פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פסיכולוג צפון
    א.ב
    21/08/2012

    שלום
    אני זקוקה בדחיפות לעזרה מפסיכולוג בשל דיכאון, כיצד אוכל לקבל מידע על פסיכולוגים מומלצים באזור חיפה / קריות ?
    אשמח מאוד לעזרתכם.
    א.ב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פסיכולוג צפון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון??
    דני(שם בדוי)
    21/08/2012

    היי..אני בת 17 ובכמה חודשים האחרונים אני מוצאת את עצמי עצובה או בוכה..מגיבה קשה לכל מה שאומרים לי..אין בי את ההתלהבות שהייתה לי בעבר..לפני כמה זמן היה לי יומולדת דבר שאמור להיות הכי כיף..אבל מצאתי את עצמי בוכה ומחכה שזה יעבור...כל פעם לפני שאני יוצאת מהבית אני בוחרת בגדים מודדת אותם ואז מתחילה להתעצבן ולהגיד שאני מכוערת ומסכנים האנשים שצריכים לראות אותי ולהסתובב איתי(איך הם לא מתביישים בי??)לפני כל יציאה אני בוכה..ואני מרגישה שאמא שלי ממש נלחצת מזה אבל אני לא יכולה לעשות כלום זה חזק ממני..כל פעם שאני יוצאת לא משנה לאן אם זה אחותי או אמא שלי אני מרגישה כאילו הם עושות לי טובה שהן יוצאות איתי,אני בחיים לא הרגשתי ככה..אני מרגישה עצב ויאוש שלא מרפים ממני..אין לי אנרגיות או מוטיבציה לעשות דברים..אני בכל דבר רואה את השלילי..ואני לא מצליחה להבין מה אני צריכה לעשות בשביל שכל זה יגמר..כי אני כבר לא יכולה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון??

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון?? - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    21/08/2012

    דני שלום,

    אני מאוד ממליצה על התיעצות עם רופא פסיכיאטר של נוער. אין סיבה לסבול, היום קיימים טיפולים רבים שיכולים לעזור לשפר את מצבך. אך קודם כל יש צורך באבחון מקצוע ומעמיק על מנת להבין ממה אתה סובל וכיצד לעזור לך. פנה ללא דיחוי לרופא פסיכיאטר.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס וחילוף חומרים
    ענת
    20/08/2012

    שלום, לאחרונה הוחלפה לי התרופה נגד דיכאון מאפקסור לציפרלקס. אני חיייבת לציין שהכדור עובד נהדר נגד הפרעות חרדה, מצאתי עבודה ואני מתפקדת הרבה יותר טוב. יחד עם זאת אני בעלת נטייה מסיבית להשמנה ואף ירדתי בכוחות עצמי באמצעות דיאטה והתעמלות כ-50 קילוגרמים. בשלושת השבועות מאז התחלתי לקחת את הציפרלקס עליתי במשקל קרוב ל-10 קילוגרמים, וזה מאוד משפיע עלי מבחינת הרגשה. אני מבקשת לדעת עם דיאטה של הורדה בפחמימות וסוכרים (שכן הרגשתי שהאכילה שלי התגברה עם הכדורים, בעיקר למתוקים ומאפים) יכולה לפתור את הבעיה או שהציפרלקס כתרופה מאיטה את חילוף החומרים כדוגמת זיפרקסה למשל ואני אאבד שליטה בעליה במשקל ולא אצליח לרדת. הנושא דחוף לי שכן הוא משפיע על מצב הרוח שלי והמוטיבציה שלי בצורה קריטית, למרות השיפור בתחושת החרדה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ציפרלקס וחילוף חומרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס וחילוף חומרים - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    21/08/2012

    שלום. עלייה במשקל מהתרופות נוגדי דיכאון וחרדה מאוד אינדיבידואלית. השמנה עם ציפרלקס הינה תופעת לוואי מאוד נדירה. זה קורה מסיבות שונות: שינויים מטבוליים, עלייה במצב הרוח , גורמת לעליה בתיאבון וכו'. תדברי עם רופא שלך. אני מאוד ממליצה להיות במעקב אצל דיאטנית
    חשוב לעשות פעילות גופנית .
    בהצלחה
    אשמח לענות על שאלות נוספות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס

    אני
    31/07/2013

    מאט את פעילות בלוטת התריס ולכן נגרמת ההשמנה
    עלול גם לגרום לתת פעילות של הבלוטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרה לתרופות, אשמח לקבל מידע
    רוני
    20/08/2012

    שלום רב,
    לפני כשנתיים החלטתי להתחיל ללמוד חשבונאות, עברתי לאזור המרכז לגור עם שותף. מעבר גרם לי משבר נוראי, דיכאון והתקפי חרדות. סיבה הייתה לכך שלא אהבתי מקצוע שבחרתי (השקעתי שנתיים של פסיכומרי ומכינה כדי להתקבל למקצוע ועוד שנה השקעה של עבודה וחסכון כסף), פתאום שותף היה נראה נוראי ולא יכלתי להמשיך לגור איתו ולבד בלי משפחה, רציתי לעבור לגור עם חבר והוא סירב לי, דבר שהביא לפרידה ממנו. פרשתי מלימודים, חזרתי לגור עם אמא וחבר שלה (שלא הייתי גרה איתה מאז גיל 17 כי בחרה לגור איתו) משפחה שלי לקחה אותי לפסיכיאטר, התחלתי לקחת אסטו וטיפול פסיכולוגי, דבר עזר. השקעתי את עצמי בעבודה, ברצון להשיג קידום, חיפשתי תחום חדש בלימודים, ורצון שעדיין לא נגמר לעבור לגור לבד.
    פסיכיאטר אמר קורס החלמה יהיה כשנה, לקחתי תרופה כשנה וחודשיים, ועל דעת עצמי הפסקתי, הורדתי מינון בהדרגה. טיפול פסיכולוגי עברתי למשך כ8 חודשים.
    כעבר שנה... ספטמבר 2011... עשיתי שינוייים בחיים בהיותי בת 25
    אני גרה עם שותף, ידיד ילדות במרכז הארץ. תמיד חלמתי לגור במרכז, אימנתי שאני יכולה לממש את עצמי שם ולהשיג דברים. התחלתי ללמוד פסיכולוגיה באוניברסיטה פתוחה, קיבלתי קידום בעבודה שכל כך רציתי.
    לאחר שנה וחצי של משבר (בלי תרופה כ 4 חודשים) החטלתי להתפטר מעבודה כי דרשה ממני הרבה אנרגיות וזמן, ללימודים לא נשאר זמן כמעט, לצאת לבלות לא היה לי כוח. לקבל החלטה היה קשה מאוד, ברגע שקיבלתי אותה במהלך חודש אחרון התחלתי להיכנס לדיכאון וחרדות. כרגע אני כבר לא עובדת, נתתי לעצמי שבועיים להשלים זנבות בלימודים שגם אותם לא מצליחה, כי רוב זמן נמצאת במחשבות של דיכאון.
    דברים שמטרידים אותי, זה תהליך קבלת החלטות, פחד לעשות החלטה לא נכונה, כל הזמן משווה את עצמי לאנשים שגדלתי איתם ... איפה הם ואיפה אני, אני כרגע בת 26 ואין לי תואר, רק שנה אחת סיימתי וגם מתוך 4 קורסים סיימתי בהצלחה רק 1, בלי חבר שנתיים ( רוב חברים גרים עם זוגות ועומדים להתחתן), עדיין לא מצליחה למצוא איפה להתיל עוגן שלי, קיימות מחשבות לחזור לגור עם אמא או עם דודה ובעלה, עדיין מחפשת את עצמי, מרגישה שבחירות שלי הן אינן מועילות לי ולא מקדמות אותי...
    כרגע חזרתי לטיפול פסיכולוגי, פניתי לפסיכיאטר אמרתי שאני מרגישה לעיתים טוב ולעיתים תוקפות אותי מחשבות טורדניות, הוא נתן לי מרשם למשך חודשיים ציפרלקס, ואם בעוד כמה ימים ארגיש מוטרדת להתחיל לקחת תרופה. עברו מאז 3 שבועות, 10 ימים אני לא עובדת, ודיכאון לא עוזב אותי. משפחה ופסיכולוגית אומרת לקחת להתחיל לקחת תרופה. מבחינתי זה אומר להיות עם תרופות כל החיים וכישלון כי רוצה חיים נורמליים ומוצלחים ללא תרופה. מי ירצה להתחתן עם מישהי שיש לה בעיות פסיכולוגיות?
    אם אני חוזרת לקחת תרופה לאחר כחצי שנה שהפסקתי לקחת אותה, מה סיכוי שזה יהיה לכל החיים??? מה אורך הטיפול שיכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך...

    רוני
    20/08/2012

    אני מרגישה שאני צריכה לבצע שינוי בחיים שלי, כדי לצאת מנפילות שלי, אני מבינה שזה לא הזמן להחליט לאור המצב שאני נמצאת בו... לא מצליחה למצוא תשובה בכוחות עצמי, עייפה להשוות את עצמי לחברים ולא מצליחה להבין שלי יש חיים אחרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרה לתרופות, אשמח לקבל מידע - תגובה

    שרון לויט
    20/08/2012

    היי רוני,
    בדרך כלל לא נהוג לקחת טיפול תרופתי לדיכאון וחרדה במשך כל החיים. רק במקרים בהם קיים דיכאון חריף שלו בסיס ביולוגי חזק מאוד, יש סיכוי שהטיפול אכן יהיה מאוד ממושך. מטרתו של טיפול פסיכולוגי בדרך כלל היא להביא לשיפור ניכר בסימפטומים, ברמה כזו שלא תצטרכי להיעזר יותר בטיפול התרופתי בשלב מסוים. בדרך כלל נהוג ליטול את התרופות הללו החל ממספר חודשים ועד למספר שנים, תלוי באדם הסובל מן הבעיה ולעיתים גם בפסיכיאטר שמטפל בו. פסיכיאטרים מסוימים מעדיפים שהמטופל ימשיך לקחת את הטיפול לפחות שנה- שנתיים, כדי להבטיח תוצאות אופטימליות, גם אחרי שיפור ניכר במצב.
    לדעתי, כדאי לחשוב על הפסקת התרופה רק כאשר תגיעי למצב שאליו את שואפת להגיע, וכאשר את חשה שיש לך כלים מעשיים להתמודדות עם מצבים שונים בחייך, גם ללא תרופות.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הימנעות ממערכות יחסים
    חלי
    19/08/2012

    היי, רציתי לשאול אם יש קשר בין חרדות וטורדנות כפייתית להימנעות מסקס (כבר 4 שנים) וממערכות יחסים בכלל (נרתעת מלפגוש גברים, לצאת עם גברים) משתדלת לא לקבוע שום דבר ולא לדבר (חוששת) אפילו בטלפון, מה עושים עם זה??? נמאס כבר, יש לציין שאני בטיפול שלא מועיל לי בעניין זה.

    תודה

    חלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הימנעות ממערכות יחסים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הימנעות ממערכות יחסים - תגובה

    שרון לויט
    19/08/2012

    היי חלי,
    כדי לדעת האם יש קשר בין שני הדברים, יש לעשות הערכה יותר מעמיקה. בין היתר, יש לשאול סביב מה החרדות והטורדנות הכפייתית, ומדוע קיימת ההימנעות מסקס וממערכות יחסים. חשוב להתמקד במחשבות שעוברות לך בראש, שמניעות אותך להתנהגויות הללו.
    בכל הבעיות שאת מציגה ניתן לטפל, והגישה המומלצת היא קוגניטיבית התנהגותית (CBT). זוהי גישה שנותנת לך כלים מעשיים להתמודדות עם בעיותייך, כאשר מטרת הטיפול היא להשיג שינוי בהתנהגות ושינוי בדפוסי החשיבה. זאת כדי לשפר את איכות החיים שלך ולהפחית רגשות שליליים מכל סוג שהוא. ייתכן שאת נמצאת בטיפול מסוג אחר, שאינו ממוקד מטרה ואינו מכוון לשיפור בסימפטומים שאת מתארת. כדאי שתבדקי זאת. יש לציין, שבנושא של הימנעות ממערכות יחסים בפרט ניתן וכדאי לשלב טיפול קבוצתי.
    בנוסף, ניתן לשלב טיפול תרופתי, שיכול להפחית מאוד את החרדות והטורדנות הכפייתית.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוירופידבק
    אורח
    15/08/2012

    רציתי לדעת עד כמה זה עוזר ל או סי די. אני סובל מהמחלה ויש לי טקסים מחשבתיים של דיכוי פעולות טבעיות של הגוף ודיכוי רגשות . מתן פקודות מאולצות להמנע מהתחושות הנ"ל וכפיה להתנתק מהסובבים עד לרמה של העתר קשר חברתי ורגשי. הסבל בלתי ניתן לתיאור. אני בטיפול תרופתי שעזר במידה חלקית. סיבי טי עזר להפחית טקסים פיזיים (אולי) אבל 0 תוצאות לטקסים האחרים שתיארתי. אנא עצתך. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוירופידבק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוירופידבק - תגובה

    שרון לויט
    15/08/2012

    שלום לך,
    קיימת כמות מעטה מאוד של מחקרים כמותיים שמראים את יעילותו של הטיפול בנוירופידבק ב-OCD. לדעתי, אין זה מספיק כדי לבסס את מעמדו של הטיפול הזה כטיפול יעיל ב- OCD. לגבי הטיפולים שאתה עובר ועברת בעבר- יש לפנות לפסיכיאטר כדי לבדוק אם אפשר לעשות שינויים בטיפול התרופתי, ובכך אולי לשפר את יעילותו. לגבי ה-CBT, יש לעשות הערכה מדוע הטיפול הצליח רק באופן חלקי. כחלק מההערכה יש לשאול את השאלות הבאות: מה עזר לך, מה לא עזר לך, כמה זמן טופלת, מה היה טיב הקשר עם המטפל/ת, האם ביצעת משימות, האם יש טכניקות שלא השתמשתם בהן, ועוד ועוד.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחופה
    א.ב
    12/08/2012

    שלום
    מזה כשלושה חודשים אני יושבת בבית עכב פיטורים ממקום העבודה (בעקבות צמצומים).
    אני נשואה ואם לילדה בת שנה. בעלי סטודנט ועליי בעצם נטל פרנסת הבית.
    אני אדם שאוהב מאוד לעבוד והשגרה של מקום עבודה מאוד חשובה לו. כך שברגע שהודיעו לי על ההחלטה לפטר אותי לקחתי את הבשורה מאוד מאוד קשה.
    אני ממש מתקשה לקום בבקרים (ואני חייבת כי יש לי ילדה קטנה, לארגן ולקחת לגן).
    כאשר אני לוקחת את ביתי לגן אני חשה בושה גדולה מאוד על כך שאני לא עובדת, זה משפיע עליי מאוד לרמה שאני ממש ממהרת לצאת משטח הגן כדי שלא אראה אנשים עובדים.
    אני חוזרת אחכ בדכ הביתה ומנסה למלא את היום בקפה עם חברות, נקיונות וכדומה, אך אני מרגישה שכל יום שעובר המצב שלי רק הולך ומחמיר.
    אני לא מצליחה להרדם בלילה עכב המצב הנוכחי, עד שאני כבר נרדמת הלחץ רודף אותי בחלומות, ומאז שאינני עובדת אני בכל פעם מתעוררת מסיוט חדש.
    אני לא מרוכזת, ודפקתי את הרכב כבר שלוש פעמים.
    אני שוכחת דברים חשובים, ומתעסקת בעיקר בתפל.
    אני מוצאת את עצמי בוכה רוב היום, ללא כל חשק לאכול, לצאת, לעשות פעילות ספורטיבית למשל או לפגוש חברות.
    אני מאוד מבולבלת כל היום ואני לא מצליחה לייצר לעצמי סדר יום בשום דרך.
    גם בסופי השבוע, אני לא מתכננת שום דבר.
    בעצם נותנת לימים לעבור. ותחושת החרדה, העצב והבדידות רק גוברת.

    מה אוכל לעשות במצב כזה?
    אין בי שום כוח שגורם לי לעשות דברים אחרת, אני מרגישה כבויה לגמרי ולא מצליחה לצאת מזה.
    אשמח אם תוכלו לעזור לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה דחופה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול מומלץ בדיכאון
    אילן
    12/08/2012

    שלום רב
    בן 55, אלמן מזה 9 שנים ואב ל 2 בוגרים. במערכת יחסים מזה 8 שנים כולל מגורים משותפים. בעבר חוויתי חרדה ודיכאון ודרך רופא המשפחה טופלתי בסרוקסט כשנתיים עם הטבה משמעותית בהרגשה. הפסקתי השימוש בהתייעצות עם רופא המשפחה עקב אובדן מוחלט של החשק המיני . לאחר מספר שנים שוב חוויתי דיכאון והחל טיפול ברסיטל בהטבה חלקית ושוב איבוד מוחלט של החשק המיני.
    לאחרונה שוב חווה דיכאון, לתחושתי הפעם חמור יותר מבעבר,איבוד מוחלט של עניין בעבודה,חברה, מצב רוח ירוד,חוסר עניין במין. תיאבון תקין ואפילו יותר מדי כאילו רק האוכל מעורר התלהבות ועניין.
    מה עושים?
    אודה לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול מומלץ בדיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול מומלץ בדיכאון - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    12/08/2012

    אילן שלום,

    ראשית, אני מאוד ממליצה על התיעצות עם רופא פסיכיאטר ולא רופא משפחה. שנית, אפשר לשקול אפשרות של שילוב טיפולים לא תרופתיים בנוסף לתרופות. למשל, פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT הוכחה כטיפול יעיל לפני עצמו ובנוסף לתרופות, גרייה מגנטית למוח TMS, נוירופידבק.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בדיכאון

    Gramse
    21/08/2012

    יש היום מעל 80% הצלחה בטיפול באנשים הסובלים מהפרעת דיכאון ושיטות הטיפול הולכות ומשתכללות. ישנו טיפול פסיכולוגי, טיפול תרופתי וטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) שהוא אחד הטיפולים המקובלים ביותר.
    טיפול קוגניטיבי הינו טיפול קצר מועד המתמקד בדפוסי חשיבה בעייתיים שמחזקים את פיתוח והחזקת סימפטומי הדיכאון. תחילה נכנסים לתהליך של זיהוי מחשבות קיצוניות אותן בהמשך ניתן להחליף עם מחשבות מאוזנות ובריאות יותר.
    החלק ההתנהגותי בטיפול מעודד את הסובל להקטין התנהגויות שמחזקות אמונות שליליות ולהגביר התנהגויות שמחזקות אמונות חיוביות, כל זאת בליווי ובאמצעות טכניקות שונות וכלים שמקבל המטופל להתמודדות כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלו.
    במכון CBT הטיפול כולל פגישות מול מטפל קוגניטיבי וגם פגישות בשטח עם מלווה בזמן תרגול שינויים התנהגותיים.

    צוות מכון CBT

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון עצבנות אצל בתי הצעירה...
    כרכום
    10/08/2012

    שלום. בתי הצעירה גרה במרכז, עובדת בחינוך, ילדה נורמטיבית, גרה עם חבר נחמד והיחסים ביניהם נפלאים. היא נכנסת ללחץ מכל דבר הכי קטן, נמצאת במצבי רוח רעים ועצבות לעיתים מאד קרורבות. האם מקובל לתת לנשים צעירות בנות 20-30 כדורים להרגעה? האם יש משהו לאיזון מצב הרוח בלבד, האם זה טיפול לטווח ארוך? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון עצבנות אצל בתי הצעירה... - תגובה

    שרון לויט
    11/08/2012

    שלום לך,
    ראשית, מקובל לתת תרופות נוגדות דיכאון (שהן למעשה גם נוגדות חרדה) כמעט בכל גיל. אכן מדובר בטיפול לטווח הארוך, בתנאי שמשתמשים בקבוצות התרופות המיועדות לטיפול ארוך טווח, ולא בבנזודיאזפינים (ואבן, לוריוון וכו') שמעבר להקלה בטווח הקצר אינן מועילות. בנוסף, איני רואה סיבה שלא לנסות פסיכותרפיה- לטיפול קוגניטיבי התנהגותי יכולות להיות תוצאות מהירות יחסית, וממש לא חייבים לשלב טיפול תרופתי במקרים כאלה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול CBT בהפרעות חרדה

    Gramse
    14/08/2012

    הפרעות חרדה למיניהן גורמות למחשבות טורדניות או שליליות על עצמנו או העולם, סמפטומים גופניים לא נעימים ואפילו כואבים, התנהגויות של בריחה או הימנעות שפוגעת בתפקוד שלנו, ותחושות רגשיות שמגיעות לעוצמה ותדירות לא נורמטיבית. ככל שהחרדה מתמשכת כך מרגיש לנו כאילו הכוחות שלנו נגמרות והמוטיבציה וחשק בחיים יורדים.

    היום, יודעים שניתן לטפל בהפרעות חרדה בזמן קצר באמצעות טיפול שמתייחס לדפוסי חשיבה והתנהגות הגורמים לרמות גבוהות של חרדה. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) מפתח אצל המטופל כלים לזהות ולשנות דפוסים לא בריאים בזמן אמת על מנת להוריד את רמות החרדה. הטיפול מיועד לכל הספקטרום של חרדה, כולל פוביות (כמו פחד מנהיגה), חרדה חברתית (כולל פחד קהל), התקפי פאניקה, OCD, פוסט-טראומה, הפרעות אכילה, ועוד.

    צוות מכון CBT

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית סכיזופרניה פרנואידית
    אנונימי
    09/08/2012

    שלום.. אובחנתי כבעל בעיה נפשית ששמה סכיזופרניה פרנואידית וזאת עקב הזיות חוזרות ונשנות על מפקדים וחיילים שרוצים להרוג אותי או לרצוח אותי ואני באמת נורא נורא מפחד אתזה . כמו כן דיבורי הפך קטנוני ואני מפחד מכל מיני בובות קטנות , לובשי מדים, חיילים או מפקדים.
    השאלה שלי היא האם יגייסו אותי לצהל אם אשלח את חוות הדעת של הפסיכיאטרית ? אני מתגייס בעוד חודשיים . תודה רבה, דני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית סכיזופרניה פרנואידית - תגובה

    שרון לויט
    10/08/2012

    שלום לך,
    שאלתך אינה קשורה בנושאי הפורום (דיכאון וחרדה), אך אענה בכל זאת:
    סכיזופרניה פרנואידית, כמו גם סוגים אחרים של סכיזופרניה, מהווה בעיה נפשית הנחשבת למחלה של המוח. מחלה זו בהחלט מהווה עילה לשחרור מהצבא, גם לפני שירות וגם אם היא מתגלה במהלכו. עם זאת, אני מכירה סובלים שהתנדבו לשירות צבאי לאחר ששוחררו, והצליחו בשירות. כאשר המחלה לא מאובחנת ומטופלת כראוי, או שהרמיסיה (היעלמות הסימפטומים) בעקבות הטיפול התרופתי אינה מלאה, המחלה יכולה להפריע משמעותית בשירות הצבאי. בנוסף, קיימים תנאי לחץ בשירות הצבאי, שעשויים לעודד התפרצות של התסמינים אצת חלק מהאנשים. לכן, כדאי מאוד לחשוף את המידע הרפואי לפני הגיוס- מאחר שהבעיה עלולה להפריע ולהערכתי היא תתגלה בכל מקרה, ואז אתה עלול לעמוד בפני מצב לא נעים. המלצתי היא לחשוף את הבעיה, ובמידה שתשוחרר, ניתן לנסות להתנדב לצבא (או לשירות לאומי), בתנאי שאתה נוטל טיפול תרופתי, שבעקבותיו תימצא ברמיסיה מלאה ובמצב יציב.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית סכיזופרניה פרנואידית - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    10/08/2012

    שלום לך,

    לפי מה שאתה מתאר לא נראה לי שיגייסו אותך לצבא.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה יכול לגרום לזה????
    שמעון
    08/08/2012

    אני זוכר שכבר בגן חובה התחילו לי מחשבות אובדניות. אבל אני לא מצליח להבין מה יכול לגרום לילד בכזה גיל לרצות למות? הרי גדלתי במשפחה וסביבה אוהבת ונורמטיבית לגמרי. ועד כמה שאני זוכר לא עברתי איזה שהיא טראומה מיוחדת. אז איך אפשר להסביר מבחינה פסיכולוגית או פסיכיאטרית שילד בגיל כל כך צעיר מגיע לכזה מצב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה יכול לגרום לזה????

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה יכול לגרום לזה???? - תגובה

    שרון לויט
    09/08/2012

    היי שמעון,
    אי אפשר לדעת בוודאות מה יכול לגרום למחשבות אבדניות בגיל מוקדם, בייחוד לאור העובדה שאיני מכירה אותך אישית. ניתן רק להעלות השערות: ראשית, ככל שתסמינים כאלה, שיכולים להיות קשורים בדיכאון, מופיעים בגיל צעיר יותר, כך מתחזקת ההשערה שהגורם הגנטי הוא הדומיננטי. יכולים להיות גורמים ביולוגיים אחרים כמו שינויים פיזיים או הורמונליים- מחלה, הורמון גדילה וכו'. בנוסף, ייתכנו גורמים סביבתיים- ייתכן שאדם קרוב אליך חווה דיכאון או בעיה נפשית אחרת באותה תקופה, ייתכן שמישהו במשפחה מת, וכו'.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לצאת מהתקיעות?
    אסי
    08/08/2012

    שלום, שמי אסי, אני בן 36, רווק, מתעסק בספורט גם כתחביב וגם כפרנסה, אני בריא ונראה טוב, כך שאיני חושב שאני נמצא במצב של דיכאון או משהו דומה, אבל בחצי שנה האחרונה אני מרגיש מין תקיעות כזו, חוסר סיפוק ולאחרונה גם בילבול לדעתי עקב כל המחשבות שרצות לי בראש במשך היום. עקב המצב, למדתי על עצמי שאיני מסוגל לקבל החלטות. אני רוצה לעשות משהו אבל לא מסוגל להחליט שאני עושה אותו, או אפילו מחפש וגם מוצא 1001 סיבות למה לא כדאי לי לעשות אותו. כך שבסוף אני לא עושה עם עצמי כלום ופשוט נתקע במקום...המצב בו אני נמצא גם גורם לי לכל מיני חרדות ומחשבות טורדניות. נועצתי ברופא המשפחה והוא הציע לי לקחת כדור אך מאחר והבריאות היא אצלי דבר מאד חשוב, סירבתי. אין לי עניין להכניס חומרים כימיים לתוך גופי ויצאתי בחיפוש אחרי פתרון "בריא" יותר. יש פתרונות זמניים כמו פעילות גופנית למשל, היא עוזרת לי באותם רגעים בהם אני מתאמן אך לאחר מכן אותה הרגשה של ביזבוז וחוסר סיפוק חוזרת...
    אני מרגיש שחיי מיתבזבזים לריק, אני יושב שעות מול המחשב, מחפש תשובות לעצמי, אני קורא ספרים ומחפש דרכים לצאת מהתקיעות הבלתי נסבלת הזו ולפעמים באמת זה עושה לי טוב אך בסופו של יום אני שוב מרגיש את אותו תיסכול, והרגשה שאני מבזבז את חיי לריק...
    יחד עם זאת, אני ממשיך לעבוד, להתאמן ולשמור על בריאותי והמראה החיצוני שלי, כך שאנשים מסביבי לא יעלו על דעתם שהבחור הזה שנראה כמו אריה מרגיש בפנים כמו חתלתול קטן שלא מסוגל להחליט מה יהיה הצעד הבא שלו...
    אנא עיזרו בהקדם, כוונו אותי והביעו את דעתכם, תודה מקרב לב, אסי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך לצאת מהתקיעות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לצאת מהתקיעות? - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    08/08/2012

    אסי שלום,

    לעיתים קרובות מאוד קושי בקבלת החלטות נובע מחרדה לתוצאות או מחשש שלא תצליח או מתוך תחושה שאם בחרת באפשרות אחת החמצת הפשרניות אחרות. הדרך הטובה ביותר לפתור את הקושי היא טיפול התנהגותי - קוגניטיבי שהינו קצר וממוקד. במהלכו תלמד כיצד להתגבר על המכשולים המנטליים, תרכוש כלים לפתרון בעיוות ועוד.

    שווה לנסות!
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה אירנה, תוכלי להפנות אותי לאדם

    אסי
    08/08/2012

    שיוכל לעזור לי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורס אקסס בארס

    בת אל
    06/04/2016

    היי אסי מה שלומך?
    לפעמים כל מה שצריך זה לצעוד צעד אחד...משהו קורה אחר כך.

    אני פותחת קורס אקסס בארס בן 8 שעות - יום שלם של קסם וחיבור לעצמך
    שחרור מכל מה שתקוע ולא מאפשר

    אם אתה מעוניין , צור קשר באימייל המצורף

    מניסיון אישי , לימוד השיטה וטיפול באמצעותה , הוציא אותי ממצבים לא קלים בחיי ופתח בפניי כך סתם אינסוף אפשרויות

    שולחת לך אור ואהבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריספונד 2 זמן השפעה
    רן
    08/08/2012

    אני לוקח ריספונד 2 מיליגרם אחד בוקר ואחד ערב תוך כמה זמן התרופה אמורה להשפיע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריספונד 2 זמן השפעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריספונד2 - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    08/08/2012

    רן שלום,

    יתכן ויעברו לפחות 6-8 שבועות עד שהתרופה תתחיל להשפיע.

    בהצלחה ותרגיש טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני בדיכאון?
    אסתר
    07/08/2012

    שלום רב,
    רציתי לשאול איך אדע אם אני בדיכאון, אם צריכה טיפול, ולמי לפנות?
    יש לי שלושה ילדים. הקטן בין שנה וקצת. מאז שנולד תליתי את כל העייפות, חוסר חשק ואנרגיות בלידה. עברה יותר משנה ואני עדיין לא חזרתי לעצמי. אני יכולה לתלות זאת בקושי בגידול שלושה ילדים, אך אני מרגישה מדוכדכת, מרגישה שאין לי חשק וכוח לכלום. אני גם לא יודעת אם לתלות זאת בלידה או שאולי גם לפני כן הייתי קצת פסימית וכדומה ובשנה האחרונה זה רק התחזק יותר. נהייתי עצבנית בבית גם על הילדים וגם על בעלי ועוד.

    האם זה דיכאון, מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם אני בדיכאון?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני בדיכאון? - תגובה

    שרון לויט
    07/08/2012

    היי אסתר,
    רק איש מקצוע שפוגש אותך באופן אישי יכול לתת לך אבחנה מדויקת. שיחה או מספר שיחות מעמיקות עם איש המקצוע יכולות לברר בצורה טובה יותר את הגורמים לבעיה, כמו גם בדיקות רפואיות שמומלץ מאוד לעשות. ייתכן שהסיבה לבעייתך היא רפואית, וחשוב לברר זאת. ייתכן גם שילוב של גורמים רפואיים ונפשיים, כפי שאת משערת. רק לאחר בירור מעמיק של הנסיבות ניתן יהיה להמליץ על דרכי הטיפול המתאימות.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף!! גיוס לצבא עם נטילת כדורים
    אנונימי
    07/08/2012

    שלום אני בן 19, בחצי שנה האחרונה אני סובל מדיכאון , פחדים וחרדות מכל מיני סיבות.. השבוע החלטתי ללכת לפסיכיאטר ואובחנתי כסובל מדיכאון והטילו עליי לקחת כדורים נגד דיכאון בשם איקסל. חשוב לציין שככל שידעתי שיום גיוסי מתקרב הדיכאון והחרדות התחזקו והתעצמו... מחרתיים אני אמור להתגייס והצבא לא יודע על הבעיה הזאת. השאלה שלי היא, אם הצבא יראה את המרשם לכדורים ויראה את האבחנה ממה שאני סובל הוא ישחרר אותי באותו היום? כי אני ממש מפחד ובדיכאון מזה ..
    אודה מאוד אם תענו לי בהקדם.. תודה, אנונימי מיוסר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף!! גיוס לצבא עם נטילת כדורים - תגובה

    שרון לויט
    07/08/2012

    שלום לך,
    ידוע לי על לא מעט חיילים שנוטלים תרופות נוגדות דיכאון בידיעת הצבא ואף בהמלצתו, ולכן לדעתי לא ישחררו אותך בשל כך. אחוזים גבוהים מהאוכלוסיה נוטלים תרופות נוגדות דיכאון, ובמאה ה-21 העניין הולך ונעשה נורמטיבי יותר ויותר.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום