מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נורטיליןיהודית04/10/2010
האם יש מישהוא שהיה מטופל בנורטילין ויכול לספר לי על טיפול ותופעות הלוואי בו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נורטילין - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן05/10/2010שלום.נורטריפטילין היא תרופה לטיפול בדיכאון ממשפחת התרופות הטריציקליות. נורטריפטילין משמשת לטיפול גם בכאב עצבי חמור וממושך, בהפרעות חרדה, וכן בהרטבות לילה. נורטריפטילין עלול לגרום למיגוון של תופעות-לוואי. במינון עודף התרופה עלולה להביא לחוסר הכרה ולהפרעות קצב מסוכנות.
תופעות לוואי תופעות הלוואי הנפוצות של התרופה הן: סחרחורת, כאבי ראש, פגיעה בעירנות, יובש בפה, עצירות, עלייה במשקל, רגישות יתר לאור, חולשה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלונקס 0.5 מ"ג - זמן השפעהאילה04/10/2010
רציתי לדעת לכמה שעות מרגיעה התרופה קלונקס 0.5 מ"ג
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זמן השפעה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן05/10/2010שלום. משך השפעה עד 18 שעות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון אחרי לידהליאור04/10/2010
שלום,
אני כחודש אחרי לידה ובמהלך החודש הזה אני חשה רגשות של עצבות, חולשה, עצבנות ובעיקר עייפות שלא נגמרת. לעיתים (בעיקר בלילות) אני נתקפת בחוסר סבלנות לתינוקי. אני חוששת גם לירידה במשקלי בעקבות חוסר תאבון (חזרתי למשקלי לפני הלידה- 49 ק"ג)
אני מאוד מפחדת שהתנהגותי פוגעת בתינוקי? חשוב לי גם לדעת שאם אני הולכת לרופא משפחה ומספרת לו על תחושותיי, האם הדבר ייפגע בי בעתיד (עתיד קריירה בעקבות מרשמים בריאותיים וכו')?
אני מאוד רוצה לעזור לעצמי ולהרגיש טוב כך שאני ובעיקר תינוקי נהנה מהחוויה הענקית שניתנה לנו- ההורות.
איך אני יכולה לעזור לעצמי? האם יש כדורים שאני יכולה לרכוש ללא מרשם מרופא (באופן פרטי)?
אני זקוקה לעזרתכם ומחכה לתשובתכם בנושא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון אחרי לידה
ד''ר אלונה גוברמן05/10/2010לליאור שלום. קודם כל מזל טוב על הלידה!
דיכאון אחרי לידה הינה תופעה שכיחה יחסית אשר דורשת טיפול. נשים רבות מתנסות בדיכאון שלאחר הלידה. דיכאון אחרי לידה היא הפרעה פחות שכיחה אשר מתרחשת ב-20%-10% מהיולדות, עונה להגדרה של דיכאון מאג'ורי על-פי ה-DSM IV ונמשכת לפחות שבועיים. הסיכון לחלות בדיכאון אחרי לידה גבוה יותר ביולדות עם היסטוריה של דיכאון מאג'ורי או דיכאון אחרי לידה בהריונות קודמים. האטיולוגיה של דיכאון אחרי לידה אינה ידועה אם כי היא, קרוב לוודאי, מולטי-פקטוריאלית, כשגורמים פסיכולוגיים, ביולוגיים (כשינויים הורמונליים) וסוציאליים (כסביבה לא תומכת ואירועי חיים סטרסוגניים) משחקים תפקיד.
לא ניתן לאבחן דרך הפורום.כדי לתת אבחנה מדויקת נדרשת בחינה מעמיקה של מצבך. אני מאוד ממליצה ממליץ לך לפנות לפסיכיאטר בהקדם לאבחון והמלצה על הטיפול.
את מוזמנת לפנות לאחד המומחים במיינד קליניק .
תרגישי טוב,
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מקלים על החרדותאנונימית02/10/2010
שלום.אני בת 26.אני סובלת מהפרעת אישיות גבולית כבר זמן נכבד...כמו כן.סובלת מדיכאון.מחרדות מאוד קשות.אני כן במעקב פסיכולוגי ותרופתי.אך ללא שום הקלה במצב.כרגע אני גם נמצאת ללא תעסוקה..לפני זה עבדתי בעבודה מוגנת....לעבודות רגילות לא מקבלים אותי וגם אני בגלל הבעיה שלי מרגישה שכל מקום יכולים אנשים לפגוע בי.זה חלק בחרדות שלי.אני גם מאוד מתקשה להשאר לבד בבית.יש לי חרדות שעכברים יכנסו לדירה.או גם אנשים....אני לא יכולה עם עצמי יותר.בלילות אני מתקשה להרדם.מפחדים שציינתי.בבקרים שאני קמה אני משותקת .לא מבינה למה אני מתעוררת בכלל.גם אני מקיאה בזמן האחרון לאחר ארוחות .בלי שום ממצע רפואי.הרופא אמר לי שזה יכול להיות מלחץ....מה אני יכולה לעשות בכזה מצב.יש לכם הצעה.תודה.זה מאוד חשוב.אנונימית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מקלים על החרדות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל11/10/2010שלום לך,
האם את נמצאת במעקב פסיכיאטרי? לוקחת טיפול תרופתי? יתכן ותרופות נכונות יכולות לאזן את מצבך ולהוריד את רמת החרדה. בנוסף אני מאוד ממליצה לך על שיחות עם איש מקצוע כדי לקבל הדרכה, הכוונה כיצד לנהל את מצבך בצורה טובה יותר.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אני בדיכאון?..אני02/10/2010
בכללי.. כבר במשך שנה לא בא לי כלום... אבל בחודשיים האחרונים אני פשוט מתנתקת... אני גרה עם אמא...ולא בא לי לעזוב אותה לבד ומצד שני אני מרגישה שהיא מורידה לי את הדימוי והערך העצמי שלי...ואני מרגישה שאין לי כוח.. היא כופהעליי זוגיות שאני לא רוצה... ולא אכפת לה בגרוש מהאושר שלי... אין לי חשק לכלום....אין לי יותר למי לפנות... חברות טובות אין לי... לצאת לא מתחשק שלי.. להתקשר לאנשים לא בא לי.. אני יושבת מול המחשב...בחוסר מעש...ופשוט לא בא לי כלום מרגישה שאני רוצה לבכות... לא יודעת למי...רע לי... אין טעם לכלום...אולי בדיכאון?.. לא יודעת מה יש לי....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: ..אני
ד''ר אלונה גוברמן03/10/2010שלום.
צר לי על הרגשתך. האם יש לך מארכת תמיכה שיכולה לעזור אמא , משפחה, אנשים קרובים, ? חשוב שתקבלי עזרה ותמיכה כדי שתתגברי על מצבך ,אני מאוד ממליצה לפנות לאיש מקצוע לצורך איבחון מעמיק ובחירת טיפול ועזרה נכונים.
תודה על פנייתך לפורום,
אשמח לענות על שאלות נוספות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתראי..
..אני03/10/2010בעיקרון יש .. אבל לכל אחד עם הבעיות שלו שלא בא לי להטריד אותם.. ועוד יחשבו שאני משוגעת וידאגו בגללי.. אני מתביישת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת נטילת כדורים...חרד01/10/2010
שלום,
לפני שלוש שנים קיבלתי התקף חרדה מאז אני מטופלת ברסיטל התחלתי עם 3 כדורים ליום והיום אני עם 2.
מעוניינת להפסיק עם הכדורים לגמרי אני מדי פעם סובלת מתסימני החרדה סחרחורות,
ו"פרפרים" ... אך יודעת להשתלט עליהם.התסמינים מופיעים כשיש לי כאבי בטן חזקים (של ווסת או של קיבה רכה)
יש ימים שאני כלל לא נוטלת את הכדורים אך מקבלת כאבי ראש.
בנוסף אני נוטלת מדי פעם אלפרליד .
אני רוצה להפסיק לגמרי עם הרסיטל ורק בזמן התקף לנטול את האלפרליד.
האם מומלץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
חרד01/10/2010שכחתי לציין שאני עוברת טיפול פוריות ומאז קיבלתי את התקפי החרדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת נטילת כדורים
ד''ר אירנה נתנאל03/10/2010שלום לך,
ראשית, לא מומלץ להפסיק תרופות על דעת עצמך. חשוב להתיעץ על כך עם הרופא המטפל. שנית, לא מומלץ להפסיק טיפול תרופתי עד שלא הושגה שליטה מירבית בסימפטומים של החרדה. כלים ומיומנויות של שליטה ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול ב CBT הינו קצר וממוקד והוכיח את עצמו מבחינה קלינית ומחקרית כדרך הכי יעילה להתמודד עם החרדות. ניתן לשלב גם ביופידבק.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולי תוכלו לעזור לי...הילה01/10/2010
כבר תקופה ארוכה (יותר משנה וחצי) שאני סובלת מבעיות "בריאותיות" (כאבי ראש, בעיות ראייה, צמרמורות, נדודי שינה, עלייה קיצונית במשקל ואז ירידה ואז שוב עלייה, חוסר אנרגיות, חוסר חשק) ובבדיקות דם ובבדיקות רופא הכל יוצא תקין...
כבר תקופה שאני קוראת מאמרים על דיכאון ופתאום אני מזדהה עם כל התסמינים שמופיעים....לאן אני אמורה לפנות? קופת חולים? רפואה משלימה? ואיך בכלל מציגים בעיה כזאת בפני הרופאה...?
מה עליי לעשות?
תודה רבה!!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממליצה לפנות לפסכיאטר
חרד01/10/2010שלום,
ע"פ מה שאת מציינת גם אני עברתי את אותם תסמינים עד שהצלחתי להוציא מה אני מרגישה הבנתי שזה חרדות.
אל דאגה הכל זה אצלנו בראש.
אך כדאי לפנות לטיפול רפואי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתיעצות פסיכיאטרית
ד''ר אירנה נתנאל03/10/2010הילה שלום,
כשכול הבדיקות הגופניות תקינות, סביר להניח שמדובר בבעיה ממקור נפשי. לכן, אני מאוד ממליצה לך לנות להתיעצות עם רופא פסיכיאטר. ניתן לעשות זאת במספר דרכים: ללכת לפסיכיאטר של קופת חולים, לפנות למרכז לבריאות הנפש ששייך לאזור מגורייך או לפנות לפסיכיאטר באופן פרטי.
תרגישי טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה חוות דעת מקצועיתשירה01/10/2010
אני בת 28 ואמא ל- 3. בעבר סבלתי מהפרעות אכילה ודיכאון, טופלתי בציפרלקס ורספרידל ואף אושפזתי במחלקה להפרעות אכילה. פחות משנה לאחר השחרור מהמחלקה התחתנתי והפסקתי מרצוני את הטיפול. מאז משהו בי כבוי, אני מלאה במחסומים. לפני מספר חודשים ילדתי בלידה מאוד מאוד טראומטית ומאז משהו בי השתנה. אין לי כוח לילדים אין לי כוח לכלום לא טוב לי בבית ולא בשום מקום. אני מצליחה להעביר את השגרה ומעולה בלשדר שהכל בסדר אבל אני מרגישה תלושה מהכל. מחויבת לילדים. אם לא הייתי אמא הייתי בטח פוגעת בעצמי אבל אני מרחמת עליהם. אין לי כסף לטיפול עכשיו וגם אין לי כוח להתחיל טיפול אבל אני מפחדת שהמצב יחמיר ומרגישה חייבת לטפל בעצמי בשביל הילדים.
קיימת אפשרות לקבל טיפול בעלות נמוכה איפשהו? ואם כן, איך יודעים שהפסיכולוג טוב? בעבר ההורים שלי דאגו להכל ושילמו הכל (היו לי המון מטפלים טובים ולא טובים ואין לי כוח ליפול על אחד לא מוצלח...)
מה עושים?????????????????????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרה לטיפול
ד''ר אירנה נתנאל03/10/2010שירה שלום,
ללא ספק את חייבת לחזור לטיפול מקצועי ומסודר. דבר ראשון, כדאי לשתף את בני משפחתך (בעלך, הורים) בהרגשתך. יתכן והוריך יוכלו לעזור לך גם הפעם. אני מאוד ממליצה לך קודם כול להתחיל מהתיעצות אצל רופא פסיכיאטר כדי להתאים לך את הטיפול התרופתי המאזן. ניתן לפנות לפסיכיאטר של קופת חולים או לחזור למרכז לבריאות הנפש שהיית בו בעברך. בסקטור הציבורי עובדים רופאים מאולים שיכולים מאוד לעזור לך. לגבי בחירת הפסיכולוג יש לך מספר אפשרויות. אחת - את יכולה לפנות לאחד המטפלים שהיית אצלהם בעבר והרגשת שהוא עוזר לך. יש לזה יתרון - מטפל זה מכיר אותך ואת מצבך. אפשרות אחרת היא לחפש מטפל חדש. הגישה הטיפולית בה עובת המטפל וניסיון עבודתו בתחום הינם בעלי חשיבות רבה. אחרי פגישת ההכרות את יכולה להרגיש אם יש בסיס לקשר טיפולי טוב ואז תחליטי אם תרצי להמשיך או לחפש מטפל אחר.
הכי חשוב להפסיק לשמור על קשר השתיקה ולשתף את סביבתך במצוקה שלך.
תרגישי טוב,
חזקי ואמצי,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בליתיוםיהודית30/09/2010
הנני סובלת מספר שנים מדיכאון עמיד. ניסיתי שפע של תרופות ללא הטבה כלל. כעת הוחל טיפול בליתיום. עד כמה שידוע לי ליתיום הוא טיפול בדיכאון דו קוטבי ואצלי האבחנה דיכאון בלבד. האם נכון להתחיל בטיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: יעל
ד''ר אלונה גוברמן03/10/2010ליעל שלום. ליתיום כן מומלץ כאוגמנטציה במצבים של דיכאון ולא רק דיכאון דו קוטבי. חשוב להיות במעקב של רופא מטפל.
בנוסך היום קיימים טיפולים נוספים יעילים ובטוחים :(טיפול בבגרייה מגנטית למוח (TMS) במצבים של דיכאון עמיד אושרה על ידי ה FDA בחודש אוקטובר 2008. טיפול ב TMS מזרז את השפעת התרופות האנטי דיכאוניות ומקטין משמעותית את הסבל של החולה, אך טיפול זה מתבצע רק במסגרת מחקרית במספר בתי חולים פסיכיאטריים או באופן פרטי פרטית במיינד קליניק.
גם טיפול בפסיכותראפיה ( כמו טיפול ב-CBT קוגניטיבי התנהגותי ) הוכיח את עצמו כיעיל במצבים של דיכאון. מומלץ לשלב טיפול תרופתי עם תרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).
מידע נוסף על טיפול בדיכאון עמיד לתרופות ניתן לקרוא בכתבות: http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=6148
http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=5477
http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=7705
תרגישי טוב,
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאניה-דיפרסיה..שניר..30/09/2010
היי, רציתי לדעת איך בן אדם יכול לדעת שיש לו מאניה דיפרסיה?
יש תסמינים מסויימים, או שצריך ללכת לרופא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מניה דפרסיה
ד''ר אירנה נתנאל03/10/2010שניר שלום,
מניה דפרסיה זאת מחלה מאוד מורכבת. אבחון של מחלה זו נעשה על ידי אנשי מקצוע בתחום של בריאות הנפש. עדיף לפנות לפסיכיאטר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון אחרי לידה?הסובלת29/09/2010
האם דיכאון אחרי לידה יכול להשפיע על הההרגשה כלפי בן הזוג והאם יכול להיות שהדיכאון מתחיל להיות מורגש כחודשיים אחרי הלידה ושלפני זה הכל היה ורוד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון אחרי לידה
ד''ר אירנה נתנאל03/10/2010שלום לך,
כן, בהחלט. דיכאון אחרי לידה יכול להשפיע על הההרגשה כלפי בן הזוג . דיכאון יכול גם להתחיל כחודשיים אחרי הלידה. חשוב לציין כי הדרך הטובה ביותר להתמודד היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). אני מאוד ממליצה על התיעצות פסיכיאטרית.
תרגישי טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינונים של לאריוון ומירו ביחד ולחודמעיין29/09/2010
שלום רב, בהמלצת פסיכיאט עקב רקע של משבר נפשי נרשמו לי לארווין ומירו 45 מ"ג.אני מאוד חוששת משימוש בתרופות אלה. אינני יודעת מה הנזק שיכול להגרם לי על ידי תרופות אלה, ותחשת הבטן שלי היא שהפסיאטר שלי לא רציני
רציתי לשאול מה הוא המינון המומלץ של תרופות אלה?
מה נחשב כמינון סביר?
מה נחשב כמינון מסוכן?
האם לקיחת שתי תרופות אלה במקביל עלולה לסכן אותי?
האם כדורים אלה יכולים לגרום למוות? מאיזה מינון להמנע?
קראתי את העלונים של שני התרופות אבל לא מצאתי תשובות.
קראתי בפורומים מקבלים על הסכנה הגדולה ליצרת מקרי מוות, ואני חוששת שכרגע אני יודעת מעט מדי בשביל להשתמש בתרופות אלה.
אודה על תשובה מהירה שכן אני מאוד מודאגת.
תודה, מעיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: מעיין
ד''ר אלונה גוברמן03/10/2010למעיין שלום. מינון של מירו בין 15-45 מג'- תרופה יעלה ובטוחה. מירו היא תרופה לטיפול בדיכאון בעלת מנגנון פעולה ייחודי, השונה מזה של שאר נוגדי הדיכאון. מירטאזאפין חוסמת במוח קולטנים מסוג אלפא 2, האחראים על משוב שלילי לשחרור נוראפינפרין. חסימה של קולטנים אלו מעלה את רמות נוראפינפרין בתאי המוח. נוסף לכך, מירטאזאפין גורמת לשחרור סרוטונין, ויחד עם זאת חוסמת תתי סוגים של קולטנים לסרוטונין. בכך יורד שיעור תופעות הלוואי כגון: חרדה, חוסר שינה, בחילה, ופגיעה בתפקוד המיני, האופיניים לתרופות החוסמות את הספיגה החוזרת של סרוטונין (SSRI), בעוד נשמרת רק הפעילות נוגדת הדיכאון בקולטנים אחרים לסרוטונין אשר אינם נחסמים. למירטאזאפין יש השפעה נוגדת חרדה, אשר יכולה להיות בעלת תועלת רבה בחולי דיכאון עם הפרעת חרדה. כמו כן, מירטאזאפין משפרת את דפוסי השינה אצל חולי דיכאון.
תופעות הלוואי הנפוצות הן: ישנוניות, עלייה ברמות הכולסטרול, עצירות, יובש בפה, תיאבון מוגבר, ועלייה במשקל.
השילוב של תרופה נגד דיכאון וכדור הרגעה (לוריוון) מאוד נפוץ וגם מאוד יעיל. יש צורך להיות ערים לצורך להפחית את התרופה כאשר מתחיל שיפור במצב. לוריוון משפיע למשך 12-18 שעות. כאשר מפספסים לקחת כפי שמומלץ אפשר לראות עלייה בחרדה כתוצאה מחוסר בתרופה.
מינון המומלץ :חרדה: 2-6 מ"ג ליום. נדודי שינה: 1-4 מ"ג ליום.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשתאילה28/09/2010
אני סובלת מדיכאון עמיד אני לוקחת אטומין 120 מ"ג פרימוניל 100 מ"ג ואביליפאי 10 מ"ג
אני לוקחת את הטיפול הנ"ל כבר 9 ימים ואני מרגישה מוות לאורך כל היום אני ממש סובלת
לאורך כל היום
האם עליי להמשיך בטיפול הזה או שעליי להפסיק את הטיפול ?
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות
ד''ר אירנה נתנאל28/09/2010אילה שלום,
לתרופות לוקח זמן עד שהשפעתן מורגשת. יתכן ויעברו מספר שבועות עד שתרגיש שהתרופות התחילו להשפיע. 9 ימים זה ממש לא מספיק כדי להחליט על כך שהתרופות לא עוזרות לך. יש להמתין בסבלנות עוד מספר שבועות. במידה ועדין לא תרגישי שיפור אפילו במעט יש להתיעץ עם הרופא המטפל. בנוסף, חשוב לציין שלא מפסיקים תרופות על דעת עצמך גם אם את חושבת שהן לא עוזרות לך.
תרגישי טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מכדוריםיהודית27/09/2010
הנני בת 53 סובלת מדיכאון מגורי עמיד. לא מגיבה לשום טיפול תרופתי גם לא לניזעי חשמל. ישנה רק עם כדורי בונדורמין וגם הם כבר לא עובדים כמו שצריך.לא מתפקדת . מרגישה מת חי. כעת מנסים טיפול בליתיום. מצבי ממש קשה אני בעלת משפחה ולא מתפקדת .גם לאחר לילה של שינה אני לא קמה רעננה-עייפה לאורך כל היום. כמובן שלכל זה מתלווה הדיכאון הקשה.יש לצין שלכל המצב הזה מתלווה טינטון קשה שהתחיל עם הדיכאון לפני שלוש שנים
אני שבורה!מתנתקת מהחברה המשפחה והחיים.בנוסף אני סובלת מאוסטיאופורוזיס שלא מטופל עדיין כי אני עוברת טיפולי שיניים משקמים. האם יש מצב שאוכל לשקם את עצמי ולהבריא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון
ד''ר אירנה נתנאל28/09/2010חיה שלום,
כשאנו מתמקדים בדברים שלא מסוגלים לעשות, זה לוקח אותנו למבוא סתום, למצב בו אין פתרון. כדאי לשנות את מיקוד הראייה ולנסות להתמקד בדברים שאת בכול זאת מסוגלת לעשות כדי לעזור לעצמך לעט לעט לצאת מהדיכאון גם עם טיפולים אחרים לא ממש עוזרים. קחי אחריות על עצמך ותנסי לעשות את המקסימום שאת יכולה. גם לדברים קטנים יש משמעות. אני מאוד ממליצה על פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). זוג זה של טיפול הוכיח את עצמו מבחינה קלינית ומחקרית כדרך יעילה להתמודד עם דיכאון עם או בלי תרופות. בטיפול CBT ניתן ללמוד מיומנויות של שליטה במחשבות, רגשות והתנהגויות.
תרגישי טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך יודעים אם אני בדיכאון?..אני26/09/2010
מרגישהי שלא בא לי כלום ....לפעמים יש לי תקופות שבא לי זה וזה וזה כרגע כבר מס' שבועות לא רוצה כלום אין לי חשק להתקשר ליזום יציאות... לא יודעת מה בא לי
הכל נובע מהערכה עצמית נמוכה אני לא טובה אז לא בא לי.. כי גם ככה לא ייצא מזה כלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון
ד''ר אירנה נתנאל28/09/2010שלום לך,
כדי להבין במה מדובר יש צורך באבחון מקצועי ומאמיק. לאחר האבחון ניתן לחשוב עם איש מקצוע על הדברכים לעזור לך להתמודד עם המצב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

