פורום טיפול משפחתי, קשר משפחתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חמות!!!
    שרון
    11/05/2011

    שלום,אני ובעלי נשואים באושר והורים ל3 בנות מקסימות.
    חמותי אשה טובה ופעילה אשר חיה את חייה ומספיק לה לראות אותנו פעם בשלושה שבועות.
    אין לי בעיה עם זה ואפילו טוב לי כך לבעיה:כאשר היא במשבר כלכלי או זוגי(היא גרושה)היא פונה אליי או לבעלי לבקשת עזרה ותמיד אנו עומדים לרשותה אך היא יכולה לא לדבר איתנו גם שבועות או עם הבנות דבר שמפריע לי.היא טיפוס של כדייניקית.היו כמה פעמיים שבעלי אמר לה את דעותיו על הקשר הירוד עם בנותיינו והיא אומרת צודק וממשיכה כרגיל.
    אני למדתי לחיות עם זה אך לפעמים יש לי כל כך הרבה דברים לומר לה שבחלקם אינם נעימים לשמיעה אך כולם נכונים ואני מעדיפה לשתוק בכדיי שלא יהיה פיצוץ או אי נעימות.האם כדאי לי להמשיך"לבלוע" כפי שאני עושה כבר 20 שנה או להתחיל להגיד ולקחת בחשבון שזה יכול להיות פצצה.אציין שהיא טוענת שאוהבת אותי אך אני מרגישה שהיא מאד מקנא בזוגיות שלי ובמצבי הכלכלי.תודה שרון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חמות!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חמות!!! - תגובה

    טלי מנדיוק
    11/05/2011

    לשרון,

    ניכר מפנייתך כי הדפוס קבוע ומושרש מזה 20 שנה.
    הנורמה התקבעה, הסבתא מסכימה עם טענותיכם אך לא נראה כי יש לה רצון או יכולת לשינוי.
    כנראה שזו האישיות / מסוגלות שלה.
    מצד שני אפשר להבין את תחושת "הכוס המלאה" שלך, ומאוד קשה להישאר איתה "מלאה".

    א. אם יש אפשרות לשוחח עם הסבתא בעדינות ובכבוד, זו אפשרות טובה ל"שחרר".
    ב. אם לא, אפשר לחלוק את הדבר עם אחרים: בן זוגך / חברותיך / איש מקצוע וכו...
    ג. לגייס השקפה של "החצי כוס המלאה" ולראות את היתרונות בדבר, כפי שאת עושה בצורה נפלאה כבר 20 שנה.

    יישר כוח!
    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משבר בנישואין
    רוני
    08/05/2011

    ילדתי תינוק לפני כ-5 חודשים (התינוק נולד פג והיה בפגיה כחודש וחצי- )
    ויש לי ילדה בת שנתיים.
    מהרגע שהתינוק הגיע לבית בעלי עבר לחדר של הילדה ע"מ לעזור לה לעבור את התקופה הזאת תיכננו שהמצב הנ"ל יהיה כשבועיים.
    מאז יש לנו כל הזמן מריבות על דברים טיפשיים אומנם אבל מרביות שלא נגמרות
    לאחרונה אנחנו לא מדברים כחודש וחצי. הילדה כבר ישנה איתי והוא עדיין ישן בחדר שלה אין לנו כלל תיקשורת - הוא לא מוכן אפילו לשמוע אותי - והוא לא מפסיק לפגוע בי (במילים כמובן).
    אני כרגע במצב שלא יכולה לשמוע יותר את השקט הזה .. כמה שניסיתי לדבר איתו בכל דרך אפשרית והוא לא מוכן לשמוע -
    בימים האחרונים הוא סיפר לאחותו על המצב, היא יצרה איתי קשר מבלי שהוא יידע ואמרה לי כי הוא אמר שזה לא בגלל משהו אישי כלפיי, זה בגלל משהו שהוא עובר עם עצמו....והוא אמר שיילך ליועץ.
    אני לא יודעת מה לעשות ?? האם לעזוב את הבית ?
    האם לספר להורים על המצב ולחתוך את הקשר?
    מה עושים??
    שכחתי לציין שבעלי כבר לא עוזר כלל בטיפול הילדים - אני עושה הכל לבד.
    גם אם מבקשים ממנו הוא מתעלם.
    וכל זה בקצרה ...
    אין לי כבר אוויר .. אשמח לתשובה מהירה - רוני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משבר בנישואין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משבר בנישואין - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    09/05/2011

    את מתארת משבר עמוק ביחסים בינך לבין בעלך (שנגזר אולי, כדברי אחותו, ממשבר אישי אצלו). התנהגותו של בעלך אינה קבילה בכל מקרה, בלשון המעטה, ועליכם לחדש את התקשורת ביניכם (בין השאר כדי להבין מה עובר עליו ולקדם פתרון למשבר). אם אינך מצליחה להניע אותו לעשות כן, לא תיוותר לך ברירה אלא להציב בפניו אולטימטום: או שמדברים ומתחילים לפתור את הבעיות - רצוי בסיועו של איש מקצוע - או שנפרדים. בפועל כדאי לך כבר עכשיו לגשת לבדך לפסיכולוג קליני או למטפל זוגי שילווה אותך בתקופת המשבר וינחה אותך כיצד לפעול באופן מיטבי. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך משבר בנישואין

    רוני
    09/05/2011

    האמת היא שכבר הצבתי אולטימטום של שבועיים. זה לא נראה שזה עוזר ומעבר לזה
    אני לא יודעת אם יש לי אומץ להיפרד.

    האם יש יועץ קליני שאתה מכיר בירושלים?

    תודה מראש רונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך משבר בנישואין - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    10/05/2011

    ...מסיבות אלה המלצתי לך על פנייה (שלך בלבד, בשלב זה) לפסיכולוג או מטפל זוגי. ולצערי, כמדיניות, אני מנוע מלהמליץ באתר על מטפלים ספציפיים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה !!!

    רוני
    11/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות עם הבת
    רבקה
    04/05/2011

    הבת שלנו, בת 14, נוהגת לקחת בגדים ללא רשות מאחותה הגדולה. דיברננו, התרענו, איימנו, כעסנו, הענשנו, החרמנו מחשב, החרמנו דמי כיס, ריתקנו לבית - כלום לא עוזר.
    הבטיחה, נשבעה שיותר לא תיקח ללא רשות, אך ממשיכה.
    יתרה מזאת. יוצאת מהבית לבושה בבגדים שלה, ובתיק - בגדים של אחותה, אותם היא לובשת אצל חברות (ומעלה תמונות לפייסבוק, כך אנחנו מגלים שהיא לבשה או נעלה בגדים של הגדולה).
    היום גילינו שגם את יומן החיים של הגדולה לקחה (מסתבר שהיא ידעה איפה הוא). היא מכחישה שזו היא, וטוענת - כפי שהיא טוענת בנושא הבגדים - שמישהו "שם לה אותו בחדר...".
    ההתנהגות שלה מטרידה אותי ואפילו מפחידה.
    אנחנו לא יודעים איך להתמודד עם זה.
    אנחנו משתדלים לא להחסיר ממנה כלום.
    לפני כשנתיים וחצי התגלתה אצלה סכרת נעורים, לא יודעת אם זה קשור.
    היא מאובחנת גם כ ADD ומקבלת קונצרטה.
    חשבתי על טיפול משפחתי, מאיפה מתחילים?
    הצילו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות עם הבת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות עם הבת - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    05/05/2011

    ממכתבך עולה שדי מיציתם את הכלים העומדים לרשותכם והגיע הזמן לפנות לאיש מקצוע... פנו לפסיכולוג קליני או מטפל משפחתי לקבלת הנחייה מקצועית. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חמתי השלטנית
    רונית אשטמקר
    03/05/2011

    שלום לכם!שמי רונית בת 31 אמא לילדה בת שנתיים מאוד מתוקה.הבעיה שלי דומה לשאר הנשים שלא תמיד מסתדרות עם החמה.חמתי מאוד נחמדה ושקטה שהיא רוצה וברור שאיתנו היא מאוד בוסית הכל צריך להיות בזמן שלה ובתיכנון שלה.אני לא בטוחה אם אני כותבת לכם כי אני כבר מיואשת ועובדת עצות .בעלי כמובן יודע שאני לא הכי מחכה לפגוש אותה רק בגלל האישיות שלה
    בכל אופןיצא שהייתי צריכה תמיכה אם זה בזמן חולי שלא ידעתי איך לטפל בעצמי ובילדה אז בעלי לקח ימי חופש וטיפל בנו במסירות כמובן לא במובן האוכל אלה היה שם בשבילנו.התגעגעתי מאוד לחום של המשפחה בימים האלה וכמובן הפתחתי לעצמי שמעכשיו אני יעשה הכל כדי לאוהב את החמה ואחרי כמה חודשיים בעלי התחיל לדבר על בית חדש קרוב למשפחה כמובן שיש המון יתרונות איך החשש מאוד גדול
    מה עלי לעשות כדי לגשר עם חמתי?שלא תחליט בשבילנו כי אני ממש לא רוצה לריב עם בעלי רק בגללה?
    אשמח לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חמתי השלטנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חמתי השלטנית - תגובה

    טלי מנדיוק
    07/05/2011

    לרונית שלום רב,

    ראשית, קבלי את התנצלותי על האיחור בתשובה.

    המצב שאת מתארת באמת לא פשוט, והוא מזכיר את "סיפור השמיכה הקצרה" - "אם מכסים את הראש הרגלים בחוץ, אם מכסים את הרגלים הראש בחוץ...

    אם תגורו ממש לידה, פיזית, הצבת הגבולות אליה תהיה יותר קשה.
    אם תגורו רחוק ממנה פיזית, תאלצו אולי אפילו לקנות עזרה (בביסיטר וכו')
    ואכן הדילמה לא פשוטה.

    אני חושבת ששווה לכם להתלבט, ואם אתם עוברים לגור לידה, צריך להיות מוכנים ובשלים לפשרות ולהתגמשות.
    לכל בחירה שתבחרו יש מחיר.

    תחשבו.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית חדרים בבית
    חוה
    02/05/2011

    שלום ,
    שמי חוה, יש לי 3 בנות מדהימות בנו 5 , 9, 12 .ויש לציין אוד מאוד מחונכות, ידעות את מקומן בבית ויש חוקים מאוד ברורים.
    אנו גרים בבית בן 3 חדרים, ז"א חדר הורים ו - 3 הבנות בחדר אחד. עד היום הכל היה בסדר , לפעמים יש מריבות אבל בסה"כ מסתדרות.
    בחצי השנה האחרונה יש צורך עז מאוד של בתי בת ה - 12 לפרטיות (לחדר משלה)
    אבל מה לעשות יש לנו בית מקסים אך קטן וכרגע אין באפשרותי לעבור. אלא רק בעוד שנה
    .
    רציתי לשאול, מה יקרה אם אתן לביתי בת ה - 12את החדר שלנו (שהוא קטן מאוד
    ובאמת אנו ההורים רק ישנים שם) ואני יעביר את המיטה שלנו יחד עם בנותיי האחרות
    יש להן מיטת קומותיים. מה כבר יכול לקרות .... אם זה זמני , הרי אני רק ישנה שם .
    להיפך, כשאמרתי את זה בבית אז אמרה ביתי בת ה - 9 , איזה כיף לי.
    אני כל כך רוצה שיהיה לבתי בת ה -12 מקום משלה.
    מה אתן אומרות ?
    שלום , עלי לתת לך כמה פרטים נוספים:
    ביתי בת ה - 12 ילדה כל כך טובה ולעולם לא תכפה את דעתה על אחרים ז"א גם אם נחליט להשאיר את שלושתן באותו החדר אזי היא תקבל זאת... קשה אבל תתמודד.
    לי ולבעלי אין בעיה לעבור לחדר השני עם שתי הבנות (5, 9) .
    זה דבר זמני רק לשנה כי אנו בעוד שנה נתקדם לבית גדול יותר.
    ביתי בת ה - 9 כל כך מרוצה מזה שאנו נישן איתה.
    עלי לציין שזה לא מוזר לנו כי במבצע "עופרת יצוקה" ישנו כולנו באותו החדר וזה דבר מאוד נעים.
    אני מוכנה לוותר על ה המקום שלי ולתת אותו לביתי, לגבי האינטימיות.... ניסתדר.
    הדבר החשוב לי ביותר זה שזה לא ישפיע באופן שלילי על הבנות שאיתן אני ישנה.
    כי הן מנגד מאוד רוצות., אולי כי הן קטנות יחסית עדיין ?
    אודה לך על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית חדרים בבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית חדרים בבית - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    03/05/2011

    מבלי להיכנס לדיון מעמיק, הסידור הנכון ביותר עבורכם עד למעבר לדירה מרווחת יותר הוא שאת ובעלך תשארו בחדר שלכם ושלושת הבנות תשארנה בחדר שלהן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך יוצאים מהמעגל?...
    דניאלה
    27/04/2011

    שלום טלי,
    אני בת 43 נשואה ואם ל 2 בנות. מאז ומתמיד אני זוכרת גם בבית הוריי תקשורת חמה ואוהבת, עם הרבה צחוק וקירבה עד ש...
    עד שאבי החליט שהוא לא מדבר, ואז הוא מסתגר, ונמנע להיות בקשר עם אימי כולל לא לאכול את בישוליה, לא לישון במיטה אלא בסלון ועוד תגובות של התרחקות.
    לצערי הרב מאוד למדתי דפוס התנהגותי זה. בזמן ריב או כעס אני לא מרימה את הקול אלא משתתקת למספר ימים. בהתחלה, מסספר הימים שבנזוגי היה מוכן לסבול את השתיקות היה קטן. עם הזמן ולאחר שנות נישואין רבות- הזמן כבר לא היווה מכשול. יכולנו לא לדבר שבוע ומעלה. בבית הגדולה בגיל התבגרות, ומלבד הנושא של דוגמא אישית לקשר זוגי, מטריד אותי שהיא החלה לנקוט באותה השיטה איתי. לפניי זמן מה לא מצא חן בעינייה החלטה שהחלטתי, ועקב כך אנחנו לא מדברות מספר ימים. הימים האלה הביאו אותי להרבה מחשבות בעיקר על סיום הקשר, על האדישות בקשר, על חוסר עיניין שלי בסובב,ומצד שני מחשבות על שיקום ושיפור, על קירבה מחדש.
    אני מבולבלת ולא יודעת מה לעשות, בעיקר לא יודעת איך לצאת ממעגל השתיקה שלי. בעבר היינו בטיפול זוגי שעזר לדבר על הדברים שביננו, אבל ההרגל הישן חזר ומציק לי יותר מתמיד. אני מרגישה מיותרת, שהם ויתרו עליי בקלות, ושהמצב יכול להימשך כמה שימשך. אני זקוקה לעצתך הטובה...תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך יוצאים מהמעגל?...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך יוצאים מהמעגל?... - תגובה

    טלי מנדיוק
    27/04/2011

    דניאלה שלום רב,

    מודעות ו-insight הם 90% מהפתרון.
    את מבינה שתגובתך לא טובה, את מבינה את ההשלכות שיש לכך על חיי הנישואין והמשפחה שלך, את גם מחוברת ל"פצע" שגורם לתגובה זו.
    הבנות אלה, יסייעו בידך לעשות שינוי - ומה שאני קוראת לעשות "מתיחת שריר".
    יפה שהייתם בטיפול זוגי, אולם המצב כרגע דורש שוב פניה לקבלת עזרה.

    חדר הטיפולים הוא כמו מכון כושר בו אנשים באים "למתוח את השרירים" הרפויים שלהם על מנת להיות בכושר, יפים ובריאים. על מנת לשפר את איכות החיים שלהם.
    נכון שניתן לעשות ספורט לבד ללא חדר כושר (וזה המצב העדיף), אולם יש המעדיפים והזקוקים למסגרת זו.

    אני מציעה לכם לגשת שוב ולקבל עזרה וליווי לאיזון מערכת היחסים הזוגית והמשפחתית.
    עם גישה חיובית כמו שלך אני בטוחה שתעלו שוב על דרך המלך.


    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טלי תודה רבה!!!

    דניאלה
    29/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבן שלי לא אוהב את סבתא שלו
    רוני
    25/04/2011

    הבן שלי לא אוהב את סבתא שלו ולא רוצה לפגוש אותה. היא לעומת זאת מבקשת להיות איתו בקשר לפחות פעם בשבוע.
    ואנו ההורים נמצאים בתווך, נבוכים וחסרי אונים.
    מדובר באמא של בעלי. גרושה (האבא נפטר לפני 8 שנים). וקצת היסטוריה: בעלי מספר שכשהיה ילד היא לא היתה האמא הכי טובה. אמא קרה, אוהבת על תנאי. לא מחבקת, לא תומכת. גרמה לו להרגיש שבשבילה הוא נטל ומעמסה כבדה. הוא היה חוטף ממנה מכות ועונשים על כל דבר קטן, למרות שהיה ילד לפלף וממש לא מופרע. בגיל ההתבגרות הוא העז קצת למרוד ולפתוח את הפה נגדה ואז היא החליטה שהוא בן לא טוב ואין לה אפשרות להמשיך לגדל אותו והיא רשמה אותו לפנימיה ועל זה הוא כועס עליה עד היום.
    כשהתחתנו, היינו במצב כלכלי גרוע. עבדנו קשה וחסכנו כסף. באותו הזמן גרנו בדירה שכורה ישנה ששילמנו עליה סכום קצת מוגזם. זמן קצר אחרי שנולד הילד ראינו שהצלחנו לחסוך קצת וחשבנו לקנות דירה קטנה באזור זול ומרוחק, העיקר שתהיה שלנו. היה חסר לנו סכום מסוים וגם היינו צריכים ערבים. לי אין משפחה בארץ. ביקשנו ממנה שאולי תלווה לנו כסף וגם שתחתום לנו ערבות. היא התנגדה אבל לא בגלל שלא היה לה כסף אלא היתה לה התנגדות שנקנה דירה 2 חד' ועוד באזור מרוחק. לדעתה רק דירת 3 חדרים לפחות ורק בעיר שלה, שווה לקנות. את זה לא יכולנו להרשות לעצמנו ומתוך תסכול בעלי רב איתה והוציא עליה הרבה ממה שצבר במשך השנים. בסוף להפתעתנו היא נתנה לנו במתנה מיוזמתה סכום ממש גדול של כסף – כמה מאות אלפי שקלים, כדי שנקנה דירה כמו שהיא רוצה. (וקנינו).
    מאז שנולד לנו הבן, היא משקיעה בקשר: היתה איתי בלידה, קנתה מתנות, הגיעה לבקר והזמינה אותנו אליה. ובכל זאת, עם הזמן ככל שהילד גדל, כך נראה שהוא לא מחבב אותה במיוחד. היא מדברת אליו בקול ילדותי צפצפני ומעצבן, מנסה כל הזמן לחנך אותו (וגם אותנו). אומרת את הדעות השליליות שלה על החינוך שלנו בנוכחותו, מדברת עליו כשהוא נוכח. אם קורה שהוא כבר נהנה מאיזה משחק איתה היא פתאום ממהרת ללכת הביתה. באופן כללי היא אדם עצבני וחסר סבלנות.
    יש לה אופי כזה, שאם אתה רוצה להתקרב אליה היא מתרחקת ואם אתה רוצה להתרחק ממנה (או פשוט מתייאש) אז היא דווקא רודפת אחריך. היא מזמינה אותנו לארוחה בכל יום שישי. אם אנחנו מנסים להתחמק היא מנדנדת ואומרת שהיא מרגישה בודדה ורוצה לראות את הנכד, אבל כשאנחנו מגיעים לבקר, מיד כשמסיימים לאכול היא רומזת לנו ברמזים עבים שהגיע הזמן שנלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבן, ההורים והסבתא, המשך

    רוני
    25/04/2011

    כשאנחנו בבית שלה היא בלחץ. כל חפץ שהילד נוגע בו, היא מפחדת שהוא יקלקל או ישבור. מפחדת שילכלך את הספות. שלא יכנס לחדר השינה ואם הוא פותח את המקרר אז הוא לא מחונך. היא נוזפת בו ומתעקשת איתו על שטויות והוא נעלב. (למשל כשהוא רצה לאכול עם הידיים, למרות שהוא יודע להשתמש בסכו"ם). כשהיא בסביבה אני כל הזמן צמודה אליו ובלחץ מהביקורת שלה.
    היתה תקופה שהילד היה בא לבקר אותה בשמחה אבל היא תמיד היתה מקצרת את הביקור מכל מיני סיבות ותוכניות אחרות שהיו לה. אז הגענו למצב שבו הילד ממש מסרב לבוא לבקר אותה והוא אומר שהוא לא אוהב אותה. בגלל שהוא קטן (בן כמעט 3), הוא לא מסביר את עצמו הרבה מעבר לזה.
    אנו מרגישים שאנחנו חייבים לה על העזרה הכספית שנתנה לנו, ומנסים כל הזמן לתווך בינה לבין הילד בתקווה לשפר את הקשר שלו איתה. הגענו למצב שאנחנו קונים לו מתנה בכל פעם שנוסעים לבקר אותה, כדי לשחד אותו. אני מרגישה רע עם זה אבל לא יודעת איך לפתור את העניין.
    ניסינו לדבר איתה כמה פעמים על איך כדאי לדעתנו להתנהג עם הילד (לא לנסות לחנך אותו, לדבר אליו בקול נורמאלי וכד') אבל זה לא עזר. ניסינו את האפשרות שהיא תבוא אלינו במקום שאנחנו אליה, אבל כשהיא מגיעה אז הילד רץ ומתחבא בחדר אחר ולא רוצה להיות בסביבתה, עד שהיא הולכת. היו פעמים שהוא בכה כשהיא באה ואמר לה תלכי הביתה, ואילו כשאנחנו באים אליה הוא לא רוצה להיכנס לבית שלה, בוכה ועושה סצינה. היא מבקשת ממני שאני אביא לו צעצועים וDVD מהבית כדי שיהיה לו מעניין אצלה אבל אני לא מצליחה להעביר לה את המסר שמה שמפריע לו זה לא השיעמום אלא ההתנהגות והאופי שלה.
    אולי יש לכם רעיונות או עצות מה כדאי לעשות במקרה כזה? הכי חשוב לי שהבן לא יפגע אבל מצד שני לא רוצה לפגוע בסבתא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבן, ההורים והסבתא, המשך - תגובה

    טלי מנדיוק
    27/04/2011

    לרוני שלום רב,


    הפנייה שלך מעוררת מחשבה.
    מצד אחד את רוצה בטובת הבן ומשפחתך הצעירה, ומצד שני את רגישה ורוצה את טובת הסבתא.
    ניכר שאת אישה / אמא / כלה טובה חיובית ורגישה ועל כך, כל מגיע לך כל הכבוד!
    גישתך החיובית תעזור לך בחיים, וכן ירבו כמוך.

    הקשר עם הסבתא אמור להימשך , צריך באמת למצוא את הדרך הטובה והחיובית לשני הצדדים, וזה דבר שיתברר עם הזמן והשנים.
    אל תתייאשו.
    לגבי הבן שלך, הוא מאוד פיקח ועלה פה על "המוקש", מה גם שאתם מתגמלים אותו במתנות לביקורים איתה.

    א. צריך להפסיק לתגמל אותו במתנות, להפסיק לשכנע אותו, להסביר לו וכו'. צריך לקחת אותו אתכם לביקור אצל הסבתא, כמו שאתם לוקחים אותו לכל שאר המקומות שאתם לוקחים אותו (גן, גינה, חברים, אירועים, קניון וכו'...). ואני ממליצה לתת לו פידבקים להתנהגותו אצל הסבתא כמו שאתם נותנים לו בכל שאר המקומות בחיים (פידבקים מילוליים).
    אם הוא מתחצף - אתם שוללים התחצפות
    אם הוא בוכה אתם מנחמים
    אם הוא מתחבא.... שיתחבא....
    וכו'...
    ז"א להמשיך לחנך אותו רגיל אצל הסבתא כמו בכל מקום אחר שאתם אתו.
    אם למשל אתם רוצים לקחת אותו למרפאה והוא בוכה ומסרב, אתם בכל זאת לוקחים אותו כי אתם החלטתם והוא לא מחליט.
    כך לגבי הסבתא.
    התנהגות רגילה לחלוטין.

    ב. בכל זאת, אולי תצטרכו ליווי והדרכה, ואני ממליצה על מספר שיחות הדרכה עם איש/ת מקצוע.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יתכן שלא הבנתי

    רוני
    28/04/2011

    תודה לך על התשובה. בכל זאת נראה לי שלא הבנתי אותך או שאת לא הבנת אותי. לדעתי לא מדובר בילד חוצפן או מניפולטיבי. בני אינו נוהג להתחצף לאנשים ולכן מה שאמר לסבתא נתפס אצלי כמשהו חריג אצלו ולא הגבתי לזה באדישות. אצל הסבתא אני מקפידה לחנך אותו לא פחות מאשר במקומות אחרים אך קיימים חילוקי דעות רציניים ביני לבינה לגבי מהו חינוך. את החינוך שנתנה לבנה כילד תיארתי בהודעה הקודמת, בעלי חושב שזאת ראיה לכך שהיא אינה יודעת יותר טוב ממני כיצד לחנך ילדים.
    אינני יכולה להשוות ביקור אצל סבתא לביקור במקומות אחרים. אם הבן שלי היה מסרב ללכת למרפאה או לגן , קיימות מבחינתי 2 אפשרויות: אם אני חושבת שהסיבה לכך נובעת מפינוק, מניפולציה או ניצול איזו חולשה בחינוך שלי, אני כמובן לא אוותר לו (ובמקביל אנסה לשפר את מה שחלש בחינוך שלי) אבל יתכן שהוא יתנגד ללכת לרופא/גן ואני אגיע למסקנה שהסיבה היא ההתנהגות של הרופא/גננת. לדוגמא, רופא אנטיפת עם גישה לא נעימה לילדים. במקרה כזה אני יכולה להחליף רופא. סבתא אי אפשר להחליף. במקרה של אירועים או קניון, אם היה סובל שם, אינני רואה טעם לקחת אותו כל שבוע לבילויים במקומות שאינו אוהב. אם היו לי חברים שהוא לא אוהב, אני לא חושבת שהם היו מתעקשים להתקרב אליו ולשחק איתו למרות הכל, מכאן אני מניחה שלא היה לו צורך להתחבא כשהם באים לבקר. במקרה שלנו, אני הגעתי למסקנה שההתנגדות של בני נובעת מההתנהגות של הסבתא ולא מפינוק, מניפולציה או חינוך גרוע. לכן גם כתבתי את כל התיאור הארוך הקודם, המפרט גם את מה שאני רואה כבעייתי בהתנהגות שלה.
    מה שרציתי לשאול בהודעה הקודמת, אם לנסח בקצרה:
    במקרה שבו סבתא מתנהגת באופן לא נעים או בעייתי משהו כלפי הנכד והוא מגיב בחוסר רצון להיות איתה, מה ניתן לעשות על מנת לשפר את המצב?
    לאור תשובתך, האם את בעצם חושבת שאין איזו בעייתיות בהתנהגות שלה שמצדיקה את הרתיעה של הילד ממנה? האם לדעתך התנהגותו נובעת מפינוק או מניפולציה ואני לא רואה נכון את הדברים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימא מבוגרת וילדים מבוגרים
    רימה
    24/04/2011

    אני מקווה שזה הפורום המתאים...
    אני בת 45,יש לי אח בן 42 ואח נוסף בן 35,אימא בת 69,אבי הלך לעולמו לפני 17 שנים.
    ראשית אציין שמערכת היחסים עם הורי(עבורי לפחות)היתה קשה במשך כל השנים,עם אימי במיוחד,תמיד כפתה את דעתה וכשדרים לא היו כפי שרצתה דאגה להעכיר את האווירה בצורה קיצונית(גם היום זה כך)רק כדוגמא:עד היום בעלי(23 שנים)לא רצוי בביתה....אולם בתקופות שהיא היתה זקוקה לעזרה היא קיבלה אותו בזרועות פתוחות.
    אך הבעיה היא אחרת,אחי האמצעי(בן 42)למראית עין בכל תקופת הילדות והבגרות ממש קנאתי בו,תמיד היה נראה כי הוא הילד המועדף,אך הסתבר שלא כך הדבר...
    הוא היה ילד ונער מוכשר מאוד,באמת ברמות נדירות,בזמנו כל היחידות המובחרות פשוט נלחמו עליו בשל נתוניו,לא היתה יחידת עילית שהוא לא התקבל אליה טרם השירות הצבאי,הוא גם שירת ביחידה כזו והיה מצטיין,בבית ההורים לא אהבו את זה,ובשלב מסויים זה דווקא בא מכיוון אבא ז"ל..שבו נאמר לא נחל הצלחה גדולה למרות ששירת 30 שנה בצבא.אבל כבר הבנתי שיש משהו בילד הזה שההורים נרתעים ממנו.
    לאחר השירות הצבאי הוא השתחרר מהצבא.ופתח עסק קטן.אבא לא מצא מקום עבודה לאחר שהשתחרר מהצבא,וברגע שאחי החליט לפתוח עסק אימא פשוט הכריחה אותו לקחת את אבא איתו,פשוט ככה,הוא לא אמר מילה,לי הוא אמר פעם אחתשאין מקום בעסק כזה קטן ומתחיל לעוד אדם,בפרט שאבא הוא לא בעל מקצוע בכלל,הוא פשוט ישב שם,אחי שילם לו משכורת ודלק והכל,וממש לא היה לו כסף לעצמו,אחרי שנה וחצי הוא כבר נכנס לחובות שרק הלכו התפחו.אבא פשוט לקח את הרגלים והלך הביתה.
    הוא כבר היה שקוע בחובות שעיקלו לו הכל.התחיל לעשות הסדר חובות והלך לעבוד בשלוש עבודות כדי לשלם,כבר אז כל הזמן ההורים היו מרירים עליו והדיבורים היו נוראיים.
    בשלב מסויים אחד הגורמים שאחי היה חייב להם כסף העביר את החוב לגביה לחברה פרטית ואלה התחילו לאיים עליו,והדברים התדרדרו לכדי אלימות,אחי בחור חזק מאוד ובאחד הפעמים שבאו אליו העניין התדרדר ושני הגובים שבאו נפגעו.אחי נשפט על תקיפה חמורה ונידון לשנה בכלא.במשך כל השנים האלה ראיתי איך הילד הזה מוקצה מהמשפחה,חי לבד,לא מוזמן לחגים,ואם מוזמן האוירה היתה רעה,כאילו בכוונה,הוא שתקן,לא מדבר הרבה,אבל אימא תמיד בשלב מסויים היתה מעלה את הנושא ומנפנפת בכישלון שלו,הוא היה קם והולך.לאחר שאבא נפטר (התגלתה מחלה קשה ותוך מספר שבועות הוא נפטר)אחי זה שטיפל ורץ ועשה ידיים ורגליים כי האמין שאפשר להצילו,אימא אמרה לאחי אחרי השבעה,אתה אל תבוא לכאן יותר.
    נותק הקשר,ואני מודה ומתוודה,אימא דרשה גם מאיתנו לנתק איתו קשר כי הוא מתכנן על כספי הירושה.
    לפני מספר שבועות מספר לי אחי הצעיר,כי הוא מצא את העתק הצוואה שהכינו הורי.
    לפי תאריך הצוואה,היא נערכה כשהייתי בת 20,מה שאומר שאחי האמצעי היה בן 17,ואני רואה ששם כתוב(כבר אז)שהוא לא יורש.
    חשך עלי עולמי,הוא היה רק בן 17,מה הוא עשה כל כך נורא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך....מצטערת לא היה מספיק מקום...

    רימה
    24/04/2011

    הוא היה רק בן 17 שנכתבה הצוואה הזו.ואני מנסה לחושב...גם אם בן אדם מסתבך,זה מצדיק?הוא לא ביקש כסף,הוא לא תבע כלום,הינה כל השנים האלה מאז מותו של אבא,הוא לא תבע כלום,התחלתי לנסות ולברר מה באמת קרה שם,מה הסיפור מאחורי כל זה?אימא כמובן לא מוכנה לדבר על זה,אבל עם השנים למדתי שאת הצד שלה תמיד "זכינו" לשמוע,אבל כבר התברר לנו לא אחת.....שאם לומר בעדינות....היא שקרנית (מצטערת אין לי מילה אחרת),עם האח המנותק ניסיתי לייצר קשר לפני משהו כמו 5 שנים,דיברנו טלפונית מספר פעמים(אחרי 12 שנים של נתק מוחלט).הוא היה ברור ורגוע כמו שתמיד הכרתי אותו,לא דברן גדול,אחרי כמה שיחות אמרתי שאני מאוד רוצה לפגוש אותו,הוא שאל למה?מה קרה אחרי 12 שנה?לא היתה לי תשובה(כנראה שבאתי לכל זה ממקום גבוה,כאילו הוא החלש),הסתבר לי שהיו דברים במשך השנים שהגיעו לאזניו....אם אפשר לומר....כנראה שאני ואחי הצעיר נדבקנו ברעל שאימא הזריקה לנו...וכמה דברים הגיעו לאזניו....(ולמרות זאת הוא לא עשה דבר למרות שבחלק מהדברים הוא בהחלט יכל לעשות.....
    השיחה האחרונה הסתיימה בזה שהוא אמר....מי שמבקש את רעתי במשך 12 שנים גם כשאני לא נמצא בחייו אין לי רצון להיות איתו בקשר.
    בשבוע שעבר פגשתי מכר וותיק של הורי,מתקופת ילדותי,שגם איתו נותק הקשר לפני המון שנים(אין לי מושג למה)הסתבר לי שהוא בקשר עם אחי(הוא בגיל של אבא),ביקשתי שידבר עם אחי על כך,הוא אמר לי....תראי את וההורים שלך חיים בשקר ואת אפילו כנראה לא יודעת,אבל גם לזה אני כבר לא מאמין,אני יותר מאמין שאת כן יודעת ופשוט טוב לכם להמשיך ולפגוע בו(אחי),אימא שלך אמרה לו "תלך מפה אני לא אימא שלך....."היא צודקת היא לא אימא שלו.
    הייתי בשוק,הוא לא הסביר יותר,הוא איחל לי חג שמח והלך.
    מאז אני לא ישנה,לא יודעת מה לעשות.לכאורה אני צריכה להמשיך בחיי כמו שעשיתי 17 שנה,אבל אני מרגישה משהו נורא,תחושה שהיתה לי במשך שנים,שמשהו לא בסדר ועכשיו זה התפרץ כמו לבה,שורף לי בפנים,מרגישה נורא.לא מוצאת מנוחה,לא יודעת מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך....מצטערת לא היה מספיק מקום... - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    25/04/2011

    צרי שוב קשר עם אחיך - כתבי לו או לכי אליו אישית - ואמרי לו בכנות ופתיחות את *כל* מה שאת מרגישה וחושבת... אמרי לו שאת מכה על חטא על שנות הניתוק, שהדברים לא נעשו מרוע או בזדון, שאת מבקשת לחדש את הקשר, שישנה חרושת שמועות (גם לגביך) שאין לך חלק בה אבל היא מזעזעת אותך, שהגיעה השעה שתפסיקו להיות קורבנות של העבר ושל הוריכם ותתחילו לחיות כאחים בוגרים, וכו'. ישנו סיכוי שאחיך יתרצה, ובהזדמנות זו תפוגגו גם את המסתורין סביב התנכרותה של אמך וכד'. וגם אם לא יתרצה, תרגיעי מעט את השריפה שבתוכך בידיעה שעשית כל מה שיכולת לתקן את הנזק. בהצלחה! (וספרי לנו כיצד התפתחו הדברים.)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    רימה
    27/04/2011

    תודה על התגובה והינה אני מעדכנת
    מיד לאחר שקראתי את תגובתך,לא יכולתי להתאפק יותר,אתמול לפנות ערב התייצבתי ליד ביתו של אחי,הוא עדיין לא הגיע הביתה אבל אישתו וילדיו היו,זו הפעם הראשונה למעשה שאני פוגשת אותה,שהרי בפעם הקודמת לפני שנים שדיברתי עם אחי,לא פגשתי אותה כלל.
    אישה מקסימה באמת,שקטה ורגועה,ילדים בלונדינים,היה לי קשה אבל היא זו שהרגיע,אמרה שאחי מגיע מאוחר יותר בדר"כ בסביבות 20:00 והציע שנכין ארוחת ערב יחד,תוך כדי דיברנו,שוב יאמר לזכותה,היא הוליכה את הדברים.סיפרה לי עליו,על האיש שהוא,על דברים שעברו עליו....היה לי מאוד קשה לשמוע,לפני 3 שנים הוא חלה בסרטן,עבר מספר ניתוחים,כרגע הוא הרבה יותר טוב,עדיין עובר טיפולים אבל הוא הרבה יותר טוב,הוא עבר קשיים גדולים גם אישית וגם רגשית והיא אמרה לי שהסיבה שהיא מספרת לי את זה היא שהוא לא ידבר על זה,כן אחי אף פעם לא היה דברן גדול,בשלב מסויים היא התקשרה אליו ואמרה לו שאני פה,הוא באמת הגיע בסביבות שמונה בערב.
    בקושי זיהיתי אותו,רזה מאוד,שיער אפור(קצוץ)אבל רןאים שכולו אפור.
    הוא ניגש אלי לחץ לי את היד עם חיוך קטן,ניגש לילדים חיבק ונישק,התקלח וישבנו לשולחן.
    לא נאמרה מילה ליד השולחן בנושא,דברנו על הא ועל דא,כאילו כלום,הבנתי ליד הילדים הוא לא ידבר על זה,שעה לאחר האוכל הילדים הלכו לישון ואז הוא התיישב לידי בסלון וחיכה.
    פתחתי את ליבי כמו שבחיי לא עשיתי,אמרתי הכל,בדיוק כפי שהצעת לי ויותר,כן בכיתי נורא,הוא הקשיב לכל מילה ונתן לי לדבר עד כלות כמו שנאמר,נתן לי להרגע קצת ואז אמר שיש לו מה להגיד.הוא ניגש לחדר והביא תיק מסמכים מסודר,די הרבה מסמכים.
    ואז סיפר לי....שאנחנו אחים למחצה,הוא בנו של אבי למעשה,לאבא היתה מאהבת שנכנסה להריון ולא רצתה לגדל אותו,אבא הסתבך עם כל הסיפור הזה ולכאורה היה פה תהליך מסובך מאוד.......(לא צריך להסביר יותר).אימא...אבא....מאהבת......זה מספיק ברור......
    הוא היה בן 4 חודשים אז ואני בת שלוש וקצת,המסמכים מדברים בעד עצמם,אימו הביולוגית עזבה את הארץ ונפטרה לפני 13 שנה,הוא לא ראה אותה.
    הוא אמר שכן היה בו כעס שזה דבר טבעי אבל יותר מכל היה בו כאב,כאב על כך שאף אחד לא סיפר לו כלום,כאב על ההתנהגות,כאב על ההזנחה וההשפלה(שבדיעבד כל הדברים התחברו לו עם השנים)כאב מההתעלמות כל השנים,היום אין בו כעס,הוא במקום אחר,הכאב הוא כאב,פחות אבל כואב.
    ביקשתי לחדש את הקשר ובכל זאת ביולגים,חצי או רבע,גדלנו יחד,הוא אמר שכן,בואי נראה איך הדברים ילכו.נפרדנו בשעה 2 בלילה ואמנם עד עכשיו אני בוכה,אבל זה בכי טוב.
    כואב לי עליו,כי מצד אחד אתה רואה אדם שאתה בעצם מכיר כן הוא לא בריא אבל הכאב הגדול שלי זה בעיניים שלו,העיניים שלו אומרות הכל,הוא כואב.
    אני מקווה ויעשה הכל כדי שיהיה לו טוב ונעים ושמח.
    אני רוצות להודות לך מקרב לב על ההקשבה והתגובה,שאולי זה כל מה שהייתי צריכה כדי לעשות את המהלך.
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    30/04/2011

    כל הכבוד לך! והמשיכי לטפח את הקשר עם משפחת אחיך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול זוגי
    ליאורה
    23/04/2011

    שלום, רציתי לדעת כיצד ניתן לטפל בבעיה בין בני זוג שאני מכירה.
    הבעל נוטה לבקר את אישתו על נטייתה להשמנה למרות שהיא מקפידה לשמור על דיאטה מסוימת ברוב הזמן. לעיתים יוצא לה לעלות כמה קילו והוא עושה לה חיים קשים למרות שהוא משתדל לא לעבור את הקצה בכך.
    באופן כללי האישה מטופחת ונראית טוב.
    הבעיה שהיא נפגעת מאוד מכל הערה וכל אחת כזו גורמת לפיצוץ רציני במערכת היחסים.
    לאחר פיצוץ כזה ישנה רגיעה מסוימת שלאחר זמן מה חוזרת וגורמת לקרע ביחסים.
    מדובר בזוג צעיר ומאוד אוהב אך עם הבעיה הזו שחוזרת אחת לכל כמה זמן.
    האישה טוענת שהיא מאבדת תקווה שמשהו ישתנה ובעלה חוזר על ההתנהגות אחת לכמה זמן למרות שלאחר מכן הוא מבין שהוא פגע באשתו ומתחרט על כך אך באותו רגע שזה קורה הוא איננו מרגיש כי אמר משהו שאיננו במקום.

    האם ישנו טיפול מומלץ לסיטואציה שכזו או לפחות עצה?

    אם ישנו טיפול מומלץ - האם רק הבעל אמור לעבור אותו או שזהו טיפול זוגי?

    תודה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול זוגי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול זוגי - תגובה

    טלי מנדיוק
    24/04/2011

    לליאורה שלום רב,


    אני ממליצה מאוד לזוג הצעיר לגשת לקבל טיפול זוגי.
    מדובר פה בסוג של דיכוי של הבעל את אשתו, מצב הרסני ושלילי.

    בהצלחה,
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.

    ליאורה
    24/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם פעלתי נכון
    גלי
    23/04/2011

    שלום.
    אבקש לשאול האם פעלתי כשורה .
    אני נשואה פעם שנייה , יש לי בת בגיל 25 מהנשואים הקודמים שגרה לבדה ושתי בנות בגיל ההתבגרות מהנשואין החדשים .
    אני מכירה את בתי הגדולה במיוחד ברגישות יתר שיש לה ומשתדלת לתת לה חם ואהבה ושלא יחסר לה דבר על מנת שלא תרגיש מקופחת ביחס לשתי אחיותייה הקטנות ולמרות זאת היא מרגישה מקופחת .
    לאחרונה ארגנו במקום עבודתו של בעלי יציאה לנופש שאפשר השתתפות של זוג מבוגר + 2 ילדים בלבד בגלל בעיית אכסון (חדרים) .
    מאחר לבתי השנייה היו תוכניות אחרות ויציאתה הייתה בספק הצעתי לבתי הגדולה לצאת איתנו על תנאי ז"א באם בתי המתבגרת לא תצא בתי הגדולה תצא במקומה .
    כששאלתי את בתי הגדולה האם היא מעונינת להצטרף (על תנאי ) באם אין לה תוכניות אחרות וכמובן הסברתי לה מה הסיבה לתנאי חטפתי התקפה רגשית ממנה "שהיא לא נחשבת לבתי " היא נספח וכו"י וכל נסינותיי להסביר לה שלא ניתן היה להזמין 2 מבוגרים +2 ילדים + מבוגר נוסף (כי היא נחשבת מבוגר) לא עזר לי והיא בשלה (בעבר כאשר אפשר הדבר היא יצאה איתנו לחו"ל ולקחנו 2 חדריםגדולים ) .
    הבעיה הקשה שהיא החליטה לנתק את היחסים איתי בגלל זה , הפסיקה להתקשר , כועסת , נעולה בצדק שלה , התחצפה אלי , פגעה בי , התחצפה ופגעה בבעלי (שעושה הכול למענה ) .
    כל נסיון לשוחח איתה ולהסביר לה מה היו הסיבות והשיקולים למה שקרה לא עוזר ואף מחמיר את המצב .
    האם פעלתי נכון / לא נכון ?
    האם לא הייתי צריכה לידע אותה על הנסיעה שהיא בתנאי כשידעתי שהיא רגישה ולהודיע לה ברגע האחרון באם זה יצא לפועל ?
    אין בכוונתי להמשיך ולהתחנן בפניה על מנת שתרד מהעץ כפי שעשיתי בעבר פעמים רבות במצבים דומים מתוך הבנה לרגישות יתר שיש לה כי הפעם היא הגזימה , היא פגעה בי ובבעלי שלא לצדק ולא מצאה לנכון לבקש סליחה על התפרצות הכעס והחוצפה שהייתה לה בגלל שהכנסנו אותה לנסיה על תנאי .
    מה דעתכם.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם פעלתי נכון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם פעלתי נכון - תגובה

    טלי מנדיוק
    23/04/2011

    לגלי שלום רב,

    לפי דעתי הסברת לבתך טוב מאוד את המצב, וכי מה יכולת לעשות?
    גם הזמנת אותה, וגם הסברת את המגבלה.
    בתך סובלת מאוד מהגירושין, ולמרות היותה בת 25 הפצע עדיין מדמם.
    היא תהיה חייבת בזמן זה או אחר לטפל בעצמה, ולפנות לטיפול מקצועי.
    אני מציעה לך לא לשתף פעולה עם הברוגז, וכן לתקשר איתה באופן רגיל ושגרתי.
    אל תראי בזאת פחיתות כבוד או אגו, זו ביתך עם כל המורכבות שלה .

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לטלי

    גלי
    23/04/2011

    טלי תודה.
    בתי עברה הפעם את הגבול בחוצפתה ואף הכניסה לסיפור את בעלי ואינני חושבת הפעם לעבור לסדר היום או לעבור על כך בשתיקה בלי התנצלות ושיחה בריאה בין שלושתנו .
    האם אני טועה בדרכי למרות שאני מבינה את הפגיעה שלה מגירושיי .
    בעבר לא פעם עברתי לסדר היום ובלעתי וגם בעלי אך הפעם היא הגזימה .
    אם היא תחליט שנתק שתנתק יתכן ועם הזמן תבין שטעתה .
    מה דעתך ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לטלי - תגובה

    טלי מנדיוק
    24/04/2011

    דעתי לגבי נתק במשפחה היא שלילית ביותר.
    נתק במשפחה אמור להיות אך ורק במצבים של סכנת חיים.
    בכל שאר במקרים צריך לנסות להגיע לעמק השווה, ולמצוא את הדרך הנכונה והטובה.

    בתך אישה צעירה כואבת ופגועה.
    זקוקה לטיפול מקצועי.
    את / אתם הייתם בסדר גמור בעניין הזה.
    חשוב שתפגינו רגישות גם בהמשך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אישתי, אני, הילדים וחמותי, חלק 1
    החתן
    20/04/2011

    שלום רב,
    ראשית אתנצל מראש על אורכו של המכתב אך חשוב לי להבהיר את הדברים בצורה הברורה ביותר.
    אני בן 35, נשוי באושר ויש לי את הזכות להיות מאוהב ונאהב.
    לאחרונה (בשלוש שנים האחרונות) מאז לידת הילדה הראשונה שלנו, חמתי עושה לאשתי את המוות.
    זה התחיל כשמיד לאחר הלידה גרנו אצל הורי (מבחירה של שנינו) ומיד לאחר הלידה (ביום הראשון שחזרנו הביתה) היא הטיפה לי שהבת שלה מסכנה ואני לא דואג לה מספיק והתחילה בטפטופים על זה שאני בעל לא תומך.
    כמובן שהסתרתי זאת מאשתי ולא סיפרתי לה דבר על מנת שלא תתעצבן ויפתח וויכוח בינה לבין אמא שלה כיומיים לאחר לידה (גם ככה היה לשנינו לא פשוט עם השינוי שהתחולל בחיינו כשגילינו שלא הבאנו "צעצוע" הביתה שאפשר ל"כבות" אותו כשרוצים ?).

    בלי לטפוח לעצמי על השכם, אני, להבדיל ממה שחמתי טענה, אדם פעיל ואנרגטי שתמיד דאג לבית
    כולל ניקיונות בימי שישי, כביסות, כלים, בישולים, עבודה וכו'...
    מעולם לא הפסקתי לעבוד מאז גיל 21, ואפילו בגיל 28 הספקתי להיות עצמאי עם עסק מצליח.

    בהתחלה היא הרבתה לזרוק הערות על חינוך הילדה, דרך הטיפול בה וההתנהלות שלנו בחיי היום יום. בהדרגה זה החמיר והגיע למצבים בהם חמתי מלכלכת עלי מאחורי גבי לאשתי ומטיפה לה שאני "אפנדי" עצלן ושהיא נראית אומללה ושאני לא דואג לה, אשתי לא הייתה מספרת לי את כל הדברים האלה מחשש שיפגע הקשר שלי עם הוריה.
    היום אני יודע שאשתי תמיד עמדה לצדי והייתה רבה עם אמא שלה ומבקשת שתפסיק עם ההערות שלה, שהיא מרגישה מצוין ושהיא מבקשת שתפסיק מאחר וזה גורם לה להרגיש חוסר רצון להיפגש איתה.

    התגלגלנו ככה במשך שנתיים והנסיכה שלנו צמחה והפכה לנסיכה אמיתית בת שנתיים וקצת.
    באותה תקופה קרה משבר רציני בין אשתי לאמא שלה והוא חשף אותי רק לחלק קטן מההערות הפוגעניות וחסרות הבסיס של חמתי דרך SMSים שנשלחו לאשתי ואלי במקביל.
    בעקבות SMSים אלה, אשתי התחילה להיפתח אלי בנושא וחשפה בפני מעט מהדברים שנאמרו מאחורי משפחתי (הורי, אחותי והאחיינים שלי), לטענתה אחותי אמא שמגדלת את ילדיה לבנוניות, בתה הבכורה הוזנחה כשהילד השני נולד, ועוד דברים נוספים עלי ועל הורי שאפילו קשה לי לרשום אותם. כמובן שהכל מופרך ואינו נכון. אשתי ענתה לה שהדברים אינם נכונים וניתקה איתה קשר לשבועיים בעקבות המקרה.

    אני ומשפחתי בקשר מדהים, הורי מקבלים את אשתי כבת השלישית שלהם ובין אשתי לאחותי קיים קשר אמיתי של אחיות שגורם לי לגאווה.
    משפחתי מעולם לא הוציאה מילה לרעתם של המשפחה של אשתי ואף היו דואגים לזמן אותם מדי פעם לארוחות משותפות ואפילו לפיקניקים משפחתיים .

    תמיד ניסיתי לעשות הכל על מנת לדאוג שהקשר לא יתפרק והייתי מסביר לאשתי שלמרות ההתנהגות של אמא שלה (בלי לדעת את הנאמר מאחורי גבי כמובן) אמא יש רק אחת וצריך לכבד אותה ויהי מה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אישתי, אני, הילדים וחמותי, חלק 2

    החתן
    20/04/2011

    משבר זה גרם למתח תמידי בין אשתי לאמא שלה ואשתי כבר ממש הייתה סובלת מהמפגשים עם האמא.
    ארוחות שישי (אחת לשבועיים כי יש גם את הורי) הפכו כמעט למטרד ותמיד היו נגמרים במתח ואפילו בחילופי הערות מסביב לשולחן שהיו גורמים לכל הסובבים חוסר נעימות מוחלט ולי במיוחד.
    לאחר תקופה ארוכה שניסיתי לתמוך באשתי שהייתה בוכה ועצבנית החלטתי שעלי לערב את אבא שלה על מנת שייקח את הדברים בידיים ויסביר לאישתו כמה היא פוגעת בבת שלה וכמה קשה לי להחזיק את הקשר הזה רק על הגב שלי ובשיחה אישית שלי ושלו נחשפו בפני פרטים נוספים של התמונה וכי גם הוא סובל וחסר אונים וכי אישתו לא מקשיבה לו וכבר מזמן הקשר שלהם רחוק מלהיות קשר של זוג נורמטיבי ושהם בקושי מדברים, לטענתו הוא חי איתה רק בגלל הילדים שעדיין בבית (2 אחייה של אשתי), הוא הבטיח שינסה לדבר עם אישתו ובאמת לאחר כשבועיים קיבלנו שניינו SMS מתנצל מחמתי שהיא מבקשת סליחה על המילים המכוערות שאמרה ושהיא גאה בנו שלא ירדנו לרמה הירודה שלה ולא ענינו לה על כל המילים שלה.
    לתומנו חשבנו שאנחנו אחרי הכל וסוף סוף אפשר לחזור שוב לחיים תקינים ורגילים, ובאמת לתקופה קצרה הכל היה תקין ואף שמחנו שהצלחנו לשמור את כל המערבולת הזו מחוץ לכל הסובבים אותנו ולא ערבנו את הורי ומשפחתי בנעשה.

    לפני כתשעה חודשים נכנסנו שוב להריון וגילינו שזכינו בנסיכה נוספת, מאז חיינו השתנו שוב וחמתי התחילה עם כל הנושא שוב: הערות, גידופים, טענות וכו' ושוב, כמו גלגל ניסיתי לעשות הכל על מנת לשמור על אשתי והקשר שלה עם אמא שלה...
    כשבועיים לפני הלידה היא שלחה לאשתי SMS שממש עיצבן אותי שלכלך עלי על הורי ועל אחותי,
    אשתי שממש התעצבנה ענתה לSMS בצורה חריפה וביקשה ממנה להפסיק את ההערות המורעלות שלה, וגם כאן הSMS הגיע מאחר והיא רצתה לקחת את ביתי לטיול וכשניסינו להסביר לה שיש לה תוכניות אחרות לשבת היא התחילה בזה שאנחנו סוגרים את הילדה ולא נותנים לה לנשום אוויר.
    למרות כל הנסיונות שלנו להסביר לה שיש לנו תכנונים אחרים וכבר קבענו תוכניות להיום היא סירבה לקבל את זה ואף דרשה שבשעה 10:00 בבוקר הילדה תהיה מוכנה ושהיא באה לקחת אותה ושאנחנו לא מחליטים ולמרות שאנחנו הוריה היא הסבתא!
    אשתי ענתה לה בSMS חוזר בצורה קצת תוקפנית והיא ענתה לה שהיא הראתה את הSMS לאבא שלה ומזל שהוא היה לידה כי הוא חושב שהיא בת חוצפנית.
    אשתי נלחצה מהסיטואציה והרגישה שפתאום נפתחת נגדה חזית חדשה שעד היום הייתה יחסית לטובתה (אבא שלה), אני, שידעתי טוב מאוד שאבא שלה לא יגיב בצורה כזו ביקשתי מאשתי תוך כדי בכי שתרים טלפון לאבא שלה ושתשאל אותו אם הוא באמת חושב ככה, לאחר שיחה קצרה התברר שהוא בכלל לא היה בבית והוא ממש לא ידע שיש התכתבויות מסוג זה בניהם בתקופה האחרונה אך כמו פעם שעברה הוא הסביר לבת שלו שהוא לא יכול לעשות כלום בנדון כי אמא שלה לא מקשיבה לו והם בקושי מדברים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אישתי, אני, הילדים וחמותי, חלק 3

    החתן
    20/04/2011

    ביום הלידה (ממש בחדר לידה) שניה לפני שהנסיכה שלנו הגיחה לעולם חמתי שלחה לי SMS מגעיל עם מלא טענות ועקיצות. כמובן שלא עניתי והמשכתי להתרכז באשתי ובנסיכה שלי ולאחר הלידה הגיעה אמא שלה לבית החולים עם אחיה ואבא שלה ובעודה ביתה יושבת על מיטת הלידה היא התחילה להטיף לה שהיא נראית רע ושעכשיו בטח נתחיל להזניח את הילדה הגדולה שלנו בגלל שהבאנו את הקטנה, אשתי ענתה לה ליד כולם ושאלה אותה עם זה מה שיש לה להגיד כדבר ראשון לבת שלה שרק עכשיו ילדה והיא ענתה לה שזה לא משנה מתי היא תמיד תגיד את מה שהיא חושבת והיא לא שואלת אף אחד אם לדבר או לא. כמובן וכרגיל שאשתי העמידה אותה במקום ואמרה לה שאם יש לה עוד הערות מסוג זה שתיקח את הרגליים שלה ותצא החוצה והיא ענתה לה כרגיל שהיא לא שואלת אותה מה לעשות.
    למחרת היום (בוקר ראשון לאחר הלידה) התחילה חמתי היקרה במתקפת SMSים מוצלבת אלי ואל אשתי ברמות ירודות שחבל לי לפרט אותם כאן...
    דבר זה גרם לאשתי כל היום לבכות ולהיות עצבנית מה שגרם לכך שלא הצליחה לייצר חלב להנקה (אשתי רק מניקה), למרות כל הנסיונות שלי להרגיע חמתי המשיכה בלי הרף לשלוח לנו הודעות וביום השחרור הביתה שקלו את ביתי והודיע לנו שהיא ירדה במשקל ורמת המלחים שלה בגוף עלתה מה שמעיד על התייבשות וחייבים לאשפז אותה בפגייה על מנת להזרים לה נוזלים,
    אני הייתי בבית כשהודיעו לאשתי ובדיוק עמדתי לצאת אליה לבית החולים ובדיוק במהלך השיחה עם אשתי קיבלתי SMS חמתי היקרה ובו רשום שאני לא ראוי לבת שלה ושהבת שלה חכמה יותר ממני ויבוא יום והיא תתפכח ותעזוב אותי ובלי להבין בכלל איך במקום ללכת לבית החולים מצאתי את עצמי בבית של חמתי מתעמת איתה פעם ראשונה בחיי בעימות קולני וחסר גבולות ותוך כדי צעקות על כך שהנכדה שלה מאושפזת בפגיה עם הילדה שלה בגללה ועל כל הסבל שאני יודע שהבת שלה עברה בשנתיים האחרונות. צעקתי לה שהיא לא תיראה אותי יותר בחיים שלה ובתגובה קיבלתי תשובה שאני ממש לא מעניין אותה בתגובה לכך שאמרתי לה שהיא לא תיכנס אלי לעולם לבית היא ענתה שהיא לא שואלת אותי ובתגובה לכך היא לא תראה הנכדות שלה יותר היא ענתה לי שהיא לא שואלת אותי כי היא הסבתא שלהם ועוד הרבה כאלה...

    באותו היום אשתי הרימה טלפון לאמא שלה ובצורה הכי ברורה הסבירה לה כמה היא פגעה בה בשנתיים האחרונות ושהיא אשמה שהנכדה שלה מאושפזת ושהיא לא מוכנה לראות אותה יותר ושהיא גרמה לה לפקפק ביחסים שלה איתי ועל המריבות שהיינו רבים בגללה בלי שידעתי את הסיבה האמיתית ורק לאחר שיחה זו הבנתי כמה הנושא הזה הזוי וכמה רעל אשתי ספגה במשך כל התקופה הזו ועוד הרבה דברים קשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשיתי, אני, הילדים וחמותי, חלק 4

    החתן
    20/04/2011

    לסיכום ? :
    במהלך השבועיים האחרונים שחלפו מאז הלידה נתגלו לנו דברים חמורים כגון:
    התייחסות דומה מצדה נעשתה כלפי שתי הכלות שלה ולבניה.
    התבהרו היחסים בינה לבין בעלה, התנהגות דומה גם כלפי אחיה (היחיד) ובקיצור מול כל הסובבים אותה.
    אני חייב לציין שעם שאר בני המשפחה של אשתי הקשר מצויין ואפילו הנושא קרב בניינו.
    מאז הלידה אסרנו על חמתי להתקרב לביתנו ולנכדות ואשתי התנתה את חידוש הקשר בהתנצלות כנה (שטרם הגיעה) ובטיפול של חמתי מול איש מקצוע (פסיכולוג או פסיכיאטר).
    האמא טוענת שהיא התחילה טיפול (למרות שגילינו שזה שקר) ולאחר שיחה עם אשתי הובהר לה שוב לגבי הדרישות שלנו.
    דבר נוסף קטן, לגבי הנכדות לטענתה היא לא שואלת אותנו באם לפגוש אותן ומתי כי היא הסבתא ולגבי הכניסה לביתנו היא ממש לא שואלת אותנו אם להיכנס או לא (למרות שלא נעשה נסיון ממשי מצידה להיכנס אלינו הביתה...)

    לשאלה !!!!
    אני כאב לשתי נסיכות לאחר המקרה ממש חושש מהפגישות שיעשו גם לאחר טיפול פסיכולוגי עם ילדותי, אני חושש שחמתי תשטוף לילדותי את המוח על כך שאני אבא ובעל לא טוב ושאני לא מספיק דואג לאמא שלהן.
    1. האם חששותיי מוצדקות לדעתך ?
    2. האם יהיה נכון מצדי לגרום לנתק בין הסבתא לנכדותיה ?
    3. איך עלי לפעול ?

    חשוב לי לציין שאשתי באותה דעה וחששות שלי ומשאירה את ההחלטה בידי.

    תודה מראש וסליחה על האורך.
    החתן המקולקל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשיתי, אני, הילדים וחמותי, חלק 4 - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    20/04/2011

    1. לאור התנהגותה בעבר, החששות שלך מוצדקים בהחלט.
    2. לאור (1), בוודאי.
    3. לפי (1) ו-(2). אל תתכופף עד שתיהיו משוכנעים שחמותך עברה מהפך של ממש.
    4. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים גרושים ודילמה בינהם
    דניאל
    18/04/2011

    שלום , אני בת 29 והורי התגרשו לפני 15 שנים .
    לאחר הגירושים היה דיי ברור שהולכים פעמיים בשבוע לאבי וחגים מדי פעם עושים יחד.
    בשנתיים האחרונות השתנו הדברים אמו של אבי נפטרה וחלק ממנו גם , לא חשוב לו יותר עשות חגים יחד.
    אני חייבת לציין שהמשפחתיות לא חשובה לו מדי . מעולםלא היה מעורב ולא ניסה ,הוא מאוד אטום אלי ולאחותי הקטנה.
    הוא התחתן לפני שנתים עםם גויה שלא מעניין אותה בכלל חגים ויהדות .
    לה יש 2 ילדים וזה מעניין אותו יותר להיפגש איתם...
    אני שואלת את עצמי אם אני צריכה להרגיש אחריות שהקשר הזה עליי?.
    לא ההורים אמורים להיות המשענת ?
    ליל הסדר עכשיו ואני מרגישה שזה לא בסדר שהוא ואשתו חוגגים אצל זוג חברים...
    הוא עד כדי כך אטום שרואה מסביבו קשרים של ילדים והוריהם , ולא מבים שהוא מתנהג בצורה עקומה?
    לא מזמין חגים לא מעניין אותו להיפגש , אם אני באזור ומתקשרת מציע לי להפגש בעשר בלילה כי עד אז הוא יישן / אוכל / במכון כושר...
    אני גרה מחוץ לעיר ואמרתי לו למה אתה לא מגיע לבקר .. אמר אני גר בחיפה אם את רוצה תבואיי.
    מה זה השטויות האלה.ץ
    ועוד אני מרגישה אשמה שלא חוגגים יחד?
    למה אני מרגישה אחראית עליו ??
    זה לא עקום ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים גרושים ודילמה בינהם - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    20/04/2011

    וודאי שזה עקום ומצער, אבל אין בידיך הרבה ברירה אלא לקבל את אביך כמות שהוא על מגבלותיו ומוזרויותיו, להתאבל על החלום של לכידות משפחתית בראשות האב וכיו"ב, ולבנות את משפחתך היכן שניתן ועם מי שמעוניין - לחגוג את הסדר עם משפחתה של אמא, למשל, ובסופו של דבר, להקים משפחה משלך. את אבא תראי כשיואיל לבקר אותך או כשתתגעגעי אליו מספיק כדי לבקר אותו בחיפה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיים תודה

    דניאל
    21/04/2011

    הי שוב.. השאלה שלי היא בין היתר האם יש לי אחריות לשנות אותו? ליזום יותר דברים? להסביר לו שככה זה לא נורמלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיים תודה - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    22/04/2011

    את חופשיה לשוחח עם אבא בכל עניין ולנסות להסביר לו ולשנות אותו, אבל וודאי שאינך אחראית עליו או על השינוי בו. מדברייך לעיל עולה שעשית כמיטב יכולתך ומעבר לזה אך העובדה המצערת היא שאין עם מי לדבר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה למי שלא עוזר לעצמו
    רויטל
    18/04/2011

    היי, אני בת 32 ויש לי אח גדול בן 33 שכנראה סובל מבעיה חמורה מאוד שאיננו מודעים לה. אחי גר עם הוריי , כאשר אבי אחרי אירוע מוחי ומתפקד עצמאית מעט מאוד. מזה שנים , אחי לא עובד וטוען שאינו רוצה לעבוד. במשך כל ילדות והתבגרותו, לא היו לו מסגרות למרות שהוא מאוד חכם ורגיש. הפסיק את לימודיו על דעת עצמו בגיל 15, החליט שלא בא לו לעשות צבא ומכאן והלאה, התיישב בבטלה גמורה בבית, שינה, חברים ובילויים. מיותר לציין כי הוריי, שמעולם לא נקטו גישה של מנהלי העיניינים בבית, חשבו שבאיזה שהוא שלב הוא ימצא את עצמו, אך היום כבר ברור לכולם שהוא פשוט אבוד. כמשפחה, יש לי עוד אחות גדולה, כבר די ברור לנו שכנראה לעולם הוא לא יכנס למסלול תקין ובריא. הבעיה הגדולה היא לא העבודה אלא חוסר המעש.עד לפני כחמש שנים למרות חוסר תעסוקתו, הוא תמיד היה מסתובב עם חברים, צוחק נהנה, "מסתלבט". המצב החמיר לכך שהוא ניתק את כל קשריו עם כל חבריו, ומפציר מאיתנו שלא נמסור שום מידע עליו לאף אחד שאנו פוגשים באקראי. אין אנו יודעים את הסיבה, כי הוא לא מוכן למסור שום מידע על עצמו. בבית, הוא התחיל לנהל את הוריי, (לא להביא אנשים לבית, הווליום של הטלויזיה, הרדיו, ועוד כל מיני דברים קטנים והזויים). הבהרנו לו שלא יתכן שיתהלך בבית בחוסר מעש הוא כל היום ישן וכל הלילה במחשב, ושיתחיל לחלק הוראות להוריו. הוא התחיל להיות פריק של ניקיון ומלחיץ את הוריי לגבי סידור הבית. הוא לא מוכן לקבל אחריות על שום נושא בבית למעט נושא הקניות מכיוון שזה הדבר היחיד שהוא זקוק לו. הוריי אף פעם לא יוציאו אותו מהבית והם סובלים בשקט אך מאוד ממורמרים. יש לציין שהוא די "ביריון" והם מעדיפים לא להתעמת איתו. להוריי אין קשר הדוק עם המשפחה המורחבת כך שאין להם אפילו עם מי להתייעץ. כיצד ניתן להאיר את עיניו שהוא פשוט מתדרדר מיום ליום?
    רויטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה למי שלא עוזר לעצמו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה למי שלא עוזר לעצמו - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    20/04/2011

    השאלה אינה מי יוכל להאיר את עיניו של אחיך אלא מי יוכל לאכוף עליו שינוי... ולדאבוני, כל זמן שאחיך אינו מסוכן לעצמו או לאחרים, כמעט ולא ניתן לעשות דבר בעניינו. נסי לבקש את עזרת מחלקת הרווחה בעיר מגורייך. אני מקווה שיסכימו להתערב כל זמן שיש עוד סיכוי כלשהו להחזיר את אחיך לרמת תפקוד סבירה (שיפרנס את עצמו, למשל) ולא יחכו שמצבו ידרדר לרמה שבה יהיו מחוייבים לסייע לו ע"פ חוק. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבר לא מקובל
    ד
    11/04/2011

    שלום,
    הבת שלי יוצאת עם בחור כבר מספר חודשים כאשר הבחור אינו מקובל עלינו.
    לאחרונה היה פיצוץ בנושא כאשר היה ניסיון אקטיבי להפריד ביניהם, דבר שהביא לריב חריף ולדיכאון קשה בצדדים(לא דיכאון סטנדרטי).

    איננו יודעים כיצד להתנהג בנושא ואנו שוקלים טיפול משפחתי בנושא(עד כדי כך המצב התדרדר).

    הםא מישהו יכול להדריך אותנו אל אלו גורמים ניתן לפנות? אלו גורמים יוכלו לעזור לנו ולהדריך אותנו בנושא מכיוון שאנחנו די אובדי עצות וכל ההשתלשלות הביאה רק לריבים, איומי התאבדות וכו.

    אשמח לעצתכם בנושא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חבר לא מקובל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבר לא מקובל - תגובה

    טלי מנדיוק
    11/04/2011

    שלום רב להורים המודאגים,

    כיוון שמדובר באיומי התאבדות עליכם להתייחס לכך ברצינות המרבית ולפנות באופן דחוף לאיש מקצוע שידריך אתכם.
    אנשים שמאיימים בהתאבדות ומגיבים בדיכאון, יש לקחת זאת במלוא הרצינות.
    כמו כן היה חסר גיל הבת שלכם.

    בברכה,
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבל לא מקובל

    ד
    11/04/2011

    אני לא יודע אם אכן מדובר באיומי התאבדות אמיתיים.
    הילדה בת 18 וחצי וכמובן שבגיל זה קצת קשה להתמודד איתה, בעיקר מכיוון שהיא בעיקרון מעל לגיל 18 ועומדת בפני עצמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבל לא מקובל - תגובה

    טלי מנדיוק
    12/04/2011

    אתם לא אנשי מקצוע, ולכן לא תוכלו לדעת אם מדובר באיומי סרק או לא.
    אני ממש ממליצה שתלכו לאשת מקצוע לשיחת התייעצות.
    אנחנו לא לעולם לא מקלים ראש באיומי התאבדות, גם שהם מניפולציה.

    לגבי הגיל זה אכן קושי, אבל עדיין היא צעירה ואתם יכולים לקבל הדרכה איך לסייע למצב.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבר לא מקובל

    ד
    12/04/2011

    וכך מגיעים לשאלה המקורית...

    אין לנו כל כך מושג לאן צריך לפנות, אלו אנשי מקצוע קיימים והיכן בדיוק למצוא אותם.

    האם ניתן לכוון אותנו על מנת שנדע מה לחפש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבר לא מקובל - תגובה

    טלי מנדיוק
    12/04/2011

    חפשו איש /ת טיפול באזור מגוריכם / או ניתן למצוא גם דרך קופות החולים להגיע לאנשי טיפול.
    כוונתי לפסיכולוג /ית, מטפל /ת משפחתי /ת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ענייני חמות
    ענת
    09/04/2011

    שלום

    יש לי בעיה שחוזרת על עצמה כל סופ"ש
    ילדתי לפני מספר חודשים, לידה ראשונה. אנחנו נשואים שנתיים וההורים משני הצדדים גרים לידנו.
    הורי עוזרים לי כל הזמן כי הם יותר פנויים במהלך השבוע. כמו כן הקשר שלי איתם מצוין, טבעי לי יותר ונעים לי יותר להיות איתם כשבעלי בעבודה כל היום.
    הורי בעלי פחות פנויים במהלך השבוע. בגלל שהם רואים אותו בעיקר בסופ"ש הם מצפים שהנכד יהיה אצלהם כל הסופ"ש, גם יום שישי וגם יום שבת. ולכמה שעות לפחות. (מבחינתם שנשים את הילד בשישי ונחזור לקחת אותו בשבת).
    בהתחלה זה עזר לי כי היה לי זמן לעצמי ולהתאושש מהלידה. היום זה כבר לא מתאים לי כי כייף לי להיות עם בעלי והילד בבית. זה זמן איכות שבזמן השבוע לא קורה. כמו כן לפעמים בא לנו לצאת ביום שבת או בשישי לטיול או סתם לחברים. ההורים של בעלי עושים פרצוף שהם גם רוצים להנות עם הילד.
    מה עושים? איך מסבירים להם שזה לא הגיוני שהם יבלו שעות על גבי שעות עם התינוק גם בשישי וגם בשבת. ביחוד שאני ובעלי בבית פנויים ורוצים לבלות עם הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ענייני חמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ענייני חמות - תגובה

    טלי מנדיוק
    11/04/2011

    לנועה האם הצעירה,

    קראתי את פנייתך בעיון רב.
    הזדהיתי עם רגשותיך, גם כאם וגם כבת זוג.
    זה החזיר אותי 20 שנה אחורה....
    את צודקת ב - 100%.
    ואין דרך אחרת אלה לעמוד על רצונך / רצונכם, באסרטיביות מוחלטת מול הורי בעלך.
    כמובן שעשו זאת בכבוד, בנימוס, בהבנה ואמפתיה.
    אבל עליכם לתחם את הגבול, ולבנות את התא המשפחתי הקטן והצעיר שלכם.
    זה לא פשוט, לעתים מכאיב, אבל אפשרי, רצוי ובריא.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום