מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מסנ להתגבר על הטראומה ולא מצליחהלירון16/03/2016
אני בת 23. לפני חצי שנה עזבתי את הבית ושכרתי דירה. הסיבה-מאז שנולדתי יש אלימות מצד אבי. האלימות הייתה כלפיי, כלפי אמא (בעיקר) וכלפי אחיי(בגירים). סבלתי בעיקר מאלימות נפשית. המצב בבית גרם לי לנזקים שאני מנסה לשקם(זכרונות שלא עוזבים אותי, הימנעות מזוגיות, חוסר יכולת לתת אמון, חרדה וכו').
במשך כל השנים עד הצבא שתקתי.
בצבא אזרתי אומץ לספר והתחלתי טיפול. היום אני מרגישה שהייתי בצבא ממש "טירונית" בנושא הטיפולים, כי עברתי יותר מדי טיפולים לוקים בחסר. הייתי אצל קב"נית שעזבה תוך 4 מפגשים, אח"כ טופלתי במרכז צבאי שמטפל בין היתר במקרים של אלמ"ב ושמחתי כי זה מרכז ייעודי להבדיל מקב"ן שמקבל פניות מכל הסוגים. אבל בדיעבד הבנתי שגם גם הטיפול לא היה בשבילי. נתנו לי שיחות שבועיות אצל סטודנטיות שנה ב' לעו"ס. אמנם הן היו מאוד קשובות וסבלניות, אבל אח"כ הבנתי שלתת למישהי שעברה 20 שנה בבית אלימות ולתת לה מישהו שעדיין לא מקצועי וגם לפרק זמן קצר (חצי שנה) זה ממש לעשות בדיחה ולא מתאימים את המטפל למטופל אלא לפי מי שפנוי.. אחרי חצי שנה היא עזבה וביקשתי להמשיך, אבלנאמר שיש עומס ואני לא יכולה כרגע להמשיך טיפול עם מישהי אחרת. כך קרה שהייתי תקופה ללא טיפול ועד שהתפנה שוב זו סטודנטית. הייתי כמה מפגשים והפסקי כי הבנתי שהיא גם תעזוב תוך זמן קצר ושוב זו סטודנטית חסרת נסיון..
ואז עד השחרור הייתי ללא טיפול. התקשרתי כדי לקבל טיפול אזרחי כי בצבא אין מענה, אך לצערי אמרו לי שאני חיילת ולכן לא יכולים לטפל בי (אמרו שהצבא צריך לטפל בי).
אחרי השחרור הייתי בטיפול כשנה אצל עו"ס ברווחה. הטיפול גם שם היה לדעתי כושל. במשך שנה הרגשתי שאני הולכת סתם. היא שואלת מה שלומי ואיך עבר השבוע וסתם אנחנו מדברות על דברים בלי תוכנית ממוקדת.למרות שאמרתי דברים שאני רוצה להתמקד, אבל זה לא הלך. הבנתי שגם ברווחה אין להם את ההכשרה לטפל במישהי שעברה 20 שנות טרור בבית.
הבנתי לצערי שגם ברווחה זה לא המקום שלי והבנתי מאוחר יחסית שכנראה מה שאני צריכה זה טיפול פסיכולוגי. האפשרויות היו בקופ"ח/פרטי. בדקתי וראיתי שעם כל הרפורמה, בקופ"ח אני אקבל טיפול מוגבל בזמן וגם יש רישום בתיק רפואי ומשלמים אם אין אבחנה, אז הלכתי לפרטי, לפסיכולוגית עם ניסיון רב ומטפלת ב-EMDR. לא רואה הרבה שיפור, גם לאחר 15 מפגשים.
עצוב לי שאני משלמת אלפי שקלים בחודש על טיפול בגלל אלימות שאני לא אשמה בה. הכל מכיסי ואני לא מסוגלת לתבוע אותו, כי הוא עדיין עם אמא ואם אתבע אותו, אז גם היא תפגע כלכלית. והכסף שלי הולך ומצטמצם ואני לא יכולה להרשות לעצמי מותרות. ושלא לדבר על חיסכון לעתיד.
עצוב לי שאני לא מוצאת את הטיפול שעוזר לי. השתפרתי מאיך שהייתי לפני הצבא אבל אני לא מצליחה לעשות את השינוי המיוחל.
עצוב לי שאני לא מצליחה בשום טיפול לשפר את הדברים שציינתי בתחילת ההודעה.
מה עושים? :(
נ.ב-אני עובדת, לומדת, מתנדבת- מנסה לעשות דברים מספקים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים?
לירון21/03/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמסנ להתגבר על הטראומה ולא מצליחה - תגובה
יאיר לוי21/03/2016היי לירון,
אני מתנצל על העיכוב במענה.
את מתארת למעשה ילדות בצל אלימות קשה מצד אביך, דבר שאת מרגישה שמשפיע על חייך גם כיום בהווה. על אף שכתבת גם ש"אני עובדת, לומדת, מתנדבת - מנסה לעשות דברים מספקים", נשמע שחויות העבר הקשות אינן מרפות ממך, ושאת מרגישה שהן נוכחות בחייך גם היום. סיפרת שעברת גם מספר לא מועט של מטפלים במסגרות שונות, אך הרגשת שהם לא נתנו לך את המענה שאת צריכה, או כפי שהגדרת זאת - "אני לא מצליחה לעשות את השינוי המיוחל". אני יכול להציע לך לחשוב עם עצמך (ובהחלט אפשרי גם עם הפסיכולוגית הנוכחית שלך) לגבי מהו השינוי הזה שאת מייחלת לו, מה הוא כולל, ומהן השאיפות והציפיות שלך מהטיפול. כדאי לברר זאת עם הפסיכולוגית שלך בכל מקרה.
מעבר לכך, אינני יודע אם ניסית זאת בעבר, אולם מניסיוני ולעניות דעתי המקצועית(אם כי כמובן זה לא מחייב) אני יכול להמליץ לך על טיפול פסיכולוגי דינמי. טיפול שכזה יכול לתת לך מרחב בטוח לעבד את החויות הטראומטיות שחווית, תמיכה רגשית ואפשרות לחשוב יחד עם המטפל לגבי רצונותייך ושאיפותייך לגבי עצמך.
בהצלחה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לכם אובדת עצות עם ילד בן 8.5ליאור15/03/2016
שלום יש לי ילד בן 8.5 שמזה 4 חודשים לא לומד(כיתה ב').נשמע מוזר???? גם לי.הילד מגיע בשימחה רבה לביה"ס מגיעים לפתח הכיתה ומתהפך לגמרי.אציין שבכיתה א הכל היה בסדר מלבד מספר מקרים בודדים שהיה לו קושי בבוקר(ניתן לספור אותם על יד אחת).
בביה"ס הצוות החינוכי די מתנער מאחריות שאני טוענת שקרה משהו בכיתה שגרם לו לתגובה כזו.הוא ממש כועס ורוצה שאשאר איתו ,היו כמה מקרים שניסיתי לעזוב אותו וללכת ואז הוא ניסה לטפס על השער ללא הצלחה, אך במקרים אחרים שלא לידי הוא לא עושה זאת.
אציין שבשעות אחר הצהרים הוא ילד שמח פעיל מאוד, אומנותי ברמות גבוהות. אין זכר להתנהגות של הבוקר, מדבר בשפה עשירה מאוד.
לקחתי אותו לפסיכולוג דרך הקופת חולים, ובסיכום שלו ןהערכתו טען שכל הבעיה היא בתוך בית הספר ושהשרות הפסיכולוגי צריך לאבחן אותו ולתת טיפול רגשי בביה"ס.
היום ביה"ס לוחץ עליי שאקח אותו למחלקה פסיכיאטרית ספציפית בטענה שהם מכירים שם ופסיכולוגית ביה"ס אמרה לי שהם פוחדים שפסיכאטר אחר יפנה את כל הבעיה לביה"ס.
אציין שיש לנו תור לפסיכיאטרית ילדים דרך קופת החולים-והם מתעקשים שלא נלך לשם אלא למחלקה הפסיכיאטרית בצפת.
האם הם יכולים להכריח אותנו?
האם יש מקום שאוכל להתייעץ?
בבקשה תענו לי בהקדם האפשרי מופעל עליי לחץ נוראי.
בברכה,
ליאור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקוקה לכם אובדת עצות עם ילד בן 8.5 - תגובה
יאיר לוי16/03/2016היי ליאור,
אני יכול ממש להרגיש את הלחץ שאת נמצאת בו בתקופה הזו, והייתי מוסיף גם בלבול גדול. נשמע שכל גורם מייעץ לך משהו אחר, מפנה אותך אולי גם לכיוון אחר, דבר שכמובן רק מוסיף לבלבול. אישית, לא היה לי ברור מכל הסיפור הזה מי רואה את הילד שלדברייך לא מגיע כבר 4 חודשים ללימודים.
ציינת את הצוות החינוכי בבית הספר, פסיכולוג של הקופה, פסיכיאטרית ילדים של הקופה, ומחלקה פסיכיאטרת בצפת. יחד עם זאת, לא ברור מהתיאור שלך מהם הצרכים של הילד (לדוגמא - למה מחלקה פסיכיאטרית? כיצד צווות בית הספר רואה אותו? ישנם הרבה שאלות ללא מענה), וגם - מה אבחנו אצלו, וכמובן מי יכול לטפל בו עם כל האחריות שבדבר.
לשאלתך, לפי מצב העניינים שתארת, אין אפשרות לחייב אותך לפנות לטיפול אצל גורם זה או אחר, בטח שלא מצד צוות בית הספר. הם יכולים לייעץ, להמליץ, להפנות, אך לא לחייב.
נשמע לי שאת זקוקה בעיקר לפנות לבעל מקצוע אחד, או לגוף טיפולי אחד (למשל, צוות בית הספר, צוות מרפאה, מחלקה וכדומה), שיראו את הילד, יאבחנו את מצבו וימליצו על אופן הטיפול בו. בעל מקצוע אחד שאת סומכת עליו, שתוכלי לשמוע ממנו קול ברור אחד, בתוך שלל הקולות המבלבלים שאת שומעת כעת.
נשמע שעוד צפויה לך תקופה לא קלה בהמשך,
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמכרות לפסיכולוגיהודה14/03/2016
ביתי בת ה-19 החלה בטיפול פסיכולגי אצל מטפל לפני כשנה וחצי,
לאחר שהיתה במשבר בעקבות תופעת "שיימינג" בבית הספר.
חשוב לציין שפנינו גם לפסיכיאטר מאחר שילדה סבלה מהפרעות פסיכוסומטיות.
זאת, למרות שהפסיכולוג לא המליץ וטען שהוא יחלץ את הילדה מהבעייה.
דוקא הפסיכיאטרית הצילחה לייצב את מצבה באמצעות תרופות וכדורים.
בשלב זה הילדה התגייסה לצבא.
עדיין היא מתקשרת בצורה מוגזמת עם הפסיכולוג ולא מצליחה להתנתק ממנו.
היא מתקשרת אליו בטלפון מספר פעמים בשבוע,
כשהיא באה הביתה היא אצה לפגוש אותו.
נראה שנוצרה תלות לא בריאה.
כיצד מצליחים להתנתק מהתלות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמכרות לפסיכולוג - תגובה
יאיר לוי21/03/2016יהודה שלום,
אני שומע שאתה מאד דואג לבתך ושאתה גם לא כל כך מרוצה מהפסיכולוג המטפל בה. אתה מתאר קשר של תלות ביניהם, שמתבטא בשיחות טלפון רבות וגם, אם הבנתי את דבריך, גם בביקורים תכופים.
חשוב לזכור שבכל טיפול נקבע בשלבים הראשונים שלו מעין "חוזה טיפולי" בין המטפל למטופל, ובו מסכמים את תנאי הטיפול - כמה פעמים נפגשים בשבוע, מתי, באילו ימים, מהי העלות לכל פגישה, אופציות להתקשרות וכדומה.
בהקשר הזה, למשל, לא הבנתי למה התכוונת במשפט: "כשהיא באה הביתה, היא אצה לפגוש אותו". האם הם מתראים כמה פעמים בשבוע? האם כך סוכם ביניהם מראש? האם היא מגיעה לפגישות לא מתוכננות? האם הם נפגשים באופן פרטי?
אינני יודע כמובן מה טיבו ואיכותו של הקשר הזה, אבל אתה מתאר שבחווייתך יש כאן משהו שהוא כבר מעבר, אולי אפילו מוגזם בראייתך.
ציינת שבתך כבר בת 19.5, היא בוגרת ועומדת ברשות עצמה. האם ניסית לשוחח איתה על כך? אני יכול להמליץ לך על שיחה פתוחה, שבה תוכל לברר איתה את הפרטים, תציג לה את נקודת מבטך האבהית והדואגת, והיא את שלה (אולי היא תאמר שהיא זקוקה מאד לפגישות התכופות הללו וששיחות הטלפון עם הפסיכולוג מאד עוזרת לה?), ותנסו לראות יחד כיצד הדברים מתפתחים.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי נפשי להתחיל מקום עבודה חדשלי13/03/2016
היי, אני כרגע בחיפוש אחר עבודה לאחר שסיימתי תואר ראשון.
עם כמה שאני רוצה למצוא עבודה חדשה, כשזה מגיע לשלב שאני מזומנת לראיון או אף יותר גרוע- עתידה להתקבל לאותו מקום עבודה, אני תחילה שמחה ואז כשזה מגיע לרגע האמת אני חשה מתחים נוראיים וסוג של חרדות מההתחלה החדשה שעתידה להיות במקום עבודה חדש.
זה משהו שאני מכירה על עצמי וחוויתי כל פעם מחדש כשהתחלתי מקום עבודה חדש- תמיד יש לי חרדות ומתחים לפני היום הראשון בעבודה וגם ביום הראשון (ולרוב גם מס' ימים אחרי) מאוד מאוד קשה לי נפשית. באיזשהו מקום אני רוצה כבר לדעת הכל, להיות מחוברת לאנשים ולהרגיש שאני "בבית" עד כמה שאפשר. יש לציין שלא עובר הרבה זמן ואני מסתגלת בצורה מעולה ומתחברת לרוב האנשים ואפילו קשה לי לעזוב בסוף. ועדיין, זה חוזר על עצמו כל פעם מחדש! חוסר ביטחון שמשתלט עליי והניסיון שאני צוברת עם הזמן לא עוזר.
אשמח לייעוץ בנושא...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי נפשי להתחיל מקום עבודה חדש - תגובה
יאיר לוי21/03/2016שלום לך,
אני מתנצל על העיכוב במענה.
את מתארת חוויה של קושי רב, בעיקר עם התחלות חדשות, אבל נראה לי שגם באופן כללי, עם שינויים ומעברים "גדולים" משלב לשלב, מדבר לדבר - מלימודים לעבודה, בעת התחלה של עבודה חדשה, וגם קשיי פרידה בסוף תקופה. נשמע לי שאת סובלת בעיקר מקשיי הסתגלות. נסי לחשוב ולהיזכר האם חווית משהו דומה גם בעת שינויים נוספים שעברת בשלבים מוקדמים יותר בחיים - השתלבות בגן, מעבר מגן חובה לכיתה א', מעבר לחטיבה, לתיכון, בעת הגיוס לצבא וכדומה.
שינויים או מעברים בחיים הם אכן משהו שמצריך יכולת הסתגלות מסוימת לסיטואציה החדשה. כפי שכתבת בעצמך, לאחר זמן לא רב, את חשה יותר בנוח, את מתחברת לשאר האנשים וכדומה.
אם את רואה שאת מתקשה לחוות זאת כל פעם מחדש (כפי שכתבת, שחוסר ביטחון משתלט עלייך כל פעם מחדש...), או לחילופין, אם את רואה שקשיים בעת מעברים והתחלות חדשות מתגברים ומחמירים, אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי, שם תוכלי לברר סוגיה זאת לעומק, לקבל תמיכה, ולחשוב יחד עם המטפל/ת על דרכי התמודדות שיהיו יעילים יותר עבורך.
נשמע שעם סיום התואר, את ניצבת בפני תקופה חדשה בחייך...
שיהיה לך בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה!
לי21/03/2016למען האמת הייתי אצל פסיכולוגים מרבית שנותיי הבוגרים (החל מגיל 16 בערך ועד גיל 21). החל מהצבא, בטירונות, אני זוכרת שהתחילו לי קשיי ההסתגלות... כמו כן, בתקופת גיל ההתבגרות המשפחה שלי חוותה קשיים כלכליים ונאלצנו לעבור 3 דירות בפרק זמן של מס' שנים בודדות ועוד דירה בעיר אחרת לתקופה של שנה, ככה שאפשר לומר שבמובן הזה חוויתי הרבה "התחלות חדשות". יתכן וזה הטריגר לכל קשיי ההסתגלות שאני חווה? שוב, תודה לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה! - תגובה
יאיר לוי21/03/2016אינני יודע לומר בדיוק אם זה הטריגר, אבל נשמע שזה בהחלט לא הוסיף...
לאור מה שציינת עכשיו לי, נראה לי שלפנות כעת לטיפול, יכול בהחלט לעזור לך לצלוח את התקופה החדשה הזו בחייך, של סיום התואר, מציאת עבודה חדשה, ולמעשה המשך גדילה, התפתחות ועצמאות.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולים פסיכולוגים ללא עלות כספיתנטע אדלר10/03/2016
מידי פעם נודע לנו על הצעות של גופים מקצועיים, לטיפולים פסיכולוגים ללא תשלום ואז נשמח לשתף אתכם בהן, לטובת כל מי שזקוק.
בד"כ טיפולים בחינם, מוצעים במסגרת מחקר אוניברסיטאי או פרויקט מקצועי אחר.
שימו לב לפרטים ובדקו את ההתאמה לטיפול מול הגוף המציע.
מקווים שהשיתוף במידע יהיה לתועלת!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - למי פונים כאשר פסיכולוג פוגע בפרטיות המטופלפלוני10/03/2016
שלום, תמיד אומרים שמה שנאמר בטיפול פסיכולוגי נשאר בחדר ולא יוצא החוצה שזה בסדר גמור, אבל אף אחד לא דיבר על מה קורה במידה והמידע כן יוצא החוצה והפסיכולוג מספר לאחרים מידע אישי על המטופל. איך יכול להיות דבר כזה ? אף גוף בעולם לא מפקח על הפסיכולוגים ? למי פונים כאשר מטפל פוגע בפרטיות המטופל?. לפסיכולוג ובמיוחד לפסיכיאטר יש כוחות וסמכויות שחייבות פיקוח, כמו לפסיכיאטר גם פסיכולוגים חייבים פיקוח מיוחד עבורם, בנוסף איך יודעים שהפסיכולוג עושה את עבודתו בטיפול ולא מדבר בטיפול בשיחת חולין שאפשר גם לדבר עם חבר או ידיד וכי הוא עושה את מה שלמד באוניברסיטה?, הרי הגבול הוא כל כך מטושטש, משהו פה בעסק פרוץ ואנשים חייבים להתעורר בנושא הזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למי פונים כאשר פסיכולוג פוגע בפרטיות המטופל - תגובה
נטע אדלר23/04/2016שלום לך,
התנצלותי על העיכוב בתשובה,
לרוב מטפלים רוצים בטובת המטופלים שלהם, מחויבים להם מאוד ושומרים על כללי האתיקה. יחד עם זאת, כמו בכל עיסוק, מתרחשות חריגות ומתקבלים מידי פעם דיווחים על מטפלים שעברו על כללי האתיקה.
למטפלים ממקצועות שונים ישנם קודי אתיקה מטעם האיגודים המקצועיים שלהם הם משתייכים והם אמורים לשמור עליהם. במקרה של חריגה ואם מדובר בעבירה של ממש ולא בעניין שהוא בר תיקון בתוך הטיפול, ניתן לפנות בתלונה לוועדה הממונה על המטפלים.
הגוף האחראי על פסיכולוגים הוא משרד הבריאות ולכן במקרה ומטפל שהוא פסיכולוג עבר על כללי האתיקה, ניתן להגיש תלונה ל"משרד מנהלת פנקס הפסיכולוגים". התלונה תיבדק ותועבר ל"וועדת תלונות" להמשך בירור.
בנוגע לשאלתך השניה –מטפל, אמור להתבונן בהתבוננות מעמיקה על התכנים המובאים לטיפול ולהתערב באופן שיחדש למטופל דבר מה אודות חייו וחיי הנפש שלו. למרות הרצון הטוב וההכשרה המקצועית, לא כל מטפל מצליח עם כל מטופל, מסיבות מגוונות.
אם מטופל חש (לאחר סדרת פגישות) בקושי משמעותי עם המטפל או אם חש חוסר אמון כלפיו או כלפי המקצועיות שלו ואם בירור הקושי מול המטפל לא אפשרי או לא מניב התקדמות, כדאי להפסיק את הטיפול ולבחון אפשרות להתחיל בטיפול עם מטפל אחר.
שתי שאלותיך נוגעות לשאלה של אמון בתוך חדר הטיפול. טיפול פסיכולוגי מתקיים בחדר סגור, בפרטיות ובאוירה המעודדת חשיפה מצד המטופל. אלו הם תנאים המאפשרים את הטיפול. בשאלתך נגעת בקשיים העלולים להתעורר ושכדאי לתת עליהם את הדעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התאמה בין מטפל למטופל ושיטת טיפול בופלוני10/03/2016
שלום אני סובלת ממספר הפרעות כגון מחשבות פרנואידיות,חשיבה פרסברטיבית . הפסיכאטר שלי טוען שבנוסף לטיפול התרופתי אני זקוקה לטיפול פסיכולוגי, יש הרבה שיטות לטיפול והתמחויות בתחומים שונים של פסיכולוגים שונים. השאלה שלי היא איזה פסיכולוג יכול לטפל בהפרעות אלה? פסיכולוג בשיטת cbt או קליני? או משהו אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התאמה בין מטפל למטופל ושיטת טיפול בו - תגובה
יאיר לוי15/03/2016שלום לך,
את צודקת בהחלט. אכן, ישנם הרבה פסיכולוגים, הרבה סוגי התמחויות ושיטות טיפול, כך שלא תמיד ברור למי ניתן לפנות ובאיזה עניין.
בשביל הנוחות, נעשה לרגע חלוקה "גסה" של עולם הטיפול:
בקצה אחד, ישנם טיפולים הממוקדים מאד במטרה, מובנים מאד, עם שיעורי בית, משימות, ועל פי רוב, הם גם קצובים בזמן. טיפול CBT (טיפול קוגנטיבי התנהגותי) הוא כזה למשל. בטיפול זה עובדים באופן מאד ממוקד על המחשבות והאמונות שמפריעות לנו בחיים, על הביטוי ההתנהגותי שלהם, ובוחנים דרכי פעולה אלטרנטיביות.
לעומת טיפולים אלו, ישנו הטיפול הפסיכולוגי-דינמי. טיפול מסוג זה הוא יותר רחב, מעמיק, מתנהל בקצב של המטופל, והוא לא מוגבל בזמן (בניגוד למשל להרבה טיפולי CBT, אשר מוגבלים ל-10-12 פגישות). בטיפול זה ניתן מקום הרבה יותר רחב לעולמו הרגשי של המטופל, על כל נגזרויו והשלכותיו. המטופל מדבר בכל פגישה על כל מה שהוא רוצה, לרוב מן הסתם זה על מה שמפריע לו, מטריד אותו, וביחד עם המטפל מנסים לרדת לשורש העניין, להבין את מקור הבעיה, לעבד את החוויה הרגשית, ויחד גם מנסים לבדוק אופני התמודדות יעילים יותר עבור המטופל.
מאחר ואיננו מכירים כמובן, קשה לי להמליץ לך על טיפול מסוג זה או אחר. כדאי להתייעץ עם הפסיכיאטר שלך, על מה הוא היה ממליץ לך. מעבר לזה, את יכולה לקרוא באינטרנט על סוגי הטיפולים השונים ולנסות ולקבל החלטה בעצמך.
בהצלחה בכל טיפול שתבחרי,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזמנת פסיכולוגית לחתונה ודילמה לגבי החתונהקרן10/03/2016
שלום
אני בטיפול תקופה ממושכת וכשסיפרתי לפסיכולוגית שאני מתחתנת היא כתבה זאת ביומן.
יש לציין שהקשר עם בן זוגי על כל מעלותיו חסרונותיו התהוותו ובנייתו וההתלבטויות נרקמו בזמן הטיפול נושא בן זוגי עלה כמעט כל פגישה שניה.
אני מתכננת לסיים את הטיפול לפני החתונה. האם הגיוני שהיא מצפה להזמנה? מבחינתי מאוד מוזר לי להזמין אותה. היא נהדרת אבל מוזר לי להזמין אותה.
עוד דבר כעת כשהחתונה מתקרבת אני נלחצת ורואה בצורה מאיימת יותר דברים שאני לא אוהבת בבן זוגי.
ומפחדת מהמחויבות הזו. ואני סוג של כועסת עליה כי כל הדברים האלה עלו שוב ושוב במהלך הטיפול ולא בדיוק השתנו. זה לא בהכרח לחץ של לפני חתונה ועדין הגעתי למצב שאני מאורסת. סוג של הייתי רוצה שהיא תכוון אןתי בזמנו להפרד ממנו. כי יש הרבה דברים שמפריעים לי. ואני לא בטוחה שהדבריפ הטובים מספיק טובים.
נכנסתי לקשר ממקום לא בריא והיא הייתה צריכה להאיר את עייני. הייתי בודדה ובדיוק הכרתי אותו. והתעלמתי מבעיות במשיכה. מסגנון חיים שונה. שאלו דברים חשובים מאוד.ויש שעמום בקשר
הוא נהדר בתור חבר ונותנים מקןם וחופש אחד לשני ואנחנו תומכים אכפתיים ודואגים ויש אהבה. רק שאני לא בטוחה שזו אהבה מדהימה שצריכה להיות לפני שעומדים לחיות את החיים ביחד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזמנת פסיכולוגית לחתונה ודילמה לגבי החתונה - תגובה
יאיר לוי17/03/2016היי קרן,
חתונה היא בהחלט אירוע גדול ומשמעותי בחיים. נשמע שכעת, בתקופה שלפני החתונה, עוברים עלייך ימים לא פשוטים של חששות, היסוסים, את פחות בטוחה ביחסך לבן הזוג, ויותר מתלבטת לגבי התחייבותך לקשר הזוגי הנוכחי.
דווקא בגלל שחתונה מהווה צעד גדול בחיים האישיים, היסוסים שכאלו מטיבם הם לגיטימיים וטבעיים. יחד עם זאת, נסי להתבונן פנימה ובדקי את האיכות והמידתיות שלהם. למה אני מתכוון? נסי לבדוק עם עצמך עד כמה הם דומיננטים כעת אצלך, האם בחווייה שלך הם נוגעים לסוגיות "גדולות ורציניות" או שמדובר יותר על התלבטויות בנושאים "שוליים" יותר, מהו המשקל והנפח שהם תופסים בעולמך הפנימי בימים אלה וכן הלאה. כמובן שכדאי להתחייב ולהיכנס קשר זוגי בכלל ולחתונה בפרט, כאשר את שלמה עם עצמך עד כמה שאת יכולה, בצורה יותר חיובית, רצונית, "משוחררת" יותר מהתלבטויות, ואפילו גם מאושרת. אני לא יודע עד כמה זה קיים אצלך עכשיו.
במקביל ציינת שאת בטיפול ושנושאים אלו עלו רבות גם בפגישות שלך עם הפסיכולוגית. אם כך, לגבי מחשבותייך והתלבטויותייך, אני יכול לייעץ לך להביא גם את זה לפגישות שלכן, ולנסות ולשוחח איתה על כך, הרי נושאים אלו מעסיקים ומטרידים אותך מאד. שתפי אותה בכל הדברים שאת מרגישה גם כלפיה וגם כלפי הקשר הזוגי שלך. דברי איתה על חששותיך מהחתונה, על הציפיות שהיו לך ממנה ומהטיפול, ובהחלט אפשר גם להתלבט יחד איתה לגבי הזמנתה לחתונה. אני בטוח שתוכלי להיעזר בדבריה בשיחה שכזו.
בהצלחה בכל דרך שתבחרי ובכל החלטה שתקחי,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדחף ניצח את הפחד וכעת הפחד מככברינת05/03/2016
אני אובדת עצות - אחרי 3 חודשים שאנו יוצאים קיימנו יחסים לא מוגנים...
אני מודעת לחשיבות הבדיקות לפני עשיית מין לא מוגן, שכן העבר המיני שלו לא בהכרח ברור... כי השותפות שהיו לו אינן ידועות וברורות...
ובכל זאת נראה לי שאחרי 3 חודשים מסיבים יחד זה בסדר לקיים יחסים לא מוגנים
אז עכשיו זה מפחיד אותי בטירוף הסיכוי לחטוף איזו מחלה או הנורא מכל - איידס, ומצד שני זה כמו עליית מדרגה בתחום האמון ותחושת השייכות כמו גם ההרגשה שהסיכוי שזה יקרה הוא בלתי סביר - כי הוא לא משתייך לקבוצות הסיכון
ואני תוהה, מתלבטת ולא יודעת כיצד לפעול...
אנא עצתכם.
האמון והאינטואיציה שהכול בסדר לעומת הסיכון שאולי בעצם לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדחף ניצח את הפחד וכעת הפחד מככב - תגובה
יאיר לוי06/03/2016היי רינת,
את מתארת מצב שאמור להיות נעים ומהנה סך הכל, אבל שאת מאד אמביוולנטית לגבי המעשה ולא שלמה איתו. נשמע גם שאת מגיבה לכך באופן תנודתי, מקצה לקצה, או שהכל יהיה בסדר, או שממש לא. או שרמת האמון בינינו תעלה ותתחזק, או שהתוצאות יהיו הרסניות. בכל מקרה, את נמצאת עכשיו בתקופה של סימני שאלה וחוסר ודאות.
נשמע שבאמת מאד קשה להתמודד עם ה"נטל" הזה, שעכשיו רובץ על כתפייך לבדך.
עם זאת, לא ברור לי האם באמת זה המצב, ואם כן - מדוע? האם שיתפת את החבר בחששותייך? האם ההחלטה לקיים יחסים לא מוגנים הייתה שלך? שלו? שלכם? האם דיברתם על זה לפני כן? נסי לשוחח איתו על חששותיך כעת, על הפחדשים שמלווים אותך, על האמביוולנטיות שלך, וביחד נסו לחשוב על מה יכול לעזור לך להתמודד טוב יותר עם מצב האי ודאות הזה שאת נמצאת בו עכשיו. נשמע שעצם ההגעה לתשובות ודאיות (לכאן או לכאן) תוכל לעזור לך לשים סימן קריאה במקום סימן השאלה המרחף כעת.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לעזרה להחליט מה לעשות בהמשךאני05/03/2016
שבת שלום,
אני בת 35 רווקה סובלת מהפרעת קשב וריכוז ואוסידי.
התחלתי ללמוד מקצוע שבהתחלה הלהיב אותי והייתי נחושה ובעלת מוטיבציה לללמוד אותו ובסיום לעסוק בו.
אני באמצע שנת הלימודים, ואין לי חשק או כל מוטיבציה להשקיע בו.
אני כמעט ולא מגיעה לשיעורים ואם כן אנו ממהרת לסיים.
מה אני צריכה לעשות עכשיו?! מרגישה חסרת אונים לנוכח המצב שאנו נתונה בו.
הדבר שהכי מטריד אותי שחלק מהלימודים מומן דרך מלגה שחיכיתי לקבל אותה בקוצר רוח.
אני מנסה להבין מה הסיבה שגרמה לירידת המטיבציה.....
אולי מהסיבה שאני סובלת מהפרעת קשב וריכוז?
או מסיבה אחרת???
אשמח שתסייעי לי להבין.
כי איבדתי כיוון.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים?
אני10/03/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזקוקה לעזרה להחליט מה לעשות בהמשך - תגובה
נטע אדלר14/03/2016שלום לך,
באופן כללי, התמדה במשימה לאורך זמן היא קשה יותר מהתגייסות למשימה בתחילתה, בוודאי אם ישנם קשיים אורגניים כמו הפרעת הקשב והOCD.
אם הדפוס הזה מוכר לך ממצבים קודמים, כדאי לחשוב אילו גורמי תמיכה יכולים לסייע בעדך לצלוח את הלימודים. אלו יכולים להיות קואוצ'ינג, סיוע תרופתי, התארגנות יעילה ללמידה, למידה ביחד עם חברה וכד'.
מעבר ל"חשודים המיידיים", דרך ההודעה שלך, נדמה לי שעולה אצלך חשד לגבי הרצון הפנימי-האותנטי שלך במסלול שבחרת לעצמך. אומנם קיבלת מלגה שמאוד חיכית לה והמלגה היא מניע חיצוני להשקיע וללמוד, אך חשוב להיות מחוברת גם למניע פנימי ולברר עבור עצמך מחדש, האם הרצון הפנימי הוא להמשיך בכיוון הנוכחי.
בירור כזה אפשר לעשות בעזרת פסיכולוג. כתובת רלוונטית יכולה להיות פסיכולוג בעל התמחות תעסוקתית וקלינית.
אולי תגלי את המוטיבציה ואת ההתלהבות מהמקצוע מחדש ואולי לא.
גם אם תגלי שהמסלול פחות קוסם לך מבעבר ואפשרויות חדשות תעלינה, זה בסדר, זה מותר.
לעצור, "לעשות חושבים" ולהמשיך מתוך בחירה מושכלת, זאת לקיחת אחריות על דרכך.
בהצלחה בכל דרך,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני צריכה עזרה בקשר לזוגיות ואמוניםיאנה02/03/2016
שלום. יש לי חבר מזה 4 חודשים ויש לו ידידה הכי טובה מין bffs כאלה ולי זה מפריע מכיוון שאף פעם לא היו לי ידידים מהסוג הזה ולא היו לי ידידים הכי טובים ככה שאני לא יודעת מה זה ובנוסף אני לא סומכת על אנשים ותמיד מפחדת שהם יבגדו בי או משהו אבל מצד שני אני לא חושבת שזה בסדר להגיד למישהו (במקרה הזה חבר שלי) עם מי לדבר ןעם מי לא ולנתק קשר מאנשים, אבל אני פשוט לא יודעת מה לעשות אני משתגעת כל פעם כשהם מתכתבים או במיוחד כשהם נפגשים לבד ואני לא רוצה שזה יהרוס לנו את מערכת היחסים ולכן אני ממש צריכה ייעוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני צריכה עזרה בקשר לזוגיות ואמונים - תגובה
נטע אדלר10/03/2016שלום יאנה,
כמו כל רגש, גם קנאה כשהיא במידה, היא חשובה. בקשר עם החבר, הקנאה מלמדת על האכפתיות כלפי החבר, מלמדת על כך שהוא יקר לך. אלו יכולות להיות תחושות מרגשות עבורך וגם עבורו. אלא שאת חוששת להרוס את הקשר והחשש מלמד שהקנאה שאת חשה גדשה את "המידה הנכונה".
כאשר רגש (כל רגש) מציף אותנו בצורה חריפה, כדאי לעצור ולהתבונן ולא למהר לפעול.
את עצרת להתבוננות וגילית למה במציאות החיצונית הקנאה מתקשרת: לקשר של החבר שלך עם הידידה שלו. המשכת וחיפשת את הגורם הפנימי לקנאה ומצאת שהוא קשור בכך שאינך מורגלת ביחסי ידידות וגם קשור בקושי שלך לתת אמון באנשים ובפחד שיבגדו בך ובאמון שנתת.
עשית עבודה פנימית חשובה והבנת עניינים משמעותיים לגבי עצמך.
מכאן, אני יכולה להציע לך לעשות שני דברים. הדבר הראשון, הוא לשוחח עם החבר לגבי הקושי הרגשי. לשתף אותו בתחושה שלך וגם בהבנה שלך את עצמך ואת הסיבות לקושי. שיחה כזו יכולה להרגיע אותך במידת מה ולחזק את התקשורת ביניכם. עצם ההקשבה וההבנה של החבר שלך לקושי שאת חווה ולנכונות שלך לקחת עליו אחריות, היא משמעותית ויכולה לקרב ביניכם. לצד שיתוף אותו, נראה שכדאי להמשיך בעיבוד הפנימי בו התחלת. נשמע לי שהקנאה שמתעוררת כעת, מתקשרת אצלך לחוויות בעבר, אולי לקשרים (לאו דווקא רומנטיים) קודמים, דרכם למדת לא לסמוך על אנשים.
טיפול פסיכולוגי יוכל לסייע לך להבין ולעבד את החווית שבבסיס הפחדים ומכאן ייפתח מרחב מאפשר לחשיבה ולתגובה, בקשר הנוכחי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוע חולי פסיכוזה לא יכולים כלל לעבור טיפול של שיחותרוני01/03/2016
הבנתי מהפסיכיאטרית שלי שיש כלל שחולי סכיזופרניה לעולם לא מתאימים לטיפול פסיכולוגי. האם זה באמת נכון בכל מצב? גם כשהפציינט מאוזן תרופתית עובד לומד ועובר שיקום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע חולי פסיכוזה לא יכולים כלל לעבור טיפול של שיחות - תגובה
יאיר לוי04/03/2016היי רוני,
אינני מכיר את הפסיכיאטרית שלך מן הסתם, ולכן התשובה שלי אינה מופנית ספציפית כלפיה, אלא באופן כללי ביחס לשאלתך.
בראייה האישית שלי, וב"כובע" שלי כפסיכולוג, אין מין כלל ברזל שכזה, שקובע מי הם אלה המתאימים לטיפול, ומי הוא זה, שכפי שתארת, "לעולם לא מתאים לטיפול". בעיניי, כל מקרה צריך להיבחן לגופו. ישנם הרבה גורמים שמשפיעים על יכולתו של האדם להגיע לטיפול ולהרוויח ממנו. שאלה משלימה היא גם איזה סוג של טיפול יכול להועיל ולעזור בצורה הכי טובה למטופל, שנמצא במצב מסוים, באותה העת.
אכן, טיפול פסיכולוגי דורש מידה מסוימת של כוחות. לדוגמא, המטופל צריך להגיע לפגישות עם הפסיכולוג שלו. לכן רצוי שיגיע בזמן, ושגם יהיה מספיק פנוי כדי לעשות זאת לפחות פעם שבוע. זאת רק דוגמא אחת כמובן.
אבל שוב, באופן אישי, אני הייתי מעדיף להימנע מהכללות גורפות שכאלו.
חשובה בעיניי יותר היא השאלה - איזה סוג טיפול יכול להתאים ולהועיל לאיזה בן אדם, באיזה מצב, ובאיזו נקודת זמן.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרפיסטית בפסיכודרמה ואומנות.....יוספה29/02/2016
שלום ,
אני מעוניינת לדעת איזו הסמכה יש לתרפיסטית בפסיכודרמה ואומנות?
האם היא נחשבת לפסיכולוגית או מתחום הפסיכולוגיה ?
האם במסגרת עבודתה היא יכולה לעשות שיחות שיש בהן אלמנט פסיכולוגי או שהטיפול מתבסס על טיפול אומנותי ובדרמה?
האם המידע שלהן על המטופל חסוי בפני צוות המורים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרפיסטית בפסיכודרמה ואומנות..... - תגובה
יאיר לוי01/03/2016היי יוספה,
נדמה לי שהשאלה שלך מתאימה יותר לפורום של תרפיה באומנות (שנמצא גם באתר זה, לא הצלחתי להעתיק את הקישור במלואו).
בכל מקרה, אנסה להשיב על מה שאני יודע:
על פי רוב מדובר על לימודים של תואר שני בפסיכודרמה ובתרפיה באומנות.
התרפיסטית אינה נחשבת לפסיכולוגית, אלא לתרפיסטית באומנות. במהלך התואר השני יש אנשים שבוחרים לעשות פרקטיקום, כלומר, התנסות מעשית, במסגרות של פסיכיאטריה ובריאות הנפש, אולם זה לא חובה או הכרח, אלא נתון לבחירה.
היא יכולה לטפל בתחום התמחותה. כלומר, היא מטפלת באנשים בעזרת הכלים של פסיכודרמה ו/או תרפיה באומנות (כדוגמת, ציור, פיסול וכדומה).
לגבי שאלתך אם המידע על המטופל חסוי בפני צוות המורים - כדאי לשאול ישירות את התרפיסיטית, בד"כ יש מדיניות לגבי זה בכל מקום.
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא קושי להיכנס למערכת יחסים עקב חסמים נפשייםדן29/02/2016
שלום רב
אני בן 22,
לאחר לבטים החלטתי שאני רוצה לפנות לטיפול פסיכולוגי, בנושא של קושי להיכנס למערכת יחסים עם בנות עקב חסמים נפשיים כמו אמונות מכשילות, חוסר ביטחון,ערך עצמי.. אני מעדיף טיפול פסיכולוגי שיהיה ממוקד בעניין..(טיפול ממוקד וקצר שלא מקיף תחומים אחרים, אלא אם כן זה יתבקש) רציתי לדעת לאיזה סוג מטפל כדאי לפנות בנוש זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רק לחדד מעט
דן29/02/2016אני חש גם מעט אובססיבי למראה החיצוני שלי..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לעוד שאלה אחרונה ברשותך
דן01/03/2016אם אני מעוניין בפסיכולוג, רצוי שאחפש שהוא יהיה בעל התמחות ספציפית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לעוד שאלה אחרונה ברשותך - תגובה
יאיר לוי06/03/2016היי דן,
באמת קיימות מספר גישות טיפוליות שיכולות לתת לך מענה, ובשאלתך נגעת בכמה נקודות שמאד רלבנטיות לכך.
מאחר ואתה מבקש טיפול ממוקד סביב הבעיה, נשמע שטיפול פסיכולוגי בגישת CBT יוכל לעזור לך. זהו טיפול קוגנטיבי-התנהגותי, ממוקד וקצר טווח, שנועד לטפל ולשנות את הקוגניציות שיש לנו - מחשבות, אמונות - וכן את ההתנהגויות שלנו, שאינן יעילות עבורנו, ולמצוא להן חלופות. הטיפול הוא אקטיבי במהותו, במובן שיש לו מטרות ברורות, משימות, שיעורי בית וכדומה.
לעומת זאת, אני מאמין שטיפול פסיכולוגי בגישה דינמית גם יוכל להועיל לך מאד, אלא שהוא מאד שונה במסגרת הטיפולית שלו, באופן שבו הטיפול מתנהל. כאן מדובר לרוב על טיפול ארוך טווח, מעמיק ומקיף יותר.
ארוך טווח - במובן שאין בטיפול מסוג זה מגבלה של פגישות, או דד ליין לסיום הטיפול. ניתן כמובן לקבוע יחד על מועד סיום הטיפול (למשל, בעוד כשנה מהיום), אבל זה מאד תלוי בך. הכל נעשה בתיאום ובשיתןף פעולה.
מעמיק ומקיף יותר - מכיוון שניתן לבחון בו את הבעיה שאתה חווה לעומקה, לרדת לשורש הדברים, לבחון זאת יחד מהרבה אספקטים, בהרבה רבדים, ובלי לחץ של זמן או הספק.
אז כאמור, אני מאמין ששני סוגי הטיפול יוכלו לעזור לך, כל אחד בדרך שלו. זה נתון לבחירתך.
כשאתה פונה לפסיכולוג/ית, כדאי באמת לומר להם מה אתה מחפש, ולשאול אותם באיזו גישה הם מטפלים, לוודא שזה מה שאתה מחפש. בהחלט יעזור לברר ולתאם זאת מראש.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אפשר לחזור לחיים נורמלים ושמחת חייםחני28/02/2016
ערב טוב.
אני מחפשת כרגע עבודה,בנוסף התחלתי להתנדב אבל ההתנדבות לא התאימה לי.בינתיים ממשיכים לחפש לי סוג של מסגרת אבל עדיין לא מצאו לי ואני קמה בבוקר מיואשת שאין לי עדיין מסגרת של עבודה או התנדבות.איך אני יכולה לחזור לחיים נורמלים למרות שאין לי כרגע מסגרת ולשמחת חיים? תודה על המענה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובה מהירה
חני04/03/2016תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך אפשר לחזור לחיים נורמלים ושמחת חיים - תגובה
יאיר לוי04/03/2016היי,
נשמע שאת בתקופה כזו של חיפושים ושל התחלות חדשות שאולי יהיו בדרך...
אני שומע מאד את הרצון ואת המוטיבציה שלך להיות עסוקה, למצוא משהו לעסוק בו, לא לשבת ולא לעשות כלום, אלא ממש להיפך. אפילו הייתי מגדיר את זה כך שיש לך רצון עז למצוא סיבה טובה לקום בשבילה בבוקר. אני מסכים איתך לגמרי. זו מטרה חשובה ומשמעותית מאד לבריאות הנפשית (וגם הפיזית) שלנו. אנו יודעים כי אדם שעסוק בדברים שהוא אוהב, שנהנה ממה שהוא עושה, מרגיש טוב יותר עם עצמו.
ציינת שממשיכים לחפש לך סוג של מסגרת, עבודה או התנדבות, שזה כבר דבר מצוין. אז בנוגע לזה, את יכולה לבדוק האם את יכולה לקחת על עצמך חלק אקטיבי יותר בתהליך החיפוש הזה.
מעבר לכך, אני ממליץ לך לחשוב על סיבה אחת שתגרום לך לקום בבוקר עם תחושה שמחה יותר.
למשל, מה דעתך על המחשבה: "איזה דבר מעניין אני יכולה לעשות בשביל עצמי היום?", או - "איזה דבר אחד כיפי אני הייתי רוצה לעשות בשבילי (ורק בשבילי) היום?"
חשבי מה גורם לך הנאה, מה לא עשית מזמן, והיית שמחה לעשות היום (הליכה? התעמלות? לצייר? לאפות?). מחשבה דומה היא: "עם מי הייתי שמחה להיפגש היום? את מי לא ראיתי מזמן ויהיה לי כיף לשבת איתו לקפה?". אם יש לך חברים או בני משפחה שהיית רוצה להיפגש איתם, נדמה שעכשיו זה זמן טוב לעשות זאת.
הדרך למציאת עבודה או מסגרת לפעמים יכולה באמת להיות ארוכה ולעיתים גם מתסכלת. כולי תקווה (ויש לי גם הרגשה שכזו) שבסוף, תמצאי גם את את המקום שבו יהיה לך טוב.
בהצלחה בדרך,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

