פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • אהבה כפייתית?
    עזרה
    28/12/2015

    שלום, רציתי לשתף מה חווה ולקבל ייעוץ להתמודדות עם הבעיה..שהייתי בן 17 חוויתי אהבה מאוד גדולה שנמשכה 3 שנים ובסופו של דבר הגיע פרידה, הפרידה הייתה מאוד קשה לי ולקחתי את זה מאוד קשה, וכל פעם אותה אחת חזרה לחיי בדרך זו או אחרת לתקופה קצרה ואז שוב היחסים עלו בתוהו. מאז כבר עברו מספר שנים והיו לי כמה אחרות אך שום דבר לתקופה ארוכה, לא יודע מה הסיבות אבל יכול להיות שלחצתי או הלחצתי מידי. הבעיה שלי היא שאני מרגיש נואש לאהבה וזה דבר שמעסיק אותי רוב היום. לפני תקופה קצרה הכרתי בחורה במסגרת משותפת שיש לנו יחד והתחלנו לעשות דברים יחד שבעיקר קשורים לאותה המסגרת, להיפגש, לדבר הרבה בפלאפון..כמו כן היה לנו רגע אינטימי קטן אך הבחורה חוששת מקיום של מערכת יחסים עם אדם שנמצא איתה באותה המסגרת. הסכמנו שניתן לדברים לזרום, הבעיה היא שאני מרעיף עליה המון אהבה ומנסה ליזום מפגשים והיא לעומת שזאת שבא לה עונה, שלא בא לה לא עונה ואני באמת לא רוצה לעשות טעויות ולאבד אותה. אני לא רוצה להלחיץ אותה כי אני יודע שזה מבהיל ואני נותן לה גם את הזמן שלה אך בזמן הזה, לאחר שהיא נניח מתעלמת מההודעה שלי עד התקשרות נוספת בינינו אני אוכל סרטים וייסורים פנימים על הפחד שזה יכשל ועל הפחד שהסיפור הזה יהרס. ברגע שהיא עושה צעד ממנה, נניח שולחת לי הודעה/ מתקשר ומשהו הולך לכיוון טוב אני מרגיש שכל העולם ורוד אך מנגד שאני שולח הודעה והיא דוחה את הניסיון שלי למפגש/ לא עונה כלל על ההודעה ואז יוצא שיש לנו זמן מסויים של שתיקה אז בזמן הזה אני מרגיש שעולמי חרב עליי ואני פוחד שכל הסיפור הזה נהרס ושאני שוב אהיה לבד.. מרגיש אובססיה אליה, לא נהנה כבר מדברים שמהם נהנתי בעבר..מרגיש כאילו היא הפכה להיות רוב עולמי אך אינני מראה לה את זה כי לאחר ניסיון חיים מסויים הבנתי כמה שזה מרחיק ומפחיד אך הייסורים הפנימים גומרים אותי..איך אפשר לטפל באהבה האובססיבית הזאת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אהבה כפייתית?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהבה כפייתית? - תגובה

    יאיר לוי
    03/01/2016


    שלום לך,

    איך נוהגים לומר..."אהבה זה כואב"...?
    מהתיאור שלך נשמע לי שכאשר אתה נקשר לבחורה מסוימת, ומעונין ליצור איתה קשר, או כאשר אתה כבר יוצר איתה קשר, מעורבים בזה בעיקר המון התחבטויות וייסורים.
    אתה מתאר הרבה סיטואציות, שבהן יוצא שאתה מתוסכל או סובל, גם בלי שזה בהכרח יהיו קשורים לבחורה עצמה.
    "הבעיה שלי היא שאני מרגיש נואש לאהבה, וזה דבר שמעסיק אותי רוב היום" - אני חושב שאתה מביע כאן בצורה בהירה ומאד נוגעת ללב את הצורך שלך באהבה. הצורך הבסיסי אולי של כולנו.
    לבסוף כתבת ש"הייסורים הפנימיים גומרים אותי". בעיניי זו סיבה מצוינת לפנות לטיפול, מכיוון שאתה מעוניין שדברים ישתנו, שהם לא ימשיכו באותו הדפוס, כפי שהיה עד עכשיו. טיפול פסיכולוגי דינמי יוכל לסייע לך להבין את עצמך יותר טוב, תוכל לברר מדוע אתה מרגיש כפי שאתה מרגיש, ובהמשך הדרך גם כיצד ניתן להתנהל במערכות יחסים בצורה שתהיה יותר טובה ושלווה עבורך.

    בהצלחה ושתדע רק אהבות בחייך,
    יאיר.





    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה שקצת לא קשורה..
    השואל
    28/12/2015

    היי, יש לי שאלה שקצת לא קשורה לפורום, אך בכל זאת..
    אני עוקב אחר הפרשיה של רצח תאיר ראדה שבה הואשם רומן זדורוב ברצח. זדורוב טוען לחפותו בכול מחיר, אך חשבתי על כך שאולי יש סיכוי שהוא אכן ביצע את המעשה, אך הדבר "נשכח" או "נדחק" מזיכרונו? האם ידוע בתחום בריאות הנפש כי יכול לקרות מקרה כזה שבן אדם ביצע רצח לדוגמא והוא פשוט לא יזכור אותו לאחר מכן? "בלאק אאווט"?
    כי בכול זאת ראו שהוא מסר פרטים בחקירה, ואיך שהילדה גידפה אותו וירדה עליו, והוא בעצמו אמר שהוא באותו רגע "התפוצץ", נכנס ל"ג'אנאנה" ורצה לפגוע בה.. האם יכול לקרות דבר כזה שהוא אכן פגע בה והיה במין מצב פסיכוטי או משהו כזה והמקרה נשכח מזכרונו..? אשמח לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה שקצת לא קשורה..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה שקצת לא קשורה.. - תגובה

    יאיר לוי
    31/12/2015


    שלום לך,

    אכן שאלה קצת לא קשורה...ובכל זאת -
    מאחר ופרטי הפרשה המדויקים והמלאים אינם ידועים לנו, אינני יכול להתייחס לכך.
    באופן תיאורטי - הרבה דברים יכולים לקרות, בפועל - אינני יודע מה קרה שם.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבחני רורשאך וכתמי דיו
    יעקב
    25/12/2015

    אני סובל מחרדות ודיכאונות , כתוצאה מטראומה ואונס שעברתי , הבנתי שכחלק מהליך המיון אעבור מבחני רורשאך וכתמי דיו , רציתי לדעת האם הבוחן מסתכל בעיקר על התגובות הרגשיות בעת הצגת הכרטיס או שהוא מתייחס רק לפרשנות שאני נותנת לכרטיס , באם אני אהיה אדישה בעת הבדיקה ללא רגש מוחצן אז אני יכולה להיחשב כ"ללא בעיה נפשית"

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבחני רורשאך וכתמי דיו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבחני רורשאך וכתמי דיו - תגובה

    יאיר לוי
    30/12/2015


    שלום לך,

    צר לי מאד לשמוע על הדברים הקשים שעברת.
    אינני יודע באיזה מסגרת הוצע לך האבחון ואיזה שלב, אבל אוכל להגיד כמה מילים על תהליך האבחון באופן כללי: אבחון פסיכו-דיאגנוסטי הוא אבחון שנעשה על ידי פסיכולוגים, וכולל בתוכו ביצוע מטלות שונות, ביניהן גם מבחן הרורשאך. מטרת האבחון יכולה להיות שונה מאדם אחד לשני, אבל כעיקרון מנחה, האבחון נועד לתת לצוות המטפל תמונה מקיפה ומעמיקה של האדם המאובחן, של המטופל. האבחון יכול לתת תמונה לגבי מהם הכוחות שלו, מהם הקשיים שלו, מה מעסיק אותו כרגע, מה קורה בעולמו הרגשי וכדומה. בסוף התהליך המטופל גם מקבל פידבק מהפסיכולוג על ממצאי האבחון.
    אני יכול להמליץ לך שלגבי כל שאלה שיש לך לגבי האבחון, לגבי התגובות שלך וכדומה, את יכולה לשאול זאת את הפסיכולוג שיעביר לך את האבחון.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיבה מונוטונית???
    דפנה
    20/12/2015

    שלום רב,
    האם יש מושג כזה חשיבה מונוטונית? ואם כן מה הפירוש?

    למה אני רוצה לדעת?!

    אני סובלת מהפרעת קשב וריכוז, ויש לי בעיה די רצינית.....
    למשל כשאני נוהגת בשיעורים והמורה אומר לי שמאלה/ימינה תיכף אני פונה בלי להפעיל את ההגיון....

    אשמח לתגובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשיבה מונוטונית???

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיבה מונוטונית??? - תגובה

    יאיר לוי
    20/12/2015

    היי,

    מעבר למשמעות המילולית של המילים, זה לא מוכר לי כאיזשהו מושג מקצועי.
    נסי לשאול את מי שציין זאת לפנייך, למה הייתה כוונתו.

    בהצלחה עם שיעורי הנהיגה :)
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם חולי
    גלגול
    19/12/2015

    שלום לכולם היני חדשה פה ובדרך כלל לא פונה לפורמים אך הפעם הרגשתי כי אני חייבת, מרגישה כי עליי לקבל כלים להתמוד עם מה שעובר עליי.
    באוגוסט הכרתי מישהו מדהים בחור זהב, הוא סיפר לי שבר השתלה של לב ו 2 ריאות, זה לא הפריע לי והחחלטתי שאני ממשיכה לצאת איתו, הייתה ביניו אהבה ענקית, אומנם לאט לאט לאחר חודש וחצי המצב שלו קצת הדרדר לא הרבה והוא אושפז בבית חולים 10 ימים, החלטתי שאני עדין איתו ונסעתי כל יומיים מהצפון אליו בית חולים בלינסון בפת. הוא ידע שאני אוהבת אותו הוא הרגיש זאת וכך גם אני. לאחר שהתחשרר מבית חולים בתקוםה הזאת הרגשתי קצת אחרת לא ידעתי איך להתמודד עם המצב ולאחר שהתשחקרר אמרתעי לו איך מרגישה לצערי הוא נפגע והחליט לסיים את הקשר, היום בדיעבד מסתבר לי שהייתה יכולה להיות שזה רק תיאוץ בלבד.
    חודש אחרי, כן אננו רק חודש לצערי הוא במצב קשה מאוד בטיפול נמרץ מורדם ומונשם לאחר השתלה נוספת של ריאות, ואני, אני נקרעת מזה, כי ביקש מהמשפחה שלא תעדכן אותי לגבי מצבו כי הוא רוצה להגן עליי, הןא נפרד ממני הוא שחרר אותי כי הוא רוצה שיהיה לי טוב בחים הוא יודע שלא יוכל להעניק לי חיים רגילים וזה משהו שלא יודעת איך להתמודד איתו כי אני אוהבת אוו מאוד ורוצה להיות שם עבורו, אני בחורה עקשנית ולא מווותרת, המפשחה שלו ביקשה שאכבד אותם ולא אגיע לבית החוליןם ואני נקרעת, נקרעת ולא יודעת מה לעשות מצד אחד אני רוצה לראותו לדעת שהוא בסדרף מצד שני המצב כל כך עדין שלא רוצה עם המשפחה שלו כרגע מריבות וויכוחוים, הם יודעים שוא יקר וחשוב לי. זה לא שנפרדנו לפני חצי שנה או שנה, רק חודש! לפני חודש עוד נסענו ביחד וטיילנו וזה מה שהור אותי ומכאיב לי כל כך שבמשך חודש המצב שלו הדרדר עד כדי כך שהיה חייב להיות בבית חולים. שגם שם הוא היה ולא סיפר לי את האמת אמר שהוא בבית של אחיו, הוא לא רצה להדאיג אותי, אבל הוא לא מבין שזה שמנסה שלאאדע מה קורה איתו כדי למנוע ממני דאגה רק הופך את זה חמור יותר, אני מבולבלת ולא יודעת מה לעשות לכן פונה לפורום שיכולו לעזור לי להתמודד ולתת לי כלים אני מרגישה כל כ חסרת אונים....
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות עם חולי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחס בבקשה... מקפיצה...

    גלגול
    20/12/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחס בבקשה... מקפיצה... - תגובה

    יאיר לוי
    20/12/2015


    שלום,

    כשקראתי את הסיפור שלך, הדבר הראשון שחשבתי עליו זה "איזו אהבה גדולה יש שם". ככל שהתקדמתי בקריאה, חשבתי יותר גם "כמה כאב יש שם". נדמה לי שאת חווה על בשרך את מה שגדולים ממני כבר כינו בשם "ייסורי האהבה".
    הסיטואציה שאת מתארת היא מאד קשה, מאד מורכבת ומאד מסובכת להתמודדות. נדמה לי שזה גם אחד הדברים שעלו מהדברים שלך, הרגשתי שאת נדרשת להתמודד עם כל העניין הזה די לבדך, בכוחות עצמך. הרושם שלי היה שבחוויה שלך נותרת ללא שותף, חבר או דמויות נוספות שיבינו אותך ויתמכו בך בתקופה הקשה הזו שאת עוברת.
    כתבת בסוף: "אני מרגישה כל כך חסרת אונים". איזו תקופה קשה את עוברת.
    אני כן הייתי ממליץ לך לפנות לטיפול בתקופה לא פשוטה זו, טיפול פסיכולוגי דינמי, שם תוכלי להביא את החויות הקשות שלך מהתקופה הזו, לתת להן מקום, לעבד אותן, ולנסות ולחשוב יחד עם הפסיכולוג/ית על דרכי התמודדות שיהיו יותר נכונות עבורך.

    אני מאחל לך ולחברך רפואה שלמה, רפואת הנפש ורפואת הגוף.
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי יאיר

    גלגול
    20/12/2015

    לא הבנת את דבריי כראוי כתבתי שאני חסרת אונים למצב ולסיטואציה בה אני נמצאת אם ללכת להילחםפ עליו או לתת לו קצת להחלים, אני לא זקוקה שיהיה פה דמות של גבר שתנחם אותי, להיפך אם הכל היה בסדר ביניו והיינו ביחד הייתי מתמודדת נהדר, כמו שכבר התמודדתי בעבר, אך בגלל שלא ביחד והוא מונע ממני דברים אני מרגישה חסרת אונים במצב הזה.
    אני מאוד אוהבת אותו, ובגלל זה, זאת הסיבה, וכן אני מחפשת פסיכולוג כי הבנתי שהמצב ההזה גדול עליי ואין לי כלים ויכולות להתמודד עם משהו כל כך גדול ומסובך...
    רק לידיעה הוא לא רצה להכניס אותי בכלל לכל זה מלכתחילה הוא בכלל לא ידע שככה יגיע וידרדר המצב שלו הוא שאל אותי כמה פעמיםאם מתחרטת על שזה שהכרינו, בחיים א נתחרטת ואתחרט בחיים לא! רק באמת קשה לי להתמודד ולהכיל את כל הסיטואציה הזאת וזה רק בפרט שאנו לא ביחד, אם היינו ביד היה לי גם קשה להכיל זאת אבל הייתי מתמודדת אחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי יאיר - תגובה

    יאיר לוי
    24/12/2015


    לכך בדיוק התכוונתי, לא חשבתי שאת זקוקה לגבר שינחם אותך,
    אלא לגבי ההתמודדות עצמה, שהיא תקופה קשה לעבור לבדך.
    בדיוק כפי שכתבת בעצמך - "באמת קשה לי להתמודד ולהכיל את כל הסיטואציה הזאת, וזה רק בפרט שאנו לא ביחד. אם היינו ביחד, היה לי גם קשה להכיל זאת, אבל הייתי מתמודדת אחרת".

    הרבה בריאות, ומי ייתן ותדעו רק רגעים טובים יותר בחיים.
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דכאון
    נועם
    18/12/2015

    שלום!
    אני מדריכה בתנועת נוער, וחניכים שלי הם בכתה י'. אחד החניכים שלי סובל כבר הרבה מאוד זמן, מתחילת השנה למעשה, ממצב רוח ירוד מאוד, כולל קושי בדיבור ובתקשורת והבעת רגשות.
    קשה לו הרבה פעמים להוציא את עצמו מהבית, הוא לא מסוגל להבין רגשות וסיטואציות חברתיות. הרבה פעמים נקלע לכעסים או תסכולים גדולים מאוד. יש לו הרבה רגשות שליליים, תפקוד ירוד כמדריך, הוא פשוט לא מסוגל למצוא תחומי עניין, להתבטא, וכו. הרבה פעמים כשמשהו קשה לו הוא מתחיל לרעוד, לא מצליח להגיד במילים, מגמגם קצת. באופן כללי- ההרבה פעמים נדמה לי שאולי הוא סובל מדכאון מסוג כלשהו. עכשיו, אני לא פסיכולוגית ולא פסיכיאטרית, אבל אני חושבת שהוא צריך לפנות להערכה מהסוג הזה.

    כאן אני מבקשת להתייעץ אתכם-
    1. כיצד פונים להורים שלו בנושא הזה. מבלי לגרום להם להרגיש מותקפים, מבלי להתחצף (צעירה מהם בכמה שנים טובות), ובאופן כללי- בצורה נכונה?
    2. איך אני יכולה לעזור לו מהמקום שלי כמדריכה? איך להיות שם בשבילו? איך לעמוד על המתח שבין להכיל אותו ואת המוגבלויות שלו ובין לדחוף אותו קדימה, שיתפתח ויפרח? כי בסך הכל התפקיד שלי הוא גם להדריך אותו וגם ללות אותו ולקדם אותו כמדריך בפני עצמו.

