מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ריספרדלאישה06/11/2010
ריספרדל בזריקה 37.5 ,לאישה שלא נוטלת כדורים בכלל לחלוטין
מה יכול לעשות?.
הטיפול זקירה לשבועיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריספרדל - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן12/11/2010שלום. ריספרידון היא תרופה לטיפול בחולי סכיזופרניה, השייכת לקבוצת תרופות המכונות נוגדי פסיכוזה אטיפיים, המשמשים בעיקר לטיפול בסכיזופרניה ופסיכוזות אחרות.. ריספרידון מפחיתה את תדירות ועוצמת ההזיות וההפרעות בחשיבה ומשפרת את התפקוד. ריספרידון גורמת פחות הפרעות בתנועה ופחות השמנה מאשר תרופות אחרות המשמשות לטיפול בחולי סכיזופרניה.
מינון המומלץ בזריקות : 25 מג', 37.5 מג ו50 מג פעם בשבועיים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב, אני נוטלת ציפרלקס תקופהמיר05/11/2010
ממושכת, החשק המיני ירד ל-0 בשיחה עם רופאת המשפחה על הנושא (ממנה קיבלתי את הכדורים) נאמר לי לנסות לעבור ליום אחד כדור ויום אחד חצי כדור, ניסיתי וזה לא שינה כלום בעניין החשק המיני.
אני בת 64 וחיה עם בעל, יש לו דרישות וזה מובן.
איזה אופציות עומדות בפני?
מה הרפואה יכולה להציע לי?
אני חרדתית וקצת דכאונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב, אני נוטלת ציפרלקס תקופה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן06/11/2010שלום. לצערינו cipralex יכול לגרום לחוסר חשק מיני משמעותי. אפשר לא לקחת ביום שחושבים על קיום יחסי מין אבל זה מוריד את כל הספונטניות. אלטרנטיבות הן להחליף לתרופה אחרת או להקטין מינון.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוסטרל...05/11/2010
שלום,
לקחתי ציפרלקס במשך חצי שנה ולא כ"כ הרגשתי הטבה. הומלץ לי לעבור ללוסטרל. יש בכל זאת סיכוי שהלוסטרל כן תביא להטבה בחרדה למרות ששתי התרופות מאותה משפחה ?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוסטרל - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/11/2010שלום לך,
שינוי מסוג זה מקובל. אם זאת, לא ניתן לדעת מראש כיצד התרופה תשפיע עלך. ניתן לבחון את השפעת התרופה רק תוך כדי הנטילה ולאורך הזמן. בנוסף, חשוב לציין כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חרדות הינה שילוב של תרופות ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן לשלב גם ביופידבק.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טעות?אני04/11/2010
כיביכול הכל נשמע טוב
התחלתי לימודים בתחום שנשמע מעניין עבורי והרבה אמרו שהוא גם מתאים לי
אבל אני בלחץ ,אני לא מבינה מה אני צריכה לעשות מעבר לשיעור מה ללמוד שיעורי בית וכו' ,ושואלת את עצמי אם התחלתי ללמוד לא בגיל צעיר מדי ואם בחרתי מקצוע מתאים? יש עוד 2 נושאים שמעניינים אותי אליהם אני יכולה להגיע גם לאחר סיום ובהמשך ללימדי,התואר יוביל אותי לתאר ראשון עם אופציות עבודה שונות
הזמן הפנוי שיש לי גם הוא מרגיש לי מוזר,ההרגשה שצריכה ללמוד ולא יודעת מה ,לבין השילוב עם כמה תחביבים שמנסה להרחיב ולהשקיע בהם יותר עם הצורך והמחוייבות לראות משפחה ועם הרצון לראות מכרים ובין התסכול מזה שגם אם אני רוצה לאו דווקא אפשרי ולעיתים מרגישה בודדה והרצון לנצל את זמני הפנוי בחוץ בשמש ולעיתים גם כשאפשר זה לא קורה ,ועוד חידוש הקשר עם חברי שגורם לי לחוסר מנוח לא לכעוס עליו על דברים מסויימים לבין הרצון שלו לראות אותי ושאני רוצה גם את כל שאר הדברים שכתבתי עם ההרגשה הלא יותר מדי טובה מצד חברים ושהחבר כן נוטה לגלות רצון לראות אותי והוא חבר טוב מאוד שלי
וגם עניין הסקס שלםעמיפ כמה שזה נשמע רע למה להיות במיטה כשפאשר סוף סוף להיות בשמש ועוד עם מישהו
עצות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טעות? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/11/2010שלום לך,
נשמע שאת מנסה להשקיע מאמצים בתחומים שונים שחשובים לך כגון, לימודים, תחביבים, משפחה, חבר וחברים. אם זאת את מרגישה לחץ, בלבול, חששות וחוסר שביעות רצון ממצבך הנוכחי. יתכן ועזרה של אדם קרוב או איש מקצוע יכול לסייע לך לעשות סדר בדברים. יתכן וכדאי לך לחזק כישורים ומיומנויות הקשורים בהתמודדות עם לחץ, כעס וכו'. ניתן ללמוד זאת בעזרת אנשי מקצוע (פסיכולוג /ית, פסיכותפיסט /ית).
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש וסחרחורותעמית01/11/2010
שלום,
אני סובל מכאבי ראש כבר 3 שנים, (בן 38)
זה הכל החל אחרי שחזרנו משייט של שבוע, מה שהחל כהבחנה של ורטיגו
נמשך מספר חודשים, זה התחיל כחוסר יציבות, הרגשה כמו ללכת על גלים.
לאחר מספר חודשים עברתי בדיקות רבות שלא העלו שום מימצאים:
הבדיקות כללו, בדיקת שמיעה, אוזניים, בדיקת עיניים, שדה ראיה מורחב,
אולטרה סאונד של גלגל העין וMRI של המח.
בMRI מצאו שיש לי ציסטה ארכנואידית, וכל ניורוכירורג ששאלתי אמר לי שזה בתחום השונות הנורמלית
ושזה משהו שלא קשור לכאבי ראש ושזה משהו שיש להרבה אנשים וזאת לא הבעיה.
בדיקה של נוירולוגית גם לא העלתה שום ממצא חריג
כיום אחרי שלוש שנים, אני לוקח כדורים של סיפרלקס ואלפרוקס, יש תקופות שזה מפריע לי מאוד ויש תקופות יותר טובות. אני ממש לא יודע עם זאת בעיה שנובעת מחרדה!!
אני במצב שאני כבר לא יודע למי לפנות.
מה שאני מרגיש זה כאבי ראש, סחרחורת והרגשה של חוסר יציבות(זה יותר טוב ממה שהיה לפני שלוש שנים),אבל עדיין מפריע, לפעמים ההרגשה היא כאילו שתיתי אלכוהול או תחושה כמו בצום או אחרי שמעשנים סיגריה כשלא אוכלים.
זה לא מפריע לי לישון או כשאני נוהג, ואני לא ממש עייף (אולי רק בכשאני לוקח כדורים)
אני לא ממש יודע כבר מה לעשות, מה יכולה להיות הבעיה???
אשמח לדעת האם למשהו יש בעיה דומה ומה אפשר לעשות!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש וסחרחורות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל02/11/2010עמית שלום,
תופעה שאתה מתאר יכולה להיות קשורה להפרעת חרדה. סחרחורת מסוג זה הינה אחד הסימפטומים של חרדה. העובדה היא שלא נמצא שום בעיה גופנית משמעותית מזקת את ההנחה שמדובר כתחושות על רקע נפשי ולא גופני. טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) יכול מאוד לעזור. CBT הינו טיפול קצר וממוקד ובמהלכו ניתן ללמוד כלים להתמודדות יעילה בהווה וגם לטווח הארוך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקף חרדה מתוך שינהא01/11/2010
זה קורה לי המון פעמים מתוך שינה זה נורמלי ואיך מטפלים בזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקף חרדה מתוך שינה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל02/11/2010שלום לך,
תופעה שאת מתארת יכולה לקרות. היא מאוד לא נעימה, גורמת למצוקה ומפריעה לתפקוד בבוקר. טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) קצר וממוקד יכול מאוד לעזור.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך
א03/11/2010לא הבנתי אבל איך אני אמורה להתמודד עם זה בלילה איך מרגיעים את זה וזה לא קורה רק בלילה לפעמים גם ביום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/11/2010תשתדלי לא להתרגש מהגל שמציף. קבלי אותו כפי שהוא, תנשמי לאט. הכי חשוב זה לא להילחם מול הגל. התנגדות לגל רק מחמירה ומקבעת את החרדה. כלים כאלה ואחרים ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
א07/11/2010איפה אני יכולה לטפל בזה? ומזה טיפול קוגנטיבי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך... - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/11/2010לפי הגישה הקוגניטיבית, השליטה על מצבי הרוח נתונה בידינו בלבד! המפתח טמון במערכת האמונות הבסיסיות שלנו ובדרך בה אנו מחליטים לחשוב על הקורה לנו.
הטיפול הקוגניטיבי מניח ששינוי בתחומים אלו יגרום לשינוי בצורת ההתייחסות לאירועי החיים שיביא לשיפור במצב הרוח ובחיוניות. לפי הגישה הקוגניטיבית, כל מצב רוח הוא תוצר של מחשבות. התפיסות השליליות מופיעות באופן אוטומטי, ללא מודעות לתהליך, ומתרכזות סביב שלושה נושאים: מחשבות שליליות על עצמי ("אני מכוער", "אני כישלון", "אני חסר ערך"), מחשבות שליליות על אחרים ("אף אחד לא אוהב אותי", "אנשים מזלזלים בי"), ומחשבות שליליות על עתיד ("אין תקווה, הדברים יישארו כך תמיד").
כלים להתמודדות ניתן ללמוד עם פסיכותרפיסטים או פסיכולוגים שהוסמכו לטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוסט טראומהיוחאי31/10/2010
האם פוסט טראומה גורמת גם לחרדה חברתית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוסט טראומה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל02/11/2010יוחאי שלום,
התשובה היא לא חד משמעית. יש מקרים ששני הדברים מופיעים ללא קשר אחד לשני, ישנם מקרים שחרדה חברתית יכולה להוביל לחוויה טראומטית שהתפתחה לפוסט טראומה ולפעמים, פוסט טראומה יכולה לגרום להתפתחות של חרדה חברתית. יש לבחון כל מקרה לגופו של עניין.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון מסיבות עיסקיותעצמאי31/10/2010
היי
אני עצמאי, על סף פשיטת רגל.
אני בדיכאון וחרדות נוראיות
האם יש משהו שיכול להרגיע אותי?
רופאת המשפחה רשמה לי רסיטל ודומיו, וזה לא עזר במאומה.
כמובן גם ניסיתי את כל מה שלא צריך מרשם כמו רסקיו.
האמת היא שאם היה לי כסף הכל היה נפתר.
הואיל ואין לי כסף, החרדות כנראה ישארו בינתיים איתי,
האם יש משהו שיכול להקל על הסימפטומים ?
הדכאון והחרדה מייסרים ייסורים לא אנושיים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון מסיבות עיסקיות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל02/11/2010שלום לך,
בנושא זה כתבתי מאמר שיכול לעזור לך. הוא פורסם באתר BEOK . בכתבה יש גם טיפים להתמודדות. שם הכתבה: משבר כלכלי 2008 - להתמודד עם החרדה
וכתבת המשך: המשבר הכלכלי שובר? קבלו טיפים
בהצלחה מכל הלב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאלקארין30/10/2010
התחילו לי קשיי נשימה מין חוסר אויר תמידי כמובן שנשללו בעיות בריאותיות הרופא נתן לי בכל זאת הפניה למיון ושם נתנו לי זריקת מודאל שעזרה לי לאחר שעה וזה העבר התחושה יש לציין שאני היפוכונדרית וסובלת מחרדה האם עלי לבקש לקחת מודל באופן קבוע או ציפרלקס 10 מ"ג מרופא משפחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
קארין30/10/2010או רמוטיב???רציתי לשאול אם אתם מקבלים דרך קופת חולים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן30/10/2010שלום. לצערי, דרך הפורום בלתי אפשרי לאבחן ולהמליץ על טיפול ועזרה . לצורך זה נדרש אבחון מעמיק ומקוצועי של מצבך תוך הכרות איתך. אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר לצורך איבחון ובחירת הטיפול. את יכולה לפנות לקופת חולים, מרפאה לבריאות הנפש באזור מגוריך או באופן פרטי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמודאל - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל02/11/2010קארין שלום,
מכיוון שמדובר בהפרעה על רקע נפשי ולא גופני אני מאוד ממליצה לך להתיעץ עם רופא פסיכיאטר ולא עם רופא משפחה. בנוסף, חשוב לציין כי טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) עם תרופות או בלעדיהן מאוד יעיל בהתמודדות עם חרדות. זהו טיפול קצר וממוקד והוכיח את עצמו מבחינה קלינית ומחקרית בארץ ובעולם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה עם ציפרלקסדינה29/10/2010
שלום!
אני אחרי לידה ומתקשה לתפקד. חולשה נוראית , טישוטוש , חוסר יכולת להתרכז ועוד. חודש לפני הלידה הייתי עם ציפרלקס במינין של רבע כדור.הרופא המליץ לי לחזור לכדור.
ראשית רציתי לדעת האם אפשר להניק עם התרופה ולו אפילו הנקה חלקית.
שנית תוך כמה זמן התרופה אמורה להשפיע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנקה עם ציפרלקס - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן30/10/2010לדינה שלום.
לגבי טיפול אנטי דיכאוני :בכל קופת חולים היות קיימת מחלקה לייעוץ תרופתי בזמן ההיריון והנקה .מרכז הארצי לייעוץ טרטולוגי בבית חולים הדסה עין כרם טל: 026243669 026243669, 026243663 026243663
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי אירנהיעלי2528/10/2010
שלום יש לי שאלה אני מטופלת בציפרלקס לטיפול נגד דיכאון ומחשבות..אני מוסיפה 2 פלוטין ביום על מנת שזה יעזו לילא לעלות במשקל..כי הוא עזר לי בעבר לא לעלות במשקל אבל זה לא עזר לדיכאון לטווח ארוך אז עכשיו אני משלבת בין שניהם.זה בסדר?זה לא יכול לגרום נזק?
הרופא אמר לי לקחת 2 ציפרלקס ביום ואני הוספתי את הפלוטין על דעת עצמי
אשמח לתשובה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי אירנה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל30/10/2010יעלי שלום,
אני לא רופאה אך מניסיוני הקליני והידע המקצועי נראה ששיחלוב זה של ציפרלקס ופלוטין לא מקובל. בעיניי, מאוד לא בסדר לקחת תרופות על דעת עצמך. אם את מרגישה שתרופות לא מספיק עוזרות לך או שיש סימפטומים אחרים שאיתם את רוצה להתמודד (לדוגמא, לשמור על משקל תקין) יש לפנות לפסיכיאטר המטפל. תתיעצי עם הרופא שלך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכות נפשיתליטל26/10/2010
שלום רב,
חמותי מקבלת בונסרין, ומקבלת נכות נפשית מביטוח לאומי.
זה קרה לה החל מגיל 40, שני ילדיה :
1 מקבל ביטוח לאומי עבור פיגור שכלי קל וה-2 מקבלת עבור הפרעות דכאוניות.
האם זה משפחתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכות נפשית - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל02/11/2010ליאת שלום,
תופעות אלו יכול להיות גורם גנטי, תורשתי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדותשקד26/10/2010
שלום,
אני בת 22
וסובלת מפחד רציני במקומות סגורים וחנוקים.
לפני כל פעם שאני צריכה ללכת למקומות כמו קניונים וכאלה אני כל היום חושבת על המעלית שאצטרך לעלות והחניון התת קרקעי שאצטרך לחנות בו וכן הלאה.
מרוב כך אני כל היום שוקעת במחשבות על זה.. מה יהיה? אולי אני לא אלך? לפעמים אני יכולה לשכב במיטה ולחשוב כל כך הרבה ופתאום אני מקבלת כמו זרם חשמל במוח שממש מקפיץ אותי עד כדי בהלה. זה קורה לי במקרים נדירים
אחרי בירורים הבנתי שזה קורה למי שחרד כל הזמן..?
במה מדובר?
האם זה מסוכן לטווח הרחוק? או הקרוב?
איך מטפלים?
יש לציין כי אני לא נוטלת שום תרופות חרדה.
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן30/10/2010שלום. אני מאוד ממליצה לך לפנות לפסיכיאטר כדי לטפל בחרדות. שילוב של תרופות אנטי חרדתיות וטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) זאת הדרך הנכונה להתמודד עם מצבך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ד"ר
שקד30/10/2010תודה על התגובה.. כעת לפני הנסיעה אין לי את האופציה לפנות לשם רק לאחר הנסיעה. תודה!!
אך עדין לא קיבלתי תשובה לגבי הרגשת זרמים בראש..במה מדובר.? מה זה אומר? האם יש סיכון מסוים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה ממקומות סגוריםשקד26/10/2010
שלום,
אני בת 23. מזה שנתיים אני סובלת מפחד ממקומות סגורים, ונכנסת לחרדה רצינית מכך. מעליות, חניה ת קרקעית וכן הלאה.
בעוד שבועיים אני טסה לתאילנד טיסה ארוכה של 12 שעות..
אני מאוד בלחץ לגבי הטיסה מקווה שלא אקבל חרדה ואכנס ללחץ בעת סגירת דלתות המטוס מאחר וירגיש כלואה.. זה מצב כל כך מדכא, הלוואי והייתי יכולה להפטר מזה.
ניתן לי על ידי רופאת משפחה שלי -כדור הרגעה קסנק למקרה שאלחץ. מעולם לא לקחתי כדורי הרגעה.
האם זה כדור מומלץ?
בנוסף השאלה שלי היא-
הבנתי שמשפיע להרבה זמן, אך לכמה זמן הוא משפיע? מאחר והטיסה היא 12 שעות אני מקווה שהוא יספיק להשפיע על כל הזמן המדובר..
ומאחר והכדור משפיע להרבה זמן. מה עליי לעשות כשיש טיסות קצרות מאי לאי שהן רק לשעה וחצי, הכדור ימשיך להשפיע זמן ארוך אחרי הטיסה, האם זה משפיע מאוד על הדיבור? עייפות?..
תודה!! שבוע מקסים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה ממקומות סגורים - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן30/10/2010שלום. עניתי לך בשאלה קודמת. אני מאוד ממליצה לך לפנות לפסיכיאטר כדי לטפל בחרדות. שילוב של תרופות אנטי חרדתיות וטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) זאת הדרך הנכונה להתמודד עם מצבך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביטוח לאומיאבי26/10/2010
שלום כולם
רציתי אם אפשר דעת מומחים בנושא
כבר כמה שנים שאני סובל מחרדות לא מוגדורות פחדים מכל מיני מצבים ,אני כבר לא משתמש בתחבורה ציבורית כי אני מפחד ולא יודע ממה אםילו לא עולה במעליות כדי שאני לא יפגש עם השכנים ואני לא ידע מה לדבר איתם בקושי עונה לטלפונים אפילו מאמא שלי וכו...... שלא נדבר על זה שאני לא מסוגל לעבוד בעבודה מסודרת ואין לי חיי חברה כמעט
ניגשתי אחרי מאמצים רבים לפסיכיאטר ובקושי הצלחתי לספר לו ולהעביר לו בדיוק מה שאני באמת מרגיש
הוא נתן לי כדורים בשם אסטו 10 מיליגרם ....ורשם לי חוות דעת מאוד "פשוטה" יחסית למצב האמיתי שלי....
רציתי לדעת אם אני יכול לגשת לביטח לאומי להגיש תביעה ,אם בכלל זה נחשב נכות נפשית ואם לא מה כן צריך לעשות....
דרך אגב אני לוקח את הכדורים כבר חצי שנה וחוץ מהזעת יתר אין להם השפעה כל כך....
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביטוח לאומי - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל26/10/2010אבי שלום,
אתה יכול לנסות להגיש תביעת נכות לביטוח לאומי. הוועדה הרפואית של ביטוח הלאומי תקבע כמה אחוזי נכות מגיע לך אם בכלל.
בנוסף לתרופות, מומלץ לשלב גם טיפוטל התנהגותית - קוגניטיבי (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ובמהלכו ניתן ללמוד שיטות התמודדות בהווה וגם לטווח הארוך. בטיפול תוכל להתאמן בחשיפה הדרגתית מלצבים מעוררי חרדה. עליך ללמוד לחיות ולתפקד עם הפחד מבלי להימנע משום מצב.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעברתי סי בי טי
אורח28/10/2010והוא לא עזר לטקסים מחשבתיים מהם אני סובל ושאותם קשה לי אפילו להסביר. אני נלחם נגד עצמי-זה המעט שאני יכול לומר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההחלף פסיכאטר
אורן26/10/2010החלף פסיכאטר, נסה אפילו לרשום לפני הפגישה איתו ולהקריא במהלכה אם אתה פוחד לפספס. אם צריך החלף כדורים - זה קודם בשביל להרגיש יותר טוב , אין שום סיבה שתמשיך לסבול.
בשלב השני גש לטיפול פסיכולוגי( אולי תוכל לעבוד?) כך גם תוכל להעריך את מצבך ולראות עד כמה הוא משתפר ןבמידת הצורך יהיה לך חווד של שני אנשי מקצוע לבטל"א* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

