מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חרדות במשך שנתייםאוריאל15/01/2012
שלום אני אוריאל בן 25, סובל במשך שנתיים מחרדות מחיי היום יום.
אתחיל מכך שכבר שנתיים אני לומד משהו שאני לא רוצה בגלל לחץ שהמקצועות האהובים עליי לא יפרנסו אותי בכבוד ואם בכלל אשיג עבודה בתחום.
כרגע אני נמצא בתהליך של עזיבת הלימודים ומעבר לתחומים שמעניינים אותי.
החרדות שיש לי הן כמובן מהלימודים שאני לא אוהב, פחד מאנשים, פחד מהשקעה.
בכל תחום שיש לי אני מפחד וסובל מחרדות חוץ מהתחום הזוגי בו יש לי חברה קרוב ל-5 שנים ואולי ההרגל אליה נותנים לי ביטחון כשאני איתה, אבל חוץ מהקשר הזה אני מקבל תחושת חרדה מכל דבר.
בעניין המקצוע, אני יודע שאם אני עובר ללמוד את מה שמעניין אותי אני אצטרך לעבוד במשך 5-10 שנים בעבודות מזדמנות, בשכר נמוך והדבר גורם לי לחרדות.
יש לי בעיות ביטחון, ועבודות מסוג אלה דורשות ביטחון עצמי גבוה, אסרטיביות, ויכולת ליקוק גבוהה כדי להגיע לאן שהוא, ואצלי אין שום דבר מאלה.
בגילי המון אנשים כבר נכנסים ליציבות ואני עדיין לא קרוב לשם.
אשמח לעזרה,
בברכה אוריאל!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות במשך שנתיים - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל15/01/2012היי אוריאל,
אני שמחה לשמוע שאתה עובר לתחום שאתה אוהב לעסוק בו ועל כך שחמש שנים יש לך חברה שמקנה לך תחושת ביטחון. אתה בהחלט בדרך ליציבות. ביטחון עצמי, אסרטיביות וכו׳ ניתן לחזק בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. זהו טיפול קצר, ממוקד ומאוד יעיל.
בהצלחה מכל הלב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כישלוןאני14/01/2012
לפני 11 חודשים כשנגמרה מערכת היחסים עם מי שחשבתי שיהיה אהבת חיי
חשבתי על טיפול פסיכולוגי יותר נכון הציעו לי, ואני אולי חושבת על זה יותר ברצינות
ידעתי שיהיה לי קשה הפרידה הזו ממש שברה אותי ולא התגברתי,יש קונפליקט עצום בין הלב לראש ,ואין פתרון...
היה לי ברור שבחודשים הראשונים דייטים זה סתם אבל גם יצאתי חודשיים עם מישו ואפילו שכבתי איתו,ובכיתי כי חשבתי על האקס. הפסקתי את הקשר ההוא כי היינו במקומות שונים בחיים. ואני יודעת שאני צריכה לעבור הלאה ולצאת ולהכיר ,ואני יוצאת שבועיים עם מישהו חדש עם הרבה יתרונות,אבל הראש והלב באקס,כמעט אמרתי את השם של האקס בדייט דמיינתי אותו ...פשוט לא מבינה איך יושב שם בחור אחר שזה לא אהבת חיי, אני חיה את החיים שלי אבל במקרה ראיתי תמונה שלו מלפני חצי שנה ומוזר לי אולי שהוא חי את החיים שלו..אנחנו לא בקשר בכלל מיוזמתי.
זה הדבר שהכי מעסיק אותי לעבור אותו..אני סטודנטית במקצוע טוב ומעניין ומתעסקת בדברים טובים ומעשירים, אבל מרגישה נורא בזמן האחרון,שאני לא מספיק טובה בזה
וזה היה מקום של ביטחון שבלי קשר לכלום את זה יש לי, וגם אני כורעת תחת העומס,אני לא מוצאת לעצמי זמן להנות ואז אני קורסת ,כמו עכשיו .
אין לי זמן או כח לחיים האחרים שלי,אני מותשת ולחוצה ,אני לא עושה כמעט שום שבר שאני רוצה מעבר ,חיי חברה תמיד היו בעייתים עבורי תמיד הרגשתי שאסור לסמוך
יש לי כמה חברים טובים ובלימודים אני בחברה ,אבל הרבה פעמים מרגיש לי שאין לי עם מי לבלות ושאני בעדיפות לא גבוהה... ועם כל התחושות האלה אין לי מוטיבציה להשקיע בלימודים והבילבול רק גובר ...
לא מאפשרת לעצמי זמן לנשום...
אה וכן אני תפרנית...אני עושה מלגה שלא שווה את הכסף ובזבוז הזמן והעומס
ועובדת במשהו שגם לא מכניס הרבה אבל זה משהו, ואני תמיד בהרגשה שאין לי כסף
אבל דווקא בגלל זה יש פעמים שאני אומרת נמאס לי ומבזבזת יותר מדי ...
וטיפול בטח יהיה יקר ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כישלון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל14/01/2012שלום לך,
פרידה מחבר שהייה עבורך קשר משמעותי ואהבת חייך דומה לחייה של אובדן. כדי להתגבר על כך את תעברי תקופה של אבל. בתקופה זו טבעי לבכות, להיות עצובה וכו׳. אך לאחר חודשיים בערך צריך לנסות לחזור לחיים. היה לך מזל גדול שחייך זימנו לך חווה כה נפלאה!!!! לא כולם זוכים להרגיש אהבה גדולה. מניסיון זה כדאי ללמוד על יכולות התמודדות שלך וכמובן להמשיך לחיות חיים טובים ואיכותיים. כן מומלץ לעזר בליווי של איש מקצוע לתקופה קצרה. כדאי להכניס עניין לחיים כדי לתת להם משמעות, כדי שיהיה לך בשביל מה לחיות. תמשיכי לצאת ולהכיר גברים, תפגשי חברים וחברות. בהמשך. כאשר הרגשתך תשתפר תחזור גם עניין בלימודים ובעבודה!
לבי איתך!
חזקי ואמצי!
אני כאן בשבילך,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אני14/01/2012תודה רבה לך ,
אבל מה אני עושה עם הרגשת הכישלון המקצועית?
אני כן התחלתי להתרכז בלימודים ועבודה וזה לא הולך ואני מרגישה מעורערת
כי אם אני חלא יכולה לתת לעצמי ביטחון...
וגם ההשקעה באלו מתישים אותי,והרגשה שאין לי זמן לכלום והדבר גורם לי בסוף לבזבז זמן ולהיות מבואסת
ואין לי הרבה חברים אז גם האפשרויות לצאת הן מעטות ...אני מנסה להתחבר יותר אבל זה קשה ,וגם עד שאני מצליחה לעשות משהו נגיד מוצאת הופעה שתגרום לי להיות שמחה אין לי שותפים לזה... או מחשבות שקשורות בכסף...
ואני לא אוהבת את המצב של להיות תלויה באחרים להרגשה שלי, אז עוד יותר החוסר שליטה במקצוע ומה שנובע מזה נורא מערער אותי...
ובקשר לבחורים חדשים ,רק רוצה סתם לצאת לבלות לא מאמינה באהבה לא רוצה את זה יותר....עצוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל14/01/2012היי,
נשמע שאת מאוד משתדלת לא לשקוע בדיכאון. אני מאוד מעריכה את המאמץ שלך! הכישלון היחיד הוא לא ללמוד מכישלון כיצד לשפר את יכולת ההתמודדות שלך. אמונה במסוגלות עצמית מגבירה תחושת ביטחון. חתמודדות עם חוויות כאלה רק תחשל אותך ותחזק את רוחך. תיהי אופטימית, את עוד תפגשי את האדם הנכון שיגרום לך להיות מאושרת. יתכן ומה שמקשה על המצב היא מערכת האמונות האישיות, מערכת החוקים והכללים האישיים על פיהם את חייה. כך למשך, חשיבה של ״הכל או כלום״ חוסמת אותך לפני לתת לעצמך הזדמנויות נוספות בקשר. ניתן ללמוד ולחזק כלים להתמודדות יעילה עם מצבי משבר. כלים אלה ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. במהלך הטיפול תוכלי להעריך מחדש את האמונות האישיות, לוותר על אמונות לא יעילות ולסגל לעצמך אמונות מקדמות יותר.
בהצלחה מכל הלב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערכה מחודשת של האמונות?
שמואל14/01/2012שלום,
אני רוצה לשאול לגבי העניין של להעריך מחדש את האמונות.
אין דרך טיפול אחרת, דרך להרגיש טוב מבלי לגעת באמונות שאולי הן כן בסדר? אני מדבר מנסיון אישי בטיפול, זה נשמע כמו:
- אם הפסדת מישהו תלמד להאמין שהוא לא היה כזה חשוב
- אם הרביצו לך תלמד להאמין שזה עשה לך טוב, זה עשה אותך חזק
לפעמים דברים קשים קורים, כמו תעונת דרכים למש"ל ולאמין שלהיות על כיסא גלגלים זה דבר טוב וכיף (אמונה חדשה), גם אם נשמע פתרון שהיתי רוצה לאמץ (מאוד היתי רוצה), אינני יכול. אינני יכול לשכנע את עצמי במשהו במודע כאשר המטרה היא רק להרגיש טוב יותר.
שוב אני מדבר רק על עצמי, כי אני במצב דומה ולא מוצא לזה פתרון.
מה עם המציאות, מה אם האמת, מה עם ההכרה? לא קיים טיפול שלא מבוסס על אופטימיות חסרת בסיס? איך בפועל אנשים מרגישים טוב יותר ועוברים ומתגברים על טראומה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שמואל14/01/2012תודה על השתתפותכם בפורום ועל רצונכם לעזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערכה מחודשת של האמונות? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל14/01/2012היי,
תודה על תגובתך! הגישה הקוגניטיבית בפסיכותרפיה מניחה שהמציאות היא אובייקטיבית אך ההרגשה שלנו מושפעת מהתפיסות האישות של אותה המציאות. כלומר, ההרגשה היא תוצאה של הפרשנות האישית. אנחנו מאוד מושפעים מהשיח הפנימי. אם נחשוב דברים שליליים על עצמינו נרגיש רע ואילו נחשוב מחשבות חיוביות, מעודדות או ניטרליות נרגיש אחרת. נכון שלא ניתן לשנות את המציאות, אך ניתן לשנות את הפרשנות האישית, את האמונות האישיות ועל ידי כל לשנות הרגשה. דרכי ישיבה נוקשים מקשים על התקדמות בחיים וכדאי לשנותם לגמישים ומאוזנים יותר.
אתה יכול ללמוד יותר על עקרונות של פסיכותרפיה קוגניטיבית.
אשמח לענות על שאלות נוספות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסיכותרפיה קוגניטיבית אחרים
שמואל14/01/2012תודה על ההסבר הברור.
נשמע אפקטיבי בהנחה ש:
1. כל דבר הוא בעצם פרשנות אישית
או
2. במקרים בהם מכירים בקיומן של מציואות ואמת כלשהי והמטופל סוטה בהרבה או בקצת מהאמת בפרשנות שלו על אותה מציאות. (הרגשות וההרגשות שלו ישתפרו אם הוא יתקן חזרה)
קשה לי לקבל שכל מה שאנו מכירים בעולם הוא פרשנות אישית, כי זה היה הופך את העולם לחסר משמעות וחסר כללים. חייבים להיות דברים שהם מציאות ואמת שכולם "שואפים אליהם" על מנת להיות ולהרגיש שפויים. (חוכמה עממית: מי שלא מחובר למציאות האחרים שופטים אותו ואומרים עליו "שהוא חיי בסרט" או "לא שפוי")
לכן אני אלך אם האפשרות השניה שישנם דברים שניתן להגדיר אותם כמציאות וניתן להגיד עליהם שהם אמת (למשל: אינני יכול לעוף, איזו שפה אני מדבר, איפה אני גר, עברתי תעונה... וכו')
ישנם מקרים עצובים בהם הפרשנות "השפויה" בהתאם. מנסיון אישי אחרי טראומה, במיוחד מיד אחרי, ישנה תקופת הסתגלות בה התגובות יכולות להיות מוגזמות ולכן גם הפרשנות האישית (למשל אחרי תעונה , אדם קופץ מכל צליל בצורה מוגזמת, די ברור שזה משקף גם תגובות רגשיות פנימיות), אבל אחרי ההסתגלות יתכן ואתה עצוב וגם שפוי בוזמנית. אינך קופץ מכל צליל אבל הינך מודע היטב לתעונה שהיתה לך ומה זה הביא לחיים שלך.
אינני חושב שהשיטה הזאת עזרה לי, שוב מנסיון אישי, לא גיליתי חורים בפרשנות המציאות שלי. ולא הצלחתי לשכנע את עצמי בפרשנויות טובות יותר למציאות בכוח לטובת הבריאות הרגשית שלי. נראה שאני פשוט "שפוי מדי", כמה שזה נשמע מצחיק.
אז בבקשה, האם ישנן שיטות טיפול אחרות שיכולות להציל אותי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסיכותרפיה קוגניטיבית אחרים - תגובה
שרון לויט14/01/2012היי שמואל,
ראשית, אני חושבת שהבנת לא נכון את משמעותו של הטיפול הקוגניטיבי. מטרתן של הטכניקות הטיפוליות אינה להביא אותך לחשוב בצורה אופטימית חסרת שחר, או לחשוב מחשבות שאינן נכונות רק כדי להרגיש יותר טוב. לדוגמא, אם אדם יושב בכיסא גלגלים, המטרה אינה להביא אותו לחשוב שזה טוב וכיף, ואפילו לא שיש בכך צדדים חיוביים. אם האדם חושב שאין טעם לחייו מאחר שהוא סובל מנכות, המטרה היא להביא אותו לחשוב (כמובן אם גם המטפל מאמין בכך) שיש טעם לחיים בכל זאת, גם במצב כזה. אני מאמינה שבמקום שיש בו חיים- יש בו תקווה, והבעיה של האנשים שזקוקים לטיפול קוגניטיבי הוא, פעמים רבות, הייאוש.
שנית, קשה למצוא טיפול קוגניטיבי "טהור". הוא בדרך כלל משולב עם טכניקות התנהגותיות, ולכן רוב המטפלים שעוסקים בכך מגדירים עצמם כמטפלים התנהגותיים- קוגניטיביים, או CBT. פעמים רבות, הטכניקות ההתנהגותיות הן יעילות יותר מהקוגניטיביות, ולכן בטיפולים רבים הן מהוות את עיקר הטיפול, כאשר הטכניקות הקוגניטיביות משמשות לחיזוק. למשל, במצבי דיכאון יעיל יותר למצוא לאדם פעילויות מהנות ומספקות לעסוק בהן, במשך חלק גדול מהיום. הדבר ידוע כמסייע למצב הרוח באופן מיידי ולטווח ארוך. ההגעה לכך בטכניקות קוגניטיביות היא יותר מורכבת ומסובכת. לכן, אני חושבת שמטפל CBT יכול לסייע לך גם על ידי שימוש בטכניקות התנהגותיות (ואולי בעיקר), ולא רק קוגניטיביות.
לגבי שיטות טיפול נוספות, מאוד תלוי למה אתה מתחבר: יש סוגים שונים של טיפול באמנות, מוסיקה, בעלי חיים וכדומה. אני חושבת גם, שהציפיה שטיפול "יציל" אותך היא ציפיה שיכולה לגרום לך אכזבה. עדיף לומר שהטיפול ישפר את הרגשתך ואת איכות החיים שלך באופן משמעותי (וגם זו טכניקה קוגניטיבית, כפי שאולי שמת לב...).
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההסבר
שמואל14/01/2012תודה על ההסבר.
המילים שלי אכן לא היו מוצלחות.
אין בי צפיה שטיפול יציל אותי... אבל ללא ספק יש בי את הצפיה למצוא סוג טיפול שיהיה חלק בכך, בעזרת זה שיתן לי להרגיש טוב יותר.
אני אקרא על הדברים שרשמת לי. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעידוד קטן
ורד19/01/2012[רציתי רק באמת לשלוח לך חיבוק חזק ואוהב..כי לפעמים יש לכולנו
רגעים קטנים שנשברים..וזה חשוב שתשתפי ותחלקי את הרגשות האלה..
תנסי לקחת דברים בפרופורציות כי זה מאוד חשוב וגם עוזר לפעמים:)
מאחלת לך שיהיה לך סופשבוע נעים ורגוע,
ורד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה מאודנאור11/01/2012
יש לי שאלה האם התקף חרדה זה יכול להיות דיבוק? כי הם די דומים בסימפטומים לא? ופשוט אפש ר להתבלבל בינהם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה מאוד - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל11/01/2012היי נאור,
התקף חרדה זה רק התקף ירדה. זה לא יכול להיות דיבוק. מצרפת לך מידע מקצועי על ירדה שיכול מאוד לעזור לך להבין את החרדה, את התסמינים שלה ודרכי טיפול בה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה נכון?נאור08/01/2012
תראו שמעתי הרבה שאמרו שאוננות רבה וקיום יחסי מין והתמכרות לזה הורסת את הנשמה יכולה לגרום לחרדות לדיכאון מחלישה את הגוף מבחינת דתית זה נאמר גם אבל עם הבחינה הרפואית ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זה נכון? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל08/01/2012נאור שלום,
מבחינה רפואית אין שום עדות מחקרית על הנזק. ההפך הוא הנכון. ישנם מחקרים שתומכים על התועלת של יחסי מין ואומנות לבריאות הנפשית והגופנית. כמובן, שהכול עניין של מינון. לא צריך להגזים בשום דבר. כל דבר שמאבד פרופורציה לא טוב ולא בריא.
כול התמכרות גורמת לנזקים כלכליים, תפקודיים, פוגעת ביחסים וכו׳ גם ההתמכרות למין הינה מזיכה ולא תורמת לשום דבר. ניתן לטפל בזה!
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בבכרה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז יכול לגרום להתקף או לדיכאון
נאור08/01/2012אז יש סיכוים שאוננות רבה גורמת לדיכאון או להתקף חרדה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז יכול לגרום להתקף או לדיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל08/01/2012היי נאור,
לדיכאון ולחרדה ישנם גורמים רבים: תורשה, סביבה, ביולוגיה, כימיה, פסיכולוגיה. אוננות רבה לא גורמת לדיכאון ולא לחרדה.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאילהאוקסנה07/01/2012
שלום,
אני בזמן אחרון מפחדת מלילה, זאות אומרת מחושך. הרגשה שיש משהוא אחר. מה זה יכול להיות? בלילה אם אני אולכת להתפנות אני חוזרת מהר לחדר. נכנסת מתחת לסמיכה וגם אחרי זה מסתכלת סביב הדר. עכשיו התחלתי גם בערב לפחד לצאת בחוץ. כשיש חושך במדרגות אני מהר יורדת בגלל הפחד. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאילה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל07/01/2012אוקסנה שלום,
הדרך הטובה להתגבר על פחדים היא טיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT עם ביופידבק. תרגילי הרפיה של שרירים ונשימות יעזרו לך להירדם טוב יותר. הכי חשוב לא לעימנע ממצבים המפחידים כי המנעות מחזקת ומנציחה פחדים ואז הם הולכים ומתפשטים על תחומים נוספים.
אני כאן בשבילך,
אשמח לאזור,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרו לי בבקשה!!!!עזרא07/01/2012
שלום רב לכם,
מאחר ולא קיבלתי תשובה מספקת בחדר אחר , אני מעביר את שאלתי לפה.
הנני עולה חדש-7 שנים בארץ, אני מציין זאת מתוך אמונה שיהיו לי שגיאות כתיב ובעיות בתחביר המשפטים בגוף ההודעה.
אז ככה, אני בן 26, סטודנט שנה ראשונה באחת האוניברסיטאות הטובות בישראל. מיד לאחר השחרור שלי מהצבא, קבעתי תכניות רבות לעתיד שלי ועבדתי למשך שנתיים בתור מאבטח. אחת מהתכניות שלי היית לחסוך כסף ולחזור לספסל הלימודים כמה שיותר מהר ( בגיל 24), כשהגעתי לגיל 24 נכנסתי ללחץ של החיים וכל יום שעובר אני מאבד תקוות והמוטיבציה שלי להגיע להישגים בחיים הולכת ופוחתת.
היום כשאני כבר בן 26 אני לא מצליח להתמודד עם כל כך בעיות שהצטברו להן עם הזמן והבעיות שמציקות לי הן:
1) התחלתי ללמוד חוג אותו לא אוהב כל כך, מאחר ולא התקבלתי למה שתמיד חלמתי שאלמד, עברנו כבר מעל חצי סמסטר ואני מרגיש שלא למדתי כלל.
2) אין לי חברה כבר 3 שנים- ואין לי שום תחושה ורצון שתהיה לי, אני רוצה לציין כאן שכל כך הרבה בנות רוצות אותי בכל מקום שאני הולך אליו. פשוט קשה לי לשכנע את עצמי שאני חייב שתהיה לי חברה.
3) אני לא מצליח לפתיח קשרים עם הסטודנטים שלומדים איתי בפקולטה ולמעשה אין לי חברים.
4) אני איבדתי את תחושת הזמן, מרגיש שהיום עובר לו מבלי שאני חווה אזו שהי חוויה ואני לא מצליח לעמוד במשימות למודיים שאני מקבל מהמרצים כמו קריאת חומר והגשת תרגילים.
* אם תהיה לכם בעיה בהבנת המשפטים שכתבתי למעלה, אשמח לקבל הערה ולתקנה ככל יכולתי.
בבקשה תעזרו לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרו לי בבקשה!!!! - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל07/01/2012היי תומר,
אם הבנתי אותך נכון, אתה לא מצליח להשיג את המטרות שהצבת לפניך בחיים. אני יכולה לשאר שהפער בין המקום שבו אתה רוצה לראות את עצמך לבין מקומך הנוכחי גורם לך לתסכול רב וייאוש. על מנת להשיג את המטרות שלך אני ממליצה לעבור טיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT. במהלך הטיפול תוכל לשפר את יכולותיך, תוכל לרכוש כישורים חדשים שיעזרו לך להתקדם לקראת השגת המטרות החשובות לך. בנוסף לכלים יעילים יותר שכדאי לרחוש, כדאי גם לבדוק מערכת האמונות והתפיסות האישיות שלך ולהחליף אותם לתפיסות מקדמות יותר. כול זה ניתן ללמוד ב CBT.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ד"ר אירנה
עזרא07/01/2012אני מאוד מודה לך על זה שנתת לי את מילת המפתיח- לעשות טיפול CBT, ועכשיו יש לי שאלות אחרות לכבי הטיפול.
1) איך אני משיג אנשי מיקצוע שיעזרו לי? אני גר באזור ירושלים.
2) כמה יעלה לי הטיפול? בהתחשב בכיס הסטודנטיאלי שלי
3) כמה זמן ייקח הטיפול?
תודה לך מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ד"ר אירנה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל08/01/2012היי תומר,
מטפלים ב CBT באזור ירושלים ניתן למצוא באתר של איט״ה. הטיפול עולה בסביבות 300-500 ₪. בעיקרון. CBT שייך לטיפולים קצרי מועד, אך יש לקחת בחשבון שעל מנת להשיג שינוי זה דורש זמן. בדרך כלל בפגישות הראשונות מטפל CBT מגבש תוכנית טיפולית, מטרות, פרמטרים שלי הם ניתן להעריך את ההתקדמות שלך, ומעריך כמה זמן ידרש לכך.
אשמח לעזור,
בהצלחה מכל הלב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקבוצת תמיכה בדיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל13/01/2012שמואל שלום,
נסה לברר במרפאות לבריאות הנפש באזור.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משבר גיל ארבעיםאני06/01/2012
בעוד זמן קצר ימלאו לי ארבעים ואני מרגישה לחץ מאוד חזק מעובדה זו מכמה סיבות-
מרגישה שלא עמדתי ביעדים בזמן ואולי יהיה מאוחר והשינויים בגוף. ועוד קראתי מאמר שבאמצע גיל ארבעים חלה התדרדרות במוח. מצד אחד אומרים שיש פריחה לנשים בגיל הזה ושזה גיל הבינה ומצד שני רושמים דברים כל כך פסימיים לגבי הגיל. לא יודעת אבל מרגיש לי כזה לחץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משבר גיל ארבעים - תגובה
שרון לויט06/01/2012שלום לך,
כפי שאולי את יודעת, לחץ בעקבות הגיל הוא תופעה טבעית ונורמלית, אשר קורה לאנשים רבים. כל אחד מוצא את הדרך המתאימה לו להתמודד איתה, וברוב המקרים המשבר חולף. אם הלחץ מאוד מפריע, עד כדי פגיעה בתפקוד, אפשר לפנות לטיפול CBT, שיעזור לך להתמודד עם המחשבות המלחיצות, ואולי למצוא פעילויות נוספות שיתנו משמעות לחייך, וייתכן שיסייעו לך להשיג יעדים שאת רוצה להשיג ולדעתך לא השגת. מעבר לכך, תמיד ניתן להיעזר באנשים הקרובים אלייך ולשוחח איתם על נושא הגיל, לשאול לדעתם ולבקש מהם תמיכה. ודאי יש לך חברות בגילך, ואפשר להיעזר בהן ולשאול כיצד הן מתמודדות עם נושא הגיל. בנוסף, ניתן לשאול אנשים נוספים שעברו את "משבר הגיל" והתגברו עליו, מה עזר להם לעשות זאת. לשם כך יש צורך לפגוש אנשים נוספים בגילך ומעלה- במסגרות שונות, ואולי גם דרך האינטרנט. לא יזיק גם לקרוא ספרים בנושא. כמו כן, מומלץ מאוד לעסוק בפעילות גופנית באופן קבוע ולשמור על תזונה בריאה. הדבר עשוי הן לשפר את מצב רוחך, והן להרגיע במידת מה את החששות הקשורים לגוף.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום לכולם ..אייל06/01/2012
מהו הטיפול האידיאלי והמוצלח לocd וסכיזופרניה מזה 20 שנה .
מטופל בתרופות ורציני בתהליך השיקומי הארוך והמייגע .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לכולם .. - תגובה
שרון לויט06/01/2012היי אייל,
הטיפול היעיל ביותר הידוע לנו כיום הוא טיפול תרופתי בתרופות אנטי פסיכוטיות (רצוי אטיפיות), שמתמודדות עם הסימפטומים ה"חיוביים" (פסיכוזה), בשילוב עם שיקום במקרה הצורך. השיקום ניתן על ידי לשכת הפסיכיאטר המחוזי במשרד הבריאות, ובמסגרת סל השיקום ניתן לקבל עזרה בתפקודים בבית, בשילוב בתעסוקה, בתחום החברתי (מועדון חברתי או חוגים מסובסדים) ולעיתים גם ליווי בתהליך לימודים. בנוסף, ניתן להיעזר בטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT), שמסייע לאדם לקבל את מחלתו ולהתמודד עם סימפטומים נוספים הנלווים לה- בד"כ דיכאון או חרדה ("סימפטומים מסוג 3"). לגבי ה- OCD, אפשר להיעזר בטיפול תרופתי (מסוג אחר) וכן בטיפול התנהגותי קוגניטיבי, שהוא היעיל ביותר, אך מאחר שיש גם אבחנה של סכיזופרניה, רצוי להתייעץ עם הגורמים המטפלים ולהתאים לך את ההתערבות באופן אישי. זאת מאחר שהתערבויות מסוימות, שמועילות לאנשים שאינם סובלים מפסיכוזה, עלולות להזיק לאנשים שכן סובלים ממנה. לכן יש לשקול כל צעד בזהירות ולהתחשב בכל הנתונים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לחרדהנאור06/01/2012
טוב אז ככה יש לי חרדה כבר חודשיים אני בטיפולים אני מרגיש שזה מקל עלי הרבה אבל עדיין נשארות לי המון מחשבות טורדניות ושליליות ואני מנסה להתמודד איתם אני מצליח אבל כול פעם כאילו אני חייב להמציא לעצמי מחשבה רעה תמיד ולחשוב עליה תמיד מה זה אומר אולי זה מתדרד למשהו אחר או שזה ישאר לכול החיים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשר לחרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל06/01/2012נאור שלום,
אתה לא מציין כיצד אתה מטפל בחרדות. בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT ניתן ללמוד כלים ומיומנויות של תגובה נכונה למחשבות טורדניות. כלים אלה מאפשרים למצמצם את התחושות השלילות שנגרמת בעקבות המחשבות ובסופו של דבר להכחיד אותן. ניתן גם לשקול עזרה תרופתית. גם ביופידבק מאוד עוזר. באמצעות טיפול נכון ניתן להיפטר מהמחשבות הטורדניות.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לחרדה
נאור06/01/2012תראי אני מטפל בחרדה באמצעות ביופידבק ופסיכותרפיה דיקור סיני וכו'.. אני רק בטיפול מספר 2 כבר זה עזר אנימרגיש את עצמי יותר טוב חוזר לעצמי לאט לאט אבל הראש עדייום לא משוחרר מספיק אז אני מפחד שזה ישאר לתמיד ככה...!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לחרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל06/01/2012היי נאור,
תעזר בסבלנות ותהיה אופטימי. נראה שאתה מגיב טוב לטיפול, לכן, פרוגנוזה יכולה להיית חיובית. תמשיך כך!
בהצלחה מכל הלב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון ואלטרולנועה05/01/2012
שלום,
אני בת 21. לאחרונה אני חשה מדוכאת וחסרת אנרגיה באופן חריג מהרגיל, הדבר מתבטא בעייפות תמידית, שינה לא טובה, מועקה, מחשבות כי אין טעם לדברים, חוסר ריכוז, התפרצויות בכי לעיתים קרובות וכו'. אציין כי הדבר ככל הנראה נובע מתקופה ארוכה בה התנהלו חיי בצורה שהשפיעה עלי לרעה וגרמה לי לעצבות, חרדה, רגשות אשם ועוד. לאחרונה קרו חלו בחיי שינויים נוספים (אדגיש כי אין מדובר במות קרוב משפחה) ובעקבות כך מצב רוחי התדרדר עוד יותר ופוקדות אותי מחשבות על מוות לעיתים קרובות (על אף שאני מבינה שזה איננו פתרון).
בגיל 17 בערך הייתי מטופלת באלטרולט ובאלטרול כטיפול לכאבי ראש כרוניים שאובחנו על ידי רופא כtension headache. התרופה עזרה לתקופה מסויימת אך לאחר כשנה אבדה ההשפעה ותופעות הלוואי הפריעו לי אז הפסקתי לקחת אותה.
כבר כחצי שנה שאני לא סובלת מכאבי ראש (אין ביכולתי להסביר מדוע פסקו פתאום), אך בשבועיים האחרונים חזרו לי קצת הכאבים.
מאחר ואני יודעת כי אלטרול היא תרופה נוגדת דיכאון ביקשתי בימים אלו מרופא המשפחה שלי לחזור ולקחת אותה בתקווה שזה יעזור לי גם לכאבי הראש אך בעיקר לדיכאון (אציין כי לא דיווחתי בפניו על דיכאון כי אם על כאבי ראש כתוצאה מלחץ נפשי).
שאלתי היא האם אלטרול נוגדת כל סוג של דיכאון, גם כזה מהסוג שתיארתי ושלא אובחן ע"י פסיכיאטר/רופא אלא הינו בהרגשתי הכללית?
לפי הבנתי אלטרול מונע ספיגה חוזרת של סרטונין ובכך מגדיל את הספיגה שלו במוח ומרומם את מצב הרוח. השאלה האם כשאשר חל דכדוך במצב הרוח כתוצאה מאירועים מסויימים בחיים, יש לכך גם השפעה ביולוגית ויש צורך לדוגמא בכמות גדולה יותר של סרטונין ועל כן אלטרול יעזור גם לי או שזו בעיה ביולוגית מולדת ושאינה קשורה בנסיבות החיים?
תודה מראש וסליחה על האורך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון ואלטרול - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל06/01/2012נועה שלום,
לדיכאון שלך יכולות להיות סיבות שונות שמשפיעות זו על זו וגם מספר סיבות יחד. ללא ספק שנסיבות החיים יכולות להוסיף לדרדר את המצב. לכן, בנוסף לטיפול תרופתי מומלץ לחזק כישורי התמודדות שישפרו את תפקודך במצבי החיים. כלים אלה ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. בנוסף, אני מקווה שעכרת בדיקות גופניות ובדקת תפקוד של בלוטת התריס. ישוב גם שתיהי במעקב אצל רופא פסיכיאטר.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןמיכל02/01/2012
מהו דיכאון פסיכוטי ?ומה הטיפול הנהוג לסוג זה של דיכאון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון - תגובה
שרון לויט02/01/2012היי מיכל,
דיכאון פסיכוטי הוא סוג של דיכאון המלווה בתופעות פסיכוטיות, כגון: מחשבות שווא, הזיות, עיוותים בתפיסת המציאות. הטיפול התרופתי המומלץ הוא בדרך כלל שילוב של תרופות אנטי פסיכוטיות ותרופות נגד דיכאון. ניתן להוסיף טיפול CBT עבור המחשבות השליליות הכרוכות בדיכאון, וחוסר התפקוד המלווה אותו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובלים מדיכאון וחרדה? יש קהילהמערכת beOK02/01/2012
שלום לכולם
פתחנו לאחרונה [a href='http://www.beok.co.il/Groups-16/Group-26/%D7%A7%D7%94%D7%99%D7%9 id='link']קהילת לחץ, דיכאון, חרדה[/a]בה תוכלו להכיר, לחלוק, לשתף, לתמוך ולהתייעץ עם אנשים ממש כמוכם הסובלים מדיכאון וחרדה.
תודה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקישור:
מערכת beOK02/01/2012[a href='http://www.beok.co.il/Groups-16/Group-26/%D7%A7%D7%94%D7%99%D7%9 id='link']קהילת לחץ, דיכאון, חרדה[/a]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה תענו לי בהקדםאדווה02/01/2012
שלום, רציתי לדעת האם התרופה פרומינילPrimonil (Imipramine במינון של 150 וסוליאן 100 מ"ג הן ניתנות לטיפול גם בחרדות ואובססיביות או רק להתקפי פניקה?
בהקשר לתופעות שציינתי רציתי לדעת האם הטיפול שקיבלתי הוא נכון לטפל בבעיות שלי?
אשמח אם תענו לי בהקדם
תודה מראש
קיבלתי אותם בגלל תופעות שיש לי כגון:
אני מרגישה,חולשה חוסר אנרגיה, דפיקות לב בכל האיברים נגיד אני אחזיק כוס ואני ארגיש את הדפיקות לב דרך הידים ,הרגשה שהאיברים של הגוף שלי לא יורדים בצורה חלקה כאילו כמו שאני מסובבת את הראש לצד ומחזירה אותו חזרה זה מרגיש כאילו זה לא חוזר חלק זה חוזר בהרגשה של כמו מדורג כזה אם אני מנערת את הראש עושה כן ולא זה נתקע כזה לא חופשי ומרגישה את זה ולחץ בראש כמו מתכווץ כזה הראייה מטושטשת אני רואה נקודה שחורה שאני מזיזה את העיניים ומחזירה אותם חזרה אז רואים כמו נקודה שחורה כזו שזזה מעצמה כשאני מזיזה את העיניים ימינה שמאלה למעלה למטה היא זזה כאילו אני מסתכלת ישר וזה מרגיש לי כמו קו כזה שנמתח ,אם אני מזיזה את העיניים מרגישה כמו קווים כאלה שנמתחים כאילו שדה הראייה מצומצם ואני לא רואה את כל התמונה בבירור כמו קטיעת חלקים רואה הכל בחלקים כל הזמן קטוע
הרגשה שהכל איטי אני לוקחת כוס נגיד והרגשה שהכל באיטיות כזו כאילו אני מרגישה כל מהלך ותנועה שאני עושה את ההתרוממות של הכוס מהשולחן איך היא עוברת מעל הכיסא ממש את תהליך התנועה אני מרגישה אני ממש מרגישה את זה, לפעמים אני מרגישה זרמים נגיד אני יכולה להרגיש כאב כזה בעורף ואז הוא יהיה כמו קור כזה, סחרחורת וכאבים ברגליים כשאני מתכופפת ועולה בחזרה למעלה,
אשמח אם תענו לי בהקדם תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה תענו לי בהקדם - תגובה
שרון לויט02/01/2012היי אדווה,
ככל הידוע לי, אין תרופה שמשמשת לטיפול בהפרעה אחת בלבד. תרופות, המשמשות לטיפול בחרדה, יכולות לשמש לטיפול בחרדה על כל סוגיה (וכידוע, מה שמכונה "פאניקה" הוא למעשה סוג של חרדה). בנוסף, קיימות תרופות רבות המשמשות לטיפול ארוך טווח הן בחרדה, הן בדיכאון והן באובססיות. כמו כן, קיימות תרופות שמשמשות לטיפול בסוגים שונים של הפרעות שכביכול אין קשר ביניהן.
אם הפסיכיאטר שלך החליט שזהו הטיפול המתאים לך, כנראה שהוא מבסס את החלטתו על ידע וניסיון מקצועי. לפיכך, עדיף להתייעץ איתו בכל שאלה. אם עדיין יש לך ספקות, את יכולה להיפגש עם פסיכיאטר נוסף- ובכל אופן, עצות לגבי טיפול תרופתי עדיף לקבל רק מפסיכיאטר שפוגש ובודק אותך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזעהאלה31/12/2011
הי, אני בת 17 ובשלוש שנים האחרונות אני סובלת מהזעה מוגברת במקומות ציבוריים במצבים שונים. פעם זה היה קורה במצבים נדירים אבל עכשיו זה קורה בתכיפות יותר גדולה באופן יומיומי. כשאני מגיעה הביתה או נמצאת עם המשפחה זה לא קורה.ולכן קישרתי את זה לחרדה. אבל אני לא מרגישה סימפטומים נוספים או לא עוברים לי דברים קיצוניים בראש. אבל ממש טיפות נוזלות לי מבית השחי. האם זה הגיוני לקשר את זה לחרדה? האם עדיף לפנות לטיפול פסיכולוגי או לפסיכיאטר על מנת לנסות ולקבל תרופות נוגדות חרדה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזעה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל01/01/2012היי אלה,
בהחלט הגיוני לחבר את התופעה לתגובת הגוף למצב של לחץ, מתח, התרגשות, חרדה. במידה ואת לא נמנעת ממצבים חברתיים בגלל התופעה והיא לא פוגעת בתפקודך היום יומי, ניתן לנסות לפתור את זה בלי תרופות. טיפול התנהגותי קוגניטיבי עם ביופידבק יכול מאוד לעזור. במידה קיימת אצלך פגיעה בתפקוד, הימנות ממצבים בגלל הזעה והיא גורמת למצוקה משמעותית אני ממליצה לשלב גם טיפול תרופתי ולפנות להתיעצות ים רופא פסיכיאטר.
אשמח לענות על שאלות נובפחת,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה משבש
אלה01/01/2012אז זהו, שזה בהחלט פוגע!
זה משבש לי את התוכניות וחלומות לעתיד. הייתי מתעסקת מאוד עם תחום הבמה. אני מאוד אוהבת במה. אבל לאודישנים אני לא מסוגלת ללבוש מה שאני רוצה או לזוז כמו שאני רוצה כי אני יודעת שאני אהיה לחוצה והזיעה תגיע. וזה רק דוגמא קטנה. אנשים שאני מתנקת איתם קשרים (או לא יוצרת מראש) חולצות ספייר שאני לוקחת עליי תמיד ועוד....
אבל אני מתגייסת בקרוב ויש בי חשש שזה יעשה לי בעיות בצבא שישלחו אותי לקבן או יורידו לי פרופיל נפשי. את יודעת אולי איך הצבא נוטה לראות מקרים כאלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה משבש - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל01/01/2012היי אלה,
נשמע שאת נמצאת במעגל הקסמים שבו ציםיה לזעה גורמת למתח והוא גורם לתגובה גופנית - זעה, כדת מתחילה להזיע זה גורם לך להיות עוד יותר לחוצה והדבר מגביר עוד יותר את התגובה של הגוף - זעה וכך הלאה. זה בנוסף לכך שמצבים חברתיים ואודישנים הינם מרגשים במהותם. זעה מוגברת היא תגובה נורמלית ותביעת למצבים של לחץ או /ו התרגשות חיובית. בנוסף, לדעתי חשוב שתטפלי בעצמך לפני שאת מתגייסת כי לצערי במסגרת צבעית לא בנויה לתת מענה טיפולי וקב״ן לא יטפל בך. אם את הולכת לטיפול באופן פרטי זה לא אמור להשפיע על התוכניות של. אני כן ממליצה שתתיעצי עם רופא פסיכיאטר ופנוסף גם תעברי טיפול CBT עם ביופידבק.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההזעה - תגובה
שרון לויט01/01/2012היי אלה,
אם יורשה לי להוסיף, קיימת הפרעה גופנית של הזעת יתר במקומות שונים בגוף. עצם העובדה שאת קישרת זאת לחרדה עדיין אינו אומר שאת צודקת, מאחר שאינך מתארת שום בדיקה רפואית שעברת בנושא. עדיף להשאיר את האבחנה המדויקת לרופא שיבדוק אותך, ורק לאחר מכן לפנות לטיפולים המומלצים לפי האבחנה. אגב, אם מדובר בבעיה גופנית, ניתוח יכול פעמים רבות לפתור את הבעיה או להקל עליה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות מתמשכותמן30/12/2011
היי אני בן 22 משוחרר טרי
בחיים לא עשיתי סמים
וביום שלישי האחרון בטעות גם התנסיתי ולקחתי 4-5 שאחטות מג'וינט ירוק
אני מרוכז ומרגיש טוב פיזית וחיצונית לא רואים עליי.
מאז יש לי חרדות והרגשות של היי כבר שלושה ימים.
האם זה יעבור או עליי ללכת לרופא.
אני חושב שהגוף שלי נכנס לטראומה שהייתי מסטול.
חייב עזרה..
חשוב לציין לא צורך אלכוהול ומעשן סיגריות לשעבר.
בריא בדרך כלל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות מתמשכות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל30/12/2011שלום לך,
תופעה שאתה מתאר מוכרת ושכיחה למדי. היא קשורה לחוסר איזון בחומרים במוח רמות גבוהות של סרטונין, דופמין, נוראםינםרין ועוד גורמות לתחושת היי וחרדות. באופן טבעי, תופעה זו יכולוה לגרום לך להיבל ממש מהמצב. זה עלול להגביר עוד יותר המרשה של סרטונין בגוף. לכן, ניתן לנסות להרגיע את הגוף על ידי הרפיה של שרירים ונשימות. במידה ותוך כ 3-4 ימים המצב לא יחזור לאיזון פנה לרופא פסיכיאטר. בנוסף, חשוב לציין ש טיפול CBT קצר וממוקד בשילוב עם ביופידבק יכול מאוד לעזור לשלוט במצב ולחזור לאיזון נפשי וגופני.
שבת שלום,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלצערי חבר יקר
עומר30/12/2011עשיתי את אותה שטות שאתה מדבר עליה, ויצאתי מזה במחיר הרבה יותר יקר משלך.
אל תשחק אם המוח שלך, זה לא משחק, עדיף לשבור רגל ולא להתעסק עם זה.
הבהלה שאתה מדבר עליה מוכרת, המצב לא מוכר לגוף וגם לא לנפש, איזון נשבר, ושאיזון נשבר דברים רעים מתחילים לקרות.
ממליץ לך לקחת את עצמך וללכת לייעוץ, סביר להניח שתוך כמה ימים גם תרגיש טוב יותר.
בהצלחה ותעדכן!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

