פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מתנת פרידה סיום טיפול. כמה מילים צריך בכותרת?!?! מעצבן
    קרן
    20/07/2016

    שלום בקרוב אסיים קשר טיפולי ארוך יחסית
    ראיתי ועלה כדרך אגב בקליניקה מתנות שהפסיכולוגית שלי קיבלה בסיום טיפולים
    מה אני יכולה לתת לה?
    גם חשבתי להביא עוגה. אפילו היא קראה לזה מסיבת פרידה. מה דעתכם?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתנת פרידה סיום טיפול. כמה מילים צריך בכותרת?!?! מעצבן - תגובה

    יאיר לוי
    20/07/2016

    הי קרן,

    נשמע לי כמו רעיון ממש נחמד (גם העוגה...:). מה את יכולה להביא לה? אינני יודע, יש כאן הרבה עניין של טעם אישי, לא? מה היית רוצה לתת לה? את יכולה אולי להביא לה משהו עם נגיעה אישית שלך, משהו אולי שיסמל משהו ממה שעברת בטיפול, משהו שיהווה מזכרת ממך...לא יודע, אפשר לחשוב על עוד הרבה רעיונות. מכיוון שזה היה הטיפול האישי והאינטימי שלך, נסי לחשוב מה היה משמעותי עבורך בהקשר של התהליך שעברתן יחד, ואולי תוכלי לתת לה משהו שייצג זאת. אבל שוב - הכל לפי הרגשתך הפנימית.
    זה מה שחשוב.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני בחודש האחרון בדיכאון ,אני צריכה תשובה לגבי מה שרשמתי
    דנה
    18/07/2016

    שלום
    אני בת 35 נשואה+ילדה בת ארבע
    בחודש האחרון אני במצב נפשי קשה מאוד
    סבתא שלי חולה ואני קשורה אליה מאוד,אני חייתי אצלה והקשר היה ממש הדוק
    יש לי גם הרבה בעיות אחרות והמצב הנפשי שלי קשה,אני לא יודעת איך לצאת מזה
    אני לא מעוניינת לקחת כדורים כימים כי אני רוצה להכנס להיריון
    אני גם אישה שעובדת.
    כמו שאמרתי יש לי ילדה ואני לא רוצה שהיא תראה שאני עצובה ובוכה
    אבל אני ממש בדיכאון
    מחכה לתשובה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני בחודש האחרון בדיכאון ,אני צריכה תשובה לגבי מה שרשמתי - תגובה

    יאיר לוי
    18/07/2016

    היי דנה,

    נשמע שכל כך הרבה קשיים פשוט הלכו והצטברו אצלך, אחד על גבי השני...אני מתרשם שאת עכשיו במצוקה רגשית מאד גדולה. נראה שבכלל זו תקופה לא קלה בכלל עבורך - גם להיות אמא, גם להמשיך ולעבוד, גם סבתך חולה, ועוד הרבה קשיים נפשיים ובעיות שאת חווה. כמה עומס יש על הכתפיים שלך עכשיו, דנה, עומס שמלווה בהרבה צער וכאב.
    כצעד ראשון, אני יכול להמליץ לך בחום לפנות כמה שיותר מוקדם לטיפול פסיכולוגי פרטני עבורך. נשמע שמאד קשה להתמודד עם כל הדברים שכתבת לבדך, וכי איש מקצוע בהחלט יוכל לסייע לך עם ההתמודדות הזו. אחר כך, לצעדים הבאים (כניסה להריון ועוד) - תוכל להתייעץ, לחשוב ולהחליט יחד עם הפסיכולוג/ית שלך, איך היית רוצה להמשיך מכאן והלאה.
    אבל כצעד ראשון, נשמע שטיפול פסיכולוגי יכול בהחלט להועיל לך כעת.

    טפלי בעצמך דנה,
    את ראויה לכך.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם צריך סטטיסטיקה?
    שמוליק
    17/07/2016

    שלום יאיר.

    אני סטודנט לפסיכולוגיה.

    אצלי באופן מפתיע, הקורסים בסטטיסטיקה הם דווקא הקורסים הקלים עבורי. יש לי תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב בהצטיינות יתרה, והחלטתי ללמוד פסיכולוגיה בגלל כל מיני התמודדויות שהיו לי, שגרמו לי להתעניין בתחום.

    אני משוכנע שחייבים לדעת סטטיסטיקה כדי להיות חוקרים טובים (וזו המטרה של האוניברסיטאות; להוציא חוקרים טובים), אך כדי להיות מטפל טוב - מדובר באמצעי ולא במטרה, ובסופו של דבר, בפרקטיקה, אין בכך צורך, שהרי הטיפול הוא פרטני.

    אני מעוניין לשמוע את דעתך בתור פסיכולוג קליני מנוסה.

    תודה,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם צריך סטטיסטיקה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם צריך סטטיסטיקה? - תגובה

    יאיר לוי
    18/07/2016

    היי שמוליק,

    איזה שינוי מסלול מעניין אתה מתאר כאן, מקווה שאתה מוצא גם את התחום הזה מרתק ומאתגר.
    אני יכול לומר שההנחנה הבסיסית שלך נכונה, אבל עם הסתייגות מסוימת. כדי להיות פסיכולוג, אשר מטפל באופן מיטיב, אמפתי ומכיל במטופליו בחדר, באחד על אחד, אינך חייב לשלוט ברזי הניתוחים הסטטיסיטיים למיניהם. המעשה הטיפולי יכול בהחלט לעמוד בפני עצמו.
    יחד עם זאת, בעיניי, כדי להיות מטפל טוב, כדאי להרחיב קצת את היריעה. כדאי להכיר את מה שנעשה מחוץ לחדר, בשדה המחקרי, במקומות שונים, עם שיטות טיפול שונות. כמה שאלות לדוגמא בהקשר הזה - כיצד נדע איזו שיטת טיפול יעילה ומתי, באיזה מקרה? מה עובד בטיפול? מה יהיה יעיל עבור איזו אוכלוסיה? אילו גורמי סיכון יש לדברים מסוימים? אילו גורמים מחסנים? מה ההשפעה של טיפול על איזורים שונים במוח ועוד כהנה וכהנה שאלות טיפוליות-מחקריות חשובות רבות.
    קיים היום שדה מחקרי עצום, אשר רק מוסיף להתפתח, בתחום הפסיכיאטריה, מדעי המוח, פסיכו-ביולוגיה, פסיכותרפיה ועוד. החל מחקר של הגישות הפסיכואנליטיות הקלאסיות ועד למחקרים של שיטות טיפול בנות זמננו (מיינדפולנס, למשל) וכדאי להכיר זאת. כדי להבין טוב יותר את מה שמתרחש במחקר, כאן בדיוק בא לעזרתך הידע הססטיסטי שרכשת.
    כך שאפשר לומר שאני ממליץ לך ולכל פסיכולוג עתידי לדעת, להכיר ולשלב בין שני הבסיסים האלה, עליהם עומד עולם הטיפול. הבסיס שאמון על המעשה הטיפולי, לדעת מה לעשות באחד על אחד בחדר, וזה שבקיא בנעשה מבחינה מחקרית. אלו לא שני צדדים שסותרים אחד את השני, או מוציאים אחד את השני, אלא להיפך - הם רק מפרים, מזינים ומקדמים האחד את השני. אנו רוצים לדעת כיצד נוכל לטפל טוב יותר באנשים שמגיעים אלינו, אנו רוצים לקדם את הידע הזה.
    כך, גם במחקר וגם בטיפול המטרה היא טובת המטופל, לדעת עוד כיצד ניתן לעזור לו בסופו של דבר. כל אחד פשוט ניגש לזה מכיוון שונה.
    אגב, כמובן שיש גם פסיכולוגים המשלבים זאת בעבודתם, כאשר הם גם מטפלים בקליניקה, וגם משלבים זאת עם עבודה מחקרית.

    הרבה הצלחה בהמשך הלימודים, שמוליק,
    דרך לא פשוטה, אך מרתקת לפניך.

    יאיר.




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול פסיכולוגי מסובסד
    ברטה
    15/07/2016

    שלום,

    האם ניתן לקבל טיפול פסיכולוגי דרך קופת חולים/עובדת סוציאלית? ללא תשלום או מסובסד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול פסיכולוגי מסובסד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול פסיכולוגי מסובסד - תגובה

    יאיר לוי
    17/07/2016

    ברטה שלום,

    התשובה היא בהחלט כן, אבל גם יש "אבל" בהמשך הדרך. לאחר הרפורמה בבריאות הנפש, קופת החולים זו הכתובת הראשונה אליה צריך לפנות בעניין. את יכולה לגשת לרופא המשפחה שלך, לספר לו על הקשיים שאת חווה, והוא יפנה אותך הלאה לטיפול. שתי אפשרויות קיימות כאן - 1. טיפול בתוך הקופה עצמה, ואז זה ללא עלות בכלל. או 2. טיפול אצל מטפלים שהם פרילנסרים של הקופה (כלומר, עובדים עם הקופה, אבל יושבים בקליניקה עצמאית שלהם) - ואז זה בעלות מסובסדת, בכפוף לאופי הביטוח הרפואי שיש לך.
    א ב ל חשוב לזכור שקיים תנאי לקבלת טיפול כזה או כזה דרך הקופה, והתנאי הזה הוא - קבלת אבחנה פסיכיאטרית.
    כלומר, רופא המשפה צריך להחליט שאת אכן סובלת מאבחנה מסוימת, כדי להיות רשאית לטיפול (וגם אז, צריך לקחת בחשבון תור המתנה בקופה).
    לדוגמא, הוא צריך להחליט שאת אכן סובלת מדיכאון, ושלא סתם את מרגישה עצב בזמן האחרון ושקשה לך לקום בבוקר מהמיטה.
    נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון בעת פניה לטיפול בקופה הוא - פרטיות וחיסיון. מומלץ לברר בקופה לגבי חיסיון המידע הרפואי שלך. כלומר, במידה וכבר תהיי מטופלת בקופה, למי תהיה גישה למידע הזה, לאבחנה, לתוכן הפגישות, ואילו גורמים מבחוץ יוכלו לקבל מידע זה במידה וידרשו זאת.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נמאס לי מהאוסידי , אין לי כבר כוח להתמודד, אותה הגברת בשינוי אדרת
    אני
    08/07/2016

    זה טמטם אותי אין לי אוויר לנשום אני נחנקת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נמאס לי מהאוסידי , אין לי כבר כוח להתמודד, אותה הגברת בשינוי אדרת - תגובה

    יאיר לוי
    10/07/2016

    היי,

    נדמה לי שאני מבין את תחושת ה"נמאס", ועדיין הייתי שמח אם תוכלי לשתף אותנו קצת יותר איך את מרגישה ומה שאלתך אלי, במה את מרגישה שאת זקוקה לסיוע עכשיו?

    אשמח לשמוע ממך יותר,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה היפוכונדריה המשך לתשובתך תודה
    מור
    07/07/2016

    תודה על תשובתך. לשאלתך- אז כן. אני סובלת גם מסחרחורות. מעין חוסר יציבות ובחילות. עברתי בירור גם אצל א.א ג וגם אצל עיניים והכל היה תקין וגם עשיתי בדיקות דם מקיפות שיצאו תקינות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה היפוכונדריה המשך לתשובתך תודה - תגובה

    יאיר לוי
    07/07/2016

    היי מיטל,

    או קיי, נשמע באמת יותר בכיוון של תחושת חרדה ומתח פנימי. אז המלצתי הקודמת מקבלת משנה תוקף. יתכן ותמצאי שהכיוון שמתאים לך הוא יותר CBT, אבל הייתי שוקל גם טיפול דינמי.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאוהבת בפסיכולוגית ומבולבלת ,לא יודעת מה לעשות איתי?
    שירן
    05/07/2016

    אני נערה מבובלת ויכול להיות שאני טועה, היי ראשית אני קצת מבולבלת ואני לא בטוחה אם אני מאוהבת בה או לא, שנית אני מדמיינת שהיא נוגעת בי ומלטפת אותי ומרגיעה אותי בכל פעם שאני כועסת וזה איך שהוא עוזר לי . אני מתרגשת כל פעם לפני פגישה איתה, אחריי כל פגישה אני לא מפסיקה לחשוב על מה שנאמר ואני לא מסוגלת לאכול בכלל אחריי זה. וזה חוזר לי שוב ושוב ובלי הפסקה, אני חושבת עלייה רוב השבוע ומחכה לפגישות איתה, אני מדמיינת שהיא עושה לי כל מיני דברים מיניים, וזה מרגש אותי קצת, אני סוג של מעריצה אותה , האם זה בסדר להתאהב בפסיכולוגית וזה לא מפריע לטיפול?, והאם יש מקרים שבהם זה מפריע ?, איך אני יודעת מתי זה מפריע לטיפול ומתי זה בסדר, אם זה בסדר? והאם לפי מה שתיארתי אני מאוהבת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים? שאלתי משהו לא בסדר?

    שירן
    10/07/2016

    לא הבנתי למה דילגו עליי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאוהבת בפסיכולוגית ומבולבלת ,לא יודעת מה לעשות איתי? - תגובה

    יאיר לוי
    10/07/2016

    היי שירן,

    את מתארת שהתפתחו בך הרבה רגשות חיוביים וחמים כלפי הפסיכולוגית שלך, ובאופן טבעי עולות אצלך גם הרבה שאלות לגבי המצב הזה - האם זה טוב, זה לא טוב, זה מפריע לטיפול, זה בסדר?
    חשוב לזכור שהקשר שנוצר בין מטופל/ת לפסיכולוג/ית, הוא אמנם קשר ייחודי מהרבה בחינות, אבל בראש ובראשונה, הוא גם קשר בין שני בני אדם. וככזה, טבעי שעולים בו רגשות שונים, כאלה ואחרים, חיוביים יותר ופחות. כלומר, בהחלט יכולים להתפתח בו כל מיני רגשות, כי זה מאד אנושי ובסיסי בקשר שכזה.
    לגבי שאלותייך, אם זה בסדר או לא...בעיניי, אין כאן משהו שהוא "נכון" לעומת משהו שהוא "לא נכון", אלא חשוב יותר לבחון - בלי שיפוטיות וביקורת - מדוע זה קורה לך בקשר הזה. לכן אני יכול להמליץ לך בחום לשתף את הפסיכולוגית שלך ברגשותייך, לשוחח על כך בצורה פתוחה איתה, לשמוע אותה, ולראות כיצד הדברים מתפתחים.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתגובתך לעניין הפסיכולוגית

    שירן
    10/07/2016

    היי בהמשך לתגובתך, איך אוכל לספר לה דבר כזה!!??, אשמח אם תוכל לעזור לי, איך לדעתך הדרך הנכונה ביותר לספר לה דבר כל כך אינטימי שלי?!!, איך לא להיות נבוכה ואיך להיות רגועה ,כי מספיק שאני בפגישה איתה אני מזיעה בידיים ומסמיקה ולחוצה ברמה בעייתית ,ואני מרגישה נורא טיפשה כי אני לא מפסיקה לחייך ליידה מרוב מבוכה והתרגשות, אני לא יודעת איך אני אתנהג כשאנסה לספר לה את זה ואני מפחדת מהתגובות שלי ליידה ומתחושת המבוכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתגובתך לעניין הפסיכולוגית - תגובה

    יאיר לוי
    10/07/2016

    היי שירן,

    איך לספר לה את זה...? שאלה חשובה. איך יהיה לך נוח לספר לה?
    נתחיל מזה - את זו שתקבעי את העיתוי שנוח לך, את הקצב, עד כמה לשתף ובמה בדיוק. אני שומע עד כמה את חוששת שתהיי לחוצה ונבוכה מכך. הרי גם אלו רגשות מאד טבעיים ואנושיים...זה בסדר גמור, זה לא משהו שאת "צריכה" לעשות, או "חייבת" לעשות, אם את לא מרגישה בנוח. אני יכול רק להמליץ על כך.
    אז נכון, מצד אחד, אלו דברים שבהחלט יכולים לגרום למבוכה, מצד שני, אני שומע שאלו דברים שמאד מעסיקים אותך, משפיעים עלייך, מלווים אותך גם מחוץ לשעות הטיפול ואת מאד עסוקה בהם. בדיוק בגלל כל זה, כדאי להביא אותם לטיפול, כמו כל דבר אחר שמעסיק, מטריד וכדומה. הטיפול הוא בדיוק המרחב הבטוח לשתף, לחלוק ולשוחח (גם) על הרגשות האינטימיים האלה.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בהמשך לסוגייה,חשוב לי לדעת

    שירן
    15/07/2016

    האם במידה והפסיכולוגית תקיים איתי קשר מיני,האם במידה ואני מפסיקה להיות המטופלת שלה אני יכולה להיות איתה ביחד?ולקיים איתה יחסים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בהמשך לסוגייה,חשוב לי לדעת - תגובה

    יאיר לוי
    17/07/2016

    היי שירן,

    באופן חד משמעי - אסור לפסיכולוג/ית לקיים יחסי מין עם המטופלים שלו/ה. זו עבירה אתית חמורה.
    לגבי שאר השאלות שלך, הן שאלות מאד מעניינות, ואין לי אלא להפנות אותך ולשאול זאת את הפסיכולוגית שלך. היא היחידה שתוכל לענות לך תשובה כנה ומקצועית לגביהן.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך של בעיה חמורה

    שירן
    07/10/2016

    היי, אני נהיית יותר ויותר אובססיבית לגבייה חושבת עלייה בחלקים רבים מהיום, חושדת בה חולמת עליה חלומות מפחידים, ואז בבוקר מתרגשת מהעובדה שחלמתי עליה, קוראת הודעות שלי איתה אפילו הודעות סתמיות ומחייכת ואפילו אח שלי העיר לי הערה בנושא , כאילו קולטים שזה נראה כאילו אני מאוהבת בה\במישהו לא קולטים במי, אבל מרגישים שאני מאוהבת במישהו שאני מתקשרת איתו בהודעות. וקולטים את זה בבית לדעתי אבל מתעלמים. כל הודעה שהיא שולחת , אני נהיית שמחה ומחייכת גם אם היו מפטרים אותי ממקום עבודה או זורקים אותי מבית הספר הייתי מחייכת ושוכחת הכל כשהיא שולחת לי הודעה.
    ובנוסף אני שמתי לב לזה שאני בטוחה שהיא מושלמת,או שהיא אלוקים ואני סוג של מעריצה אותה ומתרגשת ממנה יותר מידיי, אני לא יודעת מה לעשות , כי לא נראה לי שאי פעם אני יפסיק איתה את הטיפול, היא עונה על הצרכים הרגשיים שלי מצד אחד, מהצד השני הבעיה היא שאני יותר מידיי מאוהבת בה בגלל שכשאני נקשרת למישהי רגשית ישר אני מתחילה לפנטז עליה ולהתאהב בה ואז אני מתחילה להשתגע. לקום באמצע הלילה ולחשוב כל מיני מחשבות ופנטזיות עליה . ואני לא יודעת מה לעשות עכשיו? אני יודעת שאם אני יפסיק את הטיפול זה יפגע בי, אני מפחדת שאני לא אקום מהמיטה. למרות שגם ככה אני סובלת, אחריי טיפול איתה אני יושבת במיטה ואני לא קמה ולא אוכלת אני רק חושבת עלייה ומפנטזת עלייה ומעכלת את מה שהיה . מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאוהבת בפסיכולוגית ומבולבלת ,לא יודעת מה לעשות איתי? - תגובה

    יאיר לוי
    08/10/2016

    היי שירן,

    את מתארת יחס מאד חיובי שלך כלפי הפסיכולוגית שלך. יחס של התאהבות, התרגשות, התרגשות מינית ועוד. ואת שואלת "האם זה בסדר להתאהב בפסיכולוגית?".
    ראשית, יש לי הצעה - בואי ננסה לשים כרגע בצד את המונחים "בסדר" או "לא בסדר", "נכון" או "לא נכון". ננסה להסתכל על זה לרגע בעין לא שיפוטית.
    אם נעשה זאת, נראה שהתפתחו אצלך רגשות מאד עוצמתיים כלפי הפסיכולוגית שלך.
    הרגשות האלו הם לגיטימיים, טבעיים, ואגב, גם לא כאלה נדירים בטיפול. אני מניח שיש סיבה/סיבות מדוע הם התפתחו אצלך דווקא בסיטואציה של טיפול ודווקא כלפי הפסיכולוגית הזו.
    שנית, אני יכול להמליץ לך בחום לשתף את הפסיכולוגית שלך בעניין הזה. כמובן שכדאי לעשות זאת בצורה שנוחה לך (ברמת הפתיחות שנוחה לך, בקצב שנכון לך, במילים שנוח לך איתן וכדומה).
    אני סבור שכדאי לשתף ולדבר על זה בטיפול, מאחר ואלו רגשות עזים שאת חשה, זו חוויה מאד עוצמתית (כך נשמע לפי יאורך), וזה מאד מעסיק אותך. אלו סיבות טובות מאד להביא זאת לטיפול.
    מה הפסיכולוגית שלך תעשה עם זה, כיצד היא תגיב? אני לא יודע, אבל הבה נסמוך על המקצועיות שלה ונניח לה לדאוג לעניין.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי חרדה והשפעת תרופות פקסאק 30
    יוסף
    05/07/2016

    שלום רב,

    אני עם התקפי חרדה מזה 4 חודשים
    הייתי אצל פסיכולוג קליני
    התחלתי טיפול עם סרוקסאק (20 מ"ג) ובנוסף קסאנקס
    עברו 21 יום ולא היה שיפור הרופא העלא את המינון ל 30 (פאקסאט 30)
    אני עם הפאקסאט 22 ימים לפני כשבוע החל שיפור טוב ומצויין למשך שבוע
    אתמול קיבלתי התקף חרדה חזק בבוקר שליווה אותי במשך כל היום
    גם היום אני עם התקפי חרדה שדומים לתקופה לפני הטיפול
    האם זה אומר שהמינון של 30 לא מספיק?
    שהרגשתי במשך שבוע הרגשתה טוב מאוד הייתי בטוח שהמינון מתאים
    האם לחקות עם זה עוד קצת או להודיע לפסיכולוג להגדלת המינון?

    תודה
    יוסף

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי חרדה והשפעת תרופות פקסאק 30 - תגובה

    יאיר לוי
    05/07/2016

    שלום יוסף,

    שאלתך מתאימה יותר לפורום פסיכיאטריה, הם הגורמים המוסמכים לענות לך על כך.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    יאיר לוי
    05/07/2016

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_פסיכיאטריה' id=link]פסיכיאטריה[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוגית קלינית רפואית? שיקומית?
    ליאת
    04/07/2016

    שלום, שמי ליאת בת 26 אני מחפשת אחר מטפלת מתאימה תקופה ארוכה...אחרי מספר ניסיונות טיפוליים שלא צלחו ובזבוז של המון משאבים בדרך.
    הבנתי שהטיפול שלי צריך להיות משולב גופנפש, גם במישור הפיזי וגם במישור הנפשי - ולכן חשבתי לפנות לפסיכולוגית רפואית - אך מקריאה באינטרנט הבנתי שפסיכולוגיה רפואית מטפלת בהתמודדות הנפשית עם מחלות קונקרטיות...
    ואני בעצם מחפשת מישהי שתעזור לי למצוא את השורש הנפשי שהביא אותי למצב הבריאותי... ( בשנה האחרונה אני בהתדרדרות בריאותית רצינית ללא שום ממצא קונקרטי, אך מצבי הנפשי היה לא טוב עוד הרבה שנים לפני..ובעצם מיסודו תמיד היה רעוע גם בתקופות ה"פורחות")
    מציינת שאני מכירה את הפסיכותרפיה הגופנית ואף התנסתי בה אבל תמיד הרגשתי שבגלל שהמטפלת היא פסיכותרפיסטית בלבד (ולא פסיכולוגית קלינית) היא לא מאבחנת את מצבי האמיתי חוץ מלהעצים אותי ושבעצם לא מתבצע ריפוי בטיפול אלא רק יותר לכיוון של העצמה...וזה היה לא יעיל. ה"בעיה" מהשורש ליוותה אותי כל החיים לא משנה באיזה גן עדן הייתי - הבנתי שזה לא העבודה, החברה, המשפחה...זה בי, זה אני. צריכה לרפא משהו פנימי ועמוק כל כך רק שעד היום לא הצלחתי להגיע אליו...ל"בעיה" האמיתית.

    במידה וקיימת פסיכולוגית קלינית שהיא גם פסיכותרפיסטית גופנית - זה אולי יכול להיות שילוב טוב.
    בנוסף, שיטות כמו ביופידבק, SE והיפנוזה נראות לי גם חשובות - בעיקר מאמינה בעבודה עם תת המודע..

    הגישות והשיטות הן רבות ואני ממש טובעת...

    בהתאם למה שכתבתי אשמח לקבל ממכם הכוונה לגבי :
    * סוג טיפול/מטפלת/התמחות/שיטות רצויות עבורי
    * המלצה על מישהי מתאימה מירושלים

    מצפה לתשובתכם, תודה ! ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוגית קלינית רפואית? שיקומית? - תגובה

    יאיר לוי
    05/07/2016

    היי ליאת,

    נשמע שעשית דרך בחיפושייך...אכן, ה"משימה" של למצוא את הפסיכולוג/ית שתרגישי שהוא מתאים בדיוק-בדיוק בשבילך, מתאים לצרכים שלך - היא לא תמיד קלה. טוב הדבר שאת עוד ממשיכה לנסות. את כותבת שבסופו של תהליך, הגעת למסקנה שאת זקוקה לטיפול משולב של "גופנפש". ציינת גם שהתנסית כבר בפסיכותרפיה גופנית, ושהגעת למסקנה שאת זקוקה למשהו אחר, "לרפא משהו פנימי ועמוק". נשמע מדברייך, שאמנם טיפול פסיכולוגי דינמי יוכל לסייע לך רבות. ישנם גם פסיכולוגים דינמיים שמשלבים בטיפול גם אלמנטים של פסיכותרפיה גופנית.
    לגבי המלצה שמית ספציפית - איננו נוהגים לציין כאן שמות מטפלים (בין אם לחיוב או לשלילה). אם תרצי, את מוזמנת לפנות אלי במייל ואוכל להתייעץ עם עמיתיי שבאיזור.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון
    נועה
    03/07/2016

    שלום לכם.
    אני סובלת מדיכאון זה תקופה במיוחד בתקופה האחרונה מקבלת ציפרלקס ומטופלת אצל פסיכולוגית. אני מרגישה משום מה שהכדור לא עוזר לי וחשבתי איך יוצאים מדיכאון בדרך אחרת בנוסף לכדור וטיפול פסיכולוגי שאני מקבלת ואני לא יודעת מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון - תגובה

    יאיר לוי
    07/07/2016

    היי נועה,

    קשה עד מאד לסבול מדיכאון. קשה עוד יותר כשזה לא עובר מהר כמו שאנחנו רוצים. לפעמים באמת יש תחושה שהוא לא יעבור אף פעם. אבל חשוב לציין שלאט לאט, בעזרת טיפול נכון, תמיכה וליווי מקצועיים, הגל הזה בהחלט יכול לחלוף.
    אני שומע שאת כרגע מטופלת בצורה הנכונה (טיפול משולב - פסיכולוגי ותרופתי). דבר אחד שאפשר לעשות, הוא לבדוק האם אפשר להעלות את המינונים של התקופה ואת תדירות הפגישות עם הפסיכולוגית. זה יכול להועיל מכיוון אחד.
    מכיוון אחד - אני ממליץ לך הוא לבדוק איזה דברים / פעילויות את יכולה לעשות עבור עצמך. מה מאפשרת לך רמת הכוחות שיש לך כעת? ממה נהנית בעבר, ואולי אפשר לחזור לזה היום? (הליכה? ספורט? חוגים? לפגוש חברים, משפחה?) אולי תוכלי לעשות משהו מזה גם עכשיו, גם אם זה לא בדיוק יהיה כמו פעם.
    נכון, זה לא קל, ובהתחלה אולי זה אף יהיה קשה מאד, אבל לאט לאט, צעד צעד, עם תמיכה נכונה, אני מאמין שזה ילך ויהיה קל יותר, והרגשתך עוד תשתפר.

    מקווה שהגל הזה יחלוף במהרה,
    ושתדעי ימים טובים יותר בקרוב,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתיחויות בבית בגלל מריבות עם אמא
    ענבל
    01/07/2016

    הי, זו הפעם הראשונה שאני נעזרת בפורום פסיכולוגי. אני בת 35 וגרה עם הוריי (עדיין). רווקה ללא ילדים. בזמן האחרון יש לי הרבה מתיחויות עם אמא שלי, שמלאה בתסכולים ומוציאה אותם על כל הבית וקשה לי עם זה. יחד עם זאת, היא אמא טובה שמאוד אוהבת אותי ועזרה לי המון בחיים וגם אני אוהבת אותה מאוד, אבל קשה עם האווירה העכורה בבית. אין לי אפשרות כרגע לצאת מהבית ולהיות כמו שאומרים בכוחות עצמי. איך מתמודדים בינתיים? יש עצות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתיחויות בבית בגלל מריבות - תגובה

    יאיר לוי
    04/07/2016

    היי ענבל,

    נשמע לי שאת נמצאת היום במצב שהוא די מסובך. מצד אחד, את חיה בבית עם אמך שאת אוהבת. מצד שני, את מתארת שלאחרונה היחסים ביניכן מאד מתוחים ומתסכלים, ושיש אווירה מאד עכורה בבית. זו הרגשה מאד לא נעימה. מצד שלישי, כמו שאמרת, את גם לא יכולה כרגע לצאת מהבית בכוחות עצמך. נשמע שאת במין מלכוד שכזה. כל אופציה שתבחרי בה - להישאר בבית או לצאת ממנו - היא לא פשוטה, יש לה את הקשיים וההשלכות שלה. מצב באמת מורכב.
    מכוון שאני שומע שאת במצוקה נכון להיום, ומכיוון שיש הרגשה שאין מוצא טוב כרגע מהמצב, אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי, שם יהיה לך את המקום בשבילך, מקום שבו תוכלי לבדוק יחד עם הפסיכולוג/ית מה בדיוק יוכל לעזור לך כרגע, כיצד תוכלי להתמודד טוב יותר עם המציאות הלא פשוטה שמלווה אותך היום.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקווה שזה הפורום הנכון.ואם לא אשמח לעזרה.
    יוסי
    01/07/2016

    שלום רב.
    אני בן 26 מאז ומתמיד הייתי אדם ביישן מאוד .אך הדבר מפריע לי לאחרונה בעקבות זה שאני לא יודע איך להתחיל עם נשים.מעולם לא הייתה לי חברה,וכל נסיון של להתחיל עם בחורה היה בצורה עקיפה(דרך המחשב).לאחרונה הבחנתי במישהי שמוצאת חן בעייני במקום עבודתי.הבעיה,היא שכל פעם שאני רואה אותה יוצאת מהעבודה ואני רוצה לגשת אליה אני נהיה משותק.מה אני אמור לעשות ? בבקשה עזרה.
    בכבוד רב,יוסי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקווה שזה הפורום הנכון.ואם לא אשמח לעזרה. - תגובה

    יאיר לוי
    06/07/2016

    היי יוסי,

    נשמע שאתה סובל מביישנות רבה, שמפריעה לך בתקופה האחרונה ביתר שאת, בכל הנוגע ליצירת קשר עם נשים. (אגב, לא ציינת האם זה קורה לך בעיקר באינטראקציה עם נשים, או שמדובר על ביישנות כוללנית יותר, שאתה חווה בעוד מצבים חברתיים - כמו למשל, אתה חווה קושי גם כאשר אתה נדרש לדבר מול קהל, או לדבר עם דמות סמכות וכדומה). בעצם אתה מתאר בעיה שמאד שכיחה בקרב מטופלים, בעיקר בשנים האחרונות, ויש כמה דרכים טובות לטפל בה.
    אני יכול להמליץ על כמה דברים: 1. טיפול פסיכולוגי פרטני - קוגנטיבי-התנהגותי. טיפול מובנה, ממוקד וקצר-מועד שנמצא יעיל ספציפית לבעיה הזו. 2. קבוצות טיפוליות של מיומנויות חברתיות. לאחרונה ישנן יותר ויותר קבוצות בהנחיית פסיכולוגים ואנשי טיפול נוספים, שמסייעות בפיתוח מיומנויות חברתיות גם לילדים וגם לאנשים בוגרים יותר.
    3. טיפול פסיכולוגי פרטני דינמי. זאת במידה ותרגיש שאתה זקוק לטיפול יותר יסודי ורחב יריעה.
    תוכל למצוא מידע רב ולקרוא על סוגי הטיפולים השונים שציינתי כאן ברחבי האינטרנט.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עומס רגשי
    חני
    01/07/2016

    שבת שלום יאיר.
    בשבועיים האחרונים הייתי צריכה לקחת על עצמי את האחריות על אבא שלי שהוא לא במצב כל כך טוב ואחריות על הבית\,מכיוון שאימא שלי היתה בחוץ לארץ.למרות שאימא שלי חזרה לא קל עם אבא שלי ואני משתדלת כמה שיותר לעזור אבל מרגישה עומס רגשי אני לא מאפשרת לעצמי לעשות גם דברים אחרים בשביל עצמי וזה מביא אותי להרגשה לא טובה. אשמח עם תוכל לייעץ לי ואגב עזרת לי פעם קודמת ורציתי להגיד לך תודה,אבל עם תוכל לייעץ לי מה עושים עם עומס רגשי אני מאוד אשמח.שתהיה לך שבת מקסימה וסוף שבוע נעים,תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עומס רגשי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתשובה מהירה

    חני
    01/07/2016

    אני מודה לך יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוקר טוב יאיר

    חני
    05/07/2016

    אשמח למענה,תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עומס רגשי - תגובה

    יאיר לוי
    05/07/2016

    היי חני,

    הטיפול בקרובים לנו בהחלט יכול להביא לתחושה של עומס רגשי רב. אגב, זה דבר שהמודעות אליו עולה בשנים האחרונות, ויש גם יותר מחקרים בנושא.
    נשמע שאת מנסה לעזור כמיטב יכולתך, אך במקביל, נראה שאת משלמת גם מחיר על כך. בין היתר, ציינת שאת לא מצליחה לעשות דברים עבור עצמך. למרות העומס הרב, נסי לחשוב חני האם את יכולה למצוא את נקודת האיזון בין השניים, את דרך האמצע, שבין העזרה להורייך, לאביך, לבין הטיפול בך. הרי אם לא תטפלי בעצמך, אם לא יהיה לך מקום/עשייה/מרחב לשאוב משם כוחות ואנרגיה עבור עצמך, כיצד יהיו לך כוחות ויכולת להעניק לאחר?
    כך שגם בסיטואציה המורכבת הזו, ואולי במיוחד בסיטואציה המורכבת הזו של טיפול באביך החולה, אל תזניחי את עצמך.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה היפוכונדריה אודה לחוות דעת תודה
    מור
    01/07/2016

    שלום בת 28 . בתקופה האחרונה התחלתי לסבול מעקצוצים בכל הגוף במהלך כל היום כמעט . בדיקה ניורולוגית הייתה תקינה לחלוטין. האם תופעה כזאת יכולה להיות פסיכוסומטית ולהיגרם מלחץ נפשי? אני טיפוס מאד לחוץ וחרד על גופי. אני רוצה לגשת לטיפול. איזה סוג טיפול יתאים לי תןדה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה היפוכונדריה אודה לחוות דעת תודה - תגובה

    יאיר לוי
    07/07/2016

    היי מיטל,

    בפשטות - כן. התופעה שאת מתארת יכולה להתפתח כתוצאה מלחץ נפשי, בפרט כשאת מציינת שהבדיקה הנוירולוגית הייתה תקינה. מעניין לשמוע האם מתלוות לזה תחושות נוספות? נימולים, סחרחורות, לחץ בחזה, גירודים, קושי לנשום? האם עשית בדיקות דם נוספות והן גם יצאו תקינות?
    אנו בהחלט מכירים בקשר בין הגוף לנפש. יתכן והעקצוצים שאת מרגישה נובעים מחרדה, או מדברים נוספים שבהחלט כדאי לבדוק. אני יכול להמליץ לך על לפנות לטיפול פסיכולוגי, טיפול דינמי או CBT. אופציה נוספת - לפנות לפסיכולוג רפואי לצורך טיפול ממוקד ונקודתי בסימפטום עצמו. תוכלי למצוא מידע רב על האפשרויות השונות שציינתי בחיפוש פשוט באינטרנט.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חושב שסובל מחרדות במצבים מסוימים
    אושרי
    28/06/2016

    היי
    אני בחור בן 25. סטודנט.
    לא יודע אם לקרוא לזה חרדות, אבל לפני כל אירוע או אפילו סתם שיחה עם מנהלת בעבודה שרוצה לדבר איתי, ואפילו בטלפון אני נכנס ללחץ דפיקות לב והרגשה לא טובה בגוף. גם לאחר מכן מרגיש כאילו משהו רודף אותי ואני לא רגוע ושלו. עד שאני מגיע למצב שאומר לעצמי רגע.. מה הבעיה בסה"כ חושב על התמונה הכללית של החיים שלי ומבין שהכל בסדר, צריך להרגע. אבל ככה זה תמיד. לפני ראיונות עבודה, בזמן ראיונות עבודה. פגישות חשובות, ואפילו בכיתה שאני צריך לדבר כולי נכנס לסטרס דפיקות לב אומר משהו ורק מחכה לרגע שיסתיים המשפט שאני צריך לומר ויעברו הלאה, ואם המרצה מחזירה לי תשובה אני בכלל לא קשוב אליה מרוב הלחץ וסתם אומר לה שהבנתי. אני לא האני הרגיל שלי. וגם בדייטים עם בחורות, לפחות בהתחלה כן... אחר כך זה מי שאני. ברור שזה לא תמיד ככה.. ולפעמים רמות הלחץ שונות זה תלוי בסיטואציה... לא יודע אם זה קשור לבעיית ביטחון. אבל זה מפריע לי. בא לי להיות אדם רגיל . שנכנס בחיוך לראיון עבודה נכנס בחיוך למנהל כאילו הכל בסדר (אולי אני גם עושה את זה אבל זה לא מה שאני מרגיש באמת בפנים). מה עושים.? זה מקרה שצריך טיפול פסיכולוגי? יש לי הרגשה אולי שזה קשור גמגום קל שממנו שאני סובל וככה זה מרתיע אותי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חושב שסובל מחרדות במצבים מסוימים - תגובה

    יאיר לוי
    30/06/2016

    היי שלומי,

    נשמע שאתה חווה הרבה קשיים, בעיקר בתחום החברתי, ושאתה נתקל בזה במגוון סיטואציות. לפני שיחה עם מישהו, גם שיחת טלפון, לפני ובזמן של ראיונות עבודה, לפני שאתה מדבר בכיתה, בפגישות חשובות, בדייטים ועוד.
    אתה גם כותב ש"אני לא האני הרגיל שלי" בסיטואציות האלה, וש"בא לי להיות אדם רגיל". אפשר ממש לשמוע עד כמה המצבים האלה קשים לך.
    מכיוון שרמת החרדה והמצוקה שלך במצבים האלה היא גבוהה, ומכוון שאני שומע ממך שהיית רוצה שההתמודדות החברתית שלך תיראה אחרת, אני יכול להמליץ לך בחום על טיפול פסיכולוגי שיכול לעזור לך רבות סביב הקשיים שאתה חווה בסיטואציות חברתיות. ישנו טיפול קוגניטיבי-התנהגותי או טיפול פסיכולוגי דינמי, שניהם לדעתי יכולים להועיל לך. אתה יכול לקרוא על סוגי הטיפולים באינטרנט, להתייעץ גם עם המטפלים עצמם, ולבחור לעצמך את הטיפול שיתאים יותר לצרכיך.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום