פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • תוהה לעצמי האם היה לי תסביך אב?
    אור93
    07/04/2016

    שלום, אני אור בת 23 כמעט.
    אבי נפטר לפני כשנתיים ממחלת הסרטן, יש לציין שהייתי מאוד קרובה אליו "ילדה של אבא", בת הזקונים בבית.
    שנה לאחר מכן אני וחבר שלי מזה 4 שנים נפרדנו. היינו יחד מגיל 18-22 שלי. לא היה לי נסיון מיני מלבדו והחלטתי שבא לי לנסות עם אחרים..הגיוני סך הכל. אך הראשון שהייתי איתו היה גבר מבוגר ממני בהרבה בן 49. גבר מאוד כריזמתי ומצליח בתחומו, אבל לא חושבת שבאמת הייתה לי משיכה אליו ובכל זאת שכבתי איתו תקופה קצרה, האם אתם חושבים שהיה לי תסביך אב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוהה לעצמי האם היה לי תסביך אב? - תגובה

    נטע אדלר
    24/04/2016

    שלום אור,
    אני מצטערת לקרוא על אבדנו של אביך שהיית כה קרובה אליו.

    בכתיבתך, אני מזהה סקרנות ורצון להבין את עצמך ואת בחירותייך לעומקן. אומנם אין לי יכולת אמיתית לעמוד מכאן על טיבה העמוק של הבחירה המסוימת שלך לקיים יחסי מין עם אותו גבר מבוגר, אולם אני יכולה להציע לך בחום לפנות לטיפול פסיכולוגי שיוכל לסייע לך בכך. בטיפול תינתן לך האפשרות לעבד ולהבין את סיפורם של הקשרים המשמעותיים בחייך ואת מובנם הפנימי אצלך. מתוך כך, את עשויה להפוך מודעת יותר ומרחב להתבוננות ובחירה, יוכל להיפתח בפנייך. נראה לי שכבחורה צעירה שהספיקה לחוות אבדן של אבא קרוב ופרידה מחבר משמעותי, תוכלי להיתרם מאוד מטיפול ולהתפתח דרכו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחוצה מאוד ויפאקס אלפרוקס והפרשת חלב מהשדיים
    א
    04/04/2016

    שלום רב,
    אני בת 33 סובלת כבר 8 שנים מחרדות קשות הקשורות למצב הבריאותי.
    מטופלת בויפאקס xr 300 מג ואלפרוקס 1 מג פעמיים ביום.
    לפני כשבוע הופיע הפרשת חלב מהשדיים והמחזור החודשי הגיע בזמן אך בכמות מאוד קטנה.
    לאחר קריאה וחפירות באינטרנט הגעתי לחרדות קשות בגלל הסיבות לכך, כמו גידולי מוח או גידולי ריאות ( אני מעשנת).
    לאחר יעוץ מול רופא משפחה, גניקולוג, ומרכז ויעוץ תרופתי באסף הרופא, הוסבר לי שגם בויפאקס וגם באלפרוקס קיימת תופעה של הפרשת חלב מהשדיים.
    חשוב לציין שזה כבר קרה לי בעבר אך המחזור היה תקין.
    הומלץ להוריד בהדרגה את המינון של ויפאקס.
    אני בחרדות קשות, כי כמו שזה אופייני לכל הסובלים מחרדות מסוג זה, אני חפרתי יותר מידי באינטרנט.
    לא מפסיקה לבכות ובקושי מתפקדת.
    לפני 5 חודשים עשיתי בדיקת פרולקטין עקב אותה בעיה עם הפרשת חלב וזה היה תקין 175.
    רופא נשים לא ראה צורך בבדיקה חוזרת.
    צילום ריאות לפני חודשיים תקין.
    בדיקה אצל נוירולוג לפני שבועיים עקב סחרחורות- תקינה.
    בנוסף יש לי שחלות פוליציסטיות.
    הבנתי מהפסיכיאטר שרוב התרופות הפסיכיאטריות יכולות לגרום להפרשת חלב ושיבושים במחזור החודשי.
    אשמח בבקשה לדעתך.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחוצה מאוד ויפאקס אלפרוקס והפרשת חלב מהשדיים - תגובה

    יאיר לוי
    04/04/2016

    שלום לך,

    שאלתך מתאימה יותר לפורום פסיכיאטריה. מיד אפנה אותך לשם.
    יחד עם זאת, את מציינת שמזה 8 שנים את סובלת מחרדות קשות, וכי את מטופלת תרופתית. את מתארת גם תחושות קשות - חרדות בעוצמה גבוהה, הרבה בכי וקשיי תפקוד. אני יכול להמליץ לך בנוסף לטיפול התרופתי, לפנות גם לטיפול פסיכולוגי פרטני, שם תוכלי לקבל מענה ותמיכה רגשית לכל הקשיים שאת חווה.

    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    נטע אדלר
    09/04/2016

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_פסיכיאטריה' id=link]פסיכיאטריה[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוויה מפחידה מתוך שינה, חייבת תשובות. בבקשה!!!!!!
    משהי
    03/04/2016

    אני מאוד מקווה שמישהו יוכל לעזור לי להבין מה חוויתי, כי אני ממש מפחדת ממה שהיה. ועוד יותר מפחדת שזה יקרה שוב... אני נמצאת בטיפול כבר שנה, משהו שבחיים לא חשבתי שאעשה. לא ידעתי למה אני נכנסת, ולא תיארתי לעצמי כמה קשה הדבר הזה יכול להיות!!! אני נמצאת במצוקה עצומה. עם משהו שהיה בילדות שעולה עכשיו וכאילו מתרחש היום. במפגשים האחרונים לא הצלחתי לומר דבר הפה שלי ננעל. אבל כשאני יוצאת משם אני מוצפת וזה ממלא את כל השבוע שלי. אני בקושי מתפקדת ועושה רק מה שחייב... בגלל שאני בקושי מדברת במפגשים, וגם בגלל שזה הזוי מידי, אני יודעת שלא אצליח לספר מה שעבר עליי... אבל אני חייבת תשובות!!! מה שהוביל אותי לכאן... לפני יומיים היה לי יום קשה במיוחד והמחשבות לא עזבו אותי, לא הצלחתי להירדם עד לפנות בוקר אבל הייתי ממש עייפה אז שכבתי עם עיניים עצומות מקווה שארדם בסוף. ואז כשהתחלתי להירדם פתאום זה קרה חצי מתוך שינה, אבל הצלחתי להבין מה קורה איתי... זה היה בשלוש שלבים כשהעוצמות עולות בכל שלב... פתאום התחלתי להרגיש זרמים ודפיקות לב כאילו הלב שלי יוצא מהמקום... לא הצלחתי לזוז או לפקוח עיניים, והרגשתי פחד עצום וכאילו אני מנסה להתנתק מהגוף... ניסיתי לעצור את זה אבל זה רק החמיר. ושוב היו לי זרמים אבל משהו יותר חזק ועדיין לא הצלחתי להתנתק. ובפעם השלישית זה היה ממש חזק הכל. הזרמים הדפיקות לב הנשימות... ואז לכמה שניות הצלחתי להתנתק ראיתי את עצמי מהצד ופתאום הייתה לי מחשבה על דיבוק ופחדתי שאבא שלי ייכנס אלי (הוא נפתר לפני 7 חודשים) אני לא יודעת כמה זמן זה לקח אבל אני משארת שלא יותר מכמה דק' לקח לי זמן להצליח להתעורר ולהזיז את הגוף מיד שהצלחתי לפתוח את העיניים אמרתי משהו לעצמי בקול רם כדי לוודה שזאת באמת אני... הלב שלי דפק בעוצמה עוד שעה ערוכה ורק מוקדם בבוקר הצלחתי להירדם לכמה שעות... מה שעולה עכשיו בטיפול לא קשור לאבא שלי. למרות שגם איתו היו לי חוויות קשות, אבל עדיין לא דיברנו על זה... אני יודעת שזה נשמע הזוי. אבל זה קרה!!! וזה מפחיד ברמה שאני לא יכולה לתאר!!! אני לא אוכל לספר את זה לאף אחד מרוב שזה מוזר. אבל אני חייבת להבין מה קרה לי. האם אני הולכת להשתגע???? האם זה יכול לקרות שוב???? האם קרה משהו דומה למישהו??? בבקשה אני מתחננת לתשובה אני מרגישה שאני משתגעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפני שיבואו אנשי המקצוע..

    לאה.
    04/04/2016

    אנסה להסביר לך במילים מה קרה לך שם.
    החוויה שעברת נשמעת יותר מורכבת..אבל בבסיסה זה נשמע כמו התקף חרדה.(דפיקות הלב וההרגשה שהלב כאילו יוצא מהמקום) לגבי הניתוק אין לי כל כך תשובות,אבל יבואו אנשי המקצוע ויסבירו..
    מה שחשוב זה לא להבהל. להבין שעוברת עלייך תקופה קשה בעקבות הטיפול. אני חושבת שאולי כדאי לשקול טיפול פסיכיאטרי (לגבי התקפי החרדה) אבל אני לא רופאה וצריך לשקול את זה עם רופא המשפחה.
    ואל תפחדי לדבר על זה!!!! כי הפחד מהדיבור על זה הופך את הכל להרבה יותר מפחיד!!!!!!!!! די בטוח שתדברי ותגלי שאת לא הראשונה שחווה דברים כאלה. שיש שם לשברים וגם דרכי טיפול.
    תרגישי טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוויה מפחידה מתוך שינה, חייבת תשובות. בבקשה!!!!!! - תגובה

    נטע אדלר
    09/04/2016

    שלום לך,
    נשמע שעברת חוויה רגשית שטלטלה והפחידה. את קושרת את החוויה לטיפול ואני חושבת שאת מאוד צודקת. נשמע שהטיפול שלך הולך והופך משמעותי וככזה – מתעוררים בו רגשות ותחושות, זיכרונות מן העבר וחוויות רגשיות בעצמה. זאת דרכה של הנפש לעבד תוכן נפשי, שעד לטיפול, לא היה לו מקום. תקופות מסוימות בטיפול עשויות להיות קשות ומטלטלות מאחרות. נראה שאת מצויה בתקופה כזו. חשוב מאוד שהמטפל\ת שלך ידע\תדע על כך וכך יוכל\תוכל לסייע לך ולתמוך בך.
    ביחד עם המטפל\ת, תוכלי להבין את החרדה שעלתה, את המשמעות שלה, תוכלו גם לתכנן כיצד ליצור עוגנים בחיי היומיום מפגישה לפגישה.
    אני נזהרת במכוון מלתת הסבר לחוויה הרגשית שעברת, משום שאת נמצאת בטיפול ואני חשה שהסבר חיצוני עלול לחבל בתהליך שאת עוברת וצריך להגיע מהמטפל\ת שלך. אזרי אומץ ושתפי את המטפל\ת. אם קשה ואת חשה שהמילים נעתקות מפיך, את יכולה לכתוב למטפל\ת או להראות לו\לה את ההודעה הזו שלך בפורום ומשם – תמשיכו לשוחח.

    בהצלחה,


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין מחכה לתשובה... בבקשה!!!!

    משהי
    11/04/2016

    תודה על התגובות. לנטע- קיוויתי שאולי כן תוכלי להסביר לי מה קרה לי... כי כרגע אני לא מסוגלת להעלות את זה בשום מקום. גם לא מול המטפלת... אם יכולתי לעשות את זה לא הייתי פונה לכאן. כנראה שלא הייתי צריכה לשתף שאני בטיפול כי במקרה הזה לא מגיע לי תשובה כנה... חבל!! זה עדיין מפחיד אותי ולא נותן לי מנוחה! בבקשה אם יש בידך הסבר כל שהוא, אשמח שתשתפי אותי. אני זקוקה לזה עכשיו. ואין לי דרך להשיג את זה בשום מקום.... בבקשה!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין מחכה לתשובה... בבקשה!!!! - תגובה

    נטע אדלר
    24/04/2016

    אני מצטערת אם הבנת מתוך כתיבתי כי הסתרתי ממך תשובה כנה בגלל היותך בטיפול. אני לא מחזיקה אצלי ומסתירה ממך הסבר מדויק לגבי החויה שעברת, קודם כל, משום שאינני מטפלת שלך ואינני מכירה אותך מקרוב. החויה שעברת קשורה קשר עמוק בטיפול שאת עוברת ולכן רציתי להדגיש, כי זה לא יהיה מקדם ואפילו מחבל לנסות להבין ולעבד איתך בפורום אינטרנטי, אירוע שהוא רק חלק מתוך תקופה משמעותית ומסעירת לב, שאת עוברת, בתוך הטיפול ובעקבותיו - בחייך.

    מעבר לסימפטומים של האירוע הספציפי שתיארת, שיכולים לאפיין חרדה, השאלות המשמעותיות שאני מניחה שמעסיקות אותך, כמו: במה קשורה החרדה שעלתה, כיצד מתקשרת למחשבות שקדמו לה, כיצד את יכולה להכיל אותה ולהתמודד איתה ובאופן עמוק - להבין את הקושי הרגשי שמתעורר כעת בחייך (ומתבטא בחרדה, בניתוקים - שיכולים גם הם להיות חלק מחרדה - ובהצפה רגשית), - כל אלו מקומם בטיפול שלך.

    הקושי שלך לשתף את המטפלת ולהיעזר בה הוא משמעותי מאוד מאוד וחוסם אותך מלקבל עזרה קרובה. כצעד ראשון הייתי מציעה לך להעלות את עצם הקושי שבשיתוף (מבלי להיכנס לתוכן אותו קשה לך לחשוף) מול המטפלת ולבקש את עזרתה ותמיכתה סביב הקושי. אפשר לדבר על הקושי ולהתייחס אליו במשך מספר פגישות, עד שתחושי באפשרות לחשוף מעט ומעט יותר, בהדרגה.

    מקווה שתצליחי להיעזר,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!

    משהי
    24/04/2016

    הקושי לשתף עולה הרבה פעמים, וזה כבר תקופה ערוכה ככה... מקווה שאצליח כי אין יום שעובר בלי שאני אחשוב על מה שקרה. בכל אופן אני ממש מודה לך על ההיתייחסות!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצב, דאגה, חרדות, רגישות יתר..
    דנה
    03/04/2016

    שלום,

    בתקופה האחרונה (מספר חודשים, אפילו שנה) אני מרגישה שאני רגישה מדי. אני חושבת על כאב או סבל של אנשים/חיות ונקרעת מבפנים, מרגישה שנשבר לי הלב למראה של כלב עצוב או עובד ניקיון מבוגר. לעתים קרובות אני ממש בוכה.. כשאני חושבת על אנשים שמתמודדים עם מחלות, אובדן, סבל, חוסר.. אני נתקפת רחמים ודיכאון וממש מרגישה שאני "סופגת" לתוכי את הצער.
    בנוסף, אני מרגישה שאני בחרדה ופחד למשהו שיקרה לקרובי. אני סטודנטית וכשאני מתלבטת אם לחזור הביתה להורים בסופ"ש המחשבות שלי הן תמיד "אני מפחדת שמשהו יקרה להם ואני ארגיש שלא הייתי אתם מספיק, אני מפחדת שהם בודדים, שהם מתגעגעים, שעצוב להם..", אני רוצה כל הזמן לבקר את סבתא שלי כי אני בחרדות ובפחד שיקרה לה משהו ואני אתחרט שלא הגעתי.. אני חושבת עליה ואני נתקפת עצב על שחייה היו קשים, על כך שהיא אולי עצובה או מתגעגעת או רע לה. אני מרגישה שאני כל הזמן חרדה ודואגת לשלומם וחושבת על הגרוע ביותר.
    באופן כללי, אני מוצאת את עצמי מאוד מדוכדכת ועצובה. זה מפריע לי מאוד בחיי היום יום, אני לא רוצה לקחת ללב כ"כ ואני לא רוצה לחיות את החיים בתחושת עצב תמידי כזה.. אני לא יכולה לחיות את החיים בחרדות לדברים רעים שיקרו. בכל טלפון שאני מקבלת אני מפחדת שמשהו נורא קרה..
    מה קורה לי? אני בדיכאון? איך מרפאים את זה? איך אני יכולה לעזור לעצמי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בנוסף - חרדה מהתבגרות

    דנה
    03/04/2016

    בנוסף, כל הזמן מציפות אותי מחשבות על החיים ועל ההתבגרות וזקנה..
    אני רק בת 24 ואני מוצאת את עצמי בגעגועים ועצב על התקופות שעברו ולא יחזרו.. אני כל הזמן חושבת על אנשים שמזדקנים וכואב לי. אני חושבת על תקופות יפות שנגמרו או על תקופות לא טובות ש"בזבזתי" כשהתנהגתי בהן לא כפי שרציתי ואני מתקפת צער ועצב. אני חושבת על הילדות שלי (שלא הייתה פשוטה אבל סה"כ ילדות יפה..) ובוכה, כנ"ל על כל תקופה בחיי. אני חושבת על אמא שלי שהקריבה הרבה בחייה בשבילי ובשביל אחותי ונקרע לי הלב. מה אפשר לעשות? למה אני רגישה כ"כ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצב, דאגה, חרדות, רגישות יתר.. - תגובה

    נטע אדלר
    09/04/2016

    שלום דנה,
    החיים שלנו הם מורכבים. יש בהם חוויות טובות, רגעים של קרבה ואושר, הנאה וסיפוק ולצידם, כאב ומחסור, אבדנים וגם מוות. בד"כ אנשים מצליחים לתפקד ולחיות את חייהם תוך ידיעה פנימית בנוגע לחלקים הקשים שבחיים. לפעמים אנשים מתקשים בכך והכאב והחרדה מציפים ומקשים על התפקוד ועל שגרת החיים, לעתים עד כדי הימנעויות משמעותיות.

    העיסוק הרב בתכנים מעציבים ובחרדות סביב שלומם של הקרובים לך ושלומך את, יכול לנבוע מסיבות שונות. אינני יכולה לדעת מכאן מה תרם לכך. ייתכן ומדובר במאפייני אישיות הייחודיים לך - ישנם אנשים רגישים יותר מאחרים - וייתכן ואירוע מסוים (פנימי או חיצוני) הוביל לאינטנסיביות הרגשית. כך או כך, נשמע שאת זקוקה לעזרה בוויסות הפנימי של הרגשות והמחשבות. אני ממליצה לך בחום לפנות לטיפול פסיכולוגי שיוכל לעזור לך להבין יותר ולווסת. טיפול המשלב מיינדפולנס וקבלה, עשוי להיות רלוונטי עבורך. קראי על כך ברשת.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות שעוברות בראשי לעיתים תכופות
    שיר
    02/04/2016

    שלום, יש לי שאלה מעט מוזרה.. רציתי לדעת עד כמה גדולה השליטה שלנו על הגוף שלנו. רציתי לדעת למשל אם באמצעות כוח המחשבה ובריכוז גבוה אפשר לשלוט בקצב הלב ואף לגרום לעצירתו?
    .
    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה בבקשה

    שיר
    04/04/2016

    אפשר תגובה בבקשה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות שעוברות בראשי לעיתים תכופות - תגובה

    נטע אדלר
    09/04/2016

    שלום שיר,
    שיטות של התבוננות והפניה של תשומת הלב: מדיטציה (מיינדפולנס למשל) וטכניקות שונות של הרפיה, עשויות להשפיע באופן חיובי על קצב הלב ועל קצב הנשימה ולהאט אותם אך לא לגרום לעצירתם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה וייעוץ בבקשה אשמח להכוונה שלכם
    שון
    30/03/2016

    היי יאיר ונטע אני שואלת עוד שאלה אני בת 30אני מטופלת אצל פסיכולוג 5 שנים הפסיכולוג עזב אותי בפתאומיות היתה סיבה אבל לא מוצדקת שעד כדי כך לנטוש אותי הקשר שלי הטיפולי היה מדהים ובעקבות הפרידה שהוא נעלם לי ועזב אותי אני בוכה כל היום בחרדות סיוטים פחדים לחץ כאב כעס אני נורא פגןעה ממנו כי אהבתי אותו וכיבדתי אותו ושיתפתי פעולה תמיד להצלחת הטיפול אני כבר חודשיים בלעדיו למרות הניסיונות שלי לסדר איתו שיסביר לי וירגיע אותי ושלפחות ידבר ויענה לי לא עזרו לי מה שגרם לי ליותר כאב ומצוקה קשה אני מאוד כאובה שהוא עזב אותי כי הטיפול עזר לי מאוד ותרם לי המון והוא מטפל מצויין שהבין עזר תמך עודד והשקיע בי בטיפול כואב לי שיותר לא אראה אותו וכואב לי הפרידה האכזרית הזו אני במצב הזה חודשיים ואחרי מלחמה שראו שאני במצב קשה החליטו לתת לי פסיכולוגית אישה אני נורא חוששת להיפגש עם אישה שהיא פסחכולוגית אני מרגישה בטחון יותר עם גבר ורגילה שרוב המטפלים שלי גברים אני שונאת פסיכולוגית אישה ואין לי הרבה ברירות כי זה מטעם משרד ולא באופן פרטי שלי איך אוכל לשתף אותה בפרידה שלי מהמטפל שהיה לי אני רגילה אליו ולסגנון שלו ורק הוא מבין אותי כל החיים שלי סיפרתי רק לו מעצבן אותי לנסות להתמודד עכשיו יחד איתה בכאב שהוא ניפרד ממני מה זה יעזור אני מתגעגעת אליו ורוצה למטפל שלי מה היא כבר תעשה תנסה להרגיע לעודד הכאב שלי חזק ואני רוצה למטפל שלי אבל אחן סיכוי שיחזור לטפל בי ומצד שני אם אתפנק שאני לא רוצה אישה אשאר עם הכאב של הפרידה מהמטפל בבקשה תכוונו אותי כי הכאב שלי ברמה של מוות כאילו מישהו מת ואני מכירה תאופי שלי ששום דבר והזמן לא ישכיח וירגיע כי הקשר שלי איתו היה מצויין ומעצבן אותי לבכות ולהיות במצב הזה על אדם שאני אוהבת ושהוא יקר לי ועזר לי אז למה הפרידה למה הוא זרק אותי אף אחד לא יצליח לעודד אותי מהכאב אני לא נפתחת ומתחברת לכל אחד ואיתו היה לי חיבור וכימייה ובטחון חשבתי שהוא מכבד והכפת לו ממני אני יודעת שהוא נשמה ענקית ומקצועי ואדם ומטפל משכמו ומעלה אבל למה הפרידה האכזרית הזו אליי אני רק בוכה כל היום ובמיטה וכל הטקסים שהיו לי חזרו וכפול ונהייתי עצבנית וממורמרת ולא מאמינה יותר באנשים וברופאים אז איך אלך לפסחכוחוגית האישה שהביאו לי כי אם לא אלך יגידו לי שאני כפויית טובה ולא רוצה עזרה ביקשתי גבר הביאו לי אישה בסוף בבקשה תייעצו לי וחשוב לי לציין שגם עם המטפל עכשיו ירצה לדבר ולהפרד יפה אני לא ארצה כי זה יהיה מאולץ ולא מהלב אשמח להכוונה ויעוץ ועזרה אין לי כבר תקווה ומרכיש לי שאין משמעות בחיים ותוכן בחיים האלו הכל עצוב ומדוכא לי ואני רוצה רק למטפל שלי התחלתי לשנוא את כל הרפואה ולזלזל כי הבנתי שאם המטפל שהכי היה יקר לי ועזב אותי מי אחרים שיואהבו אותי אני מרכישה שרק אנשים רעים מצליחים בחיים והכל זה כסף אם הייתי משלמת פרטי לא היו נוטשים אותי כככה כואב לי שאני רגישה טובה עדינה מכבדת אוהבת עוזרת לכולם ופוגעים בי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הזדהות עם הכאב.

    לאה.
    31/03/2016

    נטע יקרה.
    אני מבינה מאד מאד את הכאב שבפרידה ממטפל כל כך טוב שנקשרת אליו,את האכזבה וחוסר האמון שזה יוצר בכל המערכת.
    רק חשבי,אם הפרידה ממנו גרמה לך לכזו תגובה חזקה של דכאון. אולי זה לא ממש היה טוב בשבילך--התלות הזו בבן אדם אחד.
    אני יודעת שקשה לך לשמוע את זה עכשיו,אבל יכול מאד להיות שלאחר שתתגברי על הכאב בתקופה הזו,תגלי שנפתחו לך הזדמנויות חדשות,אפשרויות אחרות להתקדם.
    לא תמיד מה שהתרגלנו אליו הוא הכי טוב עבורנו.
    שולחת לך חיבוק מבין מאד ומאחלת שתצליחי בקרוב להתאושש מכל הסיפור ואפילו תצמחי ממנו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי לאה עוד משהו בבקשה קטן

    שון
    31/03/2016

    היי לאה קודם כל תודה על התחושה שאת מבינה אותי ומרגיעה אותי אשמח שתגידי לי רק מה דעתך קיבלתי פסיכולוגית אחרי שאני מרגישה 99 אחוז מתה מכל הבחינות אחרי הפרידה מהמטפל אני רוצה שתתני לי טיפים כי אמרתי לפסיכולוגית שאם המטפל שאהבתי עזב אותי מי היא שתצליח לעזור לי להתמודד עם הפרידה אמרתי לה שאני לא מאמינה בה אני מפחדת שהיא לא תצליח להרגיע אותי מהכאב ולהחזיר אותי להיות יציבה אין לי אימון כבר באף אחד אני פגועה קשה ומרגישה נטושה תוכלי להציע לי איך למקד אותה לעזור לי לצאת מזה ומה להגיד לה אני פוחדת כי אני בלחץ ובוכה ואני לא רוצה רק ליטוף והבנה אני רוצה לדעת איך להתמודד ביום יום מהכאב והצער שהמטפל היקר שלי לא איתי כי אני רגילה רק אליו ומוזר לי שעכשיו מישהי במרומו מחליפה אותו תעזרי לי רק לסדר תמחשבה שלי שהיא תבין אותי חשוב לי שיבינו אותי וימקדו את כול כולם בלעזור לי לצאת מזה כי בשורה התחתונה ביום יום אני קבורה במיטה בוכה מכאב כאילו מישהו מת אני רק התחלתי להרגיש לשנוא אנשים עכשיו כולם בשבילי אויבים אני מכבדת את כולם אבל כאילו מחכה מי הבא בתור שינטוש ויפגע בי אשמח לעוד הכוונה בבקשה וממש תודה רבה לך שאת הצלחת להבין אותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשמע שאת ממש סובלת..

    לאה.
    01/04/2016

    ואני מצטערת לשמוע על כך.
    הבעיה היא שאין פתרון קסם. את באמת עוברת תהליך של אבל ואובדן במלוא מובן המילה. וזה קשה. אני חושבת שמה שצריך לעשות פה זה לא להלחם בזה,אלא לדעת שבאמת כואב לך עכשיו .לתת לזה זמן..להבדיל,כמו שחלילה אם מישהו מת יש תקופה רשמית של אבל. אבל את כן חייבת מנחמים..חברה טובה..משפחה..דברים שיעשו לך טוב..
    אני גם מבינה מאד את העובדה שקשה לך לתת אמון. גם לזה צריך זמן. את לא חייבת לתת את עצמך עכשיו עד הסוף. תביני שזה תהליך. לבנות מחדש קשר טיפולי זה לא מהיום למחר.
    אם את מסוגלת לזה עכשיו אז יש מקום לבדוק מה היו הגורמים לפרידה מהמטפל הקודם. אם היו טעויות להשתדל לא לחזור עליהן..אבל אולי זה מוקדם לשלב הזה.
    מבינה אותך מאד ומשגרת לך כוחות..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה אבל אפשר עוד טיפ בבקשה

    שון
    04/04/2016

    היי לאה מקווה שזה בסדר שאני שוב צריכה עזרה תוכלי בבקשה להדריך אותי אני לא מצליחה להרגיע את עצמי אני מרגישה שהגוף שלי כבר כואב הראש אני אוכלת מהר מהלחץ והבכי ובוכה קשה לי בלי המטפל שאני רגילה אליו וקשה לי שניפרדנו בבום עכשיו התחלתי טיפול אצל מטפלת אישה אבל אני לא יודעת איך היא תוכל להצליח לעזור לי ניפגשתי איתה כבר פעם אחת ורק אמרתי לה שאני כבר לא מאמינה לה ושהיא לא תיהיה בחיים כמו המטפל שלי אני יודעת שאני לא התנהגתי יפה אבל אין לי אימון כבר כי המטפל שלי ניפרד ממני בבום ואני רגילה למקצועיות שלו ולהבנה שלו ולטיפים שלו אני חודשיים במצב הזה והגוף כבר כואב לי אני לא מפסיקה לבכות אפילו ברחוב בכי של היסטריה הפסקתי להתאפר כי קשה לי ואנשים שןאלים אותי כבר מה קורה איתי התנתקתי מהמשפחה לא מסוגלת אני רבה וחסרת סבלנות לכולם אני מרגישה שרק הרוע שולט היום וכנראה האופי הטוב שלי גורם לאנשים לזלזל בי כואב לי נורא שהקשר שלי עם המטפל היה מצויין והתקדמתי איתו ותמיד כיבדתי אותו ושיטפתי פעולה והוא עזב אותי ולא מגיע לי פרידה כזו ובכלל אני עדיין זקוקה לו ולטיפול עובדה שקיבלתי פסיכולוגית מה יצא לו מזה שהוא עזה אותי הכל נהרס לי עד שנלחמתי להגיע למצב הזה הכל ירד וניהיה יותר גרוע וקשה איתיאני יודעת שהמטפל שלי בן אדם טוב אבל מה גרם לו לעזוב אותי למה לנטוש קשה לי אני חודשיים ככה וניהעה יותר גרוע הרופא בעצמו אמר שאני לא במצב של אשפוז והסברתי לו ששום כדור ושום דבר לא יעזור כי כדור לא יכול למחוק כאב אני מפחדץ שהפסיכולגית רק מנסה להשאיר אותי על אש נמוכה שאני ארגיש תמיכה ובפועל אני ישאר עם הכאב והמצב הזה שלי אני צריכה עזרה לצאת מזה ואין לי זמן לבלבולי שכל שלה שתלטף אותי כי אף אחד לעולם לא יהיה כמו המטפל שלי ואני בעצמי כבר לא סומכת ולא מאמינה ושונאת את כולם קשה לי אני במצוקה ואף אחד לא מנסה להוציא אותי מזה הכאב חזק ממני לא יכולה לא מסוגלת כל היום אני בוכה עד ששכנים מתקתקים לי בבית זה כאב שאני לא מסוגלת ואם לא יעזרו לי כמו שצריך אני לא יצא מזה אני מכירה תאופי שלי אני ממש רגישה יותר מידיי ולוקחת קשה הכל וגם ככה אני מתמודדת עם עוד מצוקה אישית שקשורה בבית וגם המטפל שעזב אותי קשה לי מאוד אני לא יודעת להסביר את עצמי למטפלת שלא תנסה להיות עכשיו חברה שלי אני צריכה מישהי חזקה ומקצועית שתדריך אותי כי בסופו של יום אני באה הביתה ובוכה כמה שאני מנסה להסיח את עצמי אני יותר בוכה כואב לי כבר בגוף מהסבל שלי כואב לי נורא שלא היה לי תזכות לבטא את עצמי ולהוכיח ולהבין ולקבל צאנס פשוט עזבו אותי ונגמר הסיפור לא חשבו מה יהיה עליי וזה כואב לי ואני מאוד אוהבת את המטפל ויודעת שהוא השקיע בטיפול ובעזרה בי ובגלל זה הכאב שלי כי הקשר הטיפולי היה עם כבוד הבנה שיחה בבקשה אשמח להכוונה ויעוץ שוב פעם וממש סליחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטע יקרה.

    לאה.
    04/04/2016

    התאור שלך על מה שעובר עלייך קשה מאד מאד.
    אני לא אשת מקצוע,אבל הדבר שנראה לי הכי פגע בך זו הנטישה שלו אותך ,אם אני מבינה נכון -ללא הסברים.
    אני לא יודעת מה הסיפור. למה הוא נטש אותך. מה קדם לזה. אני רק יודעת שגם אם מחליטים להפסיק טיפול צריכה להיות לזה הכנה ושיחה מקדימה. שיחה שמסכמת את מה שעבר בינכם. האם את יכולה לארגן שיחה כזו? שיחת הבנה על מה שקרה? שיחה שתבהיר לך טוב יותר מה קרה פה,ואולי תעזור לך לסגור מעגלים בצורה יותר טובה?
    אני חושבת שזו זכותך לבקש את זה. לשוחח איתו שיחת סיכום לטיפול שהיה. וגם אם להפרד--אז להפרד יפה. כדי שלא תרגישי כל כך נטושה וכל כך כואבת.
    תשתדלי לבקש את זה יפה,כי כך יש סיכוי גדול יותר שתעני בחיוב.
    המשבר שעובר עלייך הוא טבעי. כמה שהוא כואב ובלתי נסבל--הוא טבעי.תני לכאב להיות,אל תפחדי ממנו. הוא יעבור בסוף.
    אני ממליצה לך גם,בלי שום קשר ללכת לקבוצת "ימימה -חשיבה הכרתית" שנמצאת באזור מגורייך.
    זו שיטה שמבהירה הרבה מאד על עולם הרגשות שלנו ועל איך להתמודד איתם.
    לי ולעוד הרבה היא עזרה מאד מאד .
    שתהיה לך הצלחה רבה בכל ההתמודדות הלא פשוטה הזו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאה היקרה עוד משהו המשך

    שון
    05/04/2016

    לאה קודם כל אני ממש מעריכה את זה שאת מתייחסת אליי תודה שאת עונה לי ומתייחסת אליי את לא מבינה איך זה קצת מרגיע אותי .אז ככה כמו שהסברתי ואמרתי הקשר שלי עם המטפל היה מצויין וניסיתי כן להבין ואמרתי אבל הוא היה נעול ולא ענה לי חודשיים הוא יודע שאני במצב קשה וכולם אומרים לו והוא ראה בעצמו הוא יודע שהייתי במיון מלא פעמים והוא שמע תבכי שלי שכולם היו איתי אבל כלום חודשיים שלמים אני במצב הזה וזה רק מחמיר לי הוא מטפל טוב ואני מעריכה אותו אבל גם אם עשיתי משהו אפשר לדבר לשוחח לתת לי את זכות הביטוי וגם להוכיח את עצמי הבעיה היא שתמיד הייתי בסדר ולא היה משהו שאמור לגרום לי להעלם לי ניסיתי וניסיתי לשוחח איתו ולשפוך את ליבי איתו אבל הוא לא היה מוכן והבעיה שעכשיו אני זאת שלא מוכנה לשמוע או לדבר איתו וזה לא מתוך כעס בגלל שלא עשיתי כלום והטיפול היה צריך להמשך לי וגם היה אפשר לדבר כואב לי שהוא לימד אותי להתמודד ובסוף יוצא שאיתי לא התמודדו ונתנו לי תחושה שאני בעייתית או מופרעת שהוא בעצמו אמר שהוא גאה בי עכשיו אני לא מסוגלת לסלוח ולעולם לא אסלח ולא מוכנה לראות ולשמוע ממנו והכאב שנעלם לי והתנער מהמצוקה שלי וברח לי עזבתי הכל מהייאוש והכאב הלב שלי דופק מהבכי וכול הראש שלי כבר חודש עם לחץ שגורם לי להקיא אני אוכלת וכאילו בא לי להקיא אני נחנקת שאני אוכלת כי כל היום אני רק בוכה וזה לא נרגע לי עזבתי תחברות שלי תחוג הכל חוץ מלהיות במיטה ולבכות אני לא מסוגלת אפילו ללכת לסופר לקניות בקושי בקושי ואני אחת כזו שהולכת לחוגים עושה ספורט עובדת עם אנשים חברות אין לי סבלנות הכאב חזק ממני ואני לא נירגעת מיום ליום מרגישה טינה כעס עצבנות פגיעה כאילו האדם שסמכתי עליו הכדור בלב יצא ממנו והכי כואב לי שעבר שבוע שבועיים חודש חודשיים וכלום כאילו אני אויר ואני מאוד מעריכה אותו ובגלל זה כואב לי שהיה בנינו שיחה הבנה כבוד ואני אחת כזו שתמיד רוצה ללמוד מקשיבה מקבלת ביקורות אז למה מגיע לי ככה הוא השקיע בטיפול שאצא מכל צה שהיה לי ובשניות הוריד לי את הכל לרצפה אנימלא נירדמת בלילה יש לי פחדים סיוטים כאב מתגעגעת ומה יצא מזה שעכשיו אני לא מאמינה לטיפול שהוא הביא לי וזרקתי הכל לפח שום מילה שהוא נתן לי אני לא מאמינה ועכשיו שיש לי טקסים הכל החמיר יותר כי אין לי במה להשען כי אני לא רוצה לייסם כי זה מזכיר לי תטיפול וגם לא מאמינה לכלום אני לא רואה פתרון למצב שלי אני מרגישה אבודה בלי תקווה בלי חשק בלי טעם לכלום אין לי אויר לנשימה כאילו גוף בלי נשמה וכולם כבר מעירים לי שאני ניראת עצובה המטפלת שאיתי לא תצליח לעזור לי כי אני כבר בלי אימון והכאב שלי זה שהוא התעלם ממני ועזב אותי והמשיך כאילו אני עוד מספר עם שם ותעודת זהות הרגשה קשה משפילה כואבת מתסכלת שגןרמת לי מיום ליום להיות עצבנית ועם טינה וכעס הוא מטפל מקצועי ושהבין ועזר לי בגלל זה הכאב שלי כזה עכשיו גם אם הוא יבוא ויגיד קורה טעיתי זה לא יעזור אחרי חודשיים זה מוגזם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את נותנת לי תחושה טובה ומרגיעה

    שון
    05/04/2016

    לאה חשוב לי להגיד לך תודה רבה שאת משקיעה ומבינה אותי תודה שאת מתייחסת ומייעצת לי אני מאוד מעריכה זה לפחות טיפה קצת מרגיע אותי ונותן לי הרגשה שהבינו אותי מזל לפחות שיש תדבר הזה פה להתייעץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דבר ראשון

    לאה.
    05/04/2016

    אני שמחה שזה קצת מרגיע אותך.
    אני בטוחה שאת אכן ראויה להגיע בחזרה לשמחה ורוגע.
    דבר שני, את מתארת שוב איך קשה לך עם הפרידה הלא הוגנת מהמטפל,ואת מוסיפה שעכשיו גם אם הוא ירצה את כבר לא מוכנה לדבר איתו.
    האם היו נסיונות מצדו לדבר איתך אחר כך? כי אם כן,אני אבקש ממך שלמרות שזה קשה לך מאד מאד מאד ,תתנו לו צ'אנס. תתני לעצמך צ'אנס לשיחה הזו.
    זה טבעי ומובן שאת כל כך סובלת ,אבל מצד שני חבל לי שתנעלי את עצמך מפני האפשרות להקל מעל עצמך. אני רוצה שכן!!! תזמי שיחה איתו--שיחת פרידה וסיכום נורמלית!!!!!! למרות ועל אף הקושי המובן. זה יעזור לך להרגע,גם אם את כרגע מתנגדת לאפשרות הזו.
    חשוב גם שתביני שרגש הוא דבר מאד עוצמתי,אבל לרוב הוא משקר אותנו והוא לא נכון.
    את חייבת לעבור עיבוד מחודש לפרידה שלך מהמטפל ההוא. הכי טוב זה איתו בשיחת סיכום.
    בקשר לאמון במטפלים אחרים--שוב,זה מובן,אבל זה לא נכון שאם הוא עזב אותך אז כל אחד אחר יעזוב אותך. זה לא נכון,זו מחשבה,זה רגש,זו לא מציאות.
    מצד אחד תני זמן לכאב. מצד שני,אם את יכולה אל תתמסרי לו. תתחילי לצאת,לראות חברות,ללכת לפסיכולוגית השניה ולנסות לעבד איתה את הרגשות הקיימים שלך.
    ליזום שיחה עם המטפל הקודם. לנסות לחזור לאט ובהדרגה לחיים נורמליים.
    חבל שאת כך סובלת.
    אני יודעת שזה קשה--אבל זה אפשרי.
    אני חושבת שהמשך עיבוד של הדברים דרך הפורום הוא לא יעיל. יש הרבה פרטים חסרים.
    המון הצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאה תודה תודה תודה

    שון
    05/04/2016

    לאה אין לך מושג כמה שאת עוזרת לי ומרגיעה אותי תודה מעל הלב תודה רבה על הייעוץ שלך ועל ההבנה והסבלנות שלך תודה שאת עונה לי ממש תודה רבה לך את לא מתארת לעצמך כמה שזה לפחות טיפה מכוון ומרגיע אותי מלבכות אני אוהבת סגנון שיחות כמו שלך שאיך ומה לעשות טיפה הכוונה זה מרגיע וכמובן שאני בסוף עושה מה שצריך אבל עצם העובדה שקצת כיוונת אותי והרגעת אותי זה עוזר לי לשאלתך המטפל לא ניסה חודשיים ליצור קשר ולא כלום הוא נעול ולא מוכן אני ניסיתי ליזום בהתחלה אבל זה היה עם הכאב ושהוא ידע שאני בוכה וכאובה עכשיו זה כבר מאוחר כי אני כאובה וגם אני בטוחה ב100 אחוז שאם אפגש איתו יהיה לי קשה בצורה הכי קשה כי זה יתן לי תחושה של פרידה מאילוץ ולא מהלב וגם עצם הםרידה הזו תיהיה קשה כי זה לא בא טבעי זה בא אחרי שסבלתי חודשיים אז מה שאני יעשה אקח טיפה כוח מהמילים שלך והעזר במטפלת החדשה רק כדי לצאת מהמצב שלי ולהתחזק ואני לא רוצה לאהוב או להעריך או להגיד תודה או לשמוח ולא כלום עם המטפלת אני רוצה רק ללכת לקבל עזרה להתקדם ושזה יהיה מתוך סוג של לצאת מהכאב כי אני לא מסוגלת עכשיו להעריך אותה ולא לאהוב ולא כלום רק להגיע להגיד שלום ולהתחיל לקבל עזרה תודה לאה מיליון תודות אשמח שתתיחסי שוב לזה ומבחינתי להתחיל ללכת למטפלת ולהתחזק ובהמשך שאצא מהכאב מבטיחה לעדכן אותך שאחזור לעצמי אמן ואמן מקווה שאת תיהיה עדיין פה גם אמן מקווה שלא גרמתי לך להצפה עם כל השאלות הייתי חייבת עזרה וכיוון .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני כל כך שמחה

    לאה.
    05/04/2016

    שנעזרת במילים שכתבתי לך. אני מקווה שבאמת תמצאי את הכוחות לצאת מן המצב הרגשי הקשה שבו את נתונה. אני גם שמחה שהחלטת ללכת אל הפסיכולוגית ההיא ולהעזר. זה הכי נכון בעולם. אל תנסי להקשר אליה,או לאהוב--זה מוקדם מדי. פשוט תלכי להעזר--בדיוק כמו שציינת.(זה לא סותר להיות מנומסת ולהגיד תודה...)
    כמו כן אל תשכחי לעשות פעולות פשוטות שיעשו לך טוב.(כמו יציאה עם חברות וכו')
    המון בהצלחה.
    מחזיקה לך אצבעות.
    לאה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה וייעוץ בבקשה אשמח להכוונה שלכם - תגובה

    נטע אדלר
    23/04/2016

    שלום נטע,
    קראתי את ההתכתבות בינך לבין לאה וראיתי כי נעזרת בתמיכתה של לאה ובדבריה הנבונים. מתוך ההתכתבות זיהיתי בך יכולות שיכולות לעמוד לצידך בתקופת ההסתגלות לטיפול החדש והפרידה מהטיפול הותיק, ביניהן: היכולת לתאר באופן מפורט את תחושותייך ולגייס אלייך את האחר, היכולת לנתב בין רגש לבין היגיון ולפעול מתוך מקום שלוקח בחשבון את שני הצדדים, המוכנות להיעזר והיכולת להתאים את עצמך לתנאי המציאות המשתנים יחד עם הכאב שהם מסבים.

    מאז כתבת, עבר זמן מה עד למענה שלי, לצערי.
    עם הזמן העובר, רגשות ותחושות עשויים להשתנות. אני מקווה שהכאב על הפרידה המאולצת מהמטפל האהוב שכח מעט ושאת מצליחה להיות מגויסת מעט יותר לטיפול החדש.

    בהצלחה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי אשמח להכוונה ויעוץ מכם תודה
    שון
    30/03/2016

    היי יאיר ונטע שלום לכם רציתי לברר בבקשה מה זה נוירופידבק ומה זה נוירוקליניק למה זה משמש האים זה מוצלץ ולמה זה מיועד ולמי מתאים אשמח מאוד לעזרתכם תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי אשמח להכוונה ויעוץ מכם תודה - תגובה

    נטע אדלר
    09/04/2016

    שלום נטע,
    נוירופידבק איננו תחום התמחות שלי ולכן אני חשה שמקורות מומחים בתחום, יסייעו לך להבין יותר.
    באופן כללי, נוירופידבק הוא שיטת טיפול שמשלבת עזרים טכנולוגיים – חיישנים, שמטרתם לתת משוב על פעילות מוחית וכך לשפרה. הטיפול יכול להיות חלק משיטת טיפול קוגניטיבית-התנהגותית ומתאים לטיפול בחרדות, מתחים, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסיון ופרטיות בקופת החולים - שאלה קצרה
    בלהבלהבלה
    29/03/2016

    היי שאלה לי
    אם אני חברה באחת הקופות והלכתי לפסיכולוג דרך הקופה, האם כשאני מגיעה לרופא משפחה או כל רופא אחר הוא יכול לראות שהייתי אצל פסיכולוג? יש לו גישה לזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסיון ופרטיות בקופת החולים - שאלה קצרה - תגובה

    יאיר לוי
    31/03/2016

    היי,

    היום לאחר הרפורמה בבריאות הנפש, כאשר את הולכת לטיפול שמסובסד ע"י הקופה אצל פסיכולוג עצמאי, שעובד עם הקופה, נפתח לך תיק של בריאות הנפש בקופה עצמה. הפסיכולוג - בקליניקה הפרטית שלו - יבקש ממך את כרטיס קופת החולים שלך, הוא יעביר זאת במחשב, וזה יופיע ברישומי הקופה. הפסיכולוג למעשה עובד עם אותה מערכת מחשוב של הקופה על כל המשתמע מכך.
    לגבי השאלה של מי יוכל לראות, ומה יוכלו לראות?
    תנאי מקדים לקבלת טיפול באופן מסובסד ע"י פסיכולוג עצמאי שעובד עם הקופה (בדומה לקבלת טיפול בקופה עצמה) הוא שנדרשת אבחנה, אבחנה פסיכיאטרית. כאשר תהיי מטופלת באופן הזה, עד כמה שידוע לי, נכון להיום, רופא המשפחה יוכל לראות את האבחנה שלך.
    מעבר לכך, לגבי מה עוד יהיה רשום בתיק שלך, והאם רופאים נוספים יוכלו לראות זאת, זה תלוי בהרשאות ובנהלים של אותה קופת החולים. כדאי לברר זאת לפני הגעה לטיפול. תוכלי להתייעץ ולשאול את הפסיכולוג עצמו או את רופא המשפחה שלך.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ז:א

    בלהבלהבלה
    31/03/2016

    אני רוצה להבין משהו, ברגע שהרופא משפחה מעביר את הכרטיס ישר זה מופיע לו? מופיע לו נגיד שדה של פסיכולוג\ ביקורים אחרונים ורואים ישר שהייתי שם?
    או שצריך ללחוץ על כל מיני שדות בשביל לראות? זו השאלה
    אני מבררת מאחר והרופא המשפחתי הוא חבר קרוב שלנו אבל לא הייתי רוצה שידע שאני אצל פסיכולוג או יידע בדרך כזו או אחרת על הבעיות שאני חווה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ז:א - תגובה

    יאיר לוי
    31/03/2016

    אני מבין את הדילמה שלך ואת המצב הלא כל כך נוח, אך אני לא יודע לומר לך בדיוק איך רופא המשפחה רואה את פרטי הביקור שלך אצל הפסיכולוג, או כיצד בדיוק זה מופיע לו על המסך. כאמור, רופא המשפחה כן יוכל לראות (לפחות) את האבחנה הפסיכיאטרית שקיבלת.
    בנוסף, אני כן יכול לומר מידיעה, שישנן קופות שאף מבקשות/מעודדות שיהיה קשר של עדכון בתדירות זו או אחרת בין הפסיכולוג העצמאי לבין רופא המשפחה.
    לפי הסיטואציה שאת מתארת, נשמע שמאד חשובים לך שמירת הסודיות והפרטיות של הטיפול הפסיכולוגי הצפוי לך. לכן אם את רוצה להימנע לגמרי מחשיפת פרטים כאלה ואחרים שיעלו בטיפול בפני רופא המשפחה שלך, ואולי אף לא לחשוף בפניו את עצם העובדה שאת בטיפול, נראה שכדי להיות on the safe side, עדיף לך שלא לפנות לטיפול דרך האופציה הזו, אלא לבדוק דרכים אחרות.

    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון עקב פיטורין
    נינה
    29/03/2016

    שלום רב לכם.שמי נינה אני בת 50 לפני כמה חודשים עזבתי את עבודתי שלא הייתי מרוצה בו בסופו של דבר אני התפטרתי ומאז בגילי המתקדם עד עכשיו לא מצאתי עבודה.בעקבות התחושה שאין לי בשביל מה לקום בבוקר למטרה מסויימת נכנסתי לתחושה של דיכאון ותחושה שאני לא מקבלת את עצמי.קשה לי לחשוב שלא מצאתי עדיין עבודה ואני מפחדת שאני גם לא אמצע.איך ניתן לשלוט על התחושות האלה? אני מודה לכם על המענה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון עקב פיטורין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון עקב פיטורין - תגובה

    יאיר לוי
    31/03/2016

    היי נינה,

    נשמע שאת עוברת תקופה קשה. התפטרת מהעבודה, ובעקבות זאת את מתארת הרגשה של דיכאון, שאין לך למה לקום בבוקר, את לא מקבלת את עצמך. אני שומע גם לא מעט ייאוש בדברייך, עם הרבה חשש מפני העתיד לבוא, שמא לא תמצאי עבודה חדשה. נדמה לי כי ההתפטרות שלך הייתה צעד שלא היה קל לעשותו, ושיש לצעד זה השלכות לא פשוטות עבורך. אלו דברים שלא פשוט להתמודד איתם לבדך.
    לאור התחושות הקשות שמלוות אותך כעת, ולאור החשש שלך מפני העתיד, אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי פרטני על מנת לקבל תמיכה נפשית, וכן כדי לסייע לך להתמודד עם התקופה הקשה שאת חווה כעת.

    בברכה,
    יאיר.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני בוגד האם תמיד אהייה כזה???????
    איתי
    26/03/2016

    אני יכתוב פה בעיקר פריקה כי זה המקום היחיד שזה ממש אפשרי. נתחיל מהשורה התחתונה .אני אדם רע,בוגד.זו תוית שתיהייה איתי לכל החיים וכן אני חושב שזה עושה אותי אדם רע לא משנה כמה טוב אנסה עוד לעשות את התווית הזאת בחיים לא אוכל למחוק.לפני כשנה השתחררתי הייתה לי חברה 4 שנים שהייתה איתי בכל השירות הקרבי שעשיתי כולל כניסה לעזה בצוק איתן באמת חברה מושלמת ואחרי הצבא כמו כולם רציתי לטוס למזרח אז טסתי והחלטנו שאני יחזור ונמשיך הכל רגיל חשבתי שהקשר שלנו יחזיק.טעיתי לא חשבתי שאני מסוגל לבגוד ועוד עם מישהיא שאני אפילו לא זוכר איך קוראים לה.פרטי הבגידה לא ממש משנים.לקח לי בערך שבוע להודות בפני חברה שלי(אקסית יותר נכון) מה עשיתי היא בכתה אני בכיתי אבל זה לא באמת משנה.אחרי תקופה שלא דיברנו(רצון שלה) היא החליטה שהיא רוצה להיפרד.כנראה שאיבדתי אל האהבה של החיים שלי והדבר הכי נורא שאין לי אף אחד להאשים חוץ מאת עצמי. אני עכשיו יודע מזה שנאה עצמית מזה לא לצאת מהמיטה בבוקר כי אתה לא יכול לסבול לראות את עצמך במראה לא ידוע מה לעשות עם עצמי אני הולך להיות בוגד לכל החיים? זה שזה קרה פעם אחת אומרת שזה בוודאות יקרה לי שוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני בוגד האם תמיד אהייה כזה??????? - תגובה

    נטע אדלר
    26/03/2016

    שלום איתי,
    אני שומעת הרבה כאב וחרטה על מעשה הבגידה ועל הקשר שהסתיים, גם חרדה מהאפשרות לבגוד שוב ובעיקר-בעיקר הרבה מאוד שיפוטיות לגבי עצמך.
    בהיעדר דרכים אחרות להתמודד עם השבר, נדמה לי, שהשיפוטיות והסלידה העצמית משמשות כעת כהתמודדות - כהענשה עצמית. אלא שהן אינן יעילות. הן לא עוזרות לך ללמוד משהו על עצמך, לא מכוונות אותך לפתח כלים להתמודדות עם דחפים ורגשות ובעיקר - הן אינן מסייעות בעדך למצוא את דרכך אל האהבה (ישנה או חדשה).

    הדרך לאהוב את האחר עוברת דרך אהבה אל עצמנו. במובן הזה, אתה זקוק למישהו שיוכל להתחבר אליך, על אף המעשה שעשית ויוכל לסייע לך לראות את עצמך בפריזמה רחבה הרבה מעבר למעידה הקונקרטית ולפתח חמלה עצמית ותקווה - כוונתי היא למטפל.

    אתה שואל בכאב אם תמיד תהיה בוגד ועונה שזו תווית לכל החיים. אני מציעה שלא לחרוץ את דינך, אישיותך ועתידך.
    אם אתה מוכן לעשות עבודה פנימית משמעותית וללמוד את עצמך במקום לשפוט את עצמך, אני מציעה לך לפנות לטיפול פסיכולוגי ומוטב מוקדם מאשר מאוחר, מפני שנראה שהסלידה העצמית מחריפה ואתה שוקע בדיכאון.
    "אל תהי רשע בפני עצמך".

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אפשר להתמודד בהצלחה, אם בכלל, עם תופעות של בעיה לבבית מסוימת
    ארי
    20/03/2016

    שלום רב

    אני בן 58 רווק אחי ואחותי אינם בקשר איתי מבחירתם,הורי נפטרו לפני כ 20 שנה
    הבריאות שלי היא לא משהו, ואני מתמודד עם בריאות לא טובה, אני סובל מתופעת אקסטרא סיסטולות שזה קרוי פעימות מוקדמות, התופעה אובחנה לפני מספר שנים ואני מאמין שהייתה קיימת עוד קודם אך לא ידעתי לקרוא לזה בשמו,
    היות ואני בראדיקרדי[ דופק טבעי איטי ונמוך] קשה היה לטפל בחוסמי בטא בגלל הורדה נוספת לא רצויה בדופק
    לפני שנה עברתי רפרוף פרוזדורים ומאז אני עם 2 תרופות לבעיה, טמבוקור וחצי מ1.25 קרדילוג שזו מנה ממש מיזערית של חוסם בטא,
    יש לי ימים שאני לא מרגיש את התופעה הזו ויש ימים שזה מופיע, בניגוד לעבר כשזה בא לי , אני מרגיש חרדה ומתחיל לפחד שהנה יבוא עוד אחד ועוד אחד ותגיע פורענות שמי יודע למה תוביל, והמחשבות החרדתיות מאותה שניה מציקות לי שעות,
    רופאת המישפחה נתנה לי לחרדה לשעת הצורך לוריוואן,
    אני הולך גם לשיחות טיפוליות בבריאות הנפש,
    אבל החרדה ישנה וקשה לי איתה וקשה לי בכלל במצבי האישי
    אין לי ילדים, טיפלתי בהורים שנים על שנים, לא נישאתי, אחותי התנתקה מהמשפחה בנעוריה כיום היא סבתא בת 60+ ולא מעוניינת בשום קשר איתי,
    אחי לא בארץ הוא מבוגר ממני ,חי את החיים שלו ולא שומר על קשר איתי ולא מיתעניין מה הולך איתי בקיצור "מישפחה על הנייר" שאין הרבה כמותה
    שאלה, איך אני מיתמודד עם הפעימות האלה? עם הפחדים עם הכל?
    יש בכלל פיתרון לזה? ניתן להגיע למוצא כלשהוא? או שחייב יהיה להמשיך כך ללא פיתרון, ! ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אפשר להתמודד בהצלחה, אם בכלל, עם תופעות של בעיה לבבית מסוימת - תגובה

    נטע אדלר
    26/03/2016

    שלום ארי,
    אתה מתאר בעיה רפואית-לבבית שאיני בקיאה בה (אינני רופאה) אך אני מבינה ממה שכתבת, שהביטוי הסימפטומטי שלה הוא תחושה של החסרת פעימה.
    נשמע שאתה מטפל בעצמך. אתה נוטל תרופות ונמצא במעקב רפואי וזה מצוין! אני מבינה שהאטת הדופק אינה מורגשת באופן תמידי אך כאשר אתה שם לב לכך – עולה חרדה. ברגעים האלו, כדאי למצוא את הדרכים להרגיע את עצמך, כדי לא להיגרר לסחרור פנימי של מחשבות. כיוון שהסימפטום מוכר ואף מטופל, אני מציעה להזכיר לעצמך, בדרך של שכנוע עצמי ואפילו בקול רם, במילים הללו: "זה מוכר לי ומטופל ואני יכול להרגיע את עצמי". משם – אפשר לחשוב על דרכים להרגעה עצמית. נסה לבחון עם עצמך מה עוזר לך להירגע כאשר אתה מתוח? תוכל אפילו להכין לעצמך רשימה קטנה של הצעות ל"זמן אמת". זה יכול להיות כל דבר: הסחת הדעת לצפייה בסרט, במערכון מצחיק, יציאה החוצה לאוויר הפתוח, הרפיית שרירים או נשימות עמוקות (בהתייעצות עם הרופא המלווה) וכד'.

    מעבר לכך, נראה שהסימפטום הרפואי אוצר לתוכו חרדות ומתחים שקשורים לא רק בו אלא במצב האישי שאתה מצוי בו. בעיקר אני שומעת את הבדידות שאתה חש ואת היעדר העורף המשפחתי. זה ודאי קשה, במיוחד עם ההתבגרות.
    אני שמחה לקרוא שאתה נעזר בטיפול בשיחות. מציעה להיות מושקע בו ולהפוך אותו למקום הבטוח שלך. להביא אל תוך הטיפול את החששות והרגשות לעומקם. במקביל לטיפול האישי, כדאי לחשוב, אולי בעזרת המטפל, על מסגרת (טיפולית או חברתית) לקשור בה קשרים חברתיים תומכים, להקל בה על הבדידות.

    דע טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה
    בתיה
    19/03/2016

    שלום רב, שמי נוגה ואני בת 22. יש לי כבר בערך 5 שנים חרדה מלעזוב את ההורים, אני תמיד מרגישה שהם צריכים אותי (יש לי עוד אח אבל הוא בקושי בבית, ואמא שלי מובטלת שסובלת מקשיים נפשיים).
    הדבר הזה מאוד מפריע לי בחיי היומיום, אני מבטלת מפגשים חברתיים, וכשאני כן קובעת אני משתדלת לקבוע את זה בזמן שההורים שלי באירוע מחוץ לבית וכו'..
    אני יודעת שהפחד הזה לא רציונלי אבל איך משתחררים מזה? אני גם כנראה אתחתן בקרוב ואני ממש חוששת מזה, שכן אצטרך לעזוב את העיר (חבר שלי מאיזור אחר בארץ וכנראה נגור באיזור שלו), ואני מפחדת מלהיות רחוקה מהם ומה הם יעשו אם יזדקקו לי?
    אשמח לסיוע מכם, תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה - תגובה

    נטע אדלר
    26/03/2016

    שלום נוגה.
    נראה שהחרדה שלך להתרחק מההורים, נובעת מחשש להם בהיעדרך, יותר מאשר מהחשש לעצמך, בהיעדרם. את מספרת שיש לך חבר, שעומדת להתחתן ולגור במרחק מהם. נראה שיש לך רצון לפתח מקום משלך, אולם העצמאות והאוטונומיה שלך, נקנות במחיר של חרדה.
    לא כתבת הרבה על הקשר עם ההורים ועל הסיבה לפחד, אבל אפשר לנחש מההודעה שלך שאת רגילה להיות בת תומכת ועוזרת להורייך. וודאי היו לכך סיבות לאורך השנים. הזכרת שאמא מובטלת וסובלת מקשיים נפשיים. כנראה הרגשת שהיא זקוקה לך קרובה או שאמא ואבא נתנו לך לחוש בהזדקקות שלהם.
    כעת, משבגרת, מגיע הזמן שלך לגדול. אל חדוות הגדילה מתלווים כאבי גדילה. אצלך – הכאבים מגיעים בצורה של חרדה להורים.

    אני מציעה לברר עם עצמך, האם להתרשמותך הורייך מסוגלים לתפקד בלעדייך בבית. אם ההורים סובלים מקשיים מהותיים, כדאי לבדוק, ביחד איתם, אפשרויות של עזרה עבורם, שתמלאנה את המקום שאת מילאת, במיוחד אם מדובר בעזרה קונקרטית.
    אם אמא מטופלת במסגרת של בריאות הנפש, תוכלי לבקש את רשותה להצטרף למפגש עם המטפל ולערוך שיחת הכנה משותפת ליציאה מהבית, בכדי לאפשר לשתיכן (ואולי לכל המשפחה) אפשרות להתארגן ולבטא רגשות וחששות.
    גם אם אמא לא נמצאת בטיפול קבוע, אפשר להיעזר במטפל משפחתי לצורך החשוב הזה, למספר פגישות של עיבוד רגשות שעולים סביב הפרידה והכנה לקראת השינוי.
    אם מה שעולה מהבירור הפנימי שלך הוא כי החששות שלך קשורים פחות בפרקטיקה ויותר בקשר המיוחד עם ההורים, בקושי להיפרד ובמקום הרגשי שהחזקת בו בבית לאורך השנים, הייתי מציעה לך להיעזר בפגישות אישיות עם מטפל\ת, על מנת לאוורר רגשות ולהתכונן נפשית לפרידה.

    ומשהו נוסף - את עומדת בפני פרק חדש בחייך, שאינו מוכר לך עדיין. חושבת ברצינות על חתונה, עומדת לעזוב לעיר אחרת. אולי גם אל השינויים המרגשים הללו, מתלווים פחדים וחששות, אלא שאינם גלויים כמו החרדה להורים ואולי גלומים בה. גם לגבי כך, כדאי יהיה לברר ולעבד ביחד עם מטפל, בשיחות אישיות.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ההתמודדות עם הטרדה מינית, מעשים מגונים, אונס שקרו לפני זמן רב.
    יעל
    18/03/2016

    הי יאיר...
    בגיל ההתבגרות עברתי הטרדה מינית קשה (מעשים מגונים) וניסיון אונס. בגיל המבוגר עברתי עוד ניסיונות אונס ופעם אחת גם נאנסתי. בחיים לא קיבלתי טיפול. גיל ההתבגרות שלי עבר בחו''ל. שם לא היה נהוג לא להתלונן ולא לטפל.
    חשבתי שהתמודדתי עם כל מה שעברתי. התחתנתי, ילדתי, התגרשתי, שוב בזוגיות. אך כל פעם שיש בתקשורת חשיפה להטרדה מינית - פתאום מגיע פלשבק וסוג של דיכאון. אינני נגד תלונות, ואינני נגד חשיפה תקשורתית אך חשיפה זו מחזירה אותי אחורה בהתמודדות שלי עם פצעי העבר. יותר מדי חשיפה, כך גם יותר מדי זכרונות חוזרים. מיותר להגיד שזה פוגע לי באורך החיים ובזוגיות.
    איך מתמודדים עם זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה יש לי את התחושות האלה? למה אני עושה את זה לעצמי?
    אני
    17/03/2016

    ערב טוב,
    אני רווקה בת 36, גרה לבדי.
    רוב התקופה אני מסתדרת ומרגישה בסדר בסך הכל, אך יש בעיה שמציקה לי;

    ישנם אנשים מסויימים כשאני נפגשת איתם, הם מותירים בי תחושת ריקנות ואכזבה.

    אני מנסה להמנע מלהפגש עימם, אך בנסיבות מסויימות, כשאני נפגשת עימם, הם שוב ושוב גורמים לי להתאכזב ויש לי הרגשה של בדידות אחרי המפגש איתם.

    מה זו התופעה הזו? הרי אני מכירה אותם ויודעת מהאינטרס שלהם, למה אני עדיין ממשיכה לעשות את אותה הטעות?

    אודה לך שתעני לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה יש לי את התחושות האלה? למה אני עושה את זה לעצמי? - תגובה

    יאיר לוי
    20/03/2016

    שלום לך,

    אני מבין ממך שיש אנשים מסויימים, שכאשר את נפגשת איתם, הם מותירים בך תחושת ריקנות, בדידות ואכזבה. מן הסתם, איני מכיר אותך ולא את האנשים המסוימים האלו, אבל את נוגעת כאן בנקודה חשובה. בראייתי האישית והמקצועית, אנו בוודאי מושפעים מכל אינטראקציה שיש לנו עם בן אדם אחר, עם הזולת. ההשפעה יכולה להיות בכיוונים רבים, לטובה, לרעה, גם וגם, השפעה במידה כזו או אחרת, אבל בכל קשר שזה, בכל אינטראקציה אנושית שכזו, אנו מושפעים מהזולת, ובאותה מידה גם משפיעים עליו באופן מסוים.
    אינני יודע לומר מדוע את מגיבה לאנשים הללו באופן שכזה, עם הרבה תחושות שליליות שכאלה. כן יש הרבה שאלות שעלו לי בראש כאשר קראתי את דברייך. האם יש לך ולאותם אנשים היסטוריה משותפת? האם אתם מכירים מהעבר? האם היו לכם נקודות ממשק מאי שם? האם זה קורה לך גם עם אנשים שמעולם לא פגשת בעבר? האם יש להם איזה מכנה משותף (רובם גברים, נשים, צעירים, מבוגרים וכו' וכו')?
    בכל אופן, נסי להתבונן פנימה ולבחון עם עצמך מה יש באנשים האלו, שמעורר בך תחושות עוצמתיות כאלו. במידה והדבר יוסיף להטריד אותך ולהציק לך, את יכולה לפנות לטיפול פסיכולוגי לצורך בחינה מעמיקה של מערכות היחסים והאינטראקציות שאת יוצרת בחייך.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא פה לא שם זכרונות מהאקס ביחס לנוכחי
    קרן
    17/03/2016

    שלום. אני בזוגיות כ3 שנים מאורסים
    ולעיתים קרובות יש לי מחשבות על האקס
    הקשר איתו נגמר לפני הרבה זמן. היו דברים שונים שחסרים לי בקשר הנוכחי. אבל גם דברים רעים מאוד לאורך רוב הקשר. והקשר היום הרבה יותר טןב ונכון לי.
    אז למה אני עדיין משווה ונזכרת בו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא פה לא שם זכרונות מהאקס ביחס לנוכחי - תגובה

    יאיר לוי
    23/03/2016

    היי קרן,

    מתנצל על העיכוב בתשובה.

    אם הבנתי אותך נכון, את שואלת מדוע את עדיין נזכרת באקס שלך, במיוחד לאור העובדה אולי שאת כבר מאורסת, ושאת מרגישה שהקשר שלך היום הרבה יותר טוב ונכון עבורך. אני שומע שזה קצת מציק לך ואולי מטריד אותך, אבל בעיניי, זה יכול להיות גם משהו טבעי לחלוטין, הרי בעצם - למה שלא תיזכרי בבן הזוג הקודם שהיה לך? נכון, זה קשר שהיה ונגמר מזמן, אבל עדיין הוא היה חלק מחייך. הייתם זוג למשך תקופה, היה לכם (כנראה) קשר מורכב, שהיה בו גם מן הטוב וגם מן הרע. בכל מקרה, זה קשר שהשפיע עלייך. אנחנו כבני אדם תמיד מושפעים מקשרים ומאינטראקציות עם אנשים שהיו לנו, בפרט אם מדובר בקשר שהיה משמעותי עבורך. אינני מתכוון למשמעותי-חיובי וגם לא משמעותי-שלילי, אלא פשוט משמעותי מעצם הקירבה, ההתקשרות והאינטימיות למשך זמן.
    בהמשך לכך, כאשר את אומרת "הקשר היום הרבה יותר טוב ונכון לי", נשמע שזה גם בהשוואה לקשרים קודמים שאת מכירה, ביניהם גם הקשר הזה.
    הדבר החשוב הוא שמצאת לך כיום את הקשר שמתאים לך, שטוב ונכון בשבילך. זו בטח הרגשה נהדרת להרגיש בטוחה כך בקשר.

    אז שיהיה לך בהצלחה ומזל טוב לקראת החתונה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום