מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הפסיכולוגית נוטשת את הטיפול בגלל שהיא עוברת לעיר אחרתיעל25/09/2016
הפסיכולוגית שלי עוברת לעיר אחרת ואנני יודעת אם אוכל להמשיך איתה או לא.זה מאוד מלחיץ כי אני אצלה הרבה זמן ועד שבונים קשר עם מישהו חדש זה מסובך.זה מלחיץ ומאבסס אותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסיכולוגית נוטשת את הטיפול בגלל שהיא עוברת לעיר אחרת - תגובה
יאיר לוי27/09/2016היי יעל,
את צודקת, זו סיטואציה לא פשוטה. מצד אחד, את מציגה שתי אפשרויות פתוחות - או להמשיך אצלה, או להתחיל טיפול עם מישהו חדש. מצד שני, שתיהן קצת "מסובכות", כל אחת מסיבות אחרות. האם דיברת על זה עם הפסיכולוגית שלך? נסי לעשות זאת ולראות מה היא אומרת בנושא.
וסתם כהצעה לדוגמא, את יכולה אולי לנסות ולהמשיך איתה תקופה במקום החדש, ולראות איך זה מסתדר לך, ואחרי תקופה מסוימת, תהיי יותר חכמה ותוכלי לעשות עם עצמך חושבים לגבי המשך הדרך. כך תוכלי לבדוק עם עצמך מה יהיה לך הכי נוח (או הכי פחות "מסובך").
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה על המעבר
יעל28/09/2016הבעיה היא שאולי היא תסגור את הקליניקה כבר עכשיו.היא הציעה להפגש בבתי קפה .זה נשמע מגניב אבל הבעיה שבבתי קפה אין פרטיות.הכל בסימני שאלה.והיא לא תחזור לעבור עד אחרי החגים כי היא בכלל היתה בחופשת לידה, וקראה לי וכנראה לעוד מטופלים כדי להודיע על המעבר.הכל באויר.שום דבר לא סגור.אין לה שום הכרעה בינתיים.וזה הכי מאבסס.סה"כ דיברנו על זה פעם אחת כשהיא הודיעה,ולא הספקתי אז לעכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה נוספת
יעל28/09/2016היא תעבור לישוב כפרי ואמרה שאולי תשכור קליניקה בישוב לייד שבו עוצרת הרכבת.היא אמרה כמה אפשרויות.בדקתי בבית ומצאתי שרק אם תשכיר קליניקה בישוב אחד בלבד ,רק לשם אוכל להגיע כי שאר המקומות רחוקים,וצריך להחליף שתי רכבות ,ובישוב הזה יש רכבת ישירה.חוץ מזה בבית שלה,היכן שתגור תהיה לה קליניקה.לשם לא אוכל להגיע בכלל.ואני מאמינה שלא משתלם לה כלכלית לשכור קליניקה כשיש לה קליניקה בבית החדש.אני קוראת את כל המלל שכתבתי ואני בעצמי רואה שכתבתי בסגנון קצת אובסיסיבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה נוספת - תגובה
יאיר לוי29/09/2016היי יעל, נשמע שצפויה לך תקופה לא קלה עם הרבה אי ודאות סביב הנושא. ונשמע לי שיהיה צריך פשוט לנשום עמוק ולנסות ולעבור את התקופה הזו, עד אשר יתקבלו החלטות לגבי המשך הדרך מצדה של הפסיכולוגית, אך גם מצדך.
יאיר..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא פוגעת בי כמו שהיה בילדותיסיוון24/09/2016
אנא את עזרתכם! אמא בת 70+ פוגעת בי, בת 40+ שוב ושוב במילותיה הקשות בדיוק כפי שהיה בילדותי כלום לא השתנה. מה עושים? מבליגים ומנסים להתרחק עם מועקה בלב? או אולי כדאי להתעמת איתה אחת ולתמיד אולי זה "יעורר "אותה? כדאי לקחת בחשבון שהיא מבוגרת כבר ולוקחת תרופות ללחץ דם גבוה. בבקשה אני אובדת עצות!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא פוגעת בי כמו שהיה בילדותי - תגובה
יאיר לוי01/10/2016שלום סיוון,
מתנצל על העיכוב בתשובה.
שאלת שאלה טובה, שכנראה אין לה תשובה "טובה" כל כך וחד משמעית.
אמך, כך תארת, פוגעת בך מזה שנים רבות. גם היום, כשאת בת 40+. אז מה לעשות באמת? תארת כמה אפשרויות לתגובה, שלכל אחת מהן היתרונות והחסרונות שלה. זו באמת סיטואציה מורכבת - להבליג? להתעמת? מצד אחד, היא עם לחץ דם גבוה, מצד שני, אז מה, "להתרחק עם מועקב בלב"?
מאחר וזה נמשך שנים רבות, ומכיוון שנשמע לי שאת חיה עם מועקה גדולה בלב \כבר הרבה זמן, אני יכול להמליץ לך סיוון לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי, שם תהיה לך הזדמנות לבחון לעומק מה קורה במערכת היחסים הזו בינך לבין אמך, ולבדוק יחד עם הפסיכולוג/ית מה יכול לעזור לך להתמודד טוב יותר עם היחסים הלא פשוטים האלה בחייך.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמא מעצבנת ומבוגרת. האם הן יכולות ללמוד בגיל הזה?
ליאת29/10/2016שלום לך. גם אני נתקלת בבעיה הזו ואמא שלי בת 60 ואני בת 30. אני לא חושבת שבגיל מבוגר אפשר לשנות בן אדם. האופי של הבן אדם מתעצב בעיקר בגיל שלוש. לכן צריך ללמוד ולהכיר את המגבלות. זה קשה אני מאוד מאוד מבינה אבל אם עושים מספיק מאמצים בסוף מצליחים להבין מה טוב באמא שלנו ועל מה אנחנו צריכים להתפשר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלליאת, להתמודד זה לא בהכרח לשנות את האמא
שמוליק31/10/2016שלום ליאת.
התמודדות היא גם לשנות את היחס כלפי ההורים, זה גם יכול להיות הפנמה והבנה שלא ניתן לשנות אותם, וצריך לבדוק איך הבן הצעיר מתמודד טוב יותר עם המצב הקיים בלי שאיפות לשנות את ההורים אלא לשנות את עצמו כך שיהיה לו טוב יותר.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר ביטחון בתחילת קשר זוגי אשמח לתשובה בהקדםאנונימית22/09/2016
זה קצת מורכב אני בחורה בת 23 כל פעם שאני נכנסת לקשר חדש אני בטוחה שהגבר שאני יוצאת איתו פשוט יעלם ולא ירצה להיות איתי יותר וזה קורה לי בכל פעם שאני מתחילה משהו חדש
לדוגמא התחלתי לצאת עם מישהו חדש לאחרונה רק שלושה שבועות הפלאפון שלו התקלקל יום שלם לא דיברנו וממש נכנסתי לפאניקה בהמשך היום גיליתי שהוא יצר איתי קשר דרך הפייסבוק של אמא שלו ולא שמתי לב אני מפחדת שבגלל העובדה שאין לו פלאפון כרגע הוא יעלם וזה ייגמר
איך אני מוציאה את המחשבות האלה מהיום יום זה משפיע לי על המצב רוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר ביטחון בתחילת קשר זוגי אשמח לתשובה בהקדם - תגובה
יאיר לוי24/09/2016שלום לך,
את מתארת חוסר ביטחון בקשרים זוגיים ותחושה שהצד השני עלול לעזוב אותך בכל רגע. זו תחושה קשה, שבאמת יכולה לגרום להרבה אי שקט ומתח פנימי. את שואלת "איך אני מוציאה את המחשבות האלה מהיומיום"?
אני מודה שזו שאלה שקשה לי לענות עליה באופן קונקרטי, מאחר ואיננו מכירים. יחד עם זאת, כשקראתי את התיאור שלך, עלו אצלי כל מיני שאלות, כגון - האם זה קורה לך בכל קשר זוגי? האם יש מקרים שבהם לא הייתה לך את התחושה הזו? ממתי זה מלווה אותך בעצם? וכדומה.
מכיוון שאני שומע ממך שזה משהו שמאד מציק לך, ושהיית רוצה שהקשרים הזוגיים שלך יראו אחרת, אני מציע לך לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי, שם יהיה לך את המרחב הבטוח לברר יחד עם הפסיכולוג/ית שאלות אלו ואחרות. זה בדיוק סוג הטיפול שם תוכלי לברר עם עצמך, מה בעצם קורה לך בכל קשר חדש, ולמה זה קורה לך.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתגובה לחוסר ביטחון בזוגיות
אנונימית24/09/2016דבר ראשון כן בכל קשר שאני נמצאת בו אני מרגישה ככה גם כשאני נפתחת ואומרת משהו שאני מרגישה אני מפחדת שהצד השני ירתע ולא ירצה להמשיך את הקשר יותר או שיבהל ויחליט שזוגיות זה לא בשבילו זה קרה לי בקשרים קודמים ואני תמיד מנסה לוודא אם הבחור שאני יוצאת איתו מחפש זוגיות או רק להעביר את הזמן וקשה למצוא תשובה קונטקרטית זה רק ההתחלה הפחד העיקרי שלי שהוא יעלם יום אחד ולא אשמע מימנו אחרי שנפתחתי רגשית...אשמח לעצה תודה וערב טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתגובה לחוסר ביטחון בזוגיות - תגובה
יאיר לוי25/09/2016היי,
בעצם את אומרת שאת לא בטוחה בכלל בקשר הזוגי שלך, נשמע שאת חוששת מאד אפילו להגיד משהו, שאולי יתפרש לא נכון ויביא לעזיבה של בן הזוג...זו תחושה מאד קשה לחיות איתה, ובוודאי שמאד קשה לקיים קשרים זוגיים בצורה הזו.
אני ממליץ לך בחום לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי, זה המקום הבטוח שבו כאמור, תוכלי לבחון לעומק ביחד עם הפסיכולוג/ית מה קורה לך בתוך קשרים זוגיים.
בברכה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסיכולוגית עוברת דירה לעיר אחרת
יעל25/09/2016שלום.אני בטיפול והפסיכולוגית אמרה לי שאולי תעבר דירה לעיר אחרת.אנני יודעת אם אוכל להמשיך איתה או לא .זה מלחיץ מאוד ומאבסס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצה להחזיר את השמחה לחייחני19/09/2016
הי. לפני כמה זמן פוטרתי מעבודתי ואני עוברת משבר בגלל זה אני קמה בבוקר ללא מטרה.מה ניתן לעשות כדי לקום בבוקר שמחה ולהחזיר את השמחה לחיי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצעה
קרן21/10/2016היי ראיתי שלא ענו לך ואני רוצה לענות לך ממקום דומה.
זה מאוד מערער שאחרי שיש שגרה היא פתאום מופרת. באמת התחושה הזו.למה אני בעצם קמה בבוקר?!
תנסי ליצור לך שגרה חדשה.
בהנחה שאת מעוניינת בעבודה חדשה. בתוך השגרה תקציבי זמן 'לעבוד' במציאת עבודה. עדכני קורות חיים. והקדישי מספר שעות כל יום בחיפוש עבודה. ותני זמן למקרה שתזומני לראיון.
בנוסף את יכולה להתנדב בתחום שקרוב למקצוע. או לעבוד בהתנדבות. כך אם יקח לך זמן למצוא עבודה. עדיין תוכלי להגיד שעשית משהו שקשור. כך אני פעלתי.
או פשוט להתנדב- נותן מטרה ועושה טוב.
את יכולה לנצל את הזמן שהתפנה לדברים
שאת אוהבת ולא היה לך זמן אליהם. או לחשוב על חדשים. ודרכם ליצור שגרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרובת משפחה בדכאון עקב שטף דם במוח.מיכל18/09/2016
לכבוד מר יאיר לוי פסיכולוג קליני שלום רב,
קרובת משפחתי עברה ארוע מוחי קשה לפני כחצי שנה.
היא מאוד בדכאון ובעלה, בקושי יוצא מהבית, מאז הארוע. הסיבה לכך היא שמאוד מפחדת כאשר הוא הולך, אפילו לזמן קצר.
אני מנסה לעבוד איתה על ריפוי בדיבור וכו'.
היא מאוד בדכאון, מאוד עצובה.
אינני יודעת , אם היא לוקחת משהו בשביל זה.
היא הרבה פעמים כועסת וצועקת עלי כאשר אני באה אליה.
זה לא אכפת לי, על עצמי, זה יותר מצער, בשבילה שהיא כל כך במצב רוח לא טוב.
האם יש לך עצה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרובת משפחה בדכאון עקב שטף דם במוח. - תגובה
יאיר לוי19/09/2016היי מיכל,
נשמע מקרה מאד קשה, ועוד יותר מזה - מצער. אכן, אלו אירועים שמשפיעים לרוב לא רק על האדם שנפגע, אלא על כל סביבתו ובני משפחתו.
איני יודע מה מצבה הפיזי, אבל נשמע שהיא נפגעה בצורה חמורה. ומדברייך נשמע שמאז האירוע, גם היא לא יוצאת הרבה מהבית.
במקרה חמור שכזה, בתור התחלה, הייתי ממליץ לבדוק את האפשרות של להזמין את אנשי המקצוע אליכם הביתה, לפחות לביקור אחד, אם לא שניים, של התרשמות, איבחון וטיפול מקיף. לרוב, יש אפשרות לעשות זאת דרך קופת החולים (יש לבדוק זאת כמובן מול הקופה שלכם באופן ספציפי). לעיתים ניתן להזמין את רופא המשפחה של הקופה, עובד/ת סוציאלי/ת של הקופה, שיבדקו בדיוק מה מצבה, על מנת שהיא תקבל מענה טוב ואפקטיבי. כמו כן, הם יוכלו לראות האם היא זקוק לדברים נוספים - מרפאה בעיסוק? פיזיותרפיה? וכן הלאה.
בשלבים מתקדמים יותר, במידה ויש צורך, ניתן להזמין גם פסיכיאטר הביתה, לצורך אבחון וטיפול (שוב, כדאי לברר מה זכאותכם בקופה בעניין זה).
כמו כן, הייתי ממליץ לבדוק אפשרות לטיפול על ידי פסיכולוג שיקומי, הם המומחים לטיפול במקרים שכאלה. יש גם כאלה שיכולים להגיע לבית המטופל, וכדאי לברר גם לגבי אפשרות זו.
מאחל החלמה מהירה לאישה,
ושולח כוחות לכולכם,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא מתנהגת בצורה מוזרה, איזה טיפול דרוש כאן ?חייל16/09/2016
אני לא יודע אם זה הפורום המתאים, אך אנסה בכל זאת.
קצת רקע - אני חייל בן 20, חוזר הביתה בסופישבוע, אני גר בבית עם הורי, וכעת גם עם אחי ואשתו שגרים אצלנו באופן זמני. אימי בת 56, ידועה בהיותה אדם עצבני, לא מהזמן האחרון, אלא מאז שאני זוכר את עצמי. בכל זאת יש אנשים רגועים יותר, ויש כאלה שפחות, אני ו3 אחיי הגדולים ידענו לסבול את זה.. בזמן האחרון זה כבר עלה כמה שלבים והמצב בבית נהייה בלתי נסבל בגללה. היא צועקת ורבה על כל דבר קטן, מעירה לאבי על דברים שטותיים. מתנהגת בצורה מאוד מוזרה (חסכנות יתר מצד אחד אך בזבוז מטורף מצד שני, כעת אנו עוברים לדירה חדשה, לאחר שרצתה לעשות כן במשך הרבה זמן, ופתאום כשזה קורה לא מביעה בכלל התעניינות במעבר ולא מוכנה לקחת חלק בתהליך ובכל הדברים הנלווים לכך)
לא רק אני מרגיש ככה והנושא הועלה כבר כמה פעמיים על ידי בני המשפחה מצד אחיי ואבי.
לפעמים אני ממש מרגיש שנאה כלפייה, על התנהגותה הלא הולמת, על הטרור והאימה שהיא משליטה. דברים שלכאורה מפריעים לה , לא באמת מפריעים לה , וזה די ברור שהיא מחפשת היכן היא יכולה לפרוק את העצבים שלה , לכעוס לצעוק ולהשליט אימה בבית, הקורבן לכך הוא בעיקר אבי.
יחד עם זאת הדבר מעורר דאגה כלפיה, מעבר לזה שהמצב בלתי נסבל בשבילנו, אני בטוח שהוא לא קל בשבילה.
אינני יודע מה הביא אותה למצב הזה, השערתי היא שהיא מתעצבנת מדברים שקורים במשפחתה שלה אך לא אפרט כאן..
המצב לא יכול להימשך כך, ואני מאמין שדרושה כאן עזרה. מכיוון שאני יודע שהיא לא תתחיל לטפל בעצמה לבד. מרגיש שעלי לקחת איתה חלק בתהליך, קודם כל להבין באמת מה הבעיה
ומה הגורמים , ואז לראות כיצד ניתן להתחיל ולטפל.
וזו השאלה שלי כיצד ניתן להתחיל עימה טיפול ? פסיכולוג ? סדנאות כאלה ואחרות ? Nlp או שיטות מהסוג הזה ? מה זה בכלל ? איך עלי להתחיל את התהליך הזה ואיך לרתום אותה איתי ?
אשמח לעזרתכם
תודה מראש !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא מתנהגת בצורה מוזרה, איזה טיפול דרוש כאן ? - תגובה
יאיר לוי18/09/2016שלום לך,
אתה מתאר כאן מצב מורכב ומציג שאלה באמת מסובכת שנוגעת בנקודת המוטיבציה לטיפול - מה לעשות כשאני חושב שאדם X זקוק לטיפול, אך הוא בעצמו לא בהכרח מרגיש כך?
אתה מתאר סיטואציה שכמו שציינת "המצב בלתי נסבל בשבילנו, אני בטוח שהוא לא קל בשבילה". אתה חושב שאמך זקוקה לעזרה ולטיפול, אך גם שהיא לא תתחיל לטפל בעצמה לבד.
אקדים רק ואומר שכדי לטפל במישהו, צריך לדעת ממה הוא סובל, מה מציק לו, מה מפריע לו בחיים. כלומר, כדאי יהיה לאבחן קודם את מצבה. אבחון יכול להתבצע אצל גורמים מבריאות הנפש (פסיכולוגים, פסיכיאטרים).
בכל מקרה, התשובה הפשוטה והכואבת ביחס להגעה לטיפול, היא שבאמת, ככל שזה נוגע לאדם בוגר ועצמאי, אין הרבה מה לעשות...ניתן יהיה לדבר עם אמך, לנסות לשכנע, להסביר שאתה רואה את מצוקתה...אבל במידה והיא תתמיד בסירובה - אין משהו נוסף שאתם כאנשים הקרובים לה תוכלו לעשות (כל עוד זה לא מגיע למצבי קיצון, כמו להיות מסוכנת עבור עצמה או אחרים).
אם אין לאדם מוטיבציה בסיסית להגיע לטיפול, זו סיטואציה באמת מאד קשה, בבחינת "ניתן להביא את הסוס אל השוקת, אך לא ניתן להכריח אותו לשתות".
יחד עם זאת, ניתן אולי לעשות משהו מהדברים הבאים:
ניתן לגשת איתה לרופא משפחה. יתכן וזו דמות יותר אמינה ומוכרת עבורה, לשתף אותו בעניין ולשמוע מה יש לו לומר בנושא. (אגב, כיום גם בעידן הרפורמה לבריאות הנפש, רופא המשפחה בקופה הוא הגורם הראשון אליו צריך לפנות לשם קבלת טיפול פסיכולוגי בקופה);
ניתן להזמין גם פסיכיאטר הביתה, בכפוף לביטוח הרפואי שיש לכם. כדאי לבדוק אופציה זו מול הקופה;
רעיון נוסף - ניתן גם אולי ליזום מפגש אחד או שניים לצורך ייעוץ של טיפול משפחתי. כלומר, אתה יכול לשתף את הוריך ואת שאר האחים בתחושה שלך, ולהציע טיפול משפחתי לרווחת כולם. כך אולי ה"פוקוס" הטיפולי לא יהיה רק על אמך, לא היא תהיה במוקד תשומת הלב, דבר שיכול לפוגג קצת את החשש מפני טיפול. ומשם לראות כיצד הדברים מתפתחים.
מעבר לכך, במידה ואתה רואה שהדברים לא משתנים, ושאמך עומדת בסירובה, ושהדבר ממשיך לגרום להרבה מתח ומצוקה בבית, הייתי מציע לך גם לשקול טיפול פסיכולוגי פרטני עבורך, שיסייע לך, כבנה של אמך, להתמודד עם המציאות המשפחתית הלא פשוטה הזו.
בברכה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתונה ודיעות של אחרים אשמח לתגובהעגערע16/09/2016
שלום לכולם.
אשמח להתיעץ איתכם.
אני בת 26 רווקה מסורתית ואיני רואה את עצמי מתחתנת וחיה עם עוד אדם.
איני יודעת מהיכן זה נובע ,ניסיתי לחשוב על הרעיון הזה ששאולי יקרה בעתיד ואיני מתחברת לזה.
לא שיתפתי את הקרובים לי ,אני יודעת מה יהיו התגובות ולכן אני נימנעת מלעשות כך.
אני רוצה להביא ילדים ולהיות חד הורית אם כל מה שכרוך בכך .
מכירים עוד אנשים כמוני ?
ומה דעתכם על כך ?
תודה יום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתגובה
ייי18/09/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמהי הנטייה המינית שלך?
אילן18/09/2016האם את בעלת נטייה מינית הומוסקסואלית , דהיינו אישה המקיימת או מעוניינת לקיים מערכות יחסים רגשיות ומיניות עם נשים אחרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתונה ודיעות של אחרים אשמח לתגובה - תגובה
יאיר לוי19/09/2016שלום לך,
לפי האופן שבו כתבת את הדברים, נשמע שגיבשת עם עצמך עמדה די ברורה ומבוססת לגבי האפשרות של חתונה וילדים. את כותבת שאת לא רואה את עצמך מתחתנת וחיה עם עוד אדם. את לא מתחברת לרעיון הזה. ושאת רוצה להיות אם חד הורית, עם כל מה שכרוך בכך. אלו כמובן החיים שלך, את בחורה בוגרת, ואת רשאית לקבל את ההחלטות שלך ולעשות את הבחירות שלך.
אינני יודע אם זה באמת כך, אבל אם את שלמה עם עצמך ועם החלטתך - מה טוב.
אולי תוכלי להרחיב מעט, ולומר האם יש לך גם חששות ולבטים לגבי הבחירה הזו שלך? האם יש משהו שמפריע לך לגבי זה? שמציק לך, שמטריד אותך?
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הובחנתי לקבל תקופה זאת כדור זמני בשם ציפרלקסאביר15/09/2016
שלום
הובחנתי לקבל תקופה זאת כדור זמני בשם ציפרלקס ציפרלקסעקב בעייה רפואית חזותית שמפריעה לי
שאלה האם פעם בעתיד ונגיד והרצה לקבל רישיון לנשק או מועמדות למקום עבודה חדש או ביטוח בריאות זה יכול לשבש לי את הבקשה כי אני מוגדר הפרעות נפשיות?
מציין שזה לתקפה של 3 חודשים לערך אקח
תודה לעונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סביר מאוד להניח שלא
שמוליק15/09/2016שלום אביר.
לצורך ההגינות, אציין כבר בהתחלה שאני סטודנט לפסיכולוגיה לתואר ראשון, ולא מעבר לכך.
החשש לכך הוא ממש לא הגיוני, כאשר מדובר בלקיחת ציפרלקס למשך שלושה חודשים, נראה שמדובר במיתוסים חברתיים שאין להם שום בסיס עובדתי.
באופן כללי, סנקציות כאלו אינן סוחפות וגורפות, אלא תלויות במצב הנפשי של כל פרט ופרט, כך שבדרך כלל יש משקל מכריע לחוות דעת של המטפל (פסיכולוג קליני או פסיכיאטר) שמכיר את המטופל ואת מצבו.
מעבר לכך, אם אתה באמת זקוק לתרופה, אז אם אתה לוקח אותה - זה מעיד על אחריות; זה מעיד שאתה מתמודד עם הקשיים כראוי, ולכן אתה אדם אחראי. לא לקחת את התרופה כאשר יש בה צורך - זה חוסר אחריות, וזו לכשעצמה יכולה להיות סיבה לסנקציות כאלה שאתה מתאר. זה מה שמטפל אמור לחשוב עליך.
בקיצור, הייתי מציע לקחת את התרופה שאתה זקוק לה על מנת לשפר את מצבך, בלי שום חשש מפני הסנקציות שאתה מתאר; הרופא המטפל שהמליץ על הטיפול הזה אמור לעמוד לצידך אם יהיו אי אילו בעיות כאלו.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההובחנתי לקבל תקופה זאת כדור זמני בשם ציפרלקס - תגובה
יאיר לוי17/09/2016שלום אביר.
התשובה לשאלתך היא מורכבת. היא מורכבת מכיוון שאין לזה תשובה חד משמעית.
אם הבנתי אותך, אתה שואל - האם בעקבות נטילת כדורים פסיכיאטרים, עלולה בעתיד להיפסל בקשתך לרישיון לנשק, מועמדותך למקום עבודה או בקשה לביטוח בריאות.
כיום, בעידן הרפורמה לבריאות הנפש, כל המידע הרפואי שלך, כולל זה הקשור לבריאותך הנפשית, מופיע אצל רופא המשפחה, במחשבי קופת החולים.
במידה וגורם מסוים (נניח מקום עבודה חדש) יבקש ממך טופס הצהרת בריאות או משהו דומה, הוא רשאי לקבל זאת מהקופה (בכפוף כמובן לחתימה שלך על ויתור סודיות רפואית). כלומר, כיום סביר מאד להניח שגם אינפורמציה על נטילת תרופות כאלה ואחרות יופיע שם. אני כן יכול לומר בודאות שבמידה וישנה גם אבחנה פסיכיאטרית, היא תהיה רשומה בטופס סיכום המידע הרפואי שלך.
לגבי מה שאותו הגורם יחליט לעשות עם המידע הזה, זו כבר שאלה נפרדת. כל אחד ושיקוליו הוא.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביזבוז כספים של בעלי אל מול ההוצאות שלימירי10/09/2016
נשואה לגבר כ17 שנה עם 3 ילדים .
ישנה בעיה שחוזרת על עצמה במשך כל השנים ורק מתעצמת עם הזמן.
בעלי מת על עצמו.
אוהב את עצמו לפני הכל אפילו לפני הילדים.
גם את רכושו אוהב לפני הכל המכונית שלו קודש קודשים
חס וחלילה לא יהיה שם פרור או ליכלוך מהילדים ....
הבעיה שלי היא שאני לא כזו וזה מעצבן אותי...
הוא בזבזן ברמות מטורפות על עצמו.
אני לא חוסכת אבל אין לי צורך כמהו לבזבז ...
הוא לכל מקום יקפוץ וירצה לנסוע ולי אין את הפרטנר/ית לנסוע לבד...
הוא לא סוגר אותי בכסף יש לי חופשי הכל פתוח...
וגם לילדים כמה שצריך בלי הגבלה .
אבל אני לא בזבזנית ואני לא יכולה להיות כזו אני עצורה!
אני גם לא חסכנית...( אני למשל מבזבזת חופשי על אוכל בחוץ) בשבילי זו הנה.
בשביל בעלי ללכת לשחק קלפים ולהפסיד 400 ש״ח בשבוע זה מהנה .
אבל לי זה כואב לי להפסיד כסף...
לבעלי לא כואב הוא אומר נהנתי.
כואב לי שסתם קונים דברים בלי מחשבה .
ממש הלב כואב אני אומרת אלך לבזבז גם אני ולא יעשה חשבון לכסף.
אבל זה לא בא מאותו מקום של בעלי אני מבחנתי עם או בלי
עןד בגד פחות בגד יותר טיול פחות טיול מסתדרת .
אני אמא אווזה החלום שלי זה ההצלחה של הילדים אתן את עצמי למענם.
אני חיה את החיים שלי אבל הילדים בסדר עדיפות ראשון אחרי זה אני...
בקיצור מה יכול לעזור לי לשחרר לא לחשוב על הכסף שהוא מספיד מבזבז ....
שוב לא לשכוח גם לי יש בזבוזים בעיקר על אוכל אבל זה כאילו ממלא אותי כי זה חסך ממני עבודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביזבוז כספים של בעלי אל מול ההוצאות שלי - תגובה
יאיר לוי13/09/2016היי מירי,
את כותבת שאת נשואה כבר 17 שנים, ושיש קונפליקט בינך לבין בעלך כל שנים האלו, וזה קונפליקט שרק מתעצם עם הזמן. הביעה היא כפי שאת מציינת היא ש"הוא בזבזן ברמות מטורפות ואני לא כזו...". ותארת באמת איזה השלכות יש לזה על חיי הנישואים שלכם ממש ברמה היומיומית.
את שואלת "מה יכול לעזור לי לשחרר לא לחוב על הכסף שהוא מפסיד ומבזבז...".
זו שאלה מאד חשובה ומשמעותית.
כפי שתארת את זה, זו סוגיה מאד מרכזית בחיים שלכם, שאת חיה אותה יומיום כבר 17 שנים (ואולי אף יותר). נשמע לי שיהיה מאד קשה פתאום יום אחד לא לחשוב על זה יותר, או לא להיות עסוקה בזה יותר. אפילו להיפך, את מציינת שהבעיה הולכת ומתעצמת עם הזמן. קשה יהיה לא לחשוב או להתעלם מזה לגמרי.
מאחר ואנו כמובן לא מכירים, אני יכול לשתף אותך בכמה שאלות שעלו אצלי כשקראתי את מה שכתבת -
האם אי פעם המצב ביניכם היה אחרת? האם דיברתם על הנושא הזה בעבר? האם יש ביניכם הסכמות לגבי זה? האם במסגרת הזוגיות שלכם, יש לכם קונפליקטים בנושאים נוספים?. וגם שאלתי את עצמי מדוע את פונה עכשיו לעזרה? האם משהו השתנה, או קרה משהו מיוחד בהיבט הזה לאחרונה? ועוד ועוד.
את יכולה להתבונן פנימה ולחשוב עם עצמך על הנקודות האלו. מעבר לזה, בגלל שאני שומע שזה משהו שמאד מטריד ומעסיק אותך, אני יכול להמליץ לך גם לטיפול פסיכולוגי דינמי, שם תוכלי לבחון את מערכת היחסים שלכם לעומק, וכן ולחשוב יחד עם הפסיכולוג/ית על דרכי התמודדות טובים יותר עם המציאות הלא פשוטה שלך היום.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תהליך אבחון בבעיות נפשיות אצל פסיכולוגאילן08/09/2016
שלום
לגבי קרוב משפחה שלי, העובדת סוציאלית נפגשה עם האימא כמה פעמים, והיא חושבת שיש לאשה "הפרעת אישיות גבולית" לפי כל הסימנים.
איך אפשר לדעת בוודאות על הפרעה כזאת? האם פסיכולוג שייפגש אתה יכול לאבחן הפרעה כזאת ב100%. ואם כן כמה זמן צריך הפסיכולוג לאבחן כזה דבר? האם עובדת סוציאלית יכולה לאבחן כזאת הפרעה?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תהליך אבחון בבעיות נפשיות אצל פסיכולוג - תגובה
יאיר לוי09/09/2016גדי שלום,
מי שיכול ומוסמך לאבחן סימפטומים והפרעות שונות הינם אנשי בריאות הנפש, כלומר, פסיכולוגים ופסיכיאטרים.
אקדים ואומר שכמובן שכל מקרה לגופו. אבל באופן כללי הפגישות הראשונות עם פסיכולוג או פסיכיאטר מוקדשות בעיקר להיכרות ולאבחון. מדובר על כמה פגישות לצורך היכרות, תהליך שיכול לקחת 2-3גם פגישות, לעיתים אף פחות (שוב, תלוי במורכבות המקרה).
בברכה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחון הפרעה נפשית
אילן18/09/2016מה קורה כאשר הפסיכולוג מזהה סימפטומים של הפרעה נפשית, כמו אישיות גבולית, מה קורה כאשר בעלה רוצה להתעדכן מהפסיכולוג, כיוון שהנושא רגיש, היכן הגבול של החיסיון רפואי? האם יש מצב שהפסיכולוג לא יעדכן את בעלה? או יכול להיות שהפסיכולוג צריך לבקש מימנה רשות לעדכן את בעלה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחון הפרעה נפשית - תגובה
יאיר לוי19/09/2016היי אילן,
על כל מה שנאמר בחדר הטיפולים בין הפסיכולוגי למטופל/ת חל חיסיון רפואי. במצב שאתה מתאר, שבו הבעל רוצה להתעדכן במה שקורה בטיפול של אשתו, הכול חייב להיות כמובן ביידוע ובאישור. כלומר, אם האישה תהיה מטופלת, עליה לתת את הסכמתה לפסיכולוג (ולחתום על טופס ויתור סודיות) שהוא יוכל לשתף את בעלה במידע מסוים אודותיה, או אודות מה שמתרחש בטיפול. לעיתים ניתן גם לקיים איזו פגישה משולשת, של שניהם יחד עם הפסיכולוג. אבל שוב, הכול חייב להיות באישורו ובהסכמתו של המטופל.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי , אני מרגישה שאני תלויה בחבר שלישי06/09/2016
היי , אני וחבר שלי כבר שנה וחצי ביחד , עברנו לגור יחד לא מזמן .
בחודשים האחרונים אני מרגישה מאוד תלויה בו , לדוגמא הוא הולך לחברים אז אני מתחילה להיות עצבנית , לחשוב שהוא לא רוצה להיות בבית או לא להיות איתי ואני מתחילה להיכנס לכל מיני מחשבות רעות בכל מיני תחומים ואפילו לבכות ולשנוא את עצמי
זה מאוד משפיע על חיי הזוגיות שלי אנחנו רבים בגלל זה ולי קשה שהוא צריך לעצור את החיים שלו בגללי
במקום ללכת לחברות אני תמיד אעדיף להיות איתו
אני לא מבינה מאיפה זה נובע ? ואני לא רוצה להיות תלויה בו כי זה מקשה עליי
אשמח אם תעזור לי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי , אני מרגישה שאני תלויה בחבר שלי - תגובה
יאיר לוי13/09/2016היי שי,
מתנצל על העיכוב בתשובה.
את מתארת סיטואציה מאד לא פשוטה. יש לך חבר מזה כשנה וחצי, עברתם לגור יחד, וכפי שציינת, הקשר שלכם השתנה עם המעבר, לפחות עם ההרגשה שלך שאת יותר ויותר תלויה בו.
את כותבת על תחושות לא נעימות בכלל שמלוות אותך עת בזוגיות - את עצבנית, כשהוא הולך לחברים, מתחילות לך מחשובת רעות בכל מיני תחומים, את בוכה ושונאת את עצמך, אתם רבים יותר...כלומר, יש לתחושות שלך עם עצמך, ולהרגשה שלך שאת יותר תלויה בחבר שלך, השפעות מאד גדולות ומשמעותיותעל הזוגיות שלכן.
אני שומע שי שהמצב הנוכחי קשה לך, שלא היית רוצה להמשיך ולהתנהל באופן הזה, ושהיית רוצה שהזוגיות שלכם תיראה אחרת. אני יכול להמליץ לך שי בנושא הזה לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי. שם יהיה לך את המקום הבטוח לבדוק עם עצמך ועם הפסיכולוג/ית מה קורה לך בעצם בזוגיות הזו, או כמו שכתבת "אני לא מבינה מאיפה זה נובע"?. יחד גם תוכלו לבדוק דרכי התמודדות שיהיו עבורך טובים יותר.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה שחשובה לי לגבי הבאת ילדים לעולם.יפית06/09/2016
שלום רב.
יש משהו שמטריד אותי מאוד כבר הרבה זמן ורציתי לשאול פה ולקוות למענה שיעזור.
אני בת 39 נשואה עם ילד בן כמעט שנתיים.
הדרך שלי לחתונה וילד היתה דרך ארוכה, תמיד הייתי קרייריסטית ולא רציתי לוותר על זה בעבור גידול ילדים. באתי גם ממשפחה מפורקת, תמיד דאגתי לעצמי ולאחרים ולא רציתי לאבד את העצמאות שלי. גם ההריון שלי היה מאוד מאוד קשה.
ועדיין....אני מתלבטת קשות אם להביא עוד ילד לעולם. מצד אחד, זה הדבר האחרון שאני רוצה. כי גם עם ילד אחד לא קל לי. כמובן, שמחה על קיומו ונותנת לו הכל מהכל. ועדיין, הרעיון של לא להביא לו אח/אחות עושה לי ייסורי מצפון קשים. בעיקר כי אני גדלתי לבד ולא רוצה שגם הוא יהיה לבד.
אם הייתי צעירה יותר, אז הייתי מחכה. אבל אני כבר לא צעירה ולא רוצה לחכות עם ההחלטה הזו. החשש הגדול ביותר שלי הוא להתחרט, על כל החלטה שאעשה.
אם אביא עוד ילד, אז על הקריירה שלי שעוד יותר תפגע ועל אובדן של עוד עצמאות וחופש בחיי. ואם לא אביא עוד ילד, אז להגיע לגיל שזה כבר לא יהיה בידיים שלי ואז כבר לא יהיה אפשר והילד שלי יהיה ילד יחיד.
מאוד אשמח לכל דעה שהיא שתעזור לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה שחשובה לי לגבי הבאת ילדים לעולם. - תגובה
יאיר לוי09/09/2016שלום יפית,
אכן זה מצב מסובך, דילמה קשה מאד.
אני מניח שקרו כל מיני אירועים לאורך חייך, שהביאו אותך כרגע לנקודה בה את נמצאת היום. בדרך שאת מתארת את זה, נראה שלכל החלטה שתעשי, יהיו את היתרונות והחסרונות שלה. אין החלטה "מושלמת". כל בחירה שתעשי, כל דרך שתבחרי - משמעות הדבר היא "אי בחירה" בדרך השניה. להביא ילד נוסף לעומת שמירה על מידת העצמאות ועל הקריירה. כלומר, זה או זה או זה.
אני יכול לחשוב על כמה אפשרויות להתמודד עם המצב הסבוך הזה. האחת, לנסות בכל זאת וכן לחשוב על איזושהי "דרך אמצע" שכזו (למשל, איך להביא ילד נוסף, באופן שניתן יהיה לשלב איתו את הקריירה. או כיצד לשלב עם הילד השני את השמירה על תחושת החופש והעצמאות שלך).
אפשרות נוספת היא לשבת עם עצמך, להתבונן פנימה ולנסות לגבש איזו החלטה, להגיע לאיזושהי מסקנה, לכאן או לכאן, בידיעה שאלו הן נסיבות החיים שלך כרגע, ועם זה את צריכה להתמודד. איך כתבת? "אם הייתי צעירה יותר, אז הייתי מחכה. אבל אני כבר לא צעירה ולא רוצה לחכות עם ההחלטה הזו". כלומר, אני מזמין אותך לבדוק עם עצמך, איזו החלטה הכי טובה את יכולה לקבל בתנאים האלו, בנסיבות האלו (כאמור, אין דבר כזה החלטה "מושלמת" ואין גם "תנאים מושלמים"). לאחר מכן, נסי לראות אם את יכולה להיות כמה שיותר שלמה עם החלטתך.
בכל מקרה, מאחר ואני שומע ממך שהצורך בהחלטה שכזו גם מלווה ברגשות מאד לא פשוטים (ביניהם - אשמה, חרטה, פוטנציאל לפגיעה), את יכולה גם להיעזר בטיפול פסיכולוגי דינמי, שם תוכלי להתמודד עם הדילמה המאד משמעותית הזו בסיוע של הפסיכולוג/ית.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכמה זמן תקף הערכה פסיכולוגית ?מאור01/09/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
לכמה זמן תקף הערכה פסיכולוגית ? - תגובה
יאיר לוי01/09/2016היי מאור,
אשמח אם תוכל להרחיב את שאלתך - למה כוונתך ב"הערכה פסיכולוגית"? מתי היא ניתנה, על ידי מי, היכן, באיזה הקשר וכדומה.
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר השלמה עם מצב נתון. זקוק לעצהדוד31/08/2016
שלום,
אני בן 42, רווק, ולמרות הרגשת משיכה מינית לגברים אני הייתי מאוד רוצה מערכת יחסים עם נשים. אני לא מצליח בזה בשום דרך.
מצד אחד אני לא מעוניין בכלל בקשר עם גברים ומעדיף זוגיות עם נשים, אבל לא מצליח לגבש כזו.
יותר מהכל הייתי רוצה להפסיק להרגיש את אותה משיכה איומה ובלתי נסבלת לסקס עם גברים, ורוצה יותר מהכל אהבה וזוגיות עם נשים.
אני במצב בלתי נסבל מזה הרבה שנים ולא יודע מה לעשות.
שמעתי על "טיפולי המרה" ואני ממש לא מעוניין בשטות הזו.
אנא עזרה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר השלמה עם מצב נתון. זקוק לעצה - תגובה
יאיר לוי05/09/2016היי דוד,
מתנצל על העיכוב בתשובה.
אתה מתאר מצב מאד מורכב, שנשמע שמסב לך גם סבל רב. אתה בעצם כותב שאתה חי במלכוד שכזה כבר הרבה שנים, ממש סיטואציה כמעט בלתי אפשרית. אתה מעוניין מאד בזוגיות ואהבה עם נשים, אך בו בזמן, אתה חש משיכה מינית חזקה לגברים.
זה נשמע כמו "פלונטר" שקשה מאד להתרה, שכאמור גורם לך למצוקה רבה. מכיוון שכך, אני בהחלט ממליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי (לחלוטין לא מאלו המכונים "טיפול המרה"). בטיפול דינמי, תוכל יחד עם הפסיכולוג/ית לנסות ו"להתיר" קצת את הפלונטר הזה, לנסות ולסדר אט אט בצורה יותר טובה את חלקי הפאזל האלה של עולמך הפנימי.
בברכה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ במקום העבודה שבוא אני עובדרוני אלטש29/08/2016
שלום.
אני עובד במכירות של תמי 4 (כלומר - מתקשר לאנשים כדי שירכשו בר מים של תמי 4)
אני נמצא שם כבר שנתיים. בזמן האחרון כשאני מדבר עם הלקוחות (בדרך כלל בשלבי סיום העסקה בשיחה כשהם אמורים להגיד שהם מאשרים את קניית המכשיר) אני נכנס ללחץ שמשפיע מאוד על הבטן שלי. אני מרגיש שהיא מתכווצת מאוד וככה זה בכל פעם שאני מגיע לשלבים כאלו בשיחה. כתוצאה מזה יוצא שאני מצד אחד רוצה להגיע למכירה כזאת ומצד שני זה משפיע עליי לרעה ויוצא שאני מוכר הרבה פחות ממה שאני מסוגל. מה אפשר לעשות?.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

