פורום טיפול משפחתי, קשר משפחתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיה..
    S
    24/06/2011

    שלום...אני גרה בישראל 20 שנה כבר...ובדיוק הורי נסעו לשם לעשות טיול שורשים...מאז שחזרו-שבועיים-אני לא מצליחה להתאפס.כוונה שתמיד הייתה לי תקווה קטנטונת שיש לאן לחזור,ועכשיו הם סיפרו שהכל שם גרוע...ואני פשוט ממוטטת מזה....כאילו חתכו תקווה.יש לציין שאני לא מתחברת לכאן למרות שבאתי הייתי בת 12..כאילו אין לי מולדת-לא שם ולא כאן....האם צריך כאן טיפול?הוא יעזור?תודה מראש...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה.. - תגובה

    טלי מנדיוק
    24/06/2011

    לאור-לי שלום רב,


    אם אחרי 20 שנה את עדיין לא מרגישה שייכת למדינה שלך, אז בהחלט את זקוקה לעזרה חיצונית מקצועית שתעזור לך להבין מה הבעיה? ואיך אפשר להתקדם הלאה.

    בהצלחה!!!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרחקות בנותי ממני
    גלית
    23/06/2011

    אני גרושה,וגדלתי את בנותי עד להגיעם לצבא,הגרוש שלי משך אותם לאט לאט לגור אצלו ויש לי תחושה שהוא מרעיל אותם לאט לאט נגדי,בהתחלה לקח את הגדולה,ואחר כך את האמצעית,ולאחר מכן את הקטנה,20,22,23 ,בהתחלה המשיך הקשר בני לבין הבנות ולאט לאט החמיר כל יום גרוע יותר מקודמו,האבא הסיט,והם גם אחת את השניה ביחד נגדי,כל מאמצי לגרום לכך שיגיעו אלי עלו בתוהו.ברצוני לציין שאצל האב,הם חיות בחוסר אסטטיקה מוחלט,הבית שלו לא מתנקה מאז הבנות הגיעו לגור אצלו בערך יותר מ-4 שנים,בסלון על הספות מלא בלגן,כל הבגדים של הבנות,זרוקים על הספות לא מקופלים,מלא קרטונים ועיתונים,על הרצפה,על שולחן הסלון,מלא דברים,ובחדר אחד דחוס יש שלוש מיטות צרות שהבנות ישנות עליהן,בחדר ריח של צחנה,והלכלוך והבלגן ,בבית חוגג.
    ברצוני לציין שמאז הבנות אצלו מצבם הנפשי התדרדר לחלוטין,האמצעית לקתה במצב פסיכותי,ואושפזה,הגדולה מסתגרת ולא יציבה בלימודיה כל פעם מחליפה נושא לימוד,מסתגרת בחדרה כל הלילה במחשב וביום ישנה,מנותקת מחברים,ועכשו גם הקטנה פתאום מסרבת לדבר איתי,לאחר שחרורה מהצבא,מזה שלושה חודשים,וגם חברה עזב אותה לאחר חברות של 4 שנים,בנוסף החלה להסתגר עם עצמה. מה לעשות?אני מרגישה שהגרוש שלי הרס לי את הבנות שלי ,הגדולה מסרבת לקבל טיפול פסיכולוגי,והאב כל הזמן אומר עליה שהיא מקרה אבוד ללא תקנה וכך הוא משדר לה.בבקשה,ממכם עזרו לי לפני שהוא יהרוס גם את הקטנה בת 20,בפעם האחרונה שראיתי אותה מצב רוחה ירוד למדי,וכבר 3 חודשים היא בדיכאון,ואין בידי לעזור,אני חסרת אונים,נגד האב,הוא שולט עליהן,בכך שהוא מספק להן את צרכיהן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התרחקות בנותי ממני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרחקות בנותי ממני - תגובה

    טלי מנדיוק
    23/06/2011

    לגלית שלום רב,

    מאוד הצטערתי לקרוא את פנייתך.
    עצתי הטובה ביותר עבורך היא לפנות בדחיפות לאיש מקצוע שילווה אותך וידריך אותך איך להתחבר עם הבנות ולסייע להן ולך במצב שנוצר.
    קשה לי להאמין שבלי תמיכה חיצונית תוכלי לשקם את המצב מהסיבה שהמצב באמת מורכב.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להסיר תמונה
    אפרת
    21/06/2011

    שלום רב.
    לפני כחודש פרסמתי את הוקרתי והערכתי לטלי מנדיוק, וכנראה שמבחינה
    אתית הוחלט על ידכם להסיר את מחוותי. כמו כן צרפתי תמונה ולכן אבקש להסיר גם את תמונתי.

    בכבוד רב
    מטופלת של טלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    להסיר תמונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להסיר תמונה - תגובה

    טלי מנדיוק
    21/06/2011

    לאפרת,


    תודה על ההערכה.
    לגבי התמונה - צריך לפנות למפעילי האתר בנדון.

    בברכה,
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפרצויות זעם - המלצות לטיפול
    רן
    18/06/2011

    שלום ,אני בן 34 וסובל מאז ומתמיד מהתפרצויות זעם ועצבים הבאות לידי ביטוי בזריקת חפצים ושבירתם וצעקות.
    יש לציין כי תופעות אלה קורות רק במקרים מאוד מסויימים ורק עם המשפחה הקרובה,חוץ מזה אני אינני סובל מתופעות אלה בסביבות אחרות כמו חברים ,עבודה וחוגים נוספים.
    ניסיתי בעבר טיפול פסיכולוגי וטיפול סיני בדיקור שממש לא עזרו.
    אשמח לקבל "כיוון" לסוג טיפול המתאים לי

    תודה

    רן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפרצויות זעם - המלצות לטיפול - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    19/06/2011

    הכיוון הוא טיפול פסיכולוגי ייעודי המושתת על עקרונות אופרנטיים וקוגניטיביים-התנהגותיים וכולל ניתוח פונקציונלי של ההתנהגות האלימה לזיהוי גורמים-מקדימים, תרגול הבחנה בסימנים המעידים על לחץ ומצוקה, למידה ותרגול של התנהגויות חילופיות ואסטרטגיות התמודדות חדשות, שימוש בניטור עצמי ובקרת שכיחות ועוד. מרבית המטפלים (ומן הסתם, גם מי שטיפל/ה בך בעבר) אכן אינם מומחים בטיפול ממוקד שכזה - חפש פסיכולוג או עו"ס קליני המטפל/ת בהתפרצויות זעם בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. מניסיוני, ניתן "להעביר את החומר" בפגישה של שעה אחת (...שלאחריה תרגול של שנים) ואשמח לעזור לך בזה. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה של הרטבה וגם בורח קקי
    סיגל
    18/06/2011

    שירי שלום,

    הילדה שלי בת 11 בתקופה האחרונה מזה 3 חודשים מגיע מבה"ס עם קקי בתחתון בפעם הראשונה שראיתי את זה חשבתי שאולי היא לא יודעת לנגב והסברתי לה קניתי לה מגבונים שיכולים להיכנס לכיס אבל זה לא עזר זה ניהיה יותר גרוע, ניסיתי להבין למה זה קורה לה והיא אמרה שהיא לא מרגישה שזה יוצא לה הסברתי לה שמי שלא מרגיש שזה יוצא לו זה אחד שלא יכול להשתלט על הצרכים שלא ובדר"כ זה קורה לאנשים יותר מבוגרים ואם זה קורה לה כנראה שיש בעיה וצריך לטפל בזה היא לא מוכנה לשמוע לא רוצה ללכת לטיפול ופשוט ילדה מאוד קשה ועקשנית קשה לי מאוד לתקשר איתה ניסיתי המון דרכים ואני עובדת עצות. האם את יכולה לעזור לי.

    תודה

    סיגל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה של הרטבה וגם בורח קקי - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    19/06/2011

    ראשית, לא ברור לי מי זו שירי (מפורום אחר?) ושימי לב שאת מציינת בכותרת בעיה של הרטבה מבלי להתייחס אליה בגוף השאלה... מכל מקום, גשי תחילה עם הילדה לרופא/ה שלה לבדיקה שמטרתה שלילת בעייה רפואית. בהנחה שהכל בסדר, פני לייעוץ והנחיה (אפשר תחילה גם בלי הילדה) לפסיכולוג/ית קליני/ת המטפלת בבעיות אלימינציה בגישה התנהגותית או קוגניטיבית-התנהגותית. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדת עצות זקוקה לעזרה.
    שיר
    13/06/2011

    שלום רב, אני פונה בקשר לבעלי. לו ולאמו יחסים מסובכים ומורכבים. מאז שנולדו לנו שני הילדים היחיסם הפכו גרועים יותר ויותר עד כדי מצב שהוא ממש חסר סבלנות אליה, תוקפן, לא רוצה שתבוא אלינו, וממש לא אכפתי אליה.הוא מטיח בה האשמות מילדות וכועס עליה על מה שהוא היום בגללה. אני מרגישה שהוא "מעניש אותה" היום. כמה שאפשר להבין עדיין לא ברור לי איך הוא מסוגל להיות אליה כל כך קשה. היא סובלת המון וכל ניסיון כביכול לעבור הלאה תמיד נגמר שוב ב"פיצוץ" או מריבה גדולה מאוד. אני לא יודעת מה לעשות נראה שזה בלתי נשלט אצלו היא מעוררת בו המון אגרסיות שלאדם אחר לא בטוח שהיה שם לב. לפעמים הוא ממש חוטף התקפי חרדה כשאנחנו אלציהם בבית, מתקשה לנשום ורוצה לצאת משם בפתאומיות ובמהירות. מה לעשות? הוא בטיפול כבר שנתיים ועדיין הכעס שם. האם עדיף לנתק מגע לגמרי מה עושים???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובדת עצות זקוקה לעזרה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדת עצות זקוקה לעזרה. - תגובה

    טלי מנדיוק
    13/06/2011

    לשיר שלום רב,

    אם שנתיים הוא בטיפול ועדיין אין הטבה כנראה שהוא לא מקבל את כל הכלים המתאימים לקבלת איזון נפשי בכל הנוגע ליחסיו עם אימו.
    ולכן ראשית לדעתי יש לבדוק מה המטרות שהושגו בטיפול במהלך שנתיים אלה, ולשקול לחדש את החוזה הטיפולי בחדר הטיפולים (מטרות חדשות) או אפילו מעבר למטפל/ת אחרים.
    שנתיים זה פרק זמן מספיק טוב לקבלת שינוי רציני.

    אין ספק כי בעלך זקוק לעזרה נפשית (וכנראה גם תרופתית).

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפני לידה- אמונות טפלות
    תמר
    09/06/2011

    אני בהריון לקראת הלידה הראשונה שלי, מאוד מתרגשת וקניתי בגדים, רהיטים אבל בעלי לא רוצה עדיין לחשוב על שמות לילד כי הוא אומר שזה יכול לעשות מזל רע
    אני כבר בררתי אפילו לגבי תוכנית חסכון במזרחי לעתיד של הילד אבל לא ספרתי לו כדי שלא יגיד לי שזה מזל רע. כשקניתי את הבגדים הוא היה ממש בסדר עם זה אבל נראה לי שאיפשהו אמא שלו קצת משפיעה עליו עם אמונות טפלות ואני קצת מתקשה עם זה כי אני לא מאמינה בדברים האלה. איך אפשר ליישר את השטח כדי שהלידה תהיה תהליך רגוע ולא ויכוחים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לפני לידה- אמונות טפלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפני לידה- אמונות טפלות - תגובה

    טלי מנדיוק
    09/06/2011

    לתמר,


    זוגיות היא כמו שתי מדינות שונות שחיות על טריטוריה אחת.
    לכל מדינה יש את השפה שלה, ההיסטוריה שלה, התרבות שלה, האוכל שלה ועוד ועוד.....
    הדרך הטובה לקיים יחסי שכנות ושותפות טובים בין שתי המדינות, היא להכיר בכך שכל אחת היא מדינה בפני עצמה, עם תרבות שונה לגמרי.
    מהמקום הזה תהייה יותר הבנה וגמישות בקשר בין שתי המדינות.

    למחשבה...

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה עזרת לי מאד!

    שרי
    07/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בבקשה
    שרי
    06/06/2011

    שלום,אני בת 35 גרושה למעלה משנתיים מאב ביתי(אוטוטו בת 4)כשביתי היתה בת שנתיים פגשתי את בעלי הנוכחי.נוצר ביניהם קשר מדהים מה גם שבהתחלה אביה הביולוגי לא היה בתמונה.היא קוראת לשניהם אבא.ביתי ואביה נפגשו בהתחלה רק במרכז קשר אך כיום הוא לוקח אותה פעם בשבוע אחר הצהרים וכל סוף שבוע שני.הוא כל הזמן אומר לה שבעלי לא אבא שלה וקשה לה עם זה.איך להגיב על כך?האם זה בסדר שהיא קוראת לשניהם אבא?(זה בא ממנה אף אחד לא אמר לה לקרוא לבעלי ככה
    בנוסף נולדה לנו תינוקת חדשה ואני מרגישה שביתי הבכורה השתנתה לי.היא באמת ילדה מדהימה חברותית וחכמה שכל מי שפוגש אותה נכבש בקסמיה ולי מאד קשה איתה עכשיו.אני מרגישה שאנחנו מתרחקות רבות כל הזמן אין לי סבלנות ואני מתפרצת עליה המון.ואז כמובן מתמלאת ברגשות אשם.איך אני יוצאת מהמעגל הזה?האם השינויים שאני מרגישה טבעיים?
    אשמח לקבל תשובות
    תודה רבה ויום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בבקשה - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    07/06/2011

    אין כל פסול בכך שבתך קוראת לשתי דמויות האב שבחייה אבא; עם הזמן היא תכיר יותר ויותר בהבדלים בין השניים. לשאלתך השניה, את מתארת קשיים שהם טבעיים ושכיחים כשנולדת אחות קטנה. כדאי לך לפנות לקבלת הדרכה בהתמודדות עם הילדה מאיש מקצוע (מפסיכולוגית הגן, בהתפתחות הילד או באופן פרטי). בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה.עוד שאלה קטנה

    שרי
    07/06/2011

    איך להגיב כשהיא מספרת לנו שאביה הביולוגי אומר לה שבעלי לא אבא שלה(דבר שגורם לה עצב לדבריה)והאם יש מקום להסביר לה על ההבדלים ביניהם או לחכות שזה יבוא ממנה?איך מסבירים את זה?מה אומרים לה?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה.עוד שאלה קטנה - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    07/06/2011

    אמרי לה שבעלך הוא האבא שמגדל אותה ואביה הביולוגי הוא האבא שהוליד אותה. (את יכולה להוסיף שהאבא שהוליד אותה לא רוצה שהיא תקרא לאבא שמגדל אותה 'אבא' אבל שמבחינתך זה בסדר לקרוא לו כך.)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בבקשה
    נגי
    05/06/2011

    בעלי ואני באים אל הוריו לארוחות בימי שישי בערב. תחילה זה היה כל יום שישי בערב, אך עם הזמן הבהרתי לבעלי שזה לא כלכך מתאים לי, שזהו היום היחיד בשבוע שבו אנחנו יכולים לצאת (קמים מאוד מוקדם בשאר השבוע וחוזרים מאוחר מהעבודה), ושזה חשוב לי לזוגיות שיהיה יום אחד שנוכל לצאת ולבלות יחד, הוא הסכים והורדנו את התדירות לפעם בשבועיים - 3 שבועות.
    תחילה, לפני החתונה עברנו לגור יחד, אמו עשתה "סרט" על כך, אמרה שאני לא מוזמנת לביתה - בעלי (אז בן זוגי) כעס מאוד והחליט שאנחנו לא באים אליהם עד שהיא לא מתנהגת אחרת. היה לי קשה עם זה - זה נמשך כמעט חודש וחצי, לבסוף התקשרה והזמינה את שנינו. היינו מגיעים מידי שבוע לארוחת יום שישי, שלאחריה היינו נשארים עד כמעט חצות. זה מאוד הפריע לי משום שלא יכולנו לצאת ולבלות (בני 23), ולכן היות והיינו מגיעים בשש בערב, החלטנו שתמיד נעזוב לקראת השעה תשע שישאר לנו זמן לבילויי משותף. אחרי 4 שנים, התארסנו, היא הגיבה מאוד קשה לזה. שבוע לאחר מכן - התקשרה ואמרה שלא מתאים לה שאנחנו מתיחסים אליהם כמו למסעדה ובאים רק לארוחה, ושאנחנו צריכים לבוא כמה פעמים בשבוע לבלות איתם. לי זה נתפס מוזר - וגם ציינתי זאת בפני בעלי. הרי הם בני 50 +, ואנחנו בגילאי ה- 20, נושאי השיחה אינם משותפים, במיוחד שכל הזמן צריך לדבר על חמתי. בעלי התחיל ללכת לשם לבד (אני עבדתי עד עשר בלילה אז היה מגיע בערבים כשאני עובדת ומסביר שאני עובדת). החתונה החלה להתקרב והיחס שלה התחיל להיות עוד יותר נוראי - בפעם השניה אמרה שאני לא מוזמנת אליה, ריכלה עליי ואמרה עליי דברים שלא היו ולא נברו. כעסתי מאוד - אך בעלי אמר לי שזה חשוב לו אז התקשרתי והתנצלתי, כתגובה היא ביקשה שאתנצל מולה ומול חברותיה - סירבתי. סיפרתי זאת לבעלי - הוא לא האמין והיא אמרה שאני משקרת (לצערה הקלטתי את השיחה באיפון ובעלי שמע שלא שיקרתי). כעט נכנסתי להריון - תגובתה הייתה נוראית, היה קשה לי לעכל שככה היא הגיבה, וגם לבעלי שרואה כיצד הוריי הגיבו. וכעט 3 חודשים אחרי ההודעה ושוב היא מתלוננת בפני בעלי על כך שאנחנו באים כמו למסעדה, רק לארוחה.
    להורי אנחנו באים בימי שבת, לפעמים כן לפעמים לא, לארוחות צהריים. לרוב הביקור נמשך לא יותר משעה. אליהם אנחנו מגיעים למינימום 3 שעות. הוריי לא התלוננו אף פעם על כך שהם מסעדה, ואילו אצל חמותי הגיע הנושא למשבר: בעלי הגיע לשם ובמשך 20 דקות ישבה ושתפה אותו לבסוף קם ואמר לה שלא בא יותר בימי שישי.
    איני אוהבת במיוחד את חמתי, היא מתעניינת רק בעצמה ובטוחה שעל כולם להתעניין רק בה, היא לא מקשיבה לאחרים או מתעניינת באחרים - ואם אשתף אותה במשהו תקטע אותי ותשנה נושא לדבר על עצמה. בנוסף לכך יש לה 3 בנים ומאוד קשה לה להתנתק מהם. למרות זאת, לא הייתי רוצה לנתק איתם את הקשר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    נגי
    05/06/2011

    כיצד ניתן להבהיר לה שאנחנו לא באים למסעדה, אלא לארוחת יום שישי, שלאחריה אנחנו יוצאים ומבלים - ושאין לנו כוונה לבוא לביקורי חברה שבה אנחנו נשב ונדבר איתם - זאת משום ששנינו עובדים במשרה מלאה, ובזמנינו הפנויי מעדיפים לבלות עם בני גילינו.
    איני מבינה מדוע הוריי, שרואים אותנו לעיתים רחוקות יותר ולמשך זמן קצר יותר (ארוחה בלבד) לא מתלוננים ושמחים על כך שחיינו עשירים ועסוקים, ואילו הוריו כל הזמן דורשים שננהג בהם כאילו הם זוג חברים שלנו?
    אינני מבינה איך חמתי מצפה ליותר. אני יושבת ומקשיבה בסבלנות לכל סיפוריה, שרובם לא מעניינים אותי ורובם חוזרים על עצמם (אותו סיפור שוב ושוב) - והיא אף פעם לא תקשיב לחיי. היא בטוחה שאני עקרת בית שלא עובדת משום שאינה יודעת במה אני עובדת, היא עסוקה בהלבנת פניי בסביבה חדשה (למשל: ציינה שבעלי ואני התחתנו כי נכנסתי להריון, כאשר חיינו יחד 7 שנים קודם לכן, ולקח לנו 9 חודשים לארגן את החתונה), היא יותר עסוקה בלדבר על עצמה מאשר בלהקשיב - ולבעלי ולי אין כוח לבוא לשם בשביל לשמוע אותה מדברת על עצמה. אנחנו באים בימי שישי ל-3 שעות, ומכבדים אותה (לפחות אני כי בעלי אומר לה שזה לא מעניין אותו) בהקשבה לסיפוריה, ולמרות זאת יש לה תלונות.

    כעט בעלי הודיע לי שלא באים לשם לארוחות של ימי שישי יותר. אני לא מעוניינת ליסוע באמצע שבוע כשאני עייפה אחרי יום עבודה ולבקר אותם, גם ימי שישי בערב לא הכי מתאים לי - אבל זה עדיף על אמצע השבוע. בנתיים שמרתי על עמדה נטרלית, אמרתי לבעלי שזה בינו לבין אימו. אבל הייתי רוצה להבהיר לה, או לעזור לו להבהיר לה - שהתפיסה שלה שגויה (לפחות לדעתי, יכול להיות שאני טועה). שרוב הילדים באים להורים לארוחה (עד גיל מסויים). האם יש דרך מומלצת להתמודד עם דבר כזה? האם אני טועה בגישתי או במחשבותיי?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין

    נגי
    05/06/2011

    התלונות שלה הן עליי. היא אומרת לבעלי כל מיני דברים עליי שאינם נכונים, בעלי כבר יודע מה לא הגיוני - למשל כשאומרת שדיברתי איתה בשעות העבודה שלי ואמרתי לה דברים כאלה או אחרים - יודע שזה לא נכון (כי כשאני עובדת אין לי זמן לשיחות טלפון). כאשר היא שולחת את אחיו לומר לו שאני אמרתי כך וכך. אני אדם מאוד מנומס, אני מכבדת אותה משום שהיא אימו, אך איני אוהבת אותה בגלל ההתנהגות שלה.
    התלונות שלה הן תמיד עליי, על התנהגותי לכאורה (כי מדובר בדברים שלא היו ולא נברו), ואפילו מאשימה אותי בתגובות של בעלי.
    אני לא ציינתי בפני בעלי אפילו פעם אחת שאיני נהנת בחברתה או בהגעה אליה, ציינתי שברצוני שיהיה לנו זמן בילויי משותף, וחבל לי שהביקורים אצל הוריו לוקחים את כל הזמן הזה ולכן החלטנו יחד לקצר את הביקור - דבר שהיה מקובל על שנינו (לא להישאר אצל הוריו עד חצות בימי שישי אלא רק עד תשע בלילה).
    כאשר אומרת דברים שאינם במקום - אני מציינת זאת בפניו, בעיקר כי אני נפגעת, אך אף פעם לא הסטתי אותו נגדה, או אמרתי את דעתי עליה. היא אימו ואני מכבדת אותה על כך. לכן, התלונות והאשמות שלה אליי הן כזב.
    רוב הגישה של בעלי היא משום שהוא משווה בין ההתנהגות והתגובות של ההורים שלי לבין ההתנהגות והתגובות של ההורים שלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין - תגובה

    טלי מנדיוק
    05/06/2011

    לנגי שלום רב,

    הצטערתי מאוד לקרוא על תלאות הפרידה של חמותך מבעלך.
    שמתי לך בפנייתך על רגישותך הרבה, על ההיגיון שאת מסבירה את הדברים, על הרצון החיובי שיש לך לגבי הזוגיות שלך והמשפחה החדשה שאתם מקימים.


    הצעתי היא:
    1. למרות הכל לא לנתק את הקשר, לנסות להמשיך ולהיות יצירתיים לאורך השנים / החיים ובכל זאת לשמור על איזה שהוא קשר עם משפחתו.
    2. נראה שחמותך מאוד מתקשה מהפרידה מבנה, ונראה כי היא מתלוננת מטבעה, ולכן אני מציעה לכם לבקר כפי שנראה לכם, ולנסות לא להיעלב מההערות והביקורת.
    שמרו על הקו שלכם, הרצונות שלכם והגבולות שאתם בונים.
    גבול הוא דבר חשוב בבנייה של משפחה צעירה, ובמקרה הנ"ל עוד יותר.

    אני מאחלת לכם הצלחה רבה בהמשך הדרך!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ בקשר לבני ההיפוכונדר
    אביבה
    03/06/2011

    בני לאחר שנים קשות של מחלת מעי שהבריא על פי כל הבדיקות בעזרת טיפול אלטרנטיבי בעיקר.
    לאחר שהשתפר מצבו , בזמן שהפסיק לעבוד לתקופה מסויימת החל לפחד מאד שיתקל
    בבעיות נוספות הקשורות לגופו. רגליים , צלקות וקרחות בפנים, עקמת מזערית שאצל אחרים
    אין לה חשיבות הפכו אצלו לנושא גדול ועוד היד נטויה. פעם ישב על כסא שעשה לו סימנים בגב הוא נלחץ כאילו יש לו מחלה סופנית.מימנו לו טיפולים אלטרנטיבים עד היום
    בתקווה שירגע אך לא כך המצב ועכשו החלטנו לשים לכך סוף. שהוא יממן את הטיפולים
    אם הוא רוצה. על טיפול נפשי קוגניטיבי הוא לא מוכן לשמוע למרות שאת זה אנו מוכנים
    לממן . הוא מכחיש שיש לו איזה שהיא בעיה נפשית. רציתי לשאול ,היות ואין הוא מוכן לשמוע
    על טיפול לעצמו מה אני בתור הורה יכולה לעשות כדי להפסיק את התופעה. אנחנו חסרי
    אונים .
    בתודה אביבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ בקשר לבני ההיפוכונדר - תגובה

    טלי מנדיוק
    03/06/2011

    לאביבה שלום רב,


    בן כמה הבן שלך?....

    אם הוא מעל 18 - אתם יכולים לתמוך, לייעץ ולעזור אך ההחלטה הסופית היא בידיו.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת חיזוקים
    יפה
    28/05/2011

    אני גרושה בת 42,אם לשתי בנות -17.5 ו-14.5 .
    התגרשתי לפני כ-12 שנה.
    הבת הגדולה שלי היא ילדה מקסימה, חכמה, בוגרת , ,נוחה וממושמעת.
    הקטנה - נראה שספגה את כל תסמיני "ילדים להורים גרושים" מאחר וגדלה למציאות שבה אין אבא בביית.
    הקשר עם אביהן לאורך כל השנים היה מעולה -הן כיבדו אותו הרבה יותר מאשר אותי -לפחות הקטנה ,והוא ממש היה מושא להערצה עבורן.
    לפני כארבע שנים עברתי לגור עם בן זוגי ושתי בנותיי -זה היה גיהנום בלשון המעטה.
    הבנות היו עדות למריבות נוראיות בינינו ,והחלטתי שאני מפרקת הכל וחוזרת לגור לבד.
    זה היה מאוחר מדי- הבת הגדולה עברה לגור עם אביה בעיר אחרת,והחלה שם את לימודי התיכון.
    נשארתי עם הקטנה בדירה לבד - כבר שלוש שנים שאני מנסה להקל על בדידותה ועל פרידתה מאחותה שאותה היא מאד אוהבת וקשורה אליה.
    אני עושה הכל כדי לפצות אותה ואת הגדולה על התקופה שעברו -אך ללא הועיל -
    הקטנה ממררת את חיי - היא רבה איתי ללא הפסקה, טורקת דלתות , מקללת, מתחצפת
    אומרת בגלוי שהיא שונאת אותי, לא סובלת אותי,וכן -היו גם מקרים שזרקה עלי חפצים בהתקם זעם.
    אני יודעת שפגעתי בהן מאד-אני מכה על חטא.
    בעקבות זאת התחלתי בטיפול משפחתי אצל מטפלת מקסימה , בניסיון לאחות את הקרע
    ביני לבין הקטנה .
    יש לציין שהגדולה שומרת איתי על קשר יומיומי רציף ובאה אחת ליומיים אליי-וכבר אמרה בפירוש שבתום הלימודים -יש סבירות שתשוב הבייתה.
    כעת- הקטנה הביעה את רצונה להיות גם כן עם אביה וילדיו.
    בעצת המטפלת - הוחלט שאני אאפשר לה לעשות כן ולהיות עם אחותה -מה שגם אני חושבת שעדיף מאשר מה שהיא חווה היום .
    היא גם אמרה לי שהדרך היחידה שלי להרוויח את בנותיי בחזרה היא לשחרר אותם -אחרת הקטנה לא תירגע ותמשיך למרר את חיי.
    עם כל הקושי -אני מבקשת לקבל חיזוקים שאני באמת פועלת נכון כאשר אני שמה את אושרן של בנותיי לפני הרצון העז שלי לקבל אותן חזרה אליי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבקשת חיזוקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת חיזוקים - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    29/05/2011

    אני שמח שניגשת לטיפול, וכן, קראתי בעיון את מכתבך ואני מצטרף לגמרי להמלצתה של המטפלת... בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מטופלת של טלי
    אפרת
    22/05/2011

    *** ההודעה נערכה - תקנות האתיקה המקצועית אוסרות על מטפלים לפרסם (או לאפשר פרסום) המלצות של מטופלים. אנא הפני את המלצתך החמה ישירות לטלי ***


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מטופלת של טלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מטופלת של טלי - תגובה

    טלי מנדיוק
    23/05/2011

    לאפרת היקרה,

    תודה רבה על על התודה.
    ריגשת אותי מאוד.
    חיבוק גדול,
    טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אישתי לא מוכנה לעבור אבחון
    benni
    19/05/2011

    שלום לכם
    אישתי אישה מאוד חכמה וחמה ואוהבת
    אבל היא אדם מאוד מעופף ככל השהנים עוברות זה הופך להיות קשה יותר ויותר עשינו לה יחב אבחון און ליין ויש לה 8 מתוך 9 סימפטומים של הפרעת קשב,וגם זה ממש מורגש
    אבל היא מסרבת לעבור רבחון בטענה שזה פשוט גיל מבוגר מי=די
    מה עושים?
    זה ממש מפריע לי כבר בחיים כמה שהיא לא מאורגנת וגם זה משפיע על הילדים
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אישתי לא מוכנה לעבור אבחון - תגובה

    טלי מנדיוק
    19/05/2011

    שלום רב,


    אהבתי לקרוא את הרגישות והאמפתיה בפנייתך לגבי אשתך.
    ניכרת רגישותך כלפיה, ועם זאת המצוקה שבה אתה נמצא.

    נסה לגייס קבוצה של אנשים שיתמכו בך, וישוחחו עמה וישכנעו אותה לקבל עזרה.
    5-10 אנשים (חברים משפחה....)

    בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני יקר

    benni
    20/05/2011

    אני חושב שמה שאתה יכול לעשות בנוסף למה שהוצע לך זה לחפש מקום שבו אישתך תוכל להרגיש בו שייכת ולא מאויימת, ולקחת אותה להתרשם מן המקום
    אני מכיר בחור שעובד איתי שהוא בשנות הארבעים לחייו ולאחרונה עבר אבחון להפרעות קשב , הוא סיפר לנו במשרד כמה המקום היה מחבק ותומך ושגם יש שם טיפולים לסובלים מהפרעות קשב ..
    אני אשמח לברר לך את שם המקום וברגע שאדע אכתוב אותו בפורום
    כל הכבוד על הדאגה לאישתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    shlosi
    18/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    18/05/2011

    מה השאלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ההורים שלי כל הזמן רבים
    שיר
    18/05/2011

    שלום, אני בת 16, ההורים שלי נשואים כבר 27 שנים. מאז שאני זוכרת את עצמי הם לא מפסיקים לריב על דברים, כאילו הם מחפשים על מה לריב. אני לא יכולה להיות ככה בבית, אני לא מצליחה להתרכז בלימודים. וכשאני אומרת להם הם פשוט טוענים שהם לא רבים וזה רק נשמע לי, אבל אני יודעת שזה ריב לפי הטונים.

    אני לא יודעת מה לעשות כבר, זה משגע אותי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ההורים שלי כל הזמן רבים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ההורים שלי כל הזמן רבים - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    19/05/2011

    לצערי האפשרויות שלך אכן מוגבלות... קשה מאד לילדים לשנות הרגלים מושרשים של הוריהם, נפסדים והרסניים ככל שיהיו. אם לא הצלחת להתרגל לצעקותיהם עד היום, הפתרון האולטימטיבי הוא לעבור לגור מחוץ לבית המדנים (אבל לזה תצטרכי לחכות עוד מספר שנים). בינתיים נסי לנתק את עצמך מהרעש, סגרי את הדלת ושימי מוסיקה או לכי ללמוד אצל חברה או בספריה. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום