פורום חרדות, טראומות, פחדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר חיים היילפרין
ד"ר חיים היילפרין
ד``ר אודי אורן
ד"ר אודי אורן
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אודי אורן ללא פרסום בפורום
 
  • פוביית רכיבה על סוס
    נינה
    26/01/2010

    לפני שלוש שנים הגעתי במקרה לרכוב על סוס...ומאז זה מעסיק אותי וקוסם לי...עד כאן הכל נפלא.
    הבעייה היא כי מרגע שעליתי על הסוס חוויתי פובייה / פחד לא רציונלי ...קיצוני בלשון המעטה ...ישבתי כפסל על הסוס ולא יכולתי להניע איבר מגופי המכווץ.

    למרות הפחד הקיצוני שרודף אותי המשכתי להגיע לחוות הסוסים ולרכוב כפעמיים בשבוע ...היו לי עליות ומורדות מבחינת ההתמודדות עם הפחד אבל בסופו של דבר שום דבר לא עוזר .

    גיליתי על עצמי מגוון של" דברים" נפלאים ...חוויתי תחושות של עוצמה וכוח ...ולא הייתי רוצה להפסיק את הרכיבה...אך לעיתים אני מרגישה שעוד רגע אוותר כי לא אצליח לעבור שיעור רכיבה בלי להתמוטט באמצע...לרדת מהסוס...לקבל קילקול קיבה או כמעט להפוך למשותקת בשל הפחד הנוראי...כמובן שגם איני יכולה לשלוט על הסוס כאשר אני נמצאת במצוקה הכל כך קשה הזאת.



    אשמח לתשובה מעמיקה עד כמה שפורום הנוכחי מאפשר זאת.


    נינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פוביית רכיבה על סוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנינה

    ד''ר חיים היילפרין
    27/01/2010

    שמחתי לקרוא שלא נכנעת לפחד והמשכת לרכב - המשך הרכיבה הוא למעשה ה"תרופה" היחידה לפחדיך (בהנחה שלא תחווי תאונת רכיבה וכד'). בשלב זה קבלי את הפחד אך אל תכנעי לו בשום פנים ("מותר לפחד - אסור להמנע"); עם הזמן - והתנסויות רכיבה ללא "תקלות אובייקטיביות" - ייתחלף הפחד בתחושת שליטה ובטחון. בהצלחה (והנאה) ברכיבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוק לעצה
    דביר
    25/01/2010

    שלום לצוות.

    מתנצל מראש אם זה לא המקום לשפוך את שבתוכי.אני בחור בן 26,תייכף 27 והולך צועד לכיוון החלפת קידומת לכיוון גיל 30.אין לי כרגע כלום בחיים,ממש כלום,לא בית,לא זוגיות,לא עבודה ולא ילדים,וגם אפשר לומר לא חיים.עברתי אונס קשה על ידי גברים לפני מספר שנים.אני לא מוכר בביטוח לאומי.הם מסרבים להכיר בי ולתת לי קיצבת נכות שיכולה לעזור לי לנסות לשקם את החיים.כקרוב ל10 שנים שהם מנדנדים אותי מועדה אחת לשניה.אני לא עובד,לא לומד,בלי השכלה,בלי חברה,בלי זוגיות,ובלי יכולת להתקדם אם החברה שלנו שמתקדמת.ולהיות כבנאדם נורמטיבי לכל דבר.אני עובר הרבה מאד דברים אבל אין לי אם מי לדבר על זה.אני הייתי במספר טיפולים אצל פסיכולוג וגם בקבוצה אבל זה לא הותאם למה שאני עובר או מה שעובר עליי.ניסיתי במרכז נפגעי תקיפה מינית,ניסיתי את מוקד ערן,ניסיתי את מרכז לטם,ניסיתי את תל השומר כל המרכזים מדברים על כך שהם יכולים רק להשים אותי ברשימה.וזה מבאס שאני כולה שם .שם ברשימה.אבל מבין לחלוטין שיש המון אנשים במצב שלי.ואין אולי הרבה מרכזים שיכולים לעזור.בכל אופן סיוע אין לי סיוע נפשי.ואודה אם אתם כצוות בעל ידע.אולי יכול לדעת לאן אני יכול לפנות ? אין לי כסף לשלם עבור שיחות אצל פסיכולוג.ודרך המרפאת משפחה אמרו לי בבריאות הנפש בסניף שלנו שהתור לפסיכולוגית רק בעוד 4 חודשים אולי יתפנה.ובשאר מרכזים רק בעוד חצי שנה .אחרי שיצרתי עם כולם קשר.אז מה אני עושה עד אז? ממשיך לשבת בבית ולהשתעמם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוק לעצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאריק

    ד''ר אודי אורן
    25/01/2010

    לאריק שלום,
    לא פשוט. אני משער שאתה סובל מהשפעות הארוע הטראומטי שחוית.
    ברור לי שטיפול פסיכולוגי שלפחות בחלקו יהיה ממוקד בטראומה שחוית הוא הדבר המומלץ.
    טיפול EMDR נראה לי מתאים. אין לי מושג איפה תוכל לקבלו בחינם.
    אנא פנה למוקד נפגעי פגיעה מינית וברר מה הם יכולים להציע.
    בהצלחה,
    אודי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רווקות ארוכה וחרדות בקשר פוטנציאלי
    מאיה
    24/01/2010

    שלום, אני רווקה בת 34, נראית טוב, חברותית ונעימה. לא היה לי קשר משמעותי בעשר השנים האחרונות ועל אף הכמיהה הטבעית שלי לקשר רציני שיוביל להקמת משפחה, אני רגילה מאוד ללבד שלי.
    לאחרונה ממש הכרתי מישהו, הצעיר ממני.
    אני מוצאת את עצמי בפחד נוראי ממה יהיה. חושבת על מתי ניפגש וכמה נדבר ואם נלך למקומות ביחד ומה נעשה. אני מאבדת ריכוז בעבודה ולו זה היה תלוי בי, הייתי מדברת איתו כל הזמן.
    אני לא מבינה איך לפני שניה, כשהייתי לבד ואף אחד לא התעניין בי, הכל היה בסדר. ועכשיו, כשיש מישהו פוטנציאלי, אני מאבדת את כל מי שאני, והופכת להיות יצור תלותי ומפוחד. לא נעים לי עם זה, אני רוצה להפגין קלילות וגם לחוש אותה באמת. רוצה לתת לגבר את המרחב שלו, כדי שירצה להיות איתי. אני מרגישה שאני הולכת לאיבוד, ובעיקר, לצערי, מרגישה חרדות.
    אני מטופלת ברסיטל 40 מזה כשנתיים. מה אפשר לעשות? האם יש איזשהו ספר שניתן לקרוא כדי ללמוד ממנו, משהו?
    תודה מראש!
    מאיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה למאיה

    ד''ר אודי אורן
    24/01/2010

    למאיה שלום,
    איני מאמין שספר יוכל לעזור לך בשלב זה.
    אני ממליץ לך לפנות לפסיכולוג שיוכל לתמוך בך בשלב זה של הקשר.
    העובדה שאת מטופלת ברסיטל עוד לפני תחילת הקשר הנוכחי מצביעה על כך שהיה אי שקט מסויים.
    אפשר כמובן להעלות את המינון, אך מומלץ לבדוק את מקור האי שקט וללמוד להתמודד איתו.
    אני ממליץ לך לפנות למטפל EMDR או למטפל התנהגותי קוגניטיבי.
    בהצלחה,
    אודי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה מוכללת לנער בן 14
    רוזי
    23/01/2010

    שלום רב,
    בני בן 14 סובל מהתקפי חרדה וממחשבות טורדניות בהקשר למחלות
    הוא נמצא בטיפול קוגנטיבי . אומנם יש הטבה אך עדיין הוא מוטרד
    חשבנו להתייעץ עם פסיכיאטר ואולי להעזר בטיפול תרופתי אך כמה נושאים מטרידים אותנו
    1. האם מגיסים לצבא נער שנוטל תרופות נוגדי חרדה
    2. האם יש מצב שנוטלים את התרופות ולאחר זמן מה לא נזקקים לתרופות
    3. האם יש קשר בין גיל ההתבגרות ושינוי הורמונלי להתקפי חרדה וחרדה מוכללת, האם בסיום ההתבגרות יש סיכוי שהמצב יחלוף
    בתודה מראש
    רוזי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה מוכללת לנער בן 14

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לרוזי

    ד''ר אודי אורן
    23/01/2010

    לרוזי שלום,
    1. איני יודע את התשובה לשאלה הזו. התייעצות עם פסיכיאטר תוכל לעזור.
    2. יש בהחלט אפשרות כזו.
    3. אין קשר שאני מכיר.
    אני מאמין שטיפול פסיכולוגי ותרופתי עשוי בהחלט לעזור. התייעצות עם פסיכיאטר אינה מחייבת לקיחת תרופות. אני ממליץ כי תעשו זאת.
    בהצלחה,
    אודי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מכפתורים
    איילת
    16/01/2010

    שלום רב,

    בני בן ה- 3 וקצת חרד מכפתורים. אם אני זוכרת נכון החרדה הזו הורגשה בסביבות גיל שנתיים, מאז הוא לא מוכן ללבוש שום בגד שיש בו כפתור מכל סוג שהוא. (תיקתקים, ניטים וכו')
    אם אני לובשת בגד עם כפתור הוא מעיר לי אבל אין לו בעיה למשל לחבק את אביו שנוהג ללבוש חולצות מכופתרות.

    כיצד מתגברים על הפחד הזה? הוא ממש בחרדות מהעניין

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מכפתורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיילת

    ד''ר חיים היילפרין
    17/01/2010

    פשוט מאד - ניגשים לשיחה או שתיים עם פסיכולוג קליני המתמחה בטיפול בחרדה אצל ילדים בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מכפתורים

    ג.
    01/01/2011

    הי
    גם בננו בן 6 סובל מפחד מכפתורים מאז גיל שנתיים וחצי
    מה גילתם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיילת

    שני
    18/06/2010

    אני פשוט בשוק, כאילו תארת ממש את הבן שלי, הוא היום בן 4

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין שעוזר לדיכאון מז'ורי , אבל ל
    חיים
    14/01/2010

    ריטלין שעוזר לדיכאון מז'ורי , אבל לאחר מספר שעות גורם לחרדות ותחושת "דאון"!

    אני קראתי שזו תופעה מוכרת לרפואה בתחום בהדיכאון והחרדה.

    אני מאובחן כסובל מדיכאון מז'ורי וחרדות בעיקר חרדה חברתית -"אנשים".

    מבין כל התרופות לטיפול בדיכאון שנטלתי כל השנים רק הריטלין באמת עזר ,ותוך שעה מרגע הנטילה כ-30 מ"ג ,מוציא אותי עם מוטיבציה וכוח החוצה והכניס לי צבע לחיים!



    אולם לאחר כ-3-4 שעות , חל היפוך של ההרגשה, חרדה גוברת ותחושת אי שקט ומתח מתגברת!



    ניסיתי באחרונה "מודל פורטה" מקום הריטלין אולם ללא הטבה כלל , כנ"ל לגביי "סוליאן".

    קיצר "הסוס המנצח זה ריטלין!" אבל מה עושים עם הנפילות האדירות לאחר כמה שעות? , אפרופו גם כדור קלונקס 2 מ"ג לא מרגיע ממש את החרדות לאחר האפקט של הריטלין , ולכן הבנתי שלדיכאון לא נוטלים ריטלין ,אולם אני התחלתי בו בתור טיפול להפרעה בקשב וריכוז ואז גיליתי את סגולתו בעניין הדיכאון ,אולם הוא "מציל"רק מספר שעות קטן, והתופעות השליליות לאחר מכן כמעט בילתי ניסבלות , מה דעתכם?

    המלצות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחיים

    ד''ר חיים היילפרין
    15/01/2010

    ישנן מספר גרסאות של ריטלין בשחרור הדרגתי (SR) העשויות להאריך את השפעתו עליך ולמתן את ה"נפילות". עם זאת, המלצתי העיקרית היא לשוחח עם הפסיכיאטר המטפל בך על התנסויותיך ולהתייעץ איתו לגבי הטיפול המיטבי. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי פחד
    שרה
    12/01/2010

    לאחר מחלה זיהומית פיתחתי מצב של סטרס, חרדות + התקפי חרדה ודיכאון קל, טיפול בציפרלקס החמיר את הבעיה ואחרי שבועיים הפסקתי. הרגשתי שאני יכולה להתגבר והתחלתי טיפול בטיפות דיפרסון מתמציות צמחים. עבר שבוע מתחילת הטיפול בדיפרסון אני בתהליך החלמה. אין כמעט התקפי חרדה, הרגשת הסטרס בגוף פחתה, ומצב הרוח משתפר. אבל יחד עם זה מתחילת המצב אני התחלתי לפחד מלהיות לבד ולפחד משיעמום וחוסר מעש. כי יש לי חשש שכשלא יהיה לי מה לעשות - אני אחשוב על החרדות וזה יכניס אותי למצב שוב.
    אז יוצא שבמשך היום אני חושבת על מה שאני אמורה לעשות בהמשך היום ואם אין לי משהו מיוחד - אני נלחצת. זה מצב מוזר מאוד כי תמיד חכיתי למצב שאני אהיה פנוייה או לבד (כי אני בעלת משפחה), ועכשיו יש לי חרדות מלהיות משועממת מחשש שאני יחשוב מחשבות לא נעימות או אזכר בחרדות שהיו לי.
    האם המצב מוכר ואופייני? מה אפשר לעשות?
    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי פחד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשרה

    ד''ר חיים היילפרין
    13/01/2010

    המצב אופייני ומוכר, ומה שאת צריכה לעשות זה לפנות לטיפול פסיכולוגי (שיחתי) אצל פסיכולוג קליני המטפל בחרדות בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. בטיפול הולם תוכלי לחזור לעצמך בתוך מספר פגישות. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרנדה
    דן
    12/01/2010

    שלום
    האם שימוש בסרנדה אמור לגרום לבעיות בשינה, לחוסר תיאבון,ולהזעה מרובה
    בתודה מראש
    דן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרנדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדן

    ד''ר חיים היילפרין
    13/01/2010

    התרופה סרנדה (המוכרת גם בשם לוסטרל) עשויה לגרום לתופעות שהזכרת, ובמיוחד לבעיות בשינה. פנה לפסיכיאטר שרשם לך את התרופה והתייעץ איתו לגבי המשך הטיפול. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש קשר...
    shlomi
    08/01/2010

    שלום,

    במהלך טיול קיבלתי היפוטרמיה שבה הגוף רעד וקפץ הרגשתי שאני הולך להתעלף בכל רגע.

    ראיתי והרגשתי הכל ועקב כך פינו אותי לבית חולים חיממו אותי ולאחר מכן שיחררו אותי,מאותו יום אני סובל מהתקפי פאניקה וחרדה ולוקח כדורי ויפקס.

    ברצוני לדעת האם יש קשר בין היפוטרמיה לכך שקיבלתי התקפי חרדה?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם יש קשר...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשלומי

    ד''ר חיים היילפרין
    09/01/2010

    כן, יש קשר מובהק. הטיפול המומלץ בחרדה, אגב, אינו טיפול תרופתי בלבד (התרופה רק מקלה על הסימפטומים אך אינה פותרת את הבעיה עצמה) אלא טיפול פסיכולוגי (שיחתי) אצל פסיכולוג קליני המטפל בחרדות בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. במקרה כמו שלך ניתן בד"כ "לצאת מזה" בתוך מספר מפגשים לא רב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר מובהק....

    shlomi
    09/01/2010

    הייתי מעוניין לדעת מהו הקשר המובהק, שאחרי שקיבלתי היפוטרמיה אני סובל מהתקפים
    איך זה מתקשר אחד לשני?

    המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשלומי

    ד''ר חיים היילפרין
    10/01/2010

    פשוט מאד - טראומה מעוררת חרדה (בהגדרה) והסמיכות מצביעה על נסיבתיות - עברת באותו יום אירוע טראומתי ומאותו יום אתה סובל מהתקפי חרדה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    shlomi
    10/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עובר עלי???
    קרין
    08/01/2010

    שלום , אודה מאוד לעזרתכם, כבר כמעט כשנה או אולי קצת פחות עובר עלי משהו מוזר, תמיד יש לי מן מועקה בלב יחד עם מחשבות בראש שאני מפחדת להשתגע,לאבד שליטה או כל דבר מזעזע דמה, כל מה שאני רואה בתקשורת ,הדברים האיומים שקורים אני מפחדת גם לאבד שליטה ולהיות ללא שפיות,כל רלה גם גורמים לי לדיכאון לאחרונה איבדתי טעם לחיים ואני כל הזמן עייפה נורא ורצה לישון והדבר הראשון שאני בודקת בבוקר האם אני עדיין בשפיותי והמחשבה זו מלווה אותי כל היום,
    האם תוכלו בבקשה לעזור לי ולהסביר במה מדובר ומה עלי לעשות, הרי אלו לא חיים!!!
    האם יכול להיות שמשום שאני כל הזמן חושבת על לאבד שםיות זה בסוף באמת יקרה לי?
    זה ממש נשמע מוזר וסליחה על כך.
    שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עובר עלי???

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למאיה

    ד''ר חיים היילפרין
    09/01/2010

    הפחד להשתגע אופייני ושכיח מאד אצל אנשים הסובלים מחרדה. יש בזה גם הגיון - הסימפטומים החרדתיים נתפסים בעיני האדם החווה אותם כמשהו "לא נורמלי" והדרך מכאן להסקת המסקנה המתבקשת (אך השגויה בתכלית!) שמדובר באובדן שפיות קצרה מאד. ולא, אין סיכוי שתאבדי את השפיות בגלל תסמיני החרדה - אין שום קשר בין אובדן שפיות (מה שקרוי פסיכוזה, שהיא ניתוק מהמציאות) ובין חרדה (שבמובן מסויים ניתן לראות בה חיבור-יתר למציאות). עצתי לך היא לגשת לטיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג קליני המטפל בחרדה בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית, ופשוט לשים את החוויה הזו מאחוריך. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך על עזרתך

    קרין
    10/01/2010

    לצערי מטעמים כלכלייים אני מחפשת מטפל דרך קופת חולים והם כולם לא פנויים , כך שאני נאלצת להמתין

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה ממחלות לילדה בת 8
    ורד
    05/01/2010

    שלום רב,ביתי בת 8 סובלת כפי הנראה מפחד וחרדה ממחלות במיוחד מהקאות הדבר מתבטא בבעיות שינה היא מתעוררת 2-3 פעמים בלילה וטוענת שכואב לה הראש ובא לה להקיא,מבקשת שנבוא דחוף לקחת אותה מבית הספר בטענה שלא חשה בטוב,בוכה ובימים האחרונים מפספסת פיפי בלי לשים לבדבר שממש לא אופייני לה, לא רוצה ללכת לחברים ולא רוצה שיבואו חברים אלינו מבקשת שכל הזמן אהיה איתה לידה והולכת אחרי כמעט לכל מקום ? המורה מספרת שבהפסקות היא משחקת יפה ואיך שנכנסים לכיתה היא נחרדת מתחילה לבכות ולהרגיש לא טוב ומבקשת דחוף הביתה לאמא. איך אוכל לעזור לה ?איך לטפל?למי לפנות .תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה ממחלות לילדה בת 8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לורד

    ד''ר אודי אורן
    05/01/2010

    לורד שלום
    ממליץ על פניה לפסיכולוכית בית ספר או לפסיכולוגית ילדים במסגרת קופת חולים.
    התמונה מעידה על מצוקה משמעותית. אני משער שקרה משהו במסגרת הכיתה או במסגרת אחרת.
    בהצלחה,
    אודי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות קשות-זועקת לעזרה!!!
    אורי
    05/01/2010

    שלום,
    אני כבר שלוש שנים ו3 חודשים סובלת מהתקפי חרדה ומצב נפשי לא פשוט.
    זה התחיל בהתקפים רק אם אני לבד ואז נמנעמתי מלהיות לבד והפכתי לתלותית.
    הייתה תקופה שטיפלתי והייתה הטבה קלה אך לפני שנה הכל החמיר עקב הריון ומאז הלידה המצב כבר יצא מכלל שליטה והפך לנוראי.

    טופלתי אצל פסיכולוגית קוגנטיבית התנהגותית וEMDR וחזרתי לזה עכשיו.
    היא המליצה לי לחזור לרסיטל אבל אני מניקה ולא מצליחה לגמול אותה.
    היא מסרבת בתוקף לבקבוק.
    אני רוצה לקחת כדורים שיעזרו לי כי אני על סף אובדן ושגעון אבל מפחדת לפגוע בתינוקת.
    מה עושים?

    יש מצב לצאת מחרדה ודכאון כ"כ גדול?
    אני לא חיה.בקושי מתפקדת.
    אין לי כח.אמונה או תקווה בכלום.
    מיואשת.

    אשמח לעזרה.
    האם הרסיטל יעזור לי?
    האם אפשר למרות ההנקה?איך זה יכול לפגוע?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות קשות-זועקת לעזרה!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאורי

    ד''ר אודי אורן
    05/01/2010

    לאורי שלום,
    פני באופן דחוף לרופאת המשפחה/רופאת נשים/פסיכיאטרית והתייעצי בנוגע לטיפול התרופתי.
    יש תרופות שאין בעיה לקחת אותן בתקופת הנקה.
    שילוב של טיפול תרופתי ופסיכולוגי בהחלט יכול לעזור.
    בהצלחה,
    אודי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודע מה עוד ניתן לעשות...
    תומר
    05/01/2010

    שלום,

    אני ממש מיואש, שבור ואובד עצות.



    חיי התהפכו עליי ביום אחד. היו לי חיים רגילים טובים והכל היה תקין, עד לפני 4.5 חודשים.

    עישנתי פעם אחת מריחואנה ביג דיל... ומאז הכל התמוטט ונפל.

    אין לי מזור בכלום. אני כל היום בחרדות. כל היום מנסה למצוא טיפול ועזרה.

    ציפרלקס, רסיטל, CBT , EMDR וביופידבק מה לא ניסיתי....

    כיום אני על רסיטל 40 מ"ג ביום (שלושה ימים במינון זה, סך הכל חודש וחצי חודשיים על רסיטל) טיפול CBT שאני בכלל לא מבין אותו... ולא יודע איך הוא אמור לעזור לי.

    אני מתחנן לעזרה. איבדתי כל ביטחון בחיי. אין שקט לעשות כלום לא לעבוד או ללמוד או לחיות.

    שנת 2010 לא יכול להיות שאין תרופה לחרדה?! בבקשה תעזרו לי אני רוצה להמשיך לחיות.



    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לתומר

    ד''ר אודי אורן
    05/01/2010

    לתומר שלום,
    שימוש בסמים (ואפילו פעם אחת) גורם לתופעות שאתה מתאר.

    הדבר הכי בולט במה שכתבת הוא שתוך כ-4 חודשים עברת סדרה ארוכה של טיפולים שונים.
    אני מעריך שאף אחד מהם לא קיבל הזדמנות סבירה מבחינת זמן.

    ברור לי שחווית חוויה טראומטית. EMDR היא שיטת טיפול מצויינת לטיפול בטראומה, אבל היא אינה הוקוס פוקוס. צריכים מספר פגישות כדי לראות תוצאות.

    ברור לי שאתה חווה חרדה משמעותית. CBT הוא טיפול יעיל בחרדה, אבל מצריך זמן.

    כנ"ל נכון לגבי טיפולים תרופתיים.

    בהצלחה,
    אודי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דר' חיים היילפרין
    קארין 30
    03/01/2010

    שלום דר',לראשונה אני מודה לך שאתה עונה ומתייחס במהרה לבעייתי.
    אכן פניתי לרופאת המשפחה שלי בשל בעייתי (חרדה מטסט), היא המליצה לי לנטול כדור אסיול 5 מ"ג לפני השינה והסבירה שאם לא עוזר אז לנטול 10 מ"ג ושיום למחרת אהיה רגועה וללא דפיקות לב. נטלתי כדור 5 מ"ג לפני השינה ולא השפיע עלי כלל לא הרגשתי שינוי.
    השאלה שלי היא?
    1. האם יש בכלל טעם לנסות ולנטול 10מ"ג (לפני השינה כמובן) ולראות האם ישפיע עלי אם זה משמעותי בכלל כי 5 מ"ג כלל לא עזר?
    2. האם 10 מ"ג נחשב למינון גבוה?
    תודה רבה על התמיכה.
    שיהיה שבוע טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דר' חיים היילפרין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקרן

    ד''ר חיים היילפרין
    05/01/2010

    יש טעם לנסות 10 מ"ג אם מחצית הכמות אינה מספקת. 5-10 מ"ג אסיוול (= ווליום) הם המינון המקובל ואינם נחשבים למינון גבוה - בזריקת הרגעה מקבלים הרבה יותר, וניתן לקחת עד 30 ואף 60 מ"ג ביום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר הפסקת ציפרלקס
    שרה
    02/01/2010

    לאחר שהייתי חולה וקיבלתי אנטיביוטיקה מאוד חזקה, נתקפתי בהתקפי חרדה (לי היתה הרגשה שהאנטיביוטיקה הזו פשוט החלישה אותי מאוד + גרמה לי להתקפי חרדה). לאחר שהחלמתי התחלתי להתאושש וגם התקפי החרדה התפוגגו. הרופא ואני החלטנו שאני אקח ציפרלקס כדי שאני אתחזק נפשית. לאחר 3 ימי ציפרלקס 5 מ"ג התחלתי להרגיש ממש לא טוב. התחילו לי שוב התקפי חרדה והגוף שלי היה בסטרס נוראי. (אף פעם לפני זה לא הרגשתי ככה). כולם אמרו שזו תקופת הסתגלות אבל כעבור שבועיים שראיתי שאין שום שיפור - לא יכולתי יותר והפסקתי את הציפרלקס.
    כבר למחרת התחלתי להרגיש כמו בן אדם חדש. משוחררת מסטרס וממש חדשה, אחרי יומיים שלושה התחלתי להרגיש שוב את התופעות שגרם לי הציפרלקס - כולל כאבי ראש וסחרחורות. כעת עברו 12 יום ואני עדיין מרגישה שהציפרלקס בתוכי או שלפחות השפעתו עדיין בגוף. אני מרגישה מצב של סטרס וחרדה.
    האם יתכן שאני עדיין מתנקה מהשפעות הציפרלקס?
    אני מאוד מעוניינת להתגבר על הכל ללא טיפול תרופתי כזה. (הציפרלקס גרם לי להרגיש כל כך רע). האם טיפול פסיכולוגי קוגנטיבי יכול לעזור לי?
    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לאחר הפסקת ציפרלקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשרה

    ד''ר חיים היילפרין
    03/01/2010

    את כבר נקייה מהתרופה כמעט לגמרי אך ברור שעדיין לא "התנקית" מתסמיני החרדה... ניתן בהחלט להתגבר על החרדה ללא תרופות, והטיפול המומלץ הוא אכן טיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג קליני המתמחה בטיפול בחרדה בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. את יכולה לפנות אלי או למצוא מטפל באתר של איט"ה. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום