מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בזכות שושי האוכל בריא טעים ומפתה!!!אטי10/12/2011
אני משתתפת בסדנת בישול של שושי.
עד עכשיו כשחשבתי על אוכל בריא-עלה לי בראש מיץ נבט חיטה, או חיטה "טרום נבוטה" (בררררר.....).
כשחשבתי דיאטטי חשבתי על סבל וצמצום, בקלוריות ובטעם.
שושי מצליחה לחבר בין בריא, דל קלוריות,מגוון, יפה לעין, וטעים.(אפילו כשאני בעצמי כותבת את זה, קשה לי להאמין...).
בכל פעם ששושי כובשת פסגה חדשה שהציבה לעצמה במטבח- היא תוקעת בה מזלג, ומגישה אותה לנו לטעימה...
שושי, תודה.
שלעולם לא תפסיקי לחפש אתגרים חדשים להעפיל עליהם ולכבוש את פסגתם.
"ישראל מבשלת" תעשה מאוד בשכל אם תבחר לבשל איתך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה לאטי, והנה מתכון ללביבות תפוחי
שושי שטיינוביץ10/12/2011אטי, תודה לך על המילים החמות. ריגשת אותי. אז הנה מתנה לגולשים, לביבות תפוחים לחנוכה, וכרגיל, הכל בכפית אחת של שמן.
לביבות תפוחי עץ
לכ-25 לביבות
• 5 תפוחי עץ מסוג גרנד, קלופים, מגולענים ומגוררים.
• אם מכינים מראש, כדאי לזרות מעט לימון על התפוחים כדי למנוע השחרה.
• 3 ביצים שלמות
• 4 כפות קמח מלא (אם העיסה נוזלית מדי, אפשר להוסיף עוד 1 כף קמח),
• קורט אגוז מוסקט
• מעט קינמון
• קורט מלח ופלפל
• 1+1+1 כפיות שמן קנולה.
הערה: אם התפוחים מגירים יותר מדי נוזלים, יש לשים על מסננת ולהניח לנוזלים להסתנן.
אופן ההכנה:
שמים בקערה את התפוחים המגוררים, מוסיפים את כל החומרים ומערבבים היטב. העיסה צריכה להיות סמיכה במידה מסויימת.
מערבבים את כל החומרים.
מטגנים כמו לביבות קישואים במחבת מרוחה עם 1 כפית של שמן בכל סיבוב של 6-7 לביבות (כך מבטיחים שבכל לביבה תהיה לא יותר מ 7 קלוריות שמן). כלומר, על כל 6-7 לביבות נכניס לגופנו 1 כפית שמן).
מגישים עם יוגורט או רסק תפוחים או אפילו טחינה מדוללת עם דבש או סילאן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האםששון04/12/2011
היי. ישנה גם אפשרות להתיעץ איתך בעוד נושאים/ דרכים..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם - תגובה
שושי שטיינוביץ05/12/2011בכיף, המומחיות שלי זה בישול גורמה לייט ותמיכה באורח חיים בריא ובקרת משקל. אם זו שאלה בתחום זה, אשמח לעזור. אם זה בתחומים אחרים, אשמח להפנות למומחה מתאים, אם כמובן אני מכירה כזה.
אז מה מציק לך בעיקר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאמת
ששון05/12/2011יותר דברים שברומו של עולם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאמת - תגובה
שושי שטיינוביץ05/12/2011נסה אותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודהששון04/12/2011
שושי אני מודה לך על היחס המהיר והעצות הטובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה - תגובה
שושי שטיינוביץ04/12/2011מקווה שקצת עזרתי.....אבל אולי באמת, אם התופעה של עצירות וכאב ראש ממשיכה, כדאי שתראה רופא, לראות אם יש קשר.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירותששון04/12/2011
שלום. איך אפשר להקל על הקיבה. ומה הסיפור של שזיפים על הבוקר, זה עובד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות - תגובה
שושי שטיינוביץ04/12/2011היי קובי. זה פורום בישול בריא. אני מציעה שתפנה את השאלה שלך לפורום רפואי כלשהו.
אוכל רק לומר מידיעה אישית ולא מחייבת, שאכילת ירקות, במיוחד ירקות סיביים (הרבה עלים) יכולה לזרז את פעילות המעיים.
אבל אין לי מושג למה הבעיה שלך קרתה ועל כך אני באמת מציעה כאמור, פנייה לפורום מתאים או אולי אפילו לגשת לרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצירות - תגובה
שושי שטיינוביץ04/12/2011קובי, יכול להיות שכאבי הראש שלך נובעים מעצירות? תבדוק את זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולרביתמי03/12/2011
התווסף לאחרונה לסלטי (מגורר) מממ.. ולהוסיף סלרי לשקשוקה ניסיתם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולרבי - תגובה
שושי שטיינוביץ03/12/2011נשמע טוב. תיהני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרציפן ביתי.hcav02/12/2011
שלום, אשמח לקבל מתכון להכנת מרציפן בבית- ללא סוכר.
אני מתארת לעצמי שבשביל שזה יהיה טעים ומתוק צריך לשים ממתיק כלשהו- אז אשמח לשמוע מה התחליפים הבריאים לשים במתכון במקום סוכר.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרציפן ביתי. - תגובה
שושי שטיינוביץ02/12/2011צר לי, גם מרציפן לא נכלל ברשימת מאכלי הבריאות. אין לי מושג איך מכינים מרציפן שאיננו כולל סוכר. ממליצה לפנות לפורום של בישול כללי, לאוו דווקא בריא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש דבר כזה מרציפן בריא ללא סוכר
גלי07/12/2011אני מזמינה אותך לקהילת מתכוני בריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש דבר כזה מרציפן בריא ללא סוכר - תגובה
שושי שטיינוביץ08/12/2011אנא שלחי לי מתכון ואומר לך אם הוא בריא או לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מצרפת קישור ותחליטי בעצמך - תגובה
שושי שטיינוביץ12/12/2011נכנסתי לקישור אך הגעתי להרבה מתכונים. איזה מהם המרציפן ללא סוכר?
אני רוצה להבהיר:
שקדים הם מאכל בריא, ללא ספק ולכל הדעות. אלא ששקדים מכילים אחוז מאד גבוה של שומן ולכן עם עתירי קלוריות. אם מוסיפים סוכר, יש ירידה בערך הבריאותי של המרציפןץ
אשמח אם תשלחי לי קישור מדוייק או את המתכון עצמו. את יכולה להדביק אותו כאן. אשמח לראות על מה מדובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מצרפת קישור ותחליטי בעצמך - תגובה
שושי שטיינוביץ12/12/2011גלי חיפשתי שוב ולא מצאתי מרציפן ללא סוכר.
כאמור, אשמח לקבל קישור ישיר או את המתכון עצמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה ודחופה ביותר!למחרשמשונה29/11/2011
האם צבעי מאכל יתפסו על בצק פילסברי שוקולד?אנחנו רוצים להכין עוגת קשת ולכן אנחנו צריכים המוניי צבעי מאכל,האם במידה ונשים צבע מאכל לבן על השוקולד ואזז מעל זה צבעי קשת,זה יתפוס?
ואם גם יש לכם מתכונים ממולצים נשמח מאוד,תודה :>* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה ודחופה ביותר!למחר - תגובה
שושי שטיינוביץ29/11/2011אין לי מושג על מה את מדברת. בבישול בריא לא משתמשים בצבעי מאכל. אולי תפני לפורום אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהחלט שאלה שכדאי להפנות לפורום אחר
ליה שומרון פינדר30/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפ עבור המתקשים ללעוסשקדנית28/11/2011
לכול הגולשים,
השבוע הייתה לי הארה. גיליתי דרך/ שיטה משלי להתמודד עם הקושי ללעוס ירקות בסלט ( כן לפעמים השיניים כואבות ובוגדות בנו) והרי אינני רוצה לוותר על אכילת סלט ירקות טרי מידי יום ומצד שני הלעיסה נעשית קשה ולא נעימה ובכן לכול המתקשים ללעוס בגלל בעיות השיניים הנה טיפ פשוט שיכול מאוד לעזור.
, קחו ( אפשר לקנות בשקלים בודדים) מגרדת טובה שיש בה שתי אופציות - גרוד גס וגרוד דק. קחו ירקות כמו : מלפפון , צנון, גזר, בצל, קולרבי, (על פי בחירתכם) וגרדו אותם לפי מה שמתאים לכול אחד באופן אישי. גרידה גסה או דקה , תבלו בשמן זית ( כמובן) , מיץ לימון, מעט מאוד מלח , שימו בצד גבינה לבנה ( 5% לא יותר) או טחינה , או אבוקדו והתחילו לחגוג. הלעיסה נעשית קלה הרבה יותר והעיקר -לא וויתרנו על ירקות . אין כאן גילוי אמריקה ובכול זאת לי זה עזר ורציתי לשתף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפ עבור המתקשים ללעוס - תגובה
שושי שטיינוביץ28/11/2011בהחלט. יופי של המלצה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה אפשר לעשות עם לפת?שקדנית27/11/2011
שלום רב,
לאחרונה התחלתי להתעניין בירק הזה שנקרא לפת.
מהם הערכים התזונתיים של הלפת? האם הוא בריא?
מה ניתן לעשות עם לפת? הכוונה בתבשיל? בסלט?
האם אפשר בבקשה לקבל מתכון עם לפת שיהיה טעים, קל להכנה ( וללעיסה) .
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה אפשר לעשות עם לפת? - תגובה
שושי שטיינוביץ27/11/2011לפת אפשר לבשל (במרק, בתבשילי עוף, בצלי או סתם לאדות) ואפשר לאכול אותו חי.
אפשר לחתוך לאצבעות לשים לימון ומעט מלח ופשוט לאכול.
אפשר גם לחתוך פרוסות דקיקות לפרוס אותן על צלחת ולעשות קרפצ'יו לפת. זורים לימון, מעט שמן זית, פלפל שחור גרוס טרי, מניחים לספיגה לכמה דקות ומגישים כמתאבן.
אפשר גם להוסיף חתוך לפלחים או אצבעות לירקות מוחמצים: שמים בקערה אצבעות או ריבועים של: גזר, פלפל בכל מיני צבעים, צנון, קולורבי, רבעי לימון עם הקליפה, לפת, פרחי כרובית וסלק אדום- מוסיפים מים, לימון ומלח. הכמות? שיהיה טעים לך בפה. שמים בצנצנת גדולה או קופסת אחסון גדולה. מניחים על השיש לכמה שעות ומערבבים מידי פעם. מכניסים למקרר וזוללים מתי שמתחשק או כתוספת לארוחה או שמים על קוסקוס ליד הרוטב.
את התשובה לשאלה לגבי ערכים תזונתיים אני מאמינה שתקבלי מליה.
מקווה שעניתי. לילה טוב. שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המפורטת.
שקדנית28/11/2011אנסה להכניס את הלפת לתפריט המשפחתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המפורטת. - תגובה
שושי שטיינוביץ28/11/2011בשמחה. צרפי על הדרך גם קולורבי. מאד טעים ושימושים מאד דומים, לפחות בגרסאות הטריות והלא מבושלות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה
שקדנית28/11/2011האם קולרבי הוא ירק שמתאים לבשל במרק? ככול הידוע לי זה ירק שאוכלים חי ?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה - תגובה
ליה שומרון פינדר28/11/2011בהחלט! תחתכי לקוביות ושימי במרק, זה מצוין!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה - תגובה
שושי שטיינוביץ28/11/2011קולורבי אפשר לבשל מרק, אך מנסיוני, ועם יד על הלב, הוא לא ממש טעים כמבושל. הוא הרבה יותר טעים כשהוא נאכל חי וטרי. לעומתו, הלפת מקבל דווקא מתקתקות ומרקם מאד נעים בבישול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת מקסימה באמת!!!
שיר27/12/2011קראתי הרבה תגובות שלך בפורום - ואת עונה בצורה יפה!!! כל הכבוד לך! אני נמצאת הרבה בפורומים ולא נתקלתי באישה כמוך.
ובקשר לתשובה: אחשוב על מאכלים שאני רוצה להכין ואשלח הודעה חדשה.
לילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת מקסימה באמת!!! - תגובה
שושי שטיינוביץ27/12/2011תודה רבה. איזו תגובה מחממת לב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל מוכן שהוקפא וקמחשיר23/11/2011
אוכל מוכן שהקפאתי - האם ניתן לעשות הפשרה מהירה דרך מים קרים? ואיך בכלל מפשירים? כמו כל אוכל קפוא?
קמח שניפיתי ושמתי במקרר....לכמה זמן טוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל מוכן שהוקפא וקמח - תגובה
שושי שטיינוביץ23/11/2011נתחיל מהחלק הקל. קמח במקרר יכול להשאר המון זמן. אפילו חודשים.
אוכל מוכן שהקפאת. האם זה אוכל שאת/ה הכנת? האם קנוי מוכן? איך הוא מאוחסן? איזה סוג של אוכל? עם רוטב? בלי רוטב? באיזה סוג קופסה הוא מאוחסן? פרט קצת שאפשר יהיה לתת תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי האוכל מוכן
שיר23/11/2011אני מתכוונת לאוכל מוכן שאני הכנתי
לדוגמא: מרקים, פשטידות, קציצות
וגם באיזה שלב של ההכנה אני אמורה להקפיא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי האוכל מוכן - תגובה
שושי שטיינוביץ23/11/2011לא כל אוכל אפשר להקפיא. על פי רוב קשה להקפיא אוכל עם ירקות מסויימים. אבל הדרך הטובה ביותר להפשיר היא להוציא מהמקפיא לילה לפני, לשים במקרר ולהניח לאוכל להפשיר בהדרגה. אפשר גם לשים על השיש ולהניח להפשיר בטמפרטורת החדר.
אפשר כמובן להפשיר במיקרוגל.
אפשר גם לשים בקערה מים חמים, ולשים בתוכה את האוכל הקפוא בתוך האריזה, כמובן. זה יעזור להפשיר מהר.
אפשר גם לשים את הכלי מעל מטלית שנטבלה במים רותחים.
אפשר להוציא את המנה ולשים בסיר או מחבת, לכסות ולחמם על אשר קטנה עד הפשרה. אם זה אוכל שאין בו רוטב, אז כדאי להוסיף מעטו מים כדי למנוע התייבשות או החרכות.
מקווה שעניתי, כי זה באמת שונה לכל סוג של אוכל, ולכל צורת אריזה וגם אם את ממהרת או לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובאיזה שלב של ההכנה אני מקפיאה?
שיר27/12/2011קציצות למשל? להכין עד הסוף? פשטידות? בשר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובאיזה שלב של ההכנה אני מקפיאה? - תגובה
שושי שטיינוביץ27/12/2011שוב, תלוי באיזה תבשיל מדובר. קציצות אפשר להקפיא בכל שלב. בשר כנ"ל. לפעמים יותר כיף להקפיא שלב לפני הבישול הסופי, ואז את הבישול הסופי עושים לפני האוכל. כתבי לי איזה מאכל ספציפי את רוצה להקפיא ואשמח לעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת ערך תזונתי בבישול.חנן20/11/2011
אני מקפיד לבשל כל ירק במשך הזמן המינימלי הדרוש לריכוך. אני עושה זאת מתוך אמונה שכך אני שומר על הערך התזונתי של הירק במידת האפשר. לאחרונה אמרו לי שאין טעם להקפיד על כך, כי מה שנהרס בבישול נהרס מיד עם ההרתחה, וכל מה שנשאר אחרי ההרתחה יישאר גם שעה אחרי זה. האם הטענה הזו, או האמונה שלי, תואמות את הידע המדעי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירת ערך תזונתי בבישול. - תגובה
שושי שטיינוביץ23/11/2011ואני אומרת שהכי חשוב שתאכל ירקות, ושיהיה לך טעים. תכין כך שיהיה לך כיף לאכול. בסופו של דבר אם תאכל הרבה ירקות הגוף יקבל את מה שהוא צריך. אם יהיה לך טעים, תאכל הרבה, אם לא, לא תוכל. אז מה יותר כדאי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומוס קלוישלומית18/11/2011
אך מכינים חומוס גרגירים קלוי כמו הפיצוחים של המרוקאים:)? אבל בלי מלח זה מעדן, קניתי בסופר וממש בא לי להכין.
זה בריא? משמין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומוס קלוי - תגובה
שושי שטיינוביץ19/11/2011מצטערת. אין לי מושג איך מכינים את חומוס הגרגרים הזה שאוכלים אותו כמו פיצוחים. לא יודעת אם הגרגרים מטוגנים או לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי לכולםפ, לאחרונה אני מנסה לבשלמיר18/11/2011
ולאפות בלי סוכר ועם קמח מלא. זה יוצא לי ממש לא טעים ולא אכיל, ואני כבר מזמן ידועה כבשלנית מעולה. האם כך זה צריך להיות או שכדאי ללמוד לבשל בקוס ביש/ול לאוכלים דיאטטים? פשוט רוצה לשמור שלא תהייה לנו סכרת כי אנחנו בני 65 וכבר על הגבול. כמו כן אומרים שקמח מלא הוא בריא יותר, עברנו גם לאורז בסמטי ומלא, אז מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי לכולםפ, לאחרונה אני מנסה לבשל - תגובה
שושי שטיינוביץ18/11/2011ספרי לי דוגמא של מתכון עם קמח מלא או בלי סוכר כדי שאוכל להבין מה בדיוק עשית ולמה יצא לא טוב. אני מכינה רק מקמח מלא והכל בלי סוכר ורק עם כפית שמן ויוצא מעולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשר רזהhcav17/11/2011
אילו חלקים של הבקר נחשבים לרזים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשר רזה - תגובה
שושי שטיינוביץ17/11/2011לבישול ממושך (צלי, גולאש, מרק, תבשילי קדירה, חמין):
צלי כתף מס' 5, פילה מדומה מס' 6 ואפשר להשתמש גם בשריר הזרוע (מס' 8) בתנאי שמסירים את כל השומן.
לבישול מהיר (סטייקים, הקפצות, רוסטביף): פילה בקר, סינטה בתנאי שמסירים את שכבת השומן, ואם משיגים אז שייטל.
בהצלחה,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה
hcav17/11/2011לגבי בשר טחון, איזה חלק כדאי לקנות שנחשב לרזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה - תגובה
שושי שטיינוביץ17/11/2011אותם בשרים. אפשר לטחון פילה מדומה מס' 6. אין בו גידים והוא יחסית רזה. אבל אם רוצים בשר טחון, אני ממליצה להשתמש בהודו אדום. הוא מצויין לקציצות וממולאים. אפשר לערבב אותו עם בקר טחון. מאד רזה, חלבון איכותי ועשיר בברזל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוגה בריאה בחושהמורן17/11/2011
שלום,
אני מחפשת מתכון לעוגה בריאה בחושה וקלה שגם ילדים יאהבו.
העניין הוא שפעמים רבות שהחלפתי את הקמח במתכון בקמח מלא העוגה יצאה דחוסה וכבדה.
איך אפשר להתגבר על הבעייה?
תודה,מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקדים מולבנים טחונים...
אהרון17/11/2011במקום חמאה\מרגרינה. הרבה יותר בריא וטעים. חצי שקית אבקת אפיה לשתי כוסות קמח מלא, והעוגה תצא קלה ואוורירית.
בתאבון!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשקדים מולבנים טחונים... - תגובה
ליה שומרון פינדר17/11/2011שקדים מולבנים טחונים במקום חמאה? אני אשמח לנסות את זה! תודה על הטיפ!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשקדים
אהרון18/11/2011צריך לטחון אותם ביסודיות עד שהופכים למישחה (דומה לחמאה). 300 גר שקדים במקום חבילת חמאה 200 גר.
מבחינה בריאותית יש יתרון חד משמעי לשקדים בכל הפרמטרים (חומצות שומן, חלבון, מינרלים, וויטמינים). לדוגמה: התפלגות השומנים ל100 גר מוצר כאשר בשקדים רוב חומצות השומן חד בלתי רוויות ובחמאה הרוב רוויות. יש לשים לב גם לכולסטרול.
שקדים:
====
Fat, total g 39.1
saturated fatty acids g 3.1
monounsaturated fatty acids g 27.0
polyunsaturated fatty acids g 7.4
Cholesterol mg 0
חמאה
====
Fat, total g 82.5
saturated fatty acids g 52.8
monounsaturated fatty acids g 21.8
polyunsaturated fatty acids g 3.3
Cholesterol mg 220
בברכה,
אהרון רזון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוגה בריאה בחושה - תגובה
שושי שטיינוביץ17/11/2011הקטיני את כמות הקמח המלא, הפחיתי לפחות 1/3 כוס. הוסיפי קורט סודה לשתיה וגם אבקת אפייה. לא צריכה להיות בעיה. נסי גם להקציף את הביצים. אפשר ביצים שלמות. זה עוזר לאווריריות של העוגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)

.jpg)
