מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לאודינתי10/07/2009
שלום שוב אודי,
אני סובל לדעתי ממגוון של הפרעות וחרדות.
כיצד אוכל לדעת לאיזה סוג טיפול אני זקוק? כלומר איך אוכל לדעת איזו שיטת טיפול היא נכונה ומתאימה עבורי?עליי להתייעץ עם מישהו לפני פנייה לטיפול?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לנתי
ד''ר אודי אורן10/07/2009לנתי שלום,
אתה יכול ליצור קשר והמזכירה תפנה אותך למישהו מאזור מגוריך שיוכל לפגוש אותך ולייעץ לך.
שבת שלום ובהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולנתי10/07/2009
שלום שלום,
האם לפני פנייה לטיפול פסיכולוגי יש "לקחת בחשבון" את שיטת הטיפול של המטפל.? כלומר דינמי או קוגניטבי התנהגותי? או שהכימיה עם המטפל היא החשובה יותר?
האם שיטת הטיפול היא הקריטריון לבחירת המטפל?
אשמח לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לנתי
ד''ר אודי אורן10/07/2009לנתי שלום,
בהחלט כדאי לקחת את זה בחשבון.
הכימיה היא כמובן חשובה מאד, אבל הגישה היא משמעותית.
השאלה היא האם מדובר בבעיה יותר ממוקדת או פחות.
מה הן המטרות הטיפוליות, כמה משאבים יש וכו'
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדים לילד בן 9א.09/07/2009
בני בן ה 9, מאז החל החופש מבועת ומפוחד לפני השינה ובשינה.
הוא אומר שהוא מפחד מרוצחים, מפורצים שיכנסו וירצחו אותו ואת המשפחה, שהוא מפחד למות בגילו...ועוד כל מיני אמירות מהסוג הזה. בחלק מהלילות הוא אפילו קם ואומר שיש לו בחילה והוא צריך להקיא מרוב שהוא מפחד. באחד הלילות שהגיע אלינו למיטה ושלחנו אותו חזרה הוא חזר שוב ואמר שהוא שומע שמישהו דופק לו על החלון של החדר.
הוא ילד מאוד רגיש ויחד עם זאת חברותי, בטוח בעצמו ובחברה, ומאז תחילת החופש הוא לא הוא. התחושה שלנו שהוא נחשף לאיזה סרט או משהו במחשב אצל חברים שהלחיץ אותו...שאלנו אותו על זה והוא לא אמר שום דבר. היו שני מאורעות שיתכן והשפיעו עליו, למרות שיש לנו תחושה שעוד משהו קורה. אחד- הוא הלך לישון אצל חבר שחגג יום הולדת, וישן שם עם עוד קבוצת ילדים ובבוקר הוא הגיע הביתה עם סימני צבע על הפנים. כששאלתי לפשר העניין הוא החל לבכות וסיפר על כך שהיה לו לא נעים שחברים בלילה צבעו אותו, אבל אחרי רגע עבר לסדר היום כאילו שום דבר לא קרה.
מאורע נוסף - שלשום הוא הלך לישון אצל חבר טוב שהוא רגיל לישון אצלו, וב 23:00 הוא חזר הביתה- זה מאוד לא אופייני לו, הוא תמיד נשאר עד למחרת בלי בעיה. הוא היה מאוד לחוץ ומפוחד. באותו לילה ישבנו איתו עד שהוא שיתף שבסוף השנה בבית הספר חבר סיפר לו על המקרה של הילדה בקצרין שנכנסה לשירותים ומישהו רצח אותה (תאיר ראדה ז"ל). אחרי שסיפר את זה, הוא ישן כל הלילה במיטה שלו, שינה עמוקה וחזקה, שממש לא הצלחתי להעיר אותו בבוקר. ולמחרת אמר לי : "אמא, עכשיו אחרי שדיברנו על זה אני כבר לא מפחד".
אבל הלילה שוב זה חזר על עצמו...אותה התנהגות ואותן אמירות כולל הרצון להקיא.
מה עושים? הוא לחוץ, לעיתים בוכה, לא רוצה להירדם לבד, מפחד לישון בחדרו ומבקש לישון איתנו. איך עוזרים לו?
אנחנו לא מאפשרים לו לישון אצלנו, אלא יושבים ומרגיעים אותו בחדרו עד שהוא נרדם, וכשהוא מתעורר בלילה אנחנו חוזרים איתו לחדר ועוזרים לו להירדם. אבל אנחנו כבר מותשים...
מה דעתך? מה קרה לו?איך לנהוג?
מחכים לתשובתך,
אמא מודאגת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לאמא המודאגת
ד''ר אודי אורן09/07/2009שלום רב,
ברור שקרה משהו. אין לי אפשרות להגיד מה. סביר להניח שזה מה שהוא סיפר או דומה לזה.
התגובות הם מאד לא נעימות אבל עדיין לא מדאיגות.
דברי איתו עוד כמה פעמים על מה שקרה. דברי איתו על כך שאתם איתו ושאתם מגינים עליו.
דברי איתו על מה/מי הוא צריך איתו כדי להתמודד יותר טוב עם הפחדים האלו.
דברי איתו על כך שיכול להיות שיתעורר בלילה ועל מה כדאי לעשות במקרה כזה.
תני לזה עוד כמה ימים.
במידת הצורך אפשר לפנות למטפל ילדים שמתמחה בטיפול EMDR או בטיפול התנהגותי-קוגניטיבי.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות ופחדיםרועי09/07/2009
שלום שמי רועי לפני שנתיים וחצי החלו אצלי התקפי חרדה לגבי מצבי הבריאותי מאין קושי בנשימה כאבים בחזה ורעד בידיים הייתי אצל רופא משפחה שנתן לי פאקסט לקחתי למשך שלושה שבועות והפסקתי כי מצבי הישתפר מאז ועד עכשיו זה כל הזמן בא והולך כאבים בחזה סחרחורות כאבי ראש ומין תחושת הלם כזאת בכל הגוף לכמה שיניות וזה עובר , היום כשאני נוהג כשאני נמצא בכביש מהיר ופתוח ויש מסביב בינינים גבוהים אני מקבל את הכאב ראש וההלם הזה בגוף כשאני בנסיעה זה פחות אבל כשאני עוצר ברמזור זה מתקיף אותי אני חושב שזה מאין פחדים כי יש לי כאבי בטן שזה קורה. מה אתה מציע לי לעשות יש לי כמה נסיעות ארוכות בקרוב ואני מפחד מהבעיה שלי וגם אני לא יכול לחיות נורמלי במצבי זה אשמח מאוד אם תתן לי הצעות לטיפול תודה רועי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לרועי
ד''ר אודי אורן09/07/2009לרועי שלום,
אתה סובל מחרדה הבאה לידי ביטוי בעיקר בסימפטומים פיזיים.
אני ממליץ לך לפנות לטיפול אצל מטפל המתמחה ב- EMDR או בטיפול התנהגותי קוגניטיבי.
אני מעריך שטיפול קצר וממוקד יוכל לעזור לך להתגבר על הקשיים אותם תארת.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדים בלתי נשלטיםגילי06/07/2009
לבתי בת ה 9 יש התקפות של פחדים בלתי נשלטים. היא רואה פתאום וללא שום התראה, יצורים מפחידים שמנסים להרע לה. התופעה הזו החלה בגיל 5 ותדירותה עולה ויורדת ועומדת על כאחת לשבועיים. הילדה נגשת לאחד מאיתנו נצמדת ואוחזת חזק ומנסה להתגבר בעצמה. אינה רוצה שנעשה משהוא תוך כדי הפחד שנמשך כדקה. אציין שהיא ילדה שמחה, חכמה, חמה וחברותית ומאוד בוגרת. היא מודעת למצבה וזה מדאיג אותה במיוחד אחרי שהקיאה אחרי התקף כזה לאחרונה.
אין מקרה ידוע במשפחותינו של מחלת נפש כלשהיא אך התחלתי לדאוג שאולי מדובר בסכיזופרניה. אציין עוד שהיתה מטופלת כשנה אצל פסיכולוגית בעבר שעזרה אך במעט וכיום אינה מעוניינת. שאלתי: האם אכן מדובר בסכיזופרניה ומה ניתן לעשות כדי לשנות לטובה את המצב.
תודה על העזרה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לגילי
ד''ר חיים היילפרין07/07/2009את מתארת התקפי חרדה, ולמרות שהילדה מפוחדת מיצורים שרק היא רואה, אין לזה שום קשר לסכיזופרניה (שהיא מחלה רבת פנים המתפתחת בד"כ בסוף גיל ההתבגרות). אבחון מדוייק יותר וטיפול אפקטיבי תוכלו לקבל בפגישות עם פסיכולוג קליני המתמחה בטיפול בחרדות אצל ילדים בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשהיעל06/07/2009
דוקטור שלום, יש לי אח בן 12 ילד יחסית קטן לגילו (מבחינה פיזית) לפני שנתיים פרץ לביתנו גנב ומאז הילד משותק מפחד, הוא פוחד לעבור מחדר לחדר בבית ואם אין אף אחד בבית הוא פשוט נועל את עצמו בחדר כלשהו ולא יוצא ממנו עד שמישהו מגיע, הוא לא מסוגל להכנס הביתה לבדו אפילו אם יש לו מפתח הוא יעדיף להשאר בחוץ שעות ולהמתין לאחד ההורים שיגיעו הביתה, לאחרונה הוא נכנס הביתה עם חבר וראה שודד יושב על הגדר עם תיק טניס גדול ושחור, הילד פשוט קפא והחוויר בצורה מפחידה הוא הצליח לטלפן לאחד ההורים ואלה הזמינו משטרה, מזללל שהוא לא היה לבד באותו רגע! כרגע שנה אחרי הארוע האחרון הוא סיפר לי שלפני מספר ימים הוא שמע רעשים בבית לקח שני סכינים והתחבא בארון ואז התקשר לחבר שיבוא הביתה לעזור לו ( יש לציין שהוא פיתח חוש שמיעה מופלא) בקיצור אני ממש ממש דואגת לו והוא מספר לי שהפחד "לא יוצא לו מהראש" אני מאוד רוצה לקחת אותו לטיפול פסיכולוגי אך מצבי הכלכלי לא מאפשר לי זאת כרגע ואני גם לא גרה בבית כדי להיות איתו ולשמור עליו, ההורים מתנגדים באופן נחרץ לפסיכולוגים, כיצד אוכל לעזור לו????
מתנצלת על האורך, ותודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה ליעל
ד''ר אודי אורן06/07/2009ליעל שלום,
הבעיה המרכזית היא התנגדות ההורים.
אני מציע לדבר איתם על מה הם חושבים מצבו של אחיך, ואיך הם ממליצים לפתור את הבעיה.
פתרון "ביניים" הוא לפנות ליועצת בית הספר.
ניתן לעזור לאחיך, אבל חייבים לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתחום.
ההורים יכולים גם הם לפנות באתר זה.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה ופחדים לפני טיסהיהונתן05/07/2009
שלום,
שמי יהונתן ואני סובל מפחדים ומחרדות. עד לפני כ 5 חודשים עברתי טיפול נגד חרדות. אך כעת כאשר אני לפנני טיסה של ארבעה חודשים לדרום אמריקה תקפו אותי החרדות והפחדים בשנית. אני בקושי מצליח לתקשר עם אנשים.. אני הופך לבן חסר שמחת חיים, חום הגוף שלי עולה ותחושת החרדה הקשה שמתמקדת בבטן שלי מציפה אותי וגורמת לי לתחושה איומה שאותה אני לא יכול לשאת.
לרגעים אני מאוד רוצה לטוס ולרגעים ולרגעים ממש לא כי איני יודע מה אעשה אם תתקוף אותי החרדה. וכיצד אתמודד איתה .
חשוב לציין שכאשר אני נמצא בארץ איני סובל כלל מחרדות.
האם אפשרי לקחת כדורים נגד חרדות רק לתקופה של 4 חודשים.?
רק כדי לעבור בשלום את הטיול הזה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה ליהונתן
ד''ר אודי אורן05/07/2009ליהונתן שלום,
אפשר לקחת כדורים לתקופה קצרה.
עדיף ללכת לטיפול קצר ומדוייק לפני היציאה לטיול.
מומלץ לפנות למטפל המתמחה ב-EMDR ו/או בטיפול התנהגותי-קוגניטיבי.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות מעצבנותמאיה04/07/2009
אני בת 33 אמא ל4 ילדים ובעל מקסים , עובדת משרה מלאה - מחנכת בבית הספר ומדריכה ,
כבר כמה חודשים שאני לא מרגישה טוב נפשית מבחוץ הכל כרגיל, פעילה צוחקת ומתפקדת, אך כשמגיע שעת אחר הצהריים, מתחילות חרדות(אני חושבת שזה חרדות), יש לי מועקה בלב דופק מהיר כמו גולה שגורמת מעט קוצר נשימה, בלילה לפני השינה מחשבות נוראיות שאינן נותנות לי ליהירדם, מחשבות רעות, אני לא יודעת מה לעשות ולמי לפנות?
המועקה היא באיזור החזה שרובצת לה שם וגורמת לי רצון להקיא מרוב לחץ,
אולי אלו טרדות החיים, המינוס המשכורת, מרתון החיים, אבל זה חלק מהחייים אז מדוע ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
למאיה
ד''ר חיים היילפרין05/07/2009...כי "מרתון החיים" הזה מלחיץ באמת ובתמים. את אדם בריא המגיב באותות מצוקה לחיים רווי מתח, חרדה ואיום ובקיצור, לא בריאים (למרות שהם נורמאליים לגמרי סטטיסטית). עצתי לך היא לגשת למספר שיחות אצל פסיכולוג קליני המטפל בחרדות בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית לקבלת פרספקטיבה, כלים ואולי גם החלטות. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדים חזקיםשי04/07/2009
שלום דוקטור אני ילד בן 14 וקוראים לי שי אני ילד שמפחד מאד מסרטים כמעט כל סרט לאחרונה ראיתי את הסרט "הטורף" הסרט הוא מדע בדיוני והוא הפחיד אותי ממש...
אני מדמיין שמיהוא עוקב אחרי כל הזמן ושאני מממש מפחד מהחושך פתאום אני כבר הרבה זמן לא ישן בגלל הפחד מהסרט .
בבקשה תיעץ לי מה לעשות כי כשאני בה לאבא שלי הוא כמעט ולא עוזר לי.
מחכה לתשובה שי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לשי
ד''ר חיים היילפרין04/07/2009ישנם אנשים רבים (וכוונתי למבוגרים) שמפחדים מסרטים, במיוחד מסרטים בדיוניים או סרטי אימה, והפתרון הפשוט והמוצלח שלהם הוא ...לא לראות בכלל סרטים שכאלה. אז ראשית, תהיה אסרטיבי ואל תתבייש להגיד לחברים שאתה לא מעוניין לראות סרט כזה או אחר. שנית, זה בסדר לפחד - קבל את העובדה שאתה מפחד (אל תפחד מהפחד) ותגלה שעצם קבלת הפחד מרגיעה. שלישית, דבר על הפחד עם הוריך ועם החברים (חבל שאבא כמעט ואינו עוזר... מה עם התמיכה של אמא?). ואתה תמיד יכול לבקש מהוריך שיפנו אותך לאיש מקצוע לשיחה או שתיים. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה :D
שי04/07/2009תודה על העזרה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחוףעדן03/07/2009
שלום לכולם
רציתי לשתף אותכם בסיפור שלי על מנת לקבל עזרה מפורום זה
אז כך כשהייתי בגיל ההתבגרות כלומר בכיתה ח היתה לי חברחרותה שתמיד גרמה לי לבכות היינו חברות הכי טובות אך נפרדנו היא התחברה לאחרות ואני גם כן ונשארנו באותה כיתה
תמיד קינאהי וניצלה אותי ..........סיימתי כיתה ט עם החברות החדשות שאיתן ביליתי רוב הזמן
עליתי לכיתה י ששם גם היו לי חברות אבל היה אחד ה מהכיתה שלעג עליי
היום יש לי ידידות שהם אוהבות אותי ודואגות לי ............ומשפחה נהדרת שתמיד תומכת
אבל אני מרגישה תקועה עם ערך עצמי נמוך וחוסר ביטחון מרגישה מנוצלת רגשית וחברתית
סיימתי תואר ראשון .....התחלתי לעבוד בחברות תקשורת אך פוטרתי משם בגלל שאני נכנסת לפניקות ולא מתפקדת כמו שצריך למרות שאני כן יכולה אי מאוד אנטלגנטית ומבינה עניין
הבעייה שהרגש והפניקות וחוסר בביטחון וערך עצמי גורמים לי לתקיעות מכל הבחחינות
גם כשאני בחברת אנשים אני תמיד אדיבה ואוהבת לא אוהבת שנותנם לי ביקורת כשאני
במרכז העניינים אני מתרגשת הלב דופק והיידים רועדות קצת אבל זה למספר שניות
אני מתגברת על זה וזה עובר
אני מודעת שאני צריכה טיפול התנהגותי קונגטיבי עם דגש מאוד חזק על הרגש ששולט בי
אז בבקשה
אני מחפשת פסיכולוג התנה גותי קונגטיבי מומחה באיזור חיפה
שמטפל בגישות eft וגשטלאל
רציתי לדעת מה הוא מצבי האם אני סובלת מחרדות או מביטחון עצמי נמוך ?
מה עליי לעשות על מנת להתגבר לבד בעבודה עצמית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לעדן
ד''ר אודי אורן04/07/2009לעדן שלום,
אני מסכים איתך שטיפול יכול לעזור לך.
אני ממליץ לחפש מטפל התנהגותי קוגניטיבי ו/או מטפל המתמחה ב-EMDR.
האתר של עמותת ה-EMDR ושל אי"טה כוללים רשימות מטפלים.
איני יכול להמליץ על מישהו ספציפי.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה רציניתדנה03/07/2009
יש לי בעיה שמאוד מאוד מציקה לי יש לי מחשבות טורדניות שמעיקות עלי והמחשבה העיקרית שיקרה לאחי היקר משהו רע ואני מדמיינת בלי רצון שזה קורה לו כל פעם אותו אסון זה עולה לי לראש ואני מנסה לבטל את המחשבה הזו על ידי כך שאני חושבת שהוא בסדר אבל זה שוב חוזר
מה עלי לעשות זה מחרפן ומשגע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לדנה
ד''ר אודי אורן04/07/2009לדנה שלום,
פני למטפל המתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי ו/או EMDR.
אפשר לעזור לך. חבל להמתין ולסבול.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טראומהאיציק03/07/2009
שלום אני בן 16,והסיפור שלי הוא כזה:
לפני כשנה וחצי ראיתי מישהו מתעלף{מתפרפר} התעניינתי וגיליתי שזו מחלה אפילפסיה,באותו הזמן לא ישנתי בלילה פחדתי לא היה לי מצב רח לכלום,מיום ליום המצב שלי השתפר אך מייד שמתי לב שעברתי טראומה משום שכל פעם שאני ניזכר בזה אני חרד שאולי זה יקרה לי חס ושלום או שפשוט זה מפחיד אותי באותו הרגע שראיתי את זה הלב שלי דפק מהר הזעתי והייתי מאוד לחוץ כמו שלא הייתי בחיי,התייעצתי עם אחי הדבר שיפר לי את מצב הרוח אך בכל זאת אני טרומתי. כעבור זמן מה יצא לי לצערי הרב לראות את הזוועה שוב אצל בן אדם אחר ושוב קרו אותם הדברים.
אני חייב לציין שקראתי בעיתון שמי שמתגייס לקרבי זה קורה לו עקב מתח נפשי וכאלו דברים והדבר מנע ממני לרצות להיות קרבי כי תכננתי להיות קרבי בצבא.
אני כותב את זה כי אני רוצה לסגור מעגל פתאום ראיתי שקיים כזה פורום וזה ממש עוזר לי אשמח אם תוכל איך שהו אולי שאני אהיה פחות טרומתי.
תודה רבא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לאיציק
ד''ר אודי אורן04/07/2009לאיציק שלום,
אתה צודק בהבחנה שלך. חוית טראומה שממשיכה להשפיע עליך.
אחת משיטות הטיפול הכי יעילות לטיפול בבעיות כאלו היא EMDR.
כנס לאתר של עמותת EMDR ומצא שם מטפל באזור מגוריך.
סביר להניח שהטיפול יהיה קצר ביותר.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד ממדרגות ללא מעקהאשת החברה03/07/2009
יש לי בעיה כמה שנים מאז שהייתי משותקת כמה חודשים עקב פרפורציה במעי הגס-חזרתי ללכת אבל לא מסוגלת לעלות או לרדת מדרגות ללא מעקה...נא עצתכם - כי נראה לי שהבעיה קצת מגוכחת
אפילו מדרכות מכניסות בי פחד- נפלתי כמה פעמים- בלי פציעות רציניות-סובלת מסוכר והתנפחויות ברגליים
בתודה מראש
אשת החברה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לאשת החברה
ד''ר אודי אורן04/07/2009שלום רב,
הבעיה שלך אינה מגוכחת. את סובלת מהפרעת חרדה שהטיפול בה הינו פשוט יחסית.
אני ממליץ לך לפנות למטפל EMDR או מטפל התנהגותי קוגניטיבי. אני מעריך שאם אין בעיות קודמות, הטיפול יכול להסתיים תוך פרק זמן קצר.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוביה מג'וקיםמיכל01/07/2009
שלום. יש לי פחד מג'וקים שהולך ומחמיר- בייחוד עכשיו כשהקיץ בעיצומו ועוד יותר כשהתחלתי לגור לבד ואין אף אחד שיתמודד במקומי.
באופן אבסורדי אני גם נמנעת מלעשות ריסוס - כי מה אני עושה אח"כ עם הגופות? גם שם אני היסטרית באופן משתק.
אני יודעת שזה נפוץ.
אני מכירה את טכניקת הדסנסיטיזציה ואחוז ההצלחה הגבוה שלה אבל המחשבה שצריך להתמודדד עם הג'וק כחלק מהתהליך - מפחידה אותי כמובן.
יש צורות טיפול אחרות שהינן יותר 'סטריליות' אך עם נתוני הצלחה דומים - ENDR, היפנוזה וכד'?
המצוקה גדולה.
אני יודעת שלא מקבלים כאן ממש שמות של מטפלים אבל לא נתקלתי בשום מקום בסיפורי הצלחה מעודדים ומדרבנים בתחום, אז איך עושים החלטה??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה למיכל
ד''ר אודי אורן04/07/2009שלום מיכל,
פני לטיפול EMDR. חפשי מטפלים באתר של עמותת EMDR.
זה לא יהיה קל, אבל הסיכוי לטיפול קצר, מוצלח, ויחסית "סטרילי" הוא גבוה.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לצוות הרופאים שלום רבלחוצה30/06/2009
אני בת 34 יש לי שני ילדים. לפני שנתיים התחלתי לנסות להרות שוב לאחר כשנה נמצאה בעיה בחצוצרה שנפתרה. 3 חודשים אח"כ נקלטתי להריון, אך הוא הסתיים בגרידה בשבוע 8. כחודש אחר כך בתי בת ה-5 עברה תקיפה מינית על ידי בן דודה בן ה-13, בזמן המלחמה שהייתה באיזור הדרום. מצב שכמובן שוב גרם לי להידרדרות במצב הנפשי בכיתי בלי סוף (גם היום כאשר אני מסתכלת עליה ומבינה מה עבר עליה אני מתחילה לבכות) הילדה מטופלת כבר מזמן ואנחנו קצת פחות. הילדה בסדר גמור. לפני חודשיים עשיתי ברור נוסף ברחם ונמצא שהחצוצרה חסומה לגמרי וכרגע אני לפני טיפולי פוריות שכמובן אין לדעת כמה זמן ימשכו. אני נתונה בחרדה נוראית, בוכה הרבה, מבכה את הטראומות הנוראיות שתקפו אותי ואת משפחתי במשך פחות משנה. בטוחה כי המצב רק יילך ויעשה גרוע יותר. אני נמצאת בפחד נוראי ממה שעוד עשוי לקרות לנו.
אשמח לשמוע המלצות מה ניתן לעשות.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ללחוצה
ד''ר חיים היילפרין01/07/2009צר לי על המצוקה שאת חשה, וחבל שאת נושאת את כל הסבל הזה לבדך וללא עזרה מקצועית... את פשוט צריכה לפנות לפסיכולוג קליני המטפל בחרדות בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. (גם ללא טראומות מיוחדות, טיפוליי הפריה כשלעצמם הם טראומתיים מספיק כדי להצדיק ליווי תמיכתי של פסיכולוג.) בהצלחה בטיפול ובהריון!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)

