מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פחד גבהים וצניחהולרי08/11/2015
אני בן 35 וקיבלתי מתנה - מצנח רחיפה. אני סובל מפחד גבהים, אך עדיין שוקל זאת, בכדי להילחם בפחד. אומרים שאחרי חוויה כזו ההיבט הנפשי משתנה לטובה. אולי צריך פשוט "לקפוץ למים העמוקים" בשביל להילחם בפחד?
יש לי פחד שלא יקרה לי משהו פיזי כמו התקף לב או משהו כזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדי לצנוח צריך ללמוד
ליאור08/11/2015איך לעשות זאת על ידי קורס או מדריך. אם יש לך פחד גבהים לא נראה לי שזה הדרך לטפל בזה זה יכול להיות אפילו מסוכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהילחם בפחד
ולרי08/11/2015לא מומלץ להילחם בפחד? לדוגמא, במטוס אני יושב ליד החלון, אבל קשה לי להתקרב לקצה של מרפסות, אני מסתכל למטה, אבל עם הרגליים אחורה.
אני מאמין שלקראת ביצוע צניחת הרחיפה ידריכו אותנו, אבל אין להתמודד עם הפחד?
שמעתי על כאלה שהיה להם פחד מצניחה חופשית אבל לבסוף ביצעו אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני לא אמרתי שלא מומלץ להלחם בפחד
ליאור08/11/2015אלא שצניחה היא לא הטיפול המתאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיסה זה משהו אחר לגמרי והרבה פחות
ליאור08/11/2015מפחיד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחד גבהים וצניחה - תגובה
נטע אדלר12/11/2015שלום ולרי,
אני (וגם המחקר הפסיכולוגי) פחות מאמינה ב"לקפוץ למים העמוקים" ויותר ב"להתחיל במים הרדודים". אם יש פחד גבהים, הדרך להתגבר עליו היא להיחשף לסיטואציות מפחידות בהדרגה, עדיף בעזרת טיפול (קוגניטיבי-התנהגותי) שידריך אותך וילווה. כיוון שיש לך מוטיבציה גבוהה להתגבר על החרדה, אני מעריכה שתוכל להגיע להישגים בתוך תקופה קצרה. הצניחה יכולה להיות יעד בטיפול, אבל לא הייתי מתחילה ממנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדם פתוחאבי08/11/2015
שלום, מה גורם לאדם לספר לזרים על חייו האישיים או אפילו בדייט מספר על כל מגרעותיו ויתרונותיו כאילו מדובר בחברי ילדות? מה הסיבה? מה עלול לגרום לאדם להיו פתוח ברמות "קשות"? אשמח לדעת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולי חסך חברתי
ליאור08/11/2015שאין חברים או מישהו קרוב לשתף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואולי לאדם אין קודים חברתיים להבחין
ליאור08/11/2015בין מה שצריך ובין מה שלא צריך לספר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך מתגברים
אבי10/11/2015על קודים חברתיים שאני לא מיישם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי אבי
ליאור10/11/2015זו שאלה גדולה. בדרך כלל ההבנה של הקודים מתפתחת עם הגיל תוך כדי איבוד התמימות. הגדול הצעה שאתה פוגש אנשים תספר רק על דברים טובים שלך אבל אל תלאה בסיפורים. אתה יכול לנסות לפנות לטיפול אצל פסיכולוג חברתי או איזה טיפול בקבוצה שישקף לי את המציאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאדם פתוח - תגובה
נטע אדלר13/11/2015שלום אבי,
כדאי לברר עם אותו האדם, כלומר - איתך. זה לא יהיה רציני מצידי לנסות להעריך מבלי להכירך, מה מביא אותך לנהוג בפתיחות גדולה (מידי?) בפני אנשים. יכולות להיות מגוון של סיבות, החל מניסיון להתמודד עם קשיים רגשיים, כמו מתח או חרדה או צורך בריצוי ועד לקשיים בהבנה של תקשורת בינאישית. אני כן שומעת שמשהו מפריע לך בדפוס ההתנהגות שתיארת. אולי התרחשויות פנימיות לאחר מעשה או תגובות שאתה מקבל. על כל פנים, אם זה מפריע - אפשר לשקול פניה לטיפול, בו יהיה ניתן להבין יותר את הקושי ולבחון דרכי התמודדות איתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושה של ריקנות והחמצהליאור06/11/2015
תחושה של נגמר. תחושה איומה. תחושה של נזק. של התרחקות. של חרטה. של איבוד זמן. של דייייייייייייייי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושה של למה לי זה קרה??? למההההה?
ליאור09/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתחושה של למה לי זה קרה??? למההההה? - תגובה
נטע אדלר12/11/2015שלום ליאור,
אגיב כאן גם בהקשר להודעה הקודמת שלך, בה דייקת אותי לגבי תחושותייך: פחות קנאה ויותר תסכול. וכאן: ריקנות, החמצה, חרטה, אובדן... אני שומעת את המצוקה שאת מצויה בה. יש לי תחושה שכדי שתוכלי להתמודד עם עוצמת האיום, את זקוקה למישהו שיוכל לראות אותך ולהשיב לך את הטוב ואת החיוניות שבך (שמאוד בולטים בתמיכה שלך באחרים בפורום) אל עצמך וכדי שלא תרגישי בודדה אל מול התחושות האיומות. האם את מהרהרת באפשרות להסתייע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני גדולה בלתמוך באחרים
ליאור13/11/2015אני רואה אותם מתוך כל אותם מקומות קשים שעברתי בחיים. אך עזרה לעצמי יש חיה כזו????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני גדולה בלתמוך באחרים - תגובה
נטע אדלר14/11/2015את יודעת, ליאור, לפעמים טיפול הוא כל כך קריטי דווקא לאנשים העצמאיים, אלו שעוזרים וידועים כמטפלים באחרים. הם אלו שלעתים מגיעים לטיפול, בעיקר כדי ללמוד להישען וכדי להרגיש עד כמה משמעותית, מחזקת ומחזיקה החוויה של להיות "מטופל".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני גדולה בלתמוך באחרים - תגובה
נטע אדלר14/11/2015את יודעת, ליאור, לפעמים טיפול הוא כל כך קריטי דווקא לאנשים העצמאיים, אלו שעוזרים וידועים כמטפלים באחרים. הם אלו שלעתים מגיעים לטיפול, בעיקר כדי ללמוד להישען וכדי להרגיש עד כמה משמעותית, מחזקת ומחזיקה יכולה להיות החוויה של להיות "מטופל".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצבי רוח משתניםחני05/11/2015
שלום למנהלי הפורום.השאלה שלי איך אפשר להתמודד עם דיכאון חורף שאי אפשר לצאת מהבית בסערה ובגשם? אודה לכם על התשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצבי רוח משתנים - תגובה
יאיר לוי05/11/2015
שלום לך,
על פי התיאור שלך, קצת קשה לי לענות לך...את יכולה אולי להסביר למה בדיוק את מתכוונת כשאת אומרת "דיכאון חורף"? את יכולה לתאר יותר מה את מרגישה? מה החוויה שלך? האם את קוראת לזה "דיכאון" או שמישהו אמר לך שאת סובלת מ"דיכאון"?
אשמח לשמוע עוד על הרגשתך,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום יאיר
חני06/11/2015כוונתי שיש סערה וגשם בחוץ אני נמנעת מלצאת החוצה או להיפגש עם חברים,ואני גם לא פעילה מספיק בבית אני שוכבת במיטה מול הטלוויזיה ואז אני נכנסת לדכדוך כזה לחוסר אונים.לעומת זאת שיש יום יפה אני יוצאת הרבה ואין לי בעיה להיפגש עם חברים או ללכת לקניות או דברים כאלה.כנראה שבגלל שיש סערה וגשם אז אני יושבת יותר מדי בבית אז מופיע הדכדוך,אין לי את החשק הזה לצאת החוצה.אולי זה לא דיכאון חורף אני לא יודעת.מקווה שהסברתי את עצמי נכון.אשמח לדעת איך מתמודדים? תודה יאיר ויום מקסים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
חני06/11/2015לשאלתך עם מישהו אמר לי שאני סובלת מדיכאון,לא אף אחד לא אמר לי את זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאגב
חני06/11/2015עם באותו יום ואני מתכוונת שלא נעים בחוץ וחברים או משפחה באים אז אין לי את החוסר אונים הזה,זה רק עם אני לבד בבית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה יאיר על תשובתך.
חני06/11/2015יום נפלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיאיר קיבלתי תשובה
חני06/11/2015מפורום אחר,תודה בכל אופן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אהבהבעילום שם03/11/2015
שלום.
כשהייתי בצבא לפני 13 שנים התאהבתי בבחור שלא רצה אותי. היינו מדברים הרבה בטלפון. רוב השיחות היו ביוזמתי. לפני כמה חודשים הוא התחתן. כמה חודשים לפני החתונה, הפסקנו לדבר. הוא טען שהוא מרגיש שהקשר פוגע בי וכמה שהוא ניסה בעבר לעזור לי הוא לא הצליח. בלית ברירה נאלצתי לנתק איתו את הקשר. אני עדיין בקשר עם חבר שלו בלי שום קשר אבל זה רק בהתכתבות בפייסבוק. לאורך כל ה-14 שנים הללו, יצאתי עם גברים וגם ניסיתי לפתח קשרים אבל כל הזמן הזה הלב שלי צעק את השם שלו ופשוט לא הייתי מסוגלת לשכוח. ככה גם נהרסו כל הזמן הקשרים הזוגיים שהיו לי ונאלצתי להתחיל הכול מחדש. בתקופת הצבא התאשפזתי בגלל קשיים שהיו לי ומחסור בשעות שינה וכמובן הקשר הכושל איתו הוסיף שמן למדורה. כשהשתחררתי מהאישפוז התחלתי ללמוד באוניברסיטה אבל אז גם הפסקתי את התרופות והמצב החמיר והתאשפזתי שוב. לאחר מכן התאשפזתי עוד 3 פעמים. בכל הפעמים הללו האישפוז נבע מהחלטה רגעית להפסיק ליטול את התרופות גם מאותה סיבה שהרגשתי שאם אפסיק אולי הבחור ירצה אותי מחדש אבל בסופו של דבר זה רק פגע בי. למרות שהייתי תלמידה מצטיינת שממוצע הבגרויות שלה מעל 100, לא הצלחתי לסיים אף תואר. יש לי רק תעודה בהנהלת חשבונות וחשבי שכר . עבדתי כשנה וחצי בתחום אבל הרגשתי שזה ממש לא התחום שלי. כרגע אני עובדת במפעל לנפגעי נפש ומיואשת מהחיים. אחרי שנודע לי שהבחור התחתן ניסתי ליצור קשר נוסף למרות שידעתי בבירור שזה לא יעבוד. יש לי בעיה שאני מפתחת תלות באנשים שלא רוצים קשר איתי ולמרות שכעת אני נוטלת תרופות עדיין יש לי קשיים להירדם בלילה ואז אני כותבת לאותם אנשים שלא רוצים קשר איתי הודעות והם לא עונים. אני יכולה לכתוב ולכתוב אבל נראה לי שהמסר מובן. רציתי להתייעץ לגבי דרכים בעיתות מצוקה איך להמנע מלשלוח הודעות לאנשים שלא רוצים. איך אפשר להפסיק את התלות הרגשית הזאת בפרקטיקה כי למעשה תמיד הוא יהיה בלב שלי אבל איזה כלים אפשר להציע כדי להתמודד עם הבעיה. אני מבטיחה שאנסה הכול...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וואהו איזה סיפור
שירי04/11/2015ניסית טיפול פסיכולוגי אישי או קבוצתי? יש לך כנראה הפרעה של כפייתיות. האם בעוד דברים את אובססיבית חוץ מהקשר עם אנשים שלא רוצים אותך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאהבה - תגובה
יאיר לוי05/11/2015
שלום לך,
כשקראתי את מה שכתבת, חשבתי לעצמי בעיקר כמה כאב יש במילותייך. נשמע שמזה 14 שנים (אם לא יותר) החיים שלך די "מבולגנים", כלומר, עם הרבה עליות וירידות במצב רוח וברמת התפקוד. אני מקבל את הרושם (אבל אולי אני טועה) שהחיים שלך גם מלאים בהרבה אכזבות, כאב ומצוקה נפשית. אני שומע גם שאת מנסה להתמודד עם הקשיים שלך, לפעמים אולי להתחיל דף חדש, תקופה חדשה, אבל נשמע שעד כה, לצערי, את לא מרגישה שהחיים שלך נראים כפי שהיית רוצה לחיות אותם. נשמע יותר שאת מ"מתגלגלת" מדבר לדבר (מעבודה לעבודה, למשל) בלי שאת מרגישה שאת מצליחה לבחור לעצמך את מה שהיית רוצה, בלי שאת מסופקת ומרוצה מהמקום שאת נמצאת בו היום.
אינני יודע אם היית מטופלת בעבר (פרט לאשפוזים שציינת). אני יכול להציע לך לפנות לטיפול פסיכולוגי, שם תהיה לך הזדמנות לרגע לעצור ולהתבונן על חייך, על מה היית רוצה עבור עצמך, מדוע את לא מצליחה להשיג זאת, מהם הקשיים שאת נתקלת בהם, כיצד אפשר להתמודד איתם אחרת, ועוד.
כפי שאת מתארת זאת, החיים שלך התנהלו עד כה בצורה שרחוקה מלהשביע את רצונך מכל הבחינות (חברתית, זוגית, לימודית, תעסוקתית ועוד). חשוב לי שתדעי שזה לא חייב להימשך כך גם הלאה. מהבחינה הזו, אפשר לומר שפנייה לטיפול תהווה עבורך מעין הזדמנות "לעצור ולחשב מסלול מחדש", ולצאת (עם תמיכה) לדרך חדשה, טובה יותר.
בהצלחה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לבד ולא מפסיקה לחשוב על זהעצמי03/11/2015
שלום,
אני לא בזוגיות. הייתי בעבר לא פעם אבל לאחרונה אני לבד. אני מוצאת שאני חושבת על זה הרבה יותר מדי. אני מרוצה מחיי, מהעבודה, החברים, התחביבים, אני מעסיקה את עצמי אבל עובדת היותי לבד לא עוזבת אותי לרגע. כשזה לא עובד עם מישהו קשה לי מאוד לשחרר ואני ממשיכה לחשוב עליו הרבה אחרי. אני יודעת שזה לא טוב ורוצה להפסיק, וכמה שאני מעסיקה את עצמי זה לא עוזר. איך נרגעים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבד ולא מפסיקה לחשוב על זה - תגובה
יאיר לוי04/11/2015
שלום לך,
את מתארת שאת מרוצה מחייך סך הכל, וטוב לשמוע את זה. את כותבת ש"אני מרוצה מחיי, מהעבודה, החברים, התחביבים, אני מעסיקה את עצמי...".
אבל יחד עם זאת, המשפט הראשון שלך הוא: "אני לא בזוגיות".
או כמו שאת כותבת בהמשך: "אבל עובדת היותי לבד לא עוזבת אותי לרגע".
בהמשך לכך, חשבתי על זה שבסוף את גם שואלת בעצם: "איך נרגעים?".
כלומר, לצד כל הסיפוק וההצלחות שאת חווה בחיים, יש גם איזה "אבל" אחד שאת מרגישה מאד חזק בפנים, וזהו "אבל" די גדול ומשמעותי חייך, שמעסיק אותך הרבה ואולי אף מטריד.
מאחר ואיננו מכירים, הרי שלצערי איני יודע לייעץ לך באשר ל"איך נרגעים", אינני יודע לומר מה יכול לעזור לך ספציפית.
מאחר ואני שומע אצלך גם משאלה לשינוי, שמצב העניינים הזוגי אצלך ישתנה ולא ימשיך להיות כפי שהוא היה עד כה, אני כן יכול להציע לך לפנות לטיפול פסיכולוגי-דינמי לצורך בירור העניין. בטיפול שכזה יהיה לך את המרחב הרגשי הדרוש לך, על מנת להעמיק ולבדוק בקצב שלך ובאווירה אמפטית ומכילה את כל נושא הזוגיות בחייך. בטיפול תוכלי להתבונן על החוויה שלך - כיצד זה באמת בשאר התחומים בחיים את חווה הנאה וסיפוק, בעוד שבתחום הזוגיות ישנו איזה סימן שאלה אחד גדול שמציק לך.
בהצלחה ובתקווה שתהיי מרוצה בקרוב גם בתחום הזוגיות בחייך,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרתכם בבקשהרינה02/11/2015
שלום.אני מטופלת כבר מס חודשים אצל פסיכותרפיסטית ונקשרתי אליה ממש רגשית ונראה לי שכאילו התאהבתי קצת בה למרות שאני סטרייטית. אני חוששת לספר לה מהפחד שתרצה לסיים את הטיפול.איך לדעתכם היא אמורה להגיב .ומה עושים במקרה כזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרתכם בבקשה - תגובה
יאיר לוי04/11/2015
היי רינה,
את מתארת חוויה מאד מורכבת. מצד אחד, התאהבות, ריגוש, חיבה, היקשרות למטפלת. מצד שני, אני שומע גם חשש רב, אולי גם מבוכה, ופחד שהיא תעזוב אותך.
הטיפול בראש ובראשונה הוא בשבילך. בשביל שיהיה לך מקום בטוח לדבר בו על כל מה שמעסיק אותך. כשהחוויה הרגשית היא מורכבת כמו שלך, נראה לי עוד יותר חשוב שתרגישי בנוח כדי להביא זאת לטיפול. חדר הטיפולים זהו בדיוק המקום לדבר בו על כל מיני רגשות שלנו, שהרבה פעמים, אנחנו לא יכולים לדבר עליהם במקומות אחרים.
שאלת: "איך לדעתכם היא אמורה להגיב?". אינני יודע איך היא אמורה להגיב. מבלי להכיר אותה באופן אישי, כמובן, אני מניח שהיא תגיב באופן מקצועי ואמפתי.
אני מציע שתביאי גם את זה לטיפול (זה כמובן לא חייב להיות מיד עכשיו, וגם לא מחר, אלא בקצב ובעיתוי שאת תרגישי בנוח איתו). אני יכול לייעץ לך לדבר ולשתף אותה ברגשות שלך כלפיה, יחד עם כל החששות והרגשות הנלווים שזה מעורר אצלך. תראי איך זה מתפתח משם. נשמע שזה מהווה חלק משמעותי מעולמך הרגשי כיום.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביצוע שיחות טלפוניות בחברת אנשיםארי01/11/2015
אני מועסק כסוכן מכירות עד לאחרונה עבדתי מבהבית כעת מהמשרד ויש לי חסם להוציא שיחות מה עשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביצוע שיחות טלפוניות בחברת אנשים - תגובה
יאיר לוי04/11/2015
היי ארי,
תארת את הבעיה שאתה מתמודד איתה בצורה מאד ממצה. אינני מכיר אותך ולכן לצערי איני יכול להגיד לך "מה עושים" לגבי הבעיה שלך, אבל אשמח אם תוכל להרחיב מעט יותר לגבי הסיטואציה.
כשקראתי את מה שכתבת, עלו אצלי כמה שאלות, הנה חלק מהן: בן כמה אתה? איך הגעת להיות סוכן מכירות? עבדת פעם בעבודות אחרות? אתה אוהב את העבודה שלך? איך זה היה בשבילך לעבוד מהבית? מה זה החסם הזה שאתה מדבר עליו? האם גם בבית אתה לא מתקשר לאנשים בטלפון בחברת אנשים אחרים?
ראה זאת כהזמנה פתוחה להמשך...
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנסה לפרט יותר בנושה שיחות טלפוניות
ארי04/11/2015אני עסקתי בעבר בנושא של גיוס כספים תחום שהינו קרוב מאוד לנושא המכירות
שיחות סטנדרטיות ורגילות אני מקיים בחברת אנשים מכיוון שאני חש בטוח בעצמי ובדרכי הבעיה מתחילה כאשר איני בטוח בעצמי הן מבחינת המנהל שיעמוד מהצד השני.(תחום השיוק אליו גוייסתי הינו בתחום החברות) הן בבחינת מהלך שיחת המכירה התמודדות אם תגובות של לקוחות פונטנצייאלים וכד'
תודה רבה על המענה
הדבר ראוי להערכה רבה
ארי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנסה לפרט יותר בנוש שיחות טלפוניות - תגובה
יאיר לוי08/11/2015
היי ארי,
לפי התיאור שלך, נשמע לי באמת שיש משהו חדש בעבודה החדשה שלך, וזה לקיים שיחות אולי עם דרג בכיר יותר, מלבד ההתמודדויות המקצועיות שיש בניהול שיחות מכירה.אמנם עסקת בעבר בתחיום גיוס הכספים, שהוא דומה, אך הדברים (כפי שאתה נוכח לדעת) אינם זהים לגמרי.
מזוית הראייה שלי, אני יכול לחשוב על שתי דרכי התמודדות עיקריות:
1. ללכת לסדנת מכירה. יש הרבה אנשים מקצועיים בתחום, ושווה ללמוד מהם. יתכן ועשית זאת בעבר, אך כעת חיפוש הסדנא שלך צריך להיות יותר ממוקד, כך שיענה בדיוק על הצורך שלך במשרה הנוכחית.
2. לפנות לטיפול פסיכולוגי-התנהגותי. זהו טיפול ממוקד מאד ומכוון מטרה. אתה יכול להגדיר לעצמך את המטרה יחד עם המטפל/ת, ולצאת לדרך.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשרי אם בתמלי23/10/2015
שלום רב.
ביתי בת 27 אקדמאית. עוסקת בתחום שהוא מעט מתחת להשכלתה וגובל בבדידות. במשך שנה לא יצאה לדייטים. בשיחה עימה הצעתי שתשאף לעבודה ההולמת את כישוריה וכן שתפנה לאתרי היכרויות. היא מאוד נפגעה ממני ובמקביל אני חשתי מועקה גדולה שהובילה לבכי מצידי על כך שפגעתי בה וחדרתי לפרטיותה. שאלתי היא : האם בתור אם עלי להביט מהצד ולא להציע רק במידה ופונים אלי או שנכון להביע ואולי " לנער " מעט.
אני חשה תסכול עצום.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשרי אם בת - תגובה
יאיר לוי24/10/2015
היי מלי,
אני שומע את הדאגה הרבה שלך לבתך. כתבת אף ש"אני חושה תסכול עצום". אין לי ספק כי את רוצה בטובתה של בתך. נכון, זה באמת מתסכל לראות את הילדים שלנו מתנהלים בצורה שאנו חושבים שאינה הולמת אותם ולא מיטיבה איתם. יחד עם זאת, לדאגה יכולים להיות פנים רבות.
בתך היא כבר בת 27, אישה בוגרת ועצמאית לכל דבר ועניין. נראה שהיא בוחרת לנהל את חיייה כפי שהיא בוחרת. עם כל הקושי שבדבר, חשוב לשים לב שמה שאת חושבת ומרגישה בנוגע למצבה זה דבר אחד, ומה שהיא חושבת ומרגישה לגבי מצבה זה דבר אחר, נפרד. התחושות שלך ושלה -הן שונות.
לפחות ממה שכתבת, אני לא יודע אם היא אפילו מרגישה מצוקה סביב זה, או שהיא סובלת מכך שהיא לא יוצאת לדייטים וכו', יתכן שאפילו זה לא מפריע לה, אינני יודע. אני כן יודע שאותך זה מטריד.
נשמע שלאחר השיחה שניהלתן, היא כבר יודעת מה עמדתך. היא שמעה אותך, ואת - אותה. מכיוון שאת אמא שלה ואת דואגת לה ורוצה שיהיה לה טוב, נראה לי שיהיה יותר נכון לתת לה את ההרגשה הנינוחה והבטוחה, כדי שהיא תדע שהיא תוכל בעתיד לשתף אותך או להתייעץ איתך בדברים החשובים לה, ולמצוא אצלך אוזן קשבת ומכילה.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדאגה לבת
שירי24/10/2015יש פעמים שילד מרגיש מאוכזב מעצמו ועוד יותר מרגיד צער כאדר הוא מרגיש שאכזב את הוריו. במקרה כזה הוא לא ירצה לדתף פעולה עם ההורה. ובאופן כללי אנשים לא אוהבים שמעירים להם אפילו אם זה לטובתם. אם היחסים ביניכם טובים תנסי לאט לאט להגיע אליה ולנבהיר לה שאת אוהבת אותה בכל מצב ןגאה בה כי היא הבת שלך ואת תמיד תהיי שם בשביל לתמוך ולעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסורי על טעויות ההקלדה
שירי24/10/2015אני מקווה שהובנתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגשי נחיתות בלתי נסבליים.לאה21/10/2015
שלום רב,
שמי לאה בת 19, גרה עם ההורים.
מאז ומתמיד התביישתי בבית שלי, כי הוא קטן מאוד ולא מסודר. אני גרה בעיר שבה כל החברים שלי באים ממשפחות מאוד מבוססות עם המון אמצעים ובמשפחה שלי אין. אני לא מזמינה חברים הביתה, גם את ההכי קרובים. לפעמים זה מעלה תהיות ויש כאלה שכבר מתארים לעצמם.
כשזה נוגע לזוגיות אני פשוט לא מצליחה להתעלות מעל זה, ואני פשוט מרגישה הרבה פחות שווה מזה שעומד מולי בגלל איך שהבית שלי נראה. אני מוותרת על זוגיות בגלל הנושא הזה. זה מצריך טיפול פסיכולוגי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגשי נחיתות בלתי נסבליים. - תגובה
יאיר לוי21/10/2015
היי לאה,
נדמה לי שעצם השאלה שלך מבטאת איזשהי התלבטות, רצון או מחשבה בכיוון של טיפול.
אני כן שומע מדברייך מצוקה לא מעטה. את מדברת על רגש של בושה מאד חזק, שבעצם יש לו השלכות על הקשרים החברתיים שלך בכלל ועל הקשרים הזוגיים בפרט. היה לי עצוב לשמוע שכתבת: "אני אף מוותרת לגמרי על זוגיות בגלל הנושא הזה", או ש"אני פשוט מרגישה הרבה פחות שווה מזה שעומד מולי בגלל איך שהבית שלי נראה". כשאני קורא את הדברים שלך, אני מתרשם שמלבד הבושה, מלווה אותך גם אשמה במידה זו או אחרת, וכן דימוי עצמי לא חיובי, בלשון המעטה.
שאלת "האם זה מצריך טיפול פסיכולוגי"? תשובתי היא: שזה תלוי מה את מבקשת לעצמך, למה את זקוקה. אני שומע שאת לא מרוצה מהמצב הנוכחי, מאיך שהעניינים מתנהלים כיום. את לא כל כך מסופקת מההתנהלות החברתית שלך, וגם אני כן שומע בין השורות שהיית רוצה שהדברים ייראו אחרת. מכיוון שכך, אני בהחלט יכול להמליץ לך על טיפול פסיכולוגי דינמי. ראי זאת כהזדמנות להשקיע בעצמך. בטיפול תהיה לך הזדמנות, זמן ומרחב לבחון את הדברים יותר לעומק וכן גם להבין יותר היבטים לגבי עצמך, אלמנטים שיסייעו לך לשפר את איכות חייך בהמשך, וזאת במסגרת של קשר בטוח ומכיל.
בהצלחה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הערה לבתמלי21/10/2015
שלום רב.
ביתי בת 27 אקדמאית. עוסקת בתחום שהוא מעט מתחת להשכלתה וגובל בבדידות. במשך שנה לא יצאה לדייטים. בשיחה עימה הצעתי שתשאף לעבודה ההולמת את כישוריה וכן שתפנה לאתרי היכרויות. היא מאוד נפגעה ממני ובמקביל אני חשתי מועקה גדולה שהובילה לבכי מצידי על כך שפגעתי בה וחדרתי לפרטיותה. שאלתי היא : האם בתור אם עלי להביט מהצד ולא להציע רק במידה ופונים אלי או שנכון להביע ואולי " לנער " מעט.
אני חשה תסכול עצום.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבלת תשובה למעלה
ליאור25/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיפוש פסיכולוגהדר20/10/2015
שלום,
אני בתחילת שנות ה-30 שלי ואני מאובחנת כבעלת אישיות גבולית ובנוסף אני מתמודדת כל חיי עם דכאונות שבאים והולכים ושוב באים.
אני רוצה למצוא פסיכולוג פרטי שיעזור לי להתמודד עם זה (פסיכולוג ולא פסיכולוגית), אבל למען האמת אין לי מושג איך למצוא פסיכולוג.
אני לא יודעת אם אתם יכולים להמליץ על פסיכולוג מתאים, אבל אם לא, אשמח אם לפחות תעזרו לי להבין איך מוצאים פסיכולוג (אני מתכוונת לפסיכולוג פרטי ולא דרך קופ"ח).
אני גרה באיזור הרצליה.
אשמח לעזרה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיפוש פסיכולוג - תגובה
יאיר לוי20/10/2015
היי הדר,
את שואלת איך מוצאים פסיכולוג באופן פרטי, ושמתי לב שזו שאלה שאמנם עולה הרבה בפורום. יש כאן בהחלט עניין של בחירה והחלטה בתנאים של חוסר ודאות מסוימת.
דרך אחת (פשוטה אולי רק לכאורה) היא לכתוב בגוגל "פסיכולוג קליני בהרצליה", ואז יעלו לך התוצאות המתאימות והרלבנטיות, ביניהן גם אתרים ייעודיים לכך (זאת במידה ואת אכן מחפשת מישהו מאיזור מגורייך).
דרך נוספת היא שניתן להתייעץ גם עם חברים, מכרים או בני משפחה, האם ישנו פסיכולוג שהם יכולים להמליץ עליו (כמובן שצריך לקחת בחשבון שאין כל ערובה לכך שפסיכולוג שהיה טוב ומועיל עבור X, יהיה טוב גם עבורך. החוויה של כל אחד מאיתנו היא אינדבידואלית לחלוטין).
בכל מקרה, אני מאחל לך בהצלחה עם כל מטפל בו תבחרי,
מקווה שתגלי כי בחרת טוב.
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התאמהמרי20/10/2015
איך אוכל לדעת שמצאתי את הפסיכולוג שמתאים לי?
איך אני יכולה לדעת שהפסיכולוגית שלי באמת עוזרת לי ונותנת את הטיפול שאני צריכה?
התחלתי טיפול לפני חודשיים שלושה.בסביבות ה10 מפגשים עכשיו.
אני לא מרגישה איזה התקדמות משמעותית
לא קיבלתי אבחנה מדוייקת לגבי מה יש לי אם בכלל.
אני מרגישה שאני מדברת הרבה במהלך הפגישות ובתגובה לא נאמר לי ככ הרבה
לא מוצעות לי דרכי התמודדות או ראיה עתידית לאן השיחות מובילות.יותר ניתוח של ההרגשה שלי.
בנוסף אין שום פן אישי ודעות שהיא מביאה איתה לטיפולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובה תודה
מרי21/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתאמה - תגובה
יאיר לוי22/10/2015
היי מרי,
איך תוכלי לדעת אם מצאת את הפסיכולוג שמתאים לך? אני חושב שמה שהכי חשוב כאן זו החוויה הסובייקטיבית שלך, ההרגשה שלך. אם את לא מרוצה או לא מרגישה שאת מקבלת מענה לצרכייך, אז זה מה שחשוב. אני שומע שאת מתוסכלת ולא מרוצה כל כך מהטיפול, או יותר נכון, מהתקופה של התחלת הטיפול. יתכן אולי שהיו לך ציפיות מסוימות לגבי איך שהטיפול יראה, ובפועל זה נראה ומתנהל אחרת ממה שחשבת. לדעתי, בתוך מסגרת של יחסים, תמיד טוב יותר לשתף בתחושות הפנימיות (בפרט הפחות טובות - מתסכלות, מעציבות וכדומה) מאשר לצבור זאת בבטן. היחסים הטיפוליים אינם שונים במובן הזה. מכיוון שהטיפול הוא עבורך ובשבילך, הרי שאני יכול לייעץ לך להביא גם את הדברים שציינת כאן בפני הפסיכולוגית שלך ולפתוח את זה איתה. תשתפי אותה בתחושות שלך, מה הציפיות שלך לגבי הטיפול, מה היית רוצה שיקרה הלאה, תשמעי מה יש לה לומר, איך היא רואה את הדברים, ותראי איך השיחה מתגלגלת. אני מאמין שהשיחה הזאת (גם אם לא תסכימי עם כל מה שייאמר בה) תעזור להבהיר קצת את המצב.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה רבה
מרי27/10/2015ואני בטוחה שזאת שאלה שנשאלת הרבה.
אבל איפה אוכל למצוא המלצות.האם תוכל להפנות אותי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדר ב20.10 שאלה את אותה שאלה
ליאור27/10/2015תסתכלי על התשובה שיאיר רשם לה למטה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדר ב20.10 שאלה את אותה שאלה - תגובה
יאיר לוי28/10/2015
היי מרי,
לא הבנתי ואשמח אם תוכלי להבהיר את דברייך -
האם את שואלת לגבי המלצות לגבי פסיכולוגים נוספים? האם יצא לך כבר לשוחח עם הפסיכולוגית שלך בנושא? האם עזבת את הטיפול שהיה לך?
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא..
מרי31/10/2015לא דיברתי איתה..ממש רציתי אבל איכשהו התחלתי לדבר על משהו אחר וזה לא יצא.
בכל מקרה אני לא ממש יודעת אפילו מה להגיד לה.
אני אנסה להסביר קצת...יש לי את הבעיות שלי.כמו לכל בנאדם. אבל הסיבה המרכזית שבגללה התחלתי את הטיפול היא שהבעיות הציפו אותי והרגשתי שאני מתעסקת בהם כלכך שהתחלתי לאבד קצת את עצמי בתוכם.
והבעיה עם הפסיכולוגית היא..שהיא לא מכוונת אותי כלכך לא נותנת לי פרספקטיבה אחרת.או תובנות אישיות שלה היא רוב הזמן שותקת בדרך כלל מדברת לקראת סוף השעה ואז היא סוג של מנתחת את המצב(בצורה מאוד מופשטת).
מה שיוצא מזה זה שנגמר הטיפול ואני נשארת עם המחשבות(הסיבה בגללה התחלתי את הטיפול) ואני ממשיכה להתעסק בבעיות אפילו יותר אני כל הזמן בוחנת את עצמי בכל סיטואציה שאני נתקלת בה ביומיום בשביל להבין על עצמי יותר אבל זה רק מבלבל אותי יותר!
אני יודעת שזה מה שאני כביכול אמורה להגיד לה.אבל קשה לי להסביר את זה.גם את ההודעה הזאת לקח לי שעה לנסח בשביל להסביר בדיוק את הכוונה.
והשאלה באמת היא האם פסיכולוג צריך לכוון אותך?לתת לך לחשוב על דברים אחרת?לתת לך עצות?"שיעורי בית"..
בקיצור חפרתי.אשמח לתשובה.תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא.. - תגובה
יאיר לוי02/11/2015
היי מרי,
אפשר גם להסתכל על המקרה שלך מזווית כזאת -
את מתארת בעצם סיטואציה שבה ניצבות בפנייך שתי אפשרויות:
1. להמשיך בטיפול עם הפסיכולוגית הנוכחית, כשמצב העניינים כרגע הוא שאת מתוסכלת מההתנהלות שלה. אופציה לא כל כך טובה מבחינתך.
2. לעזוב את הפסיכולוגית הנוכחית ולמצוא פסיכולוג/ית חדש/ה.
זה אפשרי כמובן, אבל תארי לך שאותה בעיה שאת נתקלת בה כעת, תחזור שוב מול הפסיכולוג החדש. איך זה יגרום לך להרגיש? מי ערב לכך שהפסיכולוג החדש ימצא חן בעינייך יותר מהנוכחית?
לפי האופן שבו את מספרת את זה, אלו הן שתי האופציות שאת רואה כרגע להתמודדות עם הבעיה. אם אני אקצין את זה טיפה, אז זה צבוע קצת בצבעי שחור-לבן, כלומר ההנחה היא ש-"או אני נשארת וממשיכה לסבול או שאני עוזבת ואז מפסיקה לסבול".
זו הנחה ששווה לחשוב עליה. בעיניי, זה לא חייב להיות כך.
מה שאני מציע זו דרך שלישית, מעין דרך אמצע. להישאר בטיפול, אבל תוך כדי שאת לא מוותרת על מה שחשוב לך. זה דורש שתסבירי לפסיכולוגית שלך מה מציק לך ומטריד אותך (שהלא חדר הטיפולים זה בדיוק המקום לזה), תוכלי להסביר לה יותר על הציפיות שלך ממנה, על מה שאת מקווה להשיג בטיפול, בתקווה שיחד תוכלנה לחשוב מה ניתן יהיה לעשות לגבי זה, כדי שאת תהיי יותר מרוצה ומסופקת.
מה דעתך?
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנכון
מרי03/11/2015אני באמת רואה את זה קצת שחור ולבן
אקשיב לעצתך.מקווה שזה באמת יעזור.
תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודהה!!
מרי05/11/2015רק רציתי לעדכן ולומר תודה רבה!
דיברתי איתה ושיתפתי אותה באיך שאני מרגישה לגבי הלך הטיפול.
וזה היה המפגש אולי הכי טוב שהיה לי.ממש דיברנו הרבה והשיחה הייתה הדדתי היא הבינה ואמרה שמאוד חשוב שאני פותחת איתה את הדברים.
אז שוב תודה
עזרת לי מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודהה!! - תגובה
יאיר לוי05/11/2015
היי מרי,
שמח מאד לשמוע...:)
בהצלחה בהמשך הדרך,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנשים הולכים שנים לפסיכולוגים
ליאור06/11/2015עד שהם משיגים שינוי אם בכלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבת שלום
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השורד. מה שלומך היום?ליאור19/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
בסדר תודה
השורד19/10/2015קצת תשוש אבל חוץ מזה הכל כרגיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב נפשיהשורד18/10/2015
לפעמים אני מרגיש שהנשמה כל כך מסריחה ואין איך לאוורר אותה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר די כבר עם הודעות האיוב האילו!!!!
שירי18/10/2015היית בחו"ל לא אווררת את הנשמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקצת
השורד18/10/2015כנראה שזה אף פעם לא מספיק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה לכלל המשתתפים בפורום
נטע אדלר27/10/2015אני מבקשת מכולם, לא להשתמש בשיפוטיות\ביקורתיות כלפי משתתפים אחרים ובאופן כללי, לפני כל העלאת הודעה לפורום, אני ממליצה לקרוא אותה מספר פעמים, כדי לוודא שהיא רלוונטית וכתובה באופן מכבד. אם יש ספק - עדיף שלא לשלוח אותה ולהסתכן בכך שנמחק אותה.
בהזדמנות הזו אני מבקשת להזכיר כי הפורום נועד בראש ובראשונה לשאלות ולתשובות מקצועיות, בנושאי פסיכולוגיה. אנא שימו לב אם ההודעות שאתם מעלים מנוסחות כשאלות ואם רלוונטיות לנושאי הפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה אתה מרגיש ככה?
ליאור18/10/2015עצוב לקרוא את זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרגיש שאני לבד בעולם
השורד18/10/2015לא הרגשה קלה מה לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לך עוד אחים
ליאור18/10/2015חוץ מזה שבספרד? תלך לטיפול קבוצתי או אישי או לאימון. מה חברים בעבודה?שולחת לך חיבוק ((((())))) וילא תכנן עוד טיול לחול. נסה לסוע בטיול מאורגן בקבוצת הגילאים שלך. נסה באינטרנט להכיר חברים. יש לך הורים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשפחה שלי זה דבר מאוד מסובך
השורד18/10/2015תודה על החיבוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברי מזל הם אילו שיש להם
ליאור18/10/2015משפחה תומכת ועוטפת. אתה עולה חדש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעליתי לארץ לפני 38 שנים עם המשפחה
השורד18/10/2015היום אני יש לי אמא ואחות שגרות בקיבוץ ואח בספרד. האבא נפטר לפני שנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההייתה לך חברה פעם?
ליאור18/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא
השורד18/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיש יקר
ליאור18/10/2015נראה לי שאתה זקוק לטיפול פסיכולוגי שיפתח לך את.הדלת לקשרים חברתיים וביניהם קשר עם אישה. אל תוותר על החיים. טפל בעצמך!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאחלת לך בהצלחה
ליאור18/10/2015בחיים החברתיים ובחיי המשפחה. מקווה שתזכה להיות מאושר ומוקף אנשים טובים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצב נפשי - תגובה
נטע אדלר31/10/2015שלום לך,
נשמעת הרגשה מאוד קשה לחוש אותה. אני מקווה שאתה מצליח לשאוב כח מחוויות מחזקות בחייך, גם אם הן פעוטות ויומיומיות. נסה להתמקד במשאבים הנפשיים החיוביים, הזמינים לך (כל דבר: קשר אנושי, טבע, ספרות, אויר צח וכו' לפי נטיות ליבך) ולהתאוורר על ידם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם ניגשת לטיפול?
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבת שלום
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשורד מה שלומך?
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

