מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיות בזוגיותרוני15/08/2011
מזה חצי שנה הקשר שלי ושל בעלי לא ממש טוב.. הוא ממש השתנה -ולטענתו הוא התחיל להכיר את עצמו מחדש.. וגילה ששיקר לעצמו ולא ידע מיהו...
ולכן זה משפיע על הקשר שלנו..
(אנחנו נשואים 6 שנים)
במהלך החצי שנה אין לנו תקשורת בכלל
הוא גם אמר לי בפנים שהוא לא ממש אוהב אותי כפי שבעל צריך לאהוב את האישה שלו.
נורא נפגעתי ממנו - ואני פוחדת להפרד או להתגרש
יש לנו ילדים משותפים.
לא יודעת מה לעשות?????
לטענתו גם אני חיה בבועה וצריכה להפתח-
איך מבנאדם הכי אבל הכי אוהב הוא הפך לכזה??
מה אני אמורה לעשות??
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות בזוגיות - תגובה
טלי מנדיוק15/08/2011לרוני שלום רב,
אני מציעה לכם לגשת דחוף לקבל עזרה מקצועית על מנת לעזור לכם לברר איך אפשר לסייע לכם להתגבר על המשב הגדול הנוצר.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
רוני16/08/2011תודה על התשובה המהירה
רציתי לשאול האם לפי מה שכתבתי נראה שאפשר לטפל בזוגיות שלנו ?או שזה כבר מקרה אבוד??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
טלי מנדיוק16/08/2011בהחלט כן.
לעולם אין מצב של "אין תקווה".
אם יש רצון ומוטיבציה "השמים הם הגבול".
תלחמו על הזוגיות שלכם, תשקמו אותה ותצמחו מהמשבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שאת נותנת לי תקווה
רוני16/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץליי11/08/2011
שלום.
יש לי בת נשואה +1 .
לצערי בעלה שולט בה היטב וקובע כל דבר בבית ובתי נכנעת לכל רצונו (היא בגדול סמרטוט) .
כשלש שנים הם גרים בדירה שכורה , לא מרוויחים הרבה ולא מסוגלים להגיע לדירה משלהם ., גם היום הם לא סוגרים את החודש ללא חובות .
לאחרונה הגיע בעלה והציע לקנות שטח חקלאי ששוחרר לבניה ולבנות עליו בית כך שהעלות המתוכננת תהיה כ-1 מליון שקל וסכום כזה הוא לוחץ על בתי שיקחו משכנתא .
ההורים משני הצדדים עובדים בשכר ממוצע ולא מסוגלים לעזור בסכומים כה גבוהיים .
לדעתי וזאת אמרתי לבתי וגם לחתני הם לא מסוגלים לעמוד בהחזרים כאלה והם יכנסו לחוובות שעדיף להם לקנות דירה קטנה ולא להכנס לכאלה חובות שלא יהיו מסוגלים להחזיר .
מאחר וחתני ממרר לבתי את החיים בנושא ולא יורד מהרעיון של קניית שטח ובניה עליו ושולח אותה כל יום לדרוש כספים מאיתנו אני שואלת מה עלי לעשות .
אין בידי סכומים כה גבוהיים לעזור להם וגם אם אקח חובות על מנת לעזור להם נראה לי כי אני זורקת את הכספים בגלל חובות שהם יכנסו בעתיד ויפסידו את הכול .
מה לדעתך עלי לעשות , להתערב בשיחה עם חתני , כי הוא אותנו לא מערב בתוכניות שלו ורק דורש שבתי תביא כסף מאיתנו וזה בלחץ , באיומים ובמריבות .
בנוסף חיי הזוגיות שלהם אינם חמים והם רבים כל הזמן , חתני מדבר אל בתי בצורה לא יפה , פוגע בה , מתיחס אליה בגסות וגם חיי המין שלהם על הפנים .
תודה
צביה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץ - תגובה
טלי מנדיוק15/08/2011שלום רב,
ראשית סליחה על האיחור במתן התשובה (בעיות במחשב).
לגבי שאלתך:
1. לגבי האלימות הנפשית בה נתונה ביתך - עליכם לתת לה את כל התמיכה האפשרית על מנת שלא תהיה במצב זה. הרבה שיחות ומעגלי תמיכה של המשפחה כולה.
זה הדבר החשוב ביותר.
