פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • עזרה בהתאמת טיפול
    ש'
    25/11/2015

    שלום לכולם,
    אני מעוניינת לקבל עצה לגבי סוג טיפול שיתאים לי. אני סובלת מדיכאון כבר מספר שנים. חלק גדול מזה נובע מהיחסים עם אבא שלי שהתרחק מהמשפחה (מעדיפה לא להיכנס לפרטים פה). יש לי בטחון עצמי נמוך ויחד עם הדיכאון, זה משפיע על חיי היומיום שלי למרות שאני אמא נשואה באושר ובקושי רואה את אבא שלי. לפני כשנתיים עברתי כ-20 טיפולים אצל פסיכולוגית ובכל המפגשים דיברנו על העבר. זה עזר לי לפרוק, אך לא הרגשתי שמצבי משתפר. האם סוג אחר של טיפול יוכל להתאים לי? קראתי קצת על CBT אבל אני לא בטוחה שזו השיטה שהכי תתאים לי.
    תודה רבה,
    ש'

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בהתאמת טיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בהתאמת טיפול - תגובה

    נטע אדלר
    28/11/2015

    שלום ש',
    לשאלה לגבי התאמת שיטת טיפול למטופל, אין תשובה חד משמעית. תלוי את מי שואלים: איזה מטפל ואיזה מטופל. ייתכן גם שעבור אותו המטופל, טיפול בשיטה אחת יתאים בעיתוי מסוים בחייו ושיטה אחרת בזמן אחר.
    מהתיאור שלך נשמע שהתנסית בטיפול דינמי, אך לא לאורך זמן. טיפול דינמי בוודאי מהווה מענה רלוונטי לבעיות כמו דיכאון, ערך עצמי נמוך והשפעה של מורכבות משפחתית, אבל הדרך היא כזו שאינה מאיצה תהליכים, בהתאם למהות הטיפול ששואף לעסוק בנימים הדקים שבחוויה הבינאישית והתוך נפשית. משום כך, טיפול דינמי מצריך מהמטופל אורך רוח ומוכנות להתקרבות איטית לעולמו הפנימי, דרך הקשר עם המטפל.
    אם את חשה בצורך דחוף לשפר נושאים בחייך, ייתכן שכעת יתאים טיפול שמתנהל "בקצב אחר". CBT, על נגזרותיו, במיוחד טיפול אינטגרטיבי (טיפול שמאמץ טכניקות שינוי מהCBT ומשיטות טיפול חוויתיות, יחד עם שימת דגש על הקשר הטיפולי) אולי יהיה מענה מתאים עבורך כעת.
    למרות שאיני רוצה לבלבל אותך יותר, אני מציעה שתקראי ברשת על סכמה-תרפיה ותתרשמי או שתפני למטפל שאמון גם על השיטה הדינמית וגם על CBT.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    רותי
    24/11/2015

    אני נפגשת עם פסיכולוגית, ויש משהו שאני מאד רוצה לספר, אני ממש לא מצליחה יש מחסום ענק, כאילו הכל הולך לאיבוד.. איך אפשר לספר בכל זאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    נטע אדלר
    28/11/2015

    שלום רותי,
    אני יכולה לחשוב על כמה דרכים שעשויות לעזור לך. את יכולה להתחיל בלשוחח עם המטפלת על הקושי עצמו, על המחסום. מניסיוני, האמפתיה לקושי יכולה להקל על תהליך החשיפה והגילוי. אתן יכולות לדבר "על-יד" ומסביב לסוד ולאט-לאט, כשתחושי בטוחה יותר, בעזרת הקרבה של המטפלת והעזרה שלה, תוכלי לאפשר לעצמך לספר. עוד אפשרות היא לכתוב לה - בתוך המפגש עצמו, או להשאיר לה מכתב ולבקש ממנה לקרוא בו. אח"כ תוכלו לשוחח עליו ביחד ולעבד גם את הקושי שבגילוי וגם את התוכן.
    ביחד עם הקושי שבסיפור הדברים, הגילוי יכול להיחוות כהקלה רגשית משמעותית וגם לקרב ביניכן. אני מקווה ומאחלת לך שתחושי כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאיפה מתחילים ?
    אופטימית
    24/11/2015

    היי אני בת 25 . כרגע במצב של להתחיל מחדש בעקבות תקופה לא נעימה שחוויתי והתגברתי עליה ... אני מעדיפה לא לפרט יותר מדי ...

    השאלה שלי - איך לבנות לי עולם משלי מלא שמח ומאושר וכיצד למצות את כל הכישרונות והכישורים שלי ואיך להביא אותם לידי ביטוי כדי שאצליח ואעלה מאוד
    ובנוסף לזכות בהערכה עצמית גבוהה וביטחון בעצמי

    ובקיצור - מאיפה מתחילים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מאיפה מתחילים ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאיפה מתחילים ? - תגובה

    נטע אדלר
    28/11/2015

    שלום אופטימית,
    אני שמחה לקרוא שאת אופטימית ונכונה לשינוי מצמיח בחייך.
    ההודעה שכתבת מגלה טפח ומכסה טפחיים. אינני יודעת כיצד לענות לך תשובה מושכלת מבלי לדעת דבר על הנסיבות.
    באופן כללי, נשמע לי שאת מעוניינת לעבור תהליך של התפתחות אישית וללמוד על עצמך. אפשר לגייס לטובת התהליך סוגים שונים של משאבים, החל מקואוצ'ינג ועד לחוגים או לימודים שאת מתחברת אליהם.
    כיוון שפנית לפורום פסיכולוגיה, אני יכולה לסמן גם טיפול פסיכולוגי בתור אפשרות טובה ללמוד בו על עצמך ולהתפתח דרכו. במסגרת אינטימית, בפני מטפל המחויב לשמירה על סודיות, בה תוכלי להיחשף יותר, לספר את סיפורך ולהתקרב אל עצמך. תהליך בו תוכלי להתוודע אל החוזקות שבך, כמו גם אל החולשות ולצמוח.
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות ומחשבות
    אבי
    22/11/2015

