מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ילד נוסף?מיכל25/02/2011
לי ולבעלי יש זוגיות חזקה וטובה ויש לנו תאומים בני 5.
בעלי הוא אבא מאוד מסור ושותף מלא בגידול הילדים הרבה יותר מכל הזוגות שמסביבנו. חווית גידול התאומים היתה קשה והגענו עכשיו לתקופה קלה יותר, בה הילדים הרבה יותר עצמאיים ואנחנו התחלנו לחיות ולבלות יותר.
אני מאוד מאוד רוצה ילד נוסף, ובעלי לא מוכן לשמוע על כך...
חווית גידול התאומים לקחה אותי למקום של רצון לחוות גידול של ילד אחד, מה גם שאני חושבת ששני ילדים זה מעט. הוא מבחינתו התחיל להנות מהתקופה הקלה יותר והוא רוצה שנהנה מהילדים ומהחיים ולא לחזור לתקופת גידול תינוקות.
בנוסף, התאומים באו אחרי טיפולי פוריות קלים, מה שאומר שאני גם לא יודעת תוך כמה זמן נצליח להכנס להריון אם בכלל (לא נראה לי שיש מצב שנחזור לטיפולי פוריות), כך שאני מרגישה שאין לי זמן לחכות למצב שאולי בעוד שנה -שנתיים הוא ירצה. אמרתי לו גם שבילד השלישי אני מוכנה לקחת על עצמי הרבה יותר, חופשת לידה ארוכה וכד'.
אשמח לשמוע את דעתכם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד נוסף? - תגובה
טלי מנדיוק25/02/2011למיכל,
כאישה וכאמא אני מבינה אותך מאוד, וכמובן מזדהה איתך.
אולם כמטפלת זוגית, אומר לך שהריון הוא החלטה זוגית. שלך ושל בעלך.
יש לך אתגר, לשכנע אותו ולהביא אותו להזדהות איתך ועם רצונותיך.
יתכן כי מספר שיחות מקצועיות זוגיות יעזרו.
מה שחשוב, שההחלטה הסופית (ולא משנה מה תהיה) תקרב אתכם, ותגדיל את הקשר ולא ההיפך.
שהרי הריון נוסף הוא לא רק טבלת בעד ונגד.
הריון הנוסף דורש בראש ובראשונה בשלות נפשית ופסיכולוגית.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגרסיה מגמילה מטיטוליםמיטל23/02/2011
שלום
בתי בת שנתיים ו- 10 חודשים גמולה כבר כמעט שנה מטיטולים.
תהליך הגמילה היה קל ומהיר מאוד
בחודשיים האחרונים חלה רגרסיה בנושא הפיפי
מדובר על מספר פעמים רב ביום וזה כולל את השהות בגן (מחליפים לה לעיתים 3 מכנסים ביום )
לא חל שינוי משמעותי בחיי היום יום שלנו לכן לא ברור לי השינוי
עשינו לה בדיקות שתן ויצא תקין
אין לי מושג איך לקבל להתנהג ולהגיב לתופעה הזאת
אני מנסה לדבר איתה על זה אך היא מיד משנה נושא או שפשוט הולכת
ניסיתי גם לשלב פרסים וזה לא עזר
לציין כי שקלתי לחזור לשים לה טיטול אך התגובה שלה לא איפשרה לי היא בכתה נורא והתנגדה אז ויתרתי.
אודה לעצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגרסיה מגמילה מטיטולים - תגובה
טלי מנדיוק23/02/2011שלום רב,
הגמילה מחיתולים היא תהליך ארוך וטבעי.
סופו של התהליך הוא בבשלות של הסוגרים באברי המין (שרירים) וכן בהורמון במוח האחראי על עצירת השתן.(גיל 6-7)
בתוך כל התהליך יש עליות וירידות, יש תקופות 'טובות' ופחות 'טובות'.
אין הצדקה שילדה בת שנתיים ו - 10 ח' תהייה לגמרי גמולה.
אין עדיין בשלות פיזית ונפשית. (חייתם באשליה)
לכן, בכל פעם ש"בורח" לה, יש לנחם אותה ולא לכעוס עליה (לומר לה: "לא נורא בפעם הבאה את תשיגי את הפיפי").
בשום פנים ואופן לא להחזיר את החיתול.
ומומלץ לתגמל אותה בכל פעם "שהיא משיגה את הפיפי " (לעשות תחרות בינה לבין הפיפי) (לתת מדבקת סמיילי).
להקפיד שגם בגן שומרים על כללים אלה, ולא חלילה מראים לה כעס או אכזבה.
הילדה בתהליך גמילה נורמאלי בריא וטבעי לחלוטין.
בהצלחה!
טלי מנדיוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגרסיה המשך
מיטל24/02/2011קודם כל תודה על ההתייחסות אני איישם את מה שרשמת
דבר שני ששכחתי לציין זה שבבית הפספוסים קורים בדרך כלל כשהילדה באמצע משחק או תוכנית טלויזיה וכמה שאני מסבירה לה שהמשחק יחכה והתוכנית לא תמשיך עד שהיא תחזור זה לא עוזר
ורציתי לשאול אם כדאי לשים לידה סיר שככה היא לא תפסיד את התוכנית ואולי גם לא תפספס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגרסיה המשך - תגובה
טלי מנדיוק24/02/2011לא.
ממש לא.
היא צריכה לדעת שהמשימה שלה בשנים הקרובות זה "להשיג" את הפיפי.
כשהיא משיגה, היא מקבלת פידבק חיובי (חיבוק, "כל הכבוד", סמיילי)
כשהפיפי משיג אותה, היא תקבל חיבוק ונחמה, ועידוד שבפעם הבאה היא תשיג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה לאחי...מישהי23/02/2011
אחי התאום ואני לא מדברים כבר יומיים..(אנו בני 14 וחצי)
יותר נכון,אני לא מדברת איתו יומיים..
אז אספר עליו קצת:
הוא גבוה,תלמיד ממש ממש ממש טוב (ממוצע 95 בתעודה!) ,מנגן בגיטרה חשמלית!..
נשמע טוב עד לכאן נכון?
אז זהו שזה ממש לא טוב.... מבחינה חברתית אחי מעדיף לבלות מול המחשב בארבע קירות מאשר להיות איתנו-המשפחה שלו,או עם חברים..
ואני עוזבת את עניין החברים כי אני לא רוצה להתערב לו בזה..
אבל נמאס לי מזה!!
כל בוקר שהוא קם (אחרי שמכריחים אותו לקום...) הוא מתלבש בשכיבה והולך למקלחת כמו מומיה!
הוא בקושי מדבר בבוקר..
שההורים מגיעים מהעבודה הוא אפילו לא יוצא להגיד להם שלום!!!
ושמתי לב ש*בכל פעם* שאנחנו יוצאים למקומות עם משפחה,או שיש לו הזדמנות לצאת עם חברים הוא מתרץ שכואב לו משהו..
אבל שהוא יושב במחשב באופן פלא לא כואב לו כלום!
נורא קשה לו להתבטא,גם שאני צריכה עזרה בשיעורים נורא קשה לו להסביר לי.....
והבעיה הכי הכי גדולה -שהוא לא מודע לבעיות שלו!!!
אם אני אגיד לו שהוא לא יוצא מהחדר והוא צריך לצאת (ואמרתי לו) הוא יגיד לי "טוב... אז אני אצא.....מחר (ולא יוצא)" או מבט מזלזל של "אני לא כזה.."
לכן אני לא מדברת איתו!! אני רוצה שהוא יבוא אליי ושהוא יבקש לעשות איתי שיחה בעוד שהוא מודע למה שהוא עשה..
ביינתים הוא רק עושה את המצב גרוע יותר..(מציק לי כי הוא יודע שאני לא מגיבה .. ומוציא אותי מדעתי)
וההורים? ההורים תמיד "מאיימים" לסגור לו את המחשב, מה שהם לא עושים..
אני לא יודעת מה לעשות!! עזרו לי בבקשה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה לאחי... - תגובה
טלי מנדיוק23/02/2011מישי יקרה,
נגעה לליבי הדאגה האמיתית שלך לאחיך התאום.
אני מסכימה איתך שאולי 'משהו עובר עליו', ומן הסתם הוא גם בתקופת גיל ההתבגרות (ומי כמוך יודע מה היא), ונתון לשינויים גדולים בחייו. גם בחלק הפיזי של הגוף שלו, וגם בנפש שלו.
גיל ההתבגרות הוא גיל מאוד סוער ומבלבל, ומתבגרים מגיבים אליו בצורות שונות. זה שאתם תאומים לא אומר שאתם זהים באישיות שלכם וכו'.
כוונתי היא שכנראה הוא עובר את התקופה אחרת ממך.
בנוסף, וליתר בטחון הייתי מציעה לך לתקשר איתו כל הזמן. הרבה שיחות, הרבה פידבקים, מה את חושבת / רוצה / מציעה - שהרי את האדם הכי קרוב אליו עלי אדמות.
ודעתך היא החשובה ביותר עבורו.
תבררי אם יש משהו שמטריד אותו, או האם מדובר באמת בתגובה של גיל ההתבגרות.
נסי לשתף את הוריך בדאגותיך ואם זה לא עוזר שתפי מבוגר אחר כגון יועצת בית הספר, דודה, סבתא...
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
מישהי24/02/2011היי,תודה רבה רבה על התשובה!!! :)
אני אנסה לעשות את מה שאמרת :)
בנוסף למה שכתבתי..הוא מוקף בחדר שלו במכשירי טכנולוגיה: מחשב חדש,סוני פלייסטיישן 3,פלזמת lcd וקונסולת wii ויש לו חדר חדש ,גם עכשיו קנו לו פלאפון חדש ועכשיו אפילו כאשר הוא לא בחדר הוא שומע מוזיקה בפלאפון,כמעט כל הזמן!
הוא תמיד אהב מחשב,ואני לא חושבת שמשהו מטריד אותו,אולי יש לו איזה שהיא בעיה?
הוא לא אוהב לתקשר,הוא אומר שהוא לא רגשן ולכן הוא לא אוהב שיחות רגש,
פעם הוא אמר לי שהוא לא רוצה לשחק איתי במשחקים,בגלל שאני אחותו..
הוא כל הזמן מנסה להמנע מתקשורת..
זה משגע אותי
אשמח אם תעני לי שוב :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום - תגובה
טלי מנדיוק24/02/2011אני חוזרת שוב על אותה הצעה שהצעתי קודם....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 3 שעושה דווקאיסמין23/02/2011
שלום לך,
יש לי ילד בן 3, ילד חכם, פטפטן, אנרגטי, נבון ופשוט מקסים.
הבעיה היא שכשהוא לא מקבל מה שהוא רוצה, הוא משתטח על הרצפה ובוכה. הבכי יכול להימשך גם 50 דקות ללא הפוגה. לא ניתן לדבר איתו או לנסות להרגיע אותו. אני מכורה לתכנית סופר נני ואני ובעלי משתפים פעולה אחד עם השני ועושים הכל "ע"פ הספר" אך איתו זה לא עובד.
היו אינספור מקרים שהוא בכה באמצע הקניון ופשוט לקחנו אותו לאוטו וחזרנו הביתה מיד, אך הוא לא למד את הלקח, משמע השיטה הזו לא עובדת.
אנחנו מאוד עקביים ב"חוקים" שלנו, אנחנו חד משמעיים, מאוד לא מבלבלים אותו, אך הוא עדיין בשלו.
הוא יודע לבטא את עצמו, הוא גמול כבר מגיל 2.5 והוא באמת ילד מקסים, אך אני מוצאת את עצמי יותר מדי פעמים פשוט בוכה בגלל החוסר אונים ושהוא הכל עושה דווקא.
דווקא קופץ על הספה, דווקא מכניס הרבה אוכל לפה, דווקא משפריץ מים מהפה, דווקא עושה מה שבא לו.
יש ימים שהוא מדהים בהתנהגותו ויש ימים שאני פשוט צועקת "הצילו".
אני לא מסוגלת לחשוב על ילד נוסף מרוב שכל הזמו אנחנו מועסקים על ידו.
מה עוד אפשר לעשות? איך עלינו לנהוג? הוא מקבל אהבה ותשומת לב ללא הפסקה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 3 שעושה דווקא - תגובה
טלי מנדיוק23/02/2011ליסמין שלום רב,
גיל 3 נקרא בשפה המקצועית גם בשם "גיל המרי" או 'גיל ההתבגרות מספר 1 '.
זה גיל שהילד כבר עצמאי אבל עדיין תלותי.
קיימת בדיקה בלתי פוסקת של הגבולות, ושל יכולות ה'אני'.
נראה כי הבן שלך מבחינת בדיקת הגבולות, מתנהג על פי שלב ההתפתחות שלו.
לגבי סמפטום הבכי הארוך:
טוב אתם עושים שאתם עומדים על שלכם.
עם זאת אפשר להיות מתוכננים יותר. למשל לפני ההליכה לקניון לעשות איתו 'תאום ציפיות', להסביר מה מטרת הביקור בקניון, מה מצופה ממנו מבחינת התנהגות באוטו, בקניון, במסעדה וכו'.
אפשר להבטיח לו מדבקת סמיילי כתגמול לכך שעמד בציפיות.
וכמובן יש הרבה רעיונות איך לנהוג בפעוט דעתן כבן 3.
אני ממליצה (עם כל הכבוד לתוכנית טלויזיה) לגשת לקבל הדרכת הורים למספר מפגשים. כי בסופו של דבר יש כלל, ויש אתכם באופן אישי, וצריך להתאים לכם תוכנית שמתאימה למשפחה שלכם.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוק של הגיסרונית אשטמקר17/02/2011
בזמן האחרון נכנסנו לאזשהו מצב לא נעים עם הגייס.אחותי לא מאושרת היא סבלה מימנו בשקט וכשהתערבנו כלומר חלק מהאחים זה הגיע למצב שהמשטרה הייתה גם מעורבת.הוא ראה את זה ביין פוגעת שזילזלנו בו שלא כיבדנו אותו כמובן הכל היה לטובת אחותי
ולפני שהגענו אלים הוא הספיק לבקש סליחה אפילו לפנק אותה.וכמובן שאנחנו לפני שפעלנו ניסינו הכל כלומר להסייג אותה לשאול לשלומה וכשהיא לא ענתה עלו לנו מחשבות מפחידות.כלומר הענינים בינהם ממש מתוחים (היא הייתה אישה מוכה שאת זה לא סיפרתי)
אז הגענו למצב שגייסי לא מעוניין שנכנס אליו לבית או שניתן לאחותי דברים אפילו לאחיין לא.ושלא נדבר הוא מנתק את הטלפון בפנים
אחותי כבר לא מעוניית להלחם בו היא רוצה את השקט שהיא חלמה עליו אפילו אם זה כולל השפלה בשפה מזלזלת ופוגעת היא לא מוכנה לעמוד.
אנחנו בקשר טוב עם אחותנו והוא הפגוע והכואב בכל הסיפור
מה הייתם מצעים עשות במצב כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוק של הגיס - תגובה
טלי מנדיוק17/02/2011שלום רב,
לעודד ולתמוך באחות שלכם ללכת לטיפול, במרכז נגד אלימות במשפחה, הקרוב לבית מגוריה.
בכל איזור יש מרכז כזה בארץ, שם היא / הם יקבלו עזרה מקצועית נכונה.
בנוסף, בכל פעם שאתם חושבים שהיא בסכנת חיים, יש לדווח מיידית למשטרה.
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה עושים?
רונית אשטמקר17/02/2011מה עושים במצב שהיא מפחדת שיפתרו אותו מהעבודה?או איך החברה יסתכלו עליו היא מפחדת מהבוז של האנשים היא רוצה לשמור על כבודו למרות שזה המחיר שהיא משלמת
היא הגיעה למצב שתגיד מה שאתה רוצה עשה מה שבא לך העיקר תעזוב אותי בשקט.
אני מבינה שהמצב חמור אפילו הערבנו את המשטרה איך היא לא הייתה מוכנה להודות כי היא פחדה שיכלאו אותו ולא היה להם משכורת באותו חודש.היא אומרת שאין סכנה לחייה
האם יש דרך להסביר לה כי אנחנו מבינים שגבר מכה הוא לא ישתנה בלי עזרה הוא תמיד ישאר כזה למרות שהוא אומר אחרת
מה דעתכם האם באמת הוא ישתנה בשביל המשפחה?ומה עוד אפשר לעשות האם להמשיך להתערב למרות שהוא לא רוצה אותנו בחיים שלהם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה עושים? - תגובה
טלי מנדיוק17/02/2011העזרה הכי גדולה להפנות אותה לקבל עזרה במרכז נגד אלימות במשפחה.
ולתת לה הגנה במקרה של סכנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מריבות בין ההורים על רקע דיכאוןרעות11/02/2011
אבי מוגדר כחולה נפש הסובל מחרדות כבר משך זמן של חצי שנה.
הוא אומר שהמים בבית מורעלים, לכן אסור לאכול בבית, להתקלח, להתגלח וכו'..
הוא היה מאושפז בגהה, אבל לא לקח תרופות בקביעות גם תחת עין מפקחת של הצוות הרפואי (היה מכניס לפה ויורק כשלא רואים).
יש לציין שבעודו נמצא שם, בבית היה שקט ומרגוע, מכיוון שהנוכחות שלו מפאת המצב מכניסה את הבית לאי שקט.
עם זאת, אמא שלי לא אהבה את הטיפול שם והסביבה (חולים במצב גרוע יותר ממנו) (ואבא שלי שנא להיות שם)
הוציאה אותו והחליטה לפקח עליו בעצמה בבית.
גם בבית הוא היה מצליח לברוח מהתרופות,ושוב ושוב היה ציין (כמו תקליט שבור מבחינתנו) שהמים מורעלים וכולנו בסכנה והוא כל הזמן מרגיש שהוא עומד למות. אמא שלי לא יכולה לשמוע את זה כבר, היא נכנסת לעצבים וקריזות וצועקת עליו.
אמא שלי לא במצב בריאותי טוב, היא כבדת משקל עם בעיות נשימה, עצבים וכעס מקשים עליה עוד יותר, הרבה פעמים פחדנו שתקבל התמוטטות עצבים או משהו מעין זה, שבוע שעבר הייתה באשפוז בבית חולים בגלל מחסור בחמצן בדם, נאמר לה שקרה בגלל לחץ והתקררות- מקשה לה על הנשימה יותר מהרגיל.
אמא שלי מנסה כל הזמן לברוח ממנו ומהסיפורים שלו על המים והוא בדאגתו לנו כל היום רודף אחריה וחוזר לספר כמה מסוכן בבית וכו'..
אנחנו כל הזמן אומרים לו שיפסיק להציק לה עם זה כי זה עושה לה רע, הוא לא מבין שהוא הגורם לעצבים שלה ומפרש את ההידרדרות שלה כתוצאה מהמים המורעלים בבית כביכול. השבת למשל אמא שלי ביקשה מאח שלו שיארח אותו לשבת כדי שנוכל להירגע ממנו קצת, אבל אבא שלי לא רוצה ללכת מתוך דאגה שנישאר לבת בבית המזוהם כביכול...
הוא כל הזמן אומר כמה הוא דואג לה ואנחנו צועקים עליו שיעזוב אותה ואם היה אכפת לו ממנה היא מפסיק להציק לה ועוזב אותה בשקט (מבחינת דיבורים, לא לעזוב פיזית את הבית או משהו).
אני מנסה לראות מנקודת מבטו
אדם שחושב שכל רגע עומד למות (כבר חצי שנה) וכולם צועקי עליו כל הזמן ואומרים לו שהוא לא דואג לנו (כשהוא בעצם כן- הוא מפחד עלינו).
ומצד שני יש את אמא שלי שכבר לא יכולה לדבר איתו עפ"י ההיגיו ןשהוא שרוי בו, ואני מבינה אותה כי אני בעמדה בדיוק כמוהה.
ואני גם לא יכולה שלא לרחם עליו בגלל איך שהוא רואה את ההתנהגות שלנו מנקודת מבטו.
אני כל הזמן שוהה בבית כדי לעזור לאמא שלי(אני בת 22 ומחפשת עבודה) ויוצא שאני רוב היום בבית בינהם, אני כבר לא יכולה לסבול את המצב הזה, ונכנסת מידי פעם להתקפות בכי.
אני אומרת לה שלטובת כולנו ולטובתו עדיף להכניס אותו למחלקה סגורה בגהה, שם יתנו לו תקופות בכוח (זה משהו שניתן לטיפול בתרופות) ולנו גם יהיה מנוחה ממנו בבית, אבל אמא שלי לא רוצה (גם בגלל גהה וגם בגלל אבא שלי- לא רוצה לתקוע אותו שם).
כרגע היא לקחה רופאה פרטית ביתית צמודה שתעשה איתו שיחות ותיתן לו בעצמה כדורים.
לחברות שלי אני לא מספרת על המצב, ולחברות קרובות שכן- לא בפירוט כזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מריבות בין ההורים על רקע דיכאון - תגובה
טלי מנדיוק13/02/2011לרעות,
הצטערתי מאוד לקרוא את פנייתך.
את כל כך צעירה עם התמודדות כל כך גדולה וקשה.
עם כל האמפטיה למשפחתך אני ממליצה לך למצוא עבודה בדחיפות, ולעזוב את הבית מיידית.
את העזרה תגישי להם מבחוץ ולא מבפנים.
את בחורה צעירה, והחיים לפניך.
מדובר בזוג הורים מאוד בעייתיים.
העזרה שתגישי להם מבחוץ תהיה לדעתי טובה ומועילה יותר גם להם וגם לך.
האם יש עוד אחים?
האם יש משפחה מורחבת?
חברים?
קהילה?
גייסי קבוצת תמיכה רחבה וטובה למצב הקשה.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
רעות15/02/2011תודה על תגובתך טלי,
יש לי אחות תאומה בגילי, אחות גדולה ואח
אח שלנו נשוי וגר במרחק של כמעט 3 שעות נסיעה מאיתנו (ובלי רכב)
אחותי הגדולה היא לקויות למידה ומדד ה-IQ שלה מתחת לממוצע
היא לפעמים לא מבינה דברים לאושרם ובעלת קליטה יחסית איטית.
אחותי התאומה דווקא היא אחראית בינינו האחים, אז כרגע אני והיא מנסות לטפל במצב
(אמא שלי כרגע שוב מאושפזת אבל מצפה יציב ומתקשרת איתנו בכתב (היא מונשמת ומנועה מלדבר).
כפי שציינתי בהודעה קודמת בקשר לאבא שלי, יש לנו דוד שעוזר לנו ומנסה לטפל בו במקרים שלנו כבר מאוד קשה (כמו במצב הקיים) שאר האחים של אבא שלי דיי
שומרים מרחק וחוץ מלומר ולקוות שהכל יהיה בסדר ושהוא יטפל בעצמו, אין לנו
עזרה ממשית מהם ולכן אנחנו גם לא פונים אליהם (אמא שלי נפגעה מזה, הם יודעים
שקשה לה איתו ולא מציעים ממש עזרה-אפילו לארח אותו לכמה שעות או לשבת...מחוץ לבית הוא פחות חושש)
אנחנו חושבות ליצור קשר עם הרופאה הפסיכאטרית הפרטית של אבא שלי ולשמוע חוות
דעת ממנה, אמא שלי וגם אנחנו מודאגים ש-מה יהיה כשהיא תשתחרר מהבי"ח ושוב
תחזור לעצבים וללחץ בבית כל עוד אבא שלי שם, היא חשבה אולי להשכיר דירה לעצמה
ולגור שם קצת בלעדיו כדי שתהיה לה מנוחה,, אני אישית לא כ"כ אוהבת את הרעיון.
או ללכת לבית הבראה...
אני התחלתי לעבוד (יצא בתזמון דיי גרוע בגלל האשפוז שלה) אבל אנחנו עושים תורנויות ומבקרים אותה כמה שאפשר,
אני כן מרגישה טוב בעבודה בגלל הניתוק של כמה שעות מהצרות של הבית, אני עובדת במשמרות (לא רציתי מדרה מלאה כי כסף לא בוער לי ואני לא רוצה להתנתק לגמרי מהבית.
אני רוצה לשנות הרגלי אכילה בבית (בעזרה של דיאטנית) (אנחנו לא במסעדות כל היום או משהו- אבל להיפטר מעוגות כל שבוע ולאכול יותר ירוק ופחות טיגונים) ולהתחיל בדיאטה בשביל אמא שלי כי זה מבחינה בריאותית הדבר שהכי יעזור לה (אחרת אני מפחדת שבשנים הקרובות אנחנו עלולים לאבד אותה)
ומקווה שנמצא בהקדם גם פיתרון למצב של אבא שלי. חשבתי גם שאמא שלי אולי תלך לסדנאות שידריכו אותה להתמודד מול לחץ ולדעת איך להירגע באופן עצמאי.
תודה רבה שענית לי, אני חשה צורך עז לדבר על זה עם מישהו מומחה שמבין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה - תגובה
טלי מנדיוק15/02/2011בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשתי ואמא שלימיואש09/02/2011
שלום רב,
אבקש עצתך איך לפעול.
הסיפור בקצרה: אנו זוג בני 30, נשואים כשנתיים.
בתחילת היחיסים הקשר שלנו עם הורי היה טוב מאוד עם מפגשים תכופים.אנו כיבדנו אותם והם כיבדו אותנו.
לאחר חצי שנה בערך עברנו דירה ואישתי הזמינה את משפחתי הגרעינית ואת כל המשפחה של אמא שלי (לומר דודים וסבים מצד אמא ). יום לאחר הארוחה שהייתה מאוד נחמדה ונעימה ביקשתי מאמא שלי שתרים טלפון לאישתי להגיד לה תודה שאירחה אותנו כי הרגשתי שזה יכול לקרב בין היחסים שהרגשתי שטיפה מתקררים מסיבה לא ברורה (לדעתי היה אופרוריה לאחר החתונה לשני הצדדים ולאחר מכן החלה דעיכה)אמא שלי צעקה עלי בטענה שאין היא צריכה להתקשר אליה אלא היא צריכה להתקשר ולהגיד תודה שבאו !
אישתי לא ידעה כלל שהתקשרתי ואני פשוט העברתי את זה כי לא רציתי לריב עם אימי.
לאחר מכן היה אירוע אחר, אחי (בן 17 אז ואחותי בת 25) ישנו אצלנו בליל שישי אכלו איתנו ואארחנו אותם נפלא. לאחר הארוחה החל ויכוח סוער ביני לבין אישתי כאשר הויכוח איבד שליטה ואישתי הלכה מהבית בטענה שהיא לא יכולה להיות שם איתי.
לפנות בוקר בערך ב7 אישתי חזרה ואמרה שהיא רוצה שנדבר אבל בגלל שהיא מאוד טעונה היא רוצה שהאחים שלי יעזבו את הבית על מנת שנוכל לנהל את הדיון בינינו בלי מפריעם. חיכיתי עד 7.30-8 בערך והערתי אותם ובקישתי פרטיויות יש לציין שהם ילדים גדולים והיה ברשותם רכב.הם התרצו והלכו לאחר מכן הם סיפרו להורי שבדיוק היו בחול והורי מאוד כעסו.
לאחר מכן היו מספרים אירועים הדומים לאירוע הראשון שלמעשה ביקשתי מאימי להתקשר לאישתי ולשאול אותה לדוגמא מה היא רוצה לאכול בערב פסח שהוזמנו אליהם, שוב על מנת לייצר קירבה שלאחר אותו אירוע היה חסרה.
מכאן הגיע הקש ששבר את גב הגמל, אישתי ואני נאלצנו לעבור טיפול פוריות בעקבות בעיה שהיתה בזרע שלי (כרקע אני רק אומר שהבעיה בזרע נבעה מהשתלת מח עצם שעברתי שנתיים לפני כן - אישתי אגב הכירה אותי שהייתי חולה ולמרות הכל קיבלה אותי והלכה איתי כל הדרך החל מבית החולים ועד שהרימה אותי על הרגליים) בעקבות הטיפול שעברה ומאחר שאף אחד מהצד של אישתי לא ידע (לא רצינו לשתף אותם בתהליך כי הוריה מבוגרים מאוד) אישתי הרגישה שאין לה תמיכה ואמרה לי אף אחד מהמשפחה שלך לא התקשר לשאול לשלומי ומה אני עוברת, אני כמובן הרמתי טלפון לאימי וביקשתי ממנה שתרים טלפון לאישתי ותשאל אותה איך היא מרגישה, הרי זה המינמום שיכולה לעשות וגם רציתי למונוע מצב שבו לאישתי יש טענות להורי.. כאשר אמרתי לאימי את המשפט תרימי טלפון לאישתי היא החלה לפתוח את הפה בצורה מאוד קשה, ואמרה שאישתי אישה רעה והחלה ממש לומר אליה דברים לא נעימים כל זה משולב בצעקות ובאימרות, "למה אני צריכה בכלל להתקשר אליה?". אישתי שלצערי שמעה חלק מהדברים הייתה בהלם ומכאן החל פיצוץ שלא נגמר עד עתה- היה ניתוק במשך 3 חודשים כאשר אימי זועמת מצד אחד ואישתי לא מוכנה כלל לשמוע מהורי.אני רק אוסיף בקצרה שברוך השם שהטיפול נקלט המשך..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
מיואש09/02/2011אני רק אוסיף בקצרה שברוך השם שהטיפול נקלט המשך..הלכנו אל הורי הביתה וסיפרנו להם על מנת שאולי זה ימיס את הלבבות ונוכל לחזור לקשר סביר. הורי פשוט דיברו בצורה כל כך לא יפה ואמרו לאישתי שהיא מגעילה אותם ושהם לא מוצאים בה שום דבר טוב, למען ההגינות אני רק אומר שאישתי אמרה לאימי שהיא אישה רעה ואני אמרתי להם שהם אגואיסטים.
מאז היחיסים לא מתאוששים.. אני אספר רק היבט נוסף קצר בנוגע להיבט כספי, אישתי מגיעה מבית מבוסס היטב ושההורים עוזרים באופן שוטף לילדים. הורי לא עשירים אבל יש להם יכולת קטנה, אישתי היתה מסיבה את תשומת ליבי לעיתים רחוקות שלהורים שלי ממש לא אכפת אם אנו צריכים משהו ומעולם למעשה לא שאלו אותנו אם אנו צריכים עזרה כספית. אמרתי לה שהם ככה והיא צריכה לקבל אותם ובנוסף הם הבטיחו לנו סכום כסף שנקנה דירה והם יביאו לנו אותו, היא לאורך כל הדרך טענה שאין סיכוי שהם יביאו והם פשוט רק רוצים להתחמק ולא לתת ולא אכפת להם..בסופו של דבר כאשר נזקקנו לכסף לקניית הדירה הורי לא יכלו לתת לנו את הכסף כי נכנסו למצוקה ולמעשה זאת כמו נבואה שהגשימה עצמה.
כרגע המצב הוא שהורי שונאים ממש את אישתי ואישתי קמה מסיוטים בלילות בגלל הורי ואומרת שהם פגעו בה ממש קשות. שני הצדדים נותנים משפטים כמו אישתך תצטרך לעבוד מאוד קשה על מנת שתתקבל בבית שלנו ואישתי אומרת שהורי יצטרו באמת להוכיח שאכפת להם ממנה או לפחות ממני על מנת שהיא תוכל לקבל אותם.
כרגע יש נתק אני מדבר איתם פעם בשבוע וזהו אישתי לא מוכנה לשמוע עליהם וטוענת שהרסו לה את החיים.
מה דעתך אני ממש מיואש?
איך עלי לפעול ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
טלי מנדיוק09/02/2011שלום רב למיואש,
מאוד הצטערתי לקרוא את פנייתך.
עצוב איך זוג צעיר , שרק התחיל את החיים הגיע לסיבוך משפחתי.
חשוב לומר שכולם צודקים. כולם פגועים. כולם איבדו שליטה בדרך זו או אחרת.
כל הסיפור יצא מכל פרופורציה.
חייב להיות פה סוג של 'המבוגר האחראי', ולא נראה שיש אחד כזה כרגע.
אני מציעה בחום לגשת לקבל עזרה מקצועית חיצונית.
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
מיואש09/02/2011תודה רבה,
האם לדעתך אני צריך לדבוק באישתי או שמא להיפגש עם הורי למורת רוחה ? כלומר גם בפגיעה בשלום ביתי.
האם לא הגיוני שהורי היו המבוגר האחראי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
טלי מנדיוק09/02/2011המחוייבות שלך היא קודם כל לאשתך.
זו המשפחה שלך היום.
לגבי הוריך , לגביך, לגבי אשתך - כולכם אמורים להיות מבוגרים אחראים.
זהו סבך אנושי, אנא פנו לעזרה חיצונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויכןחים עם הבןאביבה07/02/2011
ערב טוב.
אני בגיל השלישי אלמנה ואמא לבן 40 יחיד.
מי זה 3 שנים הוא לא עובד נמצא במצב נפשי ירוד בגלל זה הוא אבא לשני ילדים(5-2 )
כמובן שאני עוזרת במידת האפשרות כי אני לא אישה צעירה.הערב היתי אצלם היה איזה
ויכוח בינ נו אמרתי לו שהוא מגזים .הוא אמר את יכולה להעזוב את הבית אני לא כי אני גר כאן.אני טיפלתי באותו זמן בילדים אחרת היתי קמה ואולכת.
נשארתי עד הסוף היה מאוד קשה לשמועה את זה מי הבן שלי שזה כול מה שיש לי.
עכשו אני לא יודעת אך להתנעג?אם ללכת אצלם עד שהוא לא התנצאל.אני לא חושבת שזה יהיה כי הוא מאוד עכשן.
אני מבקשת את התשובתכם כי אני במצב קשה.
לילה טוב .
אביבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויכןחים עם הבן - תגובה
טלי מנדיוק07/02/2011אביבה שלום,
צר לי לשמוע את רגשותיך הכואבים.
עם זאת, את כותבת שגם הבן במצב לא טוב.
אני מציעה שתתני לו להירגע, ותשבי לשיחה נעימה וחיובית איתו.
לא מציעה לשחק בברוגז. זה לא פותר כלום.
שיחה טובה וחמה שווה יותר.
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה לומר לילדים...רווית07/02/2011
שלום רב,
אני נשואה כעשר שנים ואם לשני בנים בני 9,10
בשבועיים האחרונים יחסיי עם בעלי (יותר נכון יחסו לעצמו ומה שביניהם) עלו על שירטון - ובעלי הודיע שהוא מתכוון לעזוב את הבית. עמדתי, שהובהרה גם בפניו היא שאנו צריכים ללכת לטיפול מקצועי על מנת לטפל במשבר - אבל הוא גורס שדעתו איתנה והוא לא נשאר. בד"כ הוא אב ובעל טוב אבל מתחים (סביבתיים) שונים בשנתיים האחרונות לא נתנו לזוגיות חמצן.
שאלתי היא איך מספרים לילדים שאבא מתכוון לעזוב את הבית ? ושזה בהחלט לא קשור אליהם (כמובן שבשלב ראשון הוא יראה אותם כמעט כל יום - ואם הקרע ימשיך לגדול נעבור להסדרי ראייה). איך מסירים את החשש שנוצר אחרי שאב, שחשבו שנוכחתו בסביבתם הוא וודאי, פתאום עוזב ? אפילו לי זה לא נראה הגיוני , אז לילדים על אחת כמה וכמה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה לומר לילדים... - תגובה
טלי מנדיוק07/02/2011שלום רב,
צר לי לשמוע את הנכתב.
1. גייסי בכל זאת איש מקצוע שילווה אותך / אתכם במשבר שנוצר.
2. סטטיסטית - גבר שרוצה לעזוב ניתן לשכנע אותו שלא, אישה שרוצה לעזוב בד"כ הולכת. לכן עשי כל שביכולתך על מנת לשכנע את בעלך לנסות לאחות את הקרע שנוצר. הכל אפשרי. אל תתיאשו . עשו כל מה שניתן על מנת לנסות לעבור את המשבר שנוצר. הכל.
3. קדימה לעבודה.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך....
רווית07/02/2011כמובן שדאגתי להבהיר לו כי יש לטפל במצב, אך זה נראה כמגביר את ההתנגדות.
מצד שני, האם להתרחקות שלו (משהו כמו פסק זמן והסתכלות על הכל לבד ובשקט) יכול להיות אפקט מועיל לטווח הארוך ? כמו שאנשים נוסעים וחוזרים "חדשים" ?
יש לציין כי הטריגר למשבר היה סדנה שהשתתף בה, סדנה שיצרה אצלו דחף גדול ומוזר מאוד - להרוס את מה שיש לו. הוא חזר ממנה עם בטחון עצמי מוגזם והרסני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך.... - תגובה
טלי מנדיוק08/02/2011
אני מחזקת עוד, ושוב. עשו הכל על מנת לא לפרק את הנישואין.
פנו לקבל עזרה. 100% הצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויכוחים בין ההוריםר06/02/2011
לבעלי ולי יש לאחרונה וויכוחים רבים על נושאים מגוונים.
הבעיה היא בתנו הבכורה (7.5). תמיד כשמתחיל וויכוח היא נגשת אלי מתחננת שנפסיק ואומרת שזה מלחיץ אותה. אם היא רואה שאני עומדת להעיר משהו לבעלי היא תרוץ לעשות במקומו העיקר שלא נתווכח. אמרתי לה לא פעם שזה שאנחנו מתווכחים זה כי אנחנו לא מסכימים אבל עדיין אוהבים...
הקטנה לשנו בת 4.5 ולה זה כלל לא מפריע. מה לעשות? למה היא לוקחת את זה כ"כ קשה?
בעלי מתווכח לא נעים, יוצאים לו משפטים "מחר ברבנות" מצידי אל תחזרי" אבל אח"כ הוא מייד נרגע. היא יודעת שאני לא מתייחסת כבר למשפטים האלה... אני חייבת לציין שלמרות שזה לא נשמע. אני הדמות החזקה בבית.. ואין תחושה של איזה מסכנה אמא כי אבא מדבר ככה. מה לעשות?? אני דואגת לה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויכוחים בין ההורים - תגובה
ד``ר חיים היילפרין07/02/2011בתך לוקחת את הויכוחים עם בעלך קשה כי הויכוחים ביניכם נשמעים קשים (מאד)... משפטים כמו "מחר ברבנות" או "מצידי אל תחזרי", גם אם בעלך אינו מתכוון למה שהוא אומר ואת אינך מתרגשת מהם, הם משפטים קשים שהילדה מבינה ולוקחת, בצדק, במלוא הרצינות. ודאי שזה בסדר ללמד את אמנות הויכוח לילדים ולהדגים להם את אופציית אי ההסכמה בין אוהבים וכיו"ב, אבל אל תשלי את עצמך - התייחסי לביטויי המצוקה של בתך כמדד האמין ביותר להלך הרוחות בבית. אם היא מראה סימני מצוקה או פחד, סימן שהויכוח עם בעלך חדל להיות שיחה קונסטרוקטיבית ואתם חייבים להפסיקו לאלתר (לפחות בנוכחותה). בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחוףףףףתמי3006/02/2011
שלום
אני נשואה 5 שנים + 1
הבעיה שלי התחילה מיום הארוסין. ההורים שלי לא הסכימו ולא קבלו את בעלי בגלל שאני אגור רחוק מהם. הוא ידע מזה וכעס עליהם הרבה. גם היום, אם אני מבקשת לבקר אותם, תמיד הוא אומר לי, "לא אין לך זכות לבקש"... אני רואה אותם כול 4 חודשים ואפילו יותר. אבא עכשיו חולה מאוד בטיפול נמרץ; בקשתי ללכת ולהשאיר אותם בצד ובעלי לא הסכים. הולכים לבקר כמו זרים. הוא כול זמן מדבר עליהם, "הורים שלך עשו ככה" וכו' ועושה עצמו שהוא מלאך. אני רוצה לפתור בעיה הזאת בגלל שאני התעיפתי מכול זה. אם הוא מדבר איתם ומציא כול הכעס שהוא נפגע מהם זה יעזור??
גם הוא מראה להם שהם לא עשו שום דבר איתו
מה עלי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחוףףףף - תגובה
ד``ר חיים היילפרין07/02/2011ברור שאם יכולת לגרום לבעלך לשוחח עם הוריך ולפתור את הבעיות ביניהם זה היה הדבר הכי טוב. (האם ישנם קרובים אחרים או "זקני העדה" שיכולים לסייע לעשות ביניהם "סולחה"?) בסופו של יום, אם בעלך אינו מוכן לדבר עם הוריך באופן פתוח וקונסטרוקטיבי, אני מציע לך להפסיק להתאמץ לגשר ביניהם, להתאבל על הנתק (= ללמוד לקבל ולהשלים איתו), ולמדר את חייך ככל שניתן בינו לביניהם. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא מבולבלת מאודאתי סלח31/01/2011
אני אמא ל3- ילדים בני 13, 10 ו-4.
בני בן העשר סובל מסיפטומים של הפרעת קשב וריכוז ללא ממצאים נירולוגים, אלא כנראה על בסיס ריגשי. אנחנו מטופלים איתו בכל מיני דרכים כבר מגיל 3.
לאורך כל האיבחונים בחלקם המליצו לנו על הדרכת הורים וטיפול משפחתי.
השנה ביתי הקטנה עלתה לגן עירוני וגם שם בעקבות התנהגות של הילדה הממליצה הגננת על טיפול משפחתי...אז אני חושבת לעצמי אולי באמת הבעיה היא אצלנו ההורים וצריך לעשות את זה. מה זה אומר? במה זה כרוך? ואיך עושים את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא מבולבלת מאוד - תגובה
טלי מנדיוק31/01/2011שלום רב,
לאור פנייתך אני באמת חושבת שאתם צריכים לגשת לקבל הדרכת הורים.
הדרכה הורים - כשמה כן היא , פגישות בהם משוחחים עם ההורים על התנהגות הילדים, מצבם הרגשי, על התנהגות ההורים והרגשתם - וביחד בונים תוכנית למשפחה כולה.
זה כרוך בד"כ בתשלום, וכמובן לחפש איש/ת טיפול המתאים לכם.
דבר נוסף, אני אישית בעד הדרכת הורים (הורים + מטפל/ת בחדר הטיפולים) ולא טיפול משפחתי (הכולל ישיבה של ההורים והילדים ביחד בחדר הטיפולים).
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רבלי30/01/2011
אני בת 40 נישאתי לאחרונה.
לפני כשנתיים אמי עברה לגור מרצונה בבית אבות בשל ירידה קלה בכושר התפקוד.
כעת אני ובעלי מעוניינים שהיא תגור איתנו במקום עם אנשים זרים.
שאלותיי הן:
1. האם זהו צעד נבון? בבית האבות היא עברה תהליך של "הסתגלות" למצב הקיים, וכעת לאחר טיפול תרופתי נכון ומעט פעילויות שיש שם היא בן אדם ממש חדש. (עליי לציין ששוחחנו איתה על כך והיא מעוניינת לגור איתנו)
2. האם לעובדה שהיה לי קשר מורכב עם אימי כל השנים צריכה להיות השפעה על ההחלטה? היו לנו המון עליות וירידות דבר שלא פגם באהבתי אליה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב - תגובה
ד``ר חיים היילפרין31/01/2011כן, הצעד נבון - מהשיקולים שהעלית (ובהנחה שאין בנוסף גם שיקול כלכלי) עדיף להשאיר את אימך בבית האבות. בהצלחה ומזל טוב לרגל נישואיך!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עניין משותףאורנה30/01/2011
יש לנו ילדה בת 16 . הבעיה שלנו היא בשעות הערב. הילדה מעוניינת לראות בטלוויזיה את כל תוכניות הריאליטי בעוד שבעלי טוען שכל התוכניות האלה הן תת רמה והוא לא מבין מה יש לראות בתוכניות אלה. כתוצאה מכך או שהילדה הולכת לחדר שלה ורואה את התוכניות לבד בחדר או שבעלי עוזב את הסלון ועובר לעיסוקים אחרים בחדר העבודה שלו. נוצר מצב שבו לא ניתן כמשפחה לשבת ביחד ולראות טלוויזיה כי אין שום דבר משותף שכולם רוצים לראות.
מה עושים ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עניין משותף - תגובה
ד``ר חיים היילפרין31/01/2011אין צורך לעשות דבר... אין שום פסול, בעקרון, בכך שבני הבית אינם רואים טלויזיה יחד או עוברים לראות את התכניות האהובות עליהם במקומות אחרים בבית. כשייתחשק לשניהם, הם יחזרו לצפות יחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמכרות ?גאי27/01/2011
אשמח לקבל את דעתך והמלצתך .
יש לנו ילד בגיל ההתבגרות עם קצת קשיי למידה ומקבל עזרה רבה בלימודים במהלך השבוע .
הבעיה היא שהילד ברוב הזמן החופשי נמצא מול המחשב בלבד מסתגר בחדרו ומנותק מאיתנו יוצא לשרותים ולאכול בלבד .
הילד מקבל עזרה בהכנת שעורים לפעמים שעה ביום ולפעמים שעתיים ובנוסף יוצא כפעמים בשבוע לשני חוגים וביתר הזמן שלו הוא מול המחשב : במשחקים , פייסבוק , סקייפ , סרטים ולטבזיה וזה נעשה עד 11 בלילה .
לדוגמא יום שלא מקבל עזרה חיצונית בלימודים או יציאה לחוג :
הגעה הביתה בשעה 13 וישר למחשב .
כשהאוכל מוכן 10 דקות וישר למחשב .
במהלך הזמן מכין כ-10 דקות שעורים ואח"כ עוד 10 דקות תיקון השעורים מאחד ההורים .
כשאישתי מגיעה בסביבות השעה 16-17 הוא מקבל עזרה בחשבון בתיקון תרגילים שלא הצליח כחצי שעה בממוצע .
ואח"כ חוזר לחדרו למחשב .
האם לדעתך זו התמכרות או הגזמה , האם אנחנו צריכים להגבילו בזמן מתוך כוונה שאולי ימצא עיסוקים אחרים וענין בדברים אחרים .
האם לדעתך הזמן הרב שהוא משקיע במחשב יגרום לו נזק בעתיד כי לנו נראה שהוא פשוט מנותק מהמציאות וחיי בעולם שלו . ונראה כי זה בריחה מהמציאות והסביבה .
האם לדעתך ההגבלות בזמן שנעשה לילד באם צריך יפגע בו או יגרום לו לפגיעה נפשית והוא יהיה פחות מאושר .
האם אנחנו צריכים להתיעץ איתו ולקבל את הסכמתו בהגבלות או שאנחנו ההורים מחליטים וקובעים את הזמן אם בכלל ..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמכרות ? - תגובה
טלי מנדיוק27/01/2011לגיא שלום רב,
על פניו נשמע כי אתם צריכים להגביל את השעות שילדכם מבלה במחשב.
המצב יתסכל אותו, ויכריח אותו "למתוח" "שרירים רפויים" אחרים (חיי חברה, וכו').
עם זאת, אני ממליצה לגשת לשיחת/ ות הדרכת הורים עם איש/ת מקצוע, כך שאפשר היה לקבל את התמונה כולה ואז לתת תוכנית התערבות מתאימה.
בברכה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

