מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לא מצליחה להרדם אלחר לידה - נואשת!יעל16/11/2010
אני כחמישה ימים אחרי לידה ולא מצליחה להרדם. התינוק שלי הוא ילד נפלא ורגוע. הבעיה היא אני. כאשר אני מנסה לישון אני מרגישה דפיקות לב מואצות, מתח בגוף ופשוט לא נרדמת. ב 24 שעות האחרונות ישנתי כשעה וחצי בלבד, וכך גם ביום שלפני. מה משמעות התופעה? מה ניתן לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מצליחה להרדם אלחר לידה - נואשת! - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן22/11/2010שלום. אני ממליצה לפנות לרופא משפחה ולקבל ייועץ ראשוני.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי וובאן... בבקשה להיכנסאלמוני15/11/2010
שלום רב
ראיתי שהכדור וובאן עוזר לי בחרדות,שאלתי היא למשך כמה זמן התרופה נשארת פעילה בדם? כלוןמר אם לקחתי 20 מג בבוקר עד מתי אני ארגיש את השפעת הכדור? למשל 4 שעות? שתיים? בבקשה תשובה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לי זה דחוף אני מפחד...
אלמוני16/11/2010למשך כמה זמן כדור וובאן 10 מג מרגיע את החדרה לשעתיים או ל4 שעות? או במילם אחרות כל כמה זמן לקחת כדור במהלך היום על שעתיים או 4?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא עונים לי זה דחוף אני מפחד... - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן16/11/2010שלום. תחילץ השפעה של וואבן תוך 1-2 שעה, משך השפעה 12 שעות.טווח המינון:
מבוגרים: חרדה: 30-120 מ"ג ליום. נדודי שינה: 10-30 מ"ג לפני השינה.
תדירות וזמן נטילה:1-4 פעמים ביום עם מזון או חלב.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוובאן
אלמוני17/11/2010תודה רבה על התשובה אבל אני לא מבין מצד אחד את אומרת שמשך ההשפעה זה 12 שעות ואחרי זה כתבת בין פעם 1 ל4 פעמים נטילת כדור...האם התכוונת שלמי שיש מינון גבוה הוא פשוט לוקח 4 כדורים במכה פעם אחת ביום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רסיטל וחשק מיניhhh14/11/2010
שלום רב!
רסיטל האם היא יכולה להוריד את החשק המיני לאישה ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התכוונתי האם היא יכולה להוריד
hhh15/11/2010את החשק המיני אצל האישה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתכוונתי האם היא יכולה להוריד - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן15/11/2010שלום .לצערינו רסיטל יכול לגרום לחוסר חשק מיני משמעותי,
יכולות לגרום ל: ירודה בחשק ובמחשבות על מין, זקפה חלשה או העדר זקפה ,
שפיכה מאוחרת (אצל גברים)'ירידה בהנאה מאורגזמה' ,ובש בנרתיק בזמן עוררות ,תופעות אלו מופיעות בכ 20-30% מהמשתמשים. אצל רובם זה חולף תוך 1-2 חודשים אבל אצל אחרים דורש שינוי תרופתי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה שאלה נוספת
hhh15/11/2010האם רסיטל יכול להשפיע על המחזור ולגרום למחזור חלש פתאום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר גוברמןחני14/11/2010
שלום ד"ר אני בת 60 סובלת מאז כריתת בלוטת התריס (במעקב ומאוזן) בחרדות ומצבי רוח קיבלתי מרופא המשפחה paxxet 20 לאחרונה היות ואני במעבר דירה וכנראה קצת נלחצתי ומתגוררת חודשיים אצל אחד הילדים חשתי שאני צריכה להגב יר את הטיפול הייתי מאוד בלחץ, הרופא הפנה אותי לפסיכיאטר והוא מבלי להכיר אותי רשם לי במקום wellbutrin 150 mg אחרי 7 ימים של לקיחת הכדור הרגשתי שהראש מתפוצץ לי לא הייתי מפוקסת לא ישנה בלילות ואם נירדמת לכמה דקות מתעוררת עם סיוטים וחלומות כל החלק הקדמי של הראש והמצח כבדים , חוסר שווי משקל ולא מסוגלת לתפקד,מיד היפסקתי עם הכדור וכבר עברו 5 ימים וזה לא חולף אני מאוד מודאגת מההרגשה רציתי לדעת מה לעשות ???? תודה...חני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר גוברמן - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן15/11/2010שלום.
וולבוטרין -תרופה יעילה ובטוחה , המיועדת לטיפול בדיכאון .
קודם כל השפעה של תרופה מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8 שבועות .
יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בתרופה בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים (כמו שתיארת).
במקרה שלך אני כן ממליצה לפנות ל התעייצות פסיכיאטרית לצורך איבחון מעמיק ובחירת הטיפול .
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה המלצה על נוירולוג טובחן14/11/2010
שלום
אני מחפשת בדחיפות נוירולוג מומלץ באזור המרכז. אם ידוע אז כזה שעובד עם מאוחדת.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוירולוג
אאא15/11/2010אני טופלתי על ידי דוקטור פרלוב סרגיי בקופת חולים מאוחדת. רופא מקסים!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר אכפתיות חסר סבלנותgrampy13/11/2010
שלום.
אני עברתי לפני כמה זמן תאונה דרכים קשה השתקמתי במידה מסוימת אבל לא לגמרי כמו שהייתי. מאז התאונה אני סובל מכאבים כרוניים מטופל בפרקוסט 10 שגם לא תמיד עוזר.
אני לא יודע אם בגלל הכאבים או בגלל התאונה אני הרבה במצב רוח לא טוב עצבני הרבה יותר מאשר הייתי בעבר. אני עוקץ אנשים על כל טעות שהם עושים ולא יכול לסבול טמטום של אנשים ולרוב מיד מתעצבן עוקץ אותם ומשפיל. אני מעדיף להיות לבד בלי אנשים לרוב אין לי בעיה עם זה ולפעמים מתחיל להיות אובססיבי לגבי זה ומתחיל להריץ כל מיני מחשבות שגורמות לעצבות.
השאלה אם יש איזה תרופה שיכולה לגרום לי להיות יותר נינוח ליד אנשים פחות לשים לב לדברים שקורים(אני שם לב לכל פרט קטן) ולא להתעצבן עליהם משהו ליכול להרגיע את המוח שלי ממחשבות.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר אכפתיות חסר סבלנות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל16/11/2010שלום לך,
בהחלט כן. יש תרופות כאלה. על מנת להתאים תרופה אני ממליצה להתיעץ עם רופוא פסיכיאטר. בניסף, פסיכותרפיה קוגניטיבית יכולה לעזור.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון חרדה והזיותדניאל11/11/2010
שלום רב, סבתי סובלת מפרפור עליות ואי ספיקת לב, יתר לחץ דם (כללי וראתי) ואסטמה ,בשנים האחרונות מס' אירועים מוחיים קטנים שמתבטאים בבילבול בדיבור, דיבור לא ברור, חוסר יכולת להשלים משפטים ולזכור שמות, תדירות אירועים אלו עלתה בזמן האחרון ונוספו חרדה רבה, הזיות (למשל חושבת שאינה נמצאת בביתה בזמן שהיא שם ורוצה לצאת) ,עצבנות ( כועסת על כולם) וחוסר שינה (עד 48 שעות),שאלתי :אילו תרופות יכולות לסייע בהרגעת החרדה ,ההזיות וחוסר השינה,
תודה רבה על התייחסותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון חרדה והזיות - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן12/11/2010לדניאל שלום. לא ניתן לעזור דרך פורום. מאוד חשוב לפנות לעזרה מקצועית. לפעמים צריך לנסות טיפולים תרופתיים שונים עד שמוצאים את הטיפול המתאים יותר. בנוסף אפשר לנסות טיפול בשיחות. זה מאוד יכול לעזור.
אני מאוד ממליצה לפנות לפסיכיאטר לצורך אבחנה ובחירת הטיפול
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון מתסכלליאור10/11/2010
אני בן 20 ובכללות אני סובל מדיכאון כבר שלש שנים , עם עליות וירידות, אני מטופל בתרופות אנפרניל 200 גרם ביום וקלנסופם אחד בבוקר ואחד בערב וריספרדל אחד בערב , לאחרונה אין לי אפשרות לפגוש מטפל כיון שאני נמצא בארץ זרה , אני עובד , אבל מ4 בצהריים אני כבר לא עובד , וככה המון פעמים אחרי העבודה אני מבזבז את הזמן וזה נותן לי תחושה של ריקנות ודיכי , אתמול כבר לא יכולתי לסבול את זה ובכיתי ובכיתי , זה לא רק הבעיה של השעות אחרי העבודה , בכללות עצוב לי תמיד , אני לא נהנה ותמיד עם מחשבות עצובות ופסימיות , אני עצוב ולא יודע למה , לא חסר לי כסף , אני לא עשיר אבל אני מתכוון שאני לא בחובות , יש לי עבודה , אולי הבעיה היא חוסר קשרים חברתיים , אני לא יודע , אנא אם יש לכם עצות איך להיות יותר מאושר ורגוע תתנו לי כי אני לא יכול לסבול את זה יותר ואין באפשרותי לדבר על זה עם איש מקצוע מלבד הפורום הזה , תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון מתסכל - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן12/11/2010שלום. צר לי מאוד על החוויות שאתה עובר. אני מאוד ממליצה לפנות לאיש מקצוע: פסיכולוג, פסיכותרפיסט / ית, ניתן גם להתיעץ עם רופא פסיכיאטר אחר.
אתה יכול לפנות דרך קופת חולים, מרפאה פסיכיאטרית ששיכת לאזור מגוריך או באופן פרטי.
בנוסף ,אני ממליצה על תרפיה קוגניטיבית התנהגותית (CBT)-לפי מחקרים וניסיוננו -הטיפול קוגניטיבי התנהגותי ושילוב עם תרופות , הוכיח את עצמו כיעיל בהפרעות חרדה ודיכאון. במהלך הטיפול האדם לומד לזהות ולשנות את המחשבות המוטעות והמעוקבות שמעוררות רגשות שליליים. שינוי מחשבה גורמת לשינוי הרגשה ושינוי התנהגות. בטיפול אתה רוחש מיומנויות להתמודד עם מצב בעתיד . טיפול ?bt קצר, ממוקד ועוזר לטווח ארוך.
תרגיש טוב
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה מצב נפשידליה09/11/2010
שלום..הבת שלי בת 28 נשואה אם 5 ילדים המקסימים..היא עברה טרואמות בילדתו. עד התחתנה ילדה 5 ילדים היא אישה מקסימה חוזרת תשובה... פיתאום התקפה לה חרדות קשות כבר 4 שנים לא עבר לה לצאת אני מאוד דואגת לה אני מחכה מתי לה תצא מהחרדה שלה אני שואלת אם היא יכולה יעבור בחרדה שלה אבל היא נוטלת בתרופות אני חולמת רציתי שהיא תהיה להיות לשמוח ומאושרת אמיתי ולא הצליח לה לצאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה מצב נפשי - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן11/11/2010שלום
טיפול CBT יכול לעזור לך לרכוש כלים ולפתח מיומנויות שיעזרו לך להתמודד עם התקפי חרדה . אין דרך "למחוק" לך את החרדה אלא ללמוד לשלוט בה כי לחיות חיים איכותיים ומהנים יותר. הטיפול היעיל ביותר זהו שילוב של טיפול תרופתי עם CBT. ב 10-15 פגישות פעם בשבוע באופן אישי או קבוצתי ניתן להגיע להישגים משמעותיים.
תודה על פניתך לפורום!
אשמח לענות על שאלות נוספות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריך המלצה לפסיכולוג טובשי09/11/2010
שלום
אשתי סובלת מדיכאון מלווה בהתקפי חרדה כחודש.
אני מחפש פסיכולוג טוב לטיפול בה.
יש למישהו המלצה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריך המלצה לפסיכולוג טוב - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן11/11/2010שלום. אתה יכול לפנות לקליניקה שלנו. טלפונים ומייל בראש הפורום
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורותאאא09/11/2010
שלום רב,
במשך חצי שנה נטלתי אסטו 30 מ"ג בבוקר.
הורדתי את המינון על דעת עצמית מ30 מ"ג ל10 מ"ג (לא בהדרגתיות).
במשך כמה ימים הכל היה בסדר אבל אחרי זה התחלתי לסבול מסחרחורות תמידיות מהבוקר עד הערב. זה נמשך כבר 10 ימין בערך!
האם זה יכול להיות כתוצאה מירידה חדה במינון?
אם כן כמה זמן זה יכול להימשך?
אני מאוד לחוצה!
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורות - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן11/11/2010שלום
כל הפסקה או הורדה של תרופות פסיכיאטריות צריך להיעשות בהדרגה, לפעמים מאוד בהדרגה. התסמונת של הפסקת הצ'פרלקס יכול לכלול את אשר את כותבת. לוקח כ 10-14 יום עד שהדברים חוזרים לנורמה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה
אאא14/11/2010תודה רבה על התשובה המהירה. יש לי עוד שאלה: האם ירידה חדה במינון יכולה לגרום גם לכאבים באוזניים? כבר כמה ימים אני מרגישה כאב לא חזק שעובר מאוזן לאוזן? האם זה יכול להיות גם אחד הסימני גמילה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסחרחורות - תגובה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן15/11/2010שלום. יכול להיות ובמידה ולא עובר תתייעץ עם רופא משפחה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רק ללכת לים רציתיישראל .ס.08/11/2010
יש לי חבר שגר בבית ההורים וחי על קצבה של ביטוח לאומי ...אני לעומת זאת חשבתי שהחלום של החיים זה להשכיר דירה ולהתפרנס אבל גיליתי שהחחים האלו הם קשים ומדכאים. בעיקר מדכאים .אני היום אדם נדכא שחרד למחר ולפרנסה....ולדיור...
דווקא בתקופה שהפסקתי לקבל עזרה כלכלית מסבא שלי הלכתי לעבודה קשה יותר בשביל שכר גבוה יותר (עזבתי את המפעל המוגן) ...והעבודה היא מאוד קשה ומעייפת וזה מתסכל אותי עד שבא לי למות כל יום. דאגות חרדות כל יום כל היום. איין חיים.
חרדה מלאבד הכל ( מכונת כביסה . מקרר.) חושש שאם ארצה לחזור לדיור לא אוכל לרכוש עוד כאלו.
היום אני עבד לעבודה . מרגיש שבור. אחרי העבודה מרגיש תשוש עייף. חסר כוחות מסתגר בבית. רוצה למות. לא יכול להנות מכלום. איין לאן ללכת ממילא.
אני כל כך רוצה להיות במצב של חבר שלי היום. לגור בבית אבא לחיות מקיצבה. לא להתאמץ הרבה (כי גם אסור לי בגלל המחלת לב שלי)
לקום מתי שבא לי בלי פחדים של שכר דירה.
רק ללכת לים ולהנות. לשבת בחוף ולהרגע.
אך הדבר בלתי אפשרי. העבודה שוברת אותי אני מיואש. איין לי חשק לכלום חוץ מלמות. למרות שאני רוצה חיים אחרים רגועים
בלי עבודה . בלי שכר דירה. בלי לשלם ארנונה חשמל.....
לו רק יכלתי להחזיר את הגלגל לאחור. רוצה לחזור לבית של אבא אחרי שנתיים של מחנק.
לא כייף להיות עצמאי כמו שחששבתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה מניתוח ועזיבת דירה הודעה קודמת
ישראל .ס.08/11/2010(הודעה קודמת מפורום אחר)
מכתב שכתבתי באימייל לאחות של אמא שלי אז תבינו לבד ובבקשה עזרה אני חרד היום יותר מתמיד
שלום. מה שלומך? כבר כמה ימים לא יצרתי קשר כי המצב שלי לא טוב. יש לי יותר לחצים וכאבים חזקים בחזה (מכיוון הלב), היום
החלטתי כן לעשות את ההשתלה של הקוצב בלית ברירה. הבנתי שאם תהייה לי הפרעת קצב קטלנית אז הוא ימנע את זה. אני כניראה חייב . כניראה איין לי ברירה.
אני במצב נפשי ובריאותי לא טוב בגלל זה. ביומיים האחרונים ניסיתי לעבוד בבית מרקחת וזו עבודה של לעמוד 4 שעות ולהתרוצצ אבל אחרי שעתיים הרגשתי עייף ומותש והתחילו לי דקירות וכאבים בחזה ואני כניראה לא מסוגל לפרנס את עצמי כי אני לא בן אדם בריא ועכשיו בלי העזרה של הכלכלית סבא אני כניראה אאלץ לחזור לבית של אבא שלי בלית ברירה . זה לא משהו שהייתי רוצה אבל אני לא בריא מספיק לפרנס את עצמי לצערי . הבעייה שאם אני חוזר לבית של אבא שלי אני אפסיק לקבל שירות ועזרה מעובדת סוצילאית כי רק בדיור משלי אני זכאי לקבל סיוע מעקב ותמיכה של עובדת סוציאלית...
חשוב לי שתהייה לי עובדת סוציאלית במקום אבא שלי כי הוא לא מתפקד כאבא דואג ואיכפתי .לצערי.
אני אעשה את הניתוח אבל אבל אם אחזור לבית של אבא וארגיש חזק יחסית שוב אני אאבד את המקרר שיש לי ואת המכונת כביסה..זו בעייה..אם ארצה לחזור לגור בדיור מוגן ...זה ממש בעייה...
מה שמקשה עליי היום: חרדות ופחדים מה יהיה?...אני פוחד מהניתוח אני צריך לעשות השתלת קוצב לב כי יש לי בעיות בתפקוד הלב.
אתם רואים. שלכם קשה חישבו על זה אם אתם בריאים פיזית ...כמה זה טוב ומרגיע...
האם אצליח אייך שהוא לשמור על הדירה השכורה שלי או לחזור לאבא שזה לחזור בהתפתחות שלי בלית ברירה אבל אני לא חזק לעבוד כמו בן אדם רגיל כי יש לי בעיית לב....מבחינתי זה תחושה של אמוק/בהלה. אני לא יודע אייך זה לגור עם אבא והבת זוג שלו...
אני מפחד מה שיהיה איתי. שלא יהיה לי בית בסוף (* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה חברתיתעוזי08/11/2010
היי לכולם,
ממש פורום מעניין ,
לענייני אני ממש סובל מחרדה חברתית ברמות קשות ,
מזיע בפנים כל פעם שמדבר עם אנשים,נלחץ מכל מיני מקומות שאני נכנס אליהם,כמו קופות חולים,חנויות גדולות,מרגיש תמיד שכולם מסתכלים עליי,בקיצור חיי בסרט רע עם הנושא הזה.
לא ברור לי מה המקור של הבעיה הזו---ילדות---חוויות --אין לי שמץ,ומה עוד שזה עם השנים רק מתגבר למרות כל המודעות לכך .
אשמח אם יש לכם עיצות בישבילי--
אקבל באהבה עיצות גם ממשתתפי הפורום.אם יש למישהוא מה לתרום בנושא.
תודההה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה חברתית - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/11/2010עוזי שלום,
חרדה חברתית מאוד שכיחה באוכלוסיה. היא נגרמת על ידי שילוב של גורמים ביולוגיים, אירועים שקרו בחיים ותורשה. המרכיב העיקרי של חרדה חברתית הינו חשש קיצוני משיפוט של אחרים או מהתנהגות שעשויה לגרום למבוכה או גיחוך. האדם סבור שכול העיניים מופנות אליו. מצבי חרדה מלווים בסימפטומים גופניים כגון דפיקות לב, הזעה, קוצר נשימה, וכו'. סובלים מחרדה חברתית נוטים להימנע ממצבים חברתיים. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חרדה חברתית היא פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) עם או בלי תרופות. במהלך CBT ניתן ללמוד כיצד להגיב באופן שונה למצבים שמעוררים חרדה. הטיפול הינו קצר וממוקד. מאוד שיטתי ומבוסס על חשיפה הדרגתית ומצבי המעוררים חרדה.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחרדה חברתית
דין17/11/2010אני גם סובל כנראה מחרדה חברתית אבל עיקר הבעיה שלי היא כזו:
אני בן 25 גבוה ונראה מצויין .( וגאה אם זה קשור)כך אומרים לי..אבל הבטחון שלי מאוד נמוך..
קשה לי להשתלב בחברה..זה לוקח לי המון מאמצים..לדוגמא בעבודה..לפני הגעתי אני מתחיל לחשוב איך יהיה ומה יהיה ואיך אני יוכיח תעצמי היום..ותמיד נראה לי שמדברים עלי וכאלה.אז אני נותן את כול כולי ומגיע להשגים מאוד גבוהיים ואז בוםם אני לא מגיע לעבודה ועוזב הכל..לא עונה יותר ונכנס בתוך עצמי לאיזה תקופה ולחובות..ואז הסיוט מתחיל..אני בבית לא עושה כלום"מזל שההורים פה" מתחיל לאכול מלא..ממש מזניח את עצמי..ומחפש לברוח מזה עלידי עישון חשיש או שתיה..וזה לא עוזר זה רק לרגע משכיח והכל חוזר פי 2..עד עכשיו חשבתי שזה יעבור ויהיה בסדר בהיותי צעיר ונאה..(כך ההורים אמרו) גם נתקתי קשרים מכל חבריי...סובל בקיצור..וזה הפעם השלישית רבעית שזה קורה לי ב4 שנים האחרונות..
מת לצאת מכל זה ומתבייש לפנות לרופא..(אגו גבוה)..יש עוד מלא מה לספר ואני בטוח לא יקבל פתרון מיידי..אבל לפחות מרגיש הקלה קצת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אני
גגג13/12/2010סובל מדברים דומים. לא יצאתי עם בחורה בחיים, ויש לי את כל הנתונים. בעבודה, אני מגיע כל הזמן להישגים (באמת טובים), ואז בום, לא יכול יותר לתפקד, אין לי כוח להצגה הזאת יותר שלוקחת לי כ"כ הרבה אנרגיה, מתפטר, נעלם, יושב בבית חודשים עם אבא-אמא. גם את הלימודים עזבתי...
אני לא רוצה לקחת תרופות כי אני חושש להכנס למעגל הזה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אני סובלת מזה-
שני12/12/2010מעניין אותי לדעת..אם אנשים שסובלים מחרדה חברתית נמנעים ממצבים חברתיים איך הם משתלבים בשוק העבודה? אני מרגישה למשל שאני מסוגלת להתקבל לעבודות מכובדות אבל אין לי את הבטחון ללכת לראיונות עבודה,זה מן מעגל שלא נגמר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות-גופניתיעקבב08/11/2010
הנני סובל מתשישות-כרונית ומדיכאון [מטופל בכדורים] חוזרים וממליצים בפני על פעילות-גופנית ובפרט על הפעילויות הבאות : יוגה, פילאטיס ותאי-צ'י. האם תוכלי להמליץ בפני מהי הפעלות העשויה להתאים לי במיוחד ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות-גופנית - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/11/2010שלום לך,
כל פעילות גופנית מכול סוג מומלצת. הליכה, ריצה, אמון בחדר כושר, ברכה, יוגה, פילטיס...... ועוד....
אין עדיפות למשהו ספציפי. עשה מה שהכי מושך אותך, מה שמתאים לך, מה שאתה אוהב, מה שנוח לך לעזות.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץעוזי06/11/2010
שלום רב ,
כבר תקופה שלמעלה משנה מרגיש עייף נפשית ,תשוש ואולי גם עייפות פיזית
התווספה במובן מסויים,התופעות הן לחץ בעורףבזמן הקושי,לחץ נפשי,חוסר שקט,שעמום,חוסר סיפוק,מצבי רוח משתנים (לא באופן קיצוני),מרוגז,לא כל כך שמח,חרד בנוגע לכל מיני עיניינים,חסר סבלנות.
אציין שחלק גדול ואולי כל מה שרשמתי הינם תכונות שתמיד היו לי אך משום מה ישנה האצה / החמרה.
אשמח לקבל את דעתכן,
תודה
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץ - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/11/2010עוזי שלום,
למעלה משנה זאת תקופה מאוד ארוכה של סבל. כדי להבין ממה אתה סובל וכיצד לעזור לך נדרש אבחון מקצועי ומעמיק. יתכן וטיפול תרופתי משולב עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית יכול לעזור לך. טיפול תרופתי יעזור לך לעצב מצב הרוח וימתן סימפטומים אחרים מהם אתה סובל ובמהלך פסיכותרפיה תוכל ללמוד כלים להתמודדות יעילה עם מצבך בהווה וגם לטווח הארוך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

