מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מרקפטיזולז'אנה06/04/2011
אני לוקחת את הכדור כבר חודש שני (30 כדורים בכל חודש), כדור אחד ביום של 20mg ובערך בחודש הראשון התחילו אצלי כאבים מאוד חזקים בכפות הידיים וחשבנו שזה דלקת דיגים, עכשיו יש גם כאבים בשריר הדו ראשי שביידיים(בשתיהן) ובקיפול מאחורי הברך. רציתי לשאול האם כל הכאבים יכולים להיות בגלל הכדור? כי כל הבדיקות דם בקשר לדלקת הגידים יצאו מאוד טובות שלא מראות שום סימן לדלקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרקפטיזול - תגובה
ד``ר חיים היילפרין07/04/2011נראה לי שהגעת לפורום הלא נכון... אנא הפני את השאלה לפורום הרפואי הרלבנטי. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא לילד מאומץ וילד ביולוגי.רויטל ברקוביץ05/04/2011
שלום לכולם, אני רויטל ואני בת 45 בתחילת הנישואים היה לי ולבעלי קשה מאוד להביא ילד לעולם. והחלטנו כבר רבים אחרים על שלב האימוץ הקשה.
אכן, הצלחנו ואמצנו ילד ולשמחתנו אחרי מספר שנים נכנסתי לבד להריון וכמו שאני תמיד אומרת, הכל זה מלמעלה!!!
בזמן האחרון אני רואה את עצמי מטפלת רק בילד המאומץ, אני מקדישה לו יותר זמן מהילד הביולוגי שלי. אני מודעת לזה שאני טועה ובגדול! מגיע להם יחס שווה.
אני פשוט שונאת את עצמי על זה!
אני חשבתי שאני היחידה בעולם שככה מרגישה ונותנת לילדים שלי יחס שונה בגלל שאחד "זקוק" ליותר צומי מהשני..
גילתי שיש עוד כמוני , וזה כבר חצי נחמה בשבילי.. הנה זאת השאלה של האישה השנייה אבל אני באותה הבעיה! מה עליי לעשות?? ואיך? ולמה זה קורה לי בכלל? אני אמא רעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא לילד מאומץ וילד ביולוגי. - תגובה
טלי מנדיוק05/04/2011לאמא הנפלאה שלום,
לא כל האצבעות שוות....
לא כל הילדים זקוקים לאותם דברים...
יש ילדים עם צרכים מיוחדים יותר, שונים.
אישית, וגם מקצועית אני חושבת שלא ניתן לגדל את ילדנו בשוויון.
זה נשמע לא טוב, אבל זו המציאות.
כל ילד אמור לקבל על פי צרכיו האישיים ועל פי הנתונים שלו.
כמובן שבסיס ההורות היא שוויונית, אוהבת וחיובית. אולם מעבר לכך לא ניתן לתת הורות זהה. זה אוטופי ולא מציאותי.
אני לא חושבת שזה קשור לילד ביולוגי או לא.
זה קשור לילד, לאישיות שלו, לצרכים שלו לנזקקות שלו וכו'.
לכן לעולם לא יתכן שוויון.
את אמא נהדרת - בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טלי שלוםתמרה04/04/2011
תשובה מאד לקונית. שמחתי שקראת בעין.
ציפיתי לקצת יותר התייחסות לבעיה שפניתי בגינה.
אולי איזה רעיון לגבי ההתנהגות בהמשך שלי\.שלו. משהו.
האם הפורומים האלו נועדו לשווק אתכם, עם הכתובה שיישר מתנוססת בסוף התשובה, א כ ן...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טלי שלום - תגובה
טלי מנדיוק04/04/2011תמרה שלום,
דווקא מתוך אחריות ורצינות אני מפנה אתכם להמשך טיפול עזרה וליווי.
יש פניות בהם לא ניתן לתת "טיפ" או שניים כיוון שזה באמת לא רציני.
יש זוגות שזקוקים לליווי מקצועי לאורך פרקי זמן בחייהם המשותפים.
נראה לי כי לא מיציתם את העניין.
המשך ליווי עזרה תמיכה וצמיחה - מאוד יעזור לכם.
בהצלחה!
וחג שמח!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך, לבעל שעושה ברוזג.תמרה03/04/2011
והכי גרוע זה שבגלל האופי הזה שלו, אני ממעיטה בסיפורים והתעייצות כדי שלא "נתקל" וזה לא יגרום איזה ברוגז.
מה שיוצא שהתקשורת בגלל זה מתמעתת. ואני נמנעת מלספר לו אי אלו סיפורים.
חייבת לציין, שהוא יד ימיני בבית. עוזר לי כשאני מבקשת(צריך לבקש יפה...)
רוב הברוגזים זה איתי. אני תמיד אומרת לו שהוא בוחן את מילותי והערותי ( המעטות)בזכוכוית מגדלת ושבגלל זה גם הפסדנו את חוש ההומר.
