מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דפיקות לבחיים03/02/2016
בן 28 עם סכרת 16 שנה עים יתר לחץ דם קל בינוני מטופל באנלפריל 20 מ"ג, בשנה שנתיים האחרונות יש לי מן מצב מוזר כזה שאני מרגיש את דפיקות הלב שלי לא חזקות אבל מורגשות בחזה ובאזור הצוואר ותוך כדי דפיקות הלב אני מרגיש כאילו יש לי" דפיקות לב" גם באזור הגב גב תחתון מה מה זה יכול להיות לאיזה רופא אני אמור לללכת לבדיקת המצב הזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דפיקות לב - תגובה
פרופ` דוד רוט03/02/2016כדי לבחון האם מדובר בהפרעה בקצב הלב יש לתעד קצב לב בזמן סמפטומים. לשם כך ניתן לבצע בדיקות כמו הולטר קצב לב. פנה לרופא המשפחה להערכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמול חודש וחצי לאחר אבלציה svtיעקב01/02/2016
בסד
שלום
ברצוני לשאול:
עברתי טיפול אבלציה עקב svt לפני חודש וחצי. ב"ה בהצלחה. כיוון שsvt לא חזר!
אבל מאז יש לי פעימות מוקדמות כמעט כל יום בתדירות שלא היתה לי . זה נורא מפריע לי ומדאיג אותי?
מה לעשות? האם זה אומר שהטיפול לא היה מוצלח?
האם זה מצריך טיפול תרופתי? או אחר?
זה נורא מפריע לי בשקת הנפשי.
מה אתה ממליץ לי לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמול חודש וחצי לאחר אבלציה svt - תגובה
פרופ` דוד רוט02/02/2016אבלציה של SVT אמורה למנוע ארועי SVT ובזה נמדדת הצלחתה.
פעימות מוקדמות הן תופעה שכיחה אשר בדרך כלל לא מחייבת טיפול
עליך לפנות לקרדיולוג שיודא שאכן מדובר בפעימות מוקדמות ובמידת הצורך ימליץ על טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חץ מוגבר בעליהיקי31/01/2016
שלום רב ,
בחולה עם אי ספיקה דיאסטולית , האם לחץ מוגבר בעליה ,
יכול לגרום לקוצר נשימה ?
בברכה יקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חץ מוגבר בעליה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר31/01/2016בסיס הבעייה הוא לחץ דיאסטולי מוגבר בחדר השמאלי ולכן בעליה השמאלית, שאכן אחראי לדליפת נוזלים מכלי הדם אל הריאות ולקוצר נשימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק חזקציפי27/01/2016
שלום רב,
אני נוטלת כבר מספר חודשים קרדיולוק בשל דופק מהיר ופעם אחת הייתה לי הפרעת קצב בחדרים. לעיתים בזמן שכיבה וישיבה הדופק מרגיש מאוד חזק. ואני שומעת אותו גם בראש. האם יש ממה לדאוג?
תודה רבה הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק חזק - תגובה
פרופ` דוד רוט31/01/2016ברוב המקרים מדובר בפעימות מוקדמות שהן תופעה לא מסוכנת. אך כדי לודא שזה המצב יש לתעד קצב לב בזמן ספמטומים למשל על ידי בדיקת הולטר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מהירPoogy27/01/2016
שלום רב
בן 58
צמחוני
רזה
עוסק בפעילות ספורטיבית ( 2- 4 בשבוע)
מעשן מעל קופסא ליום 40 שנה
לא שותה משקאות אלכהלים
2- 3 כוסות קפה ליום
ל/ ד 110/70
דופק במנוחה 60-70
במאמץ ספורט הדופק חוזר לנורמה תוך 10 ד'
נמצא במצבי מתח באופן תמידי
( בעבר חוויתי לא מעט התקפי חרדה )
ב 5 שנים האחרונות נתקלתי 3 פעמיים בתופעה
של עליה מהירה של דופק במנוחה ( 120-140 ) דופק סדיר !
ללא כאב בחזה
ללא קשיי נשימה
מאין הרגשה של עקה בחזה
אבל ללא כאבים ו/ או הקרנות למקומות נוספים
ללא זיעה
ללא חיוורון
ללא סחרחורת
ללא הרגשת בחילה או. צרבת
חולשה קלה
במדידדת ל/ ד. 180/110 שירד בהדרגה לנורמה לאחר כ - 40 ד' כולל לחץ דם שהתיצב ל 110/70 ( ללא תרופת הרגעה מכל סוג שהוא אלה ע"י נשימות. ודמיון מודרך )
10 שעות לאחר הנ"ל ביצעתי פעילות מ אמץ ספורטיבי של עליה מהירה 150 מדרגות והכל היה תקין ל/ ד ודופק ( 65 לפני הפעילות .. 95 מייד לאחר הפעילות .... ו- 10 ד' לאחר מכן הדופק חזר ל 65)
עשיתי א.ק.ג למחרת והכל תקין
ארגומטריה לפני חצי שנה תקינה
שאלות :
1- יש מצב שהגוף / מוח זוכר מצבי מתח / כעס קיצוניים שהתרחשו כמה שעות לפני הארוע הנ"ל ופתאום הוא "נזכר להגיב בתופעות הנ"ל ?
2- אם המצב הזה קורא לי בממוצע פעם בשנה וחצי זה צריך להדאיג אותי?
פרופ' תיהיה סימפטי איתי ותיתן לי צפירת הרגעה
בתודה מראש
poogy* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק מהיר - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר27/01/2016לא סביר שמדובר בתגובה לאירוע של מספר שעות קודם לכן. יתכן שזו תגובת חרדה?
אם יש זמן ואפשרות, רצוי לרשום אקג בזמן האירוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשלמת מידע
Poogy27/01/2016תודה על תשובתך המהירה
כמו שכתבתי
פעם בשנה וחצי ( בממוצע )
אני חווה ת׳אירוע
לא הבנתי איך אוכל לעשות א.ק.ג בזמן אמת אם האירוע הנ"ל מגיע out of the blue ?
פעם בשנה וחצי ( בממוצע )
אשמח לקבל עוד אפשרויות
לפשר התופעה שהעלתי
והאם באופן כללי המצב מדאיג ?( להזכירך : ה דופק הוא מהיר וסדיר ל/ ד גבוה מאד בזמן האירוע. .... ולאחר כחצי שעה הכל מתיצב וחוזר לנורמה ....( כ 3 מקרים בודדים כאלה ב 5 שנים האחרות)
בתודה מראש
Poogy
Poogy* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשלמת מידע - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר27/01/2016יכול להיות שזה התקף חרדה. אם זה נמשך די זמן אתה יכול לזמן מד"א או לנסוע למקום הקרוב ביותר בו ניתן לרשום אקג (קופ"ח, חדר מיון, טר"ם וכיו"ב).
על פניו אינו נשמע מדאיג אך כדי לאשר זאת יש לרשום אקג בזמן האירוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על דופק מהיר ותרופותלירן26/01/2016
בן 31,יש רקע חרדתי, אך גם רקע משפחתי עם אירוע לב האבא לוקח קרדילוק קבוע שנים. מזה כשבוע הבחנתי שהדופק מנוחה באיזור 100 ולפעמים 120 . הרופא המליץ על חוסמי בטא יחד עם טיפול בציפרמיל ולוריוון עד שיתחיל להשפיע. לאחר שלקחתי 1.5 מג לוריוון לא ראיתי שינוי דרסתי בקצב בלב, חשבתי שאם אין חרדה הדופק ירד. האם כדאי לבדוק דברים נוספים? האם בטוח לשלב קרדילוק עם לוריוון וציפרמיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על דופק מהיר ותרופות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר26/01/2016יש לבדוק שאין יתר תריסיות ואנמיה(בדיקות דם פשוטות). אם הבדיקות תקינות יתכן וזו תוצאת חחרדה ואז קרדילוק יכול לעזור ואין בעיה לשלב עם תרופות ההרגעה. פעילות גופנית ואיזון משקל יכולים לתרום רבות לאיזון הדופק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עומס על הלבדורון26/01/2016
שלום
האם לעומס על הלב יש השלכות לטווח הארוך על תפקוד ובריאות הלב?
אדם שיש לו דופק 60 במנוחה הלב שלו יתפקד יותר טוב בגיל מבוגר מאשר מי שיש לו דופק 100 במנוחה? מבחינת פוטנציאל של הלב הוא יאריך ימים יותר?
הדבר נכון הן לגבי הבדלים בדופק במנוחה, וכן לגבי אנשים שעובדים בעבודה מאומצת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עומס על הלב - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר26/01/2016באופן כללי דופק נמוך קשור סטטיסטית לאריכות חיים. דופק נמוך בסיסי אופייני לספורטאים שמאמצים את הלב ומאיצים את פעולתו בעת המאמץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמות עם קרדיולוק במינון של 2.5 מ״גפרופ` מיכאל אלדר24/01/2016
פרופ׳ שלום רב,
אני נוטלת מזה כחמישה חודשים קרדיולוק במינון של 2.5 מ״ג וזאת בשל בעיה של סינוס טרכיקרדיה ופעם אחת הייתה לי הפרעת קצב בחדרים, כמו כן היו לי פעימות מוקדמות בחדרים ובעליות. אני בת 34.
יוצויין שלפני כן לקחתי מינון של 1.25 מ״ג אולם לאחר שהדופק המשיך להיות גבוה העלו לי את המינון. בשלושה שבועות האחרונים חזרו לי הפעימות המקדימות בחדרים (גם במינון הנמוך הן היו לסירוגין) מידי יום מספר פעמים ביום. וכן לעיתים כשאני במנוחה בישיבה או בשכיבה אני מרגישה שהלב דופק לי מאוד חזק. האם מדובר במשהו מסוכן? האם אני צריכה להעלות במינון או שזה בסדר שיש פעימות כשאני עם הכדור? אני מעדיפה שלא להעלות למינון גבוה יותר אלא אם כן אין ברירה. אשמח לדעת מהי המלצתך.
בתודה מראש, הילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות - תגובה
פרופ` דוד רוט24/01/2016פעימות מוקדמות אינן מסוכנות, טיפול בקרדילוק עשוי להפחית את מספר הפעימות המוקדמות אך לא להעלים אותן לחלוטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעימות מוקדמות
ציפי24/01/2016תודה רבה. לגבי העובדה שאני מרגישה את הלב דופק מאוד חזק בישיבה או בשכיבה, יש מה לעשות עם זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעימות מוקדמות - תגובה
פרופ` דוד רוט25/01/2016במידה ותחושת הדופק החזק נובעת מפעימות מוקדמות עדיף להתעלם מתחושה זו. ניתן לטפל בפעימות מוקדמות תרופתית אם הם גורמות לסמפטומים משמעותיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעימות מוקדמות
ציפי25/01/2016תחושת הדופק החזק לא נובע דווקא מהפעימות המוקדמות אלא הרבה פעמים כשאני במנוחה בשכיבה או בישיבה הוא דופק מאוד חזק ולעיתים מהיר. זה משהו מסוכן? או שאפשר להתעלם?
תודה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרופ' אלדר ופרופ' רוט-חומצה אלפא ליפואית-שגב24/01/2016
תודה על תשובותכם,מרגיש שהחומצה האלפא ליפואית שאני נוטל נגד "רגלים בוערות" עזרה לי להפטר מתרופת הקרדילוק ,אחרי 2 נסיונות כושלים,
זה יותר מחודש לא נוטל קרדילוק (טמבוקור בלבד)והפירפורים פסקו .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפרופ' אלדר ופרופ' רוט-חומצה אלפא ליפואית- - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר25/01/2016קרדילוק אינו אמור למנוע פרפור אלא להאיט את קצב הלב. טמבוקור אכן מיועד למנוע פרפור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפרופ' אלדר ורוט-חא"ל ותודה.
שגב26/01/2016אנסח את זה כך-טופלתי בקרדילוק וטמבוקור נגד פ"פ,בהתייעצות עם רופא קרדיולוג ניסיתי להפסיק ליטול את הקרדילוק בצורה מדורגת .
בפעם הראשונה, 10 ימים מיום הפסקת הקרדילוק הפירפורים חזרו,שבתי לקרדילוק.
אחרי כחודש,בנסיון השני -הפרפורים חזרו אחרי -14 ימים, שוב חזרתי לקרדילוק .
כשניסיתי בפעם השלישית להפסיק את הקרדילוק הייתי בטיפול בחא"ל נגד "רגלים בוערות" משך כ-5 שבועות.
בניסיון השלישי ,הפרפורים(כולל פעימות מוקדמות)לא חזרו-זה 26 ימים ,יש לי תחושה שהחומצה משפיעה על אי חזרת הפרפורים .
פרופסורים נכבדים-ברצוני להודות לכם מאוד על כך ששכנעתם אותי לפני חצי שנה לא לבצע אבלציה למרות "הנדנודים" שלי ,
נוטל את הטמבקור בצורה סדירה,עושה פעילות גופנית(הליכה)2-3 פעמים בשבוע במשך שעה בכל אימון -בעצימות בינונית,(מקפיד על דופק של % 80 מהדופק האופטימלי ),,,,ומתחיל לשכוח מה זה -פרפור פרוזדורים.
לשאר הגולשים-,אין לראות בפוסט זה המלצה ליטול חומצה אלפא רפואית.
כן הייתי ממליץ לעשות פעילות גופנית-אבל בפיקוח מדריך חדר כושר מוסמך ובתיאום עם הקרדיולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש קשר בין חומצה אלפא ליפואית ל-פ"פ.?שגב22/01/2016
הייתי מטופל ב-1.25 מ"ג קרדילוק+ 200 מ"ג טמבוקור,עקב תופעות לוואי מהקרדילוק אישר לי הקרדיולוג ,להפסיק את הקרדילוק בצורה מדורגת,ניסיתי פעמיים והפרפורים חזרו אחרי 10-14 ימים,עם חזרת הפרפורים חזרתי ליטול קרדילוק , את הטמבוקור נטלתי כל הזמן כרגיל ,
ללא קשר אני סובל מבעיית "רגליים שורפות" ,מרגיע את הרגליים בעזרת חומצה אלפא ליפואית זה חודשיים.
לפני כחודש עברתי בוחן במאמץ,בתדריך לפני הבדיקה נאמר לי לא ליטול קרדילוק יום לפני הבדיקה וביום הבדיקה ,
החלטתי לנסות ולהפסיק שוב את הקרדילוק,
4-3 ימים לפני הבדיקה ירדתי לחצי כדור ויום לפני הבדיקה הפסקתי ליטול את התרופה,למחרת הבדיקה ובהמשך לא נטלתי יותר את הקרדילוק.
היום -עבר חודש מאז הפסקת הקרדילוק והפרעות הקצב-נעלמו.
מידי פעם אני חש פעימות מקדמות אשר הן נפסקו כשעה אחרי נטילת הטמבוקור,או החומצה האלפא ליפואית(את הטמבוקור והחומצה אני לוקח בזמנים קבועים ללא קשר לפעימות).
את החומצה התחלתי לקחת לטיפול בכפות הרגליים כ-5 שבועות לפני הפסקת הקרדילוק,האם יש קשר בין מחלות לב לחומצה אלפא ליפואית?,האם החומצה תומכת בטמבוקור לפי הספרות הרפואית?.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש קשר בין חומצה אלפא ליפואית ל-פ"פ.? - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר24/01/2016לא ידוע לי על קשר לקרדילוק או טמבוקור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש קשר בין חומצה אלפא ליפואית ל-פ"פ.? - תגובה
פרופ` דוד רוט24/01/2016אין הוכחה שחומצה אלפא ליפואית מונעת או גורמת למחלת לב. ולא ידוע על קשר בינה ובין טמבוקור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עורקי הלבישראל22/01/2016
שלום
כשמבצעים עיסויים לאדם עם אוטם בלב, איך עוזרים העיסויים אם העורק בעצם סתום? האם העיסוי מועיל גם לעורק החסום או רק לעורקים שנשארו פתוחים?
בזמן ביצוע צנתור בלב, בין אם צנתור דחוף או שלא, הכלים עצמם תופסים את נפח כלי הדם, זה לא פוגע בלב אם מדובר בצנתור מורכב וממושך (בפרט בצנתורים של החלפת מסתמים)?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עורקי הלב - תגובה
פרופ` דוד רוט22/01/2016עיסויי לב = החייאה בסיסית מבוצעת כאשר אדם סובל מדום לב. כלומר הלב לא מתכווץ ולא מזרים דם במצב זה העיסויים מכווצים את הלב וגורמים לדם לזרום. כך ניתן לשמור על האדם בחיים (בעיקר למנוע נזק מוחי בלתי הפיך) עד שמגיע צוות החייאה מיומן עם מכשירי החייאה. כלומר לא משנה אם יש עורק כלילי חסום או לא עיסויי לב במצב זה עשויים להציל חיים.
צנתרים קוטרם קטן בהרבה מקוטר העורק בו הם עוברים לכן אינם גורמים לחסימת העורק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוקלמיהרענן22/01/2016
שלום רב ,
אני עובד בבית אבות באיזור המרכז , לאחרונה לאחד הדיירים יש היפוקלמיה . אמור לקבל תמיסת קליום במינון 3 מאק. תוך ורידית .
שאלתי : האם מותר לחבר החולה לתמיסה ללא כל חשש מהפרעות קצב ?
לפי מה שהסבירו לי : מותר לתת תמיסה עד 3 מאק. ללא מוניטור , רק סימנים ( בהית אבות אין מןניטור )
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפוקלמיה - תגובה
פרופ` דוד רוט22/01/2016מתן אשלגן דרך הוריד לדעתי מצריך נוכחות רופא. אני מניח שיש תקנות של משרד הבריאות בנוגע למתן תרופות ותמיסות תוך ורידיות עליך לעיין בהן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת הולטר - חוות דעתפרופ` מיכאל אלדר20/01/2016
שלום,
תוצאות הבדיקה:
סינוס:
מינינמום 53, מכסימום 118, ממוצע 70.
הפרעות קצב חדריות:
נצפו סה״כ 12 vpc's בודדים במשך הבדיקה.
הפרעות קצב על חדריות:
נצפו apc's בודדים במהירות 1-1468 לשעה.
נצפו שבע זוגות apc's
נצפו 5 קטעי pat המורכבים מ 3-6 פעימות על חדריות עוקבות במהירות עד 163 לדקה.
הפרעות הולכה: לא נצפו.
שינויים משמעותיים בקטע st: נצפו שינויים בגלי t ערוץ 1,2.
אודה על קבלת חוו״ד על הבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת הולטר - תגובה
פרופ` דוד רוט21/01/2016הבדיקה מראה קצב בסיסי תקין עם פעימות מוקדמות רובן ממקור פרוזדורי ומספר ארועים קצרים מאד של הפרעת קצב מסוג טכיקרדיה עליתית. מדובר בהפרעת קצב קלה.
עליך לחזור לרופא המפנה עם תוצאות הבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה וסוף שבוע נעים
דויד21/01/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מהיר פתאומישוקי19/01/2016
שלום
אני בן 42 בריא לא מעשן
מידי פעם תוקף אותי דופק מהיר שמגיע עד לכ150 כבר כשנה וחצי. עשיתי ארגומטריה שיצאה תקין ואפילו צינטור וירטואלי על חשבוני כדי להיות רגוע גם תקין
רופא קרדיולוג המליץ לי על מכשיר ששמים עליו שני אצבעות ברגע שיש דופק מהיר ושכרתי מכשיר כזה ומתי שהיה לי התפרצות של דופק מהיר שידרתי ולא מצאו אף הפרעת קצב הדופק חוזר לרגיל שאני לוקח פרולול 10 עם קלונקס שאלתי היא מה הגורם לדעתך לדופק המהיר. זה גם קורה לי כאשר אני במעון כושר מסיים תרגיל ואז זה מתחיל. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק מהיר פתאומי - תגובה
פרופ` דוד רוט19/01/2016האם המכשיר תעד דופק של 150 בדקה? אם כן וקצב הלב באותו זמן היה סינוס תקין הרי שלא מדובר בבעית לב אלא בגורם חוץ לבבי שגורם לדופק לעלות כמו בזמן מאמץ או מחלת חום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדופק מהיר ופתאומי
שוקי20/01/2016כן. תועד דופק גבוה בסביבות 150 כמה פעמים בכולם קצב סינוס. ללא מחלת חום. למה אתה מיתכוון לגורם חוץ לבבי והאים קלונקס ופרולול 10 זה טיפול טוב. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדופק מהיר ופתאומי - תגובה
פרופ` דוד רוט20/01/2016ברוב המקרים קצב סינוס מהיר נגרם מסיבה שאינה לבבית. כלומר מאמץ, חרדה, מחלת חום, אנמיה, כאב יתר פעילות בלוטת תריס וכו'
הטיפול צריך להיות בבעיה שגרמה לדופק המהיר. אם זו חרדה קלונקס יכל להיות טיפול. פרולול זו תרופה שמאטה את קצב הלב לכן אם הבעיה לא לבבית למשל אנמיה עדיף לתקן את האנמיה וכך קצב הלב יאט ולא לתת פרולול שמאט את קצב הלב אך האנמיה לא תתוקן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושת דופק לב באוזן שמאל בהריוןמאיה18/01/2016
שלום
אני בת 31 בהריון שבוע 17 ב"ה עם תאומים לאחר שנתיים ivf.
בימים האחרונים, אני מרגישה תחושת דופק לב באוזן שמאל כשאני עושה פעילות יחסית פשוטה
כמו לעלות כמה מדרגות או ללכת מהר לאחר ישיבה ממושכת.. וזה עובר רק אחרי שאני ממש יושבת ונחה.
אף פעם זה לא קרה לי בעבר ולא ידוע לי על בעיות לב שיש לי
האם זה קורה בהריון?
האם יש חשש לבעיה בלב? יש מה לעשות בנידון?
זה מסוכן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושת דופק לב באוזן שמאל בהריון - תגובה
פרופ` דוד רוט18/01/2016כדי לאבחן את הבעיה צריך לתעד קצב לב בזמן סמפטומים. לשם כך יש לבצע הולטר קצב לב או בדיקה דומה רק כך ניתן היה לדעת אם מדובר בבעית לב. עליך לפנות לרופא המשפחה לברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



