פורום זכויות נשים בהריון, זכויות לאחר לידה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חישוב דמי לידה
    חנית
    11/08/2010

    מתי מקבלים דמי לידה ואיך מחשבים זאת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חישוב דמי לידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמי לידה

    עו``ד חן שטיין
    11/08/2010

    חנית שלום,
    כדי לקבל דמי לידה, יש למלא טופס תביעה לדמי לידה ולהגיש אותו (ידנית או בדואר) לסניף המוסד לביטוח לאומי שבמקום המגורים, בצירוף אישור לידה מבית החולים.
    על המעסיק למלא בתביעה את חלקו (בעניין גובה השכר), ואת את חלקך (נתונים אישיים).
    חישוב דמי הלידה נעשה על פי ממוצע שלושת חודשי עבודתך המלאים האחרונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חופשת לידה לאחר שמירת הריון
    מיקה
    10/08/2010

    שלום,

    הייתי בשמירת הריון משבוע 30 ועד הלידה בשבוע 39.
    האם שמירת הריון זו מקצרת לי את חופשת הלידה ומעמידה אותה על פחות מ-14 שבועות?
    המעסיק שלי טוען שעליי לחזור לעבודה כבר בחודש הבא כאשר לפי החישוב שלי, 14 השבועות מסתיימים רק באמצע אוקטובר.

    תודה רבה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חופשת לידה

    עו``ד ליאת שטיין
    10/08/2010

    מיקה שלום,
    אין ולא יכול להיות מקרה בו שמירת הריון תקצר את חופשת הלידה.
    חופשת הלידה הינה 14 ימים מיום הלידה, ושמירת ההריון היא עד הלידה.
    משכך, אין כלל חפיפיה ביניהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיארתי לעצמי, המון תודה לך!

    מיקה
    11/08/2010

    יש איזה מחשבון תאריכים לחישוב משך תקופת הלידה או שפשוט סופרים מיום הלידה 14 שבועות?
    ועוד שאלה - כמה זמן הודעה מוקדמת עליי לתת להתפטרות? בעוד שבועיים אציין שנה לעבודתי שם ואין בכוונתי לחזור מחופשת הלידה שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשמחה :-)

    עו``ד ליאת שטיין
    11/08/2010

    אין צורך במחשבון - מונים 14 שבועות במדוייק.
    לגבי הודעה מוקדמת - ככל שאת עובדת גלובאלית, ומלאה לך שנה, הרי שההודעה המוקדמת צריכה להיות בת 30 ימים (אלא אם יש הסכם אשר קובע אחרת).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרשות בתקופת חופשת הלידה
    ליאת
    10/08/2010

    שלום לכם,
    לאחרונה קבלתי את דמי הלידה מביטוח לאומי. ראיתי שירד מהם מס הכנסה, דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות.

    שאלתי היא:
    1. האם עליי להפריש בחודשי חופשת הלידה את הסכומים לפנסיה, קרן השתלמות וביטוח מנהלים, או על המעביד לעשות זאת.

    2. האם יש לעניין זה הבדל בין חלק המעביד לחלק העובד (כלומר האם עליי להפריש את חלק העובד ביוזמתי, ועליו - את חלק המעביד)?

    3. אם כן - האם עליי להגיש דוח התאמה למס בסוף השנה, על מנת שתוכר הטבת המס בגין התשלומים האלה?

    4. האם יש מגבלת זמן לביצוע ההפרשות על מנת שלא לפגוע בזכויותיי?

    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרשות לפנסיה בחופשת הלידה

    עו``ד ליאת שטיין
    10/08/2010

    ליאת שלום,
    את צריכה להפריש את חלקך - המעסיק את חלקו (כפי שהיה כאשר עבדת).
    עלייך לדווח על כך למס.
    מומלץ לעשות זאת בזמן אמת ולא רטרואקטיבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמי לידה ופיצויים
    ענבר
    09/08/2010

    שלום רב

    ברצוני לשאול 2 שאלות:

    התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש כאשר הייתי בשבוע 18 להריוני ולאחר חודשיים במקום העבודה החדש נאלצתי לצאת לשמירת הריון עד הלידה.

    לפני שלושה חודשים יילדתי ובעוד כשבועיים מסתיימת לי חופשת לידה.

    מכיוון שהנני עבדתי בחברת אאוטסורסינג(מיקור חוץ) ולפרוייקט שבו הועסקתי לקחו מחליפה קבוע במקומי, כיום אין פרוייקט שהחברה יכולה להעסיק אותי בו ומחפשת לי פרוייקט חדש.

    1.שאלתי היא, האם אני זכאית לפיצויים כלשהם אם לא ימצאו לי פרוייקט או שיחליטו לתת לי פרוייקט שאני לא ארצה להיות בו (לדוגמא באיזור מרכז הארץ, כאשר אני מתגוררת בחיפה).

    יש לציין כי התחלתי לעבוד בחברה מ1.12.2009

    2. מכיוון שעבדתי חודשיים בלבד, סכום של דמי לידה ליום חושב כך, שנלקחה משכורת של חודשיים וחולקה ב3 . יש לציין כי בשמירת הריון קיבלתי גמלה מביטוח לאומי (בסכום של השכר החודשי). במילים אחרות, אני כביכול "נענשת" על כך שנאלצתי לצאת לשמירת הריון כיוון שהתקופה לא נחשבת לחישוב דמי לידה, עירערתי לביטוח לאומי אך לא נענתי בחיוב. האם יש טעם לפנות לבית משפט ?

    תודה
    ענבר

    נ.ב

    טרם תחילת עבודה ב1.12 הייתי מובטלת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דמי לידה ופיצויים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר לידה

    עו``ד ליאת שטיין
    10/08/2010

    ענבר שלום,
    החברה מחוייבת להשיבך לעבודה באותה מתכונת, באותם התנאים, ולא לפגוע בתנאייך, וזאת למשך 60 ימים מיום שובך לכל הפחות. ככל שלא תעשה כן, הינה עובדת על החוק.

    לעניין חישוב דמי הלידה - החישוב נעשה כדין על פניו, ומשכך אין מקום להגשת ערעור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפטרות בהריון
    נלי
    09/08/2010

    שלום

    בהיותי בחודש השישי להריוני נאלצתי להתפטר מעבודתי בשל מעבר לעיר אחרת בעקבות עבודת הבעל (עברנו מהדרום לצפון הרבה מעל 40 ק"מ). בשל הלידה הצפויה לא חיפשתי עבודה חדשה (מיותר לומר שגם לא היתי מוצאת מעסיק שכאני בחודש שישי..) ולא חתמתי אבטלה. עבדתי קצת מעל 10 חודשים טרם ההתפטרות. כיום אינני עובדת ואני סטודנטית. בתי כבר בת 6 חודשים.

    1.האם אני זכאית לפיצויים כלשהם ממקום עבודתי? (בעקבות המעבר שלא איפשר לי להמשיך בעבודתי ?)

    2. האם אני זכאית לקבל דמי לידה מביטוח לאומי?

    3. האם אני זכאית לחתום אבטלה/ או לקבל פיצויים כלשהם על כך שאני מטפלת בבתי בבית ולא עובדת?

    אשמח אם תעזרו לי לסדר קצת את הבלגן

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפטרות בהריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זכאות לגמלאות ופיצויים

    עו``ד ליאת שטיין
    10/08/2010

    נלי שלום,
    1. לפיצויי פיטורים - ייתכן שכן נוכח הנסיבות המתוארות, אולם יש לבחון עניין זה לעומק על מנת ליתן תשובה מקצועית ומעמיקה
    2. דמי לידה - סיכוי יחסית גבוה שכן, אולם יש לבדוק את המועדים המדוייקים.
    3. אבטלה - עלייך להזדרז בעניין זה, שכן את קרובה למועד ההתיישנות, כאשר התנאי הבסיסי הינו עבודה בת 360 ימים מתוך 540 שקדמו.
    על מנת לבחון מענה מעמיק לשאלותייך, יש לבחון את הנתונים הספציפיים, זאת ניתן לעשות במסגרת פגישת ייעוץ מסודרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמי לידה,דמי אבטלה וכו'- דחוף
    סיגל הירש
    09/08/2010

    שלום, אני בחודש השמיני להריוני, צפויה ללדת ב-25/9/10, ויש לי מס' שאלות:
    1) אני עובדת בשכר שעתי, כאשר עליי לעבוד 8.5 שעות ביום כשכר בסיס. בפועל אני עובדת כשעה וחצי נוספת ביום, ואף מקבלת בונוס חודשי בהתאם לביצועיי. האם בחישוב דמי הלידה בחופשת הלידה מחושב רק השכר הבסיסי, או גם השעות הנוספות והבונוס? אותה השאלה לגבי פיצויים שאקבל במידה ואתפטר לצורך טיפול בילדה, האם מחושבים מהמשכורת הבסיסית או האם כוללים שעות נוספות ובונוס?
    2) במידה ואתפטר לצורך טיפול בילדה,האם אני זכאית לדמי אבטלה באופן מיידי מסיום העבודה במידה והילדה תישאר איתי בבית ולא תלך לגן, או שאני זכאית להם רק לאחר 90 יום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמי לידה ואבטלה

    עו``ד ליאת שטיין
    10/08/2010

    סיגל שלום,
    1. חלק מהתוספות נכללות אף הן בחישוב דמי הלידה - יש לבחון כל תוספת לגופה (תוכלי לבדוק זאת גם מול המוסד לביטוח לאומי).
    2. לדמי אבטלה - רק בחלוף תקופת המתנה בת 90 ימים, ללא קשר להיכן תשהה הילדה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זכויות בעבודה חדשה לאישה בהריון
    בר
    09/08/2010

    שלום, היום קיבלתי הודעה משמחת שהתקבלתי לעבודה חדשה. אני נמצאת בשבוע 8 של ההריון ולא סיפרתי על כך ברעיון העבודה מכיוון שהיה לי ברור שלא אתקבל לעבודה. אני צפויה ללדת בסוף חודש מרץ. כרגע אני עובדת במשרה אחרת כבר 10 חודשים.
    1. רציתי לדעת האם חלה עלי חובת דווח למעסיק, ומתי?
    2. האם ישלמו לי ביטוח לאומי במלואו בחופשת הלידה? למרות שהעבוד במקום רק 7-6 חודשים?
    תודה לתשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זכויות בהריון טרם מלאו 6 חודשים

    עו``ד ליאת שטיין
    09/08/2010

    בר שלום,
    לעניין ההגנה - אינך חוסה תחת הגנת חוק עבודת נשים בכל הנוגע לחובה לקבלת היתר טרם פיטורים, וזאת עד שתמלא לך חצי שנת עבודה במקום, אולם ככל שתפוטרי קודם לכן עקב הריונך ו\או בקשר אליו, הרי שחל איסור על פיטורים אלה בנסיבות, והפיטורים עשויים להיות פיטורים אסורים הנושאים בכנפם סנקציות כספיות ופיצוי מהמעסיק עקב כך.
    עלייך לדווח למעסיק על ההריון עד חודש חמישי.
    דמי הלידה מחושבים על בסיס חודשי עבודה (גם אם משני מקומות שונים).
    אם את נמצאת במקום עבודה בטוח, לא בהכרח כדאי לך לצאת להרפתקאות כעת, בתקופה בלתי יציבה, כאשר את רובה תעברי ללא הגנה חוקית.

    תשקלי קביעת פגישת ייעוץ מסודרת לעניין זה על מנת לקבל החלטה מושכלת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעת הנקה
    טלי
    09/08/2010

    שלום,

    האם את זמן שעת ההנקה אני יכולה לקבוע או שהמעביד יכול להחליט בשבילי?

    בברכה,
    טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שעת הנקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מועד שעת הנקה

    עו``ד ליאת שטיין
    09/08/2010

    טלי שלום,
    מועד שעת ההנקה נקבע עקרונית ע"י המעסיק, אך לרוב, בפועל, שעת ההנקה מקצרת את יום העבודה בשעה (ניתנת בסוף היום)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם
    בני
    08/08/2010

    חופשת הלידה ללא תשלום נכנסת לחישוב הוותק, לצורך חישוב הפיצויים וההבראה.??
    אשתי מתכוונת לחזור לעבודה למס' חודשים ואחר כך להתפטר, האם היא יכולה להתפטר לצורך טיפול בילד ולקבל פיצויים למרות שהעבודה מהבית ובמשרה חלקית ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפטרות לטיפול בילד - משרה חלקית

    עו``ד ליאת שטיין
    09/08/2010

    שלום לך,
    עקרונית תקופת חופשת הלידה בתשלום (בניגוד לחל"ת) נכללת בותק לזכאות ולחישוב הפיצויים.
    ניתן להתפטר לצורך טיפול בילד עד 9 חודשים מיום הלידה.
    גם עובדת במשרה חלקית ומהבית רשאית להתפטר מעבודתה ולהיות זכאית לפיצויים, ובלבד שההתפטרות הינה אכן לצורך טיפול בילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה המהירה:)

    בני
    09/08/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשמחה :-)

    עו``ד ליאת שטיין
    09/08/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוזה עבודה
    טלי
    06/08/2010

    שלום רב,

    אני חוזרת לעבודתי לאחר חופשת לידה ובינתיים המלון בו אני עובדת שינה בעלים וכרגע עושה חוזים

    חדשים לכולם האם מותר להם לשנות גם לי את החוזה בתום חופשת הלידה?

    תודה מראש על תשובתך ועזרתך.

    טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוזה עבודה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי תנאים לאחר חופשת לידה

    עו``ד חן שטיין
    08/08/2010

    טלי שלום,
    על המעסיק חל איסור לפגוע ו/או לשנות לרעה את תנאי העסקתך, לרבות התפקיד ושעות העבודה, וזאת למשך 60 ימים מיום חזרתך לכל הפחות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום
    חסויה
    05/08/2010

    שלום ברצוני לברר משהו שלא כל כך ברור לי אשמח אם תוכלו לעזור.
    אני כרגע נמצאת בשמירת היריון (תאומים) מהשבוע ה-13 כבר והרופא קבע לי לאחרונה שמירה עד הלידה אני בשבוע 22 היום. בשלושת החודשים האחרונים לפני שקיבלתי את השמירה עבדתי חודשיים מלאים ובחודש האחרון רק 3 ימים ואז יצאתי לשמירה. שאלתי היא לגבי הדמי לידה הבנתי שעושים ממוצע של שלושה חודשים אחרונים. האם ביטוח לאומי יחשב את ה-3 ימים האלה כחודש עבודה מלא או יסתכל על שלושה חודשים מלאים ואז יעשה ממוצע? תודה מקווה שהסברתי את עצמי נכון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקופה לצורך חישוב השכר הקובע

    עו``ד חן שטיין
    05/08/2010

    שלום לך,
    הסירי דאגה מליבך - החודשים לצורך החישוב הינם שלושת החודשים המלאים האחרונים בהם עבדת. שלושה ימים חלקיים מתוך חודש, כלל לא יבואו בחשבון, אלא שלושת החודשים המלאים שלפניהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרה לעבודה לאחר חופשת לידה
    סיון
    05/08/2010

    שלום,
    אני ילדתי לפני 5 חודשים, לפני 4 חודשים חזרתי לעבודה לאחר שהארכתי את חופשת הלידה שלי בחודש, לפני חזרתי סיכמתי עם המעביד שלי שיומיים בשבוע אוכל לצאת יותר מוקדם מהעבודה ולהשלים את השעות הללו בזמנים אחרים (להמשיך לעבוד במשרה מלאה) חשוב לציין כי הודעתי לו שאם זה לא מתאפשר אז אני צריכה לעזוב את העבודה, כשבועיים לאחר חזרתי הודיע לי המעביד שהדבר לא אפשרי ושהוא צריך מישהי שתעבוד כל יום עד מאוחר.. הוא אמר שאם אני לא יכולה לעמוד בזה שאני יתחיל לחפש משהו אחר.... ושאני יקח לי חודשיים שלושה.. חשוב לציין שאם הייתי יודעת מראש לא הייתי חוזרת לעבודה..
    האם מותר לו לעשות את זה?
    תודה סיון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסיון

    עו``ד חן שטיין
    05/08/2010

    סיון שלום,
    זכותו של המעסיק להגדיר את צרכיו ולא לאפשר לך יציאה מוקדם ביום אחד (המתכונת עליה סיכמתם). אומנם הוא נזכר באיחור, לכאורה, אולם הוא רשאי לעשות כן, קל וחומר כאשר אני מניח שממילא לא חתמתם על דבר בכתב.
    ככל שהוא מעוניין לפטר אותך, אכן הוא מחוייב כלפייך למינימום 60 ימים + 30 ימי הודעה מוקדמת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבטלה ודמי לידה
    דנה
    05/08/2010

    אני בת 29 בהריוני השני.
    ב-2/09 פתחתי עסק עצמאי (יצויין שלא נדרשתי לשלם דמי ביטוח לאומי כעצמאית עקב הכנסות מועטות).
    ב-10/09התחלתי לעבוד במקביל כשכירה בטיפול בתינוק במשרה חלקית (המעסיקה משלמת עבורי דמי ביטוח לאומי). בתחילה דובר על 3 ימים בשבוע למשך 6-7 שעות ביום עם אופציה ליום נוסף בשבוע. לאחר כחודשיים אכן התווסף לי יום נוסף בשבוע.
    ב-2/10 סגרתי את העסק שלי והמשכתי לעבוד כשכירה. זה גם החודש בו נכנסתי להריון, והודעתי על כך למעסיקה שלי כחודשיים לאחר מכן.
    ב-6/10 הודיעה לי שהיא נאלצת לצמצם בהוצאותיה החודשיות ולכן היא מורידה לי יום עבודה בשבוע.
    ב-9/10 אני אמורה לסיים את עבודתי, כיון שהתינוק בו אני מטפלת נכנס לגן.
    שאלותיי הן:
    1. האם אני זכאית לדמי אבטלה? אם כן, ממתי ולמשך כמה זמן?

    2. האם צמצום ימי העבודה ל-3 פעמים בשבוע בחודשיים האחרונים לעבודתי ישפיע על גובה דמי האבטלה להם אני זכאית? אם כן - האם ניתן לבקש מהביטוח הלאומי שיערוך את החישוב לפי תקופת העבודה ה"רגילה"?

    3. התאריך המשוער שלי ללידה ב"ה הוא ה-20/11/10. במידה ותסתיים תקופת האבטלה בטרם הלידה, האם אהיה זכאית לדמי לידה?

    4. במידה והאבטלה תסתיים בלידה, האם גובה דמי הלידה יחושב לפי דמי האבטלה ששולמו לי או לפי השכר ששולם לי כשכירה? (אני יודעת שדמי האבטלה הם אחוז נמוך יותר מהשכר החודשי ששולם לי בפועל)

    5. אם אמצא עבודה זמנית במהלך תקופת האבטלה (בין אם באופן עצמאי ובין אם דרך לשכת התעסוקה), האם הדבר יפגע בזכאותי לדמי אבטלה או בשיעורם? ומה קורה אם אני אחליט להתפטר מהעבודה החדשה מכל סיבה שהיא - האם אוכל לחתום אבטלה שוב עד ללידה?

    6. המעסיקה היתה משלמת את דמי הביטוח לאומי כנגזרת משכר הנטו שהיתה משלמת לי (בפנקסים של הביטוח הלאומי היה רשום שצריך לדווח לפי השכר ששולם בפועל...), כלומר מהשכר שהיתה משלמת לי (שחושב לפי שכר לשעה כפול מס' ימי העבודה פלוס נסיעות) היא חישבה 7.25% (שזה החלק הכולל של המעביד והעובד) ואת זה שילמה לביטוח הלאומי. אבל, בטופס התביעה לאבטלה צריך לרשום את השכר ברוטו החייב בדמי ביטוח – אם כך, מהו השכר ברוטו וכיצד מחשבים אותו לצורך התביעה?
    הרי 7.25% שנגזר מהשכר ששולם בפועל (כפי שביקשו לדווח) אינו שווה ערך ל-7.25% שנגזר מהשכר ברוטו (כפי שנדרש בטופס התביעה)...
    האם לרשום בתביעה את השכר ששילמה לי בפועל בתוספת 2.25%, שזה החלק שלי שמנוכה למל"ל? או השכר ששילמה לי בפועל בתוספת 7.25%?

    תודה מראש וסליחה על אורך השאלות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבטלה ודמי לידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות ספציפיות

    עו``ד חן שטיין
    05/08/2010

    שלום,
    שאלותייך רבות וספציפיות מאוד, ומטבע הדברים לא ניתן להשיב עליהן באופן מקצועי על גבי הפורום.
    על מנת לקבל תשובות מלאות לשאלותייך, עלייך לקבוע פגישת ייעוץ פרטנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. אגב, שמי דנה

    דנה
    06/08/2010

    ואסתפק גם בתשובות כלליות או חלקיות על מה שכן אפשר לענות בפורום...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה אשמח לקבל תשובה כלשהי

    דנה
    11/08/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדנה

    עו``ד ליאת שטיין
    11/08/2010

    דנה שלום,
    כפי שהשבתי לך קודם, לא ניתן להשיב במענה כללי, לא כי אינני רוצה, חלילה, אלא מאחר והשאלות ספציפיות, ותשובה כללית ולא מדוייקת או מותאמת להן ולנסיבות, עלולה לגרום יותר נזק מתועלת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סדר הפעולות לדמי לידה
    עינת
    04/08/2010

    שלום,רציתי להבין את סדר הפעולות לקבלת דמי הלידה.
    האם מיד כשאני יולדת עליי להודיע במקום העבודה שילדתי ?
    מתי עליי למלא את הטופס לביטוח לאומי?
    ובכלל אם תוכלו לפרט לי את סדר הםעולות בצורה פשוטה ומובנת (באתר ביטוח לאומי הדברים קצת מבלבלים)
    תודה
    עינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סדר הפעולות לדמי לידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמי לידה

    עו``ד ליאת שטיין
    05/08/2010

    עינת שלום,
    ההסבר של ביטוח לאומי הוא הנכון ביותר, שכן הם הגוף אשר ממונה על כך.
    כדי לקבל דמי לידה, יש למלא טופס תביעה לדמי לידה ולהגיש אותו (ידנית או בדואר) לסניף המוסד לביטוח לאומי שבמקום המגורים, בצירוף אישור לידה מבית החולים.
    על המעסיק למלא בתביעה את חלקו (בעניין גובה השכר), ואת את חלקך (נתונים אישיים).
    בכל שאלה בעניין זה, תוכלי לשאול את המוסד לביטוח לאומי, אפילו טלפונית (6050*)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי משרה לאחר לידה.
    מיכל
    04/08/2010

    המעסיק שלי מתכוון לבטל את משרתי כקונדיטורית במלון והציע לי לחזור לאחר חופשת הלידה כטבחית מן המניין.
    הוא לא ציין מה יהיו שעות עבודתי ומה יהיה שכרי, רק העלה כמה אפשרויות שלא רלוונטיות עבורי.
    אני קונדיטורית במקצועי, הוכשרתי לכך, ונשכרתי לכך.
    האם זה נחשב הרעה בתנאים?
    האם זוהי עבירה על החוק?
    אין בכוונתי לעבוד במשרה שאינה מקצועי. האם אני זכאית לפיצויים כל שהם?

    יש לציין שבשבועות האחרונים הוא מוריד לי ימי עבודה בטענה שאין מספיק עבודה, מה שפוגע בזכויותיי בביטוח לאומי. (אני עובדת כבר 11 חודשים בבית המלון)

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי משרה לאחר לידה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרעת תנאים לאחר לידה - תפקיד ושעות

    עו``ד ליאת שטיין
    05/08/2010

    מיכל שלום,
    על המעסיק חל איסור לפגוע בתנאי העסקתך, לרבות התפקיד ושעות העבודה, וזאת למשך 60 ימים מיום חזרתך לכל הפחות (יש לבחון בכל מקרה האם שינוי כלשהו מהווה הרעה לא - כל מקרה לגופו של עניין, אם כי על פניו נשמע כי המקרה שלך עונה על ההגדרה), וכבר נפסק בעניין זה לא פעם כי שינוי תפקיד עשוי להיות הפלייה אסורה.
    זאת ועוד, הפחתת העבודה הינה כשלעצמה בלתי חוקית, ואין זה משנה מה הסיבה.
    על מנת לדעת כיצד נכון לפעול מולו, יש צורך בפגישת ייעוץ פרטנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום