מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התלבטות....הילה04/05/2012
שלום, בת 26, נ+ ילדה (9 חודשים). תמיד הייתי ילדה/ נערה רצינית מדי..ואפילו מדוכדכת...
כשהכרתי את בעלי (לפני 3 שנים) חלה אצלי תפנית והצלחתי לראות את הטוב שבחיים...עברתי הרבה מאד בחיים שלי ולכן הייתי כמו שתיארתי קודם אבל תמיד הייתי מאד חזקה ויציבה נפשית. לפני כשנתיים חליתי מאד באופן מפתיע(פיזית) הדבר הזה שבר אותי (נפשית) ושינה אותי מבחינה אישיותית. (כיום עברו כל סימני המחלה) אני נוטה לבכות המון ומתקשה להתמודד עם קשיי החיים למרות שעל פניו אני מתפקדת. (השלמתי תואר 2, הבאתי ילדה מקסימה, אני מחזיקה בתפקיד טוב ותובעני). הקשר עם בעלי נמצא היום במקום מאד לא טוב ולמרות המאמצים שלי ושלו לא נראה שזה הולך למקום טוב יותר בשלב הזה(קשה לי לחשוב בכלל על גירושים...זה לא הכיוון כרגע).
אז על פניו נראה שיש הצדקה למצב הנפשי הירוד שאני נמצאת בו, מה שמפריע לי הוא שאני מרגישה שקשה לי יותר להתמודד ולהכיל את הקושי ביחס לעבר למרות שנראה לי שבעבר התמודדתי עם אתגרים מורכבים יותר.
אני מתחילה לתהות אם כדאי לי להתחיל לחשוב על טיפול כימי..(פסיכולוגים בעבר ניסיתי לא מעט פעמים-לא התרשמתי) אני עובדת עם מתמודדים ביומיום אבל עדיין אף פעם לא שאלתי אותם איך השפיעה עליהם התרופה. מה הכוונה, האם באמת אחרי שלוקחים את הכדורים תקופה מסויימת, מתחילים פשוט להרגיש יותר טוב או שיש הכרח לשלב את זה עם שיחות? האם אחרי תקופה מסויימת חוזרת התחושה הלא טובה? האם זה טיטוא של הזבל מתחת לשטיח? האם כדאי לנסות להתמודד עוד קצת בכוחות עצמי למרות שכבר אני מתחילה להתייאש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלבטות.... - תגובה
שרון לויט05/05/2012היי הילה,
אם תפני לעזרה תרופתית, הטיפול ככל הנראה יהיה בתרופות נוגדות דיכאון, שמתאימות לטיפול הן במצב הרוח והן בחרדה. אני מניחה שאת עובדת עם מתמודדים שסובלים בעיקר מהפרעות פסיכוטיות, ואופי הבעיות שלהם שונה מאוד משלך. לכן, הם מקבלים בעיקר תרופות אנטי פסיכוטיות או מייצבי מצב רוח (ליתיום, דפאלפט ודומיהם), שהשפעתם שונה מאוד מזו של תרופות נוגדות דיכאון. התרופות נוגדות הדיכאון אכן עשויות לתרום לשיפור ניכר במצב הרוח שלך ולהפחתת חרדה, והשיפור מתחיל לאחר כשלושה שבועות של נטילה. נהוג ליטול את הטיפול במשך מספר שנים, כדי להשיג תוצאה אופטימלית לאורך זמן. השיפור במצב הרוח הוא עקב תהליכים ביוכימיים במוח, ואינו קשור בפסיכותרפיה. אולם, פסיכותרפיה (בעיקר בגישה קוגניטיבית התנהגותית- CBT) יכולה לשפר את התוצאות ואף לשמר אותן (כלומר למנוע הדרדרות, שיכולה לבוא עם הפסקת התרופה). טיפול שכזה נותן לך כלים מעשיים להתמודדות עם הבעיות לאורך זמן, ומונע את הישנותן. איני יודעת באילו גישות טופלת והאם את מכירה גישות טיפוליות שונות, אולם מומלץ לקבל מידע לפני שפונים לטיפול, מאחר שיש גישות יעילות יותר ופחות, ומתאימות יותר ופחות בעבורך.
אם ברצונך להתמודד עם המצב בכוחות עצמך, כדאי שתבדקי עם עצמך כיצד את מתכוונת לעשות זאת והאם יש לך את הכלים לשם כך. אם אין לך דרכי התמודדות יעילות, חבל להמשיך לסבול (ואולי אפילו להידרדר). ככל שפונים לעזרה מוקדם יותר, כך הפרוגנוזה משתפרת.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה..
הילה05/05/2012נכון שרוב המתמודדים סובלים מהפרעות פסיכוטיות ואפקטיביות מורכבות הרבה יותר. אבל אכן יש גם מצבים אחרים. אני יודעת לעשות את ההפרדה ביניהם לבין המצב שלי...
המצב רוח שלי תלוי מאד בסביבה שבה אני נמצאת ובמשוב שאני מקבלת מהם-כלומר, אם בעלי מצליח להבין מה אני צריכה ממנו בדיוק אז מצב הרוח שלי טוב יותר ואם באותו יום הוא מתקשה להבין אז קשה לי יותר.
לא חשבתי על CBT ואני לא בטוחה שהוא יכול כ"כ לעזור לי כי הבעיה שלי לא מאד ממוקדת אלא יותר מפושטת על מספר תחומים...
אני אחכה עוד קצת ואראה איך אני מתקדמת משם.
תודה רבה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה קורה ומה עושה..אייל01/05/2012
יש לי מגוון רחב .. לצערי .. של בעיות הנפש . . דיכאון שאני טוען שהוא עמיד ..מחשבות אובססיביות קשות ובמיוחד בשעות העבודה .
בא לי לברוח מעצמי אך לא יודע לאן...> כי לכל מקום שאלך אקח את בעיותיי עימי ...
לא יודע על מה לשים דגש בטיפול האם על הדיכאון או על האובססיות או על החרדות .
תחושה שנמאס לי > בטיפול עם המטפל שלי אני מגיע לתובנות והיכרות עצמית גבוהה מאוד .
אך אין לי "כל כך "מזור לאוסידי הארור הזה .
תחושה שאין יותר כוחות ועצבים לחיות חיים שכאלה .
כפי שכתבתי לא יודע על מה או מאיפה להתחיל לשפר את ההרגשה .
מלבד האוסידי שייש לי אני מגלה עליי שייש לי אישיות מבורכת וחיובית אך אני מאוד קשה עם עצמי . לא מוותר !!!
רוצה שהכל יילך מ-א ועד הסוף רק בדיוק כמו שאני בוחר ורוצה . ותכונה זו תוקעת אותי בחיים .
קשה לי לקבל את הסבל ומאידך איני לא יכול בלעדיו . למי שמבין ..
אז נמאס מהסבל הזה .
גם כשאני רוצה להחליף מטפל וכ"ד .. לא יודע אל מי ללכת אני נורא מיואש .
נ מ א ס ס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה קורה ומה עושה.. - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל02/05/2012אייל שלום,
אני מאוד ממליצה לשלב טיפול פסיכולוגי וטיפול תרופתי. אני שמחה לשמוע שבטיפול הפסיכולוגי אתה מגיע לתובנות ומכיר את עצמך יותר טוב אך תובנות אלו לצערי לא עוזרות לך להתגבר על המצב. כלים ומיומנויות של התמודדות יעילה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום דר
אייל06/05/2012אז מה שאת אומרת לי זה שאני אלך לטיפול התנהגתי קוגנטיבי . ?
זה עוזר .?
היכן אמצא לי מטפל שכזה .?
ולכמה זמן אצטרך את הטיפול .?
