מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עישון סמים והתקפי חרדהתמר26/10/2010
לום רב
בן זוגי מעשן גראס וחשיש על בסיס יומיומי יותר מעשר שנים.
ב5 שנים האחרונות החלו לתקןף אותו התקפי חרדה קשים. בערך כל חצי שנה.
בשבוע האחרון, אחרי התקף חרדה קשה, הפסיק לעשן והחל ליטול ציפרלקס 10 מ"ג.
הוא החליט גם להפסיק לעשן סיגריות, ומאוד מאוד קשה לו.
שאלותיי:
האם הציפרלקס היא תרופה המאפשרת / עוזרת בהפסקת עישון סמים מסוג זה?
הוא כמובן חסר מצב רוח ושמחת חיים, משמעם לו...האם התרופה מסדרת את מה שחסר בראש?והסמים סיפקו?
בנוסף יש לו תופעות לוואי של עייפות מרובה והן תחושה שהוא ממש ממש מסטול...זה נורמלי? זה חולף? ומתי?
בנוגע להפסקת העישון הסיגריות-לי נראה כי זה יותר מדיי עומס עליו...וכי עליו אולי בהמשך להפסיק עם הסיגריות. הוא לא מעשן הרבה, 3-4 סיגריות ביום.האם כדאי לדחות את הפסקת העישון הרגילה לכשמצב הנפשי יתאזן?
אודה על תשובות לשאלותיי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עישון סמים והתקפי חרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל30/10/2010תמר שלום,
חברך הפסיק להשתמש בסמים והתחיל לטפל במצבו. זהו צר מאוד משמעותי ומעורך מאוד. נראה שאת דואגת לו, איכפתית ומנסה לעזור לו בהתמודדות. כל הכבוד לשניכם!
ציפרלקס, הינה תרופה נוגדת דיכאון, היא עוזרת לאזן את מצב הרוח שהושפע מעישון סמים וההפסקה. עייפות, היא תופעת לוואי מוכרת ושכיחה של ציפרלקס, היא חולפת בהמשך הנטילה כאשר הגוף מסתגל לכדור. לגבי עישון סיגריות אין דרך אחת שהיא נכונה לעשות. יש אנשים שיותר קל להם להפסיק בו זמנית גם עישון סמים וגם סיגריות (לעיתים עישון סיגריות יכול להזכיר עישון של סמים וזה מקשה על התמודדות עם גמילה מסמים) וישנם אנשים שמעדיפים לעשות תהליכים באופן הדרגתי. חברך יכול להחליט מה יותר מתאים לו וכך לנהוג.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהיהודה26/10/2010
שלום,
אני גבר בן 31
בחודשים האחרונים אבא שלי ואחי בן 39 עברו צינטורים.
נכנסתי נורא לחרדה שגם לי יקרה משהו כזה.
עשיתי בדיקות דם והכול יצא תקין.
החרדות עדיין לא עברו לי. כול כאב קטן אני חושב שקורא לי משהו.
מה עושים שהחרדות יעברו לי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל26/10/2010יהודה שלום,
מה שמחזק את החרדה זה המשמעות והפרשנות המפחידה שאתה מייחס לתחושות הגופניות שלך. בלי פרשנויות מפחידות החרדה תעלם מעצמה. כלים להתמודדות יעילה עם החרדה ניתן ללמוד בגישה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בבעיית חרדהקארין25/10/2010
אמי סובלת מחרדות ודכאונות מזה תקופה ארוכה. היא נוטלת כדורים נגד דיכאון (מירו אם אני לא טועה) אך נראה כי אינם מספיקים.
אני רווקה וגרה לבד. כל בוקר היא מתקשרת או שולחת הודעות על מנת לבדוק שאני בסדר. אם איני עונה, היא נכנסת להתקפת חרדה שמתבטאת בדופק גבוה, חולשה, רעידות בכל הגוף והיסטריה. היא מחפשת אותי אצל האחים שלי, בכל הטלפונים בבית, בעבודה, ואפילו אצל חברים (יכול להגיע לעשרות שיחות בכמה דקות).
אני לא יודעת איך להתמודד עם הבעיה, ניסינו לדבר איתה לא מעט פעמים אבל היא טוענת כי הדבר אינו בשליטתה. אנא עזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בבעיית חרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל26/10/2010קרין שלום,
נראה, כי אמך לא מספיק מאוזנת מבחינה תרופתית. היא נוטלת תרופה לטיפול בדיכאון אך לא מקבלת שום טיפול אנטי חרדתי. יתכן וכדאי לך להתלוות לאמך לרופא המטפל שלה (כמובן אם הדבר מקובל על אמך) ולתאר לרופא את מצב החרדות של אמא. טיפול תרופתי מתאים ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) יכולה מאוד לעזור לאמך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בבעית חרדה
קארין07/11/2010היי אירנה,
תודה על התשובה.
אני ואחיותי דיברנו עם אימי לא מעט פעמים על כך שעליה לפנות לטיפול, אבל היא אינה משתפת איתנו פעולה. מבחינתה כל אמא שלא נוהגת כמוה, היא לא אמא טובה ולא יודעת לדאוג לילדים שלה.
לגבי תרופות, היא לוקחת המון כדורים כל יום לטיפול בכל מיני בעיות בריאותיות שיש לה, והיא לא מעוניינת לשמוע על נטילת כדור נוסף.
בינתיים, ההתנהגות החרדתית שלה נמשכת כל יום...
איך את מציעה לנו להתמודד עם הבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בבעית חרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/11/2010יתכן ויש צורך להגביל את התנהגותה. הייתי ממליצה לעשות איתה חוזה ברור כמה פעמים ומתי היא יכולה לצלצל. במידה והיא מפרה את ההסכם אתן לא תגיבו ולא תענו לטלפון. חשוב להיות עקבית ושיטתית. חשוב לא לעשות זאת בהפגנטיות אלא מתוך דיאלוג, הסכמה הדדית ומשא ומתן.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקסמ24/10/2010
שלום,
האם מינון 10 מ"ג של ציפרלקס הוא מינון בעל אפקט טיפולי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל26/10/2010טווח המינון של ציפרלקס הינו 5-20 מ"ג ליום.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בהפרעת אישיות גבוליתעw24/10/2010
שלום רב.
אקדים ואספר בקצרה על עצמי:
בחצי שנה האחרונה הובחנתי כסובל מהפרעת אישיות גבולית. אני מטופל כיום בויאפקס (150) למיקטל (100) ופרפנאן (4מ'*2) קדם לכך הסיפור הבא:
לאחר תאונת דרכים עברתי התפוררות נפשית כשבסופה חברה שלי נפרדה ממני. מיד לאחר הפרידה ביצעתי מעשה אובדני משמעותי ואושפזתי מרצון במשך כחודשיים. לאחר מכן שוחררתי לביתי ולאחר כחודשיים אושפזתי שוב מרצון עם הדרדרות נפשית רצינית ומחשבות אובדניות פעילות.
אני משוחרר טרי בעל זכויות בביטוח לאומי ובימים אלו אני עובר לגור בדיור מוגן.
אני מתחיל וממשיך בתהליך השיקום שלי.
ברצוני לציין שאני סטודנט לפסיכולוגיה שיקומית בתואר שני (נותר לי עוד סמסטר אחד). מאחורי ניסיון תעסוקתי בטיפול באוכלוסית פגועי נפש וכן ניסיון פרקטיקום בטיפול נפשי במסגרת הלימודים.
אני נמצא בטיפול נפשי מזה כחמש שנים. הטיפול הנפשי הינו דינאמי ומתקיים במתכונת של פעם בשבוע. לאחר ההתפוררות הנפשית נפגשנו כשלוש פעמים בשבוע.
כיום אני בצומת דרכים לגבי המשך טיפול.
שאלתי היא איזה טיפול קיים מתאים יותר להפרעת אישיות גבולית באופן כללי ולמקרה שלי באופן ספציפי.
זאת בהתבסס על כך שהטיפול הנפשי שקיבלתי בחמש שנים האחרונות עזר לי לבסס מודעות נרחבת לגבי עצמי, יחסים בריאים וטובים יותר עם אימי, ערך עצמי גבוה יותר אך לצד כל אלו אני עדיין מוצא את עצמי סובל מאוד ובתחושה שהטיפול הנפשי הדינאמי לא מצליח תמיד לפתור בצורה טובה ועד הסוף את הכשלים הקוגניטיביים מהם אני סובל ואינו מצליח לעמוד בפני הפיצולים הקוגניטיביים שאני עורך לנעשה סביבי בעולם הממשי.
אחזור על שאלתי, אשמח לשמוע את דעת המומחים לגבי הטיפול המתאים להפרעת האישיות הגבולית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהפרעת אישיות גבולית - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל26/10/2010שלום לך,
לפי מה שאתה מתאר יתכן SCHEMA THERAPY יכול להיות מתאים לך. טיפול ממוקד סכמה (SFT) המאחד הנחות מתוך גישות טיפוליות שונות. SFT כולל הנחות של טיפול קוגניטיבי, התקשרות (attachment) , גשטלט, הנחות של גישות אנליטיות כמו למשל יחסי אובייקט וכו'. SFT הינה גישה מובנת מאוד. הגישה מתמקדת בחוויות ילדות טראומטיות הקשורות ביחסים עם הורים. במרכז הטיפול עומדת ההנחה כי צרכים של ילדים אשר לא ממולאים או ממולאים באופן לקוי מביאים למסקנות מוטעות, תפיסות עצמיות וסכמות חשיבה אשר משוחזרות על ידי אותם מטופלים בתוך אינטראקציות בינאישיות. מחשבות, תגובות, רגשות והתנהגויות יוצרות תפיסות עצמיות (סכמות). במהלך הטיפול, מטופלים לומדים להסתכל על סכמות באופן אגו דיסטוני המאפשר פעולה מודעת ונשלטת. כאשר מטופלים משחזרים דפוסים דיס פונקציונאליים המבוססים על סכמות, המטפל מגיב באופן אמפטי ומבין את הסיבות להתנהגותו שם המטופל. מטרתו של מטפל היא "לחנך" ו"לגדל" את המטופל ועל ידי כך לאפשר למטופל למלא את הצרכים והחסכים מהילדות. מחקרים מראים יתרון בולט של SFT בהקלה בסימפטומים של ההפרעת, בשיפור התפקוד ובשיפור איכות החיים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדור טבעי או לא טבעי.המיואשת24/10/2010
איזה כדור ניתן לקחת לחרדת פרנסה ,יש לי כאבי בטן חולשה וכאבים בכל הגוף. וללא שמחת חיים. מה עושים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדור טבעי או לא טבעי. - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן24/10/2010שלום. לצערי, דרך הפורום בלתי אפשרי לאבחן ולהמליץ על טיפול ועזרה. לצורך זה נדרש אבחון מעמיק ומקוצועי של מצבך תוך הכרות איתך. אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר/פסיכולוג לצורך איבחון ובחירת הטיפול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמוטיבנ21/10/2010
שלום רב
אני סובלתמהתקפי חרדה קשים . לחץ מתח וחוסר חשק
שמעתי על רמוטיב מה דעתכם ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמוטיב - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן24/10/2010שלום. רמוטיב-היפריקום פרפוראטום, הידוע גם בכינוי St. John's wort (ובעברית: פרע), הוא צמח בעל הסטוריה ארוכה של שימושים רפואיים. השימוש המרכזי של תמצית צמח ההיפריקום היא לטיפול בדיכאון, חרדה, ובהפרעות שינה. הרפואה הקונבנציונאלית הכירה ביכולת הרפואית של הצמח גם במדינות מערב אחרות, ולאחרונה הצמח אושר לטיפול בדיכאון קל עד בינוני גם בישראל.
מחקרים קליניים מבוקרים, אקראיים וכפולי סמיות השוו את יעילות ההיפריקום לנוגדי דיכאון אחרים, מחקרים אלו הראו כי תמציות ההיפריקום שוות ביעילותן לנוגדי הדיכאון האחרים בטיפול בדיכאון קל עד בינוני. בטיפול בדיכאון קשה עדיין אין מספיק הוכחות ליעילות ההיפריקום. בנוסף לכך, להיפריקום היו פחות תופעות לוואי בהשוואה לתרופות האחרות. תופעות הלוואי הנפוצות שדווחו היו קלות וקשורות בעיקר בהפרעות במערכת העיכול. כמו-כן, תופעות הלוואי של ההיפריקום אינן מאופיינות בפגיעה בתפקוד המיני או בהשמנה.
מנגנון הפעולה המדויק של ההיפריקום עדיין אינו ברור, אולם נראה כי הפעילות נובעת מעיכוב הספיגה החוזרת של סרוטונין, נוראפינפרין ודופאמין במוח.
היחס לצמח מרפא זה הוא כאל תרופה לכל דבר, ועל כן ההחלטה אם להתחיל בטיפול בהיפריקום צריכה להיעשות עם הרופא, אחרי אבחון מתאים, ותוך התחשבות בנטילת תרופות אחרות.
נוטלים את הכדור (250 מג') כל יום -פעמיים ביום (כל 12 שעות), רצוי בזמן/ אחרי האוכל באופן קבוע. אתה יכול לפנות לרופא משפחה או לפסיכיאטר .
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה אצל ילד בן 11טל21/10/2010
לפני כ3שבועות אצל בן שלי הופיע חרדה והוא דורש נוכחות אבא על ידו כול הזמן.בעלי הפסיק לעבוד ומלווה ילד לבית הספר אבל גם שם התחילו בעיות.פסיכיאטר המליצה על קלונקס ואסטו .אבל אסטו נתתי חצי כדור והילד לא הרגיש טוב והפסקתי .ממשיכים בקלונקס ו טיפול פסיכילוגי.בינתיים אין שיפור.מי יכול לעזור ודחוף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה אצל ילד בן 11 - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן24/10/2010שלום. אני חייבת להתנצל ,אבל בפורום הזה לא נוכל להתייחס לשאלות שלך. אנו עובדים רק עם מבוגרים. עליך לפנות לפורום של ילדים ומתבגרים. אני מקווה שתקבלי מענה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמייק20/10/2010
יש לי בעיה כבר כשנתיים שהולכת וחוזרת עם חרדות רפואיות ומחשבות חוזרות על דברים שונים שמאוד מפריעים לי. לפני שנתיים נטלתי כדורי פאקסט למשך שלושה חודשים ששיפרו לי את המצב פלאים. אז נטלתי 20 מ"ג כל יום. במקביל התחלתי ללמוד ואני לומד כבר שנתיים באוניברסיטה. לפני כשנה הייתה לי בעיה רצינית והייתי בדיכאון ובחרדות ומחשבות חוזרות. חזרתי לרופאה שהייתי אצלה לפני זה והיא אמרה לי לחזור ליטול את כדורי הפאקסט שוב כדור ביום. במקביל היא המליצה לי ליטול כדורי סטביליום טבעיים על מנת לאזן את המצב הכללי. היו ירידות ועליות במצב והמחשבות ולאחר כחודשיים של נטילת הכדור התייעצתי עם הרופאה והיא אמרה לי להעלות את המינון לשני כדורים. נטלתי שני כדורים למשך כחודש וחצי וחזרתי על דעת עצמי לכדור אחד שנטלתי אותו כחמישה חודשים לאחר מכן והמצב שלי השתפר פלאים למרות מחשבות מטרידות לפעמים אבל הם לא גרמו לי לחרדה. לפני כחודשיים הפסקתי בבת אחת ליטול את התרופה כי הרגשתי טוב ולא ידעתי שאסור ומאוד רציתי להפסיק. כשלושה שבועות המצב שלי היה מצויין ורק אז התחילו להטריד אותי שוב מחשבות וחרטות שהפסקתי והופיעו לי מחשבות מטרידות במקביל. פניתי לרופאה טלפונית והיא אמרה לי לחזור ליטול את התרופה במינון של כדור ליום. אחרי שבוע וחצי הייתי מבולבל ועם חרדות והתקשרתי אליה והיא אמרה שאם זה כך שאני אקח שני כדורים ביום. אחרי עוד שבוע וחצי שבמהלכם המצב היה אותו דבר ורק הפריעו לי קצת התופעות לוואי במובן החשק המיני וקצת היה לי בילבול בהכל הלכתי לפגישה אצל הרופאה. היא אמרה שאולי כדאי לי לקחת אחד כי אולי הייתי במצב רוח טיפה יותר טוב כשהייתי אצלה ולשלב בזה את הסטביליום ארבע כדורים ביום ואם אני ארגיש מתישהו שהמצב לא טוב לקחת שניים. מאז חזרתי לקחת כדור אחד והתופעות לוואי פחתו אבל אני כל הזמן מרגיש בילבול ומחשבות חוזרות ומטרידות וחלק מהמחשבות גם שאולי היא לא הבינה אותי נכון ואני לא מצליח להגיד כל מה שאני מרגיש וחושב במהלך הפגישה עצמה ואולי האבחנה שלה יכולה להיות מוטעית בגלל זה. אני לא יודע אם בפעם הקודמת לפני מספר חודשים הסיבה שמצבי השתפר היתה שני כדורים או פשוט תקופה שעברה והמצב התייצב בלי קשר למינון. הבעיה שאני מופנם וקשה לי לבטא את עצמי בדיבור מול אנשים. עכשיו אני במצב מאוד מבולבל ובנוסף סבתא שלי נפטרה לפני כמה ימים וחזרתי ללמוד ואני לא כל כך יודע מה לעשות ואני מאוד חרד לגבי כל דבר ומחשבות רבות מטרידות אותי. אני עושה הכל במקביל ומתפקד אבל המצב הזה מאוד מפריע לי כי אני אוהב להיות חופשי. אני מאוד מבולבל לגבי מה שאני צריך לעשות ומאוד קשה לי לבטא את עצמי מילולית ואני מאוד רוצה לעזור לעצמי אבל אני לא יודע אם לקחת שני כדורים ולהשלים עם זה או להמשיך עם אחד ולתת לזמן ולכוח רצון להוציא אותי מהמחשבות המטרידות ומהחרדות. אני בן 27 ומאוד רוצה כבר להפסיק עם המצב הזה ולהיות בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל26/10/2010מייק שלום,
לא מומלץ להפסיק תרופות על דעת עצמך. בזכות הטיפול התרופתי מצבך השתפר והיית מאוזן. גם אם אתה מרגיש טוב יש להמשיך ליטול את התרופות. במידה ואתה מעוניין להפסיק את התרופות יש להיוועץ עם הרופאה המטפלת. כעת, תצמד להמלצות הרופאה. בנוסף, חשוב לציין כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מחשבות טורדניות הינה שילוב של תרופות ופסיכותרפיה קוגניטיבית. בטיפול קוגניטיבי ניתן ללמוד כלים להתמודדות עם מחשבות טורדניות בהווה ולטווח הארוך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דכאוןריטה20/10/2010
אני בת 24שלום,בתקופה האחרונה אני סובלת מעצבות קשה שמלווה בהתקפי זעם בלתי נשלטים וקשים.אני חשה רצון להעלם אני לא יודעת אם זה רצון אובדני.למרות נסיונות רבים לחשוב בצורה חיובית אני נשברת וחוזרת לאותו מצב של מועקה איומה
אני גם לא ישנה טוב ומתעוררת בפאניקה באמצע השינה.האם אנטי דספרסנט בסגנון רסיטל למשל יכול לעזור? הסביבה מתארת אותי כמישהי שאיבדה שליטה לחלוטין כמו חן רמת התפקוד שלי ירדה וכך גם הרצון לעשות משהו.הזנחתי את העבודה והלימודים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דכאון - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן24/10/2010לריטה שלום. לצערי, דרך הפורום בלתי אפשרי לאבחן ולהמליץ על טיפול ועזרה. לצורך זה נדרש אבחון מעמיק ומקוצועי של מצבך תוך הכרות איתך. אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר/פסיכולוג לצורך איבחון ובחירת הטיפול.
רסיטל-תרופה יעילה ובטוחה , המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה. היא שייכת למשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI), ומעלה את כמות הסרוטונין במוח. רסיטל הינה תרופה טובה ולא ממכרת היא מאוד עוזרת ומרבית הנוטלים מסתגלים היטב לתרופה.
בנוסף, הדרך היעילה ביותר לטפל ב דיכאון והתקפי החרדה הינה שילוב של תרופות ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן לשלב גם ביופידבק. נהוג לעזר בטיפול התרופתי למשך כחצי שנה. בזמן הזה ניתן ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה בהתקפים. כאשר מושגת שליטה מירבית ניתן בהדרגה להפסיק את התרופות. CBT מאפשר שליטה בהתקפים בהווה וגם למנוע חזרתיותם גם לטווח הארוך.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שאלות לגבי השימוש באסטונועה20/10/2010
אהלן!
ממש בימים אלו אני עוברת את ההתנסות הראשונית שלי עם אסטו (לא טופלתי בשום טיפול תרופתי פסיכיאטרי עד עכשיו) והשאלה שלי היא, אם אני חייבת לוותר לחלוטין על האלכוהול בסופש? אני יודעת שבהוראות של התרופה חל איסור על שתיית אלכוהול במהלך הטיפול, אבל הפסיכיאטרית שרשמה לי את התרופה אמרה לי שאם אני רוצה לשתות בערב אז לקחת את הכדור בבוקר.. אז בקיצור האם מותר לי לשתות? מינון מסויים? בקבוק בירה זה הגבול?.. אני לא שותה באמצע השבוע ואני חיילת לכן, יהיה לי מאוד קשה לוותר על הבירה של הסופש!!
השאלה הנוספת שלי, היא לגבי השעה ביום בה צריך לקחת את הכדור. הפסיכיאטרית אמרה לי בערב אחרי ארוחה ומאנשים אחרים הבנתי שעדיף בבוקר כי זה עלול לגרום בהתחלה להפרעות בשינה...נכון להיום לקחתי חצי כדור בבוקר וזה למעשה היום הראשון שלי לטיפול ואני מרגישה טישטוש קל ובחילה..
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2 שאלות לגבי השימוש באסטו - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן24/10/2010שלום. קודם כול שתיית אלכוהול יחד עם תרופות מגבירה מאוד את תופעות הלוואי של התרופות, מגבירה חרדות ודיכאון ומפחיתה מיעילות התרופות. תרופות נגד חרדה פועלות על אותם קולטנים עליהם משפיע האלכוהול. לכן לשתות ולקחת תרופות זה כמו להכפיל את הכמות של אלכוהול.
בדרך כלל מומלץ לטול ציפרלקס בשעות הבוקר , אך במידה ואת מרגישה עייפות תעבירי את הכדור לשעות הערב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי חזקים ודיכדוךנ20/10/2010
שלום רב
שנים רבות אני סבלתי מדאגות למשפחה חרדות אך בשנה האחרונה גופי מגיב רע למצב. אני חוטפת כמו חשמל בפנים דפיקות לב לחץ נוראי...... הרדמות של רגלים וידים . אני עובדת רגוע בעבודה אבל שאני יוצאת הלחץ מתחיל אני נשואה ואמא ל-2 , אני אוסיף שכבר 5 שנים אני לא יוצאת ולא מבלה כלל נראה לי שזה מן מיני דיכאון.
מה הכדור שיכול לגרום לי שמחה , להוציא ממני את החרדות , ומה זה אומר בהתחלה הייתי חוטפת התקפים נוראים בזמן נהיגה או שאפילו מישהו אחר נסע הורדתי את הנהיגה והנסיעה ומסתבר שזה קורה לי התקפים בכל מקום . אני רוצה לצאת מזה ולא להשתמש בכדורים לכל החיים . יש דבר כזה ואיזה כדור ממש ממולץ? למצבי שחכתי לציין שאני בת 34* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפים חזקים ודחדוך
יוסף רחמים20/10/2010נועה שלום ,
על פי הסימפטומים שציינת האנרגיה הפועמת בך היא של קור ויובש , לגוף חסר אנרגיה בכליות , במעי דק ששניהם משפיעים על הלב ומערכת הדם
הירדמות ידיים ורגליים מצביעים על הסתיידות או היצרות של מערכת עצבים בעמוד השדרה.
הלחץ ברובו לפי תיאורך או נפשי .
אני ממליץ לך על טיפול משולב הכולל שילוב של טיפול אנרגטי , אמוציונאלי ופיזיולוגי תוך שימוש במספר אמצעים : דיקור, תזונה , אור וצבע, תמציות טבעיות וקריסטלים רפואיים .
כמובן שיש להתחשב במצב הזוגי .
כל הטיפול המוצע יהיה תקף רק לאחר איבחון מסודר .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקפי חזקים ודיכדוך - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל26/10/2010שלום לך,
יתכן ותרופות המשפיעות על המערכת הסרוטונרגית מקבוצת SSRI: (חוסמי קליטה חוזרת והשפעה על קולטני סרוטונין) יכולות לשפר את מצבך. לדוגמא, ציפרלקס.
תרופות המשפיעות על המערכת הסרוטונרגית הן כיום התרופות הנפוצות ביותר לטיפול במצבי חרדה ודיכאון. הסיבות לכך הן היעילות הגבוהה לעומת העוצמה הנמוכה יחסית של תופעות לוואי להן הן גורמות.
כיום אין דרך מדויקת לדעת איזו מן התרופות הקיימות מומלצת יותר לחולה מסוים. הבחירה של התרופה מתבססת על המצב הקליני של החולה, כפי שנראה בהמשך, ובפרט על סמך ידע מצטבר ממחקרים רפואיים ונסיון הרופא.
לפני שפסיכיאטר ממליץ על התחלה של טיפול תרופתי עליו לקיים:
א. בדיקה האם קיימות מחלות גופניות אחרות וביצוע בדיקות מעבדה.
ב. בחינה של היסטוריית חיים מפורטת על מנת שניתן יהיה להעריך את חשיבות מאורעות החיים בהשפעה על המצב הקליני (כגון, קשיים התפתחותיים, טראומות נפשיות ומצב עכשווי של מערכות יחסים משמעותיות).
בדיקות המעבדה שמומלץ לבצע כוללות באופן כללי ספירת דם, כימיה רחבה של הדם, תפקודי כבד וכליות, תפקודי בלוטת התריס, מדידת רמות ויטמין 12B וחומצה פולית בדם. בקרב אנשים מבוגרים, ואנשים אשר סובלים ממחלות נוספות יש לבצע צילום חזה ובדיקתEKG . במצבים בהם ישנם סימנים נוירולוגיים יש צורך לבצע בדיקות הדמיה מוחית כגון סריקת CT ו-MRI, ובדיקת EEG (רישום גלי המוח).
בכול אופן, אני ממליצה על התיעצות עם רופא פסיכיאטר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאלונה ואירנה תודה רבה!!נועה19/10/2010
אלונה ואירנה תודה רבה לך אתן מקסימות !!!1
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאלונה ואירנה תודה רבה!! - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן19/10/2010שלום. תודה על פניעתך לפורום.
נשמח לענות על שאלות נוספות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצהנ19/10/2010
שלום ד"ר
הלכתי לפסיכאיטר בשל חרדות והתקפים חזקים מאוד. וחוסר חשק מוחלט מלבד מה שצריך לעשות עבודה טיפול בילדים שלי וכו' אבל לא יוצאת או מבלה גם בנסיעה אני סובלת מהתקפים נוראים .
קבלתי המצלצה מרופא ממוחה לקחת רסיטל או ציפרלקס אני מפחדת לקחת כדורים
השתמשתי כמה פעים בכדורי הרגעה זה עזר לא גרם לשמחה אבל שיחרור בהחלט כן
מה דעתך על גרייה מגנטית האם יעיל למה שסיפרתי ? אציין שלהגיע לרופא ליעוץ סבלתי מהתקפים נוראים זרמים בפנים לחץ הרדמות רגלים וידים וכל זה ואני לא נהגתי
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן19/10/2010שלום. ציפראמיל וציפרלקס -תרופות יעילות ובטוחות ממשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI). משתמשים בתרופות האלו בדיכאון, טיפול בהפרעה כפייתית (obsessive-copulsive disorder), בהפרעת חרדה (panic disorder), ובתסמונת קדם וסתית.
מידע נוסף על טיפול בדיכאון וחרדה כולל גרייה מגנטית ניתן לקרוא בכתבות: http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=6148
http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=5477
http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=7705
תרגישי טוב,
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לעצה לד"ר אלונה
נ19/10/2010אני מפחדת מתלות בכדורים ושמעתי מאנשים שזה לא תמיד עוזר האם זה הטיפול הכי יעיל להתקפים ודיכדוך ועצבים וחוסר שקט אני רוצה ללכת על הבטוח ביותר ולהתרפא באופן סופי. הפחד שלי להיות כמו המון שהתחילו עם כדורים ולא מצאו פיתרון ועדין סובלים וממשיכים עם כדורים לאורך כל החיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם הטיפול בגריה מגנטית יעיל לטיפול
נ19/10/2010האם הטיפול לחרדה לחץ ודיכדוך מועיל הטיפול ההגריה מגנטית לפני טיפול בכדורים
האם בארץ טופלו והבריאו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
נ20/10/2010באיזה כדור יש הכי פחות תופעות לוואי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהה
נ21/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סבל וייאושרותי הדר18/10/2010
שלום , שמי רותי ואני סובלת מדיכאון בתקופה האחרונה , לפני מספר חודשים ניסיתי להתאבד אבל לא הלך לי והנה אני כאן. הפסיכולוגית שלי אומרת שאני כבר במצב טוב יותר משום שאני זועקת לעזרה ורוצה למצוא מקום מתאים ותומך על מנת לצאת מהמצב. אושפזתי בצפת והמקום עוד יותר מדכא - חשבתי שאני בסרט אימה. האם יש מקום "נורמלי" שיכול לתת טיפול ובמקביל לעודד נפשית , לי נראה שלא מבינים אותי ושאנחנו עדיין בפיגור גדול באשר לצורת הטיפול . מודה מראש על התגובה רותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סבל וייאוש - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן19/10/2010שלום. אני מאוד ממליצה להיות במעקב וטיפול. את יכול לפנות לתחנה או מרפאה לבריאות הנפש במקום מגוריך (טיפוליים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים בחינם) או קליניקה פרטי ( יש החזר כספי מהקופת חולים).
תרגישי טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

