מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חישוב דמי לידהחנית11/08/2010
מתי מקבלים דמי לידה ואיך מחשבים זאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמי לידה
עו``ד חן שטיין11/08/2010חנית שלום,
כדי לקבל דמי לידה, יש למלא טופס תביעה לדמי לידה ולהגיש אותו (ידנית או בדואר) לסניף המוסד לביטוח לאומי שבמקום המגורים, בצירוף אישור לידה מבית החולים.
על המעסיק למלא בתביעה את חלקו (בעניין גובה השכר), ואת את חלקך (נתונים אישיים).
חישוב דמי הלידה נעשה על פי ממוצע שלושת חודשי עבודתך המלאים האחרונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חופשת לידה לאחר שמירת הריוןמיקה10/08/2010
שלום,
הייתי בשמירת הריון משבוע 30 ועד הלידה בשבוע 39.
האם שמירת הריון זו מקצרת לי את חופשת הלידה ומעמידה אותה על פחות מ-14 שבועות?
המעסיק שלי טוען שעליי לחזור לעבודה כבר בחודש הבא כאשר לפי החישוב שלי, 14 השבועות מסתיימים רק באמצע אוקטובר.
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חופשת לידה
עו``ד ליאת שטיין10/08/2010מיקה שלום,
אין ולא יכול להיות מקרה בו שמירת הריון תקצר את חופשת הלידה.
חופשת הלידה הינה 14 ימים מיום הלידה, ושמירת ההריון היא עד הלידה.
משכך, אין כלל חפיפיה ביניהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיארתי לעצמי, המון תודה לך!
מיקה11/08/2010יש איזה מחשבון תאריכים לחישוב משך תקופת הלידה או שפשוט סופרים מיום הלידה 14 שבועות?
ועוד שאלה - כמה זמן הודעה מוקדמת עליי לתת להתפטרות? בעוד שבועיים אציין שנה לעבודתי שם ואין בכוונתי לחזור מחופשת הלידה שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבשמחה :-)
עו``ד ליאת שטיין11/08/2010אין צורך במחשבון - מונים 14 שבועות במדוייק.
לגבי הודעה מוקדמת - ככל שאת עובדת גלובאלית, ומלאה לך שנה, הרי שההודעה המוקדמת צריכה להיות בת 30 ימים (אלא אם יש הסכם אשר קובע אחרת).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות בתקופת חופשת הלידהליאת10/08/2010
שלום לכם,
לאחרונה קבלתי את דמי הלידה מביטוח לאומי. ראיתי שירד מהם מס הכנסה, דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות.
שאלתי היא:
1. האם עליי להפריש בחודשי חופשת הלידה את הסכומים לפנסיה, קרן השתלמות וביטוח מנהלים, או על המעביד לעשות זאת.
2. האם יש לעניין זה הבדל בין חלק המעביד לחלק העובד (כלומר האם עליי להפריש את חלק העובד ביוזמתי, ועליו - את חלק המעביד)?
3. אם כן - האם עליי להגיש דוח התאמה למס בסוף השנה, על מנת שתוכר הטבת המס בגין התשלומים האלה?
4. האם יש מגבלת זמן לביצוע ההפרשות על מנת שלא לפגוע בזכויותיי?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשות לפנסיה בחופשת הלידה
עו``ד ליאת שטיין10/08/2010ליאת שלום,
את צריכה להפריש את חלקך - המעסיק את חלקו (כפי שהיה כאשר עבדת).
עלייך לדווח על כך למס.
מומלץ לעשות זאת בזמן אמת ולא רטרואקטיבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמי לידה ופיצוייםענבר09/08/2010
שלום רב
ברצוני לשאול 2 שאלות:
התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש כאשר הייתי בשבוע 18 להריוני ולאחר חודשיים במקום העבודה החדש נאלצתי לצאת לשמירת הריון עד הלידה.
לפני שלושה חודשים יילדתי ובעוד כשבועיים מסתיימת לי חופשת לידה.
מכיוון שהנני עבדתי בחברת אאוטסורסינג(מיקור חוץ) ולפרוייקט שבו הועסקתי לקחו מחליפה קבוע במקומי, כיום אין פרוייקט שהחברה יכולה להעסיק אותי בו ומחפשת לי פרוייקט חדש.
1.שאלתי היא, האם אני זכאית לפיצויים כלשהם אם לא ימצאו לי פרוייקט או שיחליטו לתת לי פרוייקט שאני לא ארצה להיות בו (לדוגמא באיזור מרכז הארץ, כאשר אני מתגוררת בחיפה).
יש לציין כי התחלתי לעבוד בחברה מ1.12.2009
2. מכיוון שעבדתי חודשיים בלבד, סכום של דמי לידה ליום חושב כך, שנלקחה משכורת של חודשיים וחולקה ב3 . יש לציין כי בשמירת הריון קיבלתי גמלה מביטוח לאומי (בסכום של השכר החודשי). במילים אחרות, אני כביכול "נענשת" על כך שנאלצתי לצאת לשמירת הריון כיוון שהתקופה לא נחשבת לחישוב דמי לידה, עירערתי לביטוח לאומי אך לא נענתי בחיוב. האם יש טעם לפנות לבית משפט ?
תודה
ענבר
נ.ב
טרם תחילת עבודה ב1.12 הייתי מובטלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר לידה
עו``ד ליאת שטיין10/08/2010ענבר שלום,
החברה מחוייבת להשיבך לעבודה באותה מתכונת, באותם התנאים, ולא לפגוע בתנאייך, וזאת למשך 60 ימים מיום שובך לכל הפחות. ככל שלא תעשה כן, הינה עובדת על החוק.
לעניין חישוב דמי הלידה - החישוב נעשה כדין על פניו, ומשכך אין מקום להגשת ערעור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפטרות בהריוןנלי09/08/2010
שלום
בהיותי בחודש השישי להריוני נאלצתי להתפטר מעבודתי בשל מעבר לעיר אחרת בעקבות עבודת הבעל (עברנו מהדרום לצפון הרבה מעל 40 ק"מ). בשל הלידה הצפויה לא חיפשתי עבודה חדשה (מיותר לומר שגם לא היתי מוצאת מעסיק שכאני בחודש שישי..) ולא חתמתי אבטלה. עבדתי קצת מעל 10 חודשים טרם ההתפטרות. כיום אינני עובדת ואני סטודנטית. בתי כבר בת 6 חודשים.
1.האם אני זכאית לפיצויים כלשהם ממקום עבודתי? (בעקבות המעבר שלא איפשר לי להמשיך בעבודתי ?)
2. האם אני זכאית לקבל דמי לידה מביטוח לאומי?
3. האם אני זכאית לחתום אבטלה/ או לקבל פיצויים כלשהם על כך שאני מטפלת בבתי בבית ולא עובדת?
אשמח אם תעזרו לי לסדר קצת את הבלגן
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכאות לגמלאות ופיצויים
עו``ד ליאת שטיין10/08/2010נלי שלום,
1. לפיצויי פיטורים - ייתכן שכן נוכח הנסיבות המתוארות, אולם יש לבחון עניין זה לעומק על מנת ליתן תשובה מקצועית ומעמיקה
2. דמי לידה - סיכוי יחסית גבוה שכן, אולם יש לבדוק את המועדים המדוייקים.
3. אבטלה - עלייך להזדרז בעניין זה, שכן את קרובה למועד ההתיישנות, כאשר התנאי הבסיסי הינו עבודה בת 360 ימים מתוך 540 שקדמו.
על מנת לבחון מענה מעמיק לשאלותייך, יש לבחון את הנתונים הספציפיים, זאת ניתן לעשות במסגרת פגישת ייעוץ מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמי לידה,דמי אבטלה וכו'- דחוףסיגל הירש09/08/2010
שלום, אני בחודש השמיני להריוני, צפויה ללדת ב-25/9/10, ויש לי מס' שאלות:
1) אני עובדת בשכר שעתי, כאשר עליי לעבוד 8.5 שעות ביום כשכר בסיס. בפועל אני עובדת כשעה וחצי נוספת ביום, ואף מקבלת בונוס חודשי בהתאם לביצועיי. האם בחישוב דמי הלידה בחופשת הלידה מחושב רק השכר הבסיסי, או גם השעות הנוספות והבונוס? אותה השאלה לגבי פיצויים שאקבל במידה ואתפטר לצורך טיפול בילדה, האם מחושבים מהמשכורת הבסיסית או האם כוללים שעות נוספות ובונוס?
2) במידה ואתפטר לצורך טיפול בילדה,האם אני זכאית לדמי אבטלה באופן מיידי מסיום העבודה במידה והילדה תישאר איתי בבית ולא תלך לגן, או שאני זכאית להם רק לאחר 90 יום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמי לידה ואבטלה
עו``ד ליאת שטיין10/08/2010סיגל שלום,
1. חלק מהתוספות נכללות אף הן בחישוב דמי הלידה - יש לבחון כל תוספת לגופה (תוכלי לבדוק זאת גם מול המוסד לביטוח לאומי).
2. לדמי אבטלה - רק בחלוף תקופת המתנה בת 90 ימים, ללא קשר להיכן תשהה הילדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זכויות בעבודה חדשה לאישה בהריוןבר09/08/2010
שלום, היום קיבלתי הודעה משמחת שהתקבלתי לעבודה חדשה. אני נמצאת בשבוע 8 של ההריון ולא סיפרתי על כך ברעיון העבודה מכיוון שהיה לי ברור שלא אתקבל לעבודה. אני צפויה ללדת בסוף חודש מרץ. כרגע אני עובדת במשרה אחרת כבר 10 חודשים.
1. רציתי לדעת האם חלה עלי חובת דווח למעסיק, ומתי?
2. האם ישלמו לי ביטוח לאומי במלואו בחופשת הלידה? למרות שהעבוד במקום רק 7-6 חודשים?
תודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכויות בהריון טרם מלאו 6 חודשים
עו``ד ליאת שטיין09/08/2010בר שלום,
לעניין ההגנה - אינך חוסה תחת הגנת חוק עבודת נשים בכל הנוגע לחובה לקבלת היתר טרם פיטורים, וזאת עד שתמלא לך חצי שנת עבודה במקום, אולם ככל שתפוטרי קודם לכן עקב הריונך ו\או בקשר אליו, הרי שחל איסור על פיטורים אלה בנסיבות, והפיטורים עשויים להיות פיטורים אסורים הנושאים בכנפם סנקציות כספיות ופיצוי מהמעסיק עקב כך.
עלייך לדווח למעסיק על ההריון עד חודש חמישי.
דמי הלידה מחושבים על בסיס חודשי עבודה (גם אם משני מקומות שונים).
אם את נמצאת במקום עבודה בטוח, לא בהכרח כדאי לך לצאת להרפתקאות כעת, בתקופה בלתי יציבה, כאשר את רובה תעברי ללא הגנה חוקית.
תשקלי קביעת פגישת ייעוץ מסודרת לעניין זה על מנת לקבל החלטה מושכלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעת הנקהטלי09/08/2010
שלום,
האם את זמן שעת ההנקה אני יכולה לקבוע או שהמעביד יכול להחליט בשבילי?
בברכה,
טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מועד שעת הנקה
עו``ד ליאת שטיין09/08/2010טלי שלום,
מועד שעת ההנקה נקבע עקרונית ע"י המעסיק, אך לרוב, בפועל, שעת ההנקה מקצרת את יום העבודה בשעה (ניתנת בסוף היום)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האםבני08/08/2010
חופשת הלידה ללא תשלום נכנסת לחישוב הוותק, לצורך חישוב הפיצויים וההבראה.??
אשתי מתכוונת לחזור לעבודה למס' חודשים ואחר כך להתפטר, האם היא יכולה להתפטר לצורך טיפול בילד ולקבל פיצויים למרות שהעבודה מהבית ובמשרה חלקית ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפטרות לטיפול בילד - משרה חלקית
עו``ד ליאת שטיין09/08/2010שלום לך,
עקרונית תקופת חופשת הלידה בתשלום (בניגוד לחל"ת) נכללת בותק לזכאות ולחישוב הפיצויים.
ניתן להתפטר לצורך טיפול בילד עד 9 חודשים מיום הלידה.
גם עובדת במשרה חלקית ומהבית רשאית להתפטר מעבודתה ולהיות זכאית לפיצויים, ובלבד שההתפטרות הינה אכן לצורך טיפול בילד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה:)
בני09/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבשמחה :-)
עו``ד ליאת שטיין09/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוזה עבודהטלי06/08/2010
שלום רב,
אני חוזרת לעבודתי לאחר חופשת לידה ובינתיים המלון בו אני עובדת שינה בעלים וכרגע עושה חוזים
חדשים לכולם האם מותר להם לשנות גם לי את החוזה בתום חופשת הלידה?
תודה מראש על תשובתך ועזרתך.
טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי תנאים לאחר חופשת לידה
עו``ד חן שטיין08/08/2010טלי שלום,
על המעסיק חל איסור לפגוע ו/או לשנות לרעה את תנאי העסקתך, לרבות התפקיד ושעות העבודה, וזאת למשך 60 ימים מיום חזרתך לכל הפחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםחסויה05/08/2010
שלום ברצוני לברר משהו שלא כל כך ברור לי אשמח אם תוכלו לעזור.
אני כרגע נמצאת בשמירת היריון (תאומים) מהשבוע ה-13 כבר והרופא קבע לי לאחרונה שמירה עד הלידה אני בשבוע 22 היום. בשלושת החודשים האחרונים לפני שקיבלתי את השמירה עבדתי חודשיים מלאים ובחודש האחרון רק 3 ימים ואז יצאתי לשמירה. שאלתי היא לגבי הדמי לידה הבנתי שעושים ממוצע של שלושה חודשים אחרונים. האם ביטוח לאומי יחשב את ה-3 ימים האלה כחודש עבודה מלא או יסתכל על שלושה חודשים מלאים ואז יעשה ממוצע? תודה מקווה שהסברתי את עצמי נכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקופה לצורך חישוב השכר הקובע
עו``ד חן שטיין05/08/2010שלום לך,
הסירי דאגה מליבך - החודשים לצורך החישוב הינם שלושת החודשים המלאים האחרונים בהם עבדת. שלושה ימים חלקיים מתוך חודש, כלל לא יבואו בחשבון, אלא שלושת החודשים המלאים שלפניהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרה לעבודה לאחר חופשת לידהסיון05/08/2010
שלום,
אני ילדתי לפני 5 חודשים, לפני 4 חודשים חזרתי לעבודה לאחר שהארכתי את חופשת הלידה שלי בחודש, לפני חזרתי סיכמתי עם המעביד שלי שיומיים בשבוע אוכל לצאת יותר מוקדם מהעבודה ולהשלים את השעות הללו בזמנים אחרים (להמשיך לעבוד במשרה מלאה) חשוב לציין כי הודעתי לו שאם זה לא מתאפשר אז אני צריכה לעזוב את העבודה, כשבועיים לאחר חזרתי הודיע לי המעביד שהדבר לא אפשרי ושהוא צריך מישהי שתעבוד כל יום עד מאוחר.. הוא אמר שאם אני לא יכולה לעמוד בזה שאני יתחיל לחפש משהו אחר.... ושאני יקח לי חודשיים שלושה.. חשוב לציין שאם הייתי יודעת מראש לא הייתי חוזרת לעבודה..
האם מותר לו לעשות את זה?
תודה סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסיון
עו``ד חן שטיין05/08/2010סיון שלום,
זכותו של המעסיק להגדיר את צרכיו ולא לאפשר לך יציאה מוקדם ביום אחד (המתכונת עליה סיכמתם). אומנם הוא נזכר באיחור, לכאורה, אולם הוא רשאי לעשות כן, קל וחומר כאשר אני מניח שממילא לא חתמתם על דבר בכתב.
ככל שהוא מעוניין לפטר אותך, אכן הוא מחוייב כלפייך למינימום 60 ימים + 30 ימי הודעה מוקדמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבטלה ודמי לידהדנה05/08/2010
אני בת 29 בהריוני השני.
ב-2/09 פתחתי עסק עצמאי (יצויין שלא נדרשתי לשלם דמי ביטוח לאומי כעצמאית עקב הכנסות מועטות).
ב-10/09התחלתי לעבוד במקביל כשכירה בטיפול בתינוק במשרה חלקית (המעסיקה משלמת עבורי דמי ביטוח לאומי). בתחילה דובר על 3 ימים בשבוע למשך 6-7 שעות ביום עם אופציה ליום נוסף בשבוע. לאחר כחודשיים אכן התווסף לי יום נוסף בשבוע.
ב-2/10 סגרתי את העסק שלי והמשכתי לעבוד כשכירה. זה גם החודש בו נכנסתי להריון, והודעתי על כך למעסיקה שלי כחודשיים לאחר מכן.
ב-6/10 הודיעה לי שהיא נאלצת לצמצם בהוצאותיה החודשיות ולכן היא מורידה לי יום עבודה בשבוע.
ב-9/10 אני אמורה לסיים את עבודתי, כיון שהתינוק בו אני מטפלת נכנס לגן.
שאלותיי הן:
1. האם אני זכאית לדמי אבטלה? אם כן, ממתי ולמשך כמה זמן?
2. האם צמצום ימי העבודה ל-3 פעמים בשבוע בחודשיים האחרונים לעבודתי ישפיע על גובה דמי האבטלה להם אני זכאית? אם כן - האם ניתן לבקש מהביטוח הלאומי שיערוך את החישוב לפי תקופת העבודה ה"רגילה"?
3. התאריך המשוער שלי ללידה ב"ה הוא ה-20/11/10. במידה ותסתיים תקופת האבטלה בטרם הלידה, האם אהיה זכאית לדמי לידה?
4. במידה והאבטלה תסתיים בלידה, האם גובה דמי הלידה יחושב לפי דמי האבטלה ששולמו לי או לפי השכר ששולם לי כשכירה? (אני יודעת שדמי האבטלה הם אחוז נמוך יותר מהשכר החודשי ששולם לי בפועל)
5. אם אמצא עבודה זמנית במהלך תקופת האבטלה (בין אם באופן עצמאי ובין אם דרך לשכת התעסוקה), האם הדבר יפגע בזכאותי לדמי אבטלה או בשיעורם? ומה קורה אם אני אחליט להתפטר מהעבודה החדשה מכל סיבה שהיא - האם אוכל לחתום אבטלה שוב עד ללידה?
6. המעסיקה היתה משלמת את דמי הביטוח לאומי כנגזרת משכר הנטו שהיתה משלמת לי (בפנקסים של הביטוח הלאומי היה רשום שצריך לדווח לפי השכר ששולם בפועל...), כלומר מהשכר שהיתה משלמת לי (שחושב לפי שכר לשעה כפול מס' ימי העבודה פלוס נסיעות) היא חישבה 7.25% (שזה החלק הכולל של המעביד והעובד) ואת זה שילמה לביטוח הלאומי. אבל, בטופס התביעה לאבטלה צריך לרשום את השכר ברוטו החייב בדמי ביטוח – אם כך, מהו השכר ברוטו וכיצד מחשבים אותו לצורך התביעה?
הרי 7.25% שנגזר מהשכר ששולם בפועל (כפי שביקשו לדווח) אינו שווה ערך ל-7.25% שנגזר מהשכר ברוטו (כפי שנדרש בטופס התביעה)...
האם לרשום בתביעה את השכר ששילמה לי בפועל בתוספת 2.25%, שזה החלק שלי שמנוכה למל"ל? או השכר ששילמה לי בפועל בתוספת 7.25%?
תודה מראש וסליחה על אורך השאלות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות ספציפיות
עו``ד חן שטיין05/08/2010שלום,
שאלותייך רבות וספציפיות מאוד, ומטבע הדברים לא ניתן להשיב עליהן באופן מקצועי על גבי הפורום.
על מנת לקבל תשובות מלאות לשאלותייך, עלייך לקבוע פגישת ייעוץ פרטנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. אגב, שמי דנה
דנה06/08/2010ואסתפק גם בתשובות כלליות או חלקיות על מה שכן אפשר לענות בפורום...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה אשמח לקבל תשובה כלשהי
דנה11/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדנה
עו``ד ליאת שטיין11/08/2010דנה שלום,
כפי שהשבתי לך קודם, לא ניתן להשיב במענה כללי, לא כי אינני רוצה, חלילה, אלא מאחר והשאלות ספציפיות, ותשובה כללית ולא מדוייקת או מותאמת להן ולנסיבות, עלולה לגרום יותר נזק מתועלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדר הפעולות לדמי לידהעינת04/08/2010
שלום,רציתי להבין את סדר הפעולות לקבלת דמי הלידה.
האם מיד כשאני יולדת עליי להודיע במקום העבודה שילדתי ?
מתי עליי למלא את הטופס לביטוח לאומי?
ובכלל אם תוכלו לפרט לי את סדר הםעולות בצורה פשוטה ומובנת (באתר ביטוח לאומי הדברים קצת מבלבלים)
תודה
עינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמי לידה
עו``ד ליאת שטיין05/08/2010עינת שלום,
ההסבר של ביטוח לאומי הוא הנכון ביותר, שכן הם הגוף אשר ממונה על כך.
כדי לקבל דמי לידה, יש למלא טופס תביעה לדמי לידה ולהגיש אותו (ידנית או בדואר) לסניף המוסד לביטוח לאומי שבמקום המגורים, בצירוף אישור לידה מבית החולים.
על המעסיק למלא בתביעה את חלקו (בעניין גובה השכר), ואת את חלקך (נתונים אישיים).
בכל שאלה בעניין זה, תוכלי לשאול את המוסד לביטוח לאומי, אפילו טלפונית (6050*)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי משרה לאחר לידה.מיכל04/08/2010
המעסיק שלי מתכוון לבטל את משרתי כקונדיטורית במלון והציע לי לחזור לאחר חופשת הלידה כטבחית מן המניין.
הוא לא ציין מה יהיו שעות עבודתי ומה יהיה שכרי, רק העלה כמה אפשרויות שלא רלוונטיות עבורי.
אני קונדיטורית במקצועי, הוכשרתי לכך, ונשכרתי לכך.
האם זה נחשב הרעה בתנאים?
האם זוהי עבירה על החוק?
אין בכוונתי לעבוד במשרה שאינה מקצועי. האם אני זכאית לפיצויים כל שהם?
יש לציין שבשבועות האחרונים הוא מוריד לי ימי עבודה בטענה שאין מספיק עבודה, מה שפוגע בזכויותיי בביטוח לאומי. (אני עובדת כבר 11 חודשים בבית המלון)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרעת תנאים לאחר לידה - תפקיד ושעות
עו``ד ליאת שטיין05/08/2010מיכל שלום,
על המעסיק חל איסור לפגוע בתנאי העסקתך, לרבות התפקיד ושעות העבודה, וזאת למשך 60 ימים מיום חזרתך לכל הפחות (יש לבחון בכל מקרה האם שינוי כלשהו מהווה הרעה לא - כל מקרה לגופו של עניין, אם כי על פניו נשמע כי המקרה שלך עונה על ההגדרה), וכבר נפסק בעניין זה לא פעם כי שינוי תפקיד עשוי להיות הפלייה אסורה.
זאת ועוד, הפחתת העבודה הינה כשלעצמה בלתי חוקית, ואין זה משנה מה הסיבה.
על מנת לדעת כיצד נכון לפעול מולו, יש צורך בפגישת ייעוץ פרטנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


.jpg)
