מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם שמירת הריון נחשבת לוותק בעבודה?רון01/08/2010
ערב טוב ותודה מראש
אני עובדת במקום עבודה מס' שנים בשנה האחרונה הייתי בשמירת הריון מתחילת ההריון
לאחר חופשת הלידה התפטרתי ממקום עבודתי.
שאלתי היא האם תשלום הפיצויים כולל את התקופה בה הייתי בשמירת הריון?
והאם מגיע לי תשלום בגין דמי הבראה לשנה האחרונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירת הריון
עו``ד ליאת שטיין03/08/2010רון שלום,
תקופת שמירת ההריון נכללת בותק לחישוב הפיצויים.
כמו כן, את גם זכאית לתשלום דמי ההבראה לתקופה היחסית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתחכמות מצד המעסיק
רון03/08/2010תודה על התשובה
בהמשך לשאלתי המעביד שלי מסר לי כי הוא גוף פרטי (הנה"ח)
ולכן לא מוטלת עליו החובה לתשלום ההבראה והפיצויים לתקופת שמירת ההריון
האם זה נכון?
כמו כן קראתי שבמהלך השמירה הוא היה צריך להמשיך להפריש לי את הכספים לביטוח המנהלים
שגם את זה הוא לא עשה והפוליסה כיום "רדומה"
האם תשובתו נכונה??
והמון המון תודה לכם על האפשרות לייעוץ הנ"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תשובה לרון
עו``ד ליאת שטיין03/08/2010רון שלום,
אין רלוונטיות או הבחנה בעניין זה בין גוף ציבורי או פרטי - החובה חלה באופן שווה.
יש לבחון את פרטי המקרה שלך באופן פרטני, אולם עקרונית הצדק אינו עם המעסיק בכל הנוגע לחישוב הפיצויים, כאשר חשוב לדעת כי פסיקת בית הדין בעניין זה חלוקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה מקרב לב
רון03/08/2010תודה רבה לך מקרב לב
עזרת לי המון
המשך עבודה מהנה ופוריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבשמחה :-)
עו``ד ליאת שטיין03/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובת המעביד שלילית - דחוף!!!
רון10/08/2010שוב שלום עו"ד ליאת שטיין
לאחר שיחה שניהלתי עם המעביד שלי תשובתו לגבי תשלום הפיצויים שלי הכוללת את 9 החודשים
בהם הייתי בשמירת הריון וכן ההבראה הינה שלילית.
לתשובתו לאחר בדיקה בחוק חלה עליו החבות לתשלום 14 ימים בלבד מתוך כל התקופה של שמירת ההריון ולגבי ההבראה לא חלה עליו חבות כלשהיא.לגבי יתרת התקופה שבה עבדתי 5 שנים אין כל מחלוקת.
תזכורת הנ"ל מעסיק פרטי
על כן שאלתי שוב האם הצדק בידיו או שעלי לפעול בדרך שונה?
ומה אומר אכן החוק לגבי החישוב הנ"ל היות ובכל מקום שבו בדקתי מצאתי כי אכן נדרש התשלום כולל הכל.
לעזרתך ותשובתך הדחופה אודה ושוב המון תודה
רון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תשובה
עו``ד ליאת שטיין10/08/2010רון שלום,
אין לי להוסיף על מה שכתבתי קודם - העובדה שהמעסיק טוען אחרת לא משנה את הדברים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת הריון ודמי לידהענת01/08/2010
שלום רב
אני בהריון תאומים, די בתחילת הדרך.
ידוע לי שמרבית הריונות התאומים מסתיימים בשמירת הריון.
שאלתי היא: במידה ואיאלץ לצאת לשמירת הריון בתקופה הקרובה ללידה,
כיצד יחושבו דמי הלידה לאחר מכן?
האם לפי חודשי העבודה בפועל האחרונים שלי (טרם היציאה לשמירה),
או שמא לפי חודשי השמירה (שם השכר יהיה נמוך משמעותית מהשכר הרגיל שלי - הבנתי שיש תקרה).
אשמח להבהרות
תודה
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חישוב דמי לידה לאחר שמירת הריון
עו``ד ליאת שטיין03/08/2010ענת שלום,
הן כאם לתאומים בעצמי, והן מהניסיון המקצועי, אני אכן מסכימה עם האמירה כי מרבית הריונות התאומים מגיעים לשמירה...
אל דאגה, דמי הלידה מחושבים על פי החודשים שקדמו לשמירה (בשמירה התקרה אכן נמוכה יחסית - כ 7,800ש"ח ברוטו).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פנסיהבני01/08/2010
שלום
בתקופת חופש לידה בתשלום וללא תשלום אני אמשיך להפריש לביטוח פנסיה, האם החלק שעד כה הייה על המעביד עכשיו עליי להפריש או שהוא חייב להמשיך להפריש את החלק שלו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשות בתקופת חל"ד וחל"ת
עו``ד ליאת שטיין01/08/2010קורן שלום,
על המעסיק להפריש בתקופת חופשת הלידה, אך לא בתקופת החל"ת.
בתקופה זו, תוכלי להפריש בעצמך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשל לשאלה: התפטרות לאחר חופשת לידהרינה01/08/2010
היי,
לפי תשובתכם האדיבה מכתב פיטורים יבטל את הצורך לחכות 90 יום לפני שמקבלים את דמי האבטלה, בתום חופשת הלידה.
בהנחה שהמעסיק שלי יתן לי מכתב פיטורין, האם הביטוח הלאומי יסרב לתת לי דמי אבטלה מייד לאחר חופשת הלידה בגלל שאסור לפטר בחודשיים הראשונים לאחר חופשת לידה וצריך לתת פיצויים על שלושה חודשים, והרי אסור לקבל גם פיצויים כאלו וגם דמי אבטלה בו זמנית?
במילים אחרות: האם מכתב פיטורין לאחר חופשת לידה שמסביר שהמעסיק לא יכול להעסיק את המועסק עקב המרחק הרב והצורך לטיפול בתינוק שמונע מהעובד לעבוד בשעות הנדרשות, מזכה את המועסק בדמי אבטלה לאחר חופשת הלידה ללא תקופת המתנה של 90 יום?
תודה לכם :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיטורים לאחר חופשת לידה
עו``ד ליאת שטיין01/08/2010רינה שלום,
פעמים רבות המוסד לביטוח לאומי אכן מנסה להערים קשיים, אולם המציאות מלמדת כי התעקשות על עניין זה מביאה לתוצאה הרצויה. כמובן שאין ערובות לכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף בבקשהבני01/08/2010
האם יש אפשרות לבקש מהביטוח לאומי לחשב(לצורך דמי לידה) לפי ממוצע של יותר מ3 חודשים? לדוגמה 10 חודשים/שנה?? ואם כן האם צריך סיבה כמחלה או האם כל סיבה אפשרי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אופן חישוב דמי לידה
עו``ד ליאת שטיין01/08/2010קרן שלום,
החוק הוא שקובע את אופן עריכת החישוב, וזה האופן אשר נקבע בו.
משכך, אין אפשרות לאופן חישוב אחר, אלא אם היו הפחתות מהותיות בשכר ו/או שינויים רלונטיים, וגם אז התקופה בת שלושת החודשים פשוט "זזה" בהתאם, אך בכל מקרה לא נלקחים בחשבון מעבר לשלושה חודשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
בני01/08/2010תודה על התשובה
האם חופש שאקח באוגוסט היא סיבה מוצדקת להזזה אחורה של 3חודשים?, חשוב לציין שחלק מהימים שאקח הם לא אופציה אלה שהמעסיק מכריח אותי לקחת בתאריכים אללו ואני אצא לחופש לידה מה1.10
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תשובה
עו``ד ליאת שטיין03/08/2010בשמחה.
חופש אינו רלונטי, שכן בגינו ניתן תשלום מלא, והוא אינו פוגע בשכר.
רק אם תהיה הפחתה בשכר מסיבה הקשורה בהריון, ישקול המוסד לביטוח לאומי אם לא להכליל את החודש הספציפי בחישוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה תקףטלי01/08/2010
שלום רב,
ראיתי שההודעה פורסמה ב2008 האם זה עדיין תקף? אני עובדת במלון האם זה תקף עבורי?
והאם זה תקף אם אני חוזרת אחרי 4 חודשיים ושבועיים?
אשמח לתשובתך ועזרתך .
בברכה,
טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכוונה לשעת הנקה
טלי01/08/2010האם זה תקף ל9 חודשיים גם אם אני חוזרת אחרי 4 חודשיים ושבועיים ? והאם בגלל שאני עובדת במלון זה לפי ההסכם הקיבוצי תקף לשנה.
תודה מראש על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לעזרתך...
טלי01/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחילת הריוןרינת01/08/2010
שלום רב,
אני יודעת שבוודאי אני לא היחידה שעוברת את השליש הראשון בתחושות ממש לא נעימות של בחילות וחולשות. אני מודעת שיש 40 שעות בכל ההיריון שמותר לצאת לבדיקות וכו' אך רציתי לדעת מה ניתן לעשות במצב כזה שנורא קשה לעבוד ואף אחד כרגע לא יודע על כך ואני מעדיפה שיישאר כך (אני רק בשבוע 8) האם אפשר לבקש מהרופא לעבוד פחות או לקחת תקופת מנוחה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ימי מחלה
עו``ד ליאת שטיין01/08/2010רינת שלום,
ככל שהרופא יאשר זאת כימי מחלה, הרי שזהו הפתרון עבורך, קל וחומר כאשר את לא רוצה שידעו על ההריון במקום העבודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך שאלה פיצויי פיטוריםאסתר01/08/2010
רציתי להוסיף עוד שני פרטים חשובים:
1- במסגרת העבודה החדשה אני עובדת יומיים מאיזור הבית (לא מצריך נסיעה ארוכה
2- בימים שאסע למקום העבודה החדש- מבחינת קילומטרים המרחק קצר לעומת מקום העבודה הישן.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סליחה שאלתי כבר נענתה. תודה
אסתר01/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפטרות לאחר חופשת לידהרינה01/08/2010
היי
במהלך ההריון שלי מקום העבודה שלי העתיק את מקומו ממרחק של בערך 40 ק"מ מביתי למרחק של בערך 110 ק"מ. למרות שזוהי הרעה בתנאים המאפשרת חוקית להתפטר (המעסיק שלי רצה לתת לי מכתב על הרעת תנאים אבל סירבתי), לא עשיתי כך והמשכתי ללכת לעבודה עד הלידה.
כעת לאחר חופשת הלידה אני לא חוזרת למקום העבודה כי המרחק הזה הוא קשה מנשוא אם רוצים לשים ילד במעון, והייתי רוצה לדעת האם אני יכולה לנצל את הרעת התנאים הזאת כדי להתפטר ולקבל דמי אבטלה ללא צורך לחכות 90 יום?
אם כן, איך צריך להיות מנוסח מכתב ההתפטרות מהמעסיק או ממני?
תודה לכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפטרות עקב העתקת מקום העבודה
עו``ד ליאת שטיין01/08/2010רינה שלום,
אין הוראת חוק ספציפית עליה תוכלי להישען כעת (היות והעתקת מקום העבודה נעשה עוד בהיותך בעבודה והמשכת לעבוד), אולם ייתכן בהחלט שעניין זה יסייע לך לדרוש את ביטול תקופת ההמתנה - העניין תלוי ברמת הנחישות שלך אל מול ביטוח לאומי ובמו"מ שתנהלי בעניין.
מכל מקום, מכתב מטעם המעסיק על ההעתקה ועל היות המשרה עקב כך בעייתית מאוד עבורך כאם המטפלת בבנה יכול לסייע, אם כי מכתב פיטורים היה מסיים את כל העניין באחת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיצויי פיטוריןאסתר31/07/2010
שלום רב. עד לפני כחודש וחצי עבדתי במקום בו דרשו ממני שעות אחר הצהרים ( 6 ו-7 בערב וארבע) לפני כשבועיים וחצי עזבתי למקום בו איני נדרשת לשעות אחר צהריים (בשני העבודות עבדתי כ 30 שעות בשבוע,העבודה החדשה פרושה לחמישה ימים) אני דורשת מהמעסיק פיצויים לאחר לידה ( החלפתי עבודה בכדי שאוכל לטפל בילדים בשעות אחר הצהריים מאחר ולא נמצא סידור אחר. האם אני זכאית להם? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפטרות לצורך טיפול בילד -משרה חדשה
עו``ד חן שטיין31/07/2010אסתר שלום,
עקרונית, ככל שבעבודה החדשה מתאפשר לך לטפל בילד, כאשר בעבודה הקודמת לא התאפשר לך לעשות כן, כפי שתיארת, והמעסיק הקודם לא הסכים להתאמת המשרה לצרכייך כאם, הרי שקמה לך הזכות להתפטר תוך קבלת פיצויי הפיטורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיטוריןמאי31/07/2010
לאחר סיום חופשת לידה מתי מותר למעביד לפטר ע"פ החוק:לאחר 60 יום או רק לאחר חצי שנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיטורים לאחר לידה
עו``ד אורנה שמריהו31/07/2010מאי שלום,
מעסיק יכול לפטר רק לאחר 60 ימים, כשלאחריהם מחויב הוא לערך שימוע לעובדת טרם הפיטורים.
שבוע טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבטלה לאחר חופשת לידהרינה31/07/2010
שלום רב,
אני עומדת לסיים את חופשת הלידה שלי בעוד מספר ימים.
אני לא אחזור למקום עבודתי מכוון שהוא מרוחק כ-100 קילומטר ממקום המגורים שלי ולוקח לי לפחות שעה וחצי להגיע לעבודה, ולכן לא אוכל לעבור במשרה מלאה ולהגיע לעבודה בזמן בבוקר ולצאת בזמן אחרי הצהרים כדי להכניס ולהוציא בזמן את ילדי למעון - נניח בשעה 4 אחר הצהריים.
המעסיק שלי יודע שאני לא אחזור לעבודה והוא יעזור לי לקבל את פיצויי הפיטורין שלי כאילו שאני התפטרתי מיוזמתי.
אני חושבת שאני זכאית לקבל דמי אבטלה מהביטוח הלאומי ללא תקופת המתנה של 90 יום משום שעזבתי את עבודתי מסיבה מוצדקת.
השאלה שלי היא כזאת: יש לי יחסים טובים עם המעסיק ואני רוצה לדעת איזה נוסח של מכתב הוא צריך לכתוב לי כדי שאוכל לקבת דמי אבטלה ללא צורך לחכות 90 יום? האם צריך להיות כתוב במכתב שאני התפטרתי או שאני פוטרתי, וכיצד לציין את העובדה שהסיבה לסיום העבודה היא המרחק שלא מאפשר גם לעבור משרה מלאה וגם לשים ילד במעון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קבלת דמי אבטלה
עו``ד אורנה שמריהו31/07/2010החוקים לקבלת דמי אבטלה מאוד נוקשים, כך שלא משנה מה הנוסח שמעסיקך יכתוב, לא תהיי זכאיתת לקבלת דמי אבטלה, לאור האיסור שחל לפטרך לאחר לידה, וכן לאור העובדה כי רק מכתב פיטורים ו/או הרעת תנאים מוחשית בתנאי העבודה יזכן אותך בהם.
לחילופין, הנך יכולה להגיש ערעור על החלטת המוסד לביטוח לאומי לאי זכאותך לקבלת דמי אבטלה, לאור הנסיבות.
שבוע טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מועד קבלת פיצויי פיטוריןאסתר28/07/2010
ראשית, תודה רבה על האפשרות לשאול...
אני כחצי שנה לאחר לידה, חזרתי לעבודה באמצע יוני. לפני כשבועיים הודעתי כי אני מתפטרת (מצאתי עבודה שלא דורשת שעות אחה"צ) המעביד שלי מוכן לתת לי פיצוייםאך הוא אומר שהוא יחלק לי אותם בתשלומים. אנו זקוקים לכבף ובמלואו. מה החוק לגבי מועד קבלת הפיצויים.?
היכן ניתן למצוא את הדברים כתובים על מנת שאעביר אותם לבוס..? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מועד תשלום פיצויי פיטורים
עו``ד אורנה שמריהו28/07/2010אסתר שלום,
המועד לתשלום פיצויי פיטורים הינו 15 יום מיום סיום יחסי עובד ומעביד.
האסמכתא כך- הינה חוק פיצויי פיטורי פיטורים, תוכלי למצאו בגוגל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חישוב פיצוייםו דמי אבטלה - חשוב!אביגיל28/07/2010
שלום,
החל מהחודש הבא (משכורת אוגוסט המשולמת ב- 1.9) מזכורתי תרד, זאת מכיוון שאינני זכאית עוד לשעת הנקה אך עדיין אצא שעה מוקדם יותר.
אני שוקלת להתפטר על מנת טפל בבני. ותק בעבודה - 5 שנים.
שאלותיי:
1) לכמה חודשים דמי אבטלה הנני זכאית (מעל גיל 35 נשואה + 2 ילדים, בעלי עובד)
2) האם בשל חודש אחד (או אפילו חודשיים) בהם משכורתי תהיה נמוכה יותר (בשל השעה שמנכים לי) אקבל פחות פיצויי פיטורין, כלומר הם יחושבו ע"פ משכורת אחרונה ולא תהיה חשיבות לכל השנים שקדמו?
3) כנ"ל אותה שאלה לעצם חישוב דמי האבטלה - האם מחושבים ע"פ משכורת אחרונה או יותר ?
ודבר אחרון - תודה ענקית על הפורום הזה... עצם היותכם כאן בשבילנו הנשים והתשובות - תמיכה עצומה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכויות
עו``ד אורנה שמריהו28/07/2010אריאלה שלום,
אבקש לציין כי במידה ותתפטרי לא תהיי זכאית לדמי אבטלה במשך 90 יום לאחר פיטוריך. לגבי זמן הזכאות כנסי לאתר ביטוח לאומי, שם יישנה טבלה בנושא זכאות על פי גיל, לעניות דעתי - 180 ימים.
לגבי חשוב הפיצויים - ניתן לחשבם לפי תקופות, עד ההורדה ולאחריה.
אדגיש, כי הנך יכולה להתפטר לשם טיפול בילד, עד 9 חודשים מיום הלידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך....אחרי לידהמבולבלת28/07/2010
אני אחרי לידה מתכוונת לבקש מכתב פיטורים.
נפגעתי מזה שהיא קבלה סייעות חדשות ובשבילי אין לה זמן במערכת שעות.
אם אפרד בצורה כזאת בלי לחזור לעבודה אחרי הלידה , אני יכולה לחזור ללשכה נכון?אני לא יאבד את זכוייותיי אחרי לידה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפטרות או פיטורים
עו``ד ליאת שטיין29/07/2010שלום לך,
אם תקבלי מכתב פיטורים - דינך כמפוטרת, ותהיי זכאית לחתום מייד ולקבל דמי אבטלה ללא תקופה המתנה.
אם לא תקבלי מכתב פיטורים ותתפטי מיוזמתך - יהיה עלייך להמתין 90 ימים מיום החתימה הראשונה על מנת שתקום הזכאות לקבל דמי אבטלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