2. לגבי מתן עזרה בקניית המגרש:
א. הביעו את דעתכם בנדון, בצורה מכובדת והגיונית
ב. עזרו כמה שאתם יכולים
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השקעה לכסףיובל_ג08/08/2011
מקווה שגם בנושא הזה יוכלו לעזור לי פה. שמזה כמה זמן אני חושב להשקיע סכום כסף לא מבוטל שמורכב גם מירושה מסבי וגם מכסף שאני ואשתי עבדנו בשבילו ושמנו חלק בצד. לאחרונה ראיתי עם אשתי תוכנית השקעה חדשה בבנק ורציתי לשאול אם השקעה שכזאת כדאית במצב של היום, וכן זה נראה טוב ואנחנו חושבים לקחת את זה אבל בכל זאת היינו רוצים לקבל חוות דעת. תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השקעה לכסף - תגובה
ד``ר חיים היילפרין08/08/2011מצטער, לא אוכל לסייע לך בייעוץ פיננסי באתר זה. (הקישור נמחק מחוסר עניין לציבור...) בהצלחה עם ההשקעה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסי חמות כלה שמשפיע לא טוב על נכדהטובה30/07/2011
שלום.
אני בת 61. יש לי בן נשוי +נכדה מתוקה בת 2.5 מאד מפותחת רגשית וורבלית. (0יש לי בן ובת נשואים ללא ילדים עדיין) בני גר בערך 1 ק"מ ממני. לכלתי אמא הגרה בעיר אחרת. אמא שלה תמיד טיפלה בילדה ומותר לה להגיע כל אימת שרוצה. אני צריכה לתאם פגישה מראש לאמצע השבוע וגם, הפגישה עם הנכדה בבית שלה. בסוף שבוע, ביקשתי ליצור הרגל שיביאו אותה לביתינו. לרוב זה קורה. לא נותנים לי להישאר עם הנכדה לבד. תמיד יש נוכחות של אבא ולפעמים גם אמא. אמא של כלתי יכולה ורשאית לקחת הנכדה לבית שלה בעיר האחרת. לפני שבוע, באתי לבית של בני(בית על שמי והתרתי להם לגור בו- בית חדש ענק ) ובנוכחות האם הילדה אמרה לי שהגעתי- קישתא, קישתא בתוספת תנועת יד. האמא לא התיחסה למרות שנכחה במקום. אתמול כשהיתה בביתי אמרה לי הנכדה - לכי מכאן, מספר פעמים.
עלי לומר שיחסיי עם כלתי אינם טובים בשל חוסר האמון שלה בי . עלי לציין שאני מדי פעם מעירה הערות בקשר להתנהלותה וכנראה מרגישה מאוימת. היא נוקמת בי בצורה של מיעוט פגישות, אי מתן אפשרות להוציא הנכדה מהגן כשאנו גרים בישוב של הגן, בעוד הסבתא השנייה באה להוציא הנכדה מהגן. עלי לומר שהנכדה עדיין ישנה עם הוריה באותו חדר. האמא בהריון כעת. בשיחות עם בני- הוא אינו יודע להסביר את ההתנהגות של אשתו ומציין שלא רוצה לריב איתה.
מה עלי לעשות עם ביטויי הקינטור של הנכדה שנובעים כנראה ממה ששומעת בין הוריה בבית. הציעי כיצד לנהוג בה כשמקנטרת. האם להגיב וכיצד. וכיצד לנהוג בכלה ובבן.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסי חמות כלה שמשפיע לא טוב על נכדה - תגובה
ד``ר חיים היילפרין31/07/2011מובן שאת צריכה להגיב (במקום "להתפוצץ מבפנים") אך מטבע הדברים עליך להגיב אחרת מול כל אחת מהנפשות הפועלות שהזכרת. כשהילדה מגרשת אותך "קישטא", הייתי גוער בה ספונטנית ("לא יפה לדבר כך לסבתא"), מוציא את הבובה היפה שהבאתי לה במתנה (או כל מתנה שתגרום לעיניה להתעגל), אומר לה בצער שהיא לא תקבל אותה עד שתתנהג כהלכה וגונז אותה חזרה בתיק עד לביקור הבא (אלא אם כן הילדה משפרת עמדות לאלתר); בביקורים עתידיים הייתי כמובן מתגמל כל ביטוי של קרבה אצל הילדה. עם האם הייתי מזמן דיאלוג רציני שבמהלכו הייתי חושף את רגשותיי - את כל מה שתיארת לעיל - ותובע ממנה שינוי (בעיקר שיוויון סבתאות עם הצד שכנגד), אך גם שומע את טענותיה ואם יש בהן ממש, מבטיח ומשתדל לשנות את דרכיי. במקרה ותמצאי ש"אין עם מי לדבר", ערבי את בנך והעמידי את מצוקתך למול אי רצונו לריב עם אשתו. אם העניין חורה וחשוב לך מספיק, את יכולה אפילו להתנות את מגורי בנך וכלתך בביתך בשיפור היחס אליך.
אם את מתקשה עם היישום בפועל, אל תהססי לפנות לפסיכולוג/ מטפל משפחתי למספר פגישות לקבלת הנחייה מקצועית. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזראלאה28/07/2011
שלום,
אני לא יודעת איך להתחיל לכתוב.אני גם לא בטוחה שאני אשלח את ההודעה הזאת...
אם למישהו יש סבלנות לקרוא את מה שאני כותבת, אולי זה יעזור לי...אני לא יודעת?
אני בת 48.נשואה בשנית עם גבר "מקסים" שלא אוהב אותי.
אני אמא לילד מדהים שעבר לגןר עם אבא שלו בצפון (אני מירושלים).כל החיים הסתובב סביבו עד שהוא עבר לגור עם אבא שלו.יש לו אחות קטנה מהאבא ומחברה של האבא.הילד שלי טוען שטוב לו שם כי לאבא שלו יש משפחה מאוד גדולה בצפון (המון דודים ובני דודים) אך איתי אין אף אחד.וזה נכון.אני מחו"ל, ואין לי משפחה בארץ....פשוט לבד..לבעל השני שלי 4 ילדים.מה שמעניין אותו זה רק הילדים שלו והגרושה שלו שבגדה בו עם צעירים בני 20 על ימין ועל שמאל.הוא פשוט כל הזמן מדבר עליה (הם כבר 4 שנים גרושים ואנחנו 3 שנים נשואים).
לפני הנישואים הוא היה נסיך.הוא לא הפסיק להגיד שלאשתו הוא מוכן להכל, שמוסד הנישואים עבורו זה "שיא".שאשתו לפני כולם ש.....ובאמת כך הוא היה עם גרושתו, אבל לא איתי.
איתי הוא חסר סבלנות, הוא לא מבין שקשה לי כי אין לי אף אחד.היחיד שהיה לי זה הבן שלי שעבר לאבא שלו.
יש לי עוד המון מה לספר, אבל אני לא רוצה סתם.
למרות שכתבתי שאולי אני לא אשלח את ההודעה הזאת, אני כן מצפה לתגובה כי אני זקוקה לזה.
אם מישהו מוכן לקרוא ולחזור אלי, אני אשמח.זה רק יעשה לי טוב.
אני פשוט לא יודעת לאן להמשיך?
זו פעם הראשונה שאני מעיזה לכתוב משהו באינטרנט...
בבקשה על תתעלמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרא - תגובה
ד``ר חיים היילפרין29/07/2011מצוקתך נוגעת ללב. אני מציע לך לא להישאר בבדידותך אלא לפנות למספר שיחות אצל פסיכולוג ומטפל משפחתי שינחה אותך כיצד לקדם את עניינך בצורה אופטימאלית. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן השלוש וחצי לא אוהב את הסבתאמיכל27/07/2011
בני בן השלוש וחצי לא אוהב את סבתא שלו,שהיא אמא שלי. כל פעם שהיא מגיעה הוא מגרש אותה מהבית ופשוט הופך להיות עצבני. לא אכחיש ואומר כי יחסינו עם אימי לא מאוד טוב,בעלי לא אוהב אותה ולי מאוד קשה איתה,מדובר באישה לא קלה שלא קונה לנכדים,לא מזמינה את הנכדים אליה,עצבנית מאוד,לא פעם צעקה והשתוללה אצלינו בבית ליד הילדים(יש ליילדה נוספת בת חמישה חודשים).היא אישה לא נינוחה ורגועה,נהפוך הוא וגם לי ולבעלי קשה לקבל זאת,מעבר לבעיות נוספות שיש לנו עמה. מצד שני,לא נעים לי שהוא מגרש אותה,בכל זאת סבתא שלו.כשאנו שואלים מדוע עושה זאת,עונה שהיא לא עושה לו פיצות כמו הסבתא השניה ושלא קונה לו שום דבר כמו סבא וסבתא השניים.לדעתי זה גם מעבר לזה.הילד חש את החוסר רוגע שלה וזה משפיע עליו.
מה בכל זאת עלינו לעשות ע"מ למנוע זאת וליצור מצב שהוא לא מגרש אותה ואומר לה שלא אוהב אותה בכל פעם שרואה אותה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני בן השלוש וחצי לא אוהב את הסבתא - תגובה
טלי מנדיוק27/07/2011למיכל שלום רב,
הבן שלכם מגיב לפי מה שהוא רואה, מרגיש, וגם שומע בבית - ולכן אפשר להבין את התגובה שלו.
עם זאת, צריך לחנך אותו שגם אם לא אוהבים את סבתא צריך להתנהג אליה בנימוס ובכבוד.
יהיו עוד הרבה דברים או אנשים שהוא לא יוהב ואין סיבה שלא ינהג בכבוד.
אפשר להציע לו לתקופה של מספר שבועות חיזוק על כל מפגש בו הוא רואה את הסבתא ומתנהג בכבוד ובנימוס.
אפשר לשים לו מדבקה של סמיילי על החולצה בסיום המפגש במידה שהוא התנהג בכבוד.
אני מאמינה שמספר שבועות כאלה יעבירו לו את המסר שלמרות שהוא לא אוהב אותה, עדיין עליו להיות מנומס.
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותטרה26/07/2011
אנחנו הורים ל-4 ילדים שהגדול בהם בן 30 . לבן חברה מזה שנתיים.
כהורים אנחנו מאוד לא מרוצים ממנה,
וגם האחות והאחים לא.
אחת הסיבות העיקריות שהיא ממש לא יפה , לא סקסית ולא נשית. הבן שלנו בחור מאוד יפה, מאוד מוצלח ומאוד משכיל .
במהלך השנתיים הם נפרדו פעמיים ובאותם פעמים שדרנו לו שכל הרווח שלו ובכל חזרו להיות חברים.
אנחנו יודעים כמה לבן שלנו חשובה אסתטיקה וחוששים מגירושין על בסיס זה לאחר הנישואין. החברה לא רק שאינה מתאימה חיצונית לבן אלא שגם לא נעים לנו בחברתה בגלל אנטיפטיות , התנשאות וחוסר כימיה שהיא משדרת.
יצוין שגם הילדים וגם האבא חשים באותם תחושות ורוצים מאוד לתפוס איתו שיחה בעניין - מה דעתכם?
האם צריך לתפוס איתו שיחה בעניין?
האם חשוב שיידע מה אני, אביו ואחיו
מרגישים כלפי מי שאולי תהיה אישתו
לעתיד בטרם יעלה עניין של חתונה?
מה צריך לעשות במקרה כזה?
נודה על כל עצה, הכוונה בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות - תגובה
ד``ר חיים היילפרין27/07/2011כן, צריך "לתפוס איתו שיחה בעניין" ולומר לו מה אתם מרגישים... עם זאת, תצטרכו גם להקשיב לעמדתו ולכבד את בחירתו. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העדפת בן משפחה אחד על אחרהורים24/07/2011
לבן שלי בן שנתיים וחצי יש "היררכית" אהבה או העדפה מאוד ברורה: אבא, אמא, סבא וסבתא מהצד של אבא, סבא וסבתא מהצד של אמא.
בעבר הוא היה בקשר טוב ואוהב עם כולם. היום הוא ממש סולד מסבא וסבתא מצד האם וגם מהדודים. כשהם מגיעים לביקור או כשאנחנו מגיעים לביקור, הוא לא רוצה להתקרב אליהם ושלא יתקרבו אליו. הוא מסוגל גם להרביץ להם סתם כך.
לציין כי הקשר איתם כשהם נמצאים איתו לבד או כשאין לו ברירה כי אנחנו עסוקים בדברים אחרים - טוב מאוד.
קיצוניות כזו נראתה אצל הבן גם כלפי האם במצבים שהאם והאב ביחד עם הבן.
יש עוד אח קטן בן 3 חודשים במשפחה.
אנו מודעים לעניין ההעדפות שיש לילדים אבל מה עושים במקרה כזה שכבר ממש מעליב את סבא וסבתא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העדפת בן משפחה אחד על אחר - תגובה
ד``ר חיים היילפרין25/07/2011בגדול, מתעלמים ולא עושים מזה עניין...
יש לי תחושה שהילד הנבון שלכם גילה שהעדפותיו זוכות לתשומת לב מרובה - שזה בדיוק מה שילד קטן שזה עתה נולד לו אח זקוק לו ויעשה הכל על מנת לקבל - ושתגובתכם הנרגשת רק מקצינה את תגובותיו. לא מן הנמנע גם שהעדפתכם הברורה את האח הקטן - לפי שיטתו - הכניסה לו מלכתחילה את הרעיון לראש, ומסיבה זו הוא גם מעדיף את אבא על פני אמא - בד"כ האם עסוקה (= "מעדיפה") עם הרך הנולד והילד הגדול יותר כורת עם האב "ברית של מוזנחים". עובדה שכמנטרלים את עניין תשומת הלב (במילים אחרות, כשאתם לא בסביבה), הקשר שלו עם הסבים מהם הוא סולד כביכול (כשאתם נוכחים) "טוב מאד". בכל מקרה, מעבר להתעלמות מהעדפותיו של הילד, הקפידו לתגמל אותו בתשומת לב מרובה על כל גילוי של קרבה. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלוקה בין הילדיםשרון20/07/2011
שלום,אנו 4 ילדים בוגרים ונשואים.
אני הילדה היחידה שגרה במרחק קרוב להוריי,שאר אחיי גרים במרחק של 25 דק' נסיעה.
הוריי אנשים לא בריאים וכל נטל ההסעות לרופאים וניתוחים נופל עליי.
אימי מבקשת אוטו' ממני לשריין תאריך כזה או אחר כי יש לה או לו רופא.
אמרתי לה המון פעמים שיש לי עוד אחים והיא יכולה לחלק את הנטל בינינו אך אינה עושה זאת.אני פניתי לאחיי ואחיותיי והסברתי להם שאמא דורשת רק ממני ולהם זה כניראה מאד נח ולכן לא מציעים או תורמים בדבר.
הם אומרים שיבקשו נעשה!!!וזה כמובן לא קורה .
אני מתוסכלת מהעניין מצד אחד לא אזרוק את הוריי ומצד שני האם הזיקנה שלהם בעתיד תיפול רק עליי?!הסברתי לאימי שהיא חייבת לחלק את הכל בין כולנו בכדיי לסלול לי את הדרך בעתיד לבגרותם אך אינה עושה זאת.מה לעשות? נמאס לי. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלוקה בין הילדים - תגובה
ד``ר חיים היילפרין21/07/2011פשוט מאד - את צריכה להפסיק להיות "פראיירית" ולהציב בפני אימך גבולות, כשהקו המנחה אותך בהצבת הגבולות הוא שוויון מטלות בין ארבעת האחים. במילים אחרות, סייעי להוריך רק בכרבע מהמטלות ואת השאר סרבי לעשות. ברגע שאימך תבין שאת אינך נכנעת לתחושות האשם שהיא לבטח תנסה להחדיר בך, היא תתחיל לבקש עזרה גם מהאחרים (ותכבד אותך יותר). ואם כל זה קשה לך מדי, אל תהססי לפנות לאיש מקצוע שיסייע לך. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה ,השאלה היא
שרון21/07/2011איך אני יישם את זה אני לא כזו באופי וזה ממש החרזת מלחמה מבחינתי.לפי הבנתי במידה ולא אפעל כך זהו מעגל קסמים שלא יגמר לעולם...תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה ,השאלה היא - תגובה
ד``ר חיים היילפרין21/07/2011כאילו, ברור... ולכן הצעתי לך בשורה האחרונה, "ואם כל זה קשה לך מדי, אל תהססי לפנות לאיש מקצוע שיסייע לך. בהצלחה!"
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה עם חמותי...מיכל19/07/2011
שלום, אני נשואה בשנית מזה כשנה . יש לי ילדה מנשואים קודמים בת בת 9 ולבעלי הנוכחי יש ילדה בת 5 מנשואים קודמים . אנחנו מסתדרים נהדר ביחד..הקשר שלנו נפלא מלבד אמא שלו. שנוטה להתערב בכל פסיק קטן מאד מפריע לה שהבן שלה עובד המון שעות בעבודה....ובכל דבר שמפריע לה היא מתקשרת אליי ואומרת לי שלא נראה לה שהבן שלה יעבוד כל כך הרבה שעות......כשאנחנו מתארכים אצלה ובעלי מפגין בנוכחותה את אהבתו אליי היא מתעצבנת ואומרת שיפסיק עם זה כי אין אהבה יותר גדולה לאמא ודבר שני אם ימשיך עם הפגנת האהבה אז אני עלולה לברוח לו כמו הגרושה שלו. היא לא מרבה להפסיק לדבר על גרושתו כמה שהן בקשר טוב וכמה שהיא השתנתה לטובה...מאד לא נוח לי שם ...במקביל אני מאד רוצה לכבד את בעלי והמשיך לבוא לשם סך הכל אנחנו מתראים אחת לשבועיים ....זאת הבעיה שלי מולה. ההתערבויות...הטלפונים שלה בשבת היא פשוט כופה עלינו להגיע אליה מוקדם...וכשאנחנו שם כוס מים היא לא מציעה לי היא לא טיפוס שיודע לכבד לפרגן..וכבעלי משביץ בכך שיש לו אשה טובה שדואגת לו. היא מיד עונה שזה לא פרס שככה זה אמור להיות . כמובן שדיברתי עם בעלי על כך שזה מאד מפריע ...ואיני מבינה מדוע אינו מעמיד אותה במקומה. הוא טוען שזאת אמא שלו שהוא מודע לכך שאין לה טקט ושאני אמורה לגלות הבנה פשוט להתעלם . מה עליי לעשות ??????
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה עם חמותי... - תגובה
טלי מנדיוק19/07/2011למיכל שלום רב,
כנראה שזה האופי של האמא של בעלך.
כנראה שככה היא רואה וחווה את הדברים.
העיה שאני יכולה לתת לך / לכם היא:
1. להמשיך לשוחח איתה על הדברים שמפריעים לכם בהתנהגותה. לשוחח איתה בנועם, בכבוד, בנימוס, בסבלנות.
2. את באופן אישי תצטרכי לעבור איזה שהוא תהליך אישי של "מתיחת שריר". ז"א לעבור תהליך של קבלה והבנה לאישה הזאת. (בעלך כבר עשה כנראה את "מתיחת השריר" הזאת).
להבין שזה לא קשור אליך באמת אלה זאת האישה, אלה הם התכונות שלה והדעות שלה.
את צריכה לנסות לעבוד על עצמך בקבלה שלה במובן האנושי.
גם אפילו אם תצטרכי לקחת משהו מרגיע לפני שאת הולכת לשם (רסקיו, רגיעון...) על מנת שהביקור של אחת לשבועיים יהיה נעים לכולכם ככל הניתן.
לאישה הזו יש תפקיד טוב בחיים שלך.
היא תכריח אותך למתוח שרירים, לגדול, להתבגר ולהיות סובלנית יותר.
קחי אותה כאתגר עבורך.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות עם הבעל....שרי17/07/2011
שלום,
אני נשואה כחמש שנים בת 30. אני עובדת במשרה מלאה יש לי ילדה בת 3 בעלי עובד עד שעות הערב....שאלתי היא כזאת . אני בחורה מאד חרוצה ובעלי מאד עצלן אני עושה הכל אבל הכל בבית מנקה עובדת בחוץ מקלחת לילדה מרדימה את הילדה אני מרגישה שאין לי זמן לנשום כל הזמן אני במרתון סביב הבית סידור של הבית בעוד שבעלי יושב בסלון וצופה בטלויזיה אני מאד כועסת כשאני מעירה לו ומבקשת ממנו עזרה הוא עוזר רק לאחר שביקשתי מס פעמים הוא טוען שאני זאת שמציקה לו כי אני כביכול לא יכולה לראותו נח קצת .....מה עליי לעשות כדי שיזיז לו כדי שלא יקח את הדברים שאני עושה כמובן מאלו?????? שאלה נוספת ... הוא טיפוס די אדיש הוא לא נוטה להחמיא לי ....לא מפרגן ....הוא פשוט רוצה ואוהב לחיות בדרך שנוחה לו וטובה לו מבלי הצקות מיותרות . האם ניתן לשנות תכונות אופי? הוא פשוט עצלן ...
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עם הבעל.... - תגובה
טלי מנדיוק17/07/2011שרי שלום,
מפנייתך נראה כי את מתוסכלת מהקשר הזוגי שנוצר.
המטלות של הבית נעשות על ידך בלבד, כשהדבר מתסכל אותך מאוד.
גם בעלך מתוסכל מהדבר ומרגיש "מוטרד" מבקשותיך.
עצתי היא כי תפנו למספר שיחות לגבי חלוקת התפקידים בבית, ובעיקר על המשמעות הפסיכולוגית הגדולה שיש למטלות.
מחקרים מלמדים כי זוגות אשר מבצעים בבית את המטלות ללא חילוקי דעות, אלא באופן טבעי וחיובי, הם אלה שנמנים על קבוצת הזוגות המאושרים בעולם.
לכן, שווה מאוד להשקיע בנושא על מנת ששניכם תהיו מרוצים בנושא.
יש לזאת משמעות רצינית מאוד לקשר.
אתם זוג צעיר, בתחילת דרככם ונכון בהחלט לעשות עבודה בנושא.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתיקה רועמתטיפאני10/07/2011
בני היחיד נשוי ואב ל - 3
על פניו הכל בסדר בינינו אלא שמאז ומתמיד היו לנו קשרים בקשר. אני מאד דומיננטית ודעתנית והוא גם אבל בדרך אחרת. מזה שנים אני פוחדת להביע דעותי כי הוא מיד מתגונן בהתקפה. גם כשאני מסבירה שישמע אותי ואח"כ יעשה כרצונו. האם יש טעם בטיפול לשנינו לכמה שיחות כדי להסיר את מכשול ההידברות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתיקה רועמת - תגובה
ד``ר חיים היילפרין10/07/2011כן, בודאי. ושיהיה בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתעצבנת מכל דברט.04/07/2011
היי,
אני בת 34 אמא לבת 4 וחצי , בן 3 ותאומים בני 3 חודשים
לאחרונה אני מתעצבנת ממש מהר ומוציאה את זה על בעלי היקר שגם לו לא חסר
בקיצור אני חייבת ייעוץ זוגי
למי לפנות???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ענבל04/07/2011זה יפה שאת מודעת לכך. אבל השאלה אם את מודעת לכך- מה את עושה בכדי לשפר את זה?
האם לפני שאת מתעצבנת את עוצרת ולוקחת נשימה? מנסה להבין אם יש על מה.
נראה כי את מדברת על חוסר סבלנות שיש לך ובגלל זה את מגיבה מהר.
אין כל רע בלפנות לייעוץ, אך נסי קודם לראות אם זה משהו שניתן לשלוט בו. הרי לא היית כך כל הזמן? תנסי לעבוד על עצמך ולפני שאת מצעצבנת עצרי לרגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתעצבנת מכל דבר - תגובה
ד``ר חיים היילפרין05/07/2011החלטה חכמה. טיפול זוגי נעשה בד"כ במסגרת פרטית אצל מטפל משפחתי מוסמך או פסיכולוג קליני/ עו"ס קליני המתמחה בטיפול זוגי. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבל יש בעיה...גליה03/07/2011
חמתי מסרה כי לא מוכנה להיות בקשר איתי, אבל לא רוצה להתנתק מהנכד.
כלומר, תראה אותו מחוץ לבית שלי.
אני לא רוצה למנוע זאת ממנה, אבל מצד שני אני לא רוצה שתנתק קשר איתי.
מה לעשות? האם נכון להגיד לה- שהילד ואני זה חבילה אחת ואם היא רוצה להיות בחיי הנכד היא צריכה להסתדר איתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבל יש בעיה... - תגובה
טלי מנדיוק03/07/2011בהחלט כן.
הקשר שלה עם הנכד הקטן חשוב מאוד, וגם האופן שמתבצע הקשר חשוב עוד יותר.
הקשר יתבצע אך ורק על פי הגבולות והתנאים שאתם תקבעו.
והגבול הוא בתוך הבית שלכם.
שוב , חשובה מאוד הרגישות הגדולה כלפי הסבתא, האמפתיה וההבנה אך מצד שני הגבולות הברורים בעניין.
אתם ההורים של הילד.
אתם קובעים את התנאים.
בהצלחה !
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך..
גליה03/07/2011אבל אני גם מפחדת שהדבר ירחיק ממני את בעלי.
הוא אמר לי שזה לא הוגן שהיא לא תראה את הנכד שלה ובגלל זה לנתק את הקשר.
אבל מצד שני, זה הוגן מה שהם עושים לי? שיתעלמו ממני?
לדעתך שיחה נוספת תעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך.. - תגובה
טלי מנדיוק03/07/2011אני מציעה שתפני לקבל הדרכה וייעוץ.
לצערי לא אוכל יותר להשיב לך דרך האתר.
שוב בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה עם חמותיגליה30/06/2011
שלום לכם. אני לא יודעת אפילו מאיפה להתחיל..
אתחיל מזה שאני אוהבת את חמתי למרות שהיא אישה קשה, שתלטנית ושרוצה הכל בדרך שלה. מצד שני היא מאוד עוזרת ודואגת ונותנת לנו המון. לפני כחצי שנה ילדתי את בני הראשון, וגם הנכד הראשון שלה, וכמובן שהיא באה הרבה (כמעט כל שבת) היא גרה רחוק בשביל לראות את הנכד. כל פעם שהיא באה אני מבשלת ומארחת אותם יפה לקידוש, ונשארים כמובן משישי עד מוצאי שבת. חמתי לא יודעת לטפל בתינוקות (כי אין להם תינוקות קטנים במשפחה- משפחה קטנה) ואפילו פעם אחת הוא נחנק מפליטה שחזרה לגרונו והיא לא ידעה מה לעשות, ונבהלתי ולכן כשהיא ביקשה לקחת אותו אליה לסופ"ש לא הסכמתי כי אמרתי שהוא קטן מידי עדיין(זה היה כשהיה בין 3 חודשים). עכשיו אני חזרתי לעבודה והילד אצל אימא שלי (שמטפלת בתינוקות) כמו מטפלת צמודה. חמתי מאוד מקנאת בקשר הטוב שיש לי עם אימי(אין לה בנות) ורואה בי הבת שלה. בחודש האחרון היא החליטה שהיא נפגעה ממני מכל מיני דברים. וזימנתי אותה, את חמי, בעלי ואני לשיחה ע"מ לדבר על הדברים. התחלתי את השיחה בכך שאני אוהבת אותה מאוד ומכבדת אותה וכמובן מודה על על כל העזרה שהיא נותנת לי. היא בגישה שאם היא עוזרת לנו (מביאה לילד דברים) אז אני צריכה להרגיש חייבת. בשיחה הצבתי גבולות מאוד ברורים,(ואמרתי לה שאני מזמינה אותם אליי הביתה לא כי אני חייבת אלא כי אני רוצה ואוהבת שהם באים) כמובן תוך שמירה על כבודה, ובגיבוי מלא של בעלי. השיחה הסתיימה באווירה טובה מאוד ואמרה שתבוא והכל נגמר יפה, וגם דיברנו בטלפון כמה פעמים. לפני מס' ימים היא התקשרה לבעלי ואמרה שחשבה על השיחה ונפגעה מאוד ממני ושאני מרחיקה ממנה את הילד, למרות שבעלי הסביר לה שלא נאמר שום דבר רע, ולא בכוונה לפגוע, היא החליטה שדיברתי מאוד לא יפה, ואף כעסה על בעלי ש"איך נתן לי לדבר אליה ככה" (אציין שבכל השיחה לא באתי בטענות אליה בכלל אלא רק הגבתי על מה שהיא אמרה. אמרתי גם שאין לי טענות אליהם בכלל ושהם החם וחמה הכי מקסימים שכלה יכולה לבקש= יותר מזה?!). בעלי עדכן אותי בשיחה,ומאוד נפגעתי. מסרתי לבעלי שאני מאוד פגועה כי לא מגיע לי יחס כזה, רק כיבדתי אותה ותמיד הזמנתי אותם לביתי, ושהשבת הקרובה אני רוצה להיות בבית לבד. היא החליטה שאני מרחיקה ממנה את הנכד ועכשיו היא יותר פגועה ולא רוצה לדבר איתנו.
מה עליי לעשות ע"מ שחמותי לא תתרחק יותר ותגרום לנתק. כי זה לא מה שאני רוצה.
גם כי אני אוהבת אותה וגם כי זאת אמא של בעלי ואני לא רוצה שתתרחק ממנו.
אני אובדת עצות.
אשמח לתגובה בהקדם.
תודה
גליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה עם חמותי - תגובה
טלי מנדיוק30/06/2011גליה שלום רב,
כשנולד ילד יש צורך להגדיר את הגבולות של המשפחה מחדש (כל ילד).
חלק מהגבולות החדשים הם גם לסבתא ולסבא.
בחכמה רבה וברגישות רבה את מותחת את הגבולות החדשים, וניכר שאת עושה זאת במחשבה, ובכל הכבוד האפשרי.
אני מציעה לך / לכם להמשיך ולעמוד על הגבולות החדשים של המשפחה הקטנה שלכם, תוך המשך של רגישות, כבוד סבלנות ועוד.
ברבות השנים הדרך הטובה הזו תשתלם לכם.
הסבתא תצטרך ללמוד את הגבולות החדשים עם כל הכאב שבדבר (עבורה).
אל תדאגי היא תקבל את זה.
תמשיכי להיות מצד אחד אסרטיבית, ומצד שני רגישה.
כל הכבוד!
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה...
גליה01/07/2011תודה על התגובה המהירה.
אכן אני מאוד שוקלת מילים כשאני מדברת איתה על משהו שלא נעים לי, אבל לצערי היא לא מקבלת את זה ככה.
כמו שאמרת. אני כן צריכה להציג גבולות ברורים, גם אם היא לא אוהבת את זה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת...
גליה01/07/2011יש לי דבר נוסף לשאול אותך...גם בהקשר הזה.
בשיחה שהייתה לי עימה העלתי גם את נושא אח של בעלי.
אחיו הוא אדם לא עובד, בלי חברה (בן 28) ועד לפני כחצי שנה גר עם ההורים. כיום גר במרכז (כ- 40 דקות מאיתנו). הוא מאוד מקנא לבעלי ותמיד מסתכל על מה שיש לו ושלו אין. בעלי יש עבודה מסודרת, אישה עם ילד, בית והוא אין לו כלום. לא עבודה מסודרת לא חברה/משפחה. אני מזמינה אותו אליי לקידוש בשישי כמעט כל שישי. וכאשר אני מבקשת להיות עם בעלי שבת אחת לבד, הוא מתעצב, מתקשר לחמתי ואומר לה והיא מתקשרת לבעלי בתגובה עצבנית למה לא הזמנו אותו.
אז בשיחה העלתי את הנושא ואמרתי שאני לא מוכנה שאם אני רוצה להיות לבד עם בעלי ולא להזמין אף אחד, אז אני אקבל כעסים וריקושטים מחמתי על כך.
ואם אני מזמינה אותו זה כי אני רוצה ולא חייבת, ואני לא מוכנה שיכעסו עליי על כך.
עכשיו (היום) בשיחה שהייתה לה עם בעלי היא העלתה זאת ואמרה שפגעתי בהם נורא במה שאמרתי עליו. אמרתי לבעלי אני מתנצלת אם הם נפגעו ממה שאמרתי אבל אני לא חוזרת בי. כי זה נכון. אני לא מוכנה שאם אני לא מזמינה אותו הוא ייכעס ויגרום לי לריבים עם חמתי, ואח"כ שבוע אחרי יבוא כאילו כלום. זה לא עובד ככה. בעלי גם דיבר עם אח שלו ואמר לו על כך, ובתגובה אחיו אמר: "אם זה הייתי אני הייתי מזמין אותך כל שבוע, אני אחיך אתה חייב".
השאלה כיצד לנהוג נכון? אני לא מוכנה להתנהגות כזו מצידו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת... - תגובה
טלי מנדיוק01/07/2011אותו דבר.
תציבו גבולות באופן הכי חיובי, אנושי, רגיש ומתחשב.
אבל תציבו את הגבולות של המשפחה שלכם.
אתם לא יכולים לקחת אחריות על הרגשות של אחרים.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

