מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חוסר ביטחון מיני וחברתימודאג12/08/2016
יאיר שלום,
אני מקווה שאני נמצא בפורום הנכון.
אני בחור בן 31, מהנדס בהשכלתי.
אשמח לקבל ממך ייעוץ מקצועי/ עזרה לגבי 2 בעיות אישיות שיש לי:
הדבר אולי החשוב כאן ביותר זה נושא הזוגיות: למזלי הפורום הזה די אנונימי לכן אוכל לחלוק את הבעיה שיש לי. אני לא יודע איך להגדיר זאת איך יש לי חוסר בטחון עם נשים. מעולם לא הייתה לי חברה רצינית/קשר רציני, הדייט האחרון שהיה לי היה לפני 5-6 שנים. אני גם חייב לציין שאני בתול (לצערי) ואני ממש משתגע בלי סקס. ההורים לוחצים לחתונה ולא פעם הם שאלו אותי בקשר לנטיותי המיניות. ממש קשה לי להתחיל עם בחורה אפילו סתם כך ברחוב ולהגיע איתה לקשר מיני. יש לציין שאובחנתי לפני 5 שנים כסובל מOCD חמור ביותר על כן אני מטופל באופן רציף ע"י פסיכיאטר ע"י נטילת כדורים.
הדבר השני זה, שמאז סיום לימודיי (לפני 5 שנים) אני לא מוצא עבודה. הייתי באינספור ראיונות ולצערי בכולם נכשלתי. זה ממש אוכל אותי מבפנים ובאמת באמת אני לא פחות מוכשר מאחרים. אני גר עם ההורים ואין באפשרותי לצאת מבית ההורים כי אין לי עבודה. הייאוש כבר אוכל אותי ואני ממש לא יודע מה לעשות.
הייתי לפני 4 שנים אצל פסיכולוגית אבל מהר מאוד הבנתי שהיא מעוניינת לעשות עליי כסף לכן עזבתי אותה.
בתור איש מקצוע, אשמח לכמה מילים ממך על שני הבעיות הגדולות שלי שציינתי.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר ביטחון מיני וחברתי - תגובה
יאיר לוי05/09/2016שלום לך,
אני מתנצל על העיכוב בתשובה.
אתה מתאר שתי בעיות בחייך, בשני תחומים שהם באמת מאד מרכזיים ומשמעותיים - בזוגיות ובעבודה. על אף רצונך להתפתח ולהתקדם בשני התחומים האלה, אינך מצליח בכך. זו חוויה קשה מאד. זה מאד מתסכל וכואב לחוות את חוסר הצלחה שכזה. אתה גם כותב ש"זה אוכל אותי מבפנים ...הייאוש כבר אוכל אותי...".
אני שומע את הכאב, את הייאוש ואת המצוקה שלך.
אינני יודע כמובן מה היה בטיפול שלך לפני 4 שנים, ומדוע יצאת ממנו עם הרגשה שכזו.
אני כן יכול להזמין אותך לתת לזה צ'אנס נוסף, לתת לעצמך צ'אנס נוסף. הרושם שלי הוא שאם תסתכל אחורה, אולי גם תראה שלא הרבה השתנה בחייך ב4-5 שנים אחרונות.
מכיוון שאתה חש הרבה כאב וייאוש, ומכיוון שאני שומע עד כמה היית רוצה שיחול שינוי בחייך, שהם יראו אחרת ולטובה, אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי. שם תמצא את המרחב הבטוח להעמיק ולהבין את עצמך טוב יותר, ובעזרת הפסיכולוג/ית גם לראות כיצד אתה יכול להתמודד טוב יותר עם המציאות הזו של חייך.
מקווה שאכן תתן לעצמך הזדמנות נוספת ושתטפל בעצמך,
אתה ראוי לכך.
בהצלחה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון פסיכולוגי והכוונה מקצועיתאנונימי11/08/2016
שלום וברכה
בן 28
לפני כחצי שנה בערך עברתי אבחון פסיכו דיאגנוסטי ולבסוף נאמר לי שהחלק המילולי שלי היה יותר גבוה מהחלק הביצועי
VIQ - 106
PIQ - 81
כמו כן יש סוג של "תקיעות" בבשלות הרגשית ובויסות עצמי
כנראה שהחלק הביצועי נפגם בעקבות משבר שחוויתי בשנים האחרונות
כמו כן היה לי קושי מסוים להתמודד עם מטלות שמוגבלות בזמן וגם במטלות שהיו מעורבים בהם אספקטים רגשיים
כרגע אני לפני בחירת מקצוע לימודי
רציתי לדעת האם ניתן לקבל אינדיקציה מסוימת מהאבחון שעשיתי לגבי בחירת מקצוע? ז"א לשים לב לחלקים היותר חזקים שלי ולהתמקד בהם וע"פ לבחור מקצוע מסוים?
אם כן - לאיזה כיוון כדאי ללכת?
תודה מראש וסופ"ש נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון פסיכולוגי והכוונה מקצועית - תגובה
יאיר לוי11/08/2016היי,
שאלה טובה. אבחון פסיכו-דיאגנוסטי הוא אינו אבחון תעסוקתי. הוא לא נועד לתת תשובה קונקרטית לשאלה "באיזה מקצוע/לימודים עלי לבחור?". יחד עם זאת, ניתן לעיתים להבין ולהסיק ממנו דברים גם לגבי עולם התעסוקה. כדי לענות על שאלתך בצורה טובה, או לפחות לדעת מה הכיוונים האפשריים עבורך, צריך יהיה לבחון ולהסתכל על התמונה המלאה של האבחון. אתה ציינת מספר נקודות ספציפיות שעלו מתוך מבחן הווכסלר. האבחון כולל עוד מטלות ומשימות, וכדאי להסתכל ולשקלל את כולם.
לכן אני יכול להמליץ לך לפנות לפסיכולוג/ית שערכו לך את האבחון, ולשאול אותם האם הם יכולים לתת לך כמה המלצות או אינדיקציות לגבי בחירת כיוון תעסוקתי.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך להתמודד עם חרדות ופחדים????אני08/08/2016
שלום רב,
אני בת 37 ובזמן האחרון יש לי חרדות איומות.
כשאני יוצאת מהבית אני מפחדת שחלילה יקרה משהו לבית ולמי שנמצא בו.
תקופה שאני לא עובדת בגלל החרדות.
אני מרגישה מוגבלת ממש.
אני סובלת מאוסידי.
אם כבר אני מאלצת את עצמי לצאת, אני ממהרת לחזור מהר.
כמה ימים שהתחילו לי כאבים ברגליים, אני יודעת שאלה כאבים ממתח וחרדות ושאין לי בעיה ברגליים.
גם כשאנו לא מרגישה את החרדות, הרגליים תפוסות לי או שיש םי עויתות שרירים.
מה לעשות חוץ מלפנות לפסיכולוג?? האם יש איזשהיא טכניקה שעוזרת, כמו תרגילי נשימות וכיוצא בזה?
אשמח לתשובה.
שבוע מוצלח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך להתמודד עם חרדות ופחדים???? - תגובה
יאיר לוי09/08/2016שלום לך,
את מציינת שאת סובלת מחרדות, מסימפטומים גופניים של חרדות ומ-OCD.
אני לא בטוח שהבנתי את הניסוח של שאלתך - "מה לעשות חוץ מלפנות לפסיכולוג?"
ישנן דרכים רבות להקל על רמת החרדה, ביניהן גם תרגילי נשימה, אם זה הכיוון שלך. אני יכול להמליץ לך על טיפול פסיכולוגי CBT, טיפול קוגנטיבי-התנהגותי, שבו לומדים ומתרגלים תרגילי נשימה, כמו גם כלים נוספים מבחינת עבודה על המחשבות וההתנהגות שלנו.
בנוסף, את יכולה לבדוק גם טיפול של ביו-פידבק, יתכן וזה גם משהו שיכול לענות על הצורך שלך.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה על פסיכולוגית בתל אביב- מכבידנית31/07/2016
היי, אני מחפשת פסיכולוגית שעובדת עם מכבי באזור תל אביב. אשמח להמלצות אם יש למישהו. תודה :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה על פסיכולוגית בתל אביב- מכבי - תגובה
יאיר לוי31/07/2016היי דנית,
אנו לא נוהגים לרשום כאן בפורום המלצות או דיס-המלצות שמיות של פסיכולוגים.
ברשותך, אעלה את שאלתך בפורומים מקצועיים סגורים של פסיכולוגיים.
מוזמנת לכתוב לי את המייל שלך, ואחזיר לך תשובה בקרוב:)
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפש מאמר על דחיינות, חרדה ומה שבינםהבריא30/07/2016
שלום,
אני מחפש מאמר ממוקד המראה את שכיחות הקשר בין דיכאון וחרדה לבין דחינות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחפש מאמר על דחיינות, חרדה ומה שבינם - תגובה
יאיר לוי31/07/2016היי,
אשמח אם תוסיף כמה מילים - איזה סוג של מאמר (אקדמי או משהו אחר), לאיזה צורך, באיזה הקשר? על מה מדובר? למה אתה זקוק בעצם? מדוע דווקא אתה מחפש את הקשר שבין שני הדברים האלה?
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחפש מאמר על דחיינות
הבריא01/08/2016שלום,
אני סובל מתסמינים של חרדה ודיכאון במידה מתונה ומטופל בתרופות.
אחד התסמינים השכיחים המלווים חרדה כללית הוא דחיינות או הימנעות ממעשים המגבירים את תחושות החרדה.
אני נדרש להסביר בפני גורם רשמי הגשת דו"ח מסוים באיחור ומעוניין לחזק טיעון רפואי.
לשם כך אני מעוניין לצרף מאמר בנושא דחיינות ושכיחות הקשר בינה לבין חרדה ודיכאון, מעבר לשכיחות הדחיינות באוכלוסיה הכללית.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחפש מאמר על דחיינות - תגובה
יאיר לוי03/08/2016שלום,
אני לא מכיר מאמרים שנוגעים ספציפית בנקודה שאתה מדבר עליה. נכון, דחיינות יכולה להיות אחד מבין המאפיינים של חרדה. אולם אינני בטוח גם שצירוף מאמר שכזה יעזור לך במטרתך. אם אתה מעוניין לחזק טיעון רפואי, אתה יכול להתייעץ עם הרופא המטפל בך, ולקבל ממנו איזשהו מכתב אשר יסביר את העניין. אולי גם אפילו איזושהי חוות דעת לגבי מצבך.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חייב עזרה דחוףףףףףףףףףףףףףףףףףליאור30/07/2016
שלום,
בזמן האחרון אימי עוברת טיפולי כימוטרפיה בגלל גוש קטן שהתגלה.
היא סובלת מזה פעם שניה (פעם ראשונה בצוואר הרחם ועבר ברוך השם)
לא מספיק כל זה היא גם עברה במהלך הזמן הזה עוד ניתוחים שכלל לא קשורים לבעיה
אמי התגרשה מאבא שהיה בעל נוראי ולאחר מכן הכירה מישהו שהיה גם זבל ובגד בה
ובשנתיים האחרונות היא בזוגיות עם מישהו שגר אצלה.
הבעיה היא שלפני מס ימים גיליתי שהוא בוגד בה ויש לי הוכחות.
איך אני יכול לספר לה? אני יודע שהמצב הנפשי מאוד חשוב בזמן טיפולים כימוטרפים ופוחד שהיא תקרוס עם כל מה שהיא עברה!
מה אני עושה? אני לא יכול לראות את הפרצוף שלו..! ועוד הוא גר אצלנו בבית
בבקשה תעזרו או תפנו אותי למישהו
קשה לי ממש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חייב עזרה דחוףףףףףףףףףףףףףףףףף - תגובה
יאיר לוי01/08/2016שלום ליאור,
אכן, ימים קשים אתה עובר, ונראה שבנוסף על כל מה שאמך עוברת, אתה צריך להתמודד כאן עם דילמה מאד לא פשוטה. קשה לי לענות לך בדיוק מה לעשות, מכיוון שאיני מכיר את הנפשות הפועלות. אינני מכיר את אמך, את בן זוגה, אותך ואת יתר בני המשפחה. כך שאני לא יודע איך כל אחד יגיב ומה כל אחד יכול לעשות בנדון.
נדמה לי שבמצב הזה כדאי להתייעץ עם בן משפחה, עם מישהו שמכיר את אמך, אותך, את ההיסטוריה הלא פשוטה שלכם, ולחשוב ביחד על איזושהי דרך להתמודד עם הגילוי שלך, בתוך כל הסיטואציה המורכבת הזו.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אפשר להיפטר מהרגל שעושים לא טוב!סיגלית29/07/2016
יש לי הרגל שאני כן יודעת ומודעת שלא טוב שזה להסיר את שיער באופן ידני וזה גורם לשיער דליל ולפעמים כפי שהבנתי גם לקרחת,
כל פעם מנסה מחדש להיפטר מהרגל הזה ללא הצלחה,אין זמן מדויק שאני עושה את ההרגל הזה ,לפעמים מתוך שעמום ,עצבנות ,מחשבות...כל מיני
אני צריכה עזרה איך יכולה להיפטר מזה ברשותך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך אפשר להיפטר מהרגל שעושים לא טוב! - תגובה
יאיר לוי01/08/2016היי סיגלית,
התיאור הקצר שלך מתאים לתופעה שנקראת "טריכוטילומניה" - תלישת שיער חזרתית, מבלי יכולת לשלוט בזה. את אף מציינת שזה כבר הפך ל"הרגל" שלך, שאת מכירה ומודעת אליו. חשוב לי שתדעי שזה משהו מוכר, ידוע ושישנם טיפולים פסיכולוגים מסוגים שונים (טיפול דינמי, CBT, ביו-פידבק) שיכולים לעזור לך עם ההתמודדות שלך עם ההרגל הזה.
תוכלי למצוא מידע רב לגבי התופעה באינטרנט.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם אתה יכול לתת לי פתרונות לזה - תגובה
יאיר לוי06/08/2016היי סיגלית,
לצעי, זה קצת יותר מורכב מזה.
עם זאת, נדמה לי שהטיפול שיותר יתאים לכיוון שלך הוא טיפול פסיכולוגי CBT , כלומר, טיפול קוגנטיבי-התנהגותי.
אני מאמין שטיפול שכזה יוכל לסייע לך.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נערה בגיל ההתבגרות שרוצה לנסוענועה27/07/2016
שלום ,
ביתי בת 16.5 ילדה די מפונקת אשר לאורך השנים חווינו עמה לא מעט מצבים של בעיות התמודדות .
כל פעם שיש לה בעיה בעיקר בפן האישי ( פרידה מחבר , סירוב מצידנו לרכוש לה
חפץ מסוים או לספק את צרכיה .....) היא לוקחת את זה מאוד קשה ומתנהגת בצורה
לא נעימה ( מסתגרת בחדרה , לא מתקשרת איתנו וכו... )
יש לציין שאנו הורים דאגניים אשר משתדלים עד כמה שאפשר להיות מעודכנים במעשיה
מגבילים אותה בשעות ... לאחרונה הדרישות שלה גדלו ואין אנו יודעים מתי זה נכון ומתי להתעקש על החלטתנו .
הילדה פנתה בבקשה לנסוע עם ( חבר שלה ) וחברים נוספים מחוץ לעיר לכמה ימים ,
איננו יודעים איך להתמודד . הילדה מבקשת שנבטח בה .
מה עושים ????
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נערה בגיל ההתבגרות שרוצה לנסוע - תגובה
יאיר לוי31/07/2016היי נועה,
נשמע שאת חווה בעוצמה ומכלי ראשון את קשיי גיל ההתבגרות...אכן, בכלל לא קל להתמודד עם זה. זהו גיל שבו המתבגר/ת כבר לא רוצה (לפחות לא במוצהר) לחסות תחת כנפי הוריו, אלא רוצה להיות נפרד מהם, הוא מבלה הרבה יותר עם קבוצת השווים, מפתח עצמאות ובגרות, ובעצם מבקש (מתעקש, נלחם) שיראו בו כאדם בוגר לכל דבר ועניין. בהקשר זה, ניתן לראות את הבקשה של בתך.
נדמה לי שבבסיס לכל הדברים צריכה להיות תקשורת מיטיבה, גמישה ופתוחה לשני הכיוונים. כלומר, קודם כל, כדאי לבסס את זה, כדי שאפשר יהיה לנהל שיחה פתוחה וכנה גם על נושאים שבמחלוקת, כך שכל צד ירגיש שגם נותנים לו לבוא לידי ביטוי, שגם מקשיבים לו. בתוך כך, הייתי ממליץ גם שלא ללכת אחרי הנטייה שלנו להתמקם בעמדות קיצוניות, כלומר, לא להתבצר בעמדה אחת, בצורה קשוחה ובלתי הפיכה (כמו למשל, להגיד "לא" על כל דבר). גמישות היא תכונה חשובה בכל משא ומתן. במקרה שבו כל צד מתבצר בעמדתו, הרי שזה יביא ל"פיצוץ" במשא ומתן והמשך התבצרות עיקשת.
אם כך, אני יכול לייעץ לכם לאור מה שתארת, להקשיב לבתך, להבין מה עומד מאחורי רצונה, ובהחלט גם להביע את עמדתכם ודאגתכם כהורים (למשל - אולי אתם סומכים עליה, אך לא על יתר חבריה, שאולי אינכם מכירים). עם דיבור פתוח על הצרכים של כל צד, תוכלו בהמשך גם לראות כיצד כל צד אולי בכל זאת יוכל להיענות ולבוא לקראת הצד השני. (לדג' - אפשר לאשר לה לנסוע, אך אם אתם דואגים מאד, אז אולי אפשר לעשות זאת בצורה מדורגת - קודם ליום, אח"כ ליומיים וכן הלאה).
אם תסרבו לבקשתה - היא לא תהיה חייבת כמובן להסכים עם ההחלטה שלכם, אך לפחות היא תהיה עם ההרגשה שהקשבתם לה ושאתם מבינים אותה, והיא תשמע גם שאתם דואגים לה ואוהבים אותה. יתכן אף והיא תשמע שאתם רוצים לבוא לקראתה בדרכים אחרות שיבטאו את האמון שאתם נותנים בה.
בכל מקרה, נועה, ואת זאת חשוב לזכור, אין כאן פיתרון שהוא "טוב" לעומת פיתרון שהוא "לא טוב". יחסים בין הורים לילדיהם המתבגרים הם אכן דבר מורכב מאד, ולעיתים גם הפכפך וסוער. אם אתם מוסיפים להיתקל בקשיים, אני ממליץ לכם לפנות לפסיכולוג/ית שעובד עם בני נוער לצורך קבלת הדרכה הורית ממנו בדיוק בסוגיות אלו.
אז קחו נשימה ארוכה ושיהיה בהצלחה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך ...
נועה31/07/2016תודה רבה על תשובתך , נתת לי חומר למחשבה וכלים להתמודד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך ... - תגובה
יאיר לוי31/07/2016בשמחה נועה, אין על מה. מוזמנת לפנות בכל שאלה בהמשך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות בקשר לטיפול פסיכולוגי- איזה סוג טיפול יכול להתאיםנופר26/07/2016
שלום, אני בת 44, נשואה עם שלש בנות קטנות, לאחרונה כניראה בעקבות "משבר גיל ה-40" אני חווה הצפה של רגשות העולים בי לגבי עצמי ומקומי בחיים.
תמיד הין לי בעיות ויחסים מורכבים עם ההורים ומשפחתי הגרעינית, אך בחיי הבוגרים אני מרגישה המון חסכים וחוסר ביטחון מתמשך שמונע ממני להתקדם ולהיות האדם שאני רוצה להיות. הרבה זמן מרגישה ששמחת החיים שלי התמעטה והמשיכה שלי לבנזוג שלי גם ירדה מאד.
אני מאד מעוניינת לפנות לטיפול פסיכולוגי, אך אין לי את האמצעים לממן טיפול דינאמי ארוך טווח, לכן חשבתי לפנות לטיפול CBT.
האם לדעתך טיפול כזה היכול לעזור לי למרות כל המשקעים שאני סוחבת בתוכי?
אשמח לשמוע את המלצתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות בקשר לטיפול פסיכולוגי- איזה סוג טיפול יכול להתאים - תגובה
יאיר לוי30/07/2016היי נופר,
כמה מילים על טיפול CBT - זהו טיפול קוגנטיבי-התנהגותי, לרוב זהו טיפול קצר טווח, מובנה מאד וממוקד מטרה, הוא מתמקד במחשבות ובהתנהגויות שאינן יעילות עבורנו. בטיפול אנו לומדים לפתח מחשבות והתנהגויות אלטרנטיביות, שיהיו עדיפות יותר מבחינתנו.
לאור "המשקעים הרגשיים" שציינת שאת סוחבת בתוכך, אני מודה כי אינני רואה כיצד טיפול שכזה יוכל לתת מענה לצורך הספציפי שלך.
נראה לי לפי תיאורך, שדווקא טיפול דינמי מתאים הרבה יותר לטיפול בתכנים שמעסיקים אותך (משבר גיל ה-40, יחסים משפחתיים מורכבים, המון חסכים, חוסר ביטחון שמונע ממך להיות מי שאת, משיכה לבנזוג שירדה ועוד).
אני מבין שיש כאן גם שיקול כלכלי. הוא לגיטימי וחשוב לכשעצמו, אך לדעתי הוא לא יכול להוות גורם מכריע בבחירה של אופי הטיפול (כמו לדוגמא, אם אני סובל מדלקת ריאות, וזקוק לאנטיביוטיקה ולא רק לאקמול, אז השיקול הכלכלי הוא פחות רלבנטי). יותר רלבנטי כאן הוא הצרכים שלך, למה את זקוקה ומהו סוג הטיפול שיוכל לתת לך את המענה הטוב ביותר. כאמור, במקרה שלך, אני יכול להמליץ לך על טיפול דינמי, שנראה לי מתאים ביותר עבור המצב הרגשי שתארת.
ולגבי השיקול הכלכלי? לא שכחתי אותו. היום קיימות מספיק דרכים לקבלת טיפול פסיכולוגי (גם דינמי) במחיר מסובסד יותר.
1. ניתן לפנות לקופת החולים שלך (דרך פניה לרופא המשפחה) לצורך קבלת טיפול בקופה עצמה (אז זה ללא עלות כלל, אולם תנאי מקדים לכך הוא קבלת אבחנה פסיכיאטרית).
2. ישנם גם מטפלים פרילנסרים של הקופה, שניתן לפנות אליהם עצמאית (ואז זה בעלות מסובסדת בהתאם לביטוח שיש לך. גם כאן, זה כפוף לקבלת אבחנה פסיכיאטרית).
3. ניתן לבקש מרופא המשפחה הפניה + התחייבות למרפאות הציבוריות של בריאות הנפש של משרד הבריאות (במקרה זה, הטיפול יסובסד על ידי הקופה, אם כי - וזה חשוב לזכור - הקופה לא תמיד מוכנה ורוצה לממן זאת ואכן לתת את ההתחייבות לכך).
4. אם יש לך ביטוח בריאות פרטי, ניתן לבדוק מה הפרוצדורה לקבלת החזר או מימון חלקי של טיפול פסיכולוגי על ידי הביטוח.
5. ניתן גם לפנות לעמותות, תחנות ציבוריות או למכוני טיפול שונים באיזור מגורייך, להתעניין אצלם בעלות הטיפול. לעיתים גופים אלו גם מעניקים טיפול בעלות מסובסדת.
6. אפשר תמיד ליצור גם קשר ישירות עם פסיכולוג/ית פרטי באיזור הקרוב אלייך, ולהתעניין אצלם בעלות הטיפול. ישנם לא מעט פסיכולוגים שערים לשיקול הכלכלי, ומוכנים לעיתים לבוא לקראת המטופל במחיר.
כך שיש לך נופר כמה דרכים כדי להשיג את הטיפול שאת זקוקה לו. מקווה שלפחות אחת מהן תצלח עבורך.
המון בהצלחה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, תשובתך מאד עזרה לי
נופר31/07/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, תשובתך מאד עזרה לי - תגובה
יאיר לוי31/07/2016בשמחה, אין על מה. מוזמנת לפנות בכל שאלה שמתעוררת בהמשך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ocd - איך ניתן לרפא ומה אפשר לעשות?אנונימי2126/07/2016
הבנתי שלפי פרוייד מחשבה שדחקתי בה בעבר יכולה לגרום לocd במידה שעשיתי התבוננות על העבר ואני חושב שאני יודע איזה מחשבה ואיזה סיטואציה גרמה לי לocd ,מה אני יכול לעשות בשביל לרפאות את ocd ? בעצם אם אני משלים עם הסיטואציה ואני מעלה אותה שוב למודע ונותן פירושים נכונים למחשבה ולא בורח ממנה ? מה עוד אפשר לעשות אם זה לא עוזר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ocd - איך ניתן לרפא ומה אפשר לעשות? - תגובה
יאיר לוי31/07/2016שלום לך,
אני רוצה לחזק אותך על הרצון והמוטיבציה לטפל ולעזור לעצמך. אינני יודע בדיוק כיצד אתה פועל ומדוע זה לא עוזר, אבל...כן, לא תמיד אנחנו מצליחים, לא תמיד אנחנו מצליחים לעזור לעצמנו עד הסוף.
אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול שיוכל לעזור לך. טיפול פסיכולוגי CBT ל-OCD. טיפול CBT הוא טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, ובו עיקר העבודה הוא על המחשבות וההתנהגויות שמפריעות לנו. בטיפול אנחנו לומדים לפתח התנהגויות ומחשבות אחרות, אלטרנטיבייות, שיוכלו לעזור לנו ויהיו יעילות עבורנו יותר. נראה גם שזה הטיפול שמתאים והולך בכיוון של הלך המחשבה שלך.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה לגבי משהו............אנונימי26/07/2016
שלום וברכה
אומרים שלבעלי הפרעת אישיות גבולית יש לעתים פגיעה בבוחן המציאות הבא לידי בהבחנה בין "עצמי" ל"לא עצמי", רציתי לדעת כיצד זה בא לידי ביטוי (אפשר דוגמה בבקשה?)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה לגבי משהו............ - תגובה
יאיר לוי29/07/2016שלום לך,
זו שאלה מאד ממוקדת וספציפית לגבי מצב נפשי מסוים בזמן מסוים. הכל זו שאלה של מינונים, עוצמות ואיכויות. זה יכול לבוא לידי ביטוי במגוון צורות. דוגמא אחת לזה - במצבים מאד מסוימים לפעמים יש בלבול בחוויה, כך שלא ברור כל כך ואין גבול ברור בין מה שקרה לי לבין מה שקרה למישהו אחר.
דוגמא יותר "סטנדרטית" לכך, היא למשל שאני אראה סרט בטלוויזיה, ואני אזדהה ממש עם החוויה של הדמות בסרט עד כדי כך, שאבכה בגלל משהו שקרה לה.
באופן כללי, ניתן לומר שישנם מצבים בהם תיתכן חוויה של הרגשות בעוצמה מאד גבוהה, שיכולה להיות אף מציפה, ובמצב זה כל התחושות מתערבבות ויש בלבול פנימי מאד גדול. וזו רק דוגמא אחת.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלושה חודשים של טיפול ולא זוכרת את הפסיכולוגיולי24/07/2016
היי,
אני כבר שלושה חודשים בטיפול פסיכולוגי, פעמיים בשבוע. הבעיה היא שאני ממש לא זוכרת את הפסיכולוג שלי. אני בקושי זוכרת איך הוא נראה, כל פעם כשאני מגיעה אליו לקליניקה והוא פותח לי את הדלת אני ממש מופתעת. אני זוכרת משהו כללי, אבל יש דמיון קלוש בין הזכרון שלי אותו לבין איך שהוא נראה באמת. ואז מחצית הפגישה הולכת לי על להתרגל אליו מחדש. בשעות הראשונות אחרי הפגישה אני עוד זוכרת איך הוא נראה, אבל אז לאט לאט הזכרון נהיה יותר ויותר מטושטש עד שנעלם לגמרי...
מה לדעתך זה אומר? מה השמעות של זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לי........
יולי29/07/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא עונים לי........ - תגובה
יאיר לוי30/07/2016היי יולי,
מתנצל על העיכוב בתשובה.
את מתארת באמת תופעה מאד מעניינת, השכחה שלך את הפסיכולוג, ואת הזמן שלוקח לך להיזכר ולהתרגל אליו מחדש. מה המשמעות של זה? מאחר ואיננו מכירים, קשה לי לומר לך בדיוק. יתכן ויש לזה משמעות אחת, יתכן ויש לזה גם הרבה משמעויות ופירושים. אבל זו כן תופעה שייחודית עבורך, כלומר, זה משהו שקורה לך, וגם קורה לך בתוך הקשר מסוים - בתוך קשר טיפולי. לכן לדעתי, הדבר הכי טוב שאפשר לעשות עם זה, יהיה גם כן לברר זאת בתוך הקשר הטיפולי. אני מציע לך יולי לשתף את הפסיכולוג שלך במה שקורה לך, להתייעץ איתו לגבי התופעה הזו, הרי גם זה רלבנטי לטיפול שלך, ולנסות לבדוק יחד איתו מה המשמעויות שעולות ומתפתחות מכך.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר שינה כבר 4 ימים והיפוכונדיריה בן 23ע.א24/07/2016
שלום רב,
בן 23 כבר כמה שנים עסוק בבריאות שלי, רוג הזמן לא באופן שמפריע לשגרת חיי יותר מדיי, ביום רביעי האחרון חזרתי הביתה מהלימודים ולא נרדמתי כלל כל הלילה, נלחצתי מאוד, למחרת ישנתי 3 שעות, ובשישי ישנתי 6 שעות, בלילה האחרון שוב לא ישנתי כלל ואני מאוד לחוץ, הראש שלי לא שקט בכלל, אני כאילו עייף מאוד אך לא נרדם, אני פוחד לקבל סכיזופרניה ולהשתגע פוחד מאוד שיש לי מחלה קשה, הרופא נביא לי ביום חמישי קלונקס 0.5 שאקח במידה ולא ארדם אך אני חושש מאוד מהכדור ומתופעות הלוואי שלו, אשמח מאוד ליעוץ מה עליי לעשות? אני קרוב מאוד ללכת לבית חולים שיתפלו בי שם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר שינה כבר 4 ימים והיפוכונדיריה בן 23 - תגובה
יאיר לוי01/08/2016שלום לך,
מתנצל על העיכוב בתשובה.
נשמע שאתה עובר עכשיו תקופה לא קלה. תקופה לא רגועה של לחץ, מתח ואי שקט. אם נוסיף לזה את כל הדאגות שציינת, חשוב גם שתטפל בעצמך בהקדם. לא כתבת אצל מי אתה מטופל ואיזה רופא נתן לך את הקלונקס (רופא משפחה, פסיכיאטר). אני יכול לייעץ לך כן לגשת בתור התחלה לרופא משפחה, ומשם לראות כיצד הדברים מתפתחים.
בתקווה שתדע קצת רגיעה בקרוב,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשה - מס' שאלות חשובות...אנונימי23/07/2016
שלום וברכה, בן 28, מס' שאלות
אם התקיימה אצלי אפיזודה פסיכוטית מנטילה של 60 מ"ג פאקסט, האם גם זה יכול להתקיים מנטילת לוסטרל? ואם כן באיזה מינון? (מה המינון השווה של 60 מג פאקסט בלוסטרל?)
הבנתי שלוסטרל יותר בטוחה מאשר פאקסט בלא להיכנס למצב פסיכוטי
האם ניתן לאבחון הפרעה סכיזו-אפקטיבית רק ע"פ אפיזודה פסיכוטית אחת שנגרמה מנטילת 60 מ"ג פאקסט? (יש לציין שלא היה דיכאון קליני ברקע, וגם האפיזודה הפסיכוטית לא הייתה מאנית במלואה, היו לה מעט סממנים מאניים, זה היה יותר סוג של פרנויה, לא היה בזבוז כספים וכיו"ב..)
והאם ע"פ אפיזודה פסיכוטית אחת ניתן לאבחן "מחלה"? או שיש מצבים שגם בהפרעות אישיות ישנה אפשרות לגלישה למצבים פסיכוטיים קצרים (ללא מחלה או הפרעה מז'ורית) ?
יש לציין שנעשה אבחון פסיכולוגי מקיף לפני כחצי שנה, ונאמר שם על בוחן מציאות גבולי
"במצבים משוחררים מקונפליקטים רגשיים - בוחן מציאות תקין
במצבים בעלי מטען רגשי ועמומים - יכול להיות פגיעה בשיפוט או שיפוט מוזר ולא תואם"
האם זה יכול להתקיים גם בהפרעת אישיות או שבוחן מציאות גבולי מחייב גם במחלה?
האבחון נעשה בזמן שהיו סימפטומים של דיכאון (לא דיכאון קליני), ז"א מבחינה חברתית הייתי מתפקד, היה תיאבון די רגיל, פשוט לא הייתה עבודה מסודרת או לימודים או כיוון מסוים בחיים – מה שיצר מצב רוח "חרא" ותקיעות בחיים למשך 5 שנים בערך..
יש לציין גם שברקע היה ציקלותימיה (זה בלט בעיקר כשהתחלתי טיפול ב-SSRI במינון גבוה)
בכול הבדיקות הפסיכיאטריות שהיו (והיו די הרבה) לא אבחנו סממנים פסיכוטיים, רק לעתים שיפוט ותובנה חלקיים עם אפקט דיספורי חרדתי..
היה גם פעם אחת שהיה מחשבות overvalued idea לאחר שלא ישנתי איזה 24 שעות והייתי בלחץ שהייתי צריך ללכת עייף ככה לעבודה..
באשפוזי היחיד לפני כשנתיים שארך שבועיים וחצי (מרצון), אבחנו רק
"mixed personality disorder"
קווי אישיות Cluster B וגם C (תלותיות), ללא הפרעה מז'ורית (מחלה)
יש לציין שברקע חיים קשים עם אימא שהייתה מכורה לסמים המון שנים (והתאבדה לפני כשלוש שנים), אבא לא היה בתמונה (היו גירושין כשהייתי בן 6)
תודה מראש על העזרה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה - מס' שאלות חשובות... - תגובה
יאיר לוי27/07/2016שלום לך,
אני שומע את שאלותייך. אכן נשמע שאלו הן שאלות שמעסיקות אותך, שאקוטיות עבורך מאד, ובמידה רבה של צדק.
אני מודה שקצת קשה לי לענות לך עליהן ולתת לכל שאלה תשובה קונקרטית. שאלותיך הן מאד ספציפיות וממוקדות, למצב עניינים מסוים, לתקופה מסוימת, למצב נפשי מסוים שלך, של בן אדם מסוים.
קשה לי לתת מענה, בין היתר, מכיוון שאיננו מכירים. אינני יכול לענות על השאלות הספציפיות שלך מבלי להכיר אותך, את אישיותך, את ההיסטוריה האישית שלך, את ההיסטוריה המשפחתית שלך ועוד.
כן אוכל לייעץ לך בשני דברים:
ראשית, אם הנך מטופל כעת ע"י פסיכיאטר או פסיכולוג, תוכל להתייעץ איתם בנוגע לשאלות הללו. האנשים המטפלים בך, מכירים אותך הרבה טוב יותר ממני. ככלל, לגבי שאלות ספציפיות לגבי מינונים ותרופות - פסיכיאטר הוא הכתובת לכך. שנית, לגבי האבחון שנערך לך - האם הייתה לך שיחת משוב עליו מהפסיכולוג/ית שערכו לך את האבחון? אם לא, הדבר בהחלט אפשרי, כך שניתן לפנות לאותו הפסיכולוג/ית שעשו זאת, והם יוכלו בהחלט להסביר לך את ממצאי האבחון, כפי שהם ראו זאת בשעתו.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי סוג טיפול פסיכולוגי-דיכאון קליניורה21/07/2016
אספר על מצבי. אני בת 25, כרגע סיימתי תואר. אני מרגישה בזמן האחרון חסרת תועלת בעולם, שאין משמעות לקיומי, ושמיציתי את החיים שלי. אין לי שאיפות או רצונות להתקדם הלאה, למצוא עבודה או תחום שאני אוהבת כי אני מרגישה שאין לי כישורים לכלום ואני לא טובה בכלום. אני בנוסף חושבת שאני נראית לא טוב, מכוערת ולא יוצלחת על אף שבפועל זה בדיוק ההפך, ושחבריי מתרחקים ממני עוד ועוד ולא רוצים בחברתי. אני מרגישה שאין לי מקום מפלט של אושר לברוח אליו או מקום שנוח לי להיות בו, אני אבודה בתוך המחשבות שלי ונחנקת. שום קשר עם גברים לא מצליח לי ואני לא מופתעת למה, איך אפשר שלא לברוח מאדם שלא אוהב את עצמו? אבל כשהם מפסיקים את הקשר איתי אני משליכה הכל על עצמי-הם בורחים ממני, אני לא מספיק טובה, אני לא מספיק יפה, אני אפסית ולא מיוחדת בשום צורה, אין בי שום דבר טוב.
יכול להיות שאני קשה עם עצמי, אבל אני רואה את זה כראייה ריאלית, למה שאשקר לעצמי על מי אני ומה אני? אני מאמינה למחשבות השליליות שלי ומפנימה אותן.
אני אובדת עצות, לא יודעת למי לפנות וכדורים אנטי דכאוניים לא עושים לי טוב.
אשמח להכוון או עצה טובה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות לגבי סוג טיפול פסיכולוגי-דיכאון קליני - תגובה
יאיר לוי22/07/2016היי ורה,
נשמע מצב קשה מאד. כפי שאת מעידה, את בחורה צעירה בת 25, עם הרבה ייאוש ופסימיות לגבי כמעט כל תחום בחייך - חברים, זוגיות, עתיד מקצועי...ועוד.
כמה קשה לחיות ככה, להרגיש שאין בך שום דבר טוב, שאת חסרת תועלת, שאין משמעות לקיומך, שאין משמעות ל...כלום בעצם.
אני שומע שאת במצוקה מאד גדולה, ורה, ונדמה לי גם שאת "סוחבת" את כל זה לבדך.
זה ודאי משא מאד כבד, ואני יכול רק לתאר לעצמי כמה קשה להסתובב כל הזמן עם התחושות האלו.
מכיוון שכך, ורה, אני יכול להמליץ לך בחום לפנות לטיפול פסיכולוגי, זה יכול מאד להועיל לך, טיפול שהיה עבורך בלבד.
אני חושב שכדאי מאד שיהיה לך את המקום הבטוח והשלו, שם תוכלי לחלוק ולשתף בתחושות הקשות האלו שלך. שם גם תוכלי יחד עם הפסיכולוג/ית לחשוב על איך אפשר להתמודד עם המציאות הזו בצורה שתהיה יותר טובה עבורך, ולבדוק כיצד את תולכי להרגיש יותר בנוח עם עצמך.
אני מקווה שתתני לעצמך צ'אנס ורה, ושתטפלי בעצמך.
את ראויה לכך.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהורה שלום
אנונימית31/08/2016אני ממש עכשיו קוראת את התגובה שלך ואני מרגישה בול אבל בול כמוך כל מה שאמרת יש לי אותו דבר , והמצחיק הוא שרציתי לפרסם פה בדיוק מה שכתבת , אחד על אחד ואת לא לבד , תמיד שאני בדיכאון אני חושבת כך , את בטוח מדהימה ! ויש לך הרבה תועלת בעולם הזה אני מבטיחה לך , גם לי רק חייבות שתינו לקום על הרגליים ולהגיד די , יש לי הרבה לתת ליקום , ויהיה מי שיאהב אותנו אל תוותרי על האושר שלך ! החיים יפים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

