פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פבוקסיל 300 מ"ג OCD
    מסי
    22/04/2012

    כמה מנות מומלץ ביום? ולמה עדיף לקחת את המנה הגדולה יותר בערב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פבוקסיל 300 מ"ג OCD

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לקבל תשובה

    מסי
    23/04/2012

    אשמח לקבל תשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פבוקסיל 300 מ"ג OCD - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    28/04/2012

    שלום. פלובוקסאמין היא תרופה נוגדת דיכאון וחרדה המעכבת ניצול חוזר של סרוטונין במוח. היא נמצאה יעילה גם בטיפול בחולים הסובלים מהפרעה כפייתית. התרופה נכנסה לשימוש רק בשנים האחרונות, ובנוסף להתוויות הרשומות נעשה בה כיום ניסיון לטיפול גם בחולים הסובלים מהפרעה מוחית הקשורה להתמכרות לאלכוהול, בהפרעות אכילה (כולל אכילה כפייתית), ובכאבי ראש כרוניים הנובעים ממתח. לתרופה זו יש פחות השפעות אנטיכולינרגיות מלתרופות טריציקליות. לא מומלץ להשתמש בתרופה זו במצבי "עצב" ו"עצבנות" רגילים וחולפים. חולשה, בחילה, והפרעה בשינה הן תופעות הלוואי השכיחות ביותר.
    תדירות וזמן נטילה: 1-2 פעמים ביום. רצוי לתת את המנה הגדולה יותר לפני השינה (כי לפעמים מרגישים עייפים).
    טווח המינון:מנת התחלה: 50 מ"ג במנה אחת לפני השינה; מנת אחזקה: 100-300 מ"ג ביום.
    תחילת השפעה:תוך 4-8 שעות. ייתכן שיחלפו 3-6 שבועות עד שההשפעה תורגש במלואה.
    משך השפעה:10-12 שעות.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא בדכאון
    יואבי
    21/04/2012

    שלום, רציתי להתייעץ עם מומחה בנושא. אמא שלי החליטה לחזור בתשובה לפני מספר שנים. היא אשה טובת לב ותמימה, ואני מאמין שזה קרה בעיקר בגלל שאחותי סובלת מפיגור שכלי, ואמא שלי מאד מרחמת עליה. אני מרגיש במקום מסויים שאמא איבדה קשר למציאות, כי היא רוצה לחתן את אחותי ולעזור לה להביא ילדים לעולם, מדברת על זה ולא מפסיקה לעשות קישורים דתיים בין הצורך לחזור בתשובה לתודה שתקבל בחזרה מאלוהים, כולל שיפור המצב של אחותי. סף העצבים שלה מאד מאד נמוך, היא מתעצבנת מכל דבר ומוציאה הכל על אבא שלי, שהתייאש מלנסות לעזור לה (הוא פשוט סופג). אני לא מרגיש בשום רמה שאפשר לדבר עם אמא שלי - גם בגלל הקישורים הלא הגיוניים שהיא עושה, וגם בגלל שהיא מתחילה ישר להתעצבן עלי ועל זה שאני עדיין לא מקים משפחה, שלא ייצא ממני שום דבר (אני בחור עם תואר שני, עבודה מצויינת ושאיפות משפחתיות) ומנתקת את הטלפון בפרצוף. היא לא מוכנה להתייעץ עם אף-אחד, לא מוכנה ללכת לרופא, לא מוכנה לדבר יותר מכמה דקות על המצב שלה וכל האינטרקציה איתה מאד לא נעימה. הרבה פעמים שקלתי לקום וללכת אבל אני מרחם על אבא שלי ועל אחותי שצריכים לסבול את הקריזות השגרתיות שלה, ואני גם רוצה שיהיה לה טוב כי היו לה חיים לא קלים. אני ממש אובד עצות והייתי שמח לשמוע מכם מה אפשר לעשות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא בדכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא בדכאון - תגובה

    שרון לויט
    21/04/2012

    היי יואבי,
    לצערי, מאוד קשה לגרום לאדם שאינו רוצה לקבל עזרה לעשות זאת, ולעיתים קרובות אף בלתי אפשרי. אנשים רבים חוששים כל כך להתמודד עם הכאב שלהם, שהם מעדיפים להישאר מוגנים על ידי הכחשתו (ומעבר לכך, קבלת עזרה מקצועית כרוכה בסטיגמה).
    לדעתי, הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות כרגע למען אמך הוא להעניק לה תמיכה רגשית, כל עוד האינטראקציה ביניכם חיובית. כאשר היא מתחילה להגיב בצורה שאינה נעימה לך, כדאי להבהיר לה זאת ולהפסיק את האינטראקציה. רצוי לומר לה מראש שהאינטראקציות איתה יסתיימו אם היא תתחיל להגיב בצורה לא נעימה. מעבר לכך, אפשר להציע לה פעילויות חברתיות- הצטרפות למתנ"ס, טיולים וכו'. הדברים הללו עוזרים לשפר את מצב הרוח ולהפחית סבל. בנוסף, אתה יכול להביע תמיכה באחותך ובאביך ולחזק אותם- זה בוודאי יעזור ויהיה חשוב להם מאוד.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות שלא עוזרות
    פוחדת
    19/04/2012

    שלום לפני שבועיים הפסיכיאטרית שלי נתנה לי שני סוגי כדורים לדיכאון ולחרדה שיש לי בשם
    פלוטין פרוטיזאין והספקתי גם להיתאשפז בבית חולים חצי גוף שלי משותק אני כרגע בשיקום והם טוענים שזה מסתרס ועצבים מה עליי לעשות [
    בבקשה עזרו לי השמח לתשובה מכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופות שלא עוזרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות שלא עוזרות - תגובה

    שרון לויט
    20/04/2012

    שלום לך,
    את מתארת מצב פיזי לא פשוט. אני חושבת שהדבר הכי יעיל הוא להיעזר ברופאייך, שינחו אותך לגבי המשך הטיפול ומה שעלייך לעשות. מאחר שאת מטופלת אצל פסיכיאטרית, אני מניחה שאת בידיים טובות. שימי לב שחלק מהתרופות שקיבלת מתחילות להשפיע רק לאחר מספר שבועות, ויש לקחתן זמן ממושך כדי להשיג השפעה אופטימלית. היי בקשר צמוד עם הפסיכיאטרית שלך ודווחי לה על כל שינוי/ אי שינוי במצבך. ניתן בנוסף להיעזר בטיפול פסיכולוגי התנהגותי קוגניטיבי, כדי לרכוש כלים מעשיים להתמודדות עם חרדות ועם סטרס- לאחר השיקום הפיזי או בשילוב עמו.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחות הסובלת מדיכאון
    אחות נואשת
    16/04/2012

    שלום, אני אשמח לעזרה עם אחותי הסובלת מדיכאון כבר למעלה משנה. היא מטופלת ע"י צפרלקס כ-3 חודשים בערך, על אף שכבר למעלה מחודשיים היא לא ביקרה אצל הפסיכיאטר למעקב. בנוסף תקופה ארוכה היא הלכה לפסיכולוג אך לפני 3 שבועות הפסיקה את הטיפול איתו. חשוב להדגיש שמקור הדיכאון היה חוסר רצון להמשיך את חיי הנישואין שלה, אי הצלחה בתחום תעסוקתי אותו היא מאד רצתה ובנוסף רומן מחוץ לנישואין שלא צלח. בהמשך לכך התברר לפני כשבועיים כי בעלה (הם פרודים) ברח לחו"ל והותיר אותה עגונה ועם חובות כספיים עצומים. טרם הבריחה שלו היא עברה לדירה משל עצמה בה היא חייה על ארגזים וישנה על הספה (על אף שיש לה מיטה ומזרן חדשים) כבר למעלה מחודש. נראה כי אין לה כוחות לעשות שום סדר בדירה. חשוב לציין שהיא עובדת במשרה מלאה+ . היא ממש מטביעה את עצמה בעבודה ואז מסיימת אותה, חוזרת הביתה וזוחלת לתוך הספה ולא מתקשרת עם משפחה וחברים. יש לנו קושי רב להגיע אליה, היא לא נותנת לנו ולחברים להתקרב. מבקשת כל הזמן שיעזבו אותה והיא רק רוצה שקט ושטוב לה עם הלבד. ההבעה שלה קפואה והעיניים כבויות, היא ירדה במשקל בצורה דרסטית. בנוסף להכל היא החליטה היום לנסוע לאילת ל3 ימים עם עצמה. היא אומרת שהיא רק רוצה שקט ולנוח ושיעזבו אותה. החברים והאנחנו המשפחה ממש חסרי אונים, אין לנו מושג איך לגשת אליה ולשכנע אותה ללכת לפסיכאטר ולפסיכולוג. כפי שציינתי היא גרה לבד ואנחנו מרגישים שאנחנו לא מצליחים לכפות את עצמנו עליה. מה עושים במצב הזה? אנחנו ממש מפחדים שהיא תגיע לסף ייאוש ונגיד אחר כך שהכתובת היתה על הקיר. בבקשה עזרה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחות הסובלת מדיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחות הסובלת מדיכאון - תגובה

    שרון לויט
    16/04/2012

    שלום לך,
    מאוד מצער לשמוע על מצבה הקשה של אחותך. פעמים רבות המשפחה חשה חוסר אונים במצב שבו בן המשפחה לא רוצה לעזור לעצמו, מאחר שהם חשים כי לא ניתן לעזור לו. מה שכן אפשר לעשות, הוא קודם כל לספק לה תמיכה רגשית, הבנה ואמפתיה ללא ביקורתיות ובלי ניסיון ללחוץ עליה. יכול להיות שהלחץ מצידכם לקבל עזרה רק מרחיק אותה ומעלה את התנגדותה, אף על פי שכוונותיכם טובות. שנית, קיימים פסיכיאטרים שעורכים ביקורי בית. חיפוש בגוגל של פסיכיאטר כזה מניב לא מעט תוצאות. בנוסף, ניתן להתייעץ עם פסיכיאטר כזה מה ניתן לעשות עם אדם שיש חשש שיזיק לעצמו. נראה גם, שהתרופה לא עוזרת מספיק, וייתכן שטיפול בתרופה אחרת יניב תוצאות טובות יותר, לכן מומלץ לפנות לפסיכיאטר שעורך ביקורי בית.
    אחותך כנראה מרגישה שפעילות מוגברת עוזרת לה להפחית את השקיעה לתוך המחשבות הדכאוניות, לפחות בזמן העבודה, ולכן היא עובדת הרבה- ובצדק. ניתן להציע לה פעילויות אחרות, אם היא תשתף פעולה- כגון טיולים, פעילויות פנאי ופעילויות הכוללות מפגשים חברתיים וכמובן פעילות גופנית. הדברים הללו יכולים לתרום לשיפור ניכר בסימפטומים, והם חלק מטיפול התנהגותי בדיכאון.
    אני מאוד מקווה שמשהו מתוך ההצעות שלי ישים עבורכם, מאחר שמאוד קשה לרתום לתהליך אדם שאינו מוכן לשתף פעולה. זכרו שמצבה הוא באחריותה, ומלבד ניסיונות לעזור כמיטב יכולתכם, האחריות שלכם מוגבלת.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חושב שאני סובל מדיכאון
    דן
    16/04/2012

    בחודשיים האחרונים יש לי מצבי רוח משתנים עם ספטומים זהים לאלה שעליהם קראתי באינטרנט אבל מצבי הרוח האלה באים והולכים,והבנתי שבדיכאון מצבי רוח באים והולכים אבל לא ראיתי בהרבה מקומות שזה כתוב ורק באתרים אחדים,אין לי מושג אם זאת בעיה או שזה יעבור אם הזמן וזה פשוט קשור לעובדה שאני מתבגר או להתייעץ עם הוריי שאני לא רוצה להגיד להם סתם ואולי להדאיג אותם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חושב שאני סובל מדיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חושב שאני סובל מדיכאון - תגובה

    שרון לויט
    16/04/2012

    היי דן,
    הייתי נזהרת מאוד מאבחון עצמי. יש תופעה שנקראת "תסמונת הרופא המתמחה", ומדברת על כך שסטודנטים לרפואה או לפסיכולוגיה מאבחנים בעצמם את כל המחלות שיש בספר הלימוד שלהם, מאחר שאם מתעקשים ניתן למצוא בעצמנו קווי דמיון כמעט לכל אבחנה. הדבר כמובן מכניס לחרדות מיותרות, וקורה גם להרבה אנשים שקוראים על מחלות ותופעות באינטרנט. אם אתה בגיל ההתבגרות, ייתכן בהחלט שמצבי הרוח קשורים בכך. כדאי להתייעץ עם גורם מקצועי- יועצת בי"ס או פסיכולוג בי"ס, או מטפל חיצוני- כדי לפנות אליו אפשר להתייעץ עם ההורים.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    דן
    18/04/2012

    תודה על התגובה,אמי למדה סיעוד ואמרה לי שיכול להיות שאני סתם מפחד או זה בגלל הורמונים,היא אמרה לי לעקוב אחרי ההשתנויות במצבי ברוח שלי ואם זה ימשיך אז נפנה לגורם מוסמך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה ששחכתי לשאול

    דן
    18/04/2012

    כמה זמן בערך אמור להימשך כל אחד ממצבי הרוח האלה אם זה באמת קשור להתבגרות? זה הולך אצלי כבר שלוש ימים ברציפות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה ששחכתי לשאול - תגובה

    שרון לויט
    18/04/2012

    היי דן,
    אין לדעת כמה זמן זה יימשך. זה משתנה אצל כל אדם. עדיף להתייעץ עם רופא המשפחה שלך בנושא. בכל אופן, אם הדבר נמשך שלושה ימים בלבד, מדובר בזמן מועט, ולא ניתן לאבחן שום הפרעה נפשית על בסיס כזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    דן
    18/04/2012

    אני מתכוון לתקופה הזאת,היו לי עוד כמה פעמים כאלה במרחקים של שבוע-שבועיים זה מזה אבל זה לרוב נגמר אחרי כמה שעות מקסימום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות קשות מבעיות בריאות
    אלי
    16/04/2012

    שלום רב

    הנני בן 40 .
    לפני כחודש וחצי, עקב גילוי גידול סרטני לאבי (שהיה בריא כל חיו) עברתי התקף חרדה רציני לראשונה בחיי (דפיקות לב מואצות, סחרחורת). התקף החרדה התפתח למצב של חרדה יומיומית כשבוע לאחר מכן עקב פטירתו של דודי מהתקף לב .
    אני מנסה לא לחשוב על דברים שליליים אך ללא הועיל , החרדות מפני מוות השתלטו עליי ומפריעות ביותר לתפקודי היומיומי ולשנתי בלילה . הן מלוות לסירוגין בדפיקות לב מואצות ובלחצים בחזה. בעצת רופא המשפחה התחלתי ליטול כדורי אסטו 10 מ"ג לפני כשלושה שבועות ובמקביל בצעתי את כל בדיקות הלב( הולטר, אקג מאמץ, אקו לב) שלא הראו שום בעייה בלב.
    מאז תחילת נטילת הכדורים מצבי לא השתפר משמעותית ועדיין איני מצליח להרדם בליילה ללא שימוש בכדורי ואבן (בגלל הדפיקות לב שמגיעות בעיקר בלילה).
    מה עליי לעשות? האם להגדיל את המינון או שמא להשתמש בכדור מסוג אחר? האם לשלב טיפול מסוג אחר?
    אודה לכם על תשובתכם המהירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות קשות מבעיות בריאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לקבל תשובה .

    אלי
    17/04/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות קשות מבעיות בריאות - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    20/04/2012

    אלי שלום,

    ממכתבך אני מבינה שאתה סובל מחרדה לבריאות וקשיי שינה. הינך מטופל תרופתית וכעת לא מרגיש שיפור. לדעתי, כדאי לתת עוד קצת זמן לאסטו. לעיתים לוקח זמן עד שמרגישים את השפעת התרופה במלואה. בנוסף, הדרך הטובה ביותר להתגבר על החרדות ולשפר שינה היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT בשילוב עם ביופידבק. במהלך CBT תוכל לרכוש כלים שיעזרו לך לשלוט במחשבות שמטרידות אותך, אמון בביופידבק יכול מאוד לעזור לשלוט בגובתך לתסמינים הגופניים, למתן אותם, תוכל ללמוד תרגילים שיעזרו לשפר את השינה.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני במצוקה, נא תשובתכם. ת ו ד
    איילת
    16/04/2012

    שלום רב!
    לאחר שגופי הגיב באופן קשה לציפרלקס(התקפי פאניקה) עברתי לסרוקסאט.
    עשרה ימים לקחתי רבע כדור
    שבעה ימים חצי כדור
    ותשעה ימים כדור שלם 20 מ"ג (נכון להיום)
    (לפי הוראות פסיכיאטר)במקביל לוקחת לפי הצורך עד 2 ואבן ליום בחצאים !!!
    נכון לעכשיו לא חשה שיפור בחרדות (ישנה יותר טוב יש לציין , זה השיפור היחיד)
    ההפך: יש התגברות של חרדות ללא סיבה וגם בכי ודכאון יותר ממה שהיו קודם.
    האם זה טבעי טווח הזמנים הזה לתופעות הלוואי (התגברות חרדה ודכאון )או שהכדור פשוט לא עוזר?
    האם עליי לחכות עוד שבועיים כי התחלתי עם מינון נמוך מאד?
    אשמח מאד לתשובה
    אני אובדת עצות
    ויש לי תור רק עוד שבוע וחצי לפסיכיאטר
    יום טוב
    איילת


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני במצוקה, נא תשובתכם. ת ו ד - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    28/04/2012

    שלום. קודם כל השפעה של סרוקסט מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך -8 -6 שבועות .
    יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בתרופה בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים . (גם צריך לקחת בחשבון שמחליפים תרופות).במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה וואבן) למשך תקופה קצרה. חשוב להיות במעקב של רופא מטפל,
    בנוסף, חשוב לציין שהגישה היעילה ביותר בהתמודדות עם התקפי חרדה - היא שילוב של טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן גם לשלב CBT עם ביופידבק.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה

    איילת
    29/04/2012

    אני נוטלת ואבן (עד 2 ליום בחצאים ) כבר חצי שנה. האם תהיה לי בעייה להפסיק?כלוןמר האם אני כבר במצב של התמכרות ?
    יש לציין שהסרוקסאט כבר משפיע לטובה. (אחרי חודש.)
    משתדלת להישאר עם אחד ואבן ליום , לא תמיד מצליחה.
    כולי תקווה שהסרוקסאט יעלים חרדה והתקפי פאניקה לגמרי? !
    תודה
    אאיילת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    01/05/2012

    שלום. תתחילי להוריד את וואבן משעות שאת פחות זקוקה. תתחילי להוריד רבע כדור בשבוע אך מאוד חשוב לעשות את זה בליווי פסיכיאטרי.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא שלי לא יכולה לקחת תרופות
    גליה
    10/04/2012

    אמא שלי בת 73 וסובלת מחרדות כבר הרבה זמן ועכשיו עוד יותר בגלל אובדן הבן. היא אף פעם לא יכלה לקחת אף תרופה, ממש אלרגית לתרופות. גם פסיכולוג לא בא בחשבון מבחינתה למרות כל נסיונות השכנוע שלי. עכשיו הציע לה רופא נשים לקחת שמן נר הלילה. רופא המשפחה אומר שהוא לא מכיר אותו והוא גם לא חושב שכדורים או שמנים טבעיים (שהן לא תרופה) יכולות בכלל לעזור ? שאלתי היא האם שמן נר הלילה כן יוכל לעזור ? ואם לא, מה כן אפשר להציע לה ? היא חסרת אונים ומאוד קשה לה :-(.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא שלי לא יכולה לקחת תרופות - תגובה

    שרון לויט
    10/04/2012

    היי גליה,
    צר לי לשמוע על מצבה של אמך ועל אבדן הבן. שמן נר הלילה נועד לסייע, בין השאר, באיזון הורמונלי, ובדרך כלל נועד לנשים בגיל הפוריות או בגיל המעבר. אם הבעיה של אמך קשורה בחוסר איזון הורמונלי, ייתכן ששמן נר הלילה יעזור. במקור, התוסף לא מיועד לטיפול בחרדות. אולם, בהחלט ניתן לפנות לטיפול הומיאופתי או נטורופתי אם אמך מוכנה לנסות.
    בנוסף, כדאי מאוד שלאמך יהיו אנשים בסביבתה שהיא יכולה לדבר איתם, לשתף בתחושותיה ולהיעזר בהם. התמיכה שאת נותנת לה בוודאי עוזרת. מעבר לכך, אם אינה מעוניינת בטיפול פסיכולוגי, ניתן אולי ללוות אותה למועדוני פנסיונרים, הרצאות, פעילויות חברתיות וכו'. כמובן רק כשתרגיש מוכנה לכך- ייתכן שהיא עוברת עכשיו תקופת אבל ועדיין לא מרגישה מוכנה, וזה בסדר. אם היא ניצולת שואה, ניתן להיעזר בעמותת "עמך", שמספקת הן שירותי ייעוץ לניצולים ובני משפחותיהם, והן שירותי חונכות. אפשר למצוא בעזרתם חונך שיארח לה לחברה. בנוסף, ניתן לחשוב כיצד לפתח את תחומי העניין שלה ולהוסיף תוכן לחייה.
    בהצלחה וחג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי
    דן
    10/04/2012

    הפסקתי טיפול בויפאקס לפני כמעט חודש ואני מרגיש בכללי יותר טוב אבל יש לי 2 בעיות:
    1.אני מרגיש שאין לי אנרגיות להתמודד עם הרבה דברים בחיי אם זה קשרים או יחסים עם חברים וזה, ואני רוב הזמן פשוט לא מרגיש טוב עם עצמי מין הרגשת מועקה בחזה אבל זה ממש מרגיש פיזי וזה מתבטא בעיקר בחוסר\אי נוחות וכזה שאני לא שקט ורגוע.יכול להיות שזה חרדה? כי יש לי מרשם לXANAX אבל אני פשוט לא חרד כל כך הרבה אבל אולי זה תופעות של חרדה מה שהזכרתי למעלה.
    2. אני כבר מהפסקת הטיפול בלילה חוווה הזיות כאלה וחולם שאני מתעורר אבל זה לא באמת התעוררתי ואז כשאני מתעורר זה מפחיד ואני מפחד להתבלבל בין מציאות לחלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי - תגובה

    שרון לויט
    10/04/2012

    היי עידן,
    ייתכן בהחלט שהסימפטומים שאתה מתאר קשורים לחרדה. לא ברור מדוע הפסקת את הטיפול בוויפאקס, מאחר שהתרופות מסוג זה מפחיתות באופן משמעותי סימפטומים כמו שתיארת, במידה שהם נובעים מדיכאון או חרדה ולא מבעיה פיזית. זנאקס הינה תרופת הרגעה, אך היא משמשת לטיפול נקודתי בחרדה (כלומר- עוזרת בטווח השעות הספורות שלאחר לקיחתה ותו לא). בניגוד לכך, התרופות מהקבוצה של ויפאקס פועלות בטווח הארוך. בנוסף, הן אינן ממכרות (בניגוד לתרופות כמו זנאקס).
    אני ממליצה בחום להתייעץ עם הרופא שרשם לך את הטיפול התרופתי, וכן עם רופא משפחה על מנת לעבור בדיקות כלליות- ייתכן שתמצא את הסיבה לתחושותיך בבעיה פיזית.
    התופעה השניה שאתה מתאר- חלום שבו אתה מתעורר אך לא מתעורר באמת- היא תופעה נפוצה שקורה כמעט לכל אחד ואפילו בתדירות גבוהה, ואין צורך להילחץ ממנה.
    חג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי תגובה

    דן
    10/04/2012

    הי ושוב ותודה על ההתייחסות אבל עם התייעצות עם הפסיכיאטר החלטתי להפסיק את הטיפול בהחלטת הפסיכיאטר. בגלל הרבה שיקולים הוא החליט להפסיק הטיפול וגם אני אבל אני עדיין מדבר על הקסנקס שזה ממש יכול לעזור לי אולי.. יש לי את התרופה ואני השתמשתי בה בעבר הכוונה שאולי הפיתרון זה שפשוט במצבים הקשים אני אקח את הקסנקס ? אגב אני עושה ספורט 5 פעמים בשבוע פעמיים ריצה 3 ק"מ ו3 פעמים שחייה אימון אינטנסיבי וארוך של שעה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי תגובה - תגובה

    שרון לויט
    11/04/2012

    היי עידן,
    קודם כל, העובדה שאתה עושה פעילות גופנית בתדירות כזו היא מצוינת, וכנראה גם מועילה מהבחינה הנפשית. שנית, תרופות מהסוג של זנאקס יכולות לעזור בטווח הקצר, כפי שאמרתי. כלומר- בזמן שלאחר לקיחת התרופה בלבד. בטווח הארוך, הבעיה לא תיפתר והיא עשויה אף להחמיר, מאחר שלקיחה באופן קבוע גורמת להתפתחות תלות בתרופה, וגם הסבילות אליה תגבר. כלומר, תזדקק למינון גבוה יותר ויותר על מנת להשיג את ההקלה הרצויה, ועם הפסקת התרופה אתה עשוי לחוש חרדות כמו קודם, ואף בעוצמה חזקה יותר. לכן, חשוב מאוד להגדיר מהם ה"מצבים הקשים" ובאיזו תדירות הם מופיעים, כדי להעריך את תדירות נטילת התרופה. יש להתייעץ עם הפסיכיאטר לגבי התדירויות שעדיין יכולות לגרום לתלות.
    אם תרופות מהסוג של ויפאקס אינן אופציה בשבילך, כדאי להיעזר בטיפול קוגניטיבי התתנהגותי. טיפול כזה יכול לתת לך כלים להתמודדות ואף לפתור את בעייתך בטווח הארוך, כך שבשלב מסוים לא תזדקק לטיפול תרופתי. בנוסף, כפי שציינתי, מומלץ לערוך בדיקות רפואיות.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת בריאות ..
    מריאן
    09/04/2012

    שלום, אני בת 17 וקצת . כתבתי כאן בעבר על ההתקפים שלי ושלמדתי לשלוט עליהם ולזהות אותם ושנשאר לי רק לטפל בפחד ממחלות וכל מה שקשור ..
    האם אתם יכולים להמליץ לי בטיפול מסויים ? אני יכולה ללכת לפסיכולוג אך האם זה הטיפול האפקטיבי ביותר ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת בריאות ..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת בריאות .. - תגובה

    שרון לויט
    09/04/2012

    היי מריאן,
    הטיפול האפקטיבי ביותר הוא אכן טיפול פסיכולוגי, אך לטיפול פסיכולוגי יש כל מיני גישות, וצריך קצת ללמוד ולדעת עליהן כדי להחליט מה מתאים לך. מבחינה מדעית, הטיפול שהוכח כיעיל ביותר הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT). מומלץ לקרוא עליו ברשת כדי לקבל יותר מידע. באופן כללי, הטיפול מתמקד ברכישת כלים ספציפיים המותאמים להתמודדות עם החרדות הספציפיות שלך- בדומה למה שעשית לגבי התקפי החרדה, אולי בכוחות עצמך. גם אם יש לך יכולת גבוהה לעזור לעצמך, הגורם המסייע, שהוא המטפל, יכול לעזור לכוון ולמקד אותך ולהאיץ את התהליך.
    בהצלחה וחג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה עזרה דחוף
    אדווה
    07/04/2012

    בבקשה תעזרו לי

    אני בת 26 וחצי ולקחתי במשך חודש את הכדור סרוקסט המקורי והתחילו לי תופעות לוואי מוזרות כמו הזיות בלתי פוסקות ודמיונות, הפסקתי את הכדור ואני מרגישה עכשיו תחושה מוזרה של ריחוק כזה חוסר מציאות כאילו אני לא באמת חיה כמו הרגשה של בועה כאילו אני עושה תנועה כלשהי וזו הרגשה שכאילו אי אפשר להחזיר את הזמן כאילו זה נחקק כבר מה שעשיתי, תחושה מוזרה ממה זה נובע ולמה ההשפעה של הכדור לא נעלמת?

    אני מפחדת להשאר ככה אני רוצה לחזור להיות נורמאלית



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בבקשה עזרה דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה עזרה דחוף - תגובה

    שרון לויט
    08/04/2012

    היי אדווה,
    לא ברור מהו בדיוק טיב התופעות שאת חווה. ייתכן שחלקן נובעות מחרדה (כמו תחושת הניתוק מהמציאות). לגבי ההזיות והדמיונות, הייתי פונה באופן דחוף לפסיכיאטר שרשם לך את התרופה. אם קיבלת אותה מרופא משפחה, פני בכל זאת לפסיכיאטר.
    חג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה בחזרה- בבקשה

    אדווה
    08/04/2012

    אבל התופה של הריחוק מהמציאות תעלם לי או שהיא תשאר עכשיו לתמיד גם אם אני לא אקח כדורים?
    רציתי לעשות הפסקה ולנקות את הגוף כי כל הכדורים שלקחתי לא עזרו לסימפטומים שיש לי של חרדה כמו סחרחורות ורעידות ודפיקות לב ותחושה של זרמים ושהכל איטי, בגלל זה ניסיתי לקחת כדור בשם סרוקסט הוא האחרון שלקחתי והתופעה של הריחוק הופיעה כשלקחתי את הכדור הזה וגם אחרי שהפסקתי זה לא נעלם, השאלה אם זה ישאר עכשיו או שאני אהיה חיבת לקחת כדור שוב כדי שזה יעלם? כי לא היה לי את התופעה הזו לפני הסרוקסט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה בחזרה- בבקשה - תגובה

    שרון לויט
    08/04/2012

    היי אדווה,
    אף תופעה, פיזית או פסיכולוגית, אינה נמשכת לנצח- אלה טבען של תופעות אנושיות. שימי לב למשל, שכם אם קיימת חרדה או סימפטומים פיזיים של חרדה, הם חולפים בשלב מסוים. אין זה מן הנמנע שהם יחזרו שוב, אבל התופעה הנקודתית שקיימת באותו רגע אינה נמשכת לנצח.
    אם אכן מדובר בהשערה שלי (תחושה של ניתוק מהמציאות שנובעת מחרדה), כדי להפחית את הסיכוי להישנותה יש ללמוד לקבל אותה ולהפסיק לחשוש ממנה. לעיתים צריך להיעזר בתהליך טיפולי שנותן כלים להתמודדות, ולא חייבים להיעזר בתרופות. ייתכן גם, שהיא פשוט תחלוף באופן ספונטני. נתקלתי בהרבה מקרים שבהם תופעה קיצונית כזו חלפה מעצמה, בייחוד אם היא קיימת רק בתקופה האחרונה. אפשר להיעזר בשיטות להרגעה עצמית, תרופות טבעיות כמו רסקיו וכדומה. בכל אופן, אם הפסקת את התרופה בבת אחת ולא בהדרגה, צפוי יותר שתחווי תופעות לא נעימות בעוצמה חזקה יחסית.
    כמובן, שרצוי לפנות לפסיכיאטר כדי לברר את טבען המדויק של התופעות שאת חווה, מאחר שלא ניתן לאבחן ולטפל דרך האינטרנט, אלא רק להעלות השערות ולתת כיוון כללי.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה
    ר
    05/04/2012

    אני חיילת, נמצאת קרוב לחצי שנה בצבא. התחלתי בצורה ממש טובה, בקורס שעברתי נהניתי מכל רגע, היו לי מלא חברות והרגשתי שאני מצליחה ואז הגעתי לשירות הסדיר. אני לא יודעת מה קרה בדרך אבל כל המוטיבציה שלי התרסקה. אין לי כוח לכלום, אני עצבנית ועצובה ובוכה כמעט כל יום. אני מיואשת מעצמי, לא בא לי לקום מהמיטה בבוקר, כל הזמן בא לי רק לישון וממש לא הייתי בנאדם שישן הרבה. אני לא נהנית מדברים שנהניתי מהם מאוד כמו מוזיקה, פשוט לא כיף לי! לא טוב לי! לא טוב לי בצבא, אני מרגישה טיפשה ולא יוצלחת, אני לא מרוכזת בצורה מפחידה ושוכחת מלא מלא דברים והייתי בנאדם ממש מסודר ומרוכז. אני מתחילה לחשוב על דברים איומים ואני לא מצליחה למחוק אותם מהראש שלי. אני בת יחידה וההורים שלי ממש חיים בשבילי ואסור לי להיות בדיכאון או לחשוב על דברים נוראיים כמו מוות, אסור לי! הם לא רוצים שאני אלך לפסיכולוג וכל הזמן אומרים לי שאני לא משוגעת, אני גם פוחדת שזה ישפיע על העתיד הצבאי שלי. אני מרגישה כאילו הפכו לי את המחשבות בראש, אני לא יכולה לחשוב על דברים בצורה שמחה, אני כל הזמן חושבת שלילי. חשוב לי לציין גם שאני אוכלת בצורה מטורפת ולמרות זאת יורדת במשקל, לא מרוכזת כמעט בכלל, שוכחת הרבה. יש לי כאבי ראש לפעמים ואני כמעט תמיד עייפה. זה נמשך כבר חודש בערך אבל עכשיו זה החמיר. אני לא יכולה עם זה שאנשים לא אוהבים אותי וחושבים עליי דברים ראים כמו שאני טיפשה, מגעילה, עצלנית... לא יכולה לסבול את זה! בבקשה תעזרו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה - תגובה

    שרון לויט
    05/04/2012

    שלום לך,
    כדאי לעבור קודם כל בדיקות רפואיות, כדי לבדוק אפשרת של סיבה רפואית למצב שלך. סימפטומים כאלה יכולים לנבוע לעיתים מבעיות פיזיות, וכאשר הן נפתרות, גם המצב הנפשי משתפר.
    במידה שתוצאות הבדיקות יהיו תקינות, אני ממליצה בחום לפנות לעזרה של איש מקצוע. מי שפונה לעזרה של פסיכולוג או מטפל מקצועי אחר אינו "משוגע". אנשים רבים הסובלים מקשיים בחיי היום יום פונים לעזרה מקצועית, וזה לא אומר שום דבר רע עליהם. נשמע שההורים שלך מאוד סטיגמטיים לגבי קבלת העזרה הזו, ואני מקווה שתפעלי בצורה נכונה והגיונית עבורך, שאינה מושפעת מסטיגמות.
    בנוסף, אם את פונה למטפל באופן פרטי ולא במסגרת הצבא, אין סיבה שגורם כלשהו בצבא יידע על כך. יתרה מזאת, אם לא תפני לעזרה וקשיי התפקוד שלך ימשיכו, דווקא אז יש סיכוי שיהיו לך בעיות גם בצבא.
    בהצלחה חג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה

    ר
    05/04/2012

    חג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה...
    ---
    04/04/2012

    ב"ה
    שלום,
    אני נערה בת 18 ואני פשוט מרגישה נורא ואיום.
    אני פשוט מדוכאת ברמות,ישנה המון,לא יוצאת,מדוכאת מהחיים.
    אח שלי שרואה אותי במצב הזה רק מציק לי יותר ויותר,מקלל אותי ושומר על זה שאני אהיה עצובה. פשוט שונא אותי ברמות שאי אפשר לתאר. שאלתי אותו למה הוא מתנהג אליי ככה והוא אמר שככה בא לו. אין סיבה. ההורים שלי לא ממש עושים משהו בנידון.

    באופן כללי המצב מזעזע,אני הולכת ברחוב ומרגישה שכולם נועצים בי מבטים. זה מביך אותי ברמות,עד כדי כך שאני לא יודעת על מה להסתכל. אני מרגישה שהם יתקפו אותי. אני שונאת כל רגע כזה. זה גם מה שבזמן האחרון גורם לי לא לצאת מהבית.
    גם עם חברות אין לי כוח כי אני לא מרגישה מוגנת שאני איתן. אני פשוט מרגישה לא מוגנת. וגם פשוט כי אין לי כוח אליהן.
    אני פשוט שונאת את החיים שלי והרבה פעמים ביום,בזמן שאני ערה אני חושבת פשוט להתאבד,כי אני מרגישה שאף אחד לא מבין אותי. חוץ מזה שבזמן האחרון אני מאוד שקטה וניסיון של ההורים שלי להבין מה קורה לי יצא מאוד מגעיל כי הם מטיפים לי שאני לא עושה כלום לשיפור המצב שלי. אז אני לא ממש משתפת אותם,אפילו שלפעמים אני מרגישה חנוקה עד כדי כך שבא לי באמת לסיים עם זה כבר...
    יש לציין שהלכתי לפסיכולוג וגם לקחתי תרופות. זה לא עזר. ולהורים שלי אין אפשרות כלכלית.
    אין לי מושג מה עוד לעשות. אני מפחדת שבאמת אני אהרוג את עצמי בסוף...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה... - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    05/04/2012

    היי,

    את מנסה לבדך להתמודד עם מצבך הנפשי וגם עם אחיך שמציק לך, ללא עזרה ותמיכה של הוריך ולפי מה שאת מתארת גם עזרה מקצועית לא הועילה לך. את מרגישה חסרת אונים, ייאוש ומאויימת על ידי אנשים שבחוץ. הדרך שלך להקל על עצמך היא להסתגר בבית ולא לצאת החוצה. אני מאוד ממליצה לך לנסות שוב עזרה מקצועית ולפנות לרופא פסיכיאטר. ניתן לעשות זאת דרך קופת חולים או לפנות למרכז לבריאות הנפש השייך לאזור מגורים. בנוסף, שיחות, תמיכה והכוונה של מטפל / ת פסיכולוג / ית יכולה מאוד לעזור. במהלך השיחות תלמדי כיצד לחזק את יכולות ההתמודדות שלך מול אחיך ובמצבים השונים של החיים.

    חזקי ואמצי!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה
    דודו
    02/04/2012

    א.נ. יש לי דופק חזק כאשר אני מתעורר / אני מבין שזה סוג של חרדה / ברצוני לדעת אם שתית כפה מוגברת משפיעה על הנ"ל .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    02/04/2012

    דודו שלום,

    לדופק חזק יכולול להיות סיבות רבות וגורמים שונים. אחד הגורמים לתופעה יכול להיות גם שתיית קפה מוגברת אך בדרך כלל תופעה זו מופיעיה בצמוד לשתיית הקפה. יתכן וכשאתה מתעורר יש לזה סיבות אחרות.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות ופדנטיות יתר
    גדי
    30/03/2012

    שלום,

    אנסה לתמצת את העניין

    אני בן 23, מזה כחצי שנה בערך (אולי קצת יותר, אני כבר לא זוכר)
    סובל משילוב של פחדים מסויימים ופדנטיות יתר (לדעתי זה פדנטיות אבל ייתכן ואני טועה)

    אנסה לתת מספר דוגמאות:
    זה מתחיל מזה שאני "מוודא" דברים ו"משחזר" אותם כדי להרגיע את עצמי כמו למשל כשאני מוריד את ההאנדברקס באוטו, אני מוודא שהוא ירד עוד פעם - פעמיים,
    כשאני עובר צומת בכביש ורואה בוודאות שאני עובר באור ירוק, אני ממשיך להביט על הרמזור תוך כדי מעבר כדי ל"הבטיח" לעצמי שאכן אור ירוק בעת המעבר ואם יצא שהפסקתי להסתכל על הרמזור שכבר הייתי בתוך הצומת,
    אני מרגיש אחרי זה הרגשה לא טובה שמא ייתכן והוא התחלף בשניה שלא הסתכלתי או שלא שמתי לב ולעיתים גם רגשות אשם שטעיתי והייתי צריך לפעול אחרת ולהסתכל עליו טוב יותר לפני וכו'...

    כשאני נמצא בחוץ ומסתנוור, אני דואג שאולי נגרם נזק לעיניים, ואז אני משחזר את מה שקרה ומסתכל שוב באותו מקום שבו הסתנוורתי כדי ל"שכנע" את עצמי ו"לוודא" שבעצם
    אין לי מה לדאוג, כך בכל מיני מקרים שבהם אני משחזר את המקרה או אפילו מנסה שוב להיות באותו מצב כדי לראות אם יש סיכון אמיתי כלשהו ולהרגיע את עצמי, לעיתים זה טפשי מאוד כי אני חוזר על מקרה של סינוור,
    או לדוגמה הסתנוורתי מנורה בבית בטעות, ואז אני מביט עליה שוב כדי לשכנע את עצמי שלא קרה כלום

    מאז ומתמיד הייתי פדנט וסקרן ויכול להיות שזה נובע מסקרנות, אני באמת לא יודע, זה משהו שהתחיל בצורה פתאומית ועבר לכל מיני נושאים כמו שמש,רעש, או כל מיני דברים שקורים לי בטעות
    כמו שקורה להרבה אנשים, רק שבמקרה שלי, אני נכנס לאיזשהו פחד ו"מנתח" את זה, משחזר את זה עד שאחרי יום יומיים, שוכח מהמקרה וחושב על משהו אחר
    כמעט כל כמה ימים יש איזשהו משהו שמטריד אותי, בחלק מהמקרים אני מהר מאוד "שוכח" מהם ואומר לעצמי שמדובר בשטויות ושאין מה לדאוג ובחלק מהמקרים, זה מעסיק אותי יותר זמן
    גם במקרים שאמרתי לעצמי שאני לא אסתכל/אוודא שוב, אני "נכנע" באותו רגע וחוזר על כך ואחרי זה כמובן מתחרט על זה

    כל מי שמכיר אותי, יגיד שאני בחור אינטלגנט, חכם, נחמד, בחור טוב, אני עובד בעבודה טובה, הכל בסדר, חוץ מהעניין הזה (ומעניין הזוגיות אבל זה כנראה לא קשור)

    אשמח לפענוח המצב והכוונה

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות ופדנטיות יתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי להוסיף

    גדי
    30/03/2012

    שכחתי להוסיף שאכן קרה לי מקרה לפני בערך שנה, שהייתה תקלה ברמזור והוא התחלף ישירות מירוק לאדום בלי הבהובים ובלי כתום ולאחר מכן תיקנו אותו, הייתי באותו רגע "בשוק" אבל קשה לי להגיד שיש קשר בין המקרה הזה לשאר הדברים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות ופדנטיות יתר - תגובה

    שרון לויט
    30/03/2012

    היי בועז,
    מה שאתה קורא לו "פדנטיות יתר" יכול להיות סוג של OCD. זוהי הפרעת חרדה, שהסובלים ממנה מרגישים צורך לחזור שוב ושוב על פעולות מסוימות, כדי להרגיע את עצמם או כדי לא לחוות חרדה מלכתחילה. החרדה מתעוררת בעקבות מחשבה טורדנית, שיכולה להיות קשורה לנושאים שונים. הנושאים הנפוצים הם ניקיון או בריאות, ובדיקה ש"הכל כמו שצריך"- הדלתות נעולות, הגז סגור, ובאופן כללי, שנהגנו כמו שצריך ולא עשינו שום דבר "לא בסדר". לכן, התיאור שלך הוא מאוד שכיח. עם זאת, כדי לאבחן OCD יש צורך בקריטריונים מסוימים. אחד הקריטריונים העיקריים הוא מידת הפגיעה של הבעיה באיכות החיים של האדם. ייתכן שהבעיה שלך קלה ואינה מפריעה לך בחיי היום יום. אם כן, ניתן לפנות לטיפול- רצוי אצל מטפל CBT, מאחר שהגישה הזו הוכחה כיעילה ביותר בטיפול בהפרעות חרדה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, אפנה לפסיכולוג באזור מגוריי

    גדי
    01/04/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום