מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ההורים והפסיכיאטר לא מקשיבים לי ואני מתה מבפנים12319/04/2016
שלום,אני בת 19 ואני לא יודעת מה לעשות,אני מוטרדת מאוד מאז שלקחתי כדורים פסיכאטרים . וזאת בגלל תופעת לוואי שספק אם היא מהכדורים. אני סובלת מכך שמאז שלקחתי את התרופות אני לא נמשכת לאף אדם,אני יכולה לדמיין דברים מיניים וזה לא מזיז לי ובטח שלא להימשך מינית. אמרתי זאת להורי וציינתי גם שזה מטריד אותי ומפריע לי בתפקוד היומי ומטריד אותי יום יום,אני ממש בפחדים שהכדורים פגעו לי במוח והעניין המיני קרה בגלל זה,בנוסף אני שואלת את עצמי יום יום ממה זה קרה לי ואיך ומה אני יכולה לעשות כדי שזה יפסיק ואחזור לעצמי.בנוסף שיתפתי בכך גם את הפסיכאטר והוא כבר שנתיים לא עושה כלום בנושא ואומר לי שאין לו תשובה אם זה מהכדורים או לא.אני שנתיים סובלת וההורים שלי לא מאמינים לי ולא עוזרים לי לשלם לסקסולוג אפילו וגם אין לי כסף בשביל זה לבד,זה עולה המון !! אני רוצה רק סקסולוג פרטי וזה יקר.כי אני לא רוצה שייחשף עניין התרופות לגופים ציבוריים.ואז יכתבו לי את זה למקום עבודה בטופס בריאות ויפגעו בפרטיותי ובכבודי ויעשו לי אפלייה.כמו שעושים להרבה אנשים לצערי הרב. בנוסף עוד בעיה שמטרידה אותי שאחת מתופעות הלוואי של התרופות הכל כך מסוכנות האלה היא סוכרת ,והסוכר שלי בדם עלה לי למאה ושבע,ושוב הרופא לא מפסיק את הטיפול התרופתי למרות שזה כבר פוגע לי בבריאות, בנוסף אם הייתה לי ברירה לא הייתי לוקחת את התרופות זה לא שאני במצב נפשי כל כך קשה אלא שאימא שלי מאיימת עליי שאם לא אקח היא תעיף אותי מהבית,כי יש לה חרדות ממני שרובם דיי סתמיות ,בגלל שיש לה סטיגמות על אנשים שמטופלים מתרופות ולצערי מהילדות אני לוקחת תרופות רק כי התבודדתי בגן וכאילו אובחנתי לרעה עד כמה שאפשר לאבחן ילדה בגיל הגן(אבחונים מגיל כזה לא אמינים בהכרח ויש עם זה בעייתיות)בעצם חרצו את דיני מגיל צעיר והרסו את חיי ואני לא יודעת מה לעשות יותר. יש לי במציאות בעיות מגיל צעיר שחלק מהאבחונים אני יודעת שנכונים וחלק לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההורים והפסיכיאטר לא מקשיבים לי ואני מתה מבפנים - תגובה
נטע אדלר02/05/2016שלום לך,
נוסף על הקשיים שאת מתמודדת איתם מקטנות ואשר בעקבותם את נעזרת בטיפול תרופתי, נראה שעם ההתבגרות נוספו קשיים הקשורים ביחס לתרופות ובהשפעה שלהן עלייך. את מתארת תופעות שמטרידות אותך מאוד, כמו ירידה בחשק המיני ועליה ברמות הסוכר. לצערי, אינני יכולה לדעת מכאן, האם יש קשר בין התופעות הללו לבין התרופות שאת נוטלת. הרופא המלווה אותך הוא זה אשר אמור להסביר ולתמוך.
נראה לי שהקושי המרכזי שאת חווה כעת קשור בסוגיות של אמון בטיפול התרופתי וברופא המטפל. אני מקווה שאת מלווה בטיפול רגשי ואם לא, אני מציעה בחום שתהיי מלווה בטיפול בו תוכלי להביע דאגותייך בפני מטפל והוא יהיה לך לאוזן קשבת ובמקרה הצורך יוכל לסייע בתיווך בינך לבין ההורים והרופא.
הרגישי בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מדובר בבעיה בחשק המיני יותר גרוע
אני ששאלתי02/05/2016לא מדובר בבעיה נפוצה שהיא בעייה בחשק המיני הבעיה נקראת בשפת הסקסולוגים בעיה בעוררות המינית ,הבעיה שתיארתי היא חמורה בהרבה מבעיית חשק מיני, מה שתיארתי זה אחד לאחד מה שאני מרגישה , זוהי בעיה ברגש ההתרגשות המינית שנגרמת על ידי אדם ,מה שנקרא משיכה פיזית לאדם שפתאום את מתרגשת ממנו ויש לך פרפרים בבטן או נמשכת אליו.אז בקיצור פתאום מהיום שלקחתי את התרופות אז אין לי את זה,הייתה שחקנית שמשכה אותי מאוד פעם ופתאום אני רואה אותה וכלום לא קורה לי מבפנים ובכלל כלום לא קורה לי אם אף בחורה מאז היום הראשון שלקחתי את התרופות. אני כרגע לא יכולה להתאהב ולהתגרות מינית משום דבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מדובר בבעיה בחשק המיני יותר גרוע - תגובה
נטע אדלר28/05/2016אני מתנצלת על העיכוב במענה.
אני קוראת את הקושי שאת מתארת ואת הקשיים הנלווים לטיפול התרופתי. מאוד ממליצה לך להיעזר בטיפול רגשי. נראה שמעסיקים אותך נושאים רבים ועניין היעדר ההתאהבות והמשיכה הוא אמנם מרכזי אך לא היחיד ולכן, נראה לי שכל מטפל רגשי, קרי: פסיכולוג, עו"ס קליני, עשוי לסייע לך ואולי אף להוות גשר בינך לבין הורייך והרופא.
היי בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסביך מחשבתי - כל דבר יש נטיה לחשוב איך אני עושה...גיל19/04/2016
שלום, יש לי תסביך מחשבתי בראש שאני חיי איתו כמה שנים.
כל דבר שאני עושה יש לי נטיה לשאול איך אני עושה את זה.
למשל כשאני מתכנת משהו ממש מורכב והולך לי חלק ומהר אני נוטה לחשוב ב low level איך אני עושה את זה.. כאילו כל דבר קטן יש לי נטיה לנסות להבין את עצמי בפרטים של איך אני עובד.. לא יודע ממש איך להסביר.
למשל עוד דוגמה - שאני כותב במקלדת עוברת לי שאלה בראש איך אני יודע ישר איפה כל אות במקלדת נמצאת כלכך מהר...
וזה דפוק לגמרי אבל זה מתריד אותי. יש לי חרדה שמרוב שאני שואל שאלות על כל דבר, אני אוריד את היכולות שלי במכוון ואהפוך את עצמי לפחות יכולתי (יגרום לפגיעה ביכולות/כשרונות שלי)
והחשש באמת התממש לא פעם.. זה גורם לי להיות פחות טוב בכל דבר.
זה גם למה כשאומרים לי "תזרום..." אני לא מבין איך זה בכלל אפשרי. זו פעולה כלכך מורכבת שהנטייה הזאת לא אפשרה לה להתפתח.
התסביך המחשבתי הזה מעיק עלי, ומשגע אותי ממש. אני שונא אותו.. אני רוצה להיפתר מזה ולא לשאול כל הזמן שאלות הזויות על איך אני עושה X וכל זה..
האם התופעה הזאת מוכרת? יש לה שם? יש דרכי התמודדות מוכרים?
אני נוהג לדבר עם המחשבות ולענות לעצמי "אני קוסם". זה דפוק אבל באמת לא לכל דבר יש לי תשובה.. אני לא יכול באמת להבין איך אני עובד ברמת low level
אבל זה לא מספק אותי לגמרי.. הייתי רוצה להשלים עם מה שאני(היכולות שלי) מבלי שאצטרך להבין כל דבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסביך מחשבתי - כל דבר יש נטיה לחשוב איך אני עושה... - תגובה
נטע אדלר02/05/2016שלום גיל,
נראה שה"מיינד" שלך עובד שעות נוספות בניסיון לנתח פעולות פשוטות יומיומיות. אין לנו ממש שליטה על המיינד שלנו. מחשבות מכל הסוגים מגיחות אליו, מחשבות משמעותיות יותר או פחות. המוקד לטיפול צריך להיות באופן ההתייחסות למחשבות. טיפול רלוונטי לקושי שהצגת יהיה טיפול קוגניטיבי התנהגותי - CBT, בו תקבל כלים להתמודדות עם המחשבות הטורדניות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום,אני צריכה עזרהרומי17/04/2016
יש לי משהו שאני עוברת בתקופה האחרונה שמאוד קשה בחיים שלי. במהלך התקופה איבדתי את סבתא שלי ומאז אני כמעט ולא אוכלת קשה לי לישון ולתפקד ומדוכאת.התחלתי ללכת לטיפול פסיכולוגי והייתי רוצה לדעת מה אני יכולה לעשות בשביל לעודד את עצמי להרגיש יותר טוב לגבי עצמי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגתם עלי
רומי21/04/2016חג שמח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדילגתם עלי - תגובה
יאיר לוי27/04/2016היי רומי,
חג שמח, אני מתנצל על האיחור במענה.
את מציינת שאת מדוכאת בעקבות הפטירה של סבתא שלך, ושהתחלת טיפול פסיכולוגי. אני מבין שאת שואלת מה מעבר לכך את יכולה לעשות כדי להרגיש יותר טוב. מאחר ואיננו מכירים, קשה לי לומר בדיוק מה יכול לעזור לך, מה את אוהבת/אהבת לעשות ומאילו דברים נהנית בעבר, ויכולים אולי לשפר את הרגשתך בהווה. אינני יודע גם כמה זמן את בטיפול, אבל אולי את רומזת כאן שאת עדיין לא מרגישה טוב, כפי שאת רוצה להרגיש.
אז דבר ראשון, אני יכול להציע לך להעלות זאת גם עם המטפל/ת שלך, ולחשוב יחד על דברים שכאלו (תחביבים, לפגוש משפחה/חברים, לצאת להליכה, לדבר בטלפון עם חבר/ה וכדומה). לחשוב על כל מיני דברים שאת יודעת מנסיונך שגורמים לך להרגשה טובה ולבדוק מה מהם את יכולה לעשות כעת, בהתאם לרמת הכוחות שיש לך. עצה נוספת - תתחילי עם משהו אחד ביום. עשי בכל יום משהו אחד, זה יכול להיות אפילו משהו אחד קטן (סתם דוגמא - לשתות קפה ועוגה במרפסת), ומשם תראי איך את יכולה להרחיב רשימת הדברים הללו.
דבר נוסף, אם את מרגישה שמצבך לא משתנה או חלילה מחמיר כבר תקופה ארוכה, הייתי שוקל גם טיפול תרופתי מתאים. את יכולה כמובן גם לבדוק את האפשרות הזאת עם המטפל/ת שלך.
בהצלחה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצהחני16/04/2016
חג שמח לכולכם.אשמח להמלצה על ספרי פסיכולוגיה חיובית כדי לעזור להבין את הבעיות שלי גם לבד.המלצה מישהו יכול לתת לי? אני ממש מודה לכם .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובה מהירה
חני16/04/2016תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתשובה מהירה - תגובה
יאיר לוי17/04/2016היי חני,
מאחר וישנם המון ספרים שנוגעים בהרבה נושאים, אז האם תוכלי להסביר מעט יותר (אין צורך לפרט יותר מדי, אם אינך רוצה) מהן הבעיות שלך שאיתן את רוצה להתמודד לבד? (האם מדובר על בעיות משפחתיות, מצב רוח, חרדות, דיכאון וכדומה)
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
חני17/04/2016חג שמח יאיר לשאלתך: אני סובלת ממצבי רוח משתנים בעיקר דיכאון וחרדה.אשמח עם תוכל להמליץ לי על ספרים בנושא,תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אשמח לעבוד על זה לבד
חני17/04/2016בעיקר בדיכאון וחרדות,אודה על תשובתך המהירה.תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אשמח לעבוד על זה לבד - תגובה
יאיר לוי18/04/2016היי חני,
כפי שציינתי, יש המון ספרות מקצועית ופופולארית לגבי תחומים אלו. אני יכול לציין כאן למשל את - "התמודדות עם חרדה" של אדמונד בורן ולורן גאראנו, או את - "להתגבר על הדיכאון צעד אחר צעד" של מייקל אביס וכריסטופר מרטל. אלו הן רק דוגמאות כמובן.
אני יכול להמליץ לך לגשת לחנות ספרים (או לספריה) ולעיין בספרים המצויים שם, לראות למה את מתחברת, מה מהם מוצא חן בעינייך יותר, או מה את מוצאת שמדבר בשפה שלך. זה הרי מה שחשוב.
בנוסף, חשוב לזכור שזה לא "או-או", או ספר לעזרה עצמית או פנייה לטיפול מקצועי. להיפך, הרבה פעים הדברים משלימים, וכדי שהטיפול יצליח, הרבה פעמים האדם גם צריך להיות בעל מוטיבציה לעזור לעצמו.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה יאיר
חני18/04/2016על העצות הנהדרות אני אברר על הספרים שיהיה לך חג שמח ולכל הפורום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם להמשיך או לסיים טיפול פסיכולוגישרון16/04/2016
שלום, מזה כחודשיים אני לוקחת חלק בטיפול ולאחר חודשיים המטפלת אמרה שהיא חושבת שאני לא צריכה יותר טיפול. בהרגשה שלי יש דברים שלא דוברו כי לא הבאתי אותם. מה אני יכולה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם להמשיך או לסיים טיפול פסיכולוגי - תגובה
יאיר לוי18/04/2016היי שרון,
נשמע כמו סיטואציה לא פשוטה בתקופה שהיא סה"כ עדיין התחלה של טיפול. באמת זה מעניין - מדוע המטפלת שלך חשבה שאת לא צריכה יותר טיפול? את אומרת שיש דברים שלא דוברו (ושאולי כן כדאי שיהיו מדוברים בטיפול) , מכיוון שלא הבאת אותם עד עכשיו. ועדיין, מדוע היא חשבה כך? נשארתי עם סימן שאלה, ואני מתאר לעצמי שאולי גם את.
אני יכול להמליץ לך לפתוח זאת ולדבר על כך עם המטפלת שלך. לאו דווקא על הדברים עצמם, אם את עדיין לא מרגישה בנוח, אלא על עצם ההרגשה שלך - מדוע הגעת לטיפול, מה זה הטיפול בשבילך, שאת כן מרגישה שאת צריכה טיפול, ושיש דברים שעדיין לא הבאת, ושאולי את מתלבטת האם להביא אותם, ואם כן, אז מתי...וכדומה. פשוט להביא את כל הרגשות שעלו בך סביב האמירה שלה, שלדעתה את לא זקוקה יותר לטיפול. וכן, גם לשאול את דעתה, מדוע היא חושבת שאת לא זקוקה עוד לטיפול. כדאי לברר את העניין המורכב הזה בשיחה ביניכן, הרי זה חלק חשוב מהקשר ביניכן ומהטיפול שלך, שסה"כ אמור לעזור לך.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שונאת את החיים האלה ,לא יודעת מה לעשות יותראנונימית13/04/2016
שלום לצוות הפורום יש לי בעיה שגורמת לי סבל, אני סובלת מאוד מכך שאין לי מאגר חברים בכלל ,אני מנודה ועשו עליי חרם שנמשך מכיתה א עד יב, וכל יום שעובר הבדידות מכאיבה לי יותר , בנוסף הבעיה המרכזית היא שקשה לי להיסתדר עם אנשים זה בא ליידי ביטוי בכך שאני נלחצת מאנשים וכל פעם שאני בלחץ אני מתחילה לדבר שטויות.אני לא יודעת מה לעשות,אחר כך אני מרגישה לא טוב עם עצמי ,כאילו המוח שלי ננעל ואני לא קולטת כלום כשאני בלחץ, בנוסף אני לחוצה מאנשים ובעיקר מבנות בגילי, אני מפחדת שהן ירגישו שאני נמשכת אליהן כתוצאה מכך אני מתרחקת מהן. פעם הייתה לי חברת ילדות אחת וזאת החברות היחידה כמעט שהייתה לי אי פעם. והיינו חברות ממש טובות, בכיתה ט הקשר התנתק נסיתי לשמור עליו אבל לא הצלחתי כי היא עברה מקום לעיר רחוקה וזה היה כבר קשה מידיי. בנוסף אף פעם לא הצלחתי לתת בה אמון .בנוסף כל חברות תתפרק ואני יהרוס אותה אם אני אחשוף למישהי שאני נמשכת אליה(יש לי נטייה להימשך לכל מישהי שאני נקשרת אליה רגשית, בדרך כלל רוב הסיכויים שזאת חברה טובה כמו במקרה עם אותה חברה שהייתה וגם חברויות קצרות אחרות שנקשרתי וניתקתי איתן את הקשר מרצוני מהסיבה הזאת והרסתי את אותן חברויות) . האם לכל חברה שתיהיה לי אני ימשך וכל חברות תיהרס בגלל זה , מה עליי לעשות כדי ליצור קשר אמיתי וחברות רגילה בלי זה . בנות יכולות להיות אכזריות . ויצחקו עליי ויפגעו בי אם הן ידעו ,אז אני מעדיפה להיתנתק ולסיים עם זה מבלי שידעו ,מה עליי לעשות ואיזה סוג של טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לסוגיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שונאת את החיים האלה ,לא יודעת מה לעשות יותר - תגובה
יאיר לוי19/04/2016שלום לך,
אני שומע הרבה כאב בדברים שלך. את כותבת שאת סובלת מאד מכך שאין לך חברים, וזה נשמע שאת סובלת מבדידות רבה כבר הרבה זמן. בנוסף, את מציינת הרבה קשיים בין אישיים, שמקשים עלייך ליצור חברויות, או לשמור על קשרים משמעותיים. נדמה שמצד אחד יש לך צורך גבוה בקשר קרוב, בחברות, מצד שני, את מרגישה שזה גם משהו שיכול לפגוע בך מאד.
כמו שכתבת, אני שותף לדעתך שטיפול פסיכולוגי ימומלץ עבורך במקרה הזה, הוא יוכל לסייע לך להתמודד טוב יותר עם הקשיים הבין אישיים האלו. לדעתי, טיפול פסיכולוגי דינמי יועיל לך מאד, אך את יכולה לבדוק גם אפשרות של טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT).
בהצלחה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבודה ומבולבלת, לא יודעת לאן לפנות בחייםחסרת כיוון13/04/2016
כל חיי היו לי גלים של תקופות רעות בהן הייתי לא מרוצה מעצמי, מהתפקוד שלי בחיים, וכתוצאה מכך הייתה לי תחושת מועקה גדולה. כשהטריגר נרגע אני מרגישה שאני חוזרת לעצמי ומרגישה יותר מרוצה. עם זאת תקופה ארוכה לא הרגשתי אושר במלוא מובן המילה, לא יודעת אם זה בגלל ציפיות גבוהות מידי או כי תמיד היה משהו אחר ברקע שמנע ממני להיות שמחה באמת.
אני נמצאת באמצע שנות ה-20 לחיי, יש לי מקצוע, עזבתי את בית ההורים, יש לי בן זוג, ועדין בכל התחומים האלה יש לי איזשהו חוסר בטחון לגבי העתיד. האם המקצוע שלי מתאים לי, האם אני מתאימה למקצוע, ואם מה שאני עושה כרגע לא מתאים לי, מה כן? עם הבן זוג יש לנו חוסר הסכמה בנוגע למתי ואיך למסד את הקשר ולהביא ילדים לעולם, ולמרות שהגענו לאיזשהי החלטה ביחד אני עדין חוששת שדברים לא יסתדרו.
ובאופן כללי המצב בארץ (לא רק הבטחוני) ואיך זה מתבטא בכל התשתיות גם כן מתסכל אותי ומשפיע עלי כמעט בכל תחום בחיים.
בזמנו פניתי לרופא פסיכיאטר שהרגיע אותי שאני לא סובלת מבעיה נפשית אבל יכולה להעזר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי. מפאת חוסר זמן ומוטיבציה לא פניתי לטיפול.
רציתי לשאול האם הטיפול יכול לעזור ואיך הוא ישנה את המצב? זאת אומרת, מה מטרת הטיפול ומה אני ארגיש אחרת אחרי שאני עוברת אותו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבודה ומבולבלת, לא יודעת לאן לפנות בחיים - תגובה
יאיר לוי17/04/2016שלום,
אני שומע שמעבר לתקופות הרעות שאת חווה מדי פעם, כבר הרבה זמן בעצם מלווה אותך איזו תחושה של מועקה, חוסר ביטחון, חוסר שקט, ואולי אפילו גם מין תחושת עצבות שנמצאת שם ברקע הרבה זמן. נראה כי יש הרבה דברים שמטרידים אותך ולא נותנים לך מנוח. יחסייך עם בן הזוג, העבודה, המקצוע, העתיד, המצב בארץ...הכל משפיע עלייך. איך כתבת? "תקופה ארוכה לא הרגשתי אושר במלוא מובן המילה...". לכאורה זה גם מצב פרדוקסלי, שהרי את בחורה צעירה, יש לך עבודה, בן זוג, עזבת את בית ההורים, מה צריך יותר מזה? אבל עדיין...עדיין משהו לא "יושב טוב" אצלך, עדיין משהו לא רגוע בפנים ולא נותן מנוח.
כתבת שהפסיכיאטר הפנה אותך לטיפול קוגנטיבי התנהגותי, CBT. טיפול זה הוא ממוקד, מובנה וקצר מועד. הוא מתמקד במחשבות ובאמונות שלנו, בודק מדוע חלקן לפחות הן לא יעילות או לא ריאליות עבורנו, ומציע חלופות לכך.
כפי שתארת את הדברים כאן, אני יכול להמליץ לך על טיפול פסיכולוגי דינמי. זהו טיפול מעמיק ורחב יותר, בו תוכלי להכיר את עצמך בצורה טובה יותר, להבין מדוע את מרגישה כך כבר תקופה ארוכה, להתבונן במה שמטריד אותך בחיים במרחב שקט ובטוח, וביחד עם המטפל/ת גם למצוא דרכי התמודדות שיהיו יעילות יותר עבורך.
בהצלחה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד לעשות פעולה כזו או אחרת -אודה לתגובהמירי13/04/2016
שלום רב,
יש לי אוסידי, אני מעל גיל 30.
כל החיים סבלתי מאוסידי, ורק בשנתיים אובחנתי בכך.
מה שכן האוסידי אצלי מתחלף, עד לפני שנתיים היהלי אוסידי של אמונות טפלות, ועם עבודה עצמית אצלי להתגבר על כך והשתחחרתי מהאמונות הטפלות.
לאחר מכן התפתח אצלי אוסידי של קבלת אישורים מאחרים, כלומר אי החלטיות לגבי נושא כזה ואחר, וציפייה מאחרים לקבל אישור על דרך פעולה.
התגברתי על זה בכוחות עצמי.
במשך תקופה לא היו לי חרדות וגם האוסידי התמתן והרגשתי יותר טוב.
מה שכן עזר לי להתגבר על האוסידי, זה התרחקות מאנשים שמאמינים באמונות טפלות.
לאחרונה הכרתי מישהי שמאמינה באמונות טפלות, וניסיתי להתרחק מימנה, אך לא עשיתי כך, מכיוון שעבדתי אצלה והייתי צריכה את העבודה.
החרדות שלי שוב פעם חזרו, ויש לי פחד שאם אעזוב את העבודה הזאת יקרה חס וחלילה משהו לא טוב.
אפילו כשאני כותבת את המשפטים האלה, אני מקפידה לא לכתוב מילים שליליות, אני משנה את המילים ליותר "רכות" כדי שמה שאני כותבת לא יתממש.
לא נוהגת להשתמש במילה "חלילה", אך לאחרונה מאז שהכרתי את האישה הזו, שוב פעם חזרתי להשתמש במילה הזו.
האישה הזו אמרה לי "שאם חושבים על מישהו הרבה, קורה למישהו הזה משהו לא טוב" - היא מאמינה בזה.
כשהיא אמרה את זה, הבנתי שיש לה גם תסמינים של אוסידי.
לא ייחסתי לזה חשיבות, אך לאחרונה זה השפיע עליי, והתחלתי לחשוב כמוה.
אני קלה להשפעה, תמיד הייתי ואני מנסה לשנות את זה, שדעות ואמונות של אחרים לא ישפיעו עליי.
אני מרגישה שאני כותבת לך את כל הדברים האלה בכדי "לקבל אישור" שמה שאני חושבת נכון.
סליחה על האורך של הניסוח.
אודה לך על תגובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד לעשות פעולה כזו או אחרת -אודה לתגובה - תגובה
יאיר לוי14/04/2016היי מירי,
נשמע שהחיים עם OCD אף פעם לא היו קלים, וכי בשנתיים האחרונות המצב גם היה קשה. לפי התיאור שלך, נשמע שההתמודדות שלך עם ה-OCD היא "גלית". כלומר, את חווה קושי מסוים => את מצליחה להתגבר בכוחות עצמך ומתחילה להרגיש יותר טוב => אבל אז מתפתח קושי חדש וחרדות חדשות. כל פעם ה-OCD הוא לגבי עניין אחר, מתחלף. בין לבין, נראה כי ישנם גם "גלים" של חרדות, פעם בעוצמה נמוכה, ופעם גבוהה יותר, אך בעצם הם תמיד שם. אני יכול רק לשער כמה קשה לך ככה לחיות כל הזמן.
מאחר ואת מתמודדת תמיד בכוחות עצמך, ומכיוון שנראה שההתמודדות הזו היא רצופה, קושי אחד הולך, וקושי אחר מגיע, הייתי ממליץ לך גם להיעזר בטיפול נפשי, כדי שלא תצטרכי להוסיף ולהתמודד עם כל החרדות והקשיים האלו לגמרי לבדך. נדמה לי שהמשא הזה כבד מאד לשאת אותו לבד.
ברמה אחת, אני מדבר על טיפול תרופתי. ישנם תרופות נגד חרדה, שיכולות לעזור לך על ידי הפחתת רמת החרדה שלך (אפשר להתייעץ לגבי זה גם עם רופא המשפחה שלך). שנית, אני ממליץ לך גם לפנות לטיפול פסיכולוגי. הן טיפול מסוג קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) יכול להועיל לך, והן טיפול בגישה דינמית יותר. את יכולה לקרוא קצת על סוגי הטיפולים השונים, להתייעץ לגבי זה עם פסיכולוגים שונים, ולבסוף לפנות לטיפול שאת מרגישה יוכל להועיל ולשפר את איכות חייך.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מגיע לי טיפול נפשי חינם? שאלה קצרהבלהבלהבלה12/04/2016
אם אני בת לאמא עם מחלת נפש, האם מגיע לי טיפול חינם? יש דבר כזה?
באיזור חיפה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מגיע לי טיפול נפשי חינם? שאלה קצרה - תגובה
יאיר לוי14/04/2016שלום,
כצעד ראשון, הייתי ממליץ לך בחום לפנות למיל"ם, מרכז ייעוץ למשפחות של נפגעי נפש, יש להם סניף בחיפה -
שם המרכז: מילם
כתובת: רחוב הרצוג 1, חיפה
הם ישמחו לסייע לך ככל יכולתם.
כצעד נוסף, אם את מעוניינת בטיפול פסיכולוגי ושיהיה בחינם, ללא עלות כלל, ניתן כיום לקבל זאת באחת מהדרכים הבאות:
1. דרך קופת החולים (באמצעות פנייה לרופא משפחה). עם זאת, קיים תנאי מקדים לקבלת טיפול בקופה ללא עלות, והוא שהאדם הפונה צריך להיות מאובחן באבחנה פסיכיאטרית.
2. במידה ואת לא שבעת רצון מהטיפול בקופה, ניתן לבקש מקופת החולים (ואולי גם לקבל, אין להם חובה לעשות זאת) הפניה + התחייבות לאחת מהמרפאות הציבוריות לבריאות הנפש של משרד הבריאות.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול פסיכולוגי דרך קופת החוליםפלוני11/04/2016
הי, האם כאשר אני מטופלת בקופת החולים או טופלתי דרך קופת החולים ומקום העבודה מבקש ממני למלא טופס בריאות/רפואי יכתבו לי בקופת חולים שאני מטופלת או טופלתי בטופס של מקום העבודה? האם כל מקום עבודה כמעט מבקש טופס בריאות? והאם אין זו אפליה ופגיעה בפרטיות לכתוב זאת בטופס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול פסיכולוגי דרך קופת החולים - תגובה
יאיר לוי12/04/2016היי,
נגעת כאן באחת הההשלכות המרכזיות של הרפורמה בבריאות הנפש שנכנסה לתוקף ביולי 2015. השאלה שלך טובה, והתשובה לכך מורכבת. גם לאחר התייעצות עם עמיתיי, נראה שהדברים עדיין לא ברורים די הצורך.
אנסה להביא את המורכבות כפי שהיא.
נתחיל במה שברור וחד משמעי. למעשה מאז כניסת הרפורמה לתוקף, התיק הרפואי בקופה כולל גם מידע על הטיפול הנפשי (הפסיכולוגי והפסיכיאטרי), שניתן דרכה. הכל מתועד במערכות הקופה. כך שעם ויתור הסודיות, ניתן לדרוש את התיק המלא שכולל היום את תחום בריאות הנפש. הכל תחת אותה "מטריה" של בעיות רפואיות.
מכאן למה שקורה בשטח, ושם נראה כי הדברים פחות ברורים.
קופות החולים מצידן טוענות שלא כל המידע חשוף לכל גורם, אבל בהחלט קיים חשש סביר שכאשר מועמד לעבודה יחתום על ויתור סודיות בענייני הרפואיים (כחלק מדרישות מקום העבודה) - המידע יחשף. יש מידה גם רבה של צדק והגיון בדברייך, שכן סירוב לחתום על ויתור סודיות עשוי להראות חשוד במצב כזה, ולכן זה פוגע במטופלים, וכן עלול להוביל לאפליה ופגיעה בפרטיות.
מדיווחים נוספים עולה כי ישנם מקרים בהם לרופא המשפחה בחלק מהקופות יש מידה מסוימת של שיקול דעת באשר למה שנכתב. ברירת המחדל היא לציין אבחנות, אולם אנו יודעים על מקרים נוספים שבהם ציינו גם את קיומו של הטיפול בנוסף לאבחנה.
אגב, נקודה זו היא אחת הסיבות למאבק הפסיכולוגים היום, אשר מתנגדים ליישום הרפורמה כפי שהיא, ודורשים להכניס בה תיקונים שונים.
לאור כל זאת, אני יכול רק להמליץ לך לדבר קודם לכן עם רופא המשפחה שלך, לשאול את דעתו, להתיייעץ במידת האפשר עם גורמים נוספים בקופה, ואז לפעול בדרך שתהיה הכי יעילה עבורך.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצוקה ממשהו שמטריד אותי מאוד, אני לא יודעת מה לעשות עם החיים.בדוי10/04/2016
שלום לצוות הפרום, יש לי בעיה שגורמת לי לסבל רב ומצוקה. אני בת 19 ולפני שלוש שנים חוויתי משבר ומצבי הנפשי הידרדר כתוצאה מכך קיבלתי כדורים. וזאת לאחר שנים של חרם בבית ספרי שלא סייע למצבי במיוחד.לפני הצו הראשון הפסיכאטר שלי המליץ לי ולהורי שלא אעשה צבא ולתת מכתב ממנו שמצהיר שאין ביכולתי לעשות צבא בעקבות מצבי הנפשי.ואכן עשינו כך לצערי.כל כך רציתי לעשות צבא אבל אמא שלי איימה עליי שאם לא הוציא פתור ובעקבות השירות הצבאי מצבי הנפשי יתדרדר זאת טעות שלא כדאי לשלם עליה מחיר,פחדתי מהצבא אז לקחתי את המכתב והוצאתי פתור,למרות שכאשר הקב״ן בדקה אותי היא התרשמה שאני יכולה לעשות צבא אך נתנה לי פתור בכל זאת בגלל ההמלצה של הפסיכאטר שלי. כרגע אני עושה שירות לאומי ומאז שלקחתי את התרופות אני מרגישה בעיות התפקוד המיני שגורמות לי סבל רב ועוד בעיות אחרות של עדישות רגשית לדברים בחיים,בנוגע לתפקוד המיני כאילו אף אדם מאז שלקחתי את התרופות לא מזיז לי ולא מושך אותי וזה מוזר מידיי כאילו אין לי רגשות,אני יכולה לדמיין דברים מיניים וזה לא יגרה אותי ולא יזיז לי.מה לא בסדר איתי!!הבעיות בתפקוד המיני יכולות להיות מהתרופות או כסימפטום למצב הנפשי או ממצב גופני רפואי,ואני לא יודעת ממה זה למרות שזה התחיל מהיום הראשון שהכנסתי את התרופות לגוף עדיין אין לדעת,בנוסף ההורים שלי לא מוכנים לעזור לי כספית לשלם על סקסולוג ואני סובלת מזה ואין טעם לחיי אם אני לא יכולה להתאהב פיזית ורגשית.בנוסף יש לי פחדים וחששות מפרופיל 21 אני מפחדת שזה יהרוס לי את העתיד,האם יש מסלול מיוחד לאנשים במצבי שהם מספיק בריאים נפשית בשביל לשרת אך המצב הנפשי שלהם לא פרפקט?,לא בתפקידים משמעותיים מידי שיכולים להזיק להם נפשית.האם אפשר לשנות את הפרופיל ולהשתלב בצבא בפרופיל יותר גבוהה אך עדיין נמוך ? נגיד כמו אסתמה שמגייסים אותם אך יורד להם הפרופיל ובכל זאת משלבים אותם בצבא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצוקה ממשהו שמטריד אותי מאוד, אני לא יודעת מה לעשות עם החיים. - תגובה
יאיר לוי17/04/2016שלום לך,
נשמע לי שהחיים שלך לא קלים לאחרונה, ושיחד עם זאת, את מנסה להתמודד איתם בכל כוחותייך. אני מניח שיש מסלולים שכאלה בצבא, כפי שתארת, אך את התשובה המוסמכת ביותר יכול לתת לך הקב"ן בצבא/במסגרת השירות הלאומי שלך כעת. בנוסף, מכיוון שיש לך גם פסיכיאטר שמכיר אותך, אני יכול להמליץ לך לפנות גם אליו, להסביר לו את מצבך הנפשי הנוכחי, ושאת מבקשת לבחון מחדש את האפשרות להתגייס לצה"ל. בכל מקרה, כדאי שהפנייה שלך תהיה בתיאום של הפסיכיאטר שלך ושל הקב"ן בצבא, כך שאולי יחד איתך, תוכלו לחשוב על המסלול בצבא, שיענה לצרכייך.
בהצלחה רבה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר אנרגיה ומצב רוח ירודחני10/04/2016
אני מרגישה תחושת ריקנות חוסר אנרגיה מצב רוח ירוד מין חולשה כזאת.הייתי שמחה עם תוכלו לתת לי עצה לכלים מעשיים שאוכל לחזור לשמחה שהיתה לי.אני מודה לכם זה חשוב לי,שבוע נפלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובה מהירה
חני11/04/2016זה מאוד חשוב לי,אני מודה לכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתשובה מהירה
חני11/04/2016תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני רוצה לחזור לעצמי
חני11/04/2016לשמחה אודה לכם עם תוכלו לענות לי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוסר אנרגיה ומצב רוח ירוד - תגובה
יאיר לוי11/04/2016שלום חני,
נשמע שאת עוברת כעת תקופה לא פשוטה, ושזה שונה באופן משמעותי ממה שהיה עד עכשיו. בעצם אני שומע שאולי את שואלת: "פעם הייתי יותר שמחה, אז למה אני עכשיו מרגישה ככה...?". את מתארת תחושות קשות - תחושת ריקנות, חוסר אנרגיה, מצב רוח ירוד וחולשה. הייתי רוצה להזמין אותך לרגע להתבונן פנימה ולחשוב כמה זמן זה נמשך ככה כבר, האם התחושות האלו הופיעו בעקבות אירוע מסוים? האם קרה משהו בחייך שמאז התחלת להרגיש ככה? האם הן הופיעו כך פתאום ללא סיבה מיוחדת?
את מבקשת כלים מעשיים שיוכלו לעזור לך לחזור לתחושת השמחה שהייתה לך. איננו מכירים כמובן, אז אינני יודע מה את אוהבת לעשות ומה בדיוק יכול לעזור לך (עיסוק בספורט, טיולים, תחביבים, יציאה עם חברים, בילוי עם המשפחה). עם זאת, אני חושב שהצעד הראשון הוא בדיוק מה שעשית כרגע. למעשה להקשיב לעצמך, לשים לב לתחושות שלך, ולא להישאר עם זה לבד, לשתף בזה מישהו. נשמע שקשה מאד להתמודד עם התחושות האלה לבדך. בהמשך לזה, אני ממליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי פרטני, שם תוכלי להיעזר בתמיכה הנפשית ראויה, שתסייע לך להתמודד עם התחושות האלה, ולעבור את התקופה הזו בצורה שתהיה יותר טובה עבורך.
נשמע שתקופה לא פשוטה עומדת בפנייך,
מקווה שתרגישי טוב בקרוב.
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה גדולה על עזרתך ותמיכתך
חני11/04/2016כן באמת עובר עלי משהו ואברר על טיפול פסיכולוגי. יום נפלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 9 עם קשב וריכוז ומורה שגורמת לו להרגיש שונהאור09/04/2016
בני בן 9 תלמיד כיתה ג . עם בעית קשב וריכוז.. וכנראה סוג של לקות למידה. תוצאות האבחון עדין לא הגיעו.
המורה שלו מציינת בפניו בכל פעם שהרמה שלו נמוכה. ושכל הכיתה עובדים בקבוצה הוא רוצה לעבוד בקבוצה היא נותנת לו ללמוד לבד עם מורה או סייעת שעוזרת לה. זה הוריד לו את כל המוטיבציה.
הילד חברתי מאוד ויש לו חברים אך זה פוגע לו במוטיבציה שהוא יכול. ומה שגרם לדימוי עצמי נמוך...שמצריך עכשיו טיפול.
השאלה מה נכון לגבי העבודה בקבוצות בכיתה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - זוגיות,בנות זוג פוטנציאליות, וכו' תודה מראשבדוי07/04/2016
אני בן 17,
רווק, אני מכיר הרבה בנות בגילי, מהבית ספר וכאלה, עם בנות שנראות לטעמי ממוצע אז אין לי בעיה ליזום ולחזר אחריהן, אך כשאני רואה מישהי שלטעמי היא ממש יפה אני עוצר את עצמי מלדבר איתנ יותר מדי וכמובן ש"להתחיל איתה", וזה קרה לי גם עם בחורה בגילי שרציתי אותה הרבה זמן אך הרגשתי חסום מלנסות אפילו, אולי בגלל שזה מפחד מדחייה או שאני מרגיש קצת לא ראוי להחורה שהיא יותר יפה ממני או בחורה יפה,
אני חייב לציין שאני לא ממש מפחד לנסות את זה כי הרי לא יקרה לי כלום ואני יכול לעשות את זה אבל רציתי להקדיש תשומת לב למחשבות האלו,
אני חייב להתמודד עם זה, לנסות ולהתפתח מזה, לפצח את המחשבה הזו שנדבקה בי ולפעול,( אני לא חושב שאני צריך טיפול פסיכולוגי כי בכללי מרוצה)אני אני אשמח לקבל את עזרתכם ואץ חוות דעתכם :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זוגיות,בנות זוג פוטנציאליות, וכו' תודה מראש - תגובה
נטע אדלר07/05/2016שלום לך,
נראה שאתה מצליח לעשות עבודה פנימית סביב הקושי שתיארת. שמת לב למעצור פנימי שעולה בך סביב יצירת קשר עם בחורה שבעיניך נראית יפה, למתח שמתלווה אליו, עלתה בך תובנה ביחס לקושי: הפחד להידחות, המחשבה שאתה לא ראוי ומתוך מה שכתבת, נראה שאתה אפילו מצליח לא להיכנע לפחד אלא להעז ולנסות. אם כך - במה תרצה עזרה? (-:
אתה כותב כי אינך מעריך שזקוק לטיפול פסיכולוגי, אבל, נער יקר, אי אפשר "לפצח" – כלומר – לעבד עניינים כאלו בתכתובת אנונימית בפורום אינטרנטי.
עבודה פנימית מעמיקה יותר, אם אכן אתה רוצה בה, אינה יכולה להיעשות אלא במסגרת של טיפול, עם מטפל שיוכל להכיר אותך באופן אישי וביחד תוכלו לשוחח על ההיבטים השונים של המחשבה, הפחד להידחות, הקושי שקיים (אולי) בהערכה העצמית וביחסים בין שני המינים, כפי שהופנמו אצלך במשך החיים.
טיפול פסיכולוגי עשוי להיות חוויה מעניינת ומרגשת עבור נער המעוניין להבין ולהכיר עצמו היטב ולהתפתח.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיף לא להמתין אלא לעשות
קרי15/05/2016אתה בן 17 עדיין צעיר. יש לך עוד מלא זמן לחוות ולעשות. אני לא מאמינה בטיפולים פסיכולוגים כדי לעשות. הם עוזרים לפרוק רגשות, לשתף אבל בסוף הצעד הוא שלך. אז בהצלחה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא של ציפיות שחרור מהצבא והחיים שאחריבדוי07/04/2016
שלום רב
אני בן 22, לפני מספר שנים כשהייתי בצבא, מאוד חכיתי לרגע שבו אשתחרר, הייתי בבסיס סגור ויצאתי 11-3והייתה לי מן תכנית כזו שכשאשתחרר גם אעשה גם שינוי חיצוני ואני כבר כמעט שנה לאחר השחרור ואכן עמדתי בשינוי החיצוני שרציתי, אך עמוק בפנים אני עדיין לא ממש מאושר ולא ממש שלם, אני מרגיש וחושב שזה בגלל שכשעוד הייתי בצבא אז במשך תקופה ארוכה של כמעט שנה וחצי אני אפשר להגיד רק "חיכיתי" לתקופה אחרת לתקופה של השחרור מהצבא והשינוי החיצוני שפשוט לא עניין אותי ולא ייחסתי חשיבות לרגע, כי לא הייתי מאושר..
רציתי לקבל כמה עצות וכלים מעשיים כדי שאוכל להיות "משוחרר" כי אני מרגיש עדיין שאין לי את הפתיחות הזו לזוגיות וכאלה.. תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנושא של ציפיות שחרור מהצבא והחיים שאחרי - תגובה
נטע אדלר24/04/2016שלום לך,
אתה מתאר רצון להיות "משוחרר". מעניינת בחירת המילה בניסוח המשאלה, שבאה במקביל לתיאור שלך את השחרור מהצבא. נראה לי מתוך מילותיך, כי כאשר היית בצבא, היתה משאלה גדולה ואולי פנטזיה סביב השחרור מהשירות, שיביא איתו שינוי משמעותי: שחרור פנימי. כעת, משהשתחררת מהצבא, אומנם ביצעת שינוי חיצוני שרצית בו, אך המשאלה לשחרור פנימי, לא התגשמה במלואה ואתה חש כי יש לך עוד דרך.
הסוגיות הרגשיות שהעלית, כמו הקושי לחוש מאושר, שלם ולהיפתח לזוגיות, הן נושאים מצוינים לעבודה בטיפול רגשי. העצה הטובה ביותר שאני יכולה להשיא לך מכאן היא לפנות לטיפול ולהיעזר בו בכדי להגשים את מטרותיך ולפתח את ביטחונך העצמי. רק מטפל שיכיר אותך ואת סיפורך מקרוב יוכל לסייע לך באופן אישי ולהעניק לך כלים (רגשיים או מעשיים) להתפתחות בכיוונים שאתה מבקש אותם עבור עצמך. מציעה להרהר באפשרות הזו.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

