ובעלי באותה תקופה שכבנו עם אמצעי הגנה כך שלא חשבתי שהעלמות המחזור היא בגלל הריון).
ב- 12.4.2018 חודש לפני החתונה פניתי לגניקולוג במטרה לדחות את המחזור,שלא אקבל בחתונה. בסופו של דבר כאמור, המחזור לא הגיע ולא לקחתי את הגלולות .
ב- 5.7.2018 ניגשתי שוב פעם לגניקולוגית מאחר ולא קיבלתי את המחזור, בחישוב פשוט ב- 5 חודשים..
הגניקולוגית בדקה את הרחם והכל היה תקין, עשת בדיקת PAP והכל תקין ושלחה אותי עם תרופה שמביאה את המחזור -MEDROXYPROGESTERONE ACETATE נטלתי את התרופה כ- 7 ימים לפי הנחיות של הגניקולוגית ואכן המחזור הגיע במועדים הבאים (פחות או יותר): 10.8.2018, 10.9.2018 10.10.2018. בחודש 9.2018 עברנו דירה וב-10.10 טסנו לחו"ל וגם בחו"ל קיבלתי פעמיים מחזור (שבועיים בין מחזור למחזור)
ומאז שחזרתי מחו"ל לא קיבלתי מחזור והפעם לצערי זה לא בגלל שאני בהריון.
זרמתי עם העניין כחודשיים וכשהמחזור לא הגיע הלכתי שוב לגניקולוג, הפעם "מומחה" והוא עשה לי אולטרסאונד מצא שהרחם תקינה רק שהשחלות קטנות מאוד ושרירית הרחם לא מתפתחת בקצב הנכון (מאוד דקה).
שלח אותי לבדיקת TSH והורמונים ברגע שאקבל מחזור, אך המחזור לא הגיע.
בדקתי את ה TSH יצא גבוה -מדד 6 (T3'T4- תקינים),) ומאחר ואני ובעלי רוצים להיכנס להריון הרופא נתן לי יוטירקס פעם ביום על הבוקר, אחרי חודש של יוטירקס ה TSH התאזן ונאמד על 3.29 (T3'T4 - תקינים . בנוסף לצורך קבלת המחזור החלטתי שאני הולכת על האופציה הטבעית יותר דרך הרפואה המשלימה, אז הלכתי למספר טיפולים אצל נטרופתית ורפלקסולוגיה.
הנטורופתית נתנה לי 30 טיפות של שיח אברהם, R20 0(תכשיר הומופאטי לאיזון הורמונלי) ותפריט תזונה לניקוי הדרגתי . כגון: הורדת בשר, סוכרים, חלב בקר והוספת דברים מזינים יותר .
אחרי חודש ב- 11.2.1019 של שינוי התפריט, שימוש בצמח אברהם לפי המלצות הנטורופתית, הגיע המחזור המיוחל, כבר חשבתי שאני בדרך הנכונה
והיום אנחנו ב- 4.4.2019 והמחזור לא הגיע- שוב בדקתי אם אני בהריון ולצערי זה לא בגלל זה (תשובה של בדיקת דם).
עד פה כל הנתונים היבשים לכל מה שעובר אלי בשנים האחרונות,
איהיה כנה ואגיד שאני לא שלמה עם הטיפול הקונבנציונלי. ולא הייתי רוצה לקחת כדור של יוטירקס כפיתרון, אני לא מרגישה שינוי בתחושות הנוראיות של הזעה בלילה, השמנה ונפיחות וזאת למרות שאני עושה ספורט כ- 4-5 פעמים ביום (כבר כחודש), עצירויות, עייפות, דיכאון, חוסר מוטיבציה .
אני האמת לא יודעת מה לעשות כך שאטפל בבעיה בצורה מעמיקה וטבעית. הדבר הכי חשוב לי זה שהטיפול יה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדוריטוס
ד''ר מאיה איש שלום05/04/2019התסמינים שאת מתארת מחייבים התיחסות מעמיקה
אני חושבץ שבזמן הברור כדאי להפסיק בנטילת שיח אברהם
אם לא עשית פרופיל הורמונלי כדאי לבצע אולי לאחר פרוברה אם המחזוק לא מגיע תוך חודשיים לבדוק lh fsh אסטרדיול פרוגסטרון 17 oh פרוגסטרון טסטסוטסרון אנדרוסטנדיון dheas
לשקול גם בצוע מבחן דקסמטזון 1 מג לשלילת תסמונת קושינג
מציעה לפנות ליעוץ אנדוקרינולוג
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
דוריטוז06/04/2019אציין שאני כחודשיים לוקחת יוטירקס ולא מרגישה במיטבי.
כל מיני תופעות לוואי של הזעה מטורפת, דכאון, ודפיקות לב מואצות במנוחה.
בגלל התחושה הלא טובה הפסקתי בימים האחרונים את נטילת הכדור. אני פשוט לא מרגישה טוב כשאני לוקחת אותו. בימים האחרונים אני מרגישה הרבה יותר טוב, אין לי דפיקות מואצות במנוחה . עד כמה זה מסוכן שהפסקתי במכה את הכדור והאם יש אלטרנטיבה טבעית ולא סינטקטית לכדור זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדוריטוז
ד''ר מאיה איש שלום08/04/2019בגלל שנטלת מנון לא גבוה ואינך בהריון והTSH ההתחלתי היה גבולי לא אמורה להיות בעיה עם הפסקת הטפול
את יכולה לנסות אולי סנטרואיד או אלטרוקסין
לא ידוע לי על אלטרטיבה טבעית שבטיחותה נבדקה בזמן הריון
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם לאחר ניתוחאיילת03/04/2019
שלום רב,
בתאריך 24.3 עברתי ניתוח להסרת בלוטת יותרת התריס, מאחר והיה אדנומה על הבלוטה, רמות סישן גבוהות ו pth גבוה.
היום עשיתי בדיקות דם וחלק מהתוצאות נראות חריגות מאוד:
Hgb לפני 13.2 אחרי 11.8
Calcium לפני 10.5 אחרי10.7
Phosphorus לפני 2.4 אחרי 3.3
Albumin 4 אחרי 4, אין מדידה לפני
Iron לפני60.3 אחרי 28.4
Tsh לפני 1.8 אחרי0.06
T4 16.59 אין מדידה לפני
T3 6.5 אין מדידה לפני.
אודה להתייחסותך, האם הכל בסדר? האם שינויים אלו תקינים? האם יש קשר בין הסרת הבלוטה לברזל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיילת
ד''ר מאיה איש שלום04/04/2019האם רמת הpth התנרמלה? לרב יש ירידה ברמות הסידן מה שלא היה כאן
הירידה בהמוגלובין קשורה כנראה לדמום מהנתוח
השנויים בtsh לא אופיינים אך לא מדאיגים למעקב
אם את לוקחת ויטמינים שמכילים ביוטין זה יכול להסביר את השנוי בtsh
מציעה להמשיך מעקב אנדוקריני
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידולים וההשפעות שלהם על הגוףאליאב02/04/2019
שלום
שיש גידולים הורמונלים מהראש על שלל סוגיהם
מה הם עושים לגוף ? מה הם יכולים לעשות ?
איזה דברים בידיוק ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאליאב
ד''ר מאיה איש שלום02/04/2019ההסתמנות יכולה להיות מאוד משתנה תלוי בסוג הגדול.
אם מדובר בהורמוני המין אז הפרעה בחשק או תפקוד מיני, אם מדובר בהורמון גדילה בעודף אז הגדלה של הלסת כפות ידים ורגלים בצקות עלית לחץ דם סוכרת. עודף קורטיזול: עליה במשקל סוכרת יתר לחץ דם. עודף פרולקטין : ירידה בהורמוני המין ובנשים הפרשת חלב מהשדיים. חסר קורטיזול/הורמוני תריס, עייפות. ירידה במשקל עם הראשון עליה במשקל עם השני. חסר הורמון גדילה ירידה במסת שריר וסבולת לפעילות גופנית
ועוד...
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