(אני גדלתי בבית שאבי היה עושה ברוגזים שבועיים וגם שלושה) .
הברוגז האחרות התחיל בשישי בערב, ליד הטלויזיה ,הערתי הערה לגבי הערה שאמר שר מסוים שהוא לא צודק (מה שהיה טעות ולא הקשבתי נכון)זה הדליק את הפתיל הקצר."את בכלל שמעת מה הוא אמר"????
כדי לא להכנס לויכוח ישר אמרתי "די די לא רוצה להכנס לויכוח הזה מה אמר או לא אמר"
זהו !!!! השמיים נפלו עלינו. מרגע זה - התחיל ברוגז.
אגב,סתם דוגמא.
מה אני עושה חוץ מלדבר(היינו ב י ע ו ץ ז ו ג י שם הוא אמר שמבחינתו הכל בסדר איתי...
ואין לו שום טענות אלי.
תודה על התיחסותכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך, לבעל שעושה ברוזג. - תגובה
טלי מנדיוק03/04/2011לתמרה שלום רב,
קראתי בעיון את פנייתך.
עצתי לך היא שתמשיכו ללכת לשיחות לקבלת עזרה תמיכה וליווי.
עליכם להמשיך לעבוד על הקשר בניכם.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצעותליאורה01/04/2011
שלום.
אבקש לקבל הצעות כיצד אני משכנע את אשתי לחלוק את עומס בטיפול הרפואי / הרגשי / המעשי באימה המבוגרת עם אחייה .
לאשתי היקרה יש אם מזדקנת עם בעיות רפואיות , רגשיות ובעיות מעשיות ואשתי שתהייה בריאה לוקחת את כל הטיפול על עצמה למרות שיש לה גם אח , כל העומס נופל עלייה והיא לא פונה לאחייה לעזרה וכנ"ל גם האם לא פונה לבנה משום מה והוא יושב בצד וטוען שאינו מבין אינו יודע או לא יכול לעזור כי לא מבין כלום וכן אין לו זמן והאם והבת השלימו עם המצב שנקרא "הפרה הקדושה" .
כמובן שאינני מפיל את כל העומס על אשתי ועוזר לה ככל שניתן אבל נראה לי שהמצב הולך ומחמיר וכשבקשתי את אשתי לערב ולידע את אחייה ענתה כי זה לא נראה לה מעשי וכי אני "מחפש" את אח שלה ובזה סיימה את הנושא .
בקיצור , כיצד אני משכנע את אשתי לחלוק את העומס עם אחייה כאן לא מדובר בעזרה כספית בשלב זה אם כי גם זה יגיע בשלב מסוים .
לא מצליח להבין מדוע אשתי לא פונה לאחיי לעזרה , כן לא מצליח להבין איך הבן שהוא נשוי + ילדים גם מצטרף לעגלה הרי זו אמא שלו לא שלי ?
אשמח לקבל הצעות איך אני משכנע אותה לפנות לאחיי על מנת להוריד את העומס במחצית ממנה או לפחות חלקית .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצעות - תגובה
טלי מנדיוק02/04/2011שלום רב,
מפנייתך ניכר כי מדובר בדינמיקה משפחתית רבת שנים במשפחתה של אשתך.
כנראה כל אחד מחברי המשפחה "יושב" על תפקיד מסוים.
מחקרים מדעיים בתחום מלמדים אותנו כי אנו סוחבים תפקידים אלה לכל החיים, גם בבגרותנו כשיש לנו כבר משפחה משלנו.
אשתך שבויה בתפקיד שלה מהבית, ומתקשה להיפרד ממנו.
פנייתך אליה להיפרד מהתפקיד מעוררת בה כנראה חרדה והתנגדות.
בקיצור, המצב מורכב ועמוק ממה שאתה יכול להבחין.
לא מדובר פה רק בחוסר צדק...
אני ממליצה לך / לכם לגשת למספר שיחות עם איש מקצוע שיעזור לה / לכם להבין את המצב לעומק, ולגרום למצב המשברי להיות המנוף לצמיחה והתפתחות שלכם כאינדוידואלים וכזוג.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצעות
ליאורה02/04/2011טלי תודה לתגובתך המהירה.
אני מודה לך על ההצעה שנשקלה מספר פעמים ואף בוצע בעבר שלא הובילה לפתרון ואף החמירה את המצב בכך שאשתי היקרה טענה שאני "גורם מסכסך בינה ובין אחיה" .
לבעיה הזו יש רקע מהעבר עם סכסוך שלא בא לפתרונו כנראה שאשתי חלשה מאוד עם בעיות מהבית שאינני מצליח להבין היכן היא תקועה בנושא היחסים עם אחייה , יתכן וזה בא מפחד ממנו וכו"י .
בעבר התערבתי בעזרה רבה לחמתי (אמא של שניהם) וכשהערתי על מדוע אחייה לא עוזר ועומד בצד חטפתי משפט כמו "אף אחד לא ביקש ממך לעזור" , אתה נדחפת " וכו"י .
באותה שיחת יעוץ אשתי היקרה הבינה שדרכה פסולה ואינה נכונה והיה עליה להודות לי אך לצערי הבעיה חוזרת ובגדול .
כשהצעתי לאשתי שנלך מחדש ליעוץ היא פסלה את הרעיון וטענה שלא אתערב , זו בעיה שלה ובאם אני רוצה לעזור אז ללא תלונות על אחייה .
וכשהסרתי שזו בעיה של שנינו לא קיבלתי תשובה לכך .
אני במבוי סתום לגבי ההמשך , איך לפעול :
לשבת בצד ולא להתערב גם כשאשתי והאם יפנו אלי בבקשת עזרה ?
להתנגד לעזרה של אשתי כי מדובר כאן בזמן השקעה , נסיעות לרופאים שונים, טיפולים כסף וכו"י שזה בשלב מסוים על חשבון שנינו כזוג?
אין לי כוונה לפגוע ביחסים ביננו או בין אשתי לאחייה אבל המצב כפי שהוא והוא לדעתי יחמיר בגלל גילה של חמתי הוא אבסורדי , צד אחד משקיע , מטפל והצד השני לא מתענין מה קורה "פרה קדושה" , מתעלם וכו"י .
אולי לנסות לשכנע את אשתי שתתעלם מאמא שלה קצת ואז אולי אחיה יכנס לתמונה , אולי כשלאם לא תהיה בררה היא תפנה גם לבנה לעזרה , אולי ?
מה דעתך , כי יעוץ נוסף לא מעשי בשלב זה .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצעות - תגובה
טלי מנדיוק02/04/2011אני מציעה כי אם אשתך מסרבת ללכת לייעוץ זוגי , תלך לבד לקבל עזרה ותמיכה בנושא.
זה גם יעזור.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד נוסףלירון26/03/2011
שלום רב,
אנחנו זוג בשנות ה- 30+ אני בת 34 ובעלי בן 38 אנחנו נשואים 7 שנים ,ויש לנו שני ילדים מקסימים בן בגיל 5 אוטוטו ובת בת 3.5. כבר מזה כחצי שנה ואף יותר אני מנדנדת לבעלי על ילד נוסף הוא לא מוכן לשמוע על זה. הוא העלה הרבה תירוצים: עבודה , בית , כסף ,רכב וכד'. הוכחתי לו שאף אחד מתירוציו לא מחזיק מים כמו שאומרים, בסופו של דבר הוא אומר שאין לו כוח ,יש לו ילדים משני המינים וזה מספיק לו, כל פעם שאני מעלה את הנושא זה נגמר בריב קשה ובמשפטים ששנינו מצטערים עלהם לאחר מכן. בעלי לא מוכן לשמוע על יעוץ זוגי. מה אני יכולה לעשות כדי לדבר על ליבו??? למה אני צריכה לחיות בתחושת פספוס, החמצה, למה אני זו שצריכה לוותר???? אני ממש מדוכאת מהכל העיניין הזה ,אמרתי לו שאני לא אסלח לו לעולם על כך שהוא מונע ממני לממש את ההורות בשלישית , זה לא ממש הזיז לו. אני ממש נואשת, מה ניתן לעשות? גם חברים לא מצליחים לדבר על ליבו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד נוסף - תגובה
ד``ר חיים היילפרין28/03/2011את ההחלטה להביא ילד נוסף לעולם אתם צריכים לקבל בשניים. אינך יכולה לאכוף שרירותית את דעתך על בעלך, אך את יכולה לעמת אותו עם השלכות סירובו באופן שעשוי לשנות את עמדתו. השאלה בשורה התחתונה היא כמה עמדתו פוגעת בך וכמה רחוק את מוכנה ללכת כדי לשנותה. כדוגמא קיצונית, האם את כל כך פגועה ומאוכזבת שתיהיי מוכנה להיפרד ממנו בשל כך? או, בעקבות ליזיסטרטה, לאיים ש"אין יותר סקס עד שאתה מסכים להביא איתי עוד ילד" ולשאת בהשלכות? אם את מתקשה לקדם את העניין, אל תהססי לפנות לבדך למספר שיחות אצל פסיכולוג או יועץ נישואין. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד נוסף
לירון03/04/2011תודה על תשובתך
אני לא קיצונית עד כדי כך שאני אפרד ממנו בגלל זה (בכל זאת יש לנו זוגיות ויש לנו שני ילדים )אבל זה מאוד מאוד חורה לי ומפריע לי כל היחס שלו לנושא למה הוא צריך לתת את המילה האחרונה?
הודעתי לו שאני לא לוקחת גלולות אז אין לו בעיה לקיים יחסים עם קונדום...
האנטי שלו כ"כ גדול זה מפריע לי ,מילא היה ויכוח על העיתוי אבל הויכוח הוא האם בכלל
כמו שאני לא יכולה לכפות את רצוני למה הוא צריך לכפות את רצונו עליי????
בקיצור מה הלאה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד נוסף - תגובה
ד``ר חיים היילפרין03/04/2011התייחסתי גם ל"מה הלאה" בתשובתי לעיל - אם את מתקשה לקדם את העניין, אל תהססי לפנות לבדך למספר שיחות אצל פסיכולוג או יועץ נישואין. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היכן אפשר לקבל תמיכה חינם או היכןN,HFVI21/03/2011
היכן אפשר למצוא פגישות חינם לחיי משפחה .אין ברווחה לא מוכנים הינו פעם וזהו.
האם יש איזה מקומות לבריאות הנפש או בבתי ספר שנותנים הרצאות על משפחה.
למה לא מקבלים למי שנשואי וסובל מחרדות או דיכאון ויש קושי בתפקוד במשפחתי. רק צד אחד סובל מחרדות .
והפכתי לעצבנית ממורמרת האמת אני מתישה אותם ככה הם אומרים בדיבור שלי .
ואני מתייאשת וכואבת מהם
למה לא מקבלים עזרה תמיכה .
כמו שהבחורה הנשואה רשמה ככה לגבי בעלה שלא עוזר ושנהם עובדים.
אצלי זה גם הרגשה כזו.
רק אצלי הבעיה זה שאני לא עובדת ויש לי מחלה אוטואימונית ועייפות תשישות .
מקבלת הרבה תרופות על מנת הכאבים .
אני מסוגלת למשל רק לבשל 2 שעות וזהו עייפה.
ועוד הם מתפנקים והבעל זה שהרגיל אותם לבקש אוכל טרי.
גם בעלי אפילו אוכל לבד לא לוקח.
האם בגלל שאני לא עובדת הוא הדעה שלו שאת צריכה לשמוח שאת בבית ויש לך את הפיברלגיה שאת לפחות בבית.
אני מצידי מתה לצאת בחוץ ולא להיות בבית .כי אני נופלת מהרגליים עיפות מתיש.
ולא נותנים לי תרופות חזקות לחרדות או דיכאון רק בגלל טיפול התרופתי לכאב
עלול לעשות נזקים ויותר מידי לא טוב.
ומרגישה שלא הרבה עזור לי
כי אין לי מוטיבציה לעשות דברים בבית .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היכן אפשר לקבל תמיכה חינם או היכן - תגובה
טלי מנדיוק21/03/2011שלום רב,
את יכולה לקבל עזרה בלשכה לשירותים חברתיים וכן בתחנה לבריאות הנפש.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוי זה שייך לבדיקת שד אך יש לי שאלוN,HFVI21/03/2011
סליחה אומנם אני סובלת מדיכאון וחרדות .בנות גדולות בגילאי 20 וגילאי 15 . אחת לומדת באוניברסיטה אך לחוצה מאוד בלימודים ולא רגועה כלל. יש לי כמה שאלות . האם אני צריכה לרדת מהעיניין לבקש עזרה ביתית בבית .עבודות קלות. אין לי אפשרות לקחת עוזרת .אבל אני עושה .העזרה שצריכה זה שפשוט שיושיטו יד . אני כל פעם אומרת בנות היום גרים בשיכרות לומדות מנקות מבשלות .איך הם עושים? מה היא היחידה שלומדת. זה מה שבן זוגי אומר לה. איך אני יכולה לדבר איתה האמת יש לי כמה קשיים בתפקוד הבית מבחינה בריאותית שלא מאפשרת לי להתאמץ הרבה . אני זאת שמכינה להם אוכל ללימודים . כל מה שחסר להם חומרי מקבלים.הכל ממש הכל אין יציאה שחוזרת ולא קונה להם .במציאות . עקב הלימודים עם צריכה לקנות לחברה מתנה ואין לה זמן . האם זה בסדר שאני צריכה עם אני בחוץ לקנות לחברה שלה מתנה . רציתי לציין שהילדה הגדולה כלל לא עצמאית . רק בלימודים מצוינת היא ילדה מקסימה וטובה ויכולה לעזור לאחרים בטלפון. אך מציק לי כשאני מבקשת עזרה .לא עכשיו .יש לי קצת בעיה שבן זוגי לא תמיד משתף פעולה כי הרים ידיים .אך לבן זוגי שומעים הכול בערך לעיתים היא אומרת לי אמא רק עם אין לי לחץ או עם אני פנויה אני עושה נכון. דרך אגב רציתי לציין שגם עם עושה זה העיקר לצאת לידי חובה.למשל לרוקן מדיח . והכל מניחה במקום אחד .ולא במקומות . רציתי להוסיף שאני אמא שחולה .ולא יתכן שהם רק את עיניין שלהם יקבלו. לא יעזרו בשום משימת הבית אני לא מצליחה להגיד להם תעשו וזהו . ולי זה גורם ליאוש וכאב שאין להם התחשבות . מרגישה שהם מזלזלים בי .לא מתיחסים בכלל . איך אני יכולה להתקרב אליהם .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוי זה שייך לבדיקת שד אך יש לי שאלו - תגובה
טלי מנדיוק21/03/2011כמו בתשובה הקודמת תפני לקבל עזרה בגורמים הקהילתיים : לשכה לשירותים חברתיים או / ו תחנה לבריאות הנפש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך גורמים לציסטה להעלםN,HFVI21/03/2011
אבל במידה וזה ציסטה .איך היא נעלמת .
האם יש חומר או שואבים את זה .
באיזה גודל אפשר להוריד ציסטה .איזה טיפול יש
ציסטה זה גם יכול להיות סרטני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך גורמים לציסטה להעלם - תגובה
טלי מנדיוק21/03/2011פני לקבלת יעוץ רפואי אצל רופא הנשים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בזוגיותהדר20/03/2011
שלום,
הזוגיות שלי עלתה על שרטון מפני שבעלי טוען כבר זמן רב ש"בגדתי" בו עם אמא שלי. אני מספרת דברים רבים לאמי אך הוא ממש החליט שזהו המצב בביתנו קשה ביותר כרגע הוא גם לא עובד והמצב הכלכלי לא טוב בכלל. יש לנו ילד מקסים שנראה לי שמושפע מאוד מהמצב וזה הכי מפריע לי. בן זוגי השתנה מאוד. הוא מתנהג אליי כמו אדם זר ועושה מה שהוא רוצה בבית. לפעמים הוא מזלזל ואף מקלל. ראוי לציין שגם אני לפעמים כעסתי וצעקתי אך זאת "בגלל שהגיעו מים עד נפש". דברנו על גירושין אך זה לא מתאפשר כרגע בגלל המצב הכלכלי ושנינו לא רוצים (לפחות אני) שהילד יפגע מכך. אין לי מושג איך הדרדנו במדרון כה חלקלק. אני הצעתי כבר מזמן ללכת ליעוץ זוג אך הוא סרב וגם היום מסרב וטוען שהכל באשמתי ואני לקחתי את הקשר לאן שלקחתי למרות שהייתה לי אפשרות אחרת... אני מאוד מיואשת מה עוד אפשר לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות בזוגיות - תגובה
ד``ר חיים היילפרין21/03/2011פני בהקדם לאיש מקצוע (לבדך, אם כאמור בעלך אינו מעוניין להצטרף) שילווה אותך בתקופה קריטית זו בזוגיות וינחה אותך כיצד לנהוג בצורה מיטבית. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמיכהחיי14/03/2011
שלום.
אני נשוי ויש לנו ילד בן 17 שמתחצף אלי ואל אשתי .
זה זמן רב שאני שותק בולע ומתחשב בילד , אשתי לעומת זאת גם כן בולעת ושותקת .
לאחרונה היינוו 3 ברכב אני אשתי והילד והוא התחצף והפעם אף הגזים והפעם החלטתי לשים לשים סוף להתנהגות הזו .
הייתה ביננו שיחה קשה ברכב כאשר במהלך כל השיחה אשתי לא הגיבה כאילו היא לא שם .
האם לדעתך אשתי הייתה צריכה לתמוך בי מול הילד, להגיב או להתעלם מחוצפתו של הבן, לשבת ולשתוק ולתת לי להתמודד עם הבעיה לבדי .?
הרי בעיית ההתחצפות היא מולי ומול אשתי לא כך ?
האם ברגע שהילד יתחצף לאשתי עלי לשבת בצד ולא להגיב ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמיכה - תגובה
ד``ר חיים היילפרין16/03/2011ודאי שאשתך הייתה צריכה לתמוך בעמדתך מול התחצפות הילד. ככלל, שניכם צריכים להציב מול הבן חזית אחידה, תקיפה ועקבית (אך לא תוקפנית - לא בעצבים וצעקות). בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמיכה
חיי16/03/2011תודה
אני חושב כמוך , הבעיה שאשתי חלשה ולא תומכת או לא מסוגלת להציב גבולות .
לכן היא מעדיפה לשתוק גם שהילד מתחצף אליה , היא שותקת .
איך אני משכנע אותה לפעול אחרת .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמיכה - תגובה
ד``ר חיים היילפרין17/03/2011המהלך הנכון ביותר עבורכם הוא פנייה למספר שיחות אצל פסיכולוג או מטפל משפחתי שיעצים את שניכם מול הבן ובין השאר ילמד גם את אשתך להציב גבולות. אתה כמובן יכול להציב גבולות לילד בכל הנוגע אליך גם בלי שיתוף הפעולה של אשתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טלוויזיהמירית14/03/2011
שלום, בתי בת ה-11 מגיעה הביתה מבית הספר ובאופן קבוע מתיישבת לראות טלווזיה. זה קורה בשעות הצהריים. לאחר מכן היא מכינה שיעורים (כשיש) ובערב שוב משתלטת על הטלוויזיה ורואה רק את מה שהיא רוצה ולא מתחשבת באחרים. ממה נובעת השתלטנות הזאת? בבית הספר התנהגותה נאותה, רק בבית היא מתנהגת בשתלטנות. האם זה ישליך על העתיד או שזה מצב שיחלוף עם הזמן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טלוויזיה - תגובה
ד``ר חיים היילפרין16/03/2011ה"שתלטנות" של בתך נובעת רק מכך שהיא לא למדה אחרת. וכן, זה ישליך על העתיד ולא יחלוף עם הזמן אם לא תשכילו להציב בפניה גבולות שיגבילו את זמן הצפייה ו/או ילמדו אותה להתחשב באחרים. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסי כוחות במשפחהרונית02/03/2011
שלום לכולם,
אני בת 40 אמא לארבעה ורציתי להתייעץ בקשר למשהו.
יחסי הכוחות במשפחה שלנו....
אני עובדת במשרה חלקית כמעט כל יום ובעלי עובד מסביב לשעון עם הפסקות מדי פעם,שני הילדים הגדולים שלנו בני 14 ו-11 הבת היא הגדולה יותר בעיצומו של משבר גיל ההתבגרות ושני הקטנים בני 5 ושנתיים.
יוצא מצב שכזה שכל!!!! אבל ממש כל משק הבית ואחזקת הבית נופל על הכתפיים שלי! וזה אומר הכל: ניקיונות,בישולים,קניות,טיפול בילדים,חוגים,אסיפות הורים. אני מבינה שאני עובדת בחצי מישרה אבל בכ,ז לא ניראה לי הגיוני שהכל צריך ליפול עליי? מדוע בעלי לא יכול לתרום משהו? אפילו עניין אלמנטרי כמו שטיפת כלים הוא לא מוכן בשום אופן כי זה תפקיד של אישה והוא לא אמא אלא אבא ולא יכול להיות שניהם ביחד,גם הבת לא תורמת במאומה לבית ואני חושבת שזה לא לעניין בכלל. אני עובדת קשה!אולי אני מפונקת לא כמו האימהות שלנו שגידלו לבד את כל הילדים אבל אני זוכרת בבירור כשהייתי קטנה אבא שלי היה עצמאי אבל כל שישי כשהגיע הבייתה הוא ואמא שלי ניקו יחד את הבית,קשה לי בברור,אני הגעתי אפילו למצב שאני הולכת ומרזה מרוב שאני עובדת מסביב לשעון שזה טוב לכאורה אבל אולי לא מהסיבות הנכונות.
אני רוצה לדעת אם יש עוד נשים במצבי? אולי אני כמו שאומרים פראריירית גדולה שמסכימה לעשות הכל לבד אולי אני אפתח בשביתה?
והמצחיק הוא שאחריי כל המאמצים שלי בעלי עוד שואל אותי: למה את טורחת כ"כ? הרי הבית בכ"ז לא ניראה נקי אף פעם?!?!?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסי כוחות במשפחה - תגובה
ד``ר חיים היילפרין03/03/2011זה נשמע יותר כמו יחסי ניצול, לא יחסי כוחות... ברור שאת צריכה להקל על עצמך וישנן מספר דרכים להשיג זאת. כפתיח, קחי את בעלך לשיחת נפש רצינית (בבית קפה או בהליכה על שפת הים, לא אחרי ויכוח) על חלוקת המטלות במשפחה ונסי להגיע יחד איתו להסדר חדש והוגן יותר. אם אינכם מצליחים להגיע לעמק השווה, ישנם צעדים חד צדדיים שאת יכולה לנקוט כדי להקל על עצמך, כמו להפסיק לעבוד, לקחת עוזרת וכד' (העלות הכלכלית של צעדים אלה לבדה עשוייה להניע את בעלך לשנות את גישתו לבעיה). הציעי לו לגשת איתך למספר פגישות אצל יועץ זוגי שיגשר ביניכם בכלים מקצועיים; אפשרות זו פתוחה בפניך גם אם הוא מסרב להצטרף - גשי לבדך ותקבלי הנחייה מקצועית כיצד להתמודד עם המצב בבית בצורה אופטימלית. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסי אחיותא25/02/2011
שלום,
לי ואחותי יש קשר בעייתי.
אני האחות הקטנה, יצאתי ללימודים ולכן עזבתי את הבית. אחותי גדולה ממני ב 4 שנים לא יצאה מהבית מאידך. יש ביני לבינה הרבה פיצוצים כשאני בבית היא לא אומרת לי שלום כשאני מגיעה אם אני לא פונה אליה. היא כועסת עלי והיא אומרת, ויש לה הרבה טענות למה אני לא בסדר ויכול להיות שפגעתי בה בעבר, אבל נראה לי שזה כבר לופ של פגיעה הדדית כי רק דרך ריבים אני מרגישה איתה בנוח. אנחנו לא מתחבקות כמעט יש חוסר קירבה אך כש באמת אצטרך אותה היא תהיה שם. רק שעדיין היא יכולה להעביר שבועיים מבלי להתקשר אליי ולא לראות אותי.
כשאני מגיעה הביתה אולי אני חוששת שתשומת הלב מגיעה אלי כי אני לא נוכחת בבית רוב הזמן ואני לא מקשה על הוריי ודיי מכבדת אותם והיא חשה אולי נדחקת הצידה אך אם נזמין אותה ונשתף אותה היא לרוב מסרבת כך שהפסקנו לקרוא לה כשאנו יחד אני ואימי.
בגדול היחסים שלה עם אבי מרוחקים גם כן ואיתי ועם אמא שלי הם מלאים בריבים, אימי עוד מגוננת עליה בבית והיא נשארת שם ולא מתמודדת עם העולם הגדול ובמקביל שמשלמים עליה הכל היא עדיין מרשה לעצמה לא לענות שקוראים לה או להתפרץ.
בקיצור קשה איתה
והיא פוגעת בי ואני מודה אני לא יכולה לתת לה אהבה חזרה ככה אני כועסת גם.
היא תמיד אומרת שיש לי דיבור מתנשא ואני חושבת שאני הכי טובה. והיא תמיד חוזרת על זה. יש לי תחושה שזאת ההרגשה שלה שאולי היא איכזבה את הורי.
סליחה שכתבתי כל כך הרבה פשוט אין לי עם מי להתייעץ.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסי אחיות - תגובה
טלי מנדיוק26/02/2011שלום רב,
הצטערתי מאוד לקרוא אודות מערכת היחסים עם אחותך.
ניכר שאת בחורה משפחתית והדבר מאוד מפריע לך.
נסי כל שביכולתך להידבר איתה, לקבל עזרה מהסביבה או מאיש מקצוע - איך להביא את הקשר שלכן למקום בריא וחיובי יותר.
אל תוותרי.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסים קשים עם אחי הקטןA25/02/2011
שלום,
אני בחורה בת 21....יש לי אח קטן בן 18 שהתגייס לצבא ממש לא מזמן....אח אחר בן 24 שסובל בחיים....ועוד "חצי אח" בן 36 בערך מהנישואין הקודמים של אבא שלי ,שגם הוא בנאדם לא קל בכלל......(אני הבת היחידה) אחי הקטן נחשב להכי מוצלח כביכול....אני לא רוצה לפרט יותר מידי כי זה מקום פומבי....אבל....אני ממש מרגישה כבר שנים שהוא ממש תופס עלי תחת,ורע לי בחברתו-חד משמעית! אני מרגישה שהוא מצתדק רוב הזמן וכל הזמן הוא "פולט" אמירות עוקצנייות כאלה...כדי לגרום לי להרגיש רע לידו ופחות שווה כי אני סובלת מבעיות נפשיות,אבל הגעתי למצב הזה הרבה יותר בגלל המציאות שחוויתי בתור ילדה מאשר בגלל הגנטיקה שלי....כל פעם כשאני מדגישה מעלה אצלי זה נראה כאילו הוא מקטין אותה...נניח,אני בחורה ממש יפה וגבוהה ואני נראת ממש טוב...אז נניח מדברים על זה אז עונה כזה: "טוב,יופי זה לא הכל בחיים,את יודעת......."
או נניח על זה שהתחלתי ללמוד ואני מנסה לקחת את עצמי בידיים.....אז הוא כזה כאילו נותן לי כזה את האישור שלו :"יופי,התקדמת..." ועושה לי כזה סימן עם האגודל....
הוא כאילו שם עלי קצוץ בעצם....הוא לא משתף אותי כל כך בדברים האישיים שלו,כל הזמן הוא מוקף עם החברים שלו.....הוא מלא בטחון עצמי ואני לעומתו לא כל כך.....כל הזמן הוא מבלה בפאבים ונהנה מהחיים ואני רוב הזמן סובלת בגלל הדברים שעוברים עלי בחיים,ממשבר למשבר וכל פעם משהו אחר שמערער את שלוות הנפש שלי......אני מנסה להסתדר איתו אבל פשוט לא מצליחה,כי אני מרגישה ח ר א לידו...
מה אני אמורה לעשות בנידון?
המון תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסים קשים עם אחי הקטן - תגובה
טלי מנדיוק25/02/2011שלום רב,
הצטערתי לקרוא את פנייתך.
את באמת זקוקה ורוצה קשר ותמיכה מאחיך, אולם הוא בחור צעיר, ועסוק בחיים שלו.
א. רוב בני ה- 18, הם צעירים שנמצאים עדיין בשלב של גדילה והתפתחות, ובאמת עסוקים בעצמם. ז"א שאחיך תואם לבני גילו.
ב. את זקוקה לעזרה ותמיכה בכל זאת, וכנראה שהאח לא יכול להבין ולספק זאת. לכן אני ממליצה לך לקבל עזרה ממבוגר אחר (הורים / משפחה / חברים), או מאיש/ת מקצוע.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצריכה ייעוץ דחוף.
מורן05/03/2011שלום.
שמי מורן ואני כבת 18 וחצי ורציתי להתייעץ עמך על בעיות שיש לי ויחד עם זאת עם הוריי.מגיל 16היו לי 3 חברים שלא היה לי קשר מוצלח איתם כלל ולא מצאו חן בעיני הורי,וכיוון שהייתי ילדה קטנה בגיל ההתבגרות היו לי המון ריבים עם ההורים שלי אם זה לביי השעות מאוחרות,הלימודים,והחברים שהייתי עימם ובכלל באופן כללי על ההתנהגות שלי שאני עונה להם.כיום אני בת 18וחצי ואני מרגישה שהשתנתי המון לקחתי את הלימודים יותר ברצינות למרות כל הקשיים שיש לי בהם אני מאוד משתדלת להצליח וגם מבחינת ההתנהגת אני מרגישה וגם החברות שלי אמרו לי שהשתנתי לטוב וניתן גם לראות זאת.באופן כללי אני מאוד בוגרת ואחראית ולפני כחצ שנה אבי הוציא לי מכספו רשיון נהיגה.אוקיי זה היה רק באופן כללי.הבעיה היא עכשיו יש לי חבר כבר חצי שנה שהוריי מאוד אוהבים אותו אבל אני מרגישה שהם מדברים ומתנהגים אליי כילדה קטנה,התחלתי לחזור למריבות איתם,אני לא מדברת עם אבי אנחנו בסכסוך ולי מאוד כואב שאני לא מדברת עם אבא שלי,כי הדבר הזה זה ממש לא אני.הוא בן אדם קשוח ואני לא רוצה לפנות אליו,הורי חושבים שהם תמיד צודקים,השבוע רבתי איתם פעמיים אני מרגישה שאני נימצאת עם אגואיטים שלא אכפת להם ממני ועל כל דבר קטן הם רבים איתי.פעם הייתה לי את הבעיה שאני לא יודעת להעביר דברים ושאני מדברת בצעקות,אבל כיום גם כשאני פונ אליה ומדברת בנימה יפה ורגועה ומנסה להסביר להם את הדברים אין הבנה,אימי קוראת לי מתוסבכת ושאני צריכה פסיכולוג,ולי-נימאס מכול זה!מהדברים השטותיים שהם אומרים עליי,על החוסר הבנה גם בצורה יפה ובאמת ובאמת שזאת בצורה מכובדת ויפה,כמה שאני ישתדל להיות טובה הם יחפשו את הרעה ויעשו לי דווקא,בשבע האחרון קיבלתי עצבים בגוף מהמריבות איתם הגעתי למצב באמצע השבוע(והיום)שהראש שלי כואב לי עד מאוד ואני נימצאת בדיכאון עם עצמי וחונקת דמעות,אבל להם לא אכפת,אני מאוד השתנתי,אך ללא הועיל.מה אני צריכה לעשות ממש קשה לי זה גורם לי רע ואני מרגישה שאני שוקעת עם עצמי אני מרגישה שפשוט אני רוצה לאסוף את הדברים ולעבור דירה למרות שזה לא מה שברצוני לעשות אבל מבלי ברירה.מה את מייעצת לי לעשות?אשמח מאוד לעזרה אני ממש זקוקה לה וכבר לא יודעת מה לעשות אם הגעתי למצב עכשיו שאני צריכה ייעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצריכה ייעוץ דחוף. - תגובה
טלי מנדיוק05/03/2011למורן שלום רב,
הצטערתי לקרוא את מכתבך.
על הקושי שלך להסתדר עם ההורים ובמשפחה.
עם זאת, הבעיה מאוד נפוצה ושכיחה בקרב מתבגרים בגילך, ובד"כ נפתרת במהלך השנים.
כיוון שמדובר בקשר בעייתי מספר שנים, וכיוון שאת עושה הרבה מאמצים והוריך לא מחזקים אותך, אני בהחלט משוכנעת שכדאי שתפני לאיש/ת מקצוע שיתמכו בך ויעזרו לך , וייעצו לך לגבי הקשר עם ההורים.
בסופו של דבר אלה הוריך, ואת הבת שלהם, את צעירה וזקוקה להם, וצריך לעשות ככל הניתן על מנת להגיע לתקשורת טובה וחיובית.
לגשת לייעוץ זו לא בושה, נהפוך הוא. צריך להיות עם ראש פתוח עם אישיות גמישה ונוחה על מנת לקבל עזרה חיצונית.
זה שאת תקבלי הדרכה לא עושה אותך אשמה.
זה יעשה אותך בוגרת ונבונה.
במסגרת מאמציך, והרצון שלך לשינוי אמיתי, אני מציעה לך לפנות לעזרה חיצונית.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

