מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם לאביליפי יש לו אותה יעילות של סרוקוול?יניב רוזן22/07/2012
האם לאביליפי יש לו אותה יעילות של סרוקוול לטיפול בדיכאון עמיד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אביליפיי - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן31/07/2012שלום. גם סרוקוול גם אביליפי יעילים כי אוגמנטציה לטיפול בדיכאון עמיד אף מאוד אינדיבידואלי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה משהו משובש לחלוטין במח ובגוףאלעד21/07/2012
שלום לכולכם, שמי אלעד ואני בן 28, לפני שנה וחצי חוויתי התקף פאניקה ברמה שהייתי משוכנע שזהו יומי האחרון, דפיקות לב מואצות קוצר נשימה חום ברמות מטורפות ועוד הרבה סימפטומים חשוב אולי לציין ששתיתי הרבה אלכוהול באותו ערב. מאותו יום חוויתי עוד מספר פעמים התקפים אך לא באותן עוצמות כמו הפעם הראשונה ועם סימפטומים מעט שונים. מאותו היום הארור שום דבר לא חזר לכשהיה. עקב אירוע שבו חשתי דקירה חזקה באיזור הלב ותוך כדי ממש ראיתי שחור בעיניים וכמעט שהתעלפתי, כל הערב הייתי מבולבל ומלא מחשבות וחששות מה פשר הדבר, לקחתי את הכדור הרגעה הראשון שלי, הלכתי לראות רופאה שרשמה לי ציפרלקס והתחלתי לקחת אותו יחד עם כדורי ההרגעה במשך כמעט שנה שהיו בה עליות וירידות עם התקפים דומים להתקף של הדקירה קרו ועייפות חוסר חשק פשוט חיים סטטים. היום אני עומד בפרשת דרכים של מעבר לארץ אחרת אך אני חושש מה יהיה האם אני יכול להפסיק עם הכדורים ולחיות כמו לפני כן, כשפניתי לרופאה היא רשמה לי כדור אחר את ה וולבוטרין xr 300 ולהפסיק עם הציפרלקס וזה מה שעשיתי אך ללא הציפרלקס החיים בלתי נסבלים משמע הדבר שאני חש כל היום דקירות באיזור החזה לחץ בלתי פוסק בחלק השמאלי של הראש ממש זרמים כל הזמן יש צורך להחזיק את המקום ולהתעסק עם הפנים, כאבי ראש, חוסר ריכוז, רעידות הרגשה של מין פלשים כאלו בראש דקירות בשפתיים יובש בפה תחושת עילפון ממשית קפיצות בלתי רצויות אי יכולת לשכב על הגב מאחר שיש הרגשה שמשהו בפנים עומד להתפוצץ ממש מרגיש כמו פצצה מתקתקת.חשוב לציין שאני מתעסק במחשובות האלו 99 אחוז מהזמן שלי בנסיון לנתח ואולי להבין מה לא בסדר איתי. אני מיואש ואובד כל עצה או פתרון לא בטוח מה הצעד הבא שיש לקחת במערבולת הזאת. לא מצאתי את הטרייגר לדבר זהו משהו יומיומי שאני מתמודד איתו ועל זאת בנוסף להתקפים הנשנים יש לי כל כך הרבה עוד מה לומר אך איני יודע איך לתאר את הרגשותי. אשמח לקבל תגובות ממביני עניין ומאנשים שחווים את אותם הדברים שאני מרגיש. תודה מראש לכולכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה משהו משובש לחלוטין במח ובגוף - תגובה
שרון לויט22/07/2012היי אלעד,
ככל הנראה, התרופה הקודמת שנטלת (ציפרלקס) עזרה לך יותר מהתרופה החדשה. אם תרופה אינה עוזרת מספיק, כדאי לפנות לרופא המטפל לשינויים במינונים או החלפת התרופה (ורצוי מאוד לפנות לפסיכיאטר, מאחר שבריאות הנפש היא תחום התמחותו).
בנוסף, יש לציין שטיפול תרופתי מפחית את החרדה על ידי העלאת רמת הסרוטונין בגוף. הבעיה היא, שפעמים רבות התרופה לא מעלימה לגמרי את התקפי החרדה, וכן יש סיכוי גבוה שהבעיה תחזור במלוא עוצמתה עם הפסקת התרופה. זאת מאחר, שלא למדת לקבל את התקפי החרדה במקום להירתע מהם, וכן לא למדת שסימפטומי החרדה אינם מזיקים לך (גם אם מאוד מפחידים ולא נעימים). כל זאת ניתן להשגה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), שמומלץ מאוד לשלב אותו עם הטיפול התרופתי. ה- CBT עוסק בהפחתת הבעיה לטווח הארוך, עד להיעלמה המוחלט, וזאת על ידי התמודדות עם החרדה וקבלתה, גם על ידי הבנה טובה יותר של מהות הסימפטומים המחשבתיים, הרגשיים והפיזיים, והפחתת החרדה מהם. לכן, מומלץ לשלב טיפול כזה יחד עם הטיפול התרופתי- אחוזי ההצלחה של שילוב שכזה הם גבוהים ביותר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לכל זה פתרון
שי13/08/2012מה נשמע אלעד
כמי שחווה את כל מה שכתבת ועוד יותר מזה אני יכול להגיד לך שדבר ראשון אתה לא לבד עוד מיליוני אנשים בעולם עוברים את מה שאתה עובר (אני יודע צרת רבים נחמת טיפשים)
עכשיו לשאלת מיליון הדולר אז איך אני עובר את זה ונפטר מזה?
התשובה לזה כבר הרבה יותר מורכבת. התרופות שאתה נוטל אכן יחסמו את הופעת התסמינים אך הם לא יפטרו את שורש הבעייה, וכאן עומדת בפנייך האפשרות להחליט שאתה נוטל אותם לפרק זמן ארוך מאוד ולוקח את הסיכון שזה יחזור ברגע שתפסיק (קרה לי פעמיים). מהמסע שאני עברתי בהתמודדות עם החרדה והדיכאון שהתלווה אלייה גיליתי שהדרך האמיתית לפתרון היא הדרך הקשה יותר וזה לטפל במחלה ולא בסימפטומים.
החרדה שלך נובעת מדברים שיש לך בתת מודע (זאת אומרת שכרגע אתה לא יודע מהם) אחת הדרכים היעילות ביותר הינו טיפול קוגניטיבי התנהגותי. זה יכול להיות תהליך ארוך או קצר תלוי בכמה "זבל" אגרת שם. אבל בנוסף לזה ככלי התמודדותי עם המצב הנוכחי אני ממליץ לך מאוד לפנות לרפואה המשלימה, לאהרון לופן, ולכל כלי טיפול-עצמי שאתה מתחבר אליו. עד שתחליט מה לעשות אני אתן לך כמה טיפים שעזרו לי
1. החרדה לא תהרוג אותך.
2. כמו שהיא באה בלי הזמנה ככה היא תלך.
3. כשיש לך חרדה תקבל אותה באהבה ואל תילחם (שינוי מיקום, קריאה על מצבי התקף לב, להראות לה שאתה חזק יותר וכו') אתה נלחם בתת מודע שלך ואין לך סיכוי להביס אותו. במקום זה תבקש עוד מהחרדה, אם היא אומרת לך שאתה הולך למות אז תסכים איתה ובפנים תזכור שזה לא נכון, אל תיכנס לדיאלוגים הפנימיים המתישים האלה הם אף פעם לא מסתיימים. לאט לאט תראה שאתה לא מפחד מהחרדה ואפילו כשהיא באה אתה מצליח לתפקד, גם משך הזמן יילך ויתקצר.
4. תזכור שהחרדה באה לאותת לך שמשהו לא בסדר זה יכול להיות שאתה סוחב עלייך משהו מהעבר שאתה כבר לא צריך לסחוב, זה יכול להיות שאורח החיים שלך הרסני, בסופו של דבר אם תקשיב ותחקור את החרדה תגלה שבסופו של דבר היא חבר שלך היא לא באה להרוס אותך היא באה לעזור לך לצאת לחיים חדשים - טובים יותר!!!! (אנחנו נוטים להבין רק דרך הרגליים)
5. אל תמדוד - לא איך אתה מרגיש ביחד לאתמול או כמה זמן עבר מאז ההתקף האחרון, כל מדידה זה בעצם ביקורת, תחייה את הרגע טוב לך עכשיו מעולה לא טוב לך עכשיו עוד יותר טוב כי זה אומר שיכול להיות רק יותר טוב (אני יודע זה נשמע לא שפוי להגיד איזה כייף שרע לי, אבל גישה כזאת תגרום לכך שבאמת פחות יהיה לך רע - זה הכל בראש)
מקווה שעזרתי קצת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש בגרוןמארק21/07/2012
כתוצאה ממתח ולחץ נפשי עמוק שהייתי שרוי בו לאחרונה בגלל מחשבות שאני חולה ,נוצר אצלי גוש בגרון מלווה בחרדות+דכאון בבדיקת דם מתחילת החודש TSH תקין.
עכשיו אחרי שהבנתי שכל הבדיקות שלי תקינות בדיקות דם וEMG
אני מנסה להירגע לעשות ספורט סקס לנשוף אוויר צח לאכול נכון (יותר פירות וירקות כי אין לי כל כך תאבון לדברים יותר כבדים)כמו כן אני שותה חליטות של פסיפלורה\קמומיל\לבנדר\מליסה
בעבר הייתי מטופל ברסיטל במשך שנתיים וחצי בעקבות התקפי פאנקיה וחרדות שחוויתי.
הגוש בגרון זה משהו חדש,לפני שבוע הייה מלווה בכאב נפשי עמוק עד כדי דמעות שלא יכולות להתפרץ,הגוש גם מדי פעם לוחץ לכיוון הגב\צוואר כאילו איזה כאב מגיע משם,בבדיקה פיזיולוגית אין שום מקום רגיש
השאלה היא האם קיים טיפול או ריפוי טבעי נוסף שעליי כדי לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש בגרון - תגובה
שרון לויט22/07/2012היי מארק,
אתה אומר שהגוש שאתה חש בגרון נובע ממתח נפשי. מה דעתך לפנות גם לטיפול פסיכולוגי כדי להקל על המתח הנפשי? אני ממליצה במיוחד על טיפול קוגניטיבי התנהגותי, מאחר שהוא יכול לתת לך כלים מעשיים להתמודדות עם המתחים- החל בשינוי הפרשנות השגויה שלך לסימפטומים גופניים, שגורמת ללחץ נוסף- וכלה בתרגילי הרפיה. העבודה שאתה עושה על שינוי הרגלי החיים גם היא נכונה וחשובה. הייתי מוסיפה פעילויות מרגיעות ומהנות ככל האפשר.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני אומנם בחרדה ודיכאון .NHRHFVI21/07/2012
אני מתנהגת לא לא בצורה רגילה למשפחה שלי שזה בעלי הבנים והבנות .
הם טוענים שהטון דיבור שלי לא נעים .
שאני מתנהגת , באגריסיביות .שאני לא מתיחסת אליהם .
בעקבות השפעה לרעה על בן זוגי .ששנים שתקתי ולא אמרתי מילה .היום אני לא מסוגלת ולא יכולה לוותר ולהיות רגועה .שמצד אחד מפריע לי הx .ומצד אחד לשתוק .כשהוא לא מקבל .ואצלו הכל .עם יש יחס וחיבה וחיי אישות .אז זמנית הוא בסדר .וזה משפיע על הזוגיות שלי לגבי הילדים שלי .שמתבטא בהתנהגות שלי
ואני פגועה מהם קשות שבעקבות זה אולי אני תוקפנית .כי יש לי איתם עימותים
שמתיחסים אליי בצורה מזלזלת .ופוגעת .
לפני המחלות שלי .עשיתי תפקדתי הכל לבד .והיום אחרי שנפלת אני מרגישה קושי עצום להתמודד.
ואני ממשיכה בשלי ומנסה לתקן אז מתקנת ליום אחד .
מה יכול לעזור לי .לעזור להם שיואהבו אותי או שיהיה להם כבוד אליי .
היום זה כאן .\מחר הבת יהיה לה חבר תביא אותו אלינו הביתה .לידו תדבר אליי בצורה כזאת .תגיד לי תשתקי .או תרדי ממני .ואני נפגעת אפילו מהמילים האלה .גם מהמשפחה כולה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני אומנם בחרדה ודיכאון . - תגובה
שרון לויט22/07/2012שלום לך,
נשמע שאת במצוקה גדולה, ושאת מגיבה למצוקה זו בדרכים שמפריעות לאנשים הקרובים אלייך. הדרך היחידה לשנות את תגובות הסביבה כלפייך היא לשנות את התנהגותך (מאחר שאת הסביבה לא ניתן לשנות), ואולי גם לרכך חלק מן העמדות שלך לגבי התנהגותם של האנשים בסביבתך- דבר שיעזור לך להיות רגועה יותר. אני ממליצה לפנות לטיפול קוגניטיבי התנהגותי, שיעזור לך להתמודד עם המצוקה, וכן לפתח מיומנויות התנהגות, גם תוך כדי מצוקה, שיקרבו את האנשים אלייך במקום להרחיקם. בנוסף, ניתן להיעזר בקבוצת תמיכה, שתוכל לספק לך מענה אובייקטיבי יותר למצוקותייך מאשר סביבתך הקרובה, וכן בסה"ר (סיוע והקשבה ברשת) על מנת לפרוק מצוקות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אהבה נכזבת ודיכאוןדינה20/07/2012
לפני שנה היה לי חבר ועמדנו להתחתן ברגע האחרון הכל נקטע ונאלצנו להיפרד היום אני לא מסוגלת להכיר אף בחור חדש כי יש לי חרדת נטישה ומצד שני כואב לי שאני לבד אשמח מאוד עם תציעו לי מה לעשות רק על תציאו לי ללכת לפסיכולוג או לפסיכיאטר עם יש הצעה אחרת אשמח לקבל טיפים אודה לכם עם תענו לי בהקדם האפשרי שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אהבה נכזבת ודיכאון - תגובה
שרון לויט22/07/2012היי דינה,
מאוד מצער ואפילו טראומתי לאבד בן זוג משמעותי, שעמדת להתחתן איתו. לדעתי, טיפול עשוי לעזור מאוד- מאחר שאת מתארת סכימת חשיבה בעייתית שנוצרה, והטיפול עשוי לעזור לך להפחית את דפוס החשיבה הזה. אם אינך מעוניינת לפנות לטיפול, כל שתוכלי לעשות הוא להיעזר עד כמה שאפשר במערכות התמיכה שמקיפות אותך (משפחה, חברים). עדיף להמשיך במסלול חייך הרגיל עד כמה שניתן. אם קיימת הפחתה בפעילויות שאת עושה בעקבות הפרידה, במפגשים חברתיים או בהיכרויות חדשות- עדיף לנסות בכל זאת לצאת ולפגוש אנשים, גם כדי לשפר את מצב הרוח וגם בתקווה שתצליחי ליצור קשר חדש עם גבר אחר. חשוב לזכור שאין סיכוי בלי סיכון- אפשר להישאר מוגנת מפני החרדה, אך במחיר של להישאר לבד- ולדעת רוב האנשים, ההישארות לבד היא מחיר כבד מאוד, ששווה לקחת את הסיכון כדי לא לשלם אותו.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה שרון
גלית22/07/2012את מאוד עזרת לי ואקח את עצתך שיהיה לך יום טוב ושבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה שרון - תגובה
שרון לויט22/07/2012היי דינה,
אני שמחה שתשובתי עזרה לך. אשמח כמובן לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקסיוסי19/07/2012
אם התחלתי טיפול בציפרלקס של טבע כדור ורבע ליום מותר לי להמשיך את המינון בציפרלקס המקורי או שצריך שוב לרדת לרבע ולאט לאט לעלות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל19/07/2012שלום לך,
אין צורך להוריד, אפשר להמשיך רגיל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחרדה איומה..קידום מכירותתקווה17/07/2012
שלום רב
אני סובלת ממאניה דיפרסיה
כרגע אני בחרדה איומה, מרגישה שסוחבת את זה כבר הרבה זמן למרות שתאכלס זה דברים שצצו לא מזמן
לקחתי על עצמי פרויקט 6 ימים של קידום מוצר מסוים בסופר. זה אומר, לעצור אנשים, לספר להם אודות המוצר ולשכנע אותם לקנות אותו
עכשיו אני מרגישה שאני לא יכולה לדבר..כאילו אין לא יכולה.. המוח שלי כ"כ עמוס במחשבות שאני לא מסוגלת לזרום בחינניות המתבקשת ממקדמי מכירות. העבודה מתחילה מחר... מה עליי לעשות???? אני מתה מפחד !!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחרדה איומה..קידום מכירות - תגובה
שרון לויט17/07/2012היי תקווה,
מאחר שמדובר באירוע מאוד קרוב (התחלת עבודה מחר), אני מציעה לפנות לפסיכיאטר שלך ולשאול אותו מה אפשר לעשות- אולי הוא יכול לתת עזרה באמצעות הטיפול התרופתי. בנוסף, אם את מכירה תרגילי הרפיה, מומלץ להשתמש בהם. את יכולה גם לעשות פעילות גופנית- רצוי אינטנסיבית, אך גם יציאה להליכה של כחצי שעה לפחות תעזור להירגע.
בטווח הארוך יותר, מומלץ לשלב טיפול פסיכולוגי (ורצוי בגישה קוגניטיבית התנהגותית) כדי להתמודד עם המחשבות מעוררות החרדה שעולות בחיי היום יום. הטיפול יכול גם לעזור להתמודד עם הדיכאון, מעבר לעזרה שהטיפול התרופתי מספק.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילובי תרופותבעילום שם17/07/2012
הגעתי לטיפול בדיכאון קשדה ביותר. בסביבות גיל 55 . הרופא רשם לי סימבלטה אבילפי ורומרון. אני מרגשיה זווועה. דופק מהיר 120 לדקה.
. רעד בידיים ובאצבעות . רעד פנימעי בגוף. בילבול חולשה דופק מהיר. הזעות. האם כך אפשר להתרגל לתרופות? תשובת הרופא נחרצת תמשיכי כך . האם זו תשובה מקובלת?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילובי תרופות - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן31/07/2012שלום. אני מאוד ממליצה לדווח על הרגשות שלך למטפל שלך. אתה יכול לפנות לדעה שנייה לפסיכיאטר ולהתייעץ
תרגיש טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוכאשרון14/07/2012
שלום
שמי שרון, אני בן 27... ולאחרונה אני מרגיש שאני נופל לדיכאון.
מעט רקע, הייתי ילד שמן, וכזה שרצה להשתלב ולהיות הילד "המקובל", מאוד צומי, מאוד אוהב להיות במרכז, גם אם הדבר אומר למשוך תשומת לב בדרכים לא קונבנציונליות (בכיתה ז' גזרתי את השיער באופן מגוכח, ואמרתי שעשיתי זאת תוך כדי שינה).
אבי היה הלום קרוב, ובנוסף לכל סבל ממאניה דיפרסיה... היו לי שנים לא קלות, חברתית, משפחתית, סוציואקונומית. תקופות ארוכות לא היו לא חברים, הרגשתי דחוי, הביטחון העצמי שלי, וכמו כן הדימוי העצמי שלי היה נמוך מאוד.העבירו אותי בית ספר ומאז המצב השתפר.. אמי היקרה, באופן לא מודע ניסתה לגונן עלי, אך למעשה יצרה אדם מדוכא, וחסר ביטחון
תמיד הייתי כזה שבורח ממחויביות, זלזלן, עושה חצי עבודה... עצלן... אבל גם לקוי למידה מאוד חמור, ולא טופלתי כראוי, לא טרחו אפילו לשלוח לי מכתב מהתיכון שבו הייתי אמור ללמוד, נכנסתי לכיתה "מיוחדת", ובקושי למדתי
אבי נפטר לפני שמונה שנים, לפני שנתיים זכינו במשפט כנגד משרד הביטחון, ומאז חל שיפור משמעותי... מצאתי בת זוג, קיימתי יחסי מין בפעם הראשונה, הורדתי כמעט 40 קילו ממשקלי... השלמתי בגרות! התקבלתי ללימודים גבוההים! הכל עמד להסתדר...
נפרדתי מזוגתי הראשונה, יש לי בת זוג מקסימה, מוכשרת... מדהימה... כזו שתמות בשבילי... אבל אני מפחד שתגלה מי אני באמת.
בשנה האחרונה הפסקתי לעשן, הייתי מעשן שתי קופסאות... חזרתי לאכול כמויות אוכל... התחלתי לשתות אלכוהול (לבדי, בבית... ), אני שותה בכמויות עצומות, נוהג שיכור, אני כישרון ענק באיור, אבל לא טורח להתקדם... הפחד מכישלון מונע ממני להתקדם, אובחנתי כדחיין כפייתי (אני יכול במשך חודשים , ולעיתים שנים לדחות דברים... ) אני הולך למטפל, שלדעתי כבר לא עוזר לי...
אני מרגיש כל הזמן רצון להיות במרכז, להיות בחברתם של אנשים שאני לא מכיר, אני יכול לפתח אובססיה לגבי אנשים, תחומי עניין שלהם... אני כל כך מוכשר, ואני פשוט מונע מעצמי להתפתח... התקבלתי למוסד גבוהה לעיצוב, כאשר שמעתי את המילים "אתה מוכשר", או "התרשמנו מאוד..." מאנשי מקצוע... זה הי מדהים מבחינתי... אמי מעולם לא תמכה בי בתחום שלי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
שרון14/07/2012אני כל הזמן מתבכיין, בעבודה, בבית, עם החברה, מוצא כל סיבה להתבכיין... להתחמק מדברים, לעשות חצי עבודה...
כל הזמן אני לש בראש שלי שאנשים מתקדמים בחיים בזמן שאני לא, זה מדכא אותי, וגורם לי לקופא במקום.
אני פשוט לא יודע מה לעשות... במקום להתפתח, לא עושה כלום, דואג למצוא סיבות ללמה אני לא מצליח או מתקדם. אני חייב עזרה, אני לא יודע כבר מה לעשות... אני פועל מחיזוקים של הרגע, מפנטז ברמה לא בריאה... מתלהב מאוד מהר ואז מקבל "כאפה" מהמציאות.
זה באמת על קצה המזלג...
בשורה התחתונה, אני שוקל לקחת תרופה נוגדת דיכאון...
כמו כן, אציין שאני לוקח ריטלין , שהוא מאוד חיוני לתפקוד שלי, אבל הוא מדכא אותי מאוד
סליחה על "החפירה"
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל15/07/2012היי שרון,
לפי מה שאתה מתאר אני שומעת שהתמודדת עם לוויות קשות בחייך. התמודדות זו מעידה על כוחותיך האישיים. אתה מוכר כהלום קרב, למרות לקויות למידה השלמת בגרויות, רזית באופן משמעותי מאוד, הכרת בחורה מקסימה, גדלת עם אמא שלא מפרגנת ועוד. כל זה מעיד עליך כבעל פוטנציאל וכוח רצון חזק. לצד דברים טובים אלה אתה מתאר חלקים אחרים באופי שלך כגון נטייה חזקה לדחות דברים, פחד שלא תצליח שמשתק אותך ומהווה מכשול מאוד רציני בדרך להשגת המטרות שחשובות לך בחיים. הפער בין המקום שהיית רוצה לראות את עצמך לבין מצבך הנוכחי גורם לך לתסכול רב, אכזבה עצמי, ייאוש..... יתכן וכדאי לעבוד על דרכים שיעזרו לך לממש את החלקים החזקים שבך על מנת לאפשר לפוטנציאל הפנימי שלך לקבל ביטוי חיצוני בעשייה לקראת השגת המטרות האישיות. יתכן ויתאים לך טיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT שהוא מאוד פרקטי, מתמקד ממוקד ומאוד משימתי. גישה זו יעילה לטיפול בדחינות.
תודה על פנייתך לפורום,
אשמח לענות על שאלות נוספות,
הברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובלת מדיכאוןשרי14/07/2012
שמי שרי ואני מטופלת אצל רופא פסיכיאטר הרופא טוען שיש לי יכולות להתגבר על דיכאון לבד אף פעם לא הייתי מאושפזת אבל אני מטופלת בתרופות נגד דיכאון כשאני אומרת לרופא שיש לי דיכאון במקום לעלות לי תרופות הוא מוריד לי תרופות אני יודעת שיש לי טכניקות לצאת מדיכאון כמו שהרופא אומר ודרך אגב אני נמצאת בשיקום בתל אביב עם שיחות שלוש פעמים בשבוע אבל לפעמים יש לי מועקות שקשה לי לצאת מהם זה גם נובע בגלל שאין לי בן זוג אני עברתי את גיל 30 עברתי המון משברים בחיים בגלל בחורים שרציתי אותם וזה לא התממש הייתי רוצה ומודה לכם עם תתנו לי טיפים מה לעשות כדי להתגבר על הדיכאון הזה נכון שיש לי בשיקום עם מי לדבר אבל אשמח עם תתנו לי טיפים מה לעשות כי בשישי שבת אני די לבד אשמח מאוד עם תעזרו לי ואודה לכם עם תענו לי תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לאירנה
גלית22/07/2012אירנה רציתי להודות לך על הפורום שהצעת לי לראות את לא יודעת כמה זה עזר לי עם אני במצוקה אני מסתכלת על זה וזה מאוד עוזר לי אז באמת תודה מכל הלב ושיהיה לך שבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאירנה
גלית22/07/2012אירנה רציתי להודות לך על הפורום שהצעת לי לראות את לא יודעת כמה זה עזר לי עם אני במצוקה אני מסתכלת על זה וזה מאוד עוזר לי אז באמת תודה מכל הלב ושיהיה לך שבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאירנה
גלית22/07/2012אירנה רציתי להודות לך על הפורום שהצעת לי לראות את לא יודעת כמה זה עזר לי עם אני במצוקה אני מסתכלת על זה וזה מאוד עוזר לי אז באמת תודה מכל הלב ושיהיה לך שבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאירנה
גלית22/07/2012אירנה רציתי להודות לך על הפורום שהצעת לי לראות את לא יודעת כמה זה עזר לי עם אני במצוקה אני מסתכלת על זה וזה מאוד עוזר לי אז באמת תודה מכל הלב ושיהיה לך שבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאירנה
גלית22/07/2012אירנה רציתי להודות לך על הפורום שהצעת לי לראות את לא יודעת כמה זה עזר לי עם אני במצוקה אני מסתכלת על זה וזה מאוד עוזר לי אז באמת תודה מכל הלב ושיהיה לך שבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
שרי17/07/2012ערב טוב אירנה רציתי להודות לך על הפורום שהצעת לי להסתכל הטיפים מאוד עוזרים לי שם ואני גם מרגישה יותר טוב יחד עם הטיפול שאני מקבלת הייתי מאוד שמחה עם תציעי לי על עוד פורומים באינטרנט שאוכל לקרוא איך להעזר בדיכאון זה מאוד חשוב לי אודה לך מאוד עם תעני לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןשירה13/07/2012
כמו שכתבתי בעבר אני סובלת מידיכאון .
השאלה מעוסים ברגעים הכי כשים של הדיכאון שאתה כבר לא מסוגל יותר
ומחזיקה את עצמי בציפורנים גם בשעות הקתנות של הלילה שאני מממש על הקצה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל14/07/2012שירה שלום,
נראה שאת מאוד סובלת ולא מצליחה להתגבר על הדיכאון. אני מכווה שאת מטופלת על ידי גורמים מקציעים. הדרך הטובה ביותר להתמודד היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכיותרםיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. אני מאוד ממליצה ראשית כל פנות להתיעצות עם רופא פסיכיאטר.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה ממבחניםגלילה13/07/2012
איך אני יכולה לעזור לביתי, יש לחרדה ממבחנים וזה גורם לה ל-black out נורא איך שהיא מקבלת את השאלון ביד למרות שהיא יודעת את כל החומר ושננה אותו בלי סוף, ניסיתי לתת לה רסקיו לפני המבחן אבל זה ממש לא עוזר לה, מבקשה עזרה !!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה ממבחנים - תגובה
שרון לויט13/07/2012היי גלילה,
אני ממליצה לפנות לטיפול קוגניטיבי התנהגותי, אשר יכול לגרום לשיפור גדול תוך מספר מועט של פגישות. מדובר בטיפול קצר מועד וממוקד מטרה, שמתמקד בחשיפות לסיטואציה המפחידה (בדמיון ובמציאות), תוך שינוי דפוסי החשיבה המעוררים פחד ממבחנים.
ניתן לקרוא עוד על הטיפול בחרדת בחינות באתר שלי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמכרות לכדורים פסיכיאטריםהלה12/07/2012
לפני כמה שנים הייתי מטופלת בעזרה נפשית בעקבות דיכאון שעברתי בסופו של דבר הרופאים החליטו להפסיק לי את הטיפול וטענו שאני צריכה גמילה מכדורים ולא הסכמתי היום אני מטופלת אצל רופאת משפחה וכבר יודעת לעזור לעצמי לבד אבל יש לי בעיה שאני מכורה לכדורים פסיכיטריים וקשה לי לצאת מזה ולגמילה אני לא רוצה ללכת הייתי שמחה עם תתנו לי עצה מה לעשות איך להתגבר על ההתמכרות הזאת תודה מראש הלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמכרות לכדורים פסיכיאטרים - תגובה
שרון לויט13/07/2012היי הלה,
לא ברור לי לאיזה כדורים את מכורה לטענתך, מאחר שישנם סוגים שונים של תרופות פסיכיאטריות. גם לא ברור לי כיצד את משיגה את המרשמים או את התרופות עצמן אם הרופאים לא מאשרים המשך טיפול. רוב התרופות הפסיכיאטריות אינן ממכרות. תרופות נגד חרדה מקבוצת הבנזודיאזפינים או תרופות לשינה הן הידועות ביותר כתרופות שיוצרות תלות פיסית ואף פסיכולוגית, ויש לעבור תהליך גמילה של ממש. עבור חלק מהסוגים האחרים של התרופות, לדוגמא נוגדי דיכאון מקבוצת ה- SSRIs, יש לעבור תהליך קצר של הפסקת התרופה באופן הדרגתי (בתיאום עם רופא כמובן), כדי לא לגרום לסימפטומי גמילה- אך אין זו התמכרות.
בכל אופן, בכל תהליך של הפסקת תרופה רצוי מאוד להפסיק באופן הדרגתי תוך הסתייעות ברופא המטפל, שיאמר לך בדיוק כיצד להפחית את המינונים. כדי להפחית גם את התלות הפסיכולוגית, ניתן להיעזר בטיפול פסיכולוגי שיהיה ממוקד בגמילה, ו/או בטיפול קבוצתי שעוסק בהתמכרויות. הטיפולים הקבוצתיים יעילים במיוחד כשמדובר בנושא זה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןא12/07/2012
אני לקוי כבר בדיכאון עמיד כבר שנתיים ועדיין מקבל טיפול תרופתי למיקטל 200MG
וולבוטרין 300MG סרוקוול 150MG וציפראמיל 20MG .
ניסיתי עשרות תרופות מכל מיני משפחות מספיק זמן כדי לבדוק האם הטיפול עוזר ושם דבר לא עזר בכלל ניסיתי טיפול ECT וTMS בבית חולים בשילוב עם פסיכותרפיה וגם זה נכשל .
איכות השינה שלי גרועה ,עצוב ,עייף אין לי אנרגיות בכלל,אין חשק ומוטיבציה,חסר סבלנות, פסימי ומתוסכל.
נאלצתי לעזוב את העבודה והלימודים האקדימיים שלי מנותק חברתית ובודד.
זה גל הדיכאון הראשון בחיים שלי אני בחור בן 24,אבל למה זה לא חולף ?כמה זמן בדרך כלל נמשך הדיכאון כמו המקרה שלי?
תחת איזה קטגוריה אני נמצא? מה אומר תחום הפסיכיאטריה על מצבי?
התעייפתי ואיבדתי את התקווה לחיות ולהרגיש שמחת חיים ,הנאה,ולהרגיש שאני בחור צעיר ואפילו בן אדם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון - תגובה
שרון לויט13/07/2012שלום לך,
כשפסיכיאטר מגדיר "דיכאון עמיד" אצל מטופל מסוים, הוא בדרך כלל מתכוון לכך שהמטופל אינו מגיב לטיפול תרופתי, כלומר שהדיכאון עמיד לתרופות. לפעמים גם ל- ECT אין אפקט משמעותי, למרות שבאופן כללי הוא ידוע כטיפול מאוד יעיל. לא ברור כמה זמן היית מטופל בטיפול המשולב, ומדוע הוא לא הצליח, אך לדעתי חשוב לברר את הסיבות לכך. ניתן ללמוד מכך מה צריך להיות שונה בטיפול עתידי שתעבור. יכולות להיות סיבות שונות לכך שטיפול פסיכולוגי לא מצליח: חוסר שיתוף פעולה, חוסר אמונה בטיפול או חוסר מוטיבציה, חוסר כימיה עם המטפל, גישה טיפולית שאינה מתאימה לך, פרק זמן קצר מדי ועוד. כל הדברים האלה ניתנים כמובן לשינוי בטיפולים עתידיים (בתקווה שהטיפול הבא יהיה מוצלח ולא תצטרך לעבור עוד מטפלים). אני ממליצה במיוחד על טיפול בגישה קוגניטיבית התנהגותית, שהוכח כיעיל מאוד בטיפול בדיכאון. יש לזכור שמטופלים מסוימים אינם מגיבים לתרופות, אך המושג של "דיכאון עמיד" לא קיים לגבי טיפול פסיכולוגי. כלומר, הפסיכולוגיה אינה מרימה ידיים, והגישה הרווחת היא שכדאי תמיד לנסות ולהתאים למטופל טכניקות שבסופו של דבר יוכלו לסייע לו. כמובן שהדבר תלוי גם בשיתוף הפעולה של המטופל, באמונתו בטיפול ובנכונותו להשקיע מאמץ כדי לעזור לעצמו- גם מעבר לשעה הטיפולית.
דבר נוסף- הפעלה עצמית, שהיא עיקרו של הטיפול ההתנהגותי בדיכאון, יכולה לעזור מאוד. מציאת פעילויות שאתה יכול להצליח לעשות אותן ואולי אף ליהנות מהן, או לחוש סיפוק מעצם עשייתן, עשויה לתרום רבות לשיפור. פעילות גופנית היא מומלצת במיוחד, וכן פעילויות המערבות אינטראקציה עם אנשים אחרים. אין לי ספק שהבדידות וחוסר המעש תורמים לדיכאון, ושיפור המצב בנושא הזה יכול בהחלט להפחית את הדיכאון.
לשאלתך, כמה זמן עשוי דיכאון להימשך באופן ספונטני, התשובה היא שאין לדעת- זה מאוד אינדיבידואלי. מה שמוגדר כ"אפיזודה" של דיכאון יכול להימשך פרקי זמן שונים אצל מטופלים שונים (אך לפחות שבועיים), ובהחלט קיימים מקרים של שיפור ספונטני לאחר תקופה מסוימת בלתי מוגדרת.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון כבדשירה11/07/2012
אני בת 29 בדיכאון כבד אני מתופלת אצל פסיכולוגית ופסיכיתרית אני סובלת מבדידות כשה ודיכאון כבד הפגישות הן פעם בשבועה אני לא מסוגלת לשרוד יותר אני בלי עבודה פיתרו אותי ביגלל מצבי רואח אן לי אף אחד בעולם הזה מה עושים אם שעמוםם גדול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון כבד - תגובה
שרון לויט11/07/2012היי שירה,
צר לי לשמוע על מצבך הקשה. מאחר שאת כבר מטופלת בטיפול פסיכולוגי ותרופתי במקביל, עלייך לשאול את עצמך עד כמה הטיפולים עוזרים לך- כמובן, בהתחשב בזמן שבו את נמצאת בטיפול. לגבי הטיפול התרופתי, אם את מטופלת בתרופות נוגדות דיכאון, השיפור בדרך כלל מתחיל להיות מורגש רק לאחר מספר שבועות. יש להיות במעקב מתמיד אצל הפסיכיאטרית, ולשים לב לשינויים. לאחר תקופה מסוימת שהפסיכיאטרית מגדירה, אם השיפור איננו מספיק, נהוג לעשות שינויים במינונים ו/או להוסיף או להחליף תרופה.
לגבי הטיפול הפסיכולוגי, קיימת גם שאלת הזמן, וכן שאלות נוספות כגון: האם הוגדרו מטרות טיפוליות ברורות? האם ברור לך כמה את מתקדמת, ומה מסביר את קצב ההתקדמות (בין אם הוא מהיר ובין אם הוא איטי)? האם הקשר עם המטפלת טוב, ואת חשה כי את יכולה לשתף אותה בכל מה שעובר עלייך- גם בטיפול עצמו? לדעתי (ומניסיוני) אלה שלושה תנאים הכרחיים כדי לראות לפחות את תחילתו של שיפור במצב בעקבות טיפול פסיכולוגי. בנוסף, כדאי לבדוק האם הגישה הטיפולית מתאימה לך, ועד כמה לדעתך היא יכולה לשפר את הסימפטומים שלך. מומלץ לבדוק ולקרוא על גישות טיפוליות שונות כדי לקבל תשובה לשאלה הזו.
בנוסף, כדאי מאוד שתפעילו את עצמך- השעמום הוא אחד הדברים ההרסניים ביותר לסובלים מדיכאון. הוא עשוי לתרום משמעותית לתחושת הדיכאון, ולחלופין- אם תעסיקי את עצמך, יש סיכוי טוב שתרגישי שיפור.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש שיפור
שירה11/07/2012השיפור הוא היא איתי אבל יש .
אני מתופלת בויפקס כבר כ חצי שנה כמו שהפסיכולוגית שלי אומרת שזה רק אוזר ליסלול את הדרך בסדה קוצים, הכשר הוא די טוב .
הופנתי לאיבחון פסיכולוגי על ידי הפסיכיטיריט ומה שקרה שאחרי שנתים של ציפיה לתוצאות האיבחון איסתבר שהיתה תקלה ( יש לי דיסלקציה ולכן השגיאות )
ויוסג תוצאות רק עוד כמה שבואות .
השאלה היא מה עושים אם שעמום ובדידות חרונית וביגלל זה אני לא ממש יוצת מהבית עבודה לא בה בחשבון אחשיו אין לי לי ממש יכולת נפשית לצת לעבוד אני מרגישה יעוש תיסקול רקנות פחד חרדות חוסר שנה וחוסר תעבון מה שכבבר חודש לא ממש אכלתי .
אני עצובה מאוד בכי רוב הזמן
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש שיפור - תגובה
שרון לויט11/07/2012כפי שציינתי, חשוב מאוד למצוא לעצמך פעילויות כדי להפיג את השעמום. יש לכך חשיבות רבה בטיפול בדיכאון. בטיפול קוגיטיבי התנהגותי, גישה בה אני עוסקת, עיקר הדגש הוא על ההפעלה העצמית. אם עבודה לא באה בחשבון, כדאי שתפתחי לך תחומי עניין ותחביבים, ורצוי כמה שיותר פעילויות מחוץ לבית. פעילות גופנית מומלצת במיוחד, מאחר שהיא גורמת לעלייה ברמות הסרוטונין במוח- אותו אפקט שמנסים להשיג באמצעות התרופות. ניתן להירשם לחוגים, קבוצות תמיכה, ללכת להתנדב במקום כלשהו (גם מפעיל וגם עשוי לתת תחושת סיפוק מעצם העזרה לאחרים), והאפשרויות עוד רבות. חשוב לתכנן את הלו"ז כך שתהיה לפחות פעילות משמעותית אחת ביום, ורצוי שתכלול אנשים נוספים במידת האפשר.
מעבר לכך, הסימפטומים שאת מציינת אפייניים לדיכאון, ואמורים להשתפר עם התקדמות הטיפולים שאת עוברת. אם השיפור אינו מספיק- ניתן לפנות למטפלות שלך כדי לחשוב מחדש על תכנית הטיפול.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