    שלום
    אני עוד 9 יום מתגיס לצבא ליחידה קרבית אדר מגיל קטן רציתי ותמיד שאפתי ולא פחדתי
    לאחר שסיימתי לימודים התחלתי לעבוד עד שבועים לפני הגיוס בלי הפסקה מהבוקר עד הלילה ככה שתמיד היתי במסגרת (לימודים,עבודה)
    עכשיו בשבוע האחרון שאני לא עושה כלום אני בחרדות כבר כמה ימים שלא מפסיקות וגורמות לי לפעמים לבכות וכל שניה במחשבה שלי לא משנה על מה אני חושב זה מתקשר ואני מנסה להעבירם
    המחשבות הם בעיקר על המוות וסוף החיים

    אני חייב עצות איך להעביר אותם ולמה זה קשור לדעתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות ומחשבות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוצה להוסיף לשאלה

    אבי
    22/11/2015

    אני רוצה להוסיף לשאלה שאני מרגיש תחושות של מחנק כזה שאני כל פעם כמעט עולה לי דמעות בגרון פתאום ניהיה יותר רגיש כזה וגם כאב ראש וחום כזה בפנים שאני מרגיש זה קורה כמובן מפסיק והמשיך לי ביום שאחרי או יומים אחרי בסיטואציה דומה ששוב זה עולה לי פתאום
    וכמובן מחשבות יותר ופחד ממוות

    השאלה שלי זה האם זה התקף חרדה?
    פשוט אני לא יודע ממה כי אני עד עכשיו כל כך חיכיתי לגיוס וציפיתי ואני לא יודע עם זה בהכרח קשור לגיוס שקרב או יכול להיות שכן בתוכי
    ואיך להפחית זאת בבקשה במהרה זה כבר 5 ימים ככה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשרוד את החיים או לחיות מתוך בחירות
    שירה
    21/11/2015

    מרגישה שאני חייבת לפרוק

    מרגישה שורדת את החיים , מטאפורה של חיה בתוך הג'ונגל שמתעסקת בקיום יומי, שומרת שלא יצודו אותו לטרף , ומחפשת אוכל ע"מ לשרוד את היום.
    אז אותנו אף אחד לא "יטרוף" אבל האם באנו לעולם הזה בשביל לשרוד את החיים ולהעביר כאן את אותן שנות חיינו שנגזרו עלינו?
    באנו לחיות את החיים מתוך בחירות ? מי משפיע עליי, אני על החיים? או החיים עליי? ולאן שתנשוב הרוח ..שמה אני נסחבת איתה.
    כמה השפעה יש לילדות שעברנו , או לדפוסי החשיבה שלנו על איך ייראו חיינו..
    אז אני לגמרי כאן כאישה שהולכת אחרי הרוח , הולכת לאן שהחיים מנתבים לי את הדרך כאילו שלי אין שום יש בדבר..
    נלחמת לקום בבוקר לעבודה , נלחמת לאהוב , נלחמת .
    הילדות שלי הותירה בי המון משקעים ( המשפט הזה נשמע כזה מאוס ולעוס וקיצי ) אבל העובדות חזקות יותר מכול,
    בבית הילדות היה תמיד רע , אני ואמי חיכינו בכול ערב מתי תבוא הפצצה הבאה , מתי אחי יתחיל את התסריט הקבוע שלו שמתאר קללות , שבירות , ועוד
    עם אבי גם לא היה קל ולאחר הרבה שנים של בגידות , שקרים לאמא שלי וכו. זה הסתיים
    סיפור חיים של 20 שנה שרובו מתואר הישרדות יום יומית שרק יעבור בשקט .שהכול מזויף ושקרי
    אני עזבתי את הבית אחרי הצבא, אבל אין ספק שדפוסי החשיבה , וה"ביצה " שחייתי בה לא נותרה מאחור.
    היא הולכת איתי לאן שאני , היא הותירה אותי אדם חסר ביטחון , בעל אכילה רגשית , כזה שרואה הכול באופן שלילי.
    אדם שלא יודע להתנהל באזור הנוחות והטוב כי אין לי מושג איך מתנהלים שמה, רגילה שרע לי ושמה אני בבית הנוח שלי.
    אני בת 25 עובדת בעבודה מסודרת ,
    אבל האושר? לא יודעת להגיד אם אני יודעת אפילו מהו אושר...
    רוצה לחיות חיים מתוך בחירות עם כול הקלישאה שזה נשמע ..רוצה לבחור את החיים ולקטוע את שרשרת החיים הזאת...
    איך אדע לבחור מה נכון עבורי כשאני אדם חסר ביטחון , כזה שלא מסוגל להביט על עצמו במראה ולאהוב את מה שמשתקף משמה?
    כזה שרוצה לסיים את יום העבודה ורק להגיע לבית לפיגמה , ולשוקולד האהוב שלי.
    מי שיראה מהצד יגיד שלא חסר לי כלום , ושאני נאבקת כמו שצריך , ולהגיד לכם שזה לא נכון?זה נכון מאוד
    אבל כשהבסיס של האדם מיסודו מרגיש לא ראוי , לא שווה מספיק , אזי כלום לא נוגע בך באמת ..
    נמאס לי לעשות את זה בהאבקות כול הזמן , נמאס לי לתת לכול עץ עקום בחיי לגרום לי לא לרצות לקום
    מודה לה' על כול טוב בחיי שהביא אליי, חלילה לא מתלוננת לרגע ...
    אבל עד מתי נעביר את החיים בהשרדות הזאת ?
    רוצה להפסיק לבחון כול רגע אם טוב או רע לי , או מה חשב עליי ההוא ? והאם היום אני טובה בעבודה? מה חושב עליי הבוס? האם הזוגיות הזאת בשבילי?
    האם אתם גם לפעמים מרגישים חיים כמו חיה בגונגל ששורדת את היום? שויתרה על תחושת העונג? האם אתם גם מאלה שהחיים מנתבים את דרכם? או שהם מנתבים לעצמם את מסלול חייהם?
    מי בוחר עבורכם? אתם נמצאים איפה שאתם כי שמה בחרתם? או החיים בחרו עבורכם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם וגם

    מישהי
    22/11/2015

    בהרבה מובנים החיים בחרו לי בעל כורחי. בייחוד בילדות כי שם הכי קל להיות חשופים להשפעות מזיקות ללא יכולה שיפוט והתנגדות. זה מחלחל ומעצב אותנו. אבל בבגרות צריך לעבור תהליך שנלמד לבחור להיות בטוב, כמה שניתן. זה לא יהיה קל לשנות דפוסי חשיבה והרגשה אבל שווה את זה. בבגרות יש יותר יכולת לבחור אחרת. לא לתת לעבר רע להרוס הווה טוב. טיפול יכול לעזור. לא חייב רק לשרוד את החיים. שווה ללמוד גם להנות מהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשירה ולמשתתפים כולם

    יאיר לוי
    23/11/2015


    חברים יקרים,

    אנו ערים היטב לצורך שיש לחלק מהחברים המשתתפים בפורום לחלוק חוויות, לשתף, לתת להן במה ומקום, כמו גם לשמוע מה יש ליתר החברים לומר לגבי חוויות אישיות שלהם. עם זאת, פורום זה הוא אינו המקום לעשות זאת. איננו מבטלים חלילה צורך זה, ולו אף לרגע, אלא מבקשים לנתב אותו למקומות אחרים, לפורומים נוספים וכדומה.
    על מנת לחדד את הדברים - פורום זה נועד לתת מקום ומענה לשאלות לגבי בריאות נפשית, טיפול פסיכולוגי, פסיכותרפיה וכדומה.
    הבה נכבד את הפונים והמשיבים, ונשמור כולנו על רוח דברים זו.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות לגבי סוג טיפול ומציאת מטפל
    יוסי
    21/11/2015

    שלום

    אני בן 36 ויש לי בעיה במערכות יחסים זוגיות ממושכות, בד"כ בתחילת הקשר אני מאוד מתלהב ונמשך לבחורה, אך לאחר מספר חודשים מועט (נשמל חודשיים) יורד לי משמעותית מהבחורה וזה יכול גם להגיע למצב של מיאוס וסלידה, ומן הסתם זמן קצר אח"כ הקשר מסתיים בד"כ מיוזמתי.

    בנוסף לכך יש לי OCD מאובחן ברמה קלה-בינונית ויש לי חשד שהוא קשור לבעיה הנ"ל.

    מה תחום הטיפול שעוסק בבעיה הזאת? וגם אני לא מעוניין להשקיע כסף רב ולכן מעוניין בטיפול פסיכולוגי אצל מישהו ממכבי, יש לי את רשימת כל המטפלים במכבי אך אני לא יודע שום דבר עליהם, איך אני מוצא שם מישהו טוב?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות לגבי סוג טיפול ומציאת מטפל - תגובה

    יאיר לוי
    22/11/2015


    יוסי שלום.

    שאלת שאלה מאד ממוקדת "איך מוצאים מטפל טוב מתוך רשימת המטפלים של מכבי"? אני אענה מעט יותר בהרחבה ואז אתמקד יותר.
    אחד הדברים החשובים ביותר בטיפול פסיכולוגי הוא הקשר שיש לך עם המטפל/ת. בהיבט הזה, החוויה שלך היא החשובה כאן, איך אתה מרגיש עם המטפל המסוים שלך. וחוויה זו היא מאד סובייקטיבית. לאדם אחד טוב עם מטפל X ולשני טוב עם מטפלת Y. אין "חוקיות" בעניין הזה. מכיוון שכך, קשה (ואולי אף די חסר טעם) לנסות ולתת לחוויה הזו איזשהו תיאור מדויק, או לחילופין, שאני אנסה לציין בפניך רשימה של מאפיינים בטיפול, שיהיו חשובים עבורך. כאמור, החוויה שלך היא החשובה כאן.
    לאור זאת, קשה לי לומר לך מראש מיהו מטפל טוב מבין רשימת המטפלים שבידך. אתה יכול לנסות ולברר אולי בקרב חברים, משפחה או מעגלים רחבים יותר (כמובן במידה ונוח לך עם זה), האם יש או היה להם ניסיון מוצלח בטיפול פסיכולוגי ועם מי. אבל שוב, בסופו של דבר החוויה היא שלך, ולכן אין ממש תחליף למפגש האישי. חשוב בעיניי לתת לעצמך גם תקופה מסוימת לצורך התאקלמות, הסתגלות ובחינה של הקשר, ואז לברר לעצמך גם האם המטפל הזה הוא טוב עבורך, עונה לצרכיך, או שלא.
    כן אפשר לצאת מנקודת הנחה שרשימת האנשים שבידך היא של אנשים מקצועיים, עם השכלה והסמכה פורמלית, אשר כוונתם טובה.
    מעבר לכך, זה תלוי בך, במטפל האישי שלך, ובקשר הנרקם ביניכם.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    יוסי
    22/11/2015

    לגבי המשפט שרשמת: "אחד הדברים החשובים ביותר בטיפול פסיכולוגי הוא הקשר שיש לך עם המטפל/ת"

    אין לי ספק שזה חשוב להצלחת הטיפול, אבל כמו שרשמת זה רק אחד הדברים, מה עם יתר הדברים?
    בהנחה שאי אפשר לחזות את טיב הקשר עם המטפל, אני מעוניין במטפל שיש לו אחוז הצלחות יחסית גבוה עם רמת אפקטיביות/שינוי לטובה גבוהה שנשמרת לאורך זמן, זאת מתוך הנחה שיש לי יותר סיכוי להצליח עם אחד כזה, האם אתה מכיר מישהו או איך אני יכול למצוא מישהו כזה?

    בנוסף לא ענית לי על השאלה הראשונה, לאיזו התמחות/סוג טיפול אני צריך ללכת שהכי מתאים לבעיה שציינתי?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה - תגובה

    יאיר לוי
    23/11/2015


    היי יוסי,

    אכן שאלותיך חשובות ונדמה לי שהן נוגעות בבסיס העניין בטיפול, והוא החוויה הסובייקטיבית.
    כך אני יכול להציב סימן שאלה בעצם לגבי יתר הדברים שציינת. למשל: "מטפל עם אחוז הצלחות גבוה" -מהו אחוז הצלחות גבוה? 70% ? 80% ? 60%?
    ובכלל, איך אתה מגדיר "הצלחות"? מהי הצלחה בטיפול? הרי כל אחד מאיתנו יגדיר זאת אחרת. כנ"ל לגבי "רמת אפקטיביות גבוהה שנשמרת לאורך זמן" - "לאורך זמן" זה למשך כמה חודשים? חצי שנה? שנה? יותר? שוב, ההגדרה היא סובייקטיבית.
    כאמור, אתה מעלה נקודות חשובות לטיפול בכלל, אבל נשמע שהן חשובות לך בפרט. אני יכול לייעץ לך להפנות זאת למטפל/ת שתיפנה אליהם, לשוחח איתם על הנקודות האלה, לשמוע מה דעתם, ולראות יחד עם המטפל/ת אילו מטרות אתה רוצה לקבוע לעצמך בטיפול.
    סה"כ הטיפול הוא בשבילך, ולכן רק אתה תוכל להגדיר באופן שהכי ישביע את רצונך, מה בסופו של דבר ייחשב להצלחה, וזה מה שחשוב.
    לגבי סוג הטיפול - זה מורכב. הייתי אומר שזה תלוי. אם אתה רוצה לטפל בסימטומים של ה-OCD, ממנו ציינת שאתה סובל ברמה קלה, אזי טיפול CBT (טיפול קוגנטיבי-התנהגותי) יהיה עדיף.
    אם ברצונך שבמוקד הטיפול יהיה בחינה מעמיקה ורחבה של מערכות היחסים שלך, תובנות לגביהם והשלכותיהן על חייך, הרי שטיפול פסיכולוגי דינמי מומלץ לצורך הזה.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא ראציונאלית
    בת 25
    19/11/2015

    שלום רב. יש לי בעיה נפשית קשה שאני לא יודעת איך לטפל בה. הבעיה היא שאני מגיבה רק מהרגש ולא מעבדת דברים בשכל כאילו אין לי הגיון במוח רק רגשות ואני נפגעת כל הזמן מכל דבר. אני לא יודעת איך להתמודד עם החיים בשכל רק מהרגש! מה אפשר לעשות במצב כזה? האם יש אבחון שיכול לבדוק ממה הבעיה נוצרת? או טיפול פסיכולוגי שיכול לעורר את השכל?!! תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא ראציונאלית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא ראציונאלית - תגובה

    יאיר לוי
    20/11/2015


    שלום לך,

    אני מתרשם שאת מרגישה שאופן התגובה שלך (להיות מאד מופעלת רגשית ולפעול מהמקום הרגשי בלבד) מפריע לך מאד בחיים, ושזה מטריד אותך, ושאת מוצאת את עצמך נפגעת שוב ושוב בגלל זה. בעיניי זו אכן סיבה מאד טובה לפנות לטיפול פסיכולוגי. חשוב שתדעי שחייך לא חייבים להמשיך ולהתנהל כך. טיפול פסיכולוגי-דינמי יספק לך מרחב נפשי בטוח ומכיל שבו תוכלי לבחון את הדברים בקצב שלך בעזרת איש מקצוע.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות מפעימות מוקדמות ומתופעות ניתו
    גדי
    18/11/2015

    עברתי ניתוח הרניה דו צדדי, לפני מספר חודשים,והסתבך לי כל העסק מסיבה שלא ברורה לי עדיין, באם זה מפשלה או מתופעה אפשרית שלא ידעתי עליה, אני סובל מאוד מתופעות איומות בבטן, תחושת צריבה או גירוי מטרף בצד בו היה הבקע, ותחושת אי נוחות כללית בבטן עצמה,, כאילו שאכלתי גבס תחושת כבדות בפנים, כאילו קיבלתי בוקס לתוך הבטן, התופעות גורמות לי סבל רב, כמעט ולא יכול לתפקד מזה,חושב על מה שעובר עליי, ומאוד מיתענה מהכל, זאת הייתה טעות חיי ללכת לניתוח הזה, שעכשיו אשלם עליו את מחיר הסבל שעלול להשאר לכל החיים, רופא המישפחה אומר שאינו יכול לעזור לי להקל על סיבלי, כיחרורג הקופה שלח אותי אל המנתח , "שהם יתמודדו עם זה" , והמנתח אמר לי שאינו יודע מה הגורם לתחושות שלי וזה לא מהניתוח...,
    [כל התחושות שלא היו קיימות עד הניתוח, והחלו 4 ימים אחריו] סובל גם מפעימות מוקדמות, שלאחרונה חזרו אחרי זמן רב שלא הרגשתי את זה, הפעם הפעימות באות בשרשרת, ויוצרות אצלי פחד רב,פחד מהחמרה מידיית של קצב הלב, ומוות, יש לי פגיעה במיתרי הקול אולי מעבודה שכללה דיבור רב, הרופאים לא נתנו לי תשובה ברורה ממה הצרידות הקשה, קיימת, אני יושב בבית ומאוד סובל, גופנית ונפשית, חרדות יש לי גם שרק היתגברו מכל מה שאני עובר מאז הניתוח, הרופא רשם לי רסיטל, שאותו אני פוחד לקחת, אחרי שהבנתי שהוא עשוי לגרום שינויים בקצב הלב, ואני עם הפעימות המוקדמות, ופירפור הפרוזדורים שהיה לי לפני כשנה, ממש לא צריך בעיות נוספות, אני לא עובד, כי מה שיכולתי לעשות, עבודת הסקרים, לא יכולה להתבצע כעת,יש לי נכות כללית, מב,ל, ואני מוגבל פיזית למשל, לא יכול להרים דברים כבדים, כי יש לי בעיית ברכיים , ניוון הסחוס,בעיות... הסבל מתוצאות ניתוח הבקע, איום ונורא, מצב מורכב ,זה ברור לי, מה עושים במצב כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות מפעימות מוקדמות ומתופעות ניתו - תגובה

    יאיר לוי
    20/11/2015


    שלום גדי,אתה מתאר מצב מאד קשה מורכב. אני מניח מדבריך שסבלת מכאבים עזים עוד לפני ניתוח ההרניה, ויחד עם זאת, נשמע שהניתוח שעשית, היווה למעשה איזו נקודת תפנית, איזה אירוע דרמטי, שהחיים אחריו אינם דומים כלל לחיים שהיו לך לפניו. נראה כי לתוצאות הלא מוצלחות של הניתוח יש השפעה רבה על כל היבט בחייך, וכי הרבה דברים השתנו בעקבות זאת. כתבת גם שאתה מאד סובל עכשיו גופנית ונפשית.
    לגבי בעיותיך הגופניות, אינני יכול כמובן לסייע. מכיוון שבעיותיך הגופניות הן רבות ומגוונות כל כך, אני יכול אולי להמליץ לך שרופא מומחה אחד, שאתה סומך עליו ושיש לך קשר טוב איתו, ירכז את הטיפול בך.
    בנוסף, אני מאד ממליץ לך גם להתחיל טיפול פסיכולוגי פרטני. אנו מודעים היטב לקשר גוף ונפש ולאופן בו כאבי הגוף משפיעים על כאבי הנפש, ולהיפך. אתה מתאר בעצם גם מצב של התדרדרות במצבך הנפשי בעקבות הסיבוכים הרפואיים. נשמע שהמצוקה הנפשית שאתה נמצא בה כרגע היא ברמה גבוהה מאד, ולא פחותה מהמצוקה הגופנית. לכן כדאי שתקבל תמיכה וסיוע גם מהזוית הזו.

    אני מאחל לך רק בריאות,
    ומקווה שבריאותך הנפשית והגופנית רק תלך ותשתפר עם הזמן.
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנטע בקר טוב
    מיכל
    18/11/2015

    אני לא מבינה למה התייחסת להודעות שלי כאל שיפוטיות וסתמיות. אני מאוד השתדלתי לעודד את הכותבת לעשות בדיקות שמצילות חייים למרות שאני לא מכירה אותה. אני לא נקטתי בשום לשון פוגעות אלא מדרבנת ואף בסוף היא השתכנעה שזה לטובתה וגמרה אומר ללכת ולהבדק. הרי אין לי שום טובת הנאה ואינטרס מכך. מאחר וחוויתי זאת בעצמי יש בי ניסיון ורצון גם לעזור לאחרים אבל אם מנהלי הפורום לא מקבלים יוזמה זו בהבנה ובברכה אלך לי לדרכי. יש לציין שמאוד נפגעתי שמחקתם את כל ההתכתבות שלי. יום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לנטע בקר טוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאוריאן ולמשתתפים כולם

    נטע אדלר
    19/11/2015

    שלום אוריאן,
    אני יודעת שהכוונה שלך היתה טובה. אולי אפילו מדם ליבך הגבת ועדיין, בפורום נהוגים כללי כתיבה, שחזרתי עליהם וביקשתי להיענות להם, פעמים רבות.
    לא נקבל במסגרת הפורום הודעות שמנוסחות בלשון שיפוטית ומאשימה. ניסוח ההודעה שמחקתי בהחלט היה כזה וגם בוטה.
    לא נקבל בפורום גם פרסום שלילי\חיובי של גופים או אנשים\מטפלים פרטיים, הודעות סתמיות או כאלו שאינן רלוונטיות. ההודעה שכתבת וודאי לא היתה סתמית.
    כפי שכתבתי, אין לנו שליטה על מחיקת התגובות להודעה שאנחנו בוחרים למחוק. התגובות נמחקות עם ההודעה באופן אוטומטי.
    אקט המחיקה מאוד לא נעים - עבור כל הצדדים ולכן, יחד עם הרצון הטוב - אני מבקשת לנהוג להבא באחריות ולהיענות לכללים, גם אם התכנים מסעירים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סמים
    יצחק ה
    17/11/2015

    איך סמים מעוררים מאחלות נפש רדומוט?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סמים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סמים - תגובה

    יאיר לוי
    17/11/2015


    שלום יצחק,

    אכן ישנה קורלציה בין הדברים.
    האיש המוסמך לענות על שאלה זו הוא פסיכיאטר.
    אני ממליץ לך להעלות שאלה זו בפורום פסיכיאטריה.

    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • OCD, ילדות וכעסים
    -
    14/11/2015

    שלום,
    אני בת 25, סובלת מOCD (מטופלת כרגע בCBT והמצב משתפר).
    יש כמה נושאים בחיי שטרם יצא לי לדבר עליהם עם הפסיכולוגית וארצה לקבל בינתיים חוות דעת כי מאוד מעניין אותי להבין ולדעת האם אני זקוקה לטיפול גם בתחומים אלה..
    בילדותי (גיל 15-16) חוויתי בגידה של אבא שלי באמא שלי. התקופה היתה קשה לי, אבא גם לא מאוד התאמץ להסתיר.. מאוד קשה לי לדבר על זה ולמעט הפסיכולוגית שסיפרתי לה אף אחד לא יודע. בבית הספר התנהגתי כרגיל, הייתי טובה מאוד בלהסתיר. חלקים מסויימים מהתקופה ההיא גם נמחקו לי מהזכרון ואני מתקשה להזכר בפרטים. כיום ההורים שלי עדיין יחד. אני גרה עם בן זוגי.
    הOCD נמשך אצלי כבר כמה שנים עם עליות ומורדות (לא הבנתי שזה OCD עד לא מזמן). בשנה האחרונה הפך להיות מצב בלתי נסבל, מחשבות ופחדים נוראיים, טקסים מוגברים ורק לאחרונה פניתי לטיפול. שמתי לב שלצד הOCD הופיעו מחשבות גם על התקופה ההיא של הבגידה. למרות שמאז אני ואבא שלי בסדר בינינו, אני תמיד מרגישה מעיין רתיעה ממנו (שאני מתאמצת להסתיר כדי לא להעליב אותו, בסך הכל הוא אבא טוב ומתאמץ עבורי ועבור אחיותיי).
    אני בזוגיות כבר מספר שנים, ולאחרונה במקביל להכל חווה התפרצויות על חבר שלי, אני מאשימה אותו בכל דבר שלא מסתדר כמו שאני רוצה. באותם רגעים זה נראה לי הגיוני, במחשבה לאחור אני מתחרטת, כועסת על עצמי וכמובן שמבקשת סליחה.
    הייתי רוצה לדעת עם יש קשר פסיכולוגי בין כל מה שסיפרתי כאן, והאם ניתן לטפל בזה או שההתפרצויות הן נטו אופי לא טוב שלי שאצטרך לעבוד על עצמי ולשפר.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    OCD, ילדות וכעסים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • OCD, ילדות וכעסים - תגובה

    נטע אדלר
    14/11/2015

    שלום לך,
    יכול להיות שיש קשר בין הOCD לזיכרונות, למתחים ולהתפרצויות וגם יכול להיות (מה שנראה לי יותר) שמאז שאת בטיפול, צפים ועולים רגשות קשים, חרדות ומתחים, שעד עתה, כנראה עשית מאמץ שלא להיות איתם במגע ולא לחלוק אותם עם מישהו (גם עם עצמך...)
    במובן הזה, יופי שהגעת לטיפול. יש לך כתובת, יש לך בית. גם אם הפניה לטיפול היתה בקשה לעזרה ממוקדת סביב הOCD, את יכולה וכדאי שתשתמשי בטיפול באופן רחב יותר ותעבדי באמצעותו את המתחים שעולים סביב הקשר עם אבא, הזוגיות של ההורים ואת המתחים סביב הזוגיות שלך, שמוצאים את דרכם להתבטא בהתפרצויות על החבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשה להתמודד
    ליל
    14/11/2015

    אני בשנות העשרים לחיי ויש לי חשש ממשי להכנס למערכות יחסים, אני רואה את עצמיל בד.

    הסיבה לכך היא החוסר הצלחה שראיתי בחיי הנישואין של הוריי שאמי בעיקר תרמה לו גם בגלל האופי הקשה שלה, אני חוששת באיזשהו מקום שבסופו של דבר אני אהיה כמוהה...
    דבר שני שמפחיד אותי עוד יותר הוא העבודה שלאמי יש מחלה נפשית שהתפרצה לאחר הנישואין ויש את החשש שזה יעבור אליי בתורשה וזה נורא מפחיד אותי.
    הלכתי כמה פעם לפסיכולוגית אבל גם הרגשתי שלא יהיה פתרון דרכה וגם בגלל עלויות כספיות גבוהות שלא יכולתי לעמוד בהן הפסקתי ללכת.
    מה אפשר לעשות? איך ניתן לטפל בזה? אני חוששת מקשר זוגי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשה להתמודד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשה להתמודד - תגובה

    נטע אדלר
    14/11/2015

    שלום לך,
    אני לא מכירה דרך טיפול טובה יותר לבעיות שהצגת מאשר טיפול פסיכולוגי.
    כיוון שאת מעוניינת בקשר אבל יראה ממנו, טיפול טוב, יצטרך ללוות אותך במקביל בשני מישורים: האחד: בעיבוד חוויות הילדות, הקשר עם אימך והזוגיות שנחשפת אליה (לא רק של הורייך) ובמקביל: לתמוך בך באופן אקטיבי, בחיפוש בן זוג וללוות אותך ליווי צמוד, כאשר יתחיל להיווצר קשר זוגי, אולי אפילו בשיתוף בן הזוג. מטפל מתאים יהיה כזה בעל הכשרה דינמית וכן בעל ידע וניסיון בטיפול ממוקד בהפרעות חרדה.
    אם את סטודנטית, את יכולה לפנות לשירותי הייעוץ לסטודנט במוסד הלימודים בו את לומדת ולקבל טיפול מקצועי ומוזל.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה קשה של הערכה עצמית.
    אנונימית
    11/11/2015

    מאז שאני זוכרת את עצמי הסתתרתי ממצלמות.
    שנאתי לראות תמונות שלי, לשמוע הקלטות שלי, לראות סרטונים של הופעות שלי (אני שרה וההורים מתגאים ומצלמים מלא, לצערי), פשוט שנאתי.
    שנה שעברה היה מקרה שהמורה שלי צילם את ההרכב (אני במגמת מוזיקה) בכדי להראות לנו הזמרות איך זה נראה כשאנחנו לא זזות וחיות על הבמה.
    כל כך התנגדתי לעצם הרעיון של לראות סרטון של עצמי עם עוד אנשים ולשמוע את עצמי שהתחננתי שזה ייפסק, ביקשתי לא להיות חלק מהסרטון ולבסוף התחלתי לבכות.
    המורה שלי הבין שיש בעיה וויתר לי על הצילום, חסך ממני לראות אותו ולשמוע אותו, ואני בהיסטריה ולא מפסיקה לבכות, הוא ביקש ממני לפנות לעזרה מקצועית כי יש בעיה, הוא אומר שאף אדם לא צריך להגיב ככה.
    מאז זה לא חזר עד היום, היום הייתה לי הופעה, לאחר ההופעה המורה שלי לפיתוח קול רצתה תמונה עם התלמידות שלה ואני אחת מהן, ראיתי את התמונה ונלחצתי, ניסיתי להבין איך אפשר לאהוב בן אדם עקום ומכוער שכזה, נזכרתי בכל אדם שאמר לי שאני יפה ורצו לי בראש סרטים על זה שהם אמרו את זה מרחמים, וזה שחבר שלי חושב שאני יפה אומר שהוא עיוור, התחלתי לבכות, ממש.
    הפעם מעצב לא הבנתי איך בן אדם יכול לסלוד מעצמו ככה.
    זה ממש ממש קשה לי ואני רוצה שזה ייגמר, אבל אבא שלי מתנגד לפנותלעזרה מקצועית, הוא בטראומה מפסיכולוגים בגללי (אין טעם להסביר) וגם אין באמת כסף עכשיו כי אנחנו באמצע שיפוץ דיי גדול.
    אני ממש רוצה לגרום לזה להפסיק, והלוואי זה היה רק זה, זה גם הקלטות שלי, זה הכל, זה המשקל שבנוסף אני אובססיסית אליו ומקפידה לבדוק אותו פעם ביום, אם אני רואה שהרזתי הרבה אני מתחילה להשמין ואם השמנתי הרבה מתחילה להרזות, אני לא מסוגלת לרצות את עצמי. (הרבה זה בעיניי בלבד)
    יש דרך שאני אוכל לפנות לעזרה מקצועית בלי לעבור דרך ההורים שלי? סיפרו לי מתי שהוא שיש סבסוד לפסיכולוגים במצבים מסויימים.
    והאם בכלל יש טעם? האם זה כל כך קריטי? האם אני עד כדי כך בבעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה קשה של הערכה עצמית.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה קשה של הערכה עצמית. - תגובה

    נטע אדלר
    14/11/2015

    שלום לך,
    אני מבינה מתוך מה שכתבת שאת מתבגרת, מתחת לגיל 18 ולכן את תחת הגדרה של קטינה. טיפול פסיכולוגי – כמו טיפול רפואי, עבור קטינים, יכול להינתן רק לאחר הסכמת ההורים. (לפחות הורה אחד, במקרה וההורים נשואים או שני ההורים, במקרה והם גרושים). ישנם מקרים רגישים, בהם מתבגרים מבקשים טיפול ללא מעורבות הוריהם ולעתים הטיפול אכן יינתן להם, במידה והם "קטינים בשלים" (מעל גיל 16 ובעלי בשלות), כך מבחינת החוק.
    המצב הזה אינו אידיאלי, מפני שבד"כ, להורים ישנה חשיבות גדולה ביכולתם לשנות ולסייע במצבי קושי אצל הילדים שלהם.

    בהתייחסות אישית אלייך: אומנם לא פירטת מדוע אביך מתנגד לטיפול, אך יש לי תחושה שאם יכיר בצורך ובחיוניות של טיפול עבורך – יסכים לכך ואולי גם יסכים להתגייס להיות מעורב. מה לגבי אמך? האם לתחושתך היא יכולה להיות כתובת עבורך במחשבה על פניה לטיפול?

    את מתחילה בלספר על רתיעה עוצמתית שלך מלהצטלם וממשיכה ומספרת על עיסוק אובססיבי במשקל שלך. את מנסחת את תחושותייך הקשות במילים: "סלידה עצמית" ואני עסוקה במחשבה על ההתמודדות שלך, כנערה נבונה ופעילה (כך נשמע) בחיי היומיום שלך, עם הדרישות הלימודיות, עם חיי החברה, החבר, המשפחה, כשבתוך תוכך את חווה חרדות וסלידה עצמית, על כמה משאבים נפשיים ההתמודדויות ודאי גוזלות ממך ועל עד כמה את זקוקה לאוזן קשובה וליד מכוונת.
    אני לחלוטין חושבת שטיפול פסיכולוגי הוא חיוני עבורך כעת ושאת זקוקה למפגש עם מטפל שיוכל לספק לך מקום בטוח לעבור בו תהליך של בירור פנימי ולסגל דרכים יעילות להתמודדות עם החרדות.

    אומנם קיימות מסגרות המעניקות טיפול בחינם (מרפאות לברה"נ) או בתשלום מופחת (עמותות או התארגנויות של מטפלים) אך אני מציעה כי תתחילי בשיתוף את היועצת החינוכית שלך בביה"ס. אחד התפקידים של יועצת, הוא לקיים שיחה ראשונית עם תלמיד הנמצא במצוקה, לסייע בגישור עם ההורים, לבדוק אפשרויות לטיפול ולהפנות לכתובת מתאימה.
    את יכולה להראות ליועצת את התכתובת בינינו.

    אשמח לשמוע ממך על ההתקדמות,
    כל הכבוד על לקיחת האחריות על עצמך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא טוב לי בחיים
    אנונימי
    11/11/2015

    שלום,אני גבר בן 40 ומאז שאני בן 15 עוברים עלי דברים לא טובים,זה התחיל מזה שבגיל 15 התחילו לי מחשבות טורדניות,גם בתור ילד אני זוכר שכששכבתי במיטה סובבתי הרבה פעמים את הראש ושמתי את האף על הכרית והיה עוד דבר אחד או יותר,המחשבות הטורדניות היו במשך שנים והיום אין לי כבר,אבל אני דוחה דברים באופן רציני מאוד ולא טוב לי,אין לי חברים אני התנתקתי מהם לפני שנים ואני מצטער על זה,אני לא מרגיש כמו בן אדם רגיל,במשך שנים הרגשתי הרבה פעמים בדיכי אבל זה לא היה דיכאון,עד שפתאום לפני כמעט 6 שנים נכנסתי לדיכאון והלכתי לפסיכיאטר והוא נתן לי כדורים וזה עזר לי מאוד ואני לוקח אותם עד היום ואני אפילו כבר לא בדיכי,בכל זאת מאוד לא טוב לי אני מרגיש שאם הייתי יישן מספיק שעות שינה,ועושה ספורט המצב שלי היה הרבה יותר טוב,אבל אני לא עושה את זה,מצד שני אני לא מסוגל ללכת לטיפול בגלל הסטיגמה,אני לא יודע למה יש לי את העניין הזה עם הסטיגמה,להרבה מאוד אנשים זה לא מפריע והם הולכים לטיפול,אבל לי זה מפריע ובגלל זה אני לא מסוגל ללכת לקבל טיפול,אני כן מתפקד אני עובד,אבל רחוק מאוד מהעבודה שיכולתי לעבוד בחיי כי אני מרגיש שאני אינטיליגנטי,אני מרגיש שהשנים רצות ושהשנים מתבזבזות לי,מצד אחד אין לי כוחות נפשיים לעזור לעצמי בזה שאני אעשה ספורט,אשן מספיק שעות שינה,אעשה מדיטציה ועוד כל מיני דברים,ומצד שני אני לא מסוגל ללכת לקבל טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא טוב לי בחיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אתה מסתדר כלכלית?

    השורד
    13/11/2015

    תחשוב איזה דברים יכולים לך להרגיש טוב יותר עם עצמך בתור התחלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא טוב לי בחיים - תגובה

    נטע אדלר
    14/11/2015

    שלום לך,
    אני שומעת על קשיים משתנים שאתה מתמודד איתם מגיל ההתבגרות, על התרחקות מחברים, על חוסר סיפוק, על מצבי דיכאון ועל קושי גדול להיעזר.
    לא טוב לך, אבל אתה מתקשה לפנות לטיפול פסיכולוגי ויחד עם זאת - פונה לפורום פסיכולוגיה. אני משערת שזה מפני שבמקביל לחלק שחש התנגדות פנימית לגשת לטיפול, ישנו גם חלק בך שמקווה, שהיה רוצה, שמבין שצריך.
    האם החלק הזה יכול להביא אותך לטיפול? לתת לך יד ולומר לך: "גש".?
    אני יודעת שההצעה שלי עשויה להישמע מוזר, אבל בכל זאת. כמעט אף אדם שאני מכירה, לא מגיע לטיפול עם מוכנות ורצון מוחלטים להסתייע וגם אם כן, לרוב, במהלך הטיפול, חלקים אחרים "ישמיעו את קולם" וזה בסדר. כאשר אנשים חווים מצוקה או סבל, הם יכולים להגיע לטיפול גם אם יש להם דעות קדומות או עמדות שונות לגבי טיפול ובלבד שישנו גם חלק נוסף (אפשר לקרוא לו החלק ההורי\האחראי\האגו\התקווה). נסה לשמוע גם אותו ולהיעזר בו. הוא קיים אצלך, הוא זה שהביא אותך לכתוב כאן.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלם עם עצמי
    בדוי
    08/11/2015

    שלום
    אני בן 22, כשהייתי בן שנתיים עברתי ניתוח ראש כי היה לי תפר שנסגר טרם זמנו, ובגלל סיבות רפואיות וקוסמטיות עברתי ניתוח בו פתחו לי את הגולגולת, יש לי שיער שמכסה הכל, ובסך הכל אני נראה טוב, עברתי עוד ניתוח קוסמטי לפני שנה באזור המצח שהיה קצת שקוע באזור הרקה ועכשיו נראה רגיל לחלוטין ואי אפשר לדעת שעברתי ניתוח, אבל אני מוגבל מבחינת תספורות כי יש לי צלקת עוד מהניתוח הראשון בגיל שנתיים, ואני מרגיש שאני לא ממצה את הפוטנציאל שהיה אמור להיות לי בגלל הניתוח שעברתי, קשה לי להיות שלם עם עצמי כי אני יודע שאילו כל אדם אחר היה עובר את הניתוח הזה הוא היה נראה פחות טוב, קשה לי להיות שלם עם עצמי כי זה לא הגנים שהורישו לי הוריי, (לכל משפחתי יש "ראש יפה") איך אני יכול להיות שלם עם זה? אני יודע שאם לא הייתי צריך לעבור את אותו ניתוח הייתי נראה טוב יותר כמו שההייתי אמור להיראות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלם עם עצמי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלם עם עצמי - תגובה

    נטע אדלר
    14/11/2015

    שלום לך,
    הלוואי שלא היית צריך לעבור ניתוחים ושלא היה מתגלה שום פגם המצריך התערבות רפואית. לצערנו, כך היה - ולשמחתנו, נשמע שהפגם והניתוח לתיקונו, לא השאירו חותם פיזי בולט.
    עדיין, עולות בך מחשבות מציקות שמקשות עליך לקבל את עצמך כפי שהנך. המחשבות מלוות בהנחה שהיה צריך להיות אחרת. אנו איננו חיים את החיים שהיו יכולים להיות לנו - אנו חיים את החיים כפי שהנם. זוהי אמירה פשוטה לכאורה, אך לעתים קשה להכרה ולקבלה.

    באופן אישי, אני פחות מתחברת לניסוח: "להיות שלם עם עצמי". אני חושבת שתרבות הצריכה והמדיה בדורנו, משפיעות עלינו ועל ההתייחסות לעצמנו, לעתים, כמו אל מוצר, שחייב להיות: הכי יפה, הכי מוצלח, הכי מושלם... ואם לא? (והרי לרוב – לא...)
    אנחנו בני אדם. יש לנו חולשות, יש פגמים (כאלו שנראים לעין, כאלו שלא), עם מצבי רוח עולים ויורדים. במובן הזה, אני מציעה ניסוח מעט שונה מ"להיות שלם עם עצמי" – להשתדל לחתור לקבלה עצמית ולמימוש עצמי. לנסות להתבונן על כוליותך, כל מי שהנך, יחד עם הפגם ולהשתדל להתעמק בחלקים הנרחבים בחייך שהם ברי שליטה והתפתחות חיובית.
    אם מסובך לבד – טיפול פסיכולוגי יכול לסייע.

    ועוד מחשבה שהיא בחזקת השערה: לפעמים התמקדות יתר בפגמים פיזיים זניחים, יכולה להצביע על קשיים רגשיים עמוקים יותר וגם בזה טיפול יכול לסייע, מפני שמאפשר התבוננות פנימית נרחבת ומעמיקה.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיזה בעל מקצוע לפנות

    המשך
    16/11/2015

    לאיזה בעל מקצוע כדאי לי לפנות בהקשר זה לפסיכולוג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיזה בעל מקצוע לפנות - תגובה

    נטע אדלר
    16/11/2015

    אני מציעה שתקרא מעט ברשת על טיפול דינמי, על טיפול קוגניטיבי התנהגותי וגם על ACT ושתחפש מטפל לפי גישת הטיפול שמדברת אליך יותר.
    אתה יכול לפנות לפסיכולוג קליני, כמו גם לעו"ס בעל הכשרה בפסיכותרפיה או מטפל בעזרת אמנויות. כל איש מקצוע מתחום בריאות הנפש.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום