פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חיים ללא תכלית
    נחמה
    18/06/2012

    אני פנסיונרית (75), אם לשניים, פרודה. סובלת מדיכאון וחרדות כבר הרבה שנים וטופלתי לסירוגין בכל התרופות שיש. כרגע מטופלת בוויפאקס 150 מ"ג ובקלונקס (חצי כדור ליום). זה לא פותר לי את בעיית הדכדוך והחרדה. אני רובצת הרבה במיטה, מסרבת לצאת לפגישות, להתעמלות, לחוגים, לסרט או להצגה. פשוט יש לי רתיעה מכל דבר שעשוי לגרום לי הנאה. מתוך כך אני סובלת מבדידות ותוהה הרבה על משמעות החיים שלי. יש לכם עצה לכדור שיעזור יותר? תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיים ללא תכלית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיים ללא תכלית - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    18/06/2012

    נחמה שלום,

    לגבי התאמת התרופה עדיף שתתיעצי עם הרופא המטפל שמכיר אותך ואת מצבך. האם ניסית טיפולים לא תרופתיים כגון גרייה מגנטית למוח TMS? טיפול ב TMS הוכיח את עצמו כיעיל לדיכאון עמיד בנוסף לתרופות ובלעדיהן. בנוסף, חשוב לציין כי גם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT מאוד עוזר בהתמודדות עם דיכאון וחרדה ובמצבים של דיכאון קל עד בינוני השפעת CBT זהה להשפעת וויפאקס.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דכאון בעבודה
    עודד
    18/06/2012

    שלום רב,
    מזה שנתיים וחצי אני עובד במקום עבודה ממנו איני מסופק ואף פעם איני מרגיש
    שמרוצים ממני,
    למרות שקיבלתי בעבר הערכות טובות על ביצועי איני מסופק מעבודה ולא בחרתי בה לאחר בירור עם עצמי האם זה בשבילי, מה גם שבשנה האחרונה הארגון שינה את יעדיו והחליט להתמקד בתחום המכירות שלא מעניין אותי ומלחיץ אותי מאוד ומכניס אותי לדחק נפשי מהסיבה שהוא נמדד מדי יום ובבוקר שלמחרת אני (יחד עם כל הצוות) צריכים להציג תוצאות לפי יעדים, ואני כמו שאר חברי הצוות לא מצליחים להגיע ליעדים האלה.

    אני יכול לספור את הפעמים שחזרתי הביתה מרוצה מהעבודה, ביתר הימים אני חוזר מדוכא.

    אני רוצה לעזוב ולחפש משהו אחר, אני שולח המון קו"ח ומדי פעם חוזרים אבל אני מרגיש כבר חלש וחסר אנרגיה לתהליך הסיזיפי של למצוא עבודה תוך כדי עבודה.

    היתי עוזב מזמן אם לא היתי צריך לפרנס משפחה קטנה.
    בבוקר מאוד קשה לי לצאת מהמיטה (יותר מאי פעם), ובמהלך היום אני נכנס לחרדה משתקת שגורמת לי לעבוד לאט יותר ולתת הספק נמוך

    מה לעשות,

    תודה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דכאון בעבודה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דכאון בעבודה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    18/06/2012

    עודד שלום,

    אני שומעת שאתה מיואש ומתוסכל מעבודתך הנוכחית. קשה לך להיות במקום העבודה בו אתה מרגיש שאתה לא מעורך ושאתה לא עומד בדרישות. עם זאת, אתה מחפש דרך לעזור לעצמך כאשר אתה מחפש עבודה אחרת. זה לא קל למצוא עבודה ולא קל להישאר בעבודה הנוכחית. נסה להיות סבלני, בסופו של דבר אתה תמצא את העבודה שתתאים לך. בנוסף, יתכן וכדאי ללמוד שתלמד למתן כלים להתמודדות יעילה עם לחצים. כלים אלה ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית. תרגול ביופידבק מאוד עוזר בוויסות לחצים.

    חזק ואמץ,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוטרד
    רועי
    16/06/2012

    שלום רב,
    אני סטודנט באוני' כבר שנה ג.
    מדובר בבחור צעיר כבן 25 בריא בדרך כלל , סטודנט להשכלה גבוהה באוני'.
    לפני כשנה התחלתי להרגיש פאניקה שנובעת ברגע שאני נמצא במקום רחוק מההורים שלי . הופניתי לרופא המשפחה שלי אשר הפנה אותי גם הוא לרופא פסיכלוגי , טופלתי על רכישת כלים להפסקת הפאניקה בזמן התקף .
    בנוסף המליץ לי שילוב של תרופות , הפסיכולוג שלח אותי לפסיכיאטר על מנת לקבל תרופה בשילוב הטיפול הפסיכולוגי .
    התרופה שקבע לי הפסיכיאטר אסטו 10 מ"ג - אני כבר 10 חודשים נוטל אסטו ואפשר להגיד ש 90% מהתקפי הפאנקיה נעלמו....
    לפני שבועיים נסעתי לרופא הפסיכיאטר שלי וביקשתי להפסיק את התרופה והוא ביקש ממני לנטול את התרופה יום כן ויום לא.. וזה כאילו גרם לפאניקה לחזור קצת ...
    שאלתי האם התופעה הזו נעלמת עם הזמן או שהיא נמשכת לכל החיים ??
    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוטרד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוטרד - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    16/06/2012

    רועי שלום,

    קח בחשבון שתרופות פסיכיאטריות אינן מרפאות הפרעות אלא רק מדכאות את התסמינים. לכן, כאשר מפסיקים נטילת התרופה או מפחיתים את המינון התסמינים של ההפרעה מופיעים שוב. לדעתי, מה שאתה חווה זוהי ההישנות של החרדה ממנה סבלת בעבר. במידה ואתה בכל זאת מעוניין להםסיק את התרופה נסה ליישם יותר את הכלים שלמדת במהלך הטיפול הפסיכולוגי.

    בברכה, 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוטרד

    רועי
    16/06/2012

    שלום שוב .
    הבנתי מה שכבודך מספרת , אבל אם זה ככה ( ברגע שמפסיקים את התרופה זה יגרום לחזרה של אותם התקפי פאניקה שהיו בהתחלה ) אז אפשר להבין מזה שכנראה אני אצטרך לקחת את התרופה כל החיים ..!!???? האם לזה התכוונת ?
    אני עדיין בחור צעיר בריא לגמרי .. כל הזמן אני אומר שאני רוצה לפגוע בהתקפים האלה על מנת שלא יחזרו לפעמים זה מצליח ולפעמים זה.. אני מפחד שבעיה זו תורחב ..
    תופעה זו נעלמת עם הזמן או מה.. ?? אפשר קצת הסבר ??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוטרד - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    16/06/2012

    רועי,

    אני לא רופאה והתשובה שלי מבוססת על ידע מקצועי וניסיון קליני. בנוסף, אני לא מכירה אותך ולא מכירה את מצבך על מנת לקבוע אם הינך צריך ליטול את התרופה כל החיים. עם זאת, חשוב לי לציין כי מחקרים מראים שטיפול משולב של תרופות (אסטו ואחרות מקבוצה זו) ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT מונעים הישנות ההפרעה למשך כ 8 שנים לאחר שמפסיקים טיפול תרופתי. שים יותר דגש על CBT, ניתן להתאמן גם על ביופידבק (אחד הכלים של CBT) שגם הוכיח את עצמו במחקרים רבים כדרך יעילה מאוד לטפל בהתקפי חרדה ולמנוע הישנותם בעתיד.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם חרדה?
    סיגלית
    14/06/2012

    בת 62.
    אני באופיי מאוד דאגנית, מה גם שיש לי סיבות לכך כמו בן שחולה במחלה כרונית, אבא בן 87,ובכלל דאגה אובססיבית לילדים,נכדים,בעלי וכו וכו... כל פעם שבני הולך לעשות בדיקות תקופתיות אני נמצאת במתח נוראי עד לקבלת התוצאות, אני מאוד פסימית ותמיד נדמה לי שמשהו לא יהיה בסדר, וכך גם בחיי היומיום.
    לאחרונה לאחר בדיקה כזו אכן היתה איזו בדיקה לא תקינה שהוא נדרש לבצע שוב, הפעם הרגשתי לא רק מתח אלא קוצר נשימה דופק מהיר מחנק, ואי נוחות באזור הקיבה כאילו משהו תקוע שם וגורם לי להרבה שיהוקים. מאחר והמצב נמשך מספר ימים הלכתי לרופאת המשפחה שבצד הבדיקות שנתנה לי לעשות כדי לשלול ארוע לבבי, אמרה שכנראה מדובר בחרדה והמליצה לי לקחת שיחות עם פסיכולוג ובמקביל נתנה טיפול תרופתי ב XANAGIS.
    טרם לקחתי כדור כי אני חוששת מההתמכרות, התופעות עדיין קיימות במיוחד הרגשת חנק וקשיי נשימה ואי נוחות באזור הקיבה.
    לא יודעת מה לעשות, ללכת שוב לרופאה? לקחת כדורים? אולי בכלל יש לי משהו בקיבה?
    אנא , עשה לי סדר.
    תודה וסליחה על האורך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם חרדה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם חרדה? - תגובה

    שרון לויט
    14/06/2012

    היי סיגלית,
    קודם כל, אם לא בדקת עדיין את הקיבה, מומלץ לעשות זאת. הסימפטומים הפיזים שאת מתארת בהחלט יכולים להיות קשורים בחרדה. השאלה הרלוונטית לעניין היא האם שמת לב לרגש שאת חווה, והאם הרגש הוא פחד/ חרדה (למעשה מדובר במונחים זהים). את צודקת, קסנאגיס היא אכן תרופה ממכרת ובדרך כלל מומלצת לנטילה בטווח קצר ולא לתקופות ארוכות. פסיכיאטרים בדרך כלל מעדיפים לטפל לטווח ארוך יותר בתרופות מסוג אחר, מקבוצה שנקראת SSRIs. הקבוצה כוללת תרופות כמו ציפרלקס, סרוקסט, אסטו ועוד רבות אחרות. מומלץ לפנות לפסיכיאטר להתאמת הטיפול התרופתי.
    בנוסף, מומלץ לפנות לטיפול פסיכולוגי קוגניטיבי התנהגותי, שילמד אותך טכניקות ספציפיות להתמודדות עם החרדה, כדי שבטווח הארוך את לא תסבלי ממנה. הטיפול הוא קצר מועד בדרך כלל (מספר חודשים), ויעיל מאוד.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה , טראומה
    רעות
    14/06/2012

    יש לי בעיה בהקשר לבחילות,
    קרתה אצלי טארומה אצל חברה בבית,ששם התחילה לי הבחילה מאז אני לא מצליחה להכניס לפה אצלה בבית כלום ,ולא אוכל ואני מרגישה שאני לא יכולה לאכול וששם יש לי בחילה ואני חושבת כל הזמן על הבחילה וזה מכניס אותי ללחץ נוראי,מה אני יכולה לעשות בקשר לזה?

    ובבית אני גם לפעמים אוכלת ויש לי בחילה שאני חושבת על הבחילה כל הזמן, ובעיקר זה קורה לי במקומות ציבוריים שאני מפחדת לאכול בגלל המחשבה של הבחילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה , טראומה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה , טראומה - תגובה

    שרון לויט
    14/06/2012

    היי רעות,
    הטיפול בבעיה צריך לכלול שני מרכיבים: הראשון, הפחתת החרדה מתחושת הבחילה, והשני- חשיפה הדרגתית לאכילה בסיטואציות שקשות לך. בטיפול קוגניטיבי התנהגותי, הפחתת החרדה מהבחילה מתבצעת בד"כ על ידי הסבר הן על בחילה והן על חרדה- מדוע הן קורות, מדוע מדובר בתגובות טבעיות של הגוף שהוכללו לסיטואציות לא מתאימות, וכן נעשה ניסיון לקבל את התחושות ולהתמודד איתן במקום לנסות לדחות אותן. החשיפה ההדרגתית כוללת בתחילה מחשבה על אוכל, לאחר מכן אכילה של משהו קטן וקל יותר, ובהדרגה עלייה בדרגת הקושי של הסיטואציות. מומלץ מאוד לפנות לטיפול כזה, משום שצורת העבודה הזו היא הדרך לפתור את הבעיה. ניתן גם לבנות לעצמך תכנית של חשיפות לבד, אך קל יותר לעשות זאת באמצעות טיפול.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן זוג בדיכאון
    נועה
    14/06/2012

    בן זוגי שרוי נכנס לדיכאון לפני כשנה. הוא טופל בתרופות ועתה הוא מתפקד אבל נמצא במיטה רוב היום ולא יוצא כמעט מהבית. הוא לא רוצה לעשות שום דבר. מה עלי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן זוג בדיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן זוג בדיכאון - תגובה

    שרון לויט
    14/06/2012

    היי נועה,
    מה שאת יכולה לעשות הוא כמובן להעניק לו תמיכה ככל יכלתך, ולהשתדל כמה שפחות לשפוט ולהעביר ביקורת. אנשים הנמצאים בדיכאון נתונים בדרך כלל לביקורת עצמית ולמחשבות שליליות על העולם והעתיד. בנוסף, כדאי לעודד אותו להיות פעיל ככל האפשר- לעסוק בפעילויות אהובות, ובייחוד בפעילות גופנית. לפעילות גופנית יש השפעה חזקה על מצב הרוח. ניתן גם לפנות לפסיכיאטר כדי לבדוק אם הטיפול התרופתי אכן משיג את היעילות המקסימלית בעבורו, ואם לא- לבדוק מה אפשר לעשות. רצוי לשלב טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי התנהגותי, שיעילותו גבוהה בטיפול בדיכאון. היעילות הגבוהה ביותר היא של הטיפול המשולב- קוגניטיבי התנהגותי ותרופתי.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    נועה
    14/06/2012

    תודה רבה נותן לי כיוונים לפעולה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה
    אייל
    13/06/2012

    שלום רב,
    האם סחרורות יכולות להיות מחרדה?
    ובנוסף האם מהתקף חרדה אפשר לאבד את ההכרה ?
    בתודה
    אייל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה חשובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    13/06/2012

    אייל שלום,

    סחרחורת הינה אחד התסמינים של חרדה. בדרך כלל היא מתבטאת בתחושה של חוסר שיווי משקל, תחושה במו באוניה ולא סוג של ווריגו כשהתחושה היא כאילו שהעולם מסתובב. לרוב, לא מתעלפים מחרדה ולא מאבדים הכרה. תחושות אלו יכולות להיות מפחידות אך הן כלל לא מסוכנות.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נמאס מכל הקוסמים באינטרנט מדוכא!
    דניאל
    12/06/2012

    שמי דניאל.
    זה שנים שאני מרגיש דיכאון, כולל בעיות קשב וריכוז, דימוי עצמי נמוך, החיים עצובים לי(ללא שום סיבה מוצדקת) קושיי להחזיק מערכת יחסים ארוכה אני אדם תלותי מאד. בעבודה אני לא מחזיק מעמד הרבה חוסר מוטיבציה שוקע במחשבות אני מצטט עמיתיי לעבודה "אתה נראה שפוף". "נראה דיפרסיבי". אני מפתח שנאה לאנשים מבלי להכיר אותם או מבלי שעשו לי דבר. אני מתעצבן מהר מאד. אם אני מתחיל משהו אני בדר"כ לא מסיים. אני פוחד מתגובות של אחרים מה יגידו עלי ומה יחשבו. אני מרגיש מנוהל ע"י המחשבות שלי אני מרגיש שאלה לא החיים שאני אמור לחיות ואיני מצליח למצוא פתרון לבעיות אלה!! באינטרנט יש הרבה "קוסמים" אך אני לא מחפש קוסם. אין לי כסף מיותר אני באמת ובתמים רק רוצה לחיות טוב יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נמאס מכל הקוסמים באינטרנט מדוכא! - תגובה

    שרון לויט
    12/06/2012

    היי דניאל,
    אינני יודעת באילו תחומים עוסקים ה"קוסמים" באינטרנט שדיברת עליהם, אולם אתה בהחלט צודק- אין פתרונות קסם. כל פתרון אפשרי למצב שלך דורש השקעה וסבלנות. קיימת האפשרות של טיפול תרופתי בתרופות נוגדות דיכאון, שהן בטוחות מאוד לשימוש ובעלות מעט תופעות לוואי. ניתן לקבל אותן אצל פסיכיאטר או רופא משפחה. ההשפעה שלהן מתחילה להיות מורגשת רק לאחר מספר שבועות, כך שיש להתאזר בסבלנות. בנוסף לכך, קיימת האפשרות של טיפול פסיכולוגי. אני כמובן דוגלת ב- CBT, שיעילותו הוכחה במספר רב של מחקרים, וניתן להשיג תוצאות תוך זמן לא ארוך. אולם, כדאי לברר ולקרוא על גישות הטיפול השונות, ולבחור מתוכן את המתאימה לך. הכסף שמושקע בטיפול אינו "מיותר", מאחר שבריאותך ורווחתך הנפשית חשובות לך. אפשר לברר על אופציות לקבלת טיפול נפשי במחיר מוזל במסגרות שונות (למשל קופ"ח).
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר היכרות עם משככי דיכאון

    דניאל
    12/06/2012

    לפני מספר חודשים פניתי לרופאת המשפחה בטענות אלה, היא רשמה לי ציפרלקס 10מ"ג לאחר שתי חפיסות (חודשיים) הגעתי למסקנה שזה מדכא אותי יותר מאשר עוזר לי.למרות שהרוקח היה איתי במעכב צמוד באשר לטיפול ולהשפעות התרופה. פה אחד החלטתי לוותר והבנתי שאין מנוס מחיפוש טיפול מתאים. בעוונותיי ניסיתי כל מיני טיפולים אלטרנטייבים אך ללא הועיל.. יש כל כך הרבה שיטות טיפול שזה כבר מבלבל מאד. לגבי cbt זה טיפול קוגנטיבי התנהגותי? אם כן אז קראתי הרבה אודות טיפול זה. הבנתי שטיפול זה הוא כח עולה עכשיו בעולם הפסיכולוגיה, בכל אופן אני לא מתכוון לאבחן את עצמי ואני מעדיף לתת את הכבוד לאנשי המקצוע. באשר לסוג הטיפול אשמח לקבל הכוונה לגבי מקומות ספציפיים המאבחנים ומטפלים בעניין זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר היכרות עם משככי דיכאון - תגובה

    שרון לויט
    12/06/2012

    היי דניאל,
    אכן, מדובר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי. הטיפול למעשה קיים כבר משנות השישים, אך בארץ קיבל את המנוף הראוי רק בעשורים האחרונים, ובשנים האחרונות צובר יותר ויותר תאוצה. אם אתה מעוניין בהכוונה למקום ספציפי המתאים לך, אתה יכול לשלוח לי מייל (נמצא בפרטי ההתקשרות) תוך ציון אזור מגוריך.
    אגב, לגבי טיפול תרופתי, ייתכן שמינון גבוה יותר, או החלפת תרופה, היו עוזרים. קיים מיעוט של אנשים שלא מגיבים כלל לטיפול תרופתי. בכל אופן, זה עניין של בחירה וזה בסדר להיעזר רק בטיפול פסיכולוגי ללא תרופות.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סחרורות
    אייל
    11/06/2012

    שלום רב, אני בן 29 לפני כשעה נודע לי על מכר שלי שהתאבד לפני כמה חודשים,אך לא ידעתי זאת עד הערב.מיד לאחר מכן כמה דקות לאחר מכן הופיעו לי סחרורות עד עכשיו האם זה יכול להיות חרדה? בתודה אייל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סחרורות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סחרורות - תגובה

    שרון לויט
    12/06/2012

    היי אייל,
    מצטערת לשמוע על חברך שהתאבד.
    סחרחורת יכולה להופיע כתוצאה מחרדה, הלם או רגש שלילי אחר. היא יכולה לנבוע גם מנשימת יתר, שיכולה להתרחש כתוצאה מהחרדה. חשוב לזכור, שרגשות שליליים הם טבעיים ונורמליים, ואפילו פונקציונליים. בייחוד אם קיבלת בשורה קשה.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה
    רעות
    11/06/2012

    אני סובלת מתחושת בחילות כבר במשך חודשיים
    וזה קורה לי לרוב שאני בלחץ ושאני בחרדה
    זה ממש מפריע לי לחיי היומיום ומכול דבר קטן שאני נלחצת ישר אני קובעת שאני רוצה להקיא אבל אני לא מקיאה.
    ולמשל אחרי ארוחות יש לי בחילה ובזמן האחרון הכנסתי לעצמי לראש שאני צריכה להקיא כל הזמן ושיש לי בחילה
    ואני מטופלת אצל פסיכולוגית קלינית
    מה אפשר לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה - תגובה

    שרון לויט
    12/06/2012

    היי רעות,
    כדאי בכל מקרה ללכת להיבדק אצל רופא, כדי לבדוק האם יש בעיה רפואית שגורמת לבחילות. מאוד קל לייחס הכל לחרדה, אבל לפעמים הבעיה היא רפואית. במקרה שאין בעיה רפואית, אני מציעה להתייחס לנושא בטיפול שאת עוברת. בכל אופן, פעמים רבות סימפטומים פיזיים נובעים מהפחד מפני סימפטומים אלה. שיטת העבודה המומלצת היא הבנה, בשלב ראשון, של התהליך המחשבתי והגופני שגורם להם להופיע. לאחר מכן, חשוב מאוד לעבוד על קבלה של הסימפטומים בלי להילחץ מהם, שהרי הפחד מהם רק יגרום להישנותם, והקבלה- לדעיכתם.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • gilex
    יעקב
    10/06/2012

    בן 53 בריא בדרך כלל.לאחרונה חוויתי התקפי דיכאון וחרדה מלווים בחוסר יכולת להרדם בלילה.
    הלכתי מיוזמתי לפסיכיאטר אשר המליץ על gilex 10 מ"ג בלילה.
    התרופה עוזרת מאוד! השאלה היא,האם ניתן לקחת את התרופה ללא הגבלה (מספר חודשים,שנים)או שיש צורך להפסיק לאחר זמן מה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    gilex

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • gilex - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    12/06/2012

    שלום. גילקס-דוקספין משתייכת לקבוצת תרופות נוגדות דיכאון הנקראות תרופות טריציקליות. היא משמשת בעיקר לטיפול בדיכאון. דוקספין משפרת את יכולת התפקוד, את איכות החיים ואת מצב הרוח של החולה. כיוון שלדוקספין השפעה אנטיהיסטמינית חזקה המדכאת את מערכת העצבים, היא יעילה כאשר הדיכאון מלווה בנדודי שינה. תופעות הלוואי של תרופה זו נובעות מההשפעה האנטיכולינרגית שלה.במינון עודף עלולה דוקספין לגרום לתרדמה עמוקה ולהפרעות מסוכנות בקצב הלב.
    צריך לטול את התרופה באופן קבוע ובמינון המומלץ עיי רופא המטפל.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף פסיכוטי
    מיקי
    08/06/2012

    הסיפור שלי מאוד ארוך לכן אקצר בכמה משפטים. היה לי בן זוג שב 3 שנים התעלל בי מילולית הוריד לי את הביטחון,ובסוף הכל נגמר בבגידה.(מצידו כמובן).הייתי שבורה חזרתי לעשן חשיש כל יום כל היום,והפסקתי לאכול מרוב דיכאון.טופלתי במשך שנתיים באנורקסיה הגעתי למשקל של 41 ואמא שלי כבר לחצה עליי מאוד.במהלך כל התהליך הכרתי בחורה מדהים אבל בגלל כל הכאב שחשתי היו לי המון מגננות ,ופחדתי להתאהב שוב,תמיד היתה קשה וידעתי בדיוק מה אני לא רוצה...לא היה קל היו רגעים טובים והיו גם פחות אבל זה קרה בגלל שהמעבר היה חד מידי בדיוק 4 חודשים אחרי הפרידה הכואבת.היה לי קשה לחיות עם ההרגשה שאני לא מאוהבת בו,ממש הגיע לו הוא בחור טוב וכל כך אהב אותי אבל בכל זאת נשארתי סגורה.אחרי שנה וחצי נכנסתי להריון והחלטנו להתחתן.לאחר הלידה חזרנו קצת לעשן,גם הוא היה מעשן קל כשהכרנו אך זה חזר שוב,ואז קרה המקרה הנורא: בעלי עישן גוינט ומסתבר שבערב לפני ובאותו ערב הוא לקח כדור הרגעה מכל הלחץ שהיה שרוי בו(בתקופה הזאת הינו אמורים לנסות את מזלנו בחול ולפתוח עסק הוא צעיר ממני ב 3 שנים.. אז האחריות היתה כבדה)ישבנו ועישנו ולפתע הוא קרס,נפל מהכיסא וקם בן אדם אחר,הוא נהיה אלים לא היה לו את המבט הטוב שלו בעניים,הוא תקף בחומרה את אמא שלי מול העניים שלי ולאחר דיונים וחקירות מסתבר שהוא עבר התקף פסיכוטי....היום הולא זוכר כלום והכל קרה לפני כ חצי שנה.אני מפחדת לגור איתו אפילו בתת מודע שלי כי אני לא מודה בזה אבל אני מרגישה קצת פחד,כיום הוא בחול עושה את מה שתכננו לעשות לפני המקרה,ואני בארץ עם הילדה.יש לי עבודה טובה רכב טלפון מהחברה וכל מה שצריך,בזמן ההחלמה שלו(שדרך אגב הסתיים שחרור ללא כדורים,זה היה מקרה חד פעמי בגלל הריאקציה של הכדור עם החשיש)בניתי לעצמי שיגרה טובה לי ולילדה והיום הוא רוצה שנעבור לשם לגור איתו. השאלה שלי היא כזאת- אני מנסה להסביר לו שצריך לחכות ושימשיך בנתיים בשלו ושאני צריכה זמן ,הוא הרי לא זוכר את המקרה זה מן תקופה רעה שהוא עבר אותה וזהו אצלי זה ממש לא ככה,אני כועסת עליו מבפנים אפילו שזה לא היה הוא,קשה לי לקיים יחסי מין איתו בהנאה,קשה לי לאהוב אותו ,כל הזמן עולים ליצ רגעים מהמקרה,והיום אני בצומת דרכים.כולם מפחדים שאני אסע לשם עם הילדה אבל זה עדיין בעלי והילדה צריכה גם אבא......לא קל בכלל,האם טיפול בכלל יכול לעזור לי להשכיח את מה שחוויותי שם או להקל בכלל?וזה עוד בקצרה....:)תודה והמשך יום מקסים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקף פסיכוטי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף פסיכוטי - תגובה

    שרון לויט
    08/06/2012

    היי מיקי,
    אכן, לא קל להתמודד עם הזכרון הכואב, ועוד יותר כאשר בן הזוג אינו שותף לחוויה שלך או אינו מוכן לדבר עליה. לדעתי, כדאי לכם לשקול את האפשרות של ייעוץ/ טיפול זוגי. הדבר יעזור לכם לענות על השאלות האם וכיצד לשקם את הזוגיות, ובמידה שתחליטו שכדאי לשקם אותה, הוא יסייע בידכם לעשות זאת. בטיפול תהיה הזדמנות לדבר על הפחדים והזכרונות שלך, ולפי דעתי זהו תנאי הכרחי עבורכם ליצירת זוגיות בריאה וחזקה יותר. במידה שתחליטי לא לחזור לחיות איתו, את יכולה לעבור טיפול אישי כדי להתמודד עם הזכרונות. הטיפול אמנם לא ישכיח אותם, אך יכול לעזור לך לעבד אותם בצורה יעילה יותר, ולהתגבר בסופו של דבר על התחושות הקשות.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוצה להיות נורמלית
    הדס
    08/06/2012

    שלום.
    אני בת 27.כבר הרבה שנים מאובחנת בהפרעת אישיות גבולית.לוקחת פרפמן וויאפקס.כמעט שנתיים אני עובדת במסגרת של מפעל מוגן.וכרגע אני באמצע תהליך לעבור לעבודה רגילה לגמרי.בסופרמרקט.אני מרגישה שהחרדות שהיו לי והמחשבות רדיפה פחתו מאוד.אך עדיין אני מאוד רגישה ופגיעה.וקשה לי להתמודד עם אנשים שפוגעים בי.ואני לא יודעת איך לענות ואיך להתמודד.ובגלל זה קשה לי לתפקד בעבודות.ואני כבר רוצה להיות ולהרגיש בחורה נורמלית.כמו כולם.וזה נורא קשה לי.
    מה אעשה כדי להתחזק? כדי להתחזק מול אנשים שפוגעים בי בעבודות.ובכללי?
    מה אעשה כדי להרגיש כמו כולם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רוצה להיות נורמלית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוצה להיות נורמלית - תגובה

    שרון לויט
    08/06/2012

    היי מיכל,
    את מדברת, למעשה, על לימוד מיומנויות הקשורות ביחסים בין- אישיים. ניתן בהחלט לרכוש את המיומנויות האלה. קיימת שיטה טיפולית המותאמת במיוחד לבעלי הפרעת אישיות גבולית, שאחד המרכיבים המרכזיים שלה עוסק ברכישת המיומנויות. השיטה נקראת DBT (טיפול דיאלקטי התנהגותי), והיא נמצאת תחת ה"מטרייה" הרחבה יותר של גישת ה- CBT. הטיפול הוא פרטני וקבוצתי במקביל, וניתן לקבל אותו באופן פרטי או בחלק ממרפאות בריאות הנפש. אם יש לך אפשרות לפנות רק לאחד הטיפולים (מה שקורה בלא מעט מקרים), הייתי ממליצה לפנות לקבוצתי, מאחר שהוא מתמקד בעיקר ברכישת המיומנויות.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה
    בת אל
    07/06/2012

    שלום
    לאחרונה בגלל המצב הכלכלי אצלנו בבית אני מאוד לחוצה, לא יודעת אם לחץ זה מילה נכונה, יותר כמו חרדה, בעלי פוטר ומאז אני ישנה פחות טוב ודואגת לכסף, לצמצם הוצאות וחושבת על זה הרבה...
    אני לקחת בתקופה הקרובה לפחות כדור שינה, כמו טונייט שלקחתי בעבר ולפחות לישון קצת. יעצו לי ללכת לכמה פגישות אצל מטפל אבל זה כנראה לא ברור שאין לי כסף להוציא בשלב הזה על מטפלים ובגלל זה אני חייבת להתמודד בכוחות עצמי עם זה...האם יש עצות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה - תגובה

    שרון לויט
    07/06/2012

    היי בת אל,
    גם לדעתי טיפול יכול לסייע לך. אם את לא מעוניינת לפנות כרגע לטיפול, את יכולה לעשות פעולות שיכולות להעלות את מצב רוחך ולהפחית חרדות: פעילות גופנית, עיסוק בפעילויות אהובות (טיולים, תחביבים, חוגים וכו'), הסתייעות במערכות תמיכה- משפחה, חברים, וכן ניתן ליטול תוספי תזונה כגון אומגה 3, שעשויים לתרום לשיפור במצב הרוח בנטילה לאורך זמן. בנוסף, קיימת האפשרות להיעזר בטיפול תרופתי, לשם כך ניתן לפנות לפסיכיאטר דרך קופת החולים (עלות מופחתת). הדבר אינו מצריך מעקב שבועי אלא פעם בכמה חודשים, כך שקל יותר לעמוד בעלויות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    שקד
    06/06/2012

    שלום
    מבקשת לדעת האם התרופה אביליפיי יכולה לגרום לטשטוש בראייה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    12/06/2012

    שלום. לא ידוע על תופעה של טשטוש אך בכל מקרה תדברי עם רופא המטפל
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום