פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • המלצה רשימת מטפלים של הכללית
    דקלה
    22/01/2016

    היי.
    בימים אלה אני מעוניינת להתחיל טיפול. עד כה הלכתי ל4 פגישות אצל 3 מטפלים ועדין לא מרגישה שמצאתי את האדם המתאים. בינתיים משאביי אוזלים מכל הבחינות. רציתי לשאול האם יש אדם פה, או מקום אליו אוכל לפנות כדי לקבל המלצה מתוך רשימת מטפלים העובדים בהסדר עם הכללית באיזור השרון/ מרכז. מניחה שיש איסור פרסום ולכן יש דרך לשוחח עם מי שיודע באופן פרטי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה רשימת מטפלים של הכללית - תגובה

    יאיר לוי
    22/01/2016

    היי דקלה,

    לא ציינת כיצד בדיוק נעשתה הפנייה שלך לקופה, אבל בדרך כלל המוקד הטלפוני של קופת החולים יכול לתת לך בדיוק את האינפורמציה הזו, את רשימת המטפלים שעובדים עם הקופה. את יכולה לנסות ולפנות ישירות גם למזכירות הסניף.
    מעבר לכך, אני מכיר לא מעט מכונים ומטפלים שמקבלים בתעריף יחסית מוזל (גם אם לא בדיוק בתעריפי הקופה). את יכולה לחפש באינטרנט "טיפול פסיכולוגי מוזל", ולבחור את מה שיתאים לך מבין התוצאות.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה להמלצה

    דקלה
    22/01/2016

    היי יאיר. אני מחפשת המלצה מתוך רשימת הפסיכולוגים הפרטיים העובדים בהסדר עם הכללית. ידוע לי כיצד להשיג את שמות המטפלים -אך אני זקוקה להמלצה ממקור ראשון מתוך הרשימה כי נסיונות לפנות ללא המלצה מסוג זה העלו כשלונות. אוכל לפרסם כאן את הרשימה עליה אני מדברת או שזה אסור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה להמלצה - תגובה

    יאיר לוי
    23/01/2016

    היי דקלה,

    הבנתי, תודה על ההבהרה. אנו לא עוסקים ממש בהמלצות שמיות בפורום זה. אני כן יכול להמליץ לך לשאול אולי חברים, בני משפחה וכדומה, אנשים שאת מרגישה איתם בנוח, האם הם מכירים ויכולים להמליץ על מישהו מהרשימה שבידייך. כמובן שחשוב לזכור שלא כל מטפל וגישה שמתאימים לאדם X, יתאימו בהכרח גם לאדם Y.

    בהצלחה בחיפושייך,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה על סוג או אפיק טיפולי למצב מאוד מורכב
    נעמה
    20/01/2016

    שלום,
    אני פונה מתוך מצב של יאוש ומצוקה מאוד גדולים לגבי המצב שבו אני נמצאת ולגבי אפיקי הסיוע האפשריים במצב הזה, ואני אשמח לעצה בנושא הטיפול שאולי אולי יוכל לסייע לי ולשבור כבר את המעגל הזה שבו אני נמצאת.
    אני אציין שאני למודת טיפולים פסיכולוגים פרטניים והייתי בטיפול פסיכולוגי במהלך למעלה מ-10 השנים האחרונות וגם בעבר בתור נערה הייתי פה ושם בטיפול פסיכולוגי. אני בת 36 ומעולם לא הייתי בקשר רומנטי-זוגי, וגם לא קרובה לזה (ולשם החידוד - גם לא בשום אספקט פיזי, על כל המשתמע מכך). דבר שכמובן מבחינתי הוא בלתי נסבל, בייחוד שיש לי הרבה מאוד מה להציע. על קצה המזלג ומבלי לתת באמת את המקום הנדרש ואת הבסיס הרחב לדברים, אני אציין כי ברגע שיש מישהו שמוצא חן בעיני אני חווה חרדה מאוד גדולה, קיפאון, חוסר תפקוד וכו' בצורות כאלה שלא מאפשרות לי להתנהל או לפתח את סוג האינטראקציה הנדרשת שמובילה בסוף לקשר. ושוב חשוב לחדד - על מנת לפתח רגשות ומשיכה גם אם קלים ביותר, אני צריכה להכיר ולהתוודע לבחורים האלה בצורה בלתי תלויה (עבודה, לימודים וכו'), ולא במסגרת המוגדרת מראש כמסגרת למציאת קשר, כלומר דייטים, אינטרנט, שידוכים וכו', אלה כל כך לא פועלים עלי, וזה לא מתוך איזו "החלטה מנהלתית". זה פשוט המצב. בטח לא לפני שעברתי איזשהו תהליך, שכאמור עדיין לא הצלחתי לעבור אותו.
    אגב, גם קשרים חברתיים אחרים (עם בנות מיני) זה דבר שממש לא בא לי בקלות ודבר שיש לי ממנו מאוד מעט אם בכלל, אולם זה כן דבר שלאורך השנים הצלחתי לפתח, גם אם לא החזיק מעמד לטווח ארוך.
    ברור לי שלמצב הזה יש כל מיני שורשים אשר קשורים למקום בו גדלתי ולמשפחתי וההתנהלות בה, גם על רקע התנהלות מינית מסוימת שהשפיעה עלי.
    בכל אופן, כאמור, עברתי כבר טיפולים פסיכולוגים ממושכים עם מספר מטפלים שעד כה לא סייעו לי לפרוץ את המעגל הזה ואני באה ממקום של תסכול ויאוש כאלו שאף מילה שאני אכתוב לא תעשה איתם צדק..
    אשמח לבחון האם יש לכם איזושהי המלצה, כיוון, רעיון וכו' לאיזשהו סוג או אפיק טיפולי שאולי יוכל לעזור במצב שלי ולסייע לי לצאת מהסיוט הזה..?
    יש לציין כי אין ביכולתי לממן טיפול יקר.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבלי ממני חיבוק חינם

    השורד
    21/01/2016

    זה אף פעם לא יכול להזיק...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצתי אליך

    דקלה
    22/01/2016

    מנסיון אישי שלי ושל אנשים שהכרתי הייתי מאוד מציעה לך להתנסות תחילה בקשרים עם בני הזוג השני שלא מעוררים בך רמת חרדה גבוהה- הייתי ממליצה אפילו לצאת תחילה לדייטים באתר הכרויות אך דווקא עם גברים שאינך נמשכת אליהם ברמה גבוהה או אפילו כלל, ולהתנסות. רמת החרדה תהיה כנראה נמוכה יותר כשרמת המשיכה תהיה נמוכה. כאנחנו מדברים על חרדה, שיטת ההתמודדות המוכרת כיום כיעילה ביותר הינה חשיפה הדרגתית למקור החרדה. ייתכן שבלב הפחד שלך מהמפגשים עם מושאי המשיכה שלך טמון הפחד מדחייה- וככל שאנו רוצים מישהו יותר, הפחד מדחייה הינו עמוק יותר, וכך גם להיפך. מה שבטוח - את חייבת להרשות לעצמך להיחשף- ולעשות זאת בהדרגה ובמידה הקשובה לעצמך. מעבר לזה אני מניחה שניסית CBT בדגש על טיפול בחרדה? כמו כן ביופידבק היא שיטה נהדרת להתמודדות עם חרדה שמראה תוצאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה על סוג או אפיק טיפולי למצב מאוד מורכב - תגובה

    יאיר לוי
    23/01/2016

    היי נעמה,

    כמה קשים חייך...מדברייך עולים הרבה סבל ומצוקה. נשמע שאת מכירה היטב את בעיותייך (שמלוות אותך כבר שנים), את מתארת אותן בצורה בהירה, ובעיקר נשמע שהם גורמים לך תסכול וסבל רב. את מציינת שאת פונה מתוך מצב של ייאוש ומצוקה גדולים. את מספרת על קושי מהותי סביב קשרים, סביב יצירת קשרים ו"תיחזוקם" לאורך זמן, קשרים חבריים בכלל וזוגיים בפרט. בנוסף, אני שומע גם שאת למודת טיפולים פסיכולוגיים, שבחוויה שלך לא ממש צלחו.
    בסיטואציה הנוכחית נעמה, אני יכול להציע לך שתי אפשרויות: האחת, להצטרף לקבוצה של חרדה חברתית. התכנים בקבוצה שכזו עוסקים, בין היתר, בדיוק בתחושות ובאינטראקציות מהסוג שתיארת (חיפוש של "קבוצת חרדה חברתית" בגוגל, יתן לך את האפשרויות).
    השניה, היא להתחיל (או להמשיך) טיפול פרטני. לדעתי, טיפול פסיכולוגי דינמי, זה המקום והמרחב שיאפשרו לך להבין, לעבד ולהתמודד טוב יותר עם הבעיות שתארת. שני דברים חשובים בהקשר זה לאור הדברים שציינת: א. חשוב למצוא את המטפל/ת שאיתם תרגישי בנוח ובביטחון. שנית, ציינת שאין באפשרותיך לממן טיפול יקר. אני מכיר לא מעט מטפלים שמקבלים לטיפול בתעריף יותר זול מהמקובל. אם תחפשי "טיפול פסיכולוגי מוזל" בגוגל, תוכלי לבחון את האפשרויות העומדות בפנייך.

    הרבה הצלחה ושבוע טוב,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובלת מלחץ
    יעל
    20/01/2016

    שלום,
    אני אמא לילדה בת שלוש פלוס
    ואני סובלת מלחץ,למשל בבוקר כשאני ממהרת לעבודה וכשהיא לא מקשיבה לי,אני ממש מתעצבנת ,לא יודעת מה לעשות
    מחכה לתשובה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סובלת מלחץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובלת מלחץ - תגובה

    יאיר לוי
    21/01/2016

    היי יעל,

    לחץ כשלעצמו זו תחושה טבעית, לגיטימית, ויש לה גם שורשים אבולוציוניים. יש לא מעט מצבים בחיים בהם להרגיש לחוץ יהיה אדפטיבי ומועיל (למשל, אם אתקל בנחש ארסי, אפילו כדאי שאלחץ קצת כדי שאוכל להתרחק מהר מהסכנה). השאלה (כמו בהרבה מקרים בחיים) היא שאלה של מינון ואיזון. למה הכוונה?
    מצד אחד, הסיטואציה שאת מתארת של לחץ ההתארגנות בבוקר, נדמה לי שזו סיטואציה שמוכרת כמעט בכל בית עם ילדים קטנים. מצד שני, את כותבת שאת "סובלת מלחץ", כלומר יש כאן סבל של ממש.
    מעניין לחשוב למה את מרגישה ככה? מתי זה קורה לך? כמה זמן התחושה הזו ממשיכה ומלווה אותך? ומה זה בכלל תחושת הלחץ הזו שאת מתארת? (עצבים? מתח? חרדה? יש כמובן עוד הרבה אפשרויות).
    מאחר ואנו לא מכירים, אני יכול להציע לך את הדבר הבא. אם את שמה לב שתחושת הלחץ שלך היא יותר נקודתית וממוקדת (למשל, בדוג' שציינת, אם זה לחץ נקודתי סביב ההתארגנות בבוקר, ואח"כ בעבודה זה חולף) - הרי שזו תחושה טבעית. שוב, כמו שזה טבעי להיות לחוץ לפני מבחן חשוב, ראיון עבודה וכדומה.
    יחד עם זאת, אם את מרגישה שאת סובלת מלחץ בחיים באופן כללי, אם את מרגישה לחוצה/מתוחה/עצבנית/מוטרדת וזה מלווה אותך הרבה, ברוב שעות היום, ובסיטואציות שונות לאורך היום - אז כאן כבר מדובר בתחושה שעלולה כבר לפגוע באיכות החיים שלך, בבריאות הנפשית וברמת התפקוד. במקרה זה, הייתי ממליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי פרטני, שם תוכלי לברר את העניין הזה יותר לעומקו.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך קוראים לתופעה הזאת?
    לייה34
    19/01/2016

    האם קיימת תופעה בפיסכולוגיה או פסיכאטריה בה קורה לאדם משהו טוב שחיכה לו כל חייו , ובמקום לשמוח שהמקרה קרה סוף סוף הוא נכנס לפאניקה או דיכאון וחרדות??

    איך קוראים לתופעה? אודה לך אם תוכל להפנות אותי לחומר קריאה...
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך קוראים לתופעה הזאת?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך קוראים לתופעה הזאת? - תגובה

    יאיר לוי
    20/01/2016

    היי לייה,

    אם הבנתי אותך נכון, את מדברת על משהו בדומה למה שנקרא "חרדת הצלחה" (Fear of success). מדובר על התופעה שכאשר בדיוק אני מצליח, אני משיג את המטרה לה קיוויתי, אז אני נתקף בחרדה, פחדים וחששות.
    יש על זה הרבה חומר באינטרנט, אני מצרף כאן קישור לדוגמא:
    https://www.psychologytoday.com/blog/somatic-psychology/201101/fear-success

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר אונים בטיפול פסיכולוגי
    נשאר חסוי
    19/01/2016

    לפני מס' שנים התחלתי טיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוגית באזור מגוריי, בתקופה האחרונה נוצרה אצלי אהבה מסוימת כלפיה משיכה שאני יודע שהיא לא תמומש ואני לא מפתח ציפיות שווא בנושא, אני חושב שהתאהבתי בדמותה ובאישיות שלה, קשה לי לחשוב על כך כל יום וזה יוצר אצלי תסכול אני לא יודע אם לפתוח את זה בשיחה איתה האם לשתף אותה בתחושותיי מה עושים...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר אונים בטיפול פסיכולוגי - תגובה

    יאיר לוי
    21/01/2016

    שלום לך,

    מערכות יחסים באופן כללי הן דבר מורכב. בדומה לזה, נשמע שגם הרגשות שהתפתחו אצלך ביחס לפסיכולוגית שלך, גם ם חלק מהמורכבות ומהמאפיינים של מערכת היחסים שיש לכם כעת. אתה כותב שהדבר מתסכל אותך ושקשה לך לחשוב על כך כל יום. זו באמת סיטואציה לא פשוטה. בעיניי, מאחר וזה משהו שמעסיק אותך גם ככה, ושמטריד אותך, בהחלט יש מקום להביא גם את זה לטיפול. על אף הקושי הטבעי הטמון בעניין, אני יכול להמליץ לך לפתוח את הנושא ולשוחח על כך עם הפסיכולוגית שלך. באופן זה, תוכל להבין את עצמך ואת רגשותייך (גם אם הפעם הם מכוונים כלפיה) בצורה יותר טובה.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם התנהגות ביתי
    מלי
    16/01/2016

    שלום רב
    ביתי בת 28 , משכילה, עובדת ונראית נפלא.
    אינה משתפת אותי כלל ברגשותיה וחוויותיה.היא לא נמצאת במערכת יחסים תקופה ארוכה מאוד למרות שלדעתי היא מאוד מעוניינת.
    אני מביטה בה מהצד ורואה את התנהלותה ביחס לגברים ומבינה שהיא עושה טעויות גדולות ולכן אין לה זוגיות.
    הדרישות שלה גובלות בנערה בת 16 בתחילת דרכה.
    מתעקשת על דברים שלעולום לא יובילו אותה לזוגיות.
    האם מותר לי להתערב בעדינות?
    האם יש לי זכות, תפקיד בעניין או שאני חייבת לשבת מהצד ולצפות?
    האם במצב כזה יגיע היום והיא תהיה בזוגיות?
    אני יודעת שקשה לה ושגם היא סובלת אך אינה עושה כלום, מעיין ילדותיות...
    תודה מראש
    מלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות עם התנהגות ביתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם התנהגות ביתי - תגובה

    יאיר לוי
    17/01/2016

    היי מלי,

    אני שומע את דאגתך הרבה לבתך, אין לי ספק שאת דואגת לה ורוצה בטובתה. הסיטואציה שאת מתארת היא בהחלט מורכבת. בתך היא כבר אישה בת 28, עומדת בזכות עצמה ומנהלת את חייה ואת בחירותיה כפי רצונה. אני מבין מאד את עמדתך כאמה. כאשר, למשל, כתבת בנושא הזוגיות שלה: "אני מביטה בה מהצד, רואה את התנהלותה ביחס לגברים ומבינה שהיא עושה טעויות גדולות ולכן אין לה זוגיות". לפעמים דווקא עם הקרובים אלינו ביותר, התסכול הוא הגדול ביותר. איך כתבת? "אני מביטה בה מהצד...", נשמע לרוב כך את מרגישה, שאת יכולה רק לעמוד מהצד, וזו לא עמדה פשוטה עבור אמא. שכן גם את לדעתך היא טועה בהתנהלותה בחיים, הרי שאין הרבה שאת יכולה לעשות במקומה. יתכן והיא אינה רואה את הדברים באותו האופן שאת רואה אותם. לדעתי, את כן יכולה אולי לקיים איתה שיחה פתוחה בנושא, ולהביע בפניה את אהבתך ואת דאגתך הרבה. זה לכשעצמו דבר בעל ערך רב. יתכן ואף תוכלי להמליץ לה לגשת לאיש טיפול ולברר איתו את הנושאים הללו שבחייה. לפעמים, מסיבות שונות ומגוונות, קשה לנו להקשיב דווקא לקרובים אלינו ביותר, ואנו צריכים איזה גורם שלישי, אובייקטיבי יותר, כדי להיעזר בו. כמובן, שבסופו של דבר, הבחירה תהיה בידיה.

    שיהיה בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רעידות בגוף לאחר מחשבה מרגיש כמו רפלקס ועוד משהו
    ירון
    14/01/2016

    שלום, אני מקווה שאני שואל בפורום הנכון..
    אני בן 25 בריא באופן כללי אבל יש לי בעיה - מדי פעם אני חווה רעידות בגוף. לפעמים אני מרגיש שהמקור הוא בראש ולפעמים מהחזה או הידיים. זה מרגיש כמו תחושת "ניעור" כזאת לא נשלטת. (אולי רפלקס..) זה קורה לשבריר שניה ונעלם, לא משהו מתמשך.
    רוב הזמן הרעידות האלה מגיחות אחרי מחשבה מסוימת. אני די בודד, סובל מחרדה חברתית, הומו בארון, לא מסוגל להיות עצמי ולא בטוח שאני יודע איך להיות עצמי. אני נלחץ מאנשים כאילו שהם יותר טובים ממני, סוג של רואה בהם סמכות מסיבה לא ברורה.. לא הייתה לי מעולם זוגיות או אהבה, אני מרגיש נכה ולא מפותח רגשית. אני יודע שאני לא טיפש אך מרגיש מאוד ילדותי לפעמים, כאילו לא נמצא בתדר של כולם.
    בכל מקרה, לצערי, למרות הרפורמה בבריאות הנפש אני לא מצליח למצוא פסיכולוג באזור המגורים שלי שמקבל אליו לקליניקה. אני ממש רוצה לשפר את מצבי. האם יש קשר בין הרעידות האלה למצב הנפשי שלי? אם כן, יכול להיות שזה מעיד על בעיה חמורה יותר (או פשוט אחרת) מחרדה חברתית? ואיך אני יכול לנסות לטפל בעצמי? אני מרגיש כלוא, הזמן עובר ואני מפספס את השנים היפות שלי בזמן שכולם מתפתחים וחיים את חייהם. סליחה אם הארכתי והמון תודה על כל תגובה שהיא!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רעידות בגוף לאחר מחשבה מרגיש כמו רפלקס ועוד משהו - תגובה

    יאיר לוי
    15/01/2016


    היי ירון,

    התחלת עם עניין הרעידות בגוף, ונדמה לי שככל שהמשכת לספר על עצמך, היה נדמה לי שאתה ממשיך ומעמיק פנימה, מקלף עוד שכבה ועוד שכבה. אני שומע שאתה במצוקה, מצוקה רגשית גבוהה. אני שומע שאתה מרגיש קצת חריג, אאוטסיידר, כאילו שאתה מתבונן על שאר האנשים, ו"לא נמצא בתדר של כולם". הוספת גם בצורה מאד נוגעת ש"אני מרגיש כלוא, הזמן עובר ואני מפספס את השנים היפות שלי בזמן שכולם מתפתחים וחיים את חייהם". אלו רגשות מאד קשים ולא פשוטים כלל להתמודדות.
    אני גם שומע ממך שאתה ער למה שקורה איתך, אתה שם לב לרעידות בגוף ובנפש. אתה מודע לתחושותיך, ואפילו (כך היה נדמה לי) גם מרבה להתבונן בעצמך פנימה.
    אם הבנתי נכון, אתה מעוניין בטיפול, אך מכל מיני סיבות, הרפורמה בבריאות הנפש מקשה עליך למצוא פסיכולוג באיזור מגוריך.
    אינני יודע בדיוק כיצד פעלת ומה עשית כדי לבקש טיפול מקופת החולים שלך, אז אכתוב כאן בקצרה מה ניתן לעשות במצב זה.
    באופן כללי, הדבר מאד תלוי בהתרשמות של הרופאים הקופה ממצבך.
    ראשית, יש לפנות לרופא משפחה (או לפסיכיאטר של הקופה) בבקשה לטיפול פסיכולוגי. במידה והוא יתרשם שאתה זקוק לטיפול, אז - א. הוא יפנה אותך למטפלים של הקופה (חלקם עובדים בתוך הקופה ממש, וחלקם עובדים כפרילנסרים בקליניקה הפרטית שלהם עם מטופלי הקופה). ואז תוכל להתחיל טיפול בכפוף למגבלות השונות של כל קופה (לרוב מספר הפגישות הוא מוגבל).
    ב. לחילופין, ניתן לבקש ממנו הפנייה והתחייבות (טופס 17) למרפאות של בריאות הנפש של משרד הבריאות, במידה ויש כאלו באיזור מגוריך. במקרה זה, הטיפול יהיה משולם על ידי הקופה (אך גם לו יש הגבלת זמן מסוימת). שוב, גם זה כפוף להתרשמות של הרופא בקופה ממצבך.
    שנית, אם הוא לא מתרשם שמצבך מצדיק טיפול פסיכולוגי, ניתן תמיד לפנות לפסיכולוג באופן פרטי. (מנסיוני, יש לא מעט פסיכולוגים שמודעים לסיבוכי הרפורמה, ולכן מוכנים גם להציע טיפול במחירים יותר נגישים).

    אני שותף מלא לצורך שלך בטיפול,
    ומאמין שטיפול מעמיק יוכל לעזור לך עם הקשיים שאתה חווה כרגע.
    בהצלחה ירון,

    יאיר.







    עניין הרפורמה אכן מסבך מעט את קבלת הטיפול,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימבלטה
    אלה
    09/01/2016

    שלום , רציתי לשאול לגבי תרופה בשם סימבלטה מה ההשפעות שלה ? לתופעות לוואי? ואם היא יכולה לדרום לתחושות אובדניות אצל מבוגרים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סימבלטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    נטע אדלר
    09/01/2016

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_פסיכיאטריה' id=link]פסיכיאטריה[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכזבה
    טל
    09/01/2016

    שלום רב.
    אני בן 25 השתחררתי מהצבא לפני כ-4 שנים. בהמלך השרות שלי הייתי גובניק וחוזר הביתה כל יום בתפקיד זוטר של עובד כללי.
    מאז השחרור אני לא מוצא את עצמי ובעיקר מאוכזב מעצם העובדה שלא הייתי חייל קרבי ולא תרמתי . היום בדיעבד אני מסתכל על עצמי ומתבייש מתבייש בכך שהייתה לי את האופציה להיות לוחם ולעשות קרירה צבאית. ניסיתי ים עבודות למדתי גם אבל שום דבר לא יהיה כמו הצבא המסגרת שבה אהבתי לעבוד ולשרת וללבוש את המדים.
    איך מתגברים על זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכזבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכזבה - תגובה

    נטע אדלר
    11/01/2016

    שלום טל,
    התקופה שלאחר השחרור מצה"ל (שיכולה להתארך אף למספר שנים) יכולה להיות תקופה לא קלה עבור צעירים רבים. אם בביה"ס, בתיכון ובצבא, היתה מסגרת ברורה של סדר יום, מטרות ומשימות חיים, התקופה שלאחר השחרור היא תקופה של הסתגלות לעצמאות, לבגרות ולחופש בחירה. שאלות של זהות עצמית וזהות מקצועית עשויות לעלות כאשר רגשות מגוונים יכולים להצטרף אליהן: סקרנות, התרגשות ולעיתים אף חרדה, ייאוש או אכזבה, כפי שמתרחש כעת אצלך.
    נשמע שמשהו לא הולך בכיוון שהיית רוצה בו ואולי הכיוון לא ברור.
    כיוון שהמסלול האישי שלך בהווה נחווה מתסכל ולא יציב, עולות אצלך מחשבות על העבר, שמלוות בחרטה ואפילו בהאשמה עצמית.
    "אילו רק היית משנה את הבחירות שלי בעבר"... מחשבה כזו מוכרת לרבים, אלא ששקיעה לתוך מחשבה כזו, היא אינה יעילה עבורך כעת.
    את הבחירות שעשינו בעבר, איננו יכולים לשנות, אך יש לנו שליטה על הבחירות שלנו בהווה.
    כיוון שאתה מרגיש במשך תקופה ארוכה ש"אינך מוצא את עצמך", אני מציעה שתחשוב על האפשרות להיעזר באיש מקצוע, בתהליך החיפוש העצמי. אם התחושה מתמקדת במישור התעסוקתי - תוכל לפנות לפסיכולוג תעסוקתי. אם אתה חש חוסר אונים שמלווה אותך בתחומים נוספים בחיים, כדאי לחשוב על פנייה לטיפול פסיכולוגי מעמיק.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בבקשה
    דנה
    08/01/2016

    שלום רב
    היתי בסופר ומצאתי עגלה בצד.בעגלה היה קרטון רק וקצת ניילון ריקים. חשבתי שאין שימוש ולקחתי את העגלה פתאום מגיעה אחת אני חושבת היא עובדת שם ואומרת אנשים דפוקים לקחו לי את העגלה היא אמרה את זה לי לא עניתי אבל הצטערתי שלא עניתי .הרגשתי עלבון ואני לא אוהבת לא להחזיר מה עונים במקרה כזה כדי שארגיש לא חייבת כלומר היא הסתכלה עלי ואמרה אנשים דפוקים איכות נעלמה מה עונים בבקשה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בבקשה - תגובה

    נטע אדלר
    10/01/2016

    שלום דנה,
    את מתארת סיטואציה שאינה נעימה, אך יחד עם זאת, די יומיומית. אם את מוצאת את עצמך חושבת הרבה על סיטואציות דומות ועל מה יכולת להגיד או איך יכולת להגיב אחרת, זה וודאי מציק מאוד בהתנהלות בשגרת החיים. אם אכן כך - כדאי לך לחשוב על פניה לטיפול שיוכל לסייע לך גם להבין מה יש בסיטואציות המסוימות שמטריד אותך כל כך וגם לתת לך כלים לייעל את התקשורת הבינאישית שלך ואת היכולת לנהוג באסרטיביות עם אנשים שונים בהם את נפגשת בחייך: נותני שירות, דמויות סכות, אנשים זרים או כאלו שבמעגל הקרוב לך.

    את השאלה לגבי מה יכולת לומר - באופן אסרטיבי ולא בוטה - בסיטואציה הספציפית שתיארת, אני רוצה להחזיר אלייך. אני מאמינה שהתשובה קיימת בתוכך. סמכי על האינטואיציה שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוצה להגיב

    דפנה
    10/01/2016

    היי,
    גם לי קורה מקרה קצת דומה...
    יש איזו חנות שאני קונה בה לפחות פעם בשבוע, בעבר קרתה לי סיטואציה לא נעימה עם בעלת החנות, ומאז אני לא קונה כשהיא נמצאת שם, רק מהמוכרת שלה.

    יצא לי באופן חריג לקנות מימנה בשבוע שעבר, אמרתי שלום בכניסה והיא לא ענתה לי.

    אחרי שקניתי את שרציתי, כשהושטתי לה את הכסף היא לא לקחה מהיד שלי ו"עסקה" במשהו אחר.
    הנחתי את הכסף על השולחן ואמרתי לה יום טוב.

    זהו, שהבנתי שהאישה הנ"ל סובלת מרגשי נחיתות, לכן אני לא נגררת ליחס שלה ולא מגיבה כמוה.

    שיהיה לנו שבוע נפלא :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפרספקטיבה של גבר
    הדר
    05/01/2016

    היי,
    אני חווה קושי גדול בעבודה חדשה, הגעתי למקום חדש והיחסים עם המנהל שלי היו טובים יחסית והוא פחות או יותר בגילי, אלא שיש לו קטע שהוא לא מסוגל לפרגן והוא כל הזמן היה מעליב אותי בצחוק, זו הדרך שלו להתחבר,יש לציין שגם הראה איזושהי קרבה פיזית לפעמים והיה משתף אותי גם בדברים אישיים, לא היה אכפת לי לפעמים, מודה גם שנמשכתי אליו, שיתפתי פעולה וצחקתי עליו בחזרה וגם שמחתי להיות במצב הזה,מעין פלרטוט או איך שלא נקרא לדבר המעוות הזה, אלא שכן היו הרבה פעמים שהוא ממש פגע בי בעוקצנות המבודחת שלו. לכן ישבתי איתו לשיחה ואמרתי לו שזה לא מתאים ושיפסיק להעליב אותי למרות שהוא אדם יקר וחשוב. הוא מבחינתו הבין שצריך מעכשיו להיות איך שלא נקרא לזה מאוד קונקרטי. אנחנו כבר לא ילדים קטנים אבל מסתבר שהוא לקח את זה ממש רחוק, מאותו רגע הוא נהפך לקר ומגעיל, אם מקודם הוא היה אוכל איתי ארוחת צהריים למשל, הוא כבר לא עושה את זה ודואג גם לקצר לי את הזמנים של הארוחה כדי שלא אחרוג, לא מספק לי דברים לא משתף עושה טובה שהוא מחייך, לא מסתכל עליי בעיניים, מידי פעם יש הבלחות שהוא משתעשע יותר מעצבן בשביל לצחוק, אבל בכללי הבן אדם הזה פשוט נהפך לשד בהרגשה שלי, ומאוד קשה לי עם זה. אני יודעת שאני לא צריכה להבין אותו, אבל בגלל שאין לי כל כך הרבה הצלחות במערכות יחסים מכל הסוגים והמינים אני באיזשהו מקום מרגישה שעשיתי טעות שויתרתי על החופשיות שהייתה ועכשיו זה הפך ממש לבעיה, אני מרגישה מנודה ומאידך מחויבת אגב לעבודה ואליו מסיבות אישיות כמובן שגם אני זקוקה לעבודה ולא רוצה להתחיל לחפש משהו אחר וגם ככה קשה לי להתאקלם, אני ממש לא יודעת איך לפתור את זה, האם צריכה להיות עוד שיחה ביננו, איך למצוא את הדרך ללב שלו שיפתח ויתרכך, האם זה בכלל אפשרי עם אדם כזה? אני יודעת שבפסיכלוגיה הפוקוס הוא על האדם עצמו, אבל אני תוהה אם במקרה הזה אני צריכה לבוא לקראת בגלל שאני בעמדה החלשה ותלויה מבחינה כלכלית, האם אני צריכה להתאמץ ולהמשיך לרכך בדרכים שונות, הרי הכל זה פוליטיקה, לפעמים זה אפילו לא קשור לפנים, לפעמים זה פשוט דברים כאלה שצריך להתעסק איתם בפלוטיקהי ממושכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מפרספקטיבה של גבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפרספקטיבה של גבר - תגובה

    נטע אדלר
    10/01/2016

    שלום הדר,
    מתוך מה שכתבת נשמע לי שאת מרגישה כלפי המנהל שלך תמהיל של רגשות וזה יכול לבלבל. מצד אחד, את נמשכת אליו, רוצה בחברתו. הקרבה, השיתוף ואולי גם מתח מיני, היו נעימים לך, אולי אפילו מרגשים. מהצד השני, מדובר בגבר שהוא דמות סמכות עבורך ושנפגעת מהעוקצנות שלו כלפייך.
    נראה שהשיחה שקיימת איתו, גרמה למנהל שלך להכיר בפגיעה שלו בך ובתגובה, הוא לקח צעד אחורה. נשמע שהוא מתנהג כרגע יותר כמנהל ופחות כחבר, אלא שההתרחקות שלו היא קשה מאוד עבורך. כתבת שבהרגשתך הוא הפך לשד. פעמים רבות, קורה ואנחנו מביאים לתוך קשרים בהווה, רגשות והתייחסויות מקשרים קודמים. יכול להיות שבחוויה הפנימית, השינוי ביחסו של המנהל אלייך, מעורר "שדים" מן העבר, מעצים רגשות ויוצר מתח פנימי.

    כדי שצעדים שאת עושה במציאות (כמו למשל שיחה נוספת עם המנהל) יהיו יעילים עבורך, המניעים הפנימיים צריכים להיות יותר מודעים ומעובדים. אם את מוכנה לבירור רגשי-פנימי, תוכלי לעשות זאת במסגרת של טיפול פסיכולוגי. הבעייתיות שאת חווה כרגע סביב הקשר הסבוך עם המנהל, יכולה להיות "כרטיס כניסה" לטיפול שיכול להיות ממוקד סביב הנושא המסוים או ארוך ומעמיק. יש לי תחושה שאת יכולה להרויח מטיפול מעמיק, במיוחד מפני שתיארת שאת מרגישה קושי סביב מערכות יחסים בכלל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדידות חברתית
    חני
    05/01/2016

    לפני כמה חודשים איבדתי חברה טובה,חברה כמעט היחידה שהיתה לי היא נפטרה מדום לב.מאז שהיא נפטרה אני מרגישה בדידות עד כדי כך שאין לי עם מי לדבר בטלפון ואפילו ללכת לבית קפה.אני מטופלת כרגע בקופת חולים מבחינה נפשית ולוקחת תרופות.בעקבות האובדן אני מרגישה במיוחד אחר הצהריים ושמתחיל החשיכה בדידות והרגשת חוסר אונים.גם בבוקר שאני קמה יש לי את ההרגשה הזאת לזמן קצר אבל אחר כך זה עובר.הרופא אמר לי שלא צריך להחליף לי את התרופות,ובכל זאת אני מרגישה חוסר אונים ובדידות.אני מאוד אשמח עם תוכלו לסייע לי ולתת לי כלים להתמודדות מה עושים עם ההרגשה הזאת בבית,בנוסף לטיפול שאני מקבלת.איך אפשר להתמודד שהמחשבה באה לי.אני מאוד אודה לכם על העזרה ומאחלת לכם ערב מקסים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדידות חברתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתשובה מהירה

    חני
    09/01/2016

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדידות חברתית - תגובה

    נטע אדלר
    09/01/2016

    שלום לך,
    אני מאוד מצטערת לשמוע על האובדן הקשה של חברתך.
    נוסף על האבל על פטירתה של חברתך, אני שומעת בעיקר על תחושה של בדידות. ממה שאת מספרת, נראה שחברתך הייתה משמעותית מאוד עבורך, היוותה אוזן קשבת וחברה לבלות איתה. בהיעדרה, תחושת הבדידות מתעצמת.
    התקופה שאת מצויה בה כעת, היא תקופה של הסתגלות לאובדן וגם בנייה מחדש של חייך, ללא החברה הטובה. כדאי לחשוב על הרחבה של מקורות תמיכה ועל אפשרויות נוספות של יצירת קשרים עם אנשים. כיוון שאינני מכירה אותך, אינני יודעת מה נכון ומתאים עבורך. אני מציעה שאת השאלות לגבי ההתמודדות עם הבדידות ועם תחושת חוסר האונים, תחזירי לטיפול. בקשי מהמטפל\ת שמכירה אותך ואת סגנון חייך מקרוב, עזרה ממוקדת לגבי הנושא שניסחת בצורה כה בהירה וברורה בהודעה שלך. את הכלים להתמודדות עם חייך וקשייך את אמורה לקבל מהמטפל\ת שלך, בתוך הטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה נטע

    חני
    10/01/2016

    אני בהחלט אפנה לטיפול בה אני מטופלת.שבוע נפלא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה דחוף
    נינה
    01/01/2016

    אני כותבת כאן כי אני חייבת לפרוק.
    אני בת 25 גדלתי בבית מאוד פתוח שאפשר לדבר בו על הכול. לאחרונה, שאלתי את אמא שלי בצחוק אם היא התנסתה סליחה על המילה בשלישיה. לתדהמתי היא ענתה שכן. הייתי המומה מאוד כי לא חשבתי שהיא טיפוס שיעשה דבר כזה. היא סיפרה שהשלישיה הייתה עם אבא שלי וחברה קרובה של שניהם. זה קרה לפני למעלה מעשור.
    הבעתי את הזעזוע שלי בצורה עדינה אבל העמדתי פנים שלקחתי את זה בקלות.
    להגיד את האמת? אני מרגישה גועל, סלידה ,זעזוע ,בחילה ,הרגשה כאילו אני מקיאה עוד שניה.
    אני קצת בהלם מעצמי שאני מגיבה ככה כי אני לא בחורה מיושנת או פרימיטיבית ואיו לי בעיה עם הנושא הזה של מין.
    יכול להיות שאני ככה בגלל שמדובר בהורים שלי , זה גרם לי אפילו לבכות מהחלחלה שאני מרגישה. לפעמים אני אומרת לעצמי שחבל ששאלתי את זה.
    איך אני שוכחת מזה ומרגיעה את עצמי?
    סליחה על הפסוט הבוטה הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצה דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה דחוף - תגובה

    יאיר לוי
    04/01/2016


    היי נינה,

    נשמע שעברה עלייך חוויה מאד לא פשוטה.
    את מתארת שגדלת בבית פתוח, שאפשר לשוחח בו על הכל, ואולי דווקא על הרקע הזה, הופתעת מתשובתה של אמך. הופתעת מאד. אפילו כתבת שזה עורר בך "תחושה של גועל, סלידה זעזוע ובחילה...זה גרם לי אפילו לבכות מהחלחלה שאני מרגישה". זו תחושה מאד עוצמתית וחריפה. מדוע הגבת כך? איך את יכולה לשכוח מזה ולהרגיע את עצמך? לצערי, איננו מכירים, כך שאינני יכול כל כך לתת לך מענה קונקרטי לגבי שאלות אלו כן ברור לי שזו הייתה חוויה מאד מורכבת, קשה (אולי אף הייתי מנסח מאד בזהירות - גם טראומטית) מבחינת עוצמת הרגשות שלך שהתעוררו בתגובה.
    כתבת "יתכן שאני ככה בגלל שמדובר בהורים שלי". זו בהחלט אפשרות, הרבה פעמים אנו חושבים שאנו מכירים את הורינו כל כך טוב, שאין שום דבר שיכול להפתיע אותנו לגביהם, ואז אנחנו בדרך כלל מופתעים. עם זאת, אני מניח שקיימות עוד אפשרויות שיכולות להסביר את עוצמת תגובתך.
    נראה לי שיהיה קשה מאד עד בלתי אפשרי פשוט "לשכוח" מהחוויה הזו, לשים אותה מאחוריך ולהתייחס אליה כאילו לא הייתה מעולם. הלוואי והייתה אפשרות כזו.
    האם תוכלי להמשיך בחייך יחד עם האינפורמציה החדשה ששמעת מאימך? זו שאלה, שלדעתי טיפול יוכל לסייע לך לגביה.
    כך שאני סבור שצריך לתת לדברים קצת זמן, תני להם לשקוע ולחלחל, לעבד אותם קצת, לראות איך הדברים מתקדמים. אם את מרגישה שהעוצמה של הרגשות שלך ושל האירוע הזה קצת פוחתים עם הזמן, ושאת חוזרת לשגרת חייך, מה טוב.
    אם תרגישי שהאירוע העוצמתי הזה עודנו מלווה ומטריד אותך מאד, אזי אני ממליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי-דינמי, במטרה להבין מה קרה לך שם, מדוע התעוררה אצלך כזו סערה של רגשות, מדוע הגבת כפי שהגבת, ואיך ניתן להמשיך מכאן הלאה בצורה שתהיה טובה יותר עבורך.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    חני
    01/01/2016

    שלום לכם.
    סבלתי מדיכאון המון שנים,והייתי מטופלת אצל פסיכולוגית .כיום אני כבר לא בטיפול והמצב שלי טוב מאוד.אבל לפעמים קורה לי שבא לי דיכאון בפתאומיות במיוחד בערב.אשמח עם תוכלו לתת לי עצה איך אפשר לשפר מצב רוח מיידי שזה קורה לי,אני מתכוונת לעזרה עצמית בלי עזרה חיצונית.אני מאוד מודה לכם ומאחלת לכם שנה אזרחית נפלאה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    נטע אדלר
    02/01/2016

    שלום חני,
    טוב לשמוע שטופלת ונעזרת ושבאופן כללי את מרגישה טוב.
    רגשות הם לא סטטיים. הם נעים כמו גלים, עולים ויורדים - מושפעים מאירועים חיצוניים וגם מאירועים פנימיים (מחשבות). נסי לברר עם עצמך מה קדם להרגשת הדיכאון וגם - האם ההרגשה נחווית יותר כמו עצב או כמו ריקנות? אדישות? כעס?
    אם תהיי ערה לכל אלו - הרגשות יחוו פחות פתאומיים.
    מה מביאה איתה שעת הערב? אולי התכנסות פנימה, בדידות, חשכה. נסי לברר עם עצמך מה משפיע על מצב הרוח ולסייע לעצמך בהתאם. אם קשה להיות בבית - צאי החוצה, בלי בחברת אנשים, צאי להליכה וכו'.
    במידה והדיכאון אינו מרפה והפתרונות הנקודתיים אינם מספיקים, כדאי לחשוב על חזרה לטיפול שהיטיב איתך, לתקופה נוספת, כדי לברר יותר לעומק ולקבל סיוע פנים מול פנים ממטפלת שמכירה אותך באופן נרחב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה נטע.שאלה נוספת ואחרונה

    חני
    02/01/2016

    גיליתי לפי מה שכתבת לי שאני מרגישה ריקנות בערב.זאת הסיבה שלפעמים אני נכנסת לדיכאון פתאומי בערב.אשמח רק עם תסכימי לתת לי ראיון חוץ מהליכה,איך אני יכולה למלא את הריקנות בערב?
    אשמח לטיפ ותודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לקבל עצה גם ממך יאיר.

    חני
    04/01/2016

    תודה ויום נפלא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לקבל עצה גם ממך יאיר. - תגובה

    יאיר לוי
    06/01/2016


    היי חני,

    את מתארת סיטואציה מורכבת. כמו שנטע כתבה, הרגשות שלנו הם לא דבר סטטי, אלא מאד דינמי ומשתנה, משעה לשעה, מיום ליום, ובוודאי שגם מתקופה לתקופה.
    כתבת בהתחלה: "סבלתי מדיכאון המון שנים, והייתי מטופלת אצל פסיכולוגית. כיום אני לא בטיפול והמצב שלי טוב מאד". כפי שניסחת זאת, מצב העניינים עבורך הוא "שחור-לבן". למה הכוונה? אם אני ב"דיכאון", אז מצבי גרוע ואני צריכה טיפול. אם אין "דיכאון", אז מצבי טוב מאד, ואז אין צורך בטיפול.
    בעיניי המציאות יכולה להיות יותר מורכבת. בדומה למה שאת חווה עכשיו.
    כשאת כותבת "אני מרגישה ריקנות בערב", מהי אותה תחושת הריקנות הזו? מה זה בדיוק המצב הרגשי שלך היום, שבו את לא מרגישה ממש בדיכאון, אבל זה מצב שבו את גם לא ממש רגועה, משהו מטריד אותך, שההרגשה שלך היא לא "הכי-הכי"? וגם למה דווקא בערב התחושה הזו מתעוררת? אולי זו תחושה שמלווה אותך כל היום, ופשוט רק בערב, אחרי שאת מסיימת את עיסוקייך ומתפנה קצת לעצמך, אז את יותר שמה לב אליה? בעיניי, אלו שאלות חשובות שכדאי לברר.
    "איך אני יכולה למלא את הריקנות שבערב?" - שאלה טובה מאד, שכאן בפורום אפשר אולי לענות עליה בשתי רמות. האחת - הפתרון הקונקרטי. את יכולה לנסות ולצאת בערב עם חברים, למצוא לך משהו (אולי תחביב) לעסוק בו, לעסוק בספורט וכדומה, כל מיני דברים שיעזרו לך "למלא את החלל" הזה, ולהעביר את שעות הערב בצורה יותר נעימה. אם את מוצאת שזה עוזר לך, מה טוב.
    ברמה השנייה של התשובה (שאני הייתי ממליץ עליה), היא דווקא לברר (עם עצמך או בטיפול) את השאלות, שאת מקצתן ציינתי כאן. כאמור, לא חייבים להיות במצב של דיכאון חריף כדי להרגיש לא טוב, או בכדי להגיע לטיפול.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני כל כך מודה לכם

    חני
    06/01/2016

    יאיר ונטע.יש לי הקלה גדולה,ואני יישם את מה שהצעתם לי.יום מקסים לכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבדתי את האמון בעצמי
    דפנה
    28/12/2015

    היי,
    אני מרגישה שאיבדתי את האמון בעצמי.
    הפסקתי להשקיע בלימודים.
    אני שוקלת להפסיק לעבוד.
    אין לי את המוטיבציה שהייתה לי, היא פשוט נעלמה.

    אין לי את הנחישות שהייתה לי.
    גם את האמון באל איבדתי.

    מה קרה לי? אין לי חשק לכלום.

    האם אני מדוכאת???

    אני מפגרת אחרי כולם - אין לי זוגיות.... והופ אני כבר בת 41.

    מה לעשות במצב כזה? האם זה יחלוף?


    אני מפחדת להשאר תקועה עם המצב הקיים עד הסוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איבדתי את האמון בעצמי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבדתי את האמון בעצמי - תגובה

    יאיר לוי
    31/12/2015


    שלום דפנה,

    את מתארת מצב רגשי מאד לא פשוט. נשמע שאת חשה שכל מיני דברים שאפיינו אותך בעבר (כפי הנראה), השתנו, והשתנו בכיוון שלילי.
    הפסקת להשקיע בלימודייך (ובדרך זו בעצם גם בעצמך), איבדת את האמון בעצמך, באל, אין לך חשק ומוטיבציה לכלום, אין לך זוגיות...נימה מאד פסימית עולה מדברייך.
    שאלת מה לעשות במצב כזה ו"האם זה יחלוף?". אני לא יודע לומר לך אם זה יחלוף או לא (בפרט מאחר ואיננו מכירים), אבל לדעתי הנקודה שבה את נמצאת היום היא זמן טוב להתחיל טיפול. טיפול פסיכולוגי-דינמי יכול לתת לך את המענה שאת זקוקה לו במקרה הזה. כתבת שאת מפחדת להישאר תקועה עם המצב הקיים עד הסוף. חשוב לי שתדעי שזו לא גזירת גורל, שיש אפשרות לשינוי, ושבעזרת טיפול, הדברים יכולים להראות ולהרגיש אחרת.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום