מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלה בנושא חברות וניתוק החברותרוזה05/10/2015
האם קיימת תופעה ,שאדם שהיית אתו בקשר ידידות עמוק וממושך,אדם שעשית המון למענו,והוא העריך אותך מאוד והודה לך על הקשר ביניכם,
מנתק את הקשר,שולח הודעות ווטסאפ עם האשמות נגדך,וזהו,אין יותר שום קשר.
אודה מאוד אם תענו לי ואולי גם תפנו אותי לחומר כתוב בנושא.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנושא חברות וניתוק החברות - תגובה
יאיר לוי05/10/2015
היי רוזה,
העולם החברתי, עולם הקשרים הבין אישיים והחברויות שלנו יכול להיות עבורנו מאד מיטיב, מתגמל ומועיל, אך לעיתים בהחלט מתרחשות תופעות לא נעימות כמו זו שתיארת.
מדוע זה קורה? אין לי את היכולת להיכנס לראשו של האדם ששינה את יחסו אלייך לרעה ובכזו קיצוניות, כך שאני לא יכול להשיב במקומו. יחד עם זאת, בכל קשר חברי בין אנשים יש שני צדדים (לפחות). אני שומע ממך שהתפנית הזו ביחסים מאד מעסיקה אותך, ובטח כבר חשבת על סיבות אפשריות לדבר. אולי אפשר פשוט ליצור קשר לאותו בן אדם ולשאול אותו מדוע הוא פעל כפי שפעל. יתכן והשיחה תהיה קשה או לא נעימה, אבל שיחה שכזו גם תוכל לתת מענה לשאלות שמעסיקות אותך.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לתשובה של יאיר
רוזה05/10/2015ניסיתי לדבר,להבין,הסברתי את עצמי.הכול ללא תוצאה מלבד האשמות והטחת מילים קשות נגדי. רוצה לנתק את הקשר ,בסדר.
השאלה שלי אם מכירים תופעה כזו שאדם שעשית לו טוב,מפנה את הגב. אם יש חומר כתוב בתחום הפסיכולוגיה.
השאלה שלי היא ניסיון להבין,לא לפתור בעיה פרטית. המקרה הפרטי פתור :
ניתוק.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לתשובה של יאיר - תגובה
יאיר לוי06/10/2015
היי רוזה,
עכשיו ראיתי את ההודעה הזו שלך.
צר לי לשמוע שכך היה, שהקשר החברי הטוב שהיה לכם הסתיים באופן הזה.
אגב, יתכן גם שכרגע זה המצב ביניכם - ניתוק, אולם יכול להיות והזמן גם יעשה את שלו ואולי בעתיד הדברים ישתנו לטובה. מזווית נוספת, אולי זהו מקרה של "אל תדון אדם בשעת כעסו", כך שהדברים עוד יכולים להשתנות בעתיד.
לא פעם באמת אנו חווים מצבים בהם אין לנו שליטה על איך אחרים נוהגים, או על מה שהם חושבים עלינו. לעיתים כל מה שנותר לנו לעשות זה לדבר, לשאול, לנסות להבין את הצד השני, ולהסביר את עצמנו בצורה הטובה ביותר.
מקווה שזהו מקרה אחד פרטי של קשר חברי שהגיע לסיומו, ושאת חווה גם קשרים חבריים נוספים מיטיבים ומהנים יותר.
בברכה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתביישת מרופאיםאור04/10/2015
שלום. בת 24. כבר שנתיים יש לי שתי בעיות רפואיות במקומות אינטימיים בגוף ואני מאוד מתביישת ללכת לרופא ולעבור בדיקה. אחת מהבעיות מאוד מדאיגה אותי כי אני לא יודעת מה זה. והבעיה השניה אני יודעת מה יש לי ואני יודעת שככל שעובר הזמן אני מזיקה לעצמי בלי טיפול ואני פשוט לא מסוגלת ללכת להיבדק. זה מתסכל. התכונה של הביישנות נמצאת אצלי מגיל קטן. תמיד התביישתי מדברים שאחרים זרמו איתם.. ועכשיו אני חייבת לעשות בדיקה אינטימית ולא מסוגלת להתגבר על הבושה. אשמח לעצות איך אפשר להתגבר? מתביישת גם מרופאה אישה. אגב, חשבתי ללכת לפסיכולוג על זה אבל אשמח להבהרה מה הוא יוכל לעזור לי. ההבנה שאני חייבת בדיקה כבר בתוכי וההבנה שאין לי מה להתבייש כי יש אלפי כמוני גם בתוכי. אבל מהבנה למעשה המרחק גדול מאוד מבחינתי. איך פסיכולוג יגרום לי להגיע "למעשה"? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתביישת מרופאים - תגובה
יאיר לוי05/10/2015היי אוריה,
את מתארת מצב מאד לא פשוט. ביישנות (כמו לא מעט תכונות נוספות) היא תכונה אשר במידה מסוימת היא "תקינה" ו"נורמטיבית" עבורנו, אולם מעבר לגבול מסוים (שהוא כמובן אינדבידואלי לכל אחד), היא כבר מתחילה להפריע ולפגוע באיכות החיים שלנו. את מספרת שהביישנות מלווה אותך אמנם מגיל קטן, אולם כעת נשמע שהתכונה הזו כבר בעוצמה כזו שהיא מגיעה לסף שפוגע באיכות חייך, ואף יותר מכך (כתבת שאת יודעת שככל שעובר הזמן את אף מזיקה לעצמך בלי טיפול).
טיפול פסיכולוגי-דינמי יוכל לעזור לך להבין את התכונה הזו שלך קצת יותר, ובעיקר להבין את עצמך ואת האופן שבו את מתנהלת בחיים קצת יותר לעומק. בעזרת הבנה שכזו, יהיה קל יותר לחשוב על דרכי התמודדות אחרות, שיהיו יותר אדפטיביות ומועילות עבורך. כמו כן, בעזרת הקשר הטיפולי תוכלי לחוש שאת לא לבד עם הקשיים הללו, קשיים שלא תמיד ניתן לשתף בהם אנשים נוספים.
מקווה שהדברים יסתדרו עבורך בצורה הטובה ביותר,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתביישת מרופאים
אור16/10/2015אני אובדת עצות.. קראתי את התגובה שבוע שעבר ואני רוצה להתחיל טיפול פסיכולוגי. הבעיה מפריעה לי ביום יום. גם מבחינה פיזית וגם מבחינה שאני חושבת על זה כל היום. השאלה שלי היא איך מוצאים פסיכולוג? והאם בטוח זה יוכל לעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתפני לפסיכולוג רפואי
שירי16/10/2015תשאלי בקופה שלך. תחפשי באינטרנט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההייתי מציעה לא להזניח את הבדיקות
שירי20/10/2015אולי הם מצילות חיים. אולי הם יכולות למנוע ממך סבל בעתיד. טיפול פסיכולוגי יכול לארוך זמן רב וחבל שתחכי. אם הבדיקות הן קצרות אז את תתגברי. קחי איתך מלווה שיש לך קשר טוב איתה אולי זה יקל עלייך. חפשי רופא נעים. בכל קופה ישנה עובדת סוציאלית שיכולה לעזור לך בענין הזה ללא תשלום. אל תזניחי רוצי לטפל בעצמך!!!! יכולה להגיד לך מנסיון שאני הייתי צריכה לעבור איזושהי פרוצדורה רפואית נאלצתי לעבור בדיקות פולשניות במקומות אינטימיים ומאוד התביישתי ופחדתי. אבל לא ויתרתי אכלתי את הכובע ועשיתי את הבדיקות והשגתי את המטרה. אל תוותרי לעצמך. בריאות זה מעל לכל. בהצלחה יקרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתביישת מרופאים - תגובה
יאיר לוי20/10/2015
היי,
איך מוצאים פסיכולוג? יש שתי דרכים עיקריות.
האחת, דרך קופת החולים שלך. ניתן לפנות למוקד זימון תורים של הקופה, או לחילופין לרופא המשפחה, להסביר לו מה הסיבה, והוא כבר ינחה אותך איך עושים זאת. הטיפול דרך הקופה הוא מסובסד למשך X פגישות.
דרך נוספת היא לפנות לפסיכולוג באופן פרטי. אפשר לבדוק ולברר פרטים מסוימים לגבי פסיכולוגים באינטרנט, באתרים ייעודיים לכך. אפשר גם לשאול חברים/מכרים/משפחה (אם יש מישהו מהם שאת סומכת עליו) אם הם מכירים וממליצים על מישהו.
שאלת גם האם בטוח שזה יוכל לעזור? כמטפלים, איננו יכולים להבטיח "הצלחה" או "פיתרון" מיידי לבעיה. יחד עם זאת, אני כן שומע את המצוקה הקשה שבה את נמצאת כעת. לכן נראה לי שטיפול פסיכולוגי בהחלט יוכל ללוות אותך עם המצוקה שלך, כשבמהלך הטיפול, הפסיכולוג יפעל כמיטב יכולתו והבנתו המקצועית במטרה לשפר את מצבך הנפשי הלא קל, וזאת על מנת להקל מעלייך ולו במעט את הסבל, בו את שרויה היום.
בהצלחה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשית את הבדיקות?
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין לא
מישהי14/11/2015מרגישה שזה מעבר למה שאני מסוגלת..
עדיין גם לא התחלתי לחפש פסיכולוג.. :( כי פסימית בקשר לכמה יעזור.
מרגישה אבודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהושירי- מעריכה את תגובתך
מישהי14/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאור יקרה
מיכל15/11/2015הייתי במצב דומה לשלך לפני כמה שנים שהייתי צריכה להכנס להיריון ומאוד פחדתי והתביישתי ללכת לרופא נשים אבל הרצון החז\ק להביא ילדים גבר על הכל. עברתי מסע ארוך בכיתי המון בבדיקות ואף עשיתי טיפולים בהרדמה. קינאתי בנשים שהיה להן קל. אבל בסוף ניצחתי והיום אני חובקת שני ילדים מקסימים. את חייבת לעשות צעד ראשון ולהתקשר להזמין תור לבדיקה אל תשארי פאסיבית.אם את צריכה עדוד אני כאן בשבילך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוריאן..
מישהי15/11/2015זה לא שאני לא יודעת שאני עושה טעות.. לצערי אני מודעת לזה יותר מידי שזה מתסכל.
יצא לי הרבה החודש (במיוחד כשכאב) שכמעט הזמנתי תור ואז אמרתי לעצמי שאני עושה ממני צחוק.
אני יתנהג שם כמו תינוקת.
אני צריכה קצת זמן אולי להתבגר ואז להתגבר...
כי אני לא יכולה לעשות את זה.. לא עכשיו.
יש לי מידי פעם כאבים שעושים לי תזכורת שאין לאן לברוח.. אז בסוף אעשה זאת. פשוט לא עכשיו.
ושמחתי לשמוע את סוף הסיפור שלך. כולי קנאה (קנאה במובן שרוצה להיות כמוך ולהתגבר, לא צרות עין ח"ו).
ובלי עין הרע את חובקת שני ילדים מקסימים.
אצלי זה שונה..
הבעיות שיש לי התוצאה תהיה לא דבר טוב אלא לפי מה שקראתי ישלחו אותי לניתוח (לאחת הבעיות).. אז גם זה קצת מרתיע.
אבל אעשה את זה בעתיד.
ממש מעריכה את התגובות פה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעם בריאות לא משחקים
מיכל15/11/2015ובעתיד שתרצי להיות אמא חשוב שתהיי בריאה ומסוגלת לעמוד במשימה. יקירתי לכי להרים טלפון לבדיקה את תראי שזה יהיה בסדר. תאמיני לי אני בכיתי כמו תינוקת לרופא והתביישתי ומה לא. תלכי להבדק בפקודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובות
מישהי15/11/2015אעדכן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת תמשיכי להיות פאסיבית
מיכל15/11/2015אין בך שום אמירה של אני אנצח. מה את חושבת שנשים שהולכות ללדת נהנות לפסק רגליים ולהיות תחת ידיים של כל כך הרבה אנשי צוות??????צאי מהבועה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוריאן אני יודעת שהכוונה שלך טובה
אור15/11/2015ואני מודה לך מעומק הלב על הדאגה למישהי שאת כלל לא מכירה.
אבל אם כתבת את מה שכתבת בתגובה האחרונה כנראה לא הבנת עד הסוף את הבעיה שלי או שהבנת תאורטית ומבחוץ בלי לנסות להזדהות עם הבעיה שלי.
בחיים לא אמרתי או חשבתי או עלה בדעתי שנשים נהנות מבדיקות ואני לא חיה בשום בועה. נפגעתי בלי שתרגישי.
מרגישה כאילו יצא לי צורה של מפונקת. האמירה שהשתמעה היא- לא נעים אבל עושים, בלי פינוק. במיוחד מה נראה לי שנשים אחרות לא מתביישות?? (אלף סימני שאלה)
הבושה ממש לא באה ממקום של פינוק וכנראה יהיה קשה להסביר את זה לאנשים אחרים שלא חוו זאת ברמה כזאת (אלא חוו ברמה רגילה כמו כל אחד שמתבייש וזה טבעי). אצלי זה יותר וזה לא מפינוק וזה לא ממקום שאני חיה בבועה. כי אני לא.
אולי אני נשמעת כפוית טובה.. כי בסה"כ הכוונות שלך טובות וכמו שאמרתי בהתחלה את דואגת לי בלי להכיר אותי. וזה לא מובן מאליו כלל! ואני מודה לך.
אבל יותר ממה שנכתב פה עד כה לא יועיל לי. עכשיו זה עבודה שלי עם עצמי. הבנתי את הקונספט.
וזה כבר נותן הרגשה לא נעימה של "די לצומי לכי תיבדקי" וזה לא נעים לי.
אעשה את זה כשאהיה מוכנה (בלי קשר לפאסיביות).
מודה לך מאוד מאוד מאוד.
ולכולם.
לילה טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצטערת שהתערבתי
מיכל16/11/2015את לא מחפשת עזרה אמיתית. אין מה לעשות החיים הם לא לעד והזמן עובר ואם לא תעשי בזמן יכול להיות נזק שאת תשלמי עליו. אף אחד מאיתנו לא אוהב לקבל על הראש לעשות דברים שהוא שהוא נרתע מהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצטערת שפגעתי בך מבקשתת סליחה
מיכל16/11/2015זה לא משנה מה הסיבה שאת מתביישת את צריכה לעשות וזהו.זה לא קשור לפינוק. גם לי אמרו שאני מפונקת וחלשה ומה לא. גהנום עברתי בחיים. גם היום אני לא ממהרת לשום בדיקות ואולי הכעס עליי יוצא אלייך. מאחלת לך בריאות טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדאי לך אבל לצאת מהמקום הפגוע
מיכל16/11/2015ולטפל בעצמך שלא יהיה מאוחר מידי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני יעשה את זה
אור16/11/2015לא התכוונתי להישמע כפוית טובה. ונשמעתי ככה.
אני מודה לך מכל הלב... באמת.
אזמין תור היום בערב.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנא שימו לב
נטע אדלר16/11/2015הודעות או תגובות המנוסחות באופן שיפוטי או מאשים - תמחקנה. כך גם הודעות סתמיות או כאלו שאינן רלוונטיות, *לפי שיקול דעתנו*.
אני שוב חוזרת ומבקשת שלא להיות עם אצבע קלה על המקלדת ולשקול את שליחת ההודעות שלכם בכובד ראש.
לצערי, יחד עם ההודעה שנמחקה, נמחקות באופן אוטומטי כל התגובות לה. אין לנו שליטה על כך. קחו זאת בחשבון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאור יקרה עשית זאת???????
מיכל17/11/2015הספקתי לקרוא לפני שנמחקו ההודעות שהחלטת לעשות זאת . מקווה שאכן הזמנת תור ועלית על דרך המלך. ליבי איתך. מאחלת לך בהצלחה בבדיקה ושהתוצאות יהיו טובות. זכרי בריאות זה מעל הכל. תרגישי טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכירעות03/10/2015
אני נמצאת במקום בו אני צריכה להראות "בגרות". אני חושבת שאני בוגרת, עמדתי בהרבה סיטואציות לא קלות, בכבוד ובהצלחה. אני אחראית ורצינית, אולם אני רגישה והדמעות עולות לי מהר מידי, תחושת החנק בגרון... ומתוך שכך אני נתפסת כ"לא בוגרת"
איך אני יכולה לעצור את הדמעות, למנוע את יציאתן ? איך אני יכולה לגרום להם לחשוב שלמרות שאני רגישה, זה לא אומר שאינני בוגרת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי - תגובה
נטע אדלר03/10/2015שלום רעות,
אני לא בטוחה שיש מנגנון שיכול לעזור למנוע דמעות. את רגישה ואולי גם רגשנית והדמעות הן לא הוכחה לחוסר בגרות או רצינות. אני מאמינה שמי שמכיר אותך מקרוב, מסוגל לראות את כל הצדדים שלך ומי שלא - אני מקווה שעם הזמן, יתוודע לעוד חלקים שבך ויעריך ויחבב אותך בזכות כל החלקים שבך ולא בזכות ניסיון להכנעה של חלקים אותנטיים ויפים, כמו הרגישות שלך.
מועדים לשמחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכי
שירי04/10/2015החברה של היום חברת השפע היא חברה מנוכרת. היא חברה שסוגדת לבעלי הון ולאנשים מקושרים משמע אנשים חזקים. בכי נחשב לחולשה וחוסר אונים של ילד. תנסי לדמיין מישהי אחרת בחברה שלך שבוכה כמוך ותראי איך איך היא נתפסת בעינייך. מאחלת לך בעיקר דמעות של שמחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
רעות04/10/2015תודה על התגובה מחממת הלב והנכונה שלך.
העניין הוא שאני כרגע במבחן מקצועי ולא ברמה האישית, הם חושבים שאני ילדותית בגלל הנטייה לבכי ואני חושבת שזה ממש לא נכון מתוך זה שאני יודעת מי אני... איך בתקופה קצרה אוכל "להוכיח" להם שאני כן בוגרת ואחראית למרות זאת... ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך... - תגובה
נטע אדלר14/10/2015כיוון שאני לא יודעת פרטים על מי אלו "הם" ובאיזו מסגרת את נבחנת, התשובה שלי תהיה כללית. אני חושבת שבגרות באה לידי ביטוי במעשים ובהבעה עצמית. אני מציעה לשוחח עם אלו הממונים עליך, לברר מהן הציפיות ממך ולהראות רצינות: להגיע בזמן, לעמוד במחויבויות, למלא אחר ההוראות באופן רציני ומעמיק וכאשר נתקלת בקושי, ליזום שיחה עם הממונים. אם הבכי קשור בקושי, נסי לבטא זאת במילים בפני הממונים ולנסות להגיע עמם לפתרונות תוך כדי דיון ענייני. במקביל - כיוון שנשמע שבתקופה הקרובה את מתמודדת עם מתחים סביב היותך נבחנת, אני מציעה להרבות באוורור רגשות, בשיחות עם חברים או עם משפחה. כל מי שאיתו את מרגישה נח לבטא את רגשותייך ודמעותייך בחופשיות ולקבל תמיכה רבה, באופן כזה שתחושי מוחזקת, כך שתוכלי לגייס את הצד הענייני שלך למקום בו את נדרשת לו.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לשוחח עם אמא או לאשרית02/10/2015
אנחנו 4 ילדים אני הבכורה ועד שלושה אחרים, כולנו נשואים עם משפחות וגרים במרכז, הורינו בירושים. גדלנו בבית מאוד מלוכד, יחד עם זאת אמא לא ידעה לתת חום ואהבה , תמיד עניין אות הניקיון הבית ועם השנים הנושא החמיר מאוד והיא ממש נעשה אובססיבית לניקיון, עצבנית ומרירה, אף פעם לא היו לנו יחסים קרובים איתה ופתוחים, במיוחד לי ולה, מעולם לא דיברתי איתה חופשי, או על רגשות וכו'. כשאני עברתי תהליכים אישיים, סלחתי לה על הרבה דברים ואין בי כעס עליה. היא מאוד שטלתנית וגם לעיתים לא נותנת מנוחה לאבא שלי שהוא אדם חולה., עם אבא שלנו אנחנו יכולים לדבר על הכל, ולשתף אותו. הוא תמיד הגב החזק במשפחה, אמי די תלויה בו....העיניין כזה, במהלך השנים נהיה בלתי נסבל להגיע אליהם הביתה, אמא עצבנית, "יושבת על הצוואר" כל דבר מעירה,גם אם מנסים להגיד לה משהו היא מיד עונה "אני לא צריכה שיגידו לי מה לעשות אני יודעת" בטון דיבור לא נעים, לא נותנת חופש פעולה אצלה בבית,כאשר כולנו מגיעים עם הנכדים, יש סביב השולחן אוירה של לחץ, וכל זה ממה שהיא מקרינה, היא חייבת שהדברים יעשו כאן ועכשיו. שוחחתי עם אחיי וכל אחד מהם מרגיש בדיוק כמוני, לא נעים להיות לידה, לא נעים להגיע לשם, גם בעלי והגיסות שלי מרגישות בדיוק אותו דבר. אנחנו ממש לא יודעים מה לעשות , מאוד קשה להיות לידה, כשאחי אמר לה יום אחד שהיא צריכה טיפול או לקחת כדור להרגעה, היא התפוצצה עליו מאוד. אני ממש לא יודעת מה לעשות, מה להגיד והאם לשוחח איתה..מעולם לא שוחחתי איתה על דברים עמוקים ורציניים....אשמח לתגובה כי הגענו למצב שלא בא לנו לנסוע לשם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם לשוחח עם אמא או לא - תגובה
נטע אדלר02/10/2015שלום שרית,
אין ספק שאמך סובלת אך מתנגדת לראות זאת או לקבל עזרה. להיות בצד הנעזר משמעו להכיר בחולשה או בקושי. זה צעד קשה עבור כולנו ובמיוחד עבור מי שפחות מחובר לעולם הרגש.
האם יש מי מבני המשפחה המורחבת או החברים שמקובל על אמך ושהיא מעריכה אותו? לפעמים דווקא מישהו רחוק יותר מאשר בן משפחה קרוב, יכול להגיע אל הלב, מפני שאיתו היחסים אינם טעונים רגשית כל כך.
אם זה לא אפשרי, נראה לי שלפני החלטה על פתרון רדיקלי של הפסקת הביקורים, כדאי לנסות ולשוחח ואולי לא רק פעם אחת, גם אם הפעם הזו לא תצלח, בבחינת "אבנים שחקו המים". לנהל את השיחה מתוך כבוד ורגישות, אך גם להביע באופן אסרטיבי את אי-הנוחות. אני מציעה שלא לרכז את ההצעה לפתרון באמך ("את זו שצריכה כדור או טיפול") אלא בהצעה לפתרונות הדדיים. לא להשתמש באמירות מעורפלות ("האוירה לא נעימה") אלא להחליט מראש על דבר אחד או שניים, שמקשים על הביקור, להסביר באופן ברור מהם ולנסות להגיע להדברות לגביהם.
אם זה מתאים, אולי כדאי לקיים את השיחה(\שיחות) ביחד עם אביך, גם מפני שהוא נשמע כמי שיכול לאזן את השיחה ולרכך אותה וגם מפני שנוכחותו עשויה לעזור לך להרגיש בנח.
בהצלחה,
מועדים לשמחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנאהש02/10/2015
שלום רב,
אני בת 26 ואני מקנאה כבר שנים במישהי שלמדה איתי בתיכון. אמנם אני לא פוגשת אותה אבל כמה זמן מציצה עליה בפייסבוק. אני מקנאה בזה שהיא יפה יותר ממני. תמיד מאז שהייתי קטנה תפסתי את עצמי כיפה ואז כשפגשתי אותה הרגשתי שעולמי חרב עליי. מאז אני לא מפסיקה להיזכר בה, להיות אובססיבית לגביה, לרצות שיקרה לה רע. מבקשת את עצתכם..הקנאה אוכלת אותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קנאה - תגובה
נטע אדלר02/10/2015שלום ש,
קנאה היא רגש טבעי, אנושי, קנאה יכולה להיות אפילו גורם מגדל: "קנאת סופרים - תרבה חכמה". אלא שלפעמים קנאה גדלה לממדים לא רצויים, שיכולים להיות מזיקים ואפילו הרסניים. הקנאה שאת מדברת עליה, היא קנאה שיש בה חמדנות ומונעת ממחשבות קיצוניות: אם יש יפה ממני - עולמי חרב עלי.
כדי ליצור שינוי בחייך, כדאי לך לחשוב איך את יכולה להפסיק "להאכיל" את הקנאה, למשל ע"י הפסקת החיטוט בפייסבוק, ש"משמין" אותה. במקביל - בפן הרגשי, נראה לי שאל הבחורה המסויימת מתנקזים רגשות והתייחסויות שמקורן בעצמך ושההתעסקות באותה הבחורה מספרת על קושי רגשי שלך לקבל את עצמך כפי שהנך (לפעמים זו עבודה קשה!). אני יכולה להציע לך לפנות לטיפול פסיכולוגי משום שאני מאמינה שטיפול יוכל לעזור לך בכל ההיבטים: המחשבתי, ההתנהגותי והרגשי.
מועדים לשמחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה נטע
ש09/10/2015תודה על תגובתך. לצערי הייתי כבר אצל לא מעט פסיכולוגים ומטפלים שלא הצליחו לעזור לי. הבעיה שהיא נראית לי מושלמת, גם חיצונית וגם פנימית. היא חברותית, נראה שגם שנונה-עונה מהר ולי לוקח שעות לחשוב על תשובה. תמיד אמרו לי שאין בן אדם מושלם ושתמיד יהיה משהו שלא נאהב בעצמנו. אבל אני לא מוצאת בה שום פגם!!! אני שואלת למה דווקא היא ולא אני? מה היא עשתה שמגיע לה הטוב הזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת מבזבזת זמן יקר
ליאור10/10/2015שאת צעירה ובריאה ויכולה לכבוש את העולם. מה שיש לה זה לא בשליטתך. תתרכזי בך. תבני את עצמך ותראי שאפילו את יכולה להיות יותר טובה ממנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ליאור על תשומת הלב והעצה החכמה
ש15/10/2015זה כ''כ נכון מה שאמרת! באמת אתחיל ליישם את מה שאת אומרת.
יום מקסים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקווה שתיישמי את הדברים
ליאור06/11/2015ולא תחיי בצער ובקנאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלליאור יש תמיד עצות חכמות
שירי06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה נטע - תגובה
נטע אדלר14/10/2015אני שומעת את המוטרדות שלך מאותה הבחורה ומההשוואה שלך אליה ואפילו יכולה להבין ללבך. מרחוק, "הדשא של השכן (באמת נראה) ירוק יותר". אלא שהשאלות: "למה דווקא היא ולא אני", הן אינן מקדמות אותך בשום דרך. להפך. הן מעמיקות את ההתבוססות בקנאה. אני חושבת שהטיפול יצטרך לעזור לך להגיע לקבלה עמוקה של החיים כפי שהם ולהציע כלים להתמודדות עם המחשבות הבלתי מרפות. את יכולה לנסות שיטת טיפול אחרת, (אם התנסית בטיפול דינמי, נסי טיפול קוגניטיבי ולהפך) או מטפל אחר, אך אני מציעה לא לוותר על טיפול, מפני שאני מתרשמת שיקשה עלייך לחלץ את עצמך ממעגל הקנאה ללא עזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה נטע על העזרה! יום מקסים
ש15/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לנטע מה זה הקונפליקט שרשמתגל01/10/2015
עליו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנטע מה זה הקונפליקט שרשמת - תגובה
נטע אדלר02/10/2015שלום גלית,
אני מצטערת על שנאלצת להמתין לתשובה.
קונפליקט פנימי הוא ממש לא סימפטום למחלת נפש, אלא לאנושיות. כיוון שגם את, גלית, יצור אנושי, כנראה שהתנהגותך מושפעת מכל מיני גורמים. חלקם פחות מודעים, אבל עדיין מאוד משפיעים. לפעמים מתחת להזנחה עצמית חבויים רגשות קשים. למשל: אשמה או פחד או כעס. אינני יודעת מהו החלק בך שגורם לך להזנחה עצמית, בירור רגשי כזה, מקומו בטיפול, עם מטפל שמכיר אותך מקרוב. ההשערה שלי היתה שאת זקוקה למלווה, אולי גם בצד התפקודי, אבל גם בצד הרגשי, כזה שיוכל לסייע לך להבין את עצמך, לחשוף את הרגשות החבויים, להתמודד עמם ולתמוך בך בדרכך להיטיב עם עצמך.
מועדים לשמחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליות ומורדותשירי01/10/2015
אני מנסה לשקם את עצמי ולפעמים מתמלאת במצב רוח לעשייה ואז באה הנפילה שמזכירה לי כמה המצב קשה. כמה טעיות עשיתי. שזמן יקר בזבזתי. ואז הבדידות גם מקיפה אותי. הדרדרתי לתהומות אנשים התערבו לי החיים והרסו לי אותם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליות ומורדות - תגובה
נטע אדלר01/10/2015שלום שירי,
נשמע לא פשוט. יחד עם זאת - אני מקווה שאת מזהה בעצמך את היכולות והכוחות בך, שעומדים לצידך בדרכך לשקם את עצמך, להיעזר כשצריך, לעזור לזולת, להתמלא מחדש ולקשור קשרים מיטיבים ותומכים.
בעיקר לפתח חמלה לגבי עצמך, כפי שנדמה לי שכתבתי לך בעבר, לא להיגרר אחר מחשבות כמו "יכולתי לעשות אחרת" או "איך עשיתי\לא עשיתי את זה", מפני שהן מחשבות שיפוטיות כלפי עצמך ולא יעילות.
שירי, מה לגבי טיפול?
מועדים לשמחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה טיפול יעזור לי אם בכלל?
שירי03/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה טיפול יעזור לי אם בכלל? - תגובה
נטע אדלר03/10/2015להתחיל בטיפול פסיכולוגי זה אומנם לא צעד פשוט. זה צעד שדורש לתת אמון ביכולת של קשר אנושי לעזור ולשנות משהו. אני מקווה שתמצאי בתוכך את האומץ לעשות זאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה טיפול פסיכולוגי
שירי04/10/2015וכיצד יעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה???
שירי11/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה טיפול פסיכולוגי - תגובה
נטע אדלר14/10/2015אני לא בטוחה אם מאוד קריטי באיזו שיטת טיפול המטפל מחזיק ובלבד שתחושי בנכונות שלו לתמוך בך ולסייע לך. טיפול פסיכולוגי מסייע באופנים שונים. זה תלוי גם בשיטה של המטפל וגם בצרכים של המטופל. באופן כללי, נראה לי שאת זקוקה למקום בטוח לעבור בו תהליך של עיבוד אירועים מציקים מהעבר וחיזוק משאבים בחיים בהווה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכל מטופל זקוק למקום בטוח
שירי19/10/2015שבו הוא יוכל לטפל בנפש שלו. אז במה אני שונה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לקבל תשובה
שירי23/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכל מטופל זקוק למקום בטוח - תגובה
נטע אדלר27/10/2015לא כתבתי שאת שונה - בכך שזקוקה למקום בטוח. שירי, אני מכירה אותך רק דרך הפורום וזו הכרות חלקית מאוד ואף על פי כן, את ההתרשמות שלי לגבי הטיפול הפוטנציאלי עבורך, כתבתי בתגובה הקודמת. אם תהפכי את הפוטנציאל למימוש ותיגשי לטיפול, אני מאמינה שתוכלי לשמוע מהמטפל, באופן אישי ומדויק הרבה יותר, כיצד טיפול יוכל להועיל לך ובעיקר - תתני לעצמך את ההזדמנות לחוות זאת. טיפול הוא חוויה. אי אפשר ללמוד מה הוא בשום דרך שהיא - כולל קריאה מרובה אודותיו - מלבד על בשרנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשירי יקרה
ליאור06/11/2015הדרך אל האושר רצופה בהמון מכשולים. אל תוותרי על החיים!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשירי
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושבת שלום
שירי06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי נטע
שירי16/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרגישה מחנק
שירי16/11/2015ולחץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרגישה מחנק - תגובה
נטע אדלר16/11/2015נשמע מעיק וקשה.
אני מקווה שיפתח עבורך בקרוב יותר מרחב לנשימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- להתחיל טיפולמישהי01/10/2015
שלום
אני סטודנטית בת 30 ומעוניינת להתחיל טיפול פסיכולוגי עקב חוסר ביטחון עצמי שגורם לי לחוסר הצלחה וכו'
יש לי גם רקע של הורים גרושים מגיל 7 וכנראה בעיות נלוות מהבית
קצת מלחיץ אותי ל'היכנס לזה'
אני חברותית ולא ביישנית בד"כ אבל לא ממש פתוחה לגבי הנפש שלי..
מצד אחד אני די החלטית בעניין שהגיע הזמן לפתור את הבעיות ומצד שני לא בטוחה שארגיש מספיק בנוח להיפתח ולהיחשף וקצת מתביישת מהעניין
הייתי שמחה אם אוכל לקבל מעט מידע לגבי התחלת טיפול איך זה הולך?
אני מבינה שבפגישה ראשונה אצטרך להציג את עצמי + קצת רקע אבל אח"כ מה הלאה ואיך מתחילים..?
אולי זה יעזור לי פחות לחשוש מזה..
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להתחיל טיפול - תגובה
נטע אדלר01/10/2015שלום מישהי,
התחלה של טיפול. מחד - מרגש, מאידך - מעורר חששות.
למעשה, הטיפול שלך כבר התחיל (-: הוא התחיל להתרקם במחשבותייך ובליבך. את מתחילה לחשוב ולהרגיש את עצמך כמטופלת, להרהר על עצמך בתוך יחסים בחייך לעומת על עצמך בתוך יחסים אפשריים עם מטפל וכבר מפנה שביל גישה לעולם הפנימי שלך.
כיצד יראה הטיפול שלך? אין לי מושג. כל דיאדה של מטפל-מטופל, יוצרים יחד קשר ייחודי וחד פעמי. זה הקסם שבטיפול. עם זאת, אני מבינה את המשאלה שלך לדעת יותר לקראת מה את הולכת.
אני יכולה לשתף, שמטפלים שונים עובדים בסגנונות שונים, אך רוב המטפלים שאני מכירה, אכן נוהגים להקדיש את הפגישות הראשונות (פגישה אחת עד שלוש, בד"כ) לשמוע רקע על המטופל ולשאול שאלות. בפגישות הללו, המטפל אקטיבי יותר ומנחה והמטרה שלהן היא כפולה: גם להבין הבנה ראשונית ולגבש הערכה לגבי הקשיים איתם המטופל מגיע וגם לאפשר הכרות ראשונית בין המטפל למטופל.
בפגישות הבאות ובעצם לאורך כל הטיפול, המטפל מפנה מקום למטופל להביא עצמו ופחות מנחה באופן ישיר. מטופלים מוצאים את הדרך להביא את עצמם וכפי שלמטפלים סגנונות שונים, כך למטופלים סגנונות שונים.
אפשר להתחיל ולשתף בנושאים שהם פחות "נושאי ליבה" בחייך ולאט לאט, עם התפתחות האמון, לשתף יותר ברגשות ובמחשבות שייעלו עם התקדמות הטיפול. לכל יש מקום. לאירועים חיצוניים בחייך, בהווה ובעבר ולאירועים פנימיים - רגשות, מחשבות, חלומות ופנטזיות שעולים, גם סביב הקשר שיתחיל להיווצר עם המטפל.
אני מבינה שאת מקווה לפזר את הערפל, כדי להרגיש פחות חששות, אלא שהחששות הם חלק מהטיפול, הם רגשות. במקום לנסות להרגיש אותם פחות, אני מציעה לך להביא אותם אל הטיפול, להביע אותם בפני המטפל, כמו גם את האמביוולנציה שאת מתחילה לחוש בקשר לאפשרות לחשוף חלקים מנפשך. והנה - את כבר בתוך הטיפול.
בהצלחה! ומועדים לשמחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה בסדר?מישהי30/09/2015
שלום רב,
אני בת 35 עובדת עצמאית.
העניין הוא, קבעתי שבוע שעבר עם לקוחה שאבוא לעבוד אצלה השבוע.
מתחילת השבוע קיבלתי שפעת.
סימסתי לגברת שלא אוכל להגיע מכיוון שאני עם שפעת.
מה גם, שבסוף הסמס כתבתי "סליחה".
אני בדילמה עם המילה הזו;
1. נכון שזה רציונלי לבקש סליחה על שביטלתי פגישה.
2. לא נכון לבקש סליחה, מכיוון שאני למעשה חולה בשפעת, נראה שאני מתנצלת על עצם העובדה שאני חולה.
השאלה שלי; האם זה בסדר לבקש סליחה על ביטול פגישה כשלמעשה הסיבה היא מחלה ולא "דפיקת ברז" בלי סיבה?!
אני בכלל לא שלמה עם זה.
אשמח לתגובות.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה בסדר? - תגובה
נטע אדלר30/09/2015שלום ליר,
אומנם אני משערת שהלקוחה שלך הבינה שאינך מתנצלת על מחלתך, אלא על אי יכולתך להגיע ומתוך נימוס. אולם לאחר הקריאה את הודעתך, תהיתי מדוע העניין מטריד אותך כל כך. עלתה בי מחשבה (- ואנא קחי את דבריי באופן מוגבל, מפני שאיני מכירה אותך מעבר לתכתובת הקצרצרה הזו בינינו ולכן המחשבה היא בגדר השערה בלבד -) שאולי האירוע הזה נגע בנפשך במקום רגיש, אולי של יחסי כח. שמתי לב כי בתחילת ההודעה, כשתיארת את היחסים ביניכן, כינית את האישה: "לקוחה" וכשתיארת את הSMS: "גברת". אולי הרגשת שהוספת המילה סליחה מקטינה אותך באופן מסוים מולה?
אם דבריי נוגעים בך, אולי שווה לך לברר עם עצמך איזה כפתור רגשי-פנימי, הופעל, לאחר שליחת הSMS, כלומר, האם ההרגשה הזכירה לך משהו שקשור ביחסים אחרים בחייך. אני חושבת, שאם תזכירי לעצמך שהיחסים עם אותה לקוחה, הם לא יחסים אחרים\משמעותיים בחייך ומוגבלים ליחסי לקוחה - עצמאית-נותנת שירות, בלבד, יוקל לך.
מועדים לשמחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת אדירה
מישהי01/10/2015בוקר טוב,
נגעת בדיוק במקום רגיש.
עניין השליטה מאוד חשוב לי, הכוונה לא לשלוט על אחר, אלא לא להגיע למצב שאדם אחר ישלוט או ינסה לשלוט עליי.
הנושא כל כך רגיש לי שלפעמים אני מתנהגת בכוחניות, שאיני שלמה עם אופן השימוש בו כלפי אנשים או בכלל.
הנושא יותר מורכב מכפי שאני מתארת אותו.
בעברי הרחוק הייתי מאוד טובה ומושפעת מאנשים עד כדי ניצול מצידם.
בעבודות הייתי עושה עבודות שלא היו מתפקידי לעשות, ואנשים פירשו זאת כחולשה או כטוב לב ( שיכול להיות שזו הסיבה שהייתי עושה זאת, להצטייר כטובת לב)
שורה תחתונה- הייתי "פרייארית"!
כיום אני במצב שאיש אינו יכול לנצל אותי, משום שעבדתי על נושא זה, וזה לא היה קל בכלל.
יש לי עוד מה ללמוד, כי העניין שזה הוקצן לכיוון האחר.
אני מנסה לאזן את עצמי, את בטח יודעת - זה לא קל.
תודה
ויום נהדר :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת אדירה - תגובה
נטע אדלר01/10/2015את עושה עם עצמך עבודה משמעותית ולכן -
את האדירה (-:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסיכוזה מסקסDoctor30/09/2015
לפני כמה חודשים קרה לי משהו מפתיע...
הייתי עם מישהי במיטה, ובסוף גמרתי לה בתוך הפה, אחרי המעשה היא ישר קמה וירקה את זה לפח והמשיכה כרגיל. ואז הבנתי שאני משוגע.
אני בחיים לא הייתי יכול לתת לזרע לגעת בפח או במשהו בחדר... וזה מה שמונע ממני להגיע ליחסים אינטימיים, אני אכנס לחרדה.. של זיהום ושהכל מלוכלכך ומגעיל ודפוק ומטריד...
זה דבר שרודף אותי מגיל 12, מאז שהתחלתי לאונן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסיכוזה מסקס - תגובה
נטע אדלר30/09/2015שלום לך,
אתה לא משוגע, אלא סובל מחרדה. אולי על רקע חינוך דתי\תרבותי שקיבלת או מסיבות אחרות.
בין כך ובין כך,
שווה לגשת לפסיכולוג או פסיכותרפיסט, לאבחן ולטפל.
בהצלחה ומועדים לשמחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההתייחסות
Doctor30/09/2015לא נראה לי שזה יעלם מתישהו.... ושאני מנסה לעשות חשיפה זה לא עוזר...
הייתי בטיפול פסיכולוגי ממושך... והוא אמר לי לא לאונן ולא להתמקד בדברים האלה...
כשאני לא מאונן ולא עוסק בזה.. אז הכל בסדר.
אני רואה אבל שאנשים מקיימים יחסי מין.. באים במגע עם זרע.. ומקסימום זורקים לכביסה... אבל אצלי זה גורם לתחושה של פאניקה.... לתחושה של משהו שמלכלך ומאיים והורס... ומקלקל הכל.... :(
גדלתי בבית ליברלי וחילוני...
אבל אני כן זוכר שהייתי בן 9 ראיתי סרט פורנו.. ואני זוכר שצפיתי שגבר גומר על האישה בסוף.. ולא הבנתי בכלל אז מה זה זרע.. ופשוט נחרדתי מה הוא עושה לה... ולא הבנתי מה הדבר המגעיל שיוצא ממנו ועוד עליה.. יכול להיות מזה זה התפתח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההתייחסות - תגובה
נטע אדלר01/10/2015יכול להיות שהסרט היווה טריגר, אבל עם הזמן פיתחת הפרעת חרדה סביב הנושא. כפי שאתה שם לב, כשמדובר בהפרעות חרדה או בOCD (הפרעה טורדנית-כפייתית), ההבנה את הטריגר כשלעצמה אינה מספיקה. היא יכולה לעזור לנו לפתח חמלה והבנה לעצמנו ולבעיותינו וזה חשוב, אבל לא די בזה.
אתה נוהג בדרך של הימנעות. בוודאי שאם אתה נמנע מפעולות שמעוררות בך חרדה - לא תחוש חרדה. השאלה היא מהם המחירים שאתה משלם. נשמע שהבעיה מציקה לך בתוך יחסים אינטימיים ומהם, אני מעריכה שלא היית רוצה להימנע.
אני מאוד לא ממליצה לעשות "חשיפה" באופן עצמאי, מפני שחשיפות באופן אקראי, אינן יעילות ואפילו להפך. רק במסגרת טיפול אצל מטפל בעל ידע וניסיון בטיפול בהפרעות חרדה.
חג שמח,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה
Doctor01/10/2015מה דעתך על טיפול סכמה תרפיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה - תגובה
נטע אדלר01/10/2015ההתרשמות שלי מסכמה-תרפיה היא חיובית, מפני שהוא טיפול אינטגרטיבי, יצירתי וגמיש, מאפשר עבודת עומק על מגוון של מאפיינים אישיותיים וגם עבודה ממוקדת על הסימפטומים.
רעיון טוב, במיוחד אם החרדה שהזכרת, היא חלק מקשיים נוספים שאתה מתמודד עימם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי נטע
Doctor01/10/2015אכן מצאתי אותו מתאים מאוד.
איך זה שאנשים מתעסקים עם זרע וכל מיני נוזלים של סקס וממשיכים כרגיל או מקסימום מתייחסים אל זה כלכלוך רגיל ומנקים עם מגבון או מכבסים בכביסה (אני גם רוצה !)
אני בחודש האחרון ממש לא יוצא מהחדר, זה לפחות שומר עליי ואני לא פוגע בעצמי או עושה שטויות ומבזבז כסף...
הפסיכולוג הישן שלי אמר לי שאני מכור להרס ואני מפחד מהצלחה ובגלל זה אני מייצר לעצמי את כל הזמן... במקום להתעסק בדברים בונים אני מייצר לעצמי כל מיני דפיקויות...
דיברתי עם המכון של השיטה שיש להם הרבה מטפלים... וזה הפחיד אותי... מה אם אני אכנס בלופים על כל הדברים האלה וזה רק יעשה אותי יותר מסכן ודפוק, במקום להתעסק בדברים מצמיחים... דבר שני... אני מת מפחד מההורים שלי... אבל אני אצטרך מהם עזרה כלכלית... אבל זה יגרום לי להרבה חרדה וזעם להיות קשור אליהם במשהו... ועוד דבר נוסף, אני מפחד לבזבז את הכסף שלי שוב על משהו סתמי... נמאס לי לבזבז כסף. אני מפחד לעבוד, אני מפחד לצאת לחיים, אני מפחד להיות ברשות עצמי, אני מפחד לחיות, מפחד מפחד מפחד....
תודה שקראת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי נטע - תגובה
נטע אדלר02/10/2015הרבה פחדים, התלבטויות וספקות וצעד אמיץ ומשמעותי אחד: לגשת לטיפול. כל הכבוד!
אני חושבת שהאינטואיציה הפנימית שלך הובילה אותך למקום מקצועי שיוכל לסייע לך. צעד אחר צעד, להתמודד עם הפחדים ולממש את החיים והצעד הראשון: לא להישמע לפחדים - לקבוע עם מטפל, להגיע בזמן ולהתחיל בטיפול.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיואש
Doctor02/10/2015חשבתי שאני יכול לסמוך על ההורים שלי שיעזרו לי, אבל לא.
אני לצערי הולך לאשפז את עצמי בבית חולים כי אין לי איפה לגור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן כמה אתה?
ליאור03/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה27
Doctor03/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיואש - תגובה
נטע אדלר03/10/2015אם ההורים אינם מוכנים לעזור במימון לטיפול, אני מציעה שתפנה למרפאה לברה"נ, שם עובדים פסיכולוגים לצד עוסי"ם ותבקש לעשות הערכה. אם הצוות יתרשם שכדאי להציע לך מענה טיפולי-שיקומי מחוץ למרפאה, הוא יעזור בכך ויפנה אותך באופן מסודר. אל תאמר נואש. הצעד הראשון הוא לפנות לעזרה ולא להישאר במרחב הוירטואלי, המוגבל של הפורום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלים מעשייםה-שואל28/09/2015
שלום רב
אני גבר כבן 23,
מבחינה כללית אני מגדיר את עצמי " בסדר גמור" ומאוזן נפשית לחלוטין, אך אחת לכמה זמן אני חש קצת פחות נחשק ופחות ראוי להציע את עצמי לבחורות,תחושה טבעית ונורמלית שנראה לי קוראת לכל אדם מתישהו, רציתי לקבל כמה עצות מעשיות, כדי שאוכל להתגבר על משול זה
(זה לא רודף אותי בחיי היומיות או גורע מאיכות חיי)
תודה מראש :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלים מעשיים - תגובה
נטע אדלר29/09/2015שלום לשואל,
טוב לקרוא שבסה"כ אתה מבסוט מעצמך (-:
הירידות בערך העצמי מפעם לפעם, יכולות לנבוע ממגוון של סיבות. נראה לי שהבנה של הסיבות יכולה לסייע לך להתמודד עמן. נסה לאתר מה קודם להרגשת ה"פחות נחשק". האם זוהי אינטראקציה חברתית מסוימת? האם תגובה של מישהו? האם משהו בעצמך ששמת לב אליו? ואילו מחשבות חולפות בראשך בהקשרים הללו?
דרך ההתבוננות הזו תאפשר לך להבין את המהלכים (הטבעיים, הנורמליים) המתרחשים בחייך ולפתח מודעות לעצמך ולרגשותיך וגם לפתח אמצעים להתמודדות. למשל ניסוח של משפטים מחזקים ומציאותיים לזמנים בהם ההרגשה הטובה שלך לגבי עצמך מתערערת.
אפשר לבד ואפשר להיעזר בטיפול פסיכולוגי, גם אם מדובר בבעיות מינוריות, משום שגם הן משפיעות על איכות חיינו ולא תמיד אנחנו יכולים לעזור בעצמנו - לעצמנו, באופן מיטבי.
בהצלחה ומועדים לשמחה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחצנות ויהירות בתור הגנהמישהי27/09/2015
שלום רב,
אשמח לדעת מה עושה אדם חסר ביטחון לשחצן ויהיר?
האם זה אמצעי הגנה?
מה הקשר בין יהירות שחצנות לחוסר ביטחון?
אשמח לדעת ולקרוא תגובות.
תודה מראש,
וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחצנות ויהירות בתור הגנה - תגובה
נטע אדלר29/09/2015שלום ליר,
אכן, שחצנות ויהירות יכולות לשמש (לרוב, באופן לא מודע) פיצוי והגנה על עצמי שברירי, על תחושות כמו חוסר ביטחון והערכה עצמית נמוכה. כשאדם בעל ערך עצמי נמוך מפצה את עצמו בהתפארות וביהירות, הרגשת המלאות שחש, מחפה על תחושה עמוקה של ריק ולפעמים על דיכאון.
כך - בתיאוריה. למעשה - כל מקרה לגופו.
מועדים לשמחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משפחהשרון27/09/2015
שלום,
אנו 4 ילדים כולם בוגרים בעליי משפחות.
אני ובן זוגי לא מסתדרים עם גיסי ולא אוהבים אותו.אציין שיש מפגש משפחתי אנו מתיחסים אליו ונותנים לו כבוד אך אין שום מפגש יזום מצידנו.
כל משפחתי כולל הוריי לא מתים עליו אך מזמינים אותם למען אחותי.כמובן שאחותי אינה יודעת את תחושותינו ודעותיינו לגביי בעלה.הוריי ביקשו מכולנו שלא נפגע בה וכל עוד היא מאושרת לא נגיד דבר.
הבעיה,אני האחות היחידה שאינה יוזמת מפגש משפחתי בביתנו עם אחותי ומשפחתה דבר הגורם עימותיים קשים ביני לבין הוריי משום מעולם לא קיבלו את דעותיי והחלטותיי .כאשר אני יודעת שהם יוצאים לחופשה אז אני מזמינה את שאר אחיי והוריי למפגש אצלנו.
אני יודעת שלאחותי זה חסר וגם לי אך איני יכולה לשהות במחיצתו בבמחיצת ילדיו שהם שובבים מאוד ואף אחד לא מעיר להם משום שאחותי נפגעת שמעירים לאוצרות שלה.כל המצב הזה גורם למתחים ביני ובן אימי בעיקר כי תמיד יש לה איך לבקר אותי וכמה אני לא צודקת וכו'.מה עושים,איך מתמודדים ?אגב,אני תמיד בעד להגיד את האמת אך אחיי והוריי טוענים שבשביל לשמור על יחסים טובים עם אחותי שאשתוק!!תודה מראש על תשובתכם שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משפחה - תגובה
נטע אדלר29/09/2015שלום שרון,
קשרים משפחתיים עשויים להיות מקור לחום, להנאה ולתמיכה אך עלולים גם להסב מורת רוח, כמו בתיאור שלך. את מתארת פלונטר משפחתי שאת מצויה בו ומתלבטת באיזו עמדה לנקוט. אני חושבת שכדאי לחשוב על הרווחים והמחירים שאת משלמת עם כל החלטה ולשאול את עצמך מה *הכי* חשוב לך. כמעט תמיד, בבואנו לקבל החלטות ובפרט בתוך יחסים, ישנן מטרות שונות שמנחות אותנו ולכן כדאי לערוך מדרג ולבחון מהי המטרה הכי חשובה לך ולפיה לנהוג, כי לצערנו, לא נוכל להשיג הכל.
כמה מטרות שזיהיתי במקרה שתיארת: שמירה על כנות וישירות, שמירה על יחסים משפחתיים טובים לאורך זמן, שמירה על כבודך האישי ורצונותייך ע"י הימנעות מהזמנת גיסך. אולי ישנן עוד מטרות (הקשורות אולי ביחסים המורכבים עם אמך).
אם המטרה העליונה מבחינתך היא ישירות, וודאי שכדאי לנהל שיחה ישירה עם אחותך. אם שמירה על יחסים משפחתיים טובים או סבירים, *לאורך זמן* היא המטרה החשובה ביותר עבורך, אז אולי הזמנתה מפעם לפעם של משפחתה של אחותך אלייך במחיר של אי נעימות *זמנית* היא המעשה המתאים עבורך. התשובות בידייך (-:
מועדים לשמחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיעה לחו"להשורד25/09/2015
ביום ראשון אני טס לספרד לעשרה ימים שבחלק מהם אני ישהה אצל האח שלי ובחלק יטייל לבד. האמת שמצב הרוח שלי לא משהו בשבועות האחרונים ואין בי הרבה התלהבות אבל אני מעדיף לטייל קצת בלי התלהבות מאשר לא לטייל בכלל משהו בחוויה של טיול במקומות אחרים נשאר גם אם מרגישים את זה ביומיום וגם אם לא. שיהיה לכולם חג שמח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וואהו איזה כיף לך
ליאור26/09/2015אין כמו טיסה לחו"ל להחליף אווירה ואיזה יופי שיש לך אח שגר שם. אני זוכרת את הטיול שלי בברצלונה כמה נהניתי. אתה יכול להצטרך לטיולים מודרכים שם. אתה יודע לדבר ספרדית? שתהיה לך נסיעה טובה וחג שמח!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהספרדית זאת שפת האם שלי
השורד26/09/2015האנגלית שלי כבר טובה יותר אבל אני מאמין שאם אני יצטרך לדבר ספרדית אני יסתדר. אני מתכוון להיות חמישה ימים במדריד אצל האח שלי והמשפחה שלו וחמישה ימים בסביליה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההולה!!!
ליאור26/09/2015ספרד מדינה כיפית ושמחה. ילא כנס למוד. תעשה חיים. בסביליה ומדריד לא הייתי. אני יודעת קצת לדבר ספרדית. בברצלונה בטח כבר ביקרת. אתה רואה אתה לא בודד ומצוין שאתה אורז מזוודה. מאחלת לך טיול מקסים!!!??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
השורד26/09/2015זאת הפעם הראשונה שאני יהיה בספרד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסיכולג המאכזבוואו25/09/2015
סובלת מדכאון ובדידות. חזרתי מטיול מאורגן בוהוצפתי בתחושות בדידות קשות. כתבתי לפסיכולוג ופירטתי את המצוקה והוא כמובן מוכן להציע רק פגישה ואם זו לא אפשרית כי הלוז שלו מלא אז נחכה לפגישה הבאה. כשעניתי שממילא הטיפול אינו עוזר ואולי אין טעם להמשיך ענה כמובן שנדבר על כך בפגישה הבאה. בערב כשכתבתי בציניות שזה נורא יעזור ושאני לא מפסיקה לבכות כתב שהוא נוסע לחופשה ואין לו הרבה להציע בסמסים. שוב הוא מקווה ששיחה בעוד שבוע תסייע למצוקה של היום. עניתי שכנראה גם לפסיכולוגיה אין מה להציע לא רק לפסיכולוג. שוקלת להפסיק את הטיפול . חזרתי לשוקולדים...הם לא נוסעים לחופשה ודוחים כל דבר לפגישה הבאה בתשלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אישה יקרה אל תישברי ברוחך
ליאור25/09/2015השוקולדים לא יעזרו הם רק יעצימו את הכאב שלך. כל כך מבינה את הכאב שלך. את ההרגשה הקשה הזו של חוסר אונים. אל תישאבי לשם. אם הטיפול לא עוזר חפשי אלטרנטיבות אחרות. תשקיעי במראה שלך. תפתחי את הכישורים שלך. לכי לסדנה לכישורים חברתיים. תלכי לדימיון מודרך. ואם את מוצפת ריגשית הכי טוב כתבי את הכל על דף. תעשי לך מחברת כזו.היא תמיד תהיה זמינה וללא תשלום.שולחת לך חיבוק גדול ((((((())))))) ותזכרי שצה שקונה חברות זה חיוך. חייכי אפילו שכואב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסיכולג המאכזב - תגובה
יאיר לוי26/09/2015
שלום לך,
את מתארת מצב שבו הוצפת בתחושות קשות של בדידות ודיכאון, וכשפנית לפסיכולוג לעזרה טלפונית, הוא היה מוכן לשוח על כך רק בפגישה הבאה.
טיפול פסיכולוגי אכן מתקיים במסגרת של פגישות ושיחות של פנים אל פנים.
יחד עם זאת, אני מבין את ההרגשה שלך, שבעצם לא קיבלת מענה לתחושות הקשות שלך ותמיכה, דווקא בנקודת זמן שהרגשת שהיית צריכה מענה שכזה.
למרות אכזבתך מתגובות הפסיכולוג שלך, אני כן הייתי מציע לך לפתוח את זה איתו בשיחה. לספר לו למה התאכזבת, מה ציפית ממנו באותו הרגע, מה את היית רוצה שיקרה בטיפול, למה את זקוקה. אני מאמין ששיחה שכזו יכולה להיות מועילה עבורך.
כמו בחיים, גם בטיפול - הרבה פעמים כדאי לנו לפתוח ו"לאוורר" את התחושות שלנו, בפרט אלו השליליות והקשות, במקום להישאר איתן בפנים.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

