מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הצילו מה עושים?רונית14/09/2010
שלום לכולם,
אני אובדת עצות,אין לי מושג מה לעשות.
יש לי ארבעה ילדים,שני האמצעיים בן ובת היפרים כשהבן הרבה יותר משמעותי.
הבת בת 5 והבן בן 10,העיניין הוא שהם פשוט כל הזמן רבים!!! עכשיו הבן הרבה יותר חזק ומסיבי מהבת והוא פשוט מכה אותה,כמה שאני מנסה לדבר איתו,הוא פשוט מתעצבן תוך שנייה ומעיף לה סטירה או בעיטה חזקה,היעניין עבר את הגבול לגמריי לפני חצי שעה הוא העיף עליה,שנייה כשעלינו במדרגות והוא היה איתה רגע לבד בבית,העיף עליה את הבוסטר של התינוק על הראש!!! מזל שלא קרה כלום חוץ מבומבה ענקית בראש.
הילד על ריטלין ואני מבינה שכשההשפעה חולפת הוא מתחיל להשתגע אבל זה כבר מוגזם,אני שוקלת ברצינות רבה אולי להוציא אותו מהבית לפנימייה כי איך אפשר להמשיך חיים תקינים ככה? אולי לשלוח אותו לישון אצל סבתא כמה ימים שיבין שזאת התנהגות לא מקובלת?
הוא מטופל במרכז לבריאות הנפש לנוער אבל כרגע לא מקבל טיפול פסיכולוגי.
מה לעשות כי הבית שלנו כרגע הוא שדה קרב ומאוד לא נעים לגור בו.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרונית
ד``ר חיים היילפרין15/09/2010פני בהקדם לפסיכולוג ילדים התנהגותי שיקנה לך (ולבעלך - איפה הוא בתמונה?) כלים כיצד להציב גבולות בפני הילד. הפסיכולוג יוכל לבחון יחד איתך את המשאבים העומדים לרשותך, את שאלת הוצאת הילד לפנימיה וכד'. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעוניינת בהכוונה זוגית וחינוך ילדיםיפית14/09/2010
אני כחודשיים לאחר לידה והיחסים ביני לבין בעלי השתנו לרעה,אני בלי מצב רוח,מתוסכלת ולא נינוחה. בנוסף,יש לי שני ילדים הגדול בן 4 והקטן בן שנתיים וחודשיים.
מאז שהגדול נכנס לגן הגננת מעירה לו המון-הוא מרביץ,זורק אבנים על ילדים ועוד כל מיני התנהגויות שלא היו בשנה הקודמת(ההתנהגות הזו החלה גם בקייטנה-בעיקר אחרי שילדתי-אולי ישנו קשר בין הדברים).
בנוסף,הילד בן השנתיים מאוד עקשן,כל הזמן בוכה,דורש את שלו,כל מה שיש אצל אחיו גם הוא רוצה ואם לא נותנים לו אז הוא בוכה בצורה מאוד קריטית-מאוד קשה לנו איתו.
אנחנו מאוד כועסים עליו,לפעמים מביאים לו מכה על היד או על הפה,שמים אותו בפינת המחשבות(גם את הגדול) והוא עדיין לא "מחשבן לנו"-אנחנו מאוד מתוסכלים ולא רוצים שגם הוא יהיה מתוסכל למרות שהוא כבר די מתוסכל לדעתי,אני יודעת שאולי השיטות שאנו נוהגים בהן לא בדיוק נכונות אבל אנחנו לא יודעים מה לעשות,אנחנו על סף שיגעון, איבדנו את הצפון ביחס לשני הילדים.
חשוב להגיד שהקשר של בעלי ושלי היה תמיד טוב חוץ מל מיני חיכוכים וחילוקי דיעות, אבל רק לאחרונה אני זאת שבעיקר לא בסדר, ואני לא יודעת מה לעשות.
בעלי הוא צלם אירועים והוא גם המון לא בבית ורוב העול נופל עליי שזה גם מאוד קשה.
הייתי רוצה לקבל הכוונה וייעץ ולדעת אם איזה גוף אפשר להיעזר אנחנו צריכים עזרה אינטיסיבית-המשפחה מאוד חשובה לנו!!!
וחשוב לי להדריך את הילדים נכון ושלא יאבדו את הדרך(חשוב גם לומר שהילד הגדול לפעמים מגמגם(חוסר שטף התפתחותי)בעיקר שישנו שינוי ריגשי וכו'..).
תודה מראש,
יפית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליפית
ד``ר חיים היילפרין15/09/2010את ובעלך זקוקים להנחייה וכלים כיצד להתמודד בהצלחה עם המציאות המורכבת של לידה, הגעת אח חדש לשני ילדים קטנים וכד'. כדאי לך לפנות (רצוי מאד יחד בעלך העסוק) לפסיכולוג קליני/ התפתחותי או מטפל משפחתי המיומנים בהנחיית הורים והתערבות התנהגותית אצל ילדים. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתנה משלט רחוקפאר09/09/2010
שנה טובה .
אשמח לקבל את דעתכם לגבי התנהגות מסוימת .
לבעלי אחות שנמצאת עם משפחתה בשבתון בארה"ב .
אני איך שאני מכירה אותה היא קצת "דן חסכן" לסובבים אותה (זו תחושותיי והרגשתי מהעבר).
בני הגיע למצוות וחגגנו לו השבוע וכמובן שאחותו של אישתי לא הגיעה עם משפחתה בגלל שהם בחו"ל ואני מבינה זאת .
הבעיה שמפריעה לי זה שאחותו התקשרה לאחל מזל טוב ואמרה לבעלי בשלט רחוק "קנה לו מתנה בשמי " .
זה נראה לי קצת קמצני ו, מזלזל ועדיף שלא היתה אומרת זאת כי זה לא נראה לי , הרי סכום הקנייה לא יוחזר לבעלי לעולם וההתיחסות הייתה קצת שונה באם המתנה הייתה מגיעה בדואר ולא שבעלי ירוץ לקנות מתנה בשמה וכו"י .
בעלי לא רואה בזה בעיה וטוען כי הם לא מצאו מה לקנות , זה נראה לי תירוץ מצוץ מהאצבע .
אני הייתי מתנהגת אחרת , נכנסת לחנות בחו"ל בוחרת מתנה ושולחת בדואר , זה היה עולה קצת יותר וקצת מטריד יותר אבל לא הייתי שולחת מתנה בשלט רחוק לדעתי זה מצביע על קמצנות וחוסר התחשבות .
האם לדעתכם אני צודקת בגישתי ובתחושותיי ?,
זה נכון שמתנה קונים מרצון ואין חובה לעשות זאת אבל .................
תודה ושנה טובה ושיהיו רק בעיות כאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרה
טלי מנדיוק09/09/2010לשרה,
ברומא נוהגים כרומאי.
בישראל כישראלי.
ביפן כיפני.... וכו'...
כוונתי - ש"במדינה" של גיסתך נוהגים כפי שנוהגים במדינתה.
ובמדינה שלך מדינת "שרה" נוהגים כיאה למדינה שלך.
אין טעם להיות שיפוטים - לרוב קשה לנו לקבל נורמות ותרבות של מדינות שונות, כי אנחנו משווים למדינה שלנו. (בישראל אוכלים פרה בצלחת...בהודו היא אלוהים...)
חשוב לציין שבמדינה עצמה זה נראה נורמלי מאוד.
ולעצם העניין - במדינה שלך היית הולכת קונה מתנה, שולחת בדואר , משקיעה מחשבה וכו'...
במדינה שלה - נראה היה לה טוב מאוד לבקש מאחיה...
שיהיה מזל טוב!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין דואר בארץ אחרת ?
פאר09/09/2010מה את עושה צחוק ממני ?
אין בארה"ב דואר ?
איזו ארץ ואיזו מדינה אחרת ואיזה רומא ?
מה הבעיה להכנס לסניף דואר ואו ל: UPS ולשלוח מעטפה ?
התנהגות כזו מבציעה על אופי מסוים לא ?
שרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשרה
טלי מנדיוק10/09/2010לשרה,
כשכתבתי "מדינה" זו היתה מטפורה ודימוי לעולמו הפסיכולוגי של האדם.
כל האדם הוא "מדינה" בפני עצמה - עם שפה, אוכל, ותרבות...משלה.
"במדינה" של גיסתך יש נורמות ותרבות אשר שונים מה"מדינה" שלך.
חג שמח!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא שלי בדכאון, איך אני יכולה לעזוריפעת08/09/2010
אמא שלי בדכאון כבר הרבה זמן, אני חושבת שלפחות שנתיים וזה רק מחמיר
היא שותה כל יום אלכוהול..אני לא יודעת בדיוק את הכמות אבל אני יודעת שהיא שותה כל בוקר לפני העבודה. רוב הפעמים כשהיא חוזרת מהעבודה היא הולכת לישון- אני כבר לא יודעת מתי זה בגלל השתיה ומתי כי היא באמת עייפה. השתייה נמשכת כבר לפחות 3 שנים.
היא לא מוכנה לדבר עם אף אחד ומרחיקה את כולם.
היא נכנסת לחדר מיואשת ובוכה וכשאני באה היא לא רוצה לדבר איתי וצועקת. כבר שמעתי אותה אומרת שלא אכפת לה למות.
סבא שלי נפטר לפני כחודש (אבא שלה), זה השפיע קשה על המשפחה וביחוד עליה!
היא כבר לא אותו בנאדם- שמתי לב לשינוי באישיות....לפני 3 שנים היא הייתה אישה שמחה ומצחיקה.
לפעמים אני והאחים שלי מוצאים את הבקבוקים ומרוקנים אותם. היא ממש כועסת שאנחנו עושים את זה, אבל לא משנה כמה פעמים אנחנו מסבירים לה שזה לטובתה ושאנחנו אוהבים אותה ועושים את זה כי אכפת לנו היא לא מקשיבה. היא מאיימת לנתק איתנו את הקשר. היא לא מתייעצת עם פסיכולוג/רופא ולא נראה שהיא רוצה.
היא משקרת כל הזמן בקשר לשתייה וברור שהיא מכורה.
מה אני יכולה לעשות כדי לעזור לה??? איך להתנהג איתה?? אם היא לא רוצה ללכת לטיפול?
יש משהו שאני יכולה לעשות שיעזור לה?
כל עצה תתקבל!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יפעת
ד``ר חיים היילפרין09/09/2010חבל שלא ציינת מה לדעתך קרה לפני שלוש שנים שגרם לאימך לאבד את שימחת החיים שלה/ להתמכר לאלכוהול - זו עשויה להיות נקודה דרכה ניתן "להגיע" אל אימך. מכל מקום, אימך מכורה לאלכוהול וזקוקה להכניס את עצמה לתוכנית גמילה במרכז המתמחה בזה, שם תקבל גם טיפול פרטני וקבוצתי בדיכאון ובנסיבות חייה. קשה מאד לעזור לאדם שאינו מעוניין בעזרה וקשה עוד יותר לסייע לאלכוהוליסט. אם את ואחייך בגירים, אתם יכולים לנסות ולהתעמת איתה יחד ולדרוש ממנה במפגיע לעבור גמילה בכפר גמילה. בגלל הקושי הרב להשפיע/ לטפל באלכוהוליסט, במקרים רבים לא נותרת לילדיו ברירה אלא להתרחק ממנו למרחק שימזער את פגיעתו בהם ובמידה זו אף להתאבל עליו (ועל כל מה שיכול היה להיות אחרת).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומה שרוצה את אבאאבישג04/09/2010
יש לי תאומים בני כמעט 4 (בן ובת) ופעוט בן שנתיים וחצי.
יש לילדים הרבה זמן איכות איתי, עדיין ההעדפה שלהם ברורה לאבא.
הבת בזמן האחרון מאוד מאוד קשה איתי, ועושה דווקא על כל דבר.
שאלתי - כאשר אני באה לעזור לה בפעולה כלשהי - להתלבש/לנעול נעליים/ לצחצח שיניים וכו'
במידה והיא צועקת "את אבא" - האם לבצע את הפעולה בכח או לאפשר לאבא לבצע אותה?
אם אני מבצעת בכח - היא משתוללת וצורחת.
אודה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאבישג
ד``ר חיים היילפרין05/09/2010ברור למה הילדים מעדיפים את אבא על פנייך - לך יש "הרבה זמן איכות" איתם ואילו אבא הוא מצרך נדיר, ומשאבים נדירים נוטים להיות יקרי ערך... אם הילדה רוצה אבא ואבא באזור, תני לבעלך לעשות את הפעולה. כך תוכלי לנוח קצת - ולהפוך גם את עצמך למשאב יקר יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אחדד עוד קצת
אבישג05/09/2010תודה על התשובה.
אני רוצה להוסיף שבתחושה שלי היא עושה איתי משחק מי יותר חזקה - והיא מנצחת כי היא רוצה את אבא והיא מקבלת.
לדוגמה - היינו בים ושרף לה החול ברגליים, היא בכתה ואני רצתי לעזור לה עם המון ציוד על הידיים. כשהגעתי אליה היא צעקה לי "לא את, את אבא". זה מגיע למצב שאני מרגישה קצת מושפלת וסופגת יותר מדי. כנראה שהיא מרגישה את זה ולכן זה חוזר על עצמו הרבה.
אודה לתגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאבישג
ד``ר חיים היילפרין07/09/2010מה יש לך להיכנס למשחקי אגו עם ילדה בת 4? קראי שוב ונסי להבין את תשובתי - ובמקום "לרוץ לעזור לילדה עם המון ציוד על הידיים", נוחי קצת ותני גם לבעלך לעשות משהו. את תראי בעצמך שכאבא ימאס עליה היא תגיד גם לו "לא אתה, רק אמא". בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצהתמי26/08/2010
אני בת 32 נשואה כמעט שנתיים לאחר 4 שנות זוגיות שהיו מלוות ב-2 פרדות בשל הפחד של בעלי להתחתן. בשנה האחרונה עשיתי תואר שני ובמקביל קיבלתי קידום משמעותי בעבודה, בעלי גם הוא היה עסוק מאוד בהקמת העסק כך ששנינו הזנחנו את הזוגיות. לפני כחודש וחצי חזר בעלי מנסיעה והודיע כי הוא עוזב את הבית והוא רוצה להתגרש.אולם הוא "מתנדנד" וכל שיחה הוא נוטה לכיוון אחר (פרידה, חזרה, הפסקה...) יש לציין כי הוא בחור מואד אימפולסיבי שרואה את מערכת היחסים בשחור ולבן - או שטוב או שרע, אני מאוד אוהבת אותו ולא רוצה לוותר על מערכת היחסים הזו בקלות. אשמח לעצתכם מה לעשות? כיצד לגרום לו לבוא לטיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לתמי
ד``ר חיים היילפרין27/08/2010קשה שלא להתרשם מההשקעה הרבה שהשקעתם שניכם בלימודים ועבודה לעומת ההזנחה היחסית של הזוגיות ומהקונטרסט בין הבגרות והמקצועיות המאפיינים את חייכם המקצועיים לעומת הילדותיות וחוסר המיומנות המאפיינים את יחסיכם. הגיע הזמן לשנות משוואה זו ולטפח גם זוגיות ראויה. אם בעלך יתנגד לטיפול זוגי - אל תהססי לגשת לייעוץ לבדך. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחי ואנירונית אשטמקר22/08/2010
זה סיפור כל כך ארוך שהתחיל עוד לפני החתונה שעוד התחלנו רק לתכנן אחותי התחתנה חצי שנה לפני וכבר ידענו שאנחנו לא עומדים להתחתן כמווה למרות שאחים שלי אמרו שחשוב שחסוך.איך אני חשבתי שזאת החתונה החלומית שלי.זה התחיל בשבת חתן של אחותי שדיברנו על החתונה הקרבה ובין לבן אחי אמר את מה שהוא חושב שצריך לחסוך בעלי שהיה אז החבר שלי ענה בצורה גסה מידי
אחי נפגע מזה כי הוא בסך הכל הציע לאחותו ולא רצה שאני אתחיל את החיים בחובות כי ההורים שלי לא עוזרים עם הכסף בחתונה.בקיצר מאותו תשובה של החבר אח שלי עשה איקס עליו
בכל אופן אני נשואה כבר שנתיים ומאז המצב רק מדרדר אני לא מדברת אם אחי כמו שהייתי רוצה לדוגמא ההורים שלי חגגו יום נישואים והחלטנו שכל הילדים יקנו להם מזגןכי כל השנים לא היה להם.ודווקא האח הזה יצא ואמר שהוא לא ישלם כי יש להורים ולמה הוא צריך להוציא
בקיצר זה נגמר ממש לא נעים הוא דיבר ממש לא יפה במיוחד התפרץ ומאז הוא מתנתק מהמשפחה
אני לא יודעת אם אישתו ממלאת לו את הראש איך אני זוכרת אח דואג ונהדר
אני מבינה שאנשים משתנים איך זה ממש שינוי קיצוני
הייתי רוצה לשבת ולדבר איתו איך אני יודעת שאישתו לא תאפשר לנו היא מאז ומתמיד הייתה שלטנית היא תמיד אומרת שהכבוד לבעלה ראשון ומי שלא יכבד אותו מחוק
אניח ממש לא מבינה למה הם שומרים טינה אפילו לא נתנו לי צאנס להתנצל על הימים שחלפו
אני כל כך רוצה שהקשר יחזור לקדמותו שאוכל לדבר איתם ובמיוחד לבכר את האחינים שלי ושם יבלו עם הבנים שלי
מה עלי לעשות?ואיך אפשר לשפר את המצב?
לבעלי כמובן זה לא מפריע והוא חושב שהוא צודק ואחי לא היה צריך להתערב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להודיה
ד``ר חיים היילפרין23/08/2010עם כל הכאב והצער שבריחוק שנכפה עליך, יכולתך להשפיע על אחיך לשוב ולהתקרב אליך אכן מוגבלת מאד. נסי ליצור איתו קשר בלתי אמצעי ולומר לו עד כמה את חסרה את קרבתו. אם גם פנייה מלב אל לב שכזו תידחה על ידו, לא תיוותר לך ברירה אלא להתאבל על מה שיכול היה להיות ביניכם, להמשיך הלאה בחייך ולקרב אליך רק את מי שבאמת חפץ בקרבתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
רונית אשטמקר23/08/2010אין משהו שאני יכולה לעשות ולהגיד?אני ממש לא רוצה את הניתוק וההרחקה
ומה עושים שזה מגיע לשאר האחים?שהוא גם מתנתק מהם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהודיה
ד``ר חיים היילפרין24/08/2010מעבר למה שפרטתי בתשובתי הקודמת - קראי בה בעיון - לצערי לא. הדבר נכון גם לגבי אחייך, אם כי יתכן ופנייה "מרוכזת" מצד כולכם יחד עשויה להיות אפקטיבית יותר. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוריםדידי22/08/2010
שלום,הוריי בני כ60 עצמאים ועובדים.בשנתיים האחרונות לאימי כל הזמן יש טענות.
חשוב לה שכל האחים יהיו בקשר טוב כולל כמובן הגיסים והגיסות אציין שאנו 3 בנות ובן כולם נשואים ומסודרים.
כולנו בקשר נפלא אך רצה הגורל ואחותי התחתנה עם "יצור"שמאז שהם נשואים 4 שנים הקשר כאשר כל המשפחה יחד סולד ממנו .הוא אדם קר ונצלן מדבר בחוסר כבוד להוריי אך לאחותי אין טענות בפנינו ואנחנו שותקים כי כל עוד היא לא מתלוננת היא צריכה לחיות איתו(אהבה באמת עיוורת..).
לבעיה..אימי כל הזמן באה בטענות שאנחנו לא מתיחסים אליו כפי שאנו מתיחסים לכולם ושאחותי אומרת לה שהיא נפגעת מכך.אנחנו אומרים לאימי שלא תתערב במה שקורה ביננו למרות שאנו מבינים לליבה.בלי קשר יש לה בזמן האחרון טענות על גידול ילדינו למשל או איך אנו חיים בפזרנות וכו'.מה עושים?כמה אפשר להתעלם?אין לי חשק לריב או לנתק קשר משום שאני אוהבת ומכבדת את הוריי אך ככל שהיא מתבגרת המצב מעיק יותר.תודה מראש דידי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדידי
ד``ר חיים היילפרין23/08/2010הכל עניין של תקשורת נכונה - דברי עם אמא באופן פתוח וישיר על רגשותיך לגבי גיסך ומדוע אין מתייחסים אליו כמו לאחרים (טענה א'), לגבי גידול הילדים (טענה ב') והחיים בפזרנות (ג' וכו'), ונסי להגיע איתה להבנות שתבאנה לסיום הטענות. אם לא תצליחו להגיע להבנה הדדית, לא תיוותר לך ברירה אלא להציב גבולות בפניה ולהתרחק ממנה במידה ותעבור את הגבול. במידה ואת מתקשה לתקשר אסרטיבית מול אמא, אל תהססי לפנות לסיוע של איש מקצוע. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כעסים והתפרצויותדנה22/08/2010
אנו זוג נשוי 25 שנים ולנו שלשה ילדים .
הבעיה המרכזית זו תקשורת, אני מרגישה סוג של שליטה המתבטאת בתגובות של בוז, כעס
התפרצויות ורגשי אשם (בעלי דור שני לניצולי שואה בא ממשפחה שלא יודעים מהו מגע).
ההתפרצויות לא מתוכננות, יכולות לבוא לפני יציאה לאירוע , בתוך טיול ולהרוס הכל.
התגובות פוסולות את דעותיי, משמיצות ומעליבות כמו "תסתמי את הפה" " את לא מבינה מה את מדברת" " אני משתגע" מפגין המון לחץ ופחד, בעיקר צעקות ונסיון להוריד לי את הביטחון.
אני נעלבת, כועסת, כעבור מספר ימים הוא מדבר איתי כאלו כלום לא קרה, עד להתפרצות הבאה.
הנני לציין שאני אישה מאוד עצמאית בכל.
הוא מוכן ללכת לטיפול, אני מאמינה שמגיע לי יותר, אני מאוד חברותית.
אני רואה בהתנהגות הזו סוג של אלימות מילולית תוך ניסיון להקטין אותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדנה
ד``ר חיים היילפרין23/08/2010סיימת את מכתבך ללא שאלה, כך שלא נותר לי אלא לברך על כך שבעלך מוכן לגשת לטיפול - זה אכן הצעד היחיד המתבקש כאן - ולאחל לכם הצלחה בטיפול!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכעסים והתפרצויות טיפול
דנה23/08/2010אכן טיפול הינו המוצא האחרון, הייתי מאוד מעוניינת לדעת איזה סוג של טיפול מצריכה בעיה כזו?
האם גם טיפול תרופתי? האם יש קשר לדור שני ניצולי שואה?
אנחנו מהצפון הייתי שמחה לו הייתי מקבלת הכוונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדנה
ד``ר חיים היילפרין24/08/2010חפשו פסיכולוג קליני או עו"ס קליני המתמחה בייעוץ זוגי ובהתמודדות עם כעסים. טיפול תרופתי אינו מתבקש מיידית אך עשוי להיבחן ע"י המטפל. מתיאורך מסתמן קשר טיפוסי לדור שני לניצולי שואה.
ואגב, טיפול אמור להיות מוצא ראשון - חבל שרוב האנשים פונים לעזרה כמוצא אחרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב מסובך .Hello20/08/2010
שלום.
יש לי דודה שילדה תינוקת לפני 19 שנים ומסרה אותה לגיסתה מכיוון שהיתה עקרה ולא הצליחה להביא ילדים לעולם.יש קשר משפחתי קרוב והבחורה כיום חושבת שהוריה הם הדודים שלה כשלמעשה הם ההורים שלה.יש לה עוד 3 אחים("בני דודים")שגם איתם היא בקשר טוב מאוד.
הבחורה מקסימה ויש לה שמחת חיים גדולה.אבל אני פשוט חושבת שהמצב לא יכול להמשך ככה ואף אחד גם לא מתכוון לספר לה כי לא רוצים להרוס לה את החיים.אבל איך זה ייתכן?הבחורה חיה בשקר כל חייה וככול שמושכים את הזמן ככה יהיה יותר קשה לספר,ולה לקבל את זה.
אני לא יכולה לעשות עם זה כלום כי אני לא יכולה להתערב בסיפור הזה.
אבל מה אפשר לעשות?אני נורא מרחמת עליה ועצובה בשבילה...ותמיד אני חושבת..."אם רק ידעה שהם אחים שלה..."אם רק היא ידעה שזה אבא שלה..."ומחשבות כאלה.
...זהו...פרקתי...
\:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבת הדודה
ד``ר חיים היילפרין21/08/2010למרות שאת "נורא מרחמת על אחייניתך ועצובה בשבילה", ממכתבך עולה שהיא עצמה מאושרת למדי ואינה זקוקה לגילוי כזה או אחר כדי להייטיב במשהו את מצבה... אחייניתך אהובה וקרובה הן לאימה המאמצת והן להוריה ואחיה; היא לא "חיה בשקר" אלא חיה את האמת שלה. זו לא נראית מציאות עצובה במיוחד או "מצב שאינו יכול להמשך" ואיני בטוח שידיעת האמת מתבקשת כאן כלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשת הרבה זמןמיואשת!12/08/2010
לא יודעת איפה להתחיל, אבל יש הרבה נושאים,
אין "אש" ביני ובין בעלי אך יש לעיתים אלימות מילולית מצד שנינו אחד כלפי השניה ולהיפך,
יש ילדת בת 2 שכואב לי שלפעמים מרגישה באויר את העצבים..
שאני מאמינה שמצב זה נגרם עקב חוסר סקס לחלוטין, הוא משמין בשנה נראה לי 7 ק"ג אם לא יותר (נהיה דובון) היו לא מעט פעמים שלא הצליח לגמור אז אחכ וויתר מראש על הפעולה, הוא עובד כמו חמור (לעיתים מרגיש שהעבודה היא חייו), יש דברים שמגעלים אותי אצלו - חוסר אסטטיקה שלא הייתה קודם...
חשוב לציין שאנחנו למרות הכל מדברים,מבלים עם הילדה,מתפקדים נורמלית אבל כשקורה אחד הדברים שרשמתי אני שוכחת למה התחתנו ורוצה להתגרש...
ומצד שני אני בפנים אוהבת אותו אבל לא את הייצור החיצוני שהפך להיות שהתפרץ ממנו, ואין עם מי לדבר נקודה (לשינוי המצב).ואני רוצה עוד ילדים ולא יודעת מה נכון...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיואשת
ד``ר חיים היילפרין13/08/2010חבל על הזמן הרב שאת מיואשת - פני בהקדם לטיפול זוגי (יחד עם בעלך, ובמידה ואינו מעוניין, לבדך) והתחילי לשנות את חייך. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לעזרהיי11/08/2010
שלום
אני בת 32 אמא +2 נשואה באושר לבעל אוהב ומכבד יש לי אחות נשואה בהריון +4 "יש לה נישואים מאושרים" אתמול בעלה ניסה לנשק אותי אני נהייתי חולה מזה העיפתי אותו מהבית ואמרתי לו שהוא חולה אנחנו ההינו ביחסים מעולים כמו אחים בעלי היה עדיין חברים הכי טובים אני ואחותי הכי קרובות בעולם עברנו הכל יד ביד מה אני עושה אם אני מספרת לה אני לא יודעת איך היא תגיב היא בהריון לא יודעת אם היא תאמין לי היא מהנשים שלא תהרוס את הבית שלה בעד שום דבר איך אני הספר לבעלי איך הוא יתמודד עם ההשפלה והחוסר כבוד ממנו אלינו מצד שני אני חייבת לספר כדי שהוא לא יחשוב שאני איזה זבל שלא ואני לא יכולה להסתיר דבר כזה מבעלי בעלי ואחותי כמו שני אחים אם אני מספרת הכל מתפרק לא יודעת איך זה יהיה עם אחתי איך בעלי יגיב העאם אני יהרוס את הבית של אחותי שהיא תדע האם אני יהרוס את ביתי שבעלי ידע מה עושים???? איך מספרים.איך חיים הלאה עם הרגשה כזאת ? הבעיה גם שהיא גרה אצל הורי מה אני יפסיק ללכת לשם אני לא יכולה לראות את הפרצוף שלא הצילו אותי בבקשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקוקה לעזרה
טלי מנדיוק11/08/2010שלום רב,
הבעל של אחותך ניסה לנשק אותך - וגרם לך לכעס וחרדה גדולה.
אני מציעה לך לדבר ישירות איתו ולהבהיר לך את דעתך עליו ועל התנהגותו חסרת הגבולות.
עליך להיות ישירה ומאוד נחרצת איתו.
שימי בפניו גבול ברור ונוקשה.
לגבי דיווח ושיחה עם בעלך ואחותך - מצאי את הזמן והעיתוי המתאים לשיחה (אם בכלל).
גם בעלך וגם אחותך יהיו איתך עוד שנים רבות - ובודאי תמצאי את הזמן הנכון והטוב.
לא עשית שום דבר רע, ולכן אל תרגישי אשמה.
מי שאשם פה הוא הגיס שלך חסר הגבולות.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה דחופה
יי11/08/2010שלום 1 תודה רבה על התשובה המהירה לקחתי לצומת ליבי את מה שהגבת אבל ישנה בעיה אני לא יכולה לא לספר לבעלי דבר כזה שמישהו ניסה להתעסק עם אשתו ובערב הוא ישב איתו על כוס וודקה זה כאילו הבן אדם צוחק עליו ואני שיתפתי עם זה פעולה אחותי מה אני יתרחק מאחותי אני רואה אותה מידי יום אנחנו מדברות 3 פעמים בטל ביום פתאום אני יעלם מה היא תשאל שאלות למה נעלמתי ! אני לא יכולה ללכת אליה ולראות את הפרצוף שלא אני כועסת ונמצאת במבוכה גדולה למרות שאני לא אשמה בכולם אם אני לא אספר עכשיו זה כאילו יש סוד ביני לבין גיסי זה כאילו שיתפתי איתו פעולה מצד שני אני יודעת שיהיה בלאגן הכאב שאני יראה על בעלי בעניים זה קורע אותי הוא מאמין בכולם אוהב את כולם ומכבד את כולם ואחותי מה בגללו אני יהרוס את הייחסים עם אחותי גם אם הספר וגם אם לא זה יהרס וזה גומר אותי ! הפחד שלי שאם זה יגיע להורי אבא שלי יקבל התקף במקום הורי אנשים מבוגרים ונורא פרימיטיבים ואצלנו אחד בתוך השני יודעים הכל אם אחותי תדע והיא תריב איתו (בעלה) אז הורים שלי ישמעו הכל ואז מה.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה דחופה
טלי מנדיוק11/08/2010בואי תרגעי - מדובר פה בניסיון לנשיקה.
הוא לא ניסה לאנוס אותך...
אנני מורידה מערך וגודל העניין אבל אני מציעה שקודם כל תרגעי.
ואז בקור רוח, ובשקט, ובזמן המתאים תדברי (אם תחליטי) עם בעלך ואחותך.
כרגע לדעתי עליך להציב לו גבול מאוד ברור בנושא. וזה הכי חשוב.
בהחלט יש מצב שבתקופה הקרובה יהיה מצב לא נוח. אבל את לא אשמה בו .
אם לא תצליחי להתמודד עם המצב - פני לקבלת יעוץ והדרכה מאיש מקצוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה
יי11/08/2010אני רגועה באמת !! וזה לא אונס נכון ! כן זה יותר רגיש כי זה מגיסי אם זה היה מישהו זר זה יה אחרת
בגלל שאני יודעת שאני יראה אותו כל יום כמעט זה מביך אותי !! ולא הבנתי לספר עכשיו לבעלי או \
לא ???!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה
טלי מנדיוק11/08/2010זה לשיקולך אם לספר או לא.
תמיד טוב לספר - צריך למצוא את הזמן, הדרך והעיתוי המתאימים לעשות זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לעיצהענת09/08/2010
שלום
אני בת 28 נשואה שנה וחצי, בהריון מתקדם ובימים אלו עוברת לדירה חדשה שקנינו.
גם במשפחה של בעלי וגם במשפחה שלי יש באופן יחסי כסף. ההורים של בעלי וסבא וסבתא שלו נותנים לנו כל הזמן מתנות, בעוד שההורים שלי פחות נותנים מתנות באופן שוטף אבל הם כן עזרו לנו בסכום מאוד יפה לקנות את הדירה. (בנוסף ההורים שלי שילמו לי על הלימודים ומחייה כל חיי בעוד שבעלי עבד ושילם על עצמו מגיל צעיר).
אני ואמא שלי בקשר מאוד טוב וקרוב ואני משתפת אותה בהרבה דברים בין היתר גם מספרת לה על המתנות שהמשפחה של בעלי נותנת לנו. בזמן האחרון אני מרגישה שהיא מתגוננת כשאני מספרת לה על מתנה שקיבלנו והיא אומרת טוב אז אם הם קנו לכם X אז אנחנו נקנה Y. יש לי הרגשה שלא נוח לה עם זה שהמשפחה של בעלי קונה והם לא. עכשיו לדוגמה המשפחה של בעלי קונים לנו רהיטים במתנה לדירה החדשה ואני כבר לא יודעת אם לספר לה או לא. אני כן רוצה לשתף אותה ומצד שני לא רוצה שתרגיש שגם הם צריכים לקנות לנו משהו לבית. מה יהיה המעשה הנכון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללילך
טלי מנדיוק09/08/2010ללילך שלום רב,
עצתי לך כן לשתף את אמך כמו תמיד.
נשמע שהקשר בינכן חיובי וחם.
אני מציעה לפתוח בפניה את עניין "התחרותיות".
ולומר שהיא לא באמת תחרות.
ושאין צורך כך הזמן בקניית מתנות הדדיות, ומה שחשוב הכי מכל זה הקשר הנפשי, הבטחון והאהבה שיש בינכן.
חשוב ליחסים ביניכן הפתיחות והכנות.
את אישה מבורכת - מקבלת הרבה אהבה וגם עזרה חומרית מהמשפחה הסובבת - ויש להודות על כך ולחיות עם זה בנינוחות ובשלום, ואת לא צריכה להרגיש אשמה אלה גאה ומאושרת.
הרבה הצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפרצויות כעסdany07/08/2010
שלום
אני כבן 40.
לעיתים בזמן ויכוח או ריב עם אשתי אני סובל מהתפרצות כעס.
אני לפעמים צועק, תורק דלתות ולעיתים שובר חפצים.
זה קורה פעם בכמה חודשים.
אני מעוניין לקבל טיפול והדרכה כיצד לעצור התפרצויות אלו.
למי אני יכול לפנות?
היכן?
איזה סוג טיפול?
אצל פסיכולוג או גורם רפואי / מקצועי אחר?
עדיף באזור רחובות או אשדוד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ל - dany
טלי מנדיוק07/08/2010לדני שלום רב,
מודעות זה יתרון גדול מאוד.
אתה מודע לבעיה שלך ומחפש טיפול וזה חלק גדול מהטיפול עצמו. כל הכבוד.
לאור נסיוני המקצועי הרב בבעיה זו אני מציעה :
1. טיפול תרופתי קונבנציונאלי - ניתן לקבל היום אצל רופאי המשפחה, או לקבוע תור אצל רופא פסיכיאטר.
2. טיפול פסיכולוגי התנהגותי - אשר ילמד אותך כיצד לשלוט באימפולסיביות שלך.
3. טיפול זוגי - אשר יכלול טיפול גם "בריקוד" שנוצר בנך לבין אשתך בעקבות בעיית ההתנהגות הנ"ל. אם יש ילדים - לקבל גם הדרכת הורים.
הרבה הצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה שקשורה לבן של החבר שלירונית אשטמקר04/08/2010
אני גרה עם הילדים שלי אצל החבר שלי שלו יש ילד בן 3 ואחד הילדים שלי בן אותו גיל אנחנו מסתדרים מצוייןץהבעיה היא שהוא חגג לאחרונה 3 שנים ואמא שלו אפילו לא התקשרה לאחל לו מזל-טוב או אפילו לא הגיעה לחגוג איתו את היום הולדת.אני מבינה שהיא המשיכה את החיים שלה איך היא מגיעה רק שבא לה והיא לוקחת אותו אליה.אני שמחה שהוא לא ניפגש איתה איך כואב לי מאוד עליו הוא כל כך חכם ומבין כל מה שקורה מסביבו הוא חיכה לה ביום הולדת שלו
אמא שלו לא אמא רגילה היא מקללת המון וכל הילדים שלה מפוזרים אצל האבות שלהם
השאלה שלי היא מה אפשר לעשות שהילד יפסיק להפגע?ומה אפשר לעשות עם האמא?
יש לה משמרת על הילד פעמיים בשבוע שגם ככה היא לא מנצלת
איך אפשר לסדר איתה את העניין כי היא ממש לא מוכנה להשתנות או לשבת ולשמוע היא רוצה לעשות כל שמתחשק לה אפילו עם זה על חשבון הילד.
אשמח לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשירה
טלי מנדיוק04/08/2010לשירה,
הבן של החבר שלך התמזל שיש לו את אבא שלו וגם אותך.
את נשמעת מאוד טובה, רגישה ואכפתית לצרכים שלו.
כל הכבוד!
תעשי הכי שאת יכולה להעניק לו בבית, לדאוג לו ולאהוב אותו כאילו היה בנך.
לגבי אימו הביולוגית, צריך שיהיה קשר חיובי וקורקטי בינה לבין האבא. כשהאבא מנסה להביאה לידי תיפקוד הכי טוב שהיא יכולה במה שנוגע לילדם המשותף.
את השאר אתם תשלימו עבור הילד הקטן.
הרבה הצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

