פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מרגישה שאני נותנת יותר משאני מקבלת. מה לעשות?
    דנה
    15/05/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרגישה שאני נותנת יותר משאני מקבלת. מה לעשות? - תגובה

    יאיר לוי
    24/05/2016

    שלום לך,

    נדמה לי ששאלותייך אמנם מנוסחות בקצרה, אך מקפלות בתוכן היסטוריה שלמה של חוויות. אשמח אם תוכלי להבהיר ולהרחיב מעט יותר לגבי מה את מרגישה, ולגבי איזה לסוג של עזרה/ייעוץ/תשובה את מצפה מאיתנו כאן בפורום.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבלת החלטה חשובה קריירה מול משפחה
    מ
    14/05/2016

    שלום..
    אני עו"ד מזה ארבע שנים אני עובדת במשרד יחסית בינוני ,, יש לי בן שנה וחצי עד עכשיו
    הכל היה נוח כי אי עבודת בעיר בה אני גרה ליד הגן של הבן שלי ונוח לי כי אני יכולה לקפוץ מתי שאי רוצה לבדוק אותו ואני מסיימת ב 5 ..
    אבל לאחרונה הוצעה לי משרב חדשה במשרד גדול ומהווה הזדמנות להתקדמות אבל זה אומר לעבוד משבע עד שבע 5 ימים בשבוע ,,, משכורת רגילה לא גבוה...רק עניין ההתקדמות חשוב.. זה אומר לקנות אוטו או להקפיץ אץ העלי כל יום ולהחזירו מעבודה ויש ימים בהם יצטרך טרמפ..הכי חשוב זה אומר להשאיר את הילד שלי יותר שעות בגן ואחר עך אצל חמותי עד שבע ..וגם אי אצטרך לדחות לידה שנייה לפחות שנה..
    קשה לי לקבל החלטה בעניין זה מאחר וכאן יש התנגשות קריירה והתקדמות מול משפחה ..
    איך אפשר לקבל החלטה כאן ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבלת החלטה חשובה קריירה מול משפחה - תגובה

    יאיר לוי
    26/05/2016

    שלום לך,

    אני מתנצל על העיכוב בתשובה.
    נראה לי שאת מתארת בצורה הטובה ביותר את הדילמה שבין קריירה למשפחה. איך למצוא את האיזון ביניהם? במה להשקיע יותר? איפה אני ארגיש יותר טוב עם עצמי, או לחילופין - פחות רע? ועוד ועוד תהיות ושאלות טבעיות בהחלט.
    זו אכן דילמה משמעותית ביותר, המערבת הרבה שיקולים אישיים ומשפחתיים. לומר שיש לזה תשובה פשוטה וחד משמעית? אינני חושב כך. אני מניח שלכל דרך שתבחרי, יהיו לה את הפלוסים והמינוסים שלה. אין כאן תשובה שהיא "נכונה" מול תשובה "לא נכונה", זו לא החלטה של שחור ולבן. נדמה לי שהנחת הבסיס תאמר שכנראה אין דרך שבה כולם יהיו מרוצים, לכולם יהיה נוח, וכולם יהיו מסופקים מהפתרון שבחרת. לאור זאת, נסי לראות מה חשוב לך כיום בחיים, מה עומד על הפרק היום, לעומת מה ניתן לדחות לשלב מאוחר יותר בחיים, וזאת בדגש על השלב הזה שבו את נמצאת היום. בהחלט יכול להיות שבעוד שנה, התמונה תהיה שונה, והשיקולים יהיו שונים. כל מה שאת יכולה לעשות זה לקבל את ההחלטה הטובה יותר לדעתך נכון לזמן הזה ובהתאם למידע שיש ברשותך. אני כן יכול להמליץ לך לשתף את בעלך בדילמה הזו, לשמוע מה דעתו בעניין, כיוון שההחלטה שלך היא אמנם מאד אישית, אך גם כזו הנוגעת לכלל חיי המשפחה שלך.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדישות טוטלית וחוסר התקדמות- בעיה!
    שרית
    13/05/2016

    שלום,

    אני בת 32 רווקה, ללא ילדים. לפני 13 שנה, עברתי משבר פסיכוטי בצבא ומאז נכנסתי לקטוגוריית: אלו שעברו "משבר נפשי". בעקבות המשבר בצבא התאשפזתי והתחלתי ליטול כדורים. לא הייתי מודעת להשלכות האישפוז ולהשלכות בהסכמה לקבל טיפול תרופתי ולכן כשהבנתי זאת היה כבר מאוחר. אני חיה בהכחשה שיש לי בעיה נפשית וגם לא מרגישה שהטיפול התרופתי עוזר לי אלא דווקא מזיק לי. אני סובלת מתופעות לוואי מעצבנות, בין היתר רמת פרולקטין גבוהה בדם ולכן בעיות באי סדירות הווסת. מלבד זאת, אני מרגישה שהחיים שלי לא זורמים. ובמשך 13 שנה האלו הייתי מפסיקה את הטיפול התרופתי כי הרגשתי שהחיים שלי לא זורמים ושאני חיה בדיכאון שמאלץ אותי להלחם כדי לשרוד ולא לחיות חיים פשוטים בלי הרבה מלחמות. אני חיה בשביל אנשים אחרים ולא בשביל עצמי. מה שמעניין אותי זה לעזור לאחרים אך אני מתקשה לשמור את האנרגיות לעצמי ומאשימה את הטיפול התרופתי בכך. לפני שנה וחצי ניסיתי ללכת גם בכיוון הדתי והתייעצתי עם רב חרדי למרות שאני חילוניה גמורה. הרב לא נתן לי עצות אלא רק הקשיב לי.
    אני לא מרגישה שיש התקדמות בחיי. כעת יש לי חבר אך אני לא יודעת כמה זמן זה יחזיק בלי שאדע מה בדיוק אני רוצה מחיי.
    יש לי פסיכולוגית פרטית כבר כמה חודשים. לפני זה הייתי שייכת לעמותה אך הרגשתי שהעזרה מהם לא מועילה. בין היתר הייתי מאוד חופשייה בקטע המיני באותה תקופה והיו חריגות שהתבטאו בפגיעה מינית משני אנשי צוות זוטרים של העמותה שאומנם היו רק כוח עזר אך העמותה לא עשתה דבר כדי לטפל בעניין בכובד ראש. גם בגלל שטענתי כי לא פגעו בי. אני מנסה הכול חוץ מלדפוק את הראש בקיר אבל נראה שפשוט הכול תקוע. מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדישות טוטלית וחוסר התקדמות- בעיה! - תגובה

    יאיר לוי
    30/05/2016

    היי שרית,

    אני מתנצל על העיכוב בתשובה.
    את מתארת תקופה ארוכה של 12 שנים שהייתה עבורך מאד קשה ומורכבת. נשמע שכבר מתקופת הצבא (ואולי גם לפני) ועד היום בעצם, את עברת ועדיין עוברת הרבה חוויות לא פשוטות. בעיקר נשמע שמאז הדברים לא מסתדרים לך כפי שרצית, משהו כאילו "לא עובד", איך כתבת? "אני מרגישה שהחיים שלי לא זורמים...".
    בנוסף, את מתארת תחושות של דיכאון, של חוסר כוחות ושל תקיעות. אלו תחושות קשות מאד.
    כתבת גם שאת כבר כמה חודשים בטיפול. אני חושב שזה צעד נכון מאד, בעיקר כי היית רוצה שהחיים שלך יראו אחרת. אני יכול להמליץ לך שרית להביא גם לטיפול שלך את כל התחושות שכתבת כאן, את התסכולים והקשיים. אני מאמין שלאט לאט, עבודה משותפת לאורך זמן עם הפסיכולוגית, יכולה לסייע לך בכיוון הזה.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גל דיכאוני וחוסר רצון לחיות-לא מאוזנת ולא מעוניינת ליטול כדורים
    ביפולרית
    10/05/2016

    שלום, אני בחורה בת 24 שנמצאת בעיצומו של משבר בעקבות פיטורין מעבודה שממש רציתי. אני גרה אצל ההורים והם אנשי דת מאד אדוקים(אבא רב), אני עצמי אינני דתייה מגיל מאד צעיר (13) על אף שנכפה עליי ללמוד במוסדות חינוך דתיים .
    במהלך שלוש השנים האחרונים ניסיתי ללא הרף לחשוב על פתרונות יציאה מהבית וכבר היו לא מעט פעמים שזה ממש עמד על הפרק לפני ביצוע, אך כל פעם משהו אחר השתבש, הדבר גרם לי למפחי נפש גדולים מאד, היות ואני ממש שונאת לגור בבית ההורים מאז ומתמיד.
    מעבר לכך, בארבע השנים האחרונות אני פשוט עסוקה בלקפוץ ממשבר למשבר ולא מצליחה לחיות את חיי כמו שאני רוצה. הייתי סטודנטית ועזבתי לאחר שנה, אני לא מצליחה לעמוד בעומס הנפשי שאתגרי החיים מביאים איתם ולכן תמיד בורחת וכתוצאה מכך מגיעה לדיכאון.
    אחרי פרישה מהלימודים אובחנתי כלוקה בהפרעה בי פולרית, תחילה לקחתי את הבשורה בצורה נורא קשה, אך לאחר מכן עברתי לשלב ההכחשה. מאוחר יותר הגל הדיכאוני עבר והמשכתי בחיי כשלכאורה על פניו היה נראה שהכל "הסתדר". אינני מטופלת בתרופות וגם לא הייתי מטופלת אצל פסיכולוג. לאחרונה בעקבות גל הדיכאון האחרון שפקד אותי התחלתי ללכת לשיחות אצל פסיכולוגית, אך לצערי אני לא מרגישה שזה מועיל. אני מרגישה חוסק חשק לחיות, הייתי נותנת הכל על מנת לסיים את חיי בצורה בטוחה ויעילה, בלי פשלות. מעולם לא ניסיתי להתאבד, אבל אני פשוט בכנות לא מעוניינת בחיים האלה, אני לא חושבת שאי פעם אהיה כשאר האדם, לא חושבת שאי פעם אהיה מאושרת. אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי, לא זוכרת מי אני ומה אני ולא רואה כיוון. מאז תחילת הגל הדכאוני האחרון (לפני כחודש) אני סובלת מבולמוסי אכילה זוועתיים במיוחד שמסתכמים באלפי קלוריות, כבר עליתי חמש קילו בפרק זמן נורא קצר וזה מקשה עליי נורא.(יש לציין שירדתי בעבר 20 קילו ומבחורה שמנמנה הפכתי לרזה לגמרי) אני לא מצליחה להתמודד עם הדבר הזה, אפילו שאני קוראת המון ברשת זה תמיד תוקף אותי ומפיל אותי שוב ושוב.
    בחודש האחרון לא עבדתי, אך מחר אני מתחילה לעבוד בתור קופאית ואני חוששת שלא אצליח להתמיד בעבודה עקב מצבי. יש לציין שאני בחורה עם פוטנציאל גדול, אני מודעת וחושבת שאני אינטליגנטית ובמבט מבחוץ על עצמי נחמץ לי הלב על הפספוס שהפכתי להיות.
    אני לא בקשר עם ההורים שלי ואין בנינו חילופי דברים ואני היחידה שגרה בבית.
    בעקבות הגל האחרון ניתקתי קשרים עם חברות.
    אני לא יודעת למי ולאן לפנות לעזרה, אני מרגישה שאף אחד לא מבין אותי או את מה שעובר עליי, אני במצוקה נוראית ואיומה. יש לציין שאני לא מעוניינת לקחת תרופות פסיכיאטריות, האם ידוע לכם על טיפול טבעי להפרעה? (בעבר לקחתי רמוטיב כל פעם שהייתי בדיכאון)

    אנא עזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גל דיכאוני וחוסר רצון לחיות-לא מאוזנת ולא מעוניינת ליטול כדורים - תגובה

    יאיר לוי
    13/05/2016

    שלום,

    את בחורה צעירה, בת 24, ואני שומע מדבריים שבעצם השנים האחרונות היו תקופה אחת קשה מאד. איך אמרת? "הייתי עסוקה מלקפוץ ממשבר למשבר".
    את חווה קשיים כמעט בכל תחום בחיים - בבית, במשפחה, בפן החברתי, בלימודים, בעבודה...כתבת גם שאת מרגישה חוסר חשק לחיות. אני שומע הרבה ייאוש, עצב ובדידות בדברים שכתבת, שמלווים בהרבה פסימיות וחוסר תקווה. כמה קשים החיים שתארת, אני מרגיש שהמצוקה שלך היא קשה ביותר.
    אינני מכיר טיפול טבעי שעוזר למצוקה הנפשית האיומה והנוראה שאת חווה כעת.
    אני כן יכול להמליץ לך על טיפול פסיכולוגי (ציינת שהתחלת, ואני מקווה שאת ממשיכה בו על אף כל הקשיים והפסימיות - האם דיברת על כך עם הפסיכולוגית שלך?).
    כתבת שאינך מעוניינת בתרופות פסיכיאטריות. אינני יודע מה הסיבה לכך, אך אני יכול לפחות להמלךיץ לך לדוק, לראות, לבחון אותם. יש היום מגוון רחב של תרופות, ולפעמים לוקח זמן למצוא את התרופה ואת המינון שיתאימו בדיוק בשבילך. בעיניי, זה חלק לא פחות חשוב מהטיפול בך.
    מעבר לכך, במידה ואת מרגישה שאת רוצה לפגוע בעצמך, אפילו כשרק מתחילות לעלות אצלך מחשבות כאלו, אני ממליץ לפנות מיד לפסיכולוגית שלך, לרופא משפחה, פסיכיאטר, ואם יש צורך אפילו לפנות במיידי למיון (כל חדר מיון פועל 24 שעות, 7 ימים בשבוע). כל אחד מהגורמים האלו יוכל לסייע לך במצבים הקשים האלו.
    החיים שלך יקרים.
    את יקרה.
    שמרי על עצמך,
    ותני לעצמך זמן לטיפול, את ראויה לכך.

    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה והאמפתיה

    ביפולרית
    13/05/2016

    הפסיכולוגית יודעת, אמרתי לה שאם היה בידי כדור שבוודאות היה הורג אותי, לא הייתי מהססת והיא השיבה בתגובה אמפתית כלשהי.
    היא ממליצה על טיפול אבל אני מתנגדת בשל התופעות הלא רצויות שעשוית להיות וגם חוששת מתלות למקרה שארצה להפסיק וחוץ מזה תמיד הייתה לי ראייה פסימית ומדכאת זה חלק מהאופי שלי, איך כדור יכול לעזור פה? האם זה משהו שישנה לי את האופי? זה נשמע לי מאד לא הגיוני שפתאום אהפוך לאדם אופטימי ומורעל על החיים, זו פשוט לא אני ומעולם לא הייתי כזו.
    אני ממשיכה ללכת לטיפול רק בגלל שאני ככ סובלת וסובלת בבית ולא מוצאת מזור לפצעיי ולא יכולה לשוחח עם אף אחד על זה, אבל אני יודעת שזה לא יועיל ואני יודעת שאני פשוט פצצת זמן מתקתקת ויום אחד אעשה את המעשה.
    אני מאד בודדה ומרחיקה מעליי כל מי שמנסה להתקרב, על אף שכלפי חוץ אני חייכנית וחברמנית אבל רק מי שמכיר אותי באמת מכיר גם את הצד הנוסף.
    אני מרגישה כמו שני ישויות והאופי שלי כל כך מורכב ומתוסבך שאני לא יודעת מי אני וזה מתסכל, אני גם לא מצליחה ליצור קשרים רומנטיים מאז שנפרדתי מהבנזוג שהיה לי לפני שנתיים(הוא היה הקשר הכי ארוך שלי-4 שנים אבל הייתי מאד לא יציבה בקשר), אלא רק קשרים זמניים, למרות שלרוב מעוניינים להמשיך אני נסוגה בשלל תירוצים.
    אני בחורה שנראית טוב, למרות שכרגע אני לא מרגישה ככה בכלל, אבל אני מקבלת המון פידבקים מהסביבה וזה כל כך מתסבך אותי ואפילו מרגיז אותי כשמחמיאים לי או מתרשמים ממני, אני מרגישה שיש חוסר הלימה בין מה שהסביבה רואה ממני לבין מה שבאמת מתחולל אצלי.
    ברור לי שאני עוטה על עצמי את מסכת החייכנית, אבל זה מאד מעייף אותי. רק בבית אני מרשה לעצמי להוריד אותה וגם בגלל שבבית באמת רע לי באופן יוצא דופן.
    בקיצור אני פשוט לא יודעת איך לא להיות בודדה יותר(אפילו חשבתי לאמץ כלב, למרות שההורים שלי כנראה יתנגדו), איך לא לפחד לתת לאנשים להתקרב אליי. אני גם לא יודעת להעמיד פנים בפני אנשים שמכירים אותי ולכן אני מתרחקת מכולם

    לא יכולה לשאת יותר את הסבל הנוראי הזה, אני מרגישה שיש לי פצע פתוח שפשוט לא מפסיק לדמם, עד שמתישהו זה כבר יסתיים כי לא אוכל יותר לשאת את זה

    אולי אתה יודע אם קיימת קבוצת תמיכה לאנשים שנמצאים במצב דומה לשלי?
    אני מרגישה לא בנוח לדבר על זה עם אנשים שלא עוברים את אותם הדברים ומאידך נורא קשה לשאת את כל זה לבד ושיחה של פעם בשבוע לא מספיקה עבורי.
    אפילו חשבתי ללכת לאשפוז יום אבל אני נורא חוששת גם מזה וכמו כן אני חייבת להרוויח כסף כי לקחתי הלוואות שעליי להחזיר.
    האם כדאי לפנות לרווחה לקבל עזרה מעובדת סוציאלית?
    האם כדאי לי להגיש נכות בביטוח לאומי? יש לזה השלכות רעות לעתיד? ניתן לקבל קצבה גם אם אני אצליח לעבוד עכשיו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חושב שהפסיכולוג שהלכתי אליו הפר כמה קודי אתיקה
    ניסן
    09/05/2016

    שלום
    אני חושב שהפסיכולוג שהלכתי אליו הפר כמה קודי אתיקה , כמו הפרת סודיות ופגיעה בלקוח, מה האופציות העומדות לרשותי? האם יש עו"דים המתמחים בנושא?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חושב שהפסיכולוג שהלכתי אליו הפר כמה קודי אתיקה - תגובה

    יאיר לוי
    09/05/2016

    שלום ניסן,

    מצטער לשמוע על החוויה הלא פשוטה שלך. לפסיכולוגים אכן ישנם כללי אתיקה מחמירים, ובמידה ואתה מרגיש שהפסיכולוג שלך הפר או לא פעל בהתאם להם, אתה יכול להגיש תלונה בנושא. הגוף האחראי על כך הוא "מנהלת משרד פנקס הפסיכולוגים",במשרד הבריאות (ניתן למצוא אותם באתר של משרד הבריאות).
    במקביל, אני יכול להמליץ לך גם לבדוק ולברר את העניין מול הפסיכולוג עצמו. לשתף אותו בתחושות שלך, לשאול אותו לגבי הסוגיות שמטרידות אותך, ולהבין ממנו כיצד הוא פעל ומדוע. יתכן ודברים יראו אחרת אחרי שיחה שכזו.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בבקשה
    דנית
    08/05/2016

    אני גרה במקום פינתי. זה מקום לא נוח בית קרקע.כולם נכנסים ברכב ויוצאים מליד הבית .כולם עוברים ושבים מליד הבית.יש הרבה הולכי רגל שעוברים ממש מול השער שלנו.בשבת החנתי טרקטורון במדרכה.אשה אחת ראתה שהמדרכה חסומה מהטרקטורון.זרקה מילה וירדה לכביש .כמובן שהיא הלכה ברגל. מה היתי צריכה לענות לה.כי לי לוקח זמן לענות? תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בבקשה - תגובה

    יאיר לוי
    09/05/2016

    היי דנית,

    הבנתי את התיאור של המקרה שלך, לא הבנתי מה בקשתך מאיתנו. מה בעצם את שואלת אותנו כאן בפורום פסיכולוגיה? אשמח אם תוכלי להבהיר את העניין.

    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בבקשה

    דנית
    09/05/2016

    אני שואלת שאישה רגישה מאד וכל דבר נפגעת.מה עונים במצב כזה? והאם זה מוצדק שהיא זרקה לי מילה כי חסמתי באופנוע את המדרכה להולכי רגל? פשוט מה לענות לחוצפה וקללות? אני מאוד רגישה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרקטורון חונה במדרכה

    שולי
    14/05/2016

    שלום דנית,
    יש מקרים שצריך להתעלם וכנראה זה המקרה כאן. מה את צריכה לרדת לרמה שלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרקטורון על המדרכה- המשך

    שולי
    14/05/2016

    אבל בעצם למה החנת טרקטורון על המדרכה- את אשמה- את צריכה להתנצל!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מתמודדים עם כעס בעקבות מקרה שקרה לי
    גל
    07/05/2016

    חייב חייב עצה:

    חבר מאד טוב (או לפחות ככה חשבתי), נתן לי מספר של מישהי כדי שאתקשר אליה ואצא איתה...
    לא כ"כ התלהבתי מסיבות שונות ואמרתי לו שכרגע אין לי עניין..

    הוא המשיך ללחוץ עליי ולהתקשר, אמרתי שאחשוב על זה...
    למחרת, שאל אותי אם התקשרתי כי אמר שהוא הבטיח לה שאתקשר, אמרתי שאעשה את זה בערב...

    בערב, שאל שוב,אמרתי לו שסבבה אתקשר...

    כשהתקשרתי... התברר לי שמדובר בטעות במספר והבחורה שהתקשרתי אליה היא נשואה עם ילדים.. אז הייתי בטוח שהוא טעה במספר...

    כשחזרתי אליו...הסתבר לי שזאת הייתה בדיחה והוא נתן לי במתכוון מספר של בחורה לא קשורה...

    כרגע, אני ממש ממש כועס...זועם אפילו..עדיין המום מהמעשה
    הוא חושב עדיין שמדובר בבדיחה וצריך לקחת את זה בקלות...

    והשאלות שלי אליכם:
    מה עושים במצב כזה?
    האם זה אמור להצחיק אותי?
    מעבר לעובדה ש"עבד" עליי..עירב פה בחורה זרה שאינני מכיר
    האם צריך לקחת דבר כזה בקלות?

    מה שעובר אצלי זה אכזבה, כעס, רצון לנקמה..סוג של משבר אמון חזק מאד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבר נתן טלפון של מישהי עם ילדיםבעיה

    שולי
    14/05/2016

    שלום גל,
    אותי זה היה מאוד מכעיס ומעצבן והייתי מחפשת לנקום. זו התנהגות מגעילה שפוגעת גם בך וגם באישה הנשואה.
    יכול להיות שחבר שלך הוא דיסלקט ולא מבין אבל יש גבול לכל תעלול. אני הייתי מציעה לך לתת גם לו מספר טלפון של מישהי לא מתאימה אבל זה לא הפתרון היחידי כאן. יש אנשים שצריך לנתק איתם את הקשר אם הם מתנהגים התנהגות כזו דוחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מתמודדים עם כעס בעקבות מקרה שקרה לי - תגובה

    יאיר לוי
    26/05/2016

    היי גל,

    אני שומע שנפגעת מאד מההתנהגות של החבר שלך. אתה מאד עצבני וכועס עליו, ויש לך את כל הסיבות הראויות לכך. הוא חשב שהוא עושה מעשה מצחיק, מעין "מתיחה" שכזו, אך עבורך זה היה מאכזב ומכעיס מאד. ציינת שאתה חווה כרגע משבר אמון מאד חזק, ובצדק, הרי נפגעת מאד מהתנהגותו. אתה שואל "האם צריך לקחת דבר כזה בקלות"? אני לא חושב שיש נורמות או כללים לגבי "איך צריך" לקבל חוויה שכזו. אתה קיבלת את זה כפי שקיבלת את זה. אולי מישהו אחר היה חווה זאת באופן אחר, אבל אתה מרגיש מה שאתה מרגיש, והחוויה הזו שלך היא החשובה כאן בעיניי. התבונן פנימה ותחשוב מה היית רוצה לעשות עם זה, מה היית רוצה שיקרה עכשיו עם היחסים שלכם. בנוסף, האם ניסית לדבר איתו על זה? אולי הוא לא חשב שזה יפגע בכך ככה, אולי הוא לא מכיר אותך מספיק, אם כך הוא התנהג? אם היחסים שלכם חשובים לך, נסה אולי ליזום שיחה פתוחה איתו בנושא, ולנסות ללבן ביניכם את הדבר.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להפסיק לברוח ולהתחבר למציאות
    ברטה
    05/05/2016

    הייתי ילדה מוכה

    הייתי ילדה מכה

    הייתי אגואיסטית ומרוכזת בעצמי

    ברחתי משם אל גברים שגרמו לי להרגיש "כמו נסיכה"

    עכשיו אני בורחת אל הספורט ואל העבודה

    עובדת כמה שיותר אובססיבית לאוכל ולמשקל

    עייפה כל הזמן ולא מצליחה לעבוד כמו בן אדם נורמלי

    איך מתחברים למציאות ויוצאים מכאן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להפסיק לברוח ולהתחבר למציאות - תגובה

    יאיר לוי
    24/05/2016

    היי ברטה,

    נשמע שעברת הרבה חויות קשות בחיים. כשקראתי את מה שכתבת עלו אצלי הרבה שאלות. סיפרת שאת בורחת כל הזמן - למה? למה את מרגישה שאת צריכה לברוח כל הזמן? ממה? האם תמיד זה היה ככה? ועוד ציינת - "אני עייפה כל הזמן ולא מצליחה לעבוד כמו בן אדם נורמלי". למה זה ככה?
    ובאמת רק מלקרוא את מה שכתבת כבר מתקבלת התחושה של חוסר מנוחה, של מתח, של משהו לא רגוע בפנים.
    מה יכול לעזור לך במצב הזה? הייתי רוצה להזמין אותך לעצור לרגע, לנשום, להתבונן בעצמך. לחשוב לרגע, לנוח. לשאול שאלות, לנסות להבין מה את מרגישה, במקופ לנסות ולרוץ כל הזמן מדבר לדבר.
    אינני יודע האם את בטיפול או לא, אבל נראה לי שטיפול פסיכולוגי יכול להועיל לך בדיוק מהכיוון הזה.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש סיבה שלא ענו לי בפעם הראשונה ?
    שי-לי
    01/05/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש סיבה שלא ענו לי בפעם הראשונה ? - תגובה

    יאיר לוי
    03/05/2016

    היי שי-לי,

    ראי תשובה בפוסט שלך המקורי מה-29.4. ואני מתנצל על העיכוב בתשובה, כן, כנראה שדברים לפעמים מתפספסים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות חברתיות שלא נפתרות איך מטפלים ומה יהיה?
    3333
    01/05/2016

    שלום, אני מדברת שטויות הרבה פעמים כשאני בלחץ ומתנהגת כמו דפוקה, אני מתביישת מאוד בעצמי, קשה לי לתקשר ויש לי אמירות חסרות טקט ולפעמים אני צוחקת ממבוכה. בנוסף אני ממש חסרת ביטחון ברמה כזאת שכשאני מדברת מרגישים את הטון דיבור החסר ביטחון וזה נשמע מפגר. אני מיואשת מאוד כי מכיתה א עד יב אין לי חברים(לפני שנה סיימתי תיכון) וכרגע מאגר החברים שלי הוא אפסי ואם אני אמשיך ככה אני מפחדת שאכנס חלילה למצב של ייאוש .אננ עצובה מאוד כתוצאה מכך והדבר היחיד שמביא לי תקווה זה הפנטזיות והחלומות שלי שיום אחד זה יעבור. איזה סוג של טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לסוגיה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות חברתיות שלא נפתרות איך מטפלים ומה יהיה? - תגובה

    יאיר לוי
    01/05/2016

    היי,

    נשמע שאת חווה קושי רב במסגרת של אינטראקציות חברתיות ויחסים בין אישיים מסוג זה או אחר. את בחורה צעירה ואני כן שומע בין השורות שלך שאת מעוניינת בקשרים, בחברים, אפילו מאד מעוניינת וזקוקה לכך. יחד עם זאת, נראה שעצם יצירת הקשר יכולה להיות מאד מסובכת עבורך. את מתארת רגשות של בושה, תסכול, לחץ, עצבנות ומבוכה. באופן כללי, את מציינת שאת חסרת ביטחון ושאין לך חברים, ונשמע לי שהמצוקה הרגשית שלך היא גבוהה בגלל הקשיים האלה.
    בשל המצוקה הרגשית שלך, הקשיים שאת מתארת, ובגלל הרצון שלך שהדברים יראו אחרת אצלך בחיים, אני יכול להמליץ לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי. בטיפול זה תוכלי לשתף בחויות אלו, להתבונן בהן, לנסות ולהבין את הקשיים החברתיים שלך, ויחד עם הפסיכולוג/ית, תוכלו לחשוב על דרכי התמודדות שיהיו טובים ויעילים יותר עבורך.

    בהצלחה רבה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות חברתיות שלא נפתרות ואירוסין
    קרן
    30/04/2016

    שלום
    רוב החיים אני בהרגשה שאיו לי מספיק חברים
    ועם השנים המספר הצטמצם. בררתי יותר. ונמאס לי לשמור על קשר כשאין הדדיות. וגם לא מרגישה שיודעת איך להתחבר ולהכיר.
    אני בזוגיות3שנים מאורסים. ואנחנו מאוד שונים. עולמו די מצומצם ולא עמוק. וגם תחומי העניין שלנו שונים. הוא נהדר אכפתי אני חשובה לו. ואנחנו מנסים האחד מתוכן עולמו של האחר.אבל שוב ושוב מפריע לי שבגלל שהמצב כזה זה דורש הרבה מאמץ מצידי להביא אותו לנסות איתי דברים. מה גם שהוא לומד.

    והחברים עסוקים בחייהם ומרגיש לי שרוב הזמן אני צריכה להעסיק את עצמי.
    אני מתוסכלת. מתבאסת לשמוע ולראות אנשים עם בני זוג שבאותו ראש ועם מעגל חברים מספק.

    אני חוששת שמצבי החברתי הדל גרם לי להיות בזוגיות שיש בה תסכול.
    בשבתות חברים עסוקים. בן הזוג לא באמת פרטנר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות חברתיות שלא נפתרות ואירוסין - תגובה

    יאיר לוי
    01/05/2016

    היי קרן,

    כשקראתי את דברייך, נדמה היה לי שאת משתפת בקשיים שאת חווה כרגע, בהווה, אבל גם שיש להם שורשים מוקדמים יותר. את ביחסים מזה כשלוש שנים, ואתם אף מאורסים, אך גם את מציינת שאת מתוסכלת מהיחסים הנוכחיים שלך. זו באמת הרגשה לא קלה, ונשמע לי שגם כשאת בתוך הזוגיות הזו, את מרגישה הרבה לבד.
    כשתיארת את בן זוגך, אמרת שהוא נהדר, אכפתי ושאת חשובה לו. יחד עם זאת, עלו אצלי השאלות הבאות - רגע, אבל מה עם קרן? מה איתך? את מרוצה ומסופקת מהיחסים האלו? האם את מאושרת בהם? איך את חווה את בן הזוג שלך? מה הוא בשבילך? איך את מרגישה בזוגיות הזו?
    אם נחזור לרגע אחורה, את כותבת גם ש"רוב החיים אני בהרגשה שאין לי מספיק חברים, ועם השנים המספר הצטמצם...". כלומר, אם הבנתי אותך נכון, תמיד עניין של יחסים וחברויות היה די מסובך וקשה מבחינתך, וכעת, כשאת בזוגיות, הקושי הזה מוסיף ללוות אותך, אולי ב"לבוש" אחר, אבל הקושי עדיין קיים.
    מכיוון שאת חשה מצוקה ותסכול רב, קרן, וקשיים ביחסי חברות בכלל וביחסים זוגיים בפרט, אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי. שם יהיה לך את המקום הבטוח שלך לשתף במצוקות ובקשיים שלך, לנסות להתבונן בהם יחד עם המטפל/ת, להבין את עצמך ואת מערכות היחסים בחייך קצת יותר טוב, ולנסות ולחשוב יחד עם המטפל/ת גם על דרכי התמודדות שיהיו יותר יעילות עבורך. בעזרת הטיפול תוכלי לבדוק כיצד את יכולה להרגיש טוב יותר בתוך המציאות הלא פשוטה שאת חווה כעת.

    שבוע טוב,
    יאיר.





    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. כבר בטיפול

    קרן
    04/05/2016

    תודה על התשובה
    באופן אירוני ביום בו הכרתי את בן זוגי יצא כך שהתחלתי את הטיפול.
    הנושאים האלו מדוברים רבות
    אבל עדין אין עד הסוף השלמה...
    עדיין יש דברים בבן זוגי שמהווים שוני בינינו
    תחת התירוץ של תקופת הלימודים.עם ההסתכלות שיש שוני ואני צריכה אפ אני בזוגיות הזו לקבל אותו...וכשלא יהיה סטודנט זה ישתפר במידת מה
    ונושא החברויות גם עולה. עם שינוי של להסתכל על האיכות שבקשרים ולא על הכמות. אבל כשאני לבד ומשעמם לי זה לא עוזר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי קוראים לי שי-לי אשמח אם תעזרו לי
    שי-לי
    29/04/2016

    היי,
    אני חיה עם חבר שלי בבית הוריו,
    ואני מרגישה שהאושר שלי תלוי בו מאוד , זאת אומרת אם אנחנו עושים משהו אני נעשה מאושרת ואם לדוגמא אחרי סרט הוא מחליט לעשות משהו אחר לדוגמא לשחק במחשב אוטומטית אני נעשת עצובה...
    היו לי בעבר כמה חברות והרחקתי את כולן ממני כי אני מנסה ליצור סביבי סביבה חדשה כי הן היו מאוד דכאוניות , כל היום דיברו על כמה שרע להן וכמה שקשה להן וכאשר דיברתי איתן על העניין שזה משפיע עליי מאוד הקשר פשוט דעך ...
    כך שכרגע אין לי חיי חברה.. אני מנסה להעסיק את עצמי בדברים שונים בטלויזיה בציור במוזיקה וזה לא הולך לי כל כך אני נכנסת לדכאון ובוכה כל הזמן.. זה מאוד משפיע על חבר שלי וכמובן שעליי שאני לא מסוגלת להתמודד עם עצמי ואני פשוט לא מצליחה להיות מאושרת...
    אני והוא מתכננים לגור ביחד ואני מפחדת מאוד שהקשק יהרס בגלל זה .. שהוא ירגיש שהוא חייב להיות איתי כי אני בדכאון כי אני לא מאושרת...
    אשמח אם תעזרו לי !!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי קוראים לי שי-לי אשמח אם תעזרו לי - תגובה

    יאיר לוי
    03/05/2016

    היי שי-לי,

    אני שומע הרבה עצב בדברייך.לפי התיאור שלך, נשמע שלעיתים קרובות קורה שהעולם הפננימי שלך מושפע מאד ממה שקורה "בחוץ", אירועים חיצוניים מאד משפיעים עלייך. למשל, כתבת שהרחקת כמה חברות מעלייך, מאחר והן היו דיכאוניות, וניסית ליצור לעצמך סביבה חברתית חדשה. ציינת גם שכיום, עם החבר שלך, "האושר שלי תלוי בו מאד". כלומר, ההרגשה שלך הרבה פעמים תלויה במה שקורה מסביבך. היום אני שומע שאת סובלת מאד, שאת במצוקה רגשית גבוהה, ושאת חווה הרבה עצב ובדידות.כתבת גם שאת מנסה לעזור לעצמך בכל מיני דרכים (להעסיק את עצמך בציור, מוסיקה, טלויזיה), אך ללא הצלחה.
    לאור התחושות הקשות שלך, ומכיוון שנשמע שאת לבדך לא מצליחה לצאת מהמצב הרגשי הקשה הזה, ובגלל החשש שלך לגבי המשך הקשר הזוגי שלכם, הייתי ממליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי לצורך קבלת סיוע רגשי מגורם מקצועי, שיוכל לסייע לך לשאת את המצב הלא פשוט הזה, ולנסות להתמודד איתו טוב יותר.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שי- לי

    שולי
    14/05/2016

    שלום שי- לי,
    אני מבינה שקשה לך כל פעם שאת מתרחקת מחבר שלך ומנסה לחיות בשביל עצמך בלבד אבל כנראה שזה רק קושי בהסתגלות. לפעמים אנחנו נקשרים לחבר שלנו ובהתחלה כמו תמיד האהבה היא הכי עוצמתית וגדולה אבל אני מניחה שאותו רגש בעייתי של תלות בחבר ידעך קצת עם הזמן. בנוגע לחברות שלך, את אמרת בעצמך שאת מרגישה עצב בחיים אז הן לא היחידות שמשדרות כלפייך עצב אלא גם את משדרת כלפיהן אז אני מניחה שההתרחקות מצדך לא מוצדקת. לפעמים קשרים משתפרים מתוך רגשי הזדהות. ברור שתמיד אנחנו מחפשים מישהו שיחזק אותנו אבל גם מי שיבין אותנו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה עזרת לי מאוד !!

    שי-לי
    15/05/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התאהבות אובססיבית
    חני
    25/04/2016

    חג שמח לכם נטע ויאיר.לפני כמה שנים היה לי רומן קצרצר עם בחור לא יהודי שהתאהבתי בו והקשר עלה על סרטון.הוא נפגע בתאונת דרכים וקיבלתי משבר כזה בעקבות זה.אחרי טיפולים נפשיים שכחתי ממנו לכמה שנים הוא יצא בנס וכיום הוא נשוי.בשבוע האחרון פתאום נזכרתי בו והרגשתי שאני מתאהבת בו שוב.אני כל הזמן מסתכלת על התמונות שהיו לנו ביחד אבל כמו שאני כותבת הקשר לא היה בריא ולמרות זאת הייתי מאוהבת בו.אני לא מפסיקה לחשוב עליו בשבוע האחרון ולא מפסיקה להסתכל בתמונות שלו.אני רוצה לשכוח ממנו.יכול להיות שזה קורה לי כי אין לי בן זוג כרגע.אשמח לעזרה בלי כרגע ללכת לטיפול אלא עזרה מעשית איך אני יכולה להוציא אותו מהראש אני ממש אודה לכם עם תייעצו לי מה לעשות אני מאחלת לכם חג שמח ותודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התאהבות אובססיבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התאהבות אובססיבית - תגובה

    יאיר לוי
    05/05/2016

    היי חני,

    מתנצל על העיכוב בתשובה.
    את מתארת מצב בו כל הזמן יש לך מחשבות על הבחור לשעבר, ולמרות שחלפו להם כבר כמה שנים מאז הייתם בקשר, ושהקשר לא היה בריא עבורך, ושנפרדתם בעקבות משבר מסוים, ושהיום הוא נשוי - למרות כל זה, את עדיין עסוקה במחשבות לגביו. איך תיארת את זה? "התאהבות אובססיבית". את שואלת בעצם איך את יכולה לשכוח אותו, להוציא אותו לגמרי מהראש. זה נשמע לי כמו משימה קשה. למה? זה דומה לעניין שאם אני אומר לך למשל, לא לחשוב על פיל ורוד - בסופו של דבר תחשבי כל הזמן רק על פיל ורוד. קשה לנו לשלוט במחשבות שלנו. האם התאהבות חדשה תוכל להשכיח אותו? אינני יודע, יתכן שכן ויתכן שלא.
    יותר מזה, אני שומע מבין השורות, שעל אף שתיארת שהיה לכם רומן קצר, היה משהו בבחור הזה ובקשר שהיה לכם - שאיכשהו היה משמעותי עבורך בצורה כזו או אחרת, הוא תפס מקום בחייך, והנה - גם היום הוא מאד נוכח בחיים שלך.
    אם אינך מעוניינת בטיפול, אני יכול להמליץ לך לנסות ולהתבונן פנימה, ולבדוק עם עצמך מה היה שם בעצם בבחור הזה, ובקשר הזה, שעל אף שנמשך זמן קצר מאד, יוצא שגם היום בחלוף השנים, את מתקשה להיפרד ממנו, מתקשה להשתחרר ממנו.

    מקווה שתדעי קשרים טובים יותר בעתיד,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה שלך נתנה גם לי כיוון

    ברטה
    05/05/2016

    לגבי קשר שהייתי בו. גבר שכל כך איתגר אותי להיפתח ולכן אני לא מצליחה להפסיק לחשוב עליו גם לאחר שניתק איתי קשר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי עצום למצוא מערכת יחסים רצינית ולהרגיש שייכת לחברה
    מור
    25/04/2016

    הי אני בת 26 חוויתי נישואים איומים בגיל 24-25 כתוצאה מפחד להישאר לבד כי לא מצאתי גבר רציני הראשון שהיה ניראה לי רציני צחק עליי התחתן איתי במרמה התעלל בי גזל ממני את מעט חסכונותי והכה אותי התגרשתי ואין לי ילדים ושוב קשה לי למצוא זוגיות אני נאה מושכת אינטליגנטית טובה אבל לא רוצים אותי לקשר רציני מעבר לסקס אני התייאשתי כבר את אותו מצב של בדידות ולבד חוויתי גם לפני שהתחתנתי תמיד אני בקשרים לא רציניים שלא מתקדמים לשום מקום וכרגע גם היום הכרתי בחור חודשיים שהיה ניראה לי רציני הוא היחיד שעוד מתקשר כל יום אבל ניראה לי שהוא פלרטטן ובוגדני ואני יודעת את זה ולמרות הכל היחס שהוא מעניק לי מספיק לי כי הוא הדבר היחיד שנשאר רציני איתי ושומר איתי על קשר אבל אני לא חושבת שזה יתפתח לקשר כי הוא מתכחש כל הזמן ורוצה שזה ישאר בגדר של קטע ושנמשיך להיות ככה עד להודעה חדשה ואני פשוט תקועה אני יוצאת מבלה כל שבוע מחוזרת אבל אף אחד לא נשאר לטווך ארוך אני משתדלת לדחות סקס וכלום הבחור הזה שאני איתו אמר לי בעצמו שהוא אוהב רק תסקס איתי זה פגע בי זה אומר לי שהוא איתי רק בשביל הגוף שלי אני התייאשתי אני לא חושבת שאני ינשא שוב כי אף אחד מהגברים שאני רוצה לא רוצה אותי אני מרגישה רע אני רואה בחורות פחות יפות ממני מצליחות עם בני זוגם ואני מקנאה בהם ואני רוצה גבר שיראה טוב ושיהיה בחור טוב במהות אין לי עניים גדולות ואני לא שאפתנית אבל ברור שאני ירצה גבר מצליח הלכתי לקברי צדיקים לעמוקה התפללתי לזוגיות .בסופי שבוע כל החרמנים למינהם שהתנתקתי מהם כי היו לא רציניים איתי נזכרים להטריד אותי או לחפש אותי דווקא בסופש ואני פשוט מיואשת מעצמי מיואשת כל בנות הדודות שלי בזוגיות ובנישואים אף אחת לא סבלה כמוני ממערכות יחסים לא רציניות כולם היו בזוגיות ארוכה לפני נישואים ואני פשוט טחנתי מים עם גברים רעים שרק ניצלו אותי מה עליי לעשות איך להתנהל מול גבר שאני רוצה כדי שירצה אותי לקשר רציני איך לדבר איתו להתייחס מה להראות לו ?יש לי עוד בעיה בגלל שאני ניראית נשית לפעמים מתפלאים מהמראה שלי עד למצב שלפעמים מאחורי הגב שלי אני שומעת לחשים של " היא קוקסנילית?? אוו כאילו עם הייתי גבר שהפך לאישה וזה פגע בי מאוד אני לא רזה מידי הגוף שלי בעל מראה סקסי ואני אוהבת ללבוש שמלות ערב ולהרגיש יפה אבל אני מרגישה שונה לפעמים ולא משנה מה אני יעשה אני מרגישה בתחושת קורבן לא שייכת כל הזמון וגם שאני נכנסת לתוך קשר זוגי תמיד אני הופכת להיות נותנת כל הזמן ולא מקבלת תמורה כלל וזה דפוס שחוזר על עצמו שאני הופכת להיות פשוט מקריבה ומקבלת שאריות או יחס בלתי הולם כמו בנישואים ככה במערכות יחסים ניצול ,יחס לא הולם וניצול של ממש גם כלכלי מיני וכדומה פשוט בהתחלה מעריכים אותי ולאחר זמן מה מתחילים לזלזל בי כבר ולהשקיע בי פחות .אני פשוט מרגישה חסרת מזל בזוגיות בחברה ביחסים ואני מיואשת השבוע כבר אמרתי לאמא שלי בגיל 26 קשה לי למצוא זוגיות לחתונה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי עצום למצוא מערכת יחסים רצינית ולהרגיש שייכת לחברה - תגובה

    יאיר לוי
    01/05/2016

    היי מור,

    אני שומע שאת סובלת, סובלת מאד. נשמע שהחוויות הזוגיות שלך עד עכשיו מאד קשות.
    מצד אחד, אני שומע שהצורך שלך (ושל כולנו בעצם) באהבה, הוא מאד גבוה. את רוצה קשר שבו יאהבו אותך, יפרגנו, יתמכו, יגידו לך מילה טובה, ירצו אותך, יקבלו אותך כפי שאת - וזה באמת צורך מאד בסיסי, טבעי וחשוב לך כל כך.
    מצד שני, את מתארת הרבה מאד מערכות יחסים או סוגים של קשרים שהיה בהם יחס לא הולם, הרבה תוקפנות, פגיעה, זלזול, ניצול, חוסר הדדיות, ועוד הרבה רגשות שליליים שהיו מעורבים שמה. גם בנישואייך.
    זו בעצם חוויה מאד כואבת מה שתארת, את מספרת שאת חווה הרבה תסכול, ייאוש, כאב, ואני שומע שיש כא גם הרבה בדידות.
    לאור החוויות הקשות שאת מתארת מור, ולאור הרצון שלך שמערכות היחסים בחייך יראו אחרת, אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי. בטיפול זה, תוכלי לשתף, לעבד ולנסות להבין את עצמך ואת מערכות היחסים בחייך יותר טוב, וזאת בסביבה בטוחה ובתמיכה של איש מקצוע.
    את בחורה צעירה, מור, מגיעה לך אהבה,
    טפלי בעצמך, מגיע לך.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כל הזמן רעבה ומחפשת לנשנש אוכל
    מירי
    19/04/2016

    היי,
    קודם כל תודה על התגובה מפעם שעברה, יש לי עוד בעייה....
    להזכיר אני סובלת מהפרעת אוסידי, הבעייה שאני כל הזמן רטבה ורוצה לאכול משהו.

    אם אני אוכלת מתוק מתחשק לי למשהו מלוח וההיפך.

    מה גם שאני מאוד מגזימה בכמויות האוכל, למשל אוכל שתי חפיסות של שוקולד במכה.

    אני לא שמנה, אבל בקצב הזה אני אשמין.

    במהלך היום אני מרגישה שתמיד חסר לי משהו, מין רעב כזה, לא יודעת בדיוק איך להסביר.
    מרגישה שכאילו יש לי מחסור בוויטמינים או משהו אחר, כי אף פעם אני לא מסופקת.

    מה יכולה להיות הסיבה לרעב תמידי?

    אשמח לתגובה.

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כל הזמן רעבה ומחפשת לנשנש אוכל - תגובה

    יאיר לוי
    27/04/2016

    היי מירי,

    מתנצל על העיכוב במענה.
    את מתארת בעצם מצב של רעב בלתי פוסק, רעב שלא יודע שובע. ואם נחשוב לרגע על אוכל כעל צורך בסיסי, הרי שאת אומרת בעצם שיש לך צורך בסיסי שלא מסופק, שכל הזמן נמצא שם, חסר, ומבקש להתמלא, להיות מסופק. איך כתבת? "אני מרגישה שתמיד חסר לי משהו, מין רעב כזה...כי אני אף פעם לא מסופקת".
    (אגב, זה יכול להיות גם חלק מה-OCD במובן של מחשבות והתעסקות בלתי פוסקות באוכל).
    אז למה את רעבה מירי? למה כל הזמן? למה מה שאת אוכלת לא משביע אותך? כמה זמן את כבר מרגישה כך? אלו שאלות משמעותיות מאד, שניתן לברר יותר בטיפול. אני יכול שוב להמליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי פרטני, שם יהיה לך את המרחב הבטוח להתבונן לעומק בקצב שלך ועם תמיכת המטפל/ת בכל הדברים האלו ועוד.

    בהצלחה וחג שמח,
    יאיר.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום