מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נסיון נואש אחרוןמנחם30/03/2012
אני פשוט חסר אונים, פעם חשבתי שאני לא חייב להתמודד עם בעיות לבד , ובשביל זה יש פסיכולוגים ופסיכיאטרים שעוזרים , וגם אנשים אחרים , ואז עם השנים הבנתי שהכל בולשיט אחד גדול , אולי הם נותנים הרגשה נינוחה בטיפול , סוג של "אל תדאג, הכל בשליטה" , אבל בתאכלס , אין להם משהוא ממשי להציע , תמיד אותם משפטים " אני מבין שקשה לך" "זה בטח לא נעים ככה" "אני יכול לנסות להבין מה אתה מרגיש" "זה בטח עוד יותר מקשה כשאתה עם זה לבד" ,וכל מיני משפטים שהם למדו בעל פה בלימודים שלהם, ואחרי זה שאלות על הילדות וכל מיני דברים שלא קשורים בכלל (כן הם ממש ממש לא קשורים ברוב המקרים) לא בגלל שאני מטופל זה אומר שאני טמבל , להפך , לאנשים טיפשיים אין דאגות ואין בעיות , אז בקיצור זה הכל בלבול שכל
בקיצור , אני סובל מבעיה של עצבים , אני חסר סבלנות , ויש לי בעיה שקשה לי להגדיר אותה , אני תמיד תמיד עם צורך לזוז או להתשגע , אני חייב לרוץ , לשחות , לשחק כדורגל וכדורסל ,באם הבריכה סגורה ואין עם מי לשחק , אז אני משתגע , אני לא יכול להתרכז , אני מרגיש , וזאת הרגשה נורא נורא לא נעימה , אני מרגיש שאף אחד לא הצליח להבין את הבעיה שלי , לא המשפחה ולא החברים וגם לא הפסיכיאטרים והפסיכולוגים, כבר כמה חודשים שאני מנסה לטפל בבעיה , ונדמה שאני לבד במערכה נגד כל העולם , ככל שאנסה לתאר את התסכול שלי , זה לא יספיק כדי להסביר כמה הוא גדול , אני פשוט משתגע , לא מצליח למצוא פתרון , ועצם זה שאני לא מוצא פתרון , מתסכל אותי עוד יותר, ובנתיים זה נראה שאין לזה פתרון , הפתרון היחיד הוא שאזכה בלוטו ואקנה בריכה פרטית ומכון כושר פרטי ומגרש פרטי ו"אקנה" חבר'ה שיוכלו לשחק איתי , זה לא משהוא שאני באמת יכול להחליט (לזכות בלוטו)
יש לי פסיכולוגית שמחרפנת לי את המוח ואין לה שום פתרון , היא לא עוזרת לי בגרוש , יש לי פסיכיטאר שנתן לי תרופה אחרי כמה דקות שיחה , מאוד עצבן אותי שלקח לו 4 דקות לאבחן ולרשום תרופה בכזאת מהירות , זה הראה לי שהוא לא רציני בכלל , הוא נתן לי אנפראניל , לקחתי אותה יום אחד והפסקתי כי זה פשוט הרג לי את החשק המיני , ולא בא לי להפסיק את אחד הדברים היחידים שמסוגלים להרגיע אותי לפעמים , גם ניסיתי הומאופטים שדחפו לי צמחים ושאר ירקות שלא עוזרות כלל וכלל
לא היה לי גם כוח לפנות לפה , אני כבר מכיר קצת את התגובות פה "צר לי על הרגשתך , תנסה טיפול cbt,, יש להם היום כלים להתמודד ..... , הבחורה שאני מטופל אצלה היא גם cbt , וזה בולשיט אחד גדול ,בכל אופן למרות זאת נסיתי , אולי ואולי למישהוא יש משהוא חדש להציע
תודה , מנחם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיון נואש אחרון - תגובה
שרון לויט30/03/2012היי מנחם,
האם ניסו אי פעם להפנות אותך לנוירולוג? ייתכן שהבעיה שלך קשורה בסימפטומים של הפרעת קשב וריכוז היפראקטיבית, ולכך יש פתרון נוירולוגי מעבר לטיפול CBT. יש לעבור אבחון ספציפי לבעיה זו כדי לאתר אותה. מעבר לכך, היה מועיל אם היית מוסיף מידע לגבי אבחנתם של אנשי המקצוע לגביך- איך הם רואים את הבעיה שלך. לבעיות קונקרטיות קיימים בדרך כלל פתרונות קונקרטיים, שיכולים לשפר רבות את המצב, גם אם אינם מעלימים לחלוטין את הבעיה בחלק מהמקרים.
לדעתי, בכל הנוגע לפסיכותרפיה, הסבר מפורט לגבי שיטת הטיפול וכיצד היא עשויה לעזור לך, ובנוסף הכנת תכנית טיפולית מפורטת שגם אתה וגם המטפל/ת מסכימים לגביה, היתה מועילה מאוד. אם כבר היית אצל מספר מטפלים שלא עזרו לך, ייתכן שצורת העבודה לא היתה כזו. הכנת תכנית בתחילת הטיפול יכולה לתת לך אינדיקציה לגבי ההתאמה של שיטת הטיפול לבעיותיך ולרצונותיך, ויכולה לחסוך לך אי נעימויות בהמשך. בנוסף, ייתכן שלא היתה "כימיה" בינך לבין המטפלים שהיו לך עד כה, והדבר פגע בהצלחת הטיפול, ובכלל באמונתך בו.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- C.B.T או תרופה?משה26/03/2012
רציתי להבין במדע הפסיכולוגיה למה ההמלצה הרבה פעמים הולכות לכיון התרופה כאשר בטיפול הנ"ל מלמדים באמת איך להיות רגועים ושמחים בברכה משה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
משה26/03/2012ראיתי שד"ר לויט ציינה את C.B.T ראשון אני שואל מנסיוני האישי בעברי הרופא רצה לתת כדורים ולא דיבר על הטיפול הנ"ל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
שרון לויט26/03/2012היי משה,
הפסיכולוגיה אינה עוסקת בטיפול תרופתי. הטיפול התרופתי שייך לתחום הרפואה הפסיכיאטרית. שני התחומים השונים מציעים טיפולים שונים, כל אחד בדרכו. לשני הטיפולים היעילות שלהם, ופעמים רבות היעילות המקסימלית היא בשילוב שני הטיפולים. לכן, פעמים רבות, כשמטופל מתקשה להתקדם בטיפול הפסיכולוגי, ממליצים על שילוב של טפול תרופתי שיפחית את ההצפה הרגשית ויעודד התקדמות.
בנוסף, הפרעות מסוימות ניתנות לטיפול פסיכיאטרי בלבד: הפרעות פסיכוטיות, וסוגים מסוימים של הפרעות מצב רוח (למשל מאניה דיפרסיה).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
משה26/03/2012שלום ולמה שהולכים לרופא המשפחה הוא לא ממליץ על טיפול קוגנטיבי התנהגותי?בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - תגובה
שרון לויט27/03/2012היי משה,
ראשית, יש רופאי משפחה שכן ממליצים. שנית, רופא מגיע מתחום הרפואה וזו, לדעתי, הסיבה שהוא ממליץ על פתרון רפואי. בנוסף, נתקלתי בלא מעט רופאים שאין להם ידע לגבי גישות טיפוליות בכלל ו- CBT בפרט. הנתון אינו מפתיע, מאחר שפסיכולוגיה אינה רפואה וכל איש מקצוע הוא בעל ידע רחב בתחום שלו, אך לא בהכרח בתחומים אחרים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוזר
משה27/03/2012קראתי שרופא משפחה כחלק מעבודת הסטא'ז שלו הוא נמצא שלושה חודשים בעבודה פסיכולגית או פסיכאטרית לא זוכר מה. בכל אופן חייבים לומר להם שלפני שהם אומרים כדור לשים על השולחן CBT כאפשרות טיפול בכלל אני חושב שהטיפול הזה הכי טוב כי סה"כ אנו בני אדם וארועי החיים משנים את החשיבה וזה דורש לימוד ועבודה עצמית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוזר - תגובה
שרון לויט27/03/2012אני בהחלט מסכימה איתך בקשר ליעילות שיטת הטיפול. לגבי הסטאז', רופאים אכן נמצאים תקופת זמן במחלקה פסיכיאטרית כחלק מהסטאז' שלהם. מדובר בעיקר במחלקות אשפוזיות, שבהן מטופלים מקרים קשים יותר. רוב המאושפזים סובלים מהפרעות פסיכוטיות, שבהן הטיפול היעיל היחיד הוא תרופתי. גם בהפרעות מצב רוח קשות ובעלות בסיס ביולוגי מאוד חזק (כמו מאניה דיפרסיה), אי אפשר לחזור לאיזון ללא טיפול תרופתי. למעשה, הבעיות שדיברתי עליהן נחשבות כיום בפסיכיאטריה למחלות מוח- ורופאים בשלב הסטאז' נחשפים בעיקר אליהן.
גם המטופלים במרפאות החוץ של בתי החולים הם ברובם אותה אוכלוסיה שהיתה באשפוז, כאשר הם נמצאים במצב מאוזן יותר. הסטאז'רים נחשפים בעיקר לצד הרפואי שבעניין ומעט לכל מה שקשור לטיפול פסיכולוגי.
כאשר מדובר בבעיות פסיכולוגיות שאינן נחשבות למחלות מוח, אני מסכימה שכדאי להציע את ה-CBT כאחת האופציות המרכזיות לטיפול. גם אם לוקחים טיפול תרופתי, כדאי לשלב אותו ב- CBT כדי להבטיח את עמידות התוצאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למי לפנות ??? מה אתם חושבים שזה ??אסף23/03/2012
שלום רב, אני בן 24 ואני לא יודע מה לעשות כבר, מקווה שתעזר לי בבעיה.
זה קצת ארוך אבל חשוב לי שתקבל את התמונה הכללית ( תודה על הסבלנות).
אני יוצא יחידה קרבית בצבא, בריא בד"רכ ולא סובל ממחלות במשפחה. שומר על תזונה בריאה, לא מעשן, עושה פעילות גופנית באופן קבוע - בכללי אדם בריא
לפני 8 חודשיים חזרתי מטיול בדרום אמריקה והתחלתי לעבוד.. הכול היה מעולה.
כמו כן אני עדיין גר אצל ההורים ובזמן האחרון אני מתלבט מה ללמוד ואם להתחיל להשכיר דירה.
בתור התחלה ההחלטתי לעשות בפסיכומטרי , לפני חודשיים ובמהלך הקורס התחלתי להרגיש עייפות, בחילה לפעמים, חוסר ריכוז, צרבת, אוכל תקוע / עולה לגרון ובעיקר מרגיש במתח ולחץ גם במצבים מאוד פשוטים שאני קורא ספר או יושב על בירה עם חברים.
בנוסף לפעמים שהייתי יוצא עם חברים או נוהג הייתי מרגיש שאני לא בפוקוס וכאילו לא נמצא מאה אחוז במקום... לא בשליטה מוחלטת.
הפסיכומטרי לא הלך לי כל כך טוב..... הייתי מבין את החומר אבל לא הייתי מספיק מבחינת זמן לתרגל. בזמן הפסיכומטרי הלכתי לרופאת משפחה - היא ישר אמרה דיכאון וחרדה, אני אמרתי שלא נראה לי והתחלתי בשורת בדיקות : דם,חיידק במערכת העיכול,מבחן בעיית קשב וריכוז ועוד... ראיתי שזה לא נגמר ואף אחד לא יודע מה הבעיה וישר שולח אותי לעוד בדיקה ורושם לי עוד כדורים... רמוטיב, ריטלין, משהו נגד חומציות וכו.... ראיתי ששום דבר לא עוזר ורק כול הבדיקות רק גורמות לי יותר נזק.
