מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התקפי חרדה וטיפול תרופתיאלמוני02/10/2009
שלום רב!
אני בחור בן 32, בריא בד"כ ולאחרונה הובחנתי כמי שיש לו התקפי חרדה, וליתר דיוק, הפרעות פאניקה. אני נוטל כדור מסוג ציפרלקס 10 מ"ג פעם ביום. הפסיכיאטר המטפל אמר שלעת עתה ניתן להסתפק בתרופות, למרות שהוא המליץ, בין השאר, גם על טיפול בשיטה ההתנהגותית-קוגניטיבית. אך כאמור, לעת עתה, אני מסתפק בנטילת התרופה בלבד מזה חודש ימים. עליי להודות, כי היום ההתקפים מגיעים בתדירות ובעוצמה נמוכות בהרבה ביחס לתקופה שלפני נטילת הציפרלקס. עם זאת, לאחרונה, לאחר כמה ימים של תחושות נורמאליות לחלוטין והתנהלות די רגילה, חזרו לי תחושות של מעין מועקה או כובד (משקולת) מתחת לחזה בצד שמאל וגם בצד מתחת לבית השחי, לצד קושי מסוים בנשימה (לא מדובר בנשימות מהירות של חולה אסטמה אלא תחושה שחסר אוויר ולא מלוא האוויר נכנס לריאות). זה קורה במהלך הימים האחרונים לסירוגין (כלומר, בא והולך). הפסיכיאטר אמר שזה יחלוף ושאמשיך ליטול את התרופה כרגיל מבלי להעלות מינון או משהו כזה.
שאלותיי הן:
1)מהי תרופת הציפרלקס? כיצד היא פועלת ואיך היא מועילה? אחרי כמה זמן היא מוכיחה יעילות מקסימאלית? האם ניתן לשתות אלכוהול בעת נטילת התרופה (מדי פעם, כוסית פה או שם ולא בכמויות גדולות)?
2)האם תחושותיי אחרי חודש (משקולת בצד שמאל מתחת לחזה ובצד שמאל מתחת לבית השחי מלווה בקושי מסוים לנשום) של נטילת תרופות הן נורמאליות וזה אכן יעבור?
3)האם כדאי לגשת לטיפול פסיכולוגי בשיטה ההתנהגותית-קוגניטיבית ומה היתרון בכך לעומת הסתפקות בנטילת התרופה בלבד?
בתודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לאלמוני
ד''ר חיים היילפרין02/10/2009תשובות: 1) סיפרלקס הוא נוגד חרדה מסוג SSRI - מעכב סלקטיבי של ספיגת סרוטונין. רמה נמוכה של סרוטונין בסינפסות מסויימות נחווה כחרדה (או דיכאון) והסיפרלקס מעלה את רמת הסרוטונין ומשכך את החרדה. התרופה מגיעה ליעילות קלינית לאחר כשלושה שבועות. לא מומלץ לשתות אלכוהול בעת נטילת התרופה אם כי "כוסית אחת פה ושם" כמעט ולא תשנה דבר.
2. כן, תחושותיך "נורמאליות" - בקשת רחבה מאד של תגובות נורמאליות - ורוב הסיכויים שהן תעבורנה אם תתחיל לטפל בבעיה כמו שצריך (ראה תשובה 3).
3. לא רק שכדאי לך לגשת לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי, אלא שבניגוד לעמדת הפסיכיאטר, הטיפול התרופתי אינו ההתערבות המועדפת לטיפול בחרדה - התרופות מקלות על הסמפטומים אך אינן מטפלות בשורש הבעיה, בשינוי המתבקש בדפוסי החשיבה, הרגש וההתנהגות או בנסיבות האובייקטיביות. וברוב המקרים הטיפול הפסיכולוגי - שהוא תהליך צמיחתי מטבעו שהשלכותיו מיטיבות הרבה מעבר להכחדת החרדה - מצליח ללא צורך בטיפול תרופתי, על השפעות הלואי שלו (אם כי הפסיכולוג עשוי להמליץ על טיפול תרופתי במקביל). בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית הבנה המשפיעה על כלתחומי החייםגל01/10/2009
האם יכול להיות שמדובר בחרדה חברתית?
-------
היי,
אני בת 20 ומגיל 12-13 בערך אני מרגישה שיש לי בעיות הבנה,הבנה בדברים פשוטים,קושי בהבנה בחיי היומיום. כשמישהו מסביר לי משהו אני בחיים לא מצליחה לעשות את מה שהוא מסביר או מבקש וזה מפריע לי וגורם לי להפסיד המון בחיים-לדוגמא:אני לא עובדת,אפילו לא התחלתי ללמוד נהיגה,אני בנבחרת ספורטיבית והחלטתי לעזוב כי אני פשוט לא מבינה מה מבקשים ואיך צריכים לעשות את התרגילים (תרגילים כמו קפיצה לגובה,קפיצה מעל מסוכות,זריקת כדור ברזל) אני רואה איך מבצעים את התרגיל ומחקה את התרגיל אבל כשמסבירים לי איך לעשות ונותנים לי הערות אני לא מבינה איך לתקן את התרגיל וכך לבצע את התרגיל נכון (מה שגרם לי היום במשך כל השיעור לעמוד בצד). זה קרה לי גם בצבא וזה פשוט הופך את החיים שלי לממש בלתי נסבלים מבחינתי.אני מרגישה מגוכחת בכל המקרים האלה מה שגורם לי לאבד את החשק ולא לנסות בכלל להתעקש,זה פשוט מוזר לראות מישהו שמסבירים לו 1000000 פעם והוא עדיין לא קולט.. נשווה את העניין רגע ללימודים-כשאני לומדת משהו וונותנים לי את הזמן והמרחב שלי,להיות עם עצמי,להבין לבד ולקרוא לבד אני יותר מסתדרת. הרבה הרבה יותר קל לי,אמנם זה לוקח הרבה זמן אבל אני מצליחה להבין וברמה גבוהה אפילו. אי אפשר להשוות חומר רב לבחינת בגרות לבין הבנה של תרגיל ספורטיבי (מה שגורם לי לחשוב שאולי מסתתר כאן משהו ריגשי)- אבל היכן אפשר לברר ממה באמת נובעת הבעיה הזו? מכונים כלשהם? (עשיתי איבחון טובה ומצאו לי בעיות קשב וריכוז אבל אני לא יודעת לאן לשייך את הבעייה הזו) ויותר חשוב מי בכלל מתעסק בזה,זה ממש לא בעיה מוכרת (גם החיפושים באינטרנט הוכיחו לי את זה ). הייתי אומרת שהבעיה הזו מפריעה לי יותר מהבעיות הלימודיות שלי מפני שזו בעיה שגורמת לי להפסיד בחיים המון דברים,אני יודעת שאם הבעיה הייתה נפתרת או לא קיימת בכלל הייתי נערה שונה לחלוטין,לא הייתי מפספת כ"כ הרבה דברים שאני רוצה לעשות בחיים,כואב לי שהחיים שלי צריכים להשתנות ואני צריכה לוותר על המון דברים בגלל הבעיה הזו.זה לא שתמיד אני גם יכולה לחקות את התרגיל שמבקשים ממני,לפעמים כשמשהו מסובך לי (למרות שאף אחד לא רואה בזה כמשהו מסובך או לא מובן וכל אחד יגיד שאין מה להבין) הכל פשוט לא מצליח להסתדר לי בראש ואז אני לא יודעת איך להתחיל את התרגיל,איך להמשיך ואיפה לסיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לגל
ד''ר חיים היילפרין01/10/2009ברור ממכתבך שאת צעירה נבונה מאד ובעלת יכולות גבוהות, והתרשמות זו שמה את "בעיית ההבנה" שלך בעיקר בקונטקסט של חרדות ביצוע ובעיתיות בדימוי העצמי. מה לעשות ואצל בני אדם - בשונה מאד ממחשבים, למשל - הבנה, זיכרון, יכולת ביצוע וכיו"ב הם בבסיסם תהליכים רגשיים, ולחץ, הסחה או חוסר פניות עלולים לעשות שמות ביכולת ההבנה או התפקוד. גשי לטיפול אצל פסיכולוג קליני המטפל בחרדה בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית - מזומן לך (בטווח של שבועות) תהליך צמיחתי מתגמל ומפתיע בעוצמתו שיאפשר לך בין השאר למצות את יכולותיך הקוגניטיביות וישחרר אותך אחת ולתמיד מ"בעיית ההבנה". אשמח לעזור לך בזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
גל02/10/2009אני שמחה לשמוע,תודה =]
מהו טיפול קוגנטיבי? הוא מלווה בטיפול רגשי? כמה זמן הוא אורך?
האמת שחרדת ביצוע ודימוי עצמי נמוך הועלו אצלי באיבחונים שעשיתי אבל אני לא יודעת אם לבדוק את זה בכיוון גם של לקות למידה (כי הרי יש לי בעיות בקשב והריכוז מה שאולי יכול להשפיע בנוסף),יכול להיות שבנוסף גם הרטלין יוכל לעזור לי בהבנה לפני אימון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לגל
ד''ר חיים היילפרין02/10/2009תשובה מפורטת בהרבה משאוכל לכתוב כאן לגבי הטיפול הקוגניטיבי תוכלי למצוא בחיפוש פשוט בגוגל. מדובר בטיפול קצר מועד בד"כ, וכן, הוא בהחלט מלווה בטיפול (= שינוי) רגשי.
לשאלותיך האחרות - לקות הלמידה תרמה אולי בעבר את חלקה בהתפתחות הדינמיקה שתיארת לעיל אבל בשלב זה תרומתה זניחה. עם זאת, ריטלין עשוי לעזור לך לפני אימון - נסי ובתוך שניים-שלושה אימונים תדעי האם זה אכן עוזר. בכל מקרה, תרופה כזו או אחרת אינה הפתרון ל"בעית ההבנה" - אין תחליף לתהליך הצמיחתי עליו המלצתי בתשובתי הקודמת, העשוי לחולל מהפכה של ממש בחייך. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
גל04/10/2009אקח לתשומת ליבי את המלצותיך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחשבות ודיבורים כפייתיםאלמוני29/09/2009
שלום רציתי לדעת מה זה אומר אם יש לי מחשבות די כפייתיות בזמנים מסוימים ולא דווקא כל יום [ במיוחד שיש לי תוכניות מסוימות או שאני עושה או קורא או מבין משהו חדש ולא כל כך שגרתי ] ואני לרב מנסה להרגיע את עצמי בזמנים שכאלה בדיבורים מרגיעים אך זה דווקא מחריד יותר ודיבורים אלו עצמם נהים כפייתים [ אני מדגיש זה לא כל הזמן אלא בזמנים שונים בימים שונים , אך בתדירות די גדולה וזה מעיק !]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
ד''ר אודי אורן29/09/2009שלום רב,
זה אומר שהתבנית של התופעות הכפייתיות קשורה לאותם מצבים מסויימים, ומכיוון שאותם מצבים לא מתרחשים כל יום, גם המחשבות הכפייתיות לא מגיעות כל יום. אין ספק שזה מעיק, ואין ספק שטיפול יכול לעזור.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםמיקה26/09/2009
אני בן 27 לפםני שנה בערך עברתי טראומה בעקבות זה יש לי המון פחדים וחרדות.
זה כבר כמה חודשים שאני מרטיב בלילה דבר שאף פעם לא קרה לי, המצב הולך ומחריף.
אני מבקש עזרה מה אוכל לעשות מה הטיפול למצב הזה?
האם זה יחלוף עם הזמן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה למיקה
ד''ר אודי אורן26/09/2009למיקה שלום,
מכיון שחלף פרק זמן ארוך יחסית, איני חושב שהבעיה תחלוף בעצמה.
אני ממליץ לך לפנות לטיפול EMDR, טיפול ממוקד טראומה יעיל ביותר.
אני מעריך שתוכל להעזר תוך פרק זמן לא ארוך.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- emdrמוריה26/09/2009
אינני יודעת מהי בדיוק שיטת ה-emdr
הייתי שמחה לקבל הסבר.
האם שיטה זו מטפלת בפוסט טראומה אחרי לצערי תקיפה מינית
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה למוריה
ד''ר אודי אורן26/09/2009למוריה שלום,
EMDR בהחלט עוזר במקרים כאלו.
אנא כנסי לאתר עמותת EMDR ישראל או לאתר שלי כדי לקרוא עוד על השיטה. הקלדה בגוגל תעלה עוד הרבה אתרים.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהemdr
מוריה27/09/2009האמת היא שאני ממש לא יודעת איך ומה לעשות.
קשה לי מאוד עם מה שקורה .
האירועים התרחשו בילדותי וכעת אני שנים רבות לאחר מכן
בזמן האחרון בלי כל אזהרה או שעה מסויימת ביום אהי מרגישה לא טוב הדופק מואץ הגוף רועד לי בפנים ומצבים שונים גורמים לי לחזרה לאחד מהאירועים האלה שביו לי בילדות
התיפקוד היומיןמי שלי כעובדת כאמא כאשה - נפגע וממש
ההרגשה היא שאהי משתגעת?
מה לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה למוריה
ד''ר אודי אורן01/10/2009למוריה שלום,
אינך משתגעת. את מתארת תופעה מוכרת היטב בה, לאחר שנים רבות ומסיבות מגוונות, עולים זכרונות העבר ומשפיעים על התפקוד היום יומי.
אני חוזר וממליץ על טיפול.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהe m d r
מוריה03/10/2009משהו עדיין לא ברור לי.
קראתי על שיטה זו והשאלות עדיין רבות?
עם מי אני יכולה ליצור קשר טלפוני על מנת לקבל תשובות ואז להחליט במדויייק מה לעשות
תודה
מוריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- או סי די- ומערכת העצבים הסימפתטיתאבי25/09/2009
ערב טוב
אני סובל מ או סי די, היום דיברתי עם פסיכותרפיסטית, היא אמרה לי שכאשר אני מרגיש מצוקה שנובעת מבעייתי, עדיף להימנע מטקס מרגיע (קומפולסיה) ולאפשר למתח לעלות מאחר וגופנו בנוי כך שאחרי שמגיעים למתח מאוד גבוה, המתח מתחיל לרדת, העניין הוא שאצלי לפעמים המתח אינו יורד, אלה הופך למועקה קשה, האם יכול להיות שיש לי בעיה במערכת העצבים הסימפתטית או הפרה סימפתטית ?
מה אתם יכולים להציע לי לעשות, כדי להתגבר על הבעייה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לרפאל
ד''ר אודי אורן25/09/2009לרפאל שלום,
הצעתה של המטפלת מיועדת לבדוק עד כמה אתה מסוגל לשלוט בקיום הטקסים, והאם אתה מצליח להירגע בלעדיהן.
מכיוון שאתה סובל מ-OCD קשה לך להירגע ללא הטקסים.
אני ממליץ לך לפנות לטיפול התנהגותי קוגניטיבי ולשקול פניה לקבלת טיפול תרופתי.
על סמך מה שכתבת איני מניח שיש לך בעיה במערכת העצבים.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה חברתיתבובית24/09/2009
שלום רב.
אני בחורה בת 22 סובלת מהפרעה ביפולארית ומטופלת רק בסרוקוול 300 בלילה.
כיום אני מרגישה יחסית מאוזנת כי כבר הרבה זמן לא היה לי התקף מאניה או עצבים קשה, נראה לי שאני באיזון עם נטייה למטה...
התחלתי ללמוד והבעיה שלי זה שכל פעם שאני בחברה עם אנשים אני מרגישה חרדה ובושה קשה מאוד, בכיתה אני לא יכולה לענות או להגיד תשובה מרוב בושה, אני כל הזמן חשה שהמורה בוחן אותי אני מפחדת אפילו לעשות רעש שלא ישימו לב אליי או לצאת באמצע שאני צריכה לשירותים שוב שלא ישימו לב ויתבוננו בי..
יש לי את הבעיה הזאת כבר המון המון זמן, כשהייתי במאניה היא קצת נעלמה למרות שעדיין הייתה קיימת אבל היתה לי מין מסכה כזאת, כנראה שבמצב של דאון החרדה מתעצמת, ניסיתי בעבר לקחת בשביל זה כדורים שלא ממש עזרו והתנגשו לי עם הכדורים למאניה דיפרסיה ואף לפעמים גרמו לי למאניה, אני האמת לא חושבת שזאת בעיה פסיכיאטרית אני חושבת שזה יותר בעיה פסיכולוגית אני יודעת בהיגיון שלא יכול לקרות לי כלום אבל התת מודע שלי לא מבין את זה ושוב נגרמת חרדה, אני בחורה אינטליגנטית ומבינה הרבה בפסיכולוגיה וגם קוראת הרבה ואני יודעת שזה נגרם לי מטראומה ואני יודעת שהכל בראש ואני יודעת שזה נבואה שמגשימה את עצמה אבל החרדה לא מקשיבה להיגיון והיא תוקפת אותי בכל הכוח כל פעם שאני ליד אנשים, עבדתי על עצמי בעבר על הקטע ההתנהגותי הטכני יותר שקצת עזר אבל בכל זאת לא העלים את התסמינים הפיזיולוגים וגם יש הרבה מאוד סיטואציות חברתיות שקורות שלא ניתן להתכונן אליהם מראש, ניסיתי לקחת את החרדה ו"להפוך" אותה כלומר במצב של עוררות במקום לפחד להתקיף ואז יצא שהייתי מאוד אגרסיבית ונגרמו מצבים מאוד מביכים ומאוד לא נעימים, ואנשים חשבו אותי לפראנואידית פסיכית כי יש בחרדה הזאת פן של פראנויה קצת, אפילו ניסיתי טיפולים אלטרנטיבים ומיסטיים שונים ומשונים, חשבתי להחליף שם אצל נומרולוג ובסוף לא עשיתי את זה, כלום לא עזר לי, הייתי אצל פסיכולוגים ופסיכולוגיות ואף אחד לא היה ממש מומחה לעבוד עם חרדה חברתית...
אין לי חברים וקשרים גם בגלל הבעיה הזאת...
האם יש דרך שאיתה אני יכולה להתגבר על החרדה החברתית וליצור קשרים עם אנשים וסוף סוף לחיות כאדם נורמלי? תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לבובית
ד''ר אודי אורן24/09/2009לבובית שלום,
בנוסף לטיפול התרופתי חשוב שתהיי בטיפול ובליווי פסיכולוגי.
טיפול EMDR או טיפול קוגניטיבי התנהגותי עשוי בהחלט לעזור.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לחרדת ביצועאסף24/09/2009
שלום , שמי אסף בן 23
אני כיום נמצא במערכת יחסים של מספר חודשים שבה אני ובת זוגתי לא מצליחים לשכב, בזמן הנסיונות אני נרגש מאוד ולא מצליח להגיע לזקפה מלאה, חשוב לציין שעברתי תקופה ארוכה בה לא שכבתי עם אף אחת וגם במערכת היחסים הקודמת שלי הייתה את אותה הבעיה מה שבטוח משפיע עליי
חברה שלי לוקחת את זה מאוד קשה וחושבת שזה בגללה למרות שהסברתי לה שלא
רציתי לדעת איזה תרופות/ טיפול מומלץ לי לקחת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לאסף
ד''ר אודי אורן24/09/2009לאסף שלום,
טיפול אצל סקסולוג או אצל מטפל התנהגותי קוגניטיבי עשוי לעזור.
אני ממליץ על טיפול אצל מטפל EMDR שיסתכל על ההיסטוריה של הבעיה ויעזור לך להתגבר על הארועים שיצרו את הבעיה.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקס בעקבות מבחן "טובה"y3624/09/2009
שלום
אני בן 38 נשוי +2
עברתי מבחן "טובה" ולהלן התוצאות:
1. הבדיקה הראתה סימנים מעטים היכולים להצביע על אפשרות הפרעת קשב וריכוז.נצפו שינויים עקביים אחרי ריטלין
א.המבחן נראה תקף על פי ניתוח התוצאות
ב. אינדקס ביטחון בהערכת הפרעת קשב וריכוז לפני ריטלין 58% ,אחרי 41%.
ג.שינויים לטובה (בפרסנטיל):
שיפור בולט בהבחנה ביו גירוי מטרה למסיח מ-62 ל- 20
שיפור בולט בעקביות תגובותיו גם במתמשך הבדיקה מ-64 ל-44 ירידה בהוספות מ-40 ל- 12
סיכום:בדיקה עם מעט סימנים קליניים ללא תרופה .חל שיפור משמעותי בעקבות ריטלין
המלצות:מומלצת הערכה נוירולוגית מעודכנת כדי לשקול הטיפול המתאים.
שאלותיי:
הניורולוג נתן לי ציפרלקס 10 מ"ג למשך 6 חודשים והוא אמר לי שזה יפקס אותי
ניראה לי קצת תמוהה .ציפרלקס? למה לא ריטלין?
על סמך מה ההחלטה לתת לי ציפרלקס?
האים צריך לשלב טיפול משולב פסיכולוגי?
לא קצת מוגזם לתת כדור כזה?
מה הן ההשלכות של כדור כזה מבחינת חיי יום יום?
תודה
על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לy36
ד''ר חיים היילפרין25/09/2009בעיות קשב וריכוז עלולות להיגרם בשל בעייתיות אורגנית ו/או בשל הסחה/ אי-פניות רגשית (לדוגמא, מתח רב הגורם לבלקאאוט במבחן). אני מניח שהנוירולוג המליץ לך לקחת סיפרלקס משום שזיהה בין השאר מקור רגשי ברקע קשיי הקשב והריכוז שלך וחשב שע"י הורדת רמת החרדה שלך תשפר את יכולת הריכוז. ולשאר שאלותיך: כן, ניתן ועדיף להתמודד עם חרדה ומתח רגשי באמצעות טיפול פסיכולוגי (רצוי בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית); לא, זה לא מוגזם לתת כדור כזה, והשלכותיו ביום יום ניתנות בפירוט רב הרבה יותר משאוכל לפרט לך כאן בדפי האינטרנט הנוגעים לתרופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת ציפרלקסאלמוני23/09/2009
שלום ,
אני בן 35 הובחנתי כסובל מהפרעת חרדה כללית וכנראה גם אישיות מתמכרת,
אינטרנט, צאטים, ריגושים ,הימורים בבורסה בעבר.
כתוצאה מתסכול שאני לא מסופק בחיים רציתי לפצות את עצמי דרך סיפוקים מידיים שתארתי עכשיו.
קבלתי מהפסיכיאטר ציפרלקס במינון 10 מ"ג למשך חודשיים, חשתי הטבה מסויימת הייתי פחות אובססיבי,אבל הרגשתי שזה פוגע לי בליבידו והחשקים המיניים,
הרגשתי שהתרופה גם קצת מרדימה אותי ושאני פחות ויטאלי.
בעצה אחת עם הרופא הפסקנו עם הטיפול,כעבור כמה שבועות מרגיש שהכל חזר לקדמותו,המרוץ אחר הריגושים,ההתמכרות לחווית הגלישה באינטרנט,מרגיש שיש לי חשקים מיניים,אומנם יש לי חברה אבל הפנטזיות הן על אחרות.
אני בדילמה מצד אחד אני נהנה עכשיו יותר אבל מצד שני גם קצת פחות מאוזן.
חשבתי אולי לבקש מהפסיכיאטר שיתן לי אדרונקס שמטפל בבעית מוטיווציה ובעיות דימוי עצמי,אבל אז שוב אני משליח את האחריות ממני לכדורים.
אני הולך לשיחות אצל פסיכולוג התנהגותי,אבל אני רואה שלא הכל פתיר. ומה שהיה הוא בינתיים מה שיהיה.
אשמח לעזרתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לאלמוני
ד''ר אודי אורן23/09/2009לאלמוני שלום,
מציע לתת למטפל ההתנהגותי ולפסיכיאטר סיכוי נוסף.
אני מתרשם שנושא הציפיות יכול להוות נושא לדיון עם שניהם.
אם בתום תקופה שתהיה מוסכמת על שלושתכם, ושבה תעשה את מה שאתה מתבקש לעשות, לא יהיה שיפור, שקול לקבל דעה שניה.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוק לעזרה, קצת נואשתומר22/09/2009
עשיתי טעות איומה ואני זקוק לעזרה דחופה.
בעקבות שימוש חד פעמי במריחואנה חזקה
אני יודע אני טיפש ואני לא אחזור על זה לעולם אבל את הנעשה אני לא יכול להחזיר לצערי, ותאמין לי שאין דבר בעולם שהייתי רוצה יותר מזה.
אני בן 30 ולעולם לא ניסיתי שום סם (רק קפאין) אבל לאחר תקופה מאד לחוצה וקשה בכל תחומי החיים ישבתי עם חבר ונפלתי.
העישון נעשה באמצעות באנג ולאחר מס' שאיפות התחלתי להשתעל כמו מטורף (אני אפילו סיגריות לא מעשן), לאחר שנירגעתי מהשיעול ישבתי על הספה ולא הרגשתי כלום אך לאחר מס' שניות הרגשתי שטמפרטורת גופי צונחת (הרגשתי זאת בעיקר בפנים) ותחושה של פחד עפפה אותי. לאחר שהרגשתי פחד פתאום קצב ליבי החל לפעום בקצב לא הגיוני והתחיל להיות לי חם. נכנסתי ללחץ או יותר נכון לפאניקה מטורפת ולא הבנתי מה עובר עליי. בנוסף ראייתי הייתה משובשת ולא ראיתי טוב כפי שרואים במצב רגיל. הכל היה ניראה קצת שונה ומטושטש.
התחלתי לנוע בכל הבית בצורה עצבנית עד שלבסוף התעייפתי וישבתי. איבדתי תחושה של זמן הכל היה ניראה ממש ארוך אך מידי פעם הצצתי לשעון וראיתי שעברו רק מספר דקות.
חוויתי חוויה מפחידה של מעין ניתוק מהגוף ואני חושב שראיתי את עצמי מהצד זה לא היה ארוך כי ממש נלחמתי בזה שזה לא אמיתי והצלחתי לשכנע ולהרגיע את עצמי שזה רק הסם. הרגשתי את דפיקות הלב שלי בכל הגוף אפילו במוח הרגשתי דפיקות לב וזרמים כאילו משהו נשפך שם כל הזמן.
כל זמן "החוויה" ניסיתי להאחז במציאות אך היה לי מאד קשה והרגשתי מעין קונפליט במוחי של מה אמיתי ומה לא, הרגשתי שמוחי התחלק לשני צדדים ימין ושמאל ויש בינהם מלחמה של מה אמיתי ומה לא.
אולי חוייתי הזיות ואולי לא (אני לא יודע מה אמור להיות בהזיות) קצב ליבי היה מטורף ורמת הפחד שלי הייתה בשמיים.התקף זה היה מאד מפחיד וחשבתי שאני עומד למות או יותר גרוע פחדתי שאני משתגע ושאני אתקע במצב זה.
שוב אני לא לא משתמש בסמים וזו הייתה ההתנסות הראשונה שלי לדעתי החומר היה מאד חזק וגם ממה שקראתי על זה ברשת הבנתי שהוא חומר חזק וגם לצערי עישנתי אותו בבאנג.
החוויה שחוויתי הייתה מאד קשה לקח לי כשלוש שעות לחזור למצב "נורמלי" וגם שחזרתי הרגשתי לא מפוקס.
עברו שלושה שבועות ואני סובל מחרדות שאני לא מבין מהי סיבתה, כל היום אני מתהלך עם מועקה בחזה שלפעמים מתחזקת להתקף חרדה ועצב (לא כמו שהיה ההתקף הראשון בהשפעת המריחואנה) אני מאד עצוב ופוחד ואני לא מצליח להבין למה יש אני מרגיש כך למרות שחלפה החוויה.
מה יש לי?? אני אני משתגע? האם עשיתי לעצמי נזק בלתי הפיך? האם אני יכול לצאת מזה? יש לי סיוטים בלילה (אני לא ממש יודע על מה) אך אני מתעורר בבעטה.
הייתי רוצה לדעת האם הרסתי לעצמי את החיים? אני אדם נורמטיבי בעל תואר שני שעשה טעות ולא יודע מה יכול לעשות על מנת לתקן אותה.
אני ממש ממש פוחד, אשמח אם תוכל לעזור לי, אשמח אם אוכל לדבר איתך או לחילופין להיפגש עימך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לתומר
ד''ר חיים היילפרין22/09/2009לא הרסת לעצמך את החיים, חביבי, ואשמח לעזור לך - צור איתי קשר טלפוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתי ניתן להתקשר? תודה
תומר22/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לתומר
ד''ר חיים היילפרין22/09/2009ניתן ליצור קשר בכל שעות היום (והלילה) - אם אינני זמין (מטבע הדברים איני עונה לטלפונים כשאני בטיפול, למשל), השאר הודעה ואחזור אליך בהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח להבין משהו
תומר24/09/2009ד"ר שלום,
כפי שסיפרתי בהודעתי הקודמת חוויתי טראומה והתקף חרדה נוראי בעקבות שימוש חד פעמי במריחואנה. אחרי זה היו לי מספר התקפי חרדה נוספים (קלים יותר משמעותית) ומאז כל הזמן אני דרוך.
אני כבר לא סובל מהתקפי חרדה ולא היה לי מאז כלל, אבל כל הזמן אני דרוך. יש לי מועקה בחזה אני נבהל הרבה יותר. אני מאד במתח ואני לא מבין מה יש לי.
השאלה שיש לי היא האם אני סובל מהפרעה פוסט טראומתית? אני לא מפחד מאירוע אין לי בעיה להיזכר בו? הוא לא מלחיץ אותי. אבל מאידך אני כל הזמן לחוץ ואני לא מבין למה??
אשמח להבין האם אני סובל מהפרעה פוסט טראומתית ואם כן אז מה ניתן לעשות?
תודה רבה,
תומר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לתומר
ד''ר חיים היילפרין25/09/2009כל התקף חרדה (ובעיקר הראשון) מהווה טראומה בפני עצמה, כך שהסובל מהתקפי חרדה נאבק למעשה בשתי חזיתות - האחת הפרעת החרדה ה"ראשונית" (שהתפתחה אצלך בעקבות עישון מריחואנה) והשניה החרדה הפוסט-טראומתית מהחרדה... על שאר השאלות (ורבות אחרות) אענה לך כשנפגש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחשבות כפייתיותיהודה21/09/2009
אני נער בן 18,כבר כמה שנים טובות [לפחות 6] יש לי מחשבות כפייתיות ,בעבר זה היה עם יותר מעשים בפועל , וכיום רק במחשבות ,ע"מ להרגיע את עצמי התחלתי לשנן אמירות מרגיעות במקום אך במהרה הם עצמם הפכו לאמירות כפייתיות בנסיון להרגעני ,המחשבות אינם תמידיות לגמרי ויש אותם במיוחד שיש לי תוכנית [אני יחזור עליה עשרות פעמים ע"מ להרגעני וזה לא עוזר ואני לא יכול להפסיק אותם ] חוץ מזה חיי דיי תקינים ,שיש לי ביטחון עצמי מנימלי וכאבים שונים בלתי מוסברים כל תקופה משהו אחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה ליהודה
ד''ר אודי אורן23/09/2009ליהודה שלום,
אתה סובל מתופעה מוכרת היטב. קשה מאד להיפטר ממנה ללא טיפול מקצועי.
עשה לעצמך טובה ופנה לטיפול פסיכולוגי. בעדיפות גבוהה פנה למטפל קוגניטיבי התנהגותי או מטפל EMDR. פניה לטיפול תהיה השקעה מצויינת לכל החיים.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אלמוני29/09/2009המון תודות לר ולכל הארגון תבורכו כולכם !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
אלמוני04/10/2009האם לכאבים יש קשר לעניין ? הרופאים לא הצליחו להסביר אותם - כאבי ראש כל לילה , כאבי כתפיים וקוצר נשימה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתח ומחשבות
אלמוני04/10/2009האם העובדה שאני לא מסוגל להפסיק לחשוב ומכך נמצא בדי הרבה מתח בחיי מעידה על בעייה ואם מהי ומה הטיפול ?! חוץ מכך אני די בסדר !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לאלמונים
ד''ר חיים היילפרין05/10/2009כן, הכאבים עשוים להיות קשורים להפרעת החרדה, והעובדה שאתה לא מסוגל להפסיק לחשוב אכן מעידה על בעיה (...אותה הפרעת חרדה). לגבי טיפול - קרא שוב בתשובתו של ד"ר אורן לעיל. וטוב שחוץ מזה הכל די בסדר!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד עצוםחסוי21/09/2009
שלום.
פעם ראשונה שאני מחליט לפנות למשהו בקשר לבעיה שלי.
זה קרה אחרי שראיתי תוכנית על הלומי קרב ומהתוכנית היה אפשר להבין שהאנשים האלה חווים את החוויות שלהם שוב ושוב כולל זכרונות .
ואז זה הביא אותי לשאלה ? זה הגיוני לחשוב על משהו שקרה יום אחרי יום?
ומאז זה מטריף אותי ...יותר נכון אני משגע את עצמי במחשבות מא' ועד ת' רעות,מגעילות ,מפחידות והפחד העצום מכל זה שאני לא יפסיק לחשוב על אותם דברים.
כלומר אין שקט נפשי אני מרגיש שאני רודף את עצמי.
דוגמא אני רוצה לישון בלילה אני מרגיש שהכל טוב ואני יכול להירדם לי בנחת ואז אני מתחיל לחשוב על משהו רע ולא מפסיקה לי המחשבה פשוט זה כאלו רודף אותי.
כמובן לא 24 שעות ביממה .
אני מגיע למצבים שאני מרגיש פחד ובעיקר מפחד להשתגע.
אני מרגיש יאוש ואני מרגיש שזה יוביל אותי למצב רע מאוד אני יודע שההמלצה היא טיפול אצל פסיכולוג או משהו כזה אבל אני ישמח שתיתן לי כמה עצות או משהו כי אני לא יודע מאיפה הטירוף הזה נפל עליי.תודה רבה. אני יציין שאני בן 17.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה למ.
ד''ר אודי אורן23/09/2009שלום רב,
נשמע שאתה מאד סובל. אתה מתאר תופעה מוכרת שניתן לטפל בה ולהביא להקלה משמעותית.
אתה יודע מה צריך לעשות: לפנות לטיפול אצל מטפל התנהגותי - קוגניטיבי או מטפל EMDR.
אתה יכול להתחיל בפניה לפסיכולוג בבית הספר או לרופא המשפחה בקופת חולים.
יש אפשרות לעזור לך, אבל אי אפשר לעשות את זה דרך אתר באינטרנט.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שולט ביאנונימית20/09/2009
אני אתחיל מזה שאני בת 22 ומפחדת ממחויבות וזה כבר אומר הרבה.
מעולם לא ניהלתי קשר רציני כי ברגע שהוא חדר לי לספייס חתכתי את זה.
אני מפחדת שאני מאבדת שליטה על עצמי והוא זה ששולט בי!,אנשים לא מבינים זאת אבל זאת חרדה שמשתלטת על המוח,על החשיבה ועל ההגיון.אני מנסה בכוח לתת לזה הזדמנות אבל זה לא עוזר.
בהתחלה חשבתי שזה טבעי אבל זה כבר עבר את שלב הטבעיות
אני לא יודעת איך להתנהל במצבים כאלה.
אני מאוד רוצה קשר ,זוגיות אני כמהה לכך כל יום אבל "המחלה" הזאת שולטת בי כבר שנים.
כולם חושבים שזאת בעיה של גברים וממש לא אני מכירה כמה בחורות שסובלות מזה ואנחנו באמת סובלות מזה...
מה עליי לעשות? ,לפעמים אני כל כך רוצה שהוא יציב לי עובדה ו"ישתלט" עליי כדי שלא תהיה לי ברירה אחרת... מה הצעד אותו אני צריכה לקחת? ואם יש לכך תרופת קסם אשמח לקחת אותה. :-)
בהמון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לאנונימית
ד''ר חיים היילפרין21/09/2009לצעד/ תרופת הקסם שאת צריכה לקחת קוראים טיפול פסיכולוגי צמיחתי, רצוי בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. לכי על זה. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממה אני סובל??דינו19/09/2009
שלום רב,
אני פונה בעיקר כדי להבין מה בדיוק הבעיה שלי. אין לי ספק שיש לי בעיה אבל אני לא כל כך יודע להגדיר אותה מעבר לאיך שאני מרגיש.
אז ככה..
לכל בן אדם יש בעיות ודברים שהוא מתמודד איתם אבל אני כבר כמה שנים מרגיש שהדברים שאני נלחם בהם, לא עוזבים אותי, אני לא מוצא להם פתרון והם מאוד מאוד מטרידים אותי.
הבעיות הן בעיקר שאני מרגיש לא בנוח לפעמים, אפילו עם החברים הקרובים שלי, יש פעמים שאני שם לב יותר מדי למבטים וקשה לי להסתכל בעיניים ואני צריך להזיז את המבט וזה מוזר, פעמים אחרות אני כל הזמן חושב על איך אנשים רואים אותי, איך אני מזיז את הידיים ומחשבות של "למה אני בכלל חושב על הדברים האלה, למי אכפת?". פעמים אחרות אני חושב שצוחקים עליי ולא איתי.
אני מרגיש שהדברים האלה מרחיקים אותי מאנשים למרות שאלה חברים טובים ואני מרגיש ששמים לב לזה וזה פשוט מפריע לי שאני לא יכול להיות טבעי.
חשוב לי לציין אחרי שבערך כתבתי את כל מה שאני זוכר שמפריע לי את הרקע שלי פחות או יותר..
אני מודע לחסרונות וליתרונות שלי פחות או יותר. אין לי בעיה של מראה, אני מאוד עצמאי, אני עושה הרבה צחוקים, היו לי הצלחות בבי"ס ובצבא ופעמים שהוכחתי לעצמי שאני מסוגל להמון, הייתי בחו"ל לתקופות ארוכות ואני לא מפחד להיות לבד והיו לי חברות לתקופות קצרות וארוכות.
אני לא יודע בדיוק מה יש לי אבל יכול להיות שזו איזו חרדה חברתית. מאוד מפריע לי שאני נפגש עם חבר ואני מרגיש לא נוח, מוזר כזה.. למה זה קורה? זה חבר טוב שלי!
אני לא יודע ממה זה נובע אבל העלתי השערות כמו חוסר בטחון, בעיות קשב וריכוז, לחץ, חוסר שקט, חושב יותר מדי..
אולי אתה תוכל לעזור לי!
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לדינו
ד''ר אודי אורן19/09/2009לדינו שלום,
קשה לי לדעת בדיוק מה הבעיה.
ההשערה שלי היא שהיא קשורה בבטחון עצמי ובתפיסה עצמית.
אני ממליץ לך לפנות לטיפול אצל מטפל EMDR. שיטה זו מאפשרת לבדוק את המקורות של קשיים מהסוג שאתה מפרט ולשנות את השפעתם. טיפול קוגניטיבי התנהגותי גם הוא עשוי לעזור במצבים שאתה מפרט.
בהצלחה ושנה טובה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה, תוכל אולי לפרט קצת יותר
תגובה19/09/2009התשובה שלך עזרה לי ואני אלך לבדוק את זה
אני אשמח אם תגיב לכל הבעיות שרשמתי ותגיד לי מתי מרגישים אותם ולאיזו בעיה אתה חושב שזה שייך.
לגבי הבטחון העצמי, אני לא יודע מה לחשוב כי מצד אחד יש לי הרבה בטחון בעצמי. הוכחתי לעצמי הרבה פעמים למה אני מסוגל בתחומים של ספורט צבא לימודים ועוד.. אבל מצד שני אני הרבה פעמים חושב שצוחקים עלי או שאין לי בטחון בתקשורת עם אנשים וזה באמת אולי מצביע על בעיות בכיוון הזה.
תודה שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)

