פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ציפרלקס ותופעות לוואי לאחר חצי שנה
    אנונימי
    10/12/2010

    שלום, התחלתי טיפול בציפרלקס בחודש אפריל האחרון (חצי כדור כל יום), ועד לחודש יולי.
    במהלך הטיפול תופעת הלוואי הדומיננטית שהופיעה אצלי היתה חוסר בחשק מיני וחוסר בגירוי באיבר מין.
    כיום כמעט כחצי שנה לאחר הפסקת הטיפול, אני מרגיש שוב את אותה תופעת לוואי של חוסר חשק מיני וחוסר בגירוי באיבר המין, האם זה הגיוני שמופיעות תופעות לוואי של התרופה כחצי שנה לאחר הפסקת הטיפול בצפרלקס ?
    תודה רבה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס ותופעות לוואי לאחר חצי שנה - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    13/12/2010

    שלום. בדרך כלל תופעות חולפות תוך מספר חודשים. אני ממליצה לפנות לרופא משפחה לצורך בירור.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה אני צריך לעשות?
    רועי
    10/12/2010

    שלום שמי רועי אני בן 28 לפני 4 שנים בלי שום התראה מוקדמת נתקפתי בהפרעות חרדה קשות שכללו לחצים בחזה הרגשת שריפה בכל הגוף כאבי ראש עזים הייתי אצל רופא המשפחה והוא אמר לי שאלו הפרעות חרדה ונתן לי פאקסט לקחתי את הפאקסט למשך שלושה שבועות והפסקתי מחשש להתמכרות במשך כל ארבעת השנים האלו התחתנתי הייתי בחו"ל ,אבל חשוב לציין שגם במשך ארבעת שנים אלו היו לי חרדות לא קשות כמו הראשונות אבל היו ואיך שהוא זה חלף ושוב חזר לאחר כמה חודשים. לאחרונה (בשנה וחצי האחרונות ) אני נתקף שוב בחרדות והתווספו לזה גם פחדים אני פתאום מפחד מגבהים או מדברים גבוהים ,ממרחבים פתוחים כשאני נוסע ברכב יש לי סחרחורות ואני מפחד שלא ליפול וגם ישנם גלי חום ברגליים ובבטן . יש לציין שאני עובד בעבודה לא קלה נפשית המלווה בחוסר שינה וגם אני המפרנס היחידי בבית וקשה לנו מאוד ואין לי עזרה מהורי אלא רק בקשות ברצוני לדעת מה עלי לעשות בכדי להפטר מתופעות אלו ולחיות חיים נורמלים ללא פחדים וחרדות המשתקות את חיי האם זה טיפול תרופתי ? והאם הוא לא יעשה אותי משוגע? בתודה רבה רועי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה אני צריך לעשות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה אני צריך לעשות? - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    13/12/2010

    לרוע שלום. אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר לצורך איבחון ובירור. 3 שבועות תקופה לא מספיקה לשפר את המצב. השפעה של התרופה מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8 שבועות . לא קיימת התמכרות לתרופות האלו. אני ממליצה לדבר עם הרופא ולהתחיל טיפול תרופתי.
    טיפול תרופתי על ידי תרופות נוגדי חרדה ודיכאון (SSRI) מומלץ ויעיל יותר מתרופות הרגעה שנועדו להרגעה מיידית, לא מתאימות לטיפול לטווח ארוך, ולא ממש מטפלים בשורש ההפרעההתקפי חרדה חוויה מאוד לא נעימה.
    בנוסף, אני מאוד ממליצה לשלב טיפול תרופתי עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CTB). במהלך התרפיה תלמדי כלים ומיומנויות להתמודדות יעלה ושליטה בהתקפים. מחקרים עדכניים מראים ששילוב של CBT ותרופות SSRI מאפשר שליטה בהתקפי חרדה ומניעת חזרתיות של התקפים נוספים למשך 5 שנים.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • o.c.d
    אורח
    10/12/2010

    האם יש טיפול פולשני כמו לייזר או משהו דומה שיכול לחסל את המחלה? נכנסתי לאתר אמריקאי וקראתי על דרכי הטיפול אבל לצערי האנגלית היתה קשה מדי עבורי. הבנתי שיש טיפולים כאלה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    o.c.d

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • o.c.d - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    13/12/2010

    שלום. באתר של קליניקה שלנו קיים חומר על טיפולים בהפרעה טורדנית כפייתית .
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קלוסטרופוביה
    לירז
    09/12/2010

    אני סובל במקומות סגורים במיוחד כשאין תלון או כניסה שלאוויר צח. זה יכול לקרות באוטובוס או במטוס. זה משבש את החיים ביום יום צרוך עזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קלוסטרופוביה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קלוסטרופוביה - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    10/12/2010

    ללירז שלום.
    אני ממליצה על בדיקה מעמיקה של פסיכיאטר.
    טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) משולב עם ביופידבק יכול מאוד לעזור לך להתמודד עם פחד . CBT הינו טיפול קצר וממוקד המבוסס על שינוי הנחות אישיות וכולל חשיפה הדרגתית למצבים שמהם אתה נמנע כעת בגלל הפחד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעייה...
    רוני
    07/12/2010

    שלום רב...
    קוראים לי רוני ואני בן 21 לפניי תקופה קצרה בזמן העבודה
    האחראי משמרת קרא לי ואמר לי שצריך לסדר משהו במקום מלאי לעבודה
    והוא אומר לי תסדר את זה פה עכשיו אמרתי לעצמי כן צריך לסדר הוא אחראי משמרת
    אז סידרתי אבל לפניי זה רציתי להגיד לו מה אתה רוצה ממני ואז אמרתי הוא יגיד שהוא אחראי וזה אז שמתי כמו עובד טוב אבל בעצבים בתוכי.
    עכשיו חשוב לציין שאני גם מאובחן OCD .
    ומאותו יום אני לא יכול להחזור לעצמי אני חושב שנוצלתי ומי שהוא אחר היה אומר מה אתה רוצה הוא א חראי משמרת אבל לא יודע בראש אני לא מצליח לחזור לעצמיי כל הזמן אני בחרדות איך עשיתי את זה למה ...אבל גם אני רוצה להגיד שעם זה לא היה אחראי משמרת לא הייתי עושה את בחיים .אבל בכל זאת זה מציק ליי מאוד ביום בייום אפילו שזה יראה מוזר לאנשים אחרים אבל לי זה מאוד מפריע מה אני עושה אולי זה בגלל הפרעה ??
    תודה מראש ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעייה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעייה... - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    10/12/2010

    שלום. אני מאוד ממליצה לפנות לך לרופא פסיכיאטר/פסיכותרפיסט לצורך איבחון מעמיק.כלי לך לפנות למרפאה פסיכיאטרית ציבורית או פרטית ולקבל הדרכה וטיפול בבעייה.
    תצליח.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת מבחנים
    אדווה
    06/12/2010

    שלום אני בת 17 וחצי ויש לי חרדה שאני חוששת שזוהי חרדת מבחנים, זאת מכיוון שיש לי הרבה מבחנים חשובים באופק שגם עולים הרבה כסף ואני יודעת שאני חייבת לעבור אותם כי המצב הכלכלי שלי לא מזהיר,
    אני לא נרדמת בלילה, הדופק שלי מגיע למספרים גבוהים מאוד ואני מתנשמת בחוזקה, יש לי הפרעות זיכרון אני מתחילה דלבר ושכוחת את ההמשך כשתוצאה מכך.
    מה אפשר לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת מבחנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת מבחנים - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    10/12/2010

    לקרן שלום. תופעה זו מוכרת ושכיחה . פתרון מיידי יכול להיות תרופתי. תרופה בשם דרלין יכולה מאוד לעזור. אני מאוד ממליצה לדבר על זה עם רופא משפחה או פסיכיאטר של ילדים ונוער.
    בנוסף, מאוד מומלץ על טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) משולב עם ביופידבק. CBT הינו טיפול קצר וממוקד ובמהלכו ניתן לרכוש כלים להתמודדות יעילה עם התחושות הלא נעימות בהווה וללמוד לשלוט בחרדה גם לטווח הארוך.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס
    איילת
    06/12/2010

    שלום רב!
    התחלתי בעבר ליטול ציפרלקס והפסקתי, הרופא המליץ לי לחזור ולקחת את התרופה.
    השאלה שלי היא כזאת: האם תופעות הלוואי שהיו יחזרו עם הטיפול החוזר בציפרלקס?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ציפרלקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    10/12/2010

    שלום. אני ממליצה לחזור לטיפול. להתחיל ממינון קטן ולהעלות בהדרגה .
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 24 במצוקה
    בן
    05/12/2010

    שלום כתבתי כאן לפני פחות משנה שהייתה לי הרבה פחות מודעות למה שעובר עליי.
    הייתי ילד שמח וחכם הכל היה תקין ונורמלי אצלי עד לא מזמן. לפני קצת יותר משנה חוויתי רצף טראומות קשות (ביניהם נסיון התאבדות של אמא שלי). מאז משהו אצלי התנתק לגמרי. אחרי דכאון וחרדות ומערבולות רגשות מטורפות נפלתי לחור שחור של הלם וריקנות. מאז ועד היום אני נאבק והחיים שלי קשים עם רגשות שליליים ומחשבות סתמיות בעיקר חוסר באינטיליגנציה רגשית כהות חושים וניתוק מהעצמי.. מה זה? בתיק שלי רשום הפרעת אישיות. ?? זה יכול להיות? זהו הלכה הקופסא? יש משהו שאפשר לעשות? אני לוקח ציפרלקס רץ כל ערב 5 ק"מ קם בבוקר מוקדם בשביל קצת שמש לפני עבודה. אבל שום דבר שאני עושה לא נותן לי שמחה נחת או אופטימיות. דרך אגב משהו במשיכה המינית שלי דעך. ?? יש הסבר הגיוני לטירוף הזה? במקביל אני מרגיש שיש משהו שאני יכול לעשות ולא עושה.. המלצה כלשהי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 24 במצוקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 24 במצוקה - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    10/12/2010

    לבן שלום. צר לי מאוד על מצבך הקשה. נראה שאתה מאוד סובל, מיואש וחסר תקווה. חשוב שתדע שהאושר הוא בידיים שלך. נסה לאסוף כוחות כדי לעזור לעצמך. חשוב שתשתף מישהו קרוב בתחושותיך.טיפול בזמן משבר מסייע להתמודד עם סמפטומים שמעידים על מצוקה נפשית.
    אני מאוד ממליצה לפנות לאיש מקצוע: פסיכולוג, פסיכותרפיסט / ית, תתיעץ עם רופא פסיכיאטר יכול להיות שצריך להעלות מינון של ציפרלקס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבן

    טל
    15/12/2010

    בן תנסה לקחת את הציפרלקס בשעה שונה ממה שאתה רגיל (בהנחה שאתה לוקח את התרופה בשעה קבועה)
    זה יכול לעזור בשיפור הדחף המיני וכו'
    אומרים שצרת רבים חצי נחמה, אז תתנחם בכך שאתה לפחות מצליח לעשות דברים פשוטים וברורים מאליהם (לרוב האנשים) כמו לקום מוקדם בבוקר או להזיז את עצמך ולרוץ.
    אני נעלתי את עצמי בפני העולם. כבר 4 שנים שאני בטיפולים, בין תרופות, התנתקתי מכל החברים שלי, אני לא מצליחה להרים את עצמי מהמיטה בבוקר... לא הכל בא בקלות לכולם :)
    מקווה שזה עוזר, אשמח להמשיך לדבר איתך, אולי נוכל לעודד אחד את השני. אני לא מכירה אנשים במצב שלי
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני צריך עזרה.

    עידו
    03/06/2011

    שלום טל
    יש לי בעייה מאד קשה מאד, ואני צריך עזרה. אני במצוקה מאד קשה.
    אודה לך אם תוכלי ליצור איתי קשר [email protected]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי בן

    אופיר
    03/06/2011

    שלום אני אופיר , בת 13
    אני רוצה לייעץ לך פסיכולוגית טובה אבל עם אתה תרצה תגיד לי שאתה צריך ואני ימבור את הטלפון , אני מצטערת על מצבך הקשה אבל הכוח בידך אם תרצה להשתנות להבין מה קורה איתך ולעזור לעצמך אתה צריך רק - לרצות! ראולי לעשות דברים שאתה אוהב ולעשות לעצמך טוב זה ישפר אותך .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרוקסט 20 מ"ג - מה עוד אפשר ?
    שושית
    05/12/2010

    שלום רב, בן 65, נוטל באופן קבוע גלוקמין, סימבסטטין,מיקרופרין ובונדורמין לשינה.
    לאחרונה סובל מלחץ חרדתי בעיקר בעבודה. לפני 5 ימים התחיל לקחת 10 מ"ג סרוקסט עם הנחיה להעלות אחרי שבוע ל-20 מ"ג. יודע שהשפעת הסרוקסט תהיה רק בעוד 10 ימים-שבועיים. בינתיים סובל ממחסור בשינה נורמלית ובריאה למרות הבונדורמין , מרגיש 2-3 פפעמים במשך היום בהזעה בעיקר בידיים וכן בגלי חשמל ותחושה מאד לא נעימה בגוף (בוודאי משפיע גם על מצב הרוח וגורם לחוסר שקט ). האם ניתן לקחת משהו מרגיע נוסף (כמו וואליום, ואבן או משהו אחר) ?
    תשובה בדחיפות תתקבל בברכה
    שושית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרוקסט 20 מ"ג - מה עוד אפשר ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרוקסט 20 מ"ג - מה עוד אפשר ? - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    10/12/2010

    שלום. שלום. השפעה של כל תרופות נוגדי דיכאון מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8 שבועות . יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בתרופות אלו בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים (כמו שאתה מתאר) .במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה וואבן, וואליום, קסנקס, קלונקס)) למשך תקופה קצרה.תדבר עם מטפל שלך
    תרגיש טוב,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרוקסט 20 מ"ג

    שושית
    10/12/2010

    תודה רבה רבה ! אכן כך אעשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרוקסט 20 מ"ג - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    13/12/2010

    תרגישי טוב!
    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני צריכה עזרה ....
    בר
    04/12/2010

    אני בת 18 .... ועד לפני חצי שנה הכל היה רגיל איתי ..
    אני נמצאת בחרדה מתמדת ..ועם הזמן זה רק מתגבר
    אני גרה בבלוק וכאשר אני חוזרת לבית אפילו בשעה 10 בלילה אני מאוד מפחדת להיכנס לבלוק שלי מחשש שמישהו מחכה שם או נמצא במעלית אני עושה את הכל בריצה והדופק שלי עןלה ... אני גם נתקלת ברחוב באנשים שיכורים ויוצא לי להסתכל עליהם כשהם מסתכלים מתחילים לרוץ לי סרטים בראש והדופק שלי ממש עולה ואני ממש מפחדת זה משבש לי את כל שיגרת החיים
    אני תלמידה בכיתה יב' ואני מאוד מפחדת להיכנס לשירותים בבית הספר ... אפילו בשעות היום במשך כל הזמן עוברים לי סרטים בראש על רוצחים ואנסים ואני נמצאת בפחד מתמיד ... אפעם לא הייתי ככה . אני מרגישה שזה מאוד משפיע עלי ... אני חייבת עצה לאן לפנות מה לעשות ואיזה טיפול אפשר לעשות נגד זה
    תודה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אני צריכה עזרה ....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני צריכה עזרה .... - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    10/12/2010

    לבר שלום. אני מאוד ממליצה לפנות לך לרופא פסיכיאטר לצורך איבחון מעמיק.
    את יכולה לפנות דרך קופת חולים, מרפאה פסיכיאטרית (תב"ן) ששיכת לאזור מגוריך או באופן פרטי.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובל מחרדה
    אבי
    04/12/2010

    אני סובל מחרדות כבר כחודשים לפני 3 שבועות התחלתי טיפול בעזרת פלוטין כרגע ללא שינוי אין לי חשק לכלום כול היום אני נמצא במין חרדה
    מתי הטיפול אמור להתחיל להשפיע? כי כרגע זה נראה כאילו זה החמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סובל מחרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובל מחרדה - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    10/12/2010

    שלום. השפעה של פלוטין מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8 שבועות . יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בתרופה בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים .במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה.
    לא להתאייש!
    תרגיש טוב
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת בצוע
    בן
    04/12/2010

    בוקר טוב, אני סוחב איתי הרבה שנים מטען די כבד. אני גבר נורמאלי לחלוטין, עושה הכל מהכל, חברתית ותעסוקתית. הבעיה שלי היא, שכשאני צריך לקרוא בקול רם בפני אנשים אני מקבל חרדת בצוע ואני נסגר לחלוטין. עקב החשש הזה, תמיד מצאתי תירוצים כאלו ואחרים להמנע מלבצע זאת. ללא ספק זה פוגע בי במישורים רבים והייתי שמח לקבל הצע, למי עלי לפנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת בצוע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת בצוע - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    10/12/2010

    שלום. תופעה זו מוכרת ושכיחה למדי. פתרון מיידי יכול להיות תרופתי. תרופה בשם דרלין יכולה מאוד לעזור. בנוסף, מאוד מומלץ על טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) משולב עם ביופידבק. CBT הינו טיפול קצר וממוקד ובמהלכו ניתן לרכוש כלים להתמודדות יעילה עם התחושות הלא נעימות בהווה וללמוד לשלוט בחרדה גם לטווח הארוך.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    תודה על פנייתך לפורום,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי
    מלי
    02/12/2010

    שלום רב,
    יש סיכוי גבוה שאקבל טיפול תרופתי בעקבות חרדה ודיכאון שיש לי. הבעיה היא שאני סובלת מהשמנה ונאמר לי שהתרופות הנ"ל גורמות מאוד להשמנה. אני חוששת ממצב של "מן הפח אל הפחת".
    האם קיימת תרופה שלא גורמת להשמנה ועם מעט תופעות לוואי?

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תופעות לוואי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    03/12/2010

    למלי שלום.עלייה במשקל מהתרופות נוגדי דיכאון וחרדה מאוד אינדיבידואלית. . עלייה במשקל קורה מסיבות שונות: שינויים מטבוליים, עלייה במצב הרוח , גורמת לעליה בתיאבון וכו'. חשוב לעשות פעילות גופנית . אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר ולהתייעץ איתו.
    בהצלחה
    אשמח לענות על שאלות נוספות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות
    סתיו
    30/11/2010

    שלום רב,
    נתחיל מהחלק הטוב, אני נשוי באושר עובד ואוהב את עבודתי, עדיין לא מסודר מבחינה כלכלית אך נמצא במגמת עלייה.
    רוב הזמן מצב הרוח שלי טוב אך לפעמים יש לי "נפילות".
    הסיבה שהעניין מטריד אותי מאוד כי נפילות אלה משמעותיות, משפיעות באופן קיצוני על מצב רוחי וגורמות לי לאיבוד ביטחון קיצוני באופן שמפריע לי מאוד בתפקוד בעבודה.
    הנפילות נגרמות לרוב כתוצאה מהלחץ בעבודה, אני עובד בעבודה שקשורה בתחום השיווק באופן שהלקוחות הם לקוחות לטווח ארוך והנפילות שתוקפות אותי בהפתעה גורמות לי נזק בעבודה, לעיתים אף לנזק בלתי הפיך.
    המצב הזה בו אני נמצא הוא ההפך ממצבי הרגיל בו אני מרגיש דומיננטי, מלא ביטחון ובעל השפעה.
    יש לציין כי אני משתף את אשתי ומשפחתי בנושא והם תומכים בי מאוד.
    אני מתלבט כיצד עלי לנהוג? האם תרופות פסיכיאטריות יכולות להיות המזור למצוקתי?
    יש לציין כי מעולם לא לקחתי תרופות פסיכיאטריות, הייתי בגיל ההתבגרות בטיפול פסיכולוגי קצר אך הדבר לא סייע והופסק במהרה.

    בתודה
    סתיו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה לעשות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    30/11/2010

    לסתיו שלום. לצערי, דרך הפורום בלתי אפשרי לאבחן ולהמליץ על טיפול ועזרה . לצורך זה נדרש אבחון מעמיק ומקוצועי של מצבך תוך הכרות איתך. אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר לצורך איבחון ובחירת הטיפול. אתה יכול לפנות לקופת חולים, מרפאה לבריאות הנפש באזור מגוריך או באופן פרטי. אתה מוזמן לפנות לקליניקה שלנו. טלפונים בראש בפורום.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון ותסמינים אובססיבים קומפולסיב
    Dikla
    29/11/2010

    שלום,
    אבקש את הכוונתכם.
    סבתי בת 84 אלמנה ועברה את חיי השואה הקשים בגיל צעיר. חיה בגפה וברמת תפקוד יחסית גבוהה.
    סבתא החלה להיות מטופלת בשנים האחרונות בנוגדי דיכאון (גם בעברה הרחוק אובחנה וקיבלה) ע"י רופא המשפחה. אני אפילו לא בטוחה שהיא מודעת לכדורים אותם היא קונה ובולעת. בכל אופן סבתא מקבלת ציפרלקס ואכן השינוי נראה לעין. היא יוצאת באופן קבוע מידי יום מביתה והולכת חצי שעה ברגל כדי להגיע למועדון הקשישים ועל כך אנו מברכים כיוון שלא היתה מטופלת בנוגדי דיכאון הסתגרה יותר בביתה. סבתא מעולם היתה מאלו שלא זורקים חפצים אך מאז הציפרלקס הכפייתיות באגירת חפצים הפכה להיות נוראית. היא ממלאת את ביתה בחפצי יד שניה שמוצאת ברחוב או ליד פח האשפה, היא קונה בגדים משומשים ולא משתמשת בהם. התירוצים הם כי היא נותנת אותם לאנשים חסרי יכולת או שהיא מנסה לדחוף אותם לנו. העניין שהכפייתיות הזו גורמת לה להתעסק במשהו אך מן הצד השני אין היכן לזוז בתוך הבית , והיא רק אוגרת ואוגרת. ניסינו לדבר אליה באופן רציונלי אך ברור לנו שהעיסוק האובססיבי הכפייתי הזה לא יעבור מעצמו.
    שאלתי - האם באמת יכול לנבוע מהכדורים? אולי צריך להקטין את המינון אולי יש נוגדי דיכאון אחרים מתאימים יותר למקרה הקליני המתואר? ניסינו לקחת אותה לפסיכיאטר מומחה לגיל השלישי אבל היא לא רוצה - רופא המשפחה שלה מבחינתה הוא אליל ומה שהוא יאמר לה לקחת היא תיקח.
    אודה לסיועכם והכוונתי בנושא.

    בתודה
    נכדה של סבתא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון ותסמינים אובססיבים קומפולסיב - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    30/11/2010

    שלום. לצערי, דרך הפורום בלתי אפשרי לאבחן ולהמליץ על טיפול ועזרה . לצורך זה נדרש אבחון מעמיק ומקוצועי של מצבך תוך הכרות איתך. אני ממליתה לך ששוב תנסי לפנות עם סבתא לאיש מקצוע. את לא ציינת איזה מינון היא לוקחת? בכל מקרה תפני שוב לעזרה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום