מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בקשר למעבר תפקיד בצבא-איש מילואים-יעוץאבי10/06/2016
שלום רב שמי אבי,אני חייל מילואים ואני זקוק לייעוץ.
כשהתגייסתי הוצעו לי 2 תפקידים נהג ומכונאי רכב ,בחרתי במכונואות. בזמן השירות הסדיר הבנתי שהתפקיד הזה לא מתאים לי וליכולותיי. אך מה שהשאיר אותי בתפקיד הזה במשך 3 השנים בסדיר היו החברים הטובים למחלקה ,והעובדה שביחידה שאליה שובצתי העבודה לא סזיפית וקשה כמו השאר באיזור הדרום ושבסוף יום הולכים הביתה. סיימתי 3 שנים ועכשיו כשאני במילואים שובצתי לגדוד מילואים שם העבודה יותר דורשנית ,ואני מרגיש מוכרח לבצע עבודה שהיא לא מתאימה לי וליכולותיי,איני מסוגל לתפקד בעודי בתפקיד הזה.
אני מתלבט האם לפנות לקב"ן. עכשיו שאלתי היא ,האם יש לי עילה בכלל לדבר איתו? האם מבחינה פסיכולוגית/נפשית יש סיבה לשחרר אותי מהתפקיד הזה?
המון תודה מראש ותודה על הקריאה .
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשר למעבר תפקיד בצבא-איש מילואים-יעוץ - תגובה
יאיר לוי16/06/2016היי אבי,
מתנצל על העיכוב בתשובה.
לגבי שאלתך הראשונה, האם יש לך עילה לדבר עם קב"ן? נדמה לי שבהחלט כן. אגב, לא צריכה להיות "עילה" מיוחדת לשוחח עם הקב"ן. אם אתה מרגיש צורך בכך, אתה יכול לפנות למפקדים שלך, להסביר להם את מצבך, ולבקש מהם לראות קב"ן.
לגבי השאלה השנייה, האם תהיה לו סיבה מספקת לשחרר אותך מהתפקיד הזה? זאת אינני יודע. לכשתפגוש את הקב"ן, שתף אותו במה שעובר עליך , הסבר לו את מצבך, והוא יתרשם ממצבך וייתן את המלצותיו בהתאם.
יחד עם זאת, חשוב לי לציין אבי, שעוד לפני הפנייה לקב"ן, נראה לי שמומלץ יותר לנסות ולפנות ישירות למפקד שלך במילואים, או לחילופין ליחידת המילואים שלך, לקצינ/ת הקישור, להסביר להם את מצבך, ולבדוק איתם מה הם יכולים לעשות בנדון.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני אוכלת כמו חזירה את האוכל במהירות ולא שבעהאני09/06/2016
למה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני אוכלת כמו חזירה את האוכל במהירות ולא שבעה - תגובה
יאיר לוי11/06/2016שלום לך,
אני מודה שקשה לי לענות על שאלה זו, אשמח אם תוכלי לפרט ולהבהיר יותר - כמה זמן זה ככה, מתי זה קורה לך וכדומה.
מה בדיוק בעצם את שואלת כאן בפורום, במה בדיוק את זקוקה לעזרה?
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גישות שונות בטיפולים פסיכולוגיםדוד09/06/2016
התחלתי לא מזמן טפול אצל פסיכולוג קליני
לפי הידע שהיה לי עד היום חשבתי שטיפול פסיכולוגי איכותי
בעיקר אצל מי שסוחב ברבה מאוד בעיות כמוני , יכול לקחת הרבה מאוד זמן ואפילו שנים
אמרתי למטפל שאני רוצה טיפול יסודי גם אם זה ייקח זמן ויעלה הרבה כסף
תיארתי לו בעיה שהתחילה לפני כעשר שנים ומופיעה גם היום
ניסיתי להתמקד ולתאר את אותה התקופה ואת כל הנסיבות והרקע שבו התחילה הבעיה
המטפל למרבה הפלא לא חשב שאני נוהג נכון , הוא התעקש שאני אתאר לו מה אני חש היום איך הבעיה משפיעה עלי וכו'
הוא טען שאין טעם לנבור בעבר ולהבין איך ולמה הכל התחיל ואמר שגם אם אדע מה הסיבה
אין זה אומר אומר שאצליח להתגבר על הבעיה
אני מצד שני מרגיש שהיום ,אין קצה חוט שיעזור לי לפענח את הגורמים והסיבות לחרדות והדרך היחידה היא לחזור אחורה ולהבין איך זה התחיל
האם מדובר בגישה טיפולית שונה ? אולי אני לא נמצא אצל המטפל המתאים
כי נראה לי שהוא מחפש לסגור את העניין במהירות להשים פלסטר ולא לרדת לשורש
(הוא גם טען שוב למרבה הפתעתי שטיפול טוב לא צריך לקחת יותר מכמה חודשים )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גישות שונות בטיפולים פסיכולוגים - תגובה
יאיר לוי16/06/2016היי דוד,
מתנצל על העיכוב בתשובה.
כמובן שאיני מכיר את הפסיכולוג שלך, ובכל זאת, אומר כמה דברים.
ראשית (ואולי זה נשמע מובן מאליו)- הטיפול הפסיכולוגי הוא בשבילך. זהו בדיוק המקום עבורך, לבוא ולשתף בכל אותם דברים אשר מעסיקים אותך, ושאתה היית מעוניין לדבר עליהם.
שנית, נכון, יש גם גישות שונות בטיפול פסיכולוגי. ישנם מטפלים שונים, שמטפלים באופנים שונים. כל אחד וסגנונו הוא, כל אחד והדרך הטיפולית שלו.
במובן הזה, נדמה לי שאתה חווה כעת מעין התנגשות בין שתי הנקודות שציינתי כעת. אתה מתאר פער, פער שהוא כמעט גדול מדי בחוויה שלך, בין הצרכים שלך, שאיתם אתה מגיע לטיפול, לבין המענה שאתה מקבל, בין דמות המטפל ואופי הטיפול - כפי שאתה פוגש אותו.
מכיוון שכך (ואם הדבר לא נעשה עד כה), אני ממליץ לך לשוחח עם הפסיכולוג שלך בעניין הזה, ולעשות איתו תיאום ציפיות לגבי הטיפול. אתה יכול לשתף אותו בחוויה שלך עד כה, בציפיותיך מהטיפול, ולראות מה יש לו לומר בעניין. יתכן ותגלה שבכל זאת, עמדותיכם וציפיותיכם קרובות זו לזו, ואז - מה טוב. יחד עם זאת, יתכן גם ותגלה שקיים פער גדול מדי ביניכם, פער שהוא אולי בלתי ניתן לגישור בחוויה שלך, בין מה שאתה זקוק לו לבין מה שהפסיכולוג הנוכחי יוכל להעניק לך. במקרה שכזה נדמה לי שתוכל לקבל החלטה יותר מודעת ומושכלת לגבי המשך הדרך ולגבי אופי הטיפול שאותו אתה מבקש לעצמך.
בהצלחה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מתמודדים עם אדם אנוכי שדואג רק לצרכיו ומתעלם מסביבתו באלגנטיותמתעניינת07/06/2016
גדלתי בבית שמאד נותן מעצמו לזולתו ובמיוחד ביננו בתוך המשפחה יש דאגה כנה האחד לשני ואין לנו בעיה להקשות על עצמינו כדי שיהיו לאחים והאחיות שלנו נעים וטוב והיחסים מאד קרובים ודואגים כולל דאגה כספית- מי שיש לו יותר נותן למי שקשה לו יותר .
התחתנתי לפני שנתיים עם בחור שבא מרקע מאד שונה. אצלם היחסים בין האחים טובים כי אין ציפיה ואין עזרה הדדית .ותמיד מוזר לי שהם מתיישבים על דודה שיצאה למלון - לארוחה על חשבונה אבל לא יבואו לדאוג לה ביום שהיא צריכה עזרה ,ילכו לדודה אחרת כי יש שם אטרקציה אחרת - אבל לא כשתצטרך עזרה ושלא לדבר שהחישובים הכספיים בינהם היא על האגורה כולל אחים ואחיות .
אני יודעת שהמסירות במשפחה שלי היא די יוצאת דופן ואני לא מצפה מבעלי שתהיה לו אותה מסירות כמו שלי - לבני משפחתי אבל כן מפריע לי שהוא מקבל מאד בקלות את המסירות והדאגה שלהם( ולא תמיד ניתן להפריד את הדאגה שלהם כלפי ממנו כי כל עזרה שאני מקבלת היא גם עבורו בסופו של דבר גם אם לכתחילה נעשתה בשבילי : כמו עזרה ענקית בזמן שיפוצים או התקנות דברים בבית בכל שעה שיש צורך וכ'ו ) ואילו כשהם צריכים ממנו איזשהי טובה חזרה - זה תמיד רק בתנאים שמתאימים ונכונים לו או בכלל מתחמק .
זה יוצר מתח פנימי כלפיו והוא נעשה פחות ופחות אהוב במשפחה וזה קורע אותי ומפר את השלווה שהייתה לי עם המשפחה האהובה שלי.
אני מנסה לדבר איתו אבל תמיד יש לו צידוקים להתנהגות שלו וזה מפריע לי מאד.
יש פתרון לזה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מתמודדים עם אדם אנוכי שדואג רק לצרכיו ומתעלם מסביבתו באלגנטיות - תגובה
יאיר לוי08/06/2016שלום לך,
לפי התיאור שלך, בהתייחס לתכונה הזו, למדד הזה של "עזרה הדדית", את ובעלך מגיעים מעולמות שונים מאד. כל אחד מכם גדל והתפתח בסביבה אחרת, וזו תרמה לאישיותו כפי שהיא היום. את כותבת שאחת ההשלכות של השוני הזה ביניכם הוא שבעלך הופך לדמות פחות אהודה על בני משפחתך. לפי התיאור שלך, נשמע גם שכאשר את מנסה לשוחח איתו על כך, יש לו הצדקות משלו להתנהגותו.
את שואלת האם יש פיתרון לזה? נראה לי שהשוני ביניכם כרגע הוא בבחינת עובדה מוגמרת. הוא "ככה" ואת "ככה". אני כן שומע זה מאד מפריע לך (אגב, מדברייך עולה שבכלל לא בטוח שזה מפריע לו באותה המידה). אם כך, אולי במילים אחרות את שואלת - מה לעשות כשיש שוני או פער מסוים ביני ובין בעלי? מה לעשות כאשר אנחנו לא רואים דבר או סיטואציה מסוימת עין בעין? נשמע שאת עושה כרגע כמיטב יכולתך - לנסות לדבר, להסביר את עמדתך, להצביע על ההשלכות של העניין, אולי גם לשכנע. יותר מזה - נדמה לי שזה כבר נתון לשיקול דעתו של בעלך, אם הוא ירצה להשתנות, להתגמש, לבוא קצת לקראתך בעניין הזה או לא.
אם את מוצאת שזה קורה גם בתחומים אחרים, כלומר, שיש יותר מנושא מסוים, ממשהו אחד, שבהם אתם לא רואים עין בעין, שישנם פערים גדולים בין העמדות של שניכם, ושהדבר מציק ומפריע לך, הייתי ממליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי פרטני עבורך כדי להבין ולבדוק עם עצמך איך את יכולה להתמודד טוב יותר עם יחסים שכאלו. לחילופין, ניתן גם לשקול טיפול זוגי, כדי לנסות ולברר את העניין עבורכם כזוג.
בברכה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצוקה, יחסים עם גבר שבגדמיכאלה07/06/2016
שלום
אני לא יודעת מה לעשות כבר... אני בקשר עם גבר נשוי מזה ארבע שנים. האהבה גדולה. שנינו נשואים. יש הבדל של 25 שנה בינינו. לפני כשנה וחצי בזמן שהיה בכנס בחו"ל, הוא "בגד" בי. נכון, אני לא אשתו והוא בוגד בה איתי, אבל אני הרגשתי כמו סכין שחדרה ללב. והוא הוסיף חטא על פשע כשתיאר אותה "האישה הכי יפה"... בשיחות שערכנו טען, שהוא מקנא בי ואמר זאת ממקום של להאדיר את עצמו בגלל הקינאה כלפי. התנצל והתחרט ללא הרף. אני לא יכולה לסלוח לו. קשה לי כי אני מאוד קשורה אליו, אבל לא יכולה לסלוח לו. הוא נלחם עלי, לא מפסיק להתנצל. אבל אני לא סולחת. איזה גבר מדבר על אישה אחרת בפניה של האישה שאיתו? זקוקה לייעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצוקה, יחסים עם גבר שבגד - תגובה
יאיר לוי21/06/2016היי מיכאלה,
מתנצל על העיכוב בתגובה.
התיאור שלך נשמע לי כמו סיפור מסובך מאד. מצד אחד, יש לך קשר של אהבה גדולה עם גבר, מצד שני, הוא נשוי. מצד שלישי, גם את נשואה. מצד רביעי, הוא היה עם אישה נוספת, מצד חמישי, את נפגעת מזה מאד וקשה לך לסלוח לו...נשמע לי שנכנסת לאיזה סחרור מסוים, שקשה מאד לצאת ממנו. קשה מאד לחשוב איך לצאת מהפלונטר הזה.את אוהבת אותו מאד, ויחד עם זאת, גם נפגעת ממנו קשות, אפילו כתבת שאת לא יכולה לסלוח לו. קשה לחשוב על "פיתרון" כלשהו למצב הסבוך הזה, פיתרון שבו את לא תיפגעי יותר, או שתיפגעי כמה שפחות.
במצב העניינים הנוכחי, בגלל המצוקה הגדולה שאני שומע שאת נמצאת בה, אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי, כדי שתוכלי לשבת לרגע עם עצמך, וביחד עם הפסיכולוג/ית לנסות לחשוב מה הביא אותך למצב הזה מלכתחילה, מדוע את מרגישה כך היום, ומה יכול לעזור לך גם בעתיד.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה נכון ללכת לשני פסיכולוגים בו זמנית?ע06/06/2016
היי, יש לי הפרעות אכילה ועוד כל מני תופעות לא נעימות. התחלתי היום טיפול אצל פסיכולוגית קלינית ואני לא יודעת כמה אפקטיבי הטיפול אצלה יהיה. סתם מתוך תחושה.
קבעתי למחר פגישה עם פסיכולוגית נוספת.
האם זה נכון ללכת לטיפול אצל שני פסיכולוגים שונים ולהחליט אחרי 2 פגישות מי יותר מתאים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זה נכון ללכת לשני פסיכולוגים בו זמנית? - תגובה
יאיר לוי07/06/2016היי,
אם הבנתי אותך, אז נשמע שכבר אחרי פגישה אחת עם פסיכולוגית אחת, קבעת פגישה עם פסיכולוגית שנייה. שאלת האם זה נכון לעשות זאת? אז עוד לפני ה"נכון" וה"לא נכון", חשוב לבדוק למה זה קרה. אני מודה שלא הבנתי בדיוק מדוע בחרת לעשות זאת. האם מתוך תחושת בטן? האם קרה משהו מיוחד, משהו הרה גורל בפגישה הראשונה שבגללו "פסלת" את הפסיכולוגית שלך? שבגללו כבר קבעת פגישה עם פסיכולוגית נוספת? אם נחשוב על דוגמא מעולם קצת שונה אבל עדיין קרוב - זה כמו לקבוע פגישה לרופא מסוים, שיתן לי תרופה X, ואז עוד לפני שניסיתי אותה, מבלי סיבה ברורה ממש, אקבע תור לרופא שני, והוא יתן לי מרשם לתרופה Y. האם זה נכון או לא? אינני יודע, אבל כן זה יוצר בלבול גדול ופוגע ביכולת לקבל טיפול מסוים שאת זקוקה לו - כמו שצריך. אני כן יכול לייעץ לך ולומר שכדאי לתת לדברים זמן. להתחיל טיפול זה לא דבר כל כך קל, לוקח זמן וסבלנות כדי להכיר את הפסיכולוג/ית ולבנות איתם קשר של אמון וביטחון, קשר שבו את תרגישי בנוח להביא את עצמך ואת מה שמעסיק אותך. אז אני כן יכול לייעץ לך לתת לדברים זמן ורק לאחר תקופה לבדוק (עם עצמך ועם הפסיכולוגית שלך) איך את מרגישה בטיפול.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העולם מחורבן! למה לחיות בכלל? נמאס לי!אני04/06/2016
שום דבר לא מסתדר.
הכל מתעכב.
כמה אפשר לחכות!????????????
הבדידות הרגה אותי!
נמאס לי מהחיים האלה. אוףףףףףףףף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העולם מחורבן! למה לחיות בכלל? נמאס לי! - תגובה
יאיר לוי05/06/2016שלום לך,
אנ מבין שקשה לך כרגע בחיים. קשה ולבד והכל מרגיש תקוע. עם זאת, אשמח אם תוכל/י להבהיר מעט את דברייך, במה היית רוצה להתייעץ איתנו כאן, בפורום פסיכולוגיה?
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- להתראות - פרידה מהפורוםנטע אדלר02/06/2016
שלום למשתתפים: לכותבים השואלים ולקוראים השקטים.
לאחר שנה (ומעט) בניהול הפורום - אני נפרדת.
אני מוצאת שבעת האחרונה, איני מצליחה למצוא די זמן למענה מושקע בפורום ולכן מפנה את מקומי בניהול.
הניהול בפורום היה עבורי מהנה ומאתגר ואני מודה לכל אחד ואחת שחלק\ה עמי התלבטויות ושאלות מעולמו\ה.
מודה ליאיר על הנדיבות והרגישות שלו בניהול המשותף לאחרונה.
אני מאחלת לכולנו להיות קרובים אצל עצמנו, הן לכאב והן לאהבה ולקסם שבחיים.
להתראות,
נטע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להתראות - פרידה מהפורום - תגובה
יאיר לוי05/06/2016היי נטע,
אז הנה, הגיע הזמן להיפרד, הא?
זה לא פשוט, לא קל להיפרד, גם אם ידוע לי שהדבר נעשה מתוך בחירה ומודעות.
"אדם קרוב אצל עצמו...", כך אומר השיר,
ואת מכירה את עצמך בצורה הכי טובה, ובחרת לצאת לדרך חדשה.
אז שתהיה לך הרבה הצלחה גם בהמשך הדרך, נטע,
מהיכרותי איתך, אני בטוח שעוד תוסיפי להרבות טוב בעולם.
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם בטיפול אצל פסיכולוג הוא אמור לירשום את דבר המטופל תוך כדי טיפולטל30/05/2016
האם בטיפול אצל פסיכולוג הוא אמור לירשום את מה שהמטופל מספר לו תוך כדי שיחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם בטיפול אצל פסיכולוג הוא אמור לירשום את דבר המטופל תוך כדי טיפול - תגובה
יאיר לוי31/05/2016שלום לך,
אין חוק או כלל בנושא זה. יש מטפלים שנוהגים לכתוב תוך כדי הפגישה, יש שאחרי. יש שמרבים בכתיבה, יש שממעטים. כל מטפל נוהג כפי מנהגו, כמו שהוא רגיל, כפי שנוח לו.
אם יצא לך להיתקל בפסיכולוג שעושה כן, את יכולה לדבר ולשאול אותו על כך. אם את נמצאת בטיפול, ואת מוצאת שזה מפריע או מציק לך - על אחת כמה וכמה הייתי ממליץ לשוחח על כך עם הפסיכולוג ולשתף אותו במחשבותייך.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגב נטע היקרהדנית29/05/2016
שלום לך יש לי שאלה בבקשה .שאלה ילדותית אבל אלמד מזה משהו בבקשה.אני סובלת מאו סי די תעשי מצווה טובה ותעני לי ובבקשה אל תגידי לי אין צורך לענות בבקשה אני רק אברך אותך. אז כחה
נערה עברה עם כלב מסוכן קרוב אלי ממש רעדתי מפחד.אחרי דקות של בהלה ראיתי שהיא גרה בסביבה .ניגשתי לגינה שאלה ואמרתי לה שנבהלתי נורא.אגב הכלב שלה רוטווילר. היא ענתה לי היא היתה רחוקה ממני וזה שקר.לפתע אמא שלה התערבה והתחילה לצעוק עלי ולקלל אותי הרבה קללות שלא נדע. אני כמובן בלחץ רועדת בגוף וחוץ מזה הם היו שנים ואני אחת. אמרתי לה שתעבור מה שעברתי והלכתי. את האשה הזאת אני רואה הרבה במספרה .אני לא יודעת אם היא זוכרת אותי.אנו לא חברות אבל מחלפות מילים במספרה.בא לי להגיד לה למה קיללת.בסך הכל באתי מפחד מהכלב.והיא קיללה תקפה הרבה.האם כדאי להגיד לה ואיך? ובנוסף מה שרציתי בבקשה שתעני לי לפנים משורת הדין ,האם המשפט שאמרתי לה שתעבור מה שעברתי .זו תגובה עדינה מדי לאחת שקיללה הרבה ועוד אשה מבוגרת? תודה בבקשה תעני לי סליחה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגב נטע היקרה - תגובה
יאיר לוי05/06/2016היי דנית,
מאחר ונטע סיימה השבוע את תפקידה כמנהלת-שותפה לפורום, אענה במקומה.
את מתארת סיטואציה באמת לא נעימה, שבסופה הגבת כפי שהגבת. אין לי תשובה לשאלה שלך, האם המשפט שאמרת הוא תגובה עדינה מדי לכמות הקללות שספגת מהאישה המבוגרת. אני מניח שנוכל לדעת זאת רק אם נשאל את אותה הגברת, איך היא הרגישה באותה נקודת זמן. יחד עם זאת, מעצם השאלה שלך אני יכול אולי להניח שהעניין כן מציק לך, שמשהו שם לא נותן לך מנוח.
אני יכול להמליץ לך לבדוק עם עצמך האם את יכולה לתת לכל הסיטואציה הזאת לחלוף ולשקוע מאחורייך. הרי היא כבר התרחשה לפני די הרבה זמן. לא בטוח שאותה הנערה ואמה חושבת עלייך ועל מה שקרה באותה המידה שזה מעסיק אותך. נסי לערוך לך רשימה של נושאים שמבחינתך הם הכי חשובים עבורך בחיים, ולדרג אותם על פי סדר העדיפויות שלך. מה מעסיק אותך, מה באמת דורג דאגה וטיפול, למה כן עלייך להתייחס. בדקי האם הסיטואציה הזו נכללת בחמשת הדברים הראשונים שתצייני.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכול של אב יצר בעיה נפשית לא קלהשירלי29/05/2016
אני בת 42 אמא לשני בנים נפלאים. לפני כשנה וחצי אבי היקר נפטר לאחר שסעדתי אותו 10 שנים וגם עבדנו יחד. לצערי הוא נפטר בידיים שלי בבית החולים. יש שיגידו שזכיתי לזה שנפטר בתוך ידיי אך מבחינתי מאז שהלך לעולמו אינני חוזרת לעצמי.
אני חיה מוות נושמת מוות מחכה למוות בוקר צהריים ערב ולילה. מנסה בתוך תוכי לצאת מהקבר שחפרתי לעצמי בעודי ערה ובוהה ותוהה מה עליי לעשות כדי לצאת מזה?
אני אמא מאוד מתפקדת. לא מראה לילדיי דבר הכל ברוח טובה ועשייה ומתנדבת במקומות והכל נראה נפלא מבחוץ. אך מבפנים נשמתי קרועה ואני פצועה ואף חיה מתה.
מה עושים כדי לצאת מהמצב הזה??
אנא עזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח למענה
שירלי01/06/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכול של אב יצר בעיה נפשית לא קלה - תגובה
יאיר לוי02/06/2016היי שירלי,
את משתפת בחוויה של אובדן מאד קשה. היית מאד קרובה לאביך והוא נפטר בתוך ידייך...החוויה מאד קשה, אני יכול רק לשער כמה צער וקושי יש באובדן הזה. את כותבת שהוא נפטר לפני כשנה וחצי, ולמעשה מאז שהוא נפטר, נשמע שאת חיה בשני עולמות כאלה, בשני מישורים. כלפי חוץ, את כותבת ש"הכול נראה נפלא". את לא מראה כלום לילדייך, את מתנדבת ומתפקדת, אבל פנימה בתוכך - "נשמתי קרועה, אני פצועה ואף חיה מתה". ישנו פער מאד גדול בין מה שאת מרגישה ועובר עלייך בפנים, לבין מה שקורה איתך כלפי חוץ. יתכן גם ולאנשים מבחוץ נראה ש"הכל בסדר" איתך, אבל בפועל - את עדיין אבלה על פטירתו של אביך, את עדיין מתאבלת וכואבת את לכתו. זו חוויה מאד עצובה וקשה.
אני יכול להמליץ לך שירלי, לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי עבורך, שם יהיה לך מקום בטוח לכאוב, להתאבל ולעבד את האובדן הקשה של אביך שחווית לפני כשנה וחצי, ושאת למעשה מתאבלת עליו גם היום.
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב רוח ירוד ביומיים האחרוניםחני29/05/2016
שלום יאיר.
כבר הגיע מצב שהרגשתי הרבה יותר טוב מאז שכתבתי לכם תיפקדתי הכל היה טוב.פתאום ביומיים האחרונים קמתי בבוקר בהרגשה של חוסר אנרגיה ודיכדוך.איך אני יכולה להחזיר לעצמי את המצב רוח שהיה לי עד עכשיו? אגב מצאתי מקום התנדבות בה אני מתנדבת כרגע. יכול להיות אולי שזה חדש לי? אשמח לדעת מה לעשות כדי להחזיר את המצב רוח?
תודה רבה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהצלחה נטע
חני02/06/2016ותודה על תרומתך לפורום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום יאיר אשמח לתשובה מהירה
חני02/06/2016תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתשובה
חני05/06/2016למה לא עונים לי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצב רוח ירוד ביומיים האחרונים - תגובה
יאיר לוי06/06/2016היי חני,
אני שמח לשמוע שהתחלת להרגיש טוב יותר עם עצמך, ושמצאת לעצמך גם מקום התנדבות. לצד זה, את מתארת שהיו יומיים בהם קמת עם הרגשה יותר של דכדוך וחוסר אנרגיה. מה לעשות כדי להחזיר את מצב הרוח? שאלה טובה. קודם כל חשוב לזכור שמצב רוח יכול לנבוע מגורמים מסוימים, מסיבות מסוימות, אבל יתכן גם שהוא פשוט "ככה", בלי כל סיבה שאפשר כרגע לשים עליה את האצבע. הרי לא כל יום אנחנו מתעוררים עם אותה ההרגשה בדיוק, עם אותו מצב הרוח ורמת האנרגיות. טבעי שיהיו עליות וירידות מדי פעם. מה אפשר לעשות כדי להחזיר את מצב הרוח הטוב שהיה לך? אני יכול להמליץ לך לעשות את הדברים שאת יודעת שאת נהנית מהם (ספורט, הליכה, טיולים, עיסוק בתחביבים, מפגש עם חברים, משפחה וכדומה). את יכולה אפילו לכתוב לעצמך רשימה של 5 דברים כאלה, שמסבים לך הנאה, ולעשות לעצמך כל יום דבר אחד שאת נהנית ממנו.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה יאיר
חני06/06/2016תודה על התמיכה שיפרת לי את המצב רוח יום נפלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומר בתיק הרפואי- האם המטופל יודע על התוכן?תמר29/05/2016
שאלה בקשר לתיק מטופל
הייתי כמה שבועות בטיפול פסיכולוגי ב"שירות הפסיכולוגי" הממוקם במכללה והיא גם מסבסדת אותן. בכל מקרה רציתי לשאול אם יכול להיות שכתובים שם דברים שאני לא יודעת? שאלתי את הפסיכולוגית לגבי רשומות והיא הביאה לי דף שרשום בו תיאור קצר של כל פגישה אבל הבנתי שיש ממש תיק שלי שם! אני לא יודעת מה רשום שם ובעקבות דברים ששמעתי אני מפחדת שזה יכול לפגוע בי למשל אם יבקשו ממני ויתור על סודיות רפואית או בביטוחים או חלילה גירושים וכו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לקבל תשובה על השאלה שהצגתי כאן
תמר01/06/2016במידה ולא ידועה לכם התשובה -גם על כך אשמח לדעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחומר בתיק הרפואי- האם המטופל יודע על התוכן? - תגובה
יאיר לוי02/06/2016היי טלי,
את בהחלט נוגעת כאן בנקודה מאד רגישה ומורכבת. לפי "חוק זכויות החולה" את זכאית - כמי שהייתה מטופלת במקום - לקבל את המידע שיש אודותייך ברשומות הרפואיות שמצויות במקום.
לגבי פנייה של גורמים אחרים המבקשים מידע לגבייך - המצב באמת מורכב. ישנם גורמים שונים שיכולים לפנות בבקשה שכזו, אבל - זה מחייב חתימה שלך על טופס של ויתור סודיות. אם לא תחתמי - הם לא יוכלו לקבל מאותו המקום (במקרה שלך - השירות הפסיכולוגי של המכללה) שום מידע אודותייך. אם בעתיד תצטרכי לקבל החלטה בעניין, אז כמובן שההחלטה אם לחתום או לא לחתום על ויתור הסודיות - היא שלך בלבד. חשוב כמובן לזכור ולקחת בחשבון שיתכנו השלכות כאלה ואחרות לכל החלטה בנושא זה שתקבלי בעתיד.
אם את עסוקה בזה או נדרשת לעניין הזה כבר עכשיו, את יכולה אולי לפנות שוב לשירות הפסיכולוגי במכללה ולשאול אותם או להתייעץ עם מי שטיפל בך לגבי מה עלול לקרות במצב X או Y.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחומר בתיק הרפואי- האם המטופל יודע על התוכן? - תגובה
יאיר לוי02/06/2016היי טלי,
את בהחלט נוגעת כאן בנקודה מאד רגישה ומורכבת. לפי "חוק זכויות החולה" את זכאית - כמי שהייתה מטופלת במקום - לקבל את המידע שיש אודותייך ברשומות הרפואיות שמצויות במקום.
לגבי פנייה של גורמים אחרים המבקשים מידע לגבייך - המצב באמת מורכב. ישנם גורמים שונים שיכולים לפנות בבקשה שכזו, אבל - זה מחייב חתימה שלך על טופס של ויתור סודיות. אם לא תחתמי - הם לא יוכלו לקבל מאותו המקום (במקרה שלך - השירות הפסיכולוגי של המכללה) שום מידע אודותייך. אם בעתיד תצטרכי לקבל החלטה בעניין, אז כמובן שההחלטה אם לחתום או לא לחתום על ויתור הסודיות - היא שלך בלבד. חשוב כמובן לזכור ולקחת בחשבון שיתכנו השלכות כאלה ואחרות לכל החלטה בנושא זה שתקבלי בעתיד.
אם את עסוקה בזה או נדרשת לעניין הזה כבר עכשיו, את יכולה אולי לפנות שוב לשירות הפסיכולוגי במכללה ולשאול אותם או להתייעץ עם מי שטיפל בך לגבי מה עלול לקרות במצב X או Y.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תקיעות בחיים בגיל 23, מה עושים?עדן28/05/2016
שמי עדן בת 23 מרגישה תקיעות בחיים אין לי תחושה של זמן ואני מרגישה שאני לא מכירה את עצמי לא יודעת מה אני רוצה ומה לעשות עם חיים אני מרגשה הרבה זמן פסימיות וריקנות מהחיים וחוסר ביטחון עצמי התחושות האלה מלוות אותי המון זמן מרגישה שאין לי תחושת זמן ולא יודעת מה היה ב3 שנים האחרונות אין שום אירוע משמעותי שהיה מרגישה שאני לא מכירה את עצמי את הרצונות שלי מחשבו ורגשות ומה לעשות עם חיי מה עושים במצב כזה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקיעות בחיים בגיל 23, מה עושים? - תגובה
יאיר לוי21/06/2016היי עדן,
מתנצל על העיכוב בתשובה.
את בחורה צעירה בת 23, ואת מציינת שחייך תקועים כרגע, שלא קורה איתך שום דבר, ושלא ברור מה יקרה איתך הלאה. זו הרגשה מאד קשה.
בנוסף, את מתארת תחושה של פסימיות, ריקנות, חוסר ביטחון עצמי, שמלוות אותך גם הרבה זמן. אני התרשמתי גם מבין השורות של מה שכתבת, שמלוות אותך גם תחושות של עצב ובדידות. קשה להתמודד לבד עם כל התחושות הקשות שתארת.
את שואלת מה עושים במצב הזה?
מכיוון שנשמע שאת במצוקה מאד גדולה, שאת מרגישה שחייך תקועים ולא מתקדמים לשום מקום, ובגלל שאת רוצה שחייך יראו אחרת, את רוצה להרגיש יותר טוב עם עצמך, אני ממליץ לך עדן לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי. בטיפול שכזה יהיה לך את המרחב הבטוח להתבונן פנימה בעצמך, לשתף בדברים שמפריעים לך בחייך, וביחד עם הפסיכולוג/ית לחשוב על מה יוכל לעזור לך להתמודד טור יותר עם המציאות הלא פשוטה שאת חיה כיום.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לדעתכם על אשפוז במיון פסיכיאטרי בבי"חשני22/05/2016
היי חברים,
יצא לי לקרוא כמה מהנושאים פה, ואני ממש מזדהה ומרגישה את אותן התחושות, וזה מדהים כמה רובנו דומים.
אשמח לדעתכם , ניסיונכם באשפוז במיון פסיכיאטרי בבית חולים.
כבר יותר מחודש שאני לא מצליחה לצאת מדיכאון ומחשבות רעות ואובדניות, ולא עובר יום שבו אני לא חושבת על דרך להפסיק את החיים.לא מוצאת את המשמעות ובשביל מה להתעורר בבוקר.
כמובן שיש פה הרבה מעבר, לא אכנס עכשיו לסיבות שהובילו אותי לרגשות האלה,
אני כמעט לא אוכלת, וגם ניסיתי לשתות מרכך כביסה ולקשור שרוך על הצוואר, רופאת המשפחה הפנתה אותי לבדיקה במיון פסיכיאטרי בבי"ח, על ניסיונות התאבדות וירידה במשקל.
מעניין אותי אם תרופות באמת יכולות לעזור?לשחרר את הסרוטונין במח , או להסדיר את המעגלים שם במח שהמחשבות יהיו אחרת (לפי מה שקראתי)
האם יש כאן מישהו/י שביקר במיון פסיכיאטרי ויכול לשתף אותי בחוויה?
תודה רבה,
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לדעתכם על אשפוז במיון פסיכיאטרי בבי"ח - תגובה
יאיר לוי27/06/2016היי שני,
מתנצל על העיכוב בתשובה.
נדמה לי שאת כותבת על נושא שהוא מאד חשוב, מצד אחד, אך מצד שני, יתכן והוא מעט רגיש עבור משתתפי הפורום.
אם עדיין יש לך צורך בכך, את מוזמנת להתייעץ איתי לגבי זה באופן פרטי.
אפשר בנייד או במייל.
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי נושא לא רגיש כלל בעייני
דניאל27/06/2016היי אני הייתי לוקה בפרנויה לקחתי תרופות וזה השתנה בלי ששמתי לב,אך כמה שהתרופות עוזרות ככה הן מסוכנות ,ישנן תופעות לוואי מאוד מסוכנות כמו ,פגיעה בזיכרון לטווח הקצר,פגיעה בחוש הטעם,עלייה במשקל בצורה לא נורמלית,דופק לב,ועד שבץ,הרבה מתופעות הלוואי קורות להרבה אחוז מהאנשים שלקחים אותם שלא כמו אנטיביוטיקה שתופעות לוואי מסוכנות קורות אחת ל..,פה זה מאוד מסוכן,לצערי הרב שלקחתי ריספרדל(תרופה אנטי פסיכוטית) הפכתי ל-א מינית לגמרי ואני מתפללת כל יום שזה יעבור,אם את רוצה בכל זאת טיפול אני ממליצה לך לפחות פסיכאטרי פרטי שיש לו שם טוב ,שיתן לך את מינון התרופה בזהירות ובעדינות ויקשיב לך ולא אחד כזה שמתייחס אלייך כמו אל חפץ דומם שאין לו דעה. שכאשר את חובה תופעת לוואי הוא יתחשב בך ויחליף לתרופות אחרות פחות מזיקות, הכי טוב זה טיפול פסיכולוגי ולא תרופות מסוכנות,זו דעתי האישית. אני מאחלת לך החלמה מלאה ושתרגישי טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

