פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפסקת סרוקסט
    אייל
    08/03/2012

    שלום דוקטור

    אחרי 6 שנים הפסקתי בהדרגה לקחת סרוקסט היות והוא לא משפיע כבר ואני כנראה אחליף כדור (בתאום עם הפסיכיאטר).

    בימים האחרונים אני מרגיש תופעות שלפי מה שקראתי משוייכות להפסקת הכדור,

    תופעות כמו כאבי ראש, סחרחורות וכאבים בכל הגוף.

    אחרי כמה זמן התופעות האלה אמורות לעבור?

    למה בכלל נגרמים כאבים בכל הגוף כתוצאה מהפסקת הסרוקסט, מה המנגנון שגורם לזה?

    תודה

    אייל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפסקת סרוקסט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת סרוקסט - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    08/03/2012

    אייל שלום,

    תופעות שאתה מתאר יכולות להופיע צמוד להפסקת הכדור. לפי מה שאתה כותב הפסקת לפני 6 שנים. יתכן וכאבי ראש אינם קשורים לכדור.

    תרגיש טוב, 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות אובדניות
    נטע
    08/03/2012

    שמי נטע ,בת20, החיים שלי היו יפים עד לפני חודשיים! מגיל 0 תמיד אהבתי את עצמי כולם החמיאו לי, התקבלתי לכמה סוכנות דוגמנות קיבלתי המון פידבק וצומי מהסביבה ! מעולם לא היה חסר לי דבר כולל אושר!!! תמיד החיוך היה נסוך על פני הייתי יפה קורנת כולם היו מתמגנטים אלי בשניות. לפני חודשיים בגלל כאבי בטן התחלתי לקבל סטרואידים ומאז עליתי כמה קילוגרמים בעקבות תאבון מוגבר. מאז אני מתקשה להרדם , מתקשה להתעורר אני לא מרוכזת אני לא קולטת אני לא אני!אני לא רוצה לראות אנשים !אני מבריזה לחברים אני כועסת על עצמי אני שונאת את עצמי אני לא יכולה לראות את עצמי במראה אני רוצה רק לישון ולא לקום בבוקר !!!
    מיום ליום אני מרגישה שזה יותר ויותר חזק ממני והדבר היחיד שאני רק מנסה למצוא לעצמי זה הדרך לקבר !
    מה עלי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחשבות אובדניות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות אובדניות - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    08/03/2012

    נטע שלום,

    לפי מה שאת מתארת כשהתחלת טיפול בסטרואידים מצבך החמיר. יתכן והשינוי נובע מסיבה זו. אני מציעה שתתיעצי עם הרופא שנתן לך את הטיפול. קראתי מספר מחקרים שמראים קשר בין נטילת סטרואידים להופעת דיכאון.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק חייבת לשפוך קצת
    קורל
    07/03/2012

    אני אמא לשתי בנות, בהריון מתקדם עם עוד אחד
    אני מרגישה שאני בדיכאון.. מאז ומתמיד.....
    בתור ילדה, זה היה בעיות חברתיות, השמנה, שערות ייתר, ביטחון עצמי ברצפה.
    בתור בוגרת ירדתי במשקל, הפכתי סטודנטית מצטיינת, הרגשתי יותר טוב עם עצמי, אבל תמיד מאוד לבד.
    ואז הכרתי מישהו, מצאתי עבודה בתחום של התואר, רק שהבחור שהכרתי די קשה הרבה פעמים, ואף פעם לא הרגשתי שמפקנים אותי כמו שצריך ( ואולי אני מצפה למשהו שלא קיים?) בעבודה גיליתי שאני גרועה. אני לא מסוגלת להתרכז ומאוד לא פרודקטיבית. אני גם ממש שונאת את העבודה הזו
    ואז התחתנתי, ונולדה לי ילדה מקסימה. רק ששאת התחיל הקושי.. אין לי כח לגדל ולהשקיע, אני עושה כמה שנאי יכולה אבל הולכת המון לאמא שלי שתעזור.
    אני כמעט לט משאירה אותה לבד אצל אמא שלי, תמיד איתי...
    חזרתי לעבודה ושוב נכנסתי להריון ושוב ילדה מקסימה, שוב הולכים לאמא שתעזור.
    רק שמההריון השני כבר לא חזרתי לעבוד, פוטרתי ומאז לא מצאתי עבודה
    היום אני לא עובדת, בלי חברים, די לבד כל היום
    כשבאות הבנות אין לי כח אליהן, אין לי יום אחד חופשי....גם כשאמא שלי עוזרת לי זה תמיד צמוד אלי.
    בגלל שאני לא עובדת אף אחד לא חושב שמגיע לי חופש. הם לא אומרים את זה, רק מתנהגים ככה
    נמאס לי לגדל ילדים
    אני רוצה חופש לבד.. בלי אף אחד, אבל מה עושים עם הילדים כשאני בחופש???..
    אני ככ לבד בעולם
    אני כ"כ עייפה מהחיים
    נמאס לי לשמוע בכי וצעקות של ילדים שרוצים כל מה שאני לא מוכנה לתת
    הכל סוגר עלי, לא בא לי לעשות כלום, גם לא מטלות יומיומיות, אני רק רוצה לישון ולאכול
    והכי גרוע.. זה הולך להיות עוד יותר גרוע, כי עוד מעט יהיה עוד ילד.
    ובנוסך, אני קמצנית נורא, אז אני לא הולכת לטיפול ולא מביאה בייביסיטר.
    אני לא באמת מצפה שייענו לי, כי אין מה להגיד. כל מה שיכולים להגיד ייסתר בגלל שאני קמצנית....
    אבל לפחות הוצאתי קצת קיטור.
    כתבתי את מה שכתבתי בבכי ,לפעמים זה עוזר לבכות קצת.. מקווה שיעזור הפעם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רק חייבת לשפוך קצת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק חייבת לשפוך קצת - תגובה

    שרון לויט
    07/03/2012

    היי קורל,
    צר לי לשמוע על מצבך הקשה. באמת לא קל להתמודד עם החיים כאשר ברקע קיימות בעיות רבות, וכשככל הנראה אינך חשה בנוח עם עצמך.
    כל שניתן להציע לך בשלב זה הוא לחזק את ידייך, ובנוסף להזכיר לך שהבחירה אם להיות פסיבית או אקטיבית היא שלך. כרגע, את בוחרת להיות פסיבית, וזה בסדר. נראה כי את מכירה בכך ומכירה במחיר שאת משלמת על כך. אני מקווה, שיום אחד תבחרי לנקוט בפעולות כדי לשנות את חייך. אם וכאשר זה יקרה, את מוזמנת לבקש ייעוץ והכוונה בפורום לגבי צעדייך הבאים.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון סיגריות נרגילה ושתיית אלכהול!
    נאור
    04/03/2012

    האם עישון ושתיית אלכהול בתקופת חרדה ובזמן חרדה עלול להזיק יותר להחמיר את המצב או להפוך אותו לכך שהיא אפשר לצאת ממנו אף פעם להתרפות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון סיגריות נרגילה ושתיית אלכהול! - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    04/03/2012

    היי נאור,

    לאנשים שסובלים מחרדה לא מומלץ לשתות אלכוהול ולעשן, אפילו לא מומלץ לשתות קפה משום שכל אלה מכילים חומרים מעוררים שמגבירים חרדה. הם לא גורמים לנזק שאי אפשר להתרפא ממנו.

     אשמח לענות על שאלות נוספות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא שסובלת מדיכאון
    לירן
    04/03/2012

    שלום רב, אמי בת ה-42 סובלת מזה כמה שנים בדיכאון עמוק.
    היא איננה מודה בכך, אך המצב הבריאותי פיזי הלא קל איתו היא צריכה להתמודד מידי יום, גירושין שהיא עברה ובכלל חיים לא קלים גרמו לכך.
    כשהעלאתי את הנושא של דיכאון בפנייה ושיש לטפל בזה, היא התעצבנה מאוד ובעינייה זהו סוג של עלבון, שמה הכל תקין אצלה וכולם "משוגעים".
    מצבה הלא קל פוגע בי ישירות עקב התקפי חרדה, איחולי מוות, שינויי מצב רוח פתאומיים, גידופים מידי פעם ולכן אני שוקל לעבור לבסיס בקרוב.
    רציתי שאול האם אנשים רבים הסובלים מדיכאון לא מודעים למצבם? לא מודעים שיכול להיות עתיד טוב יותר? והאם יש אמצעי לשכנע את הבן אדם בכך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא שסובלת מדיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא שסובלת מדיכאון - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    04/03/2012

    היי לירן,

    ישנם אנשים שמסיבות שונות מתכחשים לקיומו של דיכאון או בכלל לקיומם של בעיות וקשיים אישיים. האם אתה יכול לשתף בני משפחה אחרים בחששות שלך? האם ישנם אנשים (משפחה, חברים של אמך) בעלי סמכות שיכולים לשוחח איתה בהקשר לדבריך? אל תשאר לבד במצב. נסה לשתף אנשים אחרים. יתכן וכוחות נוספים יצליחו להניע את אמך לטפל בעצמה. אל תלחץ עליה. נסה לשקף לה כיצד מצבה משפיע עליך ועל היחסים שלכם. כך בחשבון שאתה לא מטפל של אמך ואין לך אחריות על מצבה. לכן, תדאג גם לעצמך.

    חזק ואמץ!
    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה , ניתוק .....
    ליאת
    04/03/2012

    שלום , אני בת 17 וחצי ..
    יש לי חרדות נוראיות מלאבד דברים , ממוות ...
    פעם זה היה בא פעם בכמה חודשים ולא הייתי מבינה מזה .. אבל עברתי תהליך ארוך שכלל בו תקופות של דיכאון נוראייי בכדי להבין מה מקור הפחד ... שהייתי קטנה היה לי אח שראיתי בו הדמות הסמכותית , הוא היה מכור לסמים והמצב בבית היה נוראי בעקבות כך .. הוריי לא הצליחו להשתלט על המצב .. לכן ראיתי בו הדמות הסמכותית והאהובה והוא איכזב כל פעם מחדש עד שנכנס לכלא לתקופה ארוכה ... וזאת הייתה האכזבה הגדולה מכולן ... אף פעם לא התמודדתי עם זה .. נשאר בי רק הכעס והאכזבה והכל בפנים ובשנה הזאת זה התפרץ ... יש לי בן זוג שאני מרגישה כלפיו כעס נוראי ורצון אפילו לפגוע בו ולפעמים אני מרגישה כאילו הוא לא אמיתי ... אני יודעת שאני בחיים לא יעשה לו משהו ואני יודעת שהמחשבות שלי הן לא הגיוניות אבל הן מטרידות אותי נורא ופוגעות לי בזוגיות ... אני מפחדת מהחיים , פוחדת להתמודד עם קשיים ... חושבת מה יקרה שיהיו לי ילדים בעתיד , חושבת מה יהיה בצבא ... פוחדת להפגע שוב ולהתאכזב כי לא יהיו לי את הכוחות להתמודד ... יש לי תחושות של ניתוק מהמציאות והרבה מחשבות לא הגיוניות ומציקות ..אני מרגישה כאילו אני מסתובבת בתוך חלום וכולם הם רק אשליה הם לא אמיתיים ... אני יודעת שזה לא הגיוני כמובן אבל אני מפחדת רק מהמחשבה שזה היה לי בראש ! אני לא יודעת איך להתמודד עם זה ומה לעשות ... אני מנהלת חיים שגרתיים לגמרי אבל החרדות והתחושות האלה לא נותנות לי מנוחה .....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה , ניתוק .....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה , ניתוק ..... - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    04/03/2012

    היי ליאת,

    צר לי מאוד לשמוע על החוויות הלא נעימות שעברת. את מאוכזבת מהוריך על חוסר יכולתם להתמודד עם המצב בבית. את מאוכזבת מאחיך שסיפק לך דמות של אדם בוגר, סמכותי ותומך וכעת לא נמצא שם בשבילך כי מסתבר לך שהוא לא היה מספיק אחראי. סביר להניח שחוויות אלו גרמו לך לאובדן בטחון באחרים כשאת כל כך זקוקה לו. היום את מאוכזבת מחברך ומאוד כועסת עליו. יתכן ואת מחפשת דמות שתוכלי להשען עליו ומצב השני דמויות בסביבתך מאכזבות אותך כי לא ממלאות את הצוכים שלך. כאשר את לא מצליחה להתמודד עם קונפליקט זה את לחוצה, כועסת וכו'. מצבים בהם המציאות גוברת על יכולתנו וכוחותנו להתמודד איתה אנו מגיבים בתופעה של ניתוק הנקראת בשפה המקצועית דיסוציאציה. זאת תגובה לא נעימה ואף מפחידה אך כלל לא מסוכנת. עליך ללמוד, לפתח ולחזק רדכי התמודדות עם החיים. כישורים אלה ישפר את ההתמודדות העכשיוית ויתרמו לפיתוח החוסן האישי שיעזור לך בהמשך החיים.
    אני ממליצה על טיפול פסיכולוגי.

    חזקי ואמצי!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי חרדה
    אורנה
    29/02/2012

    חוויותי התקפי חרדה במשך חודשיים והצלחתי לצאת מזה לגמריי. (ללא טיפול תרופתי)
    יש לי חברה שגם עברה את זה ואמרה לי שאפילו אם זה חולף, אז מחייב שזה יחזור במהלך החיים, אחרי משבר מסויים. (כי כולם עוברים משברים אחרי הכל...)
    האם מחייב שההתקפים יחזרו בעוד כמה שנים נניח? או שזה אידווידואלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקפי חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי חרדה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    29/02/2012

    שלום לך,

    התקפי חרדה יכולים להופיע כתגובה טבעית למצבי לחץ, מתח, משבר. הם מופיעים כאשר המוח מקבל מסר של סכנה פנימית או חיצונית. זאת תגובה השרדותית ונועדה להכין את הגוף למצב של הישרדות: ברחה או מלחמה. כל פעם שעובר מסר של סכנה הגוף מגיב בהתקף חרדה. כל אדם חווה במהלך חייו התקפי חרדה. אין צורך לפחד מהם. התקף חרדה יכול להיות מפחיד, לא נעים אך כלל לא מסוכן. חשוב לציין כי חשש מהתקף עתידי עלול לגרום להתקף חרדה. לכן, לא צריך לחשוש מראש. ניתן ללמוד כלים להתמודדות יעילה עם התקפי חרדה. כלים אחה לומדים בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית. ניתן לשלב גם ביופידבק.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי חרדה - תגובה

    שרון לויט
    29/02/2012

    היי אורנה,
    התקף חרדה יכול להיות חד פעמי, ויכול לחזור שוב. הגורם המשפיע ביותר על חזרתו של התקף חרדה ההיא התגובה אליו. אם האדם חושב מחשבות שליליות לא פרופורציונליות לגבי ההתקף,למשל: "רק שלא יחזור שוב", "אני לא יכול להתמודד עם זה", "זה אומר שיש לי בעיה רצינית", "זה מזיק לגוף", וכדומה- יש סיכוי רב שיהיו התקפי חרדה נוספים ושתתפתח הפרעת פאניקה (התקפי חרדה חוזרים). אנשים המפתחים הפרעה זו, בדרך כלל חווים את ההתקפים הראשונים כטראומתיים, וכמצב שיש להימנע ממנו בכל מחיר. מאידך, אם האדם מבין ש"הכל בראש", כלומר התקף חרדה הוא דבר שאנחנו גורמים להופעתו, ושמדובר בסך הכל בסימפטומים פיזיים לא נעימים של חרדה- המחשבות הרציונליות הללו מחסנות מפני התקפים נוספים. חשוב לזכור, שלא קורה שום דבר רע לגוף, למרות שהסימפטומים יכולים להיות מאוד לא נעימים. יש להאמין שזהו מצב שאפשר לשאת אותו, ולזכור שכל חרדה עוברת בסופו של דבר. אם לא תחששי מחזרתו של התקף נוסף- הדבר מגדיל את הסיכויים שהבעיה לא תתעורר שוב.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף חרדה?

    דידי
    01/03/2012

    קרה לי מספר פעמיים בתקופה האחרונה שנרדמתי והתעוררתי פתאום והרגשתי כאילו הגוף שלי משותק ואינני יכולה לזוז או להוציא קול, כל זה לווה בפעימות לב מאוצות ופחד נוראי כי פחדתי שאני מקבלת איזשהו שיתוק ושאני אמות מזה..למדתי שכשזה קורה אני צריכה להפות את הגוף ולא להלחם וזה ולחזור לשינה ואז אני קמה בסדר.
    אבל היום בעבודה חוויתי פתאום התקף נוראי של פעימות לב מואצות וניתוק מהמציאות, לא יכלתי לעמוד על הרגליים והייתי בטוחה שאני משתגעת שמשהו נוראי קורה לי וזה עבר אחרי איזה חצי שעה שבה ישבתי על הרצפה בשירותים וניסיתי לחזור למציאות..אם זה רלוונטי אני בת 24

    מעולם לא קרה לי דבר כזה וחברה אמרה לי שזה יכול להיות התקף חרדה.. האם אלו התסמינים? ואם כן לאיזה רופא עליי לפנות ומה לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף חרדה? - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    02/03/2012

    שלום לך,

    לפי מה שאת מתארת זה בהחלט יכול להיות התקף חרדה. הפתרון הוא לא להילחץ, להרגיע את עצמך, להרפות שרירים, לווסת נשימה. בדומה להתמודדות שלך בלילה גם ביום מומלץ לא להלחם. כלים כאלה ונוספים להתמודדות יעילה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי בשילוב עם ביופידבק. טיפול זה הינו קצר, ממוקד ומאוד יעיל. הוא מאפשר ללמוד מיומנויות של שליטה בהתקפי חרדה ולמנוע התקפים עתידיים.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה, 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר בין חרדה לרעד בידיים
    זיו
    27/02/2012

    היי
    אמא שלי בת 65, לפני 4 וחצי שנים אבא שלי נפטר באופן לא צפוי והיא לקחה זאת קשה מאד.
    כשנתיים לאחר האירוע החלו להופיע אצלה בעיות בריאות שונות הקשורות ללחץ דם ולאי-סדירות בקצב הלב.
    בהמשך (לפני כשנה וחצי) החלה אצלה תופעה של רעד בידיים ולעיתים גם בכתף,
    במספר פעמים הדבר אירע בצורה של התקף רעד בלתי-פוסק ולקיחת כדור "ואבן" הפסיקה כמעט לחלוטין את הרעד.יש לציין כי באותה תקופה היא הייתה גם שרויה במתח נפשי גבוה מכיוון שהתגלו אצלה בעיות הבריאות שציינתי ובאותו זמן היא הייתה לבד בבית (כל הילדים עזבו).
    אני פונה בנוגע לתופעת הרעד:
    עד כה לא אובחן באופן ברור המקור - רופא אחד אמר פרקינסון, אחר אמר שזה קשור לתרופות שהיא מקבלת (ללחץ דם ולב), אחרים לא הצליחו לאבחן.
    אני שואל - האם יתכן שהדבר קשור (אפילו באופן חלקי) למצוקה הנפשית ולמתח שתיארתי?
    במידה ויש אפשרות לקשר, איזה סיוע ניתן לתת לה?
    אשמח לתשובתכם, תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשר בין חרדה לרעד בידיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר בין חרדה לרעד בידיים - תגובה

    שרון לויט
    28/02/2012

    היי זיו,
    רעד במקומות שונים בגוף הוא אחד הסימפטומים של חרדה אצל אנשים מסוימים. לא בכדי קיים הביטוי "לרעוד מפחד". עם זאת, יש לאשר את העניין אצל רופא- ובהחלט יכול להיות שרופא, שלא מצא שום ממצא רפואי אחר שיכול להסביר את הרעד, יקשר אותו לחרדה.
    כדי להרגיע רעד שנובע מחרדה, ניתן ללמוד טכניקות הרפיה של הגוף (שמאוד מרגיעות גם את הנפש). ניתן גם להיעזר בשיטת ביו- פידבק, שמלמדת את האדם לשלוט באופן רצוני בפעולות של הגוף, שבדרך כלל הן לא רצוניות. אם תחפש במנועי החיפוש את השיטות שציינתי, תקבל תוצאות רבות.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס ואלכוהול 10 מ"ג ליום
    ד``ר דורון תודר
    27/02/2012

    שלום,
    אני בת 19, התחלתי טיפול בציפרלקס 10 מ"ג ליום.
    לפי מה שהבנתי, אסור לי לשתות משקאות אלכוהוליים כל זמן שאני מטופלת בכדורים.
    האם זה איסור מוחלט? אני לא נוהגת לשתות הרבה, אבל לפעמים בסופי שבוע אני יוצאת עם חברים לבלות, ונורא רוצה לשתות בירה אחת. האם זה מותר?

    בתודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס ואלכוהול - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    28/02/2012

    שלום. קודם כול שתיית אלכוהול יחד עם תרופות מגבירה מאוד את תופעות הלוואי של התרופות, מגבירה חרדות ודיכאון ומפחיתה מיעילות התרופות. תרופות נגד חרדה פועלות על אותם קולטנים עליהם משפיע האלכוהול. לכן לשתות ולקחת תרופות זה כמו להכפיל את הכמות של אלכוהול.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה בגיל ההתבגרות
    אנונימית
    27/02/2012

    שלום, אני בת 17 ואני סובלת מפחד והתקפי חרדה.
    ההתקף הראשון היה בגיל 15 כאשר יצאתי למועדון עם חברות בפעם השניה.
    נסענו בלילה במונית מאורגנת של 10 אנשים לעיר קרובה ובדרך ראינו תאונה, הנהג נסע מהר ועם מוסיקה על שיא הווליום ואני התחלתי לפחד ולשכנע את עצמי שאנחנו הולכים לעשות תאונה גם, ואז במועדון הייתי בלחץ נוראי למרות שכבר הגענו ופשוט ביקשתי מההורים שיבואו לקחת אותי. לא הבנתי מה עובר עליי והייתי בטוחה שאני הולכת למות (עכשיו אפשר כבר לצחוק על המחשבה הזו) אחר כך היה לי התקף חרדה עקס תחושת עייפות נוראית לאחר שנסעתי עם חברה לעשות "שופינג" ביום חם בעיר רחוקה והייתי חצי יום בלי לאכול כלום ובקושי לשתות. אז עוד לא ידעתי מה זה התקפי חרדה, זה גם לא היה ממש התקפים , פשוט לחץ ופחד נוראיים. ואחרי שיטוטים רבים באינטרנט הבנתי שהלחץ והפחד והדפיקות לב המהירות והרעד זה בעצם התקף חרדה. התקפי החרדה היו באים פעם במלא זמן.
    ואז התחלתי לקחת תרופה לטיפול בפצעי בגרות והיו לי תופעות לוואי נוראיות וכמובן חברי ה"טוב" - התקף חרדה. פעמיים ניסיתי לקחת את התרופה ופעמיים היה לי התקף חרדה ותופעות לוואי בנוסף מאוד עיניין אותי כל מיני מחלות נדירות והייתי נחשת אליהם דרך האינטרנט- מהנקודה הזאת השתנתי לגמרי (היו עוד כמה מצבי לחץ פה ושם אבל זה היה המשמעותי ביותר) נהייתי בטוחה שכל תרופה שאני אקח תשפיע עליי ככה והתחלתי להקשיב לגוף שלי יותר מידי נהייתי ממש פחדנית בכל הקשור לרפואה עד עכשיו זה לא מרפה ממני אני מפחדת להתעלף (אף פעם לא התעלפתי טפו טפו טפו) וכל סיחרור או כאב ראש אני מתחילה להכנס לפחד שאני אתעלף ואני פוחדת להקיא אז גם כל כאב בטן הופך לסיפור גדול, עכשיו כל פעם כשאני מתחילה לפחד אני משתמשת בטיפות הרגעה (רסקיו) נשימות עמוקות ומוסיקה מרגיעה שעוזרת, התגברתי על ההתקפים, עכשיו רק נשאר להתגבר על הפחד מההתקפים, הפחד מרפואה.
    אני מונעת מעצמי מלא דברים שחלילה לא יצוץ לי איזה התקף, פעם הייתי פעילה בקושי יושבת בבית, רוקדת(אני רקדנית כבר 11 שנה) ופתאום אני יותר ויותר סגורה בבית הכושר הגופני על הפנים ואני כבר לא רוקדת כמו פעם, בקיצור גוש חרדה, בן אדם כבד. יש בי איזו מועקה, אבן בלב, עקב הפחד מחולי עשיתי מלא בדיקות ואני בריאה לחלוטין, ואני רוצה להרגיש ככה. אני רוצה לחזור להיות קלילה ולא לחשוב יותר מידי על כל פיפס, להפסיק לפחד מדברים שאחרים אפילו לא שמים לב אליהם.
    האם זה משהו שקשור לגיל ההתגבגרות ? האם אני יכולה לטפל בזה בכוחות עצמי כי יש בי רצון עז מאוד !
    יש לציין שבבית תמיד יש תחושה של לחץ ועצבים, כולם צועקים על כולם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה בגיל ההתבגרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשוב לציין !!!!!!!!!

    אנונימית
    27/02/2012

    זה לא שאני מונעת מעצמי אורח חיים נורמאלי, אני מונעת מעצמי דברים שמראש אני יודעת שהם לא בריאים כמו - עישון , שתיה , יציאה למועדונים ודברים כאלה וכאשר אני קצת לא מרגישה טוב אעדיף להשאר בבית מאחר ואני לומדת בבית ספר מחוץ לעיר וזה מרחק של 40 דק' נסיעה ..
    אז זה באמת הצד החיובי שבזה ..

    אני מודעת לעצמי , פעם לא ידעתי איך להתגבר על התקפי החרדה והפנו אותי לפסיכולוג והתגברתי על זה בעצמי על ידי מאמרים באינטרנט, למידת טכניקות הרגעה וכו' .. מה שנשאר הוא להבין שאני בן אדם בריא ושלא צריך לפחד מכל שטות רפואית (אני גרה בדרום ומשום מה אני מפחדת יותר אם כואב לי הראש מאשר כשיש אזעקה )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה בגיל ההתבגרות - תגובה

    שרון לויט
    28/02/2012

    שלום לך,
    ייתכן שאת יכולה להתגבר על הבעיה בכוחות עצמך, מאחר שעד כה הצלחת להתקדם מאוד יפה. את יכולה לקרוא מאמרים בנושא, או ספרי עזרה עצמית. העקרונות המנחים שחשוב לזכור הם: לא להימנע מדברים שמפחידים אותך- כלומר, ממצבים שעלולים לעורר חרדה, אלא להיחשף במכוון; לא לפחד מהתקפי חרדה, ולזכור שאין בהם שום נזק ממשי לגוף.
    מאידך, אני לא רואה סיבה שלא לפנות לטיפול התנהגותי קוגניטיבי, וייתכן מאוד שאחרי מספר מועט של פגישות הבעיה תיפתר. כאשר עוזרים לעצמנו באמצעות מישהו חיצוני, שמדריך ונותן פידבק, הרבה יותר קל לעשות את השינוי.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר מסרוקסט לויאפקס
    אייל
    27/02/2012

    שלום
    אחרי שלקחתי במשך כ - 8 שנים (4 נפילות על רקע חרדה ודכאון) סרוקסט, התרופה כבר לא עוזרת כמו פעם (נפילה חמישית).
    בהמלצת הפסיכיאטר המטפל הפסקתי בהדרגה את הסרוקסט והוא הציע לי לעבור לויאפקס.
    1. האם הויאפקס תרופה טובה ויעילה לחרדות ודכאון נלווה?
    2. מהם תופעות הלוואי העיקריות של הויאפקס?
    3. איזה תופעות לוואי צפויות בתחילת הטיפול?
    4. הפסקתי את הסרוקסט לפני 4 ימים בערך ויש לי כאבי ראש סחרחורתיים כאלה שבאים והולכים. האם זה בעקבות ההפסקה של הסרוקסט?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר מסרוקסט לויאפקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר מסרוקסט לויאפקס - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    28/02/2012

    שלום. ויאפקס (ונלאפאקסין,) תרופה נוגדת חרדה ודיכאון, המעכבת ניצול חוזר של סרוטונין ונוראפינפרין במוח. תרופה זו נמצאה יעילה בטיפול בחולי דיכאון וחרדה, ולאחרונה אישר מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) את השימוש בתרופה זו במצבי דאגנות יתר (generalized anxiety).
    תופעות הלוואי העיקריות של תרופה זו כוללות בחילה, כאב ראש וסחרחורת.
    כאב ראש יכול להיות תגובה להפסקת סרוקסט
    אני ממליצה לדבר עם הרופא שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר מסרוקסט לויאפקס - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    28/02/2012

    שלום. ויאפקס (ונלאפאקסין,) תרופה נוגדת חרדה ודיכאון, המעכבת ניצול חוזר של סרוטונין ונוראפינפרין במוח. תרופה זו נמצאה יעילה בטיפול בחולי דיכאון וחרדה, ולאחרונה אישר מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) את השימוש בתרופה זו במצבי דאגנות יתר (generalized anxiety).
    תופעות הלוואי העיקריות של תרופה זו כוללות בחילה, כאב ראש וסחרחורת.
    כאב ראש יכול להיות תגובה להפסקת סרוקסט
    אני ממליצה לדבר עם הרופא שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון?
    אני
    26/02/2012

    אין לי כח להתמודד עם המציאות
    אני בהרבה דברים שדורשים ממני אחריות ותשומת לב ופשוט לא בא לי לעשות כלום
    אני 3 שבועות בבית חופשת סמסטר ובשבוע הבא כבר צריכים להתארגן לחזרה לשגרה
    ובשבועייפ האחרונים אני ישנה מאוחר ולא נרדמת ואז אין לי כח לכלום
    אני עושה הרבה פחות ספורט מבריזה מהמחויבויות שלי בקושי רואה חברים
    אני יוצאת או נפגשת עם בחור שגורם לי להרגיש נחמד אבל אין לי באמת כח אליו למרות שהוא טוב
    כי אני מאוהבת באחר אבל שכלום לא קורה איתו עד לפחות עוד חצי שנה בערך ואני מפחדת לפתח סוג של תלות בבחור החדש ,או להכניס אותו יותר מדי לחיים שלי
    חזרתי לקרוא וזה מעולה עבורי ,אבל הרגשה שבא לי פשוט להתעסק בכל דבר אחר שהוא לא לימודים... אין לי כח ללימודים וכך יוצא שאני בכלל לא נוגעת בלימודים והמצב מדרדר פשוט רק בא לי בריחות לסרטים...או סתם מעבירה את הזמן
    אין לי כח לקחת שליטה על החיים שלי בזמן האחרון...פשוט ככה
    ואין לי כח אחרי 4 ימים שממש הזנחתי הכל כולל הכל,והיו לי תירוצים מוצדקים מאוד, שמחר שבוע חדש,וכמו שאמרתי שבוע אח"כ כבר צריכים לקום בבוקר למחוייבויות ופשוט לא מוצאת כוחות לכלום... אפילו לא בא לי ללכת לישון כדי לא לקום ולהתבטל ....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון? - תגובה

    שרון לויט
    26/02/2012

    שלום לך,
    הבנתי מהודעתך שאת שואלת האם את בדיכאון. לא ניתן לאבחן בצורה כזו דרך האינטרנט, אך קיימים שאלונים למילוי עצמי שנותנים כיוון לאדם החושד שמא הוא בדיכאון. ניתן למצוא אותם במנועי החיפוש- חפשי, למשל, את שאלון הדיכאון של בק.
    קיימת גם האפשרות שתקופת חופשת הסמסטר, המלווה בחוסר מעש, משפיעה עלייך כמעין "מעגל שלילי": חוסר העשייה מוביל לירידה במוטיבציה ובחשק לעשות דברים, וכתוצאה מכך- יוצא שאת אינך פעילה, מה שמגביר עוד יותר את התחושות האלה, וחוזר חלילה. גם בעניין השינה- כשאדם אינו פעיל במהלך היום, הוא יתקשה יותר להירדם בלילה. הדבר עשוי להוביל ליקיצה בשעות מאוחרות (שמלווה כמובן בפחות עשייה במהלך היום), ואחר כך לקשיי הירדמות בלילה הבא. גם לירידה בפעילות הגופנית יכול להיות קשר משמעותי לתחושותייך.
    אני מציעה, שכמו בטיפול התנהגותי בדיכאון, תנסי "להפעיל" את עצמך- גם אם אין לך חשק לעשות זאת. זוהי הדרך היחידה לצאת מן המעגל השלילי שאת נמצאת בו, ו"להציל" את מה שנשאר מחופשת הסמסטר. רוב הסיכויים הם, שכאשר תחזרי ללימודים, תחזרי לשגרה הרגילה שלך. אם את רואה שחולפים כמה שבועות ואינך מתאוששת, פני לרופא משפחה לבדיקות כלליות. אם הן ייצאו תקינות, תוכלי להיעזר בטיפול פסיכולוגי כדי "לחזור לעצמך".
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון
    אילנית
    24/02/2012

    שלום!
    אנחנו צריכים עזרה..בעלי נכנס לפחדים יש לו סחרחורות ,חיידק בקיבה והרבה לחץ בעבודה.אני מרגישה שהוא נכנס לדיכאון חזק....וזה משפיע עלי ועל הילדים שלנו...הוא בוכה ומבקש סליחה.
    מה לעשות?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    24/02/2012

    אילנית שלום,

    צר לי מאוד לשמוע על מצבו של בעלך. אין ספק שמצבו משפיע על כל המשפחה. בשלב הראשון יש לשלול סיבות גופניות למצב לכן יש לארוך בדיקות. במידה ומבחינה גופנית הבדיקות יהיו תקינות יש לפנות להתיעצות עם רופא פסיכיאטר. בנוסף, כדאי שגם את תקבלי הדרכה מקצועית כיצד לנהוג עם בעלך.

    חזקו ואמצו,
    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה עזרה
    אדווה
    23/02/2012

    שלום אני בת 26 וחצי, לוקחת כדור של סוליאן 200 מ"ג ולוקחת 30 מ"ג סרוקסט, רציתי לדעת עם מותר לקחת גלולות בזמן השימוש בכדורים האלה את הגלולה מליאן???
    אם זה לא משבש את ההשפעה של הכדורים
    אשמח אם תענו לי בהקדם
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בבקשה עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה עזרה - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    26/02/2012

    שלום. מותר לקחת את התרופות ביחד
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם החיים
    אני
    22/02/2012

    שלום,
    אני בת 21 והסיפור שלי קצת ארוך..אבל בקיצור אין לי כח להתמודד עם החיים, יש לי המון מחשבות אובדניות ובאלי למות אבל אני מפחדת להתאבד עקב הכאב שבדבר ומה יחשבו עלי לאחר מכן. למשל אני מתפללת שתקרה לי תאונת דרכים או שאני אמות בצורה שהיא אבל אני מפחדת להתאבד. אני נמצאת כבר 3 חודשים בערך בדיכאון.. אני מודעת לבעיה אבל אני לא חושבת שהמחשבות הם רק בגלל הדיכאון כי אניי פשוט לא אוהבת את החיים. מגיל 14 בערך היו לי דכאונות באים והולכים בתקופות שונות.. אני לא מסתדרת בשום עבודה, כל עבודה שאני מתחילה אני סופרת את השעות והדקות ללכת הביתה- ובעצם בבית אין לי גם מה לעשות. אני גרה בעיר על הפנים. אין לי בכלל חברות ולא ידיידים, אין לי עם מי לדבר על מה שעובר עלי. ההורים שלי בסדר אבל אין לי מה לדבר איתם יותר מדי. אף פעם לא הייתה לי מערכת יחסים רצינית. ואני מרגישה מאוד מכוערת ובחודשיים האחרונים השמנתי 15 קילו לכן אני מתביישת לצאת מהבית.
    יש לציין שניסיתי לעזור לעצמי בכך שעברתי כל מיני דירות, גרתי בחו"ל בתל אביב ועוד בכל מיני מקומות ולבסוף נמאס לי וגם נגמר לי הכסף וחזרתי הביתה.
    אמרתי אולי אתחיל לעבוד וזה ישתנה אבל לא למדתי כלום ולא רוצה לעבוד בשביל שכר מינימום כי זה מה שיש להציע היום, אין לי כח ללכת ללמוד 4 שנים ואחר כך לעבוד כל היום בשביל 5 אלף שקל, וגם אין לי אמצעים כלכליים. וגם אם אתחתן זה כלהיום לגדל את הילדים ומריבות אין לי כח למירוץ החיים הזהה......
    אני מרגישה ריקנות מאוג גדולה בחיים ולפעמים בשביל למלא את הריקנות אני עושה קניות של בגדים ונעליים כל היום, ונכנסתי לחובות גדולים. לפעמיםיוצאת הרבה למועדונים משתכרת וגם ניסיתי כמה סוגים של סמים.
    המצב היום הוא שאני בבית של ההורים, מובטלת, כבר 3 חודשי אני שוכבת במיטה ישנה עד 4 בצהריים, קמה רואה סרטים קצת במחשב והוכלת לישון. לא יוצאת לשומקום. גם קניות כבר לא באלי. ההורים שלי כל היום באים לי אלי בטענות למצוא עבודה, אמרו לי ללכת לפסיכיאטר אבל קבעו לי תור לעוד חודש וכבר נמאס לי לישון כל יוםםם לא יכולה לחכות חודש. מה אתם מציעים לי לעשות? תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות עם החיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם החיים - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    22/02/2012

    היי,

    צר לי מאוד לשמוע על מצבך. את עושה מאמצים להשתלב בחיים ונראה שמתקשה להתמיד ולתפקד באופן תקין למשל, בעבודה. גם בבית את לא מוצאת מנוחה. את ממש צודקת, לא קל להתמודד עם החיים. הסתגלות טובה לחיים היא פונקציה של כוחות וכישורים מפותחים. ראשית, יש לשלול בעיות גופנית, לצורך זה ניתן לערוך בדיקות מקפות. ישנם מצבים, בהם דיכאון נובא מסיבות גופניות כגון, תת פעילות של בלוטת התריס. במקרים אלה הטיפול הוא בבלוטת התריס והדיכאון נעלם מעצמו כאשר תפקודים גופניים מתאזנים. שנית, ניתן לפתח ולחזק כישורי חיים ומיומנויות של התמודדות עם מצבי החיים. עושית זאת באמצעות פסיכותרפיה. במידה ומבחינה בריאותית הבדיקות יהיו תקינות, יתכן ושווה גם לבדוק אפשרות של עזרה תרופתית ולצורך זה כדאי לפנות להתיעצות פסיכיאטרית. אני ממליצה שתתחילי מאבחון.

    חזקי ואמצי!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום