פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חמות שקרנית בלי למצמץ ובלי בושה
    לי
    27/08/2016

    שלום,
    בת 44 3 ילדים תיכוניסטים
    חמותי אישה סבבה לגמריי אך שקרנית שמאמינה בשקרים שלה.
    היא גרושה ופנסיונרית שחיה את החיים בכיף ואני מפרגנת על כך.
    הבעיה מתחילה שילדיי כבר הכירו את האופי האמיתי שלה וסולדים מימנה ואינם מעוניינים להגיע לביקורים.
    בגדול היא חיה בשביל החברות שלה ומזמינה אותנו פעם בחצי שנה ובאה לבקר אותנו פעם בחודשיים
    אליה כאשר אנו מנסים להגיע תמיד תספר שהיא עסוקה עם חברה..ברצוני להיכנס בא ולומר לה מה דעתי עליה ועל חוסר הרצון שלה לאחד את משפחתה במפגשים ושתפסיק לשקר לילדים ולהבטיח הבטחות אך בן זוגי אומר שחבל על העצביים והיא לא תשתנה ..האם נגזר עליי לשתוק ולתת לה להמשיך לפגוע ביקרים לי מכל??תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חמות שקרנית בלי למצמץ ובלי בושה - תגובה

    יאיר לוי
    05/09/2016

    היי זיו,

    מתנצל על העיכוב בתשובה.
    את מתארת מצב סבוך עם חמותך. מצד אחד, את כועסת עליה, על ההתנהלות שלה, אפילו הייתי אומר שאת ממש זועמת עליה, ואיך אמרת? "בא לך להיכנס בה" ולומר לה את כל האמת בפרצוף...מצד שני, היא חלק מהמשפחה, אמו של בן זוגך וכדומה. זו אכן דילמה לא פשוטה. מה לעשות כשאנשים קרובים לנו (מבחינה משפחתית, חברית, מקצועית וכדומה) מתנהגים בצורה שכל כך מפריעה לנו?
    נראה לי שכצעד ראשון, כדאי לך פשוט לדבר איתה. אני לא יודע אם עשית זאת בעבר, פשוט לשבת איתה לשיחה פתוחה, שבה תשימו את הכל על השולחן כשני אנשים בוגרים. את יכולה לומר לה לדוגמא שמפריע לך שבני המשפחה מרוחקים יותר, ושהיית שמחה אם הייתם יותר נפגשים וכדומה. נסי לראות כיצד היא מגיבה לדברייך ולאן הדברים מתפתחים משם.
    מעבר לזה, מבחינת ההתנהלות המשפחתית, נראה לי שכדאי לך להתנהג באופן שיהיה נכון לך ולבני משפחתך. (ציינת הרי שילדייך כבר אינם מעוניינים כל כך לפגוש את חמותך). מזוית נוספת, אולי זה גם יאפשר לך לפעול בצורה יותר חופשית, וכך תוכלי אולי גם ליזום דברים שיהיו טובים ונכונים עבורך. כמו למשל, אולי את תוכלי ליזום מפגשים משפחתיים, באופן ובתדירות שאת מעוניינת בהם.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה ממקום עבודה וחוסר תפקוד כרגע
    רינת
    26/08/2016

    שלום,

    במהלך עבודתי בחברה גדולה זכיתי ליחס עוין וגרוע במיוחד מהמנהל שלי. התלוננתי עליו וההנהלה טייחה את התלונה וניסתה להציג אותי כלא אמינה. עברתי עשרות שיחות שבהן ניסו לגרום לי להתפטר והתנכלו לי. נפגעתי מאוד ולאחר שעזבתי שם, עבדתי תקופות קצרות במשרות אחרות, עד שהבנתי שהפגיעה קשה מדי. מאז אני בבית, מרגישה שאני לא יכולה לחזור ולעבוד עם אחרים. צריך לציין שיש רקע במקור של חרדה ו - OCD.

    אני משחזרת באופן יומיומי דיאלוגים ושיחות שהיו, הטחות האשמות בי, ומנסה כביכול "לענות" (את מה שלא עניתי אז, כשישבתי וספגתי) ו"לשנות" את העלילה. זה גורם לי לחוסר ריכוז משמעותי ולהמון תסכול, בלי יכולת כמובן לשנות את מה שכבר היה, אך גם בלי יכולת להמשיך הלאה. אני מרגישה שאני לא מסוגלת לחזור לעבודה בסביבה רגילה.

    האם זה מצב של פוסט טראומה?

    ואיך מטפלים בדרך כלל?

    תודה רבה,

    רינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה ממקום עבודה וחוסר תפקוד כרגע - תגובה

    יאיר לוי
    05/09/2016

    היי רינת,

    מתנצל על העיכוב בתשובה.
    אני שומע שעברת חוויה מאד קשה. זה נשמע כמו תקופה שלמה שבה קיבלת יחס עוין עם התנכלויות בלתי פוסקות. אפילו הייתי אומר שלפי התיאור שלך, זה נשמע ממש כמו התעמרות. איזו חוויה קשה זו.
    זו הייתה חוויה קשה שפגעה בך כל כך, שאת כותבת שאת מרגישה שאת לא יכולה לחזור ולעבוד עם אנשים אחרים בסביבה רגילה. הפגיעה קשה מדי.
    אני לא יודע לומר לך כרגע אם זה מצב של פוסט טראומה (לשם כך, נדרשת בדיקה והיכרות מעמיקים יותר). אבל אני כן שומע שאת במצוקה נוראית ושאת סובלת מאד.
    ההתפטרות שלך בסופו של דבר מהעבודה הזו, יחד עם כל מה שנלווה לכך לפני, הם למעשה משבר גדול עבורך, שאיתו את כעת מנסה להתמודד.
    מכיוון שנשמע לי שהסבל שלך הוא רב, אני יכול להמליץ לך רינת לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי. בטיפול שכזה, תוכלי לברר ולבדוק יחד עם פסיכולוג/ית כיצד תוכלי להתמודד עם המצב המשברי הזה, ולהסתגל למציאות החדשה הזו שלך היום, בצורה שתהיה טובה יותר עבורך.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנוגע למצב פסכולוגי הנמשך תקופה מסויימת
    דוד
    25/08/2016

    שלום,
    שמי דוד, בן 22. אני אדם מאוד שאפתן, אמביציוני, שסך הכל מאוד מרוצה מהמקום שלי בחיים כרגע.
    יחד עם זאת, מאז ומתמיד חוויתי מעין "התקפים" כאלה שבמהלכם אני מרגיש:
    1. רגשות ריקנות, חוסר משמעות, כאילו כל דבר לא שווה כלום. אין לאן לשאוף, אין לאן לכוון כי הכל חסר משמעות.
    2. שקיעה בזכרונות, כאילו העבר היה מושלם ואף פעם לא אוכל לשחזר את אותה הרגשה.
    3. חוסר הרגשה (עצב, שמחה, ריגוש וכ') , חוסר סיפוק ותחושת ניתוק
    4. הרגשה של "אני לא נמצא פה": פיזית אני במקום אחד אבל הראש במקום אחר, לא בסיטואציה, הרבה פעמים בוהה ומנוכר.

    ההתקפים האלו קרו מאז שאני זוכר את עצמי, אולם הם התרחשו אחת להמון זמן וכלל לא הפריעו לי. לפני כשנה עברתי פרידה רומנטית (שלא הייתה מאוד קשה אז) ולפני כחצי שנה מוות של דמות אהובה. מאז, ההתקפים האלה חזקים יותר ובתדירות גבוהה יותר. חשוב לי להדגיש שזה קורה אני מרגיש שזה לא אני.
    המצב הזה עדיין לא מפריע לי בתפקוד היומיומי - כשאני לא באחד ההתקפים האלה אני מתפקד מצויין (חוץ מקהות מסויימת של הרגשות).
    הייתי מאוד רוצה להיפטר מההתקפים האלה, או לפחות להחזיר את המצב לכמו שהיה פעם.

    הייתי שמח לחוות דעת מקצועית,

    דוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • n - תגובה

    יאיר לוי
    29/08/2016

    חדווה יקרה,

    אינני מכיר אותך, אך אין זו הפלטפורמה לפירסום ולשיווק אישי. בטח כשהדבר נעשה ללא בקשת רשות ממנהלי הפורום, במקרה זה - אני.
    זו פעולה מאד בוטה, שאין מקומה בפורום זה.
    אנא ממך, הימנעי מכך להבא, ולא - איאלץ לחסום את הגישה שלך לפורום זה.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות בפורום

    חדוה אזולאי
    29/08/2016

    שלום יאיר.
    אני רק רוצה להבין אותך לגמרי.
    האם יש בעיה לענות על שאלות בפורום. או שהבעיה לשים קישור או טלפון אישי?
    בכל מקרה אני מתנצלת כי לא ידעתי שיש איזו בעיה בכלל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות בפורום - תגובה

    יאיר לוי
    30/08/2016

    היי חדווה,

    אשמח להסביר לך יותר באופן פרטי.
    מוזמנת לכתוב אלי למייל ונדבר.

    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי דוד

    אנונימית
    01/09/2016

    היי דוד... ממליצה לך מאוד ללכת לדיקור סיני- עוזר מאוד לאיזון רגשי וגופני.. ואם אתה מפחד ממחטים- שיאצו.

    אתה לא לבד ויש המון אנשים שמרגישים כמוך- ויש לזה טיפול.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנוגע למצב פסכולוגי הנמשך תקופה מסויימת - תגובה

    יאיר לוי
    01/09/2016

    היי דוד,

    אם הבנתי אותך נכון, אתה מתאר התקפים של ריקנות חוסר משמעות, של ניתוק מעצמך.
    בעקבות פרידות כואבות שחווית בשנה האחרונה, אתה מציין כי התקפים אלו אף גברו.
    קשה לי לת לך כאן חוות דעת ולומר לך בדיוק במה מדובר, מכיוון שהסימפטומים האלו שאתה מתאר יכולים להיות קשורים לכל מיני דברים. נדרשת כאן היכרות מעמיקה ובחינה מקיפה של תיאוריך.
    מאחר ולפי דבריך, זה מלווה אותך "מאז ומתמיד", וכי היית מאד רוצה להיפטר מההתקפים האלו, או לפחות להפחית את תדירותם, אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי,
    שם בעזרת הפסיכולוג/ית תוכל לברר בדיוק את הסוגיות שאתה שואל עליהן כאן (ביניהן, על קצה המזלג - מדוע זה קורה לך, מה נלווה לזה, בעקבות מה זה מגיע וכדומה).

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחוצה מאוד מכאבי ראש- קסנאגיס ואלפרליד
    אירית
    25/08/2016

    לום רב,
    בת 33, ב8 חודשים אחרונים מטופלת באלפרליד שאחר כך הוחלף לקסנאגיס.
    בחודשים האחרונים 1 מג 2-3 פעמים ביום.
    יצא שהפסקתי לקחת את התרופה כי נגמר לי המרשם ולא הספקתי לקבל חדש.
    אחרי יומיים שלא לקחתי החלו סחרחורות בחילות וכאבי ראש ברכות ומצח, חרדות דופק חזק והזעות.
    חידשתי את המרשם אבל החלטתי שאני יורדת מ3 כדורים לכדור 1 לפני השינה.
    הסחרחורות פחתו אבל נשארו כאבי ראש חזקים במצח ורכות. יחד עם זה חזרו לי החרדות שמדובר בגידול במוח.
    רופא מפשחה הסביר לי שלא מפסיקים ככה את הכדור אחרי תקופה ממושכת של מינון יחסית גבוה. וצריך לבצע את הגמילה לעט אפילו במשך שבועות.
    רציתי לדעת כמה זמן נמשכת הגמילה? האם התופעות שתיארתי אופיניות להפסקה חדה של התרופה?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחוצה מאוד מכאבי ראש- קסנאגיס ואלפרליד - תגובה

    יאיר לוי
    25/08/2016

    היי אירית,

    מהתיאור שלך נשמע לי גם שסבלת מתופעות שקשורות לגמילה מהירה מהתרופות. לרוב נדרשת גמילה הדרגתית ומבוקרת.
    עם זאת, הגורם המוסמך ביותר לענות על שאלות בנושא תרופות פסיכיאטריות הינו פסיכיאטר, לכן אעביר את שאלתך לפורום פסיכיאטריה.
    אשמח לסייע בהמשך בכל שאלה מעולם בריאות הנפש והטיפול הפסיכולוגי.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    יאיר לוי
    25/08/2016

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_פסיכיאטריה' id=link]פסיכיאטריה[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנועות ריקוד ממסיבת סיום תיכון שקשה לי לשכוח!
    ענבל דהן
    23/08/2016

    שלום. סיימתי כיתה יב לא מזמן, ובמסיבת סיום לקחתי חלק ורקדתי. חלק מאחד הריקודים תקוע לי בראש כל הזמן משום מה, והרבה פעמים ביום אני עושה אותו או חושבת עליו, אוטומטית. זה מאוד מטריד ומוזר לי...
    אם זה הכרחי, אוסיף כי 4 שנים בגילאי היסודי השתתפתי בחוגי ריקוד, ובשנה האחרונה השתתפתי בחוג אירובי בו רקדנו ריקודי זומבה. בנוסף אולי הכרחי לדעת כי נהניתי מעצם העובדה שרקדתי במסיבת הסיום, כי אני אוהבת לרקוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנועות ריקוד ממסיבת סיום תיכון שקשה לי לשכוח! - תגובה

    יאיר לוי
    24/08/2016

    היי ענבל,

    אני לא בטוח שהבנתי מה את שואלת בעצם...אשמח אם תוכלי להרחיב מעט למה כוונתך, מה בדיוק מציק/מטריד אותך, ובמה בעצם את זקוקה לעזרה?

    תודה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקום המטפל בבכי בטיפול
    מישהי
    23/08/2016

    התחלתי טיפול פסיכולוגי והאמת שזה קצת קשה לי להיחשף.. עוד לא היה מצב שבכיתי בו אבל אני יודעת שזה יגיע..
    רציתי לדעת במקרה שזה קורה, מה המקום של המטפל? מה הוא בדיוק עושה בזמן הזה?
    והאם מטפל נוגע במטופל / מותר לו לגעת? כי זה קצת מלחיץ שזה יקרה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מקום המטפל בבכי בטיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקום המטפל בבכי בטיפול - תגובה

    יאיר לוי
    25/08/2016

    שלום לך,

    את מתארת קושי שהוא לגיטימי בהחלט, קושי טבעי מאד לתחילת טיפול. הקושי להיחשף, להיפתח, לשתף בעניינים מאד פרטיים ואינטימיים עם מטפל/ת, שאת לא מכירה, שאת אולי עוד לא מרגישה שאת יכולה לבטוח ולתת בו אמון מלא. גם בטיפול, כמו בחיים, הרבה פעמים לוקח זמן לבסס יחסים שכאלה.
    אז אני שומע את הקושי שלך בעיקר בהקשר הזה, בתוך התקופה של תחילת הטיפול. את מדברת על הקושי להיחשף, על החשש לבכות בפני המטפל/ת, מה הוא יעשה כשאני אבכה ועוד.
    אני ממליץ לך בחום לשתף את המטפל שלך בחששות ובתהיות שאת מעלה, ותראי איך הוא יגיב, לאון זה יתפתח. כאמור, הן מאד לגיטימיות והטיפול הוא בהחלט מקום טוב להעלות ולברר את הדברים הללו.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על טיפול פסיכולוגי בעקבות פרידה מבן זוג והתמודדות עימה
    קרין
    20/08/2016

    היי
    לפני חודש אני ובן זוגי נפרדנו אחרי קשר ארוך ומורכב שנמשך לסירוגין כבר עשר שנים. (אני בת 27)
    קשה לי מאוד להתמודד וחשבתי על טיפול פסיכולוגי.
    איזה טיפול יכול לעזור?
    אני מכירה את עצמי ויודעת שקשה לי לדבר עם אחרים על זה, להיפתח ולספר לכן אני מפחדת שהטיפול לא יצליח ושיהיה לי קשה לשתף. מה עושים?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על טיפול פסיכולוגי בעקבות פרידה מבן זוג והתמודדות עימה - תגובה

    יאיר לוי
    23/08/2016

    הי קרין,

    נשמע באמת כמו פרידה כואבת לאחר קשר ארוך ומורכב...
    טיפול פסיכולוגי דינמי יוכל לסייע לך רבות להתמודד עם הפרידה הזאת ועם הניסיון שלך להבין מה קרה שם במערכת היחסים הזו. אני מבין את הקושי והחשש שלך להיפתח ולדבר על זה עם אחרים. זהו קושי מאד טבעי ולגיטימי. יחד עם זאת, נדמה לי שבפניה שלך אלי כאן בפורום, את מביעה גם רצון לדבר על זה, לשתף, ולנסות להתמודד עם זה קצת יותר טוב. בטיפול דינמי תהיה לך את התמיכה המתאימה של הפסיכולוג/ית ואת המרחב הבטוח לדבר על מה שתרצי, ולא פחות חשוב מזה - גם בקצב האישי שלך.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים- האם הם צריכים להיות במערכת יחסים?
    דנה
    20/08/2016

    שלום. הסיפור שלי הוא כזה: לפני 10 שנים התפרץ אצלי משבר כשהתאהבתי בבחור שלא רצה אותי. עד שלא התחתן נהנה שאני רודפת אחריו. ורק כשהתחתן חסם אותי ולא רצה לדבר איתי יותר. לפני שנה הכרתי מישהו חדש. לבחור החדש היתה חברה איזה תשע שנים. הם עמדו להתחתן אבל היא נהרגה באירוע טרור. גליתי את זה דרך האינטרנט. גיליתי עוד דברים על המשפחה שלו. למרות שהוא בעצמו לא סיפר אף פעם. וטוען שכל חייו היה בדיכאון ולא הצליח לפתח קשר לאורך זמן. השאלה שלי היא עד כמה אפשר לסחוב את זה. האם לדעתכם אפשר להיות במערכת יחסים עם מישהו שלא מספר את האמת על עצמו. האם זה לא פוגע בי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דעה אישית

    שמוליק
    20/08/2016

    שלום דנה.

    אכן, בעיקרון, כדאי להתרחק מאנשים שמשקרים. קשר זוגי בנוי על אמון.

    אך עם זאת, לדעתי האישית, כדאי לברר איתו את העניין, ולבקש ממנו הסבר על כך לפני שחותכים.

    אם את לא מרגישה בנוח לברר זאת - כנראה שזה לא זה...

    אחרי שתקבלי ממנו הסבר - אז תוכלי להחליט בצורה נבונה יותר.


    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים- האם הם צריכים להיות במערכת יחסים? - תגובה

    יאיר לוי
    23/08/2016

    היי דנה,

    את מתארת שתי מערכות יחסים מאד שונות אחת מהשניה, כל אחת עם איזשהו מאפיין מסוים - קשר שבה את רצית מישהו שלא רצה אותך, וקשר עם מישהו שלפי תיאורך, לא שיתף אותך בכל מה שעבר עליו.
    עם כל השוני ביניהם, ויש הרבה שוני, אני מוצא שיש גם דמיון ביניהם - נדמה לי שאלו קשרים שאת מתחילה אותם או נכנסת אליהם מעמדה X, ואילו הצד שני נמצא בעמדה Y, שונה ממך. את נכנסת לקשר מעמדה של רצון להיות בקשר, צורך בזוגיות, בשיתוף הדדי, באינטימיות, ואילו הצד השני נמצא (כל אחד מהסיבה שלו) - בעמדה אחרת לגמרי. העמדה הראשונית שלכם שונה וכך אולי גם הציפיות מהקשר.
    את שואלת גם שאלה חשובה - "האם זה לא פוגע בי?", לפי התיאור שלך, נשמע שקשרים שכאלה אכן יכולים לפגוע בך. אם את מחפשת פתיחות, כנות וקירבה בטוחה, הרי שאם את מרגישה שהצד השני מסתיר כל מיני דברים, זה עלול לפגוע בתחושות האלו בדיוק.
    הייתי רוצה להזמין אותך דנה להפנות את המבט רגע אלייך, אל עצמך, להסתכל פנימה לתוכך, ולבדוק כמה דברים עם עצמך. כמו למשל - מה את מחפשת, מה זה "קשר זוגי" עבורך, מהן הציפיות שלך מקשר וכיצד קורה לך שאת נכנסת לכאלו קשרים, שאת מרגישה שפוגעים בך. אם תרצי, אלו שאלות שאפשר ומומלץ גם לברר במסגרת של טיפול פסיכולוגי דינמי.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר עיניין בבישול מה דעתכם ?
    אני רק שאלה
    18/08/2016

    שלום,
    תודה לכל האנשים שעוזרים ונותנים עיצות ולך ד"ר יאיר ,פעם ראשונה שאני פונה ומדברת בפורום מסוג זה .

    אז ככה אני לא מבשלת וזה לא מעניין אותי אבל כשחלק מהאנשים שומעים על זה הם נירתעים ,ושואלים אותי מה מה תאכלי ,מה הילדים יאכלו.
    אני בת 27 רווקה וזה הדבר שפחות חשוב לי ,אני יודעת שזה לא קשור אבל אמא שלי מגיל צעיר הייתה מעירה לי על זה ,והייתה משווה אותי לאנשים אחרים ומדברת על מה שיהיה לי בעתיד ,כמו לדוגמא שאף אחד לא ירצה להתחתן איתי .
    אני כמובן לא ייחסתי לזה חשיבות .

    אני לא רואה את עצמי במטבח ומבשלת ,למה העובדה שאני אישה גורמת לכך שזה מוזר על גבול חוסר אחריות לא לבשל ?
    אשמח לקבל עיצות ותגובות מכולם.

    תודה יום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תעשי מה שעושה לך טוב

    אני
    19/08/2016

    את לא חייבת לדעת לבשל בכדי שתהיה לך זוגיות בריאה.
    יש גברים שיודעים לבשל נהדר, ואולי תכירי אחד כזה ;-).

    רק טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר עיניין בבישול מה דעתכם ?...... - תגובה

    יאיר לוי
    21/08/2016

    היי,

    אז את מספרת שאת לא יודעת לבשל, שזה לא מעניין אותך, ושאת לא רואה את עצמך במטבח בהווה או בעתיד...
    טוב, בסדר...אז מה כאן הבעיה? ;)
    במילים אחרות - נכון שלפעמים אנחנו מקבלים כל מיני תגובות על התנהלותנו,
    אבל אם את מרוצה ושלמה עם עצמך (כפי שנשמע מהתיאור הקצר שלך) - אז נהדר.

    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי במצבי רוח בחולת טרשת נפוצה
    יהודה
    18/08/2016

    שלום
    אימי חולה בטרשת נפוצה מטופלת בין היתר בקנאביס רפואי ובקלונקס בלילות
    אימי מכחשה את דבר מחלתה דבר המקשה מאוד את הטיפול
    כמו"כ ובעצם זו הבעיה המרכזית היא סובלת מירידות תכופות בצב הרוח. בוכה נכנסת לדיכאון צועקת על כולם ובדר"כ אחרי כמה שעות מתנהגת כאילו כלום לא קרה
    רצוני לשאול לחוות דעתך אם בכלל ניתן לעשות משהוא מכיון שאי אפשר לקחת אותה לטיפול כי היא לא תסכים כמו שכתבתי בהתחלה שהיא מכחישה
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי במצבי רוח בחולת טרשת נפוצה - תגובה

    יאיר לוי
    18/08/2016

    יהודה שלום,

    אכן, התמודדות קשה עבורה ועבורכם, יתר בני המשפחה.
    לא ציינת בת כמה אמך. אתה כותב שהיא מכחישה את דבר מחלתה ושאי אפשר יהיה לקחת אותה לטיפול.
    כדאי לדבר ולהתייעץ עם המוקד של קופת החולים לגבי האפשרויות שלכם והזכאות שלכם במקרה הזה.
    הרבה פעמים ניתן במקרים הלא פשוטים האלה להזמין רופא הביתה לצורך בדיקה ומעקב. אפשר להזמין רופא משפחה, פסיכיאטר או פסיכו-גריאטר. שוב, תלוי בגילה.
    במקרים והשירות הזה לא מסופק על ידי הקופה, ניתן לשקול אפשרות נוספת - להזמין נניח פסיכיאטר באופן פרטי, ולקבל עליו החזרים מהביטוח הרפואי שיש לאמך. שוב, צריך לבדוק מול הקופה את האפשרויות השונות שעומדות לרשותכם.

    בברכה,
    יאיר.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות המשפחה כלפיי האם זה יכול לגרום לבעיות
    עומר
    16/08/2016

    לדוקטור שלום רב,
    ברצוני לשאול שאלה האם יכול להיות שיש לי פחדים וחששות ואני לא נלחם בגלל המשפחה
    בעבר עד גיל 18 הייתי המלך של הבית קיבלתי אהבה ויחס מכל המשפחה.בגיל 18 עברתי טראומה שבעקבותה ההורים ניתקו איתי מעצמם וגם מהאחים ואחיות והשארו אותי לבדי להתמודד לבד אם פסיכולוגים וכ"ד.הטיפול שקיבלתי לא היה מותאם ולא היה נכון.
    כיום אני כבר בנאדם בוגר עדיין גר אצל ההורים,ורוצה לדעת יכול להיות שהפחד לעזוב את הבית ,הפחד מלנסות דברים חדשים.יכול להיות בגלל שכל הזמן ההורים יורדים עליי,לא מעודדים אותי,אומרים לי אתה תמיד תשאר בבית,אתה אפס.ובעוד שאני רואה שאת האחים ואחיות שלי הם מעודדים ומפרגנים ורוכשים להם הרבה דברים.האם הנפש שלי מאותת לגוף והגוף שלי לבד כבר פועל ולמעשה בגלל האנרגיה שיש בבית זה למעשה מה שגורם לי לעצלנות להתנהגות הזו שלי?
    חייב לציין שבעבודה אני מאד יעיל ונשאר עד שעות מאוחרות ומאד מוצלח .
    אודה לתגובה
    עומר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זוגיות חתונה ומה שביניהם
    ייעעע
    16/08/2016

    שלום.
    אז ככה אני בת 22 לא היתה לי זוגיות ואיני רואה את עצמי מתחתנת ,אני בעניין של גברים .
    מתחילים איתי אבל לי אין ביטחון בגלל המראה כי אני בטוחה שאם הם היו רואים באמת איך אני ניראת ,הם לא היו מסתכלים עליי.זה משהו שהשלמתי איתו ואין לי בעיה.
    כי אני בעצם משקרת לגבי המראה,
    מה שאני מרגישה הוא מוכר ,מצריך טיפול מה דעתך ?
    תודה יום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זוגיות חתונה ומה שביניהם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זוגיות חתונה ומה שביניהם - תגובה

    יאיר לוי
    18/08/2016

    שלום לך,

    את כותבת דברים לא פשוטים, דברים עם הרבה עצב.
    ציינת שאין לך ביטחון בגלל המראה שלך, ושהדימוי העצמי שלך נמוך...את בחורה צעירה בת 22, אבל איכשהו נשמע כבר שהשלמת עם זה, איך כתבת? "איני רואה את עצמי מתחתנת...".
    את כותבת גם שהתחושה הזו מוכרת לך. אני מבין את זה. העניין הוא שזה לא חייב להימשך כך, התחושה הזו לא חייבת ללוות אותך לאורך כל החיים.
    לדעתי טיפול פסיכולוגי דינמי בהחלט יכול לעזור לך. אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול, שם תוכלי בעזרת הפסיכולוג/ית לברר לעצמך לעומק את התחושות הלא פשוטות האלו שלך, לבדוק מדוע זה כך, ולנסות ולחשוב ביחד על דרכי התמודדות טובים יותר, על איך היית רוצה לחיות את חייך בצורה טובה ונעימה יותר.

    אני מקווה שלפחות תתני לעצמך את ההזדמנות הזו,
    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסיון רפואי אצל פסיכולוג זה כמו רופא רגיל?
    גדי
    15/08/2016

    שלום
    חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו קובע בסעיף 7 כי "כל אדם זכאי לפרטיות ולצנעת חייו".וגם יש את חוק זכויות החולה, התשנ"ו-1996

    שאלה שלי במקרה שפסיכולוג או עובד סוציאלי הפרו את החסינות כלפי המטופל, האם מתייחס אליהם החוק כמו לרופא רגיל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסיון רפואי אצל פסיכולוג זה כמו רופא רגיל? - תגובה

    יאיר לוי
    15/08/2016

    היי גדי,

    אשמח אם תוכל להרחיב מעט, ולתת קצת רקע לשאלתך. מה הקשר הדברים, מה ארע בקווים כלליים (גם בלי להיכנס לפרטים), האם מדובר על טיפול פרטי או במסגרת ציבורית, וכדומה.

    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול פרטי

    גדי
    16/08/2016

    טיפול פרטי - הכוונה ליועץ נשואים שכשל בהפרת חסיון

    האם כל הסעיפים לחוק זכויות החולה, תשנ"ו-1996 תקפים לגבי יועץ נשואים?

    האם ההגדרה שלו הוא כרופא?

    בחוק זכויות החולה 1996 פרק ב' כתוב כך: "מטופל" – חולה וכל המבקש או המקבל טיפול רפואי;
    "מטפל" – רופא, רופא שיניים, סטז'ר, אח או אחות, מיילדת, פסיכולוג, מרפא בעיסוק, פיזיותרפיסט, קלינאי תקשורת, תזונאי-דיאטן, קרימינולוג קליני, פודיאטר, פודיאטר מנתח, כירופרקט, וכן כל בעל מקצוע שהכיר בו המנהל הכללי, בהודעה ברשומות, כמטפל בשירותי הבריאות;
    מהי ההגדרה של יועץ נשואים?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול פרטי - תגובה

    יאיר לוי
    17/08/2016

    היי גדי,

    בוא נתחיל ממה שברור ובטוח: על כל טיפול פרטי, טיפול שמתרחש בקליניקה פרטית, שמעניק פסיכולוג או פסיכיאטר, חלה חובת הסודיות, החיסיון הרפואי, שנועדה להבטיח שמה שנאמר בחדר הטיפולים, יישאר בחדר הטיפולים.
    לגבי שאלתך - מהי בדיוק ההגדרה של יועץ נישואים? למיטב ידיעתי, אין חוק שמגדיר זאת באופן מפורש ומדויק, אין חוק שמגביל אדם מלעסוק בייעוץ נישואים (שוב, למיטב ידיעתי). נדמה לי שבשנים האחרונות התחום הטיפולי הזה (כמו הרבה תחומי טיפול אחרים) נוטה להיות יותר פרוץ ולא מפוקח. ישנם יועצים ומטפלים למיניהם, יש יועץ נישואים, מטפל זוגי, מטפל משפחתי, מאמן זוגי, אימון משפחתי ועוד ועוד...כך שיתכן והיועץ שאתה שואל לגביו, הוא פסיכולוג קליני שגם למד והוסמך כמטפל זוגי או משפחתי, ויתכן שהוא עבר הכשרה אחרת. אינני יודע.
    לכן אני ממליץ לך לפנות לאותו היועץ ולשאול אותו על השכלתו, תחום הכשרתו, רישיונו המקצועי, אתה יכול בהחלט גם לבקש ולראות תעודות המעידות על כך.
    אני מאמין שזה יוכל לעזור לך לגבי הסוגיה האתית שאתה עסוק בה.

    בברכה,
    יאיר.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מנודה בגלל המראה החיצוני שלי
    יהב
    14/08/2016

    אני מנודה בכיתה ואין לי חברים ואני חוששת שזה בגלל שאני מכוערת מאוד, כולם צוחקים עליי ומציקים לי כשאני באה בבוקר לכיתה לוקחים לי את הכסא ככה שאין לי איפה לשבת ,קוראים לי בכינויים כמו ביז׳ו וגבר ומכוערת ,וסיסמאות של ביז׳ו חטף מכות וכולי ,פעם אחת שתי בנים אמרו לי -״שבי לי״ וילד אחד זרק עליי אבן ולמזלי זה לא פגע בי פיזית. אני לא מצליחה להבין מה לא בסדר איתי ולמה מתייחסים אליי ככה? לא עשיתי לאף אחד שום דבר רע. כנראה זה בגלל המראה החיצוני מיכוון שאני משתדלת להיות מאוד נחמדה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מנודה בגלל המראה החיצוני שלי - תגובה

    יאיר לוי
    15/08/2016

    היי יהב.

    נשמע לי כמו חוויה מאד כואבת. את מתארת ממש מציאות יומיומית שבה את חווה יחס של דחיה, נידוי, תוקפנות ולעג מצד הסובבים אותך. זו חוויה קשה וכואבת מאד.
    אני שומע שאת עסוקה באמת בדבר הזה, ושואלת את עצמך מדוע זה כך, למה זה קורה לך, "מה לא בסדר איתי?". גם השאלות האלו כואבות.
    מכיוון שאת חווה מצוקה כה רבה ויומיומית, אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי, שם תוכלי לקבל את העזרה המקצועית, שתסייע לך להתמודד עם מציאות קשה זו.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יהב

    פעם מגניבה
    05/10/2016

    יהב אני מקווה שאת שיתפת את ההורים ואת המחנכת בבית הספר -נושא כזה צריך להיות מטופל ואני מבטיחה לך שאם הוא יטופל ההתנהגות הזו תפסיק.
    ילדים קוראים לך כך כי הם ילדים ולא כי משהו לא בסדר אתך!!
    תשתפי ותבקשי עזרה מהקרובים לך ומהאנשים שאת סומכת עליהם ..
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התגובה שלך.

    שירן
    07/10/2016

    תודה רבה על התגובה זה מאוד עודד אותי,
    אני רק מקווה שזה יעבור כבר.
    טוב לשמוע שיש אפשרות לשיפור המצב. (:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחותי חזרה בתשובה- לא מסוגלת להתמודד עם זה
    רווית5555
    14/08/2016

    לא מוצאת בי את הכלים להתמודד עם הצער שבחזרה בתשובה ש אחותי. אחותי ואני הכי קרובות בעולם. היא אחותי הקטנה ומאז ומעולם אני שם להגן ולתמוך. היא נשואה עם שני ילדים שמאד קרובים אלי. הגדול בן 3, הולך לגן דתי חבד וזה גומר אותי. כבר בגיל 3 מלמדים שם שגוי זה אוייב ושיש יצר הרע והרב הוא גדול וכל השטיפת מוח הידועה. היום אחותי הודיעה שכבר לא יכולה להסתיר ממני שהולכת עם כיסוי ראש. מה שאומר שסופית לא אוכל להמשיך להדחיק את רוע הגזירה ושהנה זה קורה ומתממש. אני לא רוצה להתרחק ולא רוצה לאבד, אבל הצער שזה גורם לי הוא עמוק וצורב. הפירוש של זה בעיני, של הבור השחור והחשוך הזה אליו נפלה, הוא כה גדול ומשמעותי. ילדים נבונים וחכמים שילמדו רק לשנוא ולרחם על כל מי שלא יחיה בדיוק לפי התבנית שמכוונים אותם אליה. שלא לדבר על עצם הרעיון שמשהו יותר טוב יקרה לה בחיים אם תתפלל או תשים כיסוי ראש- אני לא מצליחה שלא לבוז לרעיון ולא יודעת מאיפה לגייס כוחות לכבד אותה.
    הכל התחיל כשהתחתנה עם בן למשפחה חרדית, שכל היום סובבים אותה ושוטפים לה את המוח.
    אני שבורה והרוסה ולא יודעת להתמודד עם המצב, אשמח לכל עזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחותי חזרה בתשובה- לא מסוגלת להתמודד עם זה - תגובה

    יאיר לוי
    15/08/2016

    היי רווית,

    אני שומע שחל שינוי במציאות המשפחתית , כפי שהכרת ושחווית עד כה, ושזה גורם לך למצוקה רבה.
    לפי התיאור שלך, נראה כי את חווה את החזרה בתשובה של אחותך בצורה קשה מאד בין היתר, את כותבת ש-"זה גומר אותי".... "הצער שזה גורם לי הוא עמוק וצורב..." ועוד ביטויים מאד עוצמתיים.
    אני מבין שיש כעת פער גדול בתפיסת העולם, בחשיבה, בהתנהלות ובאמונה שלך לעומת דרך החיים שבה בחרה אחותך. זו באמת חוויה מאד לא פשוטה, בפרט שתארת שהיא אחותך הקטנה ושאתן תמיד הייתן קרובות כל כך. נדמה כי עכשיו, בעקבות בחירתה, את חווה כי אתן הולכות ומתרחקות, ונשמע שזו באמת חוויה שכואבת לך.
    את כותבת שאת ממש "שבורה והרוסה, ולא יודעת להתמודד עם המצב". במקביל, את גם פונה לכאן בבקשה לעזרה, כך שלמרות הכל, ניש לי הרגשה שלא היית רוצה "לאבד" את אחותך, ושכן היית רוצה שתישארו קרובות ובקשר טוב.
    רווית, מכיוון שאת כותבת על השבר שלך ועל המצוקה שאת שרויה בה, אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי לשם טיפול או ייעוץ. שם יהיה לך את המרחב הבטוח, בו תוכלי בעזרת הפסיכולוג/ית לנסות ולאחות את השבר שאת חווה. ביחד גם תוכלו לחשוב ולראות כיצד תוכלי להתמודד טוב יותר עם המציאות המשפחתית החדשה שהתהוותה עבורך.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום