מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גם אני מקנאהליאור17/10/2015
בנשים רזות ממני. בנשים שהלידות שלהן היו קלות. באילו שהצליחו לשמור על רצף בעבודה שנים והצליחו להתקדם. באילו שילדו בגיל צעיר. באילו שיש להן אחיות ומשפחה תומכת. באילו שהיו להם הורים שתמכו בהם. באילו שידעו לעשות בחירות נכונות. באילו שיודעות לבשל מאכלי עדות יוקרתיים. באילו שהצליחו לבנות משפחה גדולה ומגובשת וקריירה בו זמנית. ובאיחו שאין להם הורים סיעודיים ואחים ביקורתיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקנאת גם באילו
ליאור18/10/2015שדואגים לעצמם ומבלים ונהנים מהחיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקנאה באילו שיודעים לקצור
ליאור21/10/2015את אשר זרעו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמהעושים עם הקנאה הזו?
ליאור25/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני לא מקנא באף אחד
השורד25/10/2015טוב אולי לא באף אחד אבל עדיף לא לקנא במי שלא ראוי לזה. היופי וההצלחה החיצונית עולים מאוד ביוקר בימינו עדיף לרדוף אחריהם כמה שפחות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אני רוצה התייחסות
ליאור27/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתי תענו??????
ליאור30/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמהעושים עם הקנאה הזו? - תגובה
נטע אדלר31/10/2015שלום ליאור,
האם את יכולה לקחת את רגש הקנאה ולנתב אותו למקומות מפתחים למען עצמך? לדוג', אם את מקנאה בנשים שיודעות לבשל מאכלי עדות, מקנאה באנשים שמבלים, את יכולה לחשוב על התפתחות עצמית בתחומים הללו. ללמוד לבשל, להעניק לעצמך זמן איכותי לבילוי. נסי לערוך הבחנה בין מושא קנאה למשנהו ולבדוק מה מהם - ניתן לעשות איתו עבודה חיובית למען עצמך, מה מהם בתחום שליטתך. אם ישנם מעצורים שלהרגשתך מונעים ממך התפתחות אישית, בדקי מהם ואם ביכולתך (אולי בעזרת אחרים משמעותיים או מטפל) לפעול למען שינוי מיטיב בחייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנראה לך שזו הבעיה שלי?
ליאור01/11/2015זו לא קנאה זה תסכול. אכזבה מהקריירה ומהמשפחה ועל שנים יפות וצעירות שהלכו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדשא של השכן ירוק יותר?
השורד01/11/2015הקמת משפחה פיתחת קריירה לא יכול להיות שהכול היה כל כך רע. זה נשמע שאת מרגישה שעשית את מה שציפו ממך ופיספסת את עצמך אבל נראה לי שאת עדיין יכולה למצוא דרך לשלב בין מה שמוכרחים לבין מה שאוהבים. את לא אישה זקנה וחולה שאין לה יכולות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשורד
ליאור04/11/2015הדברים מורכבים מידי. תודה על הניסיון לעודד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשפחה וקריירה זה הכל
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנטע תוכלי להתייחס להמשך?
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליאור יקרה
שירי06/11/2015את כאן תמיד תומכת ועוזרת וגם את ראויה לתמיכה. הלוואי ויכולתי לעזור. שתהיה לך שבת נעימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שירי
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבת שלום
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהתראות
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוף דיון
ליאור06/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגשי נחיתות יחסייםיצחק17/10/2015
אני בשנות השלושים שלי בעל מקצוע שנחשב יחסית מכובד בארץ ובעל השכלה אקדמית די טובה.
לאחרונה פגשתי מספר נשים צעירות, לא על רקע רומנטי, שכולן נראות לי מוצלחות הרבה יותר ממני. למדו באוניברסיטאות עילית בארה"ב, שותפות בכל מיני פרויקטים מעוררי קנאה, דוברות שפות, ביקרו בכל העולם, והן בעיקר מאד משכילות ורחבות אופקים, רהוטות, פתוחות, וגם מטופחות ונאות...
המפגש איתן ערער לי קצת את עולם המושגים הפנימי. עד לא מזמן הרגשתי שאני בסדר גמור, יוצא יחידה קרבית, בוגר אוניברסיטה, מרוויח קצת מעל הממוצע, אבל עכשיו אני מרגיש כאילו שאני חלק מעדר של "בינוניות ישראלית" שלא מצליחה להתרומם. האנגלית שלי עם מבטא ישראלי כבד ולא שוטפת, בקושי ביקרתי בחו"ל ובטח שלא בגילן הצעיר, אני צפוי להרוויח הרבה פחות מהן לאורך הקריירה, ואני יודע הרבה פחות על העולם מבחורה שצעירה ממני בכמה שנים טובות. אז נכון שאני לא תושב העולם השלישי (וההודעה הזו היא קצת "צרות של עשירים") , אבל הפרופורציות שלי על דברים השתנו, והתחלתי לפתח מרירות מלאה ברגשי נחיתות בנוסח אכלו לי שתו לי, כלפי החברה והמדינה שגרמו לי ללכת לצבא ולבזבז שם זמן יקר, כלפי מערכת החינוך הישראלית שלא נותנת לתלמידים שום סיכוי באמת לפרוץ ולמצות את הפוטנציאל שלהם, ואפילו האוניברסיטה שבתכלס עם כל הכבוד לה לא ממש מנסה לאתגר ולא דורשת מהסטודנטים רבע ממה שמוסד יוקרתי בחו"ל דורש, ורוב הסטודנטים פשוט באים לקנות תעודה. התחושה שלי היא שכל כך הרבה שנים הלכו לעזאזל בכל מיני מסגרות ש"ישנתי" בהן רק כדי לסמן V על דברים, לא נורא סבלתי אבל גם ממש ממש לא נהניתי, עוד שיעור בכיתה י"א, עוד שמירה בצבא, עוד הרצאה בקורס מבוא שאפשר לסכם ב10 דקות במקום בשעה וחצי...
אני כל הזמן חושב וחולם אולי בכל זאת "לחשב מסלול מחדש", איך לעשות את זה, להתחיל בגיל מאוחר ללמוד רפואה, להתקבל להרווארד או לייל, להשתלב בעבודה בינלאומית נוצצת, באליטה האקדמית, להתחיל מחדש, להצטיין, לחייך מאוזן לאוזן, להסתער על החיים ולהיות כמו הבנות האלו, להשלים פערים...
אבל אחרי קצת חלימה בהקיץ מתעוררים וזה כבר מתחיל להראות כמו קרב אבוד מראש, אני לא בטוח שמלכתחילה היה סיכוי בתור ישראלי שגדל בארץ בתחרות הזאת, ואני בעצם די כמו כולם, האנשים שמסביבי, שמנפנים מנגלים ביום העצמאות והאנגלית שלהם נשמעת מזעזעת.
האם להתייאש ולהשלים עם הבינוניות המדשדשת שלי או להלחם ולנסות להשתנות מהקצה אל הקצה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר במקום להתייאש ולבכות על מה שכבר
ליאור17/10/2015היה ואי אפשר לשנות תתרכז במה שיש. יש לך מקצוע ועבודה טובה תנסה להתקדם במסלול שלך. ללמוד שפות אפשר תמיד. היום בעידן האינטרנט זה קל יותר. ואם כבר להלחם בוא תלחם על דור העתיד שיהיה להם קל ומעניין יותר בבית ספר ובאוניברסיטה. הקנאה לא תוביל אותך למקומות טובים. באותה מידה גם מישהו יכול לפגוש אותך ולקנא. אל תבזבז את שנות השלושים היקרות בהבל הבלים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגשי נחיתות יחסיים - תגובה
נטע אדלר17/10/2015שלום יצחק,
אתה בוחר להעלות שאלתך בפורום העוסק בנושאי פסיכולוגיה ולא בנושאי תעסוקה, כנראה מפני שחש שהשאלה נוגעת לבירור נפשי יותר מאשר לבירור סביב קריירה. גם אני חשתי כך, כשקראתי את תיאורך. נראה שהמפגש עם אותן הנשים, חדר פנימה, אל מקום רגיש בנפשך והותיר אותך מעורער. השאלות שעלו בך סביב: המסלול שעושים בחורים במדינה, ישראל לעומת חו"ל, קריירה מקומית או קריירה בינלאומית, הן שאלות שיכולות להיות חשובות ומעניינות ברמת ה"מאקרו", אך חשוב מכך לשים לב מה קורה כאשר הן נוגעות לך - באופן אישי. הן פוגשות אותך סביב שאלות של ערך וגבריות. שינוי בקריירה הוא אפשרי, בוודאי בגילך שאינו מתקדם, אך כדאי שייעשה רק מתוך בירור פנימי ואחראי סביב המניעים הפנימיים שלך ואת זה אפשרי וכדאי לעשות בטיפול פסיכולוגי ובכל מקרה (-גם אם לא תשנה מסלול קריירה), בוודאי במידה ואתה ממשיך להיות מוטרד מהנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם טוב שיש מצפון? הרי רק נפגעיםמישהי16/10/2015
שלום,
אתמול הייתה לי סיטואציה לא נעימה, וכשחזרתי הבייתה המקרה לא הניח לי.
היום אני חושבת, אולי מצפון זה "דבר" לא טוב?!
אני ברוב הזמן בשליטה עם עצמי..
מה שכן היום אני חושבת שאולי לא המצפון רק גרם לי להגיע למצב של הרס עצמי, אלא שנתתי למישהו אחר להחליט בשבילי.
המקרה הוא כזה;
הזמנתי מונית, לאחר כמה דקות הגיעה מונית, ושכחתי לומר לו שהזמנתי, חשבתי שהמונית הנ"ל זו למעשה המונית שהזמנתי.
עליתי עליו ולאחר 3 דקות מתקשר אליי המונית האחרת שהזמנתי ושאל היכן אני.
עניתי לו שעליתי על מונית אחרת בטעות.
הנהג שאל אותי איפה אנחנו כדי שארד מהמונית ואעלה אליו.
הנהג שהסיע אותי אמר לי תגידי שאנחנו כבר בדרך חזרה, ואני אמרתי מה שהוא אמר.
הנהג שהתקשר אליי, אמר לי "לא יפה" נסעתי כל הדרך בשבילך".
הוא אמר את זה בצורה כזו שזה עמד לי על המצפון.
זה קרה בתום לב, אך יכולתי לא להסכים עם הנהג שהסיע אותי, לעצור ולחכות למונית שהזמנתי.
2 דברים מטרידים אותי;
שלא נהגתי נכון.
שהושפעתי מהנהג האחר.
אני בנאדם שלא אוהבת שמחליטים בשבילו, ועשיתי ההיפך מימה שאני נוהגת.
אשמח לשמוע את תגובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם טוב שיש מצפון? הרי רק נפגעים - תגובה
נטע אדלר17/10/2015שלום מישהי,
המוסריות שחשובה לך והרצון לפעול על פי רצונותייך העצמאיים, הן תכונות יפות שלך, אולם המתח שאת חווה, הוא עצום ביחס לאירוע שתיארת, שאינו בעל חשיבות מכרעת בחייך. המילים שהכי "תפסו" אותי בתיאורך, היו: "גרם לי להגיע למצב של הרס עצמי". הרס עצמי?! - בשל מה? גם אם נהגת בצורה אחרת מכפי שרצית, התוצאות הרי לא היו הרות גורל. במקביל לעבודה המשמעותית שאת עושה עם עצמך, (שתיארת בתכתובת הקודמת בינינו) כדאי לתת את הדעת על הקושי הרגשי שעולה סביב אירוע כזה, במיוחד אם המתח הפנימי סביב השאלה "האם נהגתי נכון", מוכר לך מאירועים דומים בחייך ומסב לך מתח נפשי רב בשגרת היומיום. נראה לי שהתשובות בפורום סביב אירועים מסוימים יכולות, אולי, להביא לרגיעה מסוימת נקודתית, אך הרגיעה היא זמנית ואינה מהווה פתרון עמוק. אני מעריכה שטיפול פסיכולוגי עשוי לתת מענה מעמיק ורציני ולסייע לך להבין את מקור המתחים שאת חווה ולשפר את ההתמודדות שלך עמם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה כותב אחרון זוכה למענה ראשון?ליאור16/10/2015
כשמדובר בכותבים באותו יום או בפרק זמן קרוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה כותב אחרון זוכה למענה ראשון? - תגובה
נטע אדלר17/10/2015שלום ליאור,
משתדלים לענות לפי הסדר, לפעמים מתבלבלים. קורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חור בן 15 בפאניקהמנאר13/10/2015
אח שלי הוא בן 15 ממש מחונן הציונים שלו גבוהים יש לו הרבה חברים ומבלה הרבה כמו כל בחור. רק שבחודשיים האחרונים שמהו השתנה בו, הוא התחיל להרגיש כאבי בטן חזקים ולאחר מספר בדיקות גילו שיש לו החיידק בקיבה שגורם לכאבים חזקים . ומשום מה מצב הרוח שלו השתנה הוא כבר לא הולך לביה"ס כמו תמיד , לא יוצא לבלות כל הזמן מתלונן על הכאבים למרות שהרופאים אומרים שאכן הכאב הוא חזק אבל לא מצדיק התגובה הקיצונית שלו, הוא בקושי אוכל (לטענתו אוכל גורם לו לכאבי בטן) ופתטן הוא אפילו לוקה בהתקפי פאניקה . רציתי לדעת מה אפשר לעשות כדי לעזור לו ? המצב שלו מאוד מדאיג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חור בן 15 בפאניקה - תגובה
יאיר לוי13/10/2015
שלום מנאר.
נשמע שהמצב של אחיך באמת לא פשוט. אינני מכיר את אחיך, כך שאינני יודע כמובן ממה הוא סובל. באופן כללי, אנחנו כן יודעים שכאב (פיזי או נפשי) הוא חוויה סובייקטיבית לגמרי. כלומר, כל אחד מאיתנו נוטה לחוות ולהגיב באופן שונה מאד לגירויים השונים שגורמים לנו לחוויה של כאב. מהתיאור שלך נשמע שהוא סובל מאד, וחווה המון מצוקה כתוצאה מהכאב הפיזי. ציינת אף שהוא התחיל לסבול מהתקפי פאניקה. האם מישהו בדק אותו? אני יכול להציע לך להפנות אותו לבדיקה פסיכיאטרית, לצורך בדיקה ואבחון של מצבו. הפסיכיאטר יתרשם ממצבו הרפואי והנפשי, ויוכל גם לייעץ לכם לגבי המשך הטיפול הרצוי (האם יהיה כדאי להתחיל טיפול תרופתי, האם כדאי להתחיל טיפול פסיכולוגי?).
כולי תקווה שאחיך ידע קצת הקלה בקרוב בכאביו הפיזיים והנפשיים,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבולבלת מאודמישהי13/10/2015
שלום
בימים האחרונים כולנו חיים את המציאות הקשה
בשל הפיגועים והמצב הבטחוני הלחץ הסטרס
לי קורה משהו לא מובן סליחה מראש מכל אלה שלא יבינו
כאמא ל3 חיילים אני לא ישנה אני בחרדות
כשיש פיגוע ליבי יוצא אל הפצועים ההרוגים ומשפחותיהם
אבל מנגד כשמראים את התמונה שמרביצים למחבל או יורים בו
ויש אפילו תמונות שמראות את הלחץ והפחד של אותו מחבל
אני ממש מרחמת עליהם
זה מה שאני אמורה להרגיש??? יש עוד אנשים שמרגישים ככה??
חלק אומרים שזה בגלל טוב ליבי
אני לא מבינה
עזרתכם להביןן
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבולבלת מאוד - תגובה
נטע אדלר16/10/2015שלום לך,
אני חושבת שהתגובות שאת מתארת, הן תגובות נורמליות למציאות לא נורמלית. קשה לתפוס איך נערים וילדים יוצאים למסעות רצח. כאשר את רואה את תמונותיהם של המחבלים הפצועים, הרגשות האנושיים שלך פועלים ולמעשה מה שאת מגיבה אליו באותו הרגע, באופן מיידי, הוא למראה אנשים פצועים או מפוחדים. החלק ההגיוני שבך, שיודע כי מדובר במחבלים-רוצחים, הוא ודאי קיים, אך קשה לך להכיל בו זמנית, את המורכבות האיומה הזו. אני בטוחה שאת לא היחידה שמתעוררים בה רגשות אנושיים כאלו. אני מציעה לא לכעוס על עצמך בשל כך, אין נכון ולא נכון, כשמדובר ברגשות וכיוון שאת לא בתפקיד בטחוני, לא נדרש ממך לשתק את החלק הרגשי ולהפגין קור רוח ואת יכולה לשוחח אודות רגשותייך ולעבד את המורכבות בתוך עצמך. להזכיר לעצמך גם את קול ההיגיון ואת מה שבמציאות, הוביל לתמונה בה את צופה.
בתקווה לרגיעה בקרוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלסטרופוביהדנית13/10/2015
שלום, מילדות אני סובלת מקלסטרופוביה. נסיתי לטפל בכל דרך אפשרית, הלכתי לפגישות עם פסיכולוגית לא עזר, עשיתי היפנוזה, רפקסולוגיה, פרחי בך, תרופה הומופטי ושום דבר לא עזר. אני לא מעונינת ללכת לטיפול פסיכאטרי ולקבל כדורים, אני קראתי כמה זה ממכר וכמה יש שם תופעות לוואי. רציתי לדעת אם יש עוד משהו שיכול לעזור לי באופן טבעי כדי לפתור את הבעיה שלי. אני רוצה להתגבר על הבעיה שלי, תודה על העזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך להודעה
דנית13/10/2015בהמשך להודעה הקודמת שלי, רציתי גם לציין שאני בן אדם לחוץ ובנוסף בזמן האחרון יש לי בעיה שאני רוצה לדעת הכל ואם אני לא שומעת או רואה ואין לי מענה , אני נכנסת למערבולת חושים, מה דיברו, מה היה , מה קרה, והמוח טוחן את עצמו וזה במידה ואין תשובה ולא תהיה לעולם. איך ניתן להתגבר על זה אני מרגישה שזה משבש לי את החיים, ואני בן אדם מאוד שמח ואני מסתירה רק את הבעיה הזאת מאנשים, אני יודעת שזה לא רציונלי ההבעיה שלי אני מאוד רוצה להיות בן אדם נורמטבי שכל הבעיות הנפשיות שלי יעלמו, אשמח לדעת איך קוראים לבעיה ואיך אני יכולה להפטר ממנה, אני אציין שאני לא מעוננית בכדורים
תודה על המענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקלסטרופוביה - תגובה
נטע אדלר16/10/2015שלום דנית,
נשמע שאת סובלת מאוד הן מהקלסטרופוביה והן מהקושי לשאת חוסר בהירות וספקות. הטיפול הפסיכולוגי שאני ממליצה שתפני אליו, הוא טיפול קוגניטיבי-התנהגותי שייתן לך הדרכה וליווי צמודים בהתמודדות עם החרדה. את מבקשת להיפטר מהבעיה - כלומר מלחוש חרדה וזה מובן, מי היה רוצה לסבול? ואומנם לחוש חרדה זהו סבל. אלא שבאופן פרדוקסלי, דווקא הניסיונות להימנע מלחוש חרדה, הם אלו שמשמרים אותה ואף מעצימים אותה. לא פשוט להבין ולהפנים זאת ולכן אני מציעה שתיגשי למטפל בעל ניסיון וידע בטיפול בהפרעות חרדה ותקבלי ממנו הסבר מעמיק ותוצע לך על ידו תוכנית טיפולית מתאימה לבעיות שאת מתמודדת איתן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השורד חזרת מספרד?ליאור12/10/2015
ספר חוויות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפני שבוע
השורד14/10/2015הנחיתה חזרה לא ממש פשוטה אבל הפלמנקו מסביליה עדיין מהדהד בראש לפחות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברוך שובך!!!
ליאור14/10/2015הפלמנקו מהמם. באסה לחזור לארץ. מה עם עוד טיול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאט לאט רק חזרתי
השורד14/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה טיפול דינמי?גל11/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
מה זה טיפול דינמי? - תגובה
נטע אדלר16/10/2015שלום גלית,
טיפול בגישה פסיכודינמית (בקיצור: טיפול דינמי) הוא הטיפול הפסיכולוגי הקלאסי.
הטיפול נשען על יסודות הפסיכואנליזה שפיתח פרויד. במשך השנים התפתחו תיאוריות פסיכואנליטיות רבות ומרתקות על נפש האדם ועל יחסיו עם סביבתו, כאשר כל התיאוריות חולקות יסודות משותפים, על בסיסם עובד מטפל פסיכואנליטי והם:
- ההכרה בחלק לא מודע בנפש כמשפיע וכמניע אותנו, בני האדם.
- חשיבותו של העבר שלנו ושל יחסינו עם הורינו, כגורמים משפיעים על חיינו,
- דגש על שימוש בקשר הטיפולי כ"מעבדה ליחסים". בתוך הקשר הטיפולי, משתחזרים רגשות והתייחסויות אל ההורים או אל דמויות משמעותיות אחרות ומתוך כך אפשר להתבונן, להבין ולעבד רגשות, בתוך הקשר הטיפולי, באופן חי.
בפועל, טיפול דינמי מתקיים (לרוב) פעם או פעמיים בשבוע. המטפל משתדל לפתח עם המטופל יחסים שיש בהם הכלה ואמפתיה, באופן כזה שהמטופל ירגיש חופשי לשוחח עם המטפל על כל נושא, מחשבה או רגש שעולה בו ויוכל להרחיב את ההבנה שלו לגבי עצמו, את עולם הרגש שבתוכו, באמצעות הקשר עם המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון אחרי החגיםליאור09/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
דכאון אחרי החגים
ליאור11/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך מתמודדים
ליאור12/10/2015עם חזרה לשגרה שאין כח וחשק. אחרי החגים ביטוי נושן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך מתמודדים - תגובה
נטע אדלר16/10/2015שלום ליאור,
קשה לחזור לשגרה אחרי החגים, במיוחד אם הם היוו חופשה ארוכה מלימודים או מעבודה. איך מתמודדים? נותנים לעצמנו אישור על רגשותינו, משוחחים עם קרובים לנו על הקשיים, מנסים למצוא את הדרכים להקל על עצמנו ולשזור חוויות מפנקות ופעילויות נעימות בתוך השגרה, שיתנו כח, שיעזרו להסתגל מחדש למחויבויות ולתפקוד היומיומי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מהותית מחוסר ידיעהאדריאן09/10/2015
שלום,
האם אפשר להגדיר את הנושא הבאה כדיכאון או כמשהו שיכול לעבור ללא טיפול:
הבן אחרי צבא ,אבא לא נמצא ברקע,אמא חולה מאוד,החל בעבודה ולאחר זמן קצר
החל להסתגר ולמעט באכילה נמצא מספר חודשים סגור בחדרו ,ממעט לדבר ,ממעט באכילה ואינו מתקשר עם אף גורם ולו גם הקרובים .
מדובר בילד מאוד מוכשר ובעל הישגים את מרבית שירותו הצבאי בילה באיזור מועד לפורענות.
האם יכול להחלץ מהמצב באופן עצמאי או נדרש טיפול. האם להניח לו וזה יעבור .
מדובר על כ 7 חודשים .
האם לקשור את המצב לשירותו הצבאי הקשה שייתכן ונחשף לתופעות קשות,או למצב בבית.
אנא הכוונה . תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה מהותית מחוסר ידיעה - תגובה
יאיר לוי09/10/2015
אדריאן שלום.
מצוקה וסבל רב עולים מהתיאור שלך. טוב ששמת לב לכך, דאגתך במקום. אתה מספר על מצב שבו חל שינוי דרמטי בהתנהגות ובאופי של הבחור, מילד מוכשר מאד ובעל הישגים, כעת לאחר שירותו הצבאי הוא יותר מסתגר ומתבודד. נשמע שהוא שרוי במצוקה גדולה, שאני בטוח גם משפיעה עליכם, על האנשים בסביבתו. ישנה חשיבות גם למשך הזמן, וציינת שמצבו נמשך כבר 7 חודשים.
התיאור שלך את מצבו יכול להתאים לכמה אבחנות, ביניהם דיכאון, הפרעה פוסט-טראומטית (יתכן עקב חויות משירותו הצבאי) אך ייתכנו גם דברים נוספים.
חשוב מאד לאבחן במדויק את מצבו, ולצורך כך, יש לקבוע פגישה עם פסיכיאטר.
ניתן לעשות זאת דרך קופת החולים, להתקשר למוקד זימון תורים של הקופה ולראות מה נדרש לכך, כיצד עושים זאת.
אם מכל סיבה שהיא, אתה לא מרוצה מהמענה בקופת החולים, ניתן גם לפנות לפסיכיאטר באופן פרטי. (יתכן שאף זה יהיה מסובסד או בהסדר מסוים עם הקופה, תלוי בסוג הביטוח, וכדאי לברר גם את זה).
בפגישה, הפסיכיאטר ישוחח עם הבחור, ישאל אותו כמה שאלות וכן את המלווה שלו, ובסיומה הוא יאבחן את מצבו, ויוכל גם להמליץ על הטיפול הנדרש (תרופתי, פסיכולוגי, או גם וגם).
במידה ובזמן ההמתנה לתור של הפסיכיאטר, אתם מרגישים שחלה החמרה כלשהי במצבו של הבחור, יש לשקול להביאו למיון פסיכיאטרי, שם ישנו מענה 24 שעות. תוכל למצוא את המיון הקרוב למקום מגוריך באינטרנט.
שבת שלום,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיבוש סדר היום בגלל תמונות בפייסבוקאביבית07/10/2015
שלום רב,
לפעמים אנשים מפרסמים בפייסבוק ואני רואה בכל מיני אתרי אינטרנט תמונות של מחלות עור מוזרות כאלו ללא רצוני כמובן (חלקן לא נראות אמיתיות כלל) הבעיה מתחילה שכל פעם שאני נחשפת לתמונות הללו זה מלווה אותי כמה ימים שזה משפיע וגורם לי חלחלה יומיומית...
אני סוגרת מייד את התמונה שאני רואה אותה אבל לצערי זה עדיין מחלחל לי למחשבות וגורם לי תחושה רעה של ממש..
אני ממש נלחמת לנסות לשכוח את זה אך ללא הצלחה.
מה לדעתכם הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה? הרי לצערי גם שעובר זמן מסויים והתמונות נשכחות מראשי עדיין הן צצות מדי פעם..
אני מרגישה פגיעה ממשית בהתנהלות היומיומית.
אשמח לעצה בנושא
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיבוש סדר היום בגלל תמונות בפייסבוק - תגובה
יאיר לוי08/10/2015
היי אביבית,
נשמע שזו חוויה ממש לא נעימה. לפעמים באמת זה קורה, אנו נתקלים במראה מסוים שמעורר בנו גועל או דחייה, ודווקא אז התמונה לא עוזבת אותנו הרבה זמן. את מתארת מצב שבו את מרגישה ממש פגיעה יומיומית בהתנהלות היומיומית.
התשובה הפשוטה, שלא תמיד היא כל כך פשוטה, היא כמובן לנסות ולהימנע מצפייה בתמונות האלו (וגם אחרות שגורמות לך חלחלה בכלל). אפשר אולי להימנע מלהיכנס לתמונות או לסרטונים האלה, או אם מישהו אחד מסוים שולח דברים כאלה, אפשר אולי לבקש ממנו (אם אתם מכירים ובקשר טוב) שלא ישלח לך אותן, או אולי אף לנתק איתו את הקשר (אם זה לא מישהו שחשוב לך להיות איתו בקשר).
דרך נוספת היא לנסות ולשמור (בדמיון או אפילו באופן ממשי) תמונות נעימות יותר, שגורמות לך לתחושה נעימה (חוף הים, למשל, וכדומה). ואז בכל פעם שאת נזכרת בתמונה שמעוררת בך חלחלה, את יכולה "להזמין" את התמונה הנעימה יותר, שתהיה מול עיניך, ותשתמש לך עזר כנגדה.
באופן כללי, אני יכול לייעץ לך להסתובב באיזורים בחיים שיותר טובים ונעימים לך, שמעלים חיוך על פנייך, ופחות להסתובב באיזורים שגורמים לך לתחושות פחות טובות.
בהצלחה,
יאיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי חרדהאילנית06/10/2015
מזה תקופה שאני נמצאת בתקופה מאוד קשה בחיים. ענייני משפחה, עניין משפטי מסובך והרבה מאוד לחץ. לפני מספר חודשים חוויתי לראשונה התקף חרדה, נבהלתי מאוד ואחרי שקראתי על זה קצת יותר הבנתי במה מדובר. מאז אני סובלת מהתקף קצר מדי כמה שבועות ובעיקר מוטרדת מאוד מהמצב ומרגישה שזה משפיע עליי ושאני עוברת סוג של משבר נורא.
אני יודעת שיש כדורים שנותנים נגד התקפי חרדה אבל אשמח לפיתרון שלא כולל תרופות, או לפחות כמה טיפים.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפי חרדה - תגובה
יאיר לוי06/10/2015
היי בתאל,
נשמע שאת עוברת עכשיו תקופה קשה ולחוצה מאד. ואם הצלחתי להבין ככה מבין השורות, נראה לי גם שהתקף החרדה שעברת הוא רק ביטוי אחד לכל מה שעובר עלייך תקופה משברית זו.
אני מבין שאת מעוניינת בטיפול לא תרופתי (על אף שהייתי מציע לא לפסול אותו על הסף, במיוחד אם הוא מלווה בטיפול פסיכולוגי). בכל מקרה -
אם את מעונייינת לטפל רק בביטוי החרדתי המסוים הזה, כלומר בהתקפי החרדה, לקבל כלים כיצד להתמודד איתם בצורה טובה יותר, ישנו טיפול פסיכולוגי שנקרא טיפול קוגנטיבי-התנהגותי (או CBT בקיצור). זהו טיפול מאד ממוקד וקצר מועד, שמטפל נקודתית בהתקפי חרדה כמו זה שחווית.
במידה ואת זקוקה לטיפול יותר מעמיק ורחב, שיסייע לך לעבור את התקופה הזו עם עזרה, ועם תמיכה נפשית שתסייע לך להתמודד עם מגוון הקשיים שאת עוברת כעת (ציינת בין היתר גם עניינים משפחתיים, משפטיים והרבה מאד לחץ), אז ישנו טיפול פסיכולוגי באוריינטציה דינמית, שיכול לסייע לך בזאת.
אני מאחל לך בתאל שתקופה משברית זו תחלוף במהרה,
ולגבי כל סוג טיפול שתבחרי, שתמצאי בו את סוג התמיכה שאת מחפשת.
בתקווה לימים טובים יותר,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה ליאיר לוי-המשךרוזה06/10/2015
האם מכירים תופעה בפסיכולוגיה שחבר טוב שעשית לו טוב ,עזרת,תמכת ועוד,מנתק קשר ומלווה את הניתוק בהאשמות. כל זה ללא סיבה.
האם יש חומר כתוב נגיש על הנושא.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התופעה זהו נקראת כפוי טובה
ליאור06/10/2015ונצלנות. ו/או אדם ששרוי בדיכאון עם עצמו ולא יכול להחזיר טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה ליאיר לוי-המשך - תגובה
יאיר לוי06/10/2015
היי רוזה,
למיטב ידיעתי אין איזשהו שם מקובל וידוע לתופעה הזו. אני כן יכול להציע לך אולי פחות לנסות ולחשוב על זה מבחינה "מקצועית" או "תיאורטית". יש מקום כמובן גם לחשיבה שכזו, אולם נדמה לי שזה יפספס קצת את החוויה האישית שלך. כפי שכתבתי, כדאי לנסות ולברר את העניין -במידת האפשר - בשיחה פתוחה ואותנטית עם אותו החבר, על אף הקושי שבדבר. בסופו של דבר, את יודעת הכי טוב מה את מרגישה.
בהצלחה,
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדים וחרדותשני06/10/2015
הי הייתי רוצה לדעת חוות דעת שלך
אני בת 24 אמא לשלושה תינוקות
מאז המלחמה האחרונה ניכנסתי לפחדים וחרדות במלחמה הייתי בהריון תאומים בסיכון ופשוט נכנס בי פחד וחרדה שאני מפחדת על הילדים שלי אני מפחדת שיקרה יותר גרוע
הפחד והחששות נכנסו בי לאט לאט אני מפחדת לצאת בחוץ אני פוחדת על החיים של הילדים שלי אני רואה מה קורה בירושלים והפחד והחרדות מתחזקים עכשיו אני בבית מובטלת ופשוט חושש לצאת בחוץ
אני חוששת שאם אני יצא בחוץ וחס ושלום יקרה משהו איך אני יציל את שלושת התינוקות שלי
אני בנאדם שאוהבת לצאת בחוץ לטייל וברגע שהחשש התגבר עם הפחד אני מסתגרת בבית עם הילדים אני אף פעם לא הייתי ככה ואני לא יודעת מה לעשות עם הפחד והחרדה הזאת מה עושים במצב כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחדים וחרדות - תגובה
יאיר לוי08/10/2015
היי שני,
קודם כל, חשוב לי שתדעי שהפחדים שלך טבעיים מאד, הם בהחלט מתאימים למצב שהיית צריכה להתמודד איתו. רוב האנשים פוחדים בזמן מלחמה. את גם מספרת שהיית באותו הזמן גם בהריון עם תאומים בסיכון, אז אני מתאר לעצמי שרמת הפחד והחרדה שלך בתקופה הזו הייתה פי כמה וכמה. נשמע שהיית צריכה להתמודד עם הרבה גורמי לחץ במקביל ושזו הייתה תקופה מאד קשה עבורך.
זה גם טבעי מאד שכאמא לשלושה ילדים קטנים, רמת הדאגה והחרדה שלך גוברת, לאור המצב הביטחוני היום.
לצד רמת החרדה הגבוהה שלך שני, את מתארת גם שאת יותר נמנעת ומסתגרת בבית (שזו תגובה שכיחה ומוכרת לחרדה), כלומר, החרדה כבר גמרה לשינוי משמעותי בהתנהגות שלך ובעצם פוגעת כבר בתפקוד היומיומי שלך.
חשוב לי שתדעי שהמצב לא חייב להישאר ככה, אלא אפשר לטפל בהתנהגות וברמת החרדה שאת מתארת. אני יכול להציע לך לפנות לטיפול פסיכולוגי יותר ממושך, רחב ומעמיק, אשר נקרא גם טיפול דינמי, או לטיפול יותר קצר מועד וממוקד, שנקרא CBT. שני סוגי הטיפולים יכולים לסייע לך. את יכולה גם להתעניין ולקרוא עליהם באינטרנט.
בהצלחה בכל מה שתבחרי שני,
אני מקווה שתדעי ימים שלווים יותר בקרוב.
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

