מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיות עם הילדלין15/09/2011
שלום,
הבן שלי בן 5 שנים, והוא נגמל מחיתולים בגיל שלוש, אך בשנה האחרונה הוא מרטיב.
ואני לא מדברת על הרטבה במיטה, אלא ביום יום, עד כדי כך ששעה לאחר שהלך לשירותים הוא עוד פעם הרטיב.
בהתחלה היינו כועסים עליו והסברנו לו שהולכים לשירותים, ולא מתאפקים לא משנה מה עושים - עוצרים הכל והולכים, אך בחודשים האחרונים נקטנו בגישה מודרנית יותר, שאלנו אותו אם הוא עשה פיפי - הוא שיקר, אבל בסוף הראנו לו שזה בסדר, ושילך לשירותים ולאחר מכן יחליף תחתונים ומכנסיים, והוא הפסיק לשקר אחרי זמן מה, ופשוט אמר לנו.
אבל עדיין זה לא פותר את הבעיה!היה יום אחד שחזרתי מהלימודים, הוא הרטיב, קילחנו אותו, הוא הרטיב, החלפנו, ולפני שיצאנו הוא הלך לשירותים, אבל עוד פעם הרטיב, והדרך חזרה באוטובוס עוד פעם הרטיב.
אני מתחילה לפחד שזה יותר בעיה בריאותית מאשר בהתנהנגות...
ואם זה כן בהתנהגות, איזה חיזוק אפשר לתת לו כדי שיפסיק, או שזה בבריאות וכדאי ללכת לרופא, ואם זה בבריאות, אז האם אפשר לעשות משהו שיועיל בינתיים?
תודה רבה מראש, מצפה בכליון לתשובתך - לין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עם הילד - תגובה
טלי מנדיוק15/09/2011ללין שלום רב,
1. ראשית, אני מציעה ללכת לרופא הילדים לבדוק אם הכל בסדר (בדיקת דם פשוטה שבודקת הורמון שאחראי על השתן).
2. אתם עושים את כל הטעויות האפשריות לגבי הגמילה שלו ואתם זקוקים להדרכה טובה בעניין.
1. לעולם לא כועסים כל ילד בתהליך התניה לעשיית צרכים, או בכלל בכל גיל בנושא.
2. יש לחזק אותו כשהוא מצליח לעשות את צרכיו בשרותים (חיזוק מילולי, סמיילי, וכו')
3. יש לנחם אותו בכל פעם שהוא "מפספס", ולעודד שבפעם הבאה יצליח.
4. יש להתמיד בהתנהגות זו עד להקניה טובה של ההרגל החדש.
5. גם אחרי גמילה מוחלטת, יש מידי פעם פספוסים, עד גיל 6,7,8...
בהצלחה!
טלי מנדיוק
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נתק בין אב לבןמיטל15/09/2011
שלום,
בני ובעלי לא הסתדרו עוד מימי נעוריו של בני, תחילה הנחנו שזהו מרד הנעורים המפורסם, אך ברבות השנים (הוא בשנות ה30 לחייו) הבנו שמשקעי הילדות עמוקים מדיי, זה לא שהייתה שם התעללות מסוג כלשהו, לפחות לא במובן המקובל אך בעיניי בני ישנן טראומות שלא נשכחות. בכל מקרה, הם למדו ל"הסתדר" - לדבר, לצחוק, לתקוף, להיעלב וחוזר חלילה. לפני מספר חודשים בעלי שוחח עם בני שיחת חולין שהובילה להתפרצות זועמת של בני, האמת היא שההתפרצות הייתה חסרת פרופורציות ונטולת הקשר, דבר שהוביל את בעלי לכעס גדול ובהתלהטות היצרים אמר לבני - אתה לא הבן שלי יותר! מבחינתי אתה מת!!
לצערי, הוא סירב לחזור בו מהמשפטים הקשים, בעקבות כך חל נתק במשפחתי, בני מסרב לשהות בחדר אחד עם אביו, לא מעוניין בשום אופן לשמוע כל דבר שיכול להקל ולו במעט על המצב, למרות שאביו כבר הודה שטעה ואף הלך אל ביתו וחזר בבושת פנים, שכן בני סירב להכניסו אל ביתו.
החגים קרבים, אני כאם לא יודעת כיצד לנהוג ומה עליי לעשות, אני מרגישה בין הפטיש לסדן , חסרת אונים ואובדת עצות.
אשמח לכל קצה חוט שבו אוכל להיאחז בכדי לפרום את הקשר הסבוך הזה.
תודה,
אם שבורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתק בין אב לבן - תגובה
טלי מנדיוק15/09/2011לאם המודאגת והמסורה,
מה יש לומר?
את נמצאת בין שני הגברים בחייך, האחד בעלך והשני בנך.
שניהם למודי סבל ואכזבה אחד מהשני, ואת עומדת בתווך.
עצתי לך היא:
מצאי את האושר שלך לא בתוך הקשר שלהם.
את המסר והדעה שלך תגידי באופן ברור לכל אחד מהם, ומה שהם יחליטו לעשות - שיעשו.
אני לא מציעה לך לקלקל חלילה את החג או בכלל את אושרך.
אני בטוחה שיש לך עוד סיבות רבות לשמחה, ולא יתכן שתתני משקל כל כך גדול בשל הקשר הבעייתי שלהם.
שיהיו ברוגז.
שלא ידברו.
זה עניין של בחירה האם לתת לקשר הזה לנהל אותך ואת אושרך או שאת תנהלי את חייך באופן עצמאי ובוגר ולא ילדותי ואגוצנטרי כמו הגברים שלך.
בהצלחה!
חג שמח!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין מוטרדת
מיטל15/09/2011שלום מיטל,
תודה על תשובתך המהירה, אך עדיין נותרתי מוטרדת, אני מבינה שעליי למצוא את אושרי ומסכימה עם כך אולם החג המתקרב לא מטריד אותי בגלל עצמי ואושרי אלא משום שבני לא יסב לשולחני ויחגוג את החג לבדו (הוא עודנו רווק), אחיו מסרבים אף הם להגיע בכדי להוקיע את מעשיו של אביהם, לו הם טוענים אין צידוק כלל..., כפי שאמרתי משפחתי סובלת מנתק והחגים הקרבים אף מחמירים אותו.
האם ישנה איזושהי דרך לקרב ביניהם? לשבור את הקרח? לתקן ולו במעט את הנזק הרב שנגרם???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין מוטרדת - תגובה
טלי מנדיוק16/09/2011כמו שאמרתי, את את שלך תגידי ותעשי, אך לא יכולה לקחת אחריות של אחרים אלה רק של עצמך.
ואם החג יהיה כזה שאת ובעלך תחגגו לבד, נסו למצוא שולחן אחר שמח ובריא.
ושהשאר יעשו את חשבון הנפש שלהם.
קחי אחריות עבורך ולא עבור אחרים.
חג שמח!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות עם הכלה והבןאסתי09/09/2011
בני נשוי 7 שנים + 3 ילדים קטנים (3,2,1,)
לכלתי רגשי נחיתות והערכה עצמית נמוכה מאד. דוגמה: כשסיפרתי לבני בנוכחות כלתי שחברה שלי התלהבה ממנו ומיופיו, כלתי נפגעה מאד כאילו אמרתי משהו רע עליה..... כשרציתי להציע טיול גברים בן יום במשפחה כי לגברים במשפחה יש יום הולדת בתאריכים קרובים, כלתי נפגעה מכך ש"אני רוצה להפריד ביניהם" .
כשנולד הקטן והגעתי לעזור עם הילדים חטפתי פרצופים חמוצים. (המרחק בינינו כ - 30 דקות נסיעה. לנו יש רכב אחד . לא תמיד ברשותי) חשבתי שאולי היא עייפה, אולי לא ישנה טוב, אולי לא מרגישה טוב. עשיתי כמיטב יכולתי והגעתי בימים בהם הייתי פנויה. אני עובדת חלקית ולא פנויה תמיד. היא תמיד כעוסה. לא התייחסתי והמשכתי להגיע. היו מקרים שקבעתי להגיע בשעה מסוימת אבל לא ישנתי בלילה (הגיל...) והתקשרתי ליידע שאאחר בשעה. כלתי הגיבה בכעס "אז אל תגיעי לא צריך"... אם אני מבקשת שתעזור לי לרדת למטה לטייל עם הילדים כי קשה להוריד שלושה, אין מעלית. היא אומרת לי "אז לא צריך..." ולא עוזרת לי. כשאני כותבת עכשיו, רק עכשיו אני מרגישה הרבה כעס. בזמן שזה קורה אני תמיד מבליגה.
בשיחה עם אחותי כלתי טוענת שאני לא עושה כלום ורק מגיעה כדי לעשות ווי. כשנשאלה כלתי מה אני לא עושה? היא אמרה - ספונז'ה! שאלה אותה אחותי - אמרת לה? ענתה כלתי - אני מתביישת. אז איך אני אמורה לדעת?? חוץ מזה אני לא רוצה לעשות אצלה ספונז'ה. קשה לי. אני גמורה מעבודות הבית שלי ואני כבר לא צעירה.
מפה התחיל כעס איום ממנה אלי. וגם הבן שלי משתתף בחגיגה. שניהם טוענים שאני לא עוזרת. כאילו שאני חייבת להם. יום אחד שניהם התקשרו וצעקו עלי ורק עלי. לא על בעלי. הוא לא מוכן לספוג צעקות וצועק בחזרה - "תקפצו לי". ואכן עוזבים אותו. לי קשה להיות קשוחה. בעלי טוען שאני הבאתי זאת על עצמי בעצם שתיקותיי , בכך שאני אומרת על יריקות בפרצוף שזה גשם!
ביום ששניהם צעקו עלי. החלטנו בעלי ואני להפסיק להגיע ולנתק מגע.
כך חלפו 3 חודשים. אני מתה מגעגועים לילדים. הם לא מתקשרים. אנחנו לא מתראים.
כתבנו להם מכתב אוהב . לא זכינו לתגובה. התקשרנו מספר פעמים ולא נענינו.
במשפחה בעיות בריאות (לא אצלי) ואני מטפלת בנושא שגוזל ממני שעות, כוח ואנרגיה. הבן שלי לא מתקשר לדעת איך הבריאות ורק חושב על הקושי שלהם.
נעזרתי במטפלת מוסמכת. שטוענת שכלתי ובני בלתי אפשריים. ושהזמן יעשה את שלו. האומנם? מה עצתכם לעשות עכשיו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עם הכלה והבן - תגובה
טלי מנדיוק10/09/2011לאסתי האמא והסבתא הנפלאה והרגישה,
מאוד התרגשתי לקרוא את פנייתך.
נשמע כי את באמת משתדלת ומפגינה רגישות אולם בנך וכלתך מטיחים בך את התסכולים שלהם, ששייכים אליהם ולא אליך כלל.
ניכר כי הזוג הצעיר באמת נתון לקשיים ובאמת זקוקים לעזרה.
לא פשוט להפוך להורים לשלושה ילדים בזמן כל כך קצר.
עם זאת הגישה התובענית שלהם כלפיך בלתי נסבלת, הדיבור המאוד לא מכובד ולא מנומס ממש מכעיס ולא במקום.
עם זאת:
1. עליך להבין שהזוג הצעיר באמת במצוקה, ובאמת זקוקה לעזרה.
2. את באמת באמת משתדלת לעזור, ולא אשמה או אחראית למצבם, או קשורה באיזה שהיא דרך .
3. אין שום סיבה שבעולם שהם יפנו אליך בכזאת תובענות, בחוסר כבוד כאילו את חייבת לסייע להם.
התנהגותם ילדותית,תוקפנית ושובניסטית .
לא טוב הניתוק שנוצר, עשי כל שאפשר לגשר על הנתק שנוצר : ע"י איש מקצוע, חברים, משפחה, פניות ישירות אליהם.
אך עם זאת יש להבהיר להם שאין בכוונתך להיות שק החבטות שלהם, וכי את מוכנה לסייע בתנאי שהם יעריכו את העזרה שאת מגישה, ויתנו יחס של כבוד.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מאוהבת בבעלי.....מירב06/09/2011
שלום בת 32 נשואה 8 שנים לבעל מדהים מקסים יש לנו שתי בנות. הבעיה היא שאיני נמשכת אליו אני אוהבת אותו כבן אדם כחבר ...אם לא הסקס ....הקשר היה פשוט מושלם כשהוא מבקש ממני להיות איתו בצורה אינטימית פשוט לא בא לי . כשהתחתנו הכל קרה מהר כל כך אני מגיעה מבית שלא היה בו הרבה חום ואהבה וגם המצב הכלכלי לא היה משהו אני פשוט נשענתי על עליו ורציתי אותו כבעל כאיש לחיים שלי כאבא לילדים שלי. אני לא רואה עצמי בלעדיו. הבעיה היא שהוא כל הזמן שואל אותי אם אני אוהבת אותו ומבקש שאני אפנק אותו ואתן לו מעט חום הוא פשוט צמא לאהבה וממש חסר ביטחון שזה בכלל מוריד ממני אני אוהבת שדברים מגיעים באופן טבעי...הוא יודע שאיני נמשכת אליו...אמרתי לו את זה וגם אמרתי לו שאני לא רימיתי אותו כי לפני החתונה הוא ידע זאת הוא חשב שעם הזמן אלמד להתאהב בו ולהמשך אליו ואולי כשאהפוך לאמא הכל ישתנה... אני ממש לא יודעת מה לעשות שנינו מסכנים ומתוסכלים... אני שם בגלל הבנות ובגלל שאני יודעת שאני לא אמצא גבר כזה בחיים שלי. הוא נותן מפרגן מעניק עוזר אוהב הוא הכל ....רק שאני לא נמשכת אליו אנחנו שוכבים פעם במס חודשים בלבד. וזה יוצר המון חיכוחים ביננו ותסכול בעיקר מצידו כי הוא מרגיש חסר ביטחון ואומלל. מה ניתן לעשות במצב כזה? איך אוכל ללמוד להתאהב בו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מאוהבת בבעלי..... - תגובה
ד``ר חיים היילפרין06/09/2011ראשית, יקל עליך אם תנסחי את הבעיה לא בכך שאת נשואה למישהו שאינך אוהבת אלא בכך שאת לא יודעת לאהוב... אהבה וזוגיות (להבדיל מהתאהבות, משיכה מינית וכד') צריך ללמוד, ואדם שלא חווה זוגיות בריאה בילדותו ו/או עבר תהליך טיפולי-צמיחתי משמעותי בבגרותו פשוט לא ידע לאהוב, על כל הכרוך בדבר. בקיצור, שום דבר לא אבוד (וכדאי שגם הוא ידע את זה)... פני לטיפול אצל פסיכולוג קליני או מטפל זוגי מוסמך - מזומנת לך חוויה צמיחתית משמעותית ביותר בתחום הזוגיות ובכלל. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה עם הבעלשלי05/09/2011
שלום אני בת 32 נשואה כשנתיים אני ובעלי מאד אוהבים יש ביננו תקשרות מדהימה קשר מדהים. רק שיש דבר אחד שהורס . בעלי מידי פעם מסתכל על בחורות אחרות כשאני לידו . חשוב לציין שהוא אינו לוטש עיניים ואינו מפשיט אותן במבטו ..הוא פשוט מסתכל אם עוברת לידנו מישהי שנראת טוב.. אני תמיד מתווכחת איתו על זה שזה מאד מפריע לי ופוגע בי בבטחון שלי .. הוא תמיד מכחיש ונשבע שהוא אינו עושה את זה.. מכאן הכל פשוט מתגלגל לריבים מיותרים. שאלתי היא כזאת האם אני קטנונית? האם זה טבעי שגברים מסתכלים על נשים? אני פשוט מקנאה אנחנו רבים רק על הנושא הזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה עם הבעל - תגובה
טלי מנדיוק05/09/2011לשלי שלום,
לדעתי זה בסדר גמור שבעלך מסתכל על נשים אחרות.
את מתארת מצב של הסתכלות אנושית / טבעית / ולא רומנטית בעל גוון סקסי וכו'.
לדעתי עליכם לגשת למספר שיחות על מנת שתביני (והוא יהיה נוכח וישמע) מדוע את חשה מהתנהגות טבעית ואנושית זו כל כך לא טוב.
בוודאי תחושותיך אלה "יושבות" על פצע מסוים, בו צריך לטפל.
הפתיחות בינכם טובה וחשובה.
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובדת עצות ...שלי04/09/2011
שלום אני בת 32 נשואה יש לי ילדה בת עשר והנני בהריון כעת .אני גרה בניין ליד ההורים שלי מאד רצו שאהיה קרובה אליהם היות והם מאד קשורים לילדה שלי נכדה ראשונה...הבעיה היא עם אחותי יש לי אחות קטנה ממני בשבע שנים היא גרה אצל ההורים שלי עם בעלה ועם תינוק בן שנה היא מאד תחרותית מקנאה באהבה של ההורים שלי לילדה שלי ....תמיד נדמה לה שההורים שלי עושים הפליות מהיותה קטנה תמיד הייתה המפונקת של הבית ההורים שלי לא טפוסים שיודעים לחנך היא שתלטנית מאד ההורים תמיד מרצים אותה מאז היותה בת 5 היא פשוט משפילה אותם כשמשהו לא נראה לה והם מסכנים חושבים שבאמת הם הורים לא טובים לכן...כדי לרצות אותה כשאני מגיעה לשם עם בעלי והילדה הם ממש חוששים ממנה הם בקושי מדברים איתי על ההריון שמא היא תקנא....מפגינים את אהבתם לתינוק שלה ומהבת שלי מתעלמים כדי שלא תקנא.. לאחר מכן כשאני מגיעה הביתה אני מקבלת שיחת פון מההורים והם מתנצלים על ההתנהגות ואומרים לי שיודעים שאני הבוגרת ומבינה עניין הם לא רוצים שאחותי תקנא ...לכן כל הריחוק ואחר כך דואגים לדבר עם הבת שלי ולומר לה שהם אוהבים אותה הכי הרבה בעולם. אני חייבת לציין שאני ואחותי לא מדברות תקופה תמיד היחיסים לא היו טובים היות והיא מתנהגת בצורה ממש לא בוגרת ומשפילה ומעליבה את אמא שלי...איתה אי אפשר לדבר היא תמיד מתגוננת צועקת ולא מסוגלת לקבל ביקורת ולאחר מכן ההורים שלי כועסים מדוע אני מתערבת וטוענים שהכל בסדר הם לא מושפלים על ידה ולא כלום שהיא בסדר גמור רק מעט מפונקת אציין שהיא לא עובדת היא כל היום עם התינוק בביתה משועממת אמא שלי מבשלת לה מנקה מכבסת ההורים שלי פשוט הורסים אותה ואת עצמם . כשאני מהצד רואה את זה זה מעצבן אותי. מה ניתן לעשות? הם לא מבינים הם פשוט חוששים להעמיד אותה במקום הם פוחדים שלא יהיו ריבים בבית מעדיפים לחיות ככה. . הם פוחדים ממנה ומרצים אותה. מה אני אמורה לעשות? אי אפשר לדבר איתם הם תמיד מכחישים וטוענים שהכל בסדר . זה מטריד אותי מאד כי כשאני מגיע לשם הם במתחים כל הזמן ומפגינים כלפי קרירות.סליחה על אורך השאלה...
אודה לתשובה תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אובדת עצות ... - תגובה
ד``ר חיים היילפרין05/09/2011לצערי אינך יכולה לעשות הרבה. אם כל נסיונותיך לדבר על ליבם של הוריך ואחותך עלו בתוהו, לא נותר לך אלא להתרחק מהם (כדי למזער את הפגיעה) ולהתאבל על אובדן הקשר כפי שאת היית רוצה שיהיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצהמעין04/09/2011
ביום שבת האחרון חמתי הגיעה וסיפרה לנו שעורכים מסיבת יום הולדת ענקית לגיסתי כמובן שהיא לא יודעת ומי שמארגנת זאת חמתה לעתיד.שאמרה לחמתי שהיא יכולה להזמין את מי שהיא רוצה וכמובן לנו היא סיפרה כדרך אגב.היא סיפרה שהיא צריכה לשלם על כמות האנשים שמגעים כי זה במסעדה וזה עוד שבועיים והיא רוצה את העזרה של בעלי לשלוח איימלים לכל הדודים והבני דודים
נפגעתי מאוד שהיא לא הזמינה אותי וכמובן גם לא את הכלה השניה..ומה שמפריע לי מכל זה שתמיד אנחנו יודעים דברים חשובים כדרך אגב..וזה לא העבודה שלה לספר אפילו אם זה משהו פשוט כמו האם אבא עובד ביום שני?התשובה אני לא יודעת וזה לא עבודה שלי להגיד אם אתם רוצים תתקשרו אליו ותשאלו..ועוד הרבה דוגמאות שממש מעצבנות
אני לא יודעת איך לעבור לסדר היום שוב זה ממש אוכל אותי שהם רותים אני הכלה וכשלא ניראה להם אני בכלל לא משפחה וכן היו קטים מגעילים
מה עושים במצב כזה?כי לי נמאס ?ונמאס לי לשמוע מבעלי שזה המשפחה שלי מה את רוצה הם לא ישתנו
תודה מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצה - תגובה
ד``ר חיים היילפרין05/09/2011כדאי לך לשבת עם חמותך ולשוחח איתה על רגשותיך (כפי שתארת אותם בשאלתך) באופן כן, ישיר ופתוח. במידה ולא תעני והקשר שלכן חשוב גם לה, תוכלי להציב בפניה גבולות. אם גם זה לא יעזור, לא תיוותר לך ברירה אלא לקבל את משפחת בעלך כמות שהם ולהתרחק מהם כדי למזער את הפגיעה בך ככל האפשר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבר עברתי משהו דומה
מעין05/09/2011עברתי משהו דומה איתה כבר בעבר היא אמרה שהיא לא ידעה שהיא עושה את זה וביקשה סליחה.כמובן היו עוד מקרים שבהם הייתי חייבת לשתוק ולהבליג אם זה בטיפול הילדה שלי אפילו הדבר הכי פשוט איפה ללכת לאכול ארוחת ערב כזווג אני ובעלי..
אני לא מבינה אנשים לא מבינים איפה הגבול שלהם..הרבה פעמים אני לא מתיחסת למה שהיא אומרת ולא מזמינה אותה למרות שהיא הייתה שמחה להתנחל אצלי גם ככה אני ממש גרה קרוב אליה איך יש גבול ולזה כמובן לא הסכמתי וזה כמובן בני ובין בעלי רק שהיא תמיד רומזת שאין לה מה לעשות והיא רוצה לבלות עם נכדתה.ואז שאני מציעה שתיקח אותה לגן השעשושים או לפארק ששם יש רק דשא או סתם אליה לבית היא תמיד עייפה והכי טוב להגיע אלי לבית
נראה לי שאין תקנה לחמה הזאת ואני צריכה לסבול בשקט ולהגיד א-מ-ן לכל דבר שהיא אומרת.כי דיבורים איתה לא עוזרים
מיואשת מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה עושים שהמצב חוזר?
מעין07/09/2011מה עושים כשהמצב חוזר ומציק מאוד?אני ממש לא מבינה למה זה משפיע עלי בצורה כואבת מחכה לעצה שלכם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה עושים שהמצב חוזר? - תגובה
ד``ר חיים היילפרין08/09/2011את זקוקה להנחיה מקצועית שמעבר לעצה באתר אינרנטי - כדאי לך לפנות למספר שיחות עם פסיכולוג קליני או מטפל זוגי שיקנה לך כלים וילווה אותך בהתמודדות עם חמותך. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה לילד בעקבות גירושיןה02/09/2011
שלום, עקב תהליך פרידה אנו מחפשים מטפל/ת שיעזרו לנו בהתנהלות מול הילד בן השנתיים, כדי להקל בכמה שאפשר את הפגיעה הנפשית.
דרך מכבי גילינו שתי מטפלות, האם מישהו מכיר יודע ויכול להמליץ:
חיה לאונוב
תמר ניר
תודה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה לילד בעקבות גירושין - תגובה
ד``ר חיים היילפרין03/09/2011כמדיניות, לא ניתן להמליץ באתר זה על גופים מסחריים ואנשי מקצוע ספציפיים. (המלצות שכאלה, כמו פרסומים גלויים וסמויים, מוסרות מהאתר.)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורים ואחותענת28/08/2011
יש לי בעיה-אני מקנאה באחותי הגדולה ממני ב-8 שנים.(אני בת 31). שתינו נשואות עם ילד קטן. תמיד היינו ביחסים קרובים וטובים, אבל בשנים האחרונות נדמה כי היא עשתה ככל העולה על רוחה בנוגע לחתונה ולברית ואילו אני תמיד נכנעתי ללחצים של הורייו הכל נעשה כפי שרצו.(חלק מהשיקולים היו כלכליים וחלק-אני אולי כנועה) בכל אופן, תמיד היא הייתה מרוחקת ומנוכרת ולא צריכה אף אחר, פתאום שיש לה ילד היא צריכה את אמי ואני מרגישה שהיא ממש צבועה, כי כל חייה לא סבלה אותם, ופתאום הכל בסדר והיא הפכה בת בית. אני מרגישה מנוצלת, כאילו אני הייתי תמיד טטלה קטנה וקיבלתי עכשיו סטירה לפרצוף, פתאום הם אוהבים אותה ומדברים עליה בלי הפסקה והיא מגיעה כל הזן והולכים אליה, בעוד אני נשארתי בצד. אני מקנאה נורא,כועסת וזועמת, הפסקתי כמעט לדבר איתה ורבה תכופות עם הוריי (יש לציין כי מעולם לא דיברתי איתה על זה , רק עם הוריי). מה עושים מכאן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורים ואחות - תגובה
ד``ר חיים היילפרין29/08/2011הגיע הזמן לדון במערכת היחסים בינך לאחותך והוריך בצורה פתוחה ובוגרת... את כבר אינך ילדה קטנה וטיעונייך תקפים ומשקפים רהיטות ותובנות בוגרים. בשלב ראשון, זמני את הנוגעים בדבר לשיחה רצינית (בשקט, לא לאחר ויכוח) ודברי על היחסים שביניכם ברוח הדברים שכתבת לעיל - יש סיכוי טוב ששיחה כזו (או כמה) ישפרו את היחסים באופן משמעותי. אם הדבר אינו צולח מסיבה כלשהי, אל תהססי לפנות לאיש מקצוע (פסיכולוג או מטפל משפחתי) למספר שיחות הכוונה. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרדמילה26/08/2011
בני בן שנתייים וחמישה חודשים, הוא ילד מאד מפותח לגיל שלו התחיל ללכת ולדבר מוקדם.(אציין שיש לו אח בן 11 חודשים)הוא ילד מאד פעיל מצחיק חייכן וטוב אך יש לו לפעמים מצבים שהוא מתרגז על שטויות ועם משהו לא מוצא חן בעיניו אז הוא אומר לי או לבעלי לכי \לך מכאן , פויה, איכסה, זורק חפץ , לא נותן שילבישו אותו עושה מיזה סרט שלם, אציין שהוא לא גמול ולא מכן ללכת לעשות את צרכיו בסיר או שרותים,
הוא מדבר חופשי הכל אבל לא אומר שיש לו פיפי וקקי וגם בגן לא מצליחים לגמול אותו ,
כאילו עושה הרבה פעמים דווקא
מה אני יכולה לעשות?
כשלא מתנהג ככה הוא ילד מקסים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרד - תגובה
ד``ר חיים היילפרין27/08/2011הילד שלך נכנס בשעה טובה לגיל המרי ("דובון לא לא"). בקישור
http://www.babyworld.co.il/bba/baby/education/i020.jsp תמצאי מספר טיפים פרקטיים להתמודד עם האתגר. אם אתם עדיין מתקשים, אל תהססו לפנות להדרכת הורים מאיש מקצוע. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מילה28/08/2011עד מתי נמשכת התקופה של גיל המרי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד``ר חיים היילפרין29/08/2011עד גיל 3 לערך, למרות שיש שונות גדולה בין ילדים. וקראי שוב בתשובתי לעיל - מסיבה טכנית נשמט במקור קישור שהיה אמור לענות לשאלתך...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנאהחסוי25/08/2011
שלום אני בת 28 נשואה שנתיים . יש לי בעיה ומאד קשה לי לדבר עליה.
אני בחורה מאד קנאית והאמת שאין לי שום סיבה לקנא בעלי דווקא עושה הכל כדי שלא אקנא. אני מוצאת עצמי מקנאה בגרושה שלו ...ביחס שלו למשפחה שלו וזה יוצא מכלל שליטה . אני רוצה את היחס שלו רק אליי ואני לא יודעת איך להתגבר על זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קנאה - תגובה
טלי מנדיוק25/08/2011שלום רב,
אני מציעה לך לפנות לטיפול פסיכולוגי בנושא.
מניסיוני המקצועי גם תוספת של טיפול תרופתי (הומאופתי) יעזור לך מאוד.
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שגרה...חסוי25/08/2011
היי אני בת 33 נשואה מזה שנה וחצי בשנית יש לי ילדה מנישואים קודמים בעלי גם הוא נשוי בשנית ויש לו ילדה מנישואים קודמים . הבעיה לי היא כזאת הקשר שלנו הזוגיות שלנו ממש טובה יש ביננו יחסים מעולים אנחנו חברים הכי טובים תקשורת....הכל טוב מלבד דבר אחד שלי מאד חסר ...הלהט שלו והתשוקה שלו פחות מורגשת בחודשים האחרונים. בתחילת הקשר הוא יותר חיזר אחריי היה כרוך אחריי מכתבי אהבה היה נוהג להפתיע אותי..הוא פשוט היה הגבר המושלם .וזה כבש אותי במיידית. זה חסר לי מאד כשדיברתי עימו על זה הוא טוען שהיום הוא עובד יותר קשה (הוא עובד עד שעות 2200 בלילה כמעט כל יום ) האמת שהוא גורם לי להרגיש ממש רע כי הוא טוען שממש לא פייר מצידי לבוא אליו בתלונות היות שהוא הגדיל את שעות העבודה שלו בגלל מצב כלכלי וטוען שלפי דעתו הקשר שלנו מושלם הסקס פעם פעמיים בשבוע כמו שצריך להיות שאני סתם מדמיינת ושהוא וחושק ואוהב אותי מאד. ואז נוצר מצב של תסכול משני הצדדים אני מרגישה שאולי אני חיה בסרט שהתקופה בהתחלה תמיד יותר זוהרת ויותר משקיעים .ואולי אני זאת שצריכה להפסיק להשוואת את העבר לעכשיו פשוט קשה לי להשלים עם זה אני כל כך רוצה שזה יהיה כמו בעבר. הדברים הקטנים האלה כל כך גדולים בשבילי . אני לא יודעת איך להביא אותו למצב שיבין שיש שוני בין העבר לעכשיו. מדוע השגרה משנה את החיים ? זה כל כך עצמוב. התקופה ההתחלתית איתו היא התקופה הכי יפה שאני זוכרת ..........האם אני מעיקה? אני דורשת יותר מידי? אולי אני זאת שטועה? ודורשת מידי? סך הכל בעל מקסים. סליחה על אורך השאלות :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שגרה... - תגובה
טלי מנדיוק25/08/2011שלום רב,
את צודקת וגם בעלך צודק.
קשר רומנטי מתחיל בהתאהבות, ולאחריה מגיעה האהבה.
יש הבדל בין מצב של התאהבות למצב של אהבה.
התאהבות - מצב כימי בו מופרשים מהמוח "סמי אהבה", חומרים כימיים. המצב נמשך עד 24 חודשים בלבד.
לאחר ההתאהבות, יש מקום לאהבה.
אהבה לא מונעת מהורמונים או "סמי אהבה" אלה מושתת על קשר, כבוד, חיבה, חברות, אחריות, נאמנות, שותפות וכו'...
מציעה לכם:
לקרוא את הספר "לבסוף מוצאים אהבה" של ד"ר הארוויל הנדריקס
אפשר למצוא חומר גם באתר שלי
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימא קשה... מה עושים?קרן23/08/2011
שלום, אני ובעלי ביחד כבר 11 שנים. במשך כל הזמן הזה הקשר שלו עם אימא שלו הלך והדרדר. הוא עבר חיים לא קלים כי אבא שלו היה מכה אותו ואת אימא שלו וגם אימא שלו מאוד חמת מזג, אבל היא גם נלחמה בשבילו כשהיה צריך את זה בתור ילד ונער. אני מאמינה שהיא עשתה כל מה שהיא חשבה שנכון עבורו. קשה לקצר את כל הסיפור לכמה שורות, אבל כשבעלי עבר לגור יחד איתי היא הפכה למאוד תוקפנית בצורה מילולית. באותה תקופה היא הצליחה להוציא את אבא שלו מהבית ובעקבות כך בסופו של דבר הם איבדו את הבית שלהם ונשארו ללא בית. אין ספק שהיא עברה חיים קשים,
אבל מאז היא לא מפסיקה לבוא בדרישות אלינו ואל כל הסובבים אותה, והיא לא עושה זאת בדרך נעימה אלא בקללות ואיומים שתהרוס את חיינו וחיי משפחתינו אם לא נעזור לה. אנחנו מנסים להקים משפחה בעצמנו ועוזרים לה ככל יכולתנו, אבל אם לא עושים הכל בדיוק עפ"י דרישתה, חוזרים הקללות והאיומים. כך לדוגמא אם לא נתנו לה בדיוק את כל הכסף שביקשה, או הצענו לה לטפל בעצמה בבעיות הבריאותיות שלה בדרך זולה יותר מזו שהיא רצתה. היא לא עובדת כבר עשר שנים בטענה שהיא בלתי ניתנת להשמה ומקבלת הבטחת הכנסה מביטוח לאומי, אבל כל הזמן אומרת שהיא רוצה לעבוד,
כמובן רק במה שמתאים לה ולא בשום דבר אחר. היא לא מוכנה לקבל עזרה פסיכולוגית. היא מאוד מקשה על כולנו ואנחנו מרגישים שאנחנו לא יודעים איך להתמודד עם המצב שלה. אנחנו מרחמים עליה מצד אחד, אך עוזרים ככל יכולתנו וזה אף פעם לא מספיק בעיניה. הקללות הבלתי פוסקות מקשות עלינו מאוד את החיים ואנחנו רוצים לעזור לה, אבל מרגישים שזה בלתי אפשרי. נשמח לקבל איזושהי הכוונה, למי אפשר לפנות שיוכל לכוון אותנו ולעזור לנו לעזור לה. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימא קשה... מה עושים? - תגובה
טלי מנדיוק24/08/2011קרן שלום,
אכן מצב לא פשוט.
כל הכבוד לכם על הסבלנות, סובלנות, העזרה והתמיכה שאתם נותנים.
עצתי לכם היא לסייע באמת כמה שאתם יכולים, ובמקביל לנהל את החיים שלכם.
וכמו שתיארת יפה בפנייה - לא משנה כמה תסייעו זה אף פעם לא מספיק לה, וגם אין הערכה אלה סוג של תובענות ילדותית.
הצבת הגבולות פה היא חשובה מאוד, וגם ללמוד לא לקחת אליכם את הסחיטות הרגשיות שהיא כל הזמן עושה. אלה להרגיש בסדר גמור עם פועלכם, כי אתם באמת מסייעים ובאמת בסדר גמור.
האם יש עוד משפחה?
האם אפשר לגייס עוד מעגל אנשים שיסייעו?
אני מציעה לפנות לקהילה לספר את המצב ולראות מה אפשר לקבל מהקהילה.
פני ללשכה לשרותים חברתיים, לביטוח לאומי, למתנ"ס וכו'...
ספרי את המצב ותראי מה יש להם להציע לה.
הארגונים הקהילתיים גם מגיעים לתת סיוע עד הבית כשצריך.
הרבה הצלחה!
ובכלל בלי רגשות אשמה אלה גאווה על עזרתכם!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחותי הקטנהרועי18/08/2011
אחותי הקטנה (בת 9) בזמן האחרון בעיקר, שנה פחות או יותר, אחותי החלה להטריד מאוד את המשפחה, היא החלה למרוד באמא שלי, להציק, להתנהג בצורה דווקאית, להתלונן ולבכות על כל דבר שהיא לא מקבלת, לתפוס את אמא שלי על המילה ולריב איתה ועוד התנהגויות כאלה ואחרות.
הבית שלנו זה בית מאוד חם ואוהב, אנחנו כל המשפחה בקשר מצוין אני חייב לומר, עולם לא היו לנו בעיות קיצוניות בבית.
אבל לאחרונה אני רואה שכבר מתחיל להיות קשה לאמא שלי עם אחותי וההתנהגות שלה.
אני ואחי שנמצאים בבית רב השבוע מנסים לדבר עם אחותנו הקטנה שתבין שקשה לאמא שלנו ושהיא לא חייבת להתנהג בצורה כזו, אבל זה לא עוזר והיא מתווכחת אתנו על זה.
אני טוען שהסיבה לכך שהיא סה"כ בת זקונים, שפינקו אותה יותר מדי, אבל עם זאת צריך לשנות את ההתנהגות הזו, ואני מאוד מפחד שכאשר היא תגיע לגיל הבגרות היא תתחיל למרוד בדברים יותר חמורים.
כיצד צריך להתנהג איתה? הקשר שלי ושלה טוב מאוד, היא מאוד אוהבת אותי ואני אוהב אותה, אך כמעט כל יום יוצא שיש איזה ריב איתה ועם אמא שלי וזה מאוד מפריע לי.
אשמח לקבל ייעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחותי הקטנה - תגובה
ד``ר חיים היילפרין19/08/2011אני מבין את התסכול והכעס שלך, משה, אך האחריות לחינוך אחותך הקטנה היא של אימך, לא שלך. היא זו שצריכה להציב בפניה גבולות וללמד אותה לדחות סיפוקים ולקבל את מרותה. אם אמא מתקשה לעשות כן, הצע לה לפנות למספר פגישות עם פסיכולוג התנהגותי שינחה אותה כיצד להתמודד עם אחותך. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי אחיין של בעלי.S17/08/2011
שלום.כפי שאמור בקוטרת,יש בעיה עם אחיין של בעלי.בגדול-לא סובלת אותו ואת אשתו.אסביר:הוא יחסית קרוב רגשית לבעלי,נולדו לנו ילדים בכורים באותו זמן,תמיד תחרות ביניהם...עכשיו אישתו בהריון עם תאומים,בעלי גם רוצה ילד,ואני ממש ממש לא!!!!כאילו יש השלכה ישירה עלי...ועוד מקרה-הם הגיעו אלינו בלי להגיד לי-אבל אמרו לבעלי-בדיוק הרדמתי את הקטן לשנת צהריים,הוא דפק בדלת כמו משוגע,אז אמרתי לו-תירגע,הילד ישן,אז אמר תעירי אותו וכו'...ממש הרגיז אותי...וגם לא היה לי מה להגיש כיבוד...בקיצור נופלים בלי התראה.אז פשוט הלכתי לישון.וכבר הסברתי לבעלי שזה לא מקובל עליי ככה שנופלים עלי אנשים...ואחיין גם לא משתנה מבחינה התנהגותית,אז בעלי אמר שאני צריכה להשתנות ואני לא בסדר...אז למה אני אם אחיין עושה בעיות?למה לי לפגוש בבכלל אנשים שלא נעימים לי?
תודה על תשובתכם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
S19/08/2011שלום רב,
איתך הסליחה על האיחור במתן התשובה, הדבר נובע מסיבות טכניות של התקשורת.
לגבי השאלה שלך:
כיוון שהקשר עם האחיין חשוב לבעלך, חשוב מאוד שתעשי עבודה עם עצמך לגבי פתיחות, וגמישות למען הקשר.
נסי למצוא את התכונות הטובות והחיוביות באחיין, נסי לגייס רגישות ואמפתיה.
כמובן שגם בעלך מתבקש להפגין רגישות כלפיך, ולשניכם ביחד מומלץ להציב גבולות לגבי שעות הביקור וכו'.
באופן כללי עצתי לך היא לגייס גישה חיובית וטובה.
אבל באמת מתוכך.
לא רק להשתדל למען בעלך, אלה באמת לעשות עבודה עם עצמך בתוכך להיות חיובית יותר.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנא תגובתכם... - תגובה
טלי מנדיוק19/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