המצב רק הידרדר וראיתי שאני לא מוכן לבחינה ולכן החלטתי לדחות מועד בחינה ליולי. היה לי שבועיים מנוחה שלא עשיתי כלום חוץ לנוח כמו חופש גדול... חשבתי שזה יפתור את הבעיה או שאני אצליח להבין מה זה ואז להתחיל קורס חדש.
הכול נשאר אותו דבר גם שאני רואה סרט אני במתח.... שאני יושב עם חברים אני מרגיש דפיקות לב... אני לא יודע מה לעשות כבר ....
דיברתי עם ההורים, עם אחותי, עם רופאת משפחה, כמובן שכולם רוצים לעזור אבל אף אחד לא יודע למי לפנות ומה זה יכול להיות... חשוב לי להגיד שאצלנו במשפחה אין בעיות כאילו.
שום דבר לא עוזר ואני מרגיש שזה רק מחמיר...
הפחד הגדול שלי שזה אחרי הפסיכומטרי לא יפסק וכול עוד אני לא מטפל בזה כרגע זה רק יחמיר ויחמיר.
כרגע מה שאני מרגיש : בבוקר באופן קבוע יש לי בחילה וכאבי בטן שמלווה בטעם מר בפה לאורך היום. מתח במהלך היום גם בדברים מאוד פשוטים.
מה אתה חושב שזה ? בוודאות חרדה ודיכאון ?? למי לפנות ? פסיכולוג / רופא מומחה / פסיכיאטר/ להמשיך עם הרמוטיב ??? אני לוקח כבר חודש ואין שינוי...
מקווה שתוכל לעזור לי...
תודה רבה רבה ושוב סליחה על המגילה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למי לפנות ??? מה אתם חושבים שזה ?? - תגובה
שרון לויט24/03/2012היי אסף,
אתה כותב על סימפטומים פיזיים רבים ולא נעימים שאתה חווה. לכאורה, הבדיקות הרפואיות יצאו תקינות, ולכן ייתכן מאוד שאתה סובל מחרדה או מסטרס (לחץ/מתח כללי). ציינת שאתה חווה לחץ, ולפיכך ייתכן שהסימפטומים שלך קשורים בכך. כמו כן, חלק מהסימפטומים שציינת (כמו דפיקות לב) נקשרים בדרך כלל בחרדה. לא ציינת בהודעתך שום דבר שעשוי להצביע על דיכאון, אבל ייתכן גם שהמידע שנתת חלקי.
בכל אופן, לא יזיק לפנות לטיפול פסיכולוגי. רצוי לפנות לטיפול התנהגותי קוגניטיבי, מאחר שטיפול זה נותן לך כלים מעשיים להתמודד עם הלחץ או החרדה (וגם עם דיכאון במידה שקיים), ועושה זאת תוך תקופת זמן קצרה. בנוסף, הרמוטיב הינה תרופה טבעית לטיפול בדיכאון/חרדה, ואצל אנשים מסוימים הטיפול בה אינו מספיק. ייתכן שזה המצב גם במקרה שלך, וייתכן מאוד שפסיכיאטר יוכל להתאים לך תרופה אחרת שעשויה לשפר מאוד את מצבך. בדרך כלל נהוג לטפל בתרופות מסוג SSRI או SNRI- אתה יכול לחפש מידע באינטרנט על קבוצות אלה של תרופות. באופן כללי, מומלץ מאוד גם לעסוק בפעילויות מרגיעות ולתרגל טכניקות הרפיה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הי אני לוקח כדורים לדיכאון וחרדותבן 3123/03/2012
ואני רוצה לקחת סטרואידים לגדול בגוף אמרו לי שזה מסוכן לא הבנתי למה ואני ממש רוצה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אני לוקח כדורים לדיכאון וחרדות - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/03/2012שלום. לא ברור לי איזה כדורים אתה לוקח ואיזו סטרואידים המליצו לך. בכל מקרה כל הוספת כדור צריך להתעייץ עם רופא המטפל.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי,neta22/03/2012
הי, השבוע הייתי אצל הרופא משפחה שלי שמכיר אותי כבר כמה שנים טובות
הגעתי אליו בגלל התפתחות של תאבון מופרז בחודשים האחרונים.
בלי לבדוק דבר ובלי שום בדיקה הוא נתן לי מרשם ל SSRI. אציין שהוא שאל אותי איך הולך בחיים? אמרתי לו סבבה! רק בלימודים אני קצת לא מרוכזת. לא היה לי שמץ של מושג מה זה הSSRI חשבתי שזה תרופה להפחתת תאבון.
,רק כשהגעתי לבית מרקחת התברר לי שזה תרופה פסיכיאטרית!!! כמעט נפלתי על מקומי! כמובן שלא קניתי את התרופה.
מה דעתכם ?
אין לי הסטוריה משפחתית של בעיות פסיכיאטריות כלל וכלל. אני נערה נורמטיבית לחלוטין!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי, - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/03/2012שלום. אני ממליצה לפנות לרופא משפחה שלך ולבקש הסבר והארכה מחודשת של מצבך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי חרדהג'ני20/03/2012
אחרי ביקור אצל פסיכיאטר הופנתי לטיפול CBT.הלכתי לטיפול 3 פעמים והרגשתי אחרי כל טיפול במצב נוראי,נבהלתי ופשוט הפסקתי לקבוע פגישות עם המטפלת וברחתי ממני,הפסקתי לענות לטלפונים שלה.
הייתי מרגישה אחרי טיפול כאילו אני הולכת שתי צעדים אחורה ואז צעד קדימה.לא הייתי מסוגלת יותר להתמודד עם מה שהיה קורה לי אחרי פגישות איתה.
היום אני כבר לא חווה את כל הדברים שחוויתי בהתחלה...אני מדחיקה פשוט את הכל.
אני כרגע לומדת מבוא לפסיכולוגיה,ואחד הדברים שהמרצה אחד שהפחיד אותי הוא שלכל אדם יש מנגנון הגנה של הדחקה,ההדחקה דורשת אנרגיה.אני מפחדת שבשלב מסויים אני לא אצליח להדחיק דברים והכל יתפוצץ לי בפנים.
כל שיעור מקשה עליי ומבלבל אותי.בזמן האחרון יש לי קשיים להרדם...הדפיקות לב המואצות לא נותנות לי להרדם.אני מפחדת שההתקפי חרדה יחזרו שוב,אני לא רוצה לחזור לקחת כדורים בשביל שאוכל לישון...אני גם מפחדת לחזור לטיפול,אני לא רוצה שוב להתמודד עם כל הדברים שכל כך התאמצתי להדחיק.
רציתי גם לשאול מה לעשות שאני הולכת לישון והלב דופק חזק ואני לא מצליחה להרדם.
בבקשה תעזרו לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפי חרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל21/03/2012שלום לך,
הקושי שלך להירדם ודפיקות הלב יכולים להיות קשורים לחרדה. כאשר החרדה תטופל נהשינה תשתפר מעצמה. בנוסף, לפי מה שאת מתארת נראה שאת מתקשה להתמודד עם חוויות, מצבים, מידע ועוד. יתכן הדבר נובע ביטחון עצמי נמוך, חוסר אמונה ביכולת שלך להתמודד, חוסר אמונה במסוגלות עצמית. אם תחזקי את הבסיס האישיותי, תשפרי תפיסה עצמית את תרגיש הרבה יותר חזקה. אם הטיפול עם המטפלת הקודמת לא צלח נסי מטפל /ת אחר / ת.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנסי לפנות להומאופת בקופת החולים
נורמה22/03/2012לרוב סוגי החרדות יש מענה שלם בהומאופתיה
בכול הקופות עובדים הומאופתים מוסמכים שיוכלו לתת לך מענה
שינה טובה היא אחד הדברים שהכי מהר משתפרים בטיפול
בהצלחה
נורמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה - האמנם?אורח16/03/2012
שלום רב,
היום הבנתי סופית שאני חולה בחרדה
האמנם?
אז אני בודקת איתכן כמה דברים
יש לי מחשבה אחת עיקרית שמטרידה אותי מגיל מאד מאד קטן
למעשה: חרדה בריאותית
ממחלה אחת בלבד קשה
כל מעשה שלי מלווה בפחד שאם אעשה ככה או ככה, אהיה חולה במחלה (חס ושלום)
משהו כזה
זה משהו שבא והלך בגלים לאורך השנים
וקיבל משקל כבד בשנה האחרונה
יותר מתמיד
אני מאד מאד חכמה
מצטיינת באוניברסיטה
אני מדברת עם עצמי המון
וזה עובר אפילו לשנה
ועכשיו זה חזר והדיבור כבר לא עוזר
מה גם שאני עייפה
מאד
אשמח לכמה דברים מכן:
1. האם זה יכול להרוס את הבריאות? המחשבות עצמן?אני אוכלת בריא ומקפידה על מה שאני כן יכולה. האם מחשבה הורסת בריאות?
2. במידה והמחשבה מלווה בהתקפי חרדה (דפיקות לב מואצות ולאחרונה גם מען תחושה של איבוד שיווי משקל לפעמים) , האם זה הורס בריאות?
3. עד היום סרבתי להודות בזה והיום אני מודה שזה המצב ושאני לא מצליחה על ידי שיחה עם עצמי לטפל בזה עוד
מצד שני, אני לא מאמינה בכדורים
אשמח לעצה :)
4. אני שמה לב שאם אני עושה מה שאני אוהבת, אז המחשבות עוברות. ואם אני עושה מה שאני לא אוהבת, הן תוקפות..... מה דעתכן?
כך שגם עשייה לא מעבירה את המחשבות.....
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה - האמנם? - תגובה
שרון לויט16/03/2012היי ליאור,
קודם כל, חשוב לי לציין שחרדה אינה מחלה, ולכן אין כזה דבר "חולה בחרדה". את סובלת מחרדה כמו אנשים רבים. חרדה (או פחד) היא תופעה נורמלית, שבאה להזהיר אותנו ממצבים של סכנה אמיתית. כאשר הסכנה אינה קרובה, ואנשים בכל זאת חווים חרדה לעיתים קרובות, ניתן לומר שהחרדה מוגזמת ואולי אף לאבחן הפרעת חרדה.
לשאלותייך:
על השאלה הראשונה והשנייה ניתן לענות באופן חד משמעי שלא. בקשר לעזרה לעצמך, טוב תעשי אם תפני לטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT). הטיפול יכול ללמד אותך טכניקות להתמודדות עם החרדה, כך שאחרי מספר מועט יחסית של פגישות תרגישי מחוזקת. לגבי השאלה האחרונה, הסחת דעת על ידי פעילויות אהובות יכולה לעזור באופן זמני. אולם, כמו שאמרת, זה לא פותר את הבעיה. בגישה הטיפולית שציינתי (שהיא גם היעילה ביותר לטיפול בבעיות מסוג זה), עובדים על קבלת המחשבות במקום לנסות להימנע מהן. הרציונל הוא, שככל שתנסי להימנע, כך המחשבות יתקיפו בעוצמה יותר חזקה. מאידך, ככל שתנסי לקבל את המחשבות בלי להילחץ או לברוח מהן, כך קיים סיכוי גדול יותר שהן יחלפו מעצמן בשלב מסוים (אחרי הרבה תרגול של עניין הקבלה).
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכול הדכאונים ... כנסו חובהצחי16/03/2012
אם אני יצליח לעזור לאדם אחד אז הכול שווה לי.. לפני מספר שנים חליתי בדכאון קשה ומאז אני רק מחפש פתרונות למצבי העומלל ..ניסיתי כמעט הכול וכלום לא עזר ..לפני מספר חודשים ניכנסתי למחקר של DEEP TMS שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נישמע , פשוט שמים לך קסדה על הראש ואתה לא מרגיש כמעט כלום מעבר לזה שיש לך עיקצוצים [ באמת שלא נורה ולא מרגישים שום כאב ]המדהים הוא שלפני שנה ניסיתי את אותו הטיפול וזה לא עזר לי מכוול שזה היה TMS רגיל , להפתעתי הDEEP TMS עשה לי פלאים בכך שכול טיפול וטיפול הדכאון ניחלש ונעלם .. [ ההבדל בן TMS רגיל לבין DEEP TMS הוא ש TMS רגיל פועל בעומק סינטימטר 1 או 2 בעומק המוח וממחקרים זה עדין לא מספיק כי מרכז כול הבעיות הנפשיות האמתיות נימצאים ב 5 או 6 סינטמטרים בעומק המוח וה- DEEP TMS מגיע לעומק זה בלבד ]ולכן הוא נוגע בבעיה עצמה ולא רק בסמטומים .. היום אני אדם חדש לגמרי ..ידוע לי שהמחקר יסתיים בהצלחה ועוד מעט יתחילו טיפולים DEEP TMS בתשלום [ ללא צורך באישפוז .. טיפול והביתה ].. נישבע לכם אן לי שום קשר לחברה ולא יוצא לי מזה כלום .. אבל הטיפולים האלו שווים כול שקל ..זה הטיפול האמיתי שיכול להוציא אותך לאט לאט באמת מהדכאון ..ומנסיון שלי שמדובר בדכאון קשה . מוזנח וכרוני אז התרופות כמעט שלא עוזרות בכלל .. יש מכונים שעובדים בשיטה הישנה של TMS רגיל שזה פחות יעיל והפקטיבי ..שימו לב .. אם עזרתי למשהו אז הצלחתי .. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לפרטים נוספים
ג׳ודי24/07/2012איך אפשר לקבל את הטיפול? למי פונים? ועוד הרבה שאלות... תוכל להשאיר לי מייל שלך או משהו..?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל יש שתי קבוצות
גלית02/08/2012אחת מקבלת פלסבו והשניה את הגירוי המגנטי.
היית בקבוצת הניסוי?
זה בשלוותה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לטיפול בגרייה מגנטית
ג׳ודי05/08/2012לא הייתי בניסוי, פשוט קראתי על זה באינטרנט ואני מאוד מעוניינת אבל מברורים שערכתי זה עדיין לא במסגרת טיפולית אלא במסגרת מחקר- ניסוי.. יש לך פרטים על הניסוי בשלוותא, טלפון משהו? אני ממש נואשת ומבחינתי אולי גם הסיכוי האחרון של לחיים...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לגודי לגבי ה deep tms
צחי14/08/2012אז ככה , הטיפול בשלוותא כניסוי כבר ניגמר ועכשיו זה במסגרת טיפול אמיתי לגמרי ולא פלסבו או ניסוי או משהו כזה אלה את מקבלת טיפול אמיתי 100 אחוז , הענין שזה בתשלום ולא זול בכלל [ בערך 500 ש"ח לטיפול וצריך 20 טיפולים ] ככה שצריך להכין בערך 10.000 ש"ח - הטלפון שלהם הוא 097470337 יש שם מישהו בשם רווית שעונה לטלפונים בין השעות 12 בצהריים לשעה 15 בצהריים .. בהצלחה והלוואי שהמידע הזה יעזור לך או למשהו מהקוראים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלכול הדכאונים ... כנסו חובה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל05/08/2012צחי שלום,
תודה ששיתפת אותנו ואני מאוד שמחה לשמוע שהטיפול עזר לך. אם זאת. חשוב לי לציין שקיימים טיפולים נוספים שהוכיחו את עצמם כיעילים לטיפול בדיכאון למשל, טיפול בנוירופידבק. סוג טיפול זה מכוון לשפר פעילות חשמלית של המוח על מנת לשפר תקשורת בין התאים במוח כתוצאה מכך המוח עובד יותר טוב והאדם מרגיש יותר טוב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוירופידבק
אורח14/08/2012רציתי לדעת עד כמה זה עוזר ל או סי די. אני סובל מהמחלה ויש לי טקסים מחשבתיים של דיכוי פעולות טבעיות של הגוף ודיכוי רגשות . מתן פקודות מאולצות להמנע מהתחושות הנ"ל וכפיה להתנתק מהסובבים עד לרמה של העתר קשר חברתי ורגשי. הסבל בלתי ניתן לתיאור. אני בטיפול תרופתי שעזר במידה חלקית. סיבי טי עזר להפחית טקסים פיזיים (אולי) אבל 0 תוצאות לטקסים האחרים שתיארתי. אנא עצתך. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוירופידבק - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/08/2012שלום לך,
ישנם מחקרים של תאורי מקרים שמדווחים על הצלחה בטיפול על ידי נוירופידבק עבור OCD. כך למשל, מחקר שפורסם ב 2011 מדווח כי מתוך 36 מטוםלים עם OCD שטופלו בנוירופידבק 33 דווחו על שיפור והקלה משמעותית עד כדי שחרור מוחלט מהטקסים שגרמו להם למצוקה במשך שנים רבות. ישנם עוד הצלחות נוספות שתועדו בספרות המקצועית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב חסר תקווהקרן16/03/2012
אני בת 25 ולא מצליחה לתפקד כלל בחיי היום יום. אני לא עובדת תקופה ארוכה,כמעט לא יוצאת מהבית במהלך היום (אם כבר יוצאת אז רק בערבים) ועל לימודים אין בכלל מה לדבר, הם די בתחתית סדר העדיפויות שלי כרגע. ההורים חושבים שאין לי שום בעיה ושאני פשוט חולה ב"מחלת העצלנות" ואני טוענת שחייבת להיות סיבה שבחורה צעירה תתנהל בצורה כזו ולא תרצה להוביל עצמה לשום מקום הבעיה שאני בעצמי לא ממש יודעת למה זה קורה לי. אני לא אוהבת את המראה שלי ואני חושבת שאני מכוערת ולא מספיק חכמה ועם דימוי עצמי כזה מאוד קשה לצאת לעולם. יש לי חבר אבל לא שמתי מולו את כל הקלפים ולמרות שהוא מודע לכך שאני לא "נורמלית" כמו שאר החברים שעובדים ולומדים הוא לא יודע עד כמה חמור המצב. אני ישנה המון ולאחרונה העליתי במשקל (הדבר היחיד שתמיד אהבתי אצלי זה הגוף אבל עכשיו גם הוא מתחיל לאבד צורה). כל החברים שלי עם תארים או בדרך אליהם ורק אני תקועה איפשהו בגיל 16,15 מתנהגת כאילו עוד שלושה ימים יש לי מבחן בתנ"ך ואומרת לעצמי "מחר אני אתחיל ללמוד" רק שהמבחן מזמן כבר לא המבחן בתנ"ך אלא מבחן החיים שאני כ"כ מפחדת לגשת אליו..אני אומרת לעצמי "אודל,תתעוררי"! החיים יעברו כהרף עין ואני אמצא עצמי בגיל 40 גרה עם ההורים..אני כ"כ לא רוצה את זה אבל הבעיה שאני לא יודעת איך להתעורר מהסיוט הזה.הייתי אצל שתי פסיכולוגיות אבל הרגשתי שזה לא הטיפול הנכון ושאני סתם מבזבזת את הזמן והכסף של הוריי. אני מיואשת ולא יודעת כמה זמן אוכל להמשיך עם צורת החיים הזו. אם הייתי יכולה לעצום עיניים ולהתעורר במקום אחר,בארץ אחרת הייתי עושה את זה עכשיו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצב חסר תקווה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל16/03/2012היי אודל,
את מתוסכלת בגלל הפער בין המצב בו היית רוצה לראות את עצמך (כמו החברים שלך, לימודים, עבודה, בדרך לתואר וכו׳) לבין המצב בו את נמצאת כעת. את מרגישה חסרת אונים כי תופסת את עצמך כלא מסוגלת לעשות שום צעד כדי להתקדם לכיוון הרצוי. את גם מודעת לקשיים שלך כאשר מנסה לעודד את עצמך לזוז וגם ניסית פעמים לפנות לעזרה מקצועית. נראה שיש לך מוטיבציה ואף כישורים אך אין לך כוחות. יתכן ושווה לשקול עזרה תרופתית. פעמים רבות תרופות אנטי דיכאוניות מאוד עוזרות. הן יכולות לשפר את הכוחות, לשפר ביטחון עצמי ולפתוח דלתות. לאנשים רבים הם ממש שינו את החיים.
בהצלחה,
אשמח לענות על שאלות נוספות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בנזעי חשמליואב15/03/2012
היי,
אני מטופל כבר הרבה זמן בויאפקס, אחרי שציפרלקס לא עזר. התרופה עזרה לתקופה מסויימת, אבל הפסיקה להיות אפקטיבית (ניסיתי גם להעלות מינון). יש לי התקפי דיכאון ואובדנות ברמה יומיומית עכשיו. מישהו שלא רוצה שאני אתאבד התחנן שאני אטופל בנזעי חשמל. אז כמה שאלות:
א. איפה מומלץ לבצע טיפול כזה?
ב. כמה הוא עולה, ללא ביטוח רפואי?
ג. האם אפשר לעשות אותו ולהעלים את העובדה הזו מהצבא? (אני בקבע)
תודה,
יואב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליואב
צחי16/03/2012תנסה DEEP TMS בשלוותה . ה DEEP TMS הוא הרבה יותר עמוק מ TMS רגיל ואן לו תופעות לוואי כמעט והוא פשוט עובד בצורה מדהימה ועל דכאון ועוד בעיות נפשיות הוא לא מצריך אישפוז .. יואב לידעתי טיפול בנזעי חשמל עושים רק באישפוז ולכן זה ירשם ויכול להשפיעה על עתידך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בנזעי חשמל - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל16/03/2012היי יואב,
טיפול בנזעי חשמל עושים במסגרת של בית חולים תחת הרדמה מלאה עם פסיכיאטר ורופא מרדים. טיפול זה לא עולה כסף. לאחר הטיפול נדרשת התאוששות של מספר שעות. הטיפול מצריח פתיחת תיק רפואי.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, שאלות נוספות
יואב17/03/2012א. האם יש צורך באשפוז?
ב. האם יש חובת דיווח לצבא?
ג. בחינם? גם אם זה לא דרך קופ"ח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, שאלות נוספות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל17/03/2012יואב שלום,
א. האדם מגיעה בבוקר למספר שעות בלבד. הפרוצדורה עצמה לוקחת כחצי שעה, לאחר מכן התאוששות של כשעה וחוזרים הביתה לנוח.
ב. אין חובה לדווח לצבא.
ג. עושים זאת בבית חולים פסיכיאטרי בחינם.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף
יואב17/03/2012האם יש טלפונים לבירורים וקביעת תורים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל17/03/2012נדרשת הפניה של הפסיכיאטר המטפל. הוא גם מפנה אותך לעשות בדיקות דם לצורך ההכנה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהאני13/03/2012
שלום
כשאני יותא בחוץ אני חושש שמה אנשים מסתכלים עליי ,,מה ניתן לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל13/03/2012שלום לך,
רוב האנשים עסוקים רק בעצמם או באיך אחרים תופשים אותם. גם אם מסתכלים עליך אין זה שום משמעות.
טיפול קוגניטיבי - התנהגותי יכול לעזור לשנות תפיסות מוטעות שפוגעות בתפקוד התקין ובאינטרקציות בין אישיות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןן..דנה11/03/2012
שלום ,גרתי ביישוב קטן בדרום ולעולם לא עזבתי את הבית לפנימיות או משהו כזה,ובגיל 18 יצאתי לשירות לאומי לגן חינוך מיוחד בירושלים!הכול היה בסדר גם המגורים מחוץ לבית כמובן שהיו קשים וגעגעוים נורמטיבים בהחלט,לאחר 3 חודשים, פיטרו אצלינו 2 עובדות מהגן והיה קצת בלאגן ולחץ ואפילו ביקשו ממני לוותר על יום חופשי שלי ,בנוסף לכך אין לי מושג אם יש לכך קשר אחי האחרון התחתן .שבוע אחר כך,התחיל לי כל מיני כאבי בטן חוסר תיאבון התפרצויות בכי נוראיות זה היה מאוד קשה לא רציתי להתאבד או כאילו דברים..אבל זה היה סוג של דיכאון יש לי אח שעבר חרדה ,והוא מאוד הדריך אותי בכל מיני שיטות פסיכולוגיות לנסות להתגבר על זה כמו דיאלוג עצמי וכאילו..עזבתי אחרי שבוע וחזרתי לעשות שירות ליד הבית,ודי הצלחתי להתמודד בלי פסיכולוג ואני די מאחורי זה ..השאלה שלי היא זה האם אי פעם אצליח לצאת מהבית?והאם יש קשר לחתונה לזה?גם ממש לעיתים יש לי לחצי בחזה אבל כל הסובבים אומרים לי שלא להילחץ,לחצי עולם יש לחץ בחזה ואולי זה גם סתם עוד שאריות של החרדה שצריך להתמודד איתך,האם במאת לא לתת ללחץ מקם?ועכשיו טוב לי אני בבית!והכול בסדר ממה אני כלכך בלחץ?גם אין לי ממש תשובה ממה זה קרה האם זה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאוןן.. - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל11/03/2012דנה שלום,
לפי מה שאת מתארת לאחרונה עברת תקופה של לחצים רבים והצרגשויות בעבודה ובבית. במצבים כאלה אצל רוב האנשים עשויים להופיע תסמינים גופניים כגון כאבי בטן, אובדן תיאבון, בכי מוגבר ועוד. זאת תגובה השרדותית ונורמאלית של הגוף ומיועדת לעזור לגוף במצבי לחץ. מצבים אלה הינם חלק בלתי נמנע מהחיים והם חוזרים על מצם פעמים רבות במהלך החיים. על מנת לשפר את התפקודך במצבי לחץ ניתן ללמוד שיטות וכלים. הדרך הטובה היותר היא בגישה התנהגותית - קוגניטיבית CBT בשילוב עם ביופידבק. הכי חשוב זה חא להתרגש מדי מהתסמינים אלה. הם יכולים להיות מאוד לא נעימים, אפילו לפעמים מפחידים אל הם כלל לא מסוכנים.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהנילי11/03/2012
שלום לכן,
בתי לפני 3 חודשים החלה להרגיש שיש לה מחשבות טורדניות מאוד ולא פוסקות חילחול בנושא הזהות המינית שלה, עד כדי כך שהיא מצד אחד מחלחלת ששם זה המקום שלה ומצד שני היא לא רוצה להיות שם (לסבית) כרגע היא לא עברה שום ריגוש או מגע עם אישה אך היא מפתחת לעצמה פנטזיות שמהן היא רואה את עצמה בזוגיות נשית....מה שגורם לה לאבד שליטה והיא נכנסת לחרדה איומה כי היא לא רוצה לחוות את זה במודע כנראה... היא לא ישנה בלילות לא אוכלת ומצב שלה מדרדר רעדים בכל הגוף דופק מואץ וחזק שאין שלטה עליו...עזרו לי בבקשה שאוכל לקבל טיפול נכון לביתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה - תגובה
שרון לויט11/03/2012היי נילי,
הנושא של מחשבות טורדניות הקשורות במיניות (או ליתר דיוק נטיות הומוסקסואליות) הוא נושא נפוץ ומוכר מאוד. אנשים רבים סובלים מבעיה זו, אך רבים מהם מתביישים לדבר עליה, ולפיכך ממשיכים לסבול לשווא. הבעיה היא לא בנטיה המינית, אלא בפחד ממנה ובחוסר הרצון העז להיות בעל נטיה הומוסקסואלית, שיכול להתפתח עד כדי הפרעה טורדנית- כפייתית. אני ממליצה בחום לפנות למטפל התנהגותי- קוגניטיבי (CBT) בהקדם האפשרי, ומאוד ייתכן שניתן להתגבר על הבעיה תוך מספר מועט של פגישות טיפוליות. הטיפול הוא קצר וממוקד בבעיה הספציפית, ונלמדות בו טכניקות שעוזרות להפסיק לפחד עקב המחשבות הקשורות בנטיה מינית.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה פחד ודיכאון בשל כישלון מקצועיארז09/03/2012
אני בן 33 עו"ד במקצועי ולפני 8 חודשים התפוצצה עיסקה של מכירה של בית בעקבות יפוי כוח מזויףף הפרשיה מנוהלת בבית משפט כאמור מזה 8 חודשים ומאז נכנסתי לדיכאון, הנטכל האמיתי שזייף את המסמך ולקח את הכסף מסרב לשלם ואפילו החליט להפיל את כל התיק עליי בחקירת משטרה שהתנהלת בימים האחרונים לפני פורים, בעקבות הגירסה שלו נחקרתי באזהרה במשטרה ולקחו ממני טביעות אצבע ומאז אני פשוט נכנסתי לסטרס חזק שאני בטוח שאני הולך להשתגע כל רגע..לצערי הרב אני רווק ובעל אופי מופנם ולא הייתי מוכן לספר לאף אחד כבר 8 חודשים על מה שעובר עליי בגלל הבושה הגדולה שאני חש, אני בפחדים שייקחו לי את הרישיון לעריכת דין ואז גם לא היהי לי יכולת להתפרנס בכבוד , דבר שהיה העוגן שלי בחיים, איבדתי את שמחת החיים שלי ממזמן ואני פשוט מתקשה כבר להסתיר את הדיכאון שלי מאנשים שסובבים אליי לכן אני מתרקח מכולם, אני לא רוצה להיות מטופל בכדורים וגם אין לי עדיין מחשבות אובדניות אבל אני לא מצליח לישון יותר מ-4 שעות רצוף בלילה ואני מוטרד כל הזמן במה יהיה.. התקשרתי לקופ"ח שלי במוקד אחיות והמליצו לי ללכת לחדר מיון בגהה לשם איבחון ראשוני אבל עדיין לא עשיתי זאת כי אני מחפש עוד אלטרנטיבה כמו כדור ללא מרשם או איזה ויטמין שיוכל לעזור לי לפחות בימים הקרובים ורק אם זה לא יעזור לי אני אלך לפסיכיאטר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה פחד ודיכאון בשל כישלון מקצועי - תגובה
שרון לויט09/03/2012היי ארז,
אכן, מאוד לא פשוט לעבור משבר כזה, ועוד יותר קשה לעבור אותו בלי לשתף בכך איש.לדעתי, אם תפנה למיון ימליצו לך לפנות לפסיכיאטר או להשתמש בכדורי הרגעה, ולכן בפניה למיון אין הרבה תועלת. לא חובה לקבל טיפול פסיכיאטרי, ניתן גם להיעזר בטיפול פסיכולוגי. רצוי להיעזר בטיפול התנהגותי- קוגניטיבי, מאחר שהוא קצר מועד ונותן לך כלים מעשיים להתמודדות עם בעיותיך. להערכתי, כבר לאחר מספר מועט של פגישות תוכל להרגיש רגוע הרבה יותר.
בנוסף, אם ברצונך לקחת טיפול שיקל עליך באופן רגעי בימים אלה, ניתן גם לבקש מרופא המשפחה שירשום לך כדורי הרגעה כגון ואבן או לוריוון. התרופות מסוג זה (בנזודיאזפינים) מומלצות להקלה בטווח הקצר, כאשר האדם עובר כמה ימים קשים במיוחד, ואף מסייעות לשינה. לא מומלץ ליטול אותן בטווח הארוך (יותר מכמה שבועות ברצף), מאחר שהן גורמות לפיתוח תלות והשפעתן יורדת. מדובר בתרופות מאוד נפוצות, שלרוב האנשים מזדמן ליטול לפחות פעם בחייהם כאשר עוברים אירוע קשה ויש צורך להירגע. רופא משפחה מורשה לרשום גם תרופות מסוג SSRIs, תרופות נגד דיכאון וחרדה שמיועדות לנטילה בטווח הארוך ועוזרות מאוד להקל על הסימפטומים. שילוב של טיפול כזה עם טיפול התנהגותי קוגניטיבי הוא בדרך כלל בעל יעילות מקסימלית.
פרט לכך, אתה יכול לקרוא על טכניקות הרפיה באינטרנט, ובחלק מהאתרים אף למצוא קבצי קול להורדה, שבהם ההרפיה מודרכת (אסור לי לתת קישורים בפורום). אתה יכול לנסות ליישם את הטכניקות ולהאזין לקבצי הקול, וייתכן מאוד שהדבר יעזור לך להירגע במידה מסוימת. בטיפול התנהגותי קוגניטיבי מלמדים את הטכניקות האלה (וטכניקות נוספות להקלה על המצב) בהרחבה.
חג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין דיכאונותבהריון09/03/2012
שלום, אני במהלך ההריון ובמהלך גיל הנעורים חליתי בדיכאון וטופלתי על ידי ציפרלקס, הייתי רוצה לדעת האם עובדה זו משנה את הסיכויים שלי ללקות בדיכאון אחרי הלידה, והאם יש קשר בין מה שקרה בעבר ובין מה שיכול לקרות בעתיד
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר בין דיכאונות - תגובה
שרון לויט09/03/2012שלום לך,
מי שסבלה מדיכאון בעבר בהחלט נמצאת בסיכון גבוה יותר ללקות בדיכאון אחרי הלידה. עם זאת, כאשר מודעים לסיכון, אפשר לנקוט בפעולות מניעתיות שיפחיתו אותו. רצוי להיות בקשר צמוד עם רופא המשפחה ולעקוב אחר שינויים, וניתן להיעזר בטיפול פסיכולוגי למניעה. בטיפול ניתן לדבר על המשמעות של תינוק חדש לגבייך, ולהכין את עצמך נפשית לשינויי החיים שיבואו בעקבותיו. כמו כן, מקובל להיעזר בטיפול תרופתי מניעתי בתרופות נוגדות דיכאון (כדי לברר אילו מהן בטוחות לשימוש בהריון/ הנקה יש לפנות למכון הטרטולוגי). חשוב גם להקיף עצמך במערכות התמיכה שיש לך ולהיעזר בהן כמה שיותר (משפחה, חברים), כדי לחוש בטוחה ומוגנת.
בהצלחה ושיהיה בשעה טובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

