מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פוביית רכיבה על סוסנינה26/01/2010
לפני שלוש שנים הגעתי במקרה לרכוב על סוס...ומאז זה מעסיק אותי וקוסם לי...עד כאן הכל נפלא.
הבעייה היא כי מרגע שעליתי על הסוס חוויתי פובייה / פחד לא רציונלי ...קיצוני בלשון המעטה ...ישבתי כפסל על הסוס ולא יכולתי להניע איבר מגופי המכווץ.
למרות הפחד הקיצוני שרודף אותי המשכתי להגיע לחוות הסוסים ולרכוב כפעמיים בשבוע ...היו לי עליות ומורדות מבחינת ההתמודדות עם הפחד אבל בסופו של דבר שום דבר לא עוזר .
גיליתי על עצמי מגוון של" דברים" נפלאים ...חוויתי תחושות של עוצמה וכוח ...ולא הייתי רוצה להפסיק את הרכיבה...אך לעיתים אני מרגישה שעוד רגע אוותר כי לא אצליח לעבור שיעור רכיבה בלי להתמוטט באמצע...לרדת מהסוס...לקבל קילקול קיבה או כמעט להפוך למשותקת בשל הפחד הנוראי...כמובן שגם איני יכולה לשלוט על הסוס כאשר אני נמצאת במצוקה הכל כך קשה הזאת.
אשמח לתשובה מעמיקה עד כמה שפורום הנוכחי מאפשר זאת.
נינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לנינה
ד''ר חיים היילפרין27/01/2010שמחתי לקרוא שלא נכנעת לפחד והמשכת לרכב - המשך הרכיבה הוא למעשה ה"תרופה" היחידה לפחדיך (בהנחה שלא תחווי תאונת רכיבה וכד'). בשלב זה קבלי את הפחד אך אל תכנעי לו בשום פנים ("מותר לפחד - אסור להמנע"); עם הזמן - והתנסויות רכיבה ללא "תקלות אובייקטיביות" - ייתחלף הפחד בתחושת שליטה ובטחון. בהצלחה (והנאה) ברכיבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוק לעצהדביר25/01/2010
שלום לצוות.
מתנצל מראש אם זה לא המקום לשפוך את שבתוכי.אני בחור בן 26,תייכף 27 והולך צועד לכיוון החלפת קידומת לכיוון גיל 30.אין לי כרגע כלום בחיים,ממש כלום,לא בית,לא זוגיות,לא עבודה ולא ילדים,וגם אפשר לומר לא חיים.עברתי אונס קשה על ידי גברים לפני מספר שנים.אני לא מוכר בביטוח לאומי.הם מסרבים להכיר בי ולתת לי קיצבת נכות שיכולה לעזור לי לנסות לשקם את החיים.כקרוב ל10 שנים שהם מנדנדים אותי מועדה אחת לשניה.אני לא עובד,לא לומד,בלי השכלה,בלי חברה,בלי זוגיות,ובלי יכולת להתקדם אם החברה שלנו שמתקדמת.ולהיות כבנאדם נורמטיבי לכל דבר.אני עובר הרבה מאד דברים אבל אין לי אם מי לדבר על זה.אני הייתי במספר טיפולים אצל פסיכולוג וגם בקבוצה אבל זה לא הותאם למה שאני עובר או מה שעובר עליי.ניסיתי במרכז נפגעי תקיפה מינית,ניסיתי את מוקד ערן,ניסיתי את מרכז לטם,ניסיתי את תל השומר כל המרכזים מדברים על כך שהם יכולים רק להשים אותי ברשימה.וזה מבאס שאני כולה שם .שם ברשימה.אבל מבין לחלוטין שיש המון אנשים במצב שלי.ואין אולי הרבה מרכזים שיכולים לעזור.בכל אופן סיוע אין לי סיוע נפשי.ואודה אם אתם כצוות בעל ידע.אולי יכול לדעת לאן אני יכול לפנות ? אין לי כסף לשלם עבור שיחות אצל פסיכולוג.ודרך המרפאת משפחה אמרו לי בבריאות הנפש בסניף שלנו שהתור לפסיכולוגית רק בעוד 4 חודשים אולי יתפנה.ובשאר מרכזים רק בעוד חצי שנה .אחרי שיצרתי עם כולם קשר.אז מה אני עושה עד אז? ממשיך לשבת בבית ולהשתעמם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לאריק
ד''ר אודי אורן25/01/2010לאריק שלום,
לא פשוט. אני משער שאתה סובל מהשפעות הארוע הטראומטי שחוית.
ברור לי שטיפול פסיכולוגי שלפחות בחלקו יהיה ממוקד בטראומה שחוית הוא הדבר המומלץ.
טיפול EMDR נראה לי מתאים. אין לי מושג איפה תוכל לקבלו בחינם.
אנא פנה למוקד נפגעי פגיעה מינית וברר מה הם יכולים להציע.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רווקות ארוכה וחרדות בקשר פוטנציאלימאיה24/01/2010
שלום, אני רווקה בת 34, נראית טוב, חברותית ונעימה. לא היה לי קשר משמעותי בעשר השנים האחרונות ועל אף הכמיהה הטבעית שלי לקשר רציני שיוביל להקמת משפחה, אני רגילה מאוד ללבד שלי.
לאחרונה ממש הכרתי מישהו, הצעיר ממני.
אני מוצאת את עצמי בפחד נוראי ממה יהיה. חושבת על מתי ניפגש וכמה נדבר ואם נלך למקומות ביחד ומה נעשה. אני מאבדת ריכוז בעבודה ולו זה היה תלוי בי, הייתי מדברת איתו כל הזמן.
אני לא מבינה איך לפני שניה, כשהייתי לבד ואף אחד לא התעניין בי, הכל היה בסדר. ועכשיו, כשיש מישהו פוטנציאלי, אני מאבדת את כל מי שאני, והופכת להיות יצור תלותי ומפוחד. לא נעים לי עם זה, אני רוצה להפגין קלילות וגם לחוש אותה באמת. רוצה לתת לגבר את המרחב שלו, כדי שירצה להיות איתי. אני מרגישה שאני הולכת לאיבוד, ובעיקר, לצערי, מרגישה חרדות.
אני מטופלת ברסיטל 40 מזה כשנתיים. מה אפשר לעשות? האם יש איזשהו ספר שניתן לקרוא כדי ללמוד ממנו, משהו?
תודה מראש!
מאיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה למאיה
ד''ר אודי אורן24/01/2010למאיה שלום,
איני מאמין שספר יוכל לעזור לך בשלב זה.
אני ממליץ לך לפנות לפסיכולוג שיוכל לתמוך בך בשלב זה של הקשר.
העובדה שאת מטופלת ברסיטל עוד לפני תחילת הקשר הנוכחי מצביעה על כך שהיה אי שקט מסויים.
אפשר כמובן להעלות את המינון, אך מומלץ לבדוק את מקור האי שקט וללמוד להתמודד איתו.
אני ממליץ לך לפנות למטפל EMDR או למטפל התנהגותי קוגניטיבי.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה מוכללת לנער בן 14רוזי23/01/2010
שלום רב,
בני בן 14 סובל מהתקפי חרדה וממחשבות טורדניות בהקשר למחלות
הוא נמצא בטיפול קוגנטיבי . אומנם יש הטבה אך עדיין הוא מוטרד
חשבנו להתייעץ עם פסיכיאטר ואולי להעזר בטיפול תרופתי אך כמה נושאים מטרידים אותנו
1. האם מגיסים לצבא נער שנוטל תרופות נוגדי חרדה
2. האם יש מצב שנוטלים את התרופות ולאחר זמן מה לא נזקקים לתרופות
3. האם יש קשר בין גיל ההתבגרות ושינוי הורמונלי להתקפי חרדה וחרדה מוכללת, האם בסיום ההתבגרות יש סיכוי שהמצב יחלוף
בתודה מראש
רוזי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לרוזי
ד''ר אודי אורן23/01/2010לרוזי שלום,
1. איני יודע את התשובה לשאלה הזו. התייעצות עם פסיכיאטר תוכל לעזור.
2. יש בהחלט אפשרות כזו.
3. אין קשר שאני מכיר.
אני מאמין שטיפול פסיכולוגי ותרופתי עשוי בהחלט לעזור. התייעצות עם פסיכיאטר אינה מחייבת לקיחת תרופות. אני ממליץ כי תעשו זאת.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מכפתוריםאיילת16/01/2010
שלום רב,
בני בן ה- 3 וקצת חרד מכפתורים. אם אני זוכרת נכון החרדה הזו הורגשה בסביבות גיל שנתיים, מאז הוא לא מוכן ללבוש שום בגד שיש בו כפתור מכל סוג שהוא. (תיקתקים, ניטים וכו')
אם אני לובשת בגד עם כפתור הוא מעיר לי אבל אין לו בעיה למשל לחבק את אביו שנוהג ללבוש חולצות מכופתרות.
כיצד מתגברים על הפחד הזה? הוא ממש בחרדות מהעניין
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לאיילת
ד''ר חיים היילפרין17/01/2010פשוט מאד - ניגשים לשיחה או שתיים עם פסיכולוג קליני המתמחה בטיפול בחרדה אצל ילדים בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחד מכפתורים
ג.01/01/2011הי
גם בננו בן 6 סובל מפחד מכפתורים מאז גיל שנתיים וחצי
מה גילתם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאיילת
שני18/06/2010אני פשוט בשוק, כאילו תארת ממש את הבן שלי, הוא היום בן 4
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין שעוזר לדיכאון מז'ורי , אבל לחיים14/01/2010
ריטלין שעוזר לדיכאון מז'ורי , אבל לאחר מספר שעות גורם לחרדות ותחושת "דאון"!
אני קראתי שזו תופעה מוכרת לרפואה בתחום בהדיכאון והחרדה.
אני מאובחן כסובל מדיכאון מז'ורי וחרדות בעיקר חרדה חברתית -"אנשים".
מבין כל התרופות לטיפול בדיכאון שנטלתי כל השנים רק הריטלין באמת עזר ,ותוך שעה מרגע הנטילה כ-30 מ"ג ,מוציא אותי עם מוטיבציה וכוח החוצה והכניס לי צבע לחיים!
אולם לאחר כ-3-4 שעות , חל היפוך של ההרגשה, חרדה גוברת ותחושת אי שקט ומתח מתגברת!
ניסיתי באחרונה "מודל פורטה" מקום הריטלין אולם ללא הטבה כלל , כנ"ל לגביי "סוליאן".
קיצר "הסוס המנצח זה ריטלין!" אבל מה עושים עם הנפילות האדירות לאחר כמה שעות? , אפרופו גם כדור קלונקס 2 מ"ג לא מרגיע ממש את החרדות לאחר האפקט של הריטלין , ולכן הבנתי שלדיכאון לא נוטלים ריטלין ,אולם אני התחלתי בו בתור טיפול להפרעה בקשב וריכוז ואז גיליתי את סגולתו בעניין הדיכאון ,אולם הוא "מציל"רק מספר שעות קטן, והתופעות השליליות לאחר מכן כמעט בילתי ניסבלות , מה דעתכם?
המלצות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לחיים
ד''ר חיים היילפרין15/01/2010ישנן מספר גרסאות של ריטלין בשחרור הדרגתי (SR) העשויות להאריך את השפעתו עליך ולמתן את ה"נפילות". עם זאת, המלצתי העיקרית היא לשוחח עם הפסיכיאטר המטפל בך על התנסויותיך ולהתייעץ איתו לגבי הטיפול המיטבי. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי פחדשרה12/01/2010
לאחר מחלה זיהומית פיתחתי מצב של סטרס, חרדות + התקפי חרדה ודיכאון קל, טיפול בציפרלקס החמיר את הבעיה ואחרי שבועיים הפסקתי. הרגשתי שאני יכולה להתגבר והתחלתי טיפול בטיפות דיפרסון מתמציות צמחים. עבר שבוע מתחילת הטיפול בדיפרסון אני בתהליך החלמה. אין כמעט התקפי חרדה, הרגשת הסטרס בגוף פחתה, ומצב הרוח משתפר. אבל יחד עם זה מתחילת המצב אני התחלתי לפחד מלהיות לבד ולפחד משיעמום וחוסר מעש. כי יש לי חשש שכשלא יהיה לי מה לעשות - אני אחשוב על החרדות וזה יכניס אותי למצב שוב.
אז יוצא שבמשך היום אני חושבת על מה שאני אמורה לעשות בהמשך היום ואם אין לי משהו מיוחד - אני נלחצת. זה מצב מוזר מאוד כי תמיד חכיתי למצב שאני אהיה פנוייה או לבד (כי אני בעלת משפחה), ועכשיו יש לי חרדות מלהיות משועממת מחשש שאני יחשוב מחשבות לא נעימות או אזכר בחרדות שהיו לי.
האם המצב מוכר ואופייני? מה אפשר לעשות?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לשרה
ד''ר חיים היילפרין13/01/2010המצב אופייני ומוכר, ומה שאת צריכה לעשות זה לפנות לטיפול פסיכולוגי (שיחתי) אצל פסיכולוג קליני המטפל בחרדות בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. בטיפול הולם תוכלי לחזור לעצמך בתוך מספר פגישות. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרנדהדן12/01/2010
שלום
האם שימוש בסרנדה אמור לגרום לבעיות בשינה, לחוסר תיאבון,ולהזעה מרובה
בתודה מראש
דן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לדן
ד''ר חיים היילפרין13/01/2010התרופה סרנדה (המוכרת גם בשם לוסטרל) עשויה לגרום לתופעות שהזכרת, ובמיוחד לבעיות בשינה. פנה לפסיכיאטר שרשם לך את התרופה והתייעץ איתו לגבי המשך הטיפול. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש קשר...shlomi08/01/2010
שלום,
במהלך טיול קיבלתי היפוטרמיה שבה הגוף רעד וקפץ הרגשתי שאני הולך להתעלף בכל רגע.
ראיתי והרגשתי הכל ועקב כך פינו אותי לבית חולים חיממו אותי ולאחר מכן שיחררו אותי,מאותו יום אני סובל מהתקפי פאניקה וחרדה ולוקח כדורי ויפקס.
ברצוני לדעת האם יש קשר בין היפוטרמיה לכך שקיבלתי התקפי חרדה?
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לשלומי
ד''ר חיים היילפרין09/01/2010כן, יש קשר מובהק. הטיפול המומלץ בחרדה, אגב, אינו טיפול תרופתי בלבד (התרופה רק מקלה על הסימפטומים אך אינה פותרת את הבעיה עצמה) אלא טיפול פסיכולוגי (שיחתי) אצל פסיכולוג קליני המטפל בחרדות בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. במקרה כמו שלך ניתן בד"כ "לצאת מזה" בתוך מספר מפגשים לא רב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשר מובהק....
shlomi09/01/2010הייתי מעוניין לדעת מהו הקשר המובהק, שאחרי שקיבלתי היפוטרמיה אני סובל מהתקפים
איך זה מתקשר אחד לשני?
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לשלומי
ד''ר חיים היילפרין10/01/2010פשוט מאד - טראומה מעוררת חרדה (בהגדרה) והסמיכות מצביעה על נסיבתיות - עברת באותו יום אירוע טראומתי ומאותו יום אתה סובל מהתקפי חרדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
shlomi10/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עובר עלי???קרין08/01/2010
שלום , אודה מאוד לעזרתכם, כבר כמעט כשנה או אולי קצת פחות עובר עלי משהו מוזר, תמיד יש לי מן מועקה בלב יחד עם מחשבות בראש שאני מפחדת להשתגע,לאבד שליטה או כל דבר מזעזע דמה, כל מה שאני רואה בתקשורת ,הדברים האיומים שקורים אני מפחדת גם לאבד שליטה ולהיות ללא שפיות,כל רלה גם גורמים לי לדיכאון לאחרונה איבדתי טעם לחיים ואני כל הזמן עייפה נורא ורצה לישון והדבר הראשון שאני בודקת בבוקר האם אני עדיין בשפיותי והמחשבה זו מלווה אותי כל היום,
האם תוכלו בבקשה לעזור לי ולהסביר במה מדובר ומה עלי לעשות, הרי אלו לא חיים!!!
האם יכול להיות שמשום שאני כל הזמן חושבת על לאבד שםיות זה בסוף באמת יקרה לי?
זה ממש נשמע מוזר וסליחה על כך.
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
למאיה
ד''ר חיים היילפרין09/01/2010הפחד להשתגע אופייני ושכיח מאד אצל אנשים הסובלים מחרדה. יש בזה גם הגיון - הסימפטומים החרדתיים נתפסים בעיני האדם החווה אותם כמשהו "לא נורמלי" והדרך מכאן להסקת המסקנה המתבקשת (אך השגויה בתכלית!) שמדובר באובדן שפיות קצרה מאד. ולא, אין סיכוי שתאבדי את השפיות בגלל תסמיני החרדה - אין שום קשר בין אובדן שפיות (מה שקרוי פסיכוזה, שהיא ניתוק מהמציאות) ובין חרדה (שבמובן מסויים ניתן לראות בה חיבור-יתר למציאות). עצתי לך היא לגשת לטיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג קליני המטפל בחרדה בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית, ופשוט לשים את החוויה הזו מאחוריך. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך על עזרתך
קרין10/01/2010לצערי מטעמים כלכלייים אני מחפשת מטפל דרך קופת חולים והם כולם לא פנויים , כך שאני נאלצת להמתין
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה ממחלות לילדה בת 8ורד05/01/2010
שלום רב,ביתי בת 8 סובלת כפי הנראה מפחד וחרדה ממחלות במיוחד מהקאות הדבר מתבטא בבעיות שינה היא מתעוררת 2-3 פעמים בלילה וטוענת שכואב לה הראש ובא לה להקיא,מבקשת שנבוא דחוף לקחת אותה מבית הספר בטענה שלא חשה בטוב,בוכה ובימים האחרונים מפספסת פיפי בלי לשים לבדבר שממש לא אופייני לה, לא רוצה ללכת לחברים ולא רוצה שיבואו חברים אלינו מבקשת שכל הזמן אהיה איתה לידה והולכת אחרי כמעט לכל מקום ? המורה מספרת שבהפסקות היא משחקת יפה ואיך שנכנסים לכיתה היא נחרדת מתחילה לבכות ולהרגיש לא טוב ומבקשת דחוף הביתה לאמא. איך אוכל לעזור לה ?איך לטפל?למי לפנות .תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לורד
ד''ר אודי אורן05/01/2010לורד שלום
ממליץ על פניה לפסיכולוכית בית ספר או לפסיכולוגית ילדים במסגרת קופת חולים.
התמונה מעידה על מצוקה משמעותית. אני משער שקרה משהו במסגרת הכיתה או במסגרת אחרת.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות קשות-זועקת לעזרה!!!אורי05/01/2010
שלום,
אני כבר שלוש שנים ו3 חודשים סובלת מהתקפי חרדה ומצב נפשי לא פשוט.
זה התחיל בהתקפים רק אם אני לבד ואז נמנעמתי מלהיות לבד והפכתי לתלותית.
הייתה תקופה שטיפלתי והייתה הטבה קלה אך לפני שנה הכל החמיר עקב הריון ומאז הלידה המצב כבר יצא מכלל שליטה והפך לנוראי.
טופלתי אצל פסיכולוגית קוגנטיבית התנהגותית וEMDR וחזרתי לזה עכשיו.
היא המליצה לי לחזור לרסיטל אבל אני מניקה ולא מצליחה לגמול אותה.
היא מסרבת בתוקף לבקבוק.
אני רוצה לקחת כדורים שיעזרו לי כי אני על סף אובדן ושגעון אבל מפחדת לפגוע בתינוקת.
מה עושים?
יש מצב לצאת מחרדה ודכאון כ"כ גדול?
אני לא חיה.בקושי מתפקדת.
אין לי כח.אמונה או תקווה בכלום.
מיואשת.
אשמח לעזרה.
האם הרסיטל יעזור לי?
האם אפשר למרות ההנקה?איך זה יכול לפגוע?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לאורי
ד''ר אודי אורן05/01/2010לאורי שלום,
פני באופן דחוף לרופאת המשפחה/רופאת נשים/פסיכיאטרית והתייעצי בנוגע לטיפול התרופתי.
יש תרופות שאין בעיה לקחת אותן בתקופת הנקה.
שילוב של טיפול תרופתי ופסיכולוגי בהחלט יכול לעזור.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יודע מה עוד ניתן לעשות...תומר05/01/2010
שלום,
אני ממש מיואש, שבור ואובד עצות.
חיי התהפכו עליי ביום אחד. היו לי חיים רגילים טובים והכל היה תקין, עד לפני 4.5 חודשים.
עישנתי פעם אחת מריחואנה ביג דיל... ומאז הכל התמוטט ונפל.
אין לי מזור בכלום. אני כל היום בחרדות. כל היום מנסה למצוא טיפול ועזרה.
ציפרלקס, רסיטל, CBT , EMDR וביופידבק מה לא ניסיתי....
כיום אני על רסיטל 40 מ"ג ביום (שלושה ימים במינון זה, סך הכל חודש וחצי חודשיים על רסיטל) טיפול CBT שאני בכלל לא מבין אותו... ולא יודע איך הוא אמור לעזור לי.
אני מתחנן לעזרה. איבדתי כל ביטחון בחיי. אין שקט לעשות כלום לא לעבוד או ללמוד או לחיות.
שנת 2010 לא יכול להיות שאין תרופה לחרדה?! בבקשה תעזרו לי אני רוצה להמשיך לחיות.
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לתומר
ד''ר אודי אורן05/01/2010לתומר שלום,
שימוש בסמים (ואפילו פעם אחת) גורם לתופעות שאתה מתאר.
הדבר הכי בולט במה שכתבת הוא שתוך כ-4 חודשים עברת סדרה ארוכה של טיפולים שונים.
אני מעריך שאף אחד מהם לא קיבל הזדמנות סבירה מבחינת זמן.
ברור לי שחווית חוויה טראומטית. EMDR היא שיטת טיפול מצויינת לטיפול בטראומה, אבל היא אינה הוקוס פוקוס. צריכים מספר פגישות כדי לראות תוצאות.
ברור לי שאתה חווה חרדה משמעותית. CBT הוא טיפול יעיל בחרדה, אבל מצריך זמן.
כנ"ל נכון לגבי טיפולים תרופתיים.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דר' חיים היילפריןקארין 3003/01/2010
שלום דר',לראשונה אני מודה לך שאתה עונה ומתייחס במהרה לבעייתי.
אכן פניתי לרופאת המשפחה שלי בשל בעייתי (חרדה מטסט), היא המליצה לי לנטול כדור אסיול 5 מ"ג לפני השינה והסבירה שאם לא עוזר אז לנטול 10 מ"ג ושיום למחרת אהיה רגועה וללא דפיקות לב. נטלתי כדור 5 מ"ג לפני השינה ולא השפיע עלי כלל לא הרגשתי שינוי.
השאלה שלי היא?
1. האם יש בכלל טעם לנסות ולנטול 10מ"ג (לפני השינה כמובן) ולראות האם ישפיע עלי אם זה משמעותי בכלל כי 5 מ"ג כלל לא עזר?
2. האם 10 מ"ג נחשב למינון גבוה?
תודה רבה על התמיכה.
שיהיה שבוע טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לקרן
ד''ר חיים היילפרין05/01/2010יש טעם לנסות 10 מ"ג אם מחצית הכמות אינה מספקת. 5-10 מ"ג אסיוול (= ווליום) הם המינון המקובל ואינם נחשבים למינון גבוה - בזריקת הרגעה מקבלים הרבה יותר, וניתן לקחת עד 30 ואף 60 מ"ג ביום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר הפסקת ציפרלקסשרה02/01/2010
לאחר שהייתי חולה וקיבלתי אנטיביוטיקה מאוד חזקה, נתקפתי בהתקפי חרדה (לי היתה הרגשה שהאנטיביוטיקה הזו פשוט החלישה אותי מאוד + גרמה לי להתקפי חרדה). לאחר שהחלמתי התחלתי להתאושש וגם התקפי החרדה התפוגגו. הרופא ואני החלטנו שאני אקח ציפרלקס כדי שאני אתחזק נפשית. לאחר 3 ימי ציפרלקס 5 מ"ג התחלתי להרגיש ממש לא טוב. התחילו לי שוב התקפי חרדה והגוף שלי היה בסטרס נוראי. (אף פעם לפני זה לא הרגשתי ככה). כולם אמרו שזו תקופת הסתגלות אבל כעבור שבועיים שראיתי שאין שום שיפור - לא יכולתי יותר והפסקתי את הציפרלקס.
כבר למחרת התחלתי להרגיש כמו בן אדם חדש. משוחררת מסטרס וממש חדשה, אחרי יומיים שלושה התחלתי להרגיש שוב את התופעות שגרם לי הציפרלקס - כולל כאבי ראש וסחרחורות. כעת עברו 12 יום ואני עדיין מרגישה שהציפרלקס בתוכי או שלפחות השפעתו עדיין בגוף. אני מרגישה מצב של סטרס וחרדה.
האם יתכן שאני עדיין מתנקה מהשפעות הציפרלקס?
אני מאוד מעוניינת להתגבר על הכל ללא טיפול תרופתי כזה. (הציפרלקס גרם לי להרגיש כל כך רע). האם טיפול פסיכולוגי קוגנטיבי יכול לעזור לי?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לשרה
ד''ר חיים היילפרין03/01/2010את כבר נקייה מהתרופה כמעט לגמרי אך ברור שעדיין לא "התנקית" מתסמיני החרדה... ניתן בהחלט להתגבר על החרדה ללא תרופות, והטיפול המומלץ הוא אכן טיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג קליני המתמחה בטיפול בחרדה בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. את יכולה לפנות אלי או למצוא מטפל באתר של איט"ה. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)