    תודה! תודה רבה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דכאון - תגובה

    יאיר לוי
    19/12/2015


    היי נועם,

    את מתארת בצורה מאד אמפתית, מצב שהוא למעשה מאד מורכב. מצד אחד, ישנו מישהו בסביבתך הקרובה, שאת רואה את קשייו, ואת מאד מאד דואגת לו. מצד שני, אי אפשר להכריח אותו (אגב, כמו גם כל אדם אחר) לטפל בעצמו. מה עוד שהוא מתחת לגיל 18, דבר שמצריך את מעורבות הוריו.
    שאלתך הראשונה הייתה איך לפנות להוריו. השאלה שעלתה אצלי הייתה דווקא האם ניסית קודם לדבר עם החניך שלך בעצמו, ישירות, בלי תיווכים? כלומר, מה טיב הקשר ביניכם? האם את מרגישה שאת יכולה לומר לו דברים ברוח הדברים שכתבת כאן? לספר לו על הדאגה שלך, על כך שאת רואה כי הוא מתקשה בנקודות ובתקופות מסוימות, על כך שישנם גורמים מקצועיים שיכולים לסייע לו בכך. הייתי מנסה שיחה פתוחה ורגישה מעין זו, לנסות ולברר את כל זאת יחד איתו.
    יתכן והוא יראה את הדברים עין בעין כמוך, ואז אולי ניתן יהיה לשכנע אותו לשוחח על כך עם הוריו, לפנות לעזרה, ולראות איך הדברים מתקדמים משם והלאה.
    יחד עם זאת, תמיד קיימת האפשרות שהוא לא יחשוב כמוך, ידחה או יתנגד למה שאת רואה, או יפרש זאת בצורה אחרת. במקרה זה, על אף דאגתך הרבה, אני חושש שאין הרבה שתוכלי לעשות למענו (במשמעות של עשייה קונקרטית, הפנייה לאבחון, טיפול וכדומה).
    וזה מוביל אותי לשאלה השניייה שלך. שאלת - איך את יכולה להיות שם בשבילו? נראה לי שבדאגה שלך, ביחס המכיל שלך, בתשומת הלב שלך, במחשבה עליו - את כבר עושה הרבה בתור המדריכה שלו. נשמע לי שאת כבר שם בשבילו.

    אני מחזק את ידייך נועם, ואת מוזמנת לפנות שוב בהמשך, במידה ויש צורך.
    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אכילה
    יעל
    18/12/2015

    שלום רב.
    אני מכירה ילדה בת 9 הסובלת להערכתי (הלא מקצועית) מהפרעת אכילה. היא רזה מאוד ונמוכה ביחס לבנות גילה. היא ממעטת לאכול, "משחקת" עם האוכל המונח בצלחת, בוהה בו רוב הזמן וכשמסתכלים עליה היא יותר מלקקת אותו מאשר אוכלת אותו ובסיומה של הארוחה הנמשכת זמן רב נשאר רוב האוכל על הצלחת. יש לה כאבי בטן תמידיים, כאבי גרון בהגדרתה "שורף לה הגרון", קולה מאוד חלש, כפות ידיה קרות תמיד ועוד... מכיוון שאמה של הילדה מתעלמת מהבעיה ואני כקרובת משפחתה מדרגה שנייה של הילדה אין לי סמכות לפעול בעניינה מה בכל זאת אני יכולה לעשות לטובתה של הילדה במישור הטיפולי מול רשויות הבריאות.
    דרך אגב: שיחות עם האמא של הילדה מוצאו, מיותרות ואינן לעניין.
    תודה מראש, יעל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת אכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אכילה - תגובה

    יאיר לוי
    19/12/2015

    היי יעל,

    את מתארת סיטואציה באמת מאד מורכבת. מצד אחד, נשמע שאת מאד דואגת לילדה, דאגה כנה ואמפתית. מצד שני, לצערנו, אין הרבה באמת שאת יכולה לעשות במובן הקונקרטי של המילה. לילדה הרי יש הורים, והם האחראים עליה. אוסיף עוד משהו בזהירות המתבקשת, שעל פניו, מהתיאור שלך, זה גם לא נשמע מצב בו הרשויות יכנסו לתמונה ויתערבו במתרחש בתוך הבית. אנחנו גם תמיד צריכים לזכור שאיך שאנחנו רואים דברים מסוימים, אינו זהה לדרך שבה אחרים רואים ומפרשים אותם.
    כתבת שבהרגשה שלך, השיחות עם האמא מוצו. אינני ידוע כיצד התנהלו השיחות בינך לאמה של הילדה, על מה דיברתן, ומדוע השיחות איתה הן כבר "לא לעניין".
    האם דיברת פעם גם עם הילדה עצמה? יתכן וזה יפתח דלת נוספת.
    אם את רואה כי המצב ממשיך, את יכולה אולי למצוא מישהו/י אחר שבקשר טוב עם האם (חבר, קרוב משפחה נוסף), ודרכו לנסות אולי בעקיפין, בזהירות וברגישות לשוחח עם האם על העניין. אולי ניתן בעדינות לדבר איתה על ביקור אצל דיאטנית של הקופה, למשל, או אצל רופא משפחה. משהו שבאוזניה יישמע אולי יותר "נייטרלי" ומקובל.
    נשמע שהמצב באמת לא קל, אך לא תמיד הכל נתון בידינו.

    שבוע טוב,
    יאיר.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אינפוזיות של סוכר לגוף
    השורד
    18/12/2015

    מאז ומתמיד אני מרגיש שהאכילה ובעיקר השתייה שלי לא מאוזנות בעיקר בגלל השתייה המתוקה שאני שותה בלי סוף והחיבה שלי לג'אנק פוד וממתקים אפילו שהיא נרגעה מעט בזמן האחרון. התוצאות של בדיקות השנתיות שאני עושה תמיד תקינות אבל עדיין התחושה שלי שזאת התמכרות שייהיו לה תוצאות בריאותיות במוקדם או במאוחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אינפוזיות של סוכר לגוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשורד ולשאר החברים בפורום

    יאיר לוי
    19/12/2015


    חברים יקרים,

    אנו ערים היטב לצורך שיש לחלקכם לחלוק חוויות זה עם זה, לשתף, לתת להן במה ומקום, כמו גם לשמוע מה יש ליתר החברים לומר לגבי חוויות אישיות שלהם, ולזכאות באמפתיה והזדהות. עם זאת, פורום זה הוא אינו המקום לעשות זאת. הצורך הזה טבעי, מובן ולגיטימי לחלוטין. איננו מבטלים אותו חלילה, ולו אף לרגע. יחד עם זאת, אנו כן מבקשים לנתב אותו למקומות אחרים, לפורומים נוספים וכדומה.
    על מנת לחדד את הדברים - פורום זה נועד לתת מקום ומענה לשאלות לגבי בריאות נפשית, טיפול פסיכולוגי, פסיכותרפיה וכדומה.
    הבה נכבד את הפונים והמשיבים, ונשמור כולנו על רוח דברים זו.

    שבוע טוב,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר אונים
    בעילום שם
    17/12/2015

    שלום אני בטיפול כבר עשר שנים ונוטלת תרופות פסיכיאטריות אבל שום דבר לא עוזר. האישפוז האחרון שלי קרה כי העלילו עלי עלילה שאני מסתובבת ערומה ברחובות. דבר שלא היה ולא נברא. הגעתי לשם, בלי יכולת להגן על עצמי. אני מפחדת לברר מי העליל עלי את העלילה הזאת. כרגע אני עם תרופות אבל לא רוצה לקחת אותם. מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר אונים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר אונים - תגובה

    יאיר לוי
    17/12/2015


    שלום לך,

    את מתארת בקצרה אירוע קשה מאד. להיות מאושפזת זו חוויה לא פשוטה בכלל, כל שכן בעקבות הסיבה שתארת. כתבת "הגעתי לשם, בלי יכולת להגן על עצמי", ונשמע לי שיש בחוויה הזו גם הרבה בדידות, קושי ועצב. את מציינת גם שאת לא רוצה כעת לקחת תרופות. אינני יודע אם כרגע את נמצאת בטיפול פסיכולוג פרטני, או האם יש לך חברים או בני משפחה, שאת מחשיבה אותם כגורמים תומכים ומחזקים או לא.
    במידה ואת כן בטיפול, אני לא יודע מה טיב הקשר שלך עם המטפל/ת, האם יצא לכם לדבר או להתראות גם במהלך האשפוז וכדומה.
    בתור התחלה (במידה והשתחררת מהאשפוז, הרי זו יכולה להיות גם התחלה של דף חדש) אז בהחלט הייתי ממליץ לך להתחיל קשר טיפולי דינמי, או לחילופין, להמשיך/להדק את הקשר הזה דווקא עכשיו. בראש ובראשונה, כדי שלא תרגישי כל כך לבד, חשופה, חסרת אונים ובלי יכולת להגן על עצמך.
    אני מקווה שבהמשך הדרך תדעי יותר הקלה, נחמה ועידוד.
    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    בעילום שם
    20/12/2015

    תודה. הדברים שכתבת לי מאוד מעודדים!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה - תגובה

    יאיר לוי
    23/12/2015


    יופי, אני שמח לשמוע,
    מי יתן ותדעי רגעים טובים יותר בהמשך הדרך, ואולי גם כבר עכשיו...:)

    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוגבלות נפשית וזוגיות
    י.ב
    08/12/2015

    שלום
    אני גבר בן 36 שמקבל קיצבת נכות על רקע נפשי (בעיות אישיות). בעבר הייתי בטיפול פסיכולוגי.ללא אישפוזים.
    כרגע אני מעוניין למצוא בת זוג לחיים.
    ידוע לי שיש לאנשים (או לנשים) דעות קדומות וסטיגמות לגבי אנשים עם מחלות נפש או מוגבלות נפשית.
    אני חושש מאפשרות שלבת הזוג הפוטנציאלית יהיו דעות קדומות לגביי דבר שיצמצם את הסיכוי להכרות.
    השאלות שלי הם:
    1.האם לדעתך אני צריך לנהוג בחוכמה ולא לספר את כל הבעיות שלי בהכרות הראשונית (לספר למשל שאני מקבל קיצבת נכות ולא להרחיב) וזאת על מנת למנוע דעה קדומה לגביי.
    אני חושב שעליי לספר על בעיותיי ולקבל תמיכה והבנה רק כשהקשר יהפוך ליותר רציני זא רק אז זה יהיה רלוונטי?
    2.אני רוצה לציין שאינני סובל ממחלת נפש מסוימת.
    האם לפי דעתך הסיכוי שלי להכיר הוא טוב? (תהיה סבירות פחותה יותר לדעה קדומה מצד הנשים)?
    תודה ואבקש תשובה מורחבת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוגבלות נפשית וזוגיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוגבלות נפשית וזוגיות - תגובה

    נטע אדלר
    13/12/2015

    שלום י.ב,
    עניינים רבים משפיעים על קשירת קשר ומציאת זוגיות מתאימה וטובה, כך שקשה לכמת אותם למשתנים מדויקים. מסיבה זו, אני לא יכולה להעריך את מידת ההשפעה של הבעיות האישיותיות על מציאת זוגיות. "נשים" הן לא מוצר אחיד. אשה אשה ואישיותה. כך גם דעותיה ומוכנותה לגמישות. שמעתי על סיפורי אהבה בין אנשים שסובלים מבעיות אישיות משמעותיות וגם על קשיים במציאת זוגיות אצל אנשים שאינם סובלים מבעיות מוצהרות. לגבי השאלה מתי לשתף את בת הזוג בקשייך, (כמו גם לגבי נושאים אישיים אחרים) - אין כללים. כדאי לסמוך על התחושה האישית בתוך יצירת הקשר ולמצוא את העיתוי שנראה מתאים.
    אני מאחלת לך הצלחה בדרכך למציאת זוגיות ומקווה שהדרך תהיה מה שיותר קלה ומה שפחות ארוכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטחון עצמי בזוגיות
    בן 22
    03/12/2015

    אהלן

    קראתי קצת הודעות בפורום, והאמת שאני מרגיש שהבעיה שלי היא מעט ״ילדותית״. אבל בכל מקרה אני מחפש עזרה והרגשתי שכאן אולי אקבל אותה.
    רציתי לשתף בבעיה שאני מרגיש כבר בערך שנה ולא ממש מצליח להוציא אותה מהראש.
    אני בן 22, עם חברה כבר שנתיים.
    היא החברה הראשונה שלי, אבל לה היה חבר לפניי למשך 3 שנים (גיל 17-20).
    בחודשים האחרונים הראש שלי הרבה פעמים קופץ למקומות של השוואות. זה מגיע מהדברים הכי קטנים ועד הגדולים. כמה דוגמאות:
    לפני כמה חודשים טסנו לחו״ל. וכמובן שמאוד נהניתי ומאוד שמחתי, אבל מידי פעם קפץ לי לראש שהיא פעם הייתה איתו בחו״ל.
    בערך כל דבר שאני רואה שקרה בשנים שהם היו ביחד (סרטים, אירועים, תמונות שלה וכו׳) אני מיד חושב על זה שהוא היה איתה כשזה קרה והם עברו את זה ביחד.
    גם במין זה משפיע, שאני לפעמים חושב שכל דבר שאנחנו עושים היא כבר עשתה איתו.
    למעשה את כל הפעמים הראשונות שלי היא חוותה איתי, אבל את כל הראשונות שלה אני לא חוויתי איתה.

    זה הגיע למצב שעשיתי משהו שאני מאוד לא גאה בו, והבנתי שזו טעות אז הפסקתי: חיטטתי בשיחות שלהם מהעבר. בהתחלה שכנעתי את עצמי שזה רק כדי לדעת יותר ולקבל סגירת מעגל, אבל הבנתי שככל שאני יודע יותר פרטים על הקשר שלהם ככה אני גם חושב על זה יותר (וכמובן גם העובדה שזה לא אתי).

    ברור לי שזה נובע מחוסר ביטחון עצמי, ואני גם יודע שאין לי סיבה לחשוב על זה כי עכשיו היא איתי ויש לזה סיבה. אבל בכל זאת אני לא מצליח לשנות את צורת החשיבה שלי.

    תודה מראש על העזרה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בטחון עצמי בזוגיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטחון עצמי בזוגיות - תגובה

    יאיר לוי
    05/12/2015


    שלום לך,

    אפשר להסתכל על המצב שתארת מהרבה כיוונים, אני אחלק את התשובה שלי לשניים:
    מצד אחד, נשמע לי שאתה מגיב באופן טבעי למצב בו אתה חווה את כל החוויות הזוגיות, שהו חויות רגשיות, ראשוניות ונעימות, איתה, אולם היא לא חוותה זאת איתך. התהיות איך היה הקשר הקודם, תחושת התסכול ואולי גם חוסר אונים מסוים, הם טבעיים ותואמים.
    מצד שני, אתה מתאר מצב שנמשך כבר שנה, כלומר ב"חישוב גס" יוצא שבלפחות 50% מהזמן של תקופת החברות שלך עם החברה הנוכחית, אתה עסוק במערכת היחסים הקודמת שלה. נשמע גם שזה גוזל ממך הרבה אנרגיה ומשאבים, ושקשה לך להרפות מזה. בעצם יוצא שאתה כל כך עסוק ומוטרד בענייני העבר, כך שיתכן שזה מצמצם את היכולת והפניות שלך ליהנות ולשאוב סיפוק מהחוויות שלך עם חברתך בזמן הווה.
    הייתי שוקל לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי כדי לברר לעומק את העניין הזה. אתה אומר שברור לך שזה נובע מחוסר ביטחון עצמי. יתכן, ושווה לבדוק האם אתה אתה פוגש את חוסר הביטחון העצמי הזה בעוד מקומות ותחומים בחייך.
    בכל מקרה, מאחר וגם כאשר יש בידך את התשובה הזו, אתה לא מצליח להפסיק ולהיות מוטרד מזה, הייתי בודק את הדברים לעומק בטיפול. לעיתים טיפול פסיכולוגי נועד לעזור לנו לשנות דברים בעצמנו, בדיוק באותם מצבים שבהם אנו לא מצליחים לעשות זאת לבדנו.

    בהצלחה ושבוע טוב,
    יאיר.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • במי לבחור?
    ארז
    02/12/2015

    לא בטוח שלבעיה שלי יש תשובה חד משמעית אבל אנסה.
    אני בן 42 גרוש עם ילדים. לאחר גירושי יצאתי עם בחורה שהייתה ללא ספק אהבת חיי (אני מאמין שזה היה כך לגבי שנינו). הרבה חום ואהבה והרבה נתינה משך כ 7 שנים. היו, יחד עם זאת, שתי בעיות. האחת היא שהיא לא רצתה מעולם ליישב את הזוגיות שלנו בעוד שאני רציתי והשניה, שעל כל צעד ושעל היא בחרה בפרידה. כל מריבה קטנה וכל חוסר הסכמה ביננו, גררו לפרידה. כמעט כל שבוע. לפעמים ליום ולפעמים לכמה ימים. תמיד, אבל תמיד, אני הייתי זה שמחזיר אותנו למערכת היחסים עד שבאיזשהו שלב אפילו התחלנו לצחוק ולהתבדח על זה.
    באחת הפרידות שהיו לנו לפני כ 5 חודשים (שוב, על דבר טיפשי ומעולם לא על חוסר אמון או דברים כאלה), החלטתי שבכדי לא למצוא עצמי שוב רודף אחריה ומנסה לשכנע אותה לחזור, פשוט אתחיל לצאת עם מישהי אחרת באופן מיידי וכך היה. מיד מצאתי משהי והתחלנו לצאת. חשבתי שזה יהיה רק "ריבאונד" בכדי להתשחרר מאהבת חיי שלא נראה כי תוביל לאנשהו, אולם לאט לאט התחלנו להתאהב למרות שלא חשבתי שזה יקרה (גם כי ליבי עדיין יה עם ה"אחרת", גם בגלל שהיא צעירה ממני משמעותית ובלי ילדים וכן הלאה).
    אולם, פתאום, לאחר כחודשיים שאני כבר במערכת יחסים חדשה, אותה אהבת חיי, החליטה לשבור את המוסכמות ויצרה איתי קשר מיוזמתה. סיפרה לי כמה היא אוהבת אותי ומתגעת אלי, כמה היא רוצה לחיות יחד וכמה שהיא מבטיחה להפסיק עם הפרדות השבועיות האלה.
    אני מאין לה שהיא באמת רוצה את זה, אך אני חושב שהיא לא תוכל לעמוד בכך, שכן הקלות של להפרד ולתת לי לרדוף אחריה, הייתה שם כל הזמן, משך שנים מעידה על משהו באופי שלה (אני לא פסיכולוג, אך כך נראה לי).
    בנוסף, אני חושב שהלחץ שהיא פתאום מפעילה, נובע יותר מ"כבוד עצמי" פגוע שכן נודע לה על ה"חברה החדשה" ולדעתי היא מרגישה מאויימת, או קנאה במשהי צעירה ממנה, דוגמנית עם שני תארים, שתפסה את מקומה וההבטחות שלה לא יחזיקו מעמד הרבה זמן בפועל. למרות שהיא באמת מתכוונת לכך כרגע.
    אני, לעומת זאת, קרוע. אני עדיין אוהב אותה, בכל ליבי. אני מעריך אותה, מכבד אותה והייתי כן רוצה לראות עצמי חי איתה עד ליומי האחרון ומצד שני נמאס לי מהפרידות השבועיות ואני לא רוצה לאבד את המערכת יחסים החדשה עם מישהי שאני מתחיל לאהוב שכל כך כיף לי איתה והכל נראה נורמאלי משך 5 חודשים כבר (והיא ללא ספק כבר שקועה כל כולה במערכת יחסים איתי ומדברת על אהבה, על לחיות יחד וילדים וכו).
    מה עושים?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    במי לבחור?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • במי לבחור? - תגובה

    יאיר לוי
    03/12/2015


    היי ארז,

    אתה מתאר סיטואציה שבה אתה בעצם "קרוע" כדבריך בין שתי הבחורות, וזאת מכל מיני סיבות. החברה שלך בעבר לעומת החברה שלך בהווה.
    עם זאת, אני מודה שלא הבנתי בדיוק מה למעשה אתה שואל אותנו כאן בפורום פסיכולוגיה. אשמח אם תוכל לחדד את הנקודה הזו ולומר במה היית רוצה שאנחנו נסייע לך.

    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עבודה בשירות לקוחות
    סתוונית
    30/11/2015

    היי,

    למרות שהחיים שלי לא פשוטים בכלל, וכללו טיפולים פסיכולוגיים והרבה כאב וסבל, עשיתי טעות איומה לפני מספר שנים, והלכתי לעבוד בשירות לקוחות. היה נורא ואיום, ובכל זאת, בגלל שהייתי צריכה להתפרנס ובאותה תקופה לא מצאתי משהו אחר, נשארתי שנתיים.

    היו הרבה מקרים של טענות והשמצות אישיות שספגתי, צעקות, איומים, והיו גם מקרים שפשוט לא יכולתי יותר לשאת את הרוע מהצד השני של הקו וניתקתי. הריקושטים שהגיעו אחר כך פגעו בי עוד יותר. סה"כ עשיתי את העבודה שלי כמו שצריך, אבל כנראה שבהגדרה הישראלית לספוג עלבונות אישיים שחלאה מטיחה בך בטלפון במשך עשרים דקות בלי לענות, זה חלק מהתפקיד של נציגת שירות. עצוב. אבל עכשיו זה נתון שזאת הייתה המציאות, ואני צריכה להתמודד.

    הדברים חוזרים אלי כל יום, בעוצמה משתנה. דברים שאמרו אותם "לקוחות" וגם דברים שאמרו כל מיני "מנהלים" במוקד בעקבות ה"תלונות" השקריות. התחושה הכללית שנשארה אצלי היא של חוסר שביעות רצון מהעבודה שלי, למרות שזה לא נכון, כי 90 אחוז מהלקוחות כן היו מרוצים, אבל ה - 10 אחוז האחרים הם משום מה אלה שמהדהדים.

    אני מנסה לחשוב על דרך להתמודד עם זה כדי להפחית את התדירות ואת העוצמה של הזכרונות האלה, ואני לא בטוחה מה נכון לעשות. כבר עברו כמה שנים מאז. חשבתי על לכתוב בלוג (בלי פרטים מזהים) ולפרוק מחשבות ורגשות, אבל בגלל שהכתיבה היא לא ישירות אל אותם לקוחות ומנהלים שפגעו, אני לא יודעת אם זה יהיה אפקטיבי.

    מה כן?


    תודה מראש

    סתוונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עבודה בשירות לקוחות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עבודה בשירות לקוחות - תגובה

    יאיר לוי
    02/12/2015


    היי סתוונית,

    כשקראתי את דברייך, אני שמעתי את כל מה שתארת, את החוויות הקשות שציינת, כאיזשהו רצף. כלומר, את אומרת בהתחלה: "החיים שלי לא פשוטים כלל", וכן שהם כללו הרבה כאב וסבל, ובהמשך את מתארת את העבודה בשירות לקוחות. נשמע שהיו אלה שנתיים קשות מאד בשבילך. עד כדי כך קשות, שהזכרונות והמשקעים משם, עדיין שם. אני יכול לומר שהרגשתי שהם מאד "חיים" אצלך, אפילו גם כמה שנים אחרי.
    אז כשאת שואלת איך אפשר להתמודד עם זה, בעצם אפשר לשמוע זאת גם כשאלה: "איך אני יכולה להתמודד עם השנתיים הנוראיות, הטראומטיות האלה שעברתי?". אני מרגיש גם שאם הדבר היה אפשרי, היית מעדיפה למחוק את השנתיים האלו מחייך לגמרי. בנוסף, את מצינת שחשבת על כל מיני דרכים להתמודד עם הזכרונות הקשים האלו, אולם עד כה, ללא הצלחה מספקת.
    אני יכול להמליץ לך על טיפול פסיכולוגי-דינמי, כאופציה טובה שתסייע לך לגשת לתקופה הזו בצורה קצת אחרת, טראומטית פחות, מוגנת ובטוחה יותר. בצורה שתאפשר לך להבין מה בעצם קרה לך שם בשנתיים האלו, להכיל ולעבד את זה קצת יותר, ובתקווה גם שתוכלי להמשיך הלאה בחייך בצורה יותר מספקת ורגועה. אינני יודע מהן חוויותייך מהטיפולים הפסיכולוגיים שעברת (אם כי אני מקווה שהיו אלו חוויות מיטיבות). בכל מקרה, זאת המלצתי החמה לך.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובד עצות
    אובד עצות
    28/11/2015

    מכובדיי מנהלי הפורום שלום !
    אני בן 30 בריא באופן כללי ומטופל 4 שנים בOCD. הבעיה שלי היא קושי להגיע לקשר אינטימי ומיני עם נשים. האמת שאני בתול ומעולם לא הייתה לי מערכת יחסים רצינית, זוגית עם נשים והדייט האחרון שהיה לי היה לפני 5 שנים בערך. האמת שאני ממש סובל מהמצב הזה וגם ההורים לוחצים עליי להתחתן (הם גם שאלו אם אני הומו אז פשוט אני עניתי להם שלא). האמת שאני מרגיש די חופשי לשפוך את הלב כאן בפורום. לפני כ3 שנים הייתי במספר מפגשים אצל פסיכולוגית אך הפסקתי את סדרת המפגשים שלה עקב מצב כלכלי ירוד. באיזה שהוא שלב חשבתי ללכת לנערות ליווי אבל ויתרתי בגלל פחד ממחלות מין.
    אנא מכם, מה ניתן לעשות?
    תודה רבה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובד עצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובד עצות - תגובה

    נטע אדלר
    29/11/2015

    שלום לך,
    מהתיאור שלך את עצמך, נשמע שישנו פער בין המשאלות והרצונות שלך לבין המימוש במציאות. הפתרון שמצאת, בדמות הליכה לנערות ליווי, הוא פתרון חלקי ביותר ואינו מגשר באמת על הפער.
    אני מציעה לך בחום לפנות לטיפול פסיכולוגי נוסף על הטיפול התרופתי. בטיפול תוכל לעבד את הפחדים ואת הקשיים הקשורים ביצירת קשר ובאינטימיות ולהתקדם בהדרגה, תוך ליווי המטפל אותך, מקרוב.
    כיוון שאתה נמצא במעקב פסיכיאטרי (כך הבנתי מהודעתך), אני מציעה שתקבע פגישה עם הרופא המטפל, המכיר אותך מקרוב ותיוועץ בו לגבי כתובת טיפולית מתאימה, גם מבחינת העלות. בהחלט ישנן מסגרות בהן ניתן לקבל טיפול פסיכולוגי ללא עלות או בעלות מופחתת.

    בהצלחה בדרכך!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול CBT
    שלי
    25/11/2015

    שלום לכולם,
    אני מתעניינת בטיפול CBT, לפני שאפנה למטפל, חשבתי על לנסות את שיטת הטיפול הממוחשבת באתר *** אשר מציעה תכנית אימונים אישית. האם מישהו עבר שיטת טיפול שכזו? באתר הזה? והאם הטיפול מועיל, אני מודעת לכך שזו עלולה להיות תשובה שהיא אינדיבידואלית לכל אחד, אבל דעות לכאן או לכאן יתקבלו בברכה.

    תודה רבה,
    שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול CBT

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול CBT - תגובה

    נטע אדלר
    28/11/2015

    שלום שלי,
    בהתאם לכללי האתר, אין אנו מאפשרים להעלות קישורים או פרסומים של אתרים ולכן שם האתר נמחק.

    ייתכן ואני שמרנית מעט, אך באופן אישי, בעיניי, טיפול הוא כזה המערב תמיד קשר בינאישי, בין מטפל למטופל. בטיפול CBT, הקשר הטיפולי איננו מקור לניתוח והעמקה, אלא מהווה קשר חיובי של תמיכה, הכוונה, הדרכה ועידוד. אישית, קשה לי לראות כיצד טיפול יכול להיות מוצלח בהיעדרו.
    יחד עם זאת, אני ערה לכך שאנשים יכולים לעשות שימוש יעיל בספרות לעזרה עצמית בתחום הCBT, כך אולי גם באתר. הכל בהתאם לעוצמת המצוקה הרגשית והכוחות העומדים לרשותך.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום