פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תופעות הלוואי של ההסתגלות לכדור לא חלפו
    יניב רוזן
    06/08/2012

    שלום רב,

    לאמא שלי יש צליאק, והיא אלרגית ללוקטוז ולצמחים (ובאופן כללי אלרגנית לדברים רבים). ללא כל קשר, בתקופה האחרונה היא סבלה מדכאון. בפגישה עם פסיכיאטרית אובחן דיכאון קל וניתן מרשם ל10 מ"ג ציפרלקס ליום. נאמר על ידי הפסיכיאטרית שהיא בחרה בכדור זה כי ידוע לה שאין בו מן המרכיבים האלרגנים שהוזכרו.

    לאחר שבועיים של נטילת התרופה, תופעות הלוואי של ההסתגלות לכדור לא חלפו (כאבי בטן ואף שלשולים, בחילות, כאבי ראש). האם במקרה המתואר מומלץ לעבור לכדור אחר, כמו ציפרמיל למשל, שידוע בתופעות לוואי חמורות פחות? האם ידועים כדורים שחולי צליאק ורגישים לחלב ומוצריו ואלרגנים מאד באופן כללי יכולים לקחת מבלי לסבול מאלרגיות?

    אודה לתשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי של ציפרלקס - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    21/08/2012

    שלום. קודם כל השפעה של ציפרלקס מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8שבועות .
    יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בציפרלקס בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים . במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה. חשוב להיות במעקב של רופא מטפל לגבי החלפת הכדור.
    בנוסף, חשוב לציין שהגישה היעילה ביותר בהתמודדות עם התקפי חרדה - היא שילוב של טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן גם לשלב CBT עם ביופידבק.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה
    ש
    05/08/2012

    שלום רב לפני כשבוע וחצי הגעתי לביתי אחרי העבודה והרגשתי פתאום עייפות ובלבול רב שלא ידעתי איך להתמודד איתו.היו לי בעבר התקפי חרדה אבל לא כאלה. וזה היה נורא קשה. לקחתי כדור הרגעה והלכתי לישון. למחרת בעבודה זה שוב קרה ופתאום הרגשתי בלחץ רב ,בלבול תשישות ולא יכלתי לעמוד בעומס אך אחרי כמה דקות זה עבר. אך מאז זה רק הלך והחמיר ואני מרגישה בחרדה מתמדת ובלחץ מהכול אפילו מהמחשבות שלי, אני מרגישה לא מרוכזת ושהמחשבות שלי חוזרות על עצמן ואני מודעת למחשבות שלי יותר מדי, גם קשה לי להתרכז בטלויזיה כי גם זה מלחיץ אותי ולפעמים אני מרגישה שהמח שלי הוא כמו דיסק תקוע שחוזר על עצמו. מה גם שקשה לי לישון ואני מרגישה שהמחשבות והמוח שלי לא נותנים לי לישון ויש לי כאבים בשרירי הכתפיים. נורא קשה לי לתפקד ואני רק רוצה שזה יעבור כבר, בבקשה תעזרו לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה - תגובה

    שרון לויט
    05/08/2012

    שלום לך,
    הייתי מציעה לעבור קודם כל בדיקות רפואיות, לפני שאת מייחסת את כל הסימפטומים הגופניים שלך לחרדה. ייתכן שלפחות לחלק מהם יש סיבה שאינה נפשית. שנית, כדי לטפל בחרדה שלך, מומלץ לפנות לאיש מקצוע- רצוי מתחום הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, שכן גישה זו יעילה מאוד בטיפול בחרדות. בנוסף, ניתן גם לפנות לפסיכיאטר או רופא משפחה לתיאום טיפול תרופתי עבור החרדות. שני הטיפולים מסייעים זה להצלחתו של זה, ולמעשה משלימים זה את זה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב מוזר
    מעיין
    05/08/2012

    אני סטודנטית כרגע לפני שינוי התואר, כשהייתי בלימודים לא היה לי זמן לכלום, וזה סוג של גרם לי ליותר מדי לחץ וסוג של רק רציתי כבר חופש
    למרות שאני מאוד מאמינה בדרך ובהשגיות ומימוש עצמי דרך פעולה
    וכעת כשאני בחופש למרות שעוד שבוע אני נכנסת למסגרת של 3 שבועות
    אני לא מצליחה להרגע ואפילו מרגישה רע יותר

    בתזמון טוב יחסית אני בזוגיות אבל במקביל החבר השאלות שלו על מה אני עושה מלחיצות אותי, כי אני מרגישה שאני לא עושה מספיק, למרות שבזמן הלימודים רציתי כבר את החופש, החבר משמש עבורי גם פרטנר לבילויים ואנחנו נמצאים ביחד ערב בשבוע בערך ושישי ערב עד שבת ערב בערך
    אני גם נפגשת עוד פעם או פעמיים עם חבר/ה

    היותו של החבר בחיי מלחיצה אותי גם בגלל המחשבה שאם הוא או בחור אחר שכמותו לא היו אז אין לי מספיק חברים או זמינות של אלה שיש כדי לבלות ולהיות איתי

    אני בהחלט מסוגלת ונמצאת הרבה לבדי אבל מרגיש לי שבגלל שיש לי כ"כ הרבה זמן פנוי אני מדוכאת ממנו, יש את הדברים שהייתי רוצה לעשות אבל קמה בבוקר המאוחר יש לציין ופשוט אין מוטיבציה לעשות כלום
    ויש חשש וךחץ גדול לגבי החלטות שצריכה לקבל לשנה הבאה ולאן ומה יהיה בהמשך החופש

    חיכיתי לחןפש ואני יודעת שאני עוד אתגעגע אליו
    אבל פשוט לא רגועה

    אני קוראת המון בעיקר אבל זה גפ מרגיש לי קצת רע
    וישנה יותר ממה שרגילה ו"בורחת" לצפייה בתוכניות כי אין לי כח להתמודד...
    גם מדכא אותי מאוד העבודה שגם החבר במהלך השבוע וגם מעט החברים שלי מסיבותיהם ואני מבינה זאת לא פנויים ...אז אין לי עוד היסח דעת
    וגם אם נהנתי והיה לי נעים בחברת מישהו אח"כ אני מתחילה את השבוע בהרגשת רייקנות ...

    אציין שאני מנסה לשלב ספורט לחופש וללמוד מספרים....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מצב מוזר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב מוזר - תגובה

    שרון לויט
    05/08/2012

    היי מעיין,
    הדרך הכי פשוטה להתמודד עם השעמום וחוסר המעש היא לתכנן את לוח הזמנים. חשבי על הדברים שהיית רוצה לעשות במהלך השבוע הקרוב- אפשר אפילו לערוך רשימה של כל הדברים שהיית רוצה להספיק בחופש, ותכנני לך בכל יום את לוח הפעילויות לפי הדברים הללו. ניתן לשבץ אפילו פעילויות ספורטיביות בלו"ז קבוע, עד לחזרה למסגרת. ניתן גם להקדיש תשומת לב מיוחדת לפעילויות שבהן אפשר להכיר אנשים חדשים, וכך אולי תוכלי גם להרחיב את המעגל החברתי שלך.
    בכל אופן, ייתכן שגם המחשבה על העובדה שאת נמצאת בחופש, ושבחופש לא חייבים להיות בפעילות- ולכן זה בסדר ואין סיבה לחשוב שאת לא עושה מספיק, יכולה לעזור לך.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רימוטיב
    מאיה
    04/08/2012

    שלום הבנתי שאסור לקחת את התרופה רימוטיב בשלוב תרופה נוגדת דיכאון.
    למה זה אסור ומה מידת הסיכון? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רימוטיב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רימוטיב - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    21/08/2012

    שלום. את צודקת לא מומלץ לטול רמוטיב עם תרופות נוגדי דיכאון . שימוש ביחד יכול לגרום לתופעות לוואי מסוג של "סינדרום סרוטונין".
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רימוטיב

    מאיה
    21/08/2012

    תודה. מה זה "סינדרום סרוטונין "?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רימוטיב - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    21/08/2012

    בהמשך לתשובה של היום: תופעת לוואי אחת, נדירה, שנקראת סינדרום הסרוטונין (Serotonin Syndrome). זה קורה כשיש לנו יותר מדי סרוטונין בגוף, בעיקר כאשר משתמשים במקביל בשתיים או יותר תרופות שמשפיעות על הסרוטונין. הסימפטומים יכולים להופיע בתוך דקות, או שעות והם כוללים חוסר מנוחה, הזיות, קצב לב מהיר, עליה בטמפרטורת הגוף, הזעה, אובדן קואורדינציה, התכווצות שרירים, בחילות והקאות, שלשול ושינויים מהירים בלחץ הדם.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרנדה לוסטרל - שאלה דחופה!!!
    גלי
    02/08/2012

    שלום!
    התחלתי אתמול לוסטרל 50 מ"ג. במרשם היה כתוב סרנדה בעלי קנה לוסטרל - מקורי. זה משנה? הגוף בחוסר שקט, התעוררתי באמצע הלילה ולא יכולתי לחזור לישון. זה לחרדות שיש לי. מחר כבר לא אקח. זה בסדר"? תודה רבה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרנדה לוסטרל - שאלה דחופה!!! - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    21/08/2012

    שלום. התשובה קצת מאוחרת אך קודם כל השפעה של התרופה מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 שבועות .
    יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בתרופהבשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים . במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה. חשוב להיות במעקב של רופא מטפל
    בנוסף, חשוב לציין שהגישה היעילה ביותר בהתמודדות עם התקפי חרדה - היא שילוב של טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן גם לשלב CBT עם ביופידבק.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון
    שירי
    02/08/2012

    שלום בת 58 אני בגיל המעבר אים תופעות של דיכאון .אני כמה בבקר אים מצב רוח
    ירוד עצבנית רבה אים כולם אין לי שמחת חיים .ביקרתי אצל נהורולוגית הי הימליצה לי
    לקחת אומגה 3 . אבל אני לא יודעת אזה ליקנות יש כול מיני סוגים .היתי רוצה שתמליצי לי על אומגה 3 טובים שאין להם כספית וכול מיני רעלים שמעתי שיש אומגה 3 מימרווה
    ושאלתי האים זה יכול לעזור .תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון - תגובה

    שרון לויט
    04/08/2012

    היי שירי,
    אני ממליצה להפנות את השאלה לגבי סוגים ספציפיים של אומגה 3 לפורומים הקשורים בתזונה או ברפואה אלטרנטיבית. לא מדובר בתרופה אלא בתוסף תזונה, והוא עשוי לעזור, אך אי אפשר להבטיח זאת. במידה שהמצב לא משתפר, מומלץ לפנות גם לפסיכיאטר- יש טיפול תרופתי שיכול גם הוא לעזור. טיפולים נוספים שניתן להיעזר בהם הם פסיכותרפיה, וכן ניתן לפנות לגיניקולוג לקבלת טיפול הורמונלי שיקל את תופעות גיל המעבר.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרוקוול
    נטלי
    02/08/2012

    לקחתי בטעות 200 מילגרם של סרוקוול בלילה יומיים ואז חזרתי לריספירדל בהדרגה מה הנזק שניגרם לי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרוקוול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרוקוול

    נטלי
    02/08/2012

    וכמה זמן ההשפעה של הסרוקוול תחלוף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון...
    אנונימית
    01/08/2012

    אני חושבת שאני בדיכאון,
    יש לי כול מני תסמונות כגון:
    תפיסת עולם קודרת ופסימית
    ירידה בריכוז, ירידה בזיכרון
    הססנות בקבלת החלטות המתמקדת באוסף מחשבות ורגשות צר ולרוב שלילי
    מחשבות אובדניות: חשיבה על התאבדות והאופן לבצעה, חשיבה על ההשלכות של התאבדות ומשאלת מוות
    חתיכת ורידים
    שיפוט לקוי של המציאות, במיוחד של העצמי, דימוי עצמי נמוך
    ייחוס כשלונות לחובת העצמי וראייה עגומה של העתיד והעולם
    קושי בחשיבה לטווח רחוק והערכת השלכות
    עצבות, ייאוש תהומי, רוגז, התפרצויות בכי, התפרצויות זעם, מועקה
    חילופי מצב רוח קיצוניים שלא היו אופייניים בעבר
    הסתגרות חברתית וניתוק קשרים

    ואני לא רוצה לספר לאמא שלי שאני רוצה ללכת לפסיכולוג
    אני רק בת 13,ואני מפחד ואין לי אם מי לדבר על זה...
    אני צריכה עזרה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון... - תגובה

    שרון לויט
    02/08/2012

    שלום לך,
    נשמע שאת נמצאת במצוקה קשה, ופוחדת לשתף בכך את הורייך או אנשים הקרובים אלייך. כדי לאבחן דיכאון של ממש, וכמובן כדי לטפל, דרוש איש מקצוע. אינך יכולה לפנות לפסיכולוג ללא ידיעת הורייך מאחר שאת קטינה, ולכן, אם תרצי לפנות ישירות לפסיכולוג תהיי חייבת לשתף אותם. ניתן גם לחכות לתחילת שנת הלימודים ולפנות ליועצת ביה"ס, אך ייתכן שלא כדאי לחכות, ולפנות כבר עכשיו לקבלת עזרה- כדי שיהיה לך קל יותר להתחיל את שנת הלימודים. נסי לחשוב מדוע את חוששת כל כך מתגובת הורייך, מה יקרה אם תספרי להם, והאם העזרה שתקבלי לאחר מכן לא תעלה על המחיר שכביכול תשלמי על השיתןף.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסטו
    דובי
    31/07/2012

    אני בן 56, לפני מספר חודשים נאלצתי להחליף מקום עבודה ומאז אני סובל מלחצים נפשיים הנובעים מלחצים המופעלים עלי במקום העבודה החדש, ומהרגשת חוסר ידע וניסיון שיאפשרו לי לעמוד בלחצים אלה.
    נקלעתי למעגל בו הלחצים הנפשיים מפריעים לתפקוד המקצועי שלי, וגורמים לי לנדודי שינה וחרדות.
    לאחר התייעצות עם רופא המשפחה התחלתי לקחת, לפני 5 ימים, חצי כדור של אסטו 10 מ"ג (תוך מטרה לעבור כעבור שבוע לכדור שלם). מאז הוחמרו לאין שיעור הלחצים והחרדות אותם אני מרגיש עד כדי חוסר שינה בכלל, הרגשה פיזית של חולשה והרגשה נפשית שלא אוכל להחזיק מעמד אף יום אחד נוסף.
    האם יכול להיות שבגלל אסטו ? האם להפסיק מייד ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אסטו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסטו - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    31/07/2012

    שלום.
    קודם כל השפעה של אסטו מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך6-8 שבועות .
    יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש באסטו בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים . במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה. חשוב להיות במעקב של רופא מטפל יכול להיות שצריך להיעלות במינון.
    בנוסף, חשוב לציין שהגישה היעילה ביותר בהתמודדות עם התקפי חרדה - היא שילוב של טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן גם לשלב CBT עם ביופידבק.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסטו - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    31/07/2012

    שלום.
    קודם כל השפעה של אסטו מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך6-8 שבועות .
    יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש באסטו בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים . במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה. חשוב להיות במעקב של רופא מטפל יכול להיות שצריך להיעלות במינון.
    בנוסף, חשוב לציין שהגישה היעילה ביותר בהתמודדות עם התקפי חרדה - היא שילוב של טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן גם לשלב CBT עם ביופידבק.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חושבת שאני בדיכאון
    גלית
    31/07/2012

    שלום,

    אני עוברת תקופה מאד קשה.מרגישה כל הזמן מועקה בלב.פתאום,אני מבינה את המשמעות של המושג"אבן בלב".
    אני אוכלת הרבה ומצד שני שוכבת במיטה רוב הזמן.כמעט לא מתפקדת.לא מנקה את הבית,לא מבלה עם הילדים,נמנעת מלהיות בחברה.
    חושבת,שאני בדיכאון,אבל לא יודעת מה לעשות.
    קשה לי להסתובב עם אותה מועקה.
    מרגישה שאני צריכה לקחת משהו כדי לטשטש את ההרגשה.זה פשוט בלתי ניסבל.

    יש כדורים ללא מרשם רופא?האם יש להם תופעות לוואי?

    תודה מראש,

    גלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חושבת שאני בדיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חושבת שאני בדיכאון - תגובה

    שרון לויט
    31/07/2012

    היי גלית,
    לא קיימות תרופות נוגדות דיכאון שאינן חייבות במרשם רופא. כל תרופה נוגדת דיכאון חייבת מרשם- ניתן לקבל אותו גם מרופא משפחה. ניתן גם להיעזר בתוסף התזונה אומגה 3 (או 6), שידוע כבעל סגולות נוגדות דיכאון, ובנוסף סגולות בריאותיות אחרות. מומלץ מאוד להיעזר גם בפעילות גופנית, שיש לה השפעה דומה לזו של התרופות נוגדות הדיכאון (בטווח הארוך).
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות חזקות
    noam
    30/07/2012

    שלום רב אני בן 38 לאחרונה אני חווה ריגרסיה בכל הקשור לחרדות ומחשבות טורדניות מחשבות אלימות ופחד תמידי מאובדן השפיות עקב משבר ,טופלתי ע"י ציפרמיל שנים והיה בסדר גמור לאחר מכן ציפרלקס שהיה סביר ועתה שוב כבר כחודשיים אני עם 40 מ"ג ציפרמיל וקסנקס 2 מ"ג
    ועדיין לא חש יציב כפי שהייתי בעבר ואף חש כי ישנה התמכרות לקסנקס רעידות קושי בדיבור קורדינציה.
    האם שווה לחכות עוד כי אני ממש סובל הייתכן שתרופה שעבדה נפלא לא תעבוד שוב,
    בהמלצת הפסכיאטר לקחתי אתמול זיפרקסה 5 מ"ג חוץ משינה חזקה ותחושת חוסר יציבות זה לא עשה כלום הפסכיאטר ממליץ לשנות לויאפקס או פבוקסיל בתוספת קסנקס xr
    שאלותיי
    מה את ממליצה מבחינת טיפול תרופתי?
    האם משוגע מפחד להשתגע? אני נמצא תמיד בבחינה מתמדת על כל פעולה שמא השתגעתי
    יש לי קושי רב בקבלת החלטות האם זה טבעי
    בנוסף יש לי קושי בביטוי ובורבליות כלומר אני משוחח עם לקוח וקשה לי לשוחח בצורה חופשית כל מילה עוברת בדיקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות חזקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות חזקות - תגובה

    שרון לויט
    31/07/2012

    היי רונן,
    לשאלתך, הפחד להשתגע בשום אופן לא יהפוך אותך ל"משוגע". כדאי לך לקבל הסבר (אולי ממטפל) לגבי טיבן של מחלות נפש, ממה הן נגרמות, באילו מצבים הן מופיעות וכו'. החרדה בוודאי שאינה גורמת להן להופיע, כפי שפחד ממחלות אחרות אינו גורם למחלה להופיע. הקושי בקבלת החלטות ובביטוי העצמי יכול בהחלט להיות קשור בחרדות או ברגשות שליליים אחרים. אלו תופעות די שכיחות. כל התופעות שאתה מציין ניתנות לטיפול בגישה קוגניטיבית התנהגותית, שלהערכתי יכולה לסייע לך מאוד.
    לגבי המלצות על תרופות, לא ניתן להתאים טיפול תרופתי לאדם בלי לפגוש אותו ולעשות הערכה מעמיקה- וזאת, כמובן, עושה רק פסיכיאטר שפוגש אותך אישית. אם אינך מרוצה מהרופא שלך או שאינך סומך על דעתו, ניתן לגשת לקבל טיפול אצל רופא אחר. אני מציעה לדבר עם הרופא שלך בהרחבה על נושא התרופות שאתה מקבל והשפעתן, ולשאול אותו את השאלות ששאלת כאן.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לצאת מדיכאון וחרדה ופחד משינוי
    גלית
    30/07/2012

    אני סובלת מגלי דיכאון מגיל 16 כיום אני בת 45. אני כיום לא עובדת ומקבלת קצבה מביטוח לאומי והשלמת הכנסה מהקיבוץ. יש לי ילדה בת 16 ואני גרושה כבר 15 שנים.
    אני דחיינית כרונית ויש לי דפוס של בריחה מהתמודדות, לטלוויזיה, למחשב.
    אני מקבלת 100 מ"ג ביום איקסל ולוקחת כדור בונדורמין לשינה. קשה לי מאוד להחליט
    ואני חושבת על עצמי דברים רעים ולא מאמינה בעצמי, יש לי קשר של 12 שנים עם בן זוג פרוד ואני כבר לא אוהבת אבל מפחדת להפרד...יש לי ליווי של סל שיקום ממשרד הבריאות, אבל קשה לי לקבל את העזרה שהם מציעים כי אני מרגישה שאני צריכה טיפול יותר רציני ממישהו שאוכל לסמוך עליו ובאמת ללכת עד הסוף ולשתף פעולה ולהאמין בעצמי... לחזק את הדימוי העצמי את הביטחון והאסרטיביות ואת עמוד השידרה שלי. למדתי פעמיים לתואר ראשון היו לי ציונים גבוהים אבל בזמן הבחינות בשנה השנייה נכנסתי לדיכאון שוב ולא הצלחתי להמשיך...סיימתי בהצלחה לימודי קוסמטיקה ולא עסקתי בתחום... יש לי גם הפרעות קשב שמתבטאות בעיקר בחוסר ארגון וזה מתבטא בקושי בעמידה בלוח זמנים, קושי להתמקד, להחליט ולהתחיל בביצוע ויישום, יש פער בין ההפוטנציאל שלי לבין מה שאני מצליחה לעשות בפועל והתפקוד שלי. ויש לי כשרון באמנות ואני שרה יפה ואני אישה טובה ונמאס לי כבר לסבול, אני רוצה להרגיש יותר טוב ולחיות ולהנות מהדברים הפשוטים ולהפסיק לצפות מעצמי להיות מושלמת כי אין דבר כזה. סליחה על זה שכתבתי כל כך הרבה. אבל בתקופה האחרונה אני מרגישה שאני מסתגרת ושוקעת ואני חייבת טיפול רציני שיעזור לי להחזיר את האמון בעצמי ושאוכל להתמודד ולסמוך על עצמי מבלי להיות תלותית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לצאת מדיכאון וחרדה ופחד משינוי - תגובה

    שרון לויט
    31/07/2012

    היי גלית,
    מפנייתך עולה כי את מעוניינת בטיפול פסיכולוגי וחושבת כי הוא עשוי לעזור לך, ואני בהחלט מסכימה שבעזרת קשר טוב עם המטפל ושימוש בטכניקות הנכונות ניתן לעשות את השינוי.
    אנשים רבים מעוניינים בטיפול, אך במשך זמן רב לא פונים. מלבד סיבות כספיות וטכניות, צריכה להיות מוכנות לטיפול ונכונות אמיתית לעשות שינוי בחיים- וזוהי בדרך כלל הנקודה בה אנשים עושים את הצעד החשוב ופונים לטיפול.
    אם את חשה שאת כבר נמצאת במקום הזה, את יכולה להיעזר בשירותי השיקום שאת מקבלת כדי שיפנו אותך לטיפול המתאים- באופן פרטי או במרפאה פסיכיאטרית ציבורית, במידה שקשה לך לממן את הטיפול. ניתן גם להיעזר בפסיכיאטר המטפל לשם כך. בנוסף, פסיכיאטרים רבים עוסקים גם בפסיכותרפיה, וייתכן שאת יכולה לקבל את הטיפול אפילו מהפסיכיאטר המטפל בך.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי בעיה מאוד קשה
    בן 31
    27/07/2012

    אני לוקח ביום כדור סרנדה 150 מ"ג וכדור פעם בשבוע 20 semap מ"ג הבעיה שאני יושן כל היום אני יושן יותר מ 15 שעות ביום זה קשור לכדורים? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יש לי בעיה מאוד קשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רציתי להוסיף שעשיתי בדיקות דם והכל

    בן 31
    27/07/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רציתי להוסיף שעשיתי בדיקות דם והכל

    בן 31
    27/07/2012

    בסדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי בעיה מאוד קשה - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    21/08/2012

    שלום. לא ציינת מתי אתה לוקח את סרנדה בבוקר או בערב? במידה ואתה לוקח בשעות הבוקר תעביר לערב. בכל מקרה חשוב להיות במעקב.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וחרדות
    אביב
    26/07/2012

    שלום,אני סובל מזה 25 שנים מחרדות ודיכאון קליני, מטופל עלידי אין סוף תרופות שחוץ מהתמכרות לא הוציאו אותי מכלום, לפני 7 חודשים החליפו לי התרופות ומאז חלה הדרדרות נוראית מחשבות כפייתיות ואימה פשוט גהינום. אולי מפה תבוא ישועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון וחרדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וחרדות - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    26/07/2012

    אביב שלום,

    צר לי מאוד לשמוע שמצבך מתדרדר. היום ישנם טיפולים חדשניים לטיפול בהפרעות אלו בנוסף לטיפולים תרופתיים. האם ניסית לשלב בנוסף לתרופות טיפול בפסיכותרפיה למשל, טיפול התנהגותי - קוגניטיבי. טיפול בביופידבק עוזר לחרדות. טיפול בגרייה מגנטית TMS עוזר לדיכאון. תתיעץ עם הרופאים המטפלים שלך שמכירים אותך ואת מצבך.

    בהצלחה,
    אשמח לענות על שאלות נוספות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון פיזיולוגי
    קרן
    22/07/2012

    שלום רב, בחודשים האחרונים אני סובלת מקוצר נשימה מטריד המלווה בסחרחורות וחולשה נוראית. לא איחרו לבוא גם התקפי החרדה המעירים אותי בלילה. אני נוטלת כבר כמה שנים פלוטין כדור ביום וידוע לי שהתקופה האחרונה היתה מאוד לחוצה עבורי - פיטורים מהעבודה ואני מבלה הרבה לבד בסופי שבוע ובהמלצת הרופא עברתי לקחת 2 כדורי פלוטין ביום. אני חייבת לציין שזה לא עוזר לי ממש, יש לי התקפי בכי, בחילות ומחשבות כפייתיות. אינני יודעת מה לעשות, אני מנסה להילחם בעזרת מחשבות חיוביות אבל מרגישה שאני ממש חולה פיזית בדיכאון. אנא עזרו לי להיחלץ ממצבי אני ממש רוצה לצאת מזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון פיזיולוגי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון פיזיולוגי - תגובה

    שרון לויט
    22/07/2012

    היי דנה,
    לא בטוח שדיכאון הוא האבחנה הנכונה, נשמע שהרגש הדומיננטי ביותר שאת מתארת הוא חרדה. כדורים נגד דיכאון משמשים גם לטיפול בחרדות. כמובן שמטפל אישי יכול לאבחן אותך בצורה הטובה ביותר. אני מציעה, בנוסף לטיפול התרופתי, לפנות לטיפול פסיכולוגי- ורצוי בגישה קוגניטיבית התנהגותית. הטיפול הוא הרבה יותר מעמיק מאשר "לנסות לחשוב מחשבות חיוביות"- הוא מעניק לך כלים להתמודד עם התקפי החרדה ולהפסיק לחשוש שמא יבואו. בנוסף, בטיפול ניתן ללמוד כלים רבים שעוזרים לשפר את מצב הרוח.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום