מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שלום לכולם..!!!אייל15/09/2012
אכן כן "רוצה.." להיות ב"טיפול" .
אני מקבל ויודע להפיק את המיטב בתהליך שלי עם מטפל זה או אחר ..
אך קשה לי מאוד הבחירה בסוג של הטיפול והמטפל .
יש לי התמודדות כוללת במצב נפשי מסוים ומאוד קשה לי בחיים .. למרות שכבר" דיי.." התרגלתי למצב אך זה אכן פוגע באיכות חיי.
מה אתם ממליצים לי לעשות בנידון .??
תודה ושיהיה לךכולנו חג שמח" ושנה טובה ומבורכת" ונטולת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לכולם..!!! - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל15/09/2012אייל שלום,
אתה לא מתאר ממה אתה סובל ואיזה טיפולים כבר ניסית. האם ניסית טיפול התנהגותי - קוגניטיבי? זהו איפול קצר, ממוקד והוכיח את עצמו כיעיל עבור מרבית ההפרעות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר נכבדה
אייל19/09/2012לוקה בסכיזופרניה + אוסידי קשה מאוד ..
ניסיתי בעבר טיפול דינמי וגם יותר מאוחר גם סיביטי..
נוטל תרופות בצורה עקבית.. ועדיין חש סבל נוראי מ-מכלול בעיותי אלו ואחרות .
מקווה שנתתי לך תמונה יותר ברורה .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר נכבדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל19/09/2012אייל שלום,
חשוב לבדוק מהן המטרות הטיפוליות שלך? מה לא עבד בטיפולים הקודים ומדוע? האם ישנם דברים שבכל זאת עזרו ומהן? בכול אופן, על מנת לחשוב על הדרך הטובה ביותר לעזור לך יש צורך בבדיקה מעמיקה. יתכן וכדאי לבדוק שוב את הטיפול התרופתי. אני מציעה שתשוחח עם הרופא המטפל שלך או תפנה לקבלת חוות דעת שניה אצל רופא אחר.
תרגיש טוב ושנה טובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום לכולם..!!! - תגובה
שרון לויט15/09/2012היי אייל,
לגבי סוג הטיפול, ניתן ללכת למטפל שיש לו ידע בכמה גישות טיפוליות מרכזיות, וכך תוכל לבחור ביחד איתו (גם לפי התרשמותו המקצועית וגם לפי נטיית לבך) את הגישה הטיפולית. לגבי המטפל עצמו, זה הרבה פעמים עניין של ניסוי וטעייה. ניתן לבקש המלצות למטפלים מאנשים שאתה סומך עליהם, אך יש לקחת בחשבון שהעניין של החיבור עם המטפל הספציפי הוא עניין מאוד אישי.
בהצלחה ושנה טובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה מיוחד בזה שגורם לאהוב את המטפל?אלינור14/09/2012
מה יש בטיפול פסיכודינמי, שאין בטיפולים אחרים (פסיכותרפיה/קוגנטיבי/התנהגותי וכיוצא בזה, ומה המטפל הפסיכודינמי עושה עם המטופל שבטיפולים אחרים המטפל לא עושה איתו, שגורם למטופל לאהוב את המטפל ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה מיוחד בזה שגורם לאהוב את המטפל? - תגובה
שרון לויט15/09/2012היי ענבל,
אינני יודעת מדוע את חושבת שרק בטיפול פסיכודינמי מתאהבים במטפל/ת. ראיתי לא מעט מקרים שבהם מטופלים התאהבו גם בעובד הסוציאלי שמטפל בהם ברווחה. בדרך כלל זה קשור במטופל עצמו, בסכימות חשיבה שיש לו ובתפקיד שממלאת הדמות הטיפולית בחייו. כלומר, מי שיש לו נטייה להתאהב בדמויות טיפוליות- יכול להתאהב לפחות בחלק גדול מהדמויות הטיפוליות שיפגוש, ואולי זה תלוי גם בתכונות מסוימות שיש למטפל (מראה חיצוני מסוים, מזכיר למטופל אנשים בעברו וכו').
כאשר מטופל מתאהב במטפל, והמטפל יודע על כך, עליו לשקול מה לעשות עם זה בהמשך הטיפול. המטפל והמטופל מנהלים על כך שיחה מעמיקה, ובמידה שהמטפל חושב שזה יכול להפריע באופן משמעותי לטיפול, הוא עשוי להמליץ למטופל לעבור למטפל אחר. מכל מקום, למרות שהתאהבות היא תגובה די שכיחה של מטופלים, היא אינה רצויה ואינה תורמת לטיפול.
שנה טובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת ציפרלקסגלעד13/09/2012
שלום רב ,
אני נוטל 3 שנים פרקוסט 20 מ"ג עקב ת"ד .
עקב לחצים וחרדות קיבלתי אלפרוקס 0.5 מ"ג פעמיים ביום , עם האלפרוקס לא הרגשתי שינוי מלבד עייפות לאחר נטילת הכדור .
היום הרופא החליף לי את האלפרוקס לציפרלקס .
1.השאלה שלי היא - מהם התופעות של לקיחת ציפרלקס עם פרקוסט ?
2. באיזו שעה צריך לקחת את הציפרלקס? הרופא אמר שזה רק פעם ביום .
3.האם הציפרלקס מרדים ברמה שלא ניתן לעבוד ?
4.האם הכדור הציפרלקס משפיע למשך יממה שלמה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לי
גלעד19/09/2012מדוע לא עונים לשאלתי - מנהלי הפורום ?
אני בדיכאון קשה וכרגע אינני יודע אם ניתן לשלב בין התרופות ואת שאר השאלות ששאלתי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהסיוון12/09/2012
שלום
לפני כשבועיים עברתי התקף חרדה שהיה ממש חזק וממש הלחיץ אותי
ומאז אני פשוט יום יום חווה לחץ ופחד
לפי מה שאני קוראה הוא טבעי אבל מצד שני אני מאוד מאוד לחוצה
נפגשתי עם פסיכולוגית היא אומרת שזהבסדר וקל לטיפול ובמקביל כשאני בלחץ שותה כדור טבעי להרגעת לחץ
לפי מה שקראתי באינטרנט צריך טיפול קוגנטיבי התנהגותי
אין לי מושג מה זה אך שאלתי את הפיסכוליגת שלי והיא לא מטפלת בשיטה הזו
השאלה שלי או יותר נכון :
א. מתי זה עובר
ב. מה לעשות לאיזה טיפול ללכת אם בכלל והאם זה בסדר להחליף מטפל
אשמח לתשובה דחופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל12/09/2012שלום לך, הדרך הטובה ביותר להתגבר על התקפי חרדה היא לשלב טיפול תרופתי SSRI ופסיכותרפיה התנהגותית- קוגניטיבית וביופידבק. את לא חייבת להחליף מטפלת. בטיפול CBT תוכלי לרכוש כלים להתמודדות נכונה עם חרדה ועל דברים אחרים תעבדי עם הפסיכולוגית שלך. הדבר מקובל בתנאי ששני המטפלים מסכימים לכך.
תרגישי טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופות
סיוון23/09/2012תודה
האם אפשר גם לצאת ללא תרופות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל24/09/2012סיוון שלום,
בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי אפשר ללמוד מיומנויות שעוזרות להתמודד ללא תרופות. טיפול בביוםידבק גם יכול מאוד לעזור בלי תרופות. בנוסף, ניתן לנסות טיפול בשיטת נוירופידבק.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עלי לעשות אני מפספס את החיים??אחיאל10/09/2012
שמי דניאל ואני בן 23. לאחר כשלונות רבים וחוסר הצלחה בכל מה שנגעתי בו בחיי
לימודים,עבודה,זוגיות,צבא,ספורט. אני פשוט לא טוב בכלום רוב חיי אני חווה דיכאון שמלווה אותי ביום יום בחלק ניכר מהיום. מלא בהאשמות כלפי עצמי כלפי העולם כלפי כולם ואני מרגיש שאין צדק בעולם. ושאני רוצה להיות כמו כולם. ללמוד,לעבוד לשמוח
התחלתי להיות מכור לאתרי סיוע כדוגמת האתר הזה והבנתי שייתכן שיש לי הפרעות קשב שבעצם גרמו לי לכל הסימפטומים האלה בתוספת ילדות קרירה. הגעתי למשוואה.לפני כשבועיים קבעתי איבחון והניורולוג רשם לי תרופות, ויפאקס ורטלין. מה גם שאני חווה כרגע פרידה דבר המקשה עלי שבעתיים. בלי קשר לפרידה אני מרגיש תסכול רב במה שאני עושה אני פוחד לקחת החלטות ללמוד,לחפש עבודה מכובדת, זוגיות,?הכל נראה לי מפחיד ואין לי מושג מה לעשות אני פוחד שאני מאבד את החיים ואצטרך לעבוד בעבודות ידיים שגם בזה אני גרוע. דבר אחד אני יודע שיש בי תכונות טובות וחיוביות אך הן נסתרות וקשה לי עד מאוד לגלות אותן כל מהלך פשוט נראה לי עצום ובלתי אפשרי..... האם אני יפספס את החיים או שיש דרך לפתור את זה???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עלי לעשות אני מפספס את החיים?? - תגובה
שרון לויט11/09/2012שלום לך,
נשמע שהמצוקה הנפשית שבה אתה נמצא מלווה במחשבות רבות, שמכניסות אותך ללחץ ומעציבות אותך. שיטוט באינטרנט וניסיון למצוא שם את התשובה, ו/או לאבחן את עצמך, יכולים להעלות את רמת הלחץ והתסכול, ובוודאי שאינם פותרים את הבעיה. כדאי מאוד לדבר עם איש מקצוע, מלבד הנוירולוג- פסיכותרפיסט או פסיכיאטר, שייתן לך אבחנה מדויקת יותר וטיפול מתאים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאינה זיירבקוב10/09/2012
שלום אני בת 18 ורציתי לישאול אם יש לי הרבה שינויים במצב רוח לאורך היום האם יכול ליהיות שאני לוקה במאניה דיפרסייה ואם כן איך ניתן לטפל בזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
שרון לויט11/09/2012היי אינה,
שינויים במצב הרוח לאורך היום אינם מצביעים על מאניה דיפרסיה. מאניה דיפרסיה הינה מחלה, שהסובלים ממנה סובלים מאפיזודות ממושכות של דיכאון ושל מאניה, שנמשכות הרבה זמן יחסית (מספר שבועות לפחות, אך ייתכנו גם אפיזודות של חודשים ושנים). במהלך כל האפיזודה, מצב הרוח הוא דכאוני או מאני. יכולות להיות גם אפיזודות מעורבות, מה שבטוח הוא שהאדם נמצא במצב נפשי מאוד קשה, והתפקוד נפגע באופן משמעותי. לא מדובר במצבי רוח משתנים שאנשים רבים סובלים מהם. כדי לטפל במצבי רוח כאלה, מומלץ לעשות בדיקות גופניות, כולל בדיקות הורמונליות, ולהקפיד על תזונה נכונה ופעילות גופנית. אם לאחר כל אלה עדיין אין שיפור במצבי הרוח, ניתן לפנות לייעוץ פסיכולוגי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליריקהדני09/09/2012
שלום רב
בן 34. סובל מחרדה כללית.
ברצוני לברר האם ניתן ליטול ליריקה 150 מ"ג יחד עם סורבון 20 מ"ג ביום.
(לא הסתדרתי עם מינון גבוה יותר של ליריקה עקב עייפות ושאר התרופות לא עזרו כל כך).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליריקה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/09/2012שלום. ניתן ליטול אך הכול במעקב של רופא מטפל
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעה ביפולאריתגלעד09/09/2012
שלום, אני עצמי בשנות החמישים וסובל מדיכאון שנים רבות, נעזר בטיפול תרופתי ופסיכולוגי, שמיטיב איתי באופן חלקי. יש לי ידידה (לא בת זוג וללא קשר רומנטי/מיני) שסובלת מהפרעה ביפולארית ומצבה החמיר עם השנים, לרבות אשפוזים, אחד מהם כפוי. מבחינה קוגניטיבית היא "שמורה", מבינה, מתמצאת, אינטליגנטית, אך בקשר איתי היא תובענית להחריד. באופן כללי, היא מרגישה מקופחת ותמיד תופסת את עצמה כנותנת הרבה ומקבלת מעט או כלום, משמיצה את רוב חבריה פרט לאדם שאיתו היא מדברת באותו רגע, אך חברותית ומוחצנת ויש לה חוג חברים. כלפי אף אחד היא אינה תובענית כמו שהיא תובענית כלפיי וככל שאני נותן יותר היא דורשת יותר וטענותיה מתרבות. היא גם מדברת על עצמה המון, מונולוגים אין-סופיים, בקול רם, לא קשובה ובפעמים הבודדות שאני מצליח להשחיל משהו על עצמי, היא ממעיטה בערך בעיותיי. אני כבר ממש מפחד לענות לטלפונים שלה, מסנן הרבה שיחות, מחזיר צלצול רק כשיש לי יותר סבלנות ובמקרים רבים, גם כשאני חש בדידות, בסופו של דבר, אני מרגיש יותר בודד איתה מאשר בלעדיה. מרגע שאני מדבר איתה בטלפון אני מרגיש כאילו פתחתי רדיו שאין לי עליו שליטה. מצד שני, לאורך השנים היא כן הייתה איתי ברגעים הקשים והקשר עמוק. אני תוהה מה מההתנהגות המתוארת נובע מהמחלה ומה לא, עד כמה אפשר לצפות או לדרוש ממנה לשנות את התנהגותה, האם זה בשליטה - לציין שההרגשה הסובייקטיבית שלה היא של אדם שנותן מעצמו בלי לקבל כלום והמציאות הפוכה לחלוטין. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה ביפולארית - תגובה
שרון לויט09/09/2012היי גלעד,
קשה לענות על שאלתך, מאחר שאדם שאינו מכיר את ידידתך היטב לא יכול להפריד בין התנהגויות שנובעות מהמחלה לבין אלה שלא. כפי שציינת, גם לאנשים שמכירים אותה קשה לעשות זאת. עם זאת, אתה בהחלט יכול להציב גבולות כנגד התובענות שלה, ולקבוע לעצמך עד כמה אתה מוכן להעניק לה. קח בחשבון שהיא ככל הנראה לא תעריך את הנתינה שלך, וזכור שכל דבר שאתה נותן לה הוא מבחירה שלך בלבד. ייתכן שהתנהגותה תשתנה חלקית עקב הגבולות שתציב וייתכן שלא, ואם לא- אתה יכול לבחור אם להמשיך איתה את הקשר בתנאים כאלו או להפסיק את הקשר, אם אתה חש כי הוא תובעני וגוזל אנרגיות רבות מדי. זה עניין של מחיר לעומת תועלת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןחסוי01/09/2012
עבריתי לפני כמנ ימים הפלה גרדה אני בוכה מלא חולמת אל זה בלילה לא באה לי לאכןל לא יודעת אך לעבור את זה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון - תגובה
שרון לויט03/09/2012שלום לך,
אני מצטערת לשמוע על ההפלה שעברת. אני מאמינה שלאחר תקופת האבל הראשונית, המצב ישתפר בהרבה. בינתיים, את יכולה להיעזר במערכות התמיכה שמקיפות אותך (משפחה וחברים) כדי לעבור את התקופה הקשה בצורה קלה יותר. בנוסף, ניתן להיעזר טלפונית בער"ן, ובצ'אט של סה"ר (סיוע והקשבה ברשת), הזמינים 24 שעות ביממה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמוטיב...סיון...01/09/2012
שלום ברצוני לשאול לגבי התסמינים הגופניים שיש לי חוסר שיווי משקל הרגשת נפילה תחושת עילפון כאבי רגליים כאביי שרירים שריפה בכפות הרגליים זרמים בכל הגוף שלפעמים מתחזקים ויותר מפריעים לי בראש וברגליים... עשיתי את כל הבדיקות האפשריות הרופא אומר שזה ממתח וחרדות ונתן לי תרופה בשם רמוטיב אך טרם לקחתי אותה האם כדאי להתחיל אותה...? האם יש לה תופעות לוואי האם היא ממכרת...? האם היא יכולה להעלים א תהתסמיניים הגופניים שאני מרגישה כבר חצי שנה...? אשמח לתשובה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ???????.
סיון...03/09/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה???????. - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/09/2012סיוון שלום,
אני מקווה שהתיעצת עם רופא פסיכיאטר. רמוטיב, היא תרופה המופקת מתמצית הצמח היפריקום ונועדת לטיפול במצבי דיכאון וחרדה ברמה קלה עד בינונית. לתרופה זו יש פחות תופעות לוואי מאשר לתרופות נוגדות חרדה / דיכאון אחרות והיא לא ממכרת. האם היא תעלים לך את התסמינים הגופניים אינני יודעת. כדי לדעת יש רק לנסות ולבדוק את ההשפעה של התרומה עליך.
תרגישי טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהשקד29/08/2012
האם אפשר לרפא מחלות פסיכיאטריות או שרק לדכא את התסמינים שלהן?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
שרון לויט29/08/2012היי שקד,
תלוי למה אתה מתכוון במונח "מחלות פסיכיאטריות". הפרעות הנחשבות למחלות מוח, כמו מאניה דיפרסיה וסכיזורפניה, לא ניתן לרפא, אלא רק לדכא את התסמינים שלהן באופן מלא או חלקי, באמצעות טיפול תרופתי מתאים. בעיות שנחשבות להפרעות נפשיות ולא למחלות- כגון חרדות שונות, חלק מסוגי הדיכאון, הפרעות אובססיביות וכו'- ניתן "לרפא", כלומר- ההפרעה יכולה לחלוף. קיים סוג נוסף של הפרעות, שהוא הפרעות אישיות- לגביהן התשובה היא מורכבת יותר. בחלק מהמקרים ניתן לטפל באמצעות טיפול פסיכולוגי, ולהגיע למצב שהתסמינים יהיו מתונים עד כדי כך, שהאדם לא יענה עוד על הקריטריונים הדרושים לאבחון הפרעת אישיות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוק לעזרה .. לעצה טובה ..אייל28/08/2012
מזה 3 חודשים איני מטופל אצל מטפל כלשהו.. מתכוין ל"שיחות".. שבועיות אשר אני מאוד נתרם ומפיק מטיפול "טוב.. את המיטב " שאני יודע ויכול . !
אך מה לעשות?? <> גם עייפתי , וגם לא מרגיש שיפור משמעותי בנושא של הפרעת אוסידי הארור אשר גם אליו התרגלתי . כן כן .
אכן נוטל ומקפיד בלקיחת תרופות .. אך "עדיין" יש סבל והתמודדות לא קלה אף מורכבת ומתסכלת מאוד .
אשמח לקרוא תגובותכם הנאמנות והמקצועיות .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקוק לעזרה .. לעצה טובה .. - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל28/08/2012אייל שלים,
על מנת לנסות לשפר את המצב ניתן לעשות עוד מספר צעדים. אפשר לבדוק את הטיפול התרופתי. למשל, לעלות את המינון, להחליף תרופה לתרופה אחרת, להוסיף עוד תרופה. שנית, אפשר לבדוק מה לא עובד בטיפול הפסיכולוגי. בנוסף, ניתן לשלב גם טיפול בנוירופידבק.
ישנם מחקרים של תאורי מקרים שמדווחים על הצלחה בטיפול על ידי נוירופידבק עבור OCD. כך למשל, מחקר שפורסם ב 2011 מדווח כי מתוך 36 מטוםלים עם OCD שטופלו בנוירופידבק 33 דווחו על שיפור והקלה משמעותית עד כדי שחרור מוחלט מהטקסים שגרמו להם למצוקה במשך שנים רבות. ישנם עוד הצלחות נוספות שתועדו בספרות המקצועית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום דר אירנה
אייל29/08/2012תודה על תגובתך .. הלוואיי שניוברידבק תעזור לי .>> כלומר איני יודע האם הרופא אצלו אני מטופל אכן "יסכים לזה "ואיני יודע מה היא הסיבה ..
בנתיים אני סובל מאוד ויש לי תור אליו בחודש הבא ..
קשה לי לתפוס אותו ..
הוא נותן לי רק תרופות ואמר שטיפול בהיפנוזה לא מתאים לי כי יש לי סכיזופרניה .
ובהקשר למחקר .. אין לי טקסים שאני עושה . כל הסבל וההפרעה של ה ocd שלי מתבטא במחשבות וחשיבה אובססיבית מאוד .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום דר אירנה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל29/08/2012אייל שלום,
שווה לנסות נוירופידבק. טיפול בטכנולוגיה זו מרגיע את הגלים במוח שגורמים לדאגנות ולמחשבות טורדניות ועל ידי כך מרגישים הקלה משמעותית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול..פסי
אייל02/09/2012כאמור.. לוקה בסכיזופרניה ו ocd קשה במיוחד .
מחפש "טיפול פסיכולוגי " מתאים > בכדי לשפר את מצמבי .
רק ישנה בעיה של התקציב שדורשים מחירים בשמיים ו.. לי כמעט ואין .
אודה על כיוון זה או אחר ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבעוןpauli26/08/2012
אני בת 61, גרושה , אם ל-3 וסבתא ל-4 . סובלת מדכאון כבר מעל שנתיים , לקחתי תרופות שונות שגרמו לי לתופעות לוואי והחלטתי על דעת עצמי שלא רוצה שום תרופה . אבל אני לא בסדר, במיוחד סובלת מממחשבות מקובעת על העבר, על טעויות שעשיתי ושגרמו לי היום למצב כלכלי קשה ומאשימה את עצמי בלי סוף בטפשות .משתדלת להעמיד פנים לפני הילדים וחברים , לא מדברת על הנושא , והרבה פעמים מנתקת את הטלפון ונסגרת בבית . האם לפי דעתכם כדאי לנסות עוד פעם תרופות או יש דרך אחרת לטיפול בדכאון ? אשמל לשמוע מה דעתכם בתודה מראש פאולי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קבעון - תגובה
שרון לויט26/08/2012היי פאולי,
ניתן לנסות שוב טיפול תרופתי. יש לוודא שתקבלי את הטיפול אצל פסיכיאטר ולא אצל רופא אחר. בנוסף, ניתן לנסות טיפול קוגניטיבי התנהגותי, שייתן לך כלים מעשיים להתמודדות עם הדיכאון. את יכולה גם לנסות לעשות פעילות גופנית, ולמלא את יומך בפעילויות שייתנו לך תחושת עשייה וסיפוק. הפעילויות עצמן יכולות לרומם את מצב הרוח, ובנוסף, ישאירו לך הרבה פחות זמן למחשבות מיותרות. אגב, מטפל קוגניטיבי התנהגותי יכול לעזור לך למצוא פעילויות כאלה ולהתמיד בהן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקבעון
פאולי27/08/2012התקשרתי למשרדי קופ"ח מכבי ואמרו לי שיש להם פסיכולוגים שעובדים בשיטה קוגניטיבית התנהגותית אבל הם לא יכולים לתת לי שמות , מוזר מאוד ! אמרו לי להתקשר לכל רשימת הפסיכולוגים ולברר מי עובד בשיטה זו. האם מישהו מכיר פסיכולוג ממכבי באזור חיפה, קריות , נהריה ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקבעון - תגובה
שרון לויט28/08/2012היי פאולי,
קופת החולים אכן מספקת רשימה של מטפלים בלי לפרט את שיטת העבודה שלהם, מאחר שהמידע הזה אינו מופיע אצלם ומבחינתם כל פסיכולוג קליני הוא היינו הך. הדרך היחידה לדעת מי מטפל בגישה הרצויה לך, היא אכן לפנות לכל אחד ואחד מהם ולשאול. מהיכרותי ספציפית עם רשימות המטפלים שיש בחיפה, רובם מטפלים דינמיים וצריך לעשות בדיקה מדוקדקת. ניתן גם להשתמש בשיטה הפוכה- לחפש מטפל CBT ולשאול אותו האם הוא עובד עם מכבי. בנוסף, אציין כי קיימים מטפלים רבים שאינם פסיכולוגים אלא באים מדיסציפלינות אחרות, ועובדים בשיטה הזו. מבחינת הטיפול אין שום הבדל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דעתכם הערכתכם עזרתכם בנוגע למצבירותי,בת5026/08/2012
שלום רבץאני בת50. בעוד כשבועיים אני אמורה לעבור צנתור לב,בעקבות שומנים גבוהים מאוד בדם
ולחץ דם גבוה, לפעמים קשיי נשימה,לפעמים הפרעות בקצב הלב.
אני מודאגת לקראת הצנתור הזה,חושבת חוששת בכל שעות היממה.
מזה כחודש אני חשה בכאבי רגל שמאל במיוחד,לאורך הירך ועד לכף הרגל,
לפעמים התכווצויות שרירי הרגל,תחושת שרפה הירדמות ונימולים
מסביב לקרסול וכף הרגל. אני מודאגת וחוששת שכל זה מתישהו יעבור גם לרגל ימין.
האם תופעות אלו קשורות לחרדה ו או דיכאון? מה גורם לכאבים ו תחושות אלו?
לאיזה רופא עליי לגשת ו איזו בדיקה עליי לבצע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעתכם הערכתכם עזרתכם בנוגע למצבי - תגובה
שרון לויט26/08/2012היי רותי,
כדאי לפנות קודם כל לרופאים המטפלים בך, שמכירים אותך ואת בעיותייך הגופניות. אפשר לפנות לרופא המשפחה ו/או לקרדיולוג, שאני מניחה שמטפל בך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב תרופתיא24/08/2012
האם אפשר לשלב אפקסור 300מג עם וולבוטרין 300מג במקרה של דיכאון עמיד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב תרופתי - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן31/08/2012שלום. אני ממליצה כל שינויים ושילובים תרופתיים לעשות ביחד עם רופא שלך.
שילוב בין בופרופיון ל SNRIs (אפקסור)מגביר את הסיכון לפרכוסים. הסיכון גבוה יותר בקרב קשישים, חולי אפילפסיה, חולים עם הסטוריה של פרכוסים, או עם גורמי סיכון לפרכוסים (פציעת ראש, הפרעות מטאבוליות, גידול מוחי וכו'). יש להתחיל את הטיפול במינון הנמוך ביותר האפשרי של שתי התרופות, ולהעלות בהדרגה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

