מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פרפנאןאנונימי24/09/2015
קבלתי פרפנאן 4 מ"ג עקב חרדות, ויש לי מס' שאלות
1) האם התרופה הנ"ל במינון זה עושה אותך איטי זומבי ו"מכהה" לך את החושים ומוריד לך את החשק ואת הרגשות כמו שאר האנטי פסיכוטיות?
2) מתי כדאי ליטול את התרופה? בוקר או ערב?
3) האם במינון כזה בכדי להוריד את החרדה צריך להמתין גם כן כמה שבועות עד לתחילת השפעת התרופה? או שזה השפעה מיידית במינון הזה?
תודה מראש על המענה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפנאן - תגובה
יאיר לוי24/09/2015
שלום לך,
שאלותיך הן טובות, וכדאי שיהיו מופנות ל"פורום פסיכיאטריה". פסיכיאטר הוא הגורם המוסמך, שיכול לענות לך על שאלות אלו לגבי תרופות והשפעותיהן.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהאנונימי24/09/2015
שלום וברכה
בן 27, נמצא כרגע בצומת דרכים
מאובחן כסובל מהפרעת אישיות גבולית ותלותית (קלסטר B ו-C).
מטופל תרופתית, למיקטל 100 מ"ג, לוסטרל 50 מ"ג ואיטומין 10 מ"ג.
בעבר הייתי בטיפול דינאמי כשנתיים אך ללא הצלחה משמעותית (הטיפול הופסק מצד המטפל), וכרגע אני מטופל במרפאה ציבורית, אך הטיפול הפסיכותרפי עומד להסתיים בעקבות כך שהמטפלת יוצאת לחופשה.
חשבתי אולי לחפש מטפל פרטי, אך יש כ"כ הרבה מטפלים ואינני יודע במי לבחור ובאיזו שיטה כדאי.
הפסיכיאטר שלי אמר לי ללכת למטפל בשיטה דינאמית עם שילוב של CBT, אך ראיתי שיש גם טיפול לאישיות גבולית שנקרא DBT.. אני די מבולבל ולא יודע במה לבחור. יש גם כ"כ הרבה מטפלים.. שאני לא יודע מי טוב ומי לא, אני אמור לעבור עכשיו מטפל מטפל?
אני כרגע גם נמצא לפני שיקום מקצועי בביטוח לאומי ולא יודע אם ללכת על זה כרגע, האם אני בשל מספיק לצעד הזה? האם אני צריך להכיר את עצמי יותר? להבשיל עוד קצת?
הבנתי שיש דבר כזה שנקרא אבחון פסיכודיאגנוסטי.. האם זה בעצם אבחון פסיכולוגי? האם כדאי לעבור את האבחון הזה בכדי לדעת לאיזה כיוון מקצועי ללכת או לאיזה סוג טיפול ללכת? או שזה מיותר (כי הבנתי שזה עולה כמה אלפי שקלים)?
את האבחנה של האישיות הגבולית והתלותית נתנו לי באשפוז שהייתי לפני כשנה וחצי (לא אובחנה לי מחלה נפשית מאג'ורית, למרות שהפסיכיאטר הנוכחי שלי מתלבט האם אני מתאים ל"סכיזואפקטיב").
כרגע עובד לסירוגין בחצי משרה.
אשמח מאוד לתשובות
תודה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה - תגובה
יאיר לוי25/09/2015
שלום לך,
נראה שאתה אמנם על סף צומת חשוב בחיים, אנסה לענות על השאלות שאתה מציג:
* לגבי השאלה באיזה טיפול המשך לבחור - אני מבין שיש לך כבר ניסיון של להיות בטיפול. אם כך, אתה יכול אולי להסתכל קצת יותר על התקופות בהן היית בטיפול ולנסות ולראות מה בדיוק עזר לך בטיפול ומה פחות. אתה יודע הכי טוב מנסיונך אילו דברים עוזרים לך. שאלה נוספת היא למה בדיוק אתה מרגיש שאתה זקוק כעת? מה הצורך שלך עכשיו - עזרה שיקומית? תעסוקתית? רגשית? גם וגם?
לגבי כל זה, אתה יכול (וזה אף רצוי בעיניי) גם להתייעץ עם המטפלת הנוכחית שלך או עם הפסיכיאטר שלך, שגם מכירים אותך טוב, על מנת שיעזרו לך לחשוב איזה סוג טיפול המשך ישרת אותך הכי טוב.
* כמובן שבכל טיפול חשוב הקשר או הכימיה בין המטופל למטפל, כדי שהמטופל יחוש בנוח ובביטחון בטיפול. איך יודעים זאת מראש, לפני שנפגשים בפעם הראשונה? אני חושש שאי אפשר, כך שלמרות הקושי המובן והלגיטימי שקיים בהתחלה מחדש, אני סבור שאין תחליף לקביעת פגישה עם המטפל/ת החדשים ולתת לקשר הטיפולי החדש שצומח ביניכם הזדמנות.
* לגבי אבחון פסיכודיאגנוסטי - זהו אבחון מעמיק ומקיף מאד שנעשה על ידי פסיכולוג קליני, ואשר נועד לתת לך תמונה יותר רחבה ומעמיקה על אישיותך. בין היתר, הוא יכול להצביע על הדברים שמטרידים אותך יותר, דפוסי התנהגות אופיינים, על עולמך הרגשי, על הקשיים שלך, ולא פחות חושב מזה גם על כוחותיך.
אם אתה זקוק למענה קונקרטי יותר לגבי הכיוון המקצועי המומלץ לך - הרי שאבחון תעסוקתי הוא המתאים יותר לכך.
אגב, לעיתים ישנה אפשרות לאבחון תעסוקתי דרך הביטוח הלאומי או דרך שירותי סל שיקום, במידה ואתה זכאי לכך. כדאי לברר זאת עם עובד/ת סוציאלי/ת.
שבת שלום ובהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמר חתימה טובה לכולם!יאיר לוי22/09/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
גמר חתימה טובה לך ולנטע!!!
ליאור22/09/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטישהרותי22/09/2015
האם נטישה של תינוק בחודש יגרום לדחק פוסט טאורמה בעתיד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטישה - תגובה
יאיר לוי24/09/2015
היי רותי,
נדמה לי שבשאלה שלך, שאלה אחת קצרה, מקופלים הרבה מחשבות וחששות.
אנסה לענות על שאלתך תוך התייחסות קצרה למספר נקודות:
1. אנו יודעים (מבחינה קלינית ומחקרית) כי הקשר בין האם לתינוק מלידה (ואף לפני כן, במהלך ההריון) ובמהלך חודשי חייו הראשונים הוא חשוב מאד להתפתחות מיטיבה של התינוק. כמובן שגם לאחר מכן, מוטב שיהיה קשר מיטיב בין התינוק לסובבים אותו.
2. לא ציינת בשאלה מה גיל התינוק. שונה הדבר אם אנו נפרדים מתינוק בן יומו, או כשהוא כבר בן כמה חודשים, או כבר בן שנתיים (למשל, פרידה בגן) וכן הלאה.
בכל מקרה, גם אם נפרדים לזמן מה, טוב יהיה לעשות זאת כשהתינוק או הילד בטוחים בקשר עם ההורה מספיק, כדי להכיל ולהתמודד עם הפרידה בצורה טובה עד לשובם.
אגב, הדבר נכון גם לכיוון ההפוך - כדאי שגם ההורה ירגיש מספיק בטוח בקשר על מנת להיות מסוגל להיפרד בצורה טובה (בהקשר זה, שמתי לב שקראת לזה "נטישה של התינוק", ולא "פרידה מהתינוק". מדוע?).
3. ניסחת את השאלה באופן שכזה - האם נטישה של תינוק תגרום לו להפרעת דחק פוסט טראומטית (אגב, אם התכוונת להפרעת דחק פוסט טראומטית, כפי שמוגדרת בספרי הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה, סביר להניח שלא זה העניין במקרה שתארת).
באופן כללי, אני חושב שלא תמיד אנו יכולים לומר שגורם X גרם בוודאות לתוצאה Y. לדעתי, עניינים שבנפש הם מורכבים מכך.
ביחס לשאלה שלך, אפשר לחשוב בנוסף גם על הנקודות הבאות - מה טיב הקשר שהיה לך עם התינוק עד כה; האם הוא נשאר עם דמות מיטיבה מוכרת אחרת (אבא, סבתא וכדומה); האם ניתן יהיה לשמור איתו על סוג מסוים של קשר במהלך הפרידה (למשל בטלפון, בסקייפ); האם יצא לך כבר בנסיבות אחרות להיפרד ממנו; כיצד הוא (וגם את) הגבתם לפרידה הזו. ועוד ועוד.
כלומר, יש עוד משתנים רבים בקשר במיוחד שבינך לבין התינוק, וכולם משפיעים ותורמים במידה כזו או אחרת, והדבר שונה מאדם לאדם.
4. עם כל זאת, לעיתים המציאות שלנו אינה פשוטה. לפעמים אנו צריכים להיפרד מהתינוק לתקופה, בין אם מתוך בחירה ועמדה של שליטה, ובין אם לאו. במקרים מסוימים המציאות אף כופה עלינו פרידה מהתינוק (למשל, אמא שחלתה מיד לאחר הלידה, ונזקקה לאשפוז בנפרד מהתינוק). בנסיבות האלו, יש לחשוב מהי הצורה הכי טובה, או הכי פחות גרועה, לעבור את התקופה הזו.
בברכה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיאיר
ליאור25/09/2015יאיר, אולי הכותבת כאן מציינת נטישה של תינוק לתמיד. אי אפשר להבין משורה קצרה למה היא מתכוונת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרגישה נורא יאיר תענה לי גםגל21/09/2015
משהו שהתחיל לפני שנתיים ולא נגמר. ורק מחמיר ומחמיר. זה תסכול גדול.חוסר רצון לעשייה. איבוד שליטה על החיים. הבית גמר אותי. האישיות שלי נמחקה בפנים. אני אדם גרוע. אני שונאת את עצמי שלא יכולה לשקם את החיים שליושל המשפחה. הרבתי את כולם ואת עצמי. הרגשות הלכו לאיבוד. הזמן איבד כיוון. הבושה אין לה סוף. אומרים את חזקה אבל כנראה טיפשה. אני רוצה לברוח מעצמי ומהאנשים. מרגישה שקללה רובצת עליי. אפילו את יום כיפור אני לא מרגישה. מפחדת ממה שבשמים יגזרו עליי.הכל מבולבל. מבולגןו ומלוכלך. אני מתביישת בעצמי. וכולם עומדים וצוחקים. אני לא מהבית בכלל ונראית זוועה ומוזנחת. אמא שלי תמיד אמרה שאחרים הם יותר טובים. כנראה אני הבושה שלה. וגם אני הפכתי לאמא גרועה. בו בזמן שהייתי סופר אמא ומלה של הבית. יום הדין הזה קשה לי מאוד. אני הבושה של עצמי. איך הגעתי למצב כזה לעזאזל??????????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרגישה נורא יאיר תענה לי גם - תגובה
יאיר לוי21/09/2015
היי גלית,
כמה קשים הם הדברים שאת מתארת...
את מתארת הרבה מחשבות ורגשות שהם גם שליליים וגם בעוצמה גבוהה מאד.
את מדברת על תסכול גדול ועל תחושה שהאישיות שלך נמחקה בפנים.
בנוסף, ממה שאמרת גלית, אני מבין שאת רואה את עצמך גם באור מאד שלילי וביקורתי - "אני אדם גרוע", "אני הבושה של עצמי", "אני שונאת את עצמי".
הן מהתוכן של הדברים שלך והן מהסגנון ובחירת המילים, נשמע שאת מתמודדת (מזה שנתיים, אם הבנתי אותך נכון) עם הרבה תחושות קשות, שליליות ועוצמתיות מאד.
נראה שיש עכשיו הרבה אי שקט בחייך, אין תחושה של רגיעה ונחת. אפילו הייתי אומר, תחושה של כאוס וששום דבר לא מסתדר עבורך, כמו שהיית רוצה.
סיימת בשאלה "איך הגעתי למצב כזה לעזאזל...". אינני כמובן יכול לענות לך על כך ספציפית (לשם כך דרושה היכרות מעמיקה יותר), אולם כן אני ממליץ בחום להיעזר באיש מקצוע על מנת לסייע לך להבין את עצמך, את העולם הרגשי שלך קצת יותר טוב, וכך גם לעזור לך להתמודד עם התחושות הקשות שתארת, ושנשמע שמשפיעות עלייך ממש באופן יומיומי.
אנחנו בפתחו של יום הכיפורים. יום של תשובה וכפרה, יום שבו עלינו לבקש סליחה מהזולת על אי אלו דברים שעשינו לו.
כולי תקווה גלית שתמצאי בתוכך עם הזמן גם קול פנימי עם יותר מחילה וחמלה, קול שיאפשר לך להיות יותר סלחנית גם כלפי עצמך.
גמר חתימה טובה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה אני תמיד רבה עם חברים?מתוסבכת21/09/2015
ולמה אני תמיד מסיימת קשרים בצורה רעה?
תמיד, אבל תמיד... ונמאס לי
אני מרחיקה ממני אנשים כל הזמן
ואני לא יודעת למה
מאז שאני מכירה את עצמי אני ככה
כל כמה שנים/חודשים אני מחליפה את מעגל החברים שלי
כמעט ולא נשארו לי חברים מפעם, כי כל פעם שנפגעתי ממישהו מהם ניתקתי קשר לצמיתות, ולמרות שהיו פעמים שחזרתי לדבר עם חלק מהם בסוף ניתקנו קשר לתמיד
עם רוב האנשים שהיו הכי קרובים אליי ניתקתי קשר
זה כאילו אני מפחדת שיכירו אותי יותר מדי, למרות שבסופו של דבר אנשים מכירים אותי ממש טוב כי אני בחורה מאוד פתוחה אז זה לא בטוח הסיבה
אולי כי קשה לי להאמין שמישהו יישאר בסביבה למספיק זמן והתרגלתי שבסופו של דבר כל הקשרים שלי נגמרים עם אנשים אז אני כבר על אוטומטית מעיפה אותם מהחיים שלי?
אוף... עזרה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אני תמיד רבה עם חברים? - תגובה
יאיר לוי25/09/2015
שלום לך,
את מתארת הרבה קשיים בין אישיים, שככל הנראה מלווים אותך כבר הרבה שנים.
את מציינת גם כמה דפוסי התנהגות "אוטומטיים" בנוגע ליחסייך עם אחרים (כמו למשל - "אני אוטומטית מעיפה אותם מהחיים שלי").
נשמע שקשיים אלו גורמים לך למצוקה, וכפי שציינת גם "נמאס לי", כלומר, היית רוצה שדברים ישתנו אצלך בתחום זה, כלומר, שיחסייך עם אחרים יתנהלו בצורה אחרת.
אני יכול לייעץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי-דינמי, שם ישנה הזדמנות בעזרתו של הפסיכולוג, להסתכל על דפוסי התנהגות שלנו, על המחשבות והרגשות הנלווים אליהם, לבדוק מהיכן הם נובעים, איך אנחנו מרגישים ביחס אליהם, וכן גם לבחון אפשרויות נוספות לתגובה ופעולה.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נמאסאנונימי17/09/2015
האם שווה לי בכלל להתחיל הכוונה תעסוקתית? האם אני בכיוון הנכון? האם לא צריך להתחיל לשמור תורה ומצוות? כי זאת ה"אמת"? האם כול ההתעסקות במה שמסביב חוץ מהתורה זה הבל?
מה הקשר בין היהדות לבין אלוהים? מי כתב את התורה? אנשים, לא? מי כתב את לוחות הברית? האם למשה רבנו לא היתה הזיה? האם כול מי ששמע את אלוהים היתה לו בעצם הזיה? ורק עכשיו עלו על זה כי אז לא היה את הממסד הפסיכיאטרי? האם הנביאים הם סה"כ היו אנשים הזויים? עכשיו מי שיגיד שהוא נביא ישלחו אותו למוסד ויתנו לו תרופות.. מה האמת? היכן מקומי בעולם?
ד"א זה שיש לי את השאלות האלה לא אומר שאני בדיכאון או משהו.. עוד מעט אני יוצא לעבודה.... והאמת יש לי הרבה תהיות לגבי מקומי בעולם.. האם אני רק עוד בורג במערכת? האמת, הכול פסימי.. הולכים.. עובדים.. עושים כסף.. ו.. מה הלאה? איפה המשמעות?
פסיכיאטר יגיד שכול השאלות הללו הן מחשבות טורדניות.. OCD.. וייתן לי תרופה כנגד זה.. אך האם השאלות הללו לא לגיטמיות? האם הן אמיותית? למה "להשקיט" את השאלות האלה ע"י מתן תרופות? למה לטשטש? האם לא כדאי לבחון ולמצוא תשובה? להגיע לאמת הנכונה לי? להיות שלם? בלי לבטים והתחבטויות כול היום? למה לשנות את האישיות ע"י מתן תרופות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נמאס - תגובה
יאיר לוי21/09/2015
שלום לך,
אתה מעלה כאן הרבה שאלות טובות ולגיטימיות, שאלות מהותיות-קיומיות בעיניי.
נשמע שאתה עסוק מזה הרבה זמן בהרבה שאלות על החיים ועל מקומך בעולם הזה.
שאלות שכאלו יכולות לפעמים לגרום לתחושת מצוקה לא מעטה. יתכן וזה מביא אותך להרגיש תחושה של דכדוך ופסימיות, אולי גם תחושה של בלבול וחוסר שקט עקב חיפוש בלתי פוסק אחר תשובות, או לתחושה של "אז מה הטעם בעצם לכל זה".
אני מודה שלא כל כך היה ברור לי מדבריך מה בכל זאת אתה מבקש.
מנסיוני כדאי לנסות ולהיעזר במטפל/ת מקצועי/ת על מנת לחדד לעצמך קצת יותר את השאלות הללו, כלומר בטיפול יש בהחלט אפשרות לחדד לעצמי בעזרת המטפל/ת מה אני מבקש לעצמי, לנסות להבין קצת יותר את הרקע והמקור לשאלות המעסיקות אותך תדיר, ואז בתקווה שגם תוכל להגיע לאמת הנכונה לך ולחוש יותר שלם.
אשמח לעזור בכל שאלה נוספת,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תק'ופת החגיםיניב ג15/09/2015
שלום,
בתקופת החגים אנשים רבים נכנסים לדיכאון...וגם אני
זוהי מבחינתי תקופה של הצחלות חדשות (שלא תמיד מצליחות!!)
מה אפשר לעשות בשביל לעבור את התקופה ביתר קלות??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כל כך מבינה אותך
ליאור15/09/2015חגים זה תקופה של שינוי עונות. של התחלות חדשות. של חשבון נפש. של משפחה. של חבריםו של אוכל של קניות. ריחות. של בית. ושל טבע.וגם של של סוף. הרבה רגש טמון בכך.נסה לחפש מה מאילו כן טוב. אנחנו לא יכולים נגד הזמן. שולחת לך חיבוק להצלחה(((())))
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתסתכל על חצי הכוס המלאה
שירי17/09/2015גם אם חלק מהדברים מצליחים זה טוב. אבל אל תהיה שלילי מהתחלה. תכוון להצלחה. תחלום עליה. תדמיין אותה. מה פתאום דכאון אתה חייב להיות בשמחה. שתהיה לך התחלה מופלאה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופהנעמה14/09/2015
החבר הכי טוב שלי שכנע את הרופא לתת לו אסציטאלופרם בשנה שעברה כשהיינו בעיצמם של בחינות סוף השנה בטכניון. החבר שלי טוען שהוא יכול להפסיק לקחת את זה מתי שרק ירצה אבל כרגע הוא זקוק לזה בגלל המתח.
אני מודאג מהפנייה לתרופות במקום להתמודד עם המצב. האם אני טועה?
מה ההשלכות של זה לטווח הרחוק אם ימשיך לקחת זמן רב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגתם עלי
נעמה20/09/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבן שלי בן 18שירה13/09/2015
קשה לו להבין סיטואציות חברתיות, למשל הוא לא מבין הרבה פעמים מה מקובל לעשות ומה לא. קורים הרבה דברים כאלה כל יום למרות שאני מסבירה לו שזה לא מקובל, אך הוא ממשיך.
לדוגמה הוא יכול לשכב עלי או לחבק אותי חזק ולא לעזוב כשמבקשים ממנו.
הוא עושה הרבה דברים לא מקובלים, או שמציקים לי (אמא שלו) או שמציקים לאחרים, וכשמבקשים ממנו להפסיק הוא לא מגיב ואף לפעמים מגביר את ההצקות.
זה מלווה אותו מגיל מאוד קטן.
אני מרגישה שהוא עסוק הרבה במחשבות שמטרידות אותו ולא מרפות.
ההצקות קורות בעיקר לאחר שהוא נפגע ממישהו ורוצה להחזיר לו או מתעצבן על משהו, לדוגמה שלא מתייחסים אליו לרגע, או שהוא לא מרוצה ממשהו.
אין לו מוטיבציה לעשות דברים והוא הרבה עייף וישן המון. קשה לו לשמור על היגיינה.
ההצקות באות לידי ביטוי בכך שהוא נוגע בי או באחרים גם כשלא רוצים וכל דבר אחר שיעצבן כמו לעמוד במעבר או לעשות רעשים.
הוא דורש המון תשומת לב וכמה שאני לא נותנת לו זה לא מספיק לו. אני מרגישה שהוא מאוד תלותי בי ורוצה אותי כל הזמן לידו, ומתקשר הרבה.
אין לו כוונות לפגוע בי או באחרים, למרות שהוא פוגע וזה מאוד קשה לו לקבל את זה שאנשים מתעצבנים בגללו.
ההצקות מתבצעות בעיקר כלפיי, אבל גם כלפי אנשים אחרים שהיו פעם בקשר איתו והמשפחה.
כרגע הוא בקשר רק עם המשפחה הקרובה שלו. אין לו בכלל בטחון בחברה. ויש לו חרדות לא מציאותיות.
ההצקות קורות כל יום וזה בלתי נסבל עבור אף בן משפחה. מה עושים כדי להפסיק את זה (תרופות הרגעה לא ממש עזרו)? תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך הוא עבר את הילדות?
ליאור21/09/2015איך הוא היה במסגרות? האם הוא טופל שהיה ילד? האם עשו לו איזו אבחנה? ניסית טיפול פסיכולוגי כלשהו? איך מערכת היחסים שלו עם האבא?אחים אם יש? ליבי איתך. מקווה שתמצאי את הדרך לעזור לו ולקטוף את הפירות בעתיד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה?
שירה26/09/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמישהו?
שירה03/10/2015?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהt
?11/10/2015?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שירה
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם את ראויה לתשובה
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוואהו נשמע ממש קשה
שירי06/11/2015וליאור מדהימה תמיד יודעת לשאול שאלות מתאימות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משבר גיל 40?ענת12/09/2015
אנו נשואים כשמונה שנים,מזה כמה חודשים בעלי שבדכ חוזר מהעבודה ונשאר בבית כל ערב,החל לצאת בערבים להליכה שעות ממושכות והחל לסגל לעצמו תחביבים נוספים בסופי שבוע כמו דיג עד הבוקר,מיותר לציין שלמחרת הולך לעבודה וחוזר עייף ישן לא מתייחס אליי ולילדים ובערב לאחר שהילדים שוב הולך להליכה או לדוג,הוא טוען שהוא רוצה חופש שנמאס לו לרצות את כולם,לא נראה לי שהוא בוגד הוא הולך עם בגדים די דהויים ופשוטים גם לא מתקלח לפני ממש מתארגן חמש דקות ויוצא,בזמן האחרון זה החמיר הוא מסוגל ללכת לדוג 3 ימים ברציפות עד הבוקר ואז לישון כמעט כל היום למחרת,כשאני מתנגדת לכך שיצא עד שעות כאלו מאוחרות הוא טוען שאני חונקת אותו שנראה לו שהוא רוצה להפרד ושכבר לא נמשך ומרגיש אליי כלום,בעלי בן 36 בחור סגור ומופנם מטבעו,שיתפתי וערבתי את הוריי והוריו בנידון הוא כועס שעשיתי זאת טוען שלא אוהב שמלחיצים אותו ומתערבים לו,הוא נחוש בדעתו להפרד ולי קשה לפרק את הבית כי אני ממש חשה שזה משבר שלו אישי אולי לחצים מהעבודה ופשוט מפיל את זה על המשפחה,כבר מרגישה שהוא אדם אחר מרוכז אך ורק בעצמו ובתחביבים שלו...מה אתם אומרים?אולי משבר גיל 40?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה לתגובה
ענת28/09/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתקשורת
שירי30/09/2015את צריכה תקשורת איתו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחכה לתשובה
ענת08/10/2015אשמח לתשובה.......
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחכה לתשובה - תגובה
יאיר לוי10/10/2015
היי ענת,
לפי התיאור שלך נשמע שאת מרגישה שבעלך הולך ומתרחק ממך, מהזוגיות שלכם ומהילדים, ובאופן כללי פחות נוכח כאבא בבית ובחיי המשפחה. לעומת זאת, את לא מעוניינת לוותר על הנוכחות שלו, על הקשר איתו ועל הנישואים שלכם. מדוע הוא מתנהג ככה? אני כמובן לא מכיר את בעלך, אז קשה לי לומר מדוע. האם ניסיתם לשוחח על כך באופן ישיר? נראה לי שחשוב לשתף את בעלך ברגשות שלך. חשוב במיוחד להבהיר את העמדה הרגשית שלך, עד כמה אכפת לך מהקשר שלכם, מהזוגיות ומהבית שהקמתם. כמעט כל זוג נשוי חווה עליות וירידות לאורך השנים, משברים וחוויות לא פשוטות. נשמע שכעת את חווה תקופה משברית שכזו. אני שומע גם שניסית להתמודד עם המצב בכל מיני דרכים, עם שיחות עם בני משפחתו של בעלך וכדומה, אך למרבה הצער, ללא הצלחה. במקרה הזה, אני יכול להציע לך להיעזר בטיפול זוגי יחד עם בעלך. לעיתים נחוץ גורם מקצועי מבחוץ כדי לסייע לנו להתמודד עם דברים שאנו לבדנו מתקשים בהם. במידה ובעלך מסרב לכך, אני ממליץ לך באופן אישי לפנות לטיפול פסיכולוגי-דינמי עבורך, שיכול לעוזר לך לעבור את התקופה הקשה הזו בעזרת תמיכה נפשית ראויה. .
בהצלחה ענת,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לנטע היקרה שנה טובה ומאושרתגל10/09/2015
תודה על המענה לשאלות כה רבות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנטע היקרה שנה טובה ומאושרת - תגובה
נטע אדלר13/09/2015תודה, גלית. חיממת את ליבי.
שנה טובה, גם לך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה טיפול יעיל עבורי?כרמל01/09/2015
היי,
אני סובלת מחרדות, פחדים ומחשבות שליליות שמשפיעות היום בעיקר על התחום הזוגי שלי
בקרוב אני עומדת להיות אמא וזה מלחיץ אותי יותר
אני סוחבת איתי "טראומות" מאימי ומשפחתי, חרדת נטישה, פחדים שיפגעו בי, מריצה המון סרטים בראש, מסתכלת תמיד על חצי הכוס הריקה וחושבת המון מחשבות שליליות כאילו כולם רוצים שיהיה לי רע וזוממים מאחורי גבי.
אני רוצה לפנות לטיפול
לא ממש יודעת מהו הטיפול היעיל והקצר ביותר עבורי?
אשמח לעזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, לא קיבלתי תשובה עדיין
כרמל17/09/2015האם מישהו יול לסייע לי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה טיפול יעיל עבורי? - תגובה
יאיר לוי21/09/2015
היי כרמל,
את משתפת בכך שאת סובלת מדברים רבים (פחדים ומחשבות שליליות, שמשפיעות על התחום הזוגי). תחושת לחץ לקראת הפיכתך לאמא, טראומות נוספות מאימך ומשפחתך ועוד. נשמע כי הרבה מהנושאים שציינת שייכים לשדה הבין אישי וליחסים בין אישיים.
.כל אחת מהנקודות שנגעת בהן זקוקות בעיניי להתייחסות רצינית בפני עצמה.
לצד כל זה, את כותבת שאינך יודעת "מהו הטיפול היעיל והקצר ביותר עבורי".
בעיניי זו אכן שאלה מהותית, שכן התשובה לכך על פי רוב היא סובייקטיבית.
לדוגמא, מהו טיפול יעיל? הייתי שמח לשמוע מהו טיפול יעיל עבורך, מה את היית רוצה שיקרה בטיפול, ומהן הציפיות שלך ממנו.
לגבי משך הטיפול, שוב ניתן לשאול - איך היית מגדירה טיפול "קצר"? מהו טיפול קצר עבורך (חודש? חודשיים? חצי שנה? שנתיים? וכן הלאה).
באופן כללי, טיפול פסיכולוגי דינמי הינו טיפול שבו ניתן (בין היתר) לשוחח, לברר ולעבד את הסוגיות הבין אישיות, שהעלת ואשר מעסיקות אותך.
בטיפול ניתן ואף רצוי לשוחח עם המטפל/ת לגבי ציפיותייך לגבי משך הטיפול, כמו גם לגבי הדברים שהיית רוצה להשיג בעקבותיו.
בהצלחה בכל אשר תבחרי,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררויות רבותמיכל31/08/2015
שלום, מזה שנתיים מאז שאני הייתי בהיריון אני לא ישנה טוב, אין קושי להירדם, אני מתעוררת מכל רעש של התינוקת ולצורך להתפנות בלילה בשל שתייה מרובה .. מדובר ב3,4 פעמים בלילה... בעבר זה היה אולי פעמיים רק בשביל להתפנות, כי אני תמיד שותה לפני השינה, וקמה צמאהההה. השאלה שלי אם זה מציב אותי בסיכון למחלת נפש? אני יודעת שיש לזה השפעות נפשיות. יש לציין שיש לי שנת rem
תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מבין גדול
השורד01/09/2015אבל זה נשמע כמו התנהגות אימהית נורמלית לגמרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הקשר בין מה שאת מתארת למחלת נפש?
שירי01/09/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד אימיםשירי29/08/2015
שלום. לפני כשנה אבי היקר נפטר. לצערי נפטר בידיים שלי. אמנם זה קרה בביהח אבל התמונות חוזרות אליי כל יום כל שעה. אני אמא ל2 קטנים....מאז אני חיה כמו על זמן שאול. מפחדת פחד מוות למות. מפחדת להפסיק את החיים. פחד מלא להישאר ולראות את ילדיי ולגדל אותם. פחד שלא אצליח להזדקן. פחד ממחלות.
ממש סרטים בראש כל היום. זה מוציא אותי מדעתי ומכל דבר אני בוכה ועצובה. יש רגעים קשים של התקף שאני מרגישה כבר נקברת באדמה. כאילו למה בכלל אנחנו חיים אם גם ככה מתים.....בשום דבר אין לי טעם יןתר.
לא בתפקוד הבית לא כאמא לא בזוגיות.
הכל ריק וקודר. אנא עזרתכם. מאוד זקוקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח מאוד לתשובה חשוב
שירי30/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתשובה למטה
שירי31/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

