מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בת שנתיים החליטה שהיא צמחוניתענת19/08/2011
שלום וערב טוב
ביתי בת השנתיים מסרבת לאכול עוף ובשר שאני מכינה לה בבית, לא קנוי. אני ממשיכה להציע לה אבל אחרי כמה שבועות שזה לא מצליח, אני חושבת לבנות לה תפריט בריא צמחוני.
אשמח להצעות לתפריט יומי (אנחנו בחופשה מבגן עכשיו אז כל התזונה שלה היא בבית) לביתי שיתן לה את כל אבות המזון. אני בשלנית בסיסית ביותר כך ש"הרבה ירקות מבושלים" זה מורכב ואני צריכה יותר פרוט, אם ניתן כמובן.
מבחינתה היתה היתה אוכלת כל היום בננות, תפוחים, גיל וקורנפלקס עם חלב (בלי סוכר).
המון תודה
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנתיים החליטה שהיא צמחונית - תגובה
שושי שטיינוביץ19/08/2011וואווו........איזה אתגר.
האמת שכדאי לראות דיאטנית או יועצת תזונה. ילדה צריכה לאכול גם חלבונים וגם פחמימות ולא רק פירות וירקות.
נסי להכין לביבות גבינה, אולי קציצות ירקות, ואולי.....תחזור לתזונה רגילה כאשר תחזור לגן הילדים.
אני הייתי מנסה להכין כופתאות מחזה עוף בשילוב תירס טחון, בצל, מלח ומעט פלפל. אפשר לטגן עם מעט שמן או ל"זרוק" לתוך מרק. ילדים מאד אוהבים כופתאות ולא צריך לומר לה שזה עשוי מעוף.
אבל הייתי מתייעצת עם תזונאית כדי לוודא שהילדה תקבל את התזונה שהיא צריכה לקבל.
אולי ליה תוכל לתת עצה יותר טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת שנתיים החליטה שהיא צמחונית - תגובה - תגובה
ליה שומרון פינדר21/08/2011אפשר לקבל את כל אבות המזון גם בתזונה צמחונית אבל יש לדאוג לשילוב של דגנים (קמח מלא, אורז מלא, תירס, קינואה, כוסמת שיפון, שיבולת שועל ועוד...) עם קטניות (עדשים, שעועית, חומוס, אפונה ועוד) - לקבלת חלבון מלא.
צריכה של טחינה, או אגוזים אחרים (טחונים כמובן) - בשביל ברזל וסידן
וכמובן הרבה ירקות ופירות.
אני אשמח לעזור לך נקודתית, תגידי לי מה היית רוצה לעשות ואשמח לנסות לתת לך מתכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לשתיכן!
ענת21/08/2011הייתי רוצה לדעת להכין לה מנה עיקרית ותוספת לארוחת צהריים. זה יכול להיות לביבות או קציצות מירקות, אולי לשלב בהם גם דגנים.
קיטניות אני מאוד לא אוהבת ולא מצליחה לעכל אותן באופן סביר כך שהיא לא תראה אותי אוכלת מהן והסיכוי שהיא תאכל גם הוא קטן. אלא אם יש דרך גם אותם ל"העלים"בתוך מתכון של משהו.
יש פשטידות שילדים אוהבים או משהו דומה?
עם בוקר וערב אני יכולה להסתדר ולדאוג שתאכל מוצרי חלב, ביצים וירקות חיים.
המון תודה שוב :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לשתיכן! - תגובה
שושי שטיינוביץ21/08/2011נסי להכין קציצות חזה עוף טעון עם בצל טחון דק מאד וסחוט מנוזלים, הוסיפי מעט פירורי לחם ותבלי במלח וקורט פלפל שחור.
חומרים:
1/2 ק"ג חזה עוף טחון
1 בצל גדול, טחון וסחוט היטב (אפשר במעבד מזון)
2 כפות פירורי לחם
מלח ופלפל לפי הטעם.
מערבבים ה.שכל. יוצרים קציצות קטנות בגודל כדורי פלאפל וזורקים לתוך מרק ירקות צח או מרק עוף צח. כדאי שהמרק יהיה טעים.
ילדים מאד אוהבים את הקציצות האלה והן טעימות להפליא. טובות גם לתינוקות שרק התחילו לאכול אוכל מוצק.
אופציה אחרת: שניצל תירס: דומה מאד לשניצל הקנוי, אך יש בו גם חזה עוף וזה משהו שילדים קטנים אוהבים. בדוק.
חומרים
1/2 ק"ג חזה עוף טחון
2 כוסות גרגרי תירס טחונים (כדאי להשתמש בגרגרים קפואים לא בגרגרים מקופסאות)
1 בצל גדול, טחון או קצוץ דק ביותר
1/2 כוס גרגרים שלמים (שהיא תראה שזה תירס)
אם צריך, 2-3 כפות פירורי לחם.
מלח ופלפל לפי הטעם.
פירורי לחם צהובים.
שמן לטיגון
מערבבים את החומרים ומכינים קציצות בצורה של המבורגר בגודל קטן (מדובר בילדה). טובלים את הקציצה בפירורי לחם צהובים ומטגנים עם מעט שמן.
אם תכיני צורה יפה וממש דומה לשניצל תירס הקנוי, תוכלי לספר לילדה שזה שניצל תירס. וזאת ממש האמת.
יש עוד המון רעיונות ובטוח שלליה יש עוד גם. נסי וראי אם מצליח וספרי לנו.
לילה טוב ובהצלחה עם הפיצית שממש מזכירה לי את שלי, שבינתיים נהייתה בת כמעט 15.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לשתיכן! - תגובה
ליה שומרון פינדר24/08/2011זה אולי יכול להתאים:
המבורגר דגנים וקטניות
(10-15 קציצות)
רכיבים:
1 כוס אורז מלא
1/2 כוס עדשים שחורים
1/3 כוס גרעיני חמנייה קלופים וקלויים קלות
1 בצל קצוץ
1/2 כוס משמשים יבשים חתוכים לרבעים
1/2 כוס גרעיני תירס מוכנים לאכילה (עדיף קפואים שבושלו קלות במים עם מלח)
1 שן שום כתושה
2 כפות סויה (עדיף מסוג תמרי)
1 כפית מלח
1 כפית פלפל שחור
1/2 כפית קינמון (לא חובה)
אופן ההכנה:
1. שוטפים את האורז המלא ושמים אותו בסיר בינוני עם 1/2 2 כוסות מים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים מכוסה כ – 50 דקות עד שהוא רך מאוד ואין יותר מים בסיר (אפשר אפילו לבחוש פעמיים בזמן הבישול).
2. שוטפים את העדשים ושמים אותם בסיר קטן עם 1/2 1 כוסות מים. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים כ – 30 דקות עד לריכוך.
3. במעבד מזון שמים תחילה את גרעיני החמנייה ומעבדים, מוסיפים את יתר המרכיבים ומעבדים מעט, רק עד לקבלת עיסה אחידה אך לא חלקה מדי.
4. משמנים תבנית שקעים ודוחסים פנימה מהעיסה שנתקבלה עד לגובה של 1.5 ס"מ. (אפשר גם בידיים רטובות ליצור קציצות שטוחות ולהניח אותן בתבנית על נייר אפייה משומן).
5. מכניסים לתנור שחומם מראש לטמפרטורה בינונית ואופים כ – 30 דקות או עד שהשכבה העליונה מתחילה להתייבש.
6. מצננים בתבנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!!
ענת26/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי שאלות נוספותמורן17/08/2011
שלום לכן שושי וליה ותודה על התגובה המהירה,
ברצוני לברר עוד שני עניינים:
1. שמעתי סברה שאומרת שלא טוב לערבב שני סוגי בשר באותו התבשיל(למשל בקר והודו או הודו ועוף).
האם זה נכון?
אני נוהגת להכין לילדיי קציצות מבושלות של בקר יחד עם הודו אדום .
2. האם חשוב לשטוף פירות וירקות בסבון או שמספיק לשפשף היטב תחת זרם מים?
תודה שוב, אתן מקסימות,מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי שאלות נוספות - תגובה
שושי שטיינוביץ17/08/2011מורן מקסימה,
אני לא מכירה מגבלה של ערבוב של שני סוגי בשר. מבחינה קולינרית, אין כל כך הגיון של בישול בשר בקר ועוף ביחד, אך ביחס לקציצות, להיפך. אני חושבת שערבוב יוצר תוצאה בריאה יותר וטעימה יותר.
לעניין שטיפת פירות. לא נראה לי שיש תשובה חד משמעית.
אומר לך מה אני עושה: ירקות ופירות שיש להם קליפה קשה ודחוסה, כגון שזיפים או פלפלים, אני שוטפת עם סבון ואפילו מקרצפת בעדינות. אלה שיש להם קליפה "רכה" כגון אפרסקים או קישואים אני שוטפת היטב במים ולעיתים מקרצפת עם ספוגית ניקוי ללא סבון, כי אני כן חוששת מאפשרות של ספיגת הסבון.
לעיתים, השריה קצרה במים מנקה מאד ומשחררת חומרים לתוך המים.
השתמשי בהיגיון הבריא שלך. וחלילה לא לנהוג בפנטיות בשום דבר. תמיד כדאי לפעול בשכל ישר ולעשות את הכי טוב שאפשר בכל רגע נתון.
מקווה שעזרתי.
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשתי שאלות נוספות - תגובה
ליה שומרון פינדר21/08/2011אני לא יודעת על כל בעיה בשילוב של שני סוגי בשר, אני יודע שיש כאלה שאפילו מעדיפים את זה...
בנוגע לשטיפת פירות וירקות, אני קונה אורגני ושוטפת במים. איכשהו לשים סבון על משהו שאני מכניסה לפה לא מרגיש לי נכון. יש תכשירים ייעודיים שיכולים להתאים לשטיפה של ירקות ופירות, אולי כדאי לנסות אותם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחירת מטחנהשאול13/08/2011
אשמח להמלצה על מטחנה לגרעיני שומשום ופשתן.
מחפש מטחנה אשר כל החלק הפנימי שלה אשר בא במגע עם הזרעים יהיה מזכוכית או נירוסטה (כולל המכסה).
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחירת מטחנה - תגובה
שושי שטיינוביץ13/08/2011אין לי אפשרות להמליץ על מטחנה מסויימת. אני כן יכולה לומר לך, שחלק מהבלנדרים טוחנים גם פשתן וגם תבלינים. זה תלוי בעוצמה שלהם. יש בלנדרים עם מיכל מזכוכית או פלסטיק איכותי והעוצמה שלהם עושה את העבודה.
אני במקומך הייתי הולכת לחנות טובה שיש בה הכל ופשוט בודקת ומחפשת את מבוקשי.
אפשר גם לעשות חיפוש מקדים באינטרנט.
בהצלחה,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלנדר
שאול13/08/2011תודה על התגובה.
זהו שעשיתי חיפשים רציניים באינטרנט ללא התקדמות.
כמעט לכולם אין התייחסות לנושא פשתן וגרעינים אחרים כגון שומשום.
הם גם לא מציינים לגבי ההרכב הפנימי האם מזכוכית או נירוסטה או פלסטיק.
יש חברות מסוימות שכדאי להתמקד בהם?
תודה על ההמלצה לכיוון בלנדר ..אנסה להתרכז בהם.
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלנדר - תגובה
שושי שטיינוביץ13/08/2011בלנדר חזק (עם מעבד מזון חזק) של 1000 יעשה את העבודה מצויין. זה לא פותר אותך לגמרי ממטחנת תבלינים, אבל נותן מענה לרוב הבקשות.
בהצלחה,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבחירת מטחנה - תגובה
ליה שומרון פינדר14/08/2011הי שאול, אני משתמשת במטחנת קפה חשמלית לפשתן ולשומשום, זה עושה עבודה נהדרת!
חוץ מזה, אפשר לקנות גם מטחנה ידנית. זו שעושה את העבודה הכי טוב היא מטחנה קרמית.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בישול ירקות בסיר לחץ?שאול13/08/2011
בישול כמות גדולה (6 ליטר) של ירקות קפואים ורגילים יחד נמשך זמן רב (גם עם קודם מרתיחים את המים ורק אח"כ מוספים את הירקות.
האם בישול כמות גדולה זו של 6 ליטר בסיר לחץ תתן שיפור תזונתי בריאותי באיכות הירקות בגלל קיצור משמעותי בזמן הבישול?
אידוי לא ניתן לביצוע כי חלק מהירקות נשארים קשים
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בישול ירקות בסיר לחץ? - תגובה
שושי שטיינוביץ13/08/2011אין צורך לבשל ירקות קפואים בסיר לחץ. משך הבישול קצר ביותר, ולכן בישול בסיר לחץ הוא מיותר לחלוטין.
אני גם לא מבינה למה צריך לבשל ירקות ב-6 ליטר מים (אלא אם כן אתה מבשל מרק). ירקות מתבשלים היטב עם מעט מים בלבד (שני סנטימטר בתחתית הסיר). בצורה זו גם הערכים התזונתיים נשמרים הרבה יותר טוב.
אם אתה רוצה לשלב ירקות רגילים וקפואים ביחד, התחל את התבשיל עם הירקות הרגילים ובמחצית הבישול (בדרך כלל אחרי 10 דקות), הוסף לתבשיל את הירקות הקפואים, אחרי ששטפת אותם היטב מתחת לברז והסרת את הקרח.
אם אתה מעוניין בתבשיל שיש בו תבלינים ובצל מטוגן, התחל עם הבצל המטוגן (אני מטגנת עם כפית שמן בלבד). אחרי הטיגון, אפשר להוסיף תבלינים ומעט מים (או ציר) ולהוסיף את הירקות לפי סדר הקשיות שלהם.
בתיאבון ושבת שלום,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבישול ירקות בסיר לחץ
שאול13/08/2011לא הסברתי את עצמי בצורה טובה.
6 ליטר הכוונה לנפח הכולל של הירקות לבישול.
כיום זה לוקח (תערובת של קפואים ולא קפואים ) כ- 25 דקות עד שזה רותח והירקות רכים.
אני מנסה לקצר את הזמן מתוך שיקולי תזונה בריאה.
האם סיר לחץ לא יקצר?
האם שטיפה והסרת הקרח מהירקות הקפואים יקצר זמן הבישול בצורה משמעותית? או קיימת סיבה אחרת שהמלצת זאת?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבישול ירקות בסיר לחץ - תגובה
שושי שטיינוביץ13/08/2011שטיפת הקרח תקצר בוודאי את זמן הבישול. זה הגיוני, לא? רוב זמן הבישול של ירקות קפואים הוא זמן ההפשרה והחימום. הבישול עצמו קצר מאד כי הם כמעט מבושלים (הם עוברים חליטה לפני ההקפאה). אני לא רואה סיבה לשימוש בסיר לחץ, שמטרתו, בד"כ, לקצר בישול של מוצרים שזמן הבישול שלהם ארוך במיוחד (בשר, גרגרי חומוס וכד').
אתה גם יכול להוציא את הירקות הקפואים מהמקפיא זמן מה לפני הבישול. פשוט להניח להם להפשיר. זה גם מקצר מאד את זמן הבישול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות לידע כללימורן11/08/2011
שלום רב לכן,
רציתי לברר שני עניינים:
1. האם בחודשי הקיץ רצוי לשמור את כל התבלינים במקרר?
2. מבחינה בריאותית :
האם עדיף לבשל בשר כשהוא טרי מיד לאחר שהבאתי אותו מהקצב או שעדיף לקנות ולהקפיא ולאחר הפשרה מבוקרת במקרר לבשל אותו?
תודה רבה,מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות לידע כללי - תגובה
שושי שטיינוביץ11/08/2011לירון היי,
קודם כל, הצלחת לראות את המידע על הגרנולה הביתית?
לעניין תבלינים וכל דבר אחר. אם יש לך מקום במקרר, תמיד עדיף לשמור תבלינים וגם דגנים במקרר (החלום האישי שלי הוא חדר קירור שבו ניתן יהיה לאחסן את כל דברי המזון בבית).
לעניין הבשר: אינני תזונאית, אך מידע אישי אוכל לומר לך שאין הבדל בין שימוש בבשר מיד לאחר קנייתו לבין בשר שהוקפא לזמן מה והופשר בתוך המקרר או אפילו מחוץ למקרר, בצורה מבוקרת, כמובן.
אם ההקפאה תהיה קצרת מועד, גם לא יהיה הבדל באיכות ובטעם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות לידע כללי - תגובה - תגובה
ליה שומרון פינדר14/08/2011מבחינת בטיחות מזון עדיף להשתמש בבשר קרוב יותר למועד השחיטה. כל המתנה, גם אם היא במקפיא היא פחות טובה. אין זה אומר שבשר שהוקפא והופשר אינו מתאים לאכילה... הוא בהחלט מתאים! אבל אם צריך לבחור בין בשר טרי לבשר שהוקפא והופשר - אין ספק... בשר טרי!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרנולה ביתיתלירון10/08/2011
היי אשמח למתכון לגרנולה ביתית בריאה וטעימה, כמובן ללא שמן וסוכר..
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרנולה ביתית - תגובה
שושי שטיינוביץ11/08/2011שלום לך,
כבר היה לנו דיון מעמיק בנושא גרנולה ביתית. הנה הקישור לדף. תוכלי להכנס לכל השיחות בעניין זה ואני מאמינה שתוכלי להכין גרנולה ביתית הכי כיפית שיש.
מקווה שתצליחי למצוא ואם לא חזרי אלי בדחיפות..........* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגרנולה ביתית - תגובה
שושי שטיינוביץ11/08/2011הקישור שכתבתי לך מתייחס לדף שבו הופיעה השאלה והתגובה על גרנולה. אנא גללי למטה עד שתמצאי. אני מצרפת שוב את הקישור.
http://www.beok.co.il/Forum.aspx?ForumID=135&p=5
בהצלחה,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתכון לעוגיותלירון04/08/2011
היי. רציתי לדעת מה דעתכן על המתכון הבא האם ניתן לשפר בו דברים.
אני בדיאטה וחייבת איזשהו משהו מתוק בשישי-שבת אז הלכתי על עוגיות שיבולת שועל במתכון הבא:
2 כוסות קוואקר
1 כוס קמח מלא
1 כוס שמן קנולה
1 כוס סוכר חום
1 אבקת אפייה
1 סוכר וניל
4 כפות מים
1/2 כוס אגוזי מלך קצוצים
1/2 כוס גרעיני חמניות
1/2 כוס שומשום.
מה אתן אומרות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתכון לעוגיות - תגובה
שושי שטיינוביץ04/08/2011לירון היי,
המתכון ששלחת מכיל ברובו מרכיבים בריאים, אך כמעט כולם עתירי קלוריות ולא נראה לי שהעוגיות האלה תתמוכנה בדיאטה שלך.
אם את רוצה משהו מתוק הנה מתכון נהדר, קלי קלות, בלי סוכר ובכל זאת מתוק כדבש.
תפוחים בלימון:
חומרים: 4 תפוחים מסוג גולד דלישס, קלופים, מגורענים וחתוכים לרבעים.
מיץ מלימון בינוני, שלם.
הכנה:
שמים תפוחים בסיר שטוח, שופכים מיץ לימון (כמות הלימון צריכה להיות כמו לסלט. לא יותר מדי. הלימון צריך "לעטוף" את רבעי התפוחים).
אני נוהגת לפעמים לאכול כמה עוגיות בשבת או ביסקוויטים. ואז אני לא בררנית. אוכלת מה שאני אוהבת. צריך גם לנשמה.
שבת שלום,
שושי
מכסים הסיר ומבשלים על אש בינונית במשך כ-20 דקות או עד שהתפוחים רכים אך לא מתפוררים. צנני במקרר. 4 רבעים כאלה הם מנת פרי, וזה גם קינוח נפלא וגם מנת ביניים מעלפת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך, את נהדרת!
לירון04/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך, את נהדרת! - תגובה
שושי שטיינוביץ04/08/2011תודה לך. את מקסימה וכיף לי שאני יכולה להעניק לאנשים כמוך ובכלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה אך
שירי04/08/2011במשקל שלי לא אקבל הפנייה לדיאטניות במסגרת הקופה :)
זה רק לגשת באופן פרטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה אך - תגובה
שושי שטיינוביץ04/08/2011יכול להיות. אשמח לעזור לך באופן אישי. צרי עמי קשר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובין שיבולת שועלשירי04/08/2011
קניתי עכשיו סובין שיבולת שועל, אבל מלבד דייסה, אין לי מושג איך לאכול אותה.
יש רעיונות?
אציין שאני מעוניינת לרזות מעט..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סובין שיבולת שועל - תגובה
שושי שטיינוביץ04/08/2011אין קשר בין סובין להרזיה. כדי לרזות יש צורך להכנס לתפריט תזונה מאוזן ובריא, לאכול 3 ארוחות מלאות ו-3 ארוחות ביניים, לאכול אוכל דל שומן בלי מעובדים, כימיקלים, אבקות ומשמרים. לצרוך רק דגנים מלאים (חוץ מאורז בסמטי לבן) והרבה ירקות. להמנע מטיגון ומאוכל שבושל בהרבה שמן.
חשוב מאד לעשות ספורט שעה ביום. לא משנה מה: הליכה, ריצה, אופניים, חדר כושר...כל דבר שתבחרי. העיקר להזיז את הגוף.
את יכולה להוסיף כפית סובין לסלט, להוסיף ללחם שאת אופה ואולי להכין דייסה.
גם יותר מדי סובין זה לא לעניין. חשוב לשתות הרבה מים עם הסובין, כדי שלא "יתקע" במערבת העיכול.
אם את רוצה לרזות, לשמור על המשקל לאורך זמן ולשמור על בריאותך, אני מציעה לבחור בתוכנית אמיתית ולא בקיצורי דרך.
בהצלחה,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שירי04/08/2011אני מתאמנת 3 פעמים בשבוע אימוני כוח בחדר כושר + אירובי (ריצה הליכה שחייה).
אני מודה שבימי הקיץ החמים קשה לי יותר להזיז את עצמי ולתפוס מוטיבציה לפעילות יותר משלושת הפעמים הללו.
כמו כן אני מעוניינת לרדת כ-4 קילו ומאוד מתקשה בכך. כנראה עניין של הקפדה יותר רצינית ופחות מעידות.
גובהי 159, ומשקלי כ-55. מעוניינת להגיע ל-51-52 קילו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - תגובה
שושי שטיינוביץ04/08/2011שירי היי,
זה נשמע טוב. גם המשקל שלך תקין למדי. אם את רוצה לרדת את העודף הזה כדאי שתיפגשי עם דיאטנית (יש בחינם בקופות החולים) או שתבואי לקבוצות שלנו. בכל מקרה, חשוב שזה יהיה במסגרת תוכנית בריאה ומאוזנת, שחלילה, לא תפגעי במנגנון חילוף החומרים שלך, כי פגיעה כזו היא בכייה לדורות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץיעל03/08/2011
רציתי לדעת אם אני אוכלת כ-10-15 פטריות שמפניון גדולות למילוי כל יום כשהן חיות כמה קלוריות יש בזה והאם זה יכול לעקב דיאטה האם זה נחשב לירק כגון מלפפון או לפחמימה ועוד שאלה ומה בקשר לדלורית שלמה כל יום צלויה בתנור ללא שום שמן או תבלינים האם זה נחשב לפחמימה כמו הבטטה ןהתפוח אדמה או לירק כמו המלפפון האם זה מעקב דיאטה תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץ - תגובה
שושי שטיינוביץ04/08/2011תאכלי כמה פטריות שאת רוצה וגם דלורית. אמנם דלורית נחשבת לירק עם יותר קלוריות, אך מי סופר למשהו כל כך בריא ומטיב עם הגוף והנשמה.
תאכלי תאכלי יקירתי. בתיאבון ולבריאות.
ולמה את מתכוונת פטריות למילוי? האם התכוונת שיש בהן מילוי, או שהן גדולות ומשמשות למילוי?
הערה: אם יש בהן מילוי, כמובן שצריך לדעת על איזה מילוי מדובר ומה הוא מכיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דרך טבעית להוריד כולוסטרול גבוהיובל02/08/2011
לפני חודש הובחנתי בבדיקת דם, וגילו שיש לי כולסטרול גבוה
בעקבות אבחון הזה, התחלתי להתאמן במכון כושר ולשמור על תזונה מאוזנת, אני שוקל בערך 95 ק"ג
לפי המלצת הרופא משפחה לקחת כדורים להפחתת כולסטרול גבוה ולהתחיל עם תזונה נכונה לדיאטות
סירבתי לקחת כדורים, אני מחפש דרכים טבעיות להפחתת כולסטרול ולחץ דם גבוה,
אך לא מצאתי דרך ממש ממשית כדי לממש ולהוציא את זה לפעולה
אם יש פה מישהו שעבר מקרה דומה, אשמח לקבל ממנו ייעוץ ועזרה בנושא למציאת פתרונות טבעיים לבעיות בריאותיות דרך תזונה בריאה בלבד, גם חיפשתי באינטרנט ומצאתי מידע על תזונה נכונה ובריאה המושתת על פילוסופיית ריפוי טבעית האם זה יעזור לי?
תודה מראש!
יובל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרך טבעית להוריד כולוסטרול גבוה - תגובה
ליה שומרון פינדר02/08/2011הי יובל,
תזונה מתאימה ופעילות גופנית בהחלט יסייעות לך להגיע אל המטרות שלך. זהו תהליך הלוקח זמן אבל שווה!
אני ממליצה בתור התחלה להוריד מלח מהתפריט ולהוסיף מזונות עם סיבים מסיסים כמו תפוח עץ ירוק ושיבולת שועל על בסיס יומיומי.
ניקוי כבד בהחלט יכול לעזור, יש שיטות שונות לניקוי, תבחר לך את הדרך שלך ותלך איתה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדרך טבעית להוריד כולוסטרול גבוה - תגובה - תגובה
שושי שטיינוביץ02/08/2011היי יובל,
אני לא אמורה לפרסם או ליידע על דברים שאני עושה, אך יש לי פתרון שיכול לעזור לך. אני מציעה לך להצטרף לקבוצות בישול גורמה לייט לאורח חיים בריא והרזיה. אני מנחה את הקבוצות האלה, ואחד הדברים שקורים בקבוצה זה איזון ערכים תזונתיים אצל המשתתפים. אם זה מעניין אותך כתוב לי כאן או מצא אותי בפייסבוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוטב לפסטה של יכין(:31/07/2011
היי
קניתי רוטב לפסטה לאחר שעיינתי ברכיבים של הרוטב ראיתי שהכל מחומרים טבעיים ללא חומרים משמרים והשמן שמשתמשים בו הוא קנולה החלטתי לנסות והוא טעים מאוד
רציתי לשאול אבל איך התאריך תוקף הוא עוד איזה חצי שנה אם אין לרוטב חומרים משמרים? כיצד הוא מחזיק מעמד אז?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוטב לפסטה של יכין - תגובה
שושי שטיינוביץ01/08/2011אין לי תשובה מלומדת. יכול להיות שהרוטב מחזיק מעמד בגלל שיטת האריזה. שווה לכתוב ליכין ולשאול אותם. למה שלא תעשי זאת? כולנו נלמד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשבתי על זה אבל לא מצאתי את האתר
(:03/08/2011חיפשתי בגוגל את אתר החברה אבל משום מה לא מצאתי
לדעתי זו חברה עם הרבה מוצרים ככה שבטוח שיש להם אתר אם מישהו יודע אשמח לקבל כתובת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכר חום.דליה29/07/2011
בשתייה אני משתמשת בסוכר חום פני שזה פחות מתוק לי. אך דיאתנית אמרה שאין הבדל ואפילו לא בריא. מה הנכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכר חום. - תגובה
ליה שומרון פינדר01/08/2011מבחינת דיאטה זה באמת לא ממש משנה, זה לא יותר דיאטטי להשתמש בסוכר חום, זה לא פחות משמין וזה לא מתאים לסכרתיים. אבל זה פחות מעובד ובמעט גם יותר בריא...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכר וניל(:28/07/2011
היי
רציתי לדעת האם סוכר וניל שמשמש בעיקר באפיית עוגות\עוגיות ניתן להשתמש בו כממתיק נגיד של קפה או חלב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכר וניל - תגובה
ליה שומרון פינדר28/07/2011אני מניחה שאפשר, אבל זו שאלה שלא מתאימה לפורום של בישול בריא, כי כל שימוש בסוכר וניל יהיה לא ממש בריא...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוכר וניל - תגובה - תגובה
שושי שטיינוביץ29/07/2011אכן, אוסיף לדברי ליה: בבישול בריא אנחנו נמנעים משימוש ב"לבן": סוכר לבן, קמח לבן ואורז לבן (למעט בסמטי, שכן מומלץ). לכן, סוכר לבן עם או בלי וניל לא מומלץ.
ובכלל כדאי להפחית בצריכת סוכרים מכל הצבעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבה ביתיתחדווה25/07/2011
כמה זמן מחזיקה חלבה ביתית במקרר?
החלבה עשויה משקדים, טחינה, וניל ושומשום.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבה ביתית - תגובה
שושי שטיינוביץ25/07/2011לא יודעת לומר בוודאות, אך נראה לי שיכולה להחזיק די הרבה זמן. אין בה דברים שמתקלקלים בקלות. האם את מכניסה נוזלים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכנסת נוזלים
חדווה25/07/2011לא, אני לא מכניסה נוזלים בכלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכנסת נוזלים - תגובה
שושי שטיינוביץ25/07/2011אם כך, נראה לי שאורך החיים של החטיף שלך הוא ארוך למדי. מכיוון שאינני יודעת את הזמן המדוייק, תצטרכי לנסות, אבל נקודת ההתחלה טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלבה ביתית.
דליה29/07/2011אשמח לקבל את המרשם לחלבה הביתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלבה ביתית. - תגובה
שושי שטיינוביץ29/07/2011אני מוסיפה דבש או סילאן לטחינה גולמית, מערבבת היטב ויש חלבה. כמויות? נסי אחד על אחד. לא ממש זוכרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלבה ביתית. - תגובה - תגובה
ליה שומרון פינדר01/08/2011אני עושה 1:3... 1 כפית דבש או סילאן על 3 כפיות טחינה גולמית משומשום מלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתכונים לאלרגיים לביצהאניקה25/07/2011
שלום רב
האם תוכלו להציע מתכונים לאלרגיים לביצה
אינני יודעת מדוע אין ספרי בישול לאלרגניים
תודה אניקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתכונים לאלרגיים לביצה - תגובה לאני
שושי שטיינוביץ25/07/2011לא מבינה את הבקשה. אם את אלרגית לביצים, אז אפשר לאכול הכל חוץ מביצים. ויש המון מה לאכול. חלבון איכותי יש בטחינה, חומוס, דגים, עוף והודו, בשר רזה, מאכלי סויה, שילוב של קטניות ודגנים מלאים, שקדים ואגוזים, ומן הסתם, מאכלי חלב למיניהם ועוד.
ואם את רוצה מאכלי ביצים, אז איזה חלק בביצה מותר או אסור?
האם התכוונת למאכלים שיש בהם ביצים למשל, קציצות? לביבות?
אז טיפ: את יכולה להכין קציצות מעולות ללא הביצים. ואם את בלביבות חשקה נפשך, כתבי כאן איזה מהם ואנסה גם לעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