כי לא יודע . נמאס לי כל הזמן להיות מטופל
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום דר - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל07/05/2012אייל,
אני ממליצה לך קודם כל לבדוק טיפול תרופתי. פנה לרופא פסיכיאטר. זה יכול לעזור לך גם לדיכאון, גם לאובססיביות וגם להגיע לגמישות עם עצמך.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה שחזרהחיננית01/05/2012
שלום רב, אני נוטלת ציפרלקס 20, מזה כשנתיים ומצבי די טוב, לפני כשבוע התחלתי דיאטת הרזיה, אכילה בריאה יותר ומבוקרת. מאתמול אני חשה אי נוחות מעין חרדה וירידה במצב הרוח. מה עלי לעשות?אודה לתשובה מהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה שחזרה - תגובה
שרון לויט01/05/2012היי חיננית,
הדבר הכי חשוב בנוגע לחרדה הוא, לא להילחץ ממנה. עצם הניסיון לדחות מחשבות ורגשות רק משמר אותם. צריך לזכור, שרגשות הם דבר טבעי ופונקציונלי, וכל אדם מרגיש לפעמים פחד וירידה במצב הרוח.אני מציעה לחכות כמה ימים ולראות אם יש שינוי. אם לא, ניתן לפנות לרופא המשפחה לבדיקות. ייתכנו הרבה גורמים לשינוי- הורמונליים (אפילו מחזור חודשי), השינויים בתזונה, התחלפות העונות, אירוע שקרה בחייך וכו'.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה מעומק הלב!
חיננית02/05/2012תודה ענקית על התשובה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצת חרדה קצת דיכאוןלילו30/04/2012
שלום רב,
אני בת 27 סטודנטית שנה ג' למדעי ההתנהגות. ידוע לי שיש לי בעייה של חוסר בטחון עצמי. הרבה שנים הייתי במערכות יחסים עם בני זוג שלא היו מתאימים לי בכל הרמות. אני נה בזוגיות ממש טובה ואוהבת משני הצדדים, אנחנו רצינים ומדברים על הרצון להתחתן בזמן הקרוב, הבעיה שהרבה פעמים אני מפחדת מפרידה למרות שאין לי שום סיבה לחשוש, חבר שלי לא מבין למה ונותן לי המון חיזוקים, קבלה ואהבה גדולה. אני סוף סוף מרגישה שאני עם הבן אדם הנכון ומפחדת שזה ייגמר...ואז יש לי מחשבות ודאגה לעתיד, שעצם האי שקט מביא אותי למצבי רוח. אני הולכת לטיפול פסיכולוגי ולאחרונה היא הציעה לי להתחיל אולי אם אני רוצה (לא חייבת) להעזר בכדורים (כבר חשבתי על כך לפני כן בעצמי). השאלה שלי היא האם זה להכניס ראש בריא למיטה חולה? המצב שלי לא חמור בכלל. אני לא דיכאונית קלינית ולא חרדתית ברמות על. לעיתים יש לי את ההרגשה שתיארתי. אני מפחדת לקחת כדורים וז שתחושות החרשה והדיכאון לאחר זמן מה יתעצמו, יש המלצה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצת חרדה קצת דיכאון - תגובה
שרון לויט01/05/2012היי לילו,
ראשית, לא רק אנשים שסובלים מבעיות קשות נוטלים טיפול תרופתי. גם אנשים רבים שהבעיות שלהם קלות לוקחים כדורים נגד חרדה/דיכאון (בעצם אלה אותם כדורים, והם משמשים לטיפול בכמה בעיות). הכדורים לא גורמים לבעיות להחמיר- במקרה הגרוע ביותר אין שיפור, ואפשר לסבול ממספר תופעות לוואי, כגון עייפות. בדרך כלל מדובר בטיפול מאוד יעיל, שאינו גורם נזק.
שנית, עלייך לענות על השאלה מדוע המטפלת שלך הציעה לך תרופות. האם יש תחושה של אחד הצדדים, או שניהם, שאין התקדמות מספקת בטיפול? שההתקדמות איטית מדי? או בכלל מדובר בטיפול ארוך טווח שאמור להימשך מספר שנים, והמטפלת שלך רוצה לזרז תהליכים? הפתרון לבעיות האלה הוא לא תמיד תרופתי. לפעמים הוא כרוך בשינוי כיוון או ריענון בתוך הטיפול (צריך לחשוב עם המטפלת איך עושים את זה). יש מטופלים שאף מחליפים את הטיפול בטיפול בגישה ממוקדת וקצרת טווח, כדי להשיג תוצאות מהירות יותר.
בקצרה, יש כל מיני אופציות, ואפשר לשקול אותן עם המטפלת שלך ו/או בינך לבין עצמך.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז...
לילו01/05/2012יש לי פחד לשנות את המוח שלי כימית, אני מפחדת מי זה, אבל לפעמים אני מרגישה כאילו אין לי ברירה. אני בטיפול 5 פגישות, האמת שאני חשבתי שיש סיכוי שאני צריכה את זה בעצמי, ולאחר שאמרתי לה בטיפול בפגישה האחרונה שאני באי שקט היא העלה את הרעיון כאופציה אבל לא כמשהו קריטי, אני חושבת על דיקור סיני גם... אני קוראת בפורומים על אנשים שזה העצים להם את הבעיה האם יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז... - תגובה
שרון לויט02/05/2012היי לילו,
לא הבנתי אם התכוונת לתרופות או לדיקור סיני, אבל תרופות אינן מעצימות את הבעיה. למיטב ידיעתי, גם דיקור סיני לא. ברפואה יש כלל אתי בסיסי, שאומר "ראשית, אל תזיק". משמעות הדבר היא, שטיפול רפואי מסוים אמור, במקרה הגרוע, לא להביא תועלת. ייתכן שהאנשים שחוו החמרה מייחסים זאת לתרופה או טיפול מסוים, אך ייתכן מאוד שהסיבות הן אחרות. בכל אופן, את המידע עדיף לקבל מאנשים מקצוע או ממאמרים (למשל בגוגל סקולר), ולא מדיעות של כל מיני אנשים בפורומים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה וויפאקספרפרית29/04/2012
שלום, שנים טופלתי בציפרלקס ומדי פעם לוריון, הציפרלקס הוחלף לויפקס כי הייתה ירידה בחשק המיני, לפני מס ימים הגעתי לפסיכיאטרית כדי להעלות מינון מ-150 כי היו לי הרבה התקפי חרדה פאניקה ולחץ + התפרצויות הרופאה המליצה על ירידה ל-75 ויפקס, היא אמרה לי לחשוב חיובי ולקחת רסקיו, בשבילי רסקיו זה כוסות רוח למת... המשכתי עם 150 כי יש לי ולא חושבת לרדת מפחדת, נראה לי תמוה, סובלת מאובססיות שנים שקצת פחתו, חרדה, הפרעת קשב, לופוס וסיוגרן, מה דעתך? אשמח לתשובה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה וויפאקס - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן01/05/2012שלום. לא ניתן לתת תשובה בלי הכרות איתך. אני ממליצה שוב לחזור לרופא המטפל או לפנות לפסיכיאטר אחר לדעה שניה ולקבל הסבר.
בנוסף ,טיפול התנהגותי קוגניטיבי מאוד יעיל במצבים של חרדות ולחץ
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחרדה וויפאקס
פרפרית01/05/2012שלום דוקטור, קודם כל תודה על התשובה, בחושים שלי אני יודעת שלא טעיתי כשלא הורדדתי את המינון, לצערי עוד לא הסתיים רבעון ולא אוכל להגיע לפסיכיאטר דרך הקופה, אנסה למצוא דרך אחרת..15 שנה הייתי בטיפול פסיכולוגי שמאד עזר אבל פיתחתי תלות וגם העלות הייתה כבר בלתי אפשרית עבורי, לצערי, למזלי אני לא כ"כ נראית "חולה" אבל אני כן..רציתי להוסיף שהפורום מאד מעניין והתשובות מאד מחכימות...תודה וכל טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחרדה וויפאקס - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן01/05/2012שלום. מוזמנת להגיע לקליניקה שלנו בתל אביב. מספר טלפון בראש הפורום.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואיחנה27/04/2012
שלום
האם תיתכן- פגיעה משמעותי בראיה עקב ציפרלקס, נקודות , חוסר יכולת לקרוא, רגישות לאור.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי - תגובה
שרון לויט28/04/2012היי חנה,
אינני רופאה, אך אני מכירה את התרופה וזה נראה לי ממש לא סביר. גם אם התופעה היתה מוכרת, קשה לי להאמין שהיו מוציאים לשוק תרופה שיש לה תופעת לוואי כזו במידה שאינה נדירה. בין אם מדובר בתופעה נדירה שקשורה לתרופה ובין אם מדובר בתופעה שלא קשורה כלל, הייתי פונה בדחיפות למיון עיניים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דכאוןחנה27/04/2012
שלום
בת 23. דכאון חרדה ואובססיות. התנגדות לטיפול תרופתי. בכל זאת נעשה נסיון קצר עם ציפרלקס שהחמיר את ההתנגדות לטיפול תרופתי.
1-האם ניתן לצאת ממצב של דכאון וחרדות ללא תרופות. הדכאון היה קיים גם בשנים קודמות ברמה נמוכה יותר.
2-תופעה חדשה של אובססיות .סגירת תריסים וחזרה שוב ושוב. אגירת מזון מסוים. ועוד
מה פרוש התופעה. האם חשוב לעצור אותה מהאובססיות או להניח לזה?
3-מעבר מהסתגרות בחדר לפעילות אינטנסיבית ביותר. לא הגיונית.
תודה על תגובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דכאון - תגובה
שרון לויט28/04/2012היי חנה,
ניתן לטפל בדיכאון ובחרדה גם בטיפול פסיכולוגי, ורצוי קוגניטיבי התנהגותי (CBT). לא חייבים לערב טיפול תרופתי, בייחוד אם קיימת התנגדות אליו. הדבר המומלץ ביותר הוא להגביר כמה שיותר את רמת הפעילות (נושא שעובדים עליו גם בטיפול), וכמובן שהבחורה תהיה מוקפת כמה שיותר במערכות תמיכה מקבלות ולא שיפוטיות (עד כמה שניתן).
לגבי האובססיות, עדיף לטפל בזה בעזרת איש מקצוע. ניסיונות מצד המשפחה לעצור את התופעה, בצורה לא שיטתית ולא מבוקרת, עלולים להחמיר את ההתנגדות ואף לעורר רגשות שליליים כלפי האנשים שמנסים להתערב. כמובן שבטיפול יעבדו איתה על הפחתת התנהגויות אלה, אך חשוב לעשות זאת בצורה שיטתית ומקצועית.
לגבי שאלתך השלישית, לא ממש הבנתי אותה, וככל הנראה יש להוסיף הרבה נתונים נוספים כדי שאפשר יהיה להתייחס.
שבת שלום!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי חרדהרינת26/04/2012
בעבר קרסתי נפשית בעקבות סרטן שד. מקבלת עד היום סימבלטה 60 ולמיקטל 100. אני מאוזנת
אחת לכמה שבועות יש לי בחילה , רעידות וגלי קור והרגשה כללית רעה. אני חייבת לישון בהתקף כזה. אין לי פחד מכלום (זה נמשך מספר ימים)
הפסיכיאטרית שלי אמרה במשך תקופה ארוכה שזה לא נפשי. אך זה נמשך. (בדיקה גופנית תקינה)
בפעם האחרונה שהייתי אצלה אמרה לי שזה כנראה התקף חרדה
האם זה ייתכן כהתקף חרדה?
מקבלת לשעת חירום קלונקס ומודל שלא עוזרים. רק שינה עוזרת לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפי חרדה - תגובה
שרון לויט26/04/2012היי רינת,
מה שמקובל לתאר כ"התקף" חרדה הוא בדרך כלל נקודתי ואינו נמשך מספר ימים. תופעות פיזיולוגיות שנובעות מחרדה, הנמשכות מספר ימים, יכולות להיות קשורות במצב מתמשך של חרדה נמוכה, דיכאון או סטרס.
כדי לדעת האם אפשר לקשר את הסימפטומים למצב נפשי, יש לערוך אנמנזה מקיפה. חשוב לדעת האם את נמצאת במתח נפשי כלשהו, האם עברת אירוע קשה או מלחיץ בזמן האחרון או בתקופה שהעניין התחיל, או שינויים בחיים. בנוסף, עברת אירוע פיזי לא פשוט, ואיני יודעת אם הרופאים שלך בדקו את הקשר (הפיזי) של התופעות שאת חווה לאירוע שעברת.
בכל אופן, לדעתי כדאי לפנות לבירור רפואי מעמיק יותר. אני איני רופאה, אך מכירה אנשים שסבלו מתופעות מאוד דומות ואובחנו בסופו של דבר כסובלים ממיגרנה- כך שיש אופציות נוספות מלבד מצב נפשי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואינ24/04/2012
ד"ר שלום,
לפני כשנה התחלתי לסבול מהתקפי חרדה קשים שהוציאו אותי מתפקוד ובעיקר כללו תסמינים גופניים כרוניים (כאבי ראש) עד שהגעתי למיון עשו CT ראש שיצא תקין ועד אז לא נרגעתי. לאחר מכן רופא המשפחה רשם לי אסיוול 2.5 מג ופריזמה 20 מג לקחתי אותם בערך שלושה - ארבעה חודשים והכל עבר כלא היה וחזרתי לחיים נורמליים לחלוטין. הפסקתי בהדרגה לקחת את הכדורים ומעל חצי שנה הכל היה בסדר. לאחרונה שוב אני חווה תסמינים גופניים של חרדה בעיקר דקירות ולחצים בחזה הרופא שלח אותי לאקג ליתר ביטחון. יצא תקין והוא אמר שאני חייבת לקחת שוב את התרופות והוא לא מבין למה הפסקתי. כבר ארבעה ימים אני לוקחת פלוטין 20 מ"ג (לא היה פריזמה בבית מרקחת הרוקח אמר שפלוטין זה אותו דבר) ואסיוול חצי כדור של 5 מ"ג (כאילו 2.5).
ביומיים האחרונים אני מרגישה תחשות מאוד מוזרות בגוף נימול בעיקר בידיים ובפנים ובפה. כל היום . כאילו הירדמויות כאלו.
האם זה תופעה הגיונית? האם ללכת לרופא?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל24/04/2012שלום לך,
תופעות שאת מתארת מוכרות ושכיחות למדי. הן למעשה תסמינים של חרדה. תופעות אלו מאוד לא ניעמות, אפילו מפחידות אך הן כלל לא מסוכנות. הן יחלפו כאשר הטיפול התרופתי יתחיל להשפיע. בנוסף, חשוב לציין כי הדרך הטובה ביותר להתגבר על החרדה היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT עם ביופידבק. טיפול CBT הינו קצר יחסית, ממוקד ומשימתי, במהלכו תוכלי ללמוד כלים להתמודדות יעילה עם התחושות הלא נעימות בהווה וגם תרכשי כלים של שליטה שיעזרו לך למנוע הישנות ההחרדה בעתיד במידה ותרצי להפסיק את התרופות. ביופידבק עוזר לשלוט במערכת העצבים האוטונומית שאחראית על התגובה של הגוף במצבי חרדה. בעזרת ביופידבק ניתן ללמוד להשפיע על המערכות האוטונומיות של הגוף כדפיקות לב, לחץ דם, נשימות וכו'.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון בחיפוש עבודה...אור24/04/2012
שלום.
אני במצב של חיפוש עבודה כרגע, התחלתי לחפש תקופה ארוכה לפני פסח עבודה והמצב הנפשי שלי היה בסדר גמור והצלחתי להיתמודד מול רעיונות עבודה והכל. ופתאום אחרי פסח אני מוצאת את עצמי ללא כוח, אני מנסה לחפש עבודה ולקבוע רעיון עבודה, ואני בסוף מבטלת רעיונות עבודה אחד אחרי השני כי אני לא מסוגלת להגיע אין לי כוח... ממש מרגישה מותשת נפשית, אני מנסה קצת להעיר את עצמי ולחזור למצב הקודם של לפני החג, ואני ממש ממש לא מצליחה ולא מסוגלת. ויש לציין שילדתי לפני 10 חודשים והתינוק שלי רשום למעון לשנה הבאה ואני דיי לחוצה להשיג עבודה כדי שאוכל לממן את התשלום למעון, ואני לא מצליחה לזוז ואני מרגישה מין דיכאון כזה, מזה שאני לא מצליחה לעשות כלום עם עצמי, וזה מאוד מלחיץ אותי המצב הזה ואיני יודעת עד מתי זה ימשך כחה ויחזור למצב הרגיל....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון בחיפוש עבודה... - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל24/04/2012אור שלום,
אני ממליצה לך לשקול אפשרות של עזרה תרופתית. לעיתים קרובות. תרופות אנטי דיכאוניות משפרות את הרגשתך ותוך זמן קצר יחסית תוכלי לחזור לעצמך. אפשר לקחת את התרופות לתקופה מוגבלת וכאשר תרצי להלבנת תוכלי לעשות זאת בתאום הם הרופא. לדעתי, שווה ללכת על האופציה התרופתית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התגובה המהירה...!
אור24/04/2012שלום
תודה רבה על התגובה המהירה..!
בקשר לתגובה כתבת שאת ממליצה בטיפול תרופתי, אני דיי מיסתייגת מהנושא הזה ואני מעדיפה כל דרך אחרת לנסות חוץ מזה. אם יש לך איזה משהו אחר לייעץ לי שיכול לעזור לי אשמח לשמוע!! אני עברתי כבר תקופה כזאת והצלחתי לחזור לעצמי ממש למצב הרבה הרבה יותר טוב מצב נורמלי ורגיל. ובתוך תוכי אני יודעת שבסופו של דבר אני יחזור לעצמי והכל יהיה בסדר ואני יסתכל על המצב אחורה ויסיק מסקנות מאיפה נבעה העייפות הזאת וידע מה גרם לי לכך כדי לא לחזור על זה שוב.אבל מה שלא נותן לי מנוח זה הלחץ הפנימי הזה והדאגה שהמצב הזה יעבור כבר יעבור כבר, כי אני רוצה כבר לחזור לעצמי ולהמשיך הלאה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התגובה המהירה...! - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל24/04/2012היי אור,
נראה שישל כוחות ופוטנציאל שרק צריך לאפשר לו לצאת לידי ביטוי. בעבר הצלחת להתמודד בצורה טובה מאוד, הדבר מעיד על הכוחות שיש בך. תרופות פשוט עושות את העבודה תוך זמן יחסית קצר. בנוסף, אני ממליצה על פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. ישנו עוד טיפול לא תרופתי שהוכח כטיפול יעיל אנטי דיכאוני הינו גרייה מגנטית למוח TMS. טיפול זה ניתן על ידי פסיכיאטר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות לפני גיוסמיכל24/04/2012
ערב טוב ברצוני להתייעץ עמכם בקשר לנער עם חרדות לישון מחוץ לבית [לא בסביבה המוכרת לו] לפני הגיוס ביקר אצל פסיכיאטר וקיבל מכתב העוסק בחרדותיו של אותו נער. בעקבות ביקור אצל קבן הורד הפרופיל ל64.הגיוס נדחה. כאשר התקרב תאריך הגיוס, הצבא ,משיקוליו, דחה את הגיוס. בעוד כמה ימים אמור הנער להתגייס. נמצא בחרדות נוראיות.יחד עם זה לא מוכן לשתף פעולה: לא לוקח את הכדורים שניתנו לו- לעמדתו , לאחר נטילה של 3 כדורים המצב לא השתנה; לא מוכן בשום פנים ואופן לחזור אל הפסיכיאטר או ללכת לאחר. מאיים על התאבדות, חוסר עניין בחיים, הכל שחור... מה ניתן לעשות במקרה שכזה? איננו ילד קטן שאפשר להכריח ללכת לרופא. לא מוכן לשמוע על אופציה זו. איומי ההתאבדות גברו מאתמול תודה מראש על תשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות לפני גיוס - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל24/04/2012מיכל שלום,
לא ברור לי מה הבחור כן רוצה. ברור לי שהוא לא רוצה ללכת לרופא ולא מעוניין לקרת תרופות. את לא מציינת איזו תרופה הוא קיבל. ישנן תרופות שנדרש מספר שבועות עד שהשפעתן החיובית מורגשת במלואה. האם הוא בכלל רוצה לשרת? אם כן אפשר למצוא לו מקום קרוב לבית בהתחשב במגבלותו כך שיוכל לחזור הביתה כל יום.
בנוסף, מומלץ לנסות טיפול פסיכולוגי. פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT עם ביופידבק יכולה מאוד לעזור תוך תקופה קצרה יחסית. שווה לנסות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה שחשובה לימסי23/04/2012
מה הסיבה שלא כדאי לי לקחת 300 מ"ג פבוקסיל בפעם אחת בבוקר הרי זמ"הח שלה הוא כ 15 שעות ואני לא ער יותר מכך מה שאומר שהתפקוד המקסימלי של התרופה יהיה בכל שעות ערותי במינון של 300 מ"ג (שזה עדיף ממינון של 200 מ"ג?)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה שחשובה לי - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל24/04/2012שלום לך,
אני לא רופאה ותשובתי מבוססת על ידע קליני וקריאה של מידע מקצועי. קראתי שעדיף לחלק את המינון לבוקר וערב ואת הכמות גדולה יותר לקחת דווקא בעבר לפני שינה. לא משנה עם אוכל או בלי. המינון המקסימאלי הינו 300מג׳.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני מרגישה שזהו זה...ללא שם22/04/2012
היי, אין לי הרבה מה לספר על עצמי... אני בת 23 חיה חיים נורמטיביים כמו כולם עבודה ,לימודים.... הבעיה היא שאני לא רוצה את כל זה אני לא רוצה לחיות פה ,אני לא רוצה ללכת לעבודה, או ללימודים למרות שאני מאוד אוהבת את מה שאני לומדת יש לי פחד נוראי מאנשים מהבחוץ וכל יום אני מתמודדת עם זה האם ללכת לעבודה או ללימודים האם לחשוף את עצמי. הבעיה השנייה שלי זה שאני בן אדם מאוד סגור ואני אף פעם לא מביע את דעתי מתוך פחד . יש לי חרדות וחלומות ממש מוזרים אני לא רוצה להתמודד עם החיים האלה אני לא יודעת איך להתמודד איתם ואני ממש רוצה להתפטר מהם ,כל מה שאני רוצה זה שאנשים יעזבו אותי במנוחה ,אני צריכה שקט! באמת...אם אלוהים היה מופיעה עכשיו מולי הייתי נותנת לו את החיים שלי במתנה. האדם היחיד שאפעם הבין אותי מת. ואנשים האחרים פשוט לא קולטים אותי הם ישר חושבים שאני סנובית או רעה...נמאס לי שאני לא יכולה לענות למישהו בלי לבכות או להתעצבן. אנא עזרו לי אבל בבקשה אל תתנו לי עצות כמו שאני צריכה להוציא הכל ממני ...זה טוב לבכות ...אז זהו שלא דיי אני צריכה ממש פתרון אני רוצה להתחיל לחיות ,להרגיש טוב עם עצמי להיות גאה בעצמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני מרגישה שזהו זה... - תגובה
שרון לויט22/04/2012שלום לך,
האם חשבת לפנות לטיפול פסיכולוגי? להערכתי, הוא ייתן לך מענה לרבות מהבעיות שאת מעלה כאן. אני תמיד ממליצה במיוחד על טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), מאחר שהוא יכול לספק לך כלים מעשיים להתמודדות עם הבעיה שלך, וכולל משימות שבועיות. כאשר את תבצעי אותן, תוכלי לראות שיפור במצבך תוך תקופה יחסית קצרה. אם המצוקה שלך מאוד קשה, ניתן גם לפנות במקביל לפסיכיאטר, כדי לקבל טיפול תרופתי. תוך מספר שבועות את עשויה להרגיש הקלה ברגשותייך הקשים בזכות הטיפול התרופתי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוד שאלהאינה זיירבקוב22/04/2012
רציתי גם לישאול לאיזה רופא צריך ליפנות אם רוצים רק את המרשם לתרופה נגד החרדה ובלי הטיפול האישי הנלווה לכך ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד שאלה - תגובה
שרון לויט22/04/2012שלום לך,
מרשם לתרופה נגד חרדה (וכן המלצות על תרופות ספציפיות) ניתן לקבל אצל רופא פסיכיאטר. גם רופא המשפחה יכול לרשום לך תרופות, אך מומלץ לפנות לפסיכיאטר, מאחר שזהו תחום התמחותו והוא מיומן בהתאמת הטיפול הספציפי למטופל הספציפי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאינה זיירבקוב22/04/2012
שלום אני בת 18 ואני כבר הרבה זמן סובלת מכל מיניי חרדות ובמיוחד חרדה חברתית איזה תרופה אתם ממליצים נגד חרדה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל22/04/2012אינה שלום,
מומלץ לפנות להתיעצות רופא פסיכיאטר.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

